Timothy3000 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:58:
Voor sommigen is hij inderdaad alles behalve stil. Er zijn echter ook mensen met een geheel stille PS5.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/zJjShbnL0ssxisxldPXp73gi.gif?f=user_large)
Anoniem: 562971
Timothy3000 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:58:
Voor sommigen is hij inderdaad alles behalve stil. Er zijn echter ook mensen met een geheel stille PS5.
Stuk stiller dacht hijEvernote schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:26:
Ik dacht dat de PS5 een stuk stiller zou zijn maar als ik er een disc in doe en een spel speel waarbij de disc gelezen wordt stijgt dat ding op.
Ik heb dit ook met 1 van mijn controllers. De linker stick in alle richtingen. Hij is niet stroef ofzo en hij functioneert prima.Twixie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:05:
Ondertussen hier toch een van mijn 3 Dualsense controllers met een klein annoyance probleem. De rechter thumbstick geeft ineens in de horizontale richting een duidelijke (en zelfs hoorbare) klik voorbij een bepaald punt, zowel links als rechts. Lijkt dat hij fysisch op die plaats over wat weerstand heen moet. Heeft ook niet met de R3 functie te maken, want die doet het gewoon.
Voorlopig lijkt het niet erg genoeg om hem voor herstelling aan te bieden. Ook nog geen drift issues of zo. Is wel een issue waar ik nog nooit iets over gelezen/gehoord heb.
EDIT: blijkbaar toch niet de enige : https://www.reddit.com/r/...lsense_thumbstick_issues/
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
De PS5 omwisselen heeft geen zin. Elke discdrive maakt geluid.Evernote schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:26:
Gisteren m'n PS5 mogen ontvangen en de ene na de andere teleurstelling.
Ik dacht dat de PS5 een stuk stiller zou zijn maar als ik er een disc in doe en een spel speel waarbij de disc gelezen wordt stijgt dat ding op.
Daarnaast lijkt de cirkel knop van m'n controller niet goed te zijn, die blijft een soort van 'plakken' nadat deze is ingedrukt en voelt absoluut niet fijn om te gebruiken.
Ik vraag me af in hoeverre omwisselen bij Amazon mogelijk is aangezien er geen voorraad is..
[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 14-04-2021 10:04 ]
Tijdens het spelen zelf is de PS5 over het algemeen behoorlijk stil. En absoluut vele malen stiller dan mijn PS4 Pro was!!!! Die maakte continu herrie. Games als LOU2 waren vrijwel niet te spelen daardoor.Starscreamer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:08:
[...]
Stuk stiller dacht hij![]()
PS5 is alles behalve stil omruilen heeft vaak geen
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 14-04-2021 10:01 ]
Het ging voornamelijk om het omruilen van de controller aangezien de circkel knop echt slecht/stroperig werkt. Dat de disc drive zoveel geluid maakt is jammer maar die hebben ze allemaal.. (de disc versie dan, digital wil ik niet)Timothy3000 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:59:
[...]
De PS5 omwisselen heeft geen zin. Elke discdrive maakt geluid.
Maar laat de eerste indruk je niet
misleiden: Dit is echt alleen bij het installeren van de game en opstarten van de console en game zo. 1x in het uur hoor je hem ook een paar seconden. Maar voor de rest is de discdrive stil. Veel minder erg dan de PS4 Pro, die bleef ook geluid maken tijdens het gamen.
Controller zou ik wel terugsturen. Dat hoort niet zo.
Mijn PS4 Pro is duidelijk een repurposed Raptor motor van SpaceX.. dus vandaar dat ik hoopte dat deze stiller zou zijn. Ook n.a.v. het onderstaande:Starscreamer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:08:
[...]
PS5 is alles behalve stil omruilen heeft vaak geen nut![]()
Disc opstijgen is trouwens bij mij per spel verschillend.
Bij BFV leek hij ook op de te stijgen bij andere spellen niet.
[ Voor 31% gewijzigd door Timothy3000 op 14-04-2021 10:21 ]
Na verloop van tijd wordt ie inderdaad stiller, dat is wel een opluchting!Timothy3000 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:19:
Zodra een game is geïnstalleerd en je begint met spelen dan houdt je discdrive op met spinnen. Dan is het zo dat hij één keer in het uur een paar seconden hoorbaar is maar dat is het wel.
Als je discdrive continu geluid blijft maken dan is hij vermoedelijk wel defect.
Ik had ook zo'n luide PS4 Pro. Die hoorde je over de games heen. De PS5 maakt enigszins geluid (mijne heeft af en toe ook last van wat coil whine lijkt) maar is ten opzichte van de Pro echt een verademing.
Console in safe mode voor een hardware probleem met de controller..Beste Evernote,
Bedankt voor je contact met PlayStation Support.
We vinden het vervelend dat je problemen ervaart met het bedienen van je DualSense controller.
We willen je graag vragen naar de volgende informatie voor nader onderzoek zodat we je zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.
• Heb je de controller schoongemaakt en gecontroleerd of er geen kleine onderdeeltjes tussen het knop of analog stick zitten zonder de controller open te doen.
• Gebeurd dit bij één of meerdere games? Mocht dit één game zijn controleer de in-game configuratie instellingen en verstel de sensitivity, deadzones en andere instellingen.
• Reset de controller. Dit doe je door met een paperclip ca. 5 seconden een knopje in een klein gaatje in je drukken terwijl de PlayStation uit staat. Dit vind je aan de achterzijde.
• Probeer een andere USB data-kabel.
Als dit niet werkt, dan kun je de PlayStation 5 (PS5) in de Veilige Modus opstarten:
• Schakel de PS5 uit door op de activeringstoets op het voorpaneel te drukken. De activiteitsindicator knippert even voordat het apparaat wordt uitgeschakeld.
• Zodra de PS5 uit staat, druk je op de activeringstoets en houd je deze ingedrukt. Laat de toets los nadat je twee piepjes hebt gehoord; eentje bij de eerste keer indrukken en de tweede 7 seconden later.
• Sluit de DualSense controller aan met de meegeleverde USB-kabel en druk op de PS-toets op de controller
• Kies hier voor optie 4: Standaardinstellingen herstellen. Je console zal nu opnieuw opstarten en jou controller opnieuw moeten registreren.
Zorg hierom voor dat jij de updates uitvoert voor zowel console als controller. Dit doe je alsvolgt:
• Ga naar Instellingen > Systeem > Systeem Software > Systeem Software Update en Instellingen > Updaten van Systeem Software.
• Instellingen > Accessoires > Controllers, vervolgens krijg je hier de optie om de controller te updaten.
Blijf je het probleem houden dan hebben verzoeken we je om op dit email te reageren met alle resultaten van de bovenstaande stappen.
Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan horen we het graag. Noem daarbij je referentienummer: 123456789
Ik word een beetje moe van die mensen die zeggen dat geen enkele PS5 stil is en dat ze allemaal luidruchtig zouden zijn, mijn PS5 Disc versie is fluister stil, als je het geluid van de TV uit zet en er met je oor naast gaat hangen hoor ik hem wel ja, maar verder merk ik niets van geluid dat uit de PS5 komt m.u.v. de disc drive die eens in de zoveel tijd ff de disc laat draaien. Alleen bij installeren van een game vanaf disc blijf je de disc drive een tijdje goed horen, voor de rest heb ik gewoon een stil exemplaar, pech voor je dat de jouwe veel geluid maakt, maar is geen reden om te roepen dat de PS5 over het algemeen niet stil is. De meeste mensen met een stille PS5 hoor je er niet over omdat hier vaak alleen mensen komen die problemen hebben met een PS5, zoals dat er een aantal PS5's zijn die schijnbaar wel lawaai maken.Starscreamer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:08:
[...]
PS5 is alles behalve stil omruilen heeft vaak geen nut![]()
Disc opstijgen is trouwens bij mij per spel verschillend.
Bij BFV leek hij ook op de te stijgen bij andere spellen niet.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Staat je geluid niet toevallig op 5.1 ofzo terwijl het stereo moet zijn? dan zou het kunnen dat je de surround kanalen niet hoort.Timothy3000 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:55:
Sinds de update van vandaag doet het geluid het niet meer goed bij mij. Sommige games missen omgevingsgeluiden. In Oddworld hoor ik het nu niet meer als ik kistjes kapotsla. In Astrobot missen ook geluiden.
Ik snap hier helemaal niets van. Anderen met hetzelfde probleem?
Een vreemde bug dus, wou net mededelen dat ik er geen last van heb, maar jij zo te lezen ook niet meerTimothy3000 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:12:
Hem opnieuw opstarten did the trick. Nu doet alles het weer.
PlayStation beloofde een console die fluisterstil is.Kalder schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:40:
[...]
Ik word een beetje moe van die mensen die zeggen dat geen enkele PS5 stil is en dat ze allemaal luidruchtig zouden zijn, mijn PS5 Disc versie is fluister stil, als je het geluid van de TV uit zet en er met je oor naast gaat hangen hoor ik hem wel ja, maar verder merk ik niets van geluid dat uit de PS5 komt m.u.v. de disc drive die eens in de zoveel tijd ff de disc laat draaien. Alleen bij installeren van een game vanaf disc blijf je de disc drive een tijdje goed horen, voor de rest heb ik gewoon een stil exemplaar, pech voor je dat de jouwe veel geluid maakt, maar is geen reden om te roepen dat de PS5 over het algemeen niet stil is. De meeste mensen met een stille PS5 hoor je er niet over omdat hier vaak alleen mensen komen die problemen hebben met een PS5, zoals dat er een aantal PS5's zijn die schijnbaar wel lawaai maken.
[ Voor 26% gewijzigd door Timothy3000 op 15-04-2021 09:01 ]
[ Voor 21% gewijzigd door JSchut op 15-04-2021 09:15 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Sony heeft PS5's in omloop gebracht met verschillende Fans. Waarvan bepaalde types een irritante fluit toon produceren in de PS5.[b][
Volgens mij heeft Sony zelf trouwens ook nooit een fluisterstille PS5 beloofd maar waren het de journalisten die daar zo lyrisch over waren die verwachtingen hebben geschept....
[ Voor 84% gewijzigd door Timothy3000 op 15-04-2021 10:52 ]
Het lijkt wel logisch dat ze de stille exemplaren kregen, of misschien was het puur toeval.Timothy3000 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:51:
Daar geloof ik niet zo in.Dat lijkt me heel vergezocht.
Ik vermoed eerder dat de journalisten de console gewoon stil vonden (helemaal in vergelijking met de PS4 Pro), vandaaruit schreven dat de console stil was en gamers gewoon te hoge verwachtingen kregen.
[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 15-04-2021 10:59 ]
Of het was een geschreven HOAX...Timothy3000 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:58:
Volgens mij heeft Sony zelf trouwens ook nooit een fluisterstille PS5 beloofd maar waren het de journalisten die daar zo lyrisch over waren die verwachtingen hebben geschept....
Safe mode al geprobeerd en "Rebuild Database" uitgeprobeerd?AppleFan2007 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:34:
Sinds de laatste update al 3 keer voorgehad dat de PS5 zomaar afsluit.
De PS5 is nadien dan ook niet meer op te starten via de DualSense maar alleen via de knop op de PS5.
Nog iemand last van gehad?
Ik heb telkens een foutrapport ingediend dus hopelijk doet Sony er iets mee.
Dat is inmiddels al automatisch gebeurt na de updateStarscreamer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:53:
[...]
Safe mode al geprobeerd en "Rebuild Database" uitgeprobeerd?
Neen, dat had ik nog niet gedaan.Starscreamer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:53:
[...]
Safe mode al geprobeerd en "Rebuild Database" uitgeprobeerd?
Ik help mee met denken weet niet of dit de oplossing is
[ Voor 16% gewijzigd door Aggressor op 16-04-2021 19:28 ]
Hier ook, gaat zo in de rustmodus..en heb geen geluid meer via de headset.. hoor het spel zelf wel maar mijn vrienden niet meer en sta overal offline terwijl ik gewoon online ben..AppleFan2007 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:34:
Sinds de laatste update al 3 keer voorgehad dat de PS5 zomaar afsluit.
De PS5 is nadien dan ook niet meer op te starten via de DualSense maar alleen via de knop op de PS5.
Nog iemand last van gehad?
Ik heb telkens een foutrapport ingediend dus hopelijk doet Sony er iets mee.
Nu heb ik er geen last meer van na het herstellen van de database.Mege1965 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:27:
[...]
Hier ook, gaat zo in de rustmodus..en heb geen geluid meer via de headset.. hoor het spel zelf wel maar mijn vrienden niet meer en sta overal offline terwijl ik gewoon online ben..
Anoniem: 159816
Als je de koeling al hoort is het mijn inziens niet stil. Het is niet zo moeilijk een apparaat te maken waarbij je de koeling niet hoort.Shaker74 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:59:
Mijn PS5 Digital is erg stil. Ook met RDR2 of elke andere willekeurige game gelukkig. Tenminste geen gekke geluiden. Maar een koeling hoor je altijd iets he. Hij blaast tenslotte lucht over de elektronica.
Maar even iets anders. Wat mij opvalt is dat de 5 moeilijk omgaat met internet problemen. (bij mij althans) Als hij geen connectie heeft met het internet loopt hij erg mank. Ik schrok gister.. Dacht wtf loopt ie nu vast? Maar had net connectbox gereset en daardoor had hij op een of andere manier geen verbinding meer. Zodra je iets aanklikt waar hij internet voor nodig heeft lijkt hij vast te lopen. Ik heb de verbinding hersteld en alles draaide weer. De 4 gaf gewoon aan dat hij geen verbindig had.
een fan zal je altijd horen.Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:37:
[...]
Als je de koeling al hoort is het mijn inziens niet stil. Het is niet zo moeilijk een apparaat te maken waarbij je de koeling niet hoort.
Alsof een review alleen van toepassing aan het begin van de launch is en alleen invloed heeft op verkoopcijfers. . Het gaat toch om een algemeen beeld wat van een produkt wordt gegeven door de testers.Timothy3000 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:58:
Met systematisch de stille exemplaren naar journalisten sturen schoot Sony toch niets op? Het was niet alsof ze de console nog moesten zien te verkopen. De pre-orders waren al lang en breed uitverkocht en zodra de eerste exemplaren gamers zouden bereiken en het bleken ''leugens'' te zijn dan zou daar, zoals nu gebeurde, toch meteen ophef over komen?
Ik zie niet waarom Sony die moeite zou hebben genomen. Ze zouden er echt niets mee zijn opgeschoten behalve ophef achteraf.
Geloof het of niet, maar net zoals meerdere gebruikers hier op het forum hoor ik echt he-le-maal niets. De series X hoor je nog enigszins zachtjes ‘zoemen’.AppleFan2007 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:56:
[...]
een fan zal je altijd horen.
Een fan is een bewegend object dus een geluidloze fan bestaat niet.
en dat is dan ook wat hij bedoelt met de koeling.
Ik denk inderdaad dat reviews alleen de eerste paar dagen van en voor een launch voor mensen bepalend zijn. Vervolgens ontstaat volgens mij het algemene beeld juist uit de ervaringen van de gebruikers dmv user reviewers en gebruikerservaringen.Mick3112 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:02:
[...]
Alsof een review alleen van toepassing aan het begin van de launch is en alleen invloed heeft op verkoopcijfers. . Het gaat toch om een algemeen beeld wat van een produkt wordt gegeven door de testers.
Ik heb nu al meerdere mediakanalen gehoord waarbij de reviewconsole uiterst stil was en dat dezelfde persoon in zijn privesituatie een ander soort ervaring had met zijn gekochte PS5.
Ik denk dat juist het versturen van verschillende PS5versies naar reviewers voor veel ophef zou zorgen. Hoe kan het dat dat de ene reviewer een stille PS5 heeft en in een andere review wordt flink geklaagd over irritante geluiden.. Dat komt veel sneller aan het licht.
Hopelijk dat er ergens in de toekomst een revisie komt in de Ps5 zodat iedere koper gewoon dezelfde kwalitatieve hardware krijgt.
[ Voor 32% gewijzigd door Timothy3000 op 17-04-2021 13:18 ]
Natuurlijk, maar op een meter afstand moet het al niet meer te horen zijn bij een goed ontwerp.AppleFan2007 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:56:
[...]
een fan zal je altijd horen.
Een fan is een bewegend object dus een geluidloze fan bestaat niet.
en dat is dan ook wat hij bedoelt met de koeling.
Dan heb je waarschijnlijk geluk dat je de stilste fan hebt.Anoniem: 562971 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:02:
[...]
Geloof het of niet, maar net zoals meerdere gebruikers hier op het forum hoor ik echt he-le-maal niets. De series X hoor je nog enigszins zachtjes ‘zoemen’.
Als het over het ontwerp van de fan gaat dan heb je gelijk.Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:35:
[...]
Natuurlijk, maar op een meter afstand moet het al niet meer te horen zijn bij een goed ontwerp.
Ik heb het over het ontwerp van het gehele product. Dat Sony ervoor heeft besloten om in sommige PS5's fans van lagere kwaliteit te gebruiken doet daar niets aan af.AppleFan2007 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:59:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk geluk dat je de stilste fan hebt.
Ik geloof wel dat er stille zijn maar als je ernaast zit zal je er wel nog horen.
[...]
Als het over het ontwerp van de fan gaat dan heb je gelijk.
Maar als het over het ontwerp van de PS5 gaat dan heb je denk ik geen gelijk.
Er zijn meerdere fans in omloop en als je geluk hebt zal je op meer dan een meter niks horen anders wel.
Heeft dus niks met het ontwerp van de PS5 te maken maar wel met hoe de fan is.
Heeft mijn tip toch nog geholpenAppleFan2007 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:30:
[...]
Nu heb ik er geen last meer van na het herstellen van de database.
Gewoon even in safe mode en database reconstrueren en het zou moeten helpen.
Pas als Sony aangeeft dat je de fans mag vervangen zonder dat je de garantie kwijtraakt begin ik er aan.ion schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:51:
Replacements fans komen langzaam aan beschikbaar.
https://www.ebay.de/itm/164804694928
Ik wens sony veel succes om te achterhalen dat ik mijn fan heb vervangen.AppleFan2007 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:14:
[...]
Pas als Sony aangeeft dat je de fans mag vervangen zonder dat je de garantie kwijtraakt begin ik er aan.
Het zou echt vervelend zijn dat je dan een paar maand later zendbereik krijgt.
Dan bewaar je toch gewoon de originele fan en zet je die er terug in als je aanspraak moet doen op je garantie.AppleFan2007 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:14:
[...]
Pas als Sony aangeeft dat je de fans mag vervangen zonder dat je de garantie kwijtraakt begin ik er aan.
Het zou echt vervelend zijn dat je dan een paar maand later zendbereik krijgt.
Denk dat je om de fan te vervangen bepaalde zegels op schroefjes moet verbreken?Kalder schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:35:
[...]
Dan bewaar je toch gewoon de originele fan en zet je die er terug in als je aanspraak moet doen op je garantie.
Nee, je hoeft geen zegels te verbreken om de fan te vervangen.Forceflow schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:25:
[...]
Denk dat je om de fan te vervangen bepaalde zegels op schroefjes moet verbreken?
ion schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:30:
[...]
Ik wens sony veel succes om te achterhalen dat ik mijn fan heb vervangen.
In de teardown video word er wel een sticker verwijderd, zo kan Sony dat eventueel achterhalen.Kalder schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:35:
[...]
Dan bewaar je toch gewoon de originele fan en zet je die er terug in als je aanspraak moet doen op je garantie.
[ Voor 10% gewijzigd door TalkingCarrot op 29-04-2021 08:52 ]
Thanks. Blijkt de fan te zijn vanuit de teardown video.ion schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:51:
Replacements fans komen langzaam aan beschikbaar.
https://www.ebay.de/itm/164804694928
Laat maar weten! Zit er ook aan te denken om binnenkort 1 te bestellenCr1ptkeeper schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:09:
[...]
Thanks. Blijkt de fan te zijn vanuit de teardown video.
Ik heb ene besteld (heb nu luide Nidec fan). Levertijd is ergens in juni. Als ik de fan toegestuurd krijg of gescammed wordt zal ik het hier laten weten :-)
mijn keuze zou dan ook altijd bekabeld zijnTalkingCarrot schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:21:
Afgelopen weken liep ik tegen een vervelend probleem aan dat ik gisteren eindelijk heb gefixed. Wellicht dat andere gebruikers hier ook last van krijgen en daarom hieronder alvast de oplossing.
Situatie
Ik game sinds januari op de PS5 en heb dit altijd via de wifi gedaan. De verbinding is top en lag is echt minimaal. Mijn PS5 is dan ook slechts enkele meters verwijderd van mijn AP, welke netjes via de LAN is aangesloten op mijn router.
Sinds begin april had ik ineens constante lag. Online speel ik veel Warzone en dit was niet te doen. Elke 5 seconden had ik wel last van een stutter en 90% van de tijd kreeg ik een connectivity icon (drie blokjes aan de linkerzijde van het scherm) te zien tijdens het gamen. Het vage was dat als ik met mijn squad speelde er via de voicechat niets aan de hand was. Hoewel ik dus de hele tijd lag ervaarde ingame was er met de voicechat zelf niets aan de hand.
Ik had van alles geprobeerd: router reset, AP reset, overschakelen naar 2.4GHZ kanaal, DNS handmatig instellen in de PS5 etc. De uiteindelijke oplossing? De PS5 opstarten in safe mode en herstellen naar de standaard instellingen + cache opschonen via safe mode. Zie ook: https://www.ign.com/wikis...art_Your_PS5_in_Safe_Mode.
Hopelijk ervaren andere mensen dit probleem niet; zo wel, wellicht dat bovenstaande een oplossing bied.
To dare is to do
Ja... Echt heel irritantTimothy3000 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:45:
Midden in games als je aan het spelen bent?
To dare is to do
Ik trek boven 150 mb/s met mijn AP (draadloos)Starscreamer schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:32:
[...]
mijn keuze zou dan ook altijd bekabeld zijn![]()
Maar ik had gisteren ook met CoD Cold War ff een stotter moment wil dus niet altijd aan je PlayStation Wifi liggen
Crasht die terwijl je nog in een game zit?AMARONE schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:15:
Ik heb trouwens na alle updates alsnog dat de ps5 soms in reatmodus crasht..is dit bij meerdere nog een probleem of toch iets hardwarematig?
Nee, gewoon als de console in rest modus gaat als ik de controller wil opladen bijvoorbeeld of bij het downloaden van een spel zonder dat ik erop speel.Starscreamer schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:49:
[...]
Crasht die terwijl je nog in een game zit?
Ik zelf heb sinds release restmodus uitstaan i.v.m. issues van begin![]()
Durf het nog niet aan om hem te gebruiken en zie het nut er niet van in
Nee hardware probleem geloof ik niet inAMARONE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:00:
[...]
Nee, gewoon als de console in rest modus gaat als ik de controller wil opladen bijvoorbeeld of bij het downloaden van een spel zonder dat ik erop speel.
Los van dit heb ik nooit problemen maar ik dacht dat dit nu wel opgelost zou zijn of dat het dan als je het nog hebt misschien toch in de hardware zit?
Ik zou Sony gewoon voor de zekerheid even bellen. Als het wel een hardware issue is wil je er liever vroeger dan later bij zijn. Die rest mode issues zijn als het goed is verholpen met patches.AMARONE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:00:
[...]
Nee, gewoon als de console in rest modus gaat als ik de controller wil opladen bijvoorbeeld of bij het downloaden van een spel zonder dat ik erop speel.
Los van dit heb ik nooit problemen maar ik dacht dat dit nu wel opgelost zou zijn of dat het dan als je het nog hebt misschien toch in de hardware zit?
[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 03-05-2021 13:25 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Handen wassen voor het gamenedwinvdteems schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:30:
Mijn knoppen van de controller blijven haken merk ik de laatste tijd. Gaat vooral om X en O. Meerdere mensen last van?
[ Voor 9% gewijzigd door Starscreamer op 07-05-2021 12:11 ]
Iemand van jullie ervaring met garantieclaims bij de Mediamarkt (online gekocht)? Ik heb de PlayStation nieuw in doos gekocht van iemand. Factuur staat dus op zijn naam.Starscreamer schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:11:
[...]
Handen wassen voor het gamen![]()
Geintjenee deze klacht nog niet eerder van gehoord.
Of garantie overdraagbaar is daar zijn de meningen sterk over verdeeld, neem contact op met de vorige eigenaar en bel even met consuwijzer 088 0 70 70 70, zij kunnen je meer vertellen.edwinvdteems schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:00:
[...]
Iemand van jullie ervaring met garantieclaims bij de Mediamarkt (online gekocht)? Ik heb de PlayStation nieuw in doos gekocht van iemand. Factuur staat dus op zijn naam.
Heb een keer een controller omgeruild bij de mediamarkt, die controller ging niet meer aan, heb zonder problemen meteen een nieuwe meegekregen. Had hem wel in de doos van de 2e controller gedaan en had geen idee of het de controller was die bij de console zat of degene die ik er los bij had gekocht, denk niet dat dat veel uit maakt trouwens. Alleen als de controller bij de PS5 zat en je geen losse controller hebt zul je de hele PS5 om moeten ruilen ben ik bang, of je moet contact opnemen met Sony, misschien dat die er makkelijker in zijn.edwinvdteems schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 10:00:
[...]
Iemand van jullie ervaring met garantieclaims bij de Mediamarkt (online gekocht)? Ik heb de PlayStation nieuw in doos gekocht van iemand. Factuur staat dus op zijn naam.
Eventjes mezelf quoten...Cr1ptkeeper schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:09:
[...]
Thanks. Blijkt de fan te zijn vanuit de teardown video.
Ik heb ene besteld (heb nu luide Nidec fan). Levertijd is ergens in juni. Als ik de fan toegestuurd krijg of gescammed wordt zal ik het hier laten weten :-)
Ik heb er ook 1 besteld dan maarCr1ptkeeper schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:21:
[...]
Eventjes mezelf quoten...
De replacement fan is toegekomen en het is dus inderdaad de fan vanuit de teardown video.
Deze komt toe in een simpel plastiek omhulsel maar was wel goed ingepakt om te beschermen bij transport.
Bij het bestellen stond er bij verwachte levertijd juni-juli maar dit bleek dus een kleine twee weken te zijn.
Heb de fan geïnstalleerd (5 minuten werk) en... het geratel van de fan is verdwenen![]()
Hoor hem enkel zachtjes draaien als ik een spel opstart maar dat is normaal.
Nadeel is nu wel dat ik de coil whine beter hoor maar dat zal niet zo simpel op te lossen zijn.
Dus voor diegene die twijfelen, bij mij is het fan probleem (voorlopig?) opgelost!
Ik geloof er niks van dat die rest mode bugs opgelost zijn. Ik heb ze ook nog (uurtje geleden, daarom nu wat anders doen aangezien ik mijn Returnal run kwijt ben).AMARONE schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:15:
Ik heb trouwens na alle updates alsnog dat de ps5 soms in reatmodus crasht..is dit bij meerdere nog een probleem of toch iets hardwarematig?
Sony. Kans is daar groter dat ze hem omruilen voor een ander exemplaar. Bij Amazon denk ik eerder dat je alleen je geld terugkrijgt. Maandagochtend zijn ze weer bereikbaar.lasharor schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:36:
Anderhalve maand (denk ik) verder en mijn PS5 is officieel overleden. In het begin (dag 1) vielen mij al kleine blokjes op die deden vermoeden dat er een probleem met het geheugen of GPU was. Nu was ik FIFA aan het spelen en kreeg ik opeens allemaal strepen in het beeld. Vervolgens nog meer blokjes, rare kleuren en een vastloper.
Daarna in een soort bootloop terecht gekomen waarbij hij volgens mij gewoon vastloopt op het moment dat er grafisch wat gebeurt. Zie video:
[YouTube: IMG 0759]
Weet niet zeker of ik nu met Amazon contact op moet nemen of direct met Sony. Ik weet dat Amazon vaak erg coulant is en niet zo moeilijk doet. Wellicht heb ik dan meer kans op een snelle afhandeling?
Heb sony proberen te contacteren maar dat nummer wat je kan bellen geeft aan dat ze niet geopend zijn, vervolgens wijzen ze door naar een website waar geen openingstijden staan.
Heb je link van waar te bestellen en van de video joe te doen? ThnxCr1ptkeeper schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:21:
[...]
Eventjes mezelf quoten...
De replacement fan is toegekomen en het is dus inderdaad de fan vanuit de teardown video.
Deze komt toe in een simpel plastiek omhulsel maar was wel goed ingepakt om te beschermen bij transport.
Bij het bestellen stond er bij verwachte levertijd juni-juli maar dit bleek dus een kleine twee weken te zijn.
Heb de fan geïnstalleerd (5 minuten werk) en... het geratel van de fan is verdwenen![]()
Hoor hem enkel zachtjes draaien als ik een spel opstart maar dat is normaal.
Nadeel is nu wel dat ik de coil whine beter hoor maar dat zal niet zo simpel op te lossen zijn.
Dus voor diegene die twijfelen, bij mij is het fan probleem (voorlopig?) opgelost!
Link werd gepost door "Ion":Vizzie33 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:57:
[...]
Heb je link van waar te bestellen en van de video joe te doen? Thnx
Als je één keer kort de PS-knop indrukt zou er in dat menutje onderaan het scherm ook een tab voor downloaden/kopiëren moeten zijn (verschijnt alleen tijdens downloads en installaties van updates of kopiëren van games)Shaker74 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:25:
Klein bugje gevonden? iemand anders die deze ervaring ook deelt? Is geen halszaak hoor.
Als ik game en met name SIMS4 (valt me op) gaat automatisch updaten krijg ik de melding dat hij niet kan installeren. Nu maakt het niet uit of hij op de interne staat, externe HDD of SSD. Alle drie wel eens deze melding gehad. Als ik dan stop met gamen, handmatig de file eruit gooi en opnieuw aanzet gaat het wel goed.
Het komt zo af en toe eens voor en met name SIMS4.
Ik ken dat menutje. Er is ruimte zat. Je krijgt een foutcode en als ik verder klik ga kom je op PS site uit met tips. Is mij ook raadsel. Gebeurd af en toe en alleen als ik ingame zit. Nooit als ik idle ben. Wat me wel opvalt is dat als hij eenmaal fout is ik hem met hervatten niet meer goed krijg. Hij blijft een foutmelding geven. Alleen verwijderen en opnieuw downloaden en installeren lost dit op.Kalder schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:45:
[...]
Als je één keer kort de PS-knop indrukt zou er in dat menutje onderaan het scherm ook een tab voor downloaden/kopiëren moeten zijn (verschijnt alleen tijdens downloads en installaties van updates of kopiëren van games)
Als daar een download van de sims bij zit zou hij ook aan moeten geven wat er fout is (meestal niet genoeg ruimte op de schijf en je krijgt dan ook de optie om ruimte vrij te maken door andere dingen te verwijderen)
Als je wel genoeg schijfruimte hebt, dan is het mij ook een raadsel.
Doet hij het helemaal niet meer?PEBRU88 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:24:
Zojuist mijn 2de dualsense controller mogen opsturen voor reparatie. allebei het befaamde R2 probleem. Hoop niet dat het blijft doorzetten want zo slijten de controllers wel erg snel.
Het zijn de veertjes achter de triggers die kapot gaan. hierdoor staat er geen spanning meer op de trigger waardoor het erg los aanvoelt. Je hoeft bijv je duim er al op te leggen en de controller registreert input
Wellicht iets per ongeluk veranderd in tv instellingen? Ik had het ineens zomaar bij fifa met dode spelmomenten. Bleek de tv zomaar motion plus aan te hebben gezet in gamemode. Uitgezet en werkte weer. En waarom de tv dat had aangezet…geen idee.zakkenjongen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:05:
Sinds gisteren heb ik grote framedrops in Returnal. Eerste 20 uur feilloos 60fps, echter nu (spoiler: tijdens de freeroam, dus in levels die ik eerder al heb gezien) is het best vaak choppy en voor mijn gevoel soms sub 30. Iemand anders die hetzelfde heeft ervaren?
Framedrops bij Returnal had ik ook. Met name bij de intense arena's met meerdere vijanden (biome 4 en 5 bijvoorbeeld). Soms ook bij het verslaan van een mini boss met veel partical effectszakkenjongen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:05:
Sinds gisteren heb ik grote framedrops in Returnal. Eerste 20 uur feilloos 60fps, echter nu (spoiler: tijdens de freeroam, dus in levels die ik eerder al heb gezien) is het best vaak choppy en voor mijn gevoel soms sub 30. Iemand anders die hetzelfde heeft ervaren?
Uiteindelijk niks aan de hand met de PS5. Dit blijkt voort te komen uit filnke problemen bij T-Mobile, welke nog niet zijn opgeost.XXOODD schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:18:
Een snelle zoektocht in dit forum heeft geen resultaten gegeven, dus hierbij de volgende vraag:
Heeft iemand hier het probleem gehad dat z'n PS5 niet kan verbinden met game servers? Ik speel altijd online multiplayer (BF5, Battlefront 2) en nog nooit problemen gehad. Sinds twee dagen kan ik niet meer met die games online.
De playstation is wel gewoon verbonden met internet, ook PSN werkt en ik kan in party's. Alleen het verbinden met game servers geeft foutmeldingen.
Wat heb ik zelf al gedaan:
- Powercycle modem (T-mobile glas) - > werkte niet
- Volledige resest modem -> werkte niet
- DNS instellingen modem veranderen naar 1.1.1.1 -> werkte niet
- DNS instellingen PS5 veranderen -> werkte niet
- Games volledig verwijderen en opnieuw downloaden -> werkte niet
- PS5 in safe mode starten en database rebuilden -> werkte niet
Heb net de playstation teruggezet naar fabrieksinstellingen en ben nu games opnieuw aan het downloaden. Hopelijk lost dit het op.
Misschien staat B voor refurbishedlasharor schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:15:
Ik heb een F10C01XW console ingeleverd en krijg nu blijkbaar een F10B01XW console terug.
Zit daar verschil in?
Communicatie vanuit Sony kan wel beter. Ik krijg vandaag 2 mailtjes; 1x dat de console niet ontvangen is en 1x dat er een nieuwe console naar mij opgestuurd is.
Anoniem: 306567
Lijkt me niet. Serienummer komt erop bij de fabricatie.
Ik had dat in het begin een paar keer, maar na de laatste firmware updates niet meer.Anoniem: 306567 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:29:
Iemand al een keer gehad dat het scherm volledig op zwart gaat? Ik heb al meerdere keren gehad dat het beeld weg valt en dan na 5 a 10 seconden terug komt.
Ja, heb ik toevallig ook gehad. Aangemeld bij Sony en is toen binnen een week omgeruild.msnguy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:30:
[...]
Ik had dat in het begin een paar keer, maar na de laatste firmware updates niet meer.
Bij 1 van mijn 2 PS5 controllers blijft de "X" button soms hangen. Dat is erg onprettig bij snelle actiegames waarbij je veel de button moet gebruiken, maar ik weet niet of het iets vies is onder de button. Hebben meer mensen last hiervan? En hebben jullie dit onder garantie te weten repareren?
Hier heb ik ook over geklaagd in de topic. Inmiddels Mediamarkt gebeld. Ik mocht langs komen bij repair point. Als ze het dan niet zouden kunnen fixen zou ik hem moeten achter laten. Vooralsnog niet aangedurfdAnoniem: 306567 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Ja, heb ik toevallig ook gehad. Aangemeld bij Sony en is toen binnen een week omgeruild.
Er is een webformulier op de support pagina van Sony ingericht speciaal voor deze problemen. Binnen een week sturen ze een nieuwe nadat je hem hebt opgestuurd. Werkt meer dan prima!edwinvdteems schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:19:
[...]
Hier heb ik ook over geklaagd in de topic. Inmiddels Mediamarkt gebeld. Ik mocht langs komen bij repair point. Als ze het dan niet zouden kunnen fixen zou ik hem moeten achter laten. Vooralsnog niet aangedurfd![]()
Hoe heb je dit via Sony gefixt?
Ben ik heel brutaal om een link te vragen? Ik heb toen al zitten kijken, maar kwam niet echt verderAnoniem: 306567 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:25:
[...]
Er is een webformulier op de support pagina van Sony ingericht speciaal voor deze problemen. Binnen een week sturen ze een nieuwe nadat je hem hebt opgestuurd. Werkt meer dan prima!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq