https://hardware.support.playstation.com/nl_NL#/edwinvdteems schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:02:
[...]
Ben ik heel brutaal om een link te vragen? Ik heb toen al zitten kijken, maar kwam niet echt verder
Ik heb mijn Playstation op 10 mei teruggestuurd vanwege het welbekende "fluitende" geluid van de fan.
Vandaag heb ik een "nieuwe" Playstation teruggekregen maar deze maakt helaas precies hetzelfde geluid... Nieuwe Playstation, zelfde fan helaas. Ik had specifiek gevraagd naar de Delta fan maar blijkbaar gaan ze daar niet op in. Dit zal wel "acceptabel" zijn in termen van Sony, maar ik kan er niet aan wennen. Zodra ik het geluid hoor irriteer ik me er mateloos aan.
Zit er over na te denken om de Playstation gelijk weer terug te sturen, echter ben ik bang dat ik weer eenzelfde fan terug krijg... Wat zijn jullie ervaringen hierin?
Vandaag heb ik een "nieuwe" Playstation teruggekregen maar deze maakt helaas precies hetzelfde geluid... Nieuwe Playstation, zelfde fan helaas. Ik had specifiek gevraagd naar de Delta fan maar blijkbaar gaan ze daar niet op in. Dit zal wel "acceptabel" zijn in termen van Sony, maar ik kan er niet aan wennen. Zodra ik het geluid hoor irriteer ik me er mateloos aan.
Zit er over na te denken om de Playstation gelijk weer terug te sturen, echter ben ik bang dat ik weer eenzelfde fan terug krijg... Wat zijn jullie ervaringen hierin?
"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam
Ik zou zeggen geluid van de game wat harder aan en genieten van je PS5Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:04:
Ik heb mijn Playstation op 10 mei teruggestuurd vanwege het welbekende "fluitende" geluid van de fan.

Ik heb eens op Reddit gelezen dat Sony de Delta fan niet meer gebruikt, enkel de Nidec fan en deze van de teardown video. Of dit waar is of niet weet ik uiteraard niet.Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:04:
Ikzelf had drie PS5's met een fluitende fan en uiteindelijk heb ik een nieuwe fan besteld en deze zelf vervangen, probleem opgelost.
Misschien handig om linkje van de fan hier neer te zettenCr1ptkeeper schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:36:
[...]
Ik heb eens op Reddit gelezen dat Sony de Delta fan niet meer gebruikt, enkel de Nidec fan en deze van de teardown video. Of dit waar is of niet weet ik uiteraard niet.
Ikzelf had drie PS5's met een fluitende fan en uiteindelijk heb ik een nieuwe fan besteld en deze zelf vervangen, probleem opgelost.

hmm, mss krijgt mijn controller er ook last van. Ik laat mn wijsvinger op R2 rusten, maar merk nu vaker dat de controller dan R2 input registreert. Kun je gewoon gratis laten fiksen/omruilen?PEBRU88 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:39:
[...]
Het zijn de veertjes achter de triggers die kapot gaan. hierdoor staat er geen spanning meer op de trigger waardoor het erg los aanvoelt. Je hoeft bijv je duim er al op te leggen en de controller registreert input
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Linkje?Cr1ptkeeper schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:36:
[...]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Na het doorlopen van een aantal stappen moet je Sony bellen. Jij dus ook gedaan?
edit: ik heb mijn PS via marktplaats met factuur. Vroegen ze naar al jouw gegevens? Ik las dat Sony alleen garantie verstrekt aan de eerste eigenaar, dus dan zou ik mijzelf moeten voordoen als de eerste koper.,
[ Voor 29% gewijzigd door edwinvdteems op 25-05-2021 15:03 ]
Mn eerste controller via Sony Playstation laten repareren. Heb ze eind maart gebeld en verteld dat ik problemen had met de R2. Je krijgt een verzondbon vial de mail die je moet printen en plakken op een doos.Hulleman schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:38:
[...]
hmm, mss krijgt mijn controller er ook last van. Ik laat mn wijsvinger op R2 rusten, maar merk nu vaker dat de controller dan R2 input registreert. Kun je gewoon gratis laten fiksen/omruilen?
Moet er wel bij vermelden dat het afhandelen niet vlekkeloos loopt. Reparatie ging wel snel maar zonder melding dat hij al retour was heeft het vervolgens twee weken bij een afhaalpunt gelegen (geen mail of notificatie gekregen). Controller is terug gegaan naar de reparatiedienst van Sony Playstation waar het tot de dag van vandaag nog steeds stof loopt te happen

Meerdere wekelijkse telefoontjes gepleegd met de vraag waarom het nog niet verstuurd is, en nog geen steek verder
Link werkt enkele pagina's terug gepost :-)ion schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 10:51:
Replacements fans komen langzaam aan beschikbaar.
https://www.ebay.de/itm/164804694928
Hmm.. dat klinkt niet echt lekker. Je hebt in feite dus geen nieuwe/gerepareerde controller terug?PEBRU88 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:44:
[...]
Mn eerste controller via Sony Playstation laten repareren. Heb ze eind maart gebeld en verteld dat ik problemen had met de R2. Je krijgt een verzondbon vial de mail die je moet printen en plakken op een doos.
Moet er wel bij vermelden dat het afhandelen niet vlekkeloos loopt. Reparatie ging wel snel maar zonder melding dat hij al retour was heeft het vervolgens twee weken bij een afhaalpunt gelegen (geen mail of notificatie gekregen). Controller is terug gegaan naar de reparatiedienst van Sony Playstation waar het tot de dag van vandaag nog steeds stof loopt te happen.
Meerdere wekelijkse telefoontjes gepleegd met de vraag waarom het nog niet verstuurd is, en nog geen steek verder.
Ik zocht onder jou naam in deze topicCr1ptkeeper schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:20:
[...]
Link werkt enkele pagina's terug gepost :-)
Toch wel veel geld 60 euro

[ Voor 7% gewijzigd door Starscreamer op 25-05-2021 16:37 ]
Verwijderd
Ja klopt, gebeld en dan opgestuurd.edwinvdteems schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:56:
[...]
Na het doorlopen van een aantal stappen moet je Sony bellen. Jij dus ook gedaan?
edit: ik heb mijn PS via marktplaats met factuur. Vroegen ze naar al jouw gegevens? Ik las dat Sony alleen garantie verstrekt aan de eerste eigenaar, dus dan zou ik mijzelf moeten voordoen als de eerste koper.,
Ik moest de factuur uploaden, hoe Sony daar mee om gaan dat weet ik niet precies. Ik kan mij voorstellen dat ze willen uitsluiten dat mensen allemaal een andere factuur gaan gebruiken. Het is ook lastig te herleiden of het klopt of jij het via marktplaats hebt gekocht. Ik weet ook niet hoe de Nederlandse wetgeving werkt als je iets tweedehands overneemt van iemand of dan de garantie overdraagbaar is.
Uitzetten dat hij om 15 minuten in rest mode gaat, of is het ook tijdens spelen?Mege1965 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:12:
Mijn ps5 gaat om de 15 minuten in rust modus.. heel irritant..
Heb al een rebuild gedaan..
Iemand een oplossing?
Zo ja, dan moet hij RMA.
Dat ligt eraan. Garantie is in principe overdraagbaar want hoort bij product en niet de consument die het koopt. Maar vaak wordt daar in voorwaarden vanaf geweken. Daar komt bij dat enkel de verkopende partij wettelijke garantieverplichtingen heeft, dus in dit geval de winkel waar hij is gekocht. Sony is jou niets verplicht. Is allemaal uit klantenservice.Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:39:
[...]
Ja klopt, gebeld en dan opgestuurd.
Ik moest de factuur uploaden, hoe Sony daar mee om gaan dat weet ik niet precies. Ik kan mij voorstellen dat ze willen uitsluiten dat mensen allemaal een andere factuur gaan gebruiken. Het is ook lastig te herleiden of het klopt of jij het via marktplaats hebt gekocht. Ik weet ook niet hoe de Nederlandse wetgeving werkt als je iets tweedehands overneemt van iemand of dan de garantie overdraagbaar is.
[ Voor 7% gewijzigd door FrankoNL op 25-05-2021 16:50 ]
Nope. En mijn tweede controller bij bol.com ligt ook bij de reparatie dienst (zelfde klachten met R2).Hulleman schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:35:
[...]
Hmm.. dat klinkt niet echt lekker. Je hebt in feite dus geen nieuwe/gerepareerde controller terug?
Zal wel ironisch zijn dat ik mn 2de controller nog eerder terug heb dan mijn eerste controller.
@Cr1ptkeeper Weet jij hoeveel statussen er nog komen in die Yanwen tracking, hij staat bij mij nu op:
2021-05-25 13:41
Parcel received and processed
2021-05-21 13:53
International shipment release - Import
Ook tijdens spelen, ik heb nu de hdmi link uitgezet in de instellingen van de ps5.FrankoNL schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:47:
[...]
Uitzetten dat hij om 15 minuten in rest mode gaat, of is het ook tijdens spelen?
Zo ja, dan moet hij RMA.
Dat werkt, las het op reddit dat er veel meer mensen last van hebben..
Bij mij werd het geleverd door "Sukshop" en de tracking gebeurde inderdaad door Yanwen maar die tracking klopte bij mij niet. Toen ik het pakket kreeg stond er nog altijd bij mijn bestelling "verwachte levertijd Juni-Juli".ion schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:28:
@Cr1ptkeeper Weet jij hoeveel statussen er nog komen in die Yanwen tracking, hij staat bij mij nu op:
Ik heb toen de tracking ook niet op de voet gevolgd omdat ik dacht dat ik nog enkele maanden moest wachten voor de levering...
Ah ok, je hebt dus niet naar de statussen gekeken van de verzending. In het begin kreeg ik ook al een DHL tracking, maar die hebben nog niks gehad staat erCr1ptkeeper schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:06:
[...]
Bij mij werd het geleverd door "Sukshop" en de tracking gebeurde inderdaad door Yanwen maar die tracking klopte bij mij niet. Toen ik het pakket kreeg stond er nog altijd bij mijn bestelling "verwachte levertijd Juni-Juli".
Ik heb toen de tracking ook niet op de voet gevolgd omdat ik dacht dat ik nog enkele maanden moest wachten voor de levering...
Vraagje, ik heb last van stick drift in mijn rechter thumbstick. Het is niet constant maar hij schiet soms op momenten over het beeld heen (heel vervelend als ik bijvoorbeeld COD speel).
Ik heb mijn PS5 via Amazon.it besteld en vroeg mij af hoe dit nu zit met garantie. Moet ik dit soort problemen regelen via Amazon.it of kan ik dit gewoon via Sony regelen?
Hier trouwens een video van het probleem https://youtu.be/r5gFkplNHwc
Rond de 00:09 seconden zie je het gebeuren voordat ik wil gaan schieten en rond 00:16 tijdens het lopen schiet hij heel de tijd naar links.
Ik heb mijn PS5 via Amazon.it besteld en vroeg mij af hoe dit nu zit met garantie. Moet ik dit soort problemen regelen via Amazon.it of kan ik dit gewoon via Sony regelen?
Rond de 00:09 seconden zie je het gebeuren voordat ik wil gaan schieten en rond 00:16 tijdens het lopen schiet hij heel de tijd naar links.
[ Voor 24% gewijzigd door jordyyyys op 26-05-2021 11:47 ]
Wie het laatst lacht, denkt het traagst.
leuke video .. privé en zo
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Oeps, ik dacht dat als ik de link zou delen dat iedereen deze dan wel kon zien. Hij staat nu op openbaar.
Verwijderd
Je hebt een overeenkomst gesloten met Amazon en niet met Sony, dus moet Amazon het voor je oplossen. Probeer Amazon Nederland 00 1 206-922-0880 eens.jordyyyys schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:44:
Amazon NL kan helaas geen bestellingen van Amazon IT inzien, dus dit moet via Amazon IT of toch Sony. Ik ga Sony deze middag ook even contacten.
Een reden voor mij om gewoon bij een NL retailer te bestellenjordyyyys schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:44:
Vraagje, ik heb last van stick drift in mijn rechter thumbstick. Het is niet constant maar hij schiet soms op momenten over het beeld heen (heel vervelend als ik bijvoorbeeld COD speel).

Maar je camera settings (in game) is fish eye daar wordt ik kostmisselijk van
Je ziet wel meer
Kan je geen 2e controller kopen (Mediamarkt

Ik heb één van de nieuwe kleuren gepreorderd, dus ik kan inderdaad het beste wachten tot die binnen is en dan Amazon IT contacten.Starscreamer schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:42:
[...]
Een reden voor mij om gewoon bij een NL retailer te bestellen![]()
Maar je camera settings (in game) is fish eye daar wordt ik kostmisselijk van![]()
Je ziet wel meer![]()
Kan je geen 2e controller kopen (Mediamarkt) en na een tijdje deze opsturen voor garantie
(Inderdaad, ik gebruik die lens omdat ik dan veel meer kan zien)
Net met Sony-NL aan de lijn gehangen, ik heb een mail gekregen met nog wat extra manieren om de controller te resetten en als dit niet werkt kan ik via Sony NL een reparatie verzoek doen. Wel werd mij verteld dat dit 3 weken kan duren voordat de DualSense terug is.
Om even terug te komen op mijn haperende controller knopen; ik sprak een leidinggevende van de Media Markt en die gaf aan dat ik gewoon naar een lokale MM vestiging moet gaan en dat ze de controller dan zonder problemen omruilen. Dat de factuur op een andere naam staat en zo controleren ze verder niet (zou zijn vanwege AVG)
Ik heb er sinds kort last van dat wanneer ik de audio op mijn PULSE koptelefoon zachter zet, het geluid opeens dof en wel heel zacht wordt. Is dit een herkenbaar probleem?
Zie hieronder de voor en na fan replacement.
Nidec (slechte fan):
[Video: https://i.imgur.com/o0alugO.mp4]
NMB (goede fan):
[Video: https://i.imgur.com/0LTsXsq.mp4]
Nidec (slechte fan):
[Video: https://i.imgur.com/o0alugO.mp4]
NMB (goede fan):
[Video: https://i.imgur.com/0LTsXsq.mp4]
[ Voor 4% gewijzigd door ion op 28-05-2021 12:58 ]
Another win :-) Congrats!ion schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:57:
Zie hieronder de voor en na fan replacement.
Nidec (slechte fan):
[Video]
NMB (goede fan):
[Video]
Ook de NMB fan ontvangen vandaag 28-5 (besteld 8 mei)
DHL deed de bezorging . Volgens de Tracking was de fan 16 mei al in Nederland. Daarna gaf tracking niks meer aan.
De fan wordt verzonden in plastic bag, de FAN zit in een harde halve plastic omhulsel en is daarna ingepakt in bubble paper en daarom heen een plastic zak. Niet echt een ideale /veilige verzending voor zo'n fan.
Helaas was bij mij de plastic bag open gescheurd. DHL overhandigde het pakket sneaky met de scheur naar beneden en ging er als een haas vandoor. Wat is dat toch een K bedrijf dat DHL.
Aangezien de originele fan een K fluit toon maakt die niet te verdragen is toch de NMB fan geïnstalleerd.
Daarna even gekeken of de FAN wel draaide na aanzetten. Plate daarna weer erop gezet.
Wat een verschil. Moet nu echt mijn oor bijna op de console leggen om te checken of de FAN wel draait in dashbord. Bij een spel hoor ik wel dat de fan sneller gaat draaien maar moet ik ook bijna mijn oor op de PS5 leggen om de fan te horen.
Die K fluittoon kwam dus echt van mijn 17 bladerige originele FAN zoals ik al dacht.
De Fan header zit aardig strak dus gebruik een klein tangetje om de connector los te wiebelen/halen. Trek niet aan de draden. Wellicht overbodige opmerking maar toch.... De zwarte "sticker" kan je daarna weer terug duwen (plakt nog steeds goed). Connector zit dicht bij begin sticker dus je hoeft de zwarte sticker maar klein stukje los te maken. Ik heb geen extra O ringen geplaatst want dat was niet nodig.
Eigenlijk echt niet te geloven hoe Sony met zijn klanten omgaat... geen stille fan beschikbaar mwaaah gooi er dan maar een NIDEC fluit fan in . f..... the customer.
DHL deed de bezorging . Volgens de Tracking was de fan 16 mei al in Nederland. Daarna gaf tracking niks meer aan.
De fan wordt verzonden in plastic bag, de FAN zit in een harde halve plastic omhulsel en is daarna ingepakt in bubble paper en daarom heen een plastic zak. Niet echt een ideale /veilige verzending voor zo'n fan.
Helaas was bij mij de plastic bag open gescheurd. DHL overhandigde het pakket sneaky met de scheur naar beneden en ging er als een haas vandoor. Wat is dat toch een K bedrijf dat DHL.
Aangezien de originele fan een K fluit toon maakt die niet te verdragen is toch de NMB fan geïnstalleerd.
Daarna even gekeken of de FAN wel draaide na aanzetten. Plate daarna weer erop gezet.
Wat een verschil. Moet nu echt mijn oor bijna op de console leggen om te checken of de FAN wel draait in dashbord. Bij een spel hoor ik wel dat de fan sneller gaat draaien maar moet ik ook bijna mijn oor op de PS5 leggen om de fan te horen.
Die K fluittoon kwam dus echt van mijn 17 bladerige originele FAN zoals ik al dacht.
De Fan header zit aardig strak dus gebruik een klein tangetje om de connector los te wiebelen/halen. Trek niet aan de draden. Wellicht overbodige opmerking maar toch.... De zwarte "sticker" kan je daarna weer terug duwen (plakt nog steeds goed). Connector zit dicht bij begin sticker dus je hoeft de zwarte sticker maar klein stukje los te maken. Ik heb geen extra O ringen geplaatst want dat was niet nodig.
Eigenlijk echt niet te geloven hoe Sony met zijn klanten omgaat... geen stille fan beschikbaar mwaaah gooi er dan maar een NIDEC fluit fan in . f..... the customer.
Hier ook een update over DÉ fan. Mijn 17 bladerige fan maakte een constant fluitend geluid, dus zodra ik hoorde van deze fan, heb ik hem gelijk besteld. 10 mei besteld, vandaag in huis. Verpakking is inderdaad waardeloos, maar gelukkig hier alles in tact.
Vervangen is echt heel makkelijk, bijna net zo snel als een pitstop van Red Bull. En wat een wereld van verschil. Mijn PS5 is nu echt niet meer te horen, zoals het zou moeten zijn. Is het de €60 waard? 100%!
Hier een filmpje van voor en na het vervangen:
Vervangen is echt heel makkelijk, bijna net zo snel als een pitstop van Red Bull. En wat een wereld van verschil. Mijn PS5 is nu echt niet meer te horen, zoals het zou moeten zijn. Is het de €60 waard? 100%!
Hier een filmpje van voor en na het vervangen:
PSN ID: ShadowSaiyan Battle.net:<GoT>ShadowSaiyan#2394
Waar vind ik een filmpje wat je stap voor stap moet doen? Hoe je de fan eruit haalt en de ander erin zet. Ben bang dat ik die draad kapot maak waarmee ie vast zit. Iemand een goed filmpje waarop alles duidelijk te zien is?
Hij laat in het begin van het filmpje goed zien hoe het kan:Vizzie33 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:13:
Waar vind ik een filmpje wat je stap voor stap moet doen? Hoe je de fan eruit haalt en de ander erin zet. Ben bang dat ik die draad kapot maak waarmee ie vast zit. Iemand een goed filmpje waarop alles duidelijk te zien is?
PSN ID: ShadowSaiyan Battle.net:<GoT>ShadowSaiyan#2394
Bedankt. Dus in principe schroef je de fan los en moet je die kabel waarmee ie vast zit er als het ware uitklikken? Dat is alles toch?ShadowSaiyan schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:03:
[...]
Hij laat in het begin van het filmpje goed zien hoe het kan:
[YouTube: PS5 Teardown - A Repairability Perspective]
yep, stelt niks voor.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ja .... let wel op dat de schroeven verschillende lengtes hebben. Dus onthoud waar welke schroef zat.Vizzie33 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:47:
[...]
Bedankt. Dus in principe schroef je de fan los en moet je die kabel waarmee ie vast zit er als het ware uitklikken? Dat is alles toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Peter711 op 28-05-2021 23:41 ]
Besteld. Levertijd zo’n 1 a 2 maanden maar is ruim genomen als ik jullie begrijp. Vind t veel geld, maar ja, dat geluid vind ik toch wel hinderlijk. Het is niet hard, maar wel hoorbaar. Heb ps5 op wat doekjes staan en dat hoort niet. Tis genaaid van sony, maar ja, tis niet anders. En mocht er ooit garantiegezeik zijn, gooi ik die 17 bladerige fan er weer in hahaPeter711 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:40:
[...]
Ja .... let wel op dat de schroeven verschillende lengtes hebben. Dus onthoud waar welke schroef zat.
. Torx 8 schroevendraaier nodig
Verlies je hierdoor niet je garantie? Om de stekker aan te sluiten moet je de warranty seal sticker er stukje afhalen toch?Vizzie33 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 01:54:
[...]
Besteld. Levertijd zo’n 1 a 2 maanden maar is ruim genomen als ik jullie begrijp. Vind t veel geld, maar ja, dat geluid vind ik toch wel hinderlijk. Het is niet hard, maar wel hoorbaar. Heb ps5 op wat doekjes staan en dat hoort niet. Tis genaaid van sony, maar ja, tis niet anders. En mocht er ooit garantiegezeik zijn, gooi ik die 17 bladerige fan er weer in haha
Naar mijn idee is dat de garantiezegel niet, toch?rstift schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:41:
[...]
Verlies je hierdoor niet je garantie? Om de stekker aan te sluiten moet je de warranty seal sticker er stukje afhalen toch?
Gebruik je een koptelefoon voor geluid en heb je een soundbar of receiver voor je geluid van de tv normaal gesproken? Die springt dan in standby en geeft via HDMI link door om uit te gaan.Mege1965 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:46:
[...]
Ook tijdens spelen, ik heb nu de hdmi link uitgezet in de instellingen van de ps5.
Dat werkt, las het op reddit dat er veel meer mensen last van hebben..
[ Voor 3% gewijzigd door Montaner op 30-05-2021 10:17 ]
Nee. Zou niet weten hoe ze zouden kunnen zien dat hij los is gemaakt.rstift schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:41:
[...]
Verlies je hierdoor niet je garantie? Om de stekker aan te sluiten moet je de warranty seal sticker er stukje afhalen toch?
Is niet de sticker om een schroef los te halen om PS5 volledig uit elkaar te halen. Is gewoon een lange zwarte plakkende strip die zijn plakkende werking gewoon houdt.
Plakt nog net zo goed na loshalen. Is geen warranty seal.
TIP: Makkelijkste is als je een kleine gewone schroevendraaien plaatst in de ruimte waar de draden fan doorheen gaan en dan de schroevendraaier gebruiken om de strip omhoog te lichten ( is wat ruimte rechts van de draden). Dan zie je totaal niet dat de strip tijdelijk los is gemaakt.
[ Voor 25% gewijzigd door Peter711 op 30-05-2021 14:49 ]
In de nacht van vrijdag naar zaterdag besteld. Stond levering eind julim eind augustus. Maar is nu inmiddels al het land uit en in Nederland bij DHL aangemeld. Houdt dit in dat het sneller geleverd zal worden? Wellicht korte termijn? Geen idee hoelang zoiets duurt.Vizzie33 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 01:54:
[...]
Besteld. Levertijd zo’n 1 a 2 maanden maar is ruim genomen als ik jullie begrijp. Vind t veel geld, maar ja, dat geluid vind ik toch wel hinderlijk. Het is niet hard, maar wel hoorbaar. Heb ps5 op wat doekjes staan en dat hoort niet. Tis genaaid van sony, maar ja, tis niet anders. En mocht er ooit garantiegezeik zijn, gooi ik die 17 bladerige fan er weer in haha
2,5 tot 3 weken dan moet je em binnen hebben/krijgen.Vizzie33 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:01:
[...]
In de nacht van vrijdag naar zaterdag besteld. Stond levering eind julim eind augustus. Maar is nu inmiddels al het land uit en in Nederland bij DHL aangemeld. Houdt dit in dat het sneller geleverd zal worden? Wellicht korte termijn? Geen idee hoelang zoiets duurt.
Nu paar dagen in gebruik. Had mijn PS5 door het geluid al tijdje niet gebruikt.
Volgens mij wordt mijn PS5 met de nieuw FAN ook minder warm (de plekken die wat warm aanvoelde)
Kan ook zijn dat Sony de FAN bij de laatste updates wat meer snelheid heeft gegeven... Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met deze 23 bladerige FAN
[ Voor 32% gewijzigd door Peter711 op 31-05-2021 13:45 ]
Had je deze ook hier besteld? https://www.ebay.de/itm/164804694928Peter711 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:39:
[...]
2,5 tot 3 weken dan moet je em binnen hebben/krijgen.
Nu paar dagen in gebruik. Had mijn PS5 door het geluid al tijdje niet gebruikt.
Volgens mij wordt mijn PS5 met de nieuw FAN ook minder warm (de plekken die wat warm aanvoelde)
Kan ook zijn dat Sony de FAN bij de laatste updates wat meer snelheid heeft gegeven... Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met deze 23 bladerige FAN
JaStarscreamer schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:34:
[...]
Had je deze ook hier besteld? https://www.ebay.de/itm/164804694928
I dit niet dezelfde fan?
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Scheelt toch weer een paar euro

Ja klopt, goed gevondenStarscreamer schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:58:
[...]
I dit niet dezelfde fan?
Scheelt toch weer een paar euro
En wellicht een betere/veiliger verpakte verzending
Sinds begin gebruik PS5 wat vage problemen met controllers. Controller lijkt in het menu prima te werken, maar bij het opstarten van een game reageert de PS5 niet (bijvoorbeeld wanneer 'X' moet worden ingedrukt om een game te starten). Probleem lijkt zich met name te manifesteren bij PS4 games.
Na wat research op internet lijken meer mensen dit probleem te hebben en lijkt het te maken te hebben met het feit dat de PS5 signaal doorkrijgt van, in mijn geval R2, wanneer de controle in ruste is. Zie screenshot van https://gamepad-tester.com/
Meer mensen dit probleem?
Na wat research op internet lijken meer mensen dit probleem te hebben en lijkt het te maken te hebben met het feit dat de PS5 signaal doorkrijgt van, in mijn geval R2, wanneer de controle in ruste is. Zie screenshot van https://gamepad-tester.com/
:strip_exif()/f/image/h5hTSjGkYexRfkPbKGOQuET1.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteravond merkte ik ineens dat mijn R2 zijn weerstand kwijt is. Normaal rust mijn vinger bovenop de R2 tegen R1 aan maar dat zorgde er nu voor dat ik ineens begon te schieten.. L2 is nog wel goed en merk een duidelijk verschil tussen die 2.
Straks maar eens aanmelden bij Sony en kijken hoe of wat. Zal BCC ook nog bellen, maar heb 'm online gekocht dus verwacht eigenlijk niet dat het via hun sneller zal gaan.
Edit: zojuist BCC gebeld en kan met de controller naar de winkel. Dame gaf aan dat de controller daar hoogst waarschijnlijk direct wordt vervangen.
Straks maar eens aanmelden bij Sony en kijken hoe of wat. Zal BCC ook nog bellen, maar heb 'm online gekocht dus verwacht eigenlijk niet dat het via hun sneller zal gaan.
Edit: zojuist BCC gebeld en kan met de controller naar de winkel. Dame gaf aan dat de controller daar hoogst waarschijnlijk direct wordt vervangen.
[ Voor 15% gewijzigd door schaapiej op 03-06-2021 09:12 ]
Mijn tweede cotroller had al na 3 weken last van stick drift. Mijn eerste controller die ik al sinds launch gebruik heeft nergens last van.
15 mei opgestuurd naar bol.com en was 20 mei aangekomen bij hun reparateur. Zojuist de melding gekregen dat het niet gerepareerd kon worden. (Zoals verwacht) Binnen 3 dagen krijg ik nu mijn geld terug.
Gelijk maar een zwarte bestellen dan
15 mei opgestuurd naar bol.com en was 20 mei aangekomen bij hun reparateur. Zojuist de melding gekregen dat het niet gerepareerd kon worden. (Zoals verwacht) Binnen 3 dagen krijg ik nu mijn geld terug.
Gelijk maar een zwarte bestellen dan
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Toevallig hier gisteravond ook een overleden R2 knop, ik heb de reparatieaanmelding bij BOL.com maar in gang gezet.schaapiej schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 06:49:
Gisteravond merkte ik ineens dat mijn R2 zijn weerstand kwijt is. Normaal rust mijn vinger bovenop de R2 tegen R1 aan maar dat zorgde er nu voor dat ik ineens begon te schieten.. L2 is nog wel goed en merk een duidelijk verschil tussen die 2.
Betreft hier een launchmodel die met de console was meegeleverd
[ Voor 5% gewijzigd door whyz op 03-06-2021 11:18 ]
Right for all the wrong reasons.
Deed Bol.com niet moeilijk dat de hele set retour moest ipv alleen controller?whyz schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:17:
[...]
Betreft hier een launchmodel die met de console was meegeleverdkwalitatief gezien wel jammer als je het vergelijkt met de dual shock 4 die ik sinds het begin heb.
Dat wilde Amazon namelijk wel toen ik een issue met mijn DS4 controller had.
Verwijderd
Niet om Bol in kwaad daglicht te zetten, maar Amazon gaat een héél stuk soepeler om (eigen ervaring) met omruilen dan Bol.schumi2004 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:11:
[...]
Deed Bol.com niet moeilijk dat de hele set retour moest ipv alleen controller?
Dat wilde Amazon namelijk wel toen ik een issue met mijn DS4 controller had.
@Verwijderd
Voor mijn gevoel scheelt het niet zo heel veel maar ik moest dus de hele console retour doen met die defecte controller dus heb ik maar een korting geaccepteerd en nieuwe gekocht.
Voor mijn gevoel scheelt het niet zo heel veel maar ik moest dus de hele console retour doen met die defecte controller dus heb ik maar een korting geaccepteerd en nieuwe gekocht.
Dat zou uitermate kwalijk zijn. Ik ga de webchat eens opstarten.schumi2004 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:35:
@Verwijderd
Webchat geef in eerste instantie aan dat het geen probleem is dat de controller los werd verstuurd. We gaan het zien
[ Voor 13% gewijzigd door whyz op 03-06-2021 14:20 ]
Right for all the wrong reasons.
mijn backbutton is kapot, hoe heb je zo snel support gehad, waar meld je dat?Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Ja, heb ik toevallig ook gehad. Aangemeld bij Sony en is toen binnen een week omgeruild.
laat maar, al beantwoord
[ Voor 5% gewijzigd door richards3 op 03-06-2021 15:40 ]
Verwijderd
In dit zelfde forum heb ik ook een link gestuurd. Moet je ff naar mijn vorige post zoekenrichards3 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:39:
[...]
mijn backbutton is kapot, hoe heb je zo snel support gehad, waar meld je dat?
Verwijderd
Ik zou hem gewoon om laten ruilen. Zit garantie op. Werkt het niet gaat hij retour.GenetiX schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:22:
Sinds begin gebruik PS5 wat vage problemen met controllers. Controller lijkt in het menu prima te werken, maar bij het opstarten van een game reageert de PS5 niet (bijvoorbeeld wanneer 'X' moet worden ingedrukt om een game te starten). Probleem lijkt zich met name te manifesteren bij PS4 games.
[Afbeelding]
Gisteren terug gegaan naar Mediamarkt met de controller. Kreeg gelijk een nieuwe mee. Het is blijkbaar een bekend probleem wat ze classificeren als DOA.Ik zou hem gewoon om laten ruilen. Zit garantie op. Werkt het niet gaat hij retour.
Ik lees hier verschillende verhalen over de fans van de PS5 en dat er goede en kwade tussen zitten. Is daar een overzichtje van welke merken goed en slecht zijn? Of verschilt dat echt per individuele fan?
Heb gisteren een PS5 in ontvangst mogen nemen, kan ik gelijk even checken
Nidec (17 fanbladen) maakt veel kabaalZelianGuy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:32:
Ik lees hier verschillende verhalen over de fans van de PS5 en dat er goede en kwade tussen zitten. Is daar een overzichtje van welke merken goed en slecht zijn? Of verschilt dat echt per individuele fan?
Delta (23 fanbladen) is stil.
Ik heb vermoedelijk de Nidec want mijn PS5 is alles behalve stil.
Zit nog te twijfelen om voor 50 euro de Delta te kopen

[ Voor 19% gewijzigd door Starscreamer op 04-06-2021 09:28 ]
Vind het zo jammer dat het alleen te zien is door de fan er echt helemaal uit te halen. Had het merk even op die sticker aan de achterkant gezet, want ik heb bijvoorbeeld nog niet gekeken omdat ik nog geen zin heb gehad om hem te demonteren en het was anders geweest als ik alleen de platen er vanaf had moeten halen.Starscreamer schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:28:
[...]
Nidec (17 fanbladen) maakt veel kabaal
Dat dus... een reden dat ik het ook nog niet gedaan hebPompi schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:32:
[...]
Vind het zo jammer dat het alleen te zien is door de fan er echt helemaal uit te halen. Had het even op die sticker aan de achterkant gezet, want ik heb bijvoorbeeld nog niet gekeken omdat ik nog geen zin heb gehad om hem te demonteren en het was anders geweest als ik alleen de platen er vanaf had moeten halen.

Thx!Starscreamer schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:28:
[...]
Nidec (17 fanbladen) maakt veel kabaal
Ik heb vermoedelijk de Nidec want mijn PS5 is alles behalve stil.
Zit nog te twijfelen om voor 50 euro de Delta te kopen
Zal hem eventjes demonteren
Bol.com heeft gisteren mijn tweede controller ten dode opgeschreven. beetje rigoreus, het ging alleen om het veertje achter R2.whyz schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:17:
[...]
Toevallig hier gisteravond ook een overleden R2 knop, ik heb de reparatieaanmelding bij BOL.com maar in gang gezet.
Betreft hier een launchmodel die met de console was meegeleverdkwalitatief gezien wel jammer als je het vergelijkt met de dual shock 4 die ik sinds het begin heb.
Ik krijg het aankoopbedrag terug gestort op mijn rekening. kan ik van dat geld weer een dualsense kopen

Helaas heb ik de Nidec, kreeg ook trouwens dat kabeltje van de fan ook echt moeilijk los. Heb het erin laten zitten en het werk.
En inderdaad bij mij ook die hum. Jammer dat het zo moet zijn. Tijd voor een bestelling bij tante Ali!
Iemand een linkje? Diegene hierboven werkt niet
En inderdaad bij mij ook die hum. Jammer dat het zo moet zijn. Tijd voor een bestelling bij tante Ali!
[ Voor 9% gewijzigd door ZelianGuy op 04-06-2021 09:58 ]
https://nl.aliexpress.com..._668%233422%2315392%23613ZelianGuy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:58:
Helaas heb ik de Nidec, kreeg ook trouwens dat kabeltje van de fan ook echt moeilijk los. Heb het erin laten zitten en het werk.
Ik heb zelf ook de Nidec fan met een hum (UFO) geluidZelianGuy schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:58:

Ene kant wil ik ook bij Ali de NMB fan halen, maar andere kant denk ik dat Sony de Nidec fan nu in elke PS5 zet, en eventueel op afstand de voltage nog aanpast, als het namelijk een PWM fan is, zou ze dit met een firmware kunnen fixen, Nidec was namelijk bij de PS4 wel 1 van de betere koelfans, lijkt mij dus dat Sony nogmaals voor de Nidec heb gekozen, maar pandemie ook andere fabrikanten heb benaderd om zo sneller te kunnen produceren.
Ik zou dus wachten met het aanschaffen van een andere fan via Ali, speelt geld geen rol en wil je er zo snel mogelijk van dat hum geluid af, dan kan je het beter wel bestellen.
Mag hopen dat je ziet dat de link die je stuurde van 180,- Euro de Nidec fan is tochVerwijderd schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:23:
[...]
En als je (lang) niet wilt wachten, slechts 180,95 😱😱🤔

Hahaha, net al besteld. Misschien wordt het verholpen in een later stadium, kan ik hem weer terugplaatsen. Altijd handig om er eentje als backup te houden voor het geval datReem0nN schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:22:
[...]
Ik heb zelf ook de Nidec fan met een hum (UFO) geluid![]()
Ene kant wil ik ook bij Ali de NMB fan halen, maar andere kant denk ik dat Sony de Nidec fan nu in elke PS5 zet, en eventueel op afstand de voltage nog aanpast, als het namelijk een PWM fan is, zou ze dit met een firmware kunnen fixen, Nidec was namelijk bij de PS4 wel 1 van de betere koelfans, lijkt mij dus dat Sony nogmaals voor de Nidec heb gekozen, maar pandemie ook andere fabrikanten heb benaderd om zo sneller te kunnen produceren.
Ik zou dus wachten met het aanschaffen van een andere fan via Ali, speelt geld geen rol en wil je er zo snel mogelijk van dat hum geluid af, dan kan je het beter wel bestellen.
Eergister mijn ps5 ontvangen, en inderdaad een wat hoge geluid hoor ik. Is niet heel luid, maar net even vervelend ondanks dat ik er 4 - 5 meter vanaf zit.
Ik heb de NMB besteld via Ebay, geschatte leverdatum 13 Jul - 02 Sep, haha. Ik wacht het wel af.
Bedankt voor de berichten hier, genoeg info om zelf alles op te lossen.
Ik heb de NMB besteld via Ebay, geschatte leverdatum 13 Jul - 02 Sep, haha. Ik wacht het wel af.
Bedankt voor de berichten hier, genoeg info om zelf alles op te lossen.
Je kan het al zien door de plates eraf te halen. Tel de blades. 17 is nidec en 23 is delta of nmb.Pompi schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:32:
[...]
Vind het zo jammer dat het alleen te zien is door de fan er echt helemaal uit te halen. Had het merk even op die sticker aan de achterkant gezet, want ik heb bijvoorbeeld nog niet gekeken omdat ik nog geen zin heb gehad om hem te demonteren en het was anders geweest als ik alleen de platen er vanaf had moeten halen.
NIDEC van bovenaf gezien. Let op ronde zwarte gedeelte ... Is bij die stille NMB FAN egaal zwart zonder gaatjes. Bij de NIDEC zitten daar gaatjes in en zie je rechts in het zwart vertikaal NIDEC staanVizzie33 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:35:
[...]
Je kan het al zien door de plates eraf te halen. Tel de blades. 17 is nidec en 23 is delta of nmb.
:strip_exif()/f/image/ZMLREwiPNUbpAgIrNDY02QqJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat maakt het voltage uit als de fan bij elke snelheid de resonantie vertoont? Ik zie niet hoe Sony dit kan fixen op afstand.Reem0nN schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:22:
[...]
Ik heb zelf ook de Nidec fan met een hum (UFO) geluid![]()
Veel van het geluid komt niet van de fan af maar van de voeding.ion schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:40:
[...]
Wat maakt het voltage uit als de fan bij elke snelheid de resonantie vertoont? Ik zie niet hoe Sony dit kan fixen op afstand.
Dat kan, maar we hebben het nu specifiek over de Nidec fan.dNyw schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:47:
[...]
Veel van het geluid komt niet van de fan af maar van de voeding.
Klopt dat heb je ook goed verwoord, dit gaan ze ook niet kunnen fixxen ben ik bang.ion schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:47:
[...]
Dat kan, maar we hebben het nu specifiek over de Nidec fan.
Ik heb het gehum gek genoeg alleen als de fan langzamer draaien, in het menu dus. In games is het weg.
Ik vermoed zelf dat het een PWM fan is, en dus op pulse werkt, en eventueel met voltage of snelheid is te wijzigen in de PS5 OS firmware.. als straks de m2 SSD slot bruikbaar is dat de fan eventueel ook sneller gaat waardoor het geluid minder is, want het geluid is enkel hoorbaar bij een lage fan snelheid.ion schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:40:
[...]
Wat maakt het voltage uit als de fan bij elke snelheid de resonantie vertoont? Ik zie niet hoe Sony dit kan fixen op afstand.
Maar het was maar een idee he, zou zomaar eens anders kunnen zijn

Met de nieuwe stille fan totaal geen coil whine fluit toon/zoem toon.dNyw schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:47:
[...]
Veel van het geluid komt niet van de fan af maar van de voeding.
Dus heb ik blijkbaar mazzel.... irritant geluid kwam bij mij dus volledig van de NIDEC FAN
Heeft me wel zo'n 60 euro gekost maar dat is het mij wel waard.
[ Voor 24% gewijzigd door Peter711 op 04-06-2021 15:57 ]
Ik ben nog wachtende: bij yanwen staat nu: customs clearance completed - international shipment release - importPeter711 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:52:
[...]
Met de nieuwe stille fan totaal geen coil whine fluit toon/zoem toon.
Dus heb ik blijkbaar mazzel.... irritant geluid kwam bij mij dus volledig van de NIDEC FAN
Heeft me wel zo'n 60 euro gekost maar dat is het mij wel waard.
Enig idee hoelang t dan duurt en waar ie precies is? Dhl heeft al een tracking aangemaakt maar is nog niet in proces. Staat daar al dagen zo.
Te volgen via https://parcelsapp.com/nl/Vizzie33 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:08:
[...]
Ik ben nog wachtende: bij yanwen staat nu: customs clearance completed - international shipment release - import
Enig idee hoelang t dan duurt en waar ie precies is? Dhl heeft al een tracking aangemaakt maar is nog niet in proces. Staat daar al dagen zo.
Mijn Tracking
:strip_exif()/f/image/xlp6yOaG0SlSDKD4d4XHL2DU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Peter711 op 04-06-2021 17:29 ]
Bedankt. Dan hopelijk eind volgende week en ander die week erna.Peter711 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:23:
[...]
Te volgen via https://parcelsapp.com/nl/
Mijn Tracking
[Afbeelding]
In de nacht van 28 naar 29 mei de fan besteld. Levertijd zou tussen begin juli en eind aug zijn. Dhl meldt dat het morgen al is. Dat is rap.Vizzie33 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 17:34:
[...]
Bedankt. Dan hopelijk eind volgende week en ander die week erna.
Ik heb bij 3 verschillende winkels geprobeerd bij Ali en daar was het allemaal niet op voorraad. Zal toch even geduld moeten hebben denk ik
De fan binnen en geplaatst. Op zich heel makkelijk maar de fan die ik eruit haalde is toch wel gesneuveld. Haal die er met een tangetje uit, maar is best wel gepriegel dus 2 van de 3 draadjes los van die plastic aansluiting (kan dat gemaakt worden, of wil iemand m overkopen voor weinig geld die dat leuk vindt haha). De nieuwe 23 blade fan geplaatst en dat ging als een eitje. Weg ratel en de console is nagenoeg stil. Natuurlijk hoor je wel wat van dichtbij, maar dit is zo’n wereld van verschil. Zal vanavond nog wel een reactie toevoegen als ik wat langer heb gespeeld. Maar ben blij. In 12 dagen geleverd ook!
Vizzie33 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:09:
De fan binnen en geplaatst. Op zich heel makkelijk maar de fan die ik eruit haalde is toch wel gesneuveld. Haal die er met een tangetje uit, maar is best wel gepriegel dus 2 van de 3 draadjes los van die plastic aansluiting (kan dat gemaakt worden, of wil iemand m overkopen voor weinig geld die dat leuk vindt haha). De nieuwe 23 blade fan geplaatst en dat ging als een eitje. Weg ratel en de console is nagenoeg stil. Natuurlijk hoor je wel wat van dichtbij, maar dit is zo’n wereld van verschil. Zal vanavond nog wel een reactie toevoegen als ik wat langer heb gespeeld. Maar ben blij. In 12 dagen geleverd ook!
Dat gaat je nu niet meer lukkenVizzie33 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 01:54:
[...]

[ Voor 40% gewijzigd door Starscreamer op 09-06-2021 17:13 ]
De laatste weken gaat mijn ps5 random in rustmodus. Vaak ongeveer 15 minuten nadat ik hem heb opgestart. Hierna heb ik in de instellingen de mogelijkheden om rustmodus in te schakelen volledig uitgezet. Toch gaat het systeem nog in rustmodus. Ik kan hierna de ps5 wel weer aanzetten via de controller, maar mijn voortgang van de laatste game is verbroken (uiteraard).
Gek genoeg, na hem 1 keer op nieuw opgestart te hebben kan ik wel de hele avond gamen, zonder dat hij weer in rustmodus gaat.
Ik kan geen oplossingen hiervoor vinden. wie kan mij helpen?
Gek genoeg, na hem 1 keer op nieuw opgestart te hebben kan ik wel de hele avond gamen, zonder dat hij weer in rustmodus gaat.
Had je al een database rebuild gedaan in safe mode?gruys7 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:18:
De laatste weken gaat mijn ps5 random in rustmodus. Vaak ongeveer 15 minuten nadat ik hem heb opgestart. Hierna heb ik in de instellingen de mogelijkheden om rustmodus in te schakelen volledig uitgezet. Toch gaat het systeem nog in rustmodus. Ik kan hierna de ps5 wel weer aanzetten via de controller, maar mijn voortgang van de laatste game is verbroken (uiteraard).
Even de powerknop paar seconde indrukken tot je in dat menu zit.
Haha maakt niet uit, maar ik dacht wel fuck, wat als de 23 blade fan t niet doet haha. Maar wilde die Nidec wel bewaren. Stel je voor dat ie naar Sony moet wegens garantie ofzo, dan had ik die oude er weer ingezet voor t geval je een vervangend model met herrie zou krijgen. Maar ja, anders pech. Ps5 doet het nu goed zonder herrie. Bizar dat een ventilator dat kan veroorzaken.
Het is niet heel gek, een ventilator moet 100% gebalanceerd/evenwichtig zijn om geen vreemde geluiden te krijgen, 1 ventilator blad dat niet precies op z'n plek zit en hij gaat herrie maken, lijkt me dat Sony op een gegeven moment goedkope fans hebben gebruikt die niet goed getest zijn ofzo, het is wel duidelijk dat er problemen waren met de fans, anders had Sony denk ik niet 3 verschillende ventilatoren gebruikt bij een enkele revisie van de PS5.Vizzie33 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:26:
[...]
Haha maakt niet uit, maar ik dacht wel fuck, wat als de 23 blade fan t niet doet haha. Maar wilde die Nidec wel bewaren. Stel je voor dat ie naar Sony moet wegens garantie ofzo, dan had ik die oude er weer ingezet voor t geval je een vervangend model met herrie zou krijgen. Maar ja, anders pech. Ps5 doet het nu goed zonder herrie. Bizar dat een ventilator dat kan veroorzaken.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ja schandalig, eigenlijk zouden we geld terug moeten krijgen van SonyVizzie33 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:26:
[...]
Ps5 doet het nu goed zonder herrie. Bizar dat een ventilator dat kan veroorzaken.
Jaren lang zelf PC's in elkaar gezet en consoles in gebruik maar nog nooit een FAN gehad die zo'n po... herrie maakte
[ Voor 17% gewijzigd door Peter711 op 09-06-2021 21:08 ]
Ach dat deden ze bij eerdere consoles ook. Is meer vanuit een productie oogpunt: spreid je kansen.Kalder schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:06:
[...]
Het is niet heel gek, een ventilator moet 100% gebalanceerd/evenwichtig zijn om geen vreemde geluiden te krijgen, 1 ventilator blad dat niet precies op z'n plek zit en hij gaat herrie maken, lijkt me dat Sony op een gegeven moment goedkope fans hebben gebruikt die niet goed getest zijn ofzo, het is wel duidelijk dat er problemen waren met de fans, anders had Sony denk ik niet 3 verschillende ventilatoren gebruikt bij een enkele revisie van de PS5.
Verwijderd
En schandalig dat een vervanger bijna het tienvoudige kostPeter711 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:56:
[...]
Ja schandalig, eigenlijk zouden we geld terug moeten krijgen van Sony
Jaren lang zelf PC's in elkaar gezet en consoles in gebruik maar nog nooit een FAN gehad die zo'n po... herrie maakte
Gisteren ook gegamed met de nieuwe fan, ben zeer tevreden.
Een aantal dingen:
- de verpakking, een kartonnetje die wat ingedeukt was en bubbelfolie, was niet echt geweldig, gelukkig is alles wel heel aangekomen
- het verwisselen is makkelijk, enkel de draden die verbonden zijn met de PS5 zijn lastig los te halen; gepriegel
- gecheckt of fan het deed. In de menu’s draait ie zachtjes en bij de games wat harder; zoals het hoort
- ik begreep dat de Delta fan tijdens het speler stiller is en in de menu’s wat luider en de NMB fan die ik heb andersom zou zijn. Ik denk dat dit klopt. Ik heb DB opgemeten en de P5 maakt qua DB nog steeds hetzelfde geluid, zo’n 45 DB, komt ook door echo in kast, buiten kast wat lager. Bij totale stilte (wij hebben geen verwarmingsbuizen, koelkast die aanslaat en een zeer goed geisoleerd huis qua geluid) hoor je dan tijdens het gamen heeeeeeel zachtjes een geblaas, maar dan moet je er ook nog eens heel goed op letten. De irritante ratel van de Nidec fan is volledig verdwenen. Die hoorde je namelijk overal in de kamer. Blijkbaar was die ratel in DB nog geeneens harder, maar de hoogte van het fluit (geratel, ufo geluid) was echt hinderlijk.
- als ik een game afsluit of ik zet de PS5 in rustmodus, hoor je helemaal niets. Met de Nidec fan hoorde je gewoon nog geratel, wel iets zachter dan in een game.
Ik heb even getwijfeld, mede door de hoge prijs, maar ik ben enorm tevreden en blij. Het hinderlijke geluid is weg. Sterker nog, ik vond de ratel irritanter dan het veel hardere geblaas van mijn PS4 pro. Ik kan het iedereen aanraden, die het geld kan missen en zich ergert aan de ratel.
Een aantal dingen:
- de verpakking, een kartonnetje die wat ingedeukt was en bubbelfolie, was niet echt geweldig, gelukkig is alles wel heel aangekomen
- het verwisselen is makkelijk, enkel de draden die verbonden zijn met de PS5 zijn lastig los te halen; gepriegel
- gecheckt of fan het deed. In de menu’s draait ie zachtjes en bij de games wat harder; zoals het hoort
- ik begreep dat de Delta fan tijdens het speler stiller is en in de menu’s wat luider en de NMB fan die ik heb andersom zou zijn. Ik denk dat dit klopt. Ik heb DB opgemeten en de P5 maakt qua DB nog steeds hetzelfde geluid, zo’n 45 DB, komt ook door echo in kast, buiten kast wat lager. Bij totale stilte (wij hebben geen verwarmingsbuizen, koelkast die aanslaat en een zeer goed geisoleerd huis qua geluid) hoor je dan tijdens het gamen heeeeeeel zachtjes een geblaas, maar dan moet je er ook nog eens heel goed op letten. De irritante ratel van de Nidec fan is volledig verdwenen. Die hoorde je namelijk overal in de kamer. Blijkbaar was die ratel in DB nog geeneens harder, maar de hoogte van het fluit (geratel, ufo geluid) was echt hinderlijk.
- als ik een game afsluit of ik zet de PS5 in rustmodus, hoor je helemaal niets. Met de Nidec fan hoorde je gewoon nog geratel, wel iets zachter dan in een game.
Ik heb even getwijfeld, mede door de hoge prijs, maar ik ben enorm tevreden en blij. Het hinderlijke geluid is weg. Sterker nog, ik vond de ratel irritanter dan het veel hardere geblaas van mijn PS4 pro. Ik kan het iedereen aanraden, die het geld kan missen en zich ergert aan de ratel.
Let op:
Waar kan ik garantie claimen?
- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.
Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.
Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
• https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie
Waar kan ik garantie claimen?
- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.
Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.
Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
• https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie