Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Starscreamer schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:22:
[...]

Had je al een database rebuild gedaan in safe mode?
Even de powerknop paar seconde indrukken tot je in dat menu zit.
Nee, dat heb ik nog niet gedaan, ik ga dit eerst proberen. Bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door gruys7 op 10-06-2021 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
Man man wat is dit balen! Was ik zojuist nog lekker Ratchet aan het spelen… kreeg ik ineens een melding dat hij de disc niet kon lezen. Spider-Man net zo, maar een muziek Blu ray doet het wel.. net al een soft reset gedaan maar niets goeds. Nu volledige fabrieksreset maar ben bang dat het weinig zal helpen.

Voor de duidelijkheid hij installeerd het spel wel gewoon… maar na installatie dus de error dat hij de schijf niet kan lezen…

Lego city undercover ps4 schijf doet wel gewoon.. ik snap het echt niet meer nu…. 🤪😭🤨

Vreemde is dus dat hij wel een muziek blu ray leest maar een spel Ratchet, Spider-Man niet.

Enig idee wat ik nog kan doen?

[ Voor 21% gewijzigd door cypress3d op 13-06-2021 14:43 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Boy
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-07 12:46
IK ben gisteravond tegen een probleem aangelopen met de rustmodus van mijn PS5. Er is toen mijn PS5 automatisch in de rustmode ging iets mis gegaan. In de plaats van in de rustmode te gaan viel mijn PS5 uit. IK kreeg hem ook niet meer opgestart via de controller. Ik heb hem vervolgens via de powerknop op mijn PS5 hem opnieuw opstart vervolgens kreeg ik de melding dat mijn PS5 fout was afgesloten en heeft hij de database opnieuw opgebouwd. Nu weet ik dat ik dit probleem ook eens met mijn PS4 heb mee gemaakt. Maar wat ik wel vreemd vind is dat familie van mij dat zelfde probleem vorige maand ook heeft gehad met zijn PS5. Dus ik vraag mij af of dit geen bug is met de rustmode van de PS5. Is er iemand die ook tegen dit probleem is aangelopen met zijn PS5 dan zou ik dat graag weten. Mijn PS5 heeft is in ieder geval wel een fout rapport naar sony gestuurd. Maar als dit een bug is dan hoop ik dat ze dit snel doet oplossen aangezien deze er blijkbaar al bijna twee maanden in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maar als dit een bug is dan hoop ik dat ze dit snel doet oplossen aangezien deze er blijkbaar al bijna twee maanden in zit.
Waar haal je ineens 2 maanden vandaan? Heeft je familie er nog steeds last van? Waarom morgen niet even Sony bellen voor support / garantie?

Allicht overbodig, welke firmware / software draait er op de betrokken PS5's?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
@Game-Boy ik heb je topic samengevoegd met dit algemene topic. Ik zie het probleem niet zo om 1x een probleem te hebben ind e rustmodus. Kan alsnog veel oorzaken hebben. Begin eerst eens met je PS5 te updaten naar de laatste versie. Als het nu echt vaker voorkomt, of met enige regelmaat, contact opnemen met Sony.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Boy
Geronimous schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:12:
@Game-Boy ik heb je topic samengevoegd met dit algemene topic. Ik zie het probleem niet zo om 1x een probleem te hebben ind e rustmodus. Kan alsnog veel oorzaken hebben. Begin eerst eens met je PS5 te updaten naar de laatste versie. Als het nu echt vaker voorkomt, of met enige regelmaat, contact opnemen met Sony.
JIJ bent ook kort door de bocht zeg. Mijn PS5 heeft alle update's die er tot nu toe voor zijn uitgekomen. Ik heb dit topic gemaakt om te weten te kommen of er nog meerdere mensen zijn met dit probleem. Aangezien een neef van mij toevallig ongeveer 2 maanden geleden exact hetzelfde probleem heeft gemeld bij mij. Die had toen ook alles update die er toen voor uit waren. Daarbij staan alle instellingen van mijn PS5 inclusieve tv goed. Bij die neef stonden die voor zover hij weet ook allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Boy
MAX3400 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:18:
[...]

Waar haal je ineens 2 maanden vandaan? Heeft je familie er nog steeds last van? Waarom morgen niet even Sony bellen voor support / garantie?

Allicht overbodig, welke firmware / software draait er op de betrokken PS5's?
Op mijn PS5 draait de laatste firmware.

even voor de duidelijkheid ongeveer twee maanden geleden belde mijn neef mij op dat zijn PS5 een raar probleem had gehad met de rustmode. Hij denkt dat de PS5 een soort van crashes heeft gehad bij het naar de rustmode schakelen. Nu heb ik vrijdag dus exact hetzelfde probleem gehad. En mijn vraag is dan ook of er iemand is die dit ook de afgelopen periode ook aan de hand heeft gehad met zijn PS5. Als er bijvoorbeeld iemand bekend is met dit probleem dat het door een bug komt heeft het gen zin om sony daarover te bellen aangezien mijn PS5 zelf al een fout rapport naar sony heeft gestuurd. Dus sony is daarvan op de hoogte.

[ Voor 45% gewijzigd door Game-Boy op 13-06-2021 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:00
Game-Boy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:37:
[...]

JIJ bent ook kort door de bocht zeg. Mijn PS5 heeft alle update's die er tot nu toe voor zijn uitgekomen. Ik heb dit topic gemaakt om te weten te kommen of er nog meerdere mensen zijn met dit probleem. Aangezien een neef van mij toevallig ongeveer 2 maanden geleden exact hetzelfde probleem heeft gemeld bij mij. Die had toen ook alles update die er toen voor uit waren. Daarbij staan alle instellingen van mijn PS5 inclusieve tv goed. Bij die neef stonden die voor zover hij weet ook allemaal goed.
Het is handiger om eens in dit topic te zoeken en je zal hier ook sneller antwoorden krijgen.
Zo is het ook overzichtelijker en handig voor de mensen die in de toekomst een gelijkaardig probleem hebben.

Nu over je probleem, zolang het 1 keer is zou ik me geen zorgen maken.
Vanaf dat je het probleem meermaals per week zou ik contact opnemen met Sony. Het kan altijd een hardware issue zijn.
Op diverse fora had ik ook al gelezen dat je best HDMI Cec uitschakelt, die oplossing is echter al van 5 maand geleden dus het is niet gegarandeerd dat dat de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Boy
AppleFan2007 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:14:
[...]

Het is handiger om eens in dit topic te zoeken en je zal hier ook sneller antwoorden krijgen.
Zo is het ook overzichtelijker en handig voor de mensen die in de toekomst een gelijkaardig probleem hebben.

Nu over je probleem, zolang het 1 keer is zou ik me geen zorgen maken.
Vanaf dat je het probleem meermaals per week zou ik contact opnemen met Sony. Het kan altijd een hardware issue zijn.
Op diverse fora had ik ook al gelezen dat je best HDMI Cec uitschakelt, die oplossing is echter al van 5 maand geleden dus het is niet gegarandeerd dat dat de oplossing is.
Het is goed dat je over die HDMI Cec begint. Ik weet toevallig dat het probleem wat ik heb daar niets mee te maken heeft. Mijn neef die dit probleem dus ook heeft heeft altijd functies zoals HDMI Cec of HDMI link uit staan en nog heeft hij dat probleem met de rustmode gehad.

PS Ik heb eens op google gezocht op mijn Probleem met de rustmode van de PS5 en ik heb dit gevonden.

https://www.remosoftware....5-problemen-en-repareren/

Probleem met PS5 Rustmodus

Het crashprobleem van de PS5-rustmodus is een van de belangrijkste PS5-problemen die de meeste gebruikers zijn tegengekomen sinds de lancering. De meeste PS5-gebruikers hebben gemeld dat wanneer ze hun console in de rustmodus zetten, de console blijkbaar crasht. Deze storing in PS5 leidt over het algemeen tot het crashen van het spel of zelfs tot het permanent verlies van de voortgang van het opgeslagen spel.

Hoe los ik het probleem met de PS5 rustmodus op?
Om het probleem met de PS5-rustmodus op te lossen, herstart je console of schakel je de rustmodusoptie op PS5 uit of sluit je je PS5-console af in plaats van de rustmodusoptie te gebruiken.

Volg de onderstaande stappen om de rustmodusoptie uit te schakelen totdat er patchupdates zijn om het probleem met de rustmodus op PS5 op te lossen:

Navigeer naar het settings menu onder het startscherm en selecteer vervolgens power saving
Kiezen Set Time Until PS5 Enters Rest Modeoptie en klik vervolgens op Don’t Put in Rest Mode.
Als u klaar bent, start u uw PS5-console opnieuw op en controleert u of dit PS5-probleem is opgelost of niet

Het is dus duidelijk een bug die blijkbaar nog niet door sony is opgelost. Verder wil ik iedereen bedanken voor hun feedback op mijn probleem.

[ Voor 43% gewijzigd door Game-Boy op 13-06-2021 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik merkte vanavond voor het eerst stick drift met m'n PS5 controller. Na wat heen en weer bewegen stopte het, maar het baart me wel zorgen. Heb de PS5 sinds begin december en gebruik hem heel weinig, dat ik nu al issues heb vind ik verontrustend. Denk dat ik de controller gewoon ga opsturen in dat geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Exorcist schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:51:
Ik merkte vanavond voor het eerst stick drift met m'n PS5 controller. Na wat heen en weer bewegen stopte het, maar het baart me wel zorgen. Heb de PS5 sinds begin december en gebruik hem heel weinig, dat ik nu al issues heb vind ik verontrustend. Denk dat ik de controller gewoon ga opsturen in dat geval :(
Bij mijn controller heeft de knop van de touchpad het begeven, in de eerste instantie verzocht Bol.com me om de complete console en controller op te sturen, maar na wat zeuren en aandringen nemen ze toch genoegen met alleen de controller. Maar inderdaad, ik heb ook het gevoel dat de controllers kwalitatief niet helemaal top zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:50
Toen ik de PS5 kocht wist ik 1 ding vrijwel zeker; ik ga of last krijgen van stick drift of de L2/R2 gaat het begeven. Wil sowieso altijd al 2 controllers hebben, maar hiervoor dus ook wel handig als backup. Heb de PS5 zelf ongeveer 3 maanden en mijn 1e controller heb vorige week bij BCC gebracht ter reparatie; R2 is lam... Helaas mochten ze 'm niet direct omwisselen totdat Sony akkoord geeft. Naar mijn idee een beetje flauw met zo'n groot bekend probleem, maargoed het wordt gemaakt/gewisseld dus ik vind het verder prima zo.

Zou zeker met je controller teruggaan naar de winkel, hopen dat zij 'm wel direct mogen wisselen als je er maar 1 hebt! :)

Edit: heel toevallig krijg ik nu precies een bevestiging in de mail dat de controller gewisseld wordt / ik voor dat bedrag een andere mag kiezen. Weer een witte of toch een rode/zwarte? :P vind de witte eigenlijk wel het mooiste. Als de rode/zwarte een nieuwe versie is dan is dat wellicht weer een overweging waard...

[ Voor 13% gewijzigd door schaapiej op 15-06-2021 09:04 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
SD5k schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:52:
[...]

Bij mijn controller heeft de knop van de touchpad het gisteravond begeven, in de eerste instantie verzocht Bol.com me om de complete console en controller op te sturen, maar na wat zeuren en aandringen nemen ze toch genoegen met alleen de controller. Maar inderdaad, ik heb ook het gevoel dat de controllers kwalitatief niet helemaal top zijn.
De hele console opsturen...wat een onzin inderdaad. Kan dan beter een RMA aanvraag doen op de tweede controller die ik er los bij heb gekocht destijds, weet sowieso niet welke van de twee nu de issues geeft (die bij de console zat of los gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
schaapiej schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:58:
[...]

Toen ik de PS5 kocht wist ik 1 ding vrijwel zeker; ik ga of last krijgen van stick drift of de L2/R2 gaat het begeven. Wil sowieso altijd al 2 controllers hebben, maar hiervoor dus ook wel handig als backup. Heb de PS5 zelf ongeveer 3 maanden en mijn 1e controller heb vorige week bij BCC gebracht ter reparatie; R2 is lam... Helaas mochten ze 'm niet direct omwisselen totdat Sony akkoord geeft. Naar mijn idee een beetje flauw met zo'n groot bekend probleem, maargoed het wordt gemaakt/gewisseld dus ik vind het verder prima zo.

Zou zeker met je controller teruggaan naar de winkel, hopen dat zij 'm wel direct mogen wisselen als je er maar 1 hebt! :)
Heb er twee en gebruik de PS5 niet heel vaak, dus geen probleem als het even duurt. Kan destijds nog een DS4 koppelen. Frappante is dat ik ook issues heb met mijn XSX controller (RT hangt)..die ook maar 's gaan opsturen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem bij Sony zelf aanmelden, dan wordt hij binnen 5 werkdagen omgeruild voor een nieuwe. Alleen de controller moet je dan opsturen, je krijgt een verzendlabel van Sony. Werkte bij mij heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:16:
[...]

Je kan hem bij Sony zelf aanmelden, dan wordt hij binnen 5 werkdagen omgeruild voor een nieuwe. Alleen de controller moet je dan opsturen, je krijgt een verzendlabel van Sony. Werkte bij mij heel snel.
Lijkt me dan een beter plan inderdaad. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
SD5k schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:52:
[...]

Bij mijn controller heeft de knop van de touchpad het begeven, in de eerste instantie verzocht Bol.com me om de complete console en controller op te sturen, maar na wat zeuren en aandringen nemen ze toch genoegen met alleen de controller. Maar inderdaad, ik heb ook het gevoel dat de controllers kwalitatief niet helemaal top zijn.
Hier deed Bol.com niet moeilijk, je moet de reparatie wel onder de PS5 bestelling aanmelden maar alleen de controller opsturen.
Ook een R2 knop die niet meer goed functioneert, uiteindelijk maar een tweede controller gehaald zodat deze kan worden vervangen.
Het duurt overigens wel bijzonder lang, dus dan zou ik eerder voor die 5 dagen bij Sony gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 15-06-2021 09:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:17:
[...]

Lijkt me dan een beter plan inderdaad. Thx :)
Hier kan je hem aanmelden:

https://hardware.support.playstation.com/nl_NL#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:50
dutchgio schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Hier deed Bol.com niet moeilijk, je moet de reparatie wel onder de PS5 bestelling aanmelden maar alleen de controller opsturen.
Ook een R2 knop die niet meer goed functioneert, uiteindelijk maar een tweede controller gehaald zodat deze kan worden vervangen.
Het duurt overigens wel bijzonder lang, dus dan zou ik eerder voor die 5 dagen bij Sony gaan.
Hoe lang ben jij je controller kwijt?
Net even gekeken naar mijn RMA bij BCC; ik heb de controller daar op 8 juni gebracht en zojuist een melding gekregen dat ik een nieuwe krijg / kan ophalen. Was er vlak voor sluitingstijd dus zeg maar 4 werkdagen.

Wat betreft de rode/zwarte controller; is daarvan bekend of dat dezelfde versie is als de witte? Kan er niet echt wat nuttigs over vinden wat het bevestigd of ontkent. Weet iemand daar meer over?

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
schaapiej schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:39:
[...]

Hoe lang ben jij je controller kwijt?
Net even gekeken naar mijn RMA bij BCC; ik heb de controller daar op 8 juni gebracht en zojuist een melding gekregen dat ik een nieuwe krijg / kan ophalen. Was er vlak voor sluitingstijd dus zeg maar 4 werkdagen.

Wat betreft de rode/zwarte controller; is daarvan bekend of dat dezelfde versie is als de witte? Kan er niet echt wat nuttigs over vinden wat het bevestigd of ontkent. Weet iemand daar meer over?
Op 1 juni afgegeven om op te sturen, Bol.com zit er zelf tussen om het eerst te controleren en stuurt het dan pas door voor reparatie, denk dat het daardoor wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Op 1 juni afgegeven om op te sturen, Bol.com zit er zelf tussen om het eerst te controleren en stuurt het dan pas door voor reparatie, denk dat het daardoor wat langer duurt.
Bol.com heeft een enorme achterstand in retouren. Zit ook al weken te wachten op mijn geld van een router die ik retour heb gestuurd. Bol heeft gezegd dat alles nu heel lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn onlangs aangeschafte PlayStation 5 Disc Edition geeft toch enige nauwelijks merk en hoorbare resonantie, dit is ook voelbaar als ik aan beide kanten de plate's vastpak.

Dit is alleen merkbaar/hoorbaar bij het spelen van een digitale game, en ongeacht welke.

Is dit normaal, want mij Digital Edition was echt muisstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
*Verplaatst naar PS5 topic

[ Voor 95% gewijzigd door Mosin op 16-06-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:15:
Mijn onlangs aangeschafte PlayStation 5 Disc Edition geeft toch enige nauwelijks merk en hoorbare resonantie, dit is ook voelbaar als ik aan beide kanten de plate's vastpak.

Dit is alleen merkbaar/hoorbaar bij het spelen van een digitale game, en ongeacht welke.

Is dit normaal, want mij Digital Edition was echt muisstil.
Dit zal hoogstwaarschijnlijk "Coil whine" zijn en is afkomstig van de voeding.
Heel veel PS5's hebben daar last van.

[ Voor 3% gewijzigd door Cr1ptkeeper op 16-06-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cr1ptkeeper schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:26:
[...]

Dit zal hoogstwaarschijnlijk "Coil whine" zijn en is afkomstig van de voeding.
Heel veel PS5's hebben daar last van.
Als hij op de User Interface staat is hij stil, dus dan kan dat geen Coil Whine zijn, en begint hij te resoneren bij het starten van een digitale game.

Heb trouwens wel eens vaker gelezen dat de digitale editie wat stiller is dan de disc en wellicht ben ik spijkers aan het zoeken op laag water :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:05:
[...]

Als hij op de User Interface staat is hij stil, dus dan kan dat geen Coil Whine zijn, en begint hij te resoneren bij het starten van een digitale game.

Heb trouwens wel eens vaker gelezen dat de digitale editie wat stiller is dan de disc en wellicht ben ik spijkers aan het zoeken op laag water :+
Integendeel, Coil whine wordt luider naarmate de "load". Mijn Coil whine is ook stil in het dashboard maar als ik een spel opstart kan ik het horen. Bij het ene spel luider dan het andere.
Heb trouwens ook de disc version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
Game-Boy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:55:
[...]

Het is goed dat je over die HDMI Cec begint. Ik weet toevallig dat het probleem wat ik heb daar niets mee te maken heeft. Mijn neef die dit probleem dus ook heeft heeft altijd functies zoals HDMI Cec of HDMI link uit staan en nog heeft hij dat probleem met de rustmode gehad.

PS Ik heb eens op google gezocht op mijn Probleem met de rustmode van de PS5 en ik heb dit gevonden.

https://www.remosoftware....5-problemen-en-repareren/

Probleem met PS5 Rustmodus

Het crashprobleem van de PS5-rustmodus is een van de belangrijkste PS5-problemen die de meeste gebruikers zijn tegengekomen sinds de lancering. De meeste PS5-gebruikers hebben gemeld dat wanneer ze hun console in de rustmodus zetten, de console blijkbaar crasht. Deze storing in PS5 leidt over het algemeen tot het crashen van het spel of zelfs tot het permanent verlies van de voortgang van het opgeslagen spel.

Hoe los ik het probleem met de PS5 rustmodus op?
Om het probleem met de PS5-rustmodus op te lossen, herstart je console of schakel je de rustmodusoptie op PS5 uit of sluit je je PS5-console af in plaats van de rustmodusoptie te gebruiken.

Volg de onderstaande stappen om de rustmodusoptie uit te schakelen totdat er patchupdates zijn om het probleem met de rustmodus op PS5 op te lossen:

Navigeer naar het settings menu onder het startscherm en selecteer vervolgens power saving
Kiezen Set Time Until PS5 Enters Rest Modeoptie en klik vervolgens op Don’t Put in Rest Mode.
Als u klaar bent, start u uw PS5-console opnieuw op en controleert u of dit PS5-probleem is opgelost of niet

Het is dus duidelijk een bug die blijkbaar nog niet door sony is opgelost. Verder wil ik iedereen bedanken voor hun feedback op mijn probleem.
Als eerder gemeld, mijn probleem is dat de ps5 na circa 20 minuten 'vanzelf' in rustmodus gaat. Alle opties voor rustmodus staan uiygeschakeld. Zoals geadviseerd, ook al (tweemaal zelfs) de rebuild gedaan. Helaas zonder succes. Wat kan nog meer een oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dNyw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:46
gruys7 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 04:23:
[...]

Als eerder gemeld, mijn probleem is dat de ps5 na circa 20 minuten 'vanzelf' in rustmodus gaat. Alle opties voor rustmodus staan uiygeschakeld. Zoals geadviseerd, ook al (tweemaal zelfs) de rebuild gedaan. Helaas zonder succes. Wat kan nog meer een oplossing zijn?
Terugsturen naar Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:29
gruys7 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 04:23:
[...]

Die lijkt me kapot ja. Ik had ook een PS5 die dit op willekeurige momenten deed. Niks hielp. uiteindelijk van Sony een andere gekregen (wel met krassen op het glossy gedeelte, maar goed het is iets.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:35
Ik ben sinds 3 dagen een gelukkige eigenaar via Amazon een PS5 R&C bundel weten te bemachtigen.
Maar nou viel mij 2 dingen als eerst op, ik heb de Delta fan, (lichte buzzing sound vanwege coil whine) maar tijdens het optillen van de PS5 hoorde ik wat rammelen in de PS5 precies hetzelfde als iemand anders hier op het forum, zie: voorbeeld rammelende delta fan en dat de schroeven in bij de fan niet goed waren aangedraaid, en de linker boven schroef, de kortste niet vastgezet kan worden, want die blijft draaien.

Toevallig iemand hier met hetzelfde verhaal met een Delta fan, zo ja, wat hoort het of toch maar retourneren naar Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reem0nN schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:18:
Ik ben sinds 3 dagen een gelukkige eigenaar via Amazon een PS5 R&C bundel weten te bemachtigen.
Maar nou viel mij 2 dingen als eerst op, ik heb de Delta fan, (lichte buzzing sound vanwege coil whine) maar tijdens het optillen van de PS5 hoorde ik wat rammelen in de PS5 precies hetzelfde als iemand anders hier op het forum, zie: voorbeeld rammelende delta fan en dat de schroeven in bij de fan niet goed waren aangedraaid, en de linker boven schroef, de kortste niet vastgezet kan worden, want die blijft draaien.

Toevallig iemand hier met hetzelfde verhaal met een Delta fan, zo ja, wat hoort het of toch maar retourneren naar Amazon?
Heb ook een R&C uitvoering met een hele lichte brom (resoneren) maar is die alleen hoorbaar als ik een game start en de fan sneller gaat/moet draaien, en dan maakt het niet uit welke game.

Ik stoor mij er verder niet aan maar het valt wel op als je eerst een Digitale PS5 hebt gehad die compleet stil was.

Ik ga dus weer op 'jacht' naar een digitale :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:51:
[...]

Heb ook een R&C uitvoering met een hele lichte brom (resoneren) maar is die alleen hoorbaar als ik een game start en de fan sneller gaat/moet draaien, en dan maakt het niet uit welke game.

Ik stoor mij er verder niet aan maar het valt wel op als je eerst een Digitale PS5 hebt gehad die compleet stil was.

Ik ga dus weer op 'jacht' naar een digitale :9
Weet je toevallig welke fan je erin heb, Nidec, NMB, Delta?
Ik heb zelf geen brom, maar gewoon een lichte coil whine geluid, zoals algemeen bekend is bij sommige delta en nmb fans, de nidec heeft meer een soort van ook wel UFO geluid (ondanks we niet weten hoe een UFO klinkt) :+

Als je de brom niet bij de digital had, dan vermoed ik dat het geluid bij jou de disc drive is, en dat is bij iedereen wel zo, heb zelf geluidsdempend schuim onder de stand gedaan, en dat werkt enorm voor het resonerend geluid op je kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Reem0nN schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Weet je toevallig welke fan je erin heb, Nidec, NMB, Delta?
Ik heb zelf geen brom, maar gewoon een lichte coil whine geluid, zoals algemeen bekend is bij sommige delta en nmb fans, de nidec heeft meer een soort van ook wel UFO geluid (ondanks we niet weten hoe een UFO klinkt) :+

Als je de brom niet bij de digital had, dan vermoed ik dat het geluid bij jou de disc drive is, en dat is bij iedereen wel zo, heb zelf geluidsdempend schuim onder de stand gedaan, en dat werkt enorm voor het resonerend geluid op je kast.
  • Als ik de PlayStation aanzet is er geen brom
  • Als ik een digitale game aanzet gaat de fan sneller draaien, dit is ligt hoorbaar en voelbaar
  • Als ik met mijn wijsvinger en duim dan de 2 platen aan de bovenkant tegelijk beetpak voel ik een hele lichte resonantie
  • Als ik een 4K schijfje (film) plaats hoor ik alleen de drive heel lichtjes spinnen.. De PlayStation is dan stil en de fan draait normaal en is er ook geen resonantie merkbaar of hoorbaar.
Dit is mijn ervaring en zoals ik al eerder aangaf in mijn eigen vraag, zoek ik spijkers op laag water :+ en heb er zo ook wel vrede mee.

Maak hem liever niet open, dus geen idee welke fan er inzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

Yucko

One clown to rule them all !

Zo, hier ook de Nidec vervangen door een NMB exemplaar. Ik moest alleen 1 van de bevestigingshoeken rechtbuigen.
Zelfs in een plastic tray, bedoeld voor het vervoeren van de fan, krijgen ze het voor elkaar om hem te beschadigen :/

Maar goed, het irritante "ufo" geluid is weg dus het was het helemaal waard.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
hoop het niet, hij is van UK, naar NL, naar curacao verhuisd.
Op de hardware issue pagina van sony lees ik nog wel hdcp 1.4 uitschakelen.
Dit kan ik nog even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:21
@Verwijderd Kap afhalen en je ziet meteen welke fan erin zit.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amaze86 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 02:49:
@Verwijderd Kap afhalen en je ziet meteen welke fan erin zit.
Dat heb ik gistermiddag nog gedaan, maar kon niet zien welke, beide schildjes laat ik zitten want heb geen belang bij dolgedraaid kunststof schroefdraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

zoals met alles, als je het met beleid doet dan is er weinig aan de hand.

Ik heb 'm gisteren 2x moeten losdraaien/vastdraaien omdat ik in eerste instantie was vergeten het losse schild er weer op te doen :')
Bij de 2e keer gingen de schroeven netjes vast zonder dol te draaien.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yucko schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:11:
zoals met alles, als je het met beleid doet dan is er weinig aan de hand.

Ik heb 'm gisteren 2x moeten losdraaien/vastdraaien omdat ik in eerste instantie was vergeten het losse schild er weer op te doen :')
Bij de 2e keer gingen de schroeven netjes vast zonder dol te draaien.
Ok maar zag op YouTube ook dat de ventilator sleuf bovenkant ook los moet, gaat dit simpel of is daar echt kracht voor nodig. Demonteren van nieuwe apparatuur, ben ik niet zo dol op.

Het was gisteren ook flink heet in onze woonkamer en nu hoor ik hem nauwelijks meer, volgens de specs heeft de PlayStation 5 - 3 hitte sensoren en wellicht reageren deze ook op omgeving temperaturen.

Ik laat hem zo en ga op weer op jacht voor een digitale.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Je bedoelt die zwarte plastic rand boven aan? die komt makkelijk los.

In de hoek (kromming, linksboven) voorzichtig naar je toe trekken en hij komt los.
Vastzetten door eerst de uiteindes erin te duwen (links halverwege + rechtsboven) en dan in de kromming op het plastic onderdeel duwen en hij klikt vast.

En wat betreft demonteren nieuwe apparatuur, ik snap je volledig. Ook gezien het feit dat ze nog steeds slecht verkrijgbaar zijn was voor mij een puntje. Maar ik ken mijzelf, en eenmaal dat geluid gehoord, blijf ik het horen en ga ik mij eraan ergeren. Dus toch maar gedaan en achteraf geen spijt van :)

[ Voor 33% gewijzigd door Yucko op 18-06-2021 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Ik laat hem zo en ga op weer op jacht voor een digitale.
Is geen garantie op een stille PS5. Bij mij was het voor 100% de FAN.
Die FAN kan ook in de digitale versie zitten.

En dat zwarte plastic heb ik niet eens hoeven verwijderen. Bovenrand kon ik gewoon voorzichtig een beetje oplichten om de schroef er in en uit te draaien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
PS5 controller gaat vandaag retour ri. Bol voor reparatie. Hoop eerder op vervanging in zijn geheel. Ook na een FW update bleef sporadisch de stick drift optreden, met name omhoog.

Als ik een schatting moet maken van de speeluren kom ik rond de 200 uur uit (sinds begin december 2020).

[ Voor 23% gewijzigd door Exorcist op 19-06-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:44
Kent iemand hier het probleem dat je niet kan navigeren in het hoofdmenu na opstarten vanuit rest mode? de knoppen werken wel maar de pijltoetsen bijvoorbeeld niet. Heb op internet een paar voorbeelden kunnen vinden. Moet om het op te lossen de ps5 opnieuw opstarten en dat is toch wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

whyz schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:17:
[...]

Toevallig hier gisteravond ook een overleden R2 knop, ik heb de reparatieaanmelding bij BOL.com maar in gang gezet.

Betreft hier een launchmodel die met de console was meegeleverd :'( kwalitatief gezien wel jammer als je het vergelijkt met de dual shock 4 die ik sinds het begin heb.
Nou, we zijn ondertussen wat dagen verder. Gister bericht van Bol.com dat het iets langer gaat duren.
De reparatie van je artikel duurt langer dan verwacht. Onze monteur rondt de reparatie zo snel mogelijk af.

We begrijpen dat je een snelle oplossing wilt. Ook als het defect moeilijk te verhelpen is. Daarom betalen wij het aankoopbedrag terug als je artikel op 28 juni 2021 nog niet is gerepareerd, op voorwaarde dat het defect binnen de garantievoorwaarden valt.
Ik ga voortaan de spulletjes ook maar direct aanmelden bij Sony als het weer gebeurt... die 5 dagen die ik her en der hoor staan toch in schril contrast met wat ik met bol.com mee maak.

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Exorcist schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 11:33:
PS5 controller gaat vandaag retour ri. Bol voor reparatie. Hoop eerder op vervanging in zijn geheel. Ook na een FW update bleef sporadisch de stick drift optreden, met name omhoog.

Als ik een schatting moet maken van de speeluren kom ik rond de 200 uur uit (sinds begin december 2020).
Ik heb afgelopen zaterdag een controller met een defect opgestuurd naar Sony en vandaag al bericht gekregen dat de vervanger onderweg is, het serienummer staat erbij in mail en dat is een ander nummer dan degene die ik heb opgestuurd. Ik ga er vanuit dat dat een nieuwe controller is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 07:23
Stel je hebt een UK (Amazon) versie gekocht in December 2020, kan de garantie via NL Sony gaan?

Heb je enkel serienummer nodig bij het contact opnemen van Sony reparatie?

Mijn broertje Ps5 heeft last van crashes op willekeurige momenten en meerdere keren op een dag. Heb al nieuwe install gedaan via USB , database opnieuw gedaan etc. Niets baat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

M0otje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:09:
Stel je hebt een UK (Amazon) versie gekocht in December 2020, kan de garantie via NL Sony gaan?

Mijn broertje Ps5 heeft last van crashes op willekeurige momenten en meerdere keren op een dag. Heb al nieuwe install gedaan via USB , database opnieuw gedaan etc. Niets baat.
Ik zou het gewoon proberen, bij mij ging het alleen om de controller maar ze vroegen niet meer dan het serienummer en wat persoonsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:23

Cordon

Lievelings jankert

Ja dit kan gewoon en ze vragen alleen op de serienummer. Maakt niet uit waar je hem gekocht hebt, ookal komt die uit Timboektoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

SD5k schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:06:
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag een controller met een defect opgestuurd naar Sony en vandaag al bericht gekregen dat de vervanger onderweg is, het serienummer staat erbij in mail en dat is een ander nummer dan degene die ik heb opgestuurd. Ik ga er vanuit dat dat een nieuwe controller is. :)
En het ding is binnen, ik kan iedereen aanraden om garantiekwesties direct met Sony af te handelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
SD5k schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 08:44:
[...]

Ik zou het gewoon proberen, bij mij ging het alleen om de controller maar ze vroegen niet meer dan het serienummer en wat persoonsgegevens.
Bedankt beide. Je gaat zo’n gesprek toch lekkerder in als je voorbereid bent.

Ging erg soepel en snel. Vroeg idd enkel naw gegevens en serienummer.

Ik verwachte overigens wel dat je een verpakking toegestuurd krijgt zodat je daar een ps5 in kan sturen (zoals Apple). Maar blijkbaar volgens hem mag je zelf voor verpakking zorgen. Geen punt want heb de originele verpakking (witte doos). Pakket mocht niet uit de buitenkant te zien zijn dat het om een ps5. Wat ik snap vanwege de verdwenen pakketjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Ik heb al 2 controllers gehad met slappe trigger. Beiden omgeruild bij GameMania. Nu wederom hetzelfde probleem :(

Iemand een idee of Sony dit definitief gaat fixen bij nieuwe batches? Via google kan ik niet veel vinden naast DIY fixes. Daar zit ik iig niet op te wachten, Voor 60 euro heb ik liever een out of the box werkend product.

[ Voor 8% gewijzigd door Robbio85 op 25-06-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Invoer ontbreekt

Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.

(interne identificatie: message::update::input_missing)

[ Voor 82% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krablander
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
Yucko schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 21:07:
Zo, hier ook de Nidec vervangen door een NMB exemplaar. Ik moest alleen 1 van de bevestigingshoeken rechtbuigen.
Zelfs in een plastic tray, bedoeld voor het vervoeren van de fan, krijgen ze het voor elkaar om hem te beschadigen :/

Maar goed, het irritante "ufo" geluid is weg dus het was het helemaal waard.
Komen die NMB fans van ali uit dezelfde fabriek als de NMB fans die Sony gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

is natuurlijk niet te beoordelen door mij als eindgebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Laatst online: 00:53

Mijn Dualsense vanuit Italië is hier in Eindhoven gewoon vervangen zonder problemen.

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
Ik heb begrepen dat je de kabels etc niet mee hoeft te sturen met de ps5. Mijn vraag is of de standaard die erbij hoort ook niet hoeft op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag mijn Midnight Black playstation 5 controller binnen gekregen, geseald en wel... Toch een kras op de achterkant en dit terwijl ik 100% zeker weet dat dit niet door mijn eigen toedoen tot stand is gekomen. :(

Gewoon nieuw in gesealde doos :?

Iemand wel eens iets gelijkwaardigs meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:09
Verwijderd schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:44:
Zaterdag mijn Midnight Black playstation 5 controller binnen gekregen, geseald en wel... Toch een kras op de achterkant en dit terwijl ik 100% zeker weet dat dit niet door mijn eigen toedoen tot stand is gekomen. :(

Niet met een controller. Ik heb de Cosmic gekregen en die was gewoon krasvrij. zelf wel een keer gehad met een Sonos subwoofer. Die had een kras op de behuizing. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

nee, maar wel eerder gelezen bij andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou misschien niet bij een controller maar echt uniek is het voorval ook niet echt bij consumenten elektronica.

Gewoon terug sturen en een nieuwe bestellen joh, hatseflats

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:49:
[...]

Nou misschien niet bij een controller maar echt uniek is het voorval ook niet echt bij consumenten elektronica.

Gewoon terug sturen en een nieuwe bestellen joh, hatseflats
De controller werkt verder prima, en ik heb ook geen zin in een welles/nietes spelletje, ik vroeg het mij gewoon af.

Zwaar off-topic maar zo weet ik ook dat niet iedere nieuwe auto ongeschonden van het schip komt, dus zal dit eigenlijk ook wel niet nieuw zijn.

EDIT: Toch maar even contact opgenomen via de mail, snel reactie terug dat ik de controller om mag ruilen of geld terug _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:00
MissMe NL schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 02:25:
Hebben meer mensen last bij de dualsense dat je een klik voelt bij de thumbsticks van rechts naar links?
Heb ik ook bij 1 van mijn 3 controllers. Irriteert me wel, dus neem ik altijd een van de andere controllers. Mijn kinderen letten daar niet op, dus die gebruiken dan die 'slechte' controller wel :).

@Mod: geen probleem dat je mijn post move't naar hier, maar dan moet je de originele post ook wel verplaatsen he... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 05-07-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissMe NL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 08:16
Twixie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:27:
[...]

Heb ik ook bij 1 van mijn 3 controllers. Irriteert me wel, dus neem ik altijd een van de andere controllers. Mijn kinderen letten daar niet op, dus die gebruiken dan die 'slechte' controller wel :).

@Mod: geen probleem dat je mijn post move't naar hier, maar dan moet je de originele post ook wel verplaatsen he... 8)7
ja best irritant. ik heb het maar geaccepteerd. als ik een nieuwe controller koop en die heeft het dan ook dan baal ik nog harder. wel heel matig dat zon dure controller zulke fouten heeft. ik heb het zelfs niet bij de goedkope aliexpress controllers.

[ Voor 9% gewijzigd door MissMe NL op 05-07-2021 21:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:09
Twixie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:27:
[...]

hehe. Ik heb bij ons ook gezorgd voor ieder (ik en twee kids) een eigen controller. Kapot of beschadigd is die persoon zijn probleem. 8) De mijne is voor hun off-limits O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 06:34
Ik heb af en toe dat mijn scherm paar seconden op zwart gaat en hij vervolgens weer terug komt… Weet iemand hier n fix voor?

Lijkt wel of hij even van HDMI poort switcht en dan weer de juiste weergave geeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TechFox
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:41
Exterminator schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:32:
Ik heb af en toe dat mijn scherm paar seconden op zwart gaat en hij vervolgens weer terug komt… Weet iemand hier n fix voor?

Lijkt wel of hij even van HDMI poort switcht en dan weer de juiste weergave geeft
In video settings moet je de transfer rate aanpassen naar -1 of -2. Ik had het probleem ook en met een aanpassen van de transfer rate naar -1 is het opgelost voor mij.

Handleiding en meer informatie kun je hier vinden over deze optie: https://seekingtech.com/w...nsfer-rate-option-on-ps5/

Let wel op, na de laatste update van ps5 stond die weer op automatisch en kwam het probleem weer terug. Na een update dus effe checken of die nog goed staat.

[ Voor 9% gewijzigd door TechFox op 11-07-2021 19:24 . Reden: Link met informatie erbij plaatsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneshot1tkil
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-01 13:02
* knip * gezien de ongewenste reacties knip ik je post alsnog. Alleen de helpdesk van Amazon kan je hiermee helpen.

[ Voor 88% gewijzigd door Geronimous op 18-07-2021 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Aantal reacties getrashed

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Ik heb al een tijd een probleem met de internet verbinding. Na 10/15 min verbreekt de verbinding (Lan kabel). En daarna krijg ik achter elkaar door meldingen dat de verbinding verbreekt en weer verbonden is.

Het enige wat dan werkt is de kabel eruit halen en opnieuw erin doen.

Heeft er iemand een oplossing hiervoor? Kabels heb ik al vervangen. Zit bij T-Mobile, 1000mbit down/up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Wulfric92 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:16:
Ik heb al een tijd een probleem met de internet verbinding. Na 10/15 min verbreekt de verbinding (Lan kabel). En daarna krijg ik achter elkaar door meldingen dat de verbinding verbreekt en weer verbonden is.

Het enige wat dan werkt is de kabel eruit halen en opnieuw erin doen.

Heeft er iemand een oplossing hiervoor? Kabels heb ik al vervangen. Zit bij T-Mobile, 1000mbit down/up.
Heb je hetzelfde probleem als je de kabel aansluit op een ander apparaat (PC, laptop o.i.d.)? Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad op de PS4, maar dat bleek toen een brakke kabel te zijn. Die heb je al vervangen dus de kans dat ze allebei het niet goed doen lijkt me sterk. Je zou nog kunnen checken alle punten waar de kabel naar toe loopt, weet niet of je gebruik maakt van een wandcontactdoos of een switch of iets anders? Verbinding verbroken/verbonden klinkt een beetje als een los contactje ergens namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
JEROENrgfgf schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:32:
[...]

Heb je hetzelfde probleem als je de kabel aansluit op een ander apparaat (PC, laptop o.i.d.)? Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad op de PS4, maar dat bleek toen een brakke kabel te zijn. Die heb je al vervangen dus de kans dat ze allebei het niet goed doen lijkt me sterk. Je zou nog kunnen checken alle punten waar de kabel naar toe loopt, weet niet of je gebruik maakt van een wandcontactdoos of een switch of iets anders? Verbinding verbroken/verbonden klinkt een beetje als een los contactje ergens namelijk.
Ja dat heb ik gecontroleerd. PS5 is het enige apparaat wat problemen geeft. Heb de T-Mobile modem >kabel> TP-link AX50 >kabel> PS5.

Laptop geeft geen problemen op deze aansluiting. En de verbinding zit rond de 8ms ping, geen jitter of package loss. En wanneer het werkt haal ik ook de volledige 1000mbit bij het binnenhalen van games/updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Wulfric92 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:37:
[...]

Ja dat heb ik gecontroleerd. PS5 is het enige apparaat wat problemen geeft. Heb de T-Mobile modem >kabel> TP-link AX50 >kabel> PS5.

Laptop geeft geen problemen op deze aansluiting. En de verbinding zit rond de 8ms ping, geen jitter of package loss. En wanneer het werkt haal ik ook de volledige 1000mbit bij het binnenhalen van games/updates.
Oke en de AX50 staat ook in AP mode? Als je T-Mobile modem en AX50 allebei DHCP aan hebben staan kan je wellicht ook rare verbindingsproblemen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
JEROENrgfgf schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:56:
[...]

Oke en de AX50 staat ook in AP mode? Als je T-Mobile modem en AX50 allebei DHCP aan hebben staan kan je wellicht ook rare verbindingsproblemen krijgen.
Nee staat in router mode, ga de AP mode uitproberen!

Edit: net even een uurtje gespeeld en geen uitval van het internet gehad! Lijkt te werken, dankje!

[ Voor 13% gewijzigd door Wulfric92 op 28-07-2021 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 11:53
Hi!

Ik heb vandaag mijn PS5 mogen ontvangen na de MM drop van gister, eindelijk PS5 eigenaar!
Na het installeren, vroeg de PS5 om een systeem update.

Deze stopte na ongeveer 20% installeren. Leek toen te gaan restarten, alleen er gebeurde niets.
Na paar minuten te wachten, nog steeds niets gebeurd.
Als ik nu op de power knop druk, gaat ie kort aan en daarna direct uit. Lijkt soort kortsluiting te maken?

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
SilverNL schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:48:
Hi!

Ik heb vandaag mijn PS5 mogen ontvangen na de MM drop van gister, eindelijk PS5 eigenaar!
Na het installeren, vroeg de PS5 om een systeem update.

Deze stopte na ongeveer 20% installeren. Leek toen te gaan restarten, alleen er gebeurde niets.
Na paar minuten te wachten, nog steeds niets gebeurd.
Als ik nu op de power knop druk, gaat ie kort aan en daarna direct uit. Lijkt soort kortsluiting te maken?

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Hier staan wat opties die je kan proberen.
https://www.playstation.c...re/safe-mode-playstation/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverNL
Dank voor je reactie, veilige modus heb ik al geprobeerd. Werkt niet.
Hij gaat 1 sec. aan, wordt blauw. En daarna vloeit het weg. Ook het opstartmotortje hoor je wegvloeien.
Ga hem terug sturen (helaas).

Was benieuwd of dit probleem al vaker bij andere is voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
SilverNL schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:03:
[...]

Dank voor je reactie, veilige modus heb ik al geprobeerd. Werkt niet.
Hij gaat 1 sec. aan, wordt blauw. En daarna vloeit het weg. Ook het opstartmotortje hoor je wegvloeien.
Ga hem terug sturen (helaas).

Was benieuwd of dit probleem al vaker bij andere is voorgekomen.
Ook al geprobeerd om stroom er af te halen en paar keer de aan en uit knop ingedrukt? Zoals je een pc reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverNL
TechFox schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:05:
[...]

Ook al geprobeerd om stroom er af te halen en paar keer de aan en uit knop ingedrukt? Zoals je een pc reset.
Jep, zelfs al met het netsnoer van ps4 geprobeerd.
Laat hem nu even uitstaan en dan over uurtje weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechFox
SilverNL schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:09:
[...]

Jep, zelfs al met het netsnoer van ps4 geprobeerd.
Laat hem nu even uitstaan en dan over uurtje weer proberen.
Hmm dat is balen dan, zeker als je hem net nieuw hebt. Dan zou ik het 123 niet weten. Denk dat idd beste is hem RMA kan sturen. Playstation bellen kan ook, gaat misschien sneller. Hoeft die niet via de webshop retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilverNL
TechFox schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:11:
[...]

Hmm dat is balen dan, zeker als je hem net nieuw hebt. Dan zou ik het 123 niet weten. Denk dat idd beste is hem RMA kan sturen. Playstation bellen kan ook, gaat misschien sneller. Hoeft die niet via de webshop retour.
Heb hem vanochtend bij de MM hier in de buurt langsgebracht.
Is retour en krijg binnen 5 tot 15 werkdagen een nieuwe toegestuurd.
Hij had het nog niet eerder gezien en gaf aan dat het waarschijnlijk een voedingsprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:33
Zaterdag ook eindelijk een PS5 mogen ontvangen. Eerste uurtje feilloos Astro's Playroom kunnen spelen, daarna ging echter de PS5 onverwacht uit met een lange harde piep. Na opnieuw starten iedere keer horizontale lijnen in beeld, met af en toe een groen horizontaal vlak en audio die vervormd (hele lage bitrate) klinkt.

Opnieuw de systeemsoftware erop gedraaid middels de USB-stick en de software weer bijgewerkt naar de nieuwste versie. HDMI kabel omgekeerd (stekkers omgewisseld) en andere HDMI-ingang van de TV (LG CX) geprobeerd, met helaas hetzelfde resultaat. Bij PS5 games (Plague Tale, Astro's Playroom en Spiderman: Miles Morales) iedere keer hetzelfde binnen een tiental minuten. Diablo III (PS4) hebben we echter ruim anderhalf uur vlekkeloos kunnen spelen.

Het beeld begint eerst kuren te vertonen (horizontale strepen), dan gaat de audio stotteren en wordt heel blikkerig, en dan is het aftellen... Op een gegeven moment blijft de input van de controller hangen (character blijft lopen bijvoorbeeld) en dan duurt het nog enkele seconden voor de PS5 onverbiddelijk uit gaat. Switchen van de HDMI instellingen mid-game (HDR uit, en daarna weer aan) lijkt e.e.a. tijdelijk te herstellen, maar het is wel aflopende zaak.

Alle variaties van HDCP (aan, uit, 1.4, automatisch), HDR, HDMI Transfer Rate (Auto, -1, -2) en resolutie al geprobeerd. Er is een nieuwe HDMI 2.1-kabel onderweg inmiddels, omdat ik de problemen erg vind lijken op een kapotte HDMI-kabel, maar zou dat het ook zijn? Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Kalkran schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:26:
Zaterdag ook eindelijk een PS5 mogen ontvangen. Eerste uurtje feilloos Astro's Playroom kunnen spelen, daarna ging echter de PS5 onverwacht uit met een lange harde piep. Na opnieuw starten iedere keer horizontale lijnen in beeld, met af en toe een groen horizontaal vlak en audio die vervormd (hele lage bitrate) klinkt.

Opnieuw de systeemsoftware erop gedraaid middels de USB-stick en de software weer bijgewerkt naar de nieuwste versie. HDMI kabel omgekeerd (stekkers omgewisseld) en andere HDMI-ingang van de TV (LG CX) geprobeerd, met helaas hetzelfde resultaat. Bij PS5 games (Plague Tale, Astro's Playroom en Spiderman: Miles Morales) iedere keer hetzelfde binnen een tiental minuten. Diablo III (PS4) hebben we echter ruim anderhalf uur vlekkeloos kunnen spelen.

Het beeld begint eerst kuren te vertonen (horizontale strepen), dan gaat de audio stotteren en wordt heel blikkerig, en dan is het aftellen... Op een gegeven moment blijft de input van de controller hangen (character blijft lopen bijvoorbeeld) en dan duurt het nog enkele seconden voor de PS5 onverbiddelijk uit gaat. Switchen van de HDMI instellingen mid-game (HDR uit, en daarna weer aan) lijkt e.e.a. tijdelijk te herstellen, maar het is wel aflopende zaak.

Alle variaties van HDCP (aan, uit, 1.4, automatisch), HDR, HDMI Transfer Rate (Auto, -1, -2) en resolutie al geprobeerd. Er is een nieuwe HDMI 2.1-kabel onderweg inmiddels, omdat ik de problemen erg vind lijken op een kapotte HDMI-kabel, maar zou dat het ook zijn? Iemand een idee?
Zou de HDMI kabel kunnen zijn, de mijne de meegeleverd was heb ik ook meteen weg kunnen gooien.

Goed dat je een andere kabel gaat proberen. Maak overigens wat foto's en filmpjes van de problemen, kan straks wel handig zijn.

Lijkt erop dat (als de nieuwe kabel niet werkt), dat je PS5 helaas defect is en deze een reparatie nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Segafreak83 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:30:
[...]

Zou de HDMI kabel kunnen zijn, de mijne de meegeleverd was heb ik ook meteen weg kunnen gooien.

Goed dat je een andere kabel gaat proberen. Maak overigens wat foto's en filmpjes van de problemen, kan straks wel handig zijn.

Lijkt erop dat (als de nieuwe kabel niet werkt), dat je PS5 helaas defect is en deze een reparatie nodig heeft.
Dank voor je berichtje. Gisteravond de andere HDMI-kabel geprobeerd en zowaar enkele uren Astro en Spiderman kunnen spelen zonder enige problemen. We gaan de komende dagen nog even "stresstesten" ;) en als het blijft werken zal ik dit bericht updaten voor de volgende.

Helaas is het geen goed begin met al die crashes en is het vertrouwen een beetje weg, maar ik hoop dat de komende dagen dit herstellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Kalkran op 03-08-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 00:24
Kalkran schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:51:
[...]

Dank voor je berichtje. Gisteravond de andere HDMI-kabel geprobeerd en zowaar enkele uren Astro en Spiderman kunnen spelen zonder enige problemen. We gaan de komende dagen nog even "stresstesten" ;) en als het blijft werken zal ik dit bericht updaten voor de volgende.

Helaas is het geen goed begin met al die crashes en is het vertrouwen een beetje weg, maar ik hoop dat de komende dagen dit herstellen.
Hoe kan een defecte kabel je ps5 laten crashen. Normaal zal je denken dat het gewoon aan de ps5 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
jaaoie17 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

Hoe kan een defecte kabel je ps5 laten crashen. Normaal zal je denken dat het gewoon aan de ps5 ligt.
Dat is ook mijn zorg, maar na wederom een probleemloze meerurige ervaring gisteravond lijkt het er toch op dat dit het geval is en we kijken uiteraard uiterst kritisch na deze ervaring. Alle instellingen staan weer op automatisch, HDR aan, Transfer Rate op de standaardstand ipv -2...
HDMI is natuurlijk bidirectioneel en het kán natuurlijk zo zijn dat bepaalde pakketjes zo vreemd vervormd zijn geraakt dat de hele grafische kant van de PS5 zo in de war raakte (misschien vroeg de TV door vervorming een vreemde resolutie oid)... We kijken het nog even een paar weekjes aan tot de vakantie, maar we hebben goede hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Gisteren begon de ellende helaas opnieuw. Eerst weer flitsen in beeld, dus de transfer rate omlaag gezet, maar zelfde issues. Vervormde audio en op een gegeven moment onherroepelijk een crash. PS5 teruggezet naar fabrieksinstellingen en naar de MM gebracht voor "reparatie". Nu een week of drie wachten...

Hier een gifje van wat er gebeurt, dit was na negen minuten spelen. https://imgur.com/a/REbUHw7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalkran schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:29:
Gisteren begon de ellende helaas opnieuw. Eerst weer flitsen in beeld, dus de transfer rate omlaag gezet, maar zelfde issues. Vervormde audio en op een gegeven moment onherroepelijk een crash. PS5 teruggezet naar fabrieksinstellingen en naar de MM gebracht voor "reparatie". Nu een week of drie wachten...

Hier een gifje van wat er gebeurt, dit was na negen minuten spelen. https://imgur.com/a/REbUHw7
Je had hem toch minder dan 100 dagen in bezit, en hij was dus al defect vanaf dag 1. Duidelijk een DOA en zou mijn geld terugvragen of anders eisen dat Sony jou een nieuwe stuurt en géén refurbish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:35:
[...]

Je had hem toch minder dan 100 dagen in bezit, en hij was dus al defect vanaf dag 1. Duidelijk een DOA en zou mijn geld terugvragen of anders eisen dat Sony jou een nieuwe stuurt en géén refurbish.
Je zou inderdaad gebruik kunnen maken van de retourtermijn die Media Markt biedt.

Doe je dat niet, dan is het aan mediamarkt of ze het product repareren of een vervangend product leveren. Kortom: Je kan in dat geval geen "nieuwe" eisen en al helemaal niet van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Het is zeker een DOA. Helaas al gesproken met Sony, zij geven aan dat ze 'm alleen ter reparatie kunnen aanbieden en inderdaad dat er dan evt. een refurbished terugkomt. Mediamarkt heeft zelf 0,0 voorraad en die kunnen hem ook niet wisselen. Retourneren was inderdaad een optie, maar dan heb ik mijn geld terug en geen PS5 - dat is ook niet wat ik wil ;). Dan wordt het weer maanden later ben ik bang, en ten opzichte van mn oude PS4 (niet Pro) is het echt een enorme verbetering in beeldkwaliteit, ik wil niet meer terug!
Maar goed, omdat we 'm hebben gekocht bij de Mediamarkt (en dus met hen een overeenkomst hebben), via die weg aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Kalkran schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:45:
Het is zeker een DOA. Helaas al gesproken met Sony, zij geven aan dat ze 'm alleen ter reparatie kunnen aanbieden en inderdaad dat er dan evt. een refurbished terugkomt. Mediamarkt heeft zelf 0,0 voorraad en die kunnen hem ook niet wisselen. Retourneren was inderdaad een optie, maar dan heb ik mijn geld terug en geen PS5 - dat is ook niet wat ik wil ;). Dan wordt het weer maanden later ben ik bang, en ten opzichte van mn oude PS4 (niet Pro) is het echt een enorme verbetering in beeldkwaliteit, ik wil niet meer terug!
Maar goed, omdat we 'm hebben gekocht bij de Mediamarkt (en dus met hen een overeenkomst hebben), via die weg aangeboden.
Ik heb uiteindelijk ook een "andere" van Sony teruggekregen. Er zaten wat kleine haarkrasjes op de glossy rand maar verder is hij stil en werkt hij goed.

Ik vond het, precies vanwege jouw argumenten, prima zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe makkelijk hoe sommigen over ‘iets’ heenstappen :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Verwijderd schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:16:
Hoe makkelijk hoe sommigen over ‘iets’ heenstappen :X
Wie stapt waar overheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hij denkt dat wanneer je iets bij mediamarkt koopt dat niet werkt je dan iets bij Sony kan gaan eisen.

En mensen die wel snappen dat dat niet werkt stappen dan ergens overheen geloof ik.

Weet het niet zeker hoor maar daar lijkt het op dat was niet nodig

[ Voor 12% gewijzigd door BM op 11-08-2021 09:13 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 09:28
Denk dat ik mijn verhaal hier kwijt moet. Ik heb sinds de launch een PS5 en nu sinds een maand heb ik problemen met de Dualsense controller. Ik speel met name shooters (Warzone, Black ops: Cold War) waarbij je sprint met de L3 knop. Nu heb ik steeds vaker dat ik meerdere malen de L3 knop in moet drukken voordat ik sprint. Daarnaast heb ik soms dat mij aim ineens naar boven schiet. Hier lijkt dus weer een probleem met de rechter thumbstick.

Ik weet nu niet echt wat ik moet doen. Ik heb de controller nu dus al +- 8 maanden, en zou best kunnen dat dit gewoon slijtage is van het vele spelen. Ik weet ook niet of dit onder de garantie valt. Iemand dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

destroye schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:26:
Denk dat ik mijn verhaal hier kwijt moet. Ik heb sinds de launch een PS5 en nu sinds een maand heb ik problemen met de Dualsense controller. Ik speel met name shooters (Warzone, Black ops: Cold War) waarbij je sprint met de L3 knop. Nu heb ik steeds vaker dat ik meerdere malen de L3 knop in moet drukken voordat ik sprint. Daarnaast heb ik soms dat mij aim ineens naar boven schiet. Hier lijkt dus weer een probleem met de rechter thumbstick.

Ik weet nu niet echt wat ik moet doen. Ik heb de controller nu dus al +- 8 maanden, en zou best kunnen dat dit gewoon slijtage is van het vele spelen. Ik weet ook niet of dit onder de garantie valt. Iemand dit al eens meegemaakt?
Zou sowieso contact opnemen met Sony, of de winkel waar je het product hebt aangeschaft. Let wel, garantie op een controller is vaak maar een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:04

Kun je opsturen voor garantie, dit had ik een paar maanden terug ook. Toevallig sinds een week dat ik merk dat de L2 knop geen weerstand meer heeft, dus die heb ik zaterdag ook weer opgestuurd. Ben gelukkig in het bezit van twee controllers anders was het geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35

Drifting al meerdere keren hier voorgekomen is gewoon garantie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
Vraag mij af waar het precies mis is gegaan met het ontwerp van de PS5? Want de XSX is echt fluisterstil waar ik de PS5 duidelijk hoor.

Je zou verwachten dat de PS5 dankzij zijn grootte de betere qua koeling zou zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:17
schumi1986 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:18:
Vraag mij af waar het precies mis is gegaan met het ontwerp van de PS5? Want de XSX is echt fluisterstil waar ik de PS5 duidelijk hoor.

Je zou verwachten dat de PS5 dankzij zijn grote de betere qua koeling zou zijn..
Vreemd, de mijne hoor ik zo goed als niet. Enkel de disc drive maakt in het begin geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:12
MathieuT schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:31:
[...]

Vreemd, de mijne hoor ik zo goed als niet. Enkel de disc drive maakt in het begin geluid.
Ik moet zeggen dat ik er dan een meter vanaf zit (ook van mijn 65inch tv :p)
Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie