Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• gruys7
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 10-06 17:30
Starscreamer schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:22:
[...]

Had je al een database rebuild gedaan in safe mode?
Even de powerknop paar seconde indrukken tot je in dat menu zit.
Nee, dat heb ik nog niet gedaan, ik ga dit eerst proberen. Bedankt!

[Voor 15% gewijzigd door gruys7 op 10-06-2021 17:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:38
Man man wat is dit balen! Was ik zojuist nog lekker Ratchet aan het spelen… kreeg ik ineens een melding dat hij de disc niet kon lezen. Spider-Man net zo, maar een muziek Blu ray doet het wel.. net al een soft reset gedaan maar niets goeds. Nu volledige fabrieksreset maar ben bang dat het weinig zal helpen.

Voor de duidelijkheid hij installeerd het spel wel gewoon… maar na installatie dus de error dat hij de schijf niet kan lezen…

Lego city undercover ps4 schijf doet wel gewoon.. ik snap het echt niet meer nu…. 🤪😭🤨

Vreemde is dus dat hij wel een muziek blu ray leest maar een spel Ratchet, Spider-Man niet.

Enig idee wat ik nog kan doen?

[Voor 21% gewijzigd door cypress3d op 13-06-2021 14:43]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Game-Boy
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 13-06 22:34
IK ben gisteravond tegen een probleem aangelopen met de rustmodus van mijn PS5. Er is toen mijn PS5 automatisch in de rustmode ging iets mis gegaan. In de plaats van in de rustmode te gaan viel mijn PS5 uit. IK kreeg hem ook niet meer opgestart via de controller. Ik heb hem vervolgens via de powerknop op mijn PS5 hem opnieuw opstart vervolgens kreeg ik de melding dat mijn PS5 fout was afgesloten en heeft hij de database opnieuw opgebouwd. Nu weet ik dat ik dit probleem ook eens met mijn PS4 heb mee gemaakt. Maar wat ik wel vreemd vind is dat familie van mij dat zelfde probleem vorige maand ook heeft gehad met zijn PS5. Dus ik vraag mij af of dit geen bug is met de rustmode van de PS5. Is er iemand die ook tegen dit probleem is aangelopen met zijn PS5 dan zou ik dat graag weten. Mijn PS5 heeft is in ieder geval wel een fout rapport naar sony gestuurd. Maar als dit een bug is dan hoop ik dat ze dit snel doet oplossen aangezien deze er blijkbaar al bijna twee maanden in zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maar als dit een bug is dan hoop ik dat ze dit snel doet oplossen aangezien deze er blijkbaar al bijna twee maanden in zit.
Waar haal je ineens 2 maanden vandaan? Heeft je familie er nog steeds last van? Waarom morgen niet even Sony bellen voor support / garantie?

Allicht overbodig, welke firmware / software draait er op de betrokken PS5's?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:27

Geronimous

Moderator Spielerij
@Game-Boy ik heb je topic samengevoegd met dit algemene topic. Ik zie het probleem niet zo om 1x een probleem te hebben ind e rustmodus. Kan alsnog veel oorzaken hebben. Begin eerst eens met je PS5 te updaten naar de laatste versie. Als het nu echt vaker voorkomt, of met enige regelmaat, contact opnemen met Sony.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Game-Boy
Geronimous schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:12:
@Game-Boy ik heb je topic samengevoegd met dit algemene topic. Ik zie het probleem niet zo om 1x een probleem te hebben ind e rustmodus. Kan alsnog veel oorzaken hebben. Begin eerst eens met je PS5 te updaten naar de laatste versie. Als het nu echt vaker voorkomt, of met enige regelmaat, contact opnemen met Sony.
JIJ bent ook kort door de bocht zeg. Mijn PS5 heeft alle update's die er tot nu toe voor zijn uitgekomen. Ik heb dit topic gemaakt om te weten te kommen of er nog meerdere mensen zijn met dit probleem. Aangezien een neef van mij toevallig ongeveer 2 maanden geleden exact hetzelfde probleem heeft gemeld bij mij. Die had toen ook alles update die er toen voor uit waren. Daarbij staan alle instellingen van mijn PS5 inclusieve tv goed. Bij die neef stonden die voor zover hij weet ook allemaal goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Game-Boy
MAX3400 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:18:
[...]

Waar haal je ineens 2 maanden vandaan? Heeft je familie er nog steeds last van? Waarom morgen niet even Sony bellen voor support / garantie?

Allicht overbodig, welke firmware / software draait er op de betrokken PS5's?
Op mijn PS5 draait de laatste firmware.

even voor de duidelijkheid ongeveer twee maanden geleden belde mijn neef mij op dat zijn PS5 een raar probleem had gehad met de rustmode. Hij denkt dat de PS5 een soort van crashes heeft gehad bij het naar de rustmode schakelen. Nu heb ik vrijdag dus exact hetzelfde probleem gehad. En mijn vraag is dan ook of er iemand is die dit ook de afgelopen periode ook aan de hand heeft gehad met zijn PS5. Als er bijvoorbeeld iemand bekend is met dit probleem dat het door een bug komt heeft het gen zin om sony daarover te bellen aangezien mijn PS5 zelf al een fout rapport naar sony heeft gestuurd. Dus sony is daarvan op de hoogte.

[Voor 45% gewijzigd door Game-Boy op 13-06-2021 19:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 16:59
Game-Boy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:37:
[...]

JIJ bent ook kort door de bocht zeg. Mijn PS5 heeft alle update's die er tot nu toe voor zijn uitgekomen. Ik heb dit topic gemaakt om te weten te kommen of er nog meerdere mensen zijn met dit probleem. Aangezien een neef van mij toevallig ongeveer 2 maanden geleden exact hetzelfde probleem heeft gemeld bij mij. Die had toen ook alles update die er toen voor uit waren. Daarbij staan alle instellingen van mijn PS5 inclusieve tv goed. Bij die neef stonden die voor zover hij weet ook allemaal goed.
Het is handiger om eens in dit topic te zoeken en je zal hier ook sneller antwoorden krijgen.
Zo is het ook overzichtelijker en handig voor de mensen die in de toekomst een gelijkaardig probleem hebben.

Nu over je probleem, zolang het 1 keer is zou ik me geen zorgen maken.
Vanaf dat je het probleem meermaals per week zou ik contact opnemen met Sony. Het kan altijd een hardware issue zijn.
Op diverse fora had ik ook al gelezen dat je best HDMI Cec uitschakelt, die oplossing is echter al van 5 maand geleden dus het is niet gegarandeerd dat dat de oplossing is.

MacBook Pro 13' 2016 |  iPhone 11 |  iPad 2018 |  Watch serie 4 |  Airpods | PlayStation 5 Disk edition

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Game-Boy
AppleFan2007 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:14:
[...]

Het is handiger om eens in dit topic te zoeken en je zal hier ook sneller antwoorden krijgen.
Zo is het ook overzichtelijker en handig voor de mensen die in de toekomst een gelijkaardig probleem hebben.

Nu over je probleem, zolang het 1 keer is zou ik me geen zorgen maken.
Vanaf dat je het probleem meermaals per week zou ik contact opnemen met Sony. Het kan altijd een hardware issue zijn.
Op diverse fora had ik ook al gelezen dat je best HDMI Cec uitschakelt, die oplossing is echter al van 5 maand geleden dus het is niet gegarandeerd dat dat de oplossing is.
Het is goed dat je over die HDMI Cec begint. Ik weet toevallig dat het probleem wat ik heb daar niets mee te maken heeft. Mijn neef die dit probleem dus ook heeft heeft altijd functies zoals HDMI Cec of HDMI link uit staan en nog heeft hij dat probleem met de rustmode gehad.

PS Ik heb eens op google gezocht op mijn Probleem met de rustmode van de PS5 en ik heb dit gevonden.

https://www.remosoftware....5-problemen-en-repareren/

Probleem met PS5 Rustmodus

Het crashprobleem van de PS5-rustmodus is een van de belangrijkste PS5-problemen die de meeste gebruikers zijn tegengekomen sinds de lancering. De meeste PS5-gebruikers hebben gemeld dat wanneer ze hun console in de rustmodus zetten, de console blijkbaar crasht. Deze storing in PS5 leidt over het algemeen tot het crashen van het spel of zelfs tot het permanent verlies van de voortgang van het opgeslagen spel.

Hoe los ik het probleem met de PS5 rustmodus op?
Om het probleem met de PS5-rustmodus op te lossen, herstart je console of schakel je de rustmodusoptie op PS5 uit of sluit je je PS5-console af in plaats van de rustmodusoptie te gebruiken.

Volg de onderstaande stappen om de rustmodusoptie uit te schakelen totdat er patchupdates zijn om het probleem met de rustmodus op PS5 op te lossen:

Navigeer naar het settings menu onder het startscherm en selecteer vervolgens power saving
Kiezen Set Time Until PS5 Enters Rest Modeoptie en klik vervolgens op Don’t Put in Rest Mode.
Als u klaar bent, start u uw PS5-console opnieuw op en controleert u of dit PS5-probleem is opgelost of niet

Het is dus duidelijk een bug die blijkbaar nog niet door sony is opgelost. Verder wil ik iedereen bedanken voor hun feedback op mijn probleem.

[Voor 43% gewijzigd door Game-Boy op 13-06-2021 21:02]

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True