Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 23:58

Quakie

quakelen

Ik hoor een fan. Het is een constant ratel geluidje. Op vier meter afstand hoorbaar. In verhouding tot de ps4 is het stil. Het geluid veranderd niet. Ook niet na vier uur aan staan dus dat is wel fijn, maar inderdaad zeer jammer dat er zoveel verschil in zit. Het is echt lot uit loterij.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
schumi1986 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:18:
Vraag mij af waar het precies mis is gegaan met het ontwerp van de PS5? Want de XSX is echt fluisterstil waar ik de PS5 duidelijk hoor.

Je zou verwachten dat de PS5 dankzij zijn grootte de betere qua koeling zou zijn..
Ik zal er maar niet te diep op ingaan met mijn theorie. Maar hier maakt ie wel degelijk wat lawaai, zelfs afhankelijk van welke game (digitaal) ik speel.

Staat helemaal vrij op het tv meubel.

Het is echt een hit of mis met wel of geen stille PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:16

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Quakie schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:39:
Ik hoor een fan. Het is een constant ratel geluidje. Op vier meter afstand hoorbaar. In verhouding tot de ps4 is het stil. Het geluid veranderd niet. Ook niet na vier uur aan staan dus dat is wel fijn, maar inderdaad zeer jammer dat er zoveel verschil in zit. Het is echt lot uit loterij.
Een ratel geluid bij de fan is vaak een niet goed geplaatste kabel-stikker die scheef zit en net de zijkant van de fan raakt. Is gemakkelijk te controleren door de fan los te schroeven en die stikkers die de kabels bij elkaar houden te controleren. Op Youtube zijn daar meerdere video's over te vinden. Is meestal vrij simpel op te lossen.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Vraag mij af waar het precies mis is gegaan met het ontwerp van de PS5? Want de XSX is echt fluisterstil waar ik de PS5 duidelijk hoor.

Je zou verwachten dat de PS5 dankzij zijn grootte de betere qua koeling zou zijn..
Nergens last van en fluisterstil bij mij.....dus ontwerp is niks mis mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 23:02
Alleen al het feit dat de fan die je krijgt als loterij wordt gezien wil al zeggen dat daar een slechte keus in is gemaakt. Ik heb ondertussen 3 ps5 gehad. 1e was luid(disc), 2e was stil(digital) en die ik nu heb is ook luid. In mijn beleving hadden ze allemaal stil moeten zijn voor een splinternieuwe console van 500 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35

Ze gebruiken verschillende fans, ik heb ook de pech dat ik de degene heb die best veel geluid maakt O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:46
Starscreamer schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:10:
[...]

Ze gebruiken verschillende fans, ik heb ook de pech dat ik de degene heb die best veel geluid maakt O-)
Koelt wel als de beste de Nidec fan 17 blades.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:30
Mijn Playstation blijft de laatste tijd crashen terwijl ik Spider-Man speelt. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Amaze86 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:42:
[...]

Ik zat destijds te twijfelen om de 23 blades aan te schaffen.
Maar goed 50 euro betalen vind ik ook weer zo wat en ding zit nog vol in de garantie.
Nidec wordt wel beweerd beter (ondanks geluid) te zijn.
We gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ben begonnen met een PlayStation 5 Digital en echt fluisterstil - hoorde je de XSX nog enigszins heel lichtjes zoemen, maar deze PlayStation was echt helemaal stil en ook geen verschil of je aan de het bladeren was in de UI of je speelde een (zware) game - FLUISTER STIL!

Via Amazon de bekende Ratchet & Clank besteld, maar deze ging eerder door voor de spijkerkist editie, niet normaal wat voor een kabaal (resoneren) deze maakte én toch had deze de 'stille' Delta

Nu weer een PlayStation 5 Disc met de beruchte Nidec, maar deze is nagenoeg stil.

Ik wil er maar mee aangeven dat ook het soort gebruikte ventilator geen garantie geeft op een stille of juist een luide PlayStation 5

Edit Let er ook op wáár je de Playstation op plaatst, zo gaf onze laatste PlayStation toch ook een lichte brom/resonantie :z maar dit bleek door het onderstaande meubel te komen - Bovenblad is nagenoeg hol van binnen en de lade ging werken als een klankkast. PlayStation (tijdelijk) op de sub gezet en de brom was WEG, dus kijk/luister hier ook eens naar als je een brom hoort uit je PlayStation

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMfmHtljzOLmVegvaCrNKibPwTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tA9j2Xf9CbFdsiKNcg8GEJc3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2021 09:24 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Timothy3000 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:59:
Mijn Playstation blijft de laatste tijd crashen terwijl ik Spider-Man speelt. Is hier iets aan te doen?
Had je al ps5 safe mode rebuild database gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja maar dat lijkt helaas het probleem niet te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:02
[...]

Dus de 17 blade fan maakt meer herrie maar koelt beter? (hoeveel beter weten we dat ook?)
En de 23 blade fan is stiller maar koelt dus niet goed?

Ik dacht zelf dat de 23 versie beter zou koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:10:
[...]

Ben begonnen met een PlayStation 5 Digital en echt fluisterstil - hoorde je de XSX nog enigszins heel lichtjes zoemen, maar deze PlayStation was echt helemaal stil en ook geen verschil of je aan de het bladeren was in de UI of je speelde een (zware) game - FLUISTER STIL!

Via Amazon de bekende Ratchet & Clank besteld, maar deze ging eerder door voor de spijkerkist editie, niet normaal wat voor een kabaal (resoneren) deze maakte én toch had deze de 'stille' Delta

Nu weer een PlayStation 5 Disc met de beruchte Nidec, maar deze is nagenoeg stil.

Ik wil er maar mee aangeven dat ook het soort gebruikte ventilator geen garantie geeft op een stille of juist een luide PlayStation 5
Timothy3000 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:11:
Ja maar dat lijkt helaas het probleem niet te verhelpen.
Spider-man opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja, ook.

Is ook niet de enige game waarin het gebeurt bedenk ik me nu.

Als een game ook maar enigszins druk lijkt te worden (veel enemies oid) is er een kans dat de game crasht.

[ Voor 102% gewijzigd door Timothy3000 op 11-08-2021 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerdGuller
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-11-2024
Hier helaas ook een probleem met de op 30-7 bij MM bestelde disc versie.
Liep constant (keer of 5 per uur) vast / viel uit tijdens gamen. Gebeurde bij eigenlijk alle games.

Zoals op de Sony website aangegeven database rebuild gedaan, geen succes. Daarna via Safe Mode met USB software er opnieuw op.
Helaas werd het daarna alleen maar erger... Crashte daarna zelfs 2x tijdens het downloaden dus met, van wat ik kan inschatten, vrij lichte load. Kon hem alleen via de knop op de console aanzetten en niet via de controller. Kreeg iedere keer bij aanzetten een melding dat "De PS5 niet correct is afgesloten" om vervolgens telkens de Rest Mode en HDR adjust instellingen te moeten doen.

Heb hem zaterdag maar teruggebracht naar MM en ben in afwachting van een vervangende....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:46
schumi2004 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:18:
[...]

Dus de 17 blade fan maakt meer herrie maar koelt beter? (hoeveel beter weten we dat ook?)
En de 23 blade fan is stiller maar koelt dus niet goed?

Ik dacht zelf dat de 23 versie beter zou koelen.
Dat zeggen ze, of het waar is wie weet. Dacht dat in ps4 vooral Nidec fans zaten. Fan is makkelijk te vervangen, worden vast goedkoper volgend jaar.

Je wilt geen coil whine ps5, dat is pas irritant.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starscreamer
[...]

Edit Let er ook op wáár je de Playstation op plaatst, zo gaf onze laatste PlayStation toch ook een lichte brom/resonantie :z maar dit bleek door het onderstaande meubel te komen - Bovenblad is nagenoeg hol van binnen en de lade ging werken als een klankkast. PlayStation (tijdelijk) op de sub gezet en de brom was WEG, dus kijk/luister hier ook eens naar als je een brom hoort uit je PlayStation

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8mbyPqpbv5eSWcE_0qW8vtsY5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JqGUu89aBdSjZWcDHNSegZJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfi2t-BCVEPQqQg9QYYRPCmLA2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EZgS5yEri2TgScrnGAg5O7wi.jpg?f=fotoalbum_large

:X :X :X

Verwijderd

Op foto 2 heb je wel een rubberen matje of placemat geplaatst, dan zou het toch enigszins goed moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2021 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

[Afbeelding]
Dank je wel voor de tip, mijn PS5 resoneert zo erg (zonder disk erin), dat de kast als klankkast ging fungeren. Nu nog een betere plek of goede muismat vinden als "oplossing".

Verwijderd

Segafreak83 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

Dank je wel voor de tip, mijn PS5 resoneert zo erg (zonder disk erin), dat de kast als klankkast ging fungeren. Nu nog een betere plek of goede muismat vinden als "oplossing".
Ben benieuwd naar je bevindingen en deel het ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:41:
Op foto 2 heb je wel een rubberen matje of placemat geplaatst, dan zou het toch enigszins goed moeten zijn.
Klopt die (placemet) heb ik later eronder gedaan en was al een verbetering O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Inmiddels staat ie op de grond naast het meubel, eens testen hoe dit gaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre10
  • Laatst online: 06-04 17:56
Mijn Dual sense vertoont stick drift links binnen 6 maanden al en ik ben een casual gamer die niet dagelijks speelt. schandalig. ik heb garantie dus ga daar wel werk van maken natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krablander
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
Dre10 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:50:
Mijn Dual sense vertoont stick drift links binnen 6 maanden al en ik ben een casual gamer die niet dagelijks speelt. schandalig. ik heb garantie dus ga daar wel werk van maken natuurlijk..
Ga je bij Sony claimen of bij de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
krablander schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 07:54:
[...]

Altijd eerst winkel, daarna Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Vrees toch dat het coil whine is :'(, zal nog even verder moeten zoeken naar een betere plek. Wordt ondertussen echt niet blij van het geluid.

Mijn PS4 Pro ging naar standje straaljager, maar dat was / vond ik lang niet zo irritant als deze continue toon..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

Vrees toch dat het coil whine is :'(, zal nog even verder moeten zoeken naar een betere plek. Wordt ondertussen echt niet blij van het geluid.

Mijn PS4 Pro ging naar standje straaljager, maar dat was / vond ik lang niet zo irritant als deze continue toon..
Je zit nog in je recht op retour? Wellicht toch terugsturen en een andere scoren, prijzen op MP beginnen al te zakken of Telegram goed in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:06:
[...]

Je zit nog in je recht op retour? Wellicht toch terugsturen en een andere scoren, prijzen op MP beginnen al te zakken of Telegram goed in de gaten houden.
Helaas al lang niet meer, heb hem al vanaf launch. Een andere scoren zie ik ook niet echt zitten, met kans op één met (nog) meer ventilator geluid. Ik ga nog even puzzelen, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Segafreak83 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Helaas al lang niet meer, heb hem al vanaf launch. Een andere scoren zie ik ook niet echt zitten, met kans op één met (nog) meer ventilator geluid. Ik ga nog even puzzelen, dank je wel.
Is dit niet gewoon gevalletje garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Segafreak83 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Ik denk niet dat je beroep kan doen op garantie aangezien dit soort geluid voor Sony "normal behaviour" is.
Het is simpel, is het geluid constant als je een spel speelt, dan is het de ventilator.
Is het geluid variërend als je een spel speelt (variëren in frequentie van geluid) dan is het coil whine.
Ventilator kan verwisselen tegen een prijs, coil whine kan je niet zelf oplossen.

Heb 4 PS5's gehad (drie met disk, 1 digitaal) en allemaal hadden ze last van coil whine (de ene luider dan de andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Cr1ptkeeper schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Ik denk niet dat je beroep kan doen op garantie aangezien dit soort geluid voor Sony "normal behaviour" is.
Het is simpel, is het geluid constant als je een spel speelt, dan is het de ventilator.
Is het geluid variërend als je een spel speelt (variëren in frequentie van geluid) dan is het coil whine.
Ventilator kan verwisselen tegen een prijs, coil whine kan je niet zelf oplossen.

Heb 4 PS5's gehad (drie met disk, 1 digitaal) en allemaal hadden ze last van coil whine (de ene luider dan de andere).
Dan is het dus coil whine, in het hoofd menu is ie redelijk rustig. Ga ik een digitale game starten, dan neemt het geluid (verandert de frequentie) toe, sluit ik de game af, gaat het weer weg.

Ik weet dat Sony daar niets mee gaat doen.

Voorlopig doe ik het er helaas maar mee, vind het wel slecht hoor, nieuw ontwerp / apparaat en dan nog zoveel "problemen", verschillende ventilatoren, coil whine, en dan zelf nog moeten fröbelen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
Segafreak83 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Dan is het dus coil whine, in het hoofd menu is ie redelijk rustig. Ga ik een digitale game starten, dan neemt het geluid (verandert de frequentie) toe, sluit ik de game af, gaat het weer weg.

Ik weet dat Sony daar niets mee gaat doen.

Voorlopig doe ik het er helaas maar mee, vind het wel slecht hoor, nieuw ontwerp / apparaat en dan nog zoveel "problemen", verschillende ventilatoren, coil whine, en dan zelf nog moeten fröbelen ook.
Maar ik bedoel dat het geluid van frequentie verandert als je aan het gamen bent. Zoals je het nu beschrijft is het je ventilator.
Bij mij in het hoofdmenu hoorde je een licht ufo geluid en vanaf je een spel opstart is het volle bak maar het geluid blijft wel constant terwijl je aan het spelen bent. Coil whine verandert naargelang wat je op je scherm ziet en hoor je niet in het hoofdmenu.

En coil whine klinkt een beetje als een elektrisch scheerapparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Cr1ptkeeper op 16-08-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ook ik heb een brommende en resonerende PS5.
Ik heb net even de koeling bekeken, maar geen etiketje dat in de weg zit of iets dergelijks.
Draai ik met de hand de fan rond, dan voel ik wel een trilling.
Het is de welbekende Nidec koeler.
Het resonerende geluid is echt irritant; je hoort het op sommige plekken in de kamer behoorlijk.

Zijn er al aftermarket koelers beschikbaar zodat ik deze eventueel kan vervangen?
Sowieso maar eens op zoek naar een rubberen mat. De PS5 ligt in mijn tv meubel en ik ga deze niet ergens anders neerzetten.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:05

Yucko

One clown to rule them all !

@Nyarlathotep

zelf heb ik deze via eBay gekocht en in mijn PS5 gezet waarna bij iig het ufo-geluid weg was :*)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
Nyarlathotep schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:22:
Ik heb net even de koeling bekeken, maar geen etiketje dat in de weg zit of iets dergelijks.
Het resonerende geluid is echt irritant; je hoort het op sommige plekken in de kamer behoorlijk.

Zijn er al aftermarket koelers beschikbaar zodat ik deze eventueel kan vervangen?
Sowieso maar eens op zoek naar een rubberen mat. De PS5 ligt in mijn tv meubel en ik ga deze niet ergens anders neerzetten.
Inmiddels het grootste probleem gevonden. Bij mijn PS5 dan.

In horizontale positie ligt ie, op de voet. En het is de onderste plaat / kap die zoveel lawaai maakt. Als je deze (om te testen, gewoon zonder kracht zetten) iets naar binnen drukt of stil houdt, dan is het geluid weg.

Dus voor nu heb ik daar even 2 gamehoezen onder gelegd, en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Nyarlathotep schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:22:

Ja meerdere hebben deze NBM koeler besteld: https://www.ebay.nl/itm/164804694928

De prijs is wel flink duurder geworden, eerst was het rond de 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ion schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:27:
[...]

Ja meerdere hebben deze NBM koeler besteld: https://www.ebay.nl/itm/164804694928

Haha, dat gaat mij te ver...
Overigens heb ik nu geen last. Ik had de koeler even bekeken. Geen etiketje te zien dat in de weg zat.
Maar bij het weer in elkaar zetten vergat ik de fan guard. Ik liet het maar zo want dat ding is overbodig.
En... Geen resonantiegeluid meer! Ik voel de behuizing nog wel trillen maar hoor nauwelijks iets. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Nyarlathotep schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:15:
[...]

Haha, dat gaat mij te ver...
Overigens heb ik nu geen last. Ik had de koeler even bekeken. Geen etiketje te zien dat in de weg zat.
Maar bij het weer in elkaar zetten vergat ik de fan guard. Ik liet het maar zo want dat ding is overbodig.
En... Geen resonantiegeluid meer! Ik voel de behuizing nog wel trillen maar hoor nauwelijks iets. Toeval?
Niet meer aan zitten dan. Waarschijnlijk heb je hem net iets anders terug gemonteerd waardoor die nu wel gebalanceerd erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Segafreak83 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:43:
[...]

In horizontale positie ligt ie, op de voet. En het is de onderste plaat / kap die zoveel lawaai maakt. Als je deze (om te testen, gewoon zonder kracht zetten) iets naar binnen drukt of stil houdt, dan is het geluid weg.
Hier exact het zelfde probleem als er een disc in zit.
Op het moment dat je de witte punt van de onderste kap beet pakt is het al gelijk ~80% minder herrie.
Na heel veel pielen en positioneren op de horizontalale stand is het nu acceptabel.
Maar het liefst zou ik iets van een custom steun willen hebben die ik gewoon op beide uiteinden links en rechts kan staat waardoor de PS5 gewoon waterpas staat en de kap niet meer kan resoneren.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
ion schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:27:
[...]

Dacht dat die NMB koeler net slecht was? Ik heb die in mijne en in de kast (horizontaal) maakte die veel lawaai. Rechtop is die wel stil. Dacht dat het aan de beperkte ruimte lag, maar mss is het idd resonantie op de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:06:
[...]

Dacht dat die NMB koeler net slecht was? Ik heb die in mijne en in de kast (horizontaal) maakte die veel lawaai. Rechtop is die wel stil. Dacht dat het aan de beperkte ruimte lag, maar mss is het idd resonantie op de voet.
De schroef voor het bevestigen van de voet monteert men in het frame van de PlayStation, op ditzelfde frame is ook weer de fan gemonteerd. Fan brengt trillingen (resonantie) voort, dus oorzaak en gevolg.

Bron foto: ifixit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GiqFMZMFRKTVZx-rhAirdSEjac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6ahSlDjJyfxj9OHWOgk1sXt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

De schroef voor het bevestigen van de voet monteert men in het frame van de PlayStation, op ditzelfde frame is ook weer de fan gemonteerd. Fan brengt trillingen (resonantie) voort, dus oorzaak en gevolg.

[Afbeelding]
Maar dan zou die rechtop net meer lawaai maken en dat doet die niet.
Horizontaal in de kast was veel lawaai, maar naar mijn gevoel was dat puur een hogere fanspeed.
Vertikaal, met de voet dus aan het chassis hoor je die nagenoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:24:
[...]

Maar dan zou die rechtop net meer lawaai maken en dat doet die niet.
Horizontaal in de kast was veel lawaai, maar naar mijn gevoel was dat puur een hogere fanspeed.
Vertikaal, met de voet dus aan het chassis hoor je die nagenoeg niet.
En in wat voor kast heb je hem staan, in een eerdere reactie EDIT van mij bleek het gewoon aan de kast zelf te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:31:
[...]

En in wat voor kast heb je hem staan, in een eerdere reactie EDIT van mij bleek het gewoon aan de kast zelf te liggen.
Het zou kunnen. De XSX ligt daar nu (zonder middenlegger) en die is dead silent. Heb nietmeer geprobeerd.
De kast is vol hout btw en tegen de 40kg qua gewicht, dus geen spaanderplaat enzo.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51383768876_2bd6747881_z.jpg

We zijn onze meubels aan het vervangen en de TV kast is dus aan de beurt.
We gaan wederom voor een vol houten kast, maar dan wat moderner. We hebben nu 2 kandidaten gevonden die groot genoeg zijn om een PS5 en XSX te verberger achter de deurtjes. Het idee is om er een fan in te plaatsen vanachter om de warme lucht weg te krijgen, moeten we enkel eht klepje wel open zetten. Maar eigenlijk wil ik geen console meer in het zicht hebben als de woonkamer klaar is.

[ Voor 34% gewijzigd door Engineer Stewie op 17-08-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

[Afbeelding]
En waar op de foto is dat dan precies, kan het er niet uithalen (heb ook geen PS5 nog om zelf te achterhalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:31:
[...]

Nieuwe ontwikkeling hierzo, ik dacht het dus opgelost te hebben door er 2 game hoezen onder te schuiven, helaas niet dus.

En nadat ik hem voor de kast horizontaal op de grond heb gezet, met standaard, was ie ineens stil. Dus, kast is inderdaad de boosdoener.

Nu nog iets verzinnen om hem beter neer te zetten ergens, want op de grond vind ik eigenlijk niet kunnen. Al staat ie wel op een plek waar niemand komt of bij kan.

Wel raar dat ik hem eerder verticaal had staan, naast de kast en toen wel lawaai maakte, maar ik blijf er nu even vanaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
schumi2004 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

En waar op de foto is dat dan precies, kan het er niet uithalen (heb ook geen PS5 nog om zelf te achterhalen)
Tussen de airvents vanboven zit een rond gat in de plastic met een kleiner gat in het metalen frame.
Dat is het gat waar de bevestigingsschroef van de stand in draait.
Dus de voet is rechtstreeks verbonden met het frame op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Precies in het midden, waar de bodem (zwarte deel) begint, daar zit het schroefgat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:16:
[...]
Dus de voet is rechtstreeks verbonden met het frame op deze manier.
Je zou nog een rubberen ringetje op de schroef kunnen schuiven, wellicht helpt dit iets.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2021 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:34:
[...]

Je zou nog een rubberen ringetje op de schroef kunnen schuiven, wellicht helpt dit iets.
Maar rechtopstaand heb ik geen geluidsprobleem. Het is net liggend bij mij. Maar heb niet veel getest, toen die net nieuw was. Heeft zo 5 minuten gelegen en dan heb ik hem langst de TV rechtop gezet.
Zo staat die al sinds toen.

Ben nu op zoek naar een nieuw TV meubel, het meubel dat we op het oog hebben heeft vakken van 65cm breed, 30cm hoog en 45 diep die dicht kunnen met een klep zodat alles verborgen is als het dicht is. Dan gaat hij terug plat moeten liggen. Dus ga het volgende week nog wel eens uittesten als ik terug verlof heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-cxDoKWz7MQ4UWknw7eFk5mhSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HvwacMxyb40zLiXNFmLDyWI4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malignant
Inmiddels is er iets dat misschien werkt op de markt.
Tijdens het struinen kwam ik deze tegen : https://www.amazon.com/Ne...Playstation/dp/B096XFF5SX

Volgens mij vangt dit het probleem van horizontale instabiliteit en een resonerende kap mooi af.
Helaas nog niet via een europese amazon te krijgen, maar toevallig iemand die al iets soortgelijks heeft ?

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:28
ik heb al een paar gehad dat mijn ps5 zo maar aan gaat?...
dan word ik wakker en staat mijn ps5 op standby .. (oranje licht brand dan)

iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Aggressor schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:19:
ik heb al een paar gehad dat mijn ps5 zo maar aan gaat?...
dan word ik wakker en staat mijn ps5 op standby .. (oranje licht brand dan)

iemand enig idee?
HDMI-CEC issues?
Malignant schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:10:
Tijdens het struinen kwam ik deze tegen : https://www.amazon.com/Ne...Playstation/dp/B096XFF5SX

Volgens mij vangt dit het probleem van horizontale instabiliteit en een resonerende kap mooi af.
Helaas nog niet via een europese amazon te krijgen, maar toevallig iemand die al iets soortgelijks heeft ?
Ow, dat ziet er toch een stuk stabieler uit als die schijf van Sony zelf.
Zal binnenkort wel op AliExpress te vinden zijn vermoed ik.

/edit:
Ze verschepen wel naar NL zie ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_I_6WteDtZIeK3VETLET7H8Z7RM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLN4CMnSjnINkplr284ntZkn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door schumi2004 op 19-08-2021 11:10 ]

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49

thanks! ga hem even bestellen via die link!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:05:

Is the NexiGo PS5 Horizontal Stand Better than Sony Stand?

EDIT

Tussen de reactie's staat nog een foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TYa2ThTMeX0s6Ujjns4FaKzmiM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aJD6zCfmezkzrvar6e6UpKdm.png?f=fotoalbum_large

En voor wie het filmpje niet helemaal heeft uitgekeken...

Er worden 3 staanders geleverd, dus geschikt voor zowel de Disc als de Digital Edition :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2021 11:23 ]

• Malignant
schumi2004 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:05:

Inderdaad ook een Ali variant gevonden.
https://nl.aliexpress.com...2212000024372607627%22%7D

Echter ziet die er toch een stuk minder uit eerlijk gezegd.
Deze mist de rubber pads aan de binnenkant die eventuele trillingen dempen.
harrybeuker schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:11:
[...]

thanks! ga hem even bestellen via die link!
Ben heel benieuwd, post aub wat foto's als je hem hebt.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
Malignant schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Inderdaad ook een Ali variant gevonden.
https://nl.aliexpress.com...2212000024372607627%22%7D

Echter ziet die er toch een stuk minder uit eerlijk gezegd.
Deze mist de rubber pads aan de binnenkant die eventuele trillingen dempen.

[...]

Ben heel benieuwd, post aub wat foto's als je hem hebt.
ik kan niet met ideal of paypal betalen zie ik. Vanavond even verder speuren. Zie hem ook al bij een NL site voor 94 euro haha 8)7

edit
gelukt 2 september uiterlijk binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre10
  • Laatst online: 06-04 17:56
krablander schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 07:54:
[...]

Ik ben bij MediaMarkt geweest waar ik de PS5 gekocht in februari 2021 heb en ik kreeg direct een nieuwe controller mee. Prima service! De garantie van 2 jaar blijft wel staan op de originele aankoopdatum, dat dan weer wel. Dus voor de nieuwe controller heb ik nog 1,5 jaar garantie nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik denk dat die twee pootjes echt niet voorkomen dat de kap trilt? De PS5 zal wat stabieler staan, en niet van die poot af donderen als je 'm een beetje verplaatst.
Voor de rest zie ik nog geen voordelen.
Volgens mij is het probleem gewoon die koeler. Deze is gewoon niet in balans wat er voor zorgt dat de boel gaat trillen.
Daarom wacht ik wel op een goede aftermarket koeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:54
Helaas mijn PS5 voor reparatie aan moeten melden bij Amazon Duitsland.

- 05/08 PS5 aangemeld bij DHL (24 euro verzendkosten naar Amazon Duitsland (Sertec)
- 23/08 Vandaag pas bericht gehad dat ie pas 18/08 vanuit Sertec door is gestuurd naar Sony, en dat het vanaf vandaag nog wel 2/3 weken kan gaan duren.

Had volgens mij beter zelf direct via Sony kunnen aanmelden..

Kreeg wel als aanbod dat als ik voor de 25ste niks meer hoor dat ik dan mijn geld terug kan vragen, omdat ze geen nieuwe op voorraad hebben.

Ging om de PS5 R&C bundel.

Iemand al eerder zo'n vertraagde ervaring gehad via Amazon Duitsland reparatiedienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
Reem0nN schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:58:
Helaas mijn PS5 voor reparatie aan moeten melden bij Amazon Duitsland.

- 05/08 PS5 aangemeld bij DHL (24 euro verzendkosten naar Amazon Duitsland (Sertec)
- 23/08 Vandaag pas bericht gehad dat ie pas 18/08 vanuit Sertec door is gestuurd naar Sony, en dat het vanaf vandaag nog wel 2/3 weken kan gaan duren.

Had volgens mij beter zelf direct via Sony kunnen aanmelden..

Kreeg wel als aanbod dat als ik voor de 25ste niks meer hoor dat ik dan mijn geld terug kan vragen, omdat ze geen nieuwe op voorraad hebben.

Ging om de PS5 R&C bundel.

Iemand al eerder zo'n vertraagde ervaring gehad via Amazon Duitsland reparatiedienst?
wat was de reden van terug sturen?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
joey82 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:15:
[...]

wat was de reden van terug sturen?

:)
Ratelend geluid bij het opstarten van een disc, en hoge coil whine, niet zoals de normale Delta/NMB/Nidec fans, maar echt van de PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Reem0nN schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:43:
[...]

Ratelend geluid bij het opstarten van een disc, en hoge coil whine, niet zoals de normale Delta/NMB/Nidec fans, maar echt van de PSU.
vervelend :-(

dacht dat dat na de ps4 wel voorbij zou zijn,

althans dat was mijn hoop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reem0nN
joey82 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:03:
[...]

vervelend :-(

dacht dat dat na de ps4 wel voorbij zou zijn,

althans dat was mijn hoop....
Er worden miljoenen gemaakt, het kan soms is gebeuren dat sommige niet altijd even goed door de quality control komen, blijft uiteraard massa productie, we wachten het gerust af hoe dit gaat aflopen. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
het komt vast wel goed....

[ Voor 8% gewijzigd door joey82 op 23-08-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar 'knaken' verdienen prima, maar mensen bijna letterlijk het vel over de oren trekken :(

Interne Koelventilator voor Sony PlayStation 5 - PS5 - 12V, DC - 1.90A

Wel 'scherp' geprijsd natuurlijk :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:27:
Een paar 'knaken' verdienen prima, maar mensen bijna letterlijk het vel over de oren trekken :(

Gewoon wachten worden ze vanzelf goedkoper. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starscreamer schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:36:
[...]

Gewoon wachten worden ze vanzelf goedkoper. ;)
Was zelf niet op zoek maar heb de Digital even opengemaakt en heb de Nidec, maar die is afgezien van heel licht 'zoemen' tijdens het gamen ook nagenoeg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:27:

Genoeg mensen (ook hier op GoT) die dit kopen. Iets met té fanatiek zijn, en dat ding ook gewoon vervangen als je niet eens weet of dit je probleem oplost...
Zelf merk ik dat ik het resoneren alleen hoor op bepaalde plekken in mijn woonkamer. Als ik zit te gamen hoor ik het sowieso niet. Ik wacht nog wel even en zie wel wat er aan (goedkope) oplossingen beschikbaar komt.
Maar al die rare fratsen met dure koelers en 'luxe' poten en steunen laat ik lekker links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Nyarlathotep schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:03:
[...]

Genoeg mensen (ook hier op GoT) die dit kopen. Iets met té fanatiek zijn, en dat ding ook gewoon vervangen als je niet eens weet of dit je probleem oplost...
Zelf merk ik dat ik het resoneren alleen hoor op bepaalde plekken in mijn woonkamer. Als ik zit te gamen hoor ik het sowieso niet. Ik wacht nog wel even en zie wel wat er aan (goedkope) oplossingen beschikbaar komt.
Maar al die rare fratsen met dure koelers en 'luxe' poten en steunen laat ik lekker links liggen.
Ik heb destijds iets van 55 eu betaald voor een nieuwe NBM koeler. Van amazon 200 eu terug gehad in totaal op mijn ps5 vanwege de issues, prima deal imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Nyarlathotep schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:03:
[...]
Is geen rocket science om vast te stellen dat het geluid en trilling van de FAN afkomt. 8)

Paar maanden geleden voor 55 euro een NMB fan gekocht ter vervanging van de NIDEC fan en nu geen fluittoon/zoem toon van de FAN en ook geen trilling meer van de zijplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Even een vraagje, stel ik wil mijn PS5 van binnen schoonmaken, wat voor soort schroeven kom ik dan tegen?

Ik hoorde dat er veiligheids torx schroeven in zaten (dus torx met zo'n pinnetje in het midden), dat zijn nou net de enige bitjes die ik niet meer heb, dus mocht je die nodig hebben kan ik die beter eerst halen voordat ik begin mijn PS5 uit elkaar te halen, vandaar dat ik het even vraag.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Kalder schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:04:
Even een vraagje, stel ik wil mijn PS5 van binnen schoonmaken, wat voor soort schroeven kom ik dan tegen?
In ieder geval een torx8 voor de fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Peter711 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:21:
[...]

In ieder geval een torx8 voor de fan
Ok dus niet per se zo één:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L6o_Lxy6V82b0-7dP0gau07rHh4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dkIV8mKsLbuG1o8eVLtxxdEc.png?f=user_large

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Engineer Stewie
Ik heb sterk de indruk dat mijn witte PS5 controller drift heeft op de rechter joystick.
In Ghost of tsushima verloopt de camara soms en in de map zoomt hij altijd terug in als ik uitzoom.
Ook bij Marvel game flipt het scherm soms (draait heel snel rond), enkel maar bij deze controller gezien.
Best snel want de console is van eind Juni en ik heb 2 controllers, al gebruik ik de witte het meest.

Regel ik dit best bij Bol.com of met Sony?

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Engineer Stewie schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:53:
Ik heb sterk de indruk dat mijn witte PS5 controller drift heeft op de rechter joystick.
In Ghost of tsushima verloopt de camara soms en in de map zoomt hij altijd terug in als ik uitzoom.
Ook bij Marvel game flipt het scherm soms (draait heel snel rond), enkel maar bij deze controller gezien.
Best snel want de console is van eind Juni en ik heb 2 controllers, al gebruik ik de witte het meest.

Regel ik dit best bij Bol.com of met Sony?
Altijd eerst naar de winkel. Je zal de controller dan moeten opsturen vermoed ik.

• Engineer Stewie
Nyarlathotep schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:27:
[...]

Altijd eerst naar de winkel. Je zal de controller dan moeten opsturen vermoed ik.
Heb hem maar aangemeld. Gelukkig heb ik een 2de controller zodat ik verder kan.

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
Tip voor de mensen waarbij de discdrive (te) veel herrie maakt. Doe er wat schuimrubber of een boek onder. Bij bepaalde games, GT Sport in mijn geval, maakt de drive veel vibraties, door bovenstaande toe te passen is het bij mij in ieder geval opgelost. :)

Soundcloud

• Engineer Stewie
kaos001 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:34:
Tip voor de mensen waarbij de discdrive (te) veel herrie maakt. Doe er wat schuimrubber of een boek onder. Bij bepaalde games, GT Sport in mijn geval, maakt de drive veel vibraties, door bovenstaande toe te passen is het bij mij in ieder geval opgelost. :)
Je bedoelt gewoon onder de stand? Want had veel herrie toen hij horizontaal lag. Vertikaal niets.
Maar heb een nieuw TV meubel besteld waar hij horizontaal moet liggen in een ruim vak.

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
Engineer Stewie schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:36:
[...]

Je bedoelt gewoon onder de stand?
Ja. Ik kwam erachter toen ik de console wat bewoog het geluid drastisch minder werd. Met een beetje schuim eronder was het probleem weg.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:58
Ik had met R&C al heel veel crashes. Allemaal met foutcode CE-108255-1.
Uiteindelijk kwam ik toch door die periode met crashes heen en heb ik het spel uit kunnen spelen.
Nu GoT gekocht.. Al na enkele minuten een crash met de zelfde foutcode. Helaas lukt het niet om in dit spel verder te komen en mogelijk voorbij de crashes te geraken. Game crasht vrijwel gelijk nadat ik het spel gestart ben.
SONY heeft wel wat opties gegeven om te doen. Herinstalleren, DB refresh, PS5 reset.. Allemaal al gedaan. Maakt geen fluit uit.
Enige optie is nog om een repair verzoek in te dienen. Als iemand nog een gouden tip heeft hoor ik dat heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

technoaddict schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 09:40:
Ik had met R&C al heel veel crashes. Allemaal met foutcode CE-108255-1.
Uiteindelijk kwam ik toch door die periode met crashes heen en heb ik het spel uit kunnen spelen.
Nu GoT gekocht.. Al na enkele minuten een crash met de zelfde foutcode. Helaas lukt het niet om in dit spel verder te komen en mogelijk voorbij de crashes te geraken. Game crasht vrijwel gelijk nadat ik het spel gestart ben.
SONY heeft wel wat opties gegeven om te doen. Herinstalleren, DB refresh, PS5 reset.. Allemaal al gedaan. Maakt geen fluit uit.
Enige optie is nog om een repair verzoek in te dienen. Als iemand nog een gouden tip heeft hoor ik dat heel graag!
Wellicht biedt dit een oplossing:

https://www.reddit.com/r/...de_ce1082551_please_read/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Heb mijn PS5 (disc) nu een aantal maanden. Als het ding statisch draait hoor ik de fan een soort van 'trrrrrr' doen. Het is niet super hinderlijk, maar het lijkt net alsof er een papiertje tegen de fanblades aankomt ofzo. Heb een aantal 'coilwining' video's bekeken, maar komt toch niet helemaal overeen (of je hoort het gewoon niet goed op die video's).

Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

GenetiX schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:45:
Heb mijn PS5 (disc) nu een aantal maanden. Als het ding statisch draait hoor ik de fan een soort van 'trrrrrr' doen. Het is niet super hinderlijk, maar het lijkt net alsof er een papiertje tegen de fanblades aankomt ofzo. Heb een aantal 'coilwining' video's bekeken, maar komt toch niet helemaal overeen (of je hoort het gewoon niet goed op die video's).

Herkent iemand dit probleem?
Er zijn inderdaad PS5 bezitters die even de koeling er uit hebben gehaald, en een papiertje zagen zitten. Het blijkt een sticker te zijn die verkeerd is geplakt. Dus het loont zeker de moeite om even de kap van je PS5 te halen, en de vier torx schroefjes los te draaien. Je tilt de koeler er dan zo uit.

Maar los van dat: Mijn koeler is sowieso luidruchtig met een brom. Het kan dus ook dáár aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Nyarlathotep schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:58:
[...]

Er zijn inderdaad PS5 bezitters die even de koeling er uit hebben gehaald, en een papiertje zagen zitten. Het blijkt een sticker te zijn die verkeerd is geplakt. Dus het loont zeker de moeite om even de kap van je PS5 te halen, en de vier torx schroefjes los te draaien. Je tilt de koeler er dan zo uit.

Maar los van dat: Mijn koeler is sowieso luidruchtig met een brom. Het kan dus ook dáár aan liggen.
Zou je eigenlijk niet verwachten van zo'n apparaat. Kan ik dat zomaar doen, zonder dat garantie vervalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:58:
[...]

Hoeft niet persé, mijn PlayStation 5 resoneerde wel maar dit werd versterkt door de onderste lade die fungeerde dan weer als klankkast. PlayStation verplaatst en het geluid was verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verwijderd schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:49:
[...]

Hoeft niet persé, mijn PlayStation 5 resoneerde wel maar dit werd versterkt door de onderste lade die fungeerde dan weer als klankkast. PlayStation verplaatst en het geluid was verdwenen.
Dat kan ook. Mijn PS5 lag horizontaal in mijn tv meubel. Dat resoneerde behoorlijk. Nu staat hij rechtop, bovenop het meubel. De resonanties zijn inderdaad zo goed als weg, maar de brom van de koeler is nog hinderlijk hoorbaar.
Als ik de fan er uit haal, en even een slinger geef dan voel ik de vibraties. Alsof ie een beetje uit het lood is.
Het is gewoon een goedkoop onding (Nidec).
GenetiX schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:29:
[...]

Zou je eigenlijk niet verwachten van zo'n apparaat. Kan ik dat zomaar doen, zonder dat garantie vervalt?
Ja, dat kan. Kap er af en vier schroefjes los. Je komt geen warranty plakkertjes tegen. Het is wel fijn dat dit kan, want je wil op een gegeven moment wel even ontstoffen daarbinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Cr1ptkeeper schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:57:
[...]
Ik heb het geluid van mijn fan met zo'n 80% kunnen verminderen, wel niet op een manier die goedgekeurd zou worden door Sony :-)
Ik heb dat metalen hoesje bovenop de fan eruit gehaald (komt gewoon los bij het losvijzen van de fan) en tussen de fan en de console op elk gaatje waar een vijs in moet drie o-ringen geplaatst. In totaal dus twaalf o-ringen. 1 o-ring helpt niet, 2 ook niet maar met 3 hoor je een groot verschil. Daardoor zit de fan enkele milimeters uit de console, niet echt katholiek dus :-)

Hoor nog resonantie maar veel minder.
Oudere posts, maar voor mij lijkt dit top op heden ook een oplossing. Vele filmpjes gezien en artikelen gelezen, conclusie is dat mijn Playstation 5 niet defect is maar alle nukken heeft die de beruchte NIDEC fan met zich meebrengt.

De console retour sturen heb ik aan gedacht. Echter is de kans aanzienlijk dat ik een console retour krijg die wederom een NIDEC fan heeft. Dan schiet ik er niets mee op. Of als ik een console retour krijg die een NIDEC fan heeft én last heeft van coil whine. Dan ben ik nog verder van huis. Mits ik al een console retour krijg aangezien de voorraad nog steeds niet erg groot is.

Zoals ik zelf al ondervonden had werken de onderdelen los perfect, het is de fan in de behuizing welke het irritante geluid maakt, FeaR in "[PS5] PlayStation 5". De bovenstaande oplossing met de fan verhogen met enkele ringen lijkt het issue hier ook grotendeels op te lossen. Morgen even de juiste maat ringetje halen, ik heb nu verschillende maten die wat in elkaar zakken. Ik heb de ringetjes geplaatst fan terug gelegd en de console aangezet. Met de fan actief kan je redelijk precies de schroeven vast of losser draaien tot wanneer het geluid weg is. Ik heb nog niet getest wat het effect is met- of zonder fan guard. Mogelijk ook even doen dit weekend.

Ik ben benieuwd wat één grote ring van 12 centimeter zou doen tussen ventilator en de behuizing.

Voor nu is dit voor mij een werkbare oplossing. Als de Delta Fans ooit voor een normale prijs los te koop zijn dan zet ik die er mogelijk in. Voor nu is een fix van een paar euro afdoende, het weegt voor mijn gevoel niet op tegen een replacement ventilator van totaal tegen de honderd euro.
ion schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:44:
[...]
Van amazon 200 eu terug gehad in totaal op mijn ps5 vanwege de issues, prima deal imho.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 03-09-2021 18:25 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

FeaR schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:05:
[...]

Oudere posts, maar voor mij lijkt dit top op heden ook een oplossing. Vele filmpjes gezien en artikelen gelezen, conclusie is dat mijn Playstation 5 niet defect is maar alle nukken heeft die de beruchte NIDEC fan met zich meebrengt.

De console retour sturen heb ik aan gedacht. Echter is de kans aanzienlijk dat ik een console retour krijg die wederom een NIDEC fan heeft. Dan schiet ik er niets mee op. Of als ik een console retour krijg die een NIDEC fan heeft én last heeft van coil whine. Dan ben ik nog verder van huis. Mits ik al een console retour krijg aangezien de voorraad nog steeds niet erg groot is.

Zoals ik zelf al ondervonden had werken de onderdelen los perfect, het is de fan in de behuizing welke het irritante geluid maakt, FeaR in "[PS5] PlayStation 5". De bovenstaande oplossing met de fan verhogen met enkele ringen lijkt het issue hier ook grotendeels op te lossen. Morgen even de juiste maat ringetje halen, ik heb nu verschillende maten die wat in elkaar zakken. Ik heb de ringetjes geplaatst fan terug gelegd en de console aangezet. Met de fan actief kan je redelijk precies de schroeven vast of losser draaien tot wanneer het geluid weg is. Ik heb nog niet getest wat het effect is met- of zonder fan guard. Mogelijk ook even doen dit weekend.

Ik ben benieuwd wat één grote ring van 12 centimeter zou doen tussen ventilator en de behuizing.

Voor nu is dit voor mij een werkbare oplossing. Als de Delta Fans ooit voor een normale prijs los te koop zijn dan zet ik die er mogelijk in. Voor nu is een fix van een paar euro afdoende, het weegt voor mijn gevoel niet op tegen een replacement ventilator van totaal tegen de honderd euro.

[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Klagen bij de klantenservice dat het product niet naar behoren werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:47
@technoaddict

Zelfde probeem gehad met een PS5 model uit december vorig jaar. Zoek maar in dit topic op mijn naam. Ik heb destijds gekozen om deze retour te doen via Bol.com en een weer op jacht te gaan voor een nieuwe. Had alles gedaan maar het probleem bleef zicht voordoen.

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik kan nu geen game spelen zonder dat hij tijdens het spelen minimaal 1x crasht. Systeem data rebase al gedaan, al die stappen al gevolgd, klantenservice gebeld en die zeiden dat zij het probleem niet echt zien en dat crashes in games nou eenmaal voorkomen. :(

Begin er wel wat geïrriteerd van te worden nu. Denken jullie dat nog een keer bellen en kijken of ik de console mag opsturen zal helpen of zou een nieuwe systeemupdate over een tijdje de boel beter kunnen maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 04-09-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timothy3000 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:15:
Ik kan nu geen game spelen zonder dat hij tijdens het spelen minimaal 1x crasht. Systeem data rebase al gedaan, al die stappen al gevolgd, klantenservice gebeld en die zeiden dat zij het probleem niet echt zien en dat crashes in games nou eenmaal voorkomen. :(
Onderstaande al geprobeerd?

PS5™- en PS4™-systeemsoftware opnieuw installeren via de Veilige modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Yes, maar ook dat heeft helaas niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 16:53
Heb sinds vrijdag de nieuwe ps5 versie (cfi 1116a), helaas maakt deze ook een licht maar irritant geluid.
Nu zie ik dat dit het ''UFO'' geluid probleem is. Wat is in deze het verstandigst om te doen?

-Retour naar winkel en op een later moment een andere aanschaffen (natuurlijk niet de voorkeur)
-Naar Sony sturen voor reparatie? (doen zij dit wel? en krijg je geen probleem die andere fans ook weer hebben?)
Of moet probleem ik dit probleem maar voor lief nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonzerelli schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:17:
Heb sinds vrijdag de nieuwe ps5 versie (cfi 1116a), helaas maakt deze ook een licht maar irritant geluid.
Nu zie ik dat dit het ''UFO'' geluid probleem is. Wat is in deze het verstandigst om te doen?
Het bekende UFO of SPA (Sony PlayStation Airlines) geluid kwam van de PlayStation 4 Pro en dan met name de CUH-70XX en CUH-71XX serie, de laatste CUH-72XX was nagenoeg stil. Wat je beschrijft kan ook resonantie zijn, iets dat wordt versterkt door het materiaal waar de PlayStation opstaat. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken en/of proberen.

Die van ons stond op een meubel van hardboard en fineer, dat werkte via de onderste lade als een klankkast waardoor de resonantie 3 tot 4 keer erger klonk, PlayStation naar een metalen ondergrond verplaatst en het bromgeluid was weg.

De PlayStation die wij momenteel hebben CFI-1116A, en deze is stil, met een onder belasting nauwelijks hoorbare (zoemende) fan.
-Retour naar winkel en op een later moment een andere aanschaffen (natuurlijk niet de voorkeur)
-Naar Sony sturen voor reparatie? (doen zij dit wel? en krijg je geen probleem die andere fans ook weer hebben?)
Of moet probleem ik dit probleem maar voor lief nemen?
Sony beschouwd een hoorbare PlayStation niet als een defect, want het apparaat werkt immers naar behoren. Mochten ze wel tot omruiling overgaan dan bestaat de kans dat je een refurbish (oud model) retour gestuurd krijgt en deze kan beschadigd zijn, of eentje die nog meer lawaai maakt.

Dat is een keuze die je zelf af zou moeten wegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 16:53
Verwijderd schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:05:
[...]

Het bekende UFO of SPA (Sony PlayStation Airlines) geluid kwam van de PlayStation 4 Pro en dan met name de CUH-70XX en CUH-71XX serie, de laatste CUH-72XX was nagenoeg stil. Wat je beschrijft kan ook resonantie zijn, iets dat wordt versterkt door het materiaal waar de PlayStation opstaat. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken en/of proberen.

Die van ons stond op een meubel van hardboard en fineer, dat werkte via de onderste lade als een klankkast waardoor de resonantie 3 tot 4 keer erger klonk, PlayStation naar een metalen ondergrond verplaatst en het bromgeluid was weg.

De PlayStation die wij momenteel hebben CFI-1116A, en deze is stil, met een onder belasting nauwelijks hoorbare (zoemende) fan.

[...]
Sony beschouwd een hoorbare PlayStation niet als een defect, want het apparaat werkt immers naar behoren. Mochten ze wel tot omruiling overgaan dan bestaat de kans dat je een refurbish (oud model) retour gestuurd krijgt en deze kan beschadigd zijn, of eentje die nog meer lawaai maakt.

Dat is een keuze die je zelf af zou moeten wegen...
Het maakt niet uit hoe ik deze neer zet. Het is het geluid uit onderstaand filmpje vanaf 1:05min

Lijkt wel of bijna elke ps5 een fan probleem heeft..Wellicht moet ik hier maar mee dealen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
Fonzerelli schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:09:
[...]

Het maakt niet uit hoe ik deze neer zet. Het is het geluid uit onderstaand filmpje vanaf 1:05min

[YouTube: My PS5 sounds BAD,just LISTEN !]

Lijkt wel of bijna elke ps5 een fan probleem heeft..Wellicht moet ik hier maar mee dealen dan..
Yup, dit is het UFO fan geluid. Bijna zeker dat je een fan hebt zitten van Nidec.
Enigste oplossing is een andere fan kopen of het gewoon zo laten.

In mijn ervaring went het UFO geluid niet (zelfs niet na enkele maanden) en zorgt het ervoor dat je veel minder op je PS5 speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cr1ptkeeper schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:49:
[...]

Yup, dit is het UFO fan geluid.
Op het filmpje hoor ik nagenoeg niets en wil je het UFO geluid echt horen.... klik op het onderstaande filmpje, dat is hét UFO/SPA geluid.

Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie