Cr1ptkeeper schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:57:
[...]
Ik heb het geluid van mijn fan met zo'n 80% kunnen verminderen, wel niet op een manier die goedgekeurd zou worden door Sony :-)
Ik heb dat metalen hoesje bovenop de fan eruit gehaald (komt gewoon los bij het losvijzen van de fan) en tussen de fan en de console op elk gaatje waar een vijs in moet drie o-ringen geplaatst. In totaal dus twaalf o-ringen. 1 o-ring helpt niet, 2 ook niet maar met 3 hoor je een groot verschil. Daardoor zit de fan enkele milimeters uit de console, niet echt katholiek dus :-)
Hoor nog resonantie maar veel minder.
Oudere posts, maar voor mij lijkt dit top op heden ook een oplossing. Vele filmpjes gezien en artikelen gelezen, conclusie is dat mijn Playstation 5 niet defect is maar alle nukken heeft die de beruchte NIDEC fan met zich meebrengt.
De console retour sturen heb ik aan gedacht. Echter is de kans aanzienlijk dat ik een console retour krijg die wederom een NIDEC fan heeft. Dan schiet ik er niets mee op. Of als ik een console retour krijg die een NIDEC fan heeft én last heeft van coil whine. Dan ben ik nog verder van huis. Mits ik al een console retour krijg aangezien de voorraad nog steeds niet erg groot is.
Zoals ik zelf al ondervonden had werken de onderdelen los perfect, het is de fan in de behuizing welke het irritante geluid maakt,
FeaR in "[PS5] PlayStation 5". De bovenstaande oplossing met de fan verhogen met enkele ringen lijkt het issue hier ook grotendeels op te lossen. Morgen even de juiste maat ringetje halen, ik heb nu verschillende maten die wat in elkaar zakken. Ik heb de ringetjes geplaatst fan terug gelegd en de console aangezet. Met de fan actief kan je redelijk precies de schroeven vast of losser draaien tot wanneer het geluid weg is. Ik heb nog niet getest wat het effect is met- of zonder fan guard. Mogelijk ook even doen dit weekend.
Ik ben benieuwd wat één grote ring van 12 centimeter zou doen tussen ventilator en de behuizing.
Voor nu is dit voor mij een werkbare oplossing. Als de Delta Fans ooit voor een normale prijs los te koop zijn dan zet ik die er mogelijk in. Voor nu is een fix van een paar euro afdoende, het weegt voor mijn gevoel niet op tegen een replacement ventilator van totaal tegen de honderd euro.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
[
Voor 4% gewijzigd door
FeaR op 03-09-2021 18:25
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.