Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:12:
[...]

Op het filmpje hoor ik nagenoeg niets en wil je het UFO geluid echt horen.... klik op het onderstaande filmpje, dat is hét UFO/SPA geluid.

[YouTube: PS4 Pro : loud defective units]
Ah, dit is het "jet engine" geluid van de PS4 (PRO), heb ik ook meegemaakt (zoals iedere PS4 owner). Maar dit was enkel maar aanwezig bij een kleine selectie van games.
Dit geluid is dus niet aanwezig bij de PS5 maar ter vervanging hebben we het UFO geluid gekregen.
Ik hoor het UFO geluid dus wel op het PS5 filmpje maar in zo'n youtube filmpje klinkt het totaal niet storend.
In de realiteit gaat het geluid door alles heen en hoor je het heel goed vanop de zetel (zonder dat je moeite moet doen om te luisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-09 21:24
Net iets meer dan 2 maanden in gebruik en mijn linker stick begint al te driften. Slechte zaak dit. Mijn laatste ps4 controller begon na 14 maanden en daar was ik al alles behalve gelukkig mee, zeker gezien de shop voet bij stuk hield dat de garantie was verlopen. Deze gaat uiteraard linea recta retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23
_VooDooMen_ schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 07:45:
[...]

@technoaddict

Zelfde probeem gehad met een PS5 model uit december vorig jaar. Zoek maar in dit topic op mijn naam. Ik heb destijds gekozen om deze retour te doen via Bol.com en een weer op jacht te gaan voor een nieuwe. Had alles gedaan maar het probleem bleef zicht voordoen.
Niet overwogen om ter reparatie aan te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

larrylaffer schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:48:
Net iets meer dan 2 maanden in gebruik en mijn linker stick begint al te driften. Slechte zaak dit. Mijn laatste ps4 controller begon na 14 maanden en daar was ik al alles behalve gelukkig mee, zeker gezien de shop voet bij stuk hield dat de garantie was verlopen. Deze gaat uiteraard linea recta retour.
Gewoon eerst terug gaan naar de winkel/webshop, je zit nog net binnen je 3 maanden van garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19
technoaddict schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:20:
[...]

Niet overwogen om ter reparatie aan te bieden?
Wel heel erg getwijfeld. Zat nog in mn retour termijn van Bol.com destijds. Toch gekozen toen om de PS5 terug te sturen naar Bol vooral omdat deze nog maar 2 weken oud was.

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzerelli
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 16:53
Cr1ptkeeper schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:18:
[...]

Ah, dit is het "jet engine" geluid van de PS4 (PRO), heb ik ook meegemaakt (zoals iedere PS4 owner). Maar dit was enkel maar aanwezig bij een kleine selectie van games.
Dit geluid is dus niet aanwezig bij de PS5 maar ter vervanging hebben we het UFO geluid gekregen.
Ik hoor het UFO geluid dus wel op het PS5 filmpje maar in zo'n youtube filmpje klinkt het totaal niet storend.
In de realiteit gaat het geluid door alles heen en hoor je het heel goed vanop de zetel (zonder dat je moeite moet doen om te luisteren).
Ja precies dit. Wat zou de reden zijn van dit geluid? Zijn het dan ook slechte fans die eerder stuk zullen gaan?
Ik moet zeggen dat het over het algemeen wel gaat, alleen bij stille scenes en dialogen is het wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:17
Cr1ptkeeper schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:18:
[...]

Hetzelfde jet engine geluid van de Ps4 pro hebben veel mensen wel degelijk, waaronder ik. Wel alleen als je een game-disc erin hebt zitten en voor korte tijd. Maar inderdaad liever dat dan het UFO-geluid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Cr1ptkeeper schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:49:
[...]
Yup, dit is het UFO fan geluid. Bijna zeker dat je een fan hebt zitten van Nidec.
Enigste oplossing is een andere fan kopen of het gewoon zo laten.
Zie mijn post van een paar dagen terug. Ik heb het probleem grotendeels opgelost door meerdere o-ringen onder de fan te plaatsen. Dus niet één zoals op veel YouTube filmpjes maar meerdere. Mogelijk zijn er ook andere materialen te gebruiken, of één dikkere ring, maar het idee is dat de fan iets omhoog komt uit de console. Het grijze metalen deel van de fan mag geen contact meer maken met de zwarte plastic behuizing. Schroef de fan maar eens los, zet de console aan en lift de fan enkele millimeters naar boven, geluid zal een stuk minder zijn. Het is ook niet de fan an sich die het irritante geluid maakt. De fan buiten de console is haast geheel stil. Het zit in de combinatie ventilator in de behuizing. Let wel, het tikken zit er nog steeds in na de modificatie maar vele malen minder hard en storend. Ik kan nu zelfs gamen met het deurtje van de TV kast open (en dus de console meer open en bloot) zonder me aan het geluid te storen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
harrybeuker schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:11:
[...]

thanks! ga hem even bestellen via die link!
Heb je hem toevallig al binnen en wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
schumi2004 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:59:
[...]

Net gister opnieuw besteld. 1e is noet aangekomen en refund gehad

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
Ik had eergisteren even last van wat flikkeringen tijdens het spelen van de Uncharted 2 remaster.
Onderin het beeld, over de hele breedte, kreeg ik af en toe een flikkering. De PS5 hing overigens aan een Series X, HDMI kabel. Normaal mag zoiets toch geen problemen geven.

Na het handmatig instellen van de resolutie en het uit en weer inschakelen van HDCP heb ik het niet meer gezien. Dat van HDCP las ik op internet, geen idee wat het doet :+

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt of is dit spontaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Mosin op 09-09-2021 11:38 ]

• Saintras
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-03 20:35
Welke maat o-ringen heb je hiervoor gebruikt? Wil dit ook een poging gaan geven. Alvast dank!
FeaR schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 03:36:
[...]

Zie mijn post van een paar dagen terug. Ik heb het probleem grotendeels opgelost door meerdere o-ringen onder de fan te plaatsen. Dus niet één zoals op veel YouTube filmpjes maar meerdere. Mogelijk zijn er ook andere materialen te gebruiken, of één dikkere ring, maar het idee is dat de fan iets omhoog komt uit de console. Het grijze metalen deel van de fan mag geen contact meer maken met de zwarte plastic behuizing. Schroef de fan maar eens los, zet de console aan en lift de fan enkele millimeters naar boven, geluid zal een stuk minder zijn. Het is ook niet de fan an sich die het irritante geluid maakt. De fan buiten de console is haast geheel stil. Het zit in de combinatie ventilator in de behuizing. Let wel, het tikken zit er nog steeds in na de modificatie maar vele malen minder hard en storend. Ik kan nu zelfs gamen met het deurtje van de TV kast open (en dus de console meer open en bloot) zonder me aan het geluid te storen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Saintras schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:20:
Welke maat o-ringen heb je hiervoor gebruikt? Wil dit ook een poging gaan geven. Alvast dank!
Goede vraag, volgens mij zijn het de kleinste uit deze set:
https://www.toolstation.nl/set-o-ringen/p80033

Deze set lijk er op dus dan zou het "10 X - Ø 18 mm 10 X - Ø 47 mm" zijn. Maar slagje groter kan ook, het gaat om het liften van de fan net boven de behuizing.

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 09-09-2021 23:45 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb ook wat rubberen ringen er tussen gefrot. Het zijn van die ringen die je gebruikt om HDD's in een behuizing te stoppen om zodoende trillingen op te vangen.
Het helpt helemaal niets. Zoals verwacht eigenlijk. Het is namelijk de fan zelf (Nidec) die trilt en bromt. Er moet bij mij gewoon een andere fan in, die niet uit het lood is...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nyarlathotep schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:49:
Het is namelijk de fan zelf (Nidec) die trilt en bromt. Er moet bij mij gewoon een andere fan in, die niet uit het lood is...
Als je de fan uit de console haalt en de console dan opstart, zit de tik er dan ook ik? Dat vond ik het typische, uit de console maakt de fan haast geen geluid. Bij mij komt de tik pas zodra de fan in de console ligt.

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 19:42
Mijn ps5 start niet meer op, na het aanzetten krijg ik een ps5 logo en daarna blijft het beeld zwart? Vanmorgen werkte alles nog goed, iemand dit al eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:02

Chrasher

Tevree met z'n PS5

@jasper2603 Rebuild database in veilige modus al geprobeerd?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herinstalleren besturingssysteem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasper2603
  • Laatst online: 15-09 19:42
M'n Ps5 doet het gelukkig weer, rebuild database hielp niet, net als resolutie tv veranderen en update via usb, niets werkte. Enige wat werkte was alles opnieuw installeren via de safe start mode en dan onderaan de lijst staat terug naar fabrieksinstellingen. Wel helaas alle data kwijt.. De ps5 kan nu weer een paar uur alle games gaan downloaden, niet leuk, maar ben allang blij dat ik de ps5 niet op hoef te sturen naar Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Voor degene die de PS5 horizontaal hebben staan maar issues met de stand hebben.
Zie zojuist dat de NexiGo stand nu ook bij Amazon nl te bestellen is.

Ik heb de gok genomen, in de hoop dat de PS5 stabieler komt te staan, en stiller word omdat de witte kappen niet meer gaan resoneren als de disc draait.
Ben benieuwd.

https://www.amazon.nl/dp/...73J7&ref_=chk_typ_imgToDp

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
Malignant schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:39:
Voor degene die de PS5 horizontaal hebben staan maar issues met de stand hebben.

Ik heb de gok genomen, in de hoop dat de PS5 stabieler komt te staan, en stiller word omdat de witte kappen niet meer gaan resoneren als de disc draait.
Ben benieuwd.

Ik ook.
Hij staat hier pas een paar dagen en moet zeggen dat ik het tot op heden nog mee vind vallen wat geluid en resoneren betreft.
Vermoed wel dat ik met de tijd toch deze stand ga halen al was het alleen om het allemaal stabieler te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35
schumi2004 schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:21:
[...]

Ik ook.
Hij staat hier pas een paar dagen en moet zeggen dat ik het tot op heden nog mee vind vallen wat geluid en resoneren betreft.
Vermoed wel dat ik met de tijd toch deze stand ga halen al was het alleen om het allemaal stabieler te hebben.
Vind de stand wel stabiel en mooi uitzien maar ik vind de originele stand nog niet eens zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:22
Meer mensen hier nog steeds het probleem met het updaten van spellen die van de console naar een externe schijf of vice versa zijn gegaan?

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starscreamer schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:29:
[...]

Vind de stand wel stabiel en mooi uitzien maar ik vind de originele stand nog niet eens zo slecht.
En met de nieuwe uitvoering staat hij ook nog een stuk steviger/geen speling, d.w.z niet zo 'wiebelig' meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Mijn probleem is dat ik enorme geluidsvertraging heb wanneer ik Dolby of DTS aanklik in het menu. Alleen met PCM heb ik geen vertraging. Mijn setup ondersteund Dolby Atmos en dat probeer ik nu goed te krijgen. Zo ziet de setup eruit:

PS5>TV (Philips 65OLED854)>Soundbar (Samsung HW-90QR).

De tv is hdmi 2.0 ARC en de kabels zijn hdmi 2.1. Alles is geüpdatet naar de laatste firmware.

Kan iemand hiermee mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
thekvnz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:49:
Mijn probleem is dat ik enorme geluidsvertraging heb wanneer ik Dolby of DTS aanklik in het menu. Alleen met PCM heb ik geen vertraging. Mijn setup ondersteund Dolby Atmos en dat probeer ik nu goed te krijgen. Zo ziet de setup eruit:

De tv is hdmi 2.0 ARC en de kabels zijn hdmi 2.1. Alles is geüpdatet naar de laatste firmware.

Ik heb hetzelfde, de soundbar en tv zijn (e)ARC en heb ook een serieuze vertraging (0,5s) als ik iets anders dan PCM selecteer.
Mijn TV is de Samsung Q80T (2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Engineer Stewie schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:22:
[...]

Ik heb hetzelfde, de soundbar en tv zijn (e)ARC en heb ook een serieuze vertraging (0,5s) als ik iets anders dan PCM selecteer.
Mijn TV is de Samsung Q80T (2020).
Zwaar vervelend dat het niet werkt zoals het zou moeten. Hopelijk komt iemand met de gouden tip voor een fix:)

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

thekvnz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:49:

Latency is überhaupt al niet al te best op die Samsung soundbar: https://www.rtings.com/soundbar/reviews/samsung/hw-q90r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 18:40
Malignant schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:39:

Ben benieuwd.

Gisteren avond de stand in ontvangst genomen en gelijk "gemonteerd".
Dit is wat Sony zelf mee had moeten geven, staat echt als een huis nu.

Overal mooie anti-slip pads op die zowel grip als demping geven.
Problemen die ik had met resoneren bij het draaien van discs zijn geheel over nu.
Een stillere PS5 die een stuk stabieler staat. Kan deze enkel aanraden als je issues hebt in horizontale stand.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• Starscreamer
Malignant schreef op donderdag 16 september 2021 @ 07:37:
[...]

Gisteren avond de stand in ontvangst genomen en gelijk "gemonteerd".
Dit is wat Sony zelf mee had moeten geven, staat echt als een huis nu.

Overal mooie anti-slip pads op die zowel grip als demping geven.
Problemen die ik had met resoneren bij het draaien van discs zijn geheel over nu.
Een stillere PS5 die een stuk stabieler staat. Kan deze enkel aanraden als je issues hebt in horizontale stand.
Bij mij staat ie stabiel en geen last met de originele.
Maar ik heb wel een placement onder mijn PS5 O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8mbyPqpbv5eSWcE_0qW8vtsY5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JqGUu89aBdSjZWcDHNSegZJ.jpg?f=fotoalbum_large
Twijfel om hem te kopen want het is wel weer 25 euro :9

Wordt die trouwens dan wel hoger? Want straks past ie niet meer in mijn kast |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Starscreamer op 16-09-2021 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Starscreamer schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:46:
[...]

Wordt die trouwens dan wel hoger? Want straks past ie niet meer in mijn kast |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TYa2ThTMeX0s6Ujjns4FaKzmiM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aJD6zCfmezkzrvar6e6UpKdm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 14:12
Starscreamer schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:46:
[...]

Bij mij staat ie stabiel en geen last met de originele.
Maar ik heb wel een placement onder mijn PS5 O-)
[Afbeelding]

Die past ook maar net, haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Laatst online: 12-09 17:49
schumi2004 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:59:
[...]

heb hem binnen. Geinig dingetje en doet prima zijn werk. PS5 ligt er nu mooi bij zonder dat geneuzel met die andere standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:49
@Starscreamer pff dat is wel erg krap

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Iemand die weet hoelang er garantie zit op een PS5 controller die bij een PS5 geleverd is? Ergens dacht ik gelezen te hebben dat het 6 maanden was ofzo, maar kan het niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:56:
Iemand die weet hoelang er garantie zit op een PS5 controller die bij een PS5 geleverd is? Ergens dacht ik gelezen te hebben dat het 6 maanden was ofzo, maar kan het niet meer vinden.
3 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie33
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-01 09:57
Fabrieksgarantie van Sony dan. Want verder heb je gebruikelijke 2 jaar consumentengarantie bij de winkel van aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 19:46
Volgens mij valt die evenzeer onder de wettelijke garantie van 2 jaar. Zou me verbazen als het anders was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vizzie33 schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:55:
[...]

Fabrieksgarantie van Sony dan. Want verder heb je gebruikelijke 2 jaar consumentengarantie bij de winkel van aanschaf.
Onze garantie aan jou: SIEE garandeert dat het product vrij is van materiaaldefecten en fabricagefouten die er toe leiden dat het product niet goed functioneert bij normaal gebruik overeenkomstig de hierna vermelde voorwaarden. SIEE zal, gedurende de overgebleven tijd van de originele fabrieksgarantie van SIEE (de 'garantieperiode'), maar in elk geval voor de duur van minimaal 3 (drie) maanden, het product repareren of kosteloos vervangen, te bepalen door SIEE, indien het product defect is ten gevolge van defecte onderdelen of fabricagefouten

Bron: PlayStation

Klopt, een directe gang richting de winkelier is dan de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Van bol kreeg ik zelfs een nieuwe net na 2 jaar (ps4 controller) bij sony zou ik alleen aanbieden het eerste jaar.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Laatst online: 18:11

RawChild

PSN: Rawchild

Ik ervaar sinds de afgelopen update (geen idee of dat er mee te maken heeft) enorm vaak en veel lag als ik in een party zit, bekend probleem of zou het toch aan mijn verbinding liggen?

Andere apparaten in huis prima verbinding.
Speedtest 115 mbps download, Ping 8 ms
Op mijn ps5 zelf is de verbindings snelheid echter wel een stuk lager, namelijk gemiddeld 30 mbps. Maar dat is nog steeds snel genoeg lijkt mij

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
RawChild schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:20:
Ik ervaar sinds de afgelopen update (geen idee of dat er mee te maken heeft) enorm vaak en veel lag als ik in een party zit, bekend probleem of zou het toch aan mijn verbinding liggen?

Op mijn ps5 zelf is de verbindings snelheid echter wel een stuk lager, namelijk gemiddeld 30 mbps. Maar dat is nog steeds snel genoeg lijkt mij
Lag in de party zelf, van de spraak of de game die je dan speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Laatst online: 18:11

RawChild

PSN: Rawchild

In beide, speel ik daarna een potje cod alleen (Vanguard beta) dan is er weer niks aan de hand, ik zit dan niet meer in een party

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 14:02
Amaze86 schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:02:
[...]

Van bol kreeg ik zelfs een nieuwe net na 2 jaar (ps4 controller) bij sony zou ik alleen aanbieden het eerste jaar.
Heb mijne ruim 14 dagen geleden opgestuurd, na 2 weken hadden ze hem ontvangen (terwijl bpost wel de dag nadien heeft afgeleverd). Dag 18 nu, nog geen echte status change... Gelukkig heb ik een 2de controller.

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 20:02
Hier ook problemen met de duelsense co troller, op de touchpad werkt de knop naar boven niet meer. Heb al geupdated, gereset, aangesloten op de ps5 en hier wat dingen gedaan maar helaas. Iemand nog een tip?

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb een controller waarbij de triangle button af en toe blijft hangen, en moeilijk is in te drukken. Alsof ie te dicht langs de rand van de behuizing gaat.
En dan nog een ontwerpfout in de D-pad. Als ik op de D-pad bijvoorbeeld pijltje omhoog induw, dan registreert de PS5 ook wel eens links of rechts. Heel irritant in een spelletje waarbij combo's essentieel zijn (in dit geval F.I.S.T. waarbij je de d-pad gebruikt om van wapen te wisselen).
Als ik kijk zie ik dat die d-pad eigenlijk uit één stuk bestaat. Ik heb dit laatste euvel ook op beide controllers. Is hier iets aan te doen? Want het werkt voor geen meter...

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 13:23
Helaas nog steeds last van the green screen of death. Lijkt erger te zijn geworden nu ik een m.2 SSD heb geplaatst. Durf hem niet meer in rest mode te zetten. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

RedNas74 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:35:
Helaas nog steeds last van the green screen of death. Lijkt erger te zijn geworden nu ik een m.2 SSD heb geplaatst. Durf hem niet meer in rest mode te zetten. Meer mensen last van?
Terugsturen? Het hoort niet. Er is duidelijk wat mis met jouw systeem. Ik heb zelf nog helemaal geen issues gehad met de PS5 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Heb wel eens dat m'n PS5 uit valt (geen groen scherm, maar dat kan met de TV te maken hebben), dat lijkt beter te worden na iedere firmware update, gebeurt me nu veel minder dan in het begin. Heb er ook een M.2 in zitten, maar dat zorgt bij mij niet voor problemen.
Meestal als hij uitvalt is dat tijdens PS4 games, bij PS5 games lijkt het veel minder te zijn.

Als het groen echt uitgezonden word door de PS5 zou ik hem sowieso terug sturen, maar ook als het vaak gebeurt zou ik hem gewoon terug sturen, bij mij komt het niet vaak voor.

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 26-09-2021 12:04 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat de soldeerverbinding van de hdmi aansluiting niet helemaal goed is. Dit lijkt mij echt een hardware probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 14:29:
Ik heb een controller waarbij de triangle button af en toe blijft hangen, en moeilijk is in te drukken. Alsof ie te dicht langs de rand van de behuizing gaat.
En dan nog een ontwerpfout in de D-pad. Als ik op de D-pad bijvoorbeeld pijltje omhoog induw, dan registreert de PS5 ook wel eens links of rechts. Heel irritant in een spelletje waarbij combo's essentieel zijn (in dit geval F.I.S.T. waarbij je de d-pad gebruikt om van wapen te wisselen).
Als ik kijk zie ik dat die d-pad eigenlijk uit één stuk bestaat. Ik heb dit laatste euvel ook op beide controllers. Is hier iets aan te doen? Want het werkt voor geen meter...
Terugsturen, dan wordt hij omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RawChild schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:20:

Heb je hem via lan of wifi aangesloten?

• technoaddict
PS5 gisteren terug gekregen van reparatie. Had namelijk het probleem dat bij Disc games de games crashten met elke keer de zelfde foutcode. Dat probleem lijkt opgelost gelukkig, maar helaas krijg ik sinds de 1e keer opstarten flikkerende blokken op het scherm te zien. Zijn rechthoekige blokken met flikkerende blokjes / pixels.
heb al wat zitten stoeien met de Video settings en merk dat de storingen het minst zijn als ik de PS5 op 1080p zet. Alle andere waardes geven meer storing.
Die 1080p lijkt in de game geen storing te geven, maar eenmaal uit de game in het hoofdscherm van de PS5 wel als ik naar bepaalde plekken navigeer.
HDMI kabel omgewisseld, 4K setting op -1 en -2 zetten, dat maakt het niet beter en vaak zelfs slechter. Beetje jammer dat ik nu met dit zit.. Voordat de PS5 naar de reparatie ging had ik hier geen last van, dus die 'schade' is ontstaan tijdens de reparatie / transport, of ik heb een compleet andere PS5 gekregen die hier last van heeft en waarvan ze hopen dat ik een TV heb die misschien niet last heeft van die storingen? (dat laatste is ver gedacht, maja, toch vreemd dit)..

• krablander
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-03-2024
technoaddict schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:51:
PS5 gisteren terug gekregen van reparatie. Had namelijk het probleem dat bij Disc games de games crashten met elke keer de zelfde foutcode. Dat probleem lijkt opgelost gelukkig, maar helaas krijg ik sinds de 1e keer opstarten flikkerende blokken op het scherm te zien. Zijn rechthoekige blokken met flikkerende blokjes / pixels.
heb al wat zitten stoeien met de Video settings en merk dat de storingen het minst zijn als ik de PS5 op 1080p zet. Alle andere waardes geven meer storing.
Die 1080p lijkt in de game geen storing te geven, maar eenmaal uit de game in het hoofdscherm van de PS5 wel als ik naar bepaalde plekken navigeer.
HDMI kabel omgewisseld, 4K setting op -1 en -2 zetten, dat maakt het niet beter en vaak zelfs slechter. Beetje jammer dat ik nu met dit zit.. Voordat de PS5 naar de reparatie ging had ik hier geen last van, dus die 'schade' is ontstaan tijdens de reparatie / transport, of ik heb een compleet andere PS5 gekregen die hier last van heeft en waarvan ze hopen dat ik een TV heb die misschien niet last heeft van die storingen? (dat laatste is ver gedacht, maja, toch vreemd dit)..
Was je vervangende exemplaar hetzelfde verpakt als een nieuwe PS5 in een gesealde doos of kreeg je de oude doos terug? Ik zou kijken als het serienummer ook anders is.

• technoaddict
krablander schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:20:
[...]

Was je vervangende exemplaar hetzelfde verpakt als een nieuwe PS5 in een gesealde doos of kreeg je de oude doos terug? Ik zou kijken als het serienummer ook anders is.
EDIT:
Het is een ander serienummer. Er zit ook wat schade op de witte behuizing van deze PS5. Beetje slordig hoe dit is gegaan. Net gebeld en de case laten heropenen. Ze gaan daar intern beslissen what to do, maar mogelijk wordt het dus weer een gevalletje opsturen en laten repareren (of een andere krijgen).

[ Voor 42% gewijzigd door technoaddict op 29-09-2021 17:28 ]

• Yvssvn
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-10-2021
Oké, dus ik heb donderdag 23 september mijn PS5 op de post gedaan naar Sony voor reparatie. Ik snap er nu even helemaal niets meer van. Hieronder de T&T geschiedenis. PostNL zegt dat ik contact moet opnemen met Cycleon, maar die krijg ik niet te pakken...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODXv9nq73LtumjYpoNnvG-3ZIjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZidSZfQk6VO2cdJ6GnMoFeXl.png?f=fotoalbum_large

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
technoaddict schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:27:
[...]
EDIT:
Het is een ander serienummer. Er zit ook wat schade op de witte behuizing van deze PS5. Beetje slordig hoe dit is gegaan. Net gebeld en de case laten heropenen. Ze gaan daar intern beslissen what to do, maar mogelijk wordt het dus weer een gevalletje opsturen en laten repareren (of een andere krijgen).
Lijkt er dan op dat ze je gewoon een ander defect exemplaar (wellicht refurbished) van een andere gebruiker hebben gestuurd. Dat is toch ook erg..... Geen genoegen mee nemen en nu een nieuwe PS5 gaan eisen.

Is de HDMI poort op de playstation op het zicht niet defect/verstopt met vuil?

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 30-09-2021 15:49 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Yvssvn schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:46:
Hieronder de T&T geschiedenis. PostNL zegt dat ik contact moet opnemen met Cycleon, maar die krijg ik niet te pakken...
Zit in Utrecht 030 299 5500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
Hulleman schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:47:
[...]

Lijkt er dan op dat ze je gewoon een ander defect exemplaar (wellicht refurbished) van een andere gebruiker hebben gestuurd. Dat is toch ook erg..... Geen genoegen mee nemen en nu een nieuwe PS5 gaan eisen.

Is de HDMI poort op de playstation op het zicht niet defect/verstopt met vuil?
Ik heb al een nieuwe case lopen. Ze gaan het intern bespreken en komen er op terug.
Het is inderdaad een refurbisched model van iemand anders. Een PS5 met zelfs wat schade in de behuizing. Na wat langer gebruik te maken van de PS5 kan ik concluderen dat de scherm storingen niet in de games optreden. Alleen in het main PS5 scherm. Volgens mij was dat eerst ook in de game, maar nu ik de game en PS Firmware geupdater heb lijkt het wat stabieler en heb ik het niet meer in de games. Maar ja, nog wel in de Main scherm.. Kan ik niet accepteren natuurlijk. Mocht ik hem ooit willen verkopen is dat ding weinig meer waard.

• Yvssvn
Vandaag 3x geprobeerd te bellen, mailen, niks.

Verwijderd

Yvssvn schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:42:
[...]

Vandaag 3x geprobeerd te bellen, mailen, niks.
Nummer bestaat ook niet :?

Wel een adres

Vliegend Hertlaan 71, 3526 KT Utrecht kom ik uit op een 'bedrijfspand' :o

https://www.google.com/ma...8m2!3d52.06566!4d5.108618

• Geronimous
  • Laatst online: 14-09 10:12
Verwijderd schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:00:
[...]

Onze garantie aan jou: SIEE garandeert dat het product vrij is van materiaaldefecten en fabricagefouten die er toe leiden dat het product niet goed functioneert bij normaal gebruik overeenkomstig de hierna vermelde voorwaarden. SIEE zal, gedurende de overgebleven tijd van de originele fabrieksgarantie van SIEE (de 'garantieperiode'), maar in elk geval voor de duur van minimaal 3 (drie) maanden, het product repareren of kosteloos vervangen, te bepalen door SIEE, indien het product defect is ten gevolge van defecte onderdelen of fabricagefouten

Bron: PlayStation

Klopt, een directe gang richting de winkelier is dan de beste keus.
Moet ik toch rectificeren: je hebt op je controller ook gewoon 1 jaar fabrieksgarantie bij Sony...
...

De term ‘product’ verwijst naar (i) uw PlayStation®
-console, (ii) eventuele
officiële PlayStation®
-accessoires die bij uw PlayStation®
-console zijn geleverd
en (iii) eventuele officiële PlayStation®
-accessoires die afzonderlijk worden
verkocht met een garantieverklaring in de gebruiksaanwijzing. De
gebruiksaanwijzing wordt geleverd in de verpakking van het accessoire
...
...
Onze garantie aan u: SIEE garandeert dat dit product vrij is van fouten in
materiaal en vakmanschap die zouden kunnen leiden tot storingen bij normaal
gebruik, in overeenstemming met de onderstaande voorwaarden, en zal,
gedurende een periode van 1 (een) jaar vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum
(de ‘garantieperiode’), elk onderdeel gratis herstellen of (naar voorkeur van
SIEE) vervangen, indien de fout een direct gevolg is van defect materiaal of
ondermaats vakmanschap.
...
De verwarring uit jouw quote is over een gerepareerd of vervangen product. Ook dit staat in de garantievoorwaarden zo genoemd:
Het vervangstuk zal een nieuw of hersteld onderdeel
of console zijn, naar voorkeur van SIEE, met een garantie voor de resterende
originele garantieperiode, met een minimum van 3 (drie) maanden.
Bron: https://www.playstation.c...ocs/Guarantee_EEA_Web.pdf (pagina 32 & 33 voor NL)

[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 30-09-2021 18:50 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvssvn
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:48:
[...]

Nummer bestaat ook niet :?

Wel een adres

Vliegend Hertlaan 71, 3526 KT Utrecht kom ik uit op een 'bedrijfspand' :o

https://www.google.com/ma...8m2!3d52.06566!4d5.108618
Dank je! Heb vandaag even contact gehad, blijkt dat mijn pakket "kwijt" is of dat het wordt vastgehouden voor een of andere reden... lekker dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Even een tip voor iedereen met subwoofers:
Zet je sub niet te dicht bij de PS5 in de buurt, ik merk dat als ik mijn sub harder zet de PS5 eerder geneigd is om fouten te veroorzaken, zoals dat hij ineens uit valt. Heb 4 keer een trucje uit proberen te halen met GT Sport door een race automatisch te laten rijden met een elastiekje om de controller (jaja cheaten, bugger off, ik heb geen zin om 500 keer blue moon bay te moeten rijden, het is niet voor online gewin) maar de eerste 3 keer de subwoofer aan laten staan en alle 3 de keren was de PS5 in de nacht ergens uitgevallen, vannacht de sub uit gezet en nu blijft hij werken, denk dat ik de sub toch maar aan de andere kant van het TV meubel moet neerzetten. Er zit wel iets van een meter tussen, maar het is een oude sub, waarschijnlijk met weinig tot geen magnetische shielding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:57
Ik heb mijn ps5 nu net twee weken en ik merk dat de Bluetooth verbinding tussen mijn ps5 en controllers (2 stuks) niet altijd even goed is. De ps5 staat boven op het tv meubel op 3m van de bank.

Sws is de verbinding niet goed als er iets of iemand tussen de ps5 en de controller instaat. Laatst ingedruktr knop blijft dan soms hangen (niet fysiek maar wel in game) en er is dan een vertraging voelbaar.

Zijn er meer mensen die soortgelijke problemen ervaren?

In dit topic lees ik vooral over problemen met hangende knoppen en defecte touchpad knop, L2 en R2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
dm-dutchman schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:26:
Ik heb mijn ps5 nu net twee weken en ik merk dat de Bluetooth verbinding tussen mijn ps5 en controllers (2 stuks) niet altijd even goed is. De ps5 staat boven op het tv meubel op 3m van de bank.

Sws is de verbinding niet goed als er iets of iemand tussen de ps5 en de controller instaat. Laatst ingedruktr knop blijft dan soms hangen (niet fysiek maar wel in game) en er is dan een vertraging voelbaar.

Zijn er meer mensen die soortgelijke problemen ervaren?

In dit topic lees ik vooral over problemen met hangende knoppen en defecte touchpad knop, L2 en R2
heb je de controllers al geüpdate? Vraagt hij meestal automatisch maar jou problemen horen in ieder geval niet.

Anders kun je hem proberen te resetten met het kleine gaatje aan de achterkant

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 02-10-2021 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Kalder schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:31:
Even een tip voor iedereen met subwoofers:
Zet je sub niet te dicht bij de PS5 in de buurt, ik merk dat als ik mijn sub harder zet de PS5 eerder geneigd is om fouten te veroorzaken, zoals dat hij ineens uit valt.
Vreemd verhaal. Mijn PS5 staat OP mijn sub , op rubbere trillingsdempers die je ook voor wasmachines gebruikt (oorspronkelijke PS5 voet gebruik ik niet). Totaal geen problemen met mijn PS5. Denk eerder dat je PS5 niet helemaal ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
Bol.com heeft eindelijk erkend dat ze mijn driftende ps5 controller niet kunnen repareren. Slechts een maand hoeven te wachten :/

Ik mag nu een nieuwe controller bestellen. Weet toevallig iemand of die nieuwe kleuren (zwart/rood) minder gevoelig zijn voor drifting of is het allemaal 1 pot nat? Ik vind de kleuren van de originele zwart/wit controller eigenlijk prima maar kies liever voor de betere controller uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

larrylaffer schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:59:

Ik mag nu een nieuwe controller bestellen. Weet toevallig iemand of die nieuwe kleuren (zwart/rood) minder gevoelig zijn voor drifting of is het allemaal 1 pot nat?
Dat is koffiedik kijken natuurlijk maar zelf heb ik beide al een tijdje in huis, en 0,0 problemen mee gehad.

Wat zijn ze mooi he :9

Afbeeldingslocatie: https://images.indianexpress.com/2021/05/d132caf7-c3a3-4f4f-9a97-f717e78ed26f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:08

Shiro

Serenity

Net mijn geluk, de dualsense controller die met mijn PS5 mee kwam heeft problemen met de touchpad, Phantom touches en blijft hangen als je specifiek midden drukt. Dus ik heb ff via V&A een nieuwe controller gekocht ter vervanging als ik de eerste weg ga sturen voor reparatie.

Maar de nieuwe controller die ik binnen heb, de cirkel knop voelt je niet bij het indrukken, dus beetje sponzig zeg maar, de knop reageert goed, maar het voelt anders dan de andere knoppen en zeker anders dan mijn andere controller.

Mij stoort het in iedergeval wel, maar iemand enige ervaring hoe Sony hiermee omgaat? Lijkt mij ook zonder als ik het opstuur en zelfde ding terug krijg of nog erger moet betalen omdat ze vinden dat het normaal is.

Worse case schroef ik beide controllers open en wissel ik ff de rubber eronder om en dan hoef ik maar 1 controller weg te sturen voor garantie, maar zie dat je nog best wel veel moet loshalen voordat je dat kan doen. Plus risico op garantie dat vervalt uiteraard.

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:58
Verwijderd schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:22:
[...]

Dat is koffiedik kijken natuurlijk maar zelf heb ik beide al een tijdje in huis, en 0,0 problemen mee gehad.

Wat zijn ze mooi he :9

[Afbeelding]
Ik heb dit setje ook en met Godfall heb ik geprobeerd (onvrijwillig) de controller te vermoorden met het button bashen en de stick mishandeling. Maar hij doet het nog, geen problemen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 03:36:
[...]
Ik heb het probleem grotendeels opgelost door meerdere o-ringen onder de fan te plaatsen. Dus niet één zoals op veel YouTube filmpjes maar meerdere.
En hoewel dat het probleem voor een groot deel minder maakte is de oplossing om helemaal van het probleem af te zijn toch veel voorspelbaarder..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsTF1mjKgmJgxy91Bt65_yr2umM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W0Pjc1PU1ed5LiQScBaSaX3c.jpg?f=fotoalbum_large

Het kost wel een zestig euro maar het is het mijns inziens waard. Console is nog nooit zo stil geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:16
FeaR schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

En hoewel dat het probleem voor een groot deel minder maakte is de oplossing om helemaal van het probleem af te zijn toch veel voorspelbaarder..
[Afbeelding]

Het kost wel een zestig euro maar het is het mijns inziens waard. Console is nog nooit zo stil geweest.
Welke heb je precies gekocht (linkje)? Ik heb laatst bij het loshalen van dat kleine stekkertje het (nogal fragiele) kabeltje per ongeluk iets beschadigd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hmmmm, ik heb mijn PS5 letterlijk 1 keer gebruikt sinds ik hem heb. Wilde net een game gaan spelen, ding startte op maar deed verder vrij weinig door updates. Nou, oke even wachten. Toen kwam ik verschillende menu's niet meer in, o.a. settings. Op een geveven moment deed ie niets meer. Rebootje gedaan, sindsdien blijft ie vasthangen in het begin, kan niet veel meer nu.... powerknop 15 sec vasthouden heb ik al 5x gedaan, noppes... wat kan ik nog doen?

Edit: ding start op, krijg mijn user te zien, maar daarna werkt niets meer. Zowel user selecteren als gast gebruiker, niets...

[ Voor 12% gewijzigd door Sp33dFr34k op 10-10-2021 13:54 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:47:
Hmmmm, ik heb mijn PS5 letterlijk 1 keer gebruikt sinds ik hem heb. Wilde net een game gaan spelen, ding startte op maar deed verder vrij weinig door updates. Nou, oke even wachten. Toen kwam ik verschillende menu's niet meer in, o.a. settings. Op een geveven moment deed ie niets meer. Rebootje gedaan, sindsdien blijft ie vasthangen in het begin, kan niet veel meer nu.... powerknop 15 sec vasthouden heb ik al 5x gedaan, noppes... wat kan ik nog doen?

Edit: ding start op, krijg mijn user te zien, maar daarna werkt niets meer. Zowel user selecteren als gast gebruiker, niets...
Probeer eens de veilige modus en voer de update opnieuw uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:25:
[...]

Probeer eens de veilige modus en voer de update opnieuw uit.
Thanks, ik heb inmiddels een factory reset gedaan in veilige modus en daarna installeerde ie de update automatisch. All good nu. Wel vaag dat dat nodig is... beetje buggy meuk zo.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Alexknl schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:39:
[...]
Welke heb je precies gekocht (linkje)? Ik heb laatst bij het loshalen van dat kleine stekkertje het (nogal fragiele) kabeltje per ongeluk iets beschadigd :9
Deze van AliExpress, het ontloopt elkaar allemaal niet veel volgens mij. Deze shop puur gekozen omdat ze snel verzonden en ik had generieke bonnen die door deze shop werden geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
FeaR schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:30:
[...]

Deze van AliExpress, het ontloopt elkaar allemaal niet veel volgens mij. Deze shop puur gekozen omdat ze snel verzonden en ik had generieke bonnen die door deze shop werden geaccepteerd.
Ik heb ze goedkoper zien langskomen ik wacht even tot ze goedkoper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 07:22
Vorige week donderdag dus die PS5 bij Game Mania gehaald en moest ik Spider-Man en Death Stranding game bij kopen. Eigenlijk allebei niet mijn soort games. Ze zijn nog ingeseald ook en staan apart op de bon. Dan zou je ze toch wettelijk gezien binnen 2 weken moeten kunnen teruggeven met geld terug bij GameMania?! Graag jullie hulp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
MKMosselman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:37:
Vorige week donderdag dus die PS5 bij Game Mania gehaald en moest ik Spider-Man en Death Stranding game bij kopen. Eigenlijk allebei niet mijn soort games. Ze zijn nog ingeseald ook en staan apart op de bon. Dan zou je ze toch wettelijk gezien binnen 2 weken moeten kunnen teruggeven met geld terug bij GameMania?! Graag jullie hulp
Je koopt het als bundel dus moet je het als bundel retourneren. Je kunt niet een deel van de bundel apart terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 14-09 10:12
Wat voor hulp verwacht je? Je wist vooraf dat het een bundel betrof, dus op een forum de verongelijkte lopen uithangen levert je niet veel symapthie op. verkoop die games gewoon en neem je verlies. Zoals je had kunnen verwachten/bedenken vooraf.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:28
@MKMosselman gewoon proberen te retourneren, je hebt gewoon retourrecht. Tenminste neem aan dat je hebt gekocht op afstand. Ik zou even goed de voorwaarden van Nedgame checken. Vermoed dat ze dit specifieke geval niet afgedekt hebben in hun voorwaarden. Ik vermoed ook dat Nedgame hier niet teveel moeite in wil gaan steken aangezien 30 min werk al de winst doet verdampen. Maar ben er wel op voorbereid dat het wel kan gebeuren. Heb je daar geen zin in dan zet je het op marktplaats. Voor minder dan de helft van de nieuwprijs gaan ze zo’n beetje wel weg.

Verder is het een vorm van koppelverkoop, maar het is toegestaan zolang het niet concurrentievervalsend is. Dus daar kan je niet beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:30
Modbreak:Hoewel het een interessant geval is, is dit geen technisch probleem, en zeker geen garantie, dus dit lijkt me niet de juiste plek om dit verder te bespreken. Verdere berichten over dit onderwerp zullen hierom worden verwijderd.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik heb het bij sommige games en alleen PS5 games. Blijft een gek iets. Ik hoop dat het niet erger wordt straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:58
ion schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:48:
[...]

Ik heb het bij sommige games en alleen PS5 games. Blijft een gek iets. Ik hoop dat het niet erger wordt straks.
Gelukkig heb ik nog geen Green screen gehad. Wat me wel opviel sinds ik een M2 gebruik dat als hij in rustmodus gaat hij er niet meer uit komt. Je zet hem dan aan, bliept en dan krijg ik geen beeld. Daarvoor had ik daar geen last van. Maar ik moet erbij zeggen dat ik de rustmodus nooit echt gebruik. Hij kwam erin omdat hij aan het downloaden was en ik wat anders was gaan doen. Staat te lang en gaat zelf in rustmodus. De keren dat hij dat eerder deed kon ik hem gewoon wakker maken. De PS5 middels de aan en uitknop uitzetten was genoeg om hem weer te laten opstarten met beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 13:23
ion schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:48:
[...]

Klopt inderdaad. Is alleen bij ps5 games en dan ook niet alle. Hitman 3 bijvoorbeeld is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:34
SemperFidelis schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:44:
[...]

Je koopt het als bundel dus moet je het als bundel retourneren. Je kunt niet een deel van de bundel apart terugsturen.
ja dat maakt Game Mania ervan. Maar je kan gewoon op basis van je retourrecht de losse producten terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
FrankoNL schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:24:
[...]

ja dat maakt Game Mania ervan. Maar je kan gewoon op basis van je retourrecht de losse producten terugsturen.
Zo werkt het retourrecht niet.
Het staat je natuurlijk altijd vrij om te proberen (je bent niet de eerste ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:34
SemperFidelis schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:01:
[...]

Zo werkt het retourrecht niet.
Het staat je natuurlijk altijd vrij om te proberen (je bent niet de eerste ;) )
Hoezo niet? Er staat dat je ten aller tijden een product, mits het aan de voorwaarden voldoet, binnen 14 dagen kan retourneren. Er staat niets over dat je de bestelling dient te retourneren. Op de bon staan in dit geval de producten ook nog eens los gespecificeerd.

let wel op: Dit gaat om online verkopen. Voor verkopen in de winkel gelden de voorwaarden van de winkelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:13

Aid

Mijn controller is net tijdens een potje COD uitgevallen en gaat niet meer aan. Het was heel vreemd, Ik had opeens uit het niets stick drift naar links op de rechter stick, vervolgens viel de controller uit en dat was het. Op het moment van uitvallen had de controller nog 2 streepjes. Ik heb nog geprobeerd om de controller op te laden, maar niks lijkt te werken. Resetten van de controller heeft ook niet geholpen.
Ik heb wel last gehad van wat stick drift op de linker stick, maar verder werkte de controller naar behoren.

Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larrylaffer
Aid schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 00:04:
Mijn controller is net tijdens een potje COD uitgevallen en gaat niet meer aan. Het was heel vreemd, Ik had opeens uit het niets stick drift naar links op de rechter stick, vervolgens viel de controller uit en dat was het. Op het moment van uitvallen had de controller nog 2 streepjes. Ik heb nog geprobeerd om de controller op te laden, maar niks lijkt te werken. Resetten van de controller heeft ook niet geholpen.
Ik heb wel last gehad van wat stick drift op de linker stick, maar verder werkte de controller naar behoren.

Is dit een bekend probleem?
Niet specifiek dit, maar wel een heel vreemd probleem met een Ps4 controller op de Ps5 gehad. Blijkbaar zat de l3 stick/knop vast. Steek de controller eens in een PC en probeer deze site eens: https://gamepad-tester.com/

[ Voor 3% gewijzigd door larrylaffer op 18-10-2021 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:13

Aid

larrylaffer schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:49:
[...]

Niet specifiek dit, maar wel een heel vreemd probleem met een Ps4 controller op de Ps5 gehad. Blijkbaar zat de l3 stick/knop vast. Steek de controller eens in een PC en probeer deze site eens: https://gamepad-tester.com/
De controller lijkt het weer te doen. Vanochtend even geprobeerd aan te zetten en hij doet het weer...ik snap er niks van. Op Reddit lees ik een vergelijkbaar verhaal: https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Ik heb net de gamepad tester geprobeerd. Ik zie inderdaad dat de L3 naar links trekt. Maar zachtjes blazen in de L3 verhelpt het probleem al, dus er zit ergens een stofje, kruimeltje wat af en toe op de sensor lijkt te drukken. Kan ik trouwens nog wat resetten met de gamepad tester?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56
Heeft de revisie van de ps5 de coil whine/fan problemen opgelost? Weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
AMARONE schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:37:
Heeft de revisie van de ps5 de coil whine/fan problemen opgelost? Weet iemand dat?
nope, nog steeds een loterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand kan natuurlijk iedere verkochte PlayStation beoordelen op bijgeluiden, maar in mijn omgeving heb ik nog geen signalen gehoord dat men te kampen heeft met een lawaaiige PlayStation, zowel niet het nieuwe als het oude model.

Ben ook van mening dat de schrijvende pers het flink heeft ‘opgeblazen’, want zowat iedere verkochte PlayStation leek er last van te hebben.

Gewoon lekker gamen 🎮 💕

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dNyw
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05:44
Nee, wel zijn alle 3 de fans (NIDEC / NMB / DELTA) aangepast en hebben ze nu allemaal 17 blades.
Wel zit er zelfs in die fans nog verschil, zo heb ik een nieuwe NMB gehad die heel veel herrie maakte, de andere weer niet, etc.

Om gek van te worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 06:40:
[...]

Niemand kan natuurlijk iedere verkochte PlayStation beoordelen op bijgeluiden, maar in mijn omgeving heb ik nog geen signalen gehoord dat men te kampen heeft met een lawaaiige PlayStation, zowel niet het nieuwe als het oude model.

Ben ook van mening dat de schrijvende pers het flink heeft ‘opgeblazen’, want zowat iedere verkochte PlayStation leek er last van te hebben.

Gewoon lekker gamen 🎮 💕
Bij mij 2 van de 5 om mij heen met herrie, dus ik ben niet van mening dat het opgeblazen is door de pers. Sterker nog, in de pers las ik alleen dat de PS5 fluisterstil was, hetgeen mij deed vermoeden dat Sony selectief was in de review exemplaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steven030 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

Bij mij 2 van de 5 om mij heen met herrie, dus ik ben niet van mening dat het opgeblazen is door de pers. Sterker nog, in de pers las ik alleen dat de PS5 fluisterstil was, hetgeen mij deed vermoeden dat Sony selectief was in de review exemplaren
Er er is inderdaad in den beginne gesproken van een fluisterstille PlayStation, maar de term stil is zo'n ruim begrip. Dat er PlayStation's zijn geleverd met brakke ventilatoren bleek later wel duidelijk, maar om nu te zeggen dat het een veel voorkomend probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMP7
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-10-2021
Nou mijn PS5 is zondag overleden nadat ik hem een paar keer herstartte omdat mijn controllersniet meer wouden connecten meer, had het zelfde probleem ook 3x de afgelopen week maar na een herstart werkten ze gewoon weer maar dit keer connecten ze gewoon niet meer ook na paar keer herstarten, uiteindelijk ging mijn ps5 niet meer aan wanneer ik op het aan/uitknopje drukte hoorde je wel het piepje maar verder gebeurde er helemaal niks. Ook alle stappen gedaan zoals een andere stroomkabeltje etc..

Heb hem nu op zondag gelijk naar bol verzonden en aangemeld als reparatie maar ik lees toch hier dat, dat niet altijd de beste oplossing is en ik hem beter direct naar Sony kon verzenden. Klopt dit? Of stuurt Bol mijn ps5 door naar Sony?

Had mijn ps5 sinds 4 december 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
2 van de beste PS5 games en ze gaan retour :o
Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste

Let op:
Waar kan ik garantie claimen?

- Hoofdzakelijk bij de verkopende winkel (wettelijke- of consumentengarantie): in NL/BE n.a.v. Europese regelgeving minstens 2 jaar*
- Bij Sony zelf (fabrieksgarantie): tot 1 jaar na originele aankoopdatum. Sony heeft als fabrikant geen verplichtingen, die liggen wettelijk gezien bij de verkoper.
Let op: Als je direct bij Sony koopt geld het eerste punt en krijg je bij Sony ook minstens 2 jaar garantie.

Garantie geldt in beide gevallen voor het volledige product, dus ook meegeleverde accessoires zoals de controller.
*: Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Men spreekt ook wel over de 'verwachte levensduur', maar deze is in de praktijk lastig vast te stellen. De meeste verkopers houden de EU richtlijnen aan en geven meestal minstens 2-3 jaar garantie op electronica. Dat hoeft echter niet te betekenen dat je daarna geen wettelijke garantie meer kunt claimen.
- de eerste 6 óf 12 maanden** maanden na verkoop ligt de bewijslast voor een defect altijd bij de verkoper. Daarna ligt die bewijslast bij jou als consument. Dit kan van belang zijn bij een garantieclaim; meer info in de links onderaan
- In NL en Belgie is de verkoper altijd wettelijk aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Een verkoper mag je nooit doorverwijzen naar de fabrikant of kosten rekenen voor de afhandeling.

Meer info:
• * https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
• ** https://www.consuwijzer.n...et-niet-kapot-heb-gemaakt
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie