Hallo Medetweakers!
Al sinds maart dit jaar ben ik aan het stoeien met de glasvezel verbinding van Kabelnoord.
Op dit moment is het als volgt:
Inkomende Fiber --> Genexis Hybrid Element P1022 --> Element-P1022 --> Genexis Platinum 7840 --> Overig netwerk (met pihole en 2 Unifi's)
Doel:
Inkomende Fiber --> Mikrotik RB4011 (oid) --> Overig netwerk (met pihole en 2 Unifi's)
Dit is niet haalbaal omdat de P1022 verzegeld is...
Dus waarschijnlijker:
Inkomende Fiber --> Genexis Hybrid Element P1022 --> Fritzbox 7490 (heb ik toch liggen) of een betere router --> Overig netwerk (met pihole en 2 Unifi's)
In essentie, de zinloos stroomvretende Genexis Platinum 7840 ertussen uit.
Deze interface is niet ideaal, hij heeft zeer veel moeite met een lokale DNS server, waardoor ik de Pihole moet blootstellen aan het internet om het werkend te krijgen.
En mocht mijn IP wisselen, dan moet ik alles opnieuw instellen.
En als laatste minimaal 1 keer per maand is de 7840 compleet onbereikbaar, waarna een reset de enige oplossing is...
Om te testen of ik uberhaupt iets kan, heb ik mijn FB7490 aan de P1022 gehangen.
Maar ik krijg geen IP of een binnenkomend signaal op de Fritz.
Kabelnoord staat natuurlijk niet in de ISP keuze mogelijkheden.
Kabelnoord geeft geen PPPoE gegevens, geen idee dus of ze daarvan gebruik maken.
Op het internet kan ik alleen de gegeven voor KPN glasvezel vinden.
MAC adres is handmatig in te voeren in de Fritz, ook dit helpt niet om een verbinding op te zetten.
Hang ik mijn PC direct aan de P1022, dan krijg ik ook geen verbinding.
TLDR:
Is er iemand die de glasvezel settings weet voor KabelNoord....?
Al sinds maart dit jaar ben ik aan het stoeien met de glasvezel verbinding van Kabelnoord.
Op dit moment is het als volgt:
Inkomende Fiber --> Genexis Hybrid Element P1022 --> Element-P1022 --> Genexis Platinum 7840 --> Overig netwerk (met pihole en 2 Unifi's)
Doel:
Inkomende Fiber --> Mikrotik RB4011 (oid) --> Overig netwerk (met pihole en 2 Unifi's)
Dit is niet haalbaal omdat de P1022 verzegeld is...
Dus waarschijnlijker:
Inkomende Fiber --> Genexis Hybrid Element P1022 --> Fritzbox 7490 (heb ik toch liggen) of een betere router --> Overig netwerk (met pihole en 2 Unifi's)
In essentie, de zinloos stroomvretende Genexis Platinum 7840 ertussen uit.
Deze interface is niet ideaal, hij heeft zeer veel moeite met een lokale DNS server, waardoor ik de Pihole moet blootstellen aan het internet om het werkend te krijgen.
En mocht mijn IP wisselen, dan moet ik alles opnieuw instellen.
En als laatste minimaal 1 keer per maand is de 7840 compleet onbereikbaar, waarna een reset de enige oplossing is...
Om te testen of ik uberhaupt iets kan, heb ik mijn FB7490 aan de P1022 gehangen.
Maar ik krijg geen IP of een binnenkomend signaal op de Fritz.
Kabelnoord staat natuurlijk niet in de ISP keuze mogelijkheden.
Kabelnoord geeft geen PPPoE gegevens, geen idee dus of ze daarvan gebruik maken.
Op het internet kan ik alleen de gegeven voor KPN glasvezel vinden.
MAC adres is handmatig in te voeren in de Fritz, ook dit helpt niet om een verbinding op te zetten.
Hang ik mijn PC direct aan de P1022, dan krijg ik ook geen verbinding.
TLDR:
Is er iemand die de glasvezel settings weet voor KabelNoord....?