2e glasvezel Reggefiber in 1 pand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 16:33
Ik heb glasvezel in het WBA gebied en als FTU heb ik de TK01. Volgens de monteur van Reggefiber lopen er 2 glasvezels naar de POP en zijn aan beide kanten afgewerkt. Nu zou ik graag 2 aansluitingen willen, of beide bij dezelfde aanbieder of (liefst) 2 verschillende aanbieders.
Reggefiber zegt je moet haalbaarheidsonderzoek laten doen , wat uiteindelijk 2500 euro kost voor een nieuwe kabel te graven. KPN zegt je mag überhaupt geen 2 aansluitingen op 1 adres hebben dus 1 glas en 1 DSL mag al niet kennelijk. Als ik de PDF van Reggefiber open staat hier letterlijk :

"De Aansluiting, bestaande uit twee Glasvezels, wordt als een paar (IGP) verhuurd aan één ODF- afnemer, maar in de meeste situaties maakt de ODF-afnemer geen gebruik van beide Glasvezels. In het geval dat de ODF-afnemer de tweede Glasvezel niet in gebruik heeft, maar deze op een later moment toch wil gebruiken dan kan deze tweede Glasvezel gewoon in gebruik genomen worden via de reguliere order processen. Bij zogenaamde na-aansluitingen, liggen de twee Glasvezels op rol voor gevel of op de erfgrens alvorens ze afgewerkt worden in de Eindgebruikerslocatie op een FTU en kan de ODF-afnemer deze aansluiting conform het normale lever proces als beschreven in de Annex Dienstbeschrijvingen in gebruik nemen."

Iemand enig idee hoe ik dit in de praktijk kan brengen ? Ik snap dat ik dubbele abonnementskosten moet betalen maar loop steeds tegen een muur op. :'(

bedankt

link Reggefiber :https://www.kpnwebshop.com/includes/downloadFile.asp?id=MTI1TWpVeU1nPT0wZDc%3D&date=1250d7

Beste antwoord (via grave176 op 03-05-2019 07:10)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:49
De 2e vezel is, als deze beschikbaar is, bedoeld voor een CATV overlay. Deze is ook groen (SC/APC) ipv SC/PC (blauw)

Het klopt dat er 2 vezels liggen. KPN heeft echter besloten om deze niet meer beide af te monteren. de TK01 is een nieuwere FTU waarbij normaliter maar 1 vezel afgemonteerd wordt (itt tot de TY01).

Ik vermoed dat in het geval van TS er dus ook maar 1 vezel werkelijk afgelast is.

Technisch zou het, indien de vezel er is, kunnen, echter past dit binnen geen enkel proces van Reggefiber. Een operator claimt 1 of beide vezels, daarna is dit adres in gebruik. Een 2e operator kan niet ineens de 2e vezel gebruiken.
Ook binnen de aannemers zal dat 'niet passen', aangezien de 2e vezel normaliter op een andere plek in de POP gepatched wordt (Op een passieve TV splitter, itt tot eerste vezel die via een patchpaneel naar de actieve apparatuur van de operator gaat)

Een extra IP nemen, of een routed subnet bij een (semi zakelijke) ISP geeft je alle vrijheid om te spelen. Desnoods neem je een extra IP via een 3rd party icm een GRE tunnel oid, of je huurt een blokje bij een VPS die je naar je eigen verbinding routeert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
grave176 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:56:
Iemand enig idee hoe ik dit in de praktijk kan brengen ? Ik snap dat ik dubbele abonnementskosten moet betalen maar loop steeds tegen een muur op. :'(
Gewoon die paar k ophoesten om een nieuwe kabel te laten graven. De huidige twee vezels horen bij elkaar en worden niet afzonderlijk verhuurd aan ISPs/ODF afnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 08:28

bedankt

link Reggefiber :https://www.kpnwebshop.com/includes/downloadFile.asp?id=MTI1TWpVeU1nPT0wZDc%3D&date=1250d7
Het antwoord staat in de eerste zin:
De Aansluiting, bestaande uit twee Glasvezels, wordt als een paar (IGP) verhuurd aan één ODF- afnemer

Het enige wat je kan doen is een haalbaarheidsonderzoek laten uitvoeren en zo (een) extra (paar) vezels laten aanleggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis-L op 27-04-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:33
Heeft je adres geen 2 nummers ? Dan zou je op het andere nummer door de eigenaar van het pand een 2e aansluiting kunnen aanvragen. Afhankelijk van de provider kost het wel of niet geld.

Moet dat nummer wel een officieel geregistreerd nummer zijn.

En anders inderdaad de kosten voor lief nemen of het 2e abonnement via DSL/coax nemen.

Waarom wil je trouwens 2 aansluitingen hebben ?

De 2e aansluiting waar je het nu over hebt is degene die voor vroeger gebruikt werdt voor catv en tegenwoordig worden die niet eens meer ingelast omdat catv niet meer geleverd wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door Jan-man op 27-04-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Maar een ISP zou ze dan toch beide moeten kunnen aansluiten ? Ik zit bij xs4all op dit moment. Maar kan switchen als een ISP dat wel kan.
Ik wil dit oa graag omdat ik zo een 2e IPv4 adres kan krijgen en IPTV op een aparte verbinding krijg. Sinds het alleen nog maar routed kan (iptv) is het altijd ellende als je eens met je router wilt spelen. DSL is te traag voor IPTV en aangezien er twee vezels zijn had het zo makkelijk kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Een tweede aansluiting alleen maar voor een extra IP en IPTV op een aparte lijn is wel erg onnodig :+
Vziw kan je bij Xs4all nog altijd (online zelfs?) een kleine IP range aanvragen voor een paar statische IP's, dedicated lijn voor IPTV voegt niets toe tenzij je wel heel unieke eisen hebt?...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
grave176 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:59:
Maar een ISP zou ze dan toch beide moeten kunnen aansluiten ? Ik zit bij xs4all op dit moment. Maar kan switchen als een ISP dat wel kan.
Ik wil dit oa graag omdat ik zo een 2e IPv4 adres kan krijgen en IPTV op een aparte verbinding krijg. Sinds het alleen nog maar routed kan (iptv) is het altijd ellende als je eens met je router wilt spelen. DSL is te traag voor IPTV en aangezien er twee vezels zijn had het zo makkelijk kunnen zijn...
Bij xs4all een 2e ipv4 adres aanvragen is volgensmij nog steeds mogelijk en gooi je die op een pfsense bakkie?.

Zelf zit ik bij kpn en heb zelfde probleem maar heb itv nu gewoon via de v10 en de v10 in dmz doorgezet naar mij pfsense router welke het gehele interne netwerk managed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
grave176 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:59:
DSL is te traag voor IPTV en aangezien er twee vezels zijn had het zo makkelijk kunnen zijn...
Heb je daadwerkelijk gekeken wat je kunt halen op je adres? Want zoveel heb je helemaal niet nodig voor een enkele IPTV stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
KPN zegt je mag überhaupt geen 2 aansluitingen op 1 adres hebben dus 1 glas en 1 DSL mag al niet kennelijk.
De twee glasvezelkabels horen bij dezelfde aansluiting, zoals hierboven al gezegd is. Maar waarom zou je niet DSL + glasvezel bij twee verschillende ISPs kunnen aanvragen? Die infrastructuur staat volgens mij los van elkaar... Misschien dat KPN je geen glasvezel wil geven als je ook DSL bij hen hebt, maar wat zou je beletten om een andere glasvezel ISP te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
DSL haal ik ongeveer 9 down 1 up. Omdat 8mbit nodig is voor HD tv willen ze niet eens twee kastjes leveren , laat staan 4. Had gedacht 1 aansluiting met 50mbit en iptv en dan de andere 500/500 om lekker mee te knutselen zonder dat de vrouw een halve avond zonder tv hoeft te zitten omdat ik even alles moet resetten. Gebruik de fritzbox niet maar alles van UniFi.
Nu kan ik overstappen naar t-mobile deze heeft wel nog iptv in bridge bij mijn weten maar dan is een IPv4 subnet weer niet mogelijk. NLZIET icm met Apple tv’s ben ik ook aan het proberen maar dat werkt ook niet echt vlekkeloos. DVB-C dan nog als optie maar als je dan eens wat van Videoland of programma gemist wilt kijken zit je weer dat je of zo’n grote box van ziggo per tv nodig hebt of Chromecast / Apple tv.
Heb ik perse een tweede glas aansluiting nodig ? Nee alles is op te lossen maar als het gewoon met een simpel abo erbij op te lossen was , graag. En omdat de kabels er liggen zou het fijn zijn. Is het me 2500 aansluitkosten waard , absoluut niet. De 35 euro per maand voor een extra abonnement wel.
Waarom KPN zegt dat je maar 1 abonnement mag hebben slaat ook nergens op , zal administratief wel lastig zijn vermoed ik. Heb het vaker nagevraagd maar krijg eigenlijk altijd hetzelfde antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 19:41
Volgens mij is dit nog steeds een xy probleem.
Had gedacht 1 aansluiting met 50mbit en iptv en dan de andere 500/500 om lekker mee te knutselen zonder dat de vrouw een halve avond zonder tv hoeft te zitten omdat ik even alles moet resetten.
Je wilt ~500 euro per jaar gaan betalen "om te knutselen"? Wat wil je dan wel niet knutselen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grave176
Het zal absoluut zonde geld zijn maar iedere hobby kost geld tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
Ik snap het probleem niet ?

Je zit bij xs4all waarom vraag je dan niet een 2e ip adres aan en geef ~2/300 euro uit voor een leuke router met bijvoorbeeld pfsense/opensense erop of een mikrotik/edgerouter en je kan helemaal los gaan zonder dat de vrouw er last van heeft.

Kost je 9.50 pm en dus veruit de voordeligste optie. Heb je direct 5 vrije ip adressen dus kun je helemaal los gaan met wat voor config dan ook.

Die 2e vezel is niet voor internet zoals hierboven al uitgelegd en heb nog nooit een provider hiervoor een uitzondering zien maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Jan-man op 27-04-2019 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De Aansluiting, bestaande uit twee Glasvezels, wordt als een paar (IGP) verhuurd aan één ODF- afnemer, maar in de meeste situaties maakt de ODF-afnemer geen gebruik van beide Glasvezels. In het geval dat de ODF-afnemer de tweede Glasvezel niet in gebruik heeft, maar deze op een later moment toch wil gebruiken dan kan deze tweede Glasvezel gewoon in gebruik genomen worden via de reguliere order processen
Als ik dat zo lees.. dan zou de 2de vezel mits deze niet in gebruik is toch gewoon in gebruik genomen kunnen worden. :? en als xs4all op de eerste vezel leverd, zullen ze dat op de 2de ook moeten kunnen omdat ze bij elkaar horen...

404 Signature not found

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:49
De 2e vezel is, als deze beschikbaar is, bedoeld voor een CATV overlay. Deze is ook groen (SC/APC) ipv SC/PC (blauw)

Het klopt dat er 2 vezels liggen. KPN heeft echter besloten om deze niet meer beide af te monteren. de TK01 is een nieuwere FTU waarbij normaliter maar 1 vezel afgemonteerd wordt (itt tot de TY01).

Ik vermoed dat in het geval van TS er dus ook maar 1 vezel werkelijk afgelast is.

Technisch zou het, indien de vezel er is, kunnen, echter past dit binnen geen enkel proces van Reggefiber. Een operator claimt 1 of beide vezels, daarna is dit adres in gebruik. Een 2e operator kan niet ineens de 2e vezel gebruiken.
Ook binnen de aannemers zal dat 'niet passen', aangezien de 2e vezel normaliter op een andere plek in de POP gepatched wordt (Op een passieve TV splitter, itt tot eerste vezel die via een patchpaneel naar de actieve apparatuur van de operator gaat)

Een extra IP nemen, of een routed subnet bij een (semi zakelijke) ISP geeft je alle vrijheid om te spelen. Desnoods neem je een extra IP via een 3rd party icm een GRE tunnel oid, of je huurt een blokje bij een VPS die je naar je eigen verbinding routeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Bedankt voor alles reacties. Ik heb een TK01 waar beide vezels afgemonteerd zijn aan beide kanten. Dit heeft de reggefiber monteur me ook bevestigd en laten zien die de nieuwe FTU kwam vervangen. Beide lijnen zijn ook doorgemeten. Een IPv4 subnet kan ik bij xs4all prima nemen om dit probleem op te lossen maar dan zit ik nog met IPTV die moet via de router helaas. Dus ben je met de router aan het spelen dan is er ook geen tv. Dit wilde ik dan bewerkstelligen door een extra abo te nemen simpel abo met IPTV . Houd ik een glasvezel over om lekker mee te tweaken . Die opensense routers zeggen me even niks maar ook daar kan je dan niet mee klooien aangezien IPTV sinds kort verplicht via de router moet en niet meer lekker via VLAN4 (bridged)afgetakt word voor dat die naar de router gaat.
Bedankt voor alle reacties ik beschouw het maar als onmogelijk om dit aangesloten te krijgen , tenzij ik gaatje naar de buren boor voor hun lijn “te lenen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 19:41
Ik heb de afgelopen week een paar avonden probleemloos in mijn mikrotik zitten sleutelen zonder dat de TV stream daar ook enige onderbreking van heeft ondervonden.
Af en toe viel wel even de wifi weg, want Capsman was best interessant om te problemen.

Maar wat wil je allemaal proberen op je verbinding dat je daar zoveel tijd voor nodig hebt?
Je mag mijn hAP ac config wel lenen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 21:19
Je zou natuurlijk ook via een url of app een iptv stream aan een tv kunnen koppelen. Moet je alleen het iptv abonnement van/via een ander adres laten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
jeroen3 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:33:
Ik heb de afgelopen week een paar avonden probleemloos in mijn mikrotik zitten sleutelen zonder dat de TV stream daar ook enige onderbreking van heeft ondervonden.
Af en toe viel wel even de wifi weg, want Capsman was best interessant om te problemen.

Maar wat wil je allemaal proberen op je verbinding dat je daar zoveel tijd voor nodig hebt?
Je mag mijn hAP ac config wel lenen anders.
Heb alles via Ubiquiti lopen , glas gaat direct in de router maar voor iptv routed te laten lopen moet het weer via een Json file maar ik als dan mijn IPv4 subnet wil toevoegen of port forwarden is allemaal lastig omdat dit allemaal niet via een GUI of CLI te doen is.
Heb dan weer een edgerouter waar ik dat weer wel allemaal kan instellen maar dan loopt iptv weer steeds vast op de momenten dat het niet uitkomt of niet thuis bent. Vandaar dat ik een extra lijn wil voor wat mee te knutselen zonder dat de rest daar last van heeft.. bedankt voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Bij TMobile heb ik nog bridged IPTV. Glas zit met een sfp direct in mijn switch en vanaf daar worden de vlans (300 en 640) verdeeld. IPTV kastjes zitten direct aan de buitenlijn zonder tussenkomst van een router. Die kan ik dus ook zo vaak herstarten als ik wil zonder dat de vrouw er last van heeft. Gebruik ook Unifi spul. Als je er echt mee verder wil kun je nog vlan op basis van Mac adres laten toekennen. Kun je je kastjes overal insteken zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
tweazer schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:29:
Je zou natuurlijk ook via een url of app een iptv stream aan een tv kunnen koppelen. Moet je alleen het iptv abonnement van/via een ander adres laten lopen...
Denk dat het ook maar zoiets word. Wacht nog op een IPTV aanbieder met kastje maar dan onafhankelijk van je ISP en opnemen in de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
gastje01 schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:48:
Bij TMobile heb ik nog bridged IPTV. Glas zit met een sfp direct in mijn switch en vanaf daar worden de vlans (300 en 640) verdeeld. IPTV kastjes zitten direct aan de buitenlijn zonder tussenkomst van een router. Die kan ik dus ook zo vaak herstarten als ik wil zonder dat de vrouw er last van heeft. Gebruik ook Unifi spul. Als je er echt mee verder wil kun je nog vlan op basis van Mac adres laten toekennen. Kun je je kastjes overal insteken zonder gezeur.
Zo had KPN/xs4all dat eerst. Was perfect. Tmobile hoef je ook geen PPPOE verbinding op te zetten, gewoon DHCP op vlan 300 en je krijgt je IPv4 adres toch ? Krijg je vaak een nieuw IPv4 adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
grave176 schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:57:
[...]

Zo had KPN/xs4all dat eerst. Was perfect. Tmobile hoef je ook geen PPPOE verbinding op te zetten, gewoon DHCP op vlan 300 en je krijgt je IPv4 adres toch ? Krijg je vaak een nieuw IPv4 adres ?
Gewoon DHCP op vlan 300 ja. Nieuwe IP adressen krijg ik zelden/nooit, en ddns service vangt dit ook op :)
Laatste keer was na een stroomstoring in de buurt (ook in de wijkkast gok ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
grave176 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:05:
Bedankt voor alles reacties. Ik heb een TK01 waar beide vezels afgemonteerd zijn aan beide kanten. Dit heeft de reggefiber monteur me ook bevestigd en laten zien die de nieuwe FTU kwam vervangen. Beide lijnen zijn ook doorgemeten. Een IPv4 subnet kan ik bij xs4all prima nemen om dit probleem op te lossen maar dan zit ik nog met IPTV die moet via de router helaas. Dus ben je met de router aan het spelen dan is er ook geen tv. Dit wilde ik dan bewerkstelligen door een extra abo te nemen simpel abo met IPTV . Houd ik een glasvezel over om lekker mee te tweaken . Die opensense routers zeggen me even niks maar ook daar kan je dan niet mee klooien aangezien IPTV sinds kort verplicht via de router moet en niet meer lekker via VLAN4 (bridged)afgetakt word voor dat die naar de router gaat.
Bedankt voor alle reacties ik beschouw het maar als onmogelijk om dit aangesloten te krijgen , tenzij ik gaatje naar de buren boor voor hun lijn “te lenen”
Iptv via de fritbox routeren en je interne netwerk via 1 van de vrije ip adressen. Zelfs als je dan je router van je interne netwerk affikt blijft itv werken.

Dus

Ftu > fritbox - tv
- pfsense router oid via het subnet > je interne netwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grave176
gastje01 schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:08:
[...]

Gewoon DHCP op vlan 300 ja. Nieuwe IP adressen krijg ik zelden/nooit, en ddns service vangt dit ook op :)
Laatste keer was na een stroomstoring in de buurt (ook in de wijkkast gok ik).
Dank voor de info. klinkt dat als een goed alternatief.
Jan-man schreef op zondag 28 april 2019 @ 16:18:
[...]

Iptv via de fritbox routeren en je interne netwerk via 1 van de vrije ip adressen. Zelfs als je dan je router van je interne netwerk affikt blijft itv werken.

Dus

Ftu > fritbox - tv
- pfsense router oid via het subnet > je interne netwerk
De fritzbox 5490/7581 heeft veel problemen, oa dat je steeds fabrieksinstellingen moet herstellen als een device via dhcp een lokaal adres heeft gekregen die je een publiek ip wilt geven uit het subnet. Verder krijg ik maar 1 wan poort werkend op de router richting de fritzbox.

poort 1 fritzbox > Wan 1 router (publiek ip 1 uit subnet) > ok
poort 2,3,4 fritzbox > Wan 2 router (publiek ip 2 uit subnet > niet zichtbaar

[ Voor 53% gewijzigd door grave176 op 29-04-2019 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 14:41
Eventueel gooi je het glas in een switch, in de switch splits je het weer op dmv vlans. Op de switch kan je dan 2 routers aansluiten, 1 voor de vrouw, waar je niet aan zit en een andere om mee te knutselen. Lijkt me prima kunnen toch? In combinatie met een provider die je meer dan 1 ip's kan leveren natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door marco282 op 30-04-2019 01:40 ]

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan natuurlijk gewoon een tweede router op een ander IP adres in de DMZ zetten zodat je lekker kan klooien wat je wilt en je familie heeft er echt geen last van. Twee aparte lijnen is echt niet nodig, zou mij eerst nog eens iets meer inlezen in de materie.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

grave176 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:05:
Je kan die VLAN4 wel aftakken voor je router en naar een secundaire router laten gaan die alleen IPTV afhandelt. Vervolgens output van beide routers in managed switch met juiste VLAN tagging en je kan je internet router verkloten maar TV blijft werken.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Osxy schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:39:
[...]

Je kan die VLAN4 wel aftakken voor je router en naar een secundaire router laten gaan die alleen IPTV afhandelt. Vervolgens output van beide routers in managed switch met juiste VLAN tagging en je kan je internet router verkloten maar TV blijft werken.
Ik kan maar 1 PPPOE verbinding opzetten toch ? Vraag me af of dit internet ook van xs4all moet zijn dat de iptv nodig heeft voor de routed mode. Zou ik eens moeten proberen als ik vlan4 en internet van andere partij (bv 4g of ziggo) samenbreng of het dan werkend te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

grave176 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:10:
[...]

Ik kan maar 1 PPPOE verbinding opzetten toch ? Vraag me af of dit internet ook van xs4all moet zijn dat de iptv nodig heeft voor de routed mode. Zou ik eens moeten proberen als ik vlan4 en internet van andere partij (bv 4g of ziggo) samenbreng of het dan werkend te krijgen is.
De IPTV en WAN hebben aparte connectie met internet. WAN met PPPoE, IPTV obv. DHCP parameters.

Dus in principe zou je dit prima door 2 routers kunnen laten afhandelen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grave176
Osxy schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:32:
[...]

De IPTV en WAN hebben aparte connectie met internet. WAN met PPPoE, IPTV obv. DHCP parameters.

Dus in principe zou je dit prima door 2 routers kunnen laten afhandelen.
Ik ga er eens mee aan de slag om dat werkend te krijgen, bedankt.
Pagina: 1