satwalker10 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:33:
Telefonische helpdesk vind ik erg correct en beleefd van kabelnoord.
Alleen vindt ik de kennis op ict gebied een graadje lager.
Ik heb nu een ticket open staan bij servicecentrum kabelnoord.
Hopende dat zij hierover meer kunnen adviseren.
KabelNoord beperkt geen internet, beperkt geen IP's en beperkt geen UHD-OTT of andere content providers.
Wel blokkeren soms content provider KabelNoord, maar dan per ongeluk.
Juist als ex-Xs4All gebruiker zou je KabelNoord moeten kunnen waarderen, ze zijn flink coulanter dan ZIggo of KPN.
Het netwerk staat open om je eigen apparatuur te gebruiken.
Zelfs een eigen NTU is mogelijk!
En ze geven alle benodigde informatie:
Technische gegevens voor telefonie:
- Configureer DHCP om een IP-adres bij de DHCP-server van Kabelnoord aan te vragen.
- SIP-server: 213.126.233.250
- SIP-poort: 5060
- SIP-gebruikersnaam: Vraag deze aan bij het Servicecentrum van Kabelnoord
- SIP-wachtwoord: Vraag deze aan bij het Servicecentrum van Kabelnoord
Voor de rest is het duidelijk:Je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor de juiste instellingen, het plaatsen, onderhouden en updaten. Voor extra service en ondersteuning moet je jouw leverancier raadplegen, hier kunnen we jou niet mee helpen.
Dus niet zo gek dat de klantenservice in dezen een graadje lager kennis heeft, ze worden er ook niet op getraind!
Tweakers is daarvoor een betere plek, maar dan moet je wel vertellen wát je al precies hebt gedaan, zoals het volgen van de handleiding in de post hierboven.
Misschien kan je wat screenshots posten, zodat we mee kunnen kijken?
Misschien het modem een reset geven en "schoon" beginnen.
Weet wel, toen ik net begon met te schakelen naar mijn eigen modem merkte ik dat als ik vaak wisselde van apparaat (en dus MAC adres), de verbinding daarna alleen op de Genexis werkte.
Er zat een maximum op het aantal MAC adressen op een adres, ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Het clonen van het MAC bood toen wel soelaas.
[
Voor 22% gewijzigd door
Medic op 02-10-2022 20:04
]