Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-06 13:26
tomic schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:48:
Weet iemand of je tijdens je workout niet je actuele maar je gemiddelde hartslag laat zien?

Ik vindt het vrij irritant om niet te weten wat mijn gemiddelde hartslag is tijdens een workout.
Dat is afhankelijk van je GPS. Op m'n Garmin Forerunner 45 kan ik verschillende gegevensschermen instellen die tijdens de work-out weergegeven worden, maar gemiddelde hartslag staat er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel h
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 21:39
goodfella schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Is dat niet afhankelijk van de fitness app die je gebruikt?

Ik gebruik Polar Beat i.c.m. een hartslagmeter onder mijn borst. Deze app laat wel het gemiddelde zien en horen om de KM.
Ik gebruik ook de Polar Beat app i.c.m. een hartslagmeter, alleen zie ik geen gemiddelde hartslag. Kan ik daarvoor iets instellen, ik zou het ook graag zien :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-02 21:05
Ik heb nu ook mail dat m'n watch morgen bezorgd gaat worden! (44mm, spacegrijs, 31dec besteld).

@tomic
Ik heb een Garmin vivoavtive HR en heb m zo ingesteld dat ik tijdens m'n workout op m'n horloge de tijdsduur en m'n gemiddelde hartslag zie. Misschien even googelen of en zo ja hoe je dat kan instellen bij de watch/app die je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 14:21
marcel h schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Ik gebruik ook de Polar Beat app i.c.m. een hartslagmeter, alleen zie ik geen gemiddelde hartslag. Kan ik daarvoor iets instellen, ik zou het ook graag zien :).
Zo zie ik het. Dit zie ik als resultaat maar tijdens een sessie krijg ik een gelijksoortig scherm te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fcyGvuedM9KG8FO7BJVEiegTW_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6x8t5Si8kK3W2YW9hf9ODp0Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door goodfella op 12-01-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel h
Ik zie dat ik niet helemaal duidelijk was, ik bedoel als de training nog bezig is. Op het moment dat de training gestopt is zie ik inderdaad dit resultaat en tijdens de training alleen de actuele hartslag en niet het gemiddelde (kan het vaak wel schatten aan de hand van de grafieken). Maar als ik dus net op het randje zit dan zou het handig zijn om dat te zien voordat je stopt. Dan weet je of je nog even een sprintje moet trekken om net over de 60, 70 of 80% te gaan.

Maar we dwalen misschien beetje af. Praktisch geen probleem voor mij, afgelopen week mijn eerste weekdoel ruim behaald (zeker omdat het bij mij ook op 0 stond) en deze week is die ook al weer binnen :), dus het begin gaat goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:43
tomic schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:48:
Weet iemand of je tijdens je workout niet je actuele maar je gemiddelde hartslag laat zien?

Ik vindt het vrij irritant om niet te weten wat mijn gemiddelde hartslag is tijdens een workout.
Gebruik je een Apple Watch? Met de standaard workout app is dat niet mogelijk. Daar kan je alleen tussen de volgende metrics kiezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uV_nKeur4PIHelewy6RxEPHrmE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yPHNYVBcpHF0pYVb6JslBkPa.png?f=fotoalbum_large

Vandaag trouwens ook de 44mm Apple Watch binnen. Flinke upgrade vanaf de Series 0. :) Eerste twee weekdoelen inmiddels gehaald. Prima te doen met flink wandelen (30 min op gemiddeld 60%) en fietsen (20 min op 80%).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:34
Ik heb ook gekeken naar een gemiddelde hartslag tijdens de workout (en gevraagd in dit topic. @Slickk had de volgende suggestie http://www.workoutdoors.net/ als app. Hij is wel betaald.

Verder heb ik nog niks gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
marcel h schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:40:
Ik zie dat ik niet helemaal duidelijk was, ik bedoel als de training nog bezig is. Op het moment dat de training gestopt is zie ik inderdaad dit resultaat en tijdens de training alleen de actuele hartslag en niet het gemiddelde (kan het vaak wel schatten aan de hand van de grafieken). Maar als ik dus net op het randje zit dan zou het handig zijn om dat te zien voordat je stopt. Dan weet je of je nog even een sprintje moet trekken om net over de 60, 70 of 80% te gaan.
Ik begrijp je volkomen en mijn bovenstaande screenshot was idd van een resultaten scherm.
Echter krijg ik ook dergelijk scherm te zien tijdens het hardlopen, dus weet ik of ik dus moet aanpoten of niet.

Wellicht dat je hierover heen las. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-06 22:27
goodfella schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Zo zie ik het. Dit zie ik als resultaat maar tijdens een sessie krijg ik een gelijksoortig scherm te zien.

[Afbeelding]
Zo zeg, dat is een hoge hartslag.
Krijg je jammergenoeg niet meer punten voor ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel h
goodfella schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:32:
[...]

Ik begrijp je volkomen en mijn bovenstaande screenshot was idd van een resultaten scherm.
Echter krijg ik ook dergelijk scherm te zien tijdens het hardlopen, dus weet ik of ik dus moet aanpoten of niet.

Wellicht dat je hierover heen las. ;)
ok daar heb ik overheen gelezen. Maar dat is raar want ik krijg tijdens de meting meer zoiets te zien als hier: https://www.aidlab.com/st...r-beat/polar-training.jpg. Dus wel de huidige hartslag, maar geen gemiddelde. Maar op dit scherm krijg jij dus wel de gemiddelde hartslag te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
marcel h schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:00:
[...]

ok daar heb ik overheen gelezen. Maar dat is raar want ik krijg tijdens de meting meer zoiets te zien als hier: https://www.aidlab.com/st...r-beat/polar-training.jpg. Dus wel de huidige hartslag, maar geen gemiddelde. Maar op dit scherm krijg jij dus wel de gemiddelde hartslag te zien?
Wellicht is het een verschil in iOS en Android. Ik ga zo dadelijk weer hardlopen. Ik zal het screenshotten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
JohanNL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Zo zeg, dat is een hoge hartslag.
Krijg je jammergenoeg niet meer punten voor ;)
Ik kwam net uit een discussie met mijn schoonmoeder. Zodoende hark ik die punten zo binnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:47
carolien89 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:03:
Ik heb nu ook mail dat m'n watch morgen bezorgd gaat worden! (44mm, spacegrijs, 31dec besteld).
Yes ik heb hem ook! Finally. Nu moet m'n iPhone nog binnenkomen. :+

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobiasdePagter
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-06 22:58
Ik heb op 1 januari de Apple Watch 6 Space Gray 44mm besteld en vorige week ook de bevestiging van Sparco gekregen.

Verder niks meer te horen gekregen via e-mail maar aan het eind van de middag stond DHL voor de deur met het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Clifdon schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:32:
[...]

Yes ik heb hem ook! Finally. Nu moet m'n iPhone nog binnenkomen. :+
Is de Watch je instap in het Apple systeem?

Ik denk dat de meesten met een iPhone zijn binnengekomen en daarna zijn gaan uitbreiden richting horloges, oortjes, iPads en soms MacBoocs. De Apple Watch zie ik steeds meer (verdenk dat Vitality er iets mee te maken heeft). Als er ook mensen via deze route bij Apple terecht komen, dan is dat voor het merk zeer goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
marcel h schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:00:
[...]

|:( ik heb mij vergist. In de Polar Beat app van iOS wordt ook enkel de huidige heart rate getoond.
Excuses voor de dooie mus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 07:59

tomic

Smexylittlebabe!

Dank voor de reacties. Zo te lezen zijn er meer die deze wens hebben. Ik ga het eens bij een paar Strava experts navragen. In mijn oor elke minuut gemiddelde. hr zou echt het einde zijn!

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
Inspired schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:23:
Je moet bij activeiten op het behalen van je weekdoel klikken. Dan onderin naar beloningen. App is wat onlogisch af en toe.. tenminste. In mijn beleving. :)
Had al eerder berichten voorbij zie komen dat er lastig was maar het is nu gelukt lijkt het. Was ne nooit opgevallen dat ik op dat weekdoel kon klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geeneen643
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-03 18:14
jassie256 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:39:
Hier hebben we beide ons weekdoel van vorige week behaald. Echter onder “rewards” zien wij niets staan. Meer mensen hier last van? Er lijkt niets te laden. Enige wat er staat is dit

[...]

Edit: nog even in de iOS App Store gekeken voor een update. Deze is er niet. Wel zie ik daar een mooie screenshot van hoe de ‘webwinkel’ eruit zou moeten zijn. Dat mist dus. Vreemd.

Daarnaast staat onder het kopje profiel — activiteiten wel keurig “do 7 Jan Assessment - active rewards goal achieve”. Ergens is het dus wel geregistreerd in het systeem (gelukkig).
Ik kon de webshop eerst ook niet vinden, maar nadat ik in op de 'voor jou' pagina de 'beloningen' tab, bij 'bekijk je spaartegoed en kies een beloning' punten inwisselde voor een beloning, kon ik een account aanmaken in de webshop. Allemaal niet zo logisch opgezet.

Sparen gaat wel lekker als actief triatleet, 12 dagen in januari en ik zit al aan de maximale cashback voor de Apple Watch en kan verdere punten inwisselen voor beloningen. En toch stimuleert het ook: 50 minuten hardlopen is 200 punten en 60 minuten 300 punten, dus dan loop je toch maar die 2 extra km's. Aan de andere kant: of je nu 60 of 180 minuten fietst, het blijft maximaal 300 punten, dat is dan wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:47
t_captain schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:16:
[...]

Is de Watch je instap in het Apple systeem?

Ik denk dat de meesten met een iPhone zijn binnengekomen en daarna zijn gaan uitbreiden richting horloges, oortjes, iPads en soms MacBoocs. De Apple Watch zie ik steeds meer (verdenk dat Vitality er iets mee te maken heeft). Als er ook mensen via deze route bij Apple terecht komen, dan is dat voor het merk zeer goed nieuws.
De overstap stond eigenlijk over een jaartje op de planning. Dus nu had ik de AW6 besteld en direct maar een iPhone gekocht. Onder het nom van 'geld is toch niets meer waard'. Laatste iPhone die ik had was een 4s. Ben benieuwd wat er van ios is geworden.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juztins
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-05-2021
Zijn er meer mensen die problemen hebben met synchroniseren met Strava in de Asr app? Gezondheid van apple kan ik zo synchroniseren, bij Strava lijkt de hele ‘knop’ niet aanwezig te zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jassie256
Sovieto schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:49:
Ik heb ook gekeken naar een gemiddelde hartslag tijdens de workout (en gevraagd in dit topic. @Slickk had de volgende suggestie http://www.workoutdoors.net/ als app. Hij is wel betaald.

Verder heb ik nog niks gevonden
Ik heb ook nog even gekeken en net 2 apps geprobeerd waarvan Hearth Graph het prima (gratis) lijkt te doen. Even 2 minuten aangehad hier thuis op de apple watch.
  • Laat live-gemiddelde (mean) hartslag zien op AW
  • Optie "zones" in te stellen (dus 60/70/80%) van max hartslag (premium eenmalig €3,50) [li/]
  • Koppelt de workout door naar Fitnessapp/Gezondheid
De UX en UI van de app zijn niet daadwerkelijk om trots op te zijn maar denk dit dit wel is waar een aantal mensen hier naar op zoek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-06 21:41
Juztins schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:47:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met synchroniseren met Strava in de Asr app? Gezondheid van apple kan ik zo synchroniseren, bij Strava lijkt de hele ‘knop’ niet aanwezig te zijn..
Strava kan je niet synchroniseren middels een knop (zoals gezondheid van Apple). Deze zou automatisch moeten synchroniseren na een workout met Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:03
jassie256 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Ik heb ook nog even gekeken en net 2 apps geprobeerd waarvan Hearth Graph het prima (gratis) lijkt te doen. Even 2 minuten aangehad hier thuis op de apple watch.
  • Laat live-gemiddelde (mean) hartslag zien op AW
  • Optie "zones" in te stellen (dus 60/70/80%) van max hartslag (premium eenmalig €3,50) [li/]
  • Koppelt de workout door naar Fitnessapp/Gezondheid
De UX en UI van de app zijn niet daadwerkelijk om trots op te zijn maar denk dit dit wel is waar een aantal mensen hier naar op zoek zijn.
Het is wel even de vraag of je de workout dan nog goed kunt syncen naar ASR. Mijn vrouw gebruikte ook een custom app zoals deze. De workout komt netjes in Health van Apple maar ASR ziet niks na syncen. Ze gebruikt nu maar weer de standaard workout app.

Ze gebruikte HeartWatch: Monitor Heart Rate. Beetje vreemd dat ASR dan de workouts niet ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 12-01-2021 22:37 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
Inspired schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:34:
[...]

Het is wel even de vraag of je de workout dan nog goed kunt syncen naar ASR. Mijn vrouw gebruikte ook een custom app zoals deze. De workout komt netjes in Health van Apple maar ASR ziet niks na syncen. Ze gebruikt nu maar weer de standaard workout app.

Ze gebruikte HeartWatch: Monitor Heart Rate. Beetje vreemd dat ASR dan de workouts niet ziet.
Ja - dat had ik dus nog niet gecheckt maar denk dat het inderdaad niet gaat lukken. Even gesynced (mijn workout van 2 min) en er komt geen "Onvoldoende activiteiten om punten te verdienen" te staan bij het punten overzicht, wél dat ik niet genoeg stappen heb gemaakt. Dit lijkt er dus op dat de activiteiten inderdaad niet gesynced worden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Bevinding
Als Health app en Polar Beat i.c.m hartslagmeter gebruikt worden om een sessie bij te houden (afzonderlijk).
Dan verkiest a.s.r. Vitality de app de data van Health app, ook al is de Polar Beat data eerder geimporteerd met een hogere hartslag.

Context
Gisteren heb ik voor mijn 20 minuten hardlopen de Polar Beat i.c.m hartslagmeter, Apple Watch en Mi Fit gebruikt om mijn sportsessie bij te houden. Dit om de data te vergelijken en hoe a.s.r. Vitality hiermee omgaat.

Hartslag waarnemingen
De Polar Beat app registreerde een iets hoger gemiddeld BPM dan de Apple Watch.
De Mi Fit helemaal niets. Dat simpele bandje is gewoon niet gemaakt om BPM te registreren tijdens hardlopen.

Registratie
Polar Beat
De a.s.r. Vitality importeert automatisch de Polar Beat activiteiten. Mijn hardloop sessie was ook binnen 10 minuten te zien in de Vitality app en 200 waren punten toegekend.

Health
Deze was nog niet aan mijn account gekoppeld. Ik was benieuwd hoe de a.s.r Vitality omging met Health data met de reeds geimporteerde sessie en puntentoekenning van Polar Beat. Aangezien mijn hartslag iets hoger lag met Polar Beat.

Dus, na handmatig synchronisatie van de Health data zag ik dat mijn Polar Beat hardloop-sessie van 200 punten terug ging naar 0 punten. En dat de Heath sessie 200 punten kreeg.

Het lijkt erop dat er een App volgordelijkheid is voor de puntentoekenning. Nu ben ik heel benieuwd, wanneer ik net onder de benodigde gemiddelde hartslag zou zitten met Health, maar met Polar Beat wel het zou halen. Welke 'bron' dan genomen wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door goodfella op 13-01-2021 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:57
goodfella schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:06:
Bevinding

Dus, na handmatig synchronisatie van de Health data zag ik dat mijn Polar Beat hardloop-sessie van 200 punten terug ging naar 0 punten. En dat de Heath sessie 200 punten kreeg.

Het lijkt erop dat er een App volgordelijkheid is voor de puntentoekenning. Nu ben ik heel benieuwd, wanneer ik net onder de benodigde gemiddelde hartslag zou zitten met Health, maar met Polar Beat wel het zou halen. Welke 'bron' dan genomen wordt.
Dus je krijgt 200 punten ipv 200 punten.

Wat ik juist verwacht is dat hij bij iedere synchronisatie gaan kijken hoeveel punten je op een dag krijgt. Maar welke sessie hij dan kiest (misschien was de 1e sessie een minuut langer dan de andere) vind ik dan niet relevant. Zolang je punten per dag maar klopt.

Als je onterecht minder punten krijgt heb je een punt. Maar dit zou ik zeggen is gewoon works as expected

[ Voor 5% gewijzigd door Batavia op 13-01-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 22:49

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Bevinding
Als Health app en Polar Beat i.c.m hartslagmeter gebruikt worden om een sessie bij te houden (afzonderlijk).
Dan verkiest a.s.r. Vitality de app de data van Health app, ook al is de Polar Beat data eerder geimporteerd met een hogere hartslag.

Context
Gisteren heb ik voor mijn 20 minuten hardlopen de Polar Beat i.c.m hartslagmeter, Apple Watch en Mi Fit gebruikt om mijn sportsessie bij te houden. Dit om de data te vergelijken en hoe a.s.r. Vitality hiermee omgaat.

Hartslag waarnemingen
De Mi Fit helemaal niets. Dat simpele bandje is gewoon niet gemaakt om BPM te registreren tijdens hardlopen.

Registratie
Polar Beat
De a.s.r. Vitality importeert automatisch de Polar Beat activiteiten. Mijn hardloop sessie was ook binnen 10 minuten te zien in de Vitality app en 200 waren punten toegekend.

Health
Deze was nog niet aan mijn account gekoppeld. Ik was benieuwd hoe de a.s.r Vitality omging met Health data met de reeds geimporteerde sessie en puntentoekenning van Polar Beat. Aangezien mijn hartslag iets hoger lag met Polar Beat.

Zou je het ook nog een keer andersom kunnen proberen? Dus eerst Health erin en dan Polar (dan kan het namelijk ook gewoon zijn dat a.s.r. de meest "recent gesynchroniseerde" data kiest en niet op basis van bron).

Eerder in dit topic is er ook al geconstateerd dat de import met meeste stappen/hoogste hartslag als basis dient dus deze is wel bijzonder (maar gem. hartslag kan ook op basis van lengte workout zijn: Als health hem op een ander moment afknipt dan Polar kan de health sessie wel -langer- zijn met een gemiddelde lagere hartslag).

Uiteindelijk, wat @Batavia zegt, gaat het erom dat de punten er goed in staan. Dus zou je het eigenlijk een keer op de scheidslijn 100/200/300 punten moeten testen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Flappiewappie op 13-01-2021 08:48 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11
wildcardxl schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:47:
Vandaag mijn watch binnen gekregen maar helaas klikt het bandje niet. Zie dat dit heel vaak een probleem is.

Morgen maar eens kijken wie ik nu moet bellen, vanavond met hardlopen doe ik hem in ieder geval niet om.

Best wel triest dat zo’n duur apparaat na zoveel versies nog zulke fouten in zich heeft...
Ik heb die van mij gisteren ontvangen, zelfde probleem. Ik heb Sparco ook een mail gestuurd.
Heb jij inmiddels al een oplossing ontvangen? Het handigste lijkt mij dat ze het bandje omruilen, want in mij geval klikt alleen het S/M bandje niet vast de M/L wel. Bij mij is het een fout in het bandje dus.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:02
Bevinding

Context

Hartslag waarnemingen

Registratie
Polar Beat

Health

Ik weet niet hoe het code-technisch in elkaar steekt, maar volgens mij gaat het puur om de volgorde waarin je de zogenoemde trackers en apps hebt toegevoegd. Zo heb ik bijvoorbeeld eerst Apple Health gekoppeld en later pas Strava. Workout wordt opgenomen met m'n Apple Watch, waarna die geïmporteerd wordt in Strava. Eigenlijk zijn het dus identieke workouts, toch krijg ik voor de Strava-activiteit de punten.

Mocht je in net op de rand zitten qua tijd of hartslag en de gegevens van Polar Beat in jouw voordeel zijn, dan zou ik verwachten dat je de punten krijgt voor Polar Beat. Simpelweg omdat Vitality die ook als betrouwbare bron ziet. Dat is niet veel anders dan dat je bijv 50 punten hebt gekregen voor het aantal stappen op een dag en daarna een activiteit doet die 200 punten oplevert. Dan gaat die 50 punten naar 0 omdat er een ander datapunt (de activiteit van 200 punten) meer punten oplevert.

Je bevinding doet het heel erg complex klinken, maar dat is het eigenlijk helemaal niet. :P Er wordt puur gekeken naar het laatst toegevoegde of gesynchroniseerde datapunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Sinds deze week ook samen met mijn vriendin begonnen met Vitality.

Bij mijn vriendin zijn er echter wat problemen met de sync.
Zij gebruikt een Honor Band 5 welke de data synced met de apple gezondheidsapp welke het weer synced met de ASR app.
Het syncen tussen the Honor band en the Gezondheidsapp werkt goed maar om de een of andere reden wordt de data niet goed overgenomen in de ASR app.
Er missen workouts en zit een verschil in de stappen.
Iemand enig idee?

Bij mijzelf met een Apple Watch geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Laatst online: 09:57
@dongilles Hier hetzelfde probleem met de xiaomi miband. Als je in Apple health bij stappenteller naar bronnen gaat zie je waarschijnlijk hier ook de honor band app apart staan.
Ik denk dat de vitality app enkel de stappen pakt die 'officieel' door apple health zijn geregistreerd.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
NRJ020 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:00:
@dongilles Hier hetzelfde probleem met de xiaomi miband. Als je in Apple health bij stappenteller naar bronnen gaat zie je waarschijnlijk hier ook de honor band app apart staan.
Ik denk dat de vitality app enkel de stappen pakt die 'officieel' door apple health zijn geregistreerd.
Ik zat juist te twijfelen over de aanschaf van een Xiaomi Mi Band 5. Begrijp ik het goed dat deze onvoldoende compatibel is met ASR Vitality?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
Ik heb het in ieder geval nog niet goed werkend gekregen. Als er anderen zijn waarbij het wel werkt hoor ik het ook graag.
Misschien dat de hartslagmeter van de miband wel werkt via Strava naar apple health of via google fit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:08
Ik gebruik een Mi Band 4 en dat werkt prima. Via "Notify for Mi Band" of "Mi Fit GPX Exporter" kun je een GPX maken die je naar Strava kan uploaden. Notify werkt wat lastig icm. de officiële app, dus ik zou eerder de exporter app aanraden (beide betaalde apps trouwens). Vanuit Strava kan het dan weer naar Vitality.

Enige probleem is dat het ding bij mij (meestal aan het begin van een workout, soms ook opeens in het midden) soms een 20-30 minuten een veel te lage hartslag aangeeft (rond de 50-90 terwijl ik me écht zwaar inspan). Tot nu toe steeds nét aan gemiddeld 60% max. hartslag gehaald dus geen punten door misgelopen, maar wel frustrerend want mijn werkelijke hartslag was veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
Tom-Z schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:36:
Ik gebruik een Mi Band 4 en dat werkt prima. Via "Notify for Mi Band" of "Mi Fit GPX Exporter" kun je een GPX maken die je naar Strava kan uploaden. Notify werkt wat lastig icm. de officiële app, dus ik zou eerder de exporter app aanraden (beide betaalde apps trouwens). Vanuit Strava kan het dan weer naar Vitality.

Enige probleem is dat het ding bij mij (meestal aan het begin van een workout, soms ook opeens in het midden) soms een 20-30 minuten een veel te lage hartslag aangeeft (rond de 50-90 terwijl ik me écht zwaar inspan). Tot nu toe steeds nét aan gemiddeld 60% max. hartslag gehaald dus geen punten door misgelopen, maar wel frustrerend want mijn werkelijke hartslag was veel hoger.
Ja oke, dat is echt een workout op basis van hartslag. Maar heb je de stappenteller op de miband ook werkend qua synchroniseren naar vitality.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
NRJ020 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:43:
[...]

Ja oke, dat is echt een workout op basis van hartslag. Maar heb je de stappenteller op de miband ook werkend qua synchroniseren naar vitality.
Ja, via Google Fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negare
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-06 23:37
Spixo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Ik zat juist te twijfelen over de aanschaf van een Xiaomi Mi Band 5. Begrijp ik het goed dat deze onvoldoende compatibel is met ASR Vitality?
De Xiaomi Mi Band 5 is alleen te connecten met ASR Vitality via Google Fit, en deze registreert alleen de stappen en niet de hartslag.

Hier zit wel vertraging in en aan het einde van de dag matcht het aantal stappen niet 100% met Mi Fit.

Ik ben hierdoor zelf overgestapt naar Samsung Fit2 (de hartslagmeting schijnt wel iets minder nauwkeurig te zijn dan de Xiaomi)

[ Voor 6% gewijzigd door Negare op 13-01-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Nu online
Negare schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:15:
[...]

De Xiaomi Mi Band 5 is alleen te connecten met ASR Vitality via Google Fit, en deze registreert alleen de stappen en niet de hartslag.

Hier zit wel vertraging in en aan het einde van de dag matcht het aantal stappen niet 100% met Mi Fit.

Ik ben hierdoor zelf overgestapt naar Samsung Fit2.
Dank voor het antwoord. Ik maak zelf gebruik van een iPhone. Deze meet al mijn stappen maar helaas geen hartslag. Ik dacht met de aankoop van een Xiaomi Mi Band 5 op een goedkope manier ook mijn hartslag te kunnen meten. Dat wordt dus even verder zoeken naar een hartslagmeters welke direct integreert met Apple Health, zonder allemaal third-party apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Laatst online: 08:57
Spixo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:02:
[...]

Dank voor het antwoord. Ik maak zelf gebruik van een iPhone. Deze meet al mijn stappen maar helaas geen hartslag. Ik dacht met de aankoop van een Xiaomi Mi Band 5 op een goedkope manier ook mijn hartslag te kunnen meten. Dat wordt dus even verder zoeken naar een hartslagmeters welke direct integreert met Apple Health, zonder allemaal third-party apps.
Als je al een iPhone hebt waarom geen Apple watch, krijg je meteen cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 21:32

Cis

Spixo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:02:
[...]

Kun je niet een Bluetooth hartslagband kopen en koppelen aan je iphone? Die band hoef je toch alleen maar nodig bij workouts, en een band is veel betrouwbaarder dan een polsmeting.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 10:43

RobertowNL

For your gear!

Negare schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:15:
[...]

Ik ben hierdoor zelf overgestapt naar Samsung Fit2 (de hartslagmeting schijnt wel iets minder nauwkeurig te zijn dan de Xiaomi)
Er bestaat voor Android een gemodde Mifit app (mifitTxcEport: https://t.me/MifitTcxExport op Telegram).

Die kan je direct aan de api van Strava hangen en rechtsreeks hr exports van bijvoorbeeld de miband exporteren. Dat werkt hier al ruim anderhalf jaar perfect.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 17:25
Werkt prima die mifit mod.

Vitality is leuk, behalve dit soort strava sessies:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jONziuwVT0pU4rV7oJeej1xLigs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OqMrKbZaeQ10CJY07o6rqYJn.jpg?f=fotoalbum_large

(Activity 4 sec te vroeg gestopt)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:43
Daar ben je toch zelf bij? Vind ik trouwens toch nog meevallen voor een ‘evening activity’ ;-)
Er gaan dagen voorbij dat ik dat niet haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik kon het niet zo snel vinden op de site:

Weet iemand wanneer je maandelijkse AW cashback wordt gestort? Ik heb de eerste maand (december) volledig gehaald, maar nu 2 weken verder nog niks op m'n rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 22:49

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
CyberMania schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:40:
Ik kon het niet zo snel vinden op de site:

Weet iemand wanneer je maandelijkse AW cashback wordt gestort? Ik heb de eerste maand volledig gehaald, maar nu 2 weken verder nog niks op m'n rekening.
Rond de twintigste met dus een maand vertraging logischerwijs. (Januari krijg je in Februari enz). Paar daagjes wachten dus nog.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxxy
  • Laatst online: 28-11-2024
Mijn vraag is, is het mogelijk om een Apple Watch te kopen via een willekeurige IPhone en dan vervolgens de Android app te gebruiken met een andere tracker en de maanddoelen te behalen?

Ik heb namelijk een Android en een Garmin Fenix 6. Maar ik zou het wel fijn vinden om zo meer cashback te ontvangen.

Ik zie de vraag vaker terugkomen, maar ik ben nog niet tegengekomen of iemand die hetzelfde trucje heeft uitgevoerd heeft bevestigd dat dit mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carolien89
maxxy schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:38:
Mijn vraag is, is het mogelijk om een Apple Watch te kopen via een willekeurige IPhone en dan vervolgens de Android app te gebruiken met een andere tracker en de maanddoelen te behalen?

Ik heb namelijk een Android en een Garmin Fenix 6. Maar ik zou het wel fijn vinden om zo meer cashback te ontvangen.

Ik zie de vraag vaker terugkomen, maar ik ben nog niet tegengekomen of iemand die hetzelfde trucje heeft uitgevoerd heeft bevestigd dat dit mogelijk is.
Zeker!
Ik heb de Apple Watch gekocht op iPhone van buurvrouw, op 31dec, die is gisteren binnengekomen en direct doorverkocht. Maanddoel ging 1 januari in. Ik gebruik zelf de Android app met een Garmin vivoactive HR en heb al een notificatie gehad dat ik deze maand op dit moment al op de 50% cashback zit voor de Apple Watch (1700 punten so far). Dus dat werkt!

Je kan alleen niet zien in de Android app hoe ver je bent voor je maanddoel. Je krijgt wel notificaties als je op bepaalde cashback punten komt. Als je over de 1000 punten gaat krijg je een melding dat je nu €4.78 (bij de 44mm Apple Watch) cashback verdiend hebt en als je over 1500 punten gaat een melding dat je nu €9.56 cashback verdiend hebt. En ik neem aan als je op 2500 komt dus ook een melding dat je nu €19.13 cashback verdiend hebt, maar zo ver ben ik nog niet ;).

[ Voor 20% gewijzigd door carolien89 op 14-01-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Spixo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Ik heb even gecontroleerd bij mijn vriendin.
De stappen van de Honor band 5 worden niet geteld, alleen die van de telefoon zelf.
Deze heeft ze met werken alleen niet altijd bij zich en registreert daarom niet alles.

Ondanks dat de in het totaal scherm van de Gezondheidsapp het complete aantal staat kun je voor verder te tikken bij de gesplitste gegevens uitkomen.

Erg vervelend want hierdoor zal ze niet haar doelen halen.

Of zou het werken Honor band 5 --> Honor app --> Google fit app --> Iphone gezondheidsapp --> Vitality app 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefje91
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 13:42
Ik gebruik nu ook de vitality app icm met een garmin horloge en garmin connect, vitality is 4 maanden gratis dus maar even proberen.

Garmin connect berekent automatisch 'minuten intensief', ook als je geen activiteit gestart hebt. Gister had ik bijvoorbeeld een workout van een half uur, waar mijn hartslag boven de 60% zat, maar vergeten de activiteit te starten. Weet iemand of er een manier is om toch nog punten voor zulke activiteiten te krijgen? Mijn hartslag is wel geregistreerd, want dat doet het horloge constant, en garmin heeft dus ook een functie om 'actieve minuten' te herkennen.

(je zou kunnen zeggen, denk er gewoon aan om je activiteit te starten... maar ik vraag het me toch af. Als ik 'gewoon' ga fietsen wil ik ook niet steeds een activiteit moeten starten eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
Eefje91 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:47:
Ik gebruik nu ook de vitality app icm met een garmin horloge en garmin connect, vitality is 4 maanden gratis dus maar even proberen.

Garmin connect berekent automatisch 'minuten intensief', ook als je geen activiteit gestart hebt. Gister had ik bijvoorbeeld een workout van een half uur, waar mijn hartslag boven de 60% zat, maar vergeten de activiteit te starten. Weet iemand of er een manier is om toch nog punten voor zulke activiteiten te krijgen? Mijn hartslag is wel geregistreerd, want dat doet het horloge constant, en garmin heeft dus ook een functie om 'actieve minuten' te herkennen.

(je zou kunnen zeggen, denk er gewoon aan om je activiteit te starten... maar ik vraag het me toch af. Als ik 'gewoon' ga fietsen wil ik ook niet steeds een activiteit moeten starten eigenlijk)
Voor zover ik weet, nee, je kan niet toch punten voor zo'n activiteit krijgen, tenzij het ervoor zorgt dat je boven de grenzen uitkomt in je aantal stappen waardoor je daar punten voor krijgt. Dus je zal toch echt je activiteit moeten starten.

Ikzelf gebruik vitality echt als stimulans om meer te sporten. Ik wandel sowieso elke dag minimaal 20 minuten buiten, maar zet dan in principe niet m'n activiteit aan, om mezelf te stimuleren om daarnaast nog daadwerkelijk wat aan sport te doen. Dus voor mij is het niet hinderlijk, als ik ga sporten wil ik sowieso dat als een aparte activiteit opslaan omdat ik wil weten wat m'n hartslag gemiddeld was en hoeveel kcal ik heb verbrand etc. En dat is zo'n vier a vijf keer per week, dus zo vaak hoef ik t dan ook niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHA93
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01-2021
Hoi, even een vraagje over het synchroniseren van je data vanuit apple health met ASR vitality. Ik heb een Polar H7 hartslagband en deze gebruik ik tijdens mijn krachttraining en cardio traning. Nu zie ik in de Polar Beats app dat ik een workout heb gedaan van 31 min met een gemiddelde hartslag van 125, en dit synchroniseert hij ook met apple gezondheid maar ik zie dit niet terug in asr vitality.

Iemand enig idee hoe ik dit wel goed kan synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
@SHA93

Ik moest in Apple health aangeven dat Vitality de hartslaggegevens mocht inzien. Daarvoor werkte het ook niet.

Dus instellingen, dan gezondheid, dan gegevenstoegang en apparaten, dan asr vitality en dan het schuifje van hartslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHA93
@Sovieto

Dat vinkje had ik al aanstaan, alleen ik weet niet of je ook een melding moet krijgen als je een workout doet die 0 punten waard is.
Ik zou 100 punten moeten krijgen voor mijn work-out, want hij was 31 minuten en mijn hartslag was 125. dus ik zou voldoen aan de workout van 30 tot 60 min met 60% gemiddelde harstslag leeftijdsgebonden.
Dus ik snap niet dat hij deze data niet goed overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
In mijn puntenoverzicht staat inderdaad een workout waarin ik niet de doelen heb gehaald (workout met < 60% hartslag). Deze geeft aan 0 pt, omdat er al een hogere activiteit punten heeft gehad (50 punten voor stappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHA93
@Sovieto

Dat is wel gek inderdaad dat het bij mij niet goed gaat. Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

Heeft iemand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen dat hij niet synchroniseert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Voor mij nu de 2e week dat ik de app gebruik en haal heel eenvoudig alle punten. Nu wil ik toch de AW6 gaan bestellen. Ik kon het zo gauw niet vinden, maar weet iemand als ik deze vandaag bestel ik over de maand februari al start met het ontvangen van de cashback?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ioHpeiH
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-06 13:38
Evant87 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:35:
Voor mij nu de 2e week dat ik de app gebruik en haal heel eenvoudig alle punten. Nu wil ik toch de AW6 gaan bestellen. Ik kon het zo gauw niet vinden, maar weet iemand als ik deze vandaag bestel ik over de maand februari al start met het ontvangen van de cashback?
Zelf heb ik de AW6 besteld op 11 januari, 13 januari was die binnen. Van Vitality bericht dat ik vanaf 1 februari kan starten met mijn maanddoel voor de cashback.

Mijn nieuwe AW6 lijkt een lagere hartslag te registeren dan mijn oude AW4. Iets harder doorlopen dus om mijn punten te scoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Misschien ben je gewoon relaxter geworden van die snelle levering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 19:53

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

ioHpeiH schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Zelf heb ik de AW6 besteld op 11 januari, 13 januari was die binnen. Van Vitality bericht dat ik vanaf 1 februari kan starten met mijn maanddoel voor de cashback.

Mijn nieuwe AW6 lijkt een lagere hartslag te registeren dan mijn oude AW4. Iets harder doorlopen dus om mijn punten te scoren.
Hier hetzelfde met de AW6.
Ik heb mijn eerste weekdoel gehaald. Echter als ik naar beloningen in de shop ga krijg ik:

Welkom bij de a.s.r. Vitality webshop 'Kies je cadeau'.

Om in de webshop van 'Kies je cadeau' te kunnen rondkijken, moet je een account voor deze webshop hebben. Dit account kun je aanmaken, zodra je jouw reward inwisselt voor 'Kies je cadeau'.

En verder zie ik niks. Ik ben ingelogd in de app.
Heb de video gekeken echter als ik in de app naar beloningen ga en dan naar “bekijk je spaartegoed en kies een beloning”

Nevermind, moest eerst beloning kiezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLUKVDP
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06 19:08
Is er bij iemand anders ook (ten onrechte) €3,50 afgeschreven voor het Vitality lidmaatschap? Ik was vorig jaar al lid en meende dat de eerste 4 maanden dit jaar voor iedereen gratis waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-06 21:41
PLUKVDP schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:39:
Is er bij iemand anders ook (ten onrechte) €3,50 afgeschreven voor het Vitality lidmaatschap? Ik was vorig jaar al lid en meende dat de eerste 4 maanden dit jaar voor iedereen gratis waren?
Vanuit gaande dat je een verzekering hebt bij Amersfoortse en Ditzo, gaan de 4 maanden gratis in vanaf 1 februari als je al lid bent van Vitality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slyonic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-10-2023
Nog meer mensen problemen met de synchronisatie pagina? Ik krijg een "Onbekende fout" melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-06 22:27
Slyonic schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:40:
Nog meer mensen problemen met de synchronisatie pagina? Ik krijg een "Onbekende fout" melding.
Yup, hopelijk fixen ze dit snel.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:00
Ik heb me ook aangemeld (nog geen activatiecode). Sport veel en die doelen moeten niet zo'n probleem zijn en was al van plan om de Series 4 in te ruilen voor Series 6, maar vroeg me af welke kleuren je kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
NotSoSteady schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:43:
Ik heb me ook aangemeld (nog geen activatiecode). Sport veel en die doelen moeten niet zo'n probleem zijn en was al van plan om de Series 4 in te ruilen voor Series 6, maar vroeg me af welke kleuren je kan kiezen?
Hier te vinden!

Ik heb m'n weekdoel weer binnen en moet nog 400 punten tot m'n maanddoel. Nog twee keer een weekdoel en de eerste bol kadokaart is binnen!

Vind t wel jammer dat je niet ook al voor 2 tegoeden een bol kaart van 10 euro kan kopen, maargoed, iets meer geduld hebben dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:00
carolien89 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:13:
[...]

Hier te vinden!

Ik heb m'n weekdoel weer binnen en moet nog 400 punten tot m'n maanddoel. Nog twee keer een weekdoel en de eerste bol kadokaart is binnen!

Vind t wel jammer dat je niet ook al voor 2 tegoeden een bol kaart van 10 euro kan kopen, maargoed, iets meer geduld hebben dan ;)
Ah top, spacegrijs staat erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meestertje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-06 23:32
Slyonic schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:40:
De pagina doet het bij mij wel, maar mijn activiteiten synchroniseren op dit moment niet goed. Ik zie van de laatste twee dagen mijn activiteiten niet weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsdew
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-05-2024
Waarom geeft de Vitality app geen punten voor hartslag? Ik heb de app toegang gegeven tot hartslaggegevens en gebruik een Apple Watch. Volgens de workoutinformatie zou ik nu het maximaal aantal punten moeten krijgen voor een workout van 30 min. Ik gebruik de Runkeeper app op de Watch die toegang heeft tot Gezondheid.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2FoRbQkuuWvfjCxnQ1-h1WTi3g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CnOHgYBhTSGKHu1KX8MAvxPA.jpg?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door Gijsdew op 16-01-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Gijsdew schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:23:
Waarom geeft de Vitality app geen punten voor hartslag? Ik heb de app toegang gegeven tot hartslaggegevens en gebruik een Apple Watch. Volgens de workoutinformatie zou ik nu het maximaal aantal punten moeten krijgen voor een workout van 30 min. Ik gebruik de Runkeeper app op de Watch die toegang heeft tot Gezondheid.[Afbeelding]
Heb je al geprobeerd handmatig te syncen?
Wat zegt de log in de app onder 'activiteit' daar staat ie sowieso tussen met 0 punten dan. Als je m aanklikt, wat staat er onder de info

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 16-01-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:33
Gijsdew schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:23:
Waarom geeft de Vitality app geen punten voor hartslag?
Staat de activiteit al in Vitality? Zo ja, wat zijn de details?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsdew
CyberMania schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Heb je al geprobeerd handmatig te syncen?
Wat zegt de log in de app onder 'activiteit' daar staat ie sowieso tussen met 0 punten dan. Als je m aanklikt, wat staat er onder de info
Ik sync elke dag handmatig, alleen het aantal stappen staat nu bij de activiteit van vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIqwq8ZZ_mGLaCIeMON-G09pmhg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSd0gVNV4p686Mp3DHIVQGlE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Gijsdew schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:53:
[...]

Ik sync elke dag handmatig, alleen het aantal stappen staat nu bij de activiteit van vandaag:

[Afbeelding]
Dit is je totaal aantal stappen over 24 uur. Je losse (cardio) warkout heeft ie niet geregistreerd.
Hoe kom jij erbij 0 punten voor hartslag gekregen dan, want dat staat hier nergens in beeld?

[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 16-01-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsdew
CyberMania schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Dit is je totaal aantal stappen over 24 uur. Je losse (cardio) warkout heeft ie niet geregistreerd.
Hoe kom jij erbij 0 punten voor hartslag gekregen dan, want dat staat hier nergens in beeld?
Ik zei alleen dat ik er geen punten voor kreeg (terwijl dat volgens de informatie die asr Vitality verstrekt wel zo zou moeten zijn). Het probleem zit in de synchronisatie. Staat hartslag er normaliter wel tussen? Daar heb ik namelijk geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Gijsdew schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Ik zei alleen dat ik er geen punten voor kreeg (terwijl dat volgens de informatie die asr Vitality verstrekt wel zo zou moeten zijn). Het probleem zit in de synchronisatie. Staat hartslag er normaliter wel tussen? Daar heb ik namelijk geen ervaring mee.
Ja je moet zorgen dat de Runkeeper app niet naar hartslag schrijft maar als een workout in gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsdew
CyberMania schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Ja je moet zorgen dat de Runkeeper app niet naar hartslag schrijft maar als een workout in gezondheid.
Het is onderdeel van een workout :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpXM2HhQr20O1omGg7OYN31hR6o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EsvxNe2ymGp1nYJiGePciev.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnkxoCdm-340yHWzuTmUjJbr3LI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W6brzZDOwRturwsQEmJCqvXV.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Ik heb het idee dat er iets niet helemaal goed gaat met synchroniseren. Mijn stappen van zowel donderdag als vrijdag zijn nog niet geregistreerd.

Maar onder punten staan deze dagen ook nog niet (ook niet met 0 punten).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slyonic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-10-2023
RobertowNL schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:12:
Ik heb het idee dat er iets niet helemaal goed gaat met synchroniseren. Mijn stappen van zowel donderdag als vrijdag zijn nog niet geregistreerd.

Het is een zooitje op de synchronisatiepagina sinds gisteren. Ik kan er inmiddels weer in komen, maar dagen worden verder inderdaad niet meer in Vitality gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 06:34
Afgelopen donderdag aangemeld voor asr vitality en een Aw6 spacegray besteld.
"
Vandaag een mail van Sparco ontvangen.

Hierbij ontvangt u uw pakbon digitaal voor de order die u bij ons heeft geplaatst.

Wij wensen u veel plezier met uw aankoop.

U ontvangt binnen enkele dagen een Track & Trace mail zodat u uw bestelling kan volgen.
Voor de levering van de Apple Watch Series 6 is momenteel een langere levertijd. De levertijd bedraagt op dit moment 14 werkdagen. U ontvangt de Track & Trace mail dan ook op een later tijdstip."

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meestertje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-06 23:32
Slyonic schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Het is een zooitje op de synchronisatiepagina sinds gisteren. Ik kan er inmiddels weer in komen, maar dagen worden verder inderdaad niet meer in Vitality gezet.
Hier hetzelfde probleem. Synchroniseren op zich lukt zonder foutmeldingen, maar al sinds woensdag worden mijn activiteiten niet meer weergegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

meestertje schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:51:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Synchroniseren op zich lukt zonder foutmeldingen, maar al sinds woensdag worden mijn activiteiten niet meer weergegeven
Strava gaat nog wel goed. De 300 punten van een rondje hardlopen vandaag zijn gewoon binnen.
Van Google sinds woensdag inderdaad niets meer.

Ben benieuwd wanneer ze dit gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Stel ik zou een hele goedkope smartwatch bestellen, werkt dit dan bijv voor stappen en hartslag meten? De smartwatch staat dan niet in het lijstje wat ondersteund wordt..
Moet ik dan nog een app ernaast draaien (Strava?) voor juiste registratie van de stappen/hartslag?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/np9L27raq_4-qp8akFsRjxkEAy8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9viJ9Eogq1C2QAW4W9O0wUme.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-g98oAtMVuz3XMfVdlyzJ0Cvos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9J3ngwPr5KoJKGQZFzBcsiI.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssufV9OSTuuiGPgeyHnNfgHzTzM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v63TuwMoqw9INXjqGkd1yNak.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Vincitore op 18-01-2021 04:07 ]

Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spixo
  • Nu online
Vincitore schreef op maandag 18 januari 2021 @ 03:50:
Stel ik zou een hele goedkope smartwatch bestellen, werkt dit dan bijv voor stappen en hartslag meten? De smartwatch staat dan niet in het lijstje wat ondersteund wordt..
Moet ik dan nog een app ernaast draaien (Strava?) voor juiste registratie van de stappen/hartslag?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit lijkt op een (goedkope) clone van een Xiaomi Mi Band 5. Over die Xiaomi is recent het volgende geschreven:
  1. Negare in "[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. Vitality"
  2. RobertowNL in "[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. Vitality"[/i]
Mogelijk gaat bovenstaande ook werken voor deze clone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik gebruik runkeeper tijdens het fietsen, alleen zie ik deze niet terug in de vitality app. Klopt het dat fietsen niet meedoet met punten?

Het aantal fiets kilometers wordt wel in de apple gezondheids spp gesynct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

dr86 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 07:20:
Ik gebruik runkeeper tijdens het fietsen, alleen zie ik deze niet terug in de vitality app. Klopt het dat fietsen niet meedoet met punten?

Het aantal fiets kilometers wordt wel in de apple gezondheids spp gesynct.
Alleen mits je ook je hartslag meet anders telt dat niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
RobertowNL schreef op maandag 18 januari 2021 @ 07:22:
[...]

Alleen mits je ook je hartslag meet anders telt dat niet mee.
Ah jammer, dan gaat de app er weer af, had een gratis proef abonnement.
Ben juist fanatiek aan het fietsen, maar heb er dus eigenlijk niks aan zonder smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 06:34
Michaelg schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:49:
"

Hierbij ontvangt u uw pakbon digitaal voor de order die u bij ons heeft geplaatst.

U ontvangt binnen enkele dagen een Track & Trace mail zodat u uw bestelling kan volgen.
Voor de levering van de Apple Watch Series 6 is momenteel een langere levertijd. De levertijd bedraagt op dit moment 14 werkdagen. U ontvangt de Track & Trace mail dan ook op een later tijdstip."
En vanochtend een mailtje ontvangen dat me bestelling onderweg is en deze morgen geleverd wordt.
Blij natuurlijk, maar wel beetje gekke communicatie :)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 19:53

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Michaelg schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:49:
"

Kreeg ik ook maar had hem al met 5 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel h
dr86 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 07:38:
[...]

Ah jammer, dan gaat de app er weer af, had een gratis proef abonnement.
Ben juist fanatiek aan het fietsen, maar heb er dus eigenlijk niks aan zonder smartwatch.
Een hartslagband kan ook. Ik doe het op die manier en dat werkt prima (polar H10, maar een andere kan vast ook wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Vincitore schreef op maandag 18 januari 2021 @ 03:50:
In principe zou dat wel moeten kunnen. Alles waarmee je kan uploaden naar Strava werkt. Zo'n bandje werkt waarschijnlijk niet direct met de Strava app, maar misschien is er voor jouw bandje een app beschikbaar waarmee je een bestand kan exporteren dat naar Strava kan worden geüpload.

Ik zou met deze goedkope dingen wel oppassen; de verkopers liegen keihard. In de advertenties die je linkt staat dat ze "bloeddruk" kunnen meten maar dat is onzin.
Waar je op moet letten is of de hartslagmeter betrouwbaar is; optische hartslagmeters staan er niet om bekend heel precies te zijn. Ik heb een Xiaomi Mi Band 4 (dat is een merk met in ieder geval nog een beetje reputatie, kost rond de €30), maar de hartslagmeter daarvan doet het soms echt heel slecht. Van een fietstocht van een uur geeft hij soms 20 minuten lang een hartslag van 60 aan. Dan heb je een uur hartstikke hard je best gedaan en valt je gemiddelde hartslag opeens veel te laag uit door een hardwarefout. Met deze nog goedkopere no-name dingen zou ik er nóg minder vertrouwen in hebben dat ze je hartslag goed kunnen meten.
Voor het meten van hartslag heb ik nu een bluetooth hartslagmeter gekocht die om je borst gaat. Dat werkt véél betrouwbaarder.

De stappenteller van mijn smartwatch synchroniseert met Google Fit en dat werkt met Vitality. Hartslagactiviteiten kunnen via Strava gaat ook prima (ik had wel een betaalde app nodig om van de Mi Band een export te kunnen maken die naar Strava kon worden geüpload).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelb96
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:26
@Tom-Z met de Zepp app een koppeling maken tussen Strava en je mi account, na de workout in de mi fit app stuurt die gelijk de gegevens door naar Strava.

Het goed syncen van stappen via google fit is mij nog niet gelukt, het aantal stappen komt nooit overeen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Laatst online: 16-08-2024
@Vincitore Koop liever een Xiaomi apparaatje. Kost 2-3 tientjes of zoiets meer, maar dan heb je ten minste iets dat werkt. Die super low cost merken en lookalikes werken voor geen meter. Op youtube is er een kanaal dat allerlei smartwatches test van o.a. Wish. Vaak is er geen touch screen, worden stappen niet goed geteld, hartslag lijkt compleet random (geeft hartslag wanneer watch op tafel ligt), frame rate is dramatisch, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 11:03
Waarschijnlijk zelfde issue als veel andere apps. Blijkbaar werkt het alleen goed als je de activity in de Apple app start. Apps die data wel in Health zetten gaat niet goed. Mijn vrouw gebruikt(e) ook een andere app ivm betere visualisatie van hartslagzones. Activiteit komt netjes in Health etc te staat maar ASR "ziet" de activiteit niet bij syncen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geeneen643
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-03 18:14
Je zal wel iets kunnen met zo'n goedkope tracker, maar de frustatiefactor lijkt me ook een stuk hoger als je alles handmatig doet. Maar vergeet niet, de meeste 'winst' zit hem in het terugverdienen van de bij ASR aangeschafte tracker (Apple Watch of Fitbit). Maar dan moet je hem wel eerst voorschieten. Maar als je er toch al wel een aan wilde schaffen is het wel een hele interessante optie. Ik ben erg blij met de Apple Watch, heel nuttig apparaat op meerdere fronten en aan het synchroniseren heb ik behalve af en toe handmatig triggeren geen omkijken. Voel me bijna een gesponsorde sporter met 100% terugverdienen van de Apple Watch en €16,50 per maand (€20 aan bonnen - €3,50 ASR vitality lidmaatschap) toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsdew
Inspired schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:25:
[...]

Waarschijnlijk zelfde issue als veel andere apps. Blijkbaar werkt het alleen goed als je de activity in de Apple app start. Apps die data wel in Health zetten gaat niet goed. Mijn vrouw gebruikt(e) ook een andere app ivm betere visualisatie van hartslagzones. Activiteit komt netjes in Health etc te staat maar ASR "ziet" de activiteit niet bij syncen.
Ah dat vermoeden had ik al... binnenkort maar eens proberen met de default workoutapp op de Apple Watch.

Update: hartslag wordt inderdaad alleen met a.s.r. Vitality gesynchroniseerd als de workout door de default workoutapp is vastgelegd en dus niet via een app als Runkeeper.
(Zie https://www.asr.nl/vitality/activity-trackers-apps voor meer informatie...)

[ Voor 18% gewijzigd door Gijsdew op 18-01-2021 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron7591
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-04-2024

Ik het hetzelfde, sinds woensdag wordt de data van google fit niet meer. Zo te lezen hebben meer mensen hetzelfde probleem, dus het zal binnenkort wel opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Inspired schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:25:
[...]

Best kans dat ze het doen om manipulatie tegen te gaan. Anders schrijf je gewoon je eigen iOS app die elke dag data wegschrijft naar 'Gezondheid' zonder dat die activiteiten feitelijk hebben plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:39
Megatron7591 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:02:
[...]

Ik het hetzelfde, sinds woensdag wordt de data van google fit niet meer. Zo te lezen hebben meer mensen hetzelfde probleem, dus het zal binnenkort wel opgelost worden.
Bij mijn vriendin idd ook vanaf woensdag niet meer, zelf registreerde hij woensdag en donderdag nog wel bij mij, maar sinds vrijdag niet meer. Heb ze maar via Whatsapp benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
ik vind het leuk om met de ASR app punten te verdienen maar ik moet toegeven dat het wel frustrerend is dat punten niet altijd goed worden geregistreerd.
Gisteren 11.507 stappen gezet maar er worden geen punten toegekend en ik snap niet waarom.
stappen zijn met apple watch geregistreerd en ook in het overzicht van de ASR app de 11.507 stappen geregistreerd.

--edit--
screenshot ter verduidelijking
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRkOzcvgtt8_-MxL-12yfUqInTw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uygMSRkpXXo87JZJ9UG64idp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door dongilles op 19-01-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
dongilles schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:40:
ik vind het leuk om met de ASR app punten te verdienen maar ik moet toegeven dat het wel frustrerend is dat punten niet altijd goed worden geregistreerd.
Gisteren 11.507 stappen gezet maar er worden geen punten toegekend en ik snap niet waarom.
stappen zijn met apple watch geregistreerd en ook in het overzicht van de ASR app de 11.507 stappen geregistreerd.
Heb je gisteren helemaal geen punten gekregen, of wel voor een hartslag activiteit maar niet voor de stappen?

In het geval van dat laatste klopt het namelijk gewoon, je kunt maar voor één activiteit per dag punten krijgen, en dat krijg je voor de activiteit met de meeste punten. Als je bv 200 pt krijgt voor je hartslagactiviteit, krijg je geen punten voor je 11507 stappen.

Als je geen hartslag punten hebt gekregen gisteren, dan weet ik ook niet waar het door komt.

[ Voor 5% gewijzigd door carolien89 op 19-01-2021 13:44 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 40 Laatste