Inflaav schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:00:
[...]
Begrijp ik goed dat je dus bijvoorbeeld een activiteit van 40 minuten kunt hebben, en zolang je gemiddelde hartslag daarbinnen voor minstens 20 minuten hoog genoeg is, je punten krijgt? Zonder dat die 20 minuten aaneengesloten hoeven te zijn?
In theorie ja, in de praktijk denk ik niet.
In theorie kun je bijvoorbeeld in Strava je workout aanpassen, waarbij je delen 'wegknipt' zodat je alleen de 20 minuten waarin je hartslag hoog was overhoudt. Ik heb dat zelf niet gedaan trouwens, maar het kan. Zoveel moeite voor wat puntjes heb ik er niet voor over en aangezien ik vooral hardloop zit ik altijd wel makkelijk op 70 á 80% van de max hartslag (220 - leeftijd).
In de praktijk? Nee, helaas. Dan kijkt de app naar de gemiddelde hartslag over 40 minuten. Gelukkig werkt dat nauwelijks in je nadeel, je scoort best snel minimaal 100 punten en al vrij snel 200 eerlijk gezegd.
Ik zou er ook niet zo precies mee omgaan. Als sporten en/of wandelen eenmaal onderdeel is van je dagelijkse en wekelijkse ritme, komt dat wel goed.
Ik weet zelf nog niet hoe ik de 800 punten per week ga halen. Door 3x per week sporten makkelijk aan de 600 punten, maar door thuiswerken en matig weer blijft het aantal stappen meestal net onder de 7500.