Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 21:06

Cis

Timmy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:24:
[...]
. Met hartslag kan je tot 300 punten per dag verdienen. Let wel, je haalt dagelijks punten met stappen OF hartslag en nooit beide tegelijk.
Kun je eigenlijk wel 3x op een dag 100 HR-punten halen met sporten, en daarmee dus 300 punten halen op 1 dag?
Of telt alleen 1 activiteit (die, met de meeste punten) ?

[ Voor 7% gewijzigd door Cis op 04-01-2021 22:35 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 16:00
Cis schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:34:
[...]

Kun je eigenlijk wel 3x op een dag 100 HR-punten halen met sporten, en daarmee dus 300 punten halen op 1 dag?
Volgens mij maar 1 activiteit! Maar de maximale score is 300 punten voor 1 activiteit bij het sporten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:00
Cis schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:34:
Nee helaas. Er telt altijd maar een activiteit en wel die met de hoogste score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:25
Vincitore schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:18:
[...]

En ik maar denken dat ik iets verkeerds had gedaan na het behalen van mijn 1e weekdoel. Ondertussen handmatig gesynct omdat die dat niet automatisch doet.. en POEF beloning, ideeal! :+

Ik heb geen AW of Fitbit dus doe alles met stappen. Het eerste weekdoel was 300 punten, maar dit bouwt steeds verder op begrijp ik? Hoe is het dan haalbaar om dit met alleen stappen te voltooien als je 600 punten moet behalen voor je weekdoel.. dan moet je al 3x 15.000 stappen in de week maken en dat kan zelfs dus 4x 15k stappen worden als die naar 800 punten gaat.

Iemand tips/ervaringen hiermee/voor?
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel tijd je hebt. Wat je voor beroep hebt.
Je kan ook de postbode lief aankijken en een telefoon in zijn zak stoppen :+

Ik heb ook geen fitbit, ik ga eens kijken hoever ik kom met de dagelijkse stappen, en wat kortere en langere wandelingen in de week. Lukt het niet, jammer dan.
10.000 stappen op een dag valt reuze mee trouwens.

Als ik m'n weekdoel tenminste weer ooit aan kan klikken. Storing duurt al een hele dag.

[ Voor 3% gewijzigd door Trichoglossus op 04-01-2021 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Storing is volgens mij over. Zie nu wel e.e.a. qua punten. Ben nieuw dus weet niet of alles weer goed staat.

Gisteren dan een rondje gelopen. Ik zie nu dat ik 100 stappen verwijderd was van 7.500, dus voor gisteren 0 punten. Ik neem toch aan dat met een weekdoel naar het totaal per week wordt gekeken? Dus niet dat de stappen van gisteren niet meer meegenomen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Xtince schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:43:
Storing is volgens mij over. Zie nu wel e.e.a. qua punten. Ben nieuw dus weet niet of alles weer goed staat.

Gisteren dan een rondje gelopen. Ik zie nu dat ik 100 stappen verwijderd was van 7.500, dus voor gisteren 0 punten. Ik neem toch aan dat met een weekdoel naar het totaal per week wordt gekeken? Dus niet dat de stappen van gisteren niet meer meegenomen worden?
Nee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmy
Je kan dagelijks maximaal 300 punten behalen, dat doe je met hartslag of stappen. Je moet bijvoorbeeld minimaal 7.500 stappen zetten om je dagdoel te halen. Haal je minder dan krijg je inderdaad 0 punten en begin je de volgende dag opnieuw. Eén vreselijk lange wandeling in de week is dus niet voldoende om je weekdoel te halen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 22:49

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter

Welkom in de wondere wereld van voor het slapen nog twee rondjes om je bed of even in de straat heen en weer wandelen. Of op de zondag nog een kwartier lang uitjoggen om je huis. Of het baal moment dat je je watch te laat hebt aangezet en weet dat je daarom morgen weer extra lang aan de bak mag.

Zie het als motivatie, en als het een keer niet lukt..., lukt het niet. Die 3,50 haal je er elke maand sowieso wel uit.

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Vergeet het schudden met je arm/pols niet, dat heb ik nu al een paar keer gedaan om toch boven die 7500 stappen uit te komen. :) mijn Samsung horloge registreert dat soms ook als stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeroR
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:36
darkkingll schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:07:
Vergeet het schudden met je arm/pols niet, dat heb ik nu al een paar keer gedaan om toch boven die 7500 stappen uit te komen. :) mijn Samsung horloge registreert dat soms ook als stappen.
Op die manier heb ik in de kerstvakantie ook een dag 10000 'stappen' gehaald door het verven van een paar muren in huis. Wel het horloge even om de rechterpols gedragen die dag >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FFFP17bg6V
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-03-2021
Hier nog steeds een storing (0 van de 0 punten). Kreeg gisteren na mijn eerste activiteit wel de melding dat ik mijn weekdoel heb behaald. Ik heb die beloning dus ook al geclaimd. 🙊 Misschien dat het daarom bij mij blijft staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
xMaaiks schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:27:
Hier nog steeds een storing (0 van de 0 punten). Kreeg gisteren na mijn eerste activiteit wel de melding dat ik mijn weekdoel heb behaald. Ik heb die beloning dus ook al geclaimd. 🙊 Misschien dat het daarom bij mij blijft staan?
Ik synchrooniseer altijd handmatig, werkt dat niet bij jou

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:25
xMaaiks schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:27:
Als ik daarop klik, dan krijg ik in een volgend schermpje nu wel weer te zien: 0 van de 300 punten (weekdoel 4-10 jan).
Vorige week stond die uiteindelijk dus op 300/300.

Ik moet trouwens regelmatig opnieuw inloggen op de asr vitality app. Om de een of andere vage reden word ik uitgelogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Longcat schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:38:
@Vincitore Als je het belangrijk vindt om de maximale cashbacks te behalen, dan zou ik je aanraden om een van de ondersteunde apparaten te kopen om je hartslag te meten. Je bent dan met 20-30 minuten hardlopen of fietsen al klaar (levert 200 punten op). Tijdbesteding van 80-120 minuten per week i.p.v. ~8 uur voor 4x 15.000 stappen.
Ik hoef niet perse een Apple Watch van €500 te hebben bijv maar wel nagedacht over een 2ehands (fitbit) om uit te proberen. De stappen tellen gaat nu nog maar realistisch met 600-800 punten pw is dat niet echt meer.
Hardlopen doe ik (momenteel) niet maar zijn wel veel op de fiets geweest om stukje door het dorp en omgeving te fietsen. Ik moet me even verder verdiepen om te kijken welke hartslag je dan daarmee moet behalen en of dat de beetje te doen is. Dat zou dan nog beter zijn dan elke dag 10000 stappen te moeten zetten haha

Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:25
Vincitore schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:18:
[...]
Ik moet me even verder verdiepen om te kijken welke hartslag je dan daarmee moet behalen en of dat de beetje te doen is. Dat zou dan nog beter zijn dan elke dag 10000 stappen te moeten zetten haha
Dat verschilt heel erg per persoon. Beste manier om uit te vinden of een rondje rustig fietsen voldoende hartslagpunten oplevert is om een hartslagmeter te lenen.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 21:06

Cis

Een beetje doorfietsen levert sowieso 60% hartslag op. En hard doorfietsen 70%. Als je dit een uur kunt volhouden, heb je dus 200-300 punten binnen.

Met hardlopen kun je m.i. makkelijker 70-80% halen, maar ongeoefende sporters houden dat geen 30+ min vol. Levert 100-200 punten op.

Voor binnen sporten: check youtube fitness video's zoals the Body Project of Mr and Mrs muscle (willekeurig voorbeeld). Het kost je een half uurtje, en levert 100-200 punten op. Veelal kun je Low Impact video's selecteren, waardoor het voor de meesten makkelijk haalbaar en uitvoerbaar is.

[ Voor 9% gewijzigd door Cis op 05-01-2021 10:48 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
[...]

Ik hoef niet perse een Apple Watch van €500 te hebben bijv maar wel nagedacht over een 2ehands (fitbit) om uit te proberen. De stappen tellen gaat nu nog maar realistisch met 600-800 punten pw is dat niet echt meer.
Hardlopen doe ik (momenteel) niet maar zijn wel veel op de fiets geweest om stukje door het dorp en omgeving te fietsen. Ik moet me even verder verdiepen om te kijken welke hartslag je dan daarmee moet behalen en of dat de beetje te doen is. Dat zou dan nog beter zijn dan elke dag 10000 stappen te moeten zetten haha
Het ging Vincitore volgens mij om de cashback mogelijkheid. De apple watch via ASR is 429 of 459. Wanneer je hem zelf niet draagt kan je hem doorverkopen (325 / 350 moet makkelijk lukken). Vervolgens krijg je je aankoopbedrag over 24 maanden terug van ASR wanneer je je doelen haalt. Ook wanneer je niet je volledige doelen haalt krijg je een deel terug. Maar uiteraard hoef je dit niet te activeren, en kan je inderdaad ook een fitbit gebruiken. Maar dan mis je dus een deel extra inkomsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Cis schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:46:
Een beetje doorfietsen levert sowieso 60% hartslag op. En hard doorfietsen 70%. Als je dit een uur kunt volhouden, heb je dus 200-300 punten binnen.
Inderdaad. Met een uurtje fietsen heb je zo 200 punten binnen. Die punten heb ik eigenlijk niet nodig aangezien ik de dag start met hardlopen maar het is wel een lekkere manier om de werkdag af te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 22:49

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Cis schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:46:

Met hardlopen kun je m.i. makkelijker 70-80% halen, maar ongeoefende sporters houden dat geen 30+ min vol. Levert 100-200 punten op.

Voor binnen sporten: check youtube fitness video's zoals the Body Project of Mr and Mrs muscle (willekeurig voorbeeld). Het kost je een half uurtje, en levert 100-200 punten op. Veelal kun je Low Impact video's selecteren, waardoor het voor de meesten makkelijk haalbaar en uitvoerbaar is.
Dit ga ik vanmiddag proberen, ipv yoga (daar haal je je hartslag niet mee), heb iets meer uitdaging nodig!

Hier staat wat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:44
Bericht van de niet sportieveling hier:
- Half uurtje wandelen (redelijk doorlopen) levert mij 200 punten op
- Half uurtje dansen (uitlachende vrouw trotseren) levert ook 200 punten op
voor 300 punten moet ik dit een uur volhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eefje020
  • Laatst online: 08-05-2021
Sinds deze maand ook begonnen met ASR Vitality. 1e week het weekdoel van 300 gehaald. Deze week dus een storing. Ook vandaag nog niet opgelost en zie een blanco scherm... lees dat veel al wel hun weekdoel kunnen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 13:07
Ik heb mijn Vitality gisteren geactiveerd omdat ik per 4 januari wilde beginnen (en niet vorige week), maar nu blijkt dat het weekdoel pas de eerstvolgende maandag (11 jan) ingaat..

Is er enige mogelijkheid om alsnog deze week mee te laten tellen? Gisteren al erg actief bezig geweest namelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FFFP17bg6V
Trichoglossus schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:48:
[...]

Als ik daarop klik, dan krijg ik in een volgend schermpje nu wel weer te zien: 0 van de 300 punten (weekdoel 4-10 jan).
Vorige week stond die uiteindelijk dus op 300/300.

Ik moet trouwens regelmatig opnieuw inloggen op de asr vitality app. Om de een of andere vage reden word ik uitgelogd.
Opnieuw inloggen moet ik ook regelmatig (zo’n twee keer per dag). Dacht dat dat normaal was, omdat ik pas sinds donderdag lid ben.
CyberMania schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Ik synchrooniseer altijd handmatig, werkt dat niet bij jou
Nope. Gedaan, maar nog steeds 0 van de 0 punten behaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmatiz87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-06-2024
M.Pantoffel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:09:
Ik heb mijn Vitality gisteren geactiveerd omdat ik per 4 januari wilde beginnen (en niet vorige week), maar nu blijkt dat het weekdoel pas de eerstvolgende maandag (11 jan) ingaat..

Is er enige mogelijkheid om alsnog deze week mee te laten tellen? Gisteren al erg actief bezig geweest namelijk :)
Helaas, je had wel vorige week Vitality moeten activeren om deze week te beginnen met je weekdoel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:15
Krijg net een mail van Sparco omtrent mijn bestelling van de Apple Watch. Krijg net een mail met pakbon en het volgende bericht:
Voor de levering van de Apple Watch Series 6 is momenteel een langere levertijd. De levertijd bedraagt op dit moment 14 werkdagen. U ontvangt de Track & Trace mail dan ook op een later tijdstip.
Heb de blauwe, 44MM besteld en deze is op Apple.com gewoon op voorraad. Iemand recent nog een bestelling geplaatst en ervaring hoe lang het duurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier ook zo, en als ik hem bekijk op apple zou ie morgen geleverd kunnen worden....

De 31e besteld, alleen de mail van Sparco gehad, verder nog niets.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06 18:48
Fuwor schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:52:
Krijg net een mail van Sparco omtrent mijn bestelling van de Apple Watch. Krijg net een mail met pakbon en het volgende bericht:

[...]

Heb de blauwe, 44MM besteld en deze is op Apple.com gewoon op voorraad. Iemand recent nog een bestelling geplaatst en ervaring hoe lang het duurt?
Dit is hun standaard mail, 2 weken geleden (vlak voor kerst) kreeg ik deze mail. 2 dagen later was hij verzonden en 2 dagen daarna had ik hem binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
[...]

Die hartslag apparaatjes hoeven geen fortuin te kosten. Let wel op dat ze door Vitality worden ondersteund. Ik deed voor Vitality ook maar weinig aan hardlopen. Door Vitality iets te veel gaan doen, waardoor ik mijn knie heb geblesseerd. :+ 1 of 2x per week 30 minuutjes hardlopen is wel supergezond.
Met fietsen vind ik het persoonlijk moeilijker om mijn hartslag hoog genoeg te krijgen. Die 20 minuten 80% is niet goed haalbaar met fietsen. 30 minuten op 70% is echter wel prima te doen, maar je moet wel flink doortrappen. Alternatief is nog een uur op 60%. Volgens mij moet je aardig je best doen om daar onder te blijven.
Tip voor wat betreft het fietsen: stel dat je 2x 15 minuten of 2x 30 minuten moet fietsen ergens naartoe, zet je apparaatje dan op pauze en zet hem weer aan op de terugweg zodat het als 1 workout telt. Dit kan in ieder geval op de Apple Watch, maar geen idee of het op die andere apparaatjes kan (vast wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
M.Pantoffel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:09:

Troost je, je moet nog 52 weken actief blijven. Overigens levert de ‘activiteit’ waarvan ik veel had verwacht niets op (qua punten dan)😊.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Longcat schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:26:
Tip voor wat betreft het fietsen: stel dat je 2x 15 minuten of 2x 30 minuten moet fietsen ergens naartoe, zet je apparaatje dan op pauze en zet hem weer aan op de terugweg zodat het als 1 workout telt. Dit kan in ieder geval op de Apple Watch, maar geen idee of het op die andere apparaatjes kan (vast wel).
Inderdaad, dat is een goede oplossing als je wel genoeg beweegt maar met een korte pauze er tussen.
Garmin horloges kunnen ook pauzeren; automatisch of handmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TobiasdePagter
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:10
Ik ben deze maand ook begonnen met ASR Vitality en heb gisteren de eerste 200 punten gehaald. De weekdoelen zijn nu nog wel te doen, ben benieuwd hoe dat gaat zijn als ik 800 punten per week moet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-02 21:05
ZeRoC00L schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:56:
Hier ook zo, en als ik hem bekijk op apple zou ie morgen geleverd kunnen worden....

De 31e besteld, alleen de mail van Sparco gehad, verder nog niets.
Hier precies hetzelfde. Op de 31e de spacegrey 44mm besteld en alleen de mail van sparco gehad over de 14 werkdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 08:31
Hier dezelfde mail van Sparco gehad (14 dagen levertijd). Gaat bij mij om de 40mm Zilver.

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kimetj
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-08-2024
carolien89 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:06:
[...]

Hier precies hetzelfde. Op de 31e de spacegrey 44mm besteld en alleen de mail van sparco gehad over de 14 werkdagen.
Ik heb de space grey 40mm de 29e besteld en kreeg vandaag bericht dat het horloge is verzonden. Hopelijk morgen in huis 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carolien89
Weten jullie hoe dat eigenlijk zit met de garantie dan? Krijg je bij de watch ook nog een factuur of is de digitale pakbon de factuur voor de garantie? Want ik heb nu een pakbon met datum 31-12-2020, terwijl als het wel echt die 14 werkdagen duurt ik m pas 21-1-2021 krijg. Lijkt mij dat eigenlijk de garantie pas in zou moeten gaan als je m daadwerkelijk ontvangen hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
carolien89 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:17:
Weten jullie hoe dat eigenlijk zit met de garantie dan? Krijg je bij de watch ook nog een factuur of is de digitale pakbon de factuur voor de garantie? Want ik heb nu een pakbon met datum 31-12-2020, terwijl als het wel echt die 14 werkdagen duurt ik m pas 21-1-2021 krijg. Lijkt mij dat eigenlijk de garantie pas in zou moeten gaan als je m daadwerkelijk ontvangen hebt?
Normaal in ecommerce land start de garantie op de dag van verzending.
De pakbon die je hebt ontvangen, staat daar ook "factuur" en het bestelde product met prijs op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:18
Nadat ik gisteren 200 punten heb verdiend met een rondje hardlopen ben ik vandaag tijdens de lunchpauze maar even een half uurtje op de hometrainer gaan zitten.

Mijn eerste weekdoel van 300 punten is alvast in de pocket. Ik heb een poging gedaan om tegoed te sparen zodat ik later een bol.com bon kan bestellen, maar ik heb geen idee of dat gelukt is aangezien ik geen bevesting kreeg en de Android app daarna maar bleef laden en laden.

Kan ik mijn gespaarde tegoed nog ergens inzien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:23
Robsta86 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:37:
Nadat ik gisteren 200 punten heb verdiend met een rondje hardlopen ben ik vandaag tijdens de lunchpauze maar even een half uurtje op de hometrainer gaan zitten.

Mijn eerste weekdoel van 300 punten is alvast in de pocket. Ik heb een poging gedaan om tegoed te sparen zodat ik later een bol.com bon kan bestellen, maar ik heb geen idee of dat gelukt is aangezien ik geen bevesting kreeg en de Android app daarna maar bleef laden en laden.

Kan ik mijn gespaarde tegoed nog ergens inzien?
Zodra je je eerste tegoed hebt, kun je ook dingen daarmee kopen in de webshop. Het is een beetje uitvogelen en verder klikken hoe het allemaal werkt. Zodra je 4 tegoeden hebt, kun je die Bol cadeaubon kopen. In diezelfde webshop kun je ook je gespaarde tegoeden zien.

Bij het 'aanschaffen' van zo'n tegoed krijg je ook een bevestigingsmailtje als het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carolien89
Timmy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:34:
[...]

Normaal in ecommerce land start de garantie op de dag van verzending.
De pakbon die je hebt ontvangen, staat daar ook "factuur" en het bestelde product met prijs op?
Ja, er staat bovenaan "pakbon / factuur", en het product en de prijs en onderaan ook "bewaar deze pakbon in verband met de garantie".

Eerste weekdoel overigens binnen, en al 800 punten voor m'n maanddoel. Gaat lekker zo.

[ Voor 9% gewijzigd door carolien89 op 05-01-2021 14:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lucatoni

[...]

zelfde bericht helaas. Beetje jammer dat de levertijd niet zichtbaar is bij het bestellen. Laten we hopen dat ze uiteindelijk toch eerder komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 09:13
Longcat schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:26:
[...]
Zal ik ook nodig gaan hebben. Fiets elke dag 20 minuten naar mijn werk. Als ik flink doortrap doe ik dat in 17min. Ben benieuwd of ik daarmee 200 punten kan halen. Want dan wordt het echt een eitje voor mij. Als het nodig is ga ik nog een blokje om.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 13:07

[...]

M'n vriendin heeft zojuist de Rose Gold besteld (40mm) en die wordt volgens Sparco vrijdag geleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:21
M.Pantoffel schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:34:
[...]

M'n vriendin heeft zojuist de Rose Gold besteld (40mm) en die wordt volgens Sparco vrijdag geleverd
Dat kan wel kloppen, want die kan door Apple ook morgen geleverd worden.

Als je dus een indicatie van je levertijd wil hebben, kun je het beste via apple.com/nl naar de configuratie gaan die je wilt bestellen. Op die pagina (helemaal onderaan) kun je de geschatte levertijd van je wearable vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
Clifdon schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:22:
[...]

Zal ik ook nodig gaan hebben. Fiets elke dag 20 minuten naar mijn werk. Als ik flink doortrap doe ik dat in 17min. Ben benieuwd of ik daarmee 200 punten kan halen. Want dan wordt het echt een eitje voor mij. Als het nodig is ga ik nog een blokje om.
Je zal dan toch echt een omweggetje moeten nemen. Je moet minimaal 20 minuten bewegen om punten te scoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
oohh schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:47:
[...]

Dat kan wel kloppen, want die kan door Apple ook morgen geleverd worden.

Als je dus een indicatie van je levertijd wil hebben, kun je het beste via apple.com/nl naar de configuratie gaan die je wilt bestellen. Op die pagina (helemaal onderaan) kun je de geschatte levertijd van je wearable vinden :)
Helaas, zoals hierboven ZeRoC00L in "[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. Vitality" al aangegeven, mijn bestelde config is bij Apple morgen leverbaar, via ASR nog stil....

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 09:13
coinman63 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Je zal dan tich echt een omweggetje moeten nemen. Je moet minimaal 20 minuten bewegen om punten te scoren.
Mwah als ik de workout 's ochtend pauzeer en 's middags voor de terugweg weer kan hervatten dan heb ik 2x 17min als ik voluit fiets. Ik ga er vanuit dat ik dan wel '30 minuten bij 70%' of misschien '20 minuten bij 80%' Kan halen. Al lijkt me die eerste aannemelijker.

We gaan het zien. Laatste dagen elke dag 's avonds 10k stappen gezet. Maar dan speelt de blessure aan mijn scheenbeen toch wel weer op. Geen idee wat ik daar nou weer aan zou kunnen doen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
Ik had het ook besteld op de 30e, en kreeg rond lunchuur een mailtje van Apple dat mijn bestelling onderweg is (Apple Corporate Gifts & Rewards |SPARCO INTERNATIONAL BV).
De link met tracking info werkt niet maar kreeg net wél een sms van DHL dat ik morgen thuis moet zijn om te tekenen en het pakketje in ontvangst moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:16
Ik krijg nog steeds geen activiteiten met hartslag gesynct. Ik gebruik een band voor mijn hartslag en de bijbehorende polar app noteert netjes mijn hartslag en synchroniseert met apple health. In eerste instantie had ik dan ook alleen apple health gekoppeld omdat deze stappen en hartslag meet, maar deze stuurt enkel de stappen door. Toen ook maar de Polar app gekoppeld, maar die stuurt helemaal niks door naar Vitality.... De helpdesk is onbereikbaar helaas. Zijn er hier nog meer mensen die een band gebruiken voor de hartslagmeting en die dit werkend hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
Johan Bogle schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:48:
Ik krijg nog steeds geen activiteiten met hartslag gesynct. Ik gebruik een band voor mijn hartslag en de bijbehorende polar app noteert netjes mijn hartslag en synchroniseert met apple health. In eerste instantie had ik dan ook alleen apple health gekoppeld omdat deze stappen en hartslag meet, maar deze stuurt enkel de stappen door. Toen ook maar de Polar app gekoppeld, maar die stuurt helemaal niks door naar Vitality.... De helpdesk is onbereikbaar helaas. Zijn er hier nog meer mensen die een band gebruiken voor de hartslagmeting en die dit werkend hebben gekregen?
Het syncen van hartslag werkt alleen bij een tijdsgebonden activiteit. Je moet dus een app hebben waarin je simpelweg op start kan drukken en na x aantal minuten weer op stop. Ik ben niet bekend met de Polar app verder, misschien dat het daarin al kan. Een workout waar je punten voor krijgt is bijv minimaal 20 minuten bewegen tot anderhalf uur en daar krijg je dan weer tussen de 100-300 punten voor, afhankelijk van je gemiddelde hartslag en tijdsduur. Veel gebruiken daar Strava voor, of weer een andere app die met Strava gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVreso
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-04-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APJrvWDhiMoN2xFUEl7GSsljPVU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QVqPuV3vuMyBifhQAQp6pk9o.jpg?f=user_large

Goedendag, sinds vorige week begonnen met asr vitality onder norm van voornemens. Heb nu 2100 punten, maar als ik naar die webshop wil voor bv de bol.com bonnen krijg ik deze melding. Dat is al sinds ik een account heb. De enigste ‘reward’ die ik nu kan kiezen is iets van de actiesport (waar ik niks aan heb, want heb net de hele hardloopkloffie in huis. Wellicht dat iemand een oplossing weet, enigste wat ik kan doen is naar het Engels over schakelen, maar of dat nuttig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Slickk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:03:
[...]

Het syncen van hartslag werkt alleen bij een tijdsgebonden activiteit. Je moet dus een app hebben waarin je simpelweg op start kan drukken en na x aantal minuten weer op stop. Ik ben niet bekend met de Polar app verder, misschien dat het daarin al kan. Een workout waar je punten voor krijgt is bijv minimaal 20 minuten bewegen tot anderhalf uur en daar krijg je dan weer tussen de 100-300 punten voor, afhankelijk van je gemiddelde hartslag en tijdsduur. Veel gebruiken daar Strava voor, of weer een andere app die met Strava gekoppeld is.
Hi. Dank je. Ik snap het systeem en de polar app doet dat. Ik start een activiteit en de app meet de duur en hartslag en geeft dit door aan apple health (daar zie ik zowel tijd als hartslag staan)

Ik probeer het vandaag nog 1 keer op die manier en anders vrijdag maar eens met strava proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meestertje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-05 14:10
Hier op 29 december een zwarte 44mm besteld en nog geen verzendbevestiging.. Ik baal stevig want met alleen stappen tellen ga ik mijn maanddoel (die al wel ingegaan is) vermoedelijk niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s138
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 19:07
Heeft er iemand ervaring met een Mi Band 5? Welke app gebruiken jullie om de data te syncen? Want ik lees dat Google fit de stappen van je telefoon pakt en hartslag niet meeneemt. En Strava doet wel hartslag maar weer geen stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
AVreso schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:10:
Goedendag, sinds vorige week begonnen met asr vitality onder norm van voornemens. Heb nu 2100 punten, maar als ik naar die webshop wil voor bv de bol.com bonnen krijg ik deze melding. Dat is al sinds ik een account heb. De enigste ‘reward’ die ik nu kan kiezen is iets van de actiesport (waar ik niks aan heb, want heb net de hele hardloopkloffie in huis. Wellicht dat iemand een oplossing weet, enigste wat ik kan doen is naar het Engels over schakelen, maar of dat nuttig is.
Na het behalen van je weekdoel krijg je als het goed is een melding dat je deze kan verzilveren. Je kan dan kiezen uit de door jou genoemde Aktiesport bon maar je kan ook een "Spaartegoed 1" selecteren. Je hebt vervolgens 4 maal een "Spaartegoed 1" nodig om deze te kunnen inwisselen voor een BOL bon. De inhoud van de webshop van Vitality zie je alleen als je als beloning het spaartegoed hebt geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Laatst online: 21:57
s138 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:03:
Heeft er iemand ervaring met een Mi Band 5? Welke app gebruiken jullie om de data te syncen? Want ik lees dat Google fit de stappen van je telefoon pakt en hartslag niet meeneemt. En Strava doet wel hartslag maar weer geen stappen.
Ben hier ook benieuwd naar. Ik gebruik ook een miband samen met een iphone. Wanneer ik de Mifit app synchroniseer met Apple Health en deze vervolgens weer met Vitality worden niet alle stapppen meegenomen..

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Johan Bogle schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:19:
Hi. Dank je. Ik snap het systeem en de polar app doet dat. Ik start een activiteit en de app meet de duur en hartslag en geeft dit door aan apple health (daar zie ik zowel tijd als hartslag staan)
In Android moet je Polar rechtstreeks met Vitality verbinden, werkt dat ook zo bij Apple of moet daar alles via Apple health lopen? Het zou kunnen zijn dat Apple health niet alles doorgeeft aan Vitality... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 21:43
s138 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:03:
Ik heb de eerste paar dagen mijn Mi Band 5 gebruikt via Google Fit en het lijkt erop dat mijn hartslag data gewoon gesynct is met Vitality. Punten heb ik er alleen niet voor gekregen omdat m'n stappen die paar dagen meer punten waard waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:08
Johan Bogle schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:48:
Ik heb een Polar Ignite en moet 'Start Training' op het apparaat doen om een hartslagbgebonden activiteit /doel te loggen.
De polar flow app heb ik in de Vitality app geselecteerd als sync. Ik gebruik geen Apple of andere apparaat/app

[ Voor 6% gewijzigd door wmeester op 06-01-2021 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:48
Ik moest in Apple health aangeven dat Vitality de hartslaggegevens mocht inzien. Daarvoor werkte het ook niet.

Dus instellingen, dan gezondheid, dan gegevenstoegang en apparaten, dan asr vitality en dan het schuifje van hartslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Weet iemand of het verhogen van de weekdoelen afhankelijk is van de punten die je haalt? Ik zat 3 weken op 300, toen een week op 400 en nu op 500. Is op zich geen probleem, maar ik had het idee dat het wat geleidelijker zou gaan. Nu scoor ik elke week tot nu toe ergens tussen de 1000 en 1500 punten, dus ik vroeg me af of daardoor de punten versneld oplopen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
klaaas schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:03:
Weet iemand of het verhogen van de weekdoelen afhankelijk is van de punten die je haalt? Ik zat 3 weken op 300, toen een week op 400 en nu op 500. Is op zich geen probleem, maar ik had het idee dat het wat geleidelijker zou gaan. Nu scoor ik elke week tot nu toe ergens tussen de 1000 en 1500 punten, dus ik vroeg me af of daardoor de punten versneld oplopen.
Haal je de weekdoelen dan gaat het daarna omhoog, soms met een vertraging. Hetzelfde geldt voor het niet halen van het doel, dan gaat je weekdoel omlaag.
In mijn geval zat ik eerst 3 weken op 300 punten, toen een week op 400, toen 500 en daarna ging het in stappen van 50 omhoog tot maximaal 800 punten. Ik haal meestal zo'n 1500 punten per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06 18:48
klaaas schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:03:
Het is afhankelijk of je je weekdoel haalt, niet afhankelijk van je aantal punten. Ik heb qua weekdoel het zelfde aantal doorlopen als jij, met +- 600 punten per week "maar".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
@Timmy en @DKjordy : Thx. Normaal verloop dus. Ik dacht dat het met het oog op een weekje griep o.i.d. wellicht handig was om wat minder punten te scoren als dat de doelen wat minder snel laat oplopen, maar als dat niet het geval is ga ik lekker door met alles loggen. En goed te weten dat het straks per 50 punten gaat. Dat is toch wat minder hard.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Kreeg vanmorgen een mailtje: "We hebben je Vitality status doorgegeven".

Als het goed is zijn de statussen per 31-12 doorgegeven aan de verzekeraars i.v.m. de verzekerings-cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
meestertje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:59:
Hier op 29 december een zwarte 44mm besteld en nog geen verzendbevestiging.. Ik baal stevig want met alleen stappen tellen ga ik mijn maanddoel (die al wel ingegaan is) vermoedelijk niet halen.
Als je hierdoor je maanddoel niet kunt halen, zou ik contact opnemen. Ik verwacht dat ze dan je eerste maanddoel omzetten en pas op 1 februari laten ingaan.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFFP17bg6V
meestertje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:59:
Ik heb op 1 januari de 40mm zilver besteld. Kreeg gisteren een pakbon per mail. Heb je die nog niet gehad?

Ik denk dat de 44mm space grey wel geliefd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsdew
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-05-2024
ZeRoC00L schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:58:
[...]

Als je hierdoor je maanddoel niet kunt halen, zou ik contact opnemen. Ik verwacht dat ze dan je eerste maanddoel omzetten en pas op 1 februari laten ingaan.
Ik heb dit nagevraagd en jammer genoeg kunnen ze hier niets aan veranderen. Het lijk er dus op dat je pech hebt als je de eerste maand niet de volledige cashback kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsdew
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-05-2024
xMaaiks schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:04:
[...]

Ik heb op 1 januari de 40mm zilver besteld. Kreeg gisteren een pakbon per mail. Heb je die nog niet gehad?

@meestertje
Op 30 december heb ik de 40mm space gray besteld en ontving op 31 december de pakbon. Tot op heden nog geen verzendbevestiging of iets dergelijks gekregen.
Toen ik Sparco gisteren naar de status van mijn bestelling vroeg zeiden ze dat Apple mijn bestelling aan het 'verwerken' is en dat ik zsm een track&trace zal ontvangen. Hopelijk zal dat dan deze week zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thsk
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-06 10:54
Sinds kort ben ik ook lid van asr vitality. Op 30 december de 44mm space gray Apple watch besteld maar tot op heden nog niks ontvangen.

Vraag; Kan ik ook een andere app dan de standaard 'workout' app gebruiken die op de apple watch is geïnstalleerd om mijn hartslag te tracken en die ook compatible is met asr vitality app? Is er daarnaast een app waarbij ik mijn gemiddelde hartslag kan zien zonder dat ik de programma hoef te beëindigen? Helaas gaat dat niet met de workout app van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflaav
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 20:05
Slickk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:03:
[...]

Begrijp ik goed dat je dus bijvoorbeeld een activiteit van 40 minuten kunt hebben, en zolang je gemiddelde hartslag daarbinnen voor minstens 20 minuten hoog genoeg is, je punten krijgt? Zonder dat die 20 minuten aaneengesloten hoeven te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
Ik vind het meten op hartslag een beetje matig eigenlijk. Mijn vriendin en ik wandelen elke middag tijdens de lunch ruim een halfuur. De hartslag van m'n vriendin is een stuk hoger; zij zit op 125 hartslagen per minuut, ik rond de 95. Zij krijgt dus, voor hetzelfde stuk lopen, al 100 punten, terwijl ik op 0 blijf haken. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 10:58
Knul schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:03:
Ik vind het meten op hartslag een beetje matig eigenlijk. Mijn vriendin en ik wandelen elke middag tijdens de lunch ruim een halfuur. De hartslag van m'n vriendin is een stuk hoger; zij zit op 125 hartslagen per minuut, ik rond de 95. Zij krijgt dus, voor hetzelfde stuk lopen, al 100 punten, terwijl ik op 0 blijf haken. Beetje jammer.
Tja, mensen met korte benen moeten ook meer trappen op de fiets tov mensen met lange benen, zo werkt de natuur toch?

Hartslag is evenredig aan je fysieke gesteldhied, mijn collega van 150 kilo zwaar heeft een natte rug na vier trappen lopen en mijn hartslag kijkt er niet van op. Maar voor die collega is dat een uitzonderlijke inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Wat zou jij voorstellen dan, om het "eerlijker" te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
Dat is onder andere het verschil tussen man en vrouw. Vrouwen hebben gemiddel genomen een snellere hartslag dan mannen. Een gelukje voor haar dus.

Normale hartslag vrouw

Hartritmes zijn verschillend bij mannen en vrouwen. Vrouwen hebben namelijk een hogere hartslag per minuut dan mannen. De hartslag in rust bij een vrouw is gemiddeld 76 slagen per minuut.

Normale hartslag man

Een normale hartslag voor een man is in rust rond de 68 slagen per minuut. De hartslag per minuut ligt hiermee lager dan bij de vrouw. Wel pompt het hart bij mannen meer bloed per hartslag door het lichaam. Dit komt doordat mannen vaak meer spiermassa hebben en zwaarder zijn dan vrouwen van dezelfde lengte: het lichaam heeft dus meer zuurstof en voedingsstoffen nodig.

Bron: https://www.ziekenhuis.nl...ormale-hartslag/item26144

[ Voor 8% gewijzigd door Saeverix op 06-01-2021 13:17 ]

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:55
gysman11 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Wat zou jij voorstellen dan, om het "eerlijker" te meten?
Je zou in ieder geval het verschil tussen mannen en vrouw kunnen wegnemen, zie ook @Saeverix post.

Ik heb sowieso een lage hartslag, m'n hartslag in rust is 52.

Maar goed, ik doe in de toekomst m'n smartwatch wel bij m'n vriendin om de pols, gratis punten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Knul schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:19:
[...]

Je zou in ieder geval het verschil tussen mannen en vrouw kunnen wegnemen, zie ook @Psyrael post.

Maar goed, ik doe in de toekomst m'n smartwatch wel bij m'n vriendin om de pols, gratis punten :+
Tja. Ik leer mijn zoontje altijd: "Als je vals speelt, kun je nooit winnen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Knul schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:19:
[...]

Je zou in ieder geval het verschil tussen mannen en vrouw kunnen wegnemen, zie ook @Psyrael post.

Zie het als een voordeel in plaats van een nadeel. Jij bent minder snel moe en zou een stapje sneller of een rondje extra kunnen lopen.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:08
Saeverix schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Zie het als een voordeel in plaats van een nadeel. Jij bent minder snel moe en zou een stapje sneller of een rondje extra kunnen lopen.
Ga hinkelen kijken wat dat met je hardslag doet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
Inflaav schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:00:
[...]

Begrijp ik goed dat je dus bijvoorbeeld een activiteit van 40 minuten kunt hebben, en zolang je gemiddelde hartslag daarbinnen voor minstens 20 minuten hoog genoeg is, je punten krijgt? Zonder dat die 20 minuten aaneengesloten hoeven te zijn?
In theorie ja, in de praktijk denk ik niet.

In theorie kun je bijvoorbeeld in Strava je workout aanpassen, waarbij je delen 'wegknipt' zodat je alleen de 20 minuten waarin je hartslag hoog was overhoudt. Ik heb dat zelf niet gedaan trouwens, maar het kan. Zoveel moeite voor wat puntjes heb ik er niet voor over en aangezien ik vooral hardloop zit ik altijd wel makkelijk op 70 á 80% van de max hartslag (220 - leeftijd).

In de praktijk? Nee, helaas. Dan kijkt de app naar de gemiddelde hartslag over 40 minuten. Gelukkig werkt dat nauwelijks in je nadeel, je scoort best snel minimaal 100 punten en al vrij snel 200 eerlijk gezegd.

Ik zou er ook niet zo precies mee omgaan. Als sporten en/of wandelen eenmaal onderdeel is van je dagelijkse en wekelijkse ritme, komt dat wel goed.

Ik weet zelf nog niet hoe ik de 800 punten per week ga halen. Door 3x per week sporten makkelijk aan de 600 punten, maar door thuiswerken en matig weer blijft het aantal stappen meestal net onder de 7500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Slickk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Ik weet zelf nog niet hoe ik de 800 punten per week ga halen. Door 3x per week sporten makkelijk aan de 600 punten, maar door thuiswerken en matig weer blijft het aantal stappen meestal net onder de 7500.
Ik werk al vanaf maart thuis.... Ben op een gegeven moment "naar m'n werk gaan lopen", en "naar huis gaan lopen". Voordat ik begin (ja, om 07:15 dus) een half uurtje wandelen, en als ik stop weer een half uurtje wandelen. Kwam van reistijd 90 minuten of meer, dus ben er fors op vooruit gegaan. Zittend beroep (IT), dus is dat wandelen sowieso geen slecht idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
ZeRoC00L schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:58:
[...]

Maanddoel gaat in op 1e dag van de maand volgend op de levering van je Apple Watch. Je kunt het in de app controleren:

onder in scherm de linker tab "Voor jou" en dan bovenin het scherm de tab "Beloningen". Staat daar iets bij over "cashback" -> dan heb je een maanddoel lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
gysman11 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:53:
[...]

Ik werk al vanaf maart thuis.... Ben op een gegeven moment "naar m'n werk gaan lopen", en "naar huis gaan lopen". Voordat ik begin (ja, om 07:15 dus) een half uurtje wandelen, en als ik stop weer een half uurtje wandelen. Kwam van reistijd 90 minuten of meer, dus ben er fors op vooruit gegaan. Zittend beroep (IT), dus is dat wandelen sowieso geen slecht idee.
Zoiets doe ik nu ook: in plaats van dat ik de auto pak voor boodschappen ga ik lopend naar de supermarkt tijdens de "lunchpauze". Heen en terug zit ik dan op 6000 stappen.
Op mijn vorige project, waarvoor ik op een kazerne zat(en het hotelleven leefde) haalde ik makkelijk 10.000 stappen per dag.

De 800+ per week gaat voor mij ook lastig worden helaas. Zeker met dit weer, want als ik ergens hekel aan heb is het wel buiten zijn terwijl het regent.

[ Voor 9% gewijzigd door darkkingll op 06-01-2021 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-05 08:31
xMaaiks schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:04:
[...]

Ik heb ook op 1 januari de 40mm zilver besteld en tot op heden alleen de 14 werkdagen levertijd mail gehad van Sparco. Het lijkt dus wat verschillend te gaan allemaal.
t_captain schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:58:
[...]

Maanddoel gaat in op 1e dag van de maand volgend op de levering van je Apple Watch. Je kunt het in de app controleren:

onder in scherm de linker tab "Voor jou" en dan bovenin het scherm de tab "Beloningen". Staat daar iets bij over "cashback" -> dan heb je een maanddoel lopen.
Dit klopt niet helemaal, bij mij is mijn maanddoel ingegaan op de eerstvolgende maandag na bestelling. Op 1 januari de Watch besteld, op 4 januari is mijn maanddoel ingegaan. Apple Watch is nog niet geleverd, maar ik moet de punten wel al halen. En ja, dat staat ook in de app.

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
[...]

Slim bedacht! Hou je dat een beetje vol? Bijvoorbeeld met regen en dergelijke? Ik wil het denk ik ook eens gaan proberen...

Chookity-pok

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Saeverix schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:09:
[...]

Slim bedacht! Hou je dat een beetje vol? Bijvoorbeeld met regen en dergelijke? Ik wil het denk ik ook eens gaan proberen...
Makkie. Echt. Er bestaat geen slecht weer. Daar hebben ze jassen/mutsen en paraplu's voor uitgevonden. Het lastigste? Als ik 's morgens niet gelopen heb, en het blijkt dan een drukke dag te zijn op het werk en je komt er 's avonds om 19:00 achter dat je pas 780 stappen hebt gezet. En dan nog is het prima te doen. (ok, soms heb ik er dan niet zoveel zin in, maar dan doe ik het toch. 1,5 uur lopen en hop, in de pocket). Beter dan bank hangen/chips eten.

Redenen om het niet te doen zijn er eigenlijk niet. Zelfs in de zomervakantie op mijn reisdag (naar de Ardeche) hebben we het gehaald. Gewoon tijdens de tank/koffie/lunch-stops een rondje over de parkeerplaats. Tent opzetten was ook 2000 stappen.

[ Voor 7% gewijzigd door gysman11 op 06-01-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meestertje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 31-05 14:10
[...]

Hier ook een zittend beroep (advocaat) en ik doe hetzelfde. En als ik het niet red om een of andere reden dan een lange wandeling tijdens de lunchpauze. Niet alleen voor mijn fysieke gezondheid, maar ook omdat ik gillend gek word als ik een dag het huis niet uit kom. Normaliter zat ik een uur en drie kwartier in de auto per dag. Ik maak sinds Corona een hoop meer stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
mannowlahn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:12:
[...]
Hartslag is evenredig aan je fysieke gesteldhied, mijn collega van 150 kilo zwaar heeft een natte rug na vier trappen lopen en mijn hartslag kijkt er niet van op. Maar voor die collega is dat een uitzonderlijke inspanning.
Dat is slechts ten dele waar. Je hartslag is voornamelijk genetisch bepaald. Mensen met gelijke conditie kunnen een behoorlijk afwijkende hartslag hebben.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
Ik ben sinds maart duidelijk meer gaan bewegen. Ik heb ook een zittend beroep en was voorheen 1,5 uur per dag onderweg. Nu start ik tenminste drie maal in de week de dag met hardlopen en elke middag ga ik een uur fietsen. Regent het dan sluit ik de dag af met een flinke wandeling.

In het begin kost het wat doorzettingsvermogen maar nu gaat het als vanzelf. Het is heerlijk om even de zinnen te verzetten en het werk achter je te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
DaMei schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:09:
[...]

[...]

Dit klopt niet helemaal, bij mij is mijn maanddoel ingegaan op de eerstvolgende maandag na bestelling. Op 1 januari de Watch besteld, op 4 januari is mijn maanddoel ingegaan. Apple Watch is nog niet geleverd, maar ik moet de punten wel al halen. En ja, dat staat ook in de app.
Bijzonder. Ik bestelde eind juli, ontving het horloge begin augustus en mijn maanddoel ging pas op 1-9 in. Ik was dan ook in de veronderstelling dat het maanddoel altijd per kalendermaand zou lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
wmeester schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:25:
[...]

Ik heb een Polar Ignite en moet 'Start Training' op het apparaat doen om een hartslagbgebonden activiteit /doel te loggen.
De polar flow app heb ik in de Vitality app geselecteerd als sync. Ik gebruik geen Apple of andere apparaat/app
het werkt nu. Vitality haalt de data direct uit de Polar app en niet uit Apple Health. Ik kan dus bevestigen dat je mee kan doen aan het programma met enkel een hartslagband. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFFP17bg6V
DaMei schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:09:
[...]

Ik heb ook op 1 januari de 40mm zilver besteld en tot op heden alleen de 14 werkdagen levertijd mail gehad van Sparco. Het lijkt dus wat verschillend te gaan allemaal.

[...]

Bij mij stond in de mail van de pakbon ook dat het 14 werkdagen kon duren, maar als ik dit topic zo doorlees, hoeven we ons daar niet heel veel zorgen om te maken. Jij hebt een mail gehad met enkel de melding dat het langer zou duren?

Dat je maanddoel ingaat op 4 januari is heel raar en lijkt mij een bug in de app.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotowillemk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-09-2022
Inflaav schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:00:
[...]

Ik heb nu 5 weken een Fitbit. Volgens mij maakt het niet uit of je aaneengesloten stappen zet of 'n voldoende hartslag score hebt. Het totaal over de dag wordt tot het maximum wordt bijgeteld. Kan dus over de hele dag gespreid. Althans voor de stappen weet ik het zeker voor de hartslag is dat wat lastiger te zien, maar ik vermoed hetzelfde. Loop wel bijna elke dag 2 uur, 5,5-6km/uur (want met pensioen.. ;-)) en kom uiteindelijk steeds op de maximale cardio punten. Een dag met alleen wat boodschappen en een beetje in en om huis eindigt al snel met +7500 stappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmatiz87
Ik heb net een activiteit (wielrennen) gedaan, 1 uur en 15 minuten met een gemiddelde hartslag van meer dan 70% van mijn maximale hartslag. Waarom krijg ik dan toch maar 200 en niet 300 (60+ minuten bij 70%)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
fotowillemk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:21:
[...]

Ik heb nu 5 weken een Fitbit. Volgens mij maakt het niet uit of je aaneengesloten stappen zet of 'n voldoende hartslag score hebt. Het totaal over de dag wordt tot het maximum wordt bijgeteld. Kan dus over de hele dag gespreid. Althans voor de stappen weet ik het zeker voor de hartslag is dat wat lastiger te zien, maar ik vermoed hetzelfde. Loop wel bijna elke dag 2 uur, 5,5-6km/uur (want met pensioen.. ;-)) en kom uiteindelijk steeds op de maximale cardio punten. Een dag met alleen wat boodschappen en een beetje in en om huis eindigt al snel met +7500 stappen..
Voor hartslag maakt het absoluut wél uit. Er wordt per workout gekeken naar de gemiddelde hartslag. Als je in de genoemde 40 minuten de eerste helft keihard hardloopt en de tweede helft rustig wandelt, dan kan je het maar beter opknippen in 2x 20 minuten workouts. Anders heb je kans op 0 punten. Ik vind zelf dat Vitality zou moeten kijken of er binnen de workout van x minuten een periode is van 20/30/60/90 minuten met 60/70/80% hartslag, maar ze hebben wellicht de data niet. Aan de andere kant, dan zou het halen van punten makkelijker worden en zouden ze de punten/percentages wellicht tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Welke tracker gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
mrmatiz87 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:32:
Ik heb net een activiteit (wielrennen) gedaan, 1 uur en 15 minuten met een gemiddelde hartslag van meer dan 70% van mijn maximale hartslag. Waarom krijg ik dan toch maar 200 en niet 300 (60+ minuten bij 70%)?
Wat geeft de app aan bij het punten overzicht? Ik kan me voorstellen dat deze aangeeft dat je hartslag net onder die 70% zat of je minder dan een uur daadwerkelijk hebt gefietst, als je tracker autostart/pauze heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmatiz87
darkkingll schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Wat geeft de app aan bij het punten overzicht? Ik kan me voorstellen dat deze aangeeft dat je hartslag net onder die 70% zat of je minder dan een uur daadwerkelijk hebt gefietst, als je tracker autostart/pauze heeft
Looptijd: 1 uur 15 min 53 sec
Gemiddelde hartslag: 155.0 (ja, flink aangepoot)
Gebruikt device: Garmin (Edge 820)

Het maakt nu niet zoveel uit, maar vind het gek dat ik niet de maximale punten heb behaald.

EDIT: ik keek bij mijn weekdoel, en dan pakt hij alleen de punten die ik nodig had om m'n weekdoel te behalen. In het overzicht met alle punten van januari zie ik wel 300 punten. Best onduidelijk 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door mrmatiz87 op 06-01-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
mrmatiz87 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Looptijd: 1 uur 15 min 53 sec
Gemiddelde hartslag: 155.0 (ja, flink aangepoot)
Gebruikt device: Garmin (Edge 820)

Het maakt nu niet zoveel uit, maar vind het gek dat ik niet de maximale punten heb behaald.

EDIT: ik keek bij mijn weekdoel, en dan pakt hij alleen de punten die ik nodig had om m'n weekdoel te behalen. In het overzicht met alle punten van januari zie ik wel 300 punten. Best onduidelijk 8)7
Ja, die verwarring snap ik wel. Zodra je je weekdoel gehaald hebt, telt die niet meer verder. Ze hadden beter kunnen doen dat die gewoon doortelt (bijv 1500/300), omdat het best groot in beeld staat.

Lekker bezig in ieder geval! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Vandaag mijn watch binnen gekregen maar helaas klikt het bandje niet. Zie dat dit heel vaak een probleem is.

Morgen maar eens kijken wie ik nu moet bellen, vanavond met hardlopen doe ik hem in ieder geval niet om.

Best wel triest dat zo’n duur apparaat na zoveel versies nog zulke fouten in zich heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFFP17bg6V
wildcardxl schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:47:
Vandaag mijn watch binnen gekregen maar helaas klikt het bandje niet. Zie dat dit heel vaak een probleem is.

Morgen maar eens kijken wie ik nu moet bellen, vanavond met hardlopen doe ik hem in ieder geval niet om.

Best wel triest dat zo’n duur apparaat na zoveel versies nog zulke fouten in zich heeft...
De verkopende partij (Sparco). Die hoort het af te handelen met de fabrikant. Wel rot..
Pagina: 1 ... 7 ... 40 Laatste