Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-02 12:43
Slyonic schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:56:
[...]

Ik heb hetzelfde. Klantenservice zegt dat het nog wel even kan duren, maar dat ze klanten wel zullen compenseren. Of dat werkelijk de gemiste punten zijn, betwijfel ik ten zeerste.
Toen ik erachter kwam dat het voor mij niet werkte heb ik mijn vrouw met een ander e-mailadres dan de vorige keer laten registreren en dat werkte wel gewoon. Ze kijken dus naar je e-mailadres. Daarna heb ik voor mezelf hetzelfde geprobeerd maar dat werkte niet. Waarschijnlijk omdat ik me al heb geprobeerd aan te melden met mijn nieuwe klantnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-02 21:05
davedido schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:03:
[...]

Waar staat dit? Dat is wel jammer dat je toch 2 jaar Ditzo moet hebben dan om de volledige cashback te ontvangen.
Stond iig in een nieuwsbrief van Ditzo, en heeft de asr Vitality klantenservice bij mij ook aangegeven in een chatgesprek toen ik ze ernaar vroeg.

Ik heb nu ook synchronisatie problemen. Bij op weekdoel klikken krijg ik kan niet laden melding, en als ik via menu naar punten ga dan staat er bij vandaag wel 8100 stappen maar 0 punten. Hopelijk dat t bij mij er morgenochtend dan ook alsnog in staat!

Gister al 250pt gehaald met sporten (die is wel gesynchroniseerd), vandaag dan 50 met stappen, morgen weer uur sporten dus met wat langer door laten lopen kom ik dan ook weer op 250, en vrijdag ook weer sporten dus 250 en dan heb ik mn weekdoel alweer binnen. Goed begin van het nieuwe jaar zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04 19:47
Elias2020 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 23:27:
Heb mijn watch ook binnen, jeeeh!

Weet iemand hier misschien of het goed gaat om twee smartwatches toe te voegen in de Vitality app? Ik wil mijn oude garmin namelijk blijven gebruiken als ik 1x per week ga banen trekken.

Volgens mij biedt de app wel de optie maar ik kan me ook voorstellen dat het niet werkt omdat het wellicht frauderen mogelijk maakt.
Als Garmin gewoon een eigen app heeft, moet dat wel lukken lijkt mij. Ik gebruik zelf ook gewoon Strava naast de Apple Health.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:55
Nieuwe update van de app. Overzicht activiteiten/punten is weer in de lucht.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:17
klaaas schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:21:
Op IOS nog niet zo te zien.. welke versie en besturingssysteem zit jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
thunder68 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:00:
[...]

Op IOS nog niet zo te zien.. welke versie en besturingssysteem zit jij?
Was idd handig geweest om erbij te vemelden. Ik heb het over Andorid. App zit nu op versie 1.31.1.31777 van 04-01.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:17
klaaas schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:21:
[...]

Was idd handig geweest om erbij te vemelden. Ik heb het over Andorid. App zit nu op versie 1.31.1.31777 van 04-01.
Mijn IOS-app heeft versie 1.20.9 (45386)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:41
klaaas schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:21:
Yep, hier ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Zijn de cash back voorwaarde gewijzigd? Ik heb mijn Ditzo zorgverzekering verlengd en nu mailen ze

Je kan cashback krijgen als je in 2022 één van de volgende verzekeringen hebt gehad:

Aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo

Let me share my screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:05
Aviv1 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:06:
Zijn de cash back voorwaarde gewijzigd? Ik heb mijn Ditzo zorgverzekering verlengd en nu mailen ze

Je kan cashback krijgen als je in 2022 één van de volgende verzekeringen hebt gehad:

Aanvullende zorgverzekering bij a.s.r. of Ditzo
Dat betreft de jaarlijkse cashback. Die werd altijd al over de aanvullende verzekeringen berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:32
Timmy schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:10:
[...]

Dat betreft de jaarlijkse cashback. Die werd altijd al over de aanvullende verzekeringen berekend.
Sow grappig, dat was ik dus helemaal vergeten. Wanneer zou dat uitbetaald worden ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 23:13
Rogar schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:17:
[...]

Sow grappig, dat was ik dus helemaal vergeten. Wanneer zou dat uitbetaald worden ongeveer?
Toevallig vanochtend een bericht over ontvangen:
Heb je het afgelopen jaar een zorgverzekering van a.s.r. of Ditzo gehad? Of een arbeidsongeschiktheidsverzekering van a.s.r. of Loyalis? Dan geven we de Vitality Status die je op 31 december bereikt had door aan de verzekeraar. Dit is de Vitality Status platinum.

In februari ontvang je bericht van je verzekeraar over de berekening en uitbetaling van de cashback. Dit kunnen meerdere berichten zijn als je meer dan één verzekering hebt.
Ik houd rekening met april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
internetinfo schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:44:
[...]

Toevallig vanochtend een bericht over ontvangen:

[...]

Ik houd rekening met april.
Thanks, ik heb (nog) geen mail ontvangen en zie wel wanneer het komt. Toch een leuk extraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
Rogar schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:49:
[...]

Thanks, ik heb (nog) geen mail ontvangen en zie wel wanneer het komt. Toch een leuk extraatje.
Haha, extraatje of sigaar uit eigen doos?

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:05
Rogar schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:17:
Ik heb even teruggekeken. Vorig jaar kreeg ik mijn cashback van Ditzo op 17 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
sjimmie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:14:
[...]

Sja, anders was je het kwijt geweest bij een andere verzekering en nu krijg je nog iets terug wat je eerder betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 23:13
sjimmie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:14:
[...]

Hoe kom jij bij sigaar uit eigen doos? Je krijgt tot letterlijk vijf maanden premie terug van je AV en/of twee maand van je TA. Verondersteld dat je daar wat profijt van hebt gehad én je andere weekdoelen hebt gehaald, is jouw conclusie m.i. meer dan onjuist.

[ Voor 3% gewijzigd door internetinfo op 05-01-2023 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Wat ik bedoel is wat algemeen geldt voor kortingen en cashbacks.
Je betaalt iets en dan krijg je een heel klein beetje terug van wat je al betaald hebt.
Het was ook geen "conclusie", vandaar dat ik begon met "haha".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:17
Vergeleken met andere zorgverzekeraars zijn de aanvullende pakketten van Ditzo al best goed qua prijs, en daarbovenop kun je dan nog extra korting krijgen wat mij dan géén sigaar uit eigen doos lijkt te zijn.

@internetinfo De prijzen zouden natuurlijk iets opgehoogd kunnen zijn om de cashbacks hierop te kunnen betalen, wat niet ondenkbaar is en je wel vaker ziet.
In het verleden had je namelijk ook gewoon van die ' collectieven ' waarbij je extra's of een eindejaars cashback kreeg, maar dat ging dan weer ten koste van bijvoorbeeld een hogere basispremie, slechtere polis, alternatieve cashbacks/vergelijkers(cadeaus) die niet mogelijk waren en was dus uiteindelijk overduidelijk een sigaar uit eigen doos.
En hoe goed de intenties ook mogen zijn van het hele programma, het blijft toch een commercieel beursgenoteerd bedrijf ( ASR ).
Maar er blijkt toch aardig wat geld beschikbaar te zijn voor dit soort maatschappelijke doeleinden, om maar over het Vitality programma zelf te hebben, dat is op zichzelf een enorme kostenpost, dat kan niet anders.
Die cashbacks op de aanvullende verzekeringen zijn dan ook wel peanuts te noemen.
En wellicht hebben verzekerden met aanvullende verzekeringen en een hoge vitality status wel veel minder kosten die vallen onder deze aanvullende verzekeringen, wij hebben die statistieken uiteraard niet!

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
De update van de app lijkt de synchronisatie problemen niet op te lossen. Grmbl...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Nee, de synchronisatie van Strava gaat ook niet via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aviv1
  • Laatst online: 04-02 22:08
ik kan nog steeds niet syncen met Strava. De laatste sync staat nog steeds op 3 januari en ik kan ook niet ontkoppelen.

Hoe kan dit nu toch?

Let me share my screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
@Aviv1 daar hebben heel veel mensen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55

tomic

Smexylittlebabe!

Ik kan niet eens inloggen.
Geen verbinding?

Verbinding met deze website is prima :-)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli Cohen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-01-2023
Aviv1 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:42:
ik kan nog steeds niet syncen met Strava. De laatste sync staat nog steeds op 3 januari en ik kan ook niet ontkoppelen.

Hoe kan dit nu toch?
Je bent niet de enige. Dit speelt al zeker 4 maanden en A.S.R. lost het niet op. Het is ook een stukje arrogantie
en minachting natuurlijk dit zo lang niet op te lossen. Uiteindelijk is het namelijk in hun voordeel dit uiterst traag op te lossen; mensen betalen wel de contributie maar krijgen niet de punten die ze verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Voor zover ik weet zijn er alleen langdurige problemen met de koppeling tussen ASR-Vitality en Strava. De andere syncronisaties zijn soms wat traag maar werken wel altijd binnen een dag. En we weten niet of het Vitality/Strava probleem aan de ASR kant of de Strava kant ligt. Dus om nou ASR te betichten van minachting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:00

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Ik ben oprecht benieuwd waarom je Strava zou willen koppelen aan ASR? Is dat omdat je anders geen activiteiten kan uploaden? Zelf gebruik ik Garmin Connect afwisselend met Apple Health en dat gaat al de hele week probleemloos. Hij upload ook alles automatisch naar Strava.

Sta op 650 punten momenteel met 2x hardlopen, 1x zwemmen en elke dag 10.000 stappen. Het gaat niet vanzelf, moet er echt wel bewust aan denken en gaan doen. Met name aan de stappen komen icm thuiswerken is wel een eye opener. Maargoed, dat is natuurlijk ook de bedoeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Elias2020 op 06-01-2023 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Elias2020 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:08:
Ik ben oprecht benieuwd waarom je Strava zou willen koppelen aan ASR? Is dat omdat je anders geen activiteiten kan uploaden? Zelf gebruik ik Garmin Connect afwisselend met Apple Health en dat gaat al de hele week probleemloos. Hij upload ook alles automatisch naar Strava.
Omdat Strava niet via Apple Health naar ASR Vitality gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

sjimmie schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:11:
[...]

Omdat Strava niet via Apple Health naar ASR Vitality gaat.
Echt niet? Mijn stappen worden gesynced met Apple Health en mijn Garmin die ik soms draag.
Wellicht gaat het dan om activiteiten?

Edit; als dat waar is dan blijf ik sporten met mijn Garmin en draag ik buiten het sporten om mijn AW denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Elias2020 op 06-01-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Elias2020 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:16:
[...]

Echt niet? Mijn stappen worden gesynced met Apple Health en mijn Garmin die ik soms draag.
Wellicht gaat het dan om activiteiten?
Stappen zijn het probleem niet, activiteiten van Strava gaan niet via Apple Health naar ASR Vitality.

EDIT: Stappen staan los van Strava, dat doet de telefoon en evt smart watch zelf wel.

[ Voor 11% gewijzigd door sjimmie op 06-01-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

sjimmie schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:18:
[...]

Stappen zijn het probleem niet, activiteiten van Strava gaan niet via Apple Health naar ASR Vitality.

EDIT: Stappen staan los van Strava, dat doet de telefoon en evt smart watch zelf wel.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als ik dan een work out selecteer op mijn AW, zonder daar Strava in te betrekken, gaat het dan wel goed naar ASR? Ik dacht eerder te lezen in dit topic dat dit geen problemen veroorzaakt.

Want als dat niet kan, dan blijf ik sporten met mijn Garmin en draag ik buiten het sporten om mijn AW. Geen zin gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:38
Ik hoor hier veel over synchronisatieproblemen, maar het lukt mij nu niet om m'n reward te selecteren voor m'n weekdoel. Als ik "Credit 1" selecteer en dan "choose", krijg ik de melding "Unable to Load - An unknown error has occured.". Is al een paar dagen zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Elias2020 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:23:
[...]

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als ik dan een work out selecteer op mijn AW, zonder daar Strava in te betrekken, gaat het dan wel goed naar ASR? Ik dacht eerder te lezen in dit topic dat dit geen problemen veroorzaakt.

Want als dat niet kan, dan blijf ik sporten met mijn Garmin en draag ik buiten het sporten om mijn AW. Geen zin gedoe.
Je kan ASR-Vitality aan Apple Health koppelen, alleen is het wel aan te raden om die zelf regelmatig te synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:29
Ik gebruik hier altijd Polar Flow sync en daar nooit problemen mee. Strava of andere sync methoden heb ik geen ervaring mee.
Je kan in de app wel zien waar ie als laatste mee heeft gesynced. Misschien dat twee sync opties elkaar in de weg zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Timmy schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:19:
[...]

Ik heb even teruggekeken. Vorig jaar kreeg ik mijn cashback van Ditzo op 17 februari.
Hier op de 16e. Neem aan dat het dus dit jaar ook weer ergens half februari zal zijn. Maar het is extra, dus ik zie het vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
@wmeester ik weet niet waarop je precies reageert, maar er zijn al een poos voor veel mensen sync problemen tussen asr en strava. ook de work-arounds, die vaak maar niet altijd werken, worden al maanden besproken hier.

van de sync tussen asr en apple health is gewoon op de website te lezen dat je die zelf regelmatig moet syncen.

[ Voor 20% gewijzigd door sjimmie op 06-01-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli Cohen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-01-2023
sjimmie schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:49:
@wmeester ik weet niet waarop je precies reageert, maar er zijn al een poos voor veel mensen sync problemen tussen asr en strava. ook de work-arounds, die vaak maar niet altijd werken, worden al maanden besproken hier.

van de sync tussen asr en apple health is gewoon op de website te lezen dat je die zelf regelmatig moet syncen.
Welke workarounds zijn er behalve het hernoemen van activiteiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Eli Cohen schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:50:
[...]

In het verleden hielp het hier om de koppeling tussen ASR en Strava te verwijderen, de app te verwijderen, de telefoon te rebooten en alles weer opnieuw in te stellen. Vandaag was hernoemen van de activiteit in strava genoeg. Omdat ik Workoutdoors gebruik werkt het soms ook om de activiteit uit strava te verwijderen en vanuit workoutdoors opnieuw naar strava te sturen. En het heeft een keer geholpen om het type activiteit in strava te veranderen (Type: Training of Race).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 21:25
Eli Cohen schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:50:
Voor mij werkte vandaag het verwijderen van de Strava koppeling en het vervolgens opnieuw koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-04 12:24
Is er nog een kortingscode voor de Watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
TrueGamer schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:25:
Is er nog een kortingscode voor de Watch?
Er is inderdaad een veld voor een kortingscode, maar volgens mij staat die er voor de show.
Zal wel voor ongebruikelijkheden zijn, als dan.

Het hele aankoopbedrag kun je toch volledig terugkrijgen, dus dan nogmaals korting krijgen zou toch ook onlogisch zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een nieuwe watch besteld, maar doel gaat 1 februari in.
Iemand toevallig al geprobeerd om het doel eerder in te laten gaan ?
(m'n oude liep tot en met december, dus op zich zou het mogelijk moeten zijn lijkt me).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:50

zerocool82

Ignorance causes chaos

ZeRoC00L schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:25:
Een nieuwe watch besteld, maar doel gaat 1 februari in.
Iemand toevallig al geprobeerd om het doel eerder in te laten gaan ?
(m'n oude liep tot en met december, dus op zich zou het mogelijk moeten zijn lijkt me).
Nee dit is niet mogelijk je kan pas bestellen in de eerste maand nadat de 24 maanden zijn verlopen, vervolgens kan je pas cashback hiervoor krijgen in de eerstvolgende maand (in dit geval februari). Dit kan je niet aanpassen / kan niet voor je worden aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:43
Ik heb afgelopen maand mijn 24e maand cashback op de AW binnengehaald en me afgemeld voor Vitality. De Watch zelf heb ik een jaar geleden al verkocht, vond het om de dag laden erg storend worden en het kostte me bovendien op een gegeven moment punten (Watch in de nacht niet geladen).

Mijn persoonlijke Vitality-hack voor wie het interesseert: voordat ik de AW verkocht heb ik voor een paar tientjes een Fitbit op marktplaats gekocht. Daar heb ik uiteindelijk een jaar mee rond mijn enkel gelopen. De Fitbit doet ongeveer twee weken op 1 lading en om je enkel registreert ie beter/meer stappen dan om de pols. Bovendien loop je dan niet met een (imho) lelijk ding om je pols en kun je een gewoon horloge of smartwatch dragen. Kwam op deze manier met stappen bijna iedere week wel aan 800 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-04 12:24
JohanNL schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:45:
[...]

Er is inderdaad een veld voor een kortingscode, maar volgens mij staat die er voor de show.
Zal wel voor ongebruikelijkheden zijn, als dan.

Het hele aankoopbedrag kun je toch volledig terugkrijgen, dus dan nogmaals korting krijgen zou toch ook onlogisch zijn :)
Maar besteld zonder kortingscode dan..

Wel beter voor mijn sportieve voornemens dat het gewoon de volle mep is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-04 08:32
Nog geen Apple Watch aangeschaft maar wil al wel de weekdoelen halen door mijn stappen te halen. Is het ook mogelijk zonder tracker punten te krijgen voor een activiteit of is daar echt een hartslag voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Blekkienl schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:39:
Nog geen Apple Watch aangeschaft maar wil al wel de weekdoelen halen door mijn stappen te halen. Is het ook mogelijk zonder tracker punten te krijgen voor een activiteit of is daar echt een hartslag voor nodig?
Een tracker is een must, dat zou ook met veel telefoons kunnen die zelf een stappenteller hebben.
Maar of dat een succes is...
In iedergeval heb je minimaal 7500 stappen nodig op een dag om punten te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
JohanNL schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:47:
[...]

Een tracker is een must, dat zou ook met veel telefoons kunnen die zelf een stappenteller hebben.
Maar of dat een succes is...
In iedergeval heb je minimaal 7500 stappen nodig op een dag om punten te verdienen.
Nee, loop er wel tegen aan dat de punten soms tegenvallen. Tot nu toe 3 vd 4 weekdoelen gehaald. Sport minimaal 2x in de week, CrossFit of hardlopen en haal iedere dag de 10k stappen. Dat laatste is een kleine moeite naast m’n werk.

Ik ga binnenkort de AW aanschaffen. De helft cashback lijkt me al heel goed haalbaar. De rest is alleen maar mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Elke dag 10k stappen helpt enorm! Das 100 punten per dag en je hebt er (uiteindelijk) 800 per week nodig. Moet ook in het weekend dus, dat dan weer wel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Met wandelen gaat het inderdaad snel. Ik merk dat 10.000 stappen per dag best haalbaar is, doe nu alles lopend dat ik eerst met de fiets deed. Probeer tijdens werktelefoontjes ook zoveel mogelijk te wandelen.

Merk dat ik ook gevoelig ben om daarna toch nog even 5000 extra stappen te pakken om 200 punten te behalen. Het werkt wel voor mij dus wel tot nu toe, 1350 punten zojuist aangetikt. Beweeg aanzienlijk meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phoolie
Elias2020 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:14:
Met wandelen gaat het inderdaad snel. Ik merk dat 10.000 stappen per dag best haalbaar is, doe nu alles lopend dat ik eerst met de fiets deed. Probeer tijdens werktelefoontjes ook zoveel mogelijk te wandelen.

Merk dat ik ook gevoelig ben om daarna toch nog even 5000 extra stappen te pakken om 200 punten te behalen. Het werkt wel voor mij dus wel tot nu toe, 1350 punten zojuist aangetikt. Beweeg aanzienlijk meer.
Zie je? Als je eenmaal gestart ben, vind je vaak hele creatieve oplossingen, zoals lopen ipv fietsen of wandelen tijdens het bellen.

Als je nou een keer echt moet fietsen, kan je ook nog je linkerarm (als je daar je AW om hebt) een beetje langs je lichaam laten zwaaien, dat telt ook als stappen :) Moet je natuurlijk wel in de mogelijkheid zijn om met 1 hand te sturen. Dus in drukke gebieden niet aan te raden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Blekkienl schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:39:
Bluetooth hartslagband op marktplaats kopen en dan met bv Strava op je telefoon een activiteit starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
sjimmie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:04:
[...]

Bluetooth hartslagband op marktplaats kopen en dan met bv Strava op je telefoon een activiteit starten?
Ik heb nog wel een amazfit gtr2, werkt dat via strava ook mbt hartslag?

[ Voor 4% gewijzigd door Blekkienl op 10-01-2023 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Blekkienl schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:38:
[...]

Ik heb nog wel een amazfit gtr2, werkt dat via strava ook mbt hartslag?
Jazeker. Alleen is de Strava sync van asr behoorlijk ruk maar als die het eens doet, werkt het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:29
sjimmie schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:49:

Ik reageer op de wat negatieve berichten over sync problemen en de support die ruk is. Af en toe een positief signaal zeg maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
ascent schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:05:
[...]

Jazeker. Alleen is de Strava sync van asr behoorlijk ruk maar als die het eens doet, werkt het zeker!
Thanks, ga het uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
wmeester schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:33:
[...]

Ik reageer op de wat negatieve berichten over sync problemen en de support die ruk is. Af en toe een positief signaal zeg maar :-)
De negatieve berichten gaan specifiek over de Strava sync. Dat blijft gewoon ruk ook al heb jij goede ervaringen met andere vormen van synchronisatie.

Ik zou zelf ook geholpen zijn als ze Wahoo synchronisatie aan zouden bieden. Maar zo zal iemand anders dan weer integratie met merk X willen hebben. Daarom is die synchronisatie met Strava zo handig en belangrijk: daarmee pak je in 1x de synchronisatie met een heel aantal trackers, die je dan niet apart hoeft te integreren in Vitality.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Phoolie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:46:
[...]

Zie je? Als je eenmaal gestart ben, vind je vaak hele creatieve oplossingen, zoals lopen ipv fietsen of wandelen tijdens het bellen.

Als je nou een keer echt moet fietsen, kan je ook nog je linkerarm (als je daar je AW om hebt) een beetje langs je lichaam laten zwaaien, dat telt ook als stappen :) Moet je natuurlijk wel in de mogelijkheid zijn om met 1 hand te sturen. Dus in drukke gebieden niet aan te raden :)
Ja grappig hoe dat werkt, terwijl het 'slechts' om 2 tientjes per maand gaat. Vandaag zelfs een pakketje dat op thuisbezorging stond naar een pick up point verplaatst. Beter voor conditie, milieu en zit niet de hele tijd in luistermodus of ik de deurbel niet mis.

Schrok wel van mijn cardioconditie die de AW aangaf (voor wat zo'n meting waard is). Dacht dat die best aardig was met 2x per week 7km hardlopen, 11km per uur. Zit onder het gemiddelde blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Elias2020 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:22:
[...]
Schrok wel van mijn cardioconditie die de AW aangaf (voor wat zo'n meting waard is). Dacht dat die best aardig was met 2x per week 7km hardlopen, 11km per uur. Zit onder het gemiddelde blijkbaar.
Ik zou dat met een korrel zout nemen. Hartslag verschilt enorm per persoon. Ik heb voor mijn leeftijd een hoge maximale hartslag en mijn hartslag gaat dan ook redelijk makkelijk omhoog als ik b.v. een rondje stevig doorwandel. Op basis daarvan vindt mijn watch ook dat mijn conditie maar matig is, terwijl ik, als fanatiek fietser, weet dat dat best meevalt :)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:18
Hier is ie dan weer hoger dan een tool zoals runalyze (waar ik meer vertrouwen in heb) aangeeft.
Verder had apple eerst de max op 60 staan maar bij een IOS update hebben ze die zo te zien op 65 gezet.

Ben momenteel merkbaar mijn conditie na een paar maanden rust weer flink aan het opbouwen maar hiervan zie ik dus niks terug in de grafiek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTtEZV2HhIWilJ5hCN1CV9WOTh8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUoxFkLpZ7l8GP2hk3knJHPZ.jpg?f=fotoalbum_large

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
klaaas schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:30:
[...]

Ik zou dat met een korrel zout nemen. Hartslag verschilt enorm per persoon. Ik heb voor mijn leeftijd een hoge maximale hartslag en mijn hartslag gaat dan ook redelijk makkelijk omhoog als ik b.v. een rondje stevig doorwandel. Op basis daarvan vindt mijn watch ook dat mijn conditie maar matig is, terwijl ik, als fanatiek fietser, weet dat dat best meevalt :)
Cardioconditie (afgeleide van VO2max op een AW) is iets anders dan je hartfrequentie bij een bepaalde inspanning. https://www.prorun.nl/training/de-vo2-max-deel-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
sjimmie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:42:
[...]

Cardioconditie (afgeleide van VO2max op een AW) is iets anders dan je hartfrequentie bij een bepaalde inspanning. https://www.prorun.nl/training/de-vo2-max-deel-1/
Je bedoelt de schatting van de VO2max die je AW maakt op basis van hartslag en beweging?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
klaaas schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Je bedoelt de schatting van de VO2max die je AW maakt op basis van hartslag en beweging?
Ik bedoel niks, ik leg alleen uit alleen dat hierboven iets werd gezegd dat cardioconditie bepaald zou worden door hoe hard je hartslag omhoog zou gaan ofzo. Dat de AW het op zijn eigen manier doet staat daar verder los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
sjimmie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Ik bedoel niks, ik leg alleen uit alleen dat hierboven iets werd gezegd dat cardioconditie bepaald zou worden door hoe hard je hartslag omhoog zou gaan ofzo. Dat de AW het op zijn eigen manier doet staat daar verder los van.
Volgens mij doet de AW precies wat ik bedoel en wat jij lijkt te ontkennen. De AW bepaalt de cardioconditie op basis van beweging (GPS) en hartslag (en daarnaast geslacht, leeftijd, gewicht e.d.). Het probleem daarbij is dat het gemiddeld wel ongeveer klopt, maar dat er per persoon behoorlijke afwijkingen kunnen zijn. Vergeleken met mensen van mijn leeftijd, gewicht en vergelijkbare conditie heb ik altijd een (fors) hogere hartslag bij een bepaalde inspanning. Het algoritme van de AW dat je cardioconditie bepaalt houdt geen rekening met dat soort afwijkingen van het gemiddelde. Reden genoeg om een lager dan verwachte cardioconditewaarde met een korrel zout te nemen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-04 13:52

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
klaaas schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:03:
[...]

Volgens mij doet de AW precies wat ik bedoel en wat jij lijkt te ontkennen. De AW bepaalt de cardioconditie op basis van beweging (GPS) en hartslag (en daarnaast geslacht, leeftijd, gewicht e.d.). Het probleem daarbij is dat het gemiddeld wel ongeveer klopt, maar dat er per persoon behoorlijke afwijkingen kunnen zijn. Vergeleken met mensen van mijn leeftijd, gewicht en vergelijkbare conditie heb ik altijd een (fors) hogere hartslag bij een bepaalde inspanning. Het algoritme van de AW dat je cardioconditie bepaalt houdt geen rekening met dat soort afwijkingen van het gemiddelde. Reden genoeg om een lager dan verwachte cardioconditewaarde met een korrel zout te nemen.
Het enige wat ík dus uit die grafiek zou halen is dat je conditie min of meer het zelfde is gebleven.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Flappiewappie schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:02:
[...]

Het enige wat ík dus uit die grafiek zou halen is dat je conditie min of meer het zelfde is gebleven.
En zelfs dat is de vraag. Als ik na een maand wandelen op de Veluwe een maand ga wandelen in Friesland heb je groot kans dat dit soort schattingen een verbetering van je conditie aangeven, terwijl dat ten zeerste de vraag is ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Tinusvolkel schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:22:
Verder had apple eerst de max op 60 staan maar bij een IOS update hebben ze die zo te zien op 65 gezet.
Ja en als je bv beta blokkers gaat gebruiken en die in iOS zet dan springt ie weer 5 punten anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleytjuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-04 17:57
Weet iemand of je wel recht heb op 24 maanden cashback als je maanddoel op 1 februari ingaat? Watch is aangeschaft, echter gaat maanddoel natuurlijk pas 1 februari in. Loopt de cashback dan gewoon door tot en met februari ‘25 of tot januari ‘25 waardoor ik één hele maand aan cashback misloop?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Jan 25, maar dan heb je toch precies 24 maanden cashback?
(Laatste kun je behalen in Jan 25 en wordt uitbetaald in feb 25)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Marleytjuh schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 01:07:
Weet iemand of je wel recht heb op 24 maanden cashback als je maanddoel op 1 februari ingaat? Watch is aangeschaft, echter gaat maanddoel natuurlijk pas 1 februari in. Loopt de cashback dan gewoon door tot en met februari ‘25 of tot januari ‘25 waardoor ik één hele maand aan cashback misloop?
Je zou mogelijk wel in 2025 óók een verzekering van ASR/Ditzo moeten nemen om die laatste maand cashback te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:38
Vraagje: stel je voor ik doe een hartslag activiteit van 2u met een gemiddelde hartslag van 50% tov max hartslag, waarvan de eerste 90 minuten wel > 60% van max hartslag zijn.

Telt ASR deze activiteit dan als 90mins activiteit (en dus 250 punten), of krijg je hier geen punten voor omdat je over de gehele activiteit genomen onder de 60% zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Als je de activiteit in zijn geheel registreert dan krijg je geen punten. Sluit je de registratie af na 90 minuten dan ben je spekkoper en heb je 250 punten te pakken.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjimmie
bartosiej schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:41:
Vraagje: stel je voor ik doe een hartslag activiteit van 2u met een gemiddelde hartslag van 50% tov max hartslag, waarvan de eerste 90 minuten wel > 60% van max hartslag zijn.

Telt ASR deze activiteit dan als 90mins activiteit (en dus 250 punten), of krijg je hier geen punten voor omdat je over de gehele activiteit genomen onder de 60% zit?
Dat hangt er dan nog van af hoeveel meer dan 60% de eerste 90 minuten waren en hoeveel minder dan 60% die 30 minuten waren. Want het gaat uiteindelijk om het gemiddelde van het geheel. Met bv 90 minuten op 80% en 30 minuten op 50% zit je gemiddeld nog op 73%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Marleytjuh schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 01:07:
Dat hangt er van af of je per 1/1/25 overstapt of blijft.
Want als je overstapt dan stopt het. (ook als je bv al 1/1/24 overstapt; dan krijg je maar 11 maanden cashback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:36
Tinusvolkel schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:22:
Hier is ie dan weer hoger dan een tool zoals runalyze (waar ik meer vertrouwen in heb) aangeeft.

Ben momenteel merkbaar mijn conditie na een paar maanden rust weer flink aan het opbouwen maar hiervan zie ik dus niks terug in de grafiek.

[Afbeelding]
Je kunt de gegevens uit het verleden ook updaten door ze te laten bijwerken. Als je bij dat grafiekje bent van je screenshot, scroll je iets naar onder en daar staat iets over 'Cardioconditiegegevens bewerken'. Sinds ik een watch heb stond die al op 60 bij mij, nu zit daar meer detail in gezien ze nu ook boven de 60 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Slickk schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:15:
[...]

Je kunt de gegevens uit het verleden ook updaten door ze te laten bijwerken. Als je bij dat grafiekje bent van je screenshot, scroll je iets naar onder en daar staat iets over 'Cardioconditiegegevens bewerken'. Sinds ik een watch heb stond die al op 60 bij mij, nu zit daar meer detail in gezien ze nu ook boven de 60 gaan.
Bedankt voor de tip (y) maar zie nog weinig veranderen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:36
Tinusvolkel schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:25:
[...]

Bedankt voor de tip (y) maar zie nog weinig veranderen…
Bij mij veranderde de scores van begin 2021 wel redelijk, in ieder geval geen maandenlange reeks van 60 meer. Ik doe er niet zoveel mee, maar zag het toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trosje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-10-2023
Momenteel gebruik ik mijn Apple Watch tijdens hockey om punten te scoren (zweetband hier overheen ter bescherming). Dit werkt maar is niet ideaal voor mij.

Weet iemand of het mogelijk is een losse hartslagmeter om de borst (Zoals Garmin en Polar) hieraan te koppelen om zo alsnog de punten te sprokkelen terwijl het horloge aan de kant ligt?

Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Heeft iemand ervaring met het scoren van hartslagpunten met zwemmen? Met een AW schijnt dat goed te gaan, maar aangezien ik die niet heb zoek ik een andere optie. Veel van de trackers schijnen vanwege de optische hartslagmeting bij zwemmen geen of slechte hartslaggegevens op te leveren?

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

klaaas schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:51:
Heeft iemand ervaring met het scoren van hartslagpunten met zwemmen? Met een AW schijnt dat goed te gaan, maar aangezien ik die niet heb zoek ik een andere optie. Veel van de trackers schijnen vanwege de optische hartslagmeting bij zwemmen geen of slechte hartslaggegevens op te leveren?
Ik heb vorige week met een Garmin Venu horloge 100 punten gekregen voor 40 minuten zwemmen. Hartslag van 115 bpm, had geen cardiotraining geselecteerd op het horloge(dat wordt wel aangeraden), maar gewoon zwemsessie gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
trosje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:39:
Momenteel gebruik ik mijn Apple Watch tijdens hockey om punten te scoren (zweetband hier overheen ter bescherming). Dit werkt maar is niet ideaal voor mij.

Weet iemand of het mogelijk is een losse hartslagmeter om de borst (Zoals Garmin en Polar) hieraan te koppelen om zo alsnog de punten te sprokkelen terwijl het horloge aan de kant ligt?

Ik gebruik weleens een losse hartslagband icm mijn iPhone en heel soms ook icm mijn Apple Watch. (je kan een BT hartslagband rechtstreeks pairen met de watch) Alleen weet ik niet 100% zeker of de activiteit gestart op de watch "werkt" als je de watch niet om hebt en de band wel daaraan koppelt. (als ik hem icm mijn iPhone gebruik dan doe ik dat via Strava, doe ik het via mijn watch dan gebruik ik de standaard Apple Activiteiten app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 21:25
trosje schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:39:

Ja, er zijn hartslagmeters waarbij het niet nodig is om hem gekoppeld te houden met een watch / telefoon om je sportieve activiteiten te meten, zie bijvoorbeeld: https://www.polar.com/nl/sensors/h10-heart-rate-sensor

Polar synchroniseert voor zover ik weet prima met Vitality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik had het hierboven ook over een Polar hartslagband.
Maar ik kan me niet voorstellen dat het niet zou werken met een willeukeurige andere Bluetooth hartslagband die met apple werkt.

[ Voor 55% gewijzigd door sjimmie op 13-01-2023 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Heeft iemand ervaring met het verlopen van het gratis jaar? Stopt dat precies 365 dagen na begin, of loopt het daarna nog even door? Mijn vrouw had per 1 feb 2022 ASR Vitality Only gestart en is dit jaar toch niet overgestapt op een ASR/Ditzo zorgverzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
sjimmie schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:24:
Heeft iemand ervaring met het verlopen van het gratis jaar? Stopt dat precies 365 dagen na begin, of loopt het daarna nog even door? Mijn vrouw had per 1 feb 2022 ASR Vitality Only gestart en is dit jaar toch niet overgestapt op een ASR/Ditzo zorgverzekering.
Zou de maand daarna moeten stoppen, maar je ontvangt hier wel vooraf bericht over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
sjimmie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 07:18:
Ik had het hierboven ook over een Polar hartslagband.
Maar ik kan me niet voorstellen dat het niet zou werken met een willeukeurige andere Bluetooth hartslagband die met apple werkt.
Niet alle Polar hartslagbanden zijn gelijk. De H10 heeft geheugen voor 1activiteit, waardoor je behalve voor starten en afsluiten geen telefoon nodig hebt. De H9 heeft die mogelijkheid niet.

En ik kreeg bij het verlopen van mijn gratis jaar ruim op tijd bericht. Loopt idd nog 1 maand door.

[ Voor 9% gewijzigd door klaaas op 14-01-2023 14:44 ]

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
ik koppel de band gewoon 1:1 aan de watch of iphone tijdens de activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
sjimmie schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:35:
ik koppel de band gewoon 1:1 aan de watch of iphone tijdens de activiteit.
@Kaspers had het over een band die je gedurende de activiteit niet gekoppeld hoeft te houden. Voor sporten waar je geen watch of telefoon kunt of wilt gebruiken is zo'n band een handige optie.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Telefoon of watch op afstand binnen BT bereik leggen…
overigens las ik “ hieraan te koppelen” als dus wel koppelen.

[ Voor 37% gewijzigd door sjimmie op 15-01-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:12

Piggen

Lekker bakkie

Misschien een tip voor wie nog een compatible tracker zoekt: op Marktplaats staan diverse nieuwe Fitbit Inspire 3 voor €50 aangeboden. Kennelijk kreeg je er eind vorig jaar eentje bij een Pixel 6a. Had in eerste instantie een Charge via ASR besteld, maar dit leek me eigenlijk een betere optie als vervanger van mijn (incompatible) Huawei Band, dus de Charge geannuleerd.

Ik ben zelf sinds begin dit jaar begonnen met Vitality en ik moet zeggen dat het wel motiveert, maar dat ik de apps beschamend ruk vind. Waarschijnlijk al tig maal benoemd door anderen, maar toch.

- app moet vaak dingen laden
- discrepantie tussen stappen (Vitality-app telt minder stappen dan in Apple Gezondheid, waardoor ik in het begin doelen toch niet haalde - hopelijk opgelost met de Fitbit)
- Bij de Fietsapp moet ik ook maar hopen dat m'n rit geregistreerd is. Als ik een rit stop, zie ik helemaal niets en na een hele tijd komt dan m'n rit in de app (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoZ
  • Laatst online: 22-08-2024
Piggen schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:57:

- discrepantie tussen stappen (Vitality-app telt minder stappen dan in Apple Gezondheid, waardoor ik in het begin doelen toch niet haalde - hopelijk opgelost met de Fitbit)
Dit is vreemd en zou eigenlijk niet moeten kunnen. Vitality haalt zijn data namelijk uit de gezondheidsapp.
Ik weet wel dat bepaalde apps van derden (bijvoorbeeld stappenteller) een ander aantal weergeeft dan Gezondheid. Maar bij mij is het aantal stappen in Gezondheid exact hetzelfde aantal stappen in Vitality (wat logisch is aangezien Vitality Gezondheid als bron gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

StefanoZ schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:34:
[...]

Dit is vreemd en zou eigenlijk niet moeten kunnen. Vitality haalt zijn data namelijk uit de gezondheidsapp.
Ik weet wel dat bepaalde apps van derden (bijvoorbeeld stappenteller) een ander aantal weergeeft dan Gezondheid. Maar bij mij is het aantal stappen in Gezondheid exact hetzelfde aantal stappen in Vitality (wat logisch is aangezien Vitality Gezondheid als bron gebruikt)
Ja, zou ik ook denken. Misschien heeft het ermee te maken dat Apple Gezondheid ook nog Huawei Health als bron heeft. Dat het aantal stappen in Gezondheid een combinatie is van wat de iPhone meet en wat Huawei meet, maar dat Vitality alleen de stappen van de iPhone pakt. Ik weet het ook niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Piggen schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:57:

- Bij de Fietsapp moet ik ook maar hopen dat m'n rit geregistreerd is. Als ik een rit stop, zie ik helemaal niets en na een hele tijd komt dan m'n rit in de app (of niet).
Je moet in de Vitality App de Apple Health synchroniseren en daarmee loopt die theoretisch dus altijd iets achter. Daarbij komt dat de automatische sync tussen Watch en iPhone (waarop de Health data staat) ook altijd wat vertraagd is. Maar als je eind van de dag, of zelfs de volgende dag, zelf in Vitality de Apple sync uitvoert zal het gewoon sync zijn.

En bij de fietsapp duurt het inderdaad best een poosje, maar heb ik alleen weleens een rit gemist doordat ik te langzaam ging of vergeten was op tijd te stoppen (en dus gemiddeld alsnog te langzaam was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleytjuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-04 17:57
Hoelang duurde het bij jullie de Apple Watch ontvingen? Want ik las ergens dat het maximaal twee weken kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
@Marleytjuh voor levering ben je gewoon helemaal afhankelijk van de voorraad van de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybanana
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
@Marleytjuh
Mijn AW8 was 5 dagen na bestelling binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Marleytjuh schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:11:
Hoelang duurde het bij jullie de Apple Watch ontvingen? Want ik las ergens dat het maximaal twee weken kan duren.
Stond er bij mij ook. Was er binnen 2 dagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Werkt bij de rest het syncen wel weer?
Lees niet veel klachten meer of hebben de meeste er zich bij neergelegd…

Hier haal ik m’n doelen nog wel door de stappen die ik maak tijdens het hardlopen alleen de Strava sync heeft er al even geen zin meer in.

Voorheen wekte het hier altijd prima echter de laatste tijd is het drama.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00GP88MpE83UxeoH1blQjUqV2BQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vgbww8HuWSBXU2YT1PkqC5WF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

sjimmie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:40:
[...]

Je moet in de Vitality App de Apple Health synchroniseren en daarmee loopt die theoretisch dus altijd iets achter. Daarbij komt dat de automatische sync tussen Watch en iPhone (waarop de Health data staat) ook altijd wat vertraagd is. Maar als je eind van de dag, of zelfs de volgende dag, zelf in Vitality de Apple sync uitvoert zal het gewoon sync zijn.

En bij de fietsapp duurt het inderdaad best een poosje, maar heb ik alleen weleens een rit gemist doordat ik te langzaam ging of vergeten was op tijd te stoppen (en dus gemiddeld alsnog te langzaam was).
Ja, ik probeerde dan denk ik twee korte ritjes aan elkaar te rijgen en was dan misschien gemiddeld te langzaam. Je zou denken dat het dan alsnog wel zou moeten tellen als een fietsrit (alleen geen Vitality-punten), maar dat is kennelijk niet zo. Ik ben nog vrij nieuw in het gebeuren :)

Ik heb sinds dit weekend m'n Fitbit en vergeleken met m'n Huawei Band telt die echt als een gek stappen. Dat ik denk van 'huh, nu al zo veel'. Naast echte stappen, leverde wat simracen me gisteravond ook een paar duizend stappen op. Een beetje cheaten, maar ja.

Nog wat vragen voor Fitbit-gebruikers (evt. in combatie met een iPhone)

- Omdat Fitbit direct synchroniseert, heb ik Apple Health niet meer gekoppeld, aangezien me dat overbodig leek. Of mis ik dan toch wat?
- Na de koppeling kreeg ik van Fitbit de vraag welke gegevens met ASR gedeeld mogen worden. Het was een flinke lijst, maar alleen stappen en hartslag zijn toch relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Tinusvolkel schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:13:
Werkt bij de rest het syncen wel weer?
Lees niet veel klachten meer of hebben de meeste er zich bij neergelegd…

Hier haal ik m’n doelen nog wel door de stappen die ik maak tijdens het hardlopen alleen de Strava sync heeft er al even geen zin meer in.

Voorheen wekte het hier altijd prima echter de laatste tijd is het drama.

[Afbeelding]
Nee helaas, Strava hier ook voor het laatst 18 januari. En ik heb in de tussentijd al meerdere verschillende acties uitgevoerd om te proberen het te forceren.

Pagina: 1 ... 32 ... 40 Laatste