Is het niet een optie om Strava te koppelen aan Google Fit en dat te synchroniseren met asr Vitality?
Het is wel echt iets van de laatste tijd (laatste app update?). Ik doe nu 2 jaar mee en heb nog niet eerder contact hoeven leggen met ASR. Wel eens eerder een wat langzame synchronisatie, maar dat was dan met een paar dagen wel gefixt.ascent schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:15:
Als je afhankelijk bent van Strava of van asr support, zou ik het links laten liggen
Hij wil.
Alleen voor stappen, niet voor workoutsBlekkienl schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:14:
Is het niet een optie om Strava te koppelen aan Google Fit en dat te synchroniseren met asr Vitality?
Momenteel bizar veel problemen met ASR support, die reageren gewoon simpelweg nietklaaas schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:18:
[...]
Het is wel echt iets van de laatste tijd (laatste app update?). Ik doe nu 2 jaar mee en heb nog niet eerder contact hoeven leggen met ASR. Wel eens eerder een wat langzame synchronisatie, maar dat was dan met een paar dagen wel gefixt.
Telkens weer een ander die weer opnieuw vraagt wat het probleem is en dan weer 2 dagen stilte, repeat.
Om moedeloos van te worden...
Het probleem is dat Strava niet meer synct met ASR en ik mijn punten dus gewoon misloop.
Let me share my screen...
Ze vragen mij steeds om screenshots van de activiteiten, dus ik ga ervan uit dat ik mijn punten wel krijg. Ik zet nu elke activiteit die niet enigszins rap synchroniseert er gewoon standaard in. Maar echt super irritant. Dat zeker.Aviv1 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:20:
[...]
Het probleem is dat Strava niet meer synct met ASR en ik mijn punten dus gewoon misloop.
Hij wil.
één van de adviezen was om de strava sync uit asrv te verwijderen, dan app zelf te verwijderen, de telefoon te herstarten en weer opnieuw alles in te stellen. maar ik kan al wekenlang de strava sync nieteens verwijderen.
alle andere truukjes zoals in strava de activiteit hernoemen enzo leveren ook telkens geen punten op.
omdat ik graag WOD gebruik zit ik “vast” aan sync via strava.
alle andere truukjes zoals in strava de activiteit hernoemen enzo leveren ook telkens geen punten op.
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Zoals iemand hierboven al beschreef kun je de koppeling verwijderen door deze op strava.com te verwijderen. Dan verdwijnt de koppeling ook in de Vitality app. Dat werkte bij mij iig wel. Qua koppeling dan. Synchroniseren deed ie daarna nog steeds niet.sjimmie schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:55:
één van de adviezen was om de strava sync uit asrv te verwijderen, dan app zelf te verwijderen, de telefoon te herstarten en weer opnieuw alles in te stellen. maar ik kan al wekenlang de strava sync nieteens verwijderen.
Fietsrit van vandaag werd trouwens wel snel gesynchroniseerd, dus ms hebben ze iets gefixt? Fingers crossed...
Hij wil.
mijn ontbrekende strava ritten werden door de app opgepakt nadat ik in strava een punt achter de activiteit naam had toegevoegd.
Ik heb mijn Ditzo zorgverzekering opgezegd per 31/12 dit jaar. Betekent dat ASR Vitality dan automatisch stopt, of moet ik die los opzeggen?
Die moet je los opzeggen, want Vitality kun je nog een jaar houden zonder verzekering bij Ditzo of ASR.Spixo schreef op maandag 26 december 2022 @ 08:13:
Ik heb mijn Ditzo zorgverzekering opgezegd per 31/12 dit jaar. Betekent dat ASR Vitality dan automatisch stopt, of moet ik die los opzeggen?
Nee, dat is aangepast. Je kan nu alleen Vitality aanhouden als je een ASR/Ditzo ziektekostenverzekering hebt lopen.Slickk schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:02:
Die moet je los opzeggen, want Vitality kun je nog een jaar houden zonder verzekering bij Ditzo of ASR.
Niet perse. Ik heb asr in november gestart, ga geen asr verzekering aan en kan nog tot a.s. november asr'en
Weet iemand of je al een Apple Watch Series 8 via de app kunt bestellen?
Ik heb me een beetje in a.s.r. Vitaly verdiept, en ik vind het zo'n geweldig initiatief. Ik hoop dat het veel mensen helpt om meer te bewegen en gezonder te leven, want het is evident dat veel Nederlanders een ontzettend ongezond leven leiden.
Overigens vind ik het wel merkwaardig hoe er twee kampen lijken te bestaan in de reviews van de a.s.r. Vitality app. Er zijn ontzettend veel mensen die aangeven dat dat de doelen onrealistisch zijn, terwijl er ook zat mensen zijn die het makkelijk vinden om de doelen te behalen. Hoewel ik nog moet beginnen, kan ik mij werkelijk waar niet voorstellen hoe je een weekdoel niet kunt behalen. Als je iedere dag 10.000 stappen zet en een paar keer in de week lekker gaat hardlopen moet het toch vrij eenvoudig zijn om je weekdoelen te behalen?
Ik lees trouwens ook veel problemen tijden de synchronisatie van Strava. Weet iemand of de synchronisatie en het verdienen van de punten wel naar behoren verloopt als je enkel gebruik maakt van de Apple Watch om je activiteiten en stappen te registreren?
Ik heb me een beetje in a.s.r. Vitaly verdiept, en ik vind het zo'n geweldig initiatief. Ik hoop dat het veel mensen helpt om meer te bewegen en gezonder te leven, want het is evident dat veel Nederlanders een ontzettend ongezond leven leiden.
Overigens vind ik het wel merkwaardig hoe er twee kampen lijken te bestaan in de reviews van de a.s.r. Vitality app. Er zijn ontzettend veel mensen die aangeven dat dat de doelen onrealistisch zijn, terwijl er ook zat mensen zijn die het makkelijk vinden om de doelen te behalen. Hoewel ik nog moet beginnen, kan ik mij werkelijk waar niet voorstellen hoe je een weekdoel niet kunt behalen. Als je iedere dag 10.000 stappen zet en een paar keer in de week lekker gaat hardlopen moet het toch vrij eenvoudig zijn om je weekdoelen te behalen?
Ik lees trouwens ook veel problemen tijden de synchronisatie van Strava. Weet iemand of de synchronisatie en het verdienen van de punten wel naar behoren verloopt als je enkel gebruik maakt van de Apple Watch om je activiteiten en stappen te registreren?
[ Voor 12% gewijzigd door Marleytjuh op 26-12-2022 12:23 ]
Afgelopen week besteld en ontvangen, eerste maand doel begint in Januari.Marleytjuh schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:20:
Eerste 250 punten voor 90 min fitness zijn binnen, dus dat moet goedkomen.
Zelf haal ik zeker geen 10k stappen per dag. Met een zittend beroep gaat dat toch minder makkelijk. Aangezien ik ook geen hond heb en qua sporten vooral dingen beoefen waar je niet perse stappen mee zet wordt het dan andere koek. Als je in de zorg of in de horeca werkt is het een heel ander (en veel haalbaarder) niveauMarleytjuh schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:20:
niet voorstellen hoe je een weekdoel niet kunt behalen. Als je iedere dag 10.000 stappen zet en een paar keer in de week lekker gaat hardlopen moet het toch vrij eenvoudig zijn om je weekdoelen te behalen?
De synchronisatie problemen met Strava lijken bij mij opgelost. Laatste 3 activiteiten zijn probleemloos gesynchroniseerd en ook de laatste ontbrekende is inmiddels bijgeschreven.
Hij wil.
Ook hier gaat het syncen weer zoals het hoort, zowel vanuit Applehealth als Strava worden de punten netjes dezelfde dag getoond in de app.klaaas schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:43:
De synchronisatie problemen met Strava lijken bij mij opgelost. Laatste 3 activiteiten zijn probleemloos gesynchroniseerd en ook de laatste ontbrekende is inmiddels bijgeschreven.
Hoe eenvoudig de weekdoelen voor je te behalen zijn is afhankelijk van je levensstijl. Als je vanwege je werk of hond dagelijks al veel stappen zet, hoef je geen extra moeite te doen of je levensstijl aan te passen om de wekelijkse doelen te kunnen halen.Marleytjuh schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:20:
Als je een zittend beroep hebt en veel thuis werkt, zal je meer moeite moeten doen en een actievere levensstijl moeten aannemen om de wekelijkse doelen te behalen. Zelf merk ik dat het met alleen krachttraining lastiger is om je gemiddelde hartslag op de gewenste niveau's te krijgen voor maximale aantal punten. Hierdoor moet je de training meestal eindigen met cardio om de gemiddelde hartslag om hoog te krijgen.
Timmy schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:09:
[...]
Nee, dat is aangepast. Je kan nu alleen Vitality aanhouden als je een ASR/Ditzo ziektekostenverzekering hebt lopen.
Ik heb hier contact over gehad met ze.ascent schreef op maandag 26 december 2022 @ 10:10:
Niet perse. Ik heb asr in november gestart, ga geen asr verzekering aan en kan nog tot a.s. november asr'en
Als je al een zorgverzekering hebt bij asr / Ditzo, dan kun je als deze afloopt niet lid blijven van asr Vitality. Voor deze groep mensen vervalt de mogelijkheid tot asr Vitality only dus.
Als je nog niet eerder een zorgverzekering hebt gehad bij asr / Ditzo, dan kun je wel nog steeds (eenmalig) 12 maanden asr Vitality only lid worden.
[ Voor 16% gewijzigd door carolien89 op 27-12-2022 21:40 ]
Ik ben inderdaad in november opnieuw lid geworden dus kan nog een aantal maanden
Ditzo is komend jaar niet meer het goedkoopst voor mij, maar met de bol.com cadeaubonnen via asr en de tand&fysio pechhulp verzekering erbij toch nog steeds de meest aantrekkelijke keuze.
Heb op marktplaats en hier bij v&a ook een advertentie gezet voor een Apple Watch. Vorige keer had ik m gewoon besteld en erop gegokt dat ik 'm wel voor goeie prijs kwijt zou raken, maar dit keer kijk ik eerst even of er animo is. Op marktplaats en hier op tweakers staan stuk minder advertenties dan destijds en er zijn natuurlijk een hoop mensen die financieel krapper zitten nu dan twee jaar geleden. En nu je niet nog 12mnd vitality only kan blijven mocht ik evt na dit jaar wel willen overstappen, en het puntenaantal voor max cashback behoorlijk is gestegen, vind ik dat dit keer een wat grotere gok. Hebben jullie wel nieuwe besteld of nog niet/nog binnen de 2jr periode? Heb zelf een Garmin waar ik uiterst tevreden mee ben dus zou hem puur bestellen om door te verkopen, niet om zelf te gebruiken.
De cadeaubonnen alleen leveren gelukkig al meer op dan het prijsverschil met goedkopere verzekering, en de tand&fysio pechhulp is erg prettig voor mocht er iets gebeuren.
Heb op marktplaats en hier bij v&a ook een advertentie gezet voor een Apple Watch. Vorige keer had ik m gewoon besteld en erop gegokt dat ik 'm wel voor goeie prijs kwijt zou raken, maar dit keer kijk ik eerst even of er animo is. Op marktplaats en hier op tweakers staan stuk minder advertenties dan destijds en er zijn natuurlijk een hoop mensen die financieel krapper zitten nu dan twee jaar geleden. En nu je niet nog 12mnd vitality only kan blijven mocht ik evt na dit jaar wel willen overstappen, en het puntenaantal voor max cashback behoorlijk is gestegen, vind ik dat dit keer een wat grotere gok. Hebben jullie wel nieuwe besteld of nog niet/nog binnen de 2jr periode? Heb zelf een Garmin waar ik uiterst tevreden mee ben dus zou hem puur bestellen om door te verkopen, niet om zelf te gebruiken.
De cadeaubonnen alleen leveren gelukkig al meer op dan het prijsverschil met goedkopere verzekering, en de tand&fysio pechhulp is erg prettig voor mocht er iets gebeuren.
[ Voor 8% gewijzigd door carolien89 op 27-12-2022 22:04 ]
Toch handig dit topic. Even gezocht op de woorden 'twijfel' en '3500' en dat gaf wel inzicht in de haalbaarheid voor 100% vergoeding van een apple watch. Als ik mijn best doe (kantoorbaan thuiswerken, jonge kinderen) haal ik waarschijnlijk 600-800 punten per week. Als ik aan 3500 per maand wil komen ga ik mezelf waarschijnlijk overbelasten en ben ik, mezelf kennende, teveel bezig met het behalen van punten. Keertje niet gaan door omstandigheden brengt dat meteen maanddoel in gevaar. Het oude maanddoel was voor mij veel aantrekkelijker geweest.
Dus ik ga lekker voor weekbeloningen zo nu en dan en probeer wel goedkoper een AW7 te scoren of een AW8 van iemand die er al een heeft. 50/50 lijkt mij wel een mooie deal: jij een super conditie en 260 euro cashback, ik een goede conditie en 260 voor een AW8
Dus ik ga lekker voor weekbeloningen zo nu en dan en probeer wel goedkoper een AW7 te scoren of een AW8 van iemand die er al een heeft. 50/50 lijkt mij wel een mooie deal: jij een super conditie en 260 euro cashback, ik een goede conditie en 260 voor een AW8
Haha, met die zoeksleutel vind je alleen de twijfelaars.Elias2020 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:51:
Toch handig dit topic. Even gezocht op de woorden 'twijfel' en '3500'

Zo kan je op google ook zoeken op sterven door griep, daarvan word je heel bang voor griep.
Slechts mijn mening, maar ik zou de gok wel gewoon nemen. Je weekbeloning zal uiteindelijk naar 800 punten per week gaan, wat neer komt op minimaal 3200 punten per maand, er vanuit gaande dat een maand 4 weken is. In februari zal je dus nog 300 punten extra moeten halen, bovenop de weekdoelen. Er vanuit gaande dat je de 100 punten per dag wel haalt, dan ben je er al in de maanden met 31 dagen en voor die van 30 dagen, kom je nog maar 100 punten tekort.Elias2020 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:51:
Toch handig dit topic. Even gezocht op de woorden 'twijfel' en '3500' en dat gaf wel inzicht in de haalbaarheid voor 100% vergoeding van een apple watch. Als ik mijn best doe (kantoorbaan thuiswerken, jonge kinderen) haal ik waarschijnlijk 600-800 punten per week. Als ik aan 3500 per maand wil komen ga ik mezelf waarschijnlijk overbelasten en ben ik, mezelf kennende, teveel bezig met het behalen van punten. Keertje niet gaan door omstandigheden brengt dat meteen maanddoel in gevaar. Het oude maanddoel was voor mij veel aantrekkelijker geweest.
O en een AW8 voor 50% ga je niet vinden vrees ik.
Om het onderzoek meer valide en betrouwbaarder te maken heb ik nu gezocht op 'eitje' en '100%. Reken er maar op dat ik straks een eitje eet met de lunchsjimmie schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:07:
[...]
Haha, met die zoeksleutel vind je alleen de twijfelaars.![]()
Zo kan je op google ook zoeken op sterven door griep, daarvan word je heel bang voor griep.
Maar true; kwam ook een post van je tegen waarin je aangeeft 2x een half uur hard te lopen, een generieke activiteit die 250 punten oplevert en dan nog maar 250 punten nodig hebt op 4 dagen. Lijkt op mijn bewegingsschema, alleen die 250 punten vind ik nogal een uitdaging. Dat is natuurlijk ook de bedoeling.
Dank voor je input, neem het mee in mijn overweging komende dagen! Ga er zelf meer vanuit dat ik minimaal 2400 punten haal per 4 weken en maximaal 3200. Sommige maanden zal ik dan inderdaad het maanddoel wel helemaal halen. Dan heb je over twee jaar een AW met 60-70% korting en dat blijft inderdaad een goede deal. Mits je blessure vrij blijft natuurlijk.Phoolie schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:54:
[...]
Slechts mijn mening, maar ik zou de gok wel gewoon nemen. Je weekbeloning zal uiteindelijk naar 800 punten per week gaan, wat neer komt op minimaal 3200 punten per maand, er vanuit gaande dat een maand 4 weken is. In februari zal je dus nog 300 punten extra moeten halen, bovenop de weekdoelen. Er vanuit gaande dat je de 100 punten per dag wel haalt, dan ben je er al in de maanden met 31 dagen en voor die van 30 dagen, kom je nog maar 100 punten tekort.
O en een AW8 voor 50% ga je niet vinden vrees ik.
Zeker, voor 250 punten heb je een activiteit nodig van minimaal 90 minuten op een hartslag van 60%.Elias2020 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:06:
[...]
een generieke activiteit die 250 punten oplevert en dan nog maar 250 punten nodig hebt op 4 dagen. Lijkt op mijn bewegingsschema, alleen die 250 punten vind ik nogal een uitdaging.
Vandaag ga ik die weer halen:
- 35 minuten fietsen naar mijn werk
- 25 minuten wandelen in de pauze
- 35 minuten fietsen naar huis.
De "truuk" hier is om een activiteit-type te kiezen waarin zowel fietsen als wandelen past en deze tussendoor op pauze te zetten. Zelf kies ik een activiteit waarvoor geen GPS nodig is, zodat ik de activiteit kan laten doorgaan als ik op kantoor mijn fiets in de stalling zet en de trap neem.
Als je een sport vindt waarbij je een uurtje lekker kan knallen met een hoge hartslag, kun je je activiteit gewoon een kwartiertje van tevoren aanzetten en na de activiteit een kwartiertje laten doorlopen. Dan is uiteindelijk je gemiddeld hartslag hoog genoeg voor 1,5 uur om die punten binnen te slepen. Zo doe ik dat met een uurtje kickboksen bv.
Ik doe tussen de dagen van kickbokstraining ook aanvullend krachttraining, maar daar herken ik het ook wel dat je er omheen cardio nodig hebt om het gemiddelde juist omhoog te krijgen.
Dus meestal van tevoren 10 min op 8-10 km/u joggen, na afloop doe ik meestal nog een minuutje of 20 afwisselend 90 sec op 12 km/u en dan 60 sec tussendoor op wandeltempo.
Ik haat hardlopen en ik vind krachttraining ook geen reet aan maarja, voor de puntjes
Ik doe tussen de dagen van kickbokstraining ook aanvullend krachttraining, maar daar herken ik het ook wel dat je er omheen cardio nodig hebt om het gemiddelde juist omhoog te krijgen.
Dus meestal van tevoren 10 min op 8-10 km/u joggen, na afloop doe ik meestal nog een minuutje of 20 afwisselend 90 sec op 12 km/u en dan 60 sec tussendoor op wandeltempo.
Ik haat hardlopen en ik vind krachttraining ook geen reet aan maarja, voor de puntjes
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Even los van de vraag of dit soort manipulatie de bedoeling is: in hoeverre dit werkt is wel afhankelijk van hoe je je activiteiten registreert. Niet alle trackers e.d. werken met GPS-loze activiteiten.sjimmie schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:29:
[...]
Zeker, voor 250 punten heb je een activiteit nodig van minimaal 90 minuten op een hartslag van 60%.
Vandaag ga ik die weer halen:
- 35 minuten fietsen naar mijn werk
- 25 minuten wandelen in de pauze
- 35 minuten fietsen naar huis.
De "truuk" hier is om een activiteit-type te kiezen waarin zowel fietsen als wandelen past en deze tussendoor op pauze te zetten. Zelf kies ik een activiteit waarvoor geen GPS nodig is, zodat ik de activiteit kan laten doorgaan als ik op kantoor mijn fiets in de stalling zet en de trap neem.
Hij wil.
Gewoon de apple watch met de app die daarop staat, en die heeft gewoon de pauze functie.klaaas schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:03:
[...]
Even los van de vraag of dit soort manipulatie de bedoeling is: in hoeverre dit werkt is wel afhankelijk van hoe je je activiteiten registreert. Niet alle trackers e.d. werken met GPS-loze activiteiten.
Stappen worden ook gewoon met "pauzes" geteld en als je de originele ASR Vitality FIETS app gebruikt worden wel alle losse ritten van 1 dag bij elkaar opgeteld. Dus ASR Vitality doet het dan ook gewoon zonder dat dat manipulatie is.
Je kunt natuurlijk op de AW een squash/Indoor cycling sessie aanzetten die alleen hartslag meet.klaaas schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:03:
[...]
Even los van de vraag of dit soort manipulatie de bedoeling is: in hoeverre dit werkt is wel afhankelijk van hoe je je activiteiten registreert. Niet alle trackers e.d. werken met GPS-loze activiteiten.
Nadeel van activiteit op pauze zetten vind ik wel dat de batterij echt direct leeg getrokken wordt aangezien hij om de 10(?) seconde je hartslag blijft meten op de Apple Watch. Plus dat
Je het constant ziet op je scherm.
Zelf fiets ik ook 20 min naar kantoor en terug maar komt mijn hartslag niet boven de 60%, laat staan met een rondje lopen..
Ik geloof direct dat dat met de AW kan, maar mijn punt is dat dat niet met alle trackers kan. Lijkt me handig om te weten voor de argeloze meelezersjimmie schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:44:
[...]
Gewoon de apple watch met de app die daarop staat, en die heeft gewoon de pauze functie.
Hij wil.
Zo zie ik soms ook weleens de "tip" staan om je activiteit door te laten lopen. Met de Apple activiteiten is dat inderdaad een optie. Ga je met Strava hardlopen, dan heeft dat geen nut, omdat Strava de netto tijd pakt dat je echt actief was.klaaas schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:08:
[...]
Ik geloof direct dat dat met de AW kan, maar mijn punt is dat dat niet met alle trackers kan. Lijkt me handig om te weten voor de argeloze meelezer
Nou zijn de meeste Strava gebruikers ook redelijk @n@@l als het op tijden en gemiddeldes aankomt, dus die zullen sowieso niet gaan rommelenPhoolie schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:12:
[...]
Zo zie ik soms ook weleens de "tip" staan om je activiteit door te laten lopen. Met de Apple activiteiten is dat inderdaad een optie. Ga je met Strava hardlopen, dan heeft dat geen nut, omdat Strava de netto tijd pakt dat je echt actief was.
Hij wil.
Het hangt er allemaal van af welke tool je gebruikt en daarbinnen welke activiteit. Ook met strava kan het, mits je een activiteit kiest die geen locatie gebruikt. (want aan de hand van locatie weet strava of je stilstaat)
En je kan in strava dan ook nog voor lopen en fietsen de auto-pauze aan/uitzetten.
En ja, als je je er niet eventjes een beetje in verdiept dan zit je vast aan de standaard. Maar zitten we hier op tweakers.net of op handleidingen.nl?
En je kan in strava dan ook nog voor lopen en fietsen de auto-pauze aan/uitzetten.
En ja, als je je er niet eventjes een beetje in verdiept dan zit je vast aan de standaard. Maar zitten we hier op tweakers.net of op handleidingen.nl?
Ik ga dit jaar weer starten met Vitality. Ik heb al een Fitbit, maar ben wel benieuwd naar de Apple Watch. Begrijp ik nou goed dat ik deze gewoon kan verkopen? Dan zou je er in principe gewoon op kunnen verdienen toch? Lijkt me niet helemaal de bedoeling overigens.
Je verdient toch ook een “grats” apple watch als je hem houdt? Niemand die je tegenhoudt om je beloning te verkopen. Je verdient hem terug door je gezonde levensstijl.
Heb je nu al een smartwatch en enig inzicht in hoeveel stappen je bv nu al dagelijks zet?Elias2020 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:06:
[...]
Om het onderzoek meer valide en betrouwbaarder te maken heb ik nu gezocht op 'eitje' en '100%. Reken er maar op dat ik straks een eitje eet met de lunch
Maar true; kwam ook een post van je tegen waarin je aangeeft 2x een half uur hard te lopen, een generieke activiteit die 250 punten oplevert en dan nog maar 250 punten nodig hebt op 4 dagen. Lijkt op mijn bewegingsschema, alleen die 250 punten vind ik nogal een uitdaging. Dat is natuurlijk ook de bedoeling.
[...]
Dank voor je input, neem het mee in mijn overweging komende dagen! Ga er zelf meer vanuit dat ik minimaal 2400 punten haal per 4 weken en maximaal 3200. Sommige maanden zal ik dan inderdaad het maanddoel wel helemaal halen. Dan heb je over twee jaar een AW met 60-70% korting en dat blijft inderdaad een goede deal. Mits je blessure vrij blijft natuurlijk.
Ik merk dat als ik een dag oppas bij kinderen van vrienden, ik veel meer beweeg dan dagen dat ik alleen thuiswerk, dus het zou zomaar kunnen dat je al meer stappen op een dag zet dan je denkt. Met elke dag 10k stappen heb je al 3000-3100 punten per maand binnen (behalve februari) en dan heb je nog geen dag hoeven sporten. Voor mij is 10k stappen ongeveer 100min wandelen. Mijn hartslag gaat daarnaast vrij makkelijk omhoog, dus als ik 1.5u ga wandelen en ik zet een activiteit aan dan heb ik al snel 250pt te pakken als ik beetje doorloop (113 is 60% bij mij). Maar dat zal per persoon verschillen.
Qua activiteiten doe ik alleen hartslag-activiteiten. Ik doe 1x pw krachttraining waarmee ik 60min een gemiddelde hartslag van tussen de 140-155 heb, en dan laat ik hem inderdaad na de training doorlopen. Dus ik zet m aan als ik start, maar ga na m'n training eerst omkleden, naar huis fietsen en wat eten pakken en als 'ie dan op 1.5u staat zet ik 'm uit. Tot nu toe altijd gehad dat ik gemiddeld dan boven de 60% bleef. Ik heb een Garmin venu 2s en zet dan een cardio activiteit aan (geen gps). Dan pak je dus 250 punten ipv 200 als ik 'm meteen uit zou zetten na m'n training. In het seizoen heb ik daarnaast nog 2x per week hockey waarmee ik ook makkelijk >90min op >60% haal. Daar heb ik soms overigens wel gps aan staan, maar pakt vitality gewoon de totale tijdsduur van mn activiteit en gemiddelde hartslag, dus niet alleen de bewogen tijd oid. Buiten het seizoen moet ik dus wat meer opletten dat ik genoeg wandel of andere sport doe om het te halen, maar die motivatie is juist precies waarom ik meedoe met vitality.
Met 1x per week sport (250pt) en de overige dagen 10k stappen, red je de 3500 pt bv ook al (4x250 is 1000, de overige 26x100 is 2600, dan mag je dus één dag nul punten halen of twee dagen 50 punten).
Dat kan inderdaad. Er is alleen geen garantie dat je hem kwijt raakt tegen een goede prijs. Ik heb op dit moment een advertentie op Marktplaats en hier staan, hier geen reacties en op Marktplaats een paar biedingen van €400 voor een 45mm versie (€539 nieuw). Als je nu al weet dat je twee jaar bij asr/Ditzo blijft dan is dat natuurlijk prima prijs, maar als je er rekening mee houdt dat je misschien maar 12mnd cashback gaat krijgen, dan ben je de eerste iets meer dan 6mnd van je cashback al 'kwijt' aan het verschil tussen koop en verkoopprijs, dus ga je er nog max €130 aan verdienen als je 12 maanden lang de volle cashback pakt.Belecthor schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:21:
Ik ga dit jaar weer starten met Vitality. Ik heb al een Fitbit, maar ben wel benieuwd naar de Apple Watch. Begrijp ik nou goed dat ik deze gewoon kan verkopen? Dan zou je er in principe gewoon op kunnen verdienen toch? Lijkt me niet helemaal de bedoeling overigens.
[ Voor 5% gewijzigd door carolien89 op 28-12-2022 16:31 ]
Dit was het laatste zetje dat ik nodig had, ik doe mee! Starlight 45mm besteld met twee andere bandjes haha.carolien89 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:22:
[...]
Heb je nu al een smartwatch en enig inzicht in hoeveel stappen je bv nu al dagelijks zet?
Ik merk dat als ik een dag oppas bij kinderen van vrienden, ik veel meer beweeg dan dagen dat ik alleen thuiswerk, dus het zou zomaar kunnen dat je al meer stappen op een dag zet dan je denkt. Met elke dag 10k stappen heb je al 3000-3100 punten per maand binnen (behalve februari) en dan heb je nog geen dag hoeven sporten. Voor mij is 10k stappen ongeveer 100min wandelen. Mijn hartslag gaat daarnaast vrij makkelijk omhoog, dus als ik 1.5u ga wandelen en ik zet een activiteit aan dan heb ik al snel 250pt te pakken als ik beetje doorloop (113 is 60% bij mij). Maar dat zal per persoon verschillen.
Heb al een Garmin Venu (die gaat nu in de verkoop) en op thuiswerkdagen loop ik al bijna 6000 stappen zie ik. Even een frisse neus halen is nu iets dat er nogal vaak bij inschiet, maar als ik dat wel doe in mijn pauze haal ik inderdaad al snel mijn doel.
Maar selecteer je wandelen dan ook als activiteit op je watch of trackt 'ie dat automatisch (icm hartslag)
Oke, maar stel ik koop 'm voor €500 en verkoop 'm voor €400 en na twee jaar heb ik voldoende punten verzameld, dan heb ik feitelijk gewoon €300 winst toch?carolien89 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:22:
Dat kan inderdaad. Er is alleen geen garantie dat je hem kwijt raakt tegen een goede prijs. Ik heb op dit moment een advertentie op Marktplaats en hier staan, hier geen reacties en op Marktplaats een paar biedingen van €400 voor een 45mm versie (€539 nieuw). Als je nu al weet dat je twee jaar bij asr/Ditzo blijft dan is dat natuurlijk prima prijs, maar als je er rekening mee houdt dat je misschien maar 12mnd cashback gaat krijgen, dan ben je de eerste iets meer dan 6mnd van je cashback al 'kwijt' aan het verschil tussen koop en verkoopprijs, dus ga je er nog max €130 aan verdienen als je 12 maanden lang de volle cashback pakt.
Nee, dan heb je 400 euro winst. Of je moet je contributie meetellen, dan klopt het wel. Je verdient echter ook nog andere extras, bijvoorbeeld Bol.com bonnen.
[ Voor 67% gewijzigd door coinman63 op 28-12-2022 18:48 ]
Als je nu al de 6000 stappen haalt dan zijn die andere 4000 geen probleem om iig al op de 100 punten te komen. Wellicht kan je het zelfs opsplitsen in korte wandelingetjes. Zelf ga ik bijvoorbeeld altijd eerst een rondje lopen, pauze dan vaak niet, maar na het werk nog een rondje en in de avond nog een rondje. Die laatste zal in jouw geval niet nodig zijn (of je moet de 15.000 stappen willen halen), ik zit na een thuiswerkdag pas op 3500 en dat is dan inclusief dat kleine rondje in de ochtend.Elias2020 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 16:52:
[...]
Dit was het laatste zetje dat ik nodig had, ik doe mee! Starlight 45mm besteld met twee andere bandjes haha.
Heb al een Garmin Venu (die gaat nu in de verkoop) en op thuiswerkdagen loop ik al bijna 6000 stappen zie ik. Even een frisse neus halen is nu iets dat er nogal vaak bij inschiet, maar als ik dat wel doe in mijn pauze haal ik inderdaad al snel mijn doel.
Puur voor de stappen hoef je geen activiteit te starten, al doe ik dat zelf vaak wel, zodat ik weet hoe ver ik nog moet wandelen. Als je hem niet start, gaat hij er vanzelf om vragen of je aan het wandelen bent, alleen mis je dan het eerste stukje gps van je wandeling, waardoor de afstand geschat wordt en soms niet helemaal klopt.Maar selecteer je wandelen dan ook als activiteit op je watch of trackt 'ie dat automatisch (icm hartslag)
O en mocht je nou aan het einde van de dag nog zo'n 500 stappen tekort komen. Er zijn makkelijkere manieren om aan die 500 stappen te komen, dan door je huis te gaan wandelen
Vitality is nu alleen nog voor wandelaars en fietsers. Ik sport vijf keer per week (3x kickboksen en 2x fitness) en loop zo’n 7500 stappen per dag. Daarmee haal je de doelen niet (vroeger wel)jvel92 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:28:
[...]
Hoe eenvoudig de weekdoelen voor je te behalen zijn is afhankelijk van je levensstijl. Als je vanwege je werk of hond dagelijks al veel stappen zet, hoef je geen extra moeite te doen of je levensstijl aan te passen om de wekelijkse doelen te kunnen halen.
Als je een zittend beroep hebt en veel thuis werkt, zal je meer moeite moeten doen en een actievere levensstijl moeten aannemen om de wekelijkse doelen te behalen. Zelf merk ik dat het met alleen krachttraining lastiger is om je gemiddelde hartslag op de gewenste niveau's te krijgen voor maximale aantal punten. Hierdoor moet je de training meestal eindigen met cardio om de gemiddelde hartslag om hoog te krijgen.
Ik weet vrij zeker dat ik een stuk fitter ben dan iemand die dagelijks 10k+ loopt voor werk en verder niet sport.
Ik haal anders nog voldoende punten in de sportschool. Als je gemiddelde hartslag op 60% (107 voor mij) zit, dan heb je met een half uurtje al 100 punten, met een uur al 150 en boven de 90 minuten zelfs 250.Johan Bogle schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:26:
[...]
Vitality is nu alleen nog voor wandelaars en fietsers. Ik sport vijf keer per week (3x kickboksen en 2x fitness) en loop zo’n 7500 stappen per dag. Daarmee haal je de doelen niet (vroeger wel)
Ik weet vrij zeker dat ik een stuk fitter ben dan iemand die dagelijks 10k+ loopt voor werk en verder niet sport.
Grote kans dat bij jou je hartslag lager is bij krachttraining dan bij mij, aangezien jij ook aan kickboksen doet. Maar voor de gemiddelde sporter, lijkt mij 60% prima haalbaar.
Je stelling dat het dus alleen voor wandelaars en fietsers is, is dus wel erg kort door de bocht.
[ Voor 17% gewijzigd door Phoolie op 29-12-2022 09:38 ]
Wat een bullshit. Als je tijdens het kickboxen en/of fitness op je smartwatch een activiteit aanzet en daarmee dus je hartslag trackt, dan krijg je daar gewoon punten voor. Als je geen smartwatch hebt, dan kun je die via vitality aanschaffen en terugverdienen. Als je je smartwatch niet om kunt houden tijdens het kickboxen, kun je die (bij de meeste) koppelen aan een hartslagband die je dan om kan doen.Johan Bogle schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:26:
[...]
Vitality is nu alleen nog voor wandelaars en fietsers. Ik sport vijf keer per week (3x kickboksen en 2x fitness) en loop zo’n 7500 stappen per dag. Daarmee haal je de doelen niet (vroeger wel)
Ik wandel helemaal niet zoveel en haal bijna al mijn punten op hartslag tijdens hockey/krachttraining/fitness. Nul problemen.
[ Voor 6% gewijzigd door carolien89 op 29-12-2022 10:00 ]
Om het als bullshit weg te zetten gaat mij wat ver. Zijn hartslag kan toch gewoon een stuk lager zijn? Voor hardlopen schijnt het goed te zijn om je hartslag zo rond de 140 a 150 te houden, terwijl ik altijd tussen de 170 en 180 zit.carolien89 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:59:
[...]
Wat een bullshit. Als je tijdens het kickboxen en/of fitness op je smartwatch een activiteit aanzet en daarmee dus je hartslag trackt, dan krijg je daar gewoon punten voor. Als je geen smartwatch hebt, dan kun je die via vitality aanschaffen en terugverdienen. Als je je smartwatch niet om kunt houden tijdens het kickboxen, kun je die (bij de meeste) koppelen aan een hartslagband die je dan om kan doen.
Ik wandel helemaal niet zoveel en haal bijna al mijn punten op hartslag tijdens hockey/krachttraining/fitness. Nul problemen.
Dat het voor de meeste mensen ook met krachttraining en fitness goed mogelijk moet zijn, ben ik zeker met je eens.
Heb jij een fitness tracker horloge om tijdens het boksen? Lijkt me best lastig, ook voor andere sporten trouwens.LuNaTiC schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:32:
Zo doe ik dat met een uurtje kickboksen bv.
Ik verwacht dat ik niet zoveel doelen ga halen, in de app is ook niet zo goed duidelijk hoe alles werkt.
(p.s. ik heb nu alleen mijn samsung watch tracker gekoppeld)
Ik heb meegedaan, had uiteraard een tracker en haalde mijn doelen niet met 5 keer sporten.carolien89 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:59:
[...]
Wat een bullshit. Als je tijdens het kickboxen en/of fitness op je smartwatch een activiteit aanzet en daarmee dus je hartslag trackt, dan krijg je daar gewoon punten voor. Als je geen smartwatch hebt, dan kun je die via vitality aanschaffen en terugverdienen. Als je je smartwatch niet om kunt houden tijdens het kickboxen, kun je die (bij de meeste) koppelen aan een hartslagband die je dan om kan doen.
Het is wel zo informatief om dan ook even te melden welke sport dat dan was.Johan Bogle schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:25:
[...]
Ik heb meegedaan, had uiteraard een tracker en haalde mijn doelen niet met 5 keer sporten.
Edit: o wacht. Had je hierboven vermeld. Excuses!
[ Voor 8% gewijzigd door klaaas op 29-12-2022 11:42 ]
Hij wil.
Ben het met je eens dat het voor gebruikers, die dagelijks 10k stappen maken op werk, het eenvoudiger is om de doelen te halen. Ze hoeven er immers niet actief iets extra's voor te doen in tegenstelling tot gebruikers die naar de gym moeten.Johan Bogle schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:26:
[...]
Het is soms zeker een uitdaging om maximale weekdoel te halen. Zeker als je tijdens de training een keer je target mist en een drukke week hebt. Maar vind het juist wel prettig dat het niet te eenvoudig is.
Weet niet hoe fit je bent. Maar kan me voorstellen dat zodra je fitter wordt, het lastiger wordt om je hartslag hoog te krijgen.
Vraagje, ik ben 2 jaar ASR Vitality klant. Het laatste jaar ben ik overgestapt op een andere verzekeraar, maar nog wel lid gebleven voor de cashbacks. Nu ga ik weer terug naar Ditzo, en kan ik dus lid blijven bij ASR Vitality. Maar kan ik nu ook weer een nieuw device bestellen?
Inprincipe kan je na 2 jaar weer een nieuw cashback activeren, meestal is het 2 jaar + 1 maand voordat de optie weer beschikbaar komt in de app.lucatoni schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:31:
Vraagje, ik ben 2 jaar ASR Vitality klant. Het laatste jaar ben ik overgestapt op een andere verzekeraar, maar nog wel lid gebleven voor de cashbacks. Nu ga ik weer terug naar Ditzo, en kan ik dus lid blijven bij ASR Vitality. Maar kan ik nu ook weer een nieuw device bestellen?
Hier staat wat
Thanks! ik kan dit op de ASR Vitality website niet terugvinden, en voor mij wel een belangrijk punt om lid te blijven! Heb je dit uit eigen ervaring, of ergens vandaan?
Eigen (en andere) hun ervaring. Je kunt ook opzeggen en weer nieuw ASR vitaltity nemen (en dan nog ergens de eerste drie maanden gratis sprokkelen. Maar dat is wel veel gedoe voor een tientje.lucatoni schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:35:
Thanks! ik kan dit op de ASR Vitality website niet terugvinden, en voor mij wel een belangrijk punt om lid te blijven! Heb je dit uit eigen ervaring, of ergens vandaan?
Hier staat wat
Het valt wel mee, een na laatste gaatje van het bandje, zo ver mogelijk omhoog op je arm schuiven en een brede sweatband eroverheen en je bent good to goNIMIC schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:11:
[...]
Heb jij een fitness tracker horloge om tijdens het boksen? Lijkt me best lastig, ook voor andere sporten trouwens.
Ik verwacht dat ik niet zoveel doelen ga halen, in de app is ook niet zo goed duidelijk hoe alles werkt.
(p.s. ik heb nu alleen mijn samsung watch tracker gekoppeld)
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Binnen een dag al een pakbon ontvangen van Sparco International 
In de begeleidende mail hebben ze het over een levertijd van 5 werkdagen. Drie zinnen daaronder is het ineens 10 werkdagen. Gelukkig kan ik 1 januari nog gewoon sporten met mijn Garmin om toch de punten binnen te harken.
In de begeleidende mail hebben ze het over een levertijd van 5 werkdagen. Drie zinnen daaronder is het ineens 10 werkdagen. Gelukkig kan ik 1 januari nog gewoon sporten met mijn Garmin om toch de punten binnen te harken.
Dat stond er bij mij ook en de volgende dag kreeg ik al een verzendbevestiging van AppleElias2020 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:56:
Binnen een dag al een pakbon ontvangen van Sparco International
Phoolie schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:09:
[...]
Om het als bullshit weg te zetten gaat mij wat ver. Zijn hartslag kan toch gewoon een stuk lager zijn? Voor hardlopen schijnt het goed te zijn om je hartslag zo rond de 140 a 150 te houden, terwijl ik altijd tussen de 170 en 180 zit.
Dat het voor de meeste mensen ook met krachttraining en fitness goed mogelijk moet zijn, ben ik zeker met je eens.
Sorry, ik had wat specifieker kunnen zijn in mijn reactie. Mijn bullshit opmerking ging over het algemene statement dat gemaakt werd dat asr Vitality nu alleen voor wandelaars en fietsers is. Dat is zo algemeen gezegd onzin, want je kunt met sporten op hartslag ook gewoon punten halen en in het algemeen gezien ook echt wel genoeg om je doelen te halen. Het kan natuurlijk wel zijn dat bij sommige personen de hartslag zo moeilijk omhoog gaat dat je het met sport alleen niet redt.Johan Bogle schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:25:
[...]
Ik heb meegedaan, had uiteraard een tracker en haalde mijn doelen niet met 5 keer sporten.
Met een uur hardlopen op hartslag 140-150 zoals jij zegt Phoolie, heb je zo 200 punten (zelfs als je 18 bent, is 70% 141), en als je m dan wat langer laat lopen kom je ook wel aan de 250.
Ik vind het overigens nog steeds verbazingwekkend, Johan Bogle, dat je met al dat sporten niet genoeg punten haalt. Wat is jouw max hartslag dan voor asr? En wat voor hartslag heb je dan gemiddeld in zo'n kickboxles? En heb je wel eens met hartslagband geprobeerd ipv alleen hartslag op pols? Bij mij is mn hartslag op band altijd net wat hoger dan om pols tijdens het sporten. Niet dat ik je niet geloof hoor, ik ben alleen zo iemand die na één sprintje al een hartslag van 160 heeft, dus ik kan het me moeilijk voorstellen.
[ Voor 3% gewijzigd door carolien89 op 29-12-2022 20:33 ]
Ik las hier ergens dat je geen lid meer kan blijven van asr Vitality zonder zorgverzekering, dus ook niet als je bijvoorbeeld in 2022 verzekerd was bij Ditzo of ASR. Klopt dat? Ik dacht dat je namelijk nog een jaar lid kon blijven na opzeggen van je zorgverzekering.
Hebben ze veranderd inderdaad.mrmatiz87 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:22:
Ik las hier ergens dat je geen lid meer kan blijven van asr Vitality zonder zorgverzekering, dus ook niet als je bijvoorbeeld in 2022 verzekerd was bij Ditzo of ASR. Klopt dat? Ik dacht dat je namelijk nog een jaar lid kon blijven na opzeggen van je zorgverzekering.
Maar Ditzo heeft wel wat goede en interessante combinaties voor komend jaar, dus wellicht valt het nog mee in jouw geval.
ASR is wel bedroevend behalve als je toch al een dure restitutiepolis wou nemen.
In vino veritas, in aqua sanitas
Klopt. Ik begon in november dit jaar en kan, ook zonder hun zorgverzekering, door tot november 2023.mrmatiz87 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:22:
mrmatiz87 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:22:
Klopt dus idd, dat hebben ze (helaas) aangepast.carolien89 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:37:
[...]
[...]
Ik heb hier contact over gehad met ze.
Als je al een zorgverzekering hebt bij asr / Ditzo, dan kun je als deze afloopt niet lid blijven van asr Vitality. Voor deze groep mensen vervalt de mogelijkheid tot asr Vitality only dus.
Als je nog niet eerder een zorgverzekering hebt gehad bij asr / Ditzo, dan kun je wel nog steeds (eenmalig) 12 maanden asr Vitality only lid worden.
Moet ik nog iets doen als ik na een jaar Vitality only weer bij Ditzo een verzekering afsluit? Kan in de app niet echt wat vinden om een polisnummer in te geven. Zal anders wel ff chatten met ze volgende week maar wellicht iemand hier hetzelfde als eens gehad?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
De NAW gegevens moeten overeenkomen met de zorgverzekering die je hebt afgesloten, dus in de regel als je in die tijd niet bent verhuisd hoef je geen verdere actie te ondernemen.Inspired schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:38:
Moet ik nog iets doen als ik na een jaar Vitality only weer bij Ditzo een verzekering afsluit? Kan in de app niet echt wat vinden om een polisnummer in te geven. Zal anders wel ff chatten met ze volgende week maar wellicht iemand hier hetzelfde als eens gehad?
Zowel moet je dat nog even doorgeven via hun Whatsapp kanaal.
Dan nog even in de gaten houden of alles goed gaat, zo niet wordt je Vitality abbo dus opgezegd op 1 februari zover ik heb begrepen.
Maar je krijgt dan van te voren een mail dat dit gaat gebeuren als het goed is, zou je dat dus krijgen moet je alsnog even contact met ze opnemen via Whatsapp.
Yep. Synchronisatie met Strava lijkt ook weer kaduuk...
Hij wil.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat de asr vitality servers alleen tijdens kantoortijden werken.
Hetzelfde geldt voor Garmin...klaaas schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:36:
Yep. Synchronisatie met Strava lijkt ook weer kaduuk...
De beste wensen!
Kan iemand mij voorzien van een kortingscode? 🙏
Kan iemand mij voorzien van een kortingscode? 🙏
[ Voor 15% gewijzigd door TereZz op 01-01-2023 06:09 ]
Mochten er mensen zijn die (net als ik net) geen Apple Watch kunnen bestellen terwijl dat wel mogelijk zou moeten zijn: verwijder de app van je toestel en installeer ‘m opnieuw. Dan laadt de bestelknop opeens wel goed.
Mijn maanddoel begint ineens op 2 januari, maar heb nu een run gepland met m’n oude watch. Hopelijk kan dat nog gewijzigd worden.
Waarschijnlijk omdat mijn AW morgen binnen komt?
Geen idee, hier gewoon begonnen van vandaag.Elias2020 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:40:
Mijn maanddoel begint ineens op 2 januari, maar heb nu een run gepland met m’n oude watch. Hopelijk kan dat nog gewijzigd worden.
Hmmm de punten worden wel toegekend in het maandbalkje van de cashback. In tekst staat dat het maanddoel op 2 januari in gaat.JohanNL schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:56:
[...]
Geen idee, hier gewoon begonnen van vandaag.
Wellicht gaat het dan toch goed. Eerste 150 zijn binnen iig!
Ik heb inmiddels 2 jaar erop zitten maar heb verder geen actie ondernomen en dus ook geen nieuwe Apple Watch of Fitbit besteld. Kan ik nu gewoon doorgaan met mijn huidige Watch en cadeaubonnen verdienen? Weet iemand dat?
Ja, je kan gewoon door met je weekdoelen en jaardoel, maar hebt dan geen maanddoel meer.Eli Cohen schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:24:
Ik heb inmiddels 2 jaar erop zitten maar heb verder geen actie ondernomen en dus ook geen nieuwe Apple Watch of Fitbit besteld. Kan ik nu gewoon doorgaan met mijn huidige Watch en cadeaubonnen verdienen? Weet iemand dat?
Ja, uiteraard alleen geen cashback voor je Watch meer, wel voor je eventuele AV's.Eli Cohen schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:24:
Let op dat voor een nieuwe watch het te behalen punten flink is gestegen, waardoor het (volledig) terugverdienen wat lastiger is dan je voor je huidige Watch bent gewend.
Bedankt.
Momenteel krijg ik de foutmelding "Unable to load".
Het lijkt erop dat A.S.R de problemen maar niet willen oplossen Ook op WhatsApp geen enkele reactie van A.S.R.
Momenteel krijg ik de foutmelding "Unable to load".
Het lijkt erop dat A.S.R de problemen maar niet willen oplossen Ook op WhatsApp geen enkele reactie van A.S.R.
Unable to load error is bij mij inmiddels weg, maar de activiteitsgeschiedenis is helemaal leeg en de punten van vorige week hebben geen beloning opgeleverd...
[ Voor 23% gewijzigd door klaaas op 02-01-2023 10:43 ]
Hij wil.
Wat als je naar de hamburger-knop links gaat, en dan naar Points?klaaas schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:42:
Unable to load error is bij mij inmiddels weg, maar de activiteitsgeschiedenis is helemaal leeg en de punten van vorige week hebben geen beloning opgeleverd...
Goeie. Daar staan ze idd wel. Uiteraard zonder de Strava punten die er bij zouden moeten staan.Eli Cohen schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:48:
[...]
Wat als je naar de hamburger-knop links gaat, en dan naar Points?
Wat ook gek is: mijn laatste weekdoel was 750, wat ik dus niet gehaald heb. Mijn nieuwe weekdoel is 800. Logisch.
Nou ja, ik heb ze er via WA weer op attent gemaakt. Eens kijken wat het verhaal deze keer is.
Hij wil.
Nou zie eerst maar een reactie te krijgen van ze. Hun klantenservice is zeer bedroevend : ')klaaas schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:01:
[...]
Goeie. Daar staan ze idd wel. Uiteraard zonder de Strava punten die er bij zouden moeten staan.
Wat ook gek is: mijn laatste weekdoel was 750, wat ik dus niet gehaald heb. Mijn nieuwe weekdoel is 800. Logisch.
Nou ja, ik heb ze er via WA weer op attent gemaakt. Eens kijken wat het verhaal deze keer is.
Strava synct al maanden (bijna) niet meer.
@Eli Cohen klantenservice is idd bedroevend slecht. Ik ben blij dat ik enkel voor de weekdoelen meedoe en geen long term commitment heb in de vorm van een AW die ik moet terug verdienen...
Hij wil.
Uiteindelijk heb ik op oudjaarsdag toch besloten om over te stappen naar A.s.r. Op dit moment moet ik de Apple Watch via a.s.r. Vitality nog bestellen. Betekent dit dus dat ik pas officieel mee kan doen vanaf 1 februari, omdat mijn maanddoel dan pas ingaat? Dus stel dat ik mijn Apple Watch over vijf dagen pas binnenkrijg, dat de hele maand januari niet meetelt omdat ik niet op de 1e van de maand ben begonnen? Veel succes allemaal veel stappen zetten en puntjes verdienen
.
[ Voor 20% gewijzigd door Marleytjuh op 02-01-2023 12:06 ]
Op zich is dat logisch, je kunt enkele dagen synchroniseren, dus weet men op maandag nog niet zeker of je het weekdoel hebt behaald.klaaas schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:01:
[...]
Goeie. Daar staan ze idd wel. Uiteraard zonder de Strava punten die er bij zouden moeten staan.
Afgelopen jaar 1x m’n weekdoel niet gehaald omdat ik ziek in bed lag, de week daarna was het normale doel pas de week erna was het weekdoel naar beneden gezet.
Als ik het goed heb staat zoiets ook in de faq
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
De klantenservice is inderdaad ruk. Ik heb telefonisch met hen contact opgenomen en wacht nu al een uur, waarvan 30 minuten als eerstvolgende in de wachtrij.klaaas schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:19:
@Eli Cohen klantenservice is idd bedroevend slecht. Ik ben blij dat ik enkel voor de weekdoelen meedoe en geen long term commitment heb in de vorm van een AW die ik moet terug verdienen...

Uiteindelijk via de chat op asr.nl contact opgenomen. Daar melden ze dat ze telefonisch niet (meer) bereikbaar zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door oohh op 02-01-2023 14:05 ]
In 202 had ik een zorgverzekering bij Ditzo en deed ik mee aan VItality. Voor 2022 ben overgestapt naar een andere verzekeraar en heb ik mijn Vitality geannuleerd. Nu ben ik sinds 1-1-2023 weer terug bij DItzo en wil ik mijn Vitalty weer starten. Helaas lukt dit niet. Ik heb contact opgenomen met de support en zij zeggen me dat ik me niet kan registreren doordat ik al eerder lid ben geweest. De support gaat dit oppakken maar er zit een doorloptijd van maximaal 3 weken aan vast. Ik baal nu een beetje omdat ik nu een aantal weekdoelen en een maanddoel mis loop. Iemand hier ervaring mee en idee wat ik nog zou kunnen doen?
Waar staat dit? Dat is wel jammer dat je toch 2 jaar Ditzo moet hebben dan om de volledige cashback te ontvangen.JohanNL schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:35:
[...]
Hebben ze veranderd inderdaad.
Maar Ditzo heeft wel wat goede en interessante combinaties voor komend jaar, dus wellicht valt het nog mee in jouw geval.
ASR is wel bedroevend behalve als je toch al een dure restitutiepolis wou nemen.
Je nieuwe weekdoel bepalen ze op basis van een gemiddelde van de afgelopen weken, dus als je de voorgaande weken met gemak je weekdoel hebt behaald is die stijging helemaal niet gek.klaaas schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:01:
[...]
Dat weet ik zo even niet meer, ik denk dat het ook nergens openbaar is aangekondigd.davedido schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:03:
[...]
Waar staat dit? Dat is wel jammer dat je toch 2 jaar Ditzo moet hebben dan om de volledige cashback te ontvangen.
Maar het werd duidelijk via diverse emails waarin o.a. stond dat ik na mijn ' uitzonderlijke eenmalige situatie ' o.i.d. na afgelopen jaar wél weer een verzekering van ASR moest nemen om door te kunnen gaan met Vitality.
Jammer inderdaad dat je dan toch ' vast ' zit aan een Ditzo of ASR zorgverzekering in de meeste gevallen, lijkt me ook niet helemaal in lijn met hoe het zorgverzekeringssysteem moet werken.
Desondanks kwam het voor mij dit jaar op zich wel goed uit, qua prijs/kwaliteit/dekking en ook wat randzaken scoort Ditzo ontzettend goed dit jaar vergeleken met de rest, dan hopen dat dat ook het geval is voor volgend jaar...
[ Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 02-01-2023 18:15 ]
Punt is dat ik de afgelopen weken het weekdoel niet of net aan gehaald heb. Maakt verder ook niet uit. Als ik 750 kan halen dan kan ik ook die 800 wel halen. Het is meer dat ik het idee heb dat alles gewoon niet lekker loopt.Phoolie schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:33:
[...]
Je nieuwe weekdoel bepalen ze op basis van een gemiddelde van de afgelopen weken, dus als je de voorgaande weken met gemak je weekdoel hebt behaald is die stijging helemaal niet gek.
Zo zijn mijn (strava) punten van vandaag wel op de overzichtspagina bijgeschreven, maar als ik doorklik krijg ik de 'laden niet mogelijk' melding.
Hij wil.
Ik ben sinds 1-1-23 lid van a.s.r en hun vitality-programma. Ik heb een Apple Watch besteld, echter kan het nog een aantal duren voordat ik het horloge binnenrent. Weet iemand wat dit betekent voor mijn punten? Gaat mijn maanddoel nu al in, of moet ik wachten tot februari? Als het namelijk nu ingaat kan het zo zijn dat ik een weekdoel misloop.
Je maanddoel gaat volgende maand in. Dit staat ook in de app op de plek waar je je Apple Watch hebt besteld.Marleytjuh schreef op maandag 2 januari 2023 @ 18:45:
Ik ben sinds 1-1-23 lid van a.s.r en hun vitality-programma. Ik heb een Apple Watch besteld, echter kan het nog een aantal duren voordat ik het horloge binnenrent. Weet iemand wat dit betekent voor mijn punten? Gaat mijn maanddoel nu al in, of moet ik wachten tot februari? Als het namelijk nu ingaat kan het zo zijn dat ik een weekdoel misloop.
Strava synct weer niet bij mij. Ben ik de enige?
Let me share my screen...
Had gister iets vergelijkbaars, verwerking lijkt traag te zijn want vanochtend was opeens wel toegekend aan de stappen met hogere punten.Tinusvolkel schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:53:
Is de puntentelling ook aangepast?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Normaal pakt ie 200 punten voor de stappen maar nu vind hij 150 punten voor hardlopen een “betere” activiteit.
Bij mij hetzelfde (gisteren: vanmorgen aangepast, nu ook 100 ipv 200 punten)Rub147 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:55:
[...]
Had gister iets vergelijkbaars, verwerking lijkt traag te zijn want vanochtend was opeens wel toegekend aan de stappen met hogere punten.
Dit jaar ook overgestapt op Ditzo en dus ook A.S.R. Vitality.
Ga dit jaar een marathon en een Ironman doen, dus die punten moeten het probleem niet zijn
Nu al 3 weken gehad (Vitality kon blijkbaar al ingaan voor de start van de verzekering) en mooi al 3x €5 korting bij Intersport als weekbeloning gekozen.
Kan ik op den duur weer gratis hardloopschoenen kopen
Ga dit jaar een marathon en een Ironman doen, dus die punten moeten het probleem niet zijn
Nu al 3 weken gehad (Vitality kon blijkbaar al ingaan voor de start van de verzekering) en mooi al 3x €5 korting bij Intersport als weekbeloning gekozen.
Kan ik op den duur weer gratis hardloopschoenen kopen
Heb mijn watch ook binnen, jeeeh!
Weet iemand hier misschien of het goed gaat om twee smartwatches toe te voegen in de Vitality app? Ik wil mijn oude garmin namelijk blijven gebruiken als ik 1x per week ga banen trekken.
Volgens mij biedt de app wel de optie maar ik kan me ook voorstellen dat het niet werkt omdat het wellicht frauderen mogelijk maakt.
Weet iemand hier misschien of het goed gaat om twee smartwatches toe te voegen in de Vitality app? Ik wil mijn oude garmin namelijk blijven gebruiken als ik 1x per week ga banen trekken.
Volgens mij biedt de app wel de optie maar ik kan me ook voorstellen dat het niet werkt omdat het wellicht frauderen mogelijk maakt.
Dat zal vergelijkbaar zijn met een koppeling met Strava en Apple Health en de Fietsapp, of meerdere activiteiten op 1 dag in Strava en dat werkt gewoon. Er blijft toch altijd maar 1 onderdeel per dag punten geven. Ik heb ooit een paar weken ASR Vitality op een iPhone en een Andriod phone tegelijk gehad, werkte net zo.Elias2020 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 23:27:
Heb mijn watch ook binnen, jeeeh!
Ik heb hetzelfde. Klantenservice zegt dat het nog wel even kan duren, maar dat ze klanten wel zullen compenseren. Of dat werkelijk de gemiste punten zijn, betwijfel ik ten zeerste.Timmetjuh schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:01:
In 202 had ik een zorgverzekering bij Ditzo en deed ik mee aan VItality. Voor 2022 ben overgestapt naar een andere verzekeraar en heb ik mijn Vitality geannuleerd. Nu ben ik sinds 1-1-2023 weer terug bij DItzo en wil ik mijn Vitalty weer starten. Helaas lukt dit niet. Ik heb contact opgenomen met de support en zij zeggen me dat ik me niet kan registreren doordat ik al eerder lid ben geweest. De support gaat dit oppakken maar er zit een doorloptijd van maximaal 3 weken aan vast. Ik baal nu een beetje omdat ik nu een aantal weekdoelen en een maanddoel mis loop. Iemand hier ervaring mee en idee wat ik nog zou kunnen doen?