Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 12:20
sjimmie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:57:
[...]

Als het voor jou zo voelt dan kan je inderdaad beter stoppen. Ieder zijn eigen motivatie en keuze, waarbij ASR iets biedt (wat anderen niet bieden) wat je niet per se hoeft te gebruiken.
Juist. Ik heb in de ruim 2 jaar dat ik het gebruik amper moeite gehad om doelen te halen. Dus ik heb maar weer een nieuwe Apple Watch besteld en ga nog zeker een jaartje door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Als je elke week je weekdoel haalt, dan is je maand doel voor het horloge toch ook makkelijk?
Maand loopt vaak van 1 tot 30 of 31.

4x7 dagen = 28 dagen ... is 3200 punten.
Dan heb je vaak toch nog 2a3 extra dagen voor je maand doel?

Of reken ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Aggressor schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:46:
Als je elke week je weekdoel haalt, dan is je maand doel voor het horloge toch ook makkelijk?
Maand loopt vaak van 1 tot 30 of 31.

4x7 dagen = 28 dagen ... is 3200 punten.
Dan heb je vaak toch nog 2a3 extra dagen voor je maand doel?

Of reken ik verkeerd?
Je rekent helemaal goed. Even uitgaande van februari, zal je dan dus 3 weken 900 punten moeten halen en de 4e week 800. Lijkt mij allemaal prima haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Phoolie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:51:
[...]

Je rekent helemaal goed. Even uitgaande van februari, zal je dan dus 3 weken 900 punten moeten halen en de 4e week 800. Lijkt mij allemaal prima haalbaar.
ja of ik pak een weekje de vrijdag 200 punten,, heb ik die week 1000.
Komt wel goed dus :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
Daar ben ik het wel mee eens.
Phoolie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:51:
[...]

Lijkt mij allemaal prima haalbaar.
Dat geldt dus niet voor iedereen. Ik moet doorgaans meer mijn best doen dan dat ik voorheen deed. Daarbij helpt ASR Vitality me om meer mijn best te doen.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
sjimmie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 10:53:
[...]

Dat geldt dus niet voor iedereen. Ik moet doorgaans meer mijn best doen dan dat ik voorheen deed. Daarbij helpt ASR Vitality me om meer mijn best te doen.
Ik haal de meeste punten met stappen, dus voor mij is het niet veel lastiger geworden. Al zijn er wel eens weken dat ik even wat minder zin in beweging heb en dan helpt Vitality mij ook om toch mijn best te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 18:46
Cis schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:04:
[...]

Als ze de voorwaarden niet eenzijdig kunnen aanpassen, dan zul je een jaar lang Vitality mogen gebruiken. Tot december 2023.
En dan wordt je lidmaatschap beëindigd omdat je geen Ditzo verzekering hebt.
En dan kun je niet meer sparen voor cashback :Y)
Ik ben zelf per 2023 overgestapt naar een andere zorgverzekeraar en zit eind december ook aan de 24e maand van mijn cashback op de Apple Watch 6.

Met de kennis van nu zou ik dus per eind december 2022 een nieuw Vitality Only abonnement kunnen afsluiten, de nieuwe Apple Watch 8 kunnen bestellen en één jaar cashbacks verdienen.
Aan het eind van 2023 heb ik dan de keuze: genoegen nemen met 50% of weer terug naar een A.S.R. label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 13:21
sjimmie schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:04:
@Tano vandaag opzeggen betekent dat per 1/12/22 de opzegtermijn ingaat.
Inmiddels is het gewijzigd, zoals bevestigd door de klantenservice. Als je opzegt in een maand, dan loopt aan het einde van diezelfde maand het lidmaatschap af. Vandaag (30/11) opzeggen betekent dus stoppen per morgen (1/12).

Verder ook bevestiging van Vitality only dat eruit gaat:
Je geeft aan dat je graag een verzekering afsluit, zodat je lid kan blijven van Vitality.
Zodra je verzekering stopt is het niet meer mogelijk om het jaar erna nog Vitality lid te blijven.
Dus als je nu een aangesloten verzekering afsluit is het mogelijk om in 2023 lid te zijn.
Erna is Vitality Only niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17

Nicap

Tsssk....

Ik ga ook wel weer verder. In februari loopt mijn cashback van 2 jaar af. Ben weer toe aan een nieuwe watch.
Premiestijging valt me relatief wel mee en is wel te doen, ben benieuwd wat asr in de nabije toekomst nog gaat wijzigen trouwens. Hoop dat het nog een tijdje doorgaat. Haal elf ook de meeste punten met stappen.
Al gaat het de laatste weken wel wat moeizamer.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-06 17:14
Net ook weer een nieuwe Watch aangeschaft. Mijn werkgever betaalt de maandelijkse premie dus als ik netjes m’n punten haal verdien ik hem terug in de komende 2jr. Afgelopen 2jr ging dat ook prima.

Heb wel sinds een tijdje een gekke issue: Apple Health synct niet met asr vitality terwijl deze wel ingeschakeld is. Nu sync ik ook m’n Strava-activiteiten dus kom vanuit m’n workouts die daar gelogd worden wel aan m’n punten maar als ik het alleen van m’n stappen via m’n AW zou moeten hebben komt het niet goed. Iemand een idee hoe ik Apple health weer gesynchroniseerd krijg? Heb de koppeling in asr-app al opnieuw aangemaakt maar hij pakt hem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-06 21:22
Hier ook weer een nieuwe watch besteld. Afgelopen 2 jaar zijn prima bevallen. Nu wordt het wel iets meer opletten dat ik per ongeluk de 3500 in de maand net mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Ik wilde vandaag met mijn maand doel beginnen
In de app stond ook je maand doel begint op 1 december.

Nu kijk ik weer in de app en kan ik het niet terug vinden. Nu staat “koop je fitbit en verdien deze terug in 24 maanden”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-06 15:06
Aggressor schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:34:
Ik wilde vandaag met mijn maand doel beginnen
In de app stond ook je maand doel begint op 1 december.

Nu kijk ik weer in de app en kan ik het niet terug vinden. Nu staat “koop je fitbit en verdien deze terug in 24 maanden”.
Heb je toevallig een AW via asr besteld, maar bekijk je je maanddoel op een Android telefoon? In de Android app zie je alleen de voortgang van een Fitbit. Je AW voortgang kan je alleen in iOS zien. Maar je punten tellen wel gewoon mee via Android en je krijgt wel push berichten als je je maanddoel hebt behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Smemi schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:15:
[...]

Heb je toevallig een AW via asr besteld, maar bekijk je je maanddoel op een Android telefoon? In de Android app zie je alleen de voortgang van een Fitbit. Je AW voortgang kan je alleen in iOS zien. Maar je punten tellen wel gewoon mee via Android en je krijgt wel push berichten als je je maanddoel hebt behaald.
Ik had wel altijd Android
Maar ik ben overgestapt naar iOS. En ik kijk nu ook op iOS. En daar kijk ik ook tussen….
Van de week stond er nog… je cashback begint op 1 december
En nu staat er weer koop je fitbit

[ Voor 8% gewijzigd door Aggressor op 02-12-2022 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Wel jammer dat je via ASR alleen Fitbits en Apple watch kunt bestellen, maar geen Garmin Forerunner... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smemi
Aggressor schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:05:
[...]

Ik had wel altijd Android
Maar ik ben overgestapt naar iOS. En ik kijk nu ook op iOS. En daar kijk ik ook tussen….
Van de week stond er nog… je cashback begint op 1 december
En nu staat er weer koop je fitbit
Hm, vreemd! Misschien dan toch even contact met ze opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Smemi schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:59:
[...]

Hm, vreemd! Misschien dan toch even contact met ze opnemen?
Ja net gedaan. Nu wachten op een reactie.
Ik wil wel mijn cachback/punten.
Tot nu toe heb ik elke week mijn doel gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:01
tjanssen schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 08:56:
Wel jammer dat je via ASR alleen Fitbits en Apple watch kunt bestellen, maar geen Garmin Forerunner... :'(
Die is dan weer voordelig via de ING shop, maar ik ben het volledig met je eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Aggressor schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:02:
[...]

Ja net gedaan. Nu wachten op een reactie.
Ik wil wel mijn cachback/punten.
Tot nu toe heb ik elke week mijn doel gehaald
Ah, ik ervaarde vanmorgen exact hetzelfde en ook voor mij is dit de 1e maand voor mijn nieuwe Apple Watch. Het valt mij trouwens wel op dat als je bij punten kijkt, dan staat er wel gewoon netjes dat er gisteren punten behaald zijn voor de Apple Watch doel. Het zal dus wel goed zitten. Maar ook ik heb ze even gecontact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder68
Phoolie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:56:
[...]

Ah, ik ervaarde vanmorgen exact hetzelfde en ook voor mij is dit de 1e maand voor mijn nieuwe Apple Watch. Het valt mij trouwens wel op dat als je bij punten kijkt, dan staat er wel gewoon netjes dat er gisteren punten behaald zijn voor de Apple Watch doel. Het zal dus wel goed zitten. Maar ook ik heb ze even gecontact.
Ook hier precies hetzelfde, AW gekocht waar op 01-12 de cashback in zou gaan. Nu staat er dat ik een fitbitch kan kopen. Zal dus wel een glitch in the matrix zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Phoolie schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:56:
[...]

Waar staat dat precies?
je bedoeld "Je bent 200 punten dichter bij je weekdoel"
En daar onder staat "200 tot apple watch doel" ?`

staat er bij jou precies hetzelfde of iets anders?

[ Voor 14% gewijzigd door Aggressor op 02-12-2022 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Aggressor schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:04:
[...]

Waar staat dat precies?
je bedoeld "Je bent 200 punten dichter bij je weekdoel"
En daar onder staat "200 tot apple watch doel" ?`

staat er bij jou precies hetzelfde of iets anders?
Dat is inderdaad wat ik bedoel. En ik heb even bij November gekeken en daar staat idd niks van Apple Watch doel bij en Oktober weer wel. Dus ik denk dat het op de achtergrond wel goed gaat. Maar dat horen we vast snel van a.s.r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Hi, Renée hier van a.s.r. Vitality. Goed dat je aan de bel trekt. Op het moment is er een kleine storing in onze app waardoor de mogelijkheid om de voortgang van je cashbackcontract te bekijken niet werkt. We zijn druk bezig met een oplossing. Ik ga je vraag noteren en zorg dat je een terugkoppeling krijgt zodra het is opgelost. Kan ik in de tussentijd nog iets anders voor je betekenen?

Hi, lekker bezig! Zeker doorgaan met bewegen! Deze punten gaan we achteraf uiteraard aan je toekennen. Geen zorgen! Ik wens je een fijn weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Nu staat het wel goed bij mij. Bij jullie ook?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smemi
Gister niet opgelet en 9997 stappen gezet 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Aggressor schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 16:38:
Nu staat het wel goed bij mij. Bij jullie ook?
Ja, maar het totaalbedrag wat je kan behalen staat nog op 19,12 euro. Dus ik heb ze weer even gecontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Phoolie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:43:
[...]

Ja, maar het totaalbedrag wat je kan behalen staat nog op 19,12 euro. Dus ik heb ze weer even gecontact.
Hoeveel moet het eigenlijk zijn dan?
als je antwoord hebt gekregen hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Aggressor schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:51:
[...]

Hoeveel moet het eigenlijk zijn dan?
als je antwoord hebt gekregen hoor ik het ook graag.
22,46 euro als je de 45 mm hebt. Onderstaande tabel staat hier:

Vitality punten per maand % cashback Apple Watch Series 8 (41mm) Apple Watch Series 8 (45mm)
0 - 1.249 0% € 0,00 € 0,00
1.250 - 1.999 25% € 5,20 € 5,62
2.000 - 3.499 50% € 10,40 € 11,23
3.500+ 100% € 20,79 € 22,46

En uiteraard laat ik het weten zodra ik een antwoord heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Phoolie op 06-12-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
@Phoolie zonet was er een update voor de app. Nu staat alles wel goed

Bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Aggressor schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:49:
@Phoolie zonet was er een update voor de app. Nu staat alles wel goed

Bij jou ook?
Meteen even gekeken en er staat nu inderdaad 22,45 als maximaal te behalen cashback. Is trouwens wel 1 cent minder dan ze op de site aangeven, maar dat was bij de vorige bedragen ook al zo, toen kreeg ik 19,12 euro terwijl er op de site 19,13 stond. Maar voor 24 cent ga ik niet moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Phoolie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:22:
[...]

Meteen even gekeken en er staat nu inderdaad 22,45 als maximaal te behalen cashback. Is trouwens wel 1 cent minder dan ze op de site aangeven, maar dat was bij de vorige bedragen ook al zo, toen kreeg ik 19,12 euro terwijl er op de site 19,13 stond. Maar voor 24 cent ga ik niet moeilijk doen.
Reken eens uit vanuit het totaalbedrag? Wellicht gaat het dan niet om totaal 24ct en wellicht wordt er dan een paar keer 1 cent meer betaald om het werkelijke verschil op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
sjimmie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:16:
[...]

Reken eens uit vanuit het totaalbedrag? Wellicht gaat het dan niet om totaal 24ct en wellicht wordt er dan een paar keer 1 cent meer betaald om het werkelijke verschil op te lossen.
Dat heb ik bij de vorige al gedaan, verschil was inderdaad iets van 14 cent ofzo. Maar geen enkele keer dat ik meer dan 19,12 heb ontvangen.

Overigens maakt mij dat ook niks uit. Ik vind het alleen slordig, dat het gecommuniceerde bedrag 1 cent te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Phoolie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:34:
[...]
Ik vind het alleen slordig, dat het gecommuniceerde bedrag 1 cent te hoog is.
Heb je het al eens aan hun gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
sjimmie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:24:
[...]

Heb je het al eens aan hun gemeld?
Vond ik eigenlijk nooit de moeite waard en had het idee dat het ook nogal zeurderig over zou komen. In de zin van dat ik moeilijk zou doen om nog geen 20 cent. Maar ik zal het ze eens voorleggen.

Ik zie trouwens dat ze bij iedere cashback trede 1 cent meer aangeven op de site tov de app.

Net even snel gerekend en voor de Apple Watch heb ik dus 11 cent zelf betaald en als ik alle cashbacks voor de Apple Watch 8 volledig binnen haal, is de "eigen bijdrage" 19 cent.

[ Voor 16% gewijzigd door Phoolie op 08-12-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Phoolie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:39:
[...]

Vond ik eigenlijk nooit de moeite waard en had het idee dat het ook nogal zeurderig over zou komen.
Tsja, je noemt het hier namelijk wel. Maar wij kunnen er niet zoveel mee. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
sjimmie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:56:
[...]

Tsja, je noemt het hier namelijk wel. Maar wij kunnen er niet zoveel mee. ;)
Het was dan ook geen vraag, maar gewoon ter info dat mij dit opgevallen was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:17
Phoolie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:34:
[...]

Dat heb ik bij de vorige al gedaan, verschil was inderdaad iets van 14 cent ofzo. Maar geen enkele keer dat ik meer dan 19,12 heb ontvangen.

Overigens maakt mij dat ook niks uit. Ik vind het alleen slordig, dat het gecommuniceerde bedrag 1 cent te hoog is.
Volgens mij had ik bij de cashback van de AW6 een keer wat meer gekregen, wat wellicht het verschil moest compenseren.
Maar dit kon ook een fout zijn, geen idee.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
JohanNL schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:24:
[...]

Volgens mij had ik bij de cashback van de AW6 een keer wat meer gekregen, wat wellicht het verschil moest compenseren.
Maar dit kon ook een fout zijn, geen idee.
volgens mij zat er afgelopen jaar een keer een foutje in waardoor ze een maand iets te weinig betaalden voor de 45mm versie, en is dat de maand erna weer gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
sjimmie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:34:
[...]

volgens mij zat er afgelopen jaar een keer een foutje in waardoor ze een maand iets te weinig betaalden voor de 45mm versie, en is dat de maand erna weer gecorrigeerd.
Ah ja dat was het, dan toch maar even een incassobureau inschakelen voor die resterende 24 cent :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06 13:43
Heb nu de Apple Watch 8 om via ASR Vitality.
De app Vitality rekent alleen de stappen niet die ik met de watch om heb.
Hij berekent alleen de stappen die met de iPhone zijn opgeteld.
Dit kan ik zien door op de iPhone naar Gezondheid>Stappen>onderaan gegevensbronnen en dan iPhone te selecteren.

Iemand een idee of neemt dit even tijd in beslag?

EDIT:
Nam inderdaad even tijd in beslag. Wordt nu bij elkaar opgeteld 👌

[ Voor 10% gewijzigd door mannetje19 op 08-12-2022 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
sjimmie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:34:
[...]

Klopt, in oktober kregen we maar 19,10 en een paar dagen later werd die overige 0,02 gestort :)
JohanNL schreef op donderdag 8 december 2022 @ 19:02:
[...]

Ah ja dat was het, dan toch maar even een incassobureau inschakelen voor die resterende 24 cent :Y)
:D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
tijd voor een massa-claim? al die 24 centen bij elkaar zijn wellicht genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Lijkt erop dat ik meer terugkrijg dan betaalt voor de Apple Watch. 24 x 17,88 = 429,12
En heb 428,99 aan sparco betaalt zie ik.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Phoolie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:39:
[...]

Vond ik eigenlijk nooit de moeite waard en had het idee dat het ook nogal zeurderig over zou komen. In de zin van dat ik moeilijk zou doen om nog geen 20 cent. Maar ik zal het ze eens voorleggen.
[...]
Ik heb ondertussen reactie ontvangen. Volgens de medewerker lijkt het met afronden te maken te hebben, want 538,99/24=22,4579. De site rond dit af en de app niet.

Ze gingen het signaal iig meenemen.

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:41
Hebben meer mensen problemen de laatste tijd met de punten van Vitality?

Activiteiten (vooral indoor fietsen) wordt goed verwerkt in Zwift/Strava/Garmin maar vervolgens niet in Vitality. Stappen ook incidenteel onjuist in Vitality terwijl ze in Garmin Connect juist zijn geregistreerd.

Ook de status hangt bij mij al heel lang op 24.500 punten (goud) terwijl ik alle 49 voorgaande weken tenminste 800 punten per week heb behaald.

Zelf gebruik ik een Garmin watch i.c.m. Samsung Galaxy S20 FE 5G.

PSN ID = Jorco

• JohanNL
Jorco schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:06:

Activiteiten (vooral indoor fietsen) wordt goed verwerkt in Zwift/Strava/Garmin maar vervolgens niet in Vitality. Stappen ook incidenteel onjuist in Vitality terwijl ze in Garmin Connect juist zijn geregistreerd.

Hier geen problemen met mijn AW en Fitbit destijds, eigenlijk nooit, maar ik zie wel een patroon over de afgelopen jaren dat alternatieve apps en trackers problemen geven met Vitality.

Ook de status hangt bij mij al heel lang op 24.500 punten (goud) terwijl ik alle 49 voorgaande weken tenminste 800 punten per week heb behaald.
Voor die laatste punten moet je de healthcheck doen.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online

Toevallig gisteren nog indoor gefietst en is via Strava netjes doorgelust naar ASR

Qua stappen zie ik hier op Apple maar moet via de app eigenlijk altijd handmatig de stappen syncen.

En je zit zo te zien aan je max aantal punten voor je jaardoel, 20k voor weekpunten en 4,5k voor vragenlijsten. Om naar platinum te gaan moet je een gezondheids (inspannings) test doen. Vorig jaar kon in de waardes die ik tijdens een door het werk vergoede test gewoon indienen (met printscreens van het rapport) dus hoeft dacht ik geen test te zijn van ASR zelf.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Jorco
JohanNL schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:13:

[...]

Voor die laatste punten moet je de healthcheck doen.
Die heb ik de afgelopen jaren ook niet gedaan en de gezondheidsvragen hebben geen invloed zo te zien. 49*800=39.200 dus dat zou ook geen issue moeten zijn.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie

[...]
Strava kan er even over doen voordat je activiteit doorgezet wordt. Maar het zou er binnen 48 uur bij moeten staan. Staat het er dan niet, kan je a.s.r. even contacten.
Jorco schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:21:
[...]

Die heb ik de afgelopen jaren ook niet gedaan en de gezondheidsvragen hebben geen invloed zo te zien. 49*800=39.200 dus dat zou ook geen issue moeten zijn.
Je zou inderdaad, volgens jouw berekening, nu 39.200 punten moeten hebben. Alleen zoals ook al in onderstaande aangegeven, zit het maximale aantal, met bewegen, te behalen punten voor je jaardoel op 20.000.
Tinusvolkel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:20:
[...]
En je zit zo te zien aan je max aantal punten voor je jaardoel, 20k voor weekpunten en 4,5k voor vragenlijsten. Om naar platinum te gaan moet je een gezondheids (inspannings) test doen.
[...]
De enige mogelijkheid om hoger te komen is door de a.s.r. Vitality Gezondheid Check uit te laten voeren.

[ Voor 44% gewijzigd door Phoolie op 16-12-2022 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
@Jorco oh ja al weken (maanden) strava vertraging/issues, al eerder hier ook besproken.

[ Voor 22% gewijzigd door sjimmie op 16-12-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Dank voor de reacties. Zie nu dat er tegenwoordig inderdaad een verplichte gezondheidscheck nodig is. Ik kan mij niet herinneren dat ik actief ben geattendeerd op deze wijziging maar dan ga ik dat maar laten doen.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phoolie
Jorco schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:24:
Dank voor de reacties. Zie nu dat er tegenwoordig inderdaad een verplichte gezondheidscheck nodig is. Ik kan mij niet herinneren dat ik actief ben geattendeerd op deze wijziging maar dan ga ik dat maar laten doen.
Ik weet niet hoe lang je al lid bent, maar zolang ik al lid ben (oktober 2020) is het maximalen aantal punten met bewegen voor het jaardoel al 20.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWgek
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-02-2023
Op 200 punten na heb ik mijn 2 jaar geleden gekochte Apple Watch terug verdiend. Ik zou nu graag voor de Apple Watch 8 gaan. Maar het lukt me niet om deze te bestellen op de een of andere manier. Zou dat te maken kunnen hebben met dat ik de oude Apple Watch nog niet helemaal heb terug verdiend?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
AWgek schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:35:
Op 200 punten na heb ik mijn 2 jaar geleden gekochte Apple Watch terug verdiend. Ik zou nu graag voor de Apple Watch 8 gaan. Maar het lukt me niet om deze te bestellen op de een of andere manier. Zou dat te maken kunnen hebben met dat ik de oude Apple Watch nog niet helemaal heb terug verdiend?
De nieuwe AW kun je dan pas volgende maand bestellen.
Ik had mijn AW6 destijds in oktober 2020 besteld, waarna het starten van punten sparen in november 2020 begon en eindigde in november 2022, waarna ik de nieuwe AW8 pas deze maand kon bestellen en het punten sparen pas volgende maand zal beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 18-12-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:41
Heb me per 1 januari 2023 verzekerd bij Ditzo voor ziektekosten. Daarbij ook ASR vitality afgesloten wat inmiddels is ingegaan. Updates van activiteiten vanuit Strava gaat nog niet echt soepel een Zwift rit van zaterdag is geregistreed, die van zondag niet, die van maandagmorgen niet, die van maandagavond wel en die van vanochtend ook nog niet. Volgens de vitality app is strava voor het laatst om 06:06 uur vanochtend gesynchroniseerd. Kan ik er op vertrouwen dat de nog ontbrekende activiteiten worden toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Faxe schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:04:
Heb me per 1 januari 2023 verzekerd bij Ditzo voor ziektekosten. Daarbij ook ASR vitality afgesloten wat inmiddels is ingegaan. Updates van activiteiten vanuit Strava gaat nog niet echt soepel een Zwift rit van zaterdag is geregistreed, die van zondag niet, die van maandagmorgen niet, die van maandagavond wel en die van vanochtend ook nog niet. Volgens de vitality app is strava voor het laatst om 06:06 uur vanochtend gesynchroniseerd. Kan ik er op vertrouwen dat de nog ontbrekende activiteiten worden toegevoegd?
Ik zou a.s.r. even contacten. Ze geven aan dat synchronisatie tot 48 uur kan duren, maar het lijkt mij dat als die van maandagavond er al wel staat, dat er met die van zondag en maandagmorgen iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Net nog even een ritje gemaakt van een uur op zwift. Strava zo aangepast dat nieuwe activiteiten direct zichtbaar zijn voor iedereen. Daarnaast de rit gelogd op de apple watch en de activiteit opgeslagen op garmin edge die ik meestal ook gebruik tijdens het binnenfietsen.

In de vitality app is de activiteit vrijwel direct zichtbaar via de apple activiteit en via garmin. Heb geprobeerd om strava opnieuw te koppelen maar krijg een foutmelding als strava probeer te ontkoppelen.

Zal morgen contact opnemen met a.s.r. maar heb in ieder geval een work around.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Nou mijn eerste maand is ingegaan voor de cashback van het horloge.

Eerste maand heb ik nu binnen, in principe ongenoegen dagen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:30
Faxe schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:04:
Synchronisatie met Strava is redelijk rampzalig. Uiteindelijk werkt het vaak wel, maar soms ook niet. Lijkt geen enkele logica in te zitten. Geen idee of het aan de kant van ASR of Strava zit maar een knop om handmatig synchronisatie te forceren zou welkom zijn.

Edit: net even gekeken. Laatste synchronisatie is van 14-12...

[ Voor 3% gewijzigd door klaaas op 20-12-2022 21:43 ]

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
klaaas schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:41:
[...]

Synchronisatie met Strava is redelijk rampzalig. Uiteindelijk werkt het vaak wel, maar soms ook niet. Lijkt geen enkele logica in te zitten. Geen idee of het aan de kant van ASR of Strava zit maar een knop om handmatig synchronisatie te forceren zou welkom zijn.

Edit: net even gekeken. Laatste synchronisatie is van 14-12...
Ook hier weer regelmatig dat de sync met Strava niet werkt. De eerder genoemde workaround; handmatig de naam van de activiteit aanpassen; hielp niet. Laatste sync was 19-12, 06:17 blijkbaar. Morgen ASR maar eens contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobiasdePagter
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:53
thunder68 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:57:
[...]

Ook hier weer regelmatig dat de sync met Strava niet werkt. De eerder genoemde workaround; handmatig de naam van de activiteit aanpassen; hielp niet. Laatste sync was 19-12, 06:17 blijkbaar. Morgen ASR maar eens contacten.
Ik heb ook weer problemen met Strava. Ik kreeg weer punten voor activiteiten door de volgende handelingen te ondernemen (Android telefoon):
  1. Via Strava.com bij "Mijn Apps" de koppeling van Vitality verwijderen
  2. Alle gegevens en cache verwijderen van de Vitality app (dit kan via Android Instellingen, Apps en dan de Vitality app selecteren)
  3. De Vitality app weer starten en als het goed is, is de koppeling met Strava dan verwijderd. Als dat niet zo is kun je nu wel op Ontkoppel klikken en dan is de koppeling weg.
  4. Opnieuw Strava koppelen in de Vitality app
  5. Activiteit in Strava hernoemen (bijvoorbeeld 1 letter toevoegen)
  6. Ergens 's nachts wordt de activiteit dan gesynchroniseerd met de Vitality app
Bovenstaande heb ik nu voor 4 activiteiten van vorige week gedaan en alle punten gekregen. Hopelijk werkt dit ook voor anderen!

Het probleem heb ik sinds de laatste update van de Vitality app (6 december), hopelijk komen ze snel met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik heb ook al wekenlang ellende met de Strava sync van ASR Vitality. In het verleden heb ik wel een paar keer contact met ze opgenomen maar ze werden daar steeds botter (tot en met "dan weten we het ook niet, tot ziens"). Vorige week 4 dagen lang geen sync en deze week zit ik ook al boven de 48 uur.

Soms werkt het wel door de activiteit in Strava te hernoemen, of door die zelfs in Strava te verwijderen en daarna weer vanuit WOD opnieuw naar Strava te verzenden. Maar de afgelopen 2 weken werkt zelfs dat meestal niet meer.

EDIT: Strava uit de Vitality app verwijderen werkt hier zelfs niet meer, dan krijg ik een fout, probeer opnieuw. Zelfs als ik de Vitality app verwijder, de iphone uit/aan zet, en weer opnieuw begin, staat Strava er nog in en kan nog steeds niet worden verwijderd (en werkt dan ook nog niet).

[ Voor 21% gewijzigd door sjimmie op 21-12-2022 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ik ben de vorige keer ook keer op keer tegen een falende Strava sync aangelopen. Nu vanuit Garmin nul problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
ascent schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:10:
Ik ben de vorige keer ook keer op keer tegen een falende Strava sync aangelopen. Nu vanuit Garmin nul problemen.
tsja, maar wat als je alleen met strava kan werken? WOD werkt niet met Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:43

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Overweeg ook om een Ditzo verzekering af te sluiten omwille van de Apple Watch en de cashback. Maar dit zijn helaas weinig bemoedigende berichten, techniek die niet werkt ervaar ik altijd als zeer frustrerend.

Dank voor deze info en dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smemi
Elias2020 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:07:
Overweeg ook om een Ditzo verzekering af te sluiten omwille van de Apple Watch en de cashback. Maar dit zijn helaas weinig bemoedigende berichten, techniek die niet werkt ervaar ik altijd als zeer frustrerend.

Dank voor deze info en dit topic.
Om even een tegengeluid te laten horen:
Ik doe inmiddels meer dan een jaar mee met vitality en heb nog nooit problemen gehad. Ik gebruikte in het begin een Fitbit en inmiddels een Apple Watch. Beiden synchroniseren prima, al moet je met de AW af en toe in de app van vitality handmatig de synchronisatie starten.

Als ik de berichten hierboven lees, gaat het vooral wel eens mis met Strava. Dat gebruik ik zelf niet, maar het is zeker niet de enige manier van punten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Smemi schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:28:
[...]

Ik doe inmiddels meer dan een jaar mee met vitality en heb nog nooit problemen gehad. Ik gebruikte in het begin een Fitbit en inmiddels een Apple Watch. Beiden synchroniseren prima, al moet je met de AW af en toe in de app van vitality handmatig de synchronisatie starten.

Als ik de berichten hierboven lees, gaat het vooral wel eens mis met Strava. Dat gebruik ik zelf niet, maar het is zeker niet de enige manier van punten halen.
Dat is goed om te horen! Ik was voornemens om Strava te gebruiken icm Apple Watch en Iphone SE. Welke app gebruik jij als ik vragen mag? Het is mij om het even welke ik ga gebruiken, als het maar werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Smemi schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:28:
[...]

Ja, als je gewoon rechtstreeks met de trainingsapp van apple op je watch een activiteit bijhoudt dan werkt dat vrijwel altijd wel binnen een uurtje. de problemen zijn met strava en helaas hebben heel veel mensen hier een hele goede reden om strava te (moeten) gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smemi
Elias2020 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:33:
[...]

Dat is goed om te horen! Ik was voornemens om Strava te gebruiken icm Apple Watch en Iphone SE. Welke app gebruik jij als ik vragen mag? Het is mij om het even welke ik ga gebruiken, als het maar werkt :)
Ik gebruik "gewoon" de workout app die standaard op de Apple Watch staat om m'n activiteiten te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Ik weet niet hoe het met andere sporten zit, maar voor fietsers (zoals ondergetekende) is Strava toch wel de go-to app voor registratie, mede omdat heel veel 'trackers' communiceren met Strava. Ik gebruik zelf een Wahoo die itt Garmin niet rechtstreeks te synchroniseren is met Vitality. Allerlei workarounds omdat de synchronisatie niet werkt zijn gewoon erg onwenselijk.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:13
Ik heb m’n volledige cashback na twee jaar binnen. :) 2000 punten per maand halen ging prima. De nieuwe regels á 3500 punten gaat mij niet lukken ben ik bang. Soms haal ik 900 punten, soms 700. Met vier weken van ~800 punten red je het dan niet.

Strava gaat bij mij sinds vorige week ook niet lekker. In de twee jaar daarvoor 1 of 2x problemen gehad dat het een tijdje duurde voordat het synchroniseerde maar dat werd snel opgelost.

Komt omdat Strava soms wat achterloopt en technisch niet alles goed voor elkaar heeft. Tenminste, de vorige keer waren het API problemen vanuit Strava waar Vitality niks aan kon doen.

Ondanks dat ik geen nieuwe Apple Watch haal vind ik de weekbeloningen nog wel leuk. Samen met de goede dekking qua ziekenhuizen heeft het ervoor gezorgd dat ik weer bij Ditzo een verzekering heb genomen voor komend jaar. Gemiddeld haal ik het 6x per jaar niet door vakantie of wat meer rust, dus dan zijn die cadeaubonnen voor Bol wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Heb me even verdiept in het aantal punten dat je moet halen. Mijn God haha. Volgens mij is het niet echt rendabel voor mij als een keertje hardlopen 100 punten oplevert.

Ik heb dit jaar 400 km hardgelopen, 39 uur in 60 sessies.
Ik wil in 2023 ongeveer 100x gaan hardlopen. Twee keer per week, als het lukt 3 keer. Met 2 jonge kinderen zit er even niet meer in. Denk dat ik dan beter een mooie aanbieding voor de Apple Watch afwacht.

Echt respect als je 3500 punten per maand kan halen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:12
Elias2020 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:36:
Heb me even verdiept in het aantal punten dat je moet halen. Mijn God haha. Volgens mij is het niet echt rendabel voor mij als een keertje hardlopen 100 punten oplevert.

Ik heb dit jaar 400 km hardgelopen, 39 uur in 60 sessies.
Ik wil in 2023 ongeveer 100x gaan hardlopen. Twee keer per week, als het lukt 3 keer. Met 2 jonge kinderen zit er even niet meer in. Denk dat ik dan beter een mooie aanbieding voor de Apple Watch afwacht.

Echt respect als je 3500 punten per maand kan halen hoor.
Hardlopen is een prima kandidaat voor de 150 of 200 punten; zorg dat je sessie 60+ minuten duurt. En laat dus de sessie even doorlopen als je alweer thuis op de bank zit.
Ik kan mijn gemiddelde hartslag zien en weet dus of ik mijn sessie moet afkappen of door moet laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

wmeester schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:40:
[...]

Hardlopen is een prima kandidaat voor de 150 of 200 punten; zorg dat je sessie 60+ minuten duurt. En laat dus de sessie even doorlopen als je alweer thuis op de bank zit.
Ik kan mijn gemiddelde hartslag zien en weet dus of ik mijn sessie moet afkappen of door moet laat lopen.
Dat is goed nieuws. Ik vond op de ASR site dat je er 100 punten mee kon verdienen, dus dit is een meevaller. Dat is al de helft van de jaarpunten als je 100x gaat lopen.

Edit; aha ik keek naar het aantal punten dat je voor stappen krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Elias2020 op 21-12-2022 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
@Elias2020 half uurtje hardlopen is al 150 punten, een uur is 200 punten.
Doe dus 2x per week een half uur, en dan de rest voldoende wandelen, sportschool, fietsen, ...
(ik fiets 1 of 2 keer per week naar mijn werk en tel dan heen- en terugweg bij elkaar op door de activiteit tussendoor op pauze te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
Hmmm, vanavond expres gaan lopen met m’n AW8 om te zien of de sync tussen apple health en asr-vitality wél goed loopt. Maar helaas, waar hij die normaliter direct pakt doet hij dat nu ook niet. Zelfs niet na handmatig synchroniseren 🥴

-edit- vanmorgen waren er ineens de punten van maandagavond (via Strava) en woensdagavond (uit applehealth) bij. Zonder enige actie van mijzelf. Niet te volgen..
ik zag wel dat er nu een update van de Strava-app is. Wie weet gaat dat helpen.

[ Voor 34% gewijzigd door thunder68 op 22-12-2022 10:14 ]

• Phoolie
sjimmie schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:05:
@Elias2020 half uurtje hardlopen is al 150 punten, een uur is 200 punten.
Doe dus 2x per week een half uur, en dan de rest voldoende wandelen, sportschool, fietsen, ...
(ik fiets 1 of 2 keer per week naar mijn werk en tel dan heen- en terugweg bij elkaar op door de activiteit tussendoor op pauze te zetten)
Voor de meeste zal het kloppen, maar vooral bij hardlopen en sportschool is het wel afhankelijk van je hartslag. Zeker bij hardlopen zijn er ook mensen die proberen hun hartslag zo laag en constant mogelijk te houden, dacht dat dit ergens tussen de 140 & 150 zit en volgens mij haal je dan niet de 150 of 200 punten. Maar voor mensen die gewoon volle bak hardlopen, zal dit geen enkel probleem opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:12
Phoolie schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:03:
[...]

Voor de meeste zal het kloppen, maar vooral bij hardlopen en sportschool is het wel afhankelijk van je hartslag. Zeker bij hardlopen zijn er ook mensen die proberen hun hartslag zo laag en constant mogelijk te houden, dacht dat dit ergens tussen de 140 & 150 zit en volgens mij haal je dan niet de 150 of 200 punten. Maar voor mensen die gewoon volle bak hardlopen, zal dit geen enkel probleem opleveren.
Ligt ook aan de leeftijd, ik heb inmiddels voldoende aan een hartslag van 107 of 127 voor de 60/70% regel. ALs je 20 jaar jonger ben dan moet het gemiddelde een stuk hoger liggen.

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 22:50
Nog wel een vraagje over de combinatie van fietsen en hartslag voor punten.

Krijg je dan tijdens bijvoorbeeld een MTB rit van 20Km punten voor de afstand en voor je verhoogde hartslag ?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 18:46
Mjelnir schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:40:

Krijg je dan tijdens bijvoorbeeld een MTB rit van 20Km punten voor de afstand en voor je verhoogde hartslag ?
Hartslag.

• Slickk
Mjelnir schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:40:

Nee, je krijgt maar één keer punten per dag, max 250. Het hoogste telt.

Bij hardlopen zit ik door lage hartslag eerder aan de 15.000 stappen en dus 200 punten dan wat de hartslag aan punten op zou brengen.

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:05
Vandaag kon ik Strava ontkoppelen in de Vitality app, de activiteiten in Strava opnieuw uploaden en eindelijk mijn punten van vorige week binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faxe
Heb contact gehad via Whatsapp met ASR. Dit is hun reactie nav het synchronisatie probleem met strava
Hi Faxe, Emma hier op de app. Bedankt voor het sturen van de screenshots. Ik maak hieruit op dat je op 18,19 en 20 december 250 punten hebt verdiend. In totaal dus 750, lekker bezig ga zo door! Op dit moment is er synchronisatie storing van strava. We zijn er druk mee bezig dit op te lossen zodat iedereen zijn verdiende punten weer terug ziet in de app. Zodra dit is opgelost krijg je de punten weer te zien in de app. Ik heb jou gegevens hierin ook meegenomen. Maak je dus geen zorgen je krijgt de punten uiteindelijk te zien in de app. Is het voor nu een beetje duidelijk voor je?
Had inmiddels zelf ht probleem al opgelost door de strava activiteiten te hernoemen waarna ze direct opgepakt werden door de vitality app.

• klaaas
Faxe schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:11:
Heb contact gehad via Whatsapp met ASR. Dit is hun reactie nav het synchronisatie probleem met strava

[...]

Had inmiddels zelf ht probleem al opgelost door de strava activiteiten te hernoemen waarna ze direct opgepakt werden door de vitality app.
Emma vertelde mij hetzelfde, maar bij mij is maar de helft inmiddels gesynchroniseerd. Nou ja, ik heb deze week toch een off-week.

Hij wil.

• sjimmie
Phoolie schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:03:
[...]

Tsja, oke. Voor mij is 60% een HF van 102 en 70% een HF van 119 ofzo.
En als ik een beetje mijn best doe met hardlopen ga ik over de 160 heen. Als mijn fysieke gezondheid weer verbetert kan ik een uur op een HF van 150+ hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
sjimmie schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:24:
[...]

Tsja, oke. Voor mij is 60% een HF van 102 en 70% een HF van 119 ofzo.
En als ik een beetje mijn best doe met hardlopen ga ik over de 160 heen. Als mijn fysieke gezondheid weer verbetert kan ik een uur op een HF van 150+ hardlopen.
O, ik had veel hogere HF in gedachte. Maar als ik voor mezelf bekijk, dan is 60% een HF van 107,4 en 70% een HV van 125,3.

Nou ben ik het eens op gaan zoeken en het schijnt dus dat de ideale hartslag voor hardlopen tussen de 50% en 70% zit en als je aan je conditie wil werken tussen de 70% en 85%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Phoolie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:45:
[...]

O, ik had veel hogere HF in gedachte. Maar als ik voor mezelf bekijk, dan is 60% een HF van 107,4 en 70% een HV van 125,3.

Nou ben ik het eens op gaan zoeken en het schijnt dus dat de ideale hartslag voor hardlopen tussen de 50% en 70% zit en als je aan je conditie wil werken tussen de 70% en 85%.
Dat hele gedoe met hartslag en hardlopen is per persoon toch weer anders.
Toen ik 30 was zou mijn MAX 220-30=190 zijn en haalde ik met sprintjes weleens 205.
En als ik zou gaan hardlopen op 50% dan kom ik niet vooruit want ik ben nu 52, dus mijn max is 220-52=84 en dat heb ik al als ik heel rustig wandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Ditzo polis is hier inmiddels binnen en ga ASR Vitality zo aanvragen. Hink nu op twee gedachten, omdat ik waarschijnlijk maar de helft van de punten ga behalen.

- Via ASRV een Apple Watch kopen en hopen dat ik 'm voor de helft terugverdien (of meer)
- Via ASRV punten halen om bol.com bonnen te verdienen en daar een Apple Watch te halen als 'ie tzt in de aanbieding komt.

Heb nog een Garmin Venu liggen namelijk, maar die draag ik zelden. De interface en gebruikersgemak icm software vind ik tenenkrommend. Tevens geen ondersteuning van Tidal en Apple Music. Dat zou een reden zijn om wel voor de AW te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
Elias2020 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:07:
Ditzo polis is hier inmiddels binnen en ga ASR Vitality zo aanvragen. Hink nu op twee gedachten, omdat ik waarschijnlijk maar de helft van de punten ga behalen.

- Via ASRV een Apple Watch kopen en hopen dat ik 'm voor de helft terugverdien (of meer)
- Via ASRV punten halen om bol.com bonnen te verdienen en daar een Apple Watch te halen als 'ie tzt in de aanbieding komt.

Heb nog een Garmin Venu liggen namelijk, maar die draag ik zelden. De interface en gebruikersgemak icm software vind ik tenenkrommend. Tevens geen ondersteuning van Tidal en Apple Music. Dat zou een reden zijn om wel voor de AW te gaan.
Het idee is natuurlijk dat Vitality je stimuleert om meer dan de helft van de punten te halen ;)

Dat gezegd hebbend: een AW kopen van de bol bonnen lijkt me een beetje zonde? Als je hem via ASR koopt heb je de cashback plus de bonnen. Lijkt me niet dat een korting daar tegenop kan?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

klaaas schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:50:
[...]

Het idee is natuurlijk dat Vitality je stimuleert om meer dan de helft van de punten te halen ;)

Dat gezegd hebbend: een AW kopen van de bol bonnen lijkt me een beetje zonde? Als je hem via ASR koopt heb je de cashback plus de bonnen. Lijkt me niet dat een korting daar tegenop kan?
Aha dat is nieuw voor mij. Het is dus én bonnen én cashback. Wat een deal! Ik was in de veronderstelling dat je moest kiezen.

Zoveel mogelijk punten halen is wel het idee, maar zoveel tijd om te sporten heb ik niet (2-3x pw max hardlopen, 1x per week naar werk fietsen, sporadisch mtb-en).

Daarbij ken ik mezelf een beetje; als ik als doelstelling alle punten wil behalen neem, ga ik te fanatiek van start en mijn knieën (weer) aan gort helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 09:57
Elias2020 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:58:
[...]

Aha dat is nieuw voor mij. Het is dus én bonnen én cashback. Wat een deal! Ik was in de veronderstelling dat je moest kiezen.

Zoveel mogelijk punten halen is wel het idee, maar zoveel tijd om te sporten heb ik niet (2-3x pw max hardlopen, 1x per week naar werk fietsen, sporadisch mtb-en).

Daarbij ken ik mezelf een beetje; als ik als doelstelling alle punten wil behalen neem, ga ik te fanatiek van start en mijn knieën (weer) aan gort helpen.
Als je de helft uiteindelijk terugverdient is dat ook al een mooie korting! Dat is mijn doel als ik per 1-1-23 overstap naar Ditzo. In april maak ik een carrièreswitch waardoor ik tussen de 10k en 15K stappen per dag zal maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Elias2020 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:58:
[...]

Het is idd dubbelop :)

Wat mij persoonlijk helpt met het halen van de punten is structuur. Na verloop van tijd weet je wel hoeveel punten je haalt met je vaste sportmomenten en dan kun je de rest daarop afstemmen. Zo fiets ik in de zomermaande 3x in de week minsten 1,5 uur en heb ik al 750 punten te pakken. Die 50 sprokkel ik met wat stappen er dan wel bij. In de winter mag ik blij zijn met 2x per week 1,5 uur fietsen dus dan moet ik nog 300 punten erbij halen. Dat werkt (voor mij) het beste als ik dat vooraf al ongeveer inplan.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

klaaas schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:11:
[...]

Het is idd dubbelop :)

Wat mij persoonlijk helpt met het halen van de punten is structuur. Na verloop van tijd weet je wel hoeveel punten je haalt met je vaste sportmomenten en dan kun je de rest daarop afstemmen. Zo fiets ik in de zomermaande 3x in de week minsten 1,5 uur en heb ik al 750 punten te pakken. Die 50 sprokkel ik met wat stappen er dan wel bij. In de winter mag ik blij zijn met 2x per week 1,5 uur fietsen dus dan moet ik nog 300 punten erbij halen. Dat werkt (voor mij) het beste als ik dat vooraf al ongeveer inplan.
Structuur, dat is een goede tip! Het lijkt zo makkelijk, uitvoering is soms lastiger. Al ben ik nog redelijk tevreden met 60 hardloopsessies en 20 mtb tochten in 2022.

Maar ik hou naast gadgets ook van speciaal bier (+3 kg) en heb twee kinderen (0-2 jaar). Ik merk dat ik blij ben als ik om 20.00 uur eindelijk een keertje in de bank zit. Dan de controller van de spelcomputer dichterbij dan mijn hardloopschoenen. Dat patroon hoop ik in 2023 te doorbreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Elias2020 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:16:
[...]

Structuur, dat is een goede tip! Het lijkt zo makkelijk, uitvoering is soms lastiger. Al ben ik nog redelijk tevreden met 60 hardloopsessies en 20 mtb tochten in 2022.

Maar ik hou naast gadgets ook van speciaal bier (+3 kg) en heb twee kinderen (0-2 jaar). Ik merk dat ik blij ben als ik om 20.00 uur eindelijk een keertje in de bank zit. Dan de controller van de spelcomputer dichterbij dan mijn hardloopschoenen. Dat patroon hoop ik in 2023 te doorbreken :)
werk je volledig thuis? ik heb het zo voor elkaar dat mn ritjes naar kantoor ook punten opleveren, das per week 1x 100 punten als ik met de trein ga (lopen van/naar trein/kantoor/huis), en 1x 250 punten (fiets, wandelen in de pauze, fiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
sjimmie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:53:
[...]

werk je volledig thuis? ik heb het zo voor elkaar dat mn ritjes naar kantoor ook punten opleveren, das per week 1x 100 punten als ik met de trein ga (lopen van/naar trein/kantoor/huis), en 1x 250 punten (fiets, wandelen in de pauze, fiets).
Ik werk vrijwel volledig thuis, maar ben juist in de Corona periode mijzelf aan gaan leren om na het werk (ipv de reistijd) een flinke wandeling te maken, om mijn hoofd leeg te maken en zo ook goed te bewegen. Dan zit ik al zeker op zo'n 8000 stappen per dag, hoef ik in de avond nog maar een klein beetje te bewegen om de 10.000 te halen en op de dag dat ik hardloop haal ik sowieso de 15.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

sjimmie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:53:
[...]

Ik mag werken waar ik wil. Ga sinds kort 1x per week op maandag naar kantoor.

Dat thuiswerken heeft mij sinds 2019 nogal in m’n comfortzone gebracht, maar ben ook minder lenig en heb sneller pijntjes. Zou mooi zijn als ASRV stimulerend werkt om 2x per week naar kantoor te fietsen, retourtje is 40km. Dan schiet het wat meer op met de punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Sjongejonge. Ik gebruik Vitality nu 2 jaar en de afgelopen drie weken is er van alles aan de hand. Ik haal telkens mijn punten bijna niet omdat, naar nu blijkt, de activiteiten van Strava niet meer meetellen in mijn totaal. Ontkoppelen lukt niet vanwege een foutmelding binnen Vitality, telefoon uit/aan en beide apps deïnstalleren biedt ook totaal geen uitkomst. Wilde eigenlijk nog een jaartje Ditzo regelen, maar als de Strava punten niet binnenkomen haal ik mijn maandtotaal sowieso niet. De medewerkers van de app reageren zo ongeveer net als een bot en lijken het probleem niet eens te begrijpen.

Herkenbaar probleem voor iemand hier?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
Krylinck schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:12:
Sjongejonge. Ik gebruik Vitality nu 2 jaar en de afgelopen drie weken is er van alles aan de hand. Ik haal telkens mijn punten bijna niet omdat, naar nu blijkt, de activiteiten van Strava niet meer meetellen in mijn totaal. Ontkoppelen lukt niet vanwege een foutmelding binnen Vitality, telefoon uit/aan en beide apps deïnstalleren biedt ook totaal geen uitkomst. Wilde eigenlijk nog een jaartje Ditzo regelen, maar als de Strava punten niet binnenkomen haal ik mijn maandtotaal sowieso niet. De medewerkers van de app reageren zo ongeveer net als een bot en lijken het probleem niet eens te begrijpen.

Herkenbaar probleem voor iemand hier?
Zelfde probleem gehad, loste zich wonderbaarlijk genoeg vanzelf op drie dagen geleden toen ik via Strava iets pushte werkte de sync weer en eerdere activiteiten kwamen ook door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Contact met ASR valt iig behoorlijk tegen. 1x per dag een reactie via WA schiet niet echt op. Tot nu toe is er niks door hen opgelost. Ik overwoog ook weer een jaar Ditzo, maar als het zo moet...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Als je afhankelijk bent van Strava of van asr support, zou ik het links laten liggen
Pagina: 1 ... 30 ... 40 Laatste