Wat ook kan werken is de titel van de activiteit in Strava veranderen door er bijvoorbeeld een letter aan toe te voegen. Ik heb de laatste tijd ook problemen met de synchronisatie vanuit Strava en de titel aanpassen zorgde ervoor dat de activiteit wel naar Vitality doorgestuurd werd.sjimmie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:44:
Sinds een week ofzo pakt ASR Vitality telkens mijn Strava activiteiten niet goed op. Ik heb al een paar keer 2 dagen gewacht, maar de laatste synchronisatie blijft dan op een oud moment staan. De enige manier die ik tot nu toe heb gevonden is nogal omslachtig:
1. verwijder de activiteit uit strava
2. verwijder de koppeling met strava vanuit de vitality app
3. verwijder de vitality app van mijn iphone
4. herstart de iphone
5. installeer de vitality app
6. koppel strava weer aan vitality
7. herplaats de activiteit weer in strava. (*)
Pas daarna pikt vitality op dat er een nieuwe strava activiteit is.
Maar als ik dan de dag erna weer een nieuw activiteit doe met strava dan wordt die wederom niet opgepakt door vitality, ook niet na 2 dagen wachten. Ik moet dan weer stap 1-7 doen.
(*) gelukkig heb ik de activiteit dan nog in WorkOutDoors staan, ik kan de activiteit dan van uit WOD weer naar Strava sturen.
Toevallig van de week ook dat mij activiteit niet door kwam. Aangezien ik het ook meet met Strava, was verwijderen geen optie.sjimmie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:44:
Sinds een week ofzo pakt ASR Vitality telkens mijn Strava activiteiten niet goed op. Ik heb al een paar keer 2 dagen gewacht, maar de laatste synchronisatie blijft dan op een oud moment staan. De enige manier die ik tot nu toe heb gevonden is nogal omslachtig:
1. verwijder de activiteit uit strava
2. verwijder de koppeling met strava vanuit de vitality app
3. verwijder de vitality app van mijn iphone
4. herstart de iphone
5. installeer de vitality app
6. koppel strava weer aan vitality
7. herplaats de activiteit weer in strava. (*)
Pas daarna pikt vitality op dat er een nieuwe strava activiteit is.
Maar als ik dan de dag erna weer een nieuw activiteit doe met strava dan wordt die wederom niet opgepakt door vitality, ook niet na 2 dagen wachten. Ik moet dan weer stap 1-7 doen.
(*) gelukkig heb ik de activiteit dan nog in WorkOutDoors staan, ik kan de activiteit dan van uit WOD weer naar Strava sturen.
Maar gelukkig heeft onderstaande geholpen.
TobiasdePagter schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:51:
[...]
Wat ook kan werken is de titel van de activiteit in Strava veranderen door er bijvoorbeeld een letter aan toe te voegen. Ik heb de laatste tijd ook problemen met de synchronisatie vanuit Strava en de titel aanpassen zorgde ervoor dat de activiteit wel naar Vitality doorgestuurd werd.
@Phoolie en @TobiasdePagter ja ik denk dat dat inderdaad de snelste fix is, maar ik weet ook dat je daarna hulp van ASR kan vergeten. zij geven met klem aan dat je dat niet mag doen omdat je dan juist het risico loopt dat hun systeem de activiteit afwijst. en dan houdt het dus helemaal op (tenzij je het dan nog op een andere manier zelf kan fixen).
Maar helder, in een paar minuten al 2 reacties van mensen die momenteel ook Strava sync issues hebben.
Maar helder, in een paar minuten al 2 reacties van mensen die momenteel ook Strava sync issues hebben.
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Ennnn de 8 is terug op de website, dus als je hem (weer) mag bestellen zou hij nu zichtbaar moeten zijn in de app.oohh schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:33:
[...]
Misschien mis ik iets, maar na twee jaar zou de Apple Watch aankopen zou nu toch ook mogelijk moeten zijn? Als je wel de mogelijkheid hebt om een Fitbit te kopen, waarom dan niet de Apple Watch?
Volgens mij zijn dat twee verschillende dingen. Een tijd terug stond hij al even op de website, in de app was hij niet te vinden. Maar zal vanavond mijn vrouw eens vragen. Ik heb nog een lopende Watch.Jixreme schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:19:
[...]
Ennnn de 8 is terug op de website, dus als je hem (weer) mag bestellen zou hij nu zichtbaar moeten zijn in de app.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ai ai, ik kom net terug van een rondje hardlopen (via Strava).
Bij het starten van ASR Vitality was een update verplicht en nu krijg ik in de app alleen maar errors dat de server onbereikbaar is enzo.
Bij het starten van ASR Vitality was een update verplicht en nu krijg ik in de app alleen maar errors dat de server onbereikbaar is enzo.
Apple Watch 8 is te bestellen via de app.
Zojuist besteld. Levertijd is vijf werkdagen maar hoop dat ie er al sneller is.
Check - ik heb hem ook besteldstekkercontact schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:55:
Apple Watch 8 is te bestellen via de app.
Ook ik had het vorige week, uurtje hollen wat niet syncte, ook niet 3 dagen later. Helaas lees ik nu pas wat de oplossing is dus die punten komen er niet meer bij. Maar goed om te weten voor als het weer gebeurt!sjimmie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:09:
@Phoolie en @TobiasdePagter ja ik denk dat dat inderdaad de snelste fix is, maar ik weet ook dat je daarna hulp van ASR kan vergeten. zij geven met klem aan dat je dat niet mag doen omdat je dan juist het risico loopt dat hun systeem de activiteit afwijst. en dan houdt het dus helemaal op (tenzij je het dan nog op een andere manier zelf kan fixen).
Dikke dankjewel dus!
Als je die activiteit aanpast in Strava zou het misschien nog kunnen werken. Of had je dat al geprobeerd en er gebeurde niks?thunder68 schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:43:
[...]
Ook ik had het vorige week, uurtje hollen wat niet syncte, ook niet 3 dagen later. Helaas lees ik nu pas wat de oplossing is dus die punten komen er niet meer bij. Maar goed om te weten voor als het weer gebeurt!
Dikke dankjewel dus!
Heeft iemand al ervaring met >1 jaar ASR Vitality zonder bijbehorende zorgverzekering? Ik heb eerst een jaar met verzekering gedaan en dit jaar zonder. Ben benieuwd wat er eind van het jaar gebeurt.
Hij wil.
Als het goed is word je lidmaatschap na dit jaar opgezegd. Je kan een jaar ASR Vitality gebruiken zonder aansluitende zorgverzekering.klaaas schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:59:
Heeft iemand al ervaring met >1 jaar ASR Vitality zonder bijbehorende zorgverzekering? Ik heb eerst een jaar met verzekering gedaan en dit jaar zonder. Ben benieuwd wat er eind van het jaar gebeurt.
De theorie ken ik, maar ik was even benieuwd of dat in de praktijk ook zo werkt.Kobject schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 08:02:
[...]
Als het goed is word je lidmaatschap na dit jaar opgezegd. Je kan een jaar ASR Vitality gebruiken zonder aansluitende zorgverzekering.
Hij wil.
Je blijft minimaal nog een jaar lid. Paar pagina's terug staat hier ook wat over.klaaas schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:59:
Even terug gelezen en op basis van het bericht van @sanniep9 lijkt het erop dat je gewoon door kunt na een jaar zonder verzekering. Nu nog even bedenken of ik dat wel wil.
Hij wil.
Als je niet verder wil kan je het toch altijd opzeggen?klaaas schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:46:
Even terug gelezen en op basis van het bericht van @sanniep9 lijkt het erop dat je gewoon door kunt na een jaar zonder verzekering. Nu nog even bedenken of ik dat wel wil.
Uiteraard. Maar ik ben er nog niet uit of ik dat wil.Phoolie schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 09:48:
[...]
Als je niet verder wil kan je het toch altijd opzeggen?
Ik heb best een actief leven (naast m'n kantoorbaan) waarbij ik 's zomers 3x per week fiets en 's winters 2x. Daarnaast wandel ik veel. Ik haal normaal gesproken dan ook makkelijk mijn punten, maar ik merk wel dat soms de omstandigheden zodanig zijn dat dat (net) niet lukt. Vergeet ik voor een woon-werkrit mijn hartslagmeting aan te zetten b.v. Of ik ben een hele ochtend buiten wezen fotograferen, maar heb dan net te weinig stappen. Ik merk dat dat dan toch een soort van onrust met zich meebrengt omdat ik weet dat ik de punten niet haal of dat ik nog wat extra's moet doen. Bij een minder actief leven is die stimulans natuurlijk de bedoeling, maar bij mij wordt het een soort van bureaucratische kwestie: ik ben actief zat, maar heb niet alle vinkjes gehaald.
Maar goed, dat zijn persoonlijke afwegingen. Heeft verder niet direct met het programma te maken.
Hij wil.
"ik ben actief zat, maar heb niet alle vinkjes gehaald."klaaas schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 10:27:
[...]
Uiteraard. Maar ik ben er nog niet uit of ik dat wil.
Ik heb best een actief leven (naast m'n kantoorbaan) waarbij ik 's zomers 3x per week fiets en 's winters 2x. Daarnaast wandel ik veel. Ik haal normaal gesproken dan ook makkelijk mijn punten, maar ik merk wel dat soms de omstandigheden zodanig zijn dat dat (net) niet lukt. Vergeet ik voor een woon-werkrit mijn hartslagmeting aan te zetten b.v. Of ik ben een hele ochtend buiten wezen fotograferen, maar heb dan net te weinig stappen. Ik merk dat dat dan toch een soort van onrust met zich meebrengt omdat ik weet dat ik de punten niet haal of dat ik nog wat extra's moet doen. Bij een minder actief leven is die stimulans natuurlijk de bedoeling, maar bij mij wordt het een soort van bureaucratische kwestie: ik ben actief zat, maar heb niet alle vinkjes gehaald.
Maar goed, dat zijn persoonlijke afwegingen. Heeft verder niet direct met het programma te maken.
Zie het als stok achter de deur om niet "in te kakken" en er bewust van te blijven.
Ik had het bijvoorbeeld recentelijk na mijn halve triathlon; ben daarna op vakantie gegaan en vervolgens kom ik terug. Geeft toch een soort van houvast dat ik op een gegeven moment weer weet dat ik mijn punten "gemakkelijk" haal.
Voor die 3,50 per maand open ik de app nu aan het eind van de week; heb ik het wel gehaald yay, zo niet bedenk ik wat ik anders moet doen in mijn trainingsschema om het wel te halen. Werkt best lekker.
Als je er onrustig van bent/stress van hebt zou ik het inderdaad gewoon los laten. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Hier staat wat
Zijn er hier meer mensen met een zittend beroep die amper punten uit stappen halen? Ik zou graag m'n staburo combineren met extra stappen. Wie heeft 'r hier ervaring met lopen op een loopband (YouTube: Walkdesk - Wandelen achter je bureau - Worktrainer.nl dit idee) terwijl je werkt? Kun je dan nog fatsoenlijk tiepen of muizen of ga je alle kanten op? Ik vind dat lastig in te schatten :-) Ben benieuwd!
Ik begrijp je vragen wel. Zelf geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat je het gevoel hebt dat je steeds naar je toetsenbord toe moet lopen.ascent schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:13:
Zijn er hier meer mensen met een zittend beroep die amper punten uit stappen halen? Ik zou graag m'n staburo combineren met extra stappen. Wie heeft 'r hier ervaring met lopen op een loopband (YouTube: Walkdesk - Wandelen achter je bureau - Worktrainer.nl dit idee) terwijl je werkt? Kun je dan nog fatsoenlijk tiepen of muizen of ga je alle kanten op? Ik vind dat lastig in te schatten :-) Ben benieuwd!
Wat ik zelf nog wel eens doe is wandelend (buiten) vergaderen. Als ik in een vergadering vooral moet luisteren en weinig praten, werkt dit perfect.
Ja, dat idee, maar dan iets makkelijker inzetbaar als je wel wat dingen moet tiepen. Zou mooi zijn als 't lukt maar dat apparaat wat ik linkte vind ik erg prijzig.Phoolie schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:39:
[...]
Ik begrijp je vragen wel. Zelf geen ervaring mee, maar het lijkt mij dat je het gevoel hebt dat je steeds naar je toetsenbord toe moet lopen.
Wat ik zelf nog wel eens doe is wandelend (buiten) vergaderen. Als ik in een vergadering vooral moet luisteren en weinig praten, werkt dit perfect.
Lopen en typen tegelijk, lijkt mij geen ideale combinatie. Ik zou dan eerder zo'n beentrainer proberen:ascent schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:53:
[...]
Ja, dat idee, maar dan iets makkelijker inzetbaar als je wel wat dingen moet tiepen. Zou mooi zijn als 't lukt maar dat apparaat wat ik linkte vind ik erg prijzig.
https://www.lidl.nl/p/crivit-arm-en-beentrainer/p100351304
Maar geen idee of je dan ook stappen registreert.
zolang je polsen op 't buro rusten zal 't al wandelend denk ik wel lukken maar ook daar geldt de vraag "pakt 'ie de stappen dan wel"
Ondertussen doe ik bijna 2 jaar mee. Nog geen weekdoel en geen maanddoel gemist. Maar het wordt wel lastiger… In het begin was een half uurtje lekker doorwandelen genoeg voor 100 puntjes. Aangevuld met een keer of 2 fietsen per week en af en toe een langere wandeling haalde ik die 800 punten makkelijk :-)
Ik ben gaan banenzwemmen, minimaal 1x per week en vaak 2x per week een uur. 200 punten per keer, mijn conditie schiet omhoog. Het gevolg, de wandeling van een half uur laat mijn hartslag regelmatig niet genoeg stijgen om punten te verdienen. Op een werkdag haal ik vaak ook net geen 7500 stappen. Nu moet ik vaak op zondag nog een extra fietstocht inplannen om het weekdoel wel te halen..
Luxeprobleem, mijn conditie wordt beter, maar het levert minder Vitality puntjes op :-) En die punten geven nou juist de motivatie om aan mijn conditie te werken.
Ik ben gaan banenzwemmen, minimaal 1x per week en vaak 2x per week een uur. 200 punten per keer, mijn conditie schiet omhoog. Het gevolg, de wandeling van een half uur laat mijn hartslag regelmatig niet genoeg stijgen om punten te verdienen. Op een werkdag haal ik vaak ook net geen 7500 stappen. Nu moet ik vaak op zondag nog een extra fietstocht inplannen om het weekdoel wel te halen..
Luxeprobleem, mijn conditie wordt beter, maar het levert minder Vitality puntjes op :-) En die punten geven nou juist de motivatie om aan mijn conditie te werken.
Vandaag een mail ontvangen van ASR Vitality dat mijn jaar zonder verzekering er bijna op zit. Als ik geen verzekering afsluit wordt het abonnement niet verlengd. Dus toch.
Hij wil.
Ik kreeg 'm ook (in 2x, de 2e bevatte de juiste datum). Ik heb recent pas weer opnieuw afgesloten dus ik kan nog tot november 2023. Op zich dus niet echt een issue. Kan me wel voorstellen dat 't voor anderen anders isklaaas schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:17:
Vandaag een mail ontvangen van ASR Vitality dat mijn jaar zonder verzekering er bijna op zit. Als ik geen verzekering afsluit wordt het abonnement niet verlengd. Dus toch.
Hoe bedoel je 'opnieuw afgesloten'? Kon je Vitality voor nog een jaar verlengen zonder verzekering of heb je een verzekering afgesloten?ascent schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:19:
[...]
Ik kreeg 'm ook (in 2x, de 2e bevatte de juiste datum). Ik heb recent pas weer opnieuw afgesloten dus ik kan nog tot november 2023. Op zich dus niet echt een issue. Kan me wel voorstellen dat 't voor anderen anders is
Hij wil.
Ik ben een jaar gestopt met ASR toen ze de beloningen flink terugschroefden en ben nu weer opnieuw begonnen (andere watch in ander ecosysteem dan voorheen dus ik dacht; weer eens proberen)klaaas schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:38:
[...]
Hoe bedoel je 'opnieuw afgesloten'? Kon je Vitality voor nog een jaar verlengen zonder verzekering of heb je een verzekering afgesloten?
Hier een vergelijkbaar probleem. Punten halen wordt steeds lastiger door betere conditie. Wat ook niet helpt is dat ik met een vechtsport ben begonnen waarbij een watch/hartslagmeter dragen niet mogelijk is. Op de dagen waarop ik het meest actief ben (i.e. vechtsporttrainingen heb), haal ik daardoor de minste punten. Vrij demotiverend...ioHpeiH schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:58:
[...]
Hah, herkenbaar. Dat hielp mij ook niet (vechtsport). M'n vriendin met boulderen hetzelfde. Mooie sport, maar je doet niet snel een horloge om (en je hartslag gaat ook niet super omhoog).
Sinds kort een mtb gekocht; da's eenvoudiger met de hartslag
Sinds kort een mtb gekocht; da's eenvoudiger met de hartslag
Misschien nog een leuke "hack", in de voorwaarden staat het volgende:klaaas schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:17:
Als je nou snel nog even uit eigen beweging opzegt dan is de deelname niet door ASR opgezegd en kan je meteen opnieuw lid worden?De deelname wordt door ons beëindigd [...] als er gedurende een periode van 12 maanden geen te combineren verzekering is afgesloten; is de deelname om deze reden beëindigd, dan kunt u gedurende 6 maanden niet opnieuw deelnemer aan a.s.r. Vitality worden zonder een met a.s.r. Vitality te combineren verzekering af te sluiten.
Wanneer ik sport, bedraagt mijn hartslag telkens 50 minuten ongeveer 80% van mijn maximale hartslag. Dit levert mij 150 punten op. Is het mogelijk om de Apple Watch activiteit door te laten lopen totdat er 60 minuten verstreken zijn waarbij ik de laatste 10 minuten niets meer doe? Wanneer er 60 minuten verstreken zijn en mijn gemiddelde hartslag zit nog steeds boven de 70% dan zou ik namelijk 200 punten krijgen.
Jij bepaalt toch wanneer de activiteit start en stopt? Op mijn Garmin horloge is het in ieder geval geen probleem. Als ik na het sporten met de fiets naar huis tijd telt de tijd door en voor de gemiddelde hartslag maakt het meestal geen groot verschil. Ligt er natuurlijk wel aan hoe snel je hartslag na een activiteit daalt omdat het (bij jouw voorbeeld) toch 1/6e van de totale activiteit is.stekkercontact schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:40:
Wanneer ik sport, bedraagt mijn hartslag telkens 50 minuten ongeveer 80% van mijn maximale hartslag. Dit levert mij 150 punten op. Is het mogelijk om de Apple Watch activiteit door te laten lopen totdat er 60 minuten verstreken zijn waarbij ik de laatste 10 minuten niets meer doe? Wanneer er 60 minuten verstreken zijn en mijn gemiddelde hartslag zit nog steeds boven de 70% dan zou ik namelijk 200 punten krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Timmy op 10-11-2022 15:01 ]
Al mijn zwemtrainingen duren 1:00:xx seconden met een reden ;-)stekkercontact schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:40:
Hier staat wat
Ik zou hier nou niet op gaan gokken en sowieso niet handig icm de AW cashback.Tom-Z schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:48:
[...]
Misschien nog een leuke "hack", in de voorwaarden staat het volgende:
[...]
Als je nou snel nog even uit eigen beweging opzegt dan is de deelname niet door ASR opgezegd en kan je meteen opnieuw lid worden?
Maar eerst eens even kijken wat hun zorgverzekering voor komend jaar zal zijn, met een beetje geluk hebben ze dit keer een redelijk goed aanbod ( met max ER )
Dat was dit jaar niet al te best namelijk en daarom hier ook voor iets anders gekozen.
[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 10-11-2022 16:51 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Als ik kijk bij independer dan kostJohanNL schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:51:
[...]
Ik zou hier nou niet op gaan gokken en sowieso niet handig icm de AW cashback.
Maar eerst eens even kijken wat hun zorgverzekering voor komend jaar zal zijn, met een beetje geluk hebben ze dit keer een redelijk goed aanbod ( met max ER )
Dat was dit jaar niet al te best namelijk en daarom hier ook voor iets anders gekozen.
ASR 113 euro pm.
Ditzo 98 euro pm
En de goedkoopste 86,25 euro pm (ZilverenKruis)
Ditzo is dus sowieso bijna 12 euro pm duurder. Met bol bonnetjes krijg je dat wel terug ivm lidmaatschap ASR Vitality zelf.
Blijft over de cashback voor Apple Watch. Moet je tegenwoordig (al bijna een jaar alweer) een hoop puntjes voor sparen.
Ja, je kunt het terugverdienen, maar het moet allemaal nog wel een beetje redelijk blijven.wmeester schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:07:
[...]
Als ik kijk bij independer dan kost
ASR 113 euro pm.
Ditzo 98 euro pm
En de goedkoopste 86,25 euro pm (ZilverenKruis)
Ditzo is dus sowieso bijna 12 euro pm duurder. Met bol bonnetjes krijg je dat wel terug ivm lidmaatschap ASR Vitality zelf.
Blijft over de cashback voor Apple Watch. Moet je tegenwoordig (al bijna een jaar alweer) een hoop puntjes voor sparen.
Het gaat allemaal van je verdiensten van het ASR Vitality programma af ( welke je eerst maar weer eens terug moet verdienen + je moet er toch rekening mee houden dat ze er weer aan gaan sleutelen, ten nadele van jou )
Daarnaast natuurlijk de kans dat je totaal andere inhoudelijke keuzes gaat maken m.b.t. de zorgverzekering zelf.
Denk dus aan de korting voor het hebben van een extra vrijwillig ER.
Bij velen krijg je dan wel €250 tot wel €300 korting, maar bij Ditzo was dit maar €210 dacht ik.
Dan neig ik als iemand die doorgaans vrijwel geen zorg afneemt en hoogstens een paar tientjes ER had betaald de afgelopen jaren, tóch te gaan voor geen vrijwillig ER, want de risk/reward lijkt mij slecht.
Maar nog even een paar dagen wachten en dan zal ik eens overwegen of ik wil doorgaan met het programma of dat het complete pakket toch te weinig oplevert en ermee stop.
Dat hangt ook af van welke app je gebruikt. Ik weet uit (nare) ervaring dat Strava daar vaak niet in trapt. Als je met Strava bv gaat fietsen een fiets activiteit start van 60 minuten waarvan je 10 minuten stil staat dan wordt dat in ASR Vitality een activiteit van 50 minuten. (geldt ook voor lopen, wellicht gaat het beter bij een activiteit zonder GPS registratie)stekkercontact schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:40:
Ik merk wel dat het in het begin wat rekenen is als je efficiënt punten wil verdienen. Ik had 50 minuten dusdanig hoge hartslag dat ik daarna 40 minuten niets kon gaan doen om alsnog 250 punten te kunnen pakken met 90 minuten 'bewegen' op 60%.
Ik sta er precies zo in. 2 jaar geleden hadden ze een concurrerende verzekering, maar dit jaar niet. Komend jaar lijkt het ook tegen te gaan vallen. Ik ga niet voor een paar euro in de maand door de hoepels van Vitality springen...JohanNL schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:57:
[...]
Ja, je kunt het terugverdienen, maar het moet allemaal nog wel een beetje redelijk blijven.
Het gaat allemaal van je verdiensten van het ASR Vitality programma af ( welke je eerst maar weer eens terug moet verdienen + je moet er toch rekening mee houden dat ze er weer aan gaan sleutelen, ten nadele van jou )
Daarnaast natuurlijk de kans dat je totaal andere inhoudelijke keuzes gaat maken m.b.t. de zorgverzekering zelf.
Bij velen krijg je dan wel €250 tot wel €300 korting, maar bij Ditzo was dit maar €210 dacht ik.
Dan neig ik als iemand die doorgaans vrijwel geen zorg afneemt en hoogstens een paar tientjes ER had betaald de afgelopen jaren, tóch te gaan voor geen vrijwillig ER, want de risk/reward lijkt mij slecht.
Maar nog even een paar dagen wachten en dan zal ik eens overwegen of ik wil doorgaan met het programma of dat het complete pakket toch te weinig oplevert en ermee stop.
Hij wil.
Met de Apple Watch is dat niet het geval. Vaak heb ik ook nog 5 minuten over, maar dan laat ik de timer gewoon doorlopen en dat zijn dan 200 punten in de app.sjimmie schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:25:
[...]
Dat hangt ook af van welke app je gebruikt. Ik weet uit (nare) ervaring dat Strava daar vaak niet in trapt. Als je met Strava bv gaat fietsen een fiets activiteit start van 60 minuten waarvan je 10 minuten stil staat dan wordt dat in ASR Vitality een activiteit van 50 minuten. (geldt ook voor lopen, wellicht gaat het beter bij een activiteit zonder GPS registratie)
sjimmie schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:25:
[...]
Dat hangt ook af van welke app je gebruikt. Ik weet uit (nare) ervaring dat Strava daar vaak niet in trapt. Als je met Strava bv gaat fietsen een fiets activiteit start van 60 minuten waarvan je 10 minuten stil staat dan wordt dat in ASR Vitality een activiteit van 50 minuten. (geldt ook voor lopen, wellicht gaat het beter bij een activiteit zonder GPS registratie)
In de Strava app ga je naar: Opnemen, Instellingen, Automatisch pauzeren. Daar kan je dit voor rennen en fietsen (apart) in- en uitschakelen.NotSoSteady schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:02:
[...]
Met de Apple Watch is dat niet het geval. Vaak heb ik ook nog 5 minuten over, maar dan laat ik de timer gewoon doorlopen en dat zijn dan 200 punten in de app.
De functie is er, om ervoor te zorgen dat je rondetijd niet al te veel wordt gehinderd door bijvoorbeeld een rood verkeerslicht of het strikken van je veters, maar als je dat niet belangrijk vindt dan schakel je het beter uit.
Kleine aanvulling, met de standaard app van de apple watch dan.NotSoSteady schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:02:
[...]
Met de Apple Watch is dat niet het geval. Vaak heb ik ook nog 5 minuten over, maar dan laat ik de timer gewoon doorlopen en dat zijn dan 200 punten in de app.
Want ik gebruik ook de apple watch maar dan met WoD en die stuurt het dan naar Strava, waarna Strava weer naar ASR gaat. En dat is dus waar ik vrijwel altijd minuten kwijtraak.
Ja, maar dan nog gaan er minuten af bij mij.internetinfo schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:15:
[...]
[...]
In de Strava app ga je naar: Opnemen, Instellingen, Automatisch pauzeren. Daar kan je dit voor rennen en fietsen (apart) in- en uitschakelen.
De functie is er, om ervoor te zorgen dat je rondetijd niet al te veel wordt gehinderd door bijvoorbeeld een rood verkeerslicht of het strikken van je veters, maar als je dat niet belangrijk vindt dan schakel je het beter uit.
Ik heb auto-pauze uit staan in WOD en in Strava en toch...
EDIT: @internetinfo je bent wellicht toch de held, het stond wel uit voor rennen, maar nog aan voor fietsen.
[ Voor 8% gewijzigd door sjimmie op 11-11-2022 16:38 ]
Ik heb ook bericht ontvangen dat Vitality Only eind januari eindigt tenzij ik natuurlijk een (aanvullende) verzekering afsluit. Toch bijna 2 jaar gebruik kunnen maken van Vitality Onlyklaaas schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:17:
Ik zit bij ditzo vanwege de prijs en asr...
Maar de basisverzekering is 13 euro duurder per maand geworden.
Welke is nu voordelig om te nemen?
Het is inderdaad flink duurder geworden, helemaal als je het vergelijkt met andere verzekeringen. Zie bijvoorbeeld dit en dit artikel, waar een gemiddelde stijging van 6% á 7% wordt genoemd. Als we de stijging van Ditzo erbij pakken, dan bedraagt het (met eigen risico van €385 €128,95 in 2023, €115,50 in 2022) een stijging van een kleine 12% - dus bijna twee keer zo veel als veel concurrenten.Aggressor schreef op zondag 13 november 2022 @ 07:52:
Ik zit bij ditzo vanwege de prijs en asr...
De vergelijking van Independer moet nog volgen, maar Ditzo (en dus Vitality) wordt zo wel steeds minder aantrekkelijk. De cadeaubon t.w.v. €15 per vier weken zal het verschil met de goedkoopste verzekering (ook na de stap terug van een cadeaubon van €20 naar €15 eind vorig jaar) steeds minder gaan compenseren. Prijstechnisch gezien dan, want ik vind het nog wel een mooie stok achter de deur om te blijven bewegen - waar het uiteindelijk toch voor bedoeld is.
Als je graag een Apple Watch wil kopen (of doorverkopen) kan dat het nog wel aantrekkelijk maken, maar dat betekent wel dat je weer twee jaar aan Ditzo vastzit - en dus ook aan een nieuwe (weer zo hoge?) stijging die in 2024 ongetwijfeld zal volgen. Wel scoort Ditzo hoog op duurzaamheid, wat voor mijzelf mee zou kunnen spelen om te blijven.
Ik zie dat mijn vergelijking niet juist is. De Zilveren Kruis premie is van 2022.JohanNL schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:57:
[...]
Ja, je kunt het terugverdienen, maar het moet allemaal nog wel een beetje redelijk blijven.
Even afwachten als alle premies bekend zijn.
Hoezo 2 jaar, je kan toch na een jaar nog 1 jaar zonder verzekering de cashback verdienen als je wel lid bent? Of is dat veranderd?Jixreme schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:16:
[...]
Als je graag een Apple Watch wil kopen (of doorverkopen) kan dat het nog wel aantrekkelijk maken, maar dat betekent wel dat je weer twee jaar aan Ditzo vastzit - en dus ook aan een nieuwe (weer zo hoge?) stijging die in 2024 ongetwijfeld zal volgen. Wel scoort Ditzo hoog op duurzaamheid, wat voor mijzelf mee zou kunnen spelen om te blijven.
Recentelijk zijn Aegon/asr ook samen gegaan. Vermoedelijk dit jaar nog niet zo een effect maar wellicht volgend jaar wel.Aggressor schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:19:
@Jixreme er zijn toch meerdere verzekeringen waarbij gebruik kunt maken van asr vitality?
Blijkbaar alleen asr en ditzo
Ik kan dit jaar nog asr only nemen, dus ik ga even kijken wat de prijs doet.
Hier staat wat
Zoals ik het hier lees niet.Mr_Tomatohead schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:13:
[...]
Hoezo 2 jaar, je kan toch na een jaar nog 1 jaar zonder verzekering de cashback verdienen als je wel lid bent? Of is dat veranderd?
Heb je een van de geselecteerde verzekeringen met a.s.r. Vitality, maar zeg je deze verzekering op? En heb je geen andere geselecteerde verzekering meer, of a.s.r. Vitality ook niet via je werkgever? Dan stopt helaas je a.s.r. Vitality lidmaatschap ook.
Ik ben pas net lid van Vitality en heb eergisteren een mail ontvangen dat Vitality wordt opgezegd wanneer ik niet voor oktober 2023 een verzekering bij ASR/Ditzo heb. Betekent dit dat ik me nu per 01-01-2023 eigenlijk al moet verzekeren via hen? Want gedurende het jaar kan ik toch niet van zorgverzekeraar wisselen?
Met een AOV van ASR of Loyalis kan het ook, net als via verzekeringen via je werkgever.stekkercontact schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:58:
Ik ben pas net lid van Vitality en heb eergisteren een mail ontvangen dat Vitality wordt opgezegd wanneer ik niet voor oktober 2023 een verzekering bij ASR/Ditzo heb. Betekent dit dat ik me nu per 01-01-2023 eigenlijk al moet verzekeren via hen? Want gedurende het jaar kan ik toch niet van zorgverzekeraar wisselen?
Zie hier: https://www.asr.nl/vitality/werkgever en https://www.asr.nl/vitality/ondernemer
Anders zou dat inderdaad betekenen dat je vanaf 1 januari weer bij Ditzo je zorgverzekering af moet sluiten, maar daarom zullen ze dat wel niet expliciet vermeld hebben, omdat er ook andere mogelijkheden zijn dus.
Tot zover valt het nog aardig mee met Ditzo als je kiest voor hun basisverzekering met standaard ER, op jaarbasis zo'n €30 duurder dan het goedkoopste vergelijkbare alternatief.
Met max ER zit dat op €55 voorlopig.
Dat ziet er eigenlijk allemaal nog best wel goed uit moet ik zeggen, het Vitality programma ( met AW cashback ) is zodoende nog wel aardig rendabel, maar morgen nog maar eens kijken of er dan nog dingen verschuiven...
Met max ER zit dat op €55 voorlopig.
Dat ziet er eigenlijk allemaal nog best wel goed uit moet ik zeggen, het Vitality programma ( met AW cashback ) is zodoende nog wel aardig rendabel, maar morgen nog maar eens kijken of er dan nog dingen verschuiven...
Hoe rendabel is het anno nu nog om te beginnen. Sport regelmatig maar ook niet bijzonder veel. 2-3x in de week. Als ik op Google zoek, zie ik blogs waar mensen vertellen hoe moeilijk het is geworden. Sinds dit jaar.
2 tot 3x per week duursport? Als dat meer dan een uur is, dan is het zeker lonend. Ga echter niet uit van de volledige vergoeding maar de helft. Dus een cashback op de helft van je watch, en de helft van de kado bonnen (effectief is dat ongeveer onder de streep een euro of 10 wat je er dan aan over kan houden - als je aanvullende verzekeringen hebt is dat iets hoger).CR9 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:20:
Hoe rendabel is het anno nu nog om te beginnen. Sport regelmatig maar ook niet bijzonder veel. 2-3x in de week. Als ik op Google zoek, zie ik blogs waar mensen vertellen hoe moeilijk het is geworden. Sinds dit jaar.
Ga je naar consequent 4x per week duursport of loop je elke dag (heel) veel dan is het sowieso lonend.
tav zorverzekeringen 2023 mijn "aanbod" binnen van Ditzo. Onder de streep 110 euro per maand als ik alles in 1x betaal en met maximale ER en pechvogel verzekering. Prima voor mij en niet heel veel duurder dan de goedkoopste andere opties.
Hier staat wat
Mijn "duursport" is 2x per week een half uurtje hardlopen. Dat is 2x 150 punten.
Op een andere dag ga ik op de fiets naar het werk, dat is een half uurtje enkele reis en in de pauze wandel ik een half uurtje. Doodat ik een generieke training start en die tussendoor op pauze zet, is dat samen goed genoeg voor anderhalf uur, wat 250 punten oplevert.
Dan hoef ik nog maar 250 punten in de resterende 4 dagen te halen, eitje dus eigenlijk.
Op een andere dag ga ik op de fiets naar het werk, dat is een half uurtje enkele reis en in de pauze wandel ik een half uurtje. Doodat ik een generieke training start en die tussendoor op pauze zet, is dat samen goed genoeg voor anderhalf uur, wat 250 punten oplevert.
Dan hoef ik nog maar 250 punten in de resterende 4 dagen te halen, eitje dus eigenlijk.
De sleutel is vooral een beroep te hebben waarbij je niet stil zit. Als je op basis van stappen (10k+ per dag) je hoofdmoot binnenhaalt is 't ineens best prima. Als je een IT-er bent, is 't lastigerCR9 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:20:
Ik ben IT'er en naast mijn berichtje iets hierboven beweeg ik dus op mijn werk veel te weinig.ascent schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:29:
[...]
De sleutel is vooral een beroep te hebben waarbij je niet stil zit. Als je op basis van stappen (10k+ per dag) je hoofdmoot binnenhaalt is 't ineens best prima. Als je een IT-er bent, is 't lastiger
Echter, ik ga gus wel 1x per week op de fiets naar het werk en 1-2 dagen met de trein. Als ik met de trein ga dan heb ik op die dag 4 stukjes lopen van/naar de trein en die stap ik dan flink door (met een tas die voor extra gewicht zorgt), en dat levert ook op zo'n dag 75 of 100 punten op.
Ik sport 2x per week; kwartiertje heen fietsen, uur sporten en kwartier terugfietsen. Dat is 250 punten per keer.
1x per week naar werk fietsen = 150 punten. Het fietsen duurt maar 50 min maar ik laat de timer dan even voorbij het uur lopen.
De andere dagen zorg ik dat ik 10k stappen haal per dag. Soms na het eten nog rondje.
1x per week naar werk fietsen = 150 punten. Het fietsen duurt maar 50 min maar ik laat de timer dan even voorbij het uur lopen.
De andere dagen zorg ik dat ik 10k stappen haal per dag. Soms na het eten nog rondje.
De workout op pauze zetten en later hervatten is wel slim. Alleen bij Garmin meet ie dan tussendoor ook helemaal niks meer (geen stress, geen hartslag e.d.) dus das een beetje suf.
75 punten? Die bestaat toch niet?sjimmie schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:15:
[...]
dat levert ook op zo'n dag 75 of 100 punten op.
sorry, 7500 stappen en dat is dan 50 punten.
Idd, hier ook een IT'er en haal al meer dan 2 jaar iedere week mijn weekdoel. Ik werk vooral thuis, maar sinds de Corona ga ik na het werk altijd een rondje wandelen om toch even buiten te zijn en te bewegen. Er gaat bijna geen dag voorbij dat ik de 10.000 stappen niet haal. Daarnaast ga ik ook nog minimaal 1 keer per week hardlopen, waarmee ik sowieso de 15.000 stappen wel aantik.sjimmie schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:15:
[...]
Ik ben IT'er en naast mijn berichtje iets hierboven beweeg ik dus op mijn werk veel te weinig.
Echter, ik ga gus wel 1x per week op de fiets naar het werk en 1-2 dagen met de trein. Als ik met de trein ga dan heb ik op die dag 4 stukjes lopen van/naar de trein en die stap ik dan flink door (met een tas die voor extra gewicht zorgt), en dat levert ook op zo'n dag 75 of 100 punten op.
Wauw. Das flink! Volgens mij is 10k stappen ongeveer anderhalf uur lopen dus das flink doorstappen. Elke dag weer. Netjes!
Ik wil misschien ook een horloge bestellen in de app.
Bij het bestellen kan je ook een kortingscode invoeren....
Zijn er wel eens codes actief?
En wanneer ik het beste een horloge bestellen om mijn maand doel te halen?
Bij het bestellen kan je ook een kortingscode invoeren....
Zijn er wel eens codes actief?
En wanneer ik het beste een horloge bestellen om mijn maand doel te halen?
[ Voor 21% gewijzigd door Aggressor op 18-11-2022 14:14 ]
Zijn er ook mensen hier die A.S.R. Vitality gebruiken zonder de zorgverzekering of is de de 'deal' dan niet zo goed meer?
Het kan maar binnen 12 maanden moet je een zorgverzekering alsnog hebben afgesloten, of het lidmaatschap wordt daarna opgezegd + dat je dan 6 maanden niet meer mag meedoen.vinom schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:43:
Zijn er ook mensen hier die A.S.R. Vitality gebruiken zonder de zorgverzekering of is de de 'deal' dan niet zo goed meer?
Aangezien de Apple Watch cashback is verspreid over 24 maanden kun je dan maar maximaal 12 maanden terugverdienen.
Daarnaast geen eventuele cashback op aanvullende verzekeringen.
Weekbeloningen kun je wel volledig krijgen in die periode, net als de healthcheck.
[ Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 18-11-2022 14:58 ]
Op zich kun je, als je veel wandelt, vrij eenvoudig "gratis" 132 EUR verdienen aan bol.com tegoed (maximale cash van de weekdoelen minus de inleg).vinom schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:43:
Ik haal gemiddeld gezien 10.000 stappen elke dag. 2x per week Atletiek en in het weekend nog een keer 5KM hardlopen, dus dan zou het wel uit moeten kunnen lijkt me, toch? Ik heb een goed sporthorloge dus een Apple watch is niet interessant voor mij.ascent schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:59:
[...]
Op zich kun je, als je veel wandelt, vrij eenvoudig "gratis" 132 EUR verdienen aan bol.com tegoed (maximale cash van de weekdoelen minus de inleg).
Ja, als je dagelijks die stappen zet heb je 100 punten per dag. Je moet in het begin 300 punten per week hebben en maximaal, als je verder bent, 800 punten per week. Zodra je dus op 't niveau van 800 punten per week zit, red je 't met alleen stappen niet meer. En, je kunt niet combineren. Het is dus óf stappen óf hartslag/activiteiten. Als je lang genoeg over die 5km doet helpt dat ook qua punten. Na 30 minuten loopt 't aantal te verdienen punten mooi op (mits je hartslag hoog genoeg is). Met atletiek is 't even de vraag of je gemiddeld gezien je hartslag hoog genoeg hebt, dat kan ik zelf niet zo beoordelen.
Check vooral de relevante tabelletjes op https://www.asr.nl/vitali...zondheid/punten-verdienen - -daar staat alles in
Check vooral de relevante tabelletjes op https://www.asr.nl/vitali...zondheid/punten-verdienen - -daar staat alles in
Mijn avondwandeling is vaak rond de 45 minuten. Ervaring leert dat ik beter een algemene training kan aanzetten op de Apple Watch in plaats van buiten wandelen. Dat laatste kwartier thuis nog wat huishoudelijke activiteiten zorgt dan voor een workout van een uur. :-)
Ik heb net mijn iban doorgegeven voor de cashback op het horloge.
Maar hoe kan ik zien hoeveel maandpunten ik heb?
Gewoon in de app, daar staat de voortgang van je maanddoel.Aggressor schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:39:
Ik heb net mijn iban doorgegeven voor de cashback op het horloge.
Ik zie nog niks staan? Misschien omdat ik het horloge net heb aangeschaft?Phoolie schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:54:
[...]
Gewoon in de app, daar staat de voortgang van je maanddoel.
Of moet ik de punten halen icm de Apple? Of kan het ook met Android?
Volgens mij start de cashback opbouw pas de maand nadat je de watch hebt aangeschaft (ik ga er vanuit dat je die wel via ASR Vitality hebt gekocht).Aggressor schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:15:
[...]
Ik zie nog niks staan? Misschien omdat ik het horloge net heb aangeschaft?
Of moet ik de punten halen icm de Apple? Of kan het ook met Android?
Hoe je de punten haalt maakt niet uit (Apple Watch, Strava, Health, Android iets, whatever maar punten geeft).
Uiteraard heb je wel een koppeling tussen je Apple watch en de ASR Vitality app nodig als je met de Apple watch ook punten wil halen. Ik doe dat via Apple Watch -> WorkOutdoors -> Strava -> ASR Vitality.
Ik heb hek net aangeschaft...sjimmie schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:20:
[...]
Volgens mij start de cashback opbouw pas de maand nadat je de watch hebt aangeschaft (ik ga er vanuit dat je die wel via ASR Vitality hebt gekocht).
Hoe je de punten haalt maakt niet uit (Apple Watch, Strava, Health, Android iets, whatever maar punten geeft).
Uiteraard heb je wel een koppeling tussen je Apple watch en de ASR Vitality app nodig als je met de Apple watch ook punten wil halen. Ik doe dat via Apple Watch -> WorkOutdoors -> Strava -> ASR Vitality.
Ik heb de Apple gekocht.
En ik wil eerst de punten verdienen gewoon via de Samsung watch in samsung health.
Moet kunnen toch?
Dan zal het volgende maand er wel bij staan
Ja, ik heb afgelopen zomer ook weleens gewoon strava op een android telefoon gebruikt. punten zijn punten.Aggressor schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:22:
[...]
Ik heb hek net aangeschaft...
Ik heb de Apple gekocht.
En ik wil eerst de punten verdienen gewoon via de Samsung watch in samsung health.
Moet kunnen toch?
EDIT: jij hebt de apple gekocht? dus wel of niet via ASR Vitality?
[ Voor 7% gewijzigd door sjimmie op 23-11-2022 10:35 ]
Dat kan maar de maandcashback start pas de volgende maand.Aggressor schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:22:
[...]
Ik heb hek net aangeschaft...
Ik heb de Apple gekocht.
Moet kunnen toch?
Daarnaast kun je de progressie niet zien op een Android toestel, maar krijg je wel push notificaties als je 25%, 50% en 100% hebt behaald.
Alleen kun je de Apple Watch ook alleen aanvragen op een iPhone, dus ik neem aan dat je die ook verder gebruikt.
En die AW heb je moeten gekocht via de ASR app op de iphone, via de speciale webshop welke is mogelijk gemaakt door Sparco.
[ Voor 8% gewijzigd door JohanNL op 23-11-2022 10:41 ]
ik vermoed dat hij de AW zelf los gekocht heeft en niet via ASR Vitality (en dus ook helemaal geen cashback gaat krijgen)...JohanNL schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:39:
[...]
vragen op een iPhone, dus ik neem aan dat je die ook verder gebruikt.
En die AW heb je moeten gekocht via de ASR app op de iphone, via de speciale webshop welke is mogelijk gemaakt door Sparco.
Wel via asr gekocht op een iphone toestel.sjimmie schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:50:
[...]
ik vermoed dat hij de AW zelf los gekocht heeft en niet via ASR Vitality (en dus ook helemaal geen cashback gaat krijgen)...
Hierboven staat ook dat ik mijn rekeningnummer op moest geven bij asr
-edit-
in de ASR app op de iOS staat "je cashback begint donderdag 1 december."
In de asr app op android staat dit dus niet...
maar ik gewoon wel de punten verdienen met samsung/android voor mijn maand? ook al staat het er niet tussen?
[ Voor 36% gewijzigd door Aggressor op 23-11-2022 11:19 ]
@Aggressor in de android app zie je alleen cashback voor andriod, in de ios app zie je alleen cashback voor ios. detail zit in het woordje "zie", want nogmaals: punten zijn punten.
Ik wil dus ook super graag een Apple watch, en ASR VItality proberen lijkt me ook wat. Al weet ik niet of ik gelijk per 1 januari ook een verzekering bij ASR of Ditzo wil, of eerst een jaar ergens anders ivm de kosten of dekking.
Is het handig om dan nu vast lid te worden en de apple watch te bestellen, of moet ik dan in dit geval echt wachten tot 1 januari? Ik lees hierboven ergens namelijk dat iemand bijna 2 jaar hier gebruik van heeft gemaakt zonder een bijpassende zvz.
Is het handig om dan nu vast lid te worden en de apple watch te bestellen, of moet ik dan in dit geval echt wachten tot 1 januari? Ik lees hierboven ergens namelijk dat iemand bijna 2 jaar hier gebruik van heeft gemaakt zonder een bijpassende zvz.
[ Voor 13% gewijzigd door TereZz op 23-11-2022 18:25 ]
Dan kun je het best even wachten tot het nieuwe jaar met aanmelden voor vitality.TereZz schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:24:
Ik wil dus ook super graag een Apple watch, en ASR VItality proberen lijkt me ook wat. Al weet ik niet of ik gelijk per 1 januari ook een verzekering bij ASR of Ditzo wil, of eerst een jaar ergens anders ivm de kosten of dekking.
Mocht je wel voor Ditzo gaan, dan kun je vitality ook als extra optie selecteren tijdens het aanmelden van de zorgverzekering, waarbij je dan vitality de eerste 3 maanden gratis krijgt.
Thanks. Inmiddels zorgverzekeringen vergeleken, maar ASR is zo'n 600€ p/jaar duurder ivm specifieke zorg. Deze is volgend jaar niet nodig, dus dan kan Ditzo of ASR. Hoe handig is het dan om nu vast ASR Vitality te nemen, of strand dit dan door 1 maand volgend jaar. Kan volgens jaar december natuurlijk alvast een zvz bij asr of Ditzo afsluiten om de vrede te bewarenJohanNL schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:14:
[...]
Dan kun je het best even wachten tot het nieuwe jaar met aanmelden voor vitality.
Mocht je wel voor Ditzo gaan, dan kun je vitality ook als extra optie selecteren tijdens het aanmelden van de zorgverzekering, waarbij je dan vitality de eerste 3 maanden gratis krijgt.
Je mag volgens de voorwaarden maximaal 1 jaar zonder deelnemend product meedoen, daarna wordt Vitality dan opgezegd en mag je 6 maanden niet meer mee doen als je hier niet aan voldoet.TereZz schreef op donderdag 24 november 2022 @ 00:27:
[...]
Thanks. Inmiddels zorgverzekeringen vergeleken, maar ASR is zo'n 600€ p/jaar duurder ivm specifieke zorg. Deze is volgend jaar niet nodig, dus dan kan Ditzo of ASR. Hoe handig is het dan om nu vast ASR Vitality te nemen, of strand dit dan door 1 maand volgend jaar. Kan volgens jaar december natuurlijk alvast een zvz bij asr of Ditzo afsluiten om de vrede te bewaren
Dat zou voor de AW cashback betekenen dat je deze maar maximaal voor de helft kunt terugverdienen, vandaar dus pas aanmelden in januari.
Echter ben je dan wel weer enigszins verplicht om in 2024 alsnog over te stappen naar de Ditzo zorgverzekering ( of een van de andere deelnemende verzekeringen )
Maar als komend jaar Ditzo een goede optie voor je is dan doe je dat toch? CashbackXL -> Zorgkiezer -> Ditzo met Vitality erbij afsluiten is de voordeligste optie dan volgens mij.
Dat is dan €27,50 cashback, een tandenborstel en 3 maanden Vitality gratis.
Ik heb een jaar Vitality Only gehad, dit jaar via Ditzo een zorgverzekering en ben nu aan het kijken voor komend jaar. Kan ik gewoon een andere zorgverzekering nemen voor 2023 en weer Vitality Only nemen?klaaas schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:59:
Ik snap niet goed hoe ik die mededeling moet opvatten. Bedoelen ze dat er vanaf volgend jaar geen Vitality Only meer is?Belangrijke info over het a.s.r. Vitality lidmaatschap
Gebruik jij regelmatig de a.s.r. Vitality app en wil je ook in de toekomst punten blijven verzamelen? Let dan op: a.s.r. Vitality is vanaf volgend jaar alleen te gebruiken door klanten met een van de geselecteerde verzekeringen van a.s.r. of Ditzo.
Ik kreeg gisteren de nieuwsbrief binnen en daar stond het volgende:TobiasdePagter schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:39:
[...]
Ik heb een jaar Vitality Only gehad, dit jaar via Ditzo een zorgverzekering en ben nu aan het kijken voor komend jaar. Kan ik gewoon een andere zorgverzekering nemen voor 2023 en weer Vitality Only nemen?
Het lijkt er dus op dat Vitality Only komt te vervallen.Gebruik jij regelmatig de a.s.r. Vitality app en wil je ook in de toekomst punten blijven verzamelen? Let dan op: a.s.r. Vitality is vanaf volgend jaar alleen te gebruiken door klanten met een van de geselecteerde verzekeringen van a.s.r. of Ditzo. Met een zorgverzekering van Ditzo kun je dus volgend jaar gewoon gebruik blijven maken van a.s.r. Vitality!
Dat is wel hoe ik het opvat. Als je ook naar die link gaat die er bij staat, staat er ook alleen nog maar dat het voor mensen met een verzekering is.sjimmie schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:23:
[...]
Ik snap niet goed hoe ik die mededeling moet opvatten. Bedoelen ze dat er vanaf volgend jaar geen Vitality Only meer is?
[ Voor 19% gewijzigd door Phoolie op 29-11-2022 12:18 ]
Dit jaar zeiden ze ook al in een mail - voor degenen die dit jaar geen Ditzo verzekering meer hadden maar vorig jaar wel - dat het eenmalig was dat je dit jaar zonder Ditzo verzekering Vitality kon gebruiken.
Ook al kon dit gewoon volgens de voorwaarden, maar dat was dus blijkbaar een hint naar bovenstaande, dat Vitality nu écht altijd een bijpassende verzekering vereist.
Ook al kon dit gewoon volgens de voorwaarden, maar dat was dus blijkbaar een hint naar bovenstaande, dat Vitality nu écht altijd een bijpassende verzekering vereist.
Weet iemand wat in de praktijk de opzegtermijn is wanneer ik vandaag opzeg?
Op de website staan twee dingen: ofwel loopt het lidmaatschap dan eind november af (tekst website), ofwel eind december (tekst website en ook algemene voorwaarden).
Op de website staan twee dingen: ofwel loopt het lidmaatschap dan eind november af (tekst website), ofwel eind december (tekst website en ook algemene voorwaarden).
Via de https://www.asr.nl/vitality/lid-worden kan je nog gewoon zonder gekoppelde verzekering lid worden.
Als je dan via praktische informatie doorklikt staat er ook niks over, behalve:
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je je nu, zonder verzekering, aanmeldt en bijvoorbeeld direct een Apple Watch koopt. Ze kunnen dan moeilijk per januari 2023 de boel ontbinden.Iedereen boven de 18 jaar kan lid worden van a.s.r. Vitality. Een voorwaarde is dat je een van de gekoppelde verzekeringen hebt, of deze binnen een jaar afsluit.
@Tano vandaag opzeggen betekent dat per 1/12/22 de opzegtermijn ingaat.
Ja, omdat het nu dus nog kan, maar nu zegt niets over volgend jaar.internetinfo schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:22:
Via de https://www.asr.nl/vitality/lid-worden kan je nog gewoon zonder gekoppelde verzekering lid worden.
[...]
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je je nu, zonder verzekering, aanmeldt en bijvoorbeeld direct een Apple Watch koopt. Ze kunnen dan moeilijk per januari 2023 de boel ontbinden.
En het kan zijn dat de wijziging nog niet overal in alle teksten is doorgevoerd, omdat het nu nog niet geldt.
Als ze de voorwaarden niet eenzijdig kunnen aanpassen, dan zul je een jaar lang Vitality mogen gebruiken. Tot december 2023.internetinfo schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:22:
[...]
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je je nu, zonder verzekering, aanmeldt en bijvoorbeeld direct een Apple Watch koopt. Ze kunnen dan moeilijk per januari 2023 de boel ontbinden.
En dan wordt je lidmaatschap beëindigd omdat je geen Ditzo verzekering hebt.
En dan kun je niet meer sparen voor cashback
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Dat hebben ze al eerder succesvol gedaan.Cis schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:04:
[...]
Als ze de voorwaarden niet eenzijdig kunnen aanpassen

Daarom stop ik er ook mee per januari. Ik ben de hysterische drang naar punten wel en beetje zat geworden na 2 jaar. En het halen van punten is te moeilijk geworden m.i. Als je een paar keer en verkeerde meting hebt, of je horloge vergeet, mis je je weekdoel.sjimmie schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:30:
[...]
Dat hebben ze al eerder succesvol gedaan.
Lijkt me heerlijk om weer vrij te sporten, zonder aan mijn bpm te denken
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Als het voor jou zo voelt dan kan je inderdaad beter stoppen. Ieder zijn eigen motivatie en keuze, waarbij ASR iets biedt (wat anderen niet bieden) wat je niet per se hoeft te gebruiken.Cis schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:40:
[...]
Ik ben de hysterische drang naar punten wel en beetje zat geworden