• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:05
coinman63 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:48:
[...]

Correctie: 66%
https://www.geld.nl/zorgv...monitor-zorgverzekeringen
(overigens nog steeds meer dan ik had verwacht). Ik verwacht dat het percentage onder deelnemers aan viality lager dan dit gemiddelde zal zijn.
Omdat Vitality gebruikers juist met Vitality korting op die aanvullende verzekeringen krijgen, verwacht ik dat ze er juist meer gebruik van maken.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:23
[...]

(overigens nog steeds meer dan ik had verwacht). Ik verwacht dat het percentage onder deelnemers aan viality lager dan dit gemiddelde zal zijn.
En daarbij zitten ook mensen die een aanvullende verzekering hebben die niet zoveel voorstelt gok ik zo.
Ik heb zelf dit jaar Anderzorg + dat Flex pakket wat bestaat uit wat apps en een beperkte buitenlanddekking.
Dat is ook weer iets heel anders dan een reguliere tand, fysio verzekering of van die pakketten waar meerdere van dit soort modules inzitten.

Bij Ditzo is de tandverzekering zo ontzettend duur, dat die 2 maanden '' korting '' die je kunt krijgen eigenlijk gewoon een sigaar uit eigen doos is min of meer.
Sowieso zijn die tandverzekeringen al duur natuurlijk, maar bij Ditzo vragen ze zowat de hoofdprijs en komen na cashback dan een beetje in het midden uit.
Die andere aanvullende verzekeringen zijn dan wel interessant te noemen, die met fysio en waarbij je dan tot 5 maanden terug kunt verdienen.
@sjimmie Zit er dik in dat de klanten bij Ditzo inderdaad wel op 85%~ zitten qua aanvullende verzekeringen door die lucratieve optie en mogelijkheid i.c.m. Vitality.

Maargoed, uiteindelijk maak je voor jezelf een totaalplaatje en dan blijft het toch zo dat Ditzo vergeleken met de andere verzekeraars net wat duurder is voor de basisverzekering en bij de duurste ( natura ) verzekeringen behoort als je voor max ER gaat.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:19
sjimmie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Toen hier een aantal mensen hun ervaring hiermee deelden kwam dat wel heel sterk overeen met mijn ervaring van toen ik begon, en ook met onze zoon toen die begon, en met mijn vrouw die net is begonnen.
En wij zijn echt heel verschillend.
Ok, dan werkt het dus blijkbaar niet zoals ze zeggen. In dat geval heb je gelijk. Neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat de doelen ook haalbaar zijn voor mensen die minder fanatiek sporten. Alleen al voldoende lichaamsbeweging (10.000 stappen per dag) en je bent er al bijna.
[...]

Dat weet ik, daarover heb ik recent nog tips gegeven hier.
Die had ik even gemist dan.
[...]

Huh, ik had wat anders gevonden:
https://www.zorgwijzer.nl...ing-wint-aan-populariteit

Zijn wel gegevens van 2021. Maar ook die komen niet overeen met jouw link.

Verder denk ik dat onderstaande klopt.
sjimmie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:59:
[...]

Omdat Vitality gebruikers juist met Vitality korting op die aanvullende verzekeringen krijgen, verwacht ik dat ze er juist meer gebruik van maken.

• sjimmie

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-01 19:11
sjimmie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:38:
[...]

Waar verwijs je nu specifiek naar?

• sjimmie
Aubergine schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:26:
[...]

Waar verwijs je nu specifiek naar?
Naar het gedeelte in dit topic waar besproken werd waar @Phoolie het over had.
Phoolie zei tegen mij:
Als het je trouwens om de winst/voordeel te doen is, dan kan je beter niet voor de bol.com bonnen gaan, die leveren maar 3,75 per week op. Er zijn keuzes waar je 5 euro per week krijgt.
Waarop ik zei:
En vervolgens verwees ik dus naar waar dat besproken werd, zodat phoolie het ook nog terug kon vinden:
sjimmie in "[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. Vitality"

Zo weer helder?

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:04
Ik heb ze bij ASR ook maar een berichtje gestuurd over de puntentelling van de fietsapp, want dat is nogal onduidelijk.

Ik dacht dus dat de punten erbij zouden komen, maar dat is zeker niet zo?

Wat ik nu in ieder geval gestuurd had was:
Ik heb twee aparte fietsritten gedaan van 7.7km en 7.9km lang. Dat zou bij elkaar over de 10km gaan en punten opleveren. Blijkbaar heb ik de eerste fietsrit als normaal persoon gereden en de andere fietsrit als e-biker...
Kortom, omdat ik deels e-biker en deels normale fietser ben, heb ik 0 punten, want beide ritten zijn onder de 10km?
Ik dacht, weet je, ik rij nogmaals wel naar de supermarkt (2 losse ritten) en bij beide ben ik langzaam gaan rijden, zodat ik geen e-bike ben. Dus totaal komt daar nog 2.8km bij. Nu heb ik totaal 10,5km gereden als langzaam persoon. Dat betekend punten toch?
Maar ik heb zeker die 50 punten niet gehad, omdat ik al hartslag punten had? Of klopt dit niet?

Sowieso de app-makers van ASR, ongelofeloos. Daar zitten wel echt een stel 'niet-nadenkende' mensen hoor.
- Twee apps met losse logins, maar die je wel voor hetzelfde doel gebruikt?
- De sync die gewoon dik achterloopt, heeft je iPhone echt 10 min nodig om dingen te berekenen en naar ASR te sturen?
- 'Klik hier om te synchroniseren' en dan nergens een knop tonen, maar bij de Apple activiteiten dezelfde tekst tonen met welk een knop.

Zo kan ik nog wel even doorgaan over UX ook, maar ik vind dit wel echt heel slecht gedaan. Ik heb betere apps gezien van eerste jaars CMD studenten (HBO).

• Aubergine
Waar zie je de tussenstand van de AW-watch? Ik kan al twee dagen sparen maar ik zie nergens een prettig overzicht oid.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:17
Aubergine schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:14:
Waar zie je de tussenstand van de AW-watch? Ik kan al twee dagen sparen maar ik zie nergens een prettig overzicht oid.
Je krijgt een notificatie wanneer je je cashback behaald. Voor de rest zie je gewoon je week punten toch? Als je maar gewoon elke week je weekdoel haalt, haal je ook de volwaardige cashback uiteindelijk (4x800 +-)

Hier staat wat

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:34
Aubergine schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:14:
Gewoon onder beloningen toch? Daar kun je het Apple Watch cashback maanddoel zien.

[Voor 37% gewijzigd door Inspired op 02-03-2022 16:48]

• sjimmie
4x800 is 300 te weinig voor de 3500.

• Phoolie
sjimmie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:02:
[...]

Dat is pas vanaf een paar maanden zo. Daarvoor was het 2500 en die is nu zelfs aangepast naar 2000.

• Aubergine
Inspired schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:42:
[...]

Gewoon onder beloningen toch? Daar kun je het Apple Watch cashback maanddoel zien.

[Afbeelding]
Ah bij mij staat daar nog steeds "Koop een AW" 8)7 Bedankt!

• sjimmie
Phoolie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:54:
[...]

Dat is pas vanaf een paar maanden zo. Daarvoor was het 2500 en die is nu zelfs aangepast naar 2000.
Maar de vraag kwam van iemand die net was begonnen met de cashback. Dus concreet echt wel 3500.

• sjimmie
Krilo_89 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:25:
Ik dacht dus dat de punten erbij zouden komen, maar dat is zeker niet zo?
Dat hoopte ik bij de introductie ook, maar er staat gewoon overal dat je per dag maar op 1 onderdeel punten kan halen. De fietsapp is gewoon een andere manier, maar nog steeds 1 van die onderdelen.
Dus
- punten voor aantal stappen, of
- punten voor een activiteit, of
- punten via de fietsapp.

Aan de andere kant kan een goede fietsrit nu op 3 manieren punten opleveren (al krijg je alleen de hoogste).

• Phoolie
sjimmie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:07:
[...]

Maar de vraag kwam van iemand die net was begonnen met de cashback. Dus concreet echt wel 3500.
Maar dan nog steeds klopt het alleen maar voor februari dat je 300 te kort komt. Andere maanden heb je nog 2 of 3 dagen over om die 300 te halen ;)

Neemt trouwens niet weg, dat ik niet gezien had dat het om een nieuw iemand ging.

[Voor 10% gewijzigd door Phoolie op 03-03-2022 10:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krilo_89
sjimmie schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 07:59:
[...]

Dat hoopte ik bij de introductie ook, maar er staat gewoon overal dat je per dag maar op 1 onderdeel punten kan halen. De fietsapp is gewoon een andere manier, maar nog steeds 1 van die onderdelen.
Dus
- punten voor aantal stappen, of
- punten voor een activiteit, of
- punten via de fietsapp.

Aan de andere kant kan een goede fietsrit nu op 3 manieren punten opleveren (al krijg je alleen de hoogste).
Ja dat heb ik nu ook als antwoord gekregen inderdaad.

Maar goed, een fietsrit registreren van minimaal 30 min levert meer op qua hartslag dan qua km. De fietsapp van ASR is voor mij eigenlijk alleen handig als ik veel korte fietsritjes op een dag doe, maar wat bij elkaar nog wel aardig wat km kan zijn. Voor de rest niet echt een goeie toevoeging oid.

• Flappiewappie
sjimmie schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:02:
[...]

Staat bij mij nog op 2000 als doel…

Hier staat wat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:22
Bij ons is de afgelopen week bij beide €3,50 afgeschreven voor het vitality lidmaatschap. Mijn vrouw heeft echter geen verzekering meer en we hebben gevraagd voor het only abonnement ivm de cashback die nog even doorliep. Ik dacht dat die gratis was, met alleen nog de mogelijkheid tot cashback en niet meer de week doelen?

Voor mijn verzekering was ik in de veronderstelling dat (ook bij verlengen van de 2021 verzekering naar 2022) de eerste 4 maanden gratis waren.
Edit: voor 2022 zijn dit 3 maanden. Maar blijkbaar zijn alle maanden gewoon geïncasseerd zie ik.. meer mensen daar last van, of telt het niet bij verlengen?

[Voor 32% gewijzigd door DutX op 06-03-2022 07:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:34
DutX schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:48:
Bij ons is de afgelopen week bij beide €3,50 afgeschreven voor het vitality lidmaatschap. Mijn vrouw heeft echter geen verzekering meer en we hebben gevraagd voor het only abonnement ivm de cashback die nog even doorliep. Ik dacht dat die gratis was, met alleen nog de mogelijkheid tot cashback en niet meer de week doelen?

Voor mijn verzekering was ik in de veronderstelling dat (ook bij verlengen van de 2021 verzekering naar 2022) de eerste 4 maanden gratis waren.
Edit: voor 2022 zijn dit 3 maanden. Maar blijkbaar zijn alle maanden gewoon geïncasseerd zie ik.. meer mensen daar last van, of telt het niet bij verlengen?
Lijkt me beide niet meer dan logisch toch? Gratis maanden zijn alleen voor nieuwe leden en je vrouw neemt toch gewoon de dienst af en krijgt cashback en andere beloningen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjimmie
Flappiewappie schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:03:
[...]

[Afbeelding]

Staat bij mij nog op 2000 als doel…
omdat jij nog onder de oude regeling valt, en bv @Aubergine en ik onder de nieuwe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjimmie
DutX schreef op zondag 6 maart 2022 @ 07:48:

de korting is eenmalig én alleen bij afsluiten van een verzekering.
en zelfs dan wordt de korting pas vanaf april verrekend (ik heb ze daar afgelopen week over gesproken).

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:53
Lekker dan.. app update en nu crasht mijn app bij het opstarten :’) foon aan/uit werkt niet..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjimmie
dglavimans schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:14:
Lekker dan.. app update en nu crasht mijn app bij het opstarten :’) foon aan/uit werkt niet..
IOS met gezichtherkenning aan in de app?

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:53
sjimmie schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:03:
[...]

IOS met gezichtherkenning aan in de app?
Ja,

Heb de app maar helemaal verwijdert nu werkt het weer.. Wel apart

• sjimmie
https://www.asr.nl/vitality/storingen-en-service
Het is mogelijk om Face ID te gebruiken, echter dit is nog niet volledig functioneel in de huidige versie van de a.s.r. Vitality app. Hier wordt hard aan gewerkt, maar op dit moment is de app nog ingericht op het gebruik van Touch ID. Mocht je problemen ondervinden met het inloggen via Face ID dan is ons advies deze functionaliteit niet gebruiken. Ga hiervoor in de a.s.r. Vitality app naar Profiel > Instellingen > Veiligheid en schakel Touch ID uit.

[Voor 195% gewijzigd door sjimmie op 10-03-2022 07:15]

• sjimmie
dglavimans schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:28:
[...]

Ja,

Heb de app maar helemaal verwijdert nu werkt het weer.. Wel apart
gezichtesherkenning is beta en zorgt weleens voor crash.

• ioHpeiH
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:14
Geen echte problemen met Face ID hier. Werkt in 9 van de 10 gevallen gewoon goed.

Soms herkent de app me niet, dan even opnieuw opstarten.

• sjimmie
@ioHpeiH het is niet gezegd dat het niet werkt. alleen dat het soms ineens misgaat. dat is in dit topic ook al vaker voorbij gekomen, en het staat ook gewoon op hun site.

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:51
Even een vraagje over ASR Vitality app.

Ik heb hem gekoppeld op mijn Iphone aan Strava en aan de gezondheid app.

Nu heb ik zondag 20 maart een fietsrit gemaakt van 34 kilometer.

Nu heb ik 50 punten voor die dag gekregen voor het maken van 9545 stappen, maar dat is toch neem ik aan exclusief mijn fietstocht?

Als ik ga naar profiel > beheer trackers en apps > staat er wel laatst gesynchroniseerd gisteren 15:39

Ik snap dus nu even niet dat ik dacht dat ik voor bijvoorbeeld fietsen ook aparte punten zou krijgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjimmie
Sleehond schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:09:
Even een vraagje over ASR Vitality app.

Ik heb hem gekoppeld op mijn Iphone aan Strava en aan de gezondheid app.

Nu heb ik zondag 20 maart een fietsrit gemaakt van 34 kilometer.

Nu heb ik 50 punten voor die dag gekregen voor het maken van 9545 stappen, maar dat is toch neem ik aan exclusief mijn fietstocht?

Als ik ga naar profiel > beheer trackers en apps > staat er wel laatst gesynchroniseerd gisteren 15:39

Ik snap dus nu even niet dat ik dacht dat ik voor bijvoorbeeld fietsen ook aparte punten zou krijgen?
Zondag 20 maart is ruim een week geleden.
Had je toen de Vitality-Strava koppeling al actief of daarna gemaakt?

[Voor 3% gewijzigd door sjimmie op 28-03-2022 12:32]

• Sleehond
@sjimmie ah verrek, dat is daarna geweest. Hij pakt dan dus dat resultaat niet meer mee? Want ik heb 8 maart de app c.q. ASR Vitality geactiveerd, dus dacht dat hij alles vanaf die datum nog wel bij zou werken..?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjimmie
Sleehond schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:47:
@sjimmie ah verrek, dat is daarna geweest. Hij pakt dan dus dat resultaat niet meer mee? Want ik heb 8 maart de app c.q. ASR Vitality geactiveerd, dus dacht dat hij alles vanaf die datum nog wel bij zou werken..?
Je zou de vraag nog bij ASR Vitality (web support of whatsapp) kunnen neerleggen, maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat ze geen punten gaan ophalen uit een verleden waarin je het zelf nog niet had ingericht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sleehond
sjimmie schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:49:
[...]

Je zou de vraag nog bij ASR Vitality (web support of whatsapp) kunnen neerleggen, maar het lijkt mij niet meer dan logisch dat ze geen punten gaan ophalen uit een verleden waarin je het zelf nog niet had ingericht.
Vrees dat je gelijk hebt, kan het altijd nog even proberen haha.

Dank in ieder geval!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phoolie
Ik kom er zojuist achter dat ik geen punten meer voor het maanddoel (met Apple Watch) meer krijg. Als ik dan mijn maanddoel open staat daar ineens Fitbit cashback, terwijl ik die helemaal niet heb. Zijn er toevallig meer mensen die daar last van hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:59
Phoolie schreef op zondag 3 april 2022 @ 11:06:
Ik kom er zojuist achter dat ik geen punten meer voor het maanddoel (met Apple Watch) meer krijg. Als ik dan mijn maanddoel open staat daar ineens Fitbit cashback, terwijl ik die helemaal niet heb. Zijn er toevallig meer mensen die daar last van hebben?
Ik had het inderdaad ook. Even de app opnieuw installeren heeft het probleem verholpen, dat is helaas vaker weleens nodig met de ASR Vitality app. Nu staat mijn Apple Watch er gewoon en alle punten van deze week tellen gewoon mee.

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:48

Airpower

Feel the Power!

Iemand interesse in een code om te starten met Vitality en de eerste drie maanden gratis lid te worden? Zo ja, stuur mij dan ff een PB (volledig belangeloos voor mij).

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:05
Airpower schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:06:
Iemand interesse in een code om te starten met Vitality en de eerste drie maanden gratis lid te worden? Zo ja, stuur mij dan ff een PB (volledig belangeloos voor mij).
Ik heb deze ook voor iemand beschikbaar evt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sjimmie
HansAnders07 schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:16:
[...]

Ik heb deze ook voor iemand beschikbaar evt.
ik denk bijna iedereen hier wel...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phoolie
coop schreef op zondag 3 april 2022 @ 14:39:
[...]

Ik had het inderdaad ook. Even de app opnieuw installeren heeft het probleem verholpen, dat is helaas vaker weleens nodig met de ASR Vitality app. Nu staat mijn Apple Watch er gewoon en alle punten van deze week tellen gewoon mee.
Ik heb ASR zondag ook meteen even een bericht gestuurd. Die zeiden dat er meer mensen waren die er last van hadden en dat ze het in onderzoek hebben. Probleem is bij mij nu ook weer verholpen, zonder dat ik er zelf iets aan gedaan heb. Maar wellicht heeft ASR wel iets gedaan.

[update]
Krijg zojuist de reactie dat ze het inderdaad opgelost hebben.

[Voor 5% gewijzigd door Phoolie op 05-04-2022 16:10. Reden: Update]

• sjimmie
Zelf heb ik ASR VItality gekoppeld aan mijn Ditzo verzekering en daardoor heb ik 3 maanden gratis gekregen.
Mijn vrouw heeft sinds 2 maanden de zogenaamde Vitalty-only (ze heeft een verzekering elders).
Nu kreeg ik net als heel veel anderen zo'n kortingscode, weet iemand of mijn vrouw die alsnog ergens kan invoeren?

• Phoolie
sjimmie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:40:
Zelf heb ik ASR VItality gekoppeld aan mijn Ditzo verzekering en daardoor heb ik 3 maanden gratis gekregen.
Mijn vrouw heeft sinds 2 maanden de zogenaamde Vitalty-only (ze heeft een verzekering elders).
Nu kreeg ik net als heel veel anderen zo'n kortingscode, weet iemand of mijn vrouw die alsnog ergens kan invoeren?
Volgens mij is die 3 kortingscode alleen voorn nieuwe klanten. Maar je zou ASR even een bericht kunnen sturen om het na te vragen.

• sjimmie
Phoolie schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:53:
[...]

Volgens mij is die 3 kortingscode alleen voorn nieuwe klanten. Maar je zou ASR even een bericht kunnen sturen om het na te vragen.
Dat vrees ik ook, maar wellicht heeft iemand dat hier al eens meegemaakt.
Ik heb de vraag inderdaad naar ze ge-appt, maar soms duurt een reactie een poosje.

EDIT:
Wat leuk dat jullie allebei lid zijn! De code werkt alleen voor mensen die nog geen lid zijn bij a.s.r. Vitality. De code kan bij jouw vrouw dus niet toegevoegd worden.

[Voor 19% gewijzigd door sjimmie op 06-04-2022 15:14]

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:43
Werkt de app bij jullie nog op de iPad?

Ik controleerde hiermee steeds de status van mijn maandbeloning voor de Apple Watch, want ik heb geen iPhone. De laatste tijd krijg ik een error als ik probeer in te loggen. De klantenservice zegt dat de app niet wordt ondersteund op de iPad en dat het dan kan zijn dat je opeens niet meer kan inloggen, maar ik vind dat een vreemd verhaal. De iPad doet toch gewoon alsof het een iPhone is in dit geval?

• sjimmie
Smemi schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:17:
Werkt de app bij jullie nog op de iPad?

Ik controleerde hiermee steeds de status van mijn maandbeloning voor de Apple Watch, want ik heb geen iPhone. De laatste tijd krijg ik een error als ik probeer in te loggen. De klantenservice zegt dat de app niet wordt ondersteund op de iPad en dat het dan kan zijn dat je opeens niet meer kan inloggen, maar ik vind dat een vreemd verhaal. De iPad doet toch gewoon alsof het een iPhone is in dit geval?
De iPad kan sowieso geen health data leveren. Als ze een keer een app-update hebben gemaakt die zoiets nodig heeft dan werkt het dus al niet meer. En zo zullen er vast nog meer verschillen zijn. Voor jouw beeld, iets als de Whatapp app werkt ook niet op de iPad, dus het komt vaker voor. Als iets ooit wel werkte maar niet "supported" is dan kan het maar zo zijn dat het een keer niet meer werkt (of soms wel en soms niet, of bij persoon X wel en bij persoon Y niet, ...)

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:43
sjimmie schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:50:
[...]

De iPad kan sowieso geen health data leveren. Als ze een keer een app-update hebben gemaakt die zoiets nodig heeft dan werkt het dus al niet meer. En zo zullen er vast nog meer verschillen zijn. Voor jouw beeld, iets als de Whatapp app werkt ook niet op de iPad, dus het komt vaker voor. Als iets ooit wel werkte maar niet "supported" is dan kan het maar zo zijn dat het een keer niet meer werkt (of soms wel en soms niet, of bij persoon X wel en bij persoon Y niet, ...)
Snap dat de iPad geen health data kan leveren, daar gaat het me ook niet om. Ik zie alleen niet in waarom je opeens niet meer zou kunnen inloggen. De iPad simuleert gewoon een iPhone en het inloggen zou daar niet door moeten worden beïnvloed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjimmie
Smemi schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:57:
[...]

Snap dat de iPad geen health data kan leveren, daar gaat het me ook niet om. Ik zie alleen niet in waarom je opeens niet meer zou kunnen inloggen. De iPad simuleert gewoon een iPhone en het inloggen zou daar niet door moeten worden beïnvloed.
Wat ik zeg, het kan maar zo zijn dat de bouwers iets hebben veranderd waardoor het nu niet meer werkt. Ik noemde health maar als een voorbeeld, net als dat ik whatsapp als een voorbeeld van een andere app noemde. Je kan van de app bouwers nu eenmaal niet verwachten dat ze rekening houden met dingen die niet supported zijn.
Wat jij "gewoon simuleren" noemt zit net ff anders in elkaar want de iPad kan technisch geen iPhone simuleren.

Niet rot bedoeld maar gewoon als uitleg.

• Aubergine
Hoe lang duurt het voordat je punten van de rokenvragenlijst krijgt oid? Ik kom deze week punten tekort en dacht makkelijk even 500 punten te kunnen cashen. Maar dat is niet het geval dus?

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:12
Die punten tellen helaas niet mee voor de weekbeloning.

• Aubergine
coinman63 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:25:
Die punten tellen helaas niet mee voor de weekbeloning.
Ah jammer - wel voor de maandbeloning?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Aubergine schreef op zondag 24 april 2022 @ 19:15:
[...]

Ah jammer - wel voor de maandbeloning?
Nee, alleen voor je status, (brons zilver goud) voor korting/cashback volgend jaar.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Aubergine
Ah jammer! Dan maar extra veel punten halen :)

Weet iemand trouwens hoe je de volgende het beste kan meten: "90+ minuten bij 60%" voor 250 punten.

Ik heb een Apple Watch, kan ik dan beste een normale workout opnemen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjimmie
Aubergine schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:46:
Ah jammer! Dan maar extra veel punten halen :)

Weet iemand trouwens hoe je de volgende het beste kan meten: "90+ minuten bij 60%" voor 250 punten.

Ik heb een Apple Watch, kan ik dan beste een normale workout opnemen?
Elke workout die tijd en hartslag registreert.
Het gaat er gewoon om dat je meer dan 90 minuten bezig bent en dat de gemiddelde hartslag gedurende die tijd minstens 60% van jouw max hartslag is.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:12
De punten die je met vragenlijsten en gezondheidstests kunt verdienen tellen alleen mee voor korting op je aanvullende verzekering (van volgend jaar).

• sjimmie
Zijn er inmiddels wat mensen met meer ervaring met de ASR Fiets app?
Ik weet dat die de eerste weken/versie bij veel mensen niet werkte en dat die op IOS niet goed automatisch registreert, maar ik hoop eigenlijk dat dingen verbeterd zijn.

• Flappiewappie
sjimmie schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:58:
Zijn er inmiddels wat mensen met meer ervaring met de ASR Fiets app?
Ik weet dat die de eerste weken/versie bij veel mensen niet werkte en dat die op IOS niet goed automatisch registreert, maar ik hoop eigenlijk dat dingen verbeterd zijn.
Opzich (voorzichtig) positieve ervaringen; ik gebruik hem nu 2/3 keer per week naar mijn werk (enkeltje 10km, met elektrische fiets).

Zet hem handmatig aan en uit als ik op en af stap. Structureel 50 punten per werkdag, en gaat best goed.

Automatisch in het begin aangezet en misschien handig als je de hele dag op en af gaat van je fiets; maar bij mij ging die dan pas halverwege aan en moet je background gps aanzetten. Toen aantal keer punten misgelopen (krijg je miezerige 25 punten waar je niks aan hebt).

Voor mij zijn de “naar werk fietsen dagen” meestal de rust dagen van sport dus toch gratis 100 p/w erbij.

Blijf het stom vinden dat ze een losse app hiervoor hebben; waarom niet gewoon fiets workout omzetten naar stappen oid? Zal wel een controle dingetje zijn - maar nu het gevoel dat er door die app beetje wantrouwen is naar de gebruikers…

Hier staat wat

• sjimmie
Flappiewappie schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:24:
[...]
Opzich (voorzichtig) positieve ervaringen; ik gebruik hem nu 2/3 keer per week naar mijn werk (enkeltje 10km, met elektrische fiets).
Ik heb hem zelf net dan ook maar eens geprobeerd. Inderdaad wel handmatig gestart.
Na een rit van 66 minuten en 21km kreeg ik 200 punten. O-)
Het bleek dat in de fietsapp 21km staat en in de ASR app is 41.466km terechtgekomen. :?

EDIT:
Flappiewappie schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:24:
Zet hem handmatig aan en uit als ik op en af stap. Structureel 50 punten per werkdag, en gaat best goed.
Kan je dan wel de heen en terugweg optellen? Of neemt ie dan net als de Vitality app zelf maar 1 van de 2 activiteiten?

[Voor 32% gewijzigd door sjimmie op 25-04-2022 16:38]

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:43
Kan iemand mij voorzien van zo'n kortingscode voor de eerste drie maanden? Mijn vriendin staat op het punt om een Apple Watch te kopen via het Vitality-programma.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

• ObserveSecurity
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Slappyjoez schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:33:
Kan iemand mij voorzien van zo'n kortingscode voor de eerste drie maanden? Mijn vriendin staat op het punt om een Apple Watch te kopen via het Vitality-programma.
Alstublieft.

22-088082-b25b

• sjimmie
Slappyjoez schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:33:
Let wel dat ze maar 1 jaar kan meedoen, en dus maar 1 jaar cashback kan krijgen, zonder passende verzekering.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flappiewappie
sjimmie schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:30:
[...]

Ik heb hem zelf net dan ook maar eens geprobeerd. Inderdaad wel handmatig gestart.
Na een rit van 66 minuten en 21km kreeg ik 200 punten. O-)
Het bleek dat in de fietsapp 21km staat en in de ASR app is 41.466km terechtgekomen. :?

EDIT:

[...]

Kan je dan wel de heen en terugweg optellen? Of neemt ie dan net als de Vitality app zelf maar 1 van de 2 activiteiten?
De app registreet alle ritten los - en telt deze voor de dag bij elkaar op. Dat is wel netjes!

Hier staat wat

• sjimmie
Flappiewappie schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:43:
[...]

De app registreet alle ritten los - en telt deze voor de dag bij elkaar op. Dat is wel netjes!
Ja, gisteren naar het werk heen en weer geweest en de app 2x gestart (en gestopt) en uiteindelijk werkt het een beetje vergelijkbaar met het aantal stappen op een dag. Gewoon zorgen dat je op de dag totaal voldoende hebt. :)

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:31
Tijdens mij woon werk ritjes zet ik hem overdag mooi op pauze en upload hem maar 1x per dag naar Strava,
Dan heb ik mooi weer 250 punten binnen :)

Strava

• sjimmie
Tinusvolkel schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:32:
Tijdens mij woon werk ritjes zet ik hem overdag mooi op pauze en upload hem maar 1x per dag naar Strava,
De ASR Fiets app op pauze? Ik meen dat er alleen een start/stop knop is?

• Tinusvolkel
sjimmie schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:03:
[...]

De ASR Fiets app op pauze? Ik meen dat er alleen een start/stop knop is?
Gebruik de fietsapp niet, want volgens mij telt die als je boven een bepaalde snelheid fietst toch geen punten
Daarom via Strava :)

Strava

• sjimmie
Tinusvolkel schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:05:
[...]

Gebruik de fietsapp niet, want volgens mij telt die als je boven een bepaalde snelheid fietst toch geen punten
Daarom via Strava :)
Ah, we hadden het over de ASR Fiets app.

• Flappiewappie
Tinusvolkel schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:32:
dan moet je wel een flinke hartslag hebben/doorfietsen (en meer dan 1,5 uur op de fiets zitten in totaal?) met de fietsapp heb je dan 200 punten, en zoek je iets minder de randjes op van de asr voorwaarden ;)

Hier staat wat

• Tinusvolkel
sjimmie schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:19:
[...]

Ah, we hadden het over de ASR Fiets app.
Dacht laat even een andere manier zien hoe het ook zou kunnen.
Flappiewappie schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:22:
[...]

dan moet je wel een flinke hartslag hebben/doorfietsen (en meer dan 1,5 uur op de fiets zitten in totaal?) met de fietsapp heb je dan 200 punten, en zoek je iets minder de randjes op van de asr voorwaarden ;)
Gisteren wat rustiger aan gedaan en zat nog steeds op 121 gemiddeld (moet voor 60% dacht ik 112 slagen hebben)
Maar mag dit officieel niet volgens de voorwaarde? want ik heb toch ruim 1.5 uur gesport met een hartslag die ruim voldoet?

Strava

• Flappiewappie
Tinusvolkel schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:43:
[...]

[...]

Gisteren wat rustiger aan gedaan en zat nog steeds op 121 gemiddeld (moet voor 60% dacht ik 112 slagen hebben)
Maar mag dit officieel niet volgens de voorwaarde? want ik heb toch ruim 1.5 uur gesport met een hartslag die ruim voldoet?
Nee je hebt 2x 45 minuten gesport. Welke los waarschijnlijk 150/100 punten zouden opleveren. Je kunt geen twee activiteiten per dag registreren (pakt de activiteit met de hoogste punten).

Persoonlijk vind ik dat ook niet echt corresponderen wat nou wel/niet gezond is. Maar anders is a.s.r bang dat mensen waarschijnlijk op zondag een ultra marathon doen om alsnog je weekdoel te halen ;)

Hier staat wat

• Tinusvolkel
Flappiewappie schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:47:
[...]

Nee je hebt 2x 45 minuten gesport. Welke los waarschijnlijk 150/100 punten zouden opleveren. Je kunt geen twee activiteiten per dag registreren (pakt de activiteit met de hoogste punten).

Persoonlijk vind ik dat ook niet echt corresponderen wat nou wel/niet gezond is. Maar anders is a.s.r bang dat mensen waarschijnlijk op zondag een ultra marathon doen om alsnog je weekdoel te halen ;)
Aha op die fiets ;)
Achja haal de punten meestal toch makkelijk maar deed het meer op deze manier zodat ik Strava niet te veel bevuil met meerder activiteiten.

Strava

• sjimmie
Tinusvolkel schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 10:43:
[...]
Ik egbruik voor mijn dagelijkse activiteiten Workoutdoors (icm Strava), maar ik was op zoek naar hoe het inmiddels met de fiets-app gaat omdat die soms net even handiger is (naast WOD/Strava).
(Overgens merk ik dat het pauzeren van een activity app een aanslag op de accu is omdat dan zaken als GPS en HRM actief blijven, iets waar de fiets-app dus geen last van heeft)

• Tinusvolkel
sjimmie schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:20:
[...]

Ik egbruik voor mijn dagelijkse activiteiten Workoutdoors (icm Strava), maar ik was op zoek naar hoe het inmiddels met de fiets-app gaat omdat die soms net even handiger is (naast WOD/Strava).
(Overgens merk ik dat het pauzeren van een activity app een aanslag op de accu is omdat dan zaken als GPS en HRM actief blijven, iets waar de fiets-app dus geen last van heeft)
Tijdens pauzeren blijven de apps op je apple watch idd je hartslag meten en GPS bijhouden...
Ik verwacht dat je hierin nog wel iets kan regelen met de maker van workoutdoors als je dit beter geregeld wil hebben (bijvoorbeeld een resume workout optie) Ik ben nu beta tester van die app en hij luistert goed naar gebruikers. (heb hem even hiervoor gemaild)
Voor mij is dit geen probleem aangezien ik m'n Karoo fietscomputer gewoon kan uitzetten en de rit kan hervatten als ik hem weer aan zet.

Strava

• sjimmie
Tinusvolkel schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:32:
[...]

Tijdens pauzeren blijven de apps op je apple watch idd je hartslag meten en GPS bijhouden...
Ik verwacht dat je hierin nog wel iets kan regelen met de maker van workoutdoors als je dit beter geregeld wil hebben (bijvoorbeeld een resume workout optie) Ik ben nu beta tester van die app en hij luistert goed naar gebruikers. (heb hem even hiervoor gemaild)
Voor mij is dit geen probleem aangezien ik m'n Karoo fietscomputer gewoon kan uitzetten en de rit kan hervatten als ik hem weer aan zet.
Ik twijfelde om ook beta tester te worden, maar omdat mijn ASR punten sterk afhangen van de werking van WOD wilde ik niet het risico lopen dat er in de beta iets stuk zou zijn. Zoals ik heb begrepen komt de release binnenkort, mijn rfc zal ik sowieso uitstellen tot daarna.

• Tinusvolkel
sjimmie schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:38:
[...]

Ik twijfelde om ook beta tester te worden, maar omdat mijn ASR punten sterk afhangen van de werking van WOD wilde ik niet het risico lopen dat er in de beta iets stuk zou zijn. Zoals ik heb begrepen komt de release binnenkort, mijn rfc zal ik sowieso uitstellen tot daarna.
De beta heeft vooral veel meerwaarde als je met een Stryd (of vergelijkbare) foodpod loopt.
Maar heb alleen de eerste keer als backup Strava ernaast gelogd en daarna vertrouwde ik het wel.

Verder heb ik al antwoord terug en een workout op de apple watch lang op pauze zetten kon volgens heb gevaarlijk zijn omdat watchOS apps kan killen als er meer werkgeheugen nodig is.

Ook had hij nog maar weinig feature reqeusts gehad over het hervatten van workouts en aangezien dit niet simpel te implementer was komt dit er voorlopig niet in.

Strava

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:43
sjimmie schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 07:51:
[...]

Let wel dat ze maar 1 jaar kan meedoen, en dus maar 1 jaar cashback kan krijgen, zonder passende verzekering.
Thanks, goed om te weten. De aanschafprijs via a.s.r. ligt gelukkig in de buurt van de goedkoopste aanbieders, dus dan is alles mooi meegenomen. Die contributie van € 3,50 sport ze er wel uit en alles wat ze daarboven krijgt is mooi meegenomen als cashback.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

• sjimmie
Slappyjoez schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:05:
[...]

Thanks, goed om te weten. De aanschafprijs via a.s.r. ligt gelukkig in de buurt van de goedkoopste aanbieders, dus dan is alles mooi meegenomen. Die contributie van € 3,50 sport ze er wel uit en alles wat ze daarboven krijgt is mooi meegenomen als cashback.
Ja zo’n jaar kost dan 31,50 en levert met wat sportieve inzet een halve apple watch en 52 weekdoelen op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:38
Weet iemand of een a.s.r. vitality only abonnement automatisch wordt beëindigd?
Mijn only abonnement is 14 april 2021 ingegaan. Ik had verwacht dat het uiterlijk eind april wel klaar zou zijn, maar ik mag deze week ook gewoon weer proberen 800 punten bij elkaar te sprokkelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
sanniep9 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:49:
Weet iemand of een a.s.r. vitality only abonnement automatisch wordt beëindigd?
Mijn only abonnement is 14 april 2021 ingegaan. Ik had verwacht dat het uiterlijk eind april wel klaar zou zijn, maar ik mag deze week ook gewoon weer proberen 800 punten bij elkaar te sprokkelen.
Zal begin volgende maand dan wel stoppen denk ik, als je 14 april 2021 had opgezegd dan was je Vitality lidmaatschap ook pas 1 juni 2021 gestopt, dat zullen ze dan hierbij ook wel handhaven gok ik zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjimmie
JohanNL schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:15:
[...]

Zal begin volgende maand dan wel stoppen denk ik, als je 14 april 2021 had opgezegd dan was je Vitality lidmaatschap ook pas 1 juni 2021 gestopt, dat zullen ze dan hierbij ook wel handhaven gok ik zo.
Dat zou raar zijn, ze zeggen Vitality Only max 12 maanden, dus is het gewoon zo dat het na maand 12 stopt. Er is geen opzegging maar gewoon een einddatum.. Als ik bij een energieleverancier een contract voor 12 maanden afsluit is dat ook niet voor 13 maanden vanwege een maand opzegtermijn. ;)
Dat het nu toch nog loopt is dus niet volgens hun regels en in dit geval dus wel interessant (vooral als je een sporthorloge hebt gekocht via ASR en je dus langer dan 12 maanden cashback kan krijgen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
sjimmie schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 07:21:
[...]

Dat zou raar zijn, ze zeggen Vitality Only max 12 maanden, dus is het gewoon zo dat het na maand 12 stopt. Er is geen opzegging maar gewoon een einddatum.. Als ik bij een energieleverancier een contract voor 12 maanden afsluit is dat ook niet voor 13 maanden vanwege een maand opzegtermijn. ;)
Dat het nu toch nog loopt is dus niet volgens hun regels en in dit geval dus wel interessant (vooral als je een sporthorloge hebt gekocht via ASR en je dus langer dan 12 maanden cashback kan krijgen)
Nouja, zoals ik ook al eerder zei: stop je ermee op 14 april stopt je lidmaatschap ook pas per 1 juni en niet 14 mei - wat je zou verwachten i.v.m. de maand opzegtermijn -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjimmie
JohanNL schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:46:
[...]

Nouja, zoals ik ook al eerder zei: stop je ermee op 14 april stopt je lidmaatschap ook pas per 1 juni en niet 14 mei - wat je zou verwachten i.v.m. de maand opzegtermijn -
Ik zie dat anders. Het is niet dat jij (of sanniep9) stopt, het is dat ASR een einddatum heeft van precies 1 jaar na ingang. Net als met een 1-jarig energiecontract, of een 1-jarig mobiel contract. Dat stopt ook niet anderhalve maand na het jaar, nee gewoon om 23:59 op de laatste dag 1 jaar na ingang.

[Voor 9% gewijzigd door sjimmie op 03-05-2022 13:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JohanNL
Nouja blijkbaar werkt dat bij Vitality dus niet zo :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjimmie
JohanNL schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 13:48:
Nouja blijkbaar werkt dat bij Vitality dus niet zo :)
Maar we weten niet of het dan per 1 juni wel stopt, of stiekem helemaal niet, of pas 31/12/22 ofzo.
Wat ik probeerde uit te leggen is dat het ontkrachten van de ene theorie (medio april => einde april) niet meteen een bewijs is voor een andere theorie (medio april => 1 juni).
Dus ik vind het interessant om over een poosje te vernemen wanneer het dan wel gebeurt, als het gebeurt.

[Voor 35% gewijzigd door sjimmie op 03-05-2022 14:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:38
Premie voor mei is inmiddels ook afgeschreven (nu dus totaal 13x € 3,50 betaald) dus we gaan nog een maandje door denk ik. Ook raar dat ik geen enkel bericht heb gekregen vanuit a.s.r. dat mijn only lidmaatschap binnenkort gaat eindigen ofzo. Tot nu slechts 3x de weeknorm niet gehaald, dus het is ook niet zo dat ze lekker aan mij verdienen 😂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phoolie
sanniep9 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 00:29:
Premie voor mei is inmiddels ook afgeschreven (nu dus totaal 13x € 3,50 betaald) dus we gaan nog een maandje door denk ik. Ook raar dat ik geen enkel bericht heb gekregen vanuit a.s.r. dat mijn only lidmaatschap binnenkort gaat eindigen ofzo. Tot nu slechts 3x de weeknorm niet gehaald, dus het is ook niet zo dat ze lekker aan mij verdienen 😂
Zou het niet zo zijn dat die only lidmaatschap gewoon door blijft lopen, maar dat ze zeggen dat het maar 12 maanden is, om zo meer klanten te krijgen?

Of zijn er uberhaupt mensen die only lid waren en waar ondertussen hun lidmaatschap gestopt is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HansAnders07
Die Fiets App vind ik ook maar een vreemd ding. Had vandaag lekker eens wind mee terug van werk..
Hierdoor nu over 10km een gemiddelde snelheid van 22,3 km/h, waardoor ik geen punten krijg want je mag maar gemiddeld 21 km/h blijkbaar. Gelukkig wel iets voor hartslag gekregen maar dat wordt ook lastiger omdat m'n conditie beter wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
HansAnders07 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:51:
Die Fiets App vind ik ook maar een vreemd ding. Had vandaag lekker eens wind mee terug van werk..
Hierdoor nu over 10km een gemiddelde snelheid van 22,3 km/h, waardoor ik geen punten krijg want je mag maar gemiddeld 21 km/h blijkbaar. Gelukkig wel iets voor hartslag gekregen maar dat wordt ook lastiger omdat m'n conditie beter wordt.
Die snelheid is hun manier om elektrische fietsen te "detecteren". Uitgangspunt is dat als je én snel fietst én niet een voldoende hoge hartslag hebt, dat je dan ondersteuning (of wind mee) had en geen (of minder) punten verdient.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjimmie
Tom-Z schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:51:
[...]
én niet een voldoende hoge hartslag hebt
De fietsapp kijkt niet naar je hartslag, de fietsapp is vooral voor mensen die geen hartslagmeting doen (net zoals punten voor stappen, waarbij ook niet naar de hartslag wordt gekeken).

En met >21km/u kan je nog wel punten halen, maar minder.
Bv 50 punten bij 10km met minder dan 10km/u of 50 punten bij 15km sneller dan 21km/u.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flappiewappie
sjimmie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 07:59:
[...]

De fietsapp kijkt niet naar je hartslag, de fietsapp is vooral voor mensen die geen hartslagmeting doen (net zoals punten voor stappen, waarbij ook niet naar de hartslag wordt gekeken).

En met >21km/u kan je nog wel punten halen, maar minder.
Bv 50 punten bij 10km met minder dan 10km/u of 50 punten bij 15km sneller dan 21km/u.
Opzich is die wel logisch, ik denk dat voor iedereen die fietst bij meer dan 21km/u inderdaad de hartslag dusdanig verhoogd dat je beter een work out kan registreren. Mijn mijn elektrische fiets gaat dit voor alsnog prima.

Hier staat wat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjimmie
Flappiewappie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:42:
[...]

Opzich is die wel logisch, ik denk dat voor iedereen die fietst bij meer dan 21km/u inderdaad de hartslag dusdanig verhoogd dat je beter een work out kan registreren. Mijn mijn elektrische fiets gaat dit voor alsnog prima.
Net als met stappen hoef je niet per se een hartslagmeter te hebben voor ASR.
De fietsapp is dan een aanvulling daarop, eerst kon je zonder hartslagmeting alleen met stappen punten halen en nu dus ook met fietsen.
Als je een hartslagmeter hebt, heeft de fietsapp doorgaans weinig toegevoegde waarde.

Een ander voordeel van de fietsapp is dat per dag al je fietsritten bij elkaar opgeteld worden. Dus 's morgens 14km heen naar je werk en 's middags weer terug is totaal 28km. Doe je dat met 18km/u dan zou je met een gewone activiteit 100 punten krijgen (voor de heenweg: 30 minuten hartslag 60%), terwijl je met de fietsapp 200 punten hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HansAnders07
Flappiewappie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:42:
[...]

Ja ik zet nu op m'n Fitbit de fiets workout ernaast aan, samen met de fiets app. Ene keer pak ik de hartslag punten, andere keer dan de fiets punten. Zo komt het wel aardig goed.

Had voorheen moeite met het behalen van de punten maar merk nu met een iets actievere leefstijl (fietsen naar werk en hardlopen) dat het vrij gemakkelijk gaat.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ligt het aan mij of is het op dit moment niet mogelijk om te synchroniseren?

Toevoeging: na een paar keer proberen lukt het nu, maar het lijkt alsof het synchroniseren sindskort vele malen langer duurt.

[Voor 45% gewijzigd door oohh op 28-06-2022 22:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
oohh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:51:
Ligt het aan mij of is het op dit moment niet mogelijk om te synchroniseren?

Toevoeging: na een paar keer proberen lukt het nu, maar het lijkt alsof het synchroniseren sindskort vele malen langer duurt.
De afgelopen maand heb ik dat ook gemerkt, ga je voor middernacht synchroniseren dan is er enorme vertraging. ook al is dat doorgestuurd, dan duurt het nog een tijdje voordat de cijfers verwerkt wordt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Krilo_89
Hoe gaan jullie om met ritjes van en naar werk? Ik fiets 6 km naar het station, maar die hier minder dan een half uur over. Ik kan de workout app op AW dan op pauze zetten, maar dat trekt de batterij slecht 🥲.
Met de fietsapp van vitality heb ik dat ik een e-bike ben ook al is dat niet zo en zijn dat 25 punten. Qua hartslag kan ik dus veel beter mijn werk ritjes aan elkaar knopen, dat zijn zo 100 punten.

Hoe gaan jullie hiermee om?

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Krilo_89 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 09:28:
Hoe gaan jullie om met ritjes van en naar werk? Ik fiets 6 km naar het station, maar die hier minder dan een half uur over. Ik kan de workout app op AW dan op pauze zetten, maar dat trekt de batterij slecht 🥲.
Met de fietsapp van vitality heb ik dat ik een e-bike ben ook al is dat niet zo en zijn dat 25 punten. Qua hartslag kan ik dus veel beter mijn werk ritjes aan elkaar knopen, dat zijn zo 100 punten.

Hoe gaan jullie hiermee om?
Mijn fiets fietst redelijk zwaar en ik trap lekker door, dus mijn hartslag ligt tijdens het fietsen rond de 150 bpm. Naar mijn werk is het ongeveer 15 minuten fietsen, dus laat ik de activiteit nog 15 minuten extra doorlopen. Soms haal ik het net niet, maar dan heb ik nog de terugweg als herkansing. Gemiddelde hartslag over de hele activiteit gemeten is rond de 115-120.

Ik heb op mijn telefoon overigens ook een automation (via Shortcuts) die een timer van 30 minuten zet wanneer ik een workout start, zodat ik weet wanneer de activiteit moet stoppen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tinusvolkel
oohh schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:41:
[...]

Mijn fiets fietst redelijk zwaar en ik trap lekker door, dus mijn hartslag ligt tijdens het fietsen rond de 150 bpm. Naar mijn werk is het ongeveer 15 minuten fietsen, dus laat ik de activiteit nog 15 minuten extra doorlopen. Soms haal ik het net niet, maar dan heb ik nog de terugweg als herkansing. Gemiddelde hartslag over de hele activiteit gemeten is rond de 115-120.

Ik heb op mijn telefoon overigens ook een automation (via Shortcuts) die een timer van 30 minuten zet wanneer ik een workout start, zodat ik weet wanneer de activiteit moet stoppen.
Dan pakt bij jouw de hartslag berekening van ASR gunstig uit, hier ligt de grens op de racefiets tegen de 30 per uur om punten te krijgen.
Verder koppelde ik de heen en terugreis toch al aan elkaar omdat ik dan Strava iets minder vervuil :)
En dit gaat makkelijk op de fietscomputer die ik als hij op pauze staat gewoon uit kan zetten.

Strava

• Krilo_89
Tinusvolkel schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:02:
[...]

Dan pakt bij jouw de hartslag berekening van ASR gunstig uit, hier ligt de grens op de racefiets tegen de 30 per uur om punten te krijgen.
Verder koppelde ik de heen en terugreis toch al aan elkaar omdat ik dan Strava iets minder vervuil :)
En dit gaat makkelijk op de fietscomputer die ik als hij op pauze staat gewoon uit kan zetten.
Oplossing zou dus zijn een fietscomputer die naar je telefoon koppelt met gegevens zegmaar. heb je met je fietscomputer dan ook hartslag data voor punten?

• Tinusvolkel
Krilo_89 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:59:
[...]

Oplossing zou dus zijn een fietscomputer die naar je telefoon koppelt met gegevens zegmaar. heb je met je fietscomputer dan ook hartslag data voor punten?
Heb tijdens het sporten (ook met hardlopen met de apple watch) altijd een hartslag borst band om.
Deze registreert iets nauwkeuriger (vooral in de winter) en responsiever m'n hartslag wat vooral bij interval trainingen ten goede komt.

Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:03
In mijn app zegt ASR ineens dat ik een nieuw device kan aandchaffen tbv cashback. Terwijl de 2 jaar pas in december om zouden zijn.
Mijn vrouw heeft hetzelfde (maar dan januari als 2-jarig einddatum.
Meer mensen met dit probleem? Normaal gesproken zie ik het aantal punten dat ik nog moet voor de volledige 19 euro.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 12:59
Ja ik heb precies hetzelfde. Ik heb het maar afgeschreven als bug, aangezien ik enkel een Fitbit kan aanschaffen (heb nu een aw). De app van ASR is sowieso niet de meest stabiele.

Wat de cashback betreft, ik kreeg gisteren wel een melding dat ik op de eerste stap zat, dus hij telt in de background wel gewoon door..
Pagina: 1 ... 27 ... 33 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee