• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Smemi schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Nou ja, netjes... De bug is al sinds maandag 00:00 (ik keek toevallig toen in de app) en staat pas sinds 17u vandaag erop. Had vanmiddag nog gekeken, maar blijkbaar hebben het precies daarna erop gezet 😉
Ik keek er pas net voor het eerst op :)
Maar de 3500 staat hier inmiddels weer op 2000 zie ik net.

Strava

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-03 20:20
Tip voor mensen met een Fitbit versa of versa 2 trouwens: met de app move. kan je je gemiddelde hartslag op je fitbit zien tijdens je workout. Helaas niet gratis, kost ongeveer €3,50.

(voor apple watch is er workoutdoors, maar die bestaat niet voor fitbit)

Heb het vandaag getest met een wandeling: eerst 50 minuten gelopen, toen thuis nog even wat cardio gedaan om boven de 60% voor 60 minuten uit te komen.

• beukenootjes
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-02 15:48
Ik zou graag de Apple Watch via Vitality aanschaffen om hem vervolgens te verkopen en de cashback te verdienen, ik heb namelijk al een Fitbit. Echter: ik gebruik geen iPhone. Nu kan ik wel tijdelijk inloggen op andermans iPhone om de Watch te bestellen en vervolgens doorgaan met het verdienen van punten op mijn Androidtelefoon. Heeft iemand hier ervaring mee, d.w.z. werkt dit? Ik twijfel hierover omdat in de Android-app helemaal geen mogelijkheid zit om een Apple Watch te bestellen.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:17
beukenootjes schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:54:
Ik zou graag de Apple Watch via Vitality aanschaffen om hem vervolgens te verkopen en de cashback te verdienen, ik heb namelijk al een Fitbit. Echter: ik gebruik geen iPhone. Nu kan ik wel tijdelijk inloggen op andermans iPhone om de Watch te bestellen en vervolgens doorgaan met het verdienen van punten op mijn Androidtelefoon. Heeft iemand hier ervaring mee, d.w.z. werkt dit? Ik twijfel hierover omdat in de Android-app helemaal geen mogelijkheid zit om een Apple Watch te bestellen.
Dit werkt wel.
Je ziet alleen in de Android app geen voortgang inderdaad, maar je krijgt wel een push notificatie als je 25%, 50% of 100% van de maandcashback hebt verdiend.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• beukenootjes
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-02 15:48
JohanNL schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Dit werkt wel.
Je ziet alleen in de Android app geen voortgang inderdaad, maar je krijgt wel een push notificatie als je 25%, 50% of 100% van de maandcashback hebt verdiend.
Top, bedankt!

• Werper
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-03 15:12
beukenootjes schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:54:
Ook mijn plan. Ik heb via mijn werkgever asr vitality en een eigen recente Apple Watch. Dus de nieuwe AW7 verkopen en toch extra cashback verdienen. Ik heb niet de 101 pagina’s doorgelezen. Maar dit zou moeten lukken? Klopt dat?

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:54
Werper schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:16:
[...]

Ook mijn plan. Ik heb via mijn werkgever asr vitality en een eigen recente Apple Watch. Dus de nieuwe AW7 verkopen en toch extra cashback verdienen. Ik heb niet de 101 pagina’s doorgelezen. Maar dit zou moeten lukken? Klopt dat?
Dat klopt, ik heb ook direct mijn AW verkocht vorig jaar. Elke maand krijg je 1/24e van het bedrag, mits je je punten haalt.

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:23
Vraagje: ik heb een nogal dure AOV en gebruik Vitality met name voor de jaar cashback. Ik heb vorig jaar platinum gehaald. Heeft iemand al de jaarcashback ontvangen? Want de app is nog niet opnieuw begonnen met sparen.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:49
https://www.asr.nl/vitality geeft een 404: "Maar deze pagina bestaat niet (meer)"

Ik hoop dat het geen voorteken is voor het voortbestaan vna a.s.r Vitality.

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:59
goodfella schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:16:
https://www.asr.nl/vitality geeft een 404: "Maar deze pagina bestaat niet (meer)"

Ik hoop dat het geen voorteken is voor het voortbestaan vna a.s.r Vitality.
Gewoon voor heel asr.nl

Kom je later terug?
Op dit moment verbeteren we onze website. Probeer het later vandaag nog een keer. Wil je gelijk geholpen worden? Bel ons tijdens kantooruren op (030) 257 91 11.

Heb je een vraag over a.s.r. Vitality? Stuur dan een bericht aan het Vitality Serviceteam via WhatsApp naar 06-51248836. Zij beantwoorden berichten van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 en 17:30 uur.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:14
Ik heb dit jaar geen ASR of Ditzo zorgverzekering meer en kreeg naar aanleiding daarvan de volgende e-mail. Uit coulance mag je dus lid blijven. Dit terwijl men eerder aan mede-forumleden heeft bevestigd dat je nog een jaar van Vitality gebruik kon maken. Ik vraag mij af of ze toen al hadden besloten om (eenmalig) coulant om te gaan met opzeggingen.
Blijf bewegen met a.s.r. Vitality
Wat jammer dat je je zorgverzekering bij Ditzo of a.s.r. hebt opgezegd! Normaal gesproken betekent dit ook dat je a.s.r. Vitality lidmaatschap stopt. Maar niet getreurd: we doen je graag een eenmalig aanbod. Alleen dit jaar kan je nog lid blijven van a.s.r. Vitality zonder gekoppelde verzekering. Zo blijf je wekelijks en maandelijks beloond worden voor bewegen!

Hoe werkt het?
Wil je gebruikmaken van ons aanbod en dit jaar nog meedoen met a.s.r. Vitality? Dan hoef je niets te doen. Je lidmaatschap loopt automatisch door. Sluit je voor het einde van dit jaar een geselecteerde verzekering af bij a.s.r. of Ditzo? Dan kan je lid blijven van a.s.r. Vitality en ook jaarlijks beloond worden met cashback op je verzekeringspremie. Heb je aan het einde van dit jaar geen geselecteerde verzekering en kan je niet meedoen via je werkgever? Dan stopt je a.s.r. Vitality lidmaatschap automatisch.

• JohanNL
@oohh Wellicht dat ze weer ' stiekem ' de voorwaarden hebben gewijzigd óf dit is het laatste jaar dat je vitality-only lid kunt zijn, in zijn algemeenheid.
Dat hele vitality programma moest ook een extraatje zijn voor klanten van ASR die een geselecteerde verzekering hebben afgesloten, niet een soort van cafetaria model, wat nu wel deels mogelijk is.

• sjimmie
@oohh ik zie feitelijk geen verschil tussen het 1 jaar lid mogen zijn zonder verzekering, of jouw aanbod.
je blijft toch gewoon nog 1 jaar lid zo? dat zij het inpakken in een mailtje waarin ze het laten lijken alsof ze je enorm matsen is grappig.

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:32
wheli schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:07:
Vraagje: ik heb een nogal dure AOV en gebruik Vitality met name voor de jaar cashback. Ik heb vorig jaar platinum gehaald. Heeft iemand al de jaarcashback ontvangen? Want de app is nog niet opnieuw begonnen met sparen.
Ik heb een bericht gekregen dat de status per 31-12 is doorgegeven. In februari krijg ik bericht vanuit de AOV verzekering over de hoogte van de cashback en de uitbetaling. Ik weet niet of dat traject voor iedereen gelijk is.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Net terug van een weekje skien. Hele dagen op de piste. Totaal: ~2500 stappen geregistreerd per dag. Dit is de eerste week sinds lidmaatschap dat ik mijn weekdoel niet gehaald heb. Mijn vrouw overigens wel, die had hem op hartslag.

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:23
LCHero schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Ik heb een bericht gekregen dat de status per 31-12 is doorgegeven. In februari krijg ik bericht vanuit de AOV verzekering over de hoogte van de cashback en de uitbetaling. Ik weet niet of dat traject voor iedereen gelijk is.
Thanks! Heb inderdaad inmiddels de mail ook binnen (y)

ID.4 1st | 2320 Wp NO | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:40
Heb net een combinatie van hardlopen en wat krachttraining gedaan, waarbij ik bewust heb ik gelet op het te behalen doel: 60 minuten op 70% van max. hartslag. Nu heb een ‘workout’ met Workoutdoors opgenomen van 1 uur en 1 minuut met een gemiddelde hartslag die hoog genoeg is. In Apple Gezondheid zie ik ook een Work-out van 1 uur en 1 minuut. Elders in die app staat onder Activiteit echter ook nog een kopje ‘trainen’ en daar staat dan 59 minuten? In de Vitality app heb ik Apple gezondheid gesynchroniseerd maar er verschenen geen punten, alleen 50 voor wat stappen. Vervolgens heb ik de workout geëxporteerd naar Strava, maar die hakt het krachttraining stuk eraf waardoor er maar 42 minuten overblijft. Daar krijg ik dan wel 150 punten voor (<30 minuten 70% hartslag) maar het zouden toch gewoon 200 punten moeten zijn :?

Ik ben toch malle pietje niet!

• sjimmie
The Legend schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:48:
Heb net een combinatie van hardlopen en wat krachttraining gedaan, waarbij ik bewust heb ik gelet op het te behalen doel: 60 minuten op 70% van max. hartslag. Nu heb een ‘workout’ met Workoutdoors opgenomen van 1 uur en 1 minuut met een gemiddelde hartslag die hoog genoeg is. In Apple Gezondheid zie ik ook een Work-out van 1 uur en 1 minuut. Elders in die app staat onder Activiteit echter ook nog een kopje ‘trainen’ en daar staat dan 59 minuten? In de Vitality app heb ik Apple gezondheid gesynchroniseerd maar er verschenen geen punten, alleen 50 voor wat stappen. Vervolgens heb ik de workout geëxporteerd naar Strava, maar die hakt het krachttraining stuk eraf waardoor er maar 42 minuten overblijft. Daar krijg ik dan wel 150 punten voor (<30 minuten 70% hartslag) maar het zouden toch gewoon 200 punten moeten zijn :?
Zoals ik lees en probeer te volgen, klopt dit zoals het gaat.

1. Workoutdoors stuurt het wel naar Health, maar dat wordt niet door Vitality opgepakt.
De manier om WOD naar Vitality te krijgen is door Strava er tussen te zetten.

2. Zowel WOD als Strava kunnen pauzes registreren en dat gaat dan dus van je totale tijd af.
In WOD kan je dat uitzetten, in Strava niet. Door die pauzes, waarvan ik niet weet op basis waarvan Strava dat bij jou precies heeft bepaald, ben je dus korter actief geweest. Als ik het zo beredeneer heb je in WOD als activity "Running" ofzo gekozen, dus als je dan volgens GPS niet vooruit gaat, zal Strava dat als pauze rekenen. Dat je wel aan het krachttrainnen was telt niet want je bewoog niet zoals je voor hardlopen zou moeten doen.

Wat hier had kunnen werken is in WOD een "other indoor" kiezen, dan wordt er geen positie bijgehouden.

(EDIT: de auto-pause bij geimporteerde activiteiten is iets anders dan de auto-pause optie die in de strava-recorder zelf zit. die laatste kan je aan/uit zetten, de auto-pause bij import niet)

[Voor 5% gewijzigd door sjimmie op 15-01-2022 19:27]

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:53
sjimmie schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:58:
[...]

Zoals ik lees en probeer te volgen, klopt dit zoals het gaat.

1. Workoutdoors stuurt het wel naar Health, maar dat wordt niet door Vitality opgepakt.
De manier om WOD naar Vitality te krijgen is door Strava er tussen te zetten.
Weet niet helemaal of dit klopt ik gebruik WOD en die stuur het wel degelijk door naar iets wat door Vitality wordt overgenomen want bij gaat dat goed zonder dat ik Vitaly sync met Strava...

• The Legend
Vreemd dat het bij jou wel werkt. Wellicht dat het toch te maken heeft met verschillende activiteiten in 1 workout. Zal dat eens testen.

• Tinusvolkel
  • Nu online
@The Legend misschien op race zetten in Strava? Dan neemt ie de pauzes wel mee, maar weet niet of Vitality die verandering snapt maar je kan het testen

Strava

• The Legend
Limbeckx schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:34:
[...]

Weet niet helemaal of dit klopt ik gebruik WOD en die stuur het wel degelijk door naar iets wat door Vitality wordt overgenomen want bij gaat dat goed zonder dat ik Vitaly sync met Strava...
Ik heb net 32 minuten hardgelopen met WOD (outdoor running). In Apple Health zie ik nu een workout van 32 minuten. AH is gesynchroniseerd met Vitality, maar toch zie ik alleen de stappen onder activiteiten verschijnen (te weinig voor punten) en geen hartslag activiteit :?

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:56
The Legend schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:09:
[...]

Ik heb net 32 minuten hardgelopen met WOD (outdoor running). In Apple Health zie ik nu een workout van 32 minuten. AH is gesynchroniseerd met Vitality, maar toch zie ik alleen de stappen onder activiteiten verschijnen (te weinig voor punten) en geen hartslag activiteit :?
Is die al gesynchroniseerd? In de app kun je bij menu onderaan naar Profiel -> Beheer trackers en apps gaan. Soms moet je handmatig synchroniseren als je direct wil laten updaten. Dat hoeft voor Strava niet, maar bij Apple Health wel.

Als het niet werkt, zou ik alle synchronisaties even opnieuw instellen, klinkt alsof het niet helemaal goed gaat.

• The Legend
Slickk schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:28:
[...]

Is die al gesynchroniseerd? In de app kun je bij menu onderaan naar Profiel -> Beheer trackers en apps gaan. Soms moet je handmatig synchroniseren als je direct wil laten updaten. Dat hoeft voor Strava niet, maar bij Apple Health wel.

Als het niet werkt, zou ik alle synchronisaties even opnieuw instellen, klinkt alsof het niet helemaal goed gaat.
Ja ik sync altijd ff handmatig als ik een drempel voor punten behaald heb, maar dat helpt dus niet. Heb net de app verwijderd, iPhone opnieuw opgestart, app weer geïnstalleerd en gekoppeld met AH, nada. In het hoofdscherm staat netjes 500 van de 650 punten behaald (ben begin december begonnen). Als ik daar op klik zegt ‘ie 0 van 0 punten 8)7 Daar onder ‘Activiteit’ zie ik wel alle behaalde weekdoelen, en de week ‘in behandeling’ staat daar weer op 500 van 650 punten, met 0 punten voor vandaag. Onder ‘Punten’ zie ik voor vandaag 3 keer de activiteit ‘stappen’ met drie net afwijkende waardes voor vandaag, maar allemaal onder de 7500 dus geen punten.

Mooi systeem :X

• sjimmie
het is gewoon bekend en al vaker genoemd dat WOD activiteiten naar Health gaan en niet door naar Vitality.
Wat wel naar vitality gaat zijn je stappen.

• The Legend
sjimmie schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:49:
het is gewoon bekend en al vaker genoemd dat WOD activiteiten naar Health gaan en niet door naar Vitality.
Wat wel naar vitality gaat zijn je stappen.
Maar @Limbeckx hierboven beweert het tegenovergestelde ;)

• Limbeckx
Ik zat allemaal screenshots te maken en alles. Bij de laatste stap van een screenshot van de samenvatting van de activiteit zag ik dat asr als device Strava heeft staan. Mijn verhaal klopt dus niet. Meta culpa

• sjimmie
The Legend schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Maar @Limbeckx hierboven beweert het tegenovergestelde ;)
nou….
Limbeckx schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:10:
Ik zat allemaal screenshots te maken en alles. Bij de laatste stap van een screenshot van de samenvatting van de activiteit zag ik dat asr als device Strava heeft staan. Mijn verhaal klopt dus niet. Meta culpa
dus 🤣

• The Legend
_O-

Volgende probleem: de ASR app synchroniseert niet met Strava. Kan tot 2 dagen duren staat er dan, maar krijg je dan achteraf alsnog je weekdoel? Deze week valt of staat met de activiteit van vandaag.

• DKjordy
The Legend schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:19:
_O-

Volgende probleem: de ASR app synchroniseert niet met Strava. Kan tot 2 dagen duren staat er dan, maar krijg je dan achteraf alsnog je weekdoel? Deze week valt of staat met de activiteit van vandaag.
Ja die krijg je achteraf nog dan. Activiteiten kunnen tot 1 week na het weekdoel gesynchroniseerd worden.

• The Legend
DKjordy schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:44:
[...]

Ja die krijg je achteraf nog dan. Activiteiten kunnen tot 1 week na het weekdoel gesynchroniseerd worden.
Na vanochtend Strava opnieuw gekoppeld te hebben heeft ‘ie gesynchroniseerd, maar alleen de wandeling van vanochtend (die geen punten oplevert) en niet de activiteit van gisteren die 150 punten zou moeten opleveren :( In plaats daarvan alleen op basis van stappen 100 punten. Maar door die missende 50 punten haal ik nu m’n weekdoel niet :/

• sjimmie
The Legend schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Na vanochtend Strava opnieuw gekoppeld te hebben heeft ‘ie gesynchroniseerd, maar alleen de wandeling van vanochtend (die geen punten oplevert) en niet de activiteit van gisteren die 150 punten zou moeten opleveren :( In plaats daarvan alleen op basis van stappen 100 punten. Maar door die missende 50 punten haal ik nu m’n weekdoel niet :/
Normaliter kan een activiteit uit Strava juist worden geweigerd als je iets verandert, maar om in jouw geval te proberen om een re-sync te krijgen kan je de naam van de activiteit in Strava veranderen. Dat forceert een sync. (je hebt nu weinig te verliezen) edit: wel op eigen risico ;)

• DKjordy
The Legend schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Je kan altijd nog via Whatsapp ASR vitality contacten. Zij kunnen dan zien dat je inderdaad geen punten hebt gehad en het dan handmatig aanpassen. Dan krijg je de punten alsnog en heb je je weekdoel behaald.

• missTweakers
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:37
Update over de asr fietsapp: de app registreert de km nu wel correct en ik krijg de punten er nu wel bij!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
huh. net terug van mijn 6km loop en zie ik dit op vitality..
you have reached the membership limit for this activity category in the current memvership period
weer nieuwe kleine regels?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Tinusvolkel
  • Nu online
kmf schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:33:
huh. net terug van mijn 6km loop en zie ik dit op vitality..

[...]

weer nieuwe kleine regels?
Je kan maar 20k punten halen per jaar voor je jaardoel, maar je maand en week doel tellen wel gewoon verder.
Maar dit hadden ze wel iets tactischer kunnen weergeven....

Strava

• kmf
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:35:
[...]

Je kan maar 20k punten halen per jaar voor je jaardoel, maar je maand en week doel tellen wel gewoon verder.
Maar dit hadden ze wel iets tactischer kunnen weergeven....
als het december was dan is het nog te begrijpen, maar het is net januari. en ik heb met 20k stappen per dag toch geen 20k punten in de afgelopen 2 weken gehaald… 2800 max zal dat moeten zijn

• Tinusvolkel
  • Nu online
kmf schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:41:
[...]

als het december was dan is het nog te begrijpen, maar het is net januari. en ik heb met 20k stappen per dag toch geen 20k punten in de afgelopen 2 weken gehaald… 2800 max zal dat moeten zijn
Het gaat over je lidmaatschapsjaar niet kalenderjaar dus ik weet niet vanaf wanneer je lid bent geworden.

Strava

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:22
kmf schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Je bent waarschijnlijk niet op 1 januari lid geworden van Vitality. De 20k punten geldt voor het lidmaatschapjaar en die hoeft niet gelijk te lopen met een kalenderjaar.

• kmf
  • Niet online
ok.dat zal dan wel mogelijk zijn.. ik ga zo maar even checken of workouts nog wel meetellen. deze overtreffen niet altijd de stappenpunten

• mrmatiz87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Doordat de Bol.com bonnen minder aantrekkelijk zijn geworden, ben ik overgestapt op Intersport tegoedbonnen. Na een tijdje sparen had ik voor 55 euro aan bonnen. Uiteindelijk voor 110 euro aan artikelen online besteld, wilde kiezen tussen twee korte broeken dus had ze allebei gekozen. Vervolgens werd er eerst een shirt geannuleerd die toch niet op voorraad bleek te zijn, waarna ik geen geld terug kreeg maar tegoedbonnen. Ik dacht dat dit een foutje was, maar na contact op te hebben genomen met Intersport blijken ze eerst saldo op de tegoedbonnen terug te storten en vervolgens pas cash. Ik vind dit een heel bijzondere manier van zaken doen en ben in staat om nu alles maar terug te sturen (zodat ik mijn verzendkosten ook terug krijg) en vervolgens alles opnieuw te bestellen minus het al geannuleerde shirt en de korte broek die ik niet heb gekozen. Wat een dramatisch beleid is dit, totaal klantonvriendelijk.

• sjimmie
mrmatiz87 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:24:
na contact op te hebben genomen met Intersport blijken ze eerst saldo op de tegoedbonnen terug te storten en vervolgens pas cash. Ik vind dit een heel bijzondere manier van zaken doen
Volgens mij doen de meeste partijen dat zo.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:54
En daar dienen wij als kritische consument natuurlijk snoeihard op te reageren door alles terug te sturen en opnieuw te bestellen met alleen gebruik van bonnen! Zij klantonvriendelijkheid, wij winkelonvriendelijk.

• Tinusvolkel
  • Nu online
TR1969 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:18:
[...]

Bij de rentepunten is de 35% korting helaas verdwenen.
Toch maar een BOL bon ipv Champsbonnen
Hij is weer terug, helaas wel maar 30%

Maar hier weer 4 punten binnen dus maandag maar weer is contact gaan zoeken met Champ voor een €20 Adidas bon.

Strava

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-03 15:54

t_captain

Moderator General Chat
Heeft iemand hier last van een storing? Ik loop de hele week braaf 10k stappen per dag maar de punten lijken niet te verwerken. Staat de hele weke nog op nul.

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-03 22:44
t_captain schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:44:
Heeft iemand hier last van een storing? Ik loop de hele week braaf 10k stappen per dag maar de punten lijken niet te verwerken. Staat de hele weke nog op nul.
Ja ik heb ze van vandaag ook nog niet.

• Slickk
t_captain schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:44:
Had ik ook, daarom via whatsapp een bericht gestuurd en kreeg dit als antwoord:
“ Goedemiddag [naam], [medewerker] hier van a.s.r. Vitality. Goed dat je ons hier een bericht over stuurt. We hebben op dit moment meerdere deelnemers die hier last van hebben en zijn bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen! Houd onze storingen- en servicepagina in de gaten voor de laatste updates: https://www.asr.nl/vitality/storingen-en-service.😊”

Namen even weggehaald want niet relevant. Afwachten of het op tijd opgelost is.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:59
Misschien al gemeld hoor maar ik had de Fietsen App werkend - nu moet ik de heletijd mijn vitality lid nummer invullen maar doet hij het niet - mn nummer lijkt ook 1 cijfer te kort.

Hier staat wat

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 16:06
Slickk schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:28:
[...]

Had ik ook, daarom via whatsapp een bericht gestuurd en kreeg dit als antwoord:
“ Goedemiddag [naam], [medewerker] hier van a.s.r. Vitality. Goed dat je ons hier een bericht over stuurt. We hebben op dit moment meerdere deelnemers die hier last van hebben en zijn bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen! Houd onze storingen- en servicepagina in de gaten voor de laatste updates: https://www.asr.nl/vitality/storingen-en-service.😊”

Namen even weggehaald want niet relevant. Afwachten of het op tijd opgelost is.
Ik heb hier vrijdag ook al contact over gehad en toen kreeg ik de reactie dat ik maar 48 uur af moest wachten. Nu vandaag trouwens nog steeds geen punten, waar ik er al 1000 had moeten hebben. Heb ze maar nogmaals een bericht gestuurd en wacht het wel af.

Overigens vreemd dat ze jou verwijzen naar die service pagina, maar de storing er helemaal niet op vermelden

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:47
Phoolie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:41:
[...]
Ik heb hier vrijdag ook al contact over gehad en toen kreeg ik de reactie dat ik maar 48 uur af moest wachten. Nu vandaag trouwens nog steeds geen punten, waar ik er al 1000 had moeten hebben. Heb ze maar nogmaals een bericht gestuurd en wacht het wel af.

Overigens vreemd dat ze jou verwijzen naar die service pagina, maar de storing er helemaal niet op vermelden
Had hier ook last van. Punten zijn zojuist bijgeschreven.

• The Legend
Flappiewappie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:12:
Misschien al gemeld hoor maar ik had de Fietsen App werkend - nu moet ik de heletijd mijn vitality lid nummer invullen maar doet hij het niet - mn nummer lijkt ook 1 cijfer te kort.

[Afbeelding]
Je moet in de stap daarvoor kiezen voor ‘login’.

• Phoolie
MoiZie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Had hier ook last van. Punten zijn zojuist bijgeschreven.
Hier ook ineens een notificatie dat ik mijn weekdoel gehaald heb. En alle punten netjes bijgeschreven

• Slickk
Phoolie schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:50:
[...]

Hier ook ineens een notificatie dat ik mijn weekdoel gehaald heb. En alle punten netjes bijgeschreven
Jep, hier hetzelfde. Blijft inderdaad raar dat ze dat bericht wat ik kreeg gewoon niet als storingsmelding hadden staan.

Maar goed, het werkt weer en weekdoel behaald.

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-02 15:09
Sinds kort heb ik me ook aangemeld voor ASR vitality. Ik merk dat ik voldoende stappen zet per dag, maar de registratie laat te wensen over doordat ik vaak zonder mijn mobiel in de broekzak loop, waardoor er uiteraard geen registratie plaatsvind.

Nu kan ik helaas mijn smartwatch niet koppelen met 1 van de apps die door ASR worden ondersteund (Oozoo smartwatch). Nu zag ik dat je via ASR ook een fittracker kunt aanschaffen, welke je deels via de maandbeloning kan terugverdienen. Is deze beloning naast de weekbeloning?

Andere vraag: dit kan dan neem ik alleen op de Fitbit5 welke wordt aangeschaft via ASR? Of kan je deze zelf ook bij bijv mediamarkt aanschaffen, en dan gebruik maken van de maandebeloning?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-03 15:54

t_captain

Moderator General Chat
Maandbeloning is alleen bij aanschaf via Vitality.

• sjimmie
Swennus schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:08:
Sinds kort heb ik me ook aangemeld voor ASR vitality. Ik merk dat ik voldoende stappen zet per dag, maar de registratie laat te wensen over doordat ik vaak zonder mijn mobiel in de broekzak loop, waardoor er uiteraard geen registratie plaatsvind.
Dat laat dan niets te wensen over, dat is gewoon omdat je ze niet registreert toch?
Is deze beloning naast de weekbeloning?
Ja.
dit kan dan neem ik alleen op de Fitbit5 welke wordt aangeschaft via ASR? Of kan je deze zelf ook bij bijv mediamarkt aanschaffen, en dan gebruik maken van de maandebeloning?
Nee.

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-02 15:09
sjimmie schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Dat laat dan niets te wensen over, dat is gewoon omdat je ze niet registreert toch?
Nee, de app van de smartwatch kan niet gekoppeld worden aan 1 vd apps die Vitality ondersteunt.

• sjimmie
Swennus schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:30:
[...]

Nee, de app van de smartwatch kan niet gekoppeld worden aan 1 vd apps die Vitality ondersteunt.
Dat noem ik nog steeds niet "laat te wensen over".
Dat is jouw keuze voor een smartwatch die niet zo smart is.
Je kan niet verwachten dat ASR allerlei exoten ondersteunt, als jouw watch al nieteens iets simpels als de Android / Apple Health of Strava aankan dan ligt dat eerder aan de watch.

[Voor 3% gewijzigd door sjimmie op 24-01-2022 10:33]

• Ariandra
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Ik zie sinds kort de cashback voortgang van m'n apple watch niet meer in de app. Ik heb deze een jaar geleden besteld, ik krijg wel te zien dat ik een fitbit kan kopen en die terugverdienen.
Ik ben pas halverwege de cashback periode, dus dit is wel een beetje jammer.

• sjimmie
Ariandra schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:05:
Ik zie sinds kort de cashback voortgang van m'n apple watch niet meer in de app. Ik heb deze een jaar geleden besteld, ik krijg wel te zien dat ik een fitbit kan kopen en die terugverdienen.
Klinkt als een foutje.
Whatsapp naar Vitality?

• Phoolie
sjimmie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:24:
[...]

Klinkt als een foutje.
Whatsapp naar Vitality?
Exact, dat was ook mijn gedachte. Beter direct melden als je dat signaleert, dan kunnen ze het nog corrigeren, mocht er iets fout zijn.

• sjimmie
@Ariandra of kijk je nu vanaf een Adriod app?
Want de apple cashback zie je alleen in de iOS app.

• sjimmie
@Ariandra of kijk even op de storingspagina :D

https://www.asr.nl/vitality/storingen-en-service
01-02-2022 14:41: Onjuist maanddoel
Sommige deelnemers zien een onjuist maanddoel. Dit wordt opgelost zodat het maanddoel bij hen ook weer goed in de app staat.

01-02-2022 14:38: Aanschaf nieuwe activity tracker lukt niet
Sommige deelnemers kunnen op dit moment geen nieuwe activity tracker aanschaffen. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing zodat er weer besteld kan worden.

31-01-2022 12:07: Geen punten voor week- en maanddoel
Sommige deelnemers zien verdiende punten alleen terug bij het jaardoel en niet bij het week- en/of maanddoel. Dit wordt opgelost waarbij punten alsnog worden toegekend en ook gewoon meetellen voor het week- en/of maanddoel. Zijn er hierdoor beloningen misgelopen in de afgelopen twee weken? Dan worden die ook met terugwerkende kracht toegevoegd.

• Guest12
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-01 02:27
Ik gebruik sinds een paar weken A.S.R. Vitality maar lig nu al een paar dagen met griep op bed. Valt Vitality te pauzeren tot ik weer enigszins opgeknapt ben? Of heb ik (dubbel) pech?

• JohanNL
Guest12 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:07:
Ik gebruik sinds een paar weken A.S.R. Vitality maar lig nu al een paar dagen met griep op bed. Valt Vitality te pauzeren tot ik weer enigszins opgeknapt ben? Of heb ik (dubbel) pech?
Dat is dubbel pech ;(

• sjimmie
Guest12 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:07:
Och, het kost je 3,50 per maand... Ik hoop dat je niet langer dan een maand ziek zal zijn.
Opzegtermijn is sowieso een maand en ik meen dat je daarna ook niet meteen weer lid mag worden.
Beterschap!

EDIT: kleine troost is dat, wanneer je een aantal weken mist, je weekdoel wat omlaag gaat.

[Voor 8% gewijzigd door sjimmie op 04-02-2022 17:35]

• Guest12
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-01 02:27
Dankjulliewel voor de snelle reacties (en beterschapswensen)! Ik spaar voor de Bol.com-bonnen. Zag dat de tegoeden die ik al had verdiend gelukkig wel (8 weken) geldig blijven, voor die tijd ben ik wel weer actief 👍🏻

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:46
Gisteren de Apple watch besteld, ben benieuwd :)

Zijn er meer mensen die enkel de punten halen met de stappenteller?

• geeneen643
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 18:22
Ariandra schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:05:
Je hebt waarschijnlijk geen ASR zorgverzekering afgesloten? Dan stopt de cashback na 1 jaar. Bij mij ook. Maar met 100% cashback en 100% bol.com bonnen toch een mooie opbrengst gehaald in dat ene jaar. ASR is me te onbetrouwbaar om mijn zorgverzekering af te sluiten. Na dat akkefietje dat ze zo maar de voorwaarden tussentijds drastisch verslechterden besloot ik toch maar bij zilveren kruis te blijven.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:41

Nicap

Tsssk....

Aubergine schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:48:
Gisteren de Apple watch besteld, ben benieuwd :)

Zijn er meer mensen die enkel de punten halen met de stappenteller?
Ja hier. Ik haal nagenoeg alleen punten met het aantal stappen. Zit gemiddeld op 12K stappen per dag. Voldoende voor mij om wekelijks op 800 punten te komen.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Aubergine
geeneen643 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:01:
[...]

Je hebt waarschijnlijk geen ASR zorgverzekering afgesloten? Dan stopt de cashback na 1 jaar. Bij mij ook. Maar met 100% cashback en 100% bol.com bonnen toch een mooie opbrengst gehaald in dat ene jaar. ASR is me te onbetrouwbaar om mijn zorgverzekering af te sluiten. Na dat akkefietje dat ze zo maar de voorwaarden tussentijds drastisch verslechterden besloot ik toch maar bij zilveren kruis te blijven.
Waar staat deze voorwaarde? Ik hoor dit nu voor het eerst :o

• coinman63
Op diverse plaatsen, maar bijvoorbeeld ook bovenaan de aanmeldpagina (tweede regel):

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:34
Ik heb net de cashback mail gekregen.
Ik krijg € 63,75 terug van asr.

Heel erg netjes.

• frankdegraaf82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-01 21:20
Misschien een gekke vraag. Maar vind asr vitality wel mooi maar heb me jaar al af en ga niet naar ditzo overstappen.

Kan ik ook ASR aanvragen voor mijn moeder en zo punten verzamelen voor haar of haalt hij leeftijdsgegevens van je iPhone?

• coinman63
Ja laten we vooral de randen opzoeken om het systeem om de tuin te leiden en er zo voor zorgen dat er steeds onaantrekkelijkere voorwaarden komen of het helemaal stopt.

Als je niet aan de voorwaarden wil voldoen moet je niet meedoen.

[Voor 16% gewijzigd door coinman63 op 15-02-2022 19:50]

• sjimmie
@frankdegraaf82 technisch vast wel, moreel niet.
ga het niet verknallen voor al die deelnemers die wel gewoon hun best doen.
als mensen gaan valsspelen dan trekt ASR er uiteindelijk de stekker uit voor iedereen.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:59
Aggressor schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:33:
Ik heb net de cashback mail gekregen.
Ik krijg € 63,75 terug van asr.

Heel erg netjes.
Waarom precies?

Hier staat wat

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:51
De jaarbeloning ;) Hier gisteren ook mail gekregen met bevestiging van de jaarbeloning/cashback op aanvullende verzekeringen.

• Aubergine
Longcat schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:17:
[...]

Heb ik ook gedaan (ZieZo). Je zit anders te zwoegen voor een cashback om even duur uit te komen als de goedkopere opties.. Vorig jaar was Ditzo nog aardig goed geprijsd. Hopelijk voor 2023 weer beter, dan stap ik weer terug over. Dan is er vast ook weer een nieuwe Apple Watch.
Ik betaal bij ZieZo 112 EU en voor ongeveer dezelfde voorwaarden zou ik bij DitZo uitkomen op 115 (vrije ziekenhuis keuze). Zo veel scheelt dat toch niet?

• Phoolie
Aubergine schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:03:
[...]

Ik betaal bij ZieZo 112 EU en voor ongeveer dezelfde voorwaarden zou ik bij DitZo uitkomen op 115 (vrije ziekenhuis keuze). Zo veel scheelt dat toch niet?
Ik ben nu een jaar klant bij Ditzo en al iets langer Vitality member. Heb meestal meer dan 1000 punten per week, waardoor ik binnen een half jaar al de status Platinum gehaald heb. Levert zo'n 75 euro op en daarnaast nog iedere 4 weken een bol.com bon van 15 euro en maandelijks zo'n 19 euro cashback voor mijn Apple Watch. Nou wandel ik wel veel. Maar heel veel meer dan dat ook niet.

• JohanNL
Aubergine schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 12:03:
[...]

Maakt veel uit of je standaard of max ER doet.
De meesten die vitality nemen, die nemen max ER gok ik zo en dan is het verschil best aanzienlijk.

Heb dit jaar ook geen Ditzo, want het komt gewoon niet meer uit, ook niet met die cashbacks op aanvullende verzekeringen.
Maar gelukkig kun je in iedergeval dit jaar dan nog een jaar vitality only lid blijven, ondankt het ontbreken van de bijpassende verzekering.

• Phoolie
JohanNL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:05:
[...]

Maakt veel uit of je standaard of max ER doet.
De meesten die vitality nemen, die nemen max ER gok ik zo en dan is het verschil best aanzienlijk.
[...]
Dat het veel uit maakt, geloof ik direct. Maar waarom zouden Vitality deelnemers massaal max ER nemen? Die gedachte snap ik even niet zo goed. Er valt nogal wat onder je ER en het is nou niet zo dat alleen fanatieke sporters de doelen in Vitality kunnen halen. Daarnaast kunnen fanatieke sporters ook gewoon medicatie voorgeschreven krijgen, voor van alles en nog wat.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:41
geeneen643 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:01:
[...]

Huh? Dit klopt tocht niet? Mijn cashback loopt gewoon door zonder “ASR” verzekering. Eerste jaar wel gehad.

• JohanNL
Phoolie schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:26:
[...]

Dat het veel uit maakt, geloof ik direct. Maar waarom zouden Vitality deelnemers massaal max ER nemen? Die gedachte snap ik even niet zo goed. Er valt nogal wat onder je ER en het is nou niet zo dat alleen fanatieke sporters de doelen in Vitality kunnen halen. Daarnaast kunnen fanatieke sporters ook gewoon medicatie voorgeschreven krijgen, voor van alles en nog wat.
Wil het financieel aantrekkelijk blijven moet je eigenlijk wel fanatiek sporter zijn.
Dan met inachtneming dat mensen die voldoende sporten/bewegen over het algemeen gezonder zijn, kun je er toch wel vanuit gaan dat die vaker voor max ER gaan.
Uiteraard kun je alsnog naar verwachting geregeld gebruik maken van het zorgsysteem, waarbij je ( gedeeltelijk ) het ER kwijt bent.
Maar dat zijn toch vooral ouderen die over het algemeen minder actief zijn.
Dan bij de jongere/werkende groep van de bevolking die weten/verwachten veel ER kwijt te zijn, dan moet ik eigenlijk toch ook gelijk denken aan mensen die op enige vorm belemmert worden om te sporten/bewegen, zoals diabetes.
Uiteraard is elke situatie weer anders en zijn er uitzonderingen, maar over het brede vlak zie ik bij het kiezen voor Vitality het als de standaard om voor max ER te gaan bij de zorgverzekering.

En tenslotte, het zal waarschijnlijk ook niet toevallig zijn dat Ditzo zo weinig en volgens mij zelfs de minste korting geeft voor het kiezen van extra ER.
Door Vitality lokken ze al mensen die over het algemeen gezonder zijn en hoeven dat dus niet te doen door een extra hoge korting op het verhogen van het maximale ER zoals andere ( budget ) verzekeringen.
Ik vind de korting zelfs zo laag dat als ik bij Ditzo zou blijven, dat ik dan zou twijfelen om niet gewoon voor het standaard ER te gaan, ook al verwacht ik dit jaar geen ER te gebruiken en heb ik dat in het verleden ook nog nooit volledig opgemaakt.
Maar puur risico technisch lijkt het standaard ER aantrekkelijk(er).

• JohanNL
Inspired schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:29:
[...]

Huh? Dit klopt tocht niet? Mijn cashback loopt gewoon door zonder “ASR” verzekering. Eerste jaar wel gehad.
Ja die zou gewoon door moeten lopen, alleen geen cashback op aanvullende verzekeringen uiteraard.
Voor volgend jaar moet je dan wel weer Ditzo/Asr afnemen wil je dan nog Vitality kunnen gebruiken.

• Phoolie
JohanNL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Wil het financieel aantrekkelijk blijven moet je eigenlijk wel fanatiek sporter zijn.
Dan met inachtneming dat mensen die voldoende sporten/bewegen over het algemeen gezonder zijn, kun je er toch wel vanuit gaan dat die vaker voor max ER gaan.
Uiteraard kun je alsnog naar verwachting geregeld gebruik maken van het zorgsysteem, waarbij je ( gedeeltelijk ) het ER kwijt bent.
Maar dat zijn toch vooral ouderen die over het algemeen minder actief zijn.
Dan bij de jongere/werkende groep van de bevolking die weten/verwachten veel ER kwijt te zijn, dan moet ik eigenlijk toch ook gelijk denken aan mensen die op enige vorm belemmert worden om te sporten/bewegen, zoals diabetes.
Uiteraard is elke situatie weer anders en zijn er uitzonderingen, maar over het brede vlak zie ik bij het kiezen voor Vitality het als de standaard om voor max ER te gaan bij de zorgverzekering.

En tenslotte, het zal waarschijnlijk ook niet toevallig zijn dat Ditzo zo weinig en volgens mij zelfs de minste korting geeft voor het kiezen van extra ER.
Door Vitality lokken ze al mensen die over het algemeen gezonder zijn en hoeven dat dus niet te doen door een extra hoge korting op het verhogen van het maximale ER zoals andere ( budget ) verzekeringen.
Ik vind de korting zelfs zo laag dat als ik bij Ditzo zou blijven, dat ik dan zou twijfelen om niet gewoon voor het standaard ER te gaan, ook al verwacht ik dit jaar geen ER te gebruiken en heb ik dat in het verleden ook nog nooit volledig opgemaakt.
Maar puur risico technisch lijkt het standaard ER aantrekkelijk(er).
Je reactie staat echt vol aannames. Neem nou alleen je eerste zin. Waarom moet iemand fanatiek sporter zijn? Om niveau Platinum te halen, kan je maximaal 20.000 punten verdienen per jaar met bewegen. Om daar aan te komen hoef je nog geen 400 punten per week te verzamelen. Een fanatiek sporter heeft daar 2 dagen voor nodig om dat te halen.

Voor wat betreft die opmerking dat werkende/jongeren die verwachten veel ER kwijt te zijn, dat je aan mensen moet denken die moeilijk tot niet kunnen sporten. Je bedoelt het vast minder onvriendelijk en generaliserend dan het er uit komt. Maar dit klopt echt van geen kant. Ik ken bijna niemand die een max ER heeft en daar zitten weinig tot geen beperkte mensen bij. Even puur naar mijzelf kijkend. Ik ben prima in conditie. Maar ondertussen wel 40. Ik ga 1 keer per week naar de sportschool voor een beetje cardio en verder wandel ik een beetje. Ik ben alleen zo'n 25 a 30 euro per maand kwijt aan medicatie voor mijn allergieën. Dan is het ER dus al bijna op. Dus ik laat de ER lekker op minimum staan.

Daarnaast maak je volgens mij een denkfout. Nog even los van het feit dat Vitality niet van Ditzo (budget merk van a.s.r.) is, maar van a.s.r.. Je kan Vitality namelijk ook krijgen als je een zorgverzekering van (ik dacht) de Amersfoortse hebt. De insteek van Vitality is niet om gezonde mensen te lokken, maar om mensen te stimuleren om meer te bewegen. Laatst hebben ze de beloning voor een zware workout nog aangepast. Een fanatiek sporter kon voorheen 300 punten halen voor een intensieve workout van een uur. Nu moet je een intensieve workout doen van 1,5 uur voor 250 punten. Terwijl 15.000 stappen al 200 punten oplevert. Uiteraard is dat hoe ik denk hoe het is. Dat is trouwens ook hoe Vitality/a.s.r. er zelf over communiceert ;) Maar dan ga ik er even vanuit dat dat een eerlijk verhaal is:)

• JohanNL
Phoolie schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:03:
[...]

Je reactie staat echt vol aannames. Neem nou alleen je eerste zin. Waarom moet iemand fanatiek sporter zijn? Om niveau Platinum te halen, kan je maximaal 20.000 punten verdienen per jaar met bewegen. Om daar aan te komen hoef je nog geen 400 punten per week te verzamelen. Een fanatiek sporter heeft daar 2 dagen voor nodig om dat te halen.
Dan heb je enkel je jaardoel, waar je enkel wat aan hebt als je ook aanvullende verzekeringen hebt van Ditzo.
En dan nog, wat je moet doen voor 400 punten zal voor de meeste mensen alsnog een uitdaging zijn.

Om vitality optimaal te benutten moet je toch wel 800 punten per week en 3500 per maand behalen.
Phoolie schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 15:03:
[...]
Voor wat betreft die opmerking dat werkende/jongeren die verwachten veel ER kwijt te zijn, dat je aan mensen moet denken die moeilijk tot niet kunnen sporten. Je bedoelt het vast minder onvriendelijk en generaliserend dan het er uit komt. Maar dit klopt echt van geen kant. Ik ken bijna niemand die een max ER heeft en daar zitten weinig tot geen beperkte mensen bij. Even puur naar mijzelf kijkend. Ik ben prima in conditie. Maar ondertussen wel 40. Ik ga 1 keer per week naar de sportschool voor een beetje cardio en verder wandel ik een beetje. Ik ben alleen zo'n 25 a 30 euro per maand kwijt aan medicatie voor mijn allergieën. Dan is het ER dus al bijna op. Dus ik laat de ER lekker op minimum staan.

Daarnaast maak je volgens mij een denkfout. Nog even los van het feit dat Vitality niet van Ditzo (budget merk van a.s.r.) is, maar van a.s.r.. Je kan Vitality namelijk ook krijgen als je een zorgverzekering van (ik dacht) de Amersfoortse hebt. De insteek van Vitality is niet om gezonde mensen te lokken, maar om mensen te stimuleren om meer te bewegen. Laatst hebben ze de beloning voor een zware workout nog aangepast. Een fanatiek sporter kon voorheen 300 punten halen voor een intensieve workout van een uur. Nu moet je een intensieve workout doen van 1,5 uur voor 250 punten. Terwijl 15.000 stappen al 200 punten oplevert. Uiteraard is dat hoe ik denk hoe het is. Dat is trouwens ook hoe Vitality/a.s.r. er zelf over communiceert ;) Maar dan ga ik er even vanuit dat dat een eerlijk verhaal is:)
Maar hebben die mensen óók vitality?
Ik zie Vitality wel wat meer dan enkel een programma om mensen meer te laten bewegen.
Het hele systeem is namelijk niet gericht op dat je méér dan normaal beweegt, maar juist aan een bepaald niveau voldoet, welke je dan nog wat kunt uitbreiden en aanpassen ( bijhouden met tracker, minimale hartslag, trainingslengte, hoeveelheid stappen voor punten )
Hier moet je maar net zin in hebben en daarmee zie ik dan ook een correlatie met het max ER; veruit meeste mensen verdiepen zich hier niet echt in en vinden zaken als eigen risico te ingewikkeld/risicovol en doen hier niets mee.

Tja en wat ASR hier zelf over zegt is wat mij betreft niets meer of minder dan een verkooppraatje.
Volgens mij is er niemand hier mee begonnen met als primaire reden meer te gaan bewegen, maar gaat het om financieel gewin en is eventuele voordelen behalen uit ( meer ) sporten/bewegen een bijzaak.
Uiteraard zijn hier ook weer uitzonderingen, maar als jij het niet echt doet voor het financiële stukje, dan kom je er toch al snel achter dat je niet zoveel hebt aan Vitality.
Behalve een teller - met doelen die erg willekeurig en volgens sommige specialisten zelfs niet gezond zijn - heb je er niet zoveel aan.
Kun je beter je tijd, geld en moeite stoppen in/met een personal trainer, daar heb dan je 1000x meer aan.

• geeneen643
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 18:22
coinman63 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:49:
Ja laten we vooral de randen opzoeken om het systeem om de tuin te leiden en er zo voor zorgen dat er steeds onaantrekkelijkere voorwaarden komen of het helemaal stopt.

Als je niet aan de voorwaarden wil voldoen moet je niet meedoen.
Nou, nou, ik heb daar totaal geen moeite mee om de randjes op te zoeken. ASR doet dat zelf ook door tussentijds zo maar de voorwaarden drastisch te verslechteren....

Slechte zet van ze. Van je reputatie als merk heb je er maar één.....

• sjimmie
geeneen643 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:13:
[...]

Nou, nou, ik heb daar totaal geen moeite mee om de randjes op te zoeken. ASR doet dat zelf ook door tussentijds zo maar de voorwaarden drastisch te verslechteren....

dat ASR “tegen”, of “op” de randjes zou zitten mag geen rechtvaardiging zijn om dan zelf “over” de rand te mogen!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:07
geeneen643 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:13:
[...]

Volgens mij hebben ze dat redelijk netjes voor bestaande klanten opgelost.

• JohanNL
TR1969 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:01:
[...]

Volgens mij hebben ze dat redelijk netjes voor bestaande klanten opgelost.
Voor de AW cashback wel ja, weekdoelen ( zeker ) niet, laat staan die bezuinigingen op de uit te kiezen cadeau's zelf.

• Tinusvolkel
  • Nu online
JohanNL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:17:
[...]

Voor de AW cashback wel ja, weekdoelen ( zeker ) niet, laat staan die bezuinigingen op de uit te kiezen cadeau's zelf.
Ach ik pak nu een €20 Adidas bon ipv €15 bol.com. Die bonnen krijg ík toch wel op aan hardloopschoenen.

Strava

• Limbeckx
Tinusvolkel schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:08:
[...]

Ach ik pak nu een €20 Adidas bon ipv €15 bol.com. Die bonnen krijg ík toch wel op aan hardloopschoenen.
Adidas punten? Die staan er niet tussen, toch?

[Voor 3% gewijzigd door Limbeckx op 19-02-2022 22:26]

• Tinusvolkel
  • Nu online
Limbeckx schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 22:23:
[...]

Adidas punten? Die staan er niet tussen, toch?
Dankzij @Rub147 kreeg ík de tip om champ bonnen te kopen en in te wisselen.
De manier staat in de onderstaande quote maar vraag nu direct om een Adidas bon ipv eerst een €20 champ bon.
Tinusvolkel schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:46:
[...]

Bedankt voor deze tip (y) ik koop mijn schoenen altijd direct bij Adidas (icm die korting van de onderstaande quote)

Helaas net van de week schoenen besteld, maar kan nu alvast mooi sparen voor het volgende paar :)

[...]

Als ik het begrijp is het wel wat omslachtig dus
- Eerst Spaartegoed kopen
- Dan Champ Sportcadeau e-card kopen
- Dan meerder codes naar het mail adres sturen voor 1 code
- Met die code een adidas giftcard kopen.
- Ondertussen een ING 35% koringscode "kopen"
- Dan met meerdere adidas giftcard's en ING code schoenen kopen.
8)7
Heb net m’n 4de punt weer binnen dus maandag weer even een mailtje sturen.

[Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 19-02-2022 22:33]

Strava

• Tinusvolkel
  • Nu online
Nvm

[Voor 99% gewijzigd door Tinusvolkel op 19-02-2022 22:33]

Strava

• Phoolie
JohanNL schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 16:11:
Dan heb je enkel je jaardoel, waar je enkel wat aan hebt als je ook aanvullende verzekeringen hebt van Ditzo.
Dat klopt, maar 85% heeft een aanvullende verzekering. Voor de meeste mensen is dit dus gewoon relevant.
En dan nog, wat je moet doen voor 400 punten zal voor de meeste mensen alsnog een uitdaging zijn.
400 punten is echt niet heel veel. Door iedere dag 7500 stappen te zetten kom je al op 350. Ga dan 1 keer per week er nog even op uit voor een goede wandeling en je pakt makkelijk de 10.000 stappen en zo 400 per week.
Om vitality optimaal te benutten moet je toch wel 800 punten per week en 3500 per maand behalen.
Dat is alleen nodig wanneer je fanatiek sporter bent. Die 3500 is voor het maanddoel en dus alleen relevant voor mensen die een Apple Watch of Fitbit hebben aangeschaft. Heb ik zelf ook gedaan, maar zou dat ding toch wel kopen, dus mijn maanddoel is mooi meegenomen als ik die haal. Ik haal dit overigens met gemak iedere maand. Nou zit ik nog wel op de ouder 2500 (en nu zelfs 2000) punten voor het maanddoel. Maar ook 3500 zou voor mij geen probleem zijn. Die 800 punten van het weekdoel is alleen voor mensen die veel sporten. Wanneer je minder fanatiek/actief bent is het weekdoel lager. Ok, dan zal je niet iedere week je weekdoel halen. Maar als je 3 van de 4 keer je weekdoel haalt, heb je nog steeds 39 keer (52:4*3) in een jaar je weekdoel gehaald. Afhankelijk van de gekozen beloning kom je dan nog steeds zo'n 150 euro bol.com bonnen of wanneer je voor Intersport kiest, zelfs 195 euro.

Al met al is Vitality echt niet alleen voor fanatieke sporters. Fanatieke sporters zullen wel het meeste rendement overhouden aan Vitality. Maar dan nog steeds de kanttekening, dat ik zelf geen fanatieke sporter ben, maar toch al 1,5 jaar de maximale beloning heb gehaald.

• sjimmie
Phoolie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:29:
[...]
Die 800 punten van het weekdoel is alleen voor mensen die veel sporten. Wanneer je minder fanatiek/actief bent is het weekdoel lager. Ok, dan zal je niet iedere week je weekdoel halen. Maar als je 3 van de 4 keer je weekdoel haalt, heb je nog steeds 39 keer (52:4*3) in een jaar je weekdoel gehaald. Afhankelijk van de gekozen beloning kom je dan nog steeds zo'n 150 euro bol.com bonnen of wanneer je voor Intersport kiest, zelfs 195 euro.
Ongeacht wat je doet, het weekdoel gaat telkens omhoog, en pas als je het een paar keer niet haalt gaat hij weer iets omlaag. Dus zodra jouw grens bereikt is zal je in de praktijk ca 3 weken missen, en zodra het doel dan gezakt is en je haalt het weer, gaat het doel alweer snel omhoog, waardoor ..... enz...
Dus na de eerste makkelijke maand ga je nog maar pakweg de helft van de tijd je weekdoel halen en dus doe je 8 weken over 1 BOL bon van 15 euro. Trek daar de 2x3,50 af, dan is je voordeel omgerekend nog maar 1 euro per week...

• Phoolie
sjimmie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 13:01:
[...]

Ongeacht wat je doet, het weekdoel gaat telkens omhoog, en pas als je het een paar keer niet haalt gaat hij weer iets omlaag. Dus zodra jouw grens bereikt is zal je in de praktijk ca 3 weken missen, en zodra het doel dan gezakt is en je haalt het weer, gaat het doel alweer snel omhoog, waardoor ..... enz...
Dus na de eerste makkelijke maand ga je nog maar pakweg de helft van de tijd je weekdoel halen en dus doe je 8 weken over 1 BOL bon van 15 euro. Trek daar de 2x3,50 af, dan is je voordeel omgerekend nog maar 1 euro per week...
Als je weekdoel pas daalt na het een paar keer niet gehaald te hebben, wil dat zeggen dat je het de weken daar voor heel erg ruim gehaald hebt. Je weekdoel wordt berekend op basis van het gemiddelde van de voorgaande weken. Maar nog even los van dat is zelfs 800 punten voor mij nog nooit moeilijk geweest om te halen en ik ben echt geen fanatieke sporter. Sterker nog, recent nog een weekje (van donderdag tot woensdag) met Corona rondgelopen en zelfs toen was 800 nog haalbaar.

Als het je trouwens om de winst/voordeel te doen is, dan kan je beter niet voor de bol.com bonnen gaan, die leveren maar 3,75 per week op. Er zijn keuzes waar je 5 euro per week krijgt.

Maar goed, hier kunnen we eeuwig over discussiëren. Het blijven slechts meningen. De een vindt Vitality alleen voor fanatieke sporters, de ander vindt de doelen ook (makkelijk) haalbaar voor minder actieve mensen.

• sjimmie
Phoolie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:13:
[...]

Als je weekdoel pas daalt na het een paar keer niet gehaald te hebben, wil dat zeggen dat je het de weken daar voor heel erg ruim gehaald hebt. Je weekdoel wordt berekend op basis van het gemiddelde van de voorgaande weken. Maar nog even los van dat is zelfs 800 punten voor mij nog nooit moeilijk geweest om te halen en ik ben echt geen fanatieke sporter. Sterker nog, recent nog een weekje (van donderdag tot woensdag) met Corona rondgelopen en zelfs toen was 800 nog haalbaar.
Toen hier een aantal mensen hun ervaring hiermee deelden kwam dat wel heel sterk overeen met mijn ervaring van toen ik begon, en ook met onze zoon toen die begon, en met mijn vrouw die net is begonnen.
En wij zijn echt heel verschillend.
Phoolie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 14:13:
Als het je trouwens om de winst/voordeel te doen is, dan kan je beter niet voor de bol.com bonnen gaan, die leveren maar 3,75 per week op. Er zijn keuzes waar je 5 euro per week krijgt.
Dat weet ik, daarover heb ik recent nog tips gegeven hier.

• coinman63
Phoolie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:29:
[...]
Dat klopt, maar 85% heeft een aanvullende verzekering. Voor de meeste mensen is dit dus gewoon relevant.

[...]
Correctie: 66%
https://www.geld.nl/zorgv...monitor-zorgverzekeringen
(overigens nog steeds meer dan ik had verwacht). Ik verwacht dat het percentage onder deelnemers aan viality lager dan dit gemiddelde zal zijn.
Pagina: 1 ... 26 ... 34 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee