Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:35
henkebek schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:56:
Voor de mensen die Strava gebruiken: gaat synchro automatisch? Er staat in de app klik hier om te synchroniseren maar dat werkt niet. (zoals wel meer niet lijkt te werken. Tot nu toe zeer ontevreden).
Synchronisatie met Strava gaat automatisch, maar soms zijn er wat storingen/vertragingen waardoor de synchronisatie op zich laat wachten. Bij mij is die nu gisterochtend voor het laatst gesynchroniseerd, terwijl ik 's middags nog heb gesport. Uiteindelijk maakt het voor de punten niet uit, gezien de data nog tot (volgens mij) 2 weken na dato opgehaald kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 14:22
Voor de mensen die Strava gebruiken: gaat synchro automatisch? Er staat in de app klik hier om te synchroniseren maar dat werkt niet. (zoals wel meer niet lijkt te werken. Tot nu toe zeer ontevreden).
Als je de koppeling hebt gemaakt synchroniseert het automatisch maar dat kan soms tot 2 dagen duren (staat er ook bij in de app).
Ben benieuwd wat er bij jou allemaal niet werkt waardoor je zo ontevreden bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
zoals wel meer niet lijkt te werken. Tot nu toe zeer ontevreden.
Spannend, vertel?
Los van wat hikjes in de synchronisatie die telkens wel weer goedkomt, zijn hier verder vooral wel tevreden gebruikers.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Bedankt voor de antwoorden.

Eigenlijk heeft voor mij nog niets aan ASR Vitality gewerkt. Heb een Samsung smartwatch, maar zie in de app niet de mogelijkheid om Samsung Health aan ASR Vitality te koppelen. Dus stappen tellen is onmogelijk. Verder synced Strava ook al dagen niet.

Kortom, kan er nog niks mee. Vandaar ontevreden. Heb al contact met de helpdesk gehad. Hopelijk komt er een oplossing aan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
henkebek schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:02:
Bedankt voor de antwoorden.

Eigenlijk heeft voor mij nog niets aan ASR Vitality gewerkt. Heb een Samsung smartwatch, maar zie in de app niet de mogelijkheid om Samsung Health aan ASR Vitality te koppelen.
Zowel mijn vriendin als ikzelf lopen al sinds begin dit jaar met een Samsung watch. De koppeling was een weekje dood ofzoiets, maar verder helemaal geen problemen gehad. Ook afgelopen week. We hebben beide al prima Bol.com tegoeden zitten sparen :P de eerste watch hebben we er in ieder geval wel uit...

Strava zou ik sowieso niet doen overigens, die deelt geen hartslaggegevens met ASR en hierdoor moet je het volledig op stappen doen. Met hartslag is het veel makkelijker om je doelen te halen :P

Kan je misschien eens wat screenshots sturen? Het zou echt geen probleem moeten zijn om Samsung Health aan ASR te koppelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 21-06-2021 17:09 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ud6eLcJ7gera2q4u6JbTLJqfDMo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C9erUkEupvkc1jhQZwqBZlEl.png?f=fotoalbum_large

Bij deze. Zoals je ziet geen optie om Samsung Health te kiezen.

Strava zou juist alleen hartslag moeten zijn. Zeker in het begin zou zo 1x per week een rondje op de racefiets of mountainbike voldoende moeten zijn. Maar goed dat synched ook nog steeds niet dus....

Dus voorlopig compleet onbruikbaar helaas.

[ Voor 23% gewijzigd door henkebek op 22-06-2021 08:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42

RobertowNL

For your gear!

Richh schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:08:
[...]

Zowel mijn vriendin als ikzelf lopen al sinds begin dit jaar met een Samsung watch. De koppeling was een weekje dood ofzoiets, maar verder helemaal geen problemen gehad. Ook afgelopen week. We hebben beide al prima Bol.com tegoeden zitten sparen :P de eerste watch hebben we er in ieder geval wel uit...

Strava zou ik sowieso niet doen overigens, die deelt geen hartslaggegevens met ASR en hierdoor moet je het volledig op stappen doen. Met hartslag is het veel makkelijker om je doelen te halen :P

Kan je misschien eens wat screenshots sturen? Het zou echt geen probleem moeten zijn om Samsung Health aan ASR te koppelen.
Strava is juist hartslag. Werkt prima, de meeste weken :Y

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Roeiben schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:58:
Ik doe vanaf december al mee met a.s.r. vitality. Erg positief over. Ik had even een hulp nodig om mijn goede voornemen (meer sporten) door te zetten. Dat is nu gelukt, tot nu toe heb ik elke week het weekdoel gehaald.

Het enige wat me tegenvalt is de cashback op de trackers. Hoezo mag je wel een Apple watch kopen, maar geen Garmin bijvoorbeeld. Het lijkt weer alsof Apple gebruikers worden voorgetrokken terwijl de fitbit ook gewoon werkt op de Apple telefoons?
Er zijn op dit moment twee keuzes voor fitnesstrackers die je per maandelijkse cashback kunt terugverdienen: Apple Watch 6 en Fitbit Charge 4.

Dat zou imho wel iets mogen worden uitgebreid met bv een Samsung Galaxy Watch 3 of een Garmin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
henkebek schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:04:
[Afbeelding]

Strava zou juist alleen hartslag moeten zijn. Zeker in het begin zou zo 1x per week een rondje op de racefiets of mountainbike voldoende moeten zijn. Maar goed dat synched ook nog steeds niet dus....

Heb je al eens contact met ASR opgenomen?
Ik had begrepen dat Samsung Health juist wel op een Android werkt (en niet op een ios phone).
Zie deze tweaker review productreview: Samsung Galaxy Fit2 Zwart (Zwart) review door Negare

[ Voor 10% gewijzigd door sjimmie op 22-06-2021 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
t_captain schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:50:
[...]

Er zijn op dit moment twee keuzes voor fitnesstrackers die je per maandelijkse cashback kunt terugverdienen: Apple Watch 6 en Fitbit Charge 4.

Dat zou imho wel iets mogen worden uitgebreid met bv een Samsung Galaxy Watch 3 of een Garmin.
2, dat is 2 meer dan elke andere partij. (euh, enne wélke andere..)
Je kan klagen dat het er maar 2 zijn, je kan ook blij zijn dat het er 2 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 09:31
Inmiddels hier ook twee dagen geen stravasync, zal ze eens een appje sturen. Toch alweer twee workouts gemist en die punten zijn wel hard nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
sjimmie schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:01:
[...]

2, dat is 2 meer dan elke andere partij. (euh, enne wélke andere..)
Je kan klagen dat het er maar 2 zijn, je kan ook blij zijn dat het er 2 zijn.
Ik vind het aanbod een beetje scheef. Je kunt met dezelfde inspanning een Fitbit van 150 euro verdienen of een Apple Watch van 4xx euro. Omdat de Apple Watch alleen met iOS apparaten samenwerkt, is de keuze voor Android gebruikers (zeg maar 70 of 75% van de smartphone user base in Nederland) niet helemaal on par met de keuze voor iOS gebruikers.

Zelf ben ik superblij met mijn (inmiddels 40% tertugverdiende) Apple Watch, maar ik zou ook Samsung liefhebbers een meer vergelijkbare keuze gunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@t_captain Helemaal mee eens. Of ze moeten het makkelijker maken om de Fitbit terug te winnen, bijv. maar de helft van de maandelijkse punten nodig tov een AW om die €150 na 24 maanden terug te hebben.

Aan de andere kan is er voor Android zoveel beschikbaar dat ik snap dat ze een keuze moeten maken. En waarschijnlijk speelt daar ook in mee dat zij niet het volle bedrag betalen per Fitbit of Apple Watch, daar zullen ze ongetwijfeld bepaalde deals mee hebben afgesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Ik zou eerder draaien aan de parameter "looptijd". Een Fitbit terugverdienen in 12 perfecte maanden. Wil je liever een duurdere smartwatch zoals Apple of Samsung? Dan ben je 24 maanden bezig. Dat lijkt me vanuit de gebruiker gezien fair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
ascent schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:34:
Inmiddels hier ook twee dagen geen stravasync, zal ze eens een appje sturen. Toch alweer twee workouts gemist en die punten zijn wel hard nodig :)
Gisterochtend 'vroeg' nog wel, nu niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
Heb inmiddels weer screenshots/phonemodel/versies aangeleverd op de app en ze gaan 't onderzoeken. Zal later vandaag wel op de ASR pagina verschijnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Zijn er wellicht meer ASR Vitality gebruikers die SMS spam krijgen van Ziggo over een gezondheids-event? Lijkt erop dat Ziggo de telefoonnummers van een gezondheids-app hebben gekregen (gekocht)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
ascent schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:44:
Heb inmiddels weer screenshots/phonemodel/versies aangeleverd op de app en ze gaan 't onderzoeken. Zal later vandaag wel op de ASR pagina verschijnen :)
Ik kreeg van hun het standaard-verhaal, of ik de app wil verwijderen, de telefoon wil herstarten, enz.enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Same here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
henkebek schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:04:
[Afbeelding]

Komt dit misschien omdat je eerder wel een Samsung Health koppeling actief had? Hij zou namelijk in de onderste lijst moeten staan.
Bij mij staat hij ook niet in de onderste lijst, maar dat komt omdat hij bovenin staat als actieve koppeling.
Zo kan ik in de onderste lijst Strava aanklikken, en jij niet omdat je al een actieve koppeling hebt.

Ik zou sowieso eens proberen de gehele app te verwijderen en opnieuw te installeren. Wellicht helpt het?

Wellicht eens contact opnemen met ASR hierover? Voor de duidelijkheid: op hun eigen site staat dat het moet kunnen. https://www.asr.nl/vitality/activity-trackers-apps

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Am5puYvjjwsYY6bgOpVzZH0XXnw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UOQB0iIGCpCPj5bi2liNve7K.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Ik heb de app ook verwijderd en opnieuw toegevoegd. Strava werkt nog steeds niet en google fit is nu ook kapot. Heb ze maar weer een berichtje gedaan.

Ik snap dat ze telkens een vast procedee afwerken maar ik heb 't verwijderen en opnieuw installeren van een app nog niet zo vaak zien werken..... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Hi Wouter, Bedankt voor je toelichting! We gaan het verder voor je uitzoeken. We komen zo snel mogelijk en uiterlijk 6 juli bij je terug. Wellicht kan je in de tussentijd met bijvoorbeeld Samsung Health je stappen bijhouden?
Laten we hopen dat ze 't weer snel fixen. Wel knap dat ze die sync zó vaak stuk krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
ascent schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:05:
[...]

Laten we hopen dat ze 't weer snel fixen. Wel knap dat ze die sync zó vaak stuk krijgen.
Ik weet niet of je dat zo simpel kan stellen.
Als de sync api van Strava brak is dan kan A.S.R. daar weinig anders aan doen. Dan moeten zij dus telkens een storing bij Strava gaan melden ofzo.

Van ASR:
Bedankt voor de screenshots. Ik zie dat je vanochtend een workout hebt gedaan. Het kan tot 48 uur duren voordat de punten doorkomen. Dit vanwege de technische route die de data aflegt en de drukte in de server. Zie je donderdag ochtend nog geen punten doorkomen? Stuur ons dan een bericht, dan maken we er meteen een technische melding van gezien we alle informatie al van je hebben gekregen. Wacht het nog even af.

[ Voor 35% gewijzigd door sjimmie op 22-06-2021 15:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
@sjimmie Snap ik, ik ben lichtskeptisch qua techniek richting asr geworden, elke week valt er wel ergens een integratie om. Fitbit lijkt wel de dans te ontspringen. Wellicht is dit een uitgekookte manier om alle Android-gebruikers naar een fitbit te krijgen ;-)

intussen:
Hoi Wouter. We krijgen een aantal meldingen binnen over Strava en het niet synchroniseren met de Vitality app. We zijn er mee bezig. Houd voor updates onze Storingen- en Servicepagina in de gaten: https://www.asr.nl/vitality/storingen-en-service. Fijne dag verder😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Zijn @ascent en ik hier eigenlijk de enige met Strava sync problemen?
Hier werkt het vandaag (na weer een training) nog niet.
Lijkt me nuttig om naar ASR te kunnen aangeven dat het niet maar 2 mensen zijn, als dat zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
sjimmie schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:23:
M'n vriendin heeft dezelfde constructie met een Xiaomi watch en daar werkt de strava-sync ook niet dus die heeft zich gister ook gemeld bij ASR via de app. In elk geval dus al 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:36
Lijkt me nuttig om naar ASR te kunnen aangeven dat het niet maar 2 mensen zijn, als dat zo is.
Hier met ios heb ik nu ik het een maand gebruik nog geen problemen gehad met de strava sync, de apple health sync moet ik wel vaak nog handmatig doen voor het aantal stappen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
Op een enkele vertraagde synchronisatie na gaat het hier al 1,5 jaar probleemloos.
Koppelingen staan uit met Apple Helath, Garmin Connect en Strava.

Sporten wordt eigenlijk altijd met mn Garmin geregistreerd en ASR pakt dan de punten van Strava (een enkel keertje neemt hij Garmin als die meer punten oplevert).

Ook gisteren nog hardgelopen en mn punten waren vrijwel direct bijgeschreven vanuit Strava.

Mijn setup: iPhone, Apple Watch SE en Garmin 6 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 18:42
Nee hoor, hier ook problemen helaas.
Laatste synchronisatie is van afgelopen zaterdag, de activiteiten van maandag, dinsdag en vandaag worden niet gesynchroniseerd. Ik heb ook al contact gehad met ASR hierover en screenshots gestuurd, ze gingen het onderzoeken zeiden ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 17:50
TR1969 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:04:
[...]

Op een enkele vertraagde synchronisatie na gaat het hier al 1,5 jaar probleemloos.
Koppelingen staan uit met Apple Helath, Garmin Connect en Strava.

Sporten wordt eigenlijk altijd met mn Garmin geregistreerd en ASR pakt dan de punten van Strava (een enkel keertje neemt hij Garmin als die meer punten oplevert).

Ook gisteren nog hardgelopen en mn punten waren vrijwel direct bijgeschreven vanuit Strava.

Mijn setup: iPhone, Apple Watch SE en Garmin 6 Pro
Dit. Ik heb dezelfde drie connecties en soortgelijke setup.
Hardlopen gaat via Apple, wielrennen via Garmin (die synct naar Strava) of Strava, wie er maar het eerste is of de meeste punten heeft.
Ook ervaar ik niet de synchronisatieproblemen die ik hier lees en ben dus zeer tevreden over Vitality.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Storing syncen data vanuit Garmin en Strava
Woensdag 23 juni - 16:00
Meerdere deelnemers kunnen op dit moment niet al hun data synchroniseren. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! We werken hard aan een oplossing. Geen zorgen, je kan tot 6 dagen na aflopen van de huidige week activiteiten synchroniseren en punten verdienen. Blijf dus vooral lekker bewegen en houd deze pagina in de gaten voor de laatste updates
.. en daar is 'ie dan. (https://www.asr.nl/vitality/storingen-en-service)

[ Voor 5% gewijzigd door ascent op 23-06-2021 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel_
Zojuist via WhatsApp het volgende bericht ontvangen van ASR:
Hoi Marcel. Er zijn inderdaad problemen met het synchroniseren van Strava met de a.s.r. Vitality app. Voor nu hebben we een notitie gemaakt voor je. We werken hard aan een oplossing! Geen zorgen, je kan je activiteiten tot 6 dagen na het begin van je nieuwe weekdoel alsnog synchroniseren en er punten mee verdienen. Blijf dus vooral lekker bewegen en houd voor updates onze Storingen- en Servicepagina in de gaten: https://www.asr.nl/vitality/storingen-en-service. Zodra er meer bekend is word het hier gecommuniceerd 💪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Hee, we synct weer iets. De workout van zojuist. De inhaalslag van de afgelopen dagen volgt hopelijk snel

Edit: Ah, ja dus. Weekdoel is binnen

[ Voor 16% gewijzigd door ascent op 24-06-2021 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel_
Bij mij ook zojuist gesynchroniseerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Mooi, mijn weekdoel is na de strava sync van gisteravond behaald.
Storing syncen data vanuit Garmin en Strava
Vrijdag 25 juni 10:50
Goed nieuws. De storing is opgelost en alle data stroomt weer binnen! Mis je toch nog data waardoor je geen punten krijgt? Stuur ons dan een bericht via Whats App naar 06-51248836 met screenshots van je activiteiten, dan kijken we graag met je mee.
EDIT: oh, sinds de sync van gisteravond is er niets nieuws meer gesynchroniseerd. Vandaag een nieuwe activiteit ontbreekt nu dus.

[ Voor 86% gewijzigd door sjimmie op 25-06-2021 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel_
sjimmie schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:48:
Mooi, mijn weekdoel is na de strava sync van gisteravond behaald.

[...]

EDIT: oh, sinds de sync van gisteravond is er niets nieuws meer gesynchroniseerd. Vandaag een nieuwe activiteit ontbreekt nu dus.
Bij mij wordt de activiteit van vandaag ook niet gesynchroniseerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ystime
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 13:37
Ik ben sinds deze week lid maar ook hier nog geen sync met Strava
Zojuist is de sync gelukt na herkoppeling

[ Voor 27% gewijzigd door Ystime op 26-06-2021 04:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 22:22

Saninl

Hier ook nog steeds geen sync met Strava.. Ik hoop tot morgen dat het lukt zonder resyncen en/of ander gedoe. Anders morgen maar eens induiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pippa92
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-09-2021
Wat baal ik! Toen ik ASR Vitality begon te onderzoeken vond ik het allemaal al wat te mooi klinken om waar te zijn. Toch de Ditzo verzekering afgesloten en de Apple Watch gekocht, en de punten en waardebonnen stroomden binnen. Maar nu heb ik mijn maximale activiteitenpunten (a 20.000 stuks) behaald en loop ik dus de rest van het jaar aan weekdoel-beloningen mis. Ook had ik met handig plannen ook nog een maand extra cashback kunnen vangen, dat is jammer. Ik was zo bang de doelen niet te behalen, dat ik er niet bij stilstond dat je ook teveel punten kon behalen. :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Pippa92 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:29:
Wat baal ik! Toen ik ASR Vitality begon te onderzoeken vond ik het allemaal al wat te mooi klinken om waar te zijn. Toch de Ditzo verzekering afgesloten en de Apple Watch gekocht, en de punten en waardebonnen stroomden binnen. Maar nu heb ik mijn maximale activiteitenpunten (a 20.000 stuks) behaald en loop ik dus de rest van het jaar aan weekdoel-beloningen mis. Ook had ik met handig plannen ook nog een maand extra cashback kunnen vangen, dat is jammer. Ik was zo bang de doelen niet te behalen, dat ik er niet bij stilstond dat je ook teveel punten kon behalen. :')
De punten die je verdient met bewegen, tellen mee voor je week-, maand- en jaardoel (Vitality Status). Per lidmaatschapsjaar kan je maximaal 20.000 punten met bewegen verdienen voor je jaardoel. Heb je het maximum aantal bewegingspunten per jaar bereikt? Dan kan je je Vitality Status nog verder opbouwen door het invullen van vragenlijsten en de a.s.r. Vitality Gezondheid Check. Voor je week- en maanddoel kan je punten met bewegen blijven verdienen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pippa92
Ik heb inderdaad te vroeg geroepen, sorry. Waarschijnlijk was er een synchronisatie fout waardoor mijn weekdoel niet werd opgehoogd terwijl ik wel die 20.000 punten melding kreeg. Toen dacht ik dat die twee zaken met elkaar te maken hadden, maar zie inmiddels dat de punten zijn toegevoegd. (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 19:34
Pippa92 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Ik heb inderdaad te vroeg geroepen, sorry. Waarschijnlijk was er een synchronisatie fout waardoor mijn weekdoel niet werd opgehoogd terwijl ik wel die 20.000 punten melding kreeg. Toen dacht ik dat die twee zaken met elkaar te maken hadden, maar zie inmiddels dat de punten zijn toegevoegd. (y)
Vitality is echt een no-brainer inderdaad als je een Apple Watch wilt en een beetje actief bent. Ook nog is elke maand een Bol.com bonnetje erbij.. love it :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 14:18
Pippa92 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Ik dacht hetzelfde als jou hoor toen ik het voor het eerst zag.
Die 20.000 punten melding is ook wel heel nadrukkelijk aanwezig en zichtbaar bij elke activiteit als ik er punten voor krijg. Beetje irritant, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ik zit hier pas op 4000 “sport” punten in ruim 3 weken tijd dus was even gaan opzoeken hoe die 20.000 precies zat :) aangezien ik daar ook wel overheen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
20000 punten is het maximum waar het gaat voor je status en cash back van je aanvullende verzekeringen.
Weekdoelen gaan gewoon door dus je kunt hele jaar BOL bonnen blijven sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pippa92
Slickk schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:05:
[...]

Ik dacht hetzelfde als jou hoor toen ik het voor het eerst zag.
Die 20.000 punten melding is ook wel heel nadrukkelijk aanwezig en zichtbaar bij elke activiteit als ik er punten voor krijg. Beetje irritant, maar goed.
Ja klopt, ik heb geeneens een aanvullende verzekering dus dat jaardoel interesseert me sowieso niet. En dan krijg je dat inderdaad wel in elk maandoverzicht te zien zonder verdere uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel_
Voor degene waarbij de Strava synchronisatie nog steeds niet altijd direct werkt, probeer eens je activiteit te hernoemen, dan synct die bij mij direct en staan ook direct de punten in de Vitality app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Even een vraag voor de Garmin gebruikers. Ik sync Garmin naar Strava. En Strava sync ik naar ASR. Is dit voldoende? Of moet ik Garmin syncen met ASR? Ik heb de laatste keren ook de activiteit op de Watch aangezetn dus die heeft ASR nu gepakt voor de punten. De Strava activiteit komt niet binnen in de ASR app. Werkt voorheen wel als ik gewoon Strave aan zette voor de activiteit.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
@Marcel_ toen ik dat een aantal weken geleden deed (activiteit hernoemen) en aan ASR doorgaf dat de sync toen werkte, raadde ASR me sterk af om dat te doen. Iedere wijziging aan een activiteit kan leiden tot afkeuring ervan.

@Inspired er lijkt weer/nog een storing te zijn tussen Strava en ASR Vitality. het zou mooi zijn als je dat zelf ook even meldt aan ze, zodat ze weten dat er meer mensen zijn met problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
sjimmie schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:11:
@Marcel_ toen ik dat een aantal weken geleden deed (activiteit hernoemen) en aan ASR doorgaf dat de sync toen werkte, raadde ASR me sterk af om dat te doen. Iedere wijziging aan een activiteit kan leiden tot afkeuring ervan.

@Inspired er lijkt weer/nog een storing te zijn tussen Strava en ASR Vitality. het zou mooi zijn als je dat zelf ook even meldt aan ze, zodat ze weten dat er meer mensen zijn met problemen.
Komt het echt door de storing? Ik vraag me even af of een sync van Garmin > Strava > ASR werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjimmie
Inspired schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Komt het echt door de storing? Ik vraag me even af of een sync van Garmin > Strava > ASR werkt?
ja, ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
Inspired schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:52:
Even een vraag voor de Garmin gebruikers. Ik sync Garmin naar Strava. En Strava sync ik naar ASR. Is dit voldoende? Of moet ik Garmin syncen met ASR? Ik heb de laatste keren ook de activiteit op de Watch aangezetn dus die heeft ASR nu gepakt voor de punten. De Strava activiteit komt niet binnen in de ASR app. Werkt voorheen wel als ik gewoon Strave aan zette voor de activiteit.
Ik heb ze allebei gekoppeld aan ASR.
Meestal pakt hij Strava maar ik heb ook wel gehad dat hij eerst de punten van Strava pakte maar dat later veranderde naar Garmin (gaf meer punten door andere manier van registreren beweegtijd)

Ook Apple gezondheid is gekoppeld (voor dagelijkse stappen).

[ Voor 4% gewijzigd door TR1969 op 28-06-2021 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
@Inspired Waarom koppel je ASR niet gewoon aan Garmin? Des te minder schakels, des te minder kan er fout gaan zou ik zeggen :) Nu kan het zijn dat een storing tussen Garmin en Strava er al voor zorgt dat je geen ASR punten krijgt. Daarnaast heb je ook de mogelijkheid dat Strava en ASR niet goed functioneren samen (zoals afgelopen week bij meerdere gebruikers). Kan me wel voorstellen dat je het doet als bijv. je fietscomputer van een ander merk is en dus in een ander ecosysteem zit, maar ook dan zou ik het liefst met zo min mogelijk stappen met ASR koppelen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Arjan90 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:37:
@Inspired Waarom koppel je ASR niet gewoon aan Garmin? Des te minder schakels, des te minder kan er fout gaan zou ik zeggen :) Nu kan het zijn dat een storing tussen Garmin en Strava er al voor zorgt dat je geen ASR punten krijgt. Daarnaast heb je ook de mogelijkheid dat Strava en ASR niet goed functioneren samen (zoals afgelopen week bij meerdere gebruikers). Kan me wel voorstellen dat je het doet als bijv. je fietscomputer van een ander merk is en dus in een ander ecosysteem zit, maar ook dan zou ik het liefst met zo min mogelijk stappen met ASR koppelen.
Mja, te laks nog geweest. :) Maar ga het idd maar ff doen. In de winter gebruik ik wel Strava ism Trainerroad op de Tacx. In de zomer gewoon Garmin op de fiets. Dus ga maar rechstreeks syncen idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 22:22

Saninl

Marcel_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:34:
Voor degene waarbij de Strava synchronisatie nog steeds niet altijd direct werkt, probeer eens je activiteit te hernoemen, dan synct die bij mij direct en staan ook direct de punten in de Vitality app!
Bijzonder, maar werkte hier wel inderdaad! Deze workaround uiteraard doorgegeven aan ASR. Hopelijk zorgen ze spoedige voor een echte oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ystime
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 13:37
Ook hier toch weer issues met de Strava-koppeling. De workaround met hernoemen van activiteit werkt ook niet.

Voor volledig beeld: Ik gebruik de Nike Run Club voor het loggen van mijn runs, en zet deze vervolgens door naar Strava (via de RunGap app). Vorige week lukte dit op die manier (toen ik de runs vanuit NRC in Strava importeerde zag ik in de ASR app dat deze gelijk gesynced had), maar vandaag werkt het dus weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ystime schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:50:
Ook hier toch weer issues met de Strava-koppeling. De workaround met hernoemen van activiteit werkt ook niet.

Voor volledig beeld: Ik gebruik de Nike Run Club voor het loggen van mijn runs, en zet deze vervolgens door naar Strava (via de RunGap app). Vorige week lukte dit op die manier (toen ik de runs vanuit NRC in Strava importeerde zag ik in de ASR app dat deze gelijk gesynced had), maar vandaag werkt het dus weer niet.
Toch weer storing....
Maandag 28 juni 12.20
Het blijkt dat er toch deelnemers zijn die nog problemen ervaren met het synchroniseren van Strava data met de a.s.r. Vitality app. We werken hard aan een oplossing! Wat bij sommigen helpt is het ontkoppelen en weer koppelen van je Strava app. Wil je dat proberen? Geen zorgen, je kan je activiteiten tot 6 dagen na het begin van je nieuwe weekdoel alsnog synchroniseren en er punten mee verdienen. Blijf dus vooral lekker bewegen en houd voor updates deze pagina in de gaten!
@t_captain Is het een idee om de link van de storing pagina in de topic warning te zetten?
Dan kunnen mensen met problemen eerst die pagina checken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tinusvolkel op 28-06-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik zet hem wel in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeiben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-08-2024
t_captain schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:50:
[...]

Dat was inderdaad mijn punt wat ik wilde maken. Als je de Apple Watch aanbied, dan zou je voor de Android gebruikers ook een mooi alternatief moeten aanbieden.

De fitbit werkt op beide besturingssystemen dus het is niet zo dat een Apple Watch nou een noodzaak is voor Apple gebruikers. Dus de verhouding is wat dat betreft erg scheef. Ik heb het nog nagevraagd maar ze hadden nog geen andere tracker op de planning staan helaas.

Weet iemand overigens hoe dat zit met Zwift? Als je je Zwift koppelt aan Strava telt dit dan voor de ASR vitalitypunten? Of worden deze niet meegenomen omdat ASR dat ziet als 'mogelijke cheat poging'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 18:02
Sinds gisteren ook bezig met asr vitality. Heb een Garmin venu 2s die direct synct. Werkt tot nu toe prima. Leuke idee van ASR. Wss vragen meer mensen het af maar wat is de winst voor asr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Roeiben schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:40:
[...]
Weet iemand overigens hoe dat zit met Zwift? Als je je Zwift koppelt aan Strava telt dit dan voor de ASR vitalitypunten? Of worden deze niet meegenomen omdat ASR dat ziet als 'mogelijke cheat poging'?
Het gaat er voor ASR volgens mij niet om of je een binnen- of buitenactiviteit doet en ook niet zozeer wat voor activiteit. Zolang je via een hartslagmeter netjes je hartslag registreert en voldoet aan de waardes en tijden die ASR gebruikt om punten toe te kennen lijkt me dat volgens de regels.
Ik ken Zwift zelf niet, maar als ik naar de website kijk dan is het volgens mij wel een 'gewone' training, geen fake.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjimmie
Limbeckx schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:48:
Sinds gisteren ook bezig met asr vitality. Heb een Garmin venu 2s die direct synct. Werkt tot nu toe prima. Leuke idee van ASR. Wss vragen meer mensen het af maar wat is de winst voor asr?
Potentiele gezonde klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Preventie, en daarnaast selectie binnen de strikte grenzen van de zorgverzekeringswet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
sjimmie schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:50:
[...]

Het gaat er voor ASR volgens mij niet om of je een binnen- of buitenactiviteit doet en ook niet zozeer wat voor activiteit. Zolang je via een hartslagmeter netjes je hartslag registreert en voldoet aan de waardes en tijden die ASR gebruikt om punten toe te kennen lijkt me dat volgens de regels.
Ik ken Zwift zelf niet, maar als ik naar de website kijk dan is het volgens mij wel een 'gewone' training, geen fake.
Wordt gewoon geregistreerd hoor. Combinatie activiteit en hartslagmeting is voldoende (valt ook weinig aan te cheaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
TR1969 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:24:
[...]

Wordt gewoon geregistreerd hoor. Combinatie activiteit en hartslagmeting is voldoende (valt ook weinig aan te cheaten)
Volgens mij kan je vrij makkelijk cheaten, even een oude activiteit pakken en de datum aanpassen.
https://www.fitfiletools.com/#/adjuster#view
Maar heb dit niet getest want heb dit hier niet nodig :) haal redelijk makkelijk ruim 1000 punten per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Tinusvolkel schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:35:
[...]

Volgens mij kan je vrij makkelijk cheaten, even een oude activiteit pakken en de datum aanpassen.
https://www.fitfiletools.com/#/adjuster#view
Maar heb dit niet getest want heb dit hier niet nodig :) haal redelijk makkelijk ruim 1000 punten per week.
Ze herkennen aanpassingen en kunnen het dan afkeuren. Ik werd al gewaarschuwd dat een activiteit kon worden afgekeurd als je achteraf iets simpels zoals de naam aanpast (wat doorgaans wel werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeiben
sjimmie schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:50:
[...]

Dat snap ik, alleen weet ik toevallig dat ASR bepaalde activiteiten niet oppakt als die indirect van een applicatie afkomen. Dus zoals mijn voorbeeld:

Strava is gekoppeld aan ASR. Als ik een activiteit rechstreeks via Strava registreer gaat alles goed. Alleen Zwift stuurt een bericht naar Strava door en die komt dan op Strava terecht. In Strava wordt dit volgens mij geplaatst als handmatig aangemaakte activiteit, want niet direct door Strava zelf gedetecteerd. Zodra ASR activiteiten van gekoppelde applicaties herkent als handmatig verwerkt ASR deze niet meer.

Maar ik zal het eens testen en laten weten wat eruit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeiben
Je krijgt helaas geen punten voor je zwiftsessies, via Strava. Je moet dus echt een oefening aanzetten op je horloge om punten te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
t_captain schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:55:
Preventie, en daarnaast selectie binnen de strikte grenzen van de zorgverzekeringswet.
Ik vraag me af of het binnen de grenzen blijft. Het lijkt op via een omweg gezonde klanten korting geven. Iemand die ziek is, zal misschien fysiek niet in staat zijn om punten te verdienen met bewegen. En je kan niet (langer dan een jaar) meedoen aan Vitality zonder een zorgverzekering bij a.s.r. te hebben. Vitality is een systeem waarmee gezonde klanten cadeautjes kunnen verdienen en zieke klanten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Roeiben schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 14:20:
[...]

Dat snap ik, alleen weet ik toevallig dat ASR bepaalde activiteiten niet oppakt als die indirect van een applicatie afkomen. Dus zoals mijn voorbeeld:

Strava is gekoppeld aan ASR. Als ik een activiteit rechstreeks via Strava registreer gaat alles goed. Alleen Zwift stuurt een bericht naar Strava door en die komt dan op Strava terecht. In Strava wordt dit volgens mij geplaatst als handmatig aangemaakte activiteit, want niet direct door Strava zelf gedetecteerd. Zodra ASR activiteiten van gekoppelde applicaties herkent als handmatig verwerkt ASR deze niet meer.

Maar ik zal het eens testen en laten weten wat eruit komt
Ik gebruik, net als vele anderen, een andere app die zijn gegevens daarna aan Strava doorgeeft, en asr synct dan weer met Strava. Dat werkt gewoon. Laatst had ik zelfs met mijn andere app een “other outdoor” activiteit gestart, dus helemaal niets specifieks, en daarvoor kreeg ik via Strava gewoon punten in asr.
(Weet je zeker dat jouw test niet faalde omdat er momenteel een storing is tussen asr en strava?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
De truc: je geeft geen korting op de basisverzekering maar op een andere dienst.

Een voorbeeld van een andere constructie: extra hoge rente op een spaarrekening als je ook een zorgverzekering afneemt, legaal. (overigens niet interessant omdat welvaart reeds langs verschillende assen in de vereveningscriteria terugkomt: postcode, inkomen, soort inkomen. en daardoor het niet lucratief is om een rijk publiek te targeten)

[ Voor 20% gewijzigd door t_captain op 30-06-2021 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeiben
sjimmie schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 20:39:
[...]

Ik gebruik, net als vele anderen, een andere app die zijn gegevens daarna aan Strava doorgeeft, en asr synct dan weer met Strava. Dat werkt gewoon. Laatst had ik zelfs met mijn andere app een “other outdoor” activiteit gestart, dus helemaal niets specifieks, en daarvoor kreeg ik via Strava gewoon punten in asr.
(Weet je zeker dat jouw test niet faalde omdat er momenteel een storing is tussen asr en strava?)
Aah, ik wist niet dat er een storing was. Dan zou het daar nog aan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Roeiben schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:19:
Je krijgt helaas geen punten voor je zwiftsessies, via Strava. Je moet dus echt een oefening aanzetten op je horloge om punten te krijgen
Mijn ervaring met Zwift is dat het gewoon werkt ( maart 2021). Wel hartslagband aansluiten via ant+ uiteraard.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis

Cis

Tom-Z schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 19:32:
[...]

Ik vraag me af of het binnen de grenzen blijft. Het lijkt op via een omweg gezonde klanten korting geven. Iemand die ziek is, zal misschien fysiek niet in staat zijn om punten te verdienen met bewegen. En je kan niet (langer dan een jaar) meedoen aan Vitality zonder een zorgverzekering bij a.s.r. te hebben. Vitality is een systeem waarmee gezonde klanten cadeautjes kunnen verdienen en zieke klanten niet.
Ditzo is 1 van de goedkoopste zorgverzekeraars. En daarnaast wordt niemand geweigerd.
Dat ze gezonde activiteit belonen, is binnen de grenzen van wat mag.
Het zou anders zijn als de maandelijkse premie 400 euro is, en je met sporten 300 euro korting kunt scoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Oei nu wordt het met de strava storing wel "spannend". Er was gisteravond wél een sync volgens de status in de app, maar de activiteiten zijn niet overgekomen. De vorige keer dat zoiets gebeurde is de activiteit ook later nooit meer erbij gekomen, dus dat gaat me punten kosten.
Nog een paar dagen afwachten en dan toch maar weer via whatsapp contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42

RobertowNL

For your gear!

Hier zojuist weer een sync (07:40) , punten van gisteren binnen gehad.
Wel rond 7.00 even de app ontkoppeld en opnieuw gekoppeld.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

Je moet toch niet persé meedoen aan Vitality, dus je kunt prima een zorgverzekering afsluiten bij Ditzo zonder aan Vitality mee te doen.
(Vitality is trouwens niet gratis, kost 3,50 per maand)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
[...]

Welke grenzen? Juridisch is het allemaal gewoon koek en ei. Zoals gezegd raakt het niet de basisverzekering die iedereen gewoon moet betalen. Ook weigeren ze niemand op basis van gezondheid.

De discussie of het verdienen van punten afhankelijk kan worden gemaakt van de persoon (lees handicap/leeftijd/lifestyle etc) is ook al eens gevoerd. Hierin zou a.s.r nog wel stappen kunnen maken door meer te focussen op persoonlijke doelen. Als jij daar vragen over hebt zou je je kunnen wenden tot a.s.r zelf.

Daarnaast mag iedereen zo een dienst beginnen, dus daar doen ze ook niks verkeerd. Bij autoverzekeringen gaan ze in mijn ogen nog een stapje verder; https://www.anwb.nl/verze...ilig-rijden#hoe-het-werkt

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeiben
Cis schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:14:
[...]

Mijn ervaring met Zwift is dat het gewoon werkt ( maart 2021). Wel hartslagband aansluiten via ant+ uiteraard.
Moet het ant+ zijn? Bluetooth is ook prima toch?
[...]

Dit principe staat zelfs bij zorgverzekeringen al een tijdje. Volgens mij al wel 8 jaar ofzo. Als het echt niet had gemogen dan waren ze al wel op de vingersgetikt.

Opzich snap ik je punt wel en kan je er best een etische discussie over voeren. Ik vind het wel een goede ontwikkeling. Alhoewel het jammer is als je niet zoveel kan bewegen. Maar dan kan je ook niet voetballen, dus zou je dan ook moeten zeggen dat niemand dan meer mag voetballen? Je keuze aan de asr vitality deelname is helemaal vrij.

Daarnaast waar trek je dan een grens? Want is korting op de zorgverzekering via collectieve deelname dan wel eerlijk? Is het uberhaupt eerlijk dat sommige dingen buiten het basispakket vallen dat ik er meer voor moet betalen terwijl ik amper gebruik maak van de basis? Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Roeiben schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:07:
[...]

Moet het ant+ zijn? Bluetooth is ook prima toch?
[...]
Gewoon zorgen dat er netjes een correcte hartslag geregistreerd wordt bij de activiteit.
Hoe je dat doet is aan jouzelf natuurlijk.
Wat relevant is, is dat er een activiteit is met een correcte tijdsduur en een correcte (gemiddelde) hartslag. Dat is van belang voor je punten. ASR gaat echt niet kijken of je dat via BT, ANT+, of een ander protocol naar Strava hebt gehengeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Hier werkt Strava inmiddels (ook) weer. Nog een andere vraag. Ik sync nu ook vanaf Garmin. Tenminste, dat wil ik. Ik kan echter niet syncen. Als ik de Garmin open in de ASR (iOS) app onder gekoppelde diensten staat er "Klik hier om te synchroniseren". Dit is echter gewoon tekst en niet te klikken. :) Iemand anders met Garmin dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Inspired schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:37:
Hier werkt Strava inmiddels (ook) weer. Nog een andere vraag. Ik sync nu ook vanaf Garmin. Tenminste, dat wil ik. Ik kan echter niet syncen. Als ik de Garmin open in de ASR (iOS) app onder gekoppelde diensten staat er "Klik hier om te synchroniseren". Dit is echter gewoon tekst en niet te klikken. :) Iemand anders met Garmin dit ook?
kan het via hier: https://www.strava.com/upload/device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Ja, daar de sync Garmin > Strava werkt wel. Maar ivm de issues met Strava zou ik graag ook direct van Garmin naar ASR syncen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
Inspired schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:02:
[...]

Ja, daar de sync Garmin > Strava werkt wel. Maar ivm de issues met Strava zou ik graag ook direct van Garmin naar ASR syncen.
Ahh duidelijk. Heb net op android gekeken en heb die keuze helemaal niet. Kan dus niet handmatig syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Inspired schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:37:
Hier synct Strava naar ASR (nog steeds) niet.

Bij Strava is (ook) niet handmatig te syncen, dat gaat automatisch (of niet als het stuk is).
Ik denk dat de sync van Strava, Garmin en wellicht meer ook niet vanaf jouw device gebeurt maar ergens tussen de servers van ASR Vitality en Strava/Garmin/... Daarom kan jij het op jouw device zelf niet laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
sjimmie schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:35:
[...]

Hier synct Strava naar ASR (nog steeds) niet.

Bij Strava is (ook) niet handmatig te syncen, dat gaat automatisch (of niet als het stuk is).
Ik denk dat de sync van Strava, Garmin en wellicht meer ook niet vanaf jouw device gebeurt maar ergens tussen de servers van ASR Vitality en Strava/Garmin/... Daarom kan jij het op jouw device zelf niet laten uitvoeren.
Ja, zou kunnen. Bij Garmin staat er wel specifiek; klik hier op te synchroniseren. Maar zal vanavond na de training eens kijken. Garmin gaat ook naar Strava, dus als Strava gewoon blijft werken is de directe Garmin sync ook niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Inspired schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:45:
[...]
Ja, zou kunnen. Bij Garmin staat er wel specifiek; klik hier op te synchroniseren.
Oh ik zie trouwens dat het bij een recente app update is veranderd, er is bij strava geen on-klik-bare synchroniseer tekst meer. Dat hebben ze er dus al uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
sjimmie schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Oh ik zie trouwens dat het bij een recente app update is veranderd, er is bij strava geen on-klik-bare synchroniseer tekst meer. Dat hebben ze er dus al uit gehaald.
Ah, ok. Dat is me voorheen nooit opgevallen. Ik zal vanavond na de training wel eens kijken. Kan best zijn dat ik de Garmin connectie pas aan heb gezet na mijn laatste fietsrit. Dus wellicht is er nog niks te syncen geweest. Aangezien hij historie niet meeneemt afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Inspired schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:12:
[...]

Ah, ok. Dat is me voorheen nooit opgevallen. Ik zal vanavond na de training wel eens kijken. Kan best zijn dat ik de Garmin connectie pas aan heb gezet na mijn laatste fietsrit. Dus wellicht is er nog niks te syncen geweest. Aangezien hij historie niet meeneemt afaik.
Definieer "historie". Alles qua sync is feitelijk historie want ASR kan niet real-time syncen en ook niet in de toekomst. Ik hoop eigenlijk wel dat er verder teruggekeken wordt dan bv 1 activiteit want door de huidige storing mis ik er inmiddels een stuk of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
sjimmie schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Definieer "historie". Alles qua sync is feitelijk historie want ASR kan niet real-time syncen en ook niet in de toekomst. Ik hoop eigenlijk wel dat er verder teruggekeken wordt dan bv 1 activiteit want door de huidige storing mis ik er inmiddels een stuk of 5.
Ja, tijdens storing pakken ze de oude (als het goed is) wel. Maar bij de eerste keer aanzetten alleen vanaf dat moment. Tenminste, zo lijkt het. Ze pakken dan niet de historie van Strava/Garmin etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
[...]

Raar dat jij er zoveel last van hebt, hier had ie er gisteren geen zin in, maar vandaag na het lopen stonden ze er beide gewoon in.

PS als je overstapt met je zorg naar ASR of ditzo krijg je toch 3 maanden gratis, maar krijg je die ook nog als je al 4 maanden gratis hebt gehad bij de friendscode?

[ Voor 14% gewijzigd door Tinusvolkel op 01-07-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Tinusvolkel schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:21:
[...]

Raar dat jij er zoveel last van hebt, hier had ie er gisteren geen zin in, maar vandaag na het lopen stonden ze er beide gewoon in.

PS als je overstapt met je zorg naar ASR of ditzo krijg je toch 3 maanden gratis, maar krijg je die ook nog als je al 4 maanden gratis hebt gehad bij de friendscode?
Ik snap het ook niet, ik heb elke dag minstens 2x Strava eruit en weer erin gezet in een poging het te herstellen. Ook al een paar keer strava eruit, apple health eruit, asr app verwijderd, iphone herstart, en weer alles terug.
Laatste sync is van de 28e, maar van de 3 dagen daarvoor missen er ook nog een paar activiteiten.
Ik heb de mensen achter de asr whatsapp blijkbaar al geïrriteerd want die herhalen alleen nog dat ik moet wachten tot de storing voorbij is.

edit: als ik nu Ontkoppel zeg, dan krijg ik "Loskoppelen niet mogelijk". Dat had ik ook al vaker de afgelopen dagen en later werkte dat ontkoppelen dan weer wel.

[ Voor 8% gewijzigd door sjimmie op 01-07-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Storing synchroniseren Strava

Vrijdag 2 juli 17:32
Goed nieuws! De punten voor de Strava activiteiten van afgelopen periode zijn toegevoegd. Mis jij toch nog punten voor een Strava activiteit van afgelopen periode? Neem dan contact op met ons serviceteam, zie de contactmogelijkheden onderaan deze pagina.
We zoeken nog naar een structurele oplossing, zodat alle activiteiten weer automatisch doorkomen.
Hier helaas nog niks sinds maandag…

[ Voor 78% gewijzigd door sjimmie op 03-07-2021 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TobiasdePagter
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:25
[...]

Ik had ook sync-problemen waar uiteindelijk toen het opgelost was alleen de laatste activiteit werd gesynchroniseerd. Ik had afgelopen maandag ook hardgelopen en heb die activiteit daarna in Strava veranderd (titel aangepast) en toen synchroniseerde die ook met asr. Dat zou jij ook met die 5 activiteiten kunnen proberen om ze toch van Strava naar asr te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:35
TobiasdePagter schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:18:
[...]
Ik had ook sync-problemen waar uiteindelijk toen het opgelost was alleen de laatste activiteit werd gesynchroniseerd. Ik had afgelopen maandag ook hardgelopen en heb die activiteit daarna in Strava veranderd (titel aangepast) en toen synchroniseerde die ook met asr. Dat zou jij ook met die 5 activiteiten kunnen proberen om ze toch van Strava naar asr te krijgen.
Goeie tip! Het is mij zojuist ook op deze manier gelukt. Had 1 training die niet gesynchroniseerd was, en nu wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
TobiasdePagter schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:18:
[...]
Truukje ken ik, maar lees even terug in dit topic want ik heb al een paar uitgelegd dat ik dat eens aan asr vertelde en dat zij me dat afraadden omdat een handmatig gewijzigde activiteit juist kan worden afgewezen… dus ja dat werkt, met het risico dat je activiteit erdoor wordt afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

sjimmie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Truukje ken ik, maar lees even terug in dit topic want ik heb al een paar uitgelegd dat ik dat eens aan asr vertelde en dat zij me dat afraadden omdat een handmatig gewijzigde activiteit juist kan worden afgewezen… dus ja dat werkt, met het risico dat je activiteit erdoor wordt afgewezen.
Ergens snap ik dat niet. Ze zullen toch wel op activity id/nummer registreren? Wat maakt de naam dan uit?
Ik pas de naam altijd altijd aan achteraf. Hij synct nl. m'n activiteit vanaf garmin, en geeft dan de standaard naam "lunch ride" (of iets anders ;-)). Ik geef liever een leukere naam zoals "Slakkentrappen" (als het net geregend heeft) of "Muggenziften" (als het avond was en ik langs een meer fietste)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjimmie
Cis schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:49:
[...]

Ergens snap ik dat niet. Ze zullen toch wel op activity id/nummer registreren? Wat maakt de naam dan uit?
Ik pas de naam altijd altijd aan achteraf. Hij synct nl. m'n activiteit vanaf garmin, en geeft dan de standaard naam "lunch ride" (of iets anders ;-)). Ik geef liever een leukere naam zoals "Slakkentrappen" (als het net geregend heeft) of "Muggenziften" (als het avond was en ik langs een meer fietste)
ik zeg: don’t shoot the messenger.
stuur ze een appje en leg het ze uit? wellicht is hun mening erover ook al veranderd, ik kreeg het een aantal weken geleden te horen. het ging om aanpassen, dat is dus algemeen, niet wát je aanpast maar dát je aanpast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vaNU-ans1o1l5PwKWq2FGl4tb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HR9vCc4TBQAmXnkfgqIj36uo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door sjimmie op 03-07-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobiasdePagter
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:25
sjimmie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Ik pas net zoals @Cis mijn activiteiten best vaak aan en heb hier nog nooit problemen mee gehad. Als er niks wordt gesynchroniseerd (zoals na synchronidatieproblemen tussen asr en Strava als het op de website staat) krijg je sowieso geen punten. Door de activiteit (de titel) aan te passen wordt deze opnieuw naar asr verstuurd of tenminste komen de punten er wel door binnen bij asr.

Bij elkaar genomen lijkt het mij verstandig om na synchronisatieproblemen tussen asr en Strava waarbij er nog een aantal activiteiten niet zijn gesynchroniseerd (en de laatste al wel weer omdat het weer werkt) van deze activteiten de titel aan te passen in Strava. Dit zou je dan ook kunnen uitleggen aan asr achteraf als ze de activiteit weigeren: dat je het hebt gedaan om een nieuwe synchronisatie op gang te zetten.
Pagina: 1 ... 16 ... 40 Laatste