Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gewoon even een algemene update vanuit mijzelf mbt ASR Vitality.

Ik doe sinds januari mee en sinds februari verdien ik cashback voor mijn Apple Watch.

De cashback voor de Apple Watch haal ik eigenlijk altijd en altijd makkelijk. 2500 punten in de maand is prima te doen voor mij.

De tegoeden voor bijvoorbeeld de bol.com bonnen heb ik eigenlijk elke week gehaald, op 2 weken na. Het was qua weer toen erg slecht en ik had echt even geen motivatie om te gaan lopen. Als ik loop, probeer ik eigenlijk sessies van 200 punten (30+ minuten op 70% hartslag) te doen en dit dan 4x in de week (vaak doordeweeks 2x en dan ook op zaterdag en zondag.

Ik had dus in week 17 mijn doel niet gehaald, doel was 800 punten - slechts 200 punten behaald
In week 18 bleef het doel 800 punten, maar dat heb ik ook niet gehaald. - slechts 300 punten behaald
In week 19 was het doel verlaagd naar 750 punten en ik heb die week 800 punten gehaald.
In week 20 (deze week) is het doel verder verlaagd naar 700 punten en ik ga er 750 halen.

Achteraf ben ik blij dat ik mijn Apple Watch via ASR verkregen heb. Als ik deze namelijk gekocht zou hebben, weet ik niet hoe blij ik ermee geweest zou zijn. Ik doe er namelijk niet veel extra mee t.o.v. mijn Fitbit Versa 2 die ik hiervoor had. Uiteraard is het grappig om de WalkieTalkie functie te gebruiken met een paar vrienden of om bijvoorbeeld gebruik te maken van Volvo on Call om de auto een keer te starten... Maar meer dan laten zien dat het kan doe ik eigenlijk niet :). En op deze manier is het een leuke gadget die als je een beetje beweegt je nagenoeg niets kost.

Enige is dat mijn Apple Watch soms over een wandeling een gemiddelde hartslag aanhoudt die iets lager ligt dan als ik een FitBit om doe. Een tijdje terug als proef op de som een wandeling gemaakt, beide smartwatches tegelijk gestart en de ene registreerde 131 slagen per minuut gemiddeld en de andere 128 slagen per minuut gemiddeld. Nu scheelt het natuurlijk niet veel, maar bijvoorbeeld mijn 70% grens is 128,1. Dus uiteindelijk kan dat net schelen of ik dan bijvoorbeeld 100 punten haal of 200 punten.

Verder heb ik gehad dat ik een gemiddelde hartslag had volgens mijn Apple Watch van 129. Vervolgens heb ik met ASR gesynchroniseerd en toen was mijn hartslag 1 slag lager, waardoor ik uiteindelijk minder punten kreeg. Ik loop gemiddeld nu wel harder zodat ik "veilig" zit, maar het is wel vervelend dat ASR een eigen interpretatie aan sommige workouts lijkt te geven. Om nog even een actueel voorbeeld erbij te pakken: vanavond 1u,0m,11s gelopen. Volgens Apple Conditie zit ik op 140 slagen per minuut, deze workout is naar ASR gesynchroniseerd en die maakt er gemiddeld 142 slagen per minuut van. Deze keer is het dus hoger.

Enige nadeel van de Apple Watch vind ik dat je niet standaard kunt zien wat de gemiddelde hartslag is van je workout. Dus als je rustig begint dan is het een beetje gissen of je gemiddeld goed zit aan het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
@fredkroket Ik heb juist ontzettend veel lol van de watch. Ik gebruik hem o.a. voor contactloos betalen, slaap bijhouden en hartslag (in rust) bijhouden. De fitness functies van calorien, minuten beweging en minuten staan vind ik ook top. Na 180 dagen kan je in de Fitness app ook trends zien.

edit: hij is ook handig als 'afstandsbediening' als ik Spotify op telefoon of TV aan heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Longcat op 23-05-2021 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:55
De asr app (android) geeft een foutmelding bij synchroniseren met google fit (geen nieuwe updates ervoor zag ik).
Maar de stappen worden wel overgenomen in de app, en derhalve de punten ook.
Alleen als het extreem slecht weer is, haal ik mijn punten niet met wandelen. Andere weken gewoon wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
@fredkroket elke hartslagmeter zal iets afwijken, en dan vind ik 1 of 2 slagen heel netjes. Dan hebben we het dus over een onderlinge afwijking van amper 2 procent, dus als de werkelijkheid in het midden ligt wijken ze beide maar 1 procent af! Er zijn apparaten met grotere afwijkingen…
(wie zegt dat de watch afwijkt, wellicht wijkt de fitbit af maar was dat jouw waarheid geworden)

Ik had nog nooit betaald voor een app, tot ik watchoutdoors tegenkwam. en die kan dus wél dingen zoals gemiddelde hartslag en bv snelheid ipv tempo bij wandelen weergeven.
Momenteel heb ik een probleempje met mijn gezondheid en ik vind het geweldig dat watchoutdoors tijdens het wandelen een grafiek van mijn hartslag kan tonen.
Deze app is in dit topic vaker genoemd.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:16
Ik heb vorige week de app gedownload en gerstart en toen kreeg ik nog geen weekdoel. Ik dacht omdat dit altijd op maandag gegeven wordt maar nu heb ik nog steeds geen weekdoel. Weet iemand hoe dit kan? Ik zie dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFp5B0RdhzC75OtNvGy6MWo6lg4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t73qZFPj8nJOiYfMSEvP6Qlx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 20:46
appelflap1992 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:11:
Ik heb vorige week de app gedownload en gerstart en toen kreeg ik nog geen weekdoel. Ik dacht omdat dit altijd op maandag gegeven wordt maar nu heb ik nog steeds geen weekdoel. Weet iemand hoe dit kan? Ik zie dit:

[Afbeelding]
0 van de 300. Je hebt dus toch een weekdoel?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:22
appelflap1992 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:11:

[Afbeelding]
Je weekdoel is 300 punten en je hebt nog 0 punten behaald. (Inspired was me net voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
Dan gaat er iets niet goed in de synchronisatie met Samsung health. Liep vorige week 16000 stappen op een dag maar zie het dus nergens terug in de asr app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
appelflap1992 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:58:
Dan gaat er iets niet goed in de synchronisatie met Samsung health. Liep vorige week 16000 stappen op een dag maar zie het dus nergens terug in de asr app.
wellicht een inkoppertje, maar je moet wel instellen waarmee de app synchroniseert…
(en in sommige gevallen zelf op de sync knop drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Wat eerder in het topic zijn er meer gebruikers geweest die problemen hadden met synchroniseren met Samsung Health.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Doel is vandaag (maandag) ingegaan, dus je moet vanaf nu 7500 stappen zetten voor 50 punten, etc....

Bij punten (onderaan) kun je waarschijnlijk wel iets terugvinden van vorige week.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
fredkroket schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:23:

Ik had dus in week 17 mijn doel niet gehaald, doel was 800 punten - slechts 200 punten behaald
In week 18 bleef het doel 800 punten, maar dat heb ik ook niet gehaald. - slechts 300 punten behaald
In week 19 was het doel verlaagd naar 750 punten en ik heb die week 800 punten gehaald.
In week 20 (deze week) is het doel verder verlaagd naar 700 punten en ik ga er 750 halen.
Ik heb er vorige week uiteindelijk 750 gehaald en mijn weekdoel is wederom 700 punten voor week 21.
Longcat schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:07:
@fredkroket Ik heb juist ontzettend veel lol van de watch. Ik gebruik hem o.a. voor contactloos betalen, slaap bijhouden en hartslag (in rust) bijhouden. De fitness functies van calorien, minuten beweging en minuten staan vind ik ook top. Na 180 dagen kan je in de Fitness app ook trends zien.

edit: hij is ook handig als 'afstandsbediening' als ik Spotify op telefoon of TV aan heb.
Contactloos betalen kon ik ook met de Versa 2 - deed ik toen ook niet. Ik gebruik vrijwel altijd mijn iPhone.
Heel af en toe gebruik ik de afstandsbediening, echter gebruik ik Spotify met name spraakgestuurd of in de auto.
Als je een FitBit gehad hebt dan weet je hoe gedetailleerd een slaapanalyse kan zijn. De Apple Watch is daar echt inferieur aan t.o.v. een FitBit.

Mocht je niet anders gewend zijn dan is het waarschijnlijk echt een prima horloge met smartfuncties, maar in sommige zaken was mijn FitBit Versa 2 écht beter en slechts 1/4e van de prijs. Daarom ben ik blij dat ik hem op deze manier heb verkregen, als ik er €400+ voor betaald had dan was ik er minder content mee.

Zeker als je bedenkt dat je elke dag moet opladen, de FitBit ging tussen de 5 en 7 dagen mee... Een weekendje hiken met vrienden kan nu niet zonder lader, toen lukte dat wel.
sjimmie schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:32:
@fredkroket elke hartslagmeter zal iets afwijken, en dan vind ik 1 of 2 slagen heel netjes. Dan hebben we het dus over een onderlinge afwijking van amper 2 procent, dus als de werkelijkheid in het midden ligt wijken ze beide maar 1 procent af! Er zijn apparaten met grotere afwijkingen…
(wie zegt dat de watch afwijkt, wellicht wijkt de fitbit af maar was dat jouw waarheid geworden)

Ik had nog nooit betaald voor een app, tot ik watchoutdoors tegenkwam. en die kan dus wél dingen zoals gemiddelde hartslag en bv snelheid ipv tempo bij wandelen weergeven.
Momenteel heb ik een probleempje met mijn gezondheid en ik vind het geweldig dat watchoutdoors tijdens het wandelen een grafiek van mijn hartslag kan tonen.
Deze app is in dit topic vaker genoemd.
De afwijking tussen de specifieke smartwatches is voor mij het probleem ook niet, is inderdaad een minimale afwijking (én; welke heeft dan "gelijk"). Maar, wel irritant is het dat als Apple Conditie een bepaalde duur icm een bepaalde gemiddelde hartslag registreert, dat dit dan in de ASR app niet overeen komt. Dat is wel vervelend.

Ik zal WorkOutDoors eens bekijken - goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
fredkroket schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:16:

De afwijking tussen de specifieke smartwatches is voor mij het probleem ook niet, is inderdaad een minimale afwijking (én; welke heeft dan "gelijk"). Maar, wel irritant is het dat als Apple Conditie een bepaalde duur icm een bepaalde gemiddelde hartslag registreert, dat dit dan in de ASR app niet overeen komt. Dat is wel vervelend.
Dat lijkt me niet (alleen) een device gerelateerd dingetje, want als ik met workoutdoors ga lopen en ik laat die dan syncen met strava, dan zit daar al een verschil tussen. En dan heb ik nog opgelet om in workoutdoors de auto-pause zo in te stellen dat die "compatible" is met strava.
Daarom ga ik er altijd vanuit dat er een verschil is, en dingen kwijtraken: vandaag zag ik bv bij aanvang dat mijn hartslag de eerste minuut niet goed registreerde dus heb ik sowieso al een ruime minuut extra gelopen. En qua hartslag probeer ik gemiddeld minstens 2-3 slagen hoger te zitten dan de ondergrens van de zone.

Vaag, want uiteindelijk bleek het deze keer andersom: strava heeft 1s langer en de hartslag 1bpm hoger. ASR is gelijk aan Strava, dus deze keer afronding in mijn voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
TR1969 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Wat eerder in het topic zijn er meer gebruikers geweest die problemen hadden met synchroniseren met Samsung Health.
Dat was het waarschijnlijk want kreeg net melding dat mijn weekdoel behaald was.

Als je een bol.com kaart wil, moet je dan voor puntentegoed kiezen als beloning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvu19
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-08 11:18
appelflap1992 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:16:
[...]

Dat was het waarschijnlijk want kreeg net melding dat mijn weekdoel behaald was.

Als je een bol.com kaart wil, moet je dan voor puntentegoed kiezen als beloning?
Ja, en met 4 tegoeden kun je dan een bol.com-kaart van 20 euro krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:56

Dazzler2120

FP ProMod
Hmm, ik heb de komende maand héél weinig tijd om te sporten en kan dus nu al voorspellen dat ik mijn weekdoelen niet ga halen. Is het mogelijk dat je hem gewoon een maandje stopzet en daarna weer opstart? Of heeft dat nog invloed op maand en jaardoelen?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Dazzler2120 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:37:
Hmm, ik heb de komende maand héél weinig tijd om te sporten en kan dus nu al voorspellen dat ik mijn weekdoelen niet ga halen. Is het mogelijk dat je hem gewoon een maandje stopzet en daarna weer opstart? Of heeft dat nog invloed op maand en jaardoelen?
https://www.asr.nl/vitality/opzeggen
dus sowieso een maand opzegtermijn, meer specifiek: “je lidmaatschap stopt aan het eind van de eerstvolgende maand. “. oftewel, te laat voor jouw komende maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Loop je niets?
Want met wat doorstappen, 10k per dag en 1x 15k stappen ben je ook aan 800 punten.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:03
Lopen kost aanzienlijk meer tijd dan sporten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

coinman63 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:49:
Lopen kost aanzienlijk meer tijd dan sporten!
Als je dedicated gaat lopen, wel ja. Maar je loopt toch sowieso de hele dag door? Koffie halen, naar/door de supermarkt lopen, rondje met de hond/kinderen, huishoudelijke taken. Allemaal dingen die ik sowieso doe, en extra tijd door kwijt ben.

En elke (koffie)pauze loop ik een rondje. Daardoor loop ik sowieso een uur per dag. +/- 6000 stappen. En met alle dagelijkse activiteiten erbij kom ik altijd wel op 10.000, soms zelfs 15.000.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 19:56

Dazzler2120

FP ProMod
Nee ik loop helaas niet voldoende op een dag om 10000 - 15000 stappen per dag te halen... meestal kom ik rond de 5000 stappen uit.
Op dit moment heb ik even een enorme tijdsbottleneck aangezien ik voltijd werk, deeltijd studeer en in een afstudeerperiode zit met het einde van de maand toetsen... Mijn jaar is een beetje verdeeld in +- 4 maanden weinig tijd hebben voor andere dingen behalve school & werk :+
Bijna op de helft, nog maar 2 jaar...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Snelste manier van punten halen is in mijn beleving door een half uurtje te fietsen.
Levert je toch al snel 200 punten op.

En anders zullen je weekdoelen wellicht de komende maand wat lager worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panbami
  • Laatst online: 02-09 10:56
Weet iemand hoe je het Bol.com-tegoed krijgt? Krijg je per mail een code die je kunt verzilveren of sturen ze ouderwets een kaartje op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
panbami schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:28:
Weet iemand hoe je het Bol.com-tegoed krijgt? Krijg je per mail een code die je kunt verzilveren of sturen ze ouderwets een kaartje op?
Die ontvang je per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Iemand hier die nog geen deelnemer is? Ik heb een code voor 4 maanden gratis Vitality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:53
t_captain schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:33:
Iemand hier die nog geen deelnemer is? Ik heb een code voor 4 maanden gratis Vitality.
:w ikke :)

Was eigenlijk van plan om eind dit jaar over te stappen en dan meteen de nieuwste apple watch te bestellen, maar neem aan dat ik dan niet weer 4 maanden gratis krijg?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Je kunt aanmelden bij Vitality als je een ASR verzekering hebt of gaat nemen. Zolang je geen verzekering hebt, mis je natuurlijk de verzekerings-cashback. En zolang je geen Apple watch hebt besteld via Vitality, mis je ook de cashback daarop. Wat je altijd hebt, zijn de weekbeloningen.

Ik stuur je de code per DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
t_captain schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:46:
Je kunt aanmelden bij Vitality als je een ASR verzekering hebt of gaat nemen. Zolang je geen verzekering hebt, mis je natuurlijk de verzekerings-cashback. En zolang je geen Apple watch hebt besteld via Vitality, mis je ook de cashback daarop. Wat je altijd hebt, zijn de weekbeloningen.

Ik stuur je de code per DM.
hmm dan mis ik idd de cashback op de apple watch, hoelang is de code geldig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Die Apple Watch cashback gaat in op de 1e hele maand nadat je (via Vitality bestelde) watch is geleverd.
Daarvoor moet je eerst aanmelden bvij Vitality en daarna de watch bestellen.

Vervolgens duurt hij 24 maanden, waarin je de kans hebt om max. 100% terug te verdienen.
Ik ben bijvoorbeeld gaan deelnemen in juli, mijn Apple watch werd begin augustus geleverd en de cashback daarop ging op 1 september in. Sindsdien heb ik 9 maanden maximaal gescoord Ik heb dus 37.5% terugverdiend met 15 maanden resterend om de rest terug te verdienen.

Geldigheid van de code kan ik nergens vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
t_captain schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:01:
Die Apple Watch cashback gaat in op de 1e hele maand nadat je (via Vitality bestelde) watch is geleverd.
Daarvoor moet je eerst aanmelden bvij Vitality en daarna de watch bestellen.

Vervolgens duurt hij 24 maanden, waarin je de kans hebt om max. 100% terug te verdienen.
Ik ben bijvoorbeeld gaan deelnemen in juli, mijn Apple watch werd begin augustus geleverd en de cashback daarop ging op 1 september in. Sindsdien heb ik 9 maanden maximaal gescoord Ik heb dus 37.5% terugverdiend met 15 maanden resterend om de rest terug te verdienen.

Geldigheid van de code kan ik nergens vinden.
Bedankt voor de uitleg, en heb mij aangemeld :)
Wacht nog op de series 7 aangezien ik een series 4 heb, dus kan nu alleen gebruik maken van de weekbeloning.

Ow eerste weekdoel is maar 300 punten, er stond vanavond toch al een fietsritje op de planning dus dat komt dan vandaag al goed. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tinusvolkel op 03-06-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je hebt ook maar 4 dagen deze week :)

Die 300 zal geleidelijk gaan opbouwen richting 800. Dat duurt anderhalve maand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
t_captain schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:30:

Die 300 zal geleidelijk gaan opbouwen richting 800. Dat duurt anderhalve maand ofzo.
Hmm de activeringscode kan 24 uur duren, maar voor de punten ben ik niet zo bang, loop een keer of 4 in de week en fietst meestal ook wel minimaal 1x per week.

Moet wel even kijken dat ik bijvoorbeeld het uur net haal.
Gisteren was bijvoorbeeld perfect :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Als je 13 kilometer hardloopt in een uur, dan komen die week- maand en jaardoelen vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
t_captain schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:37:
Als je 13 kilometer hardloopt in een uur, dan komen die week- maand en jaardoelen vanzelf.
Alleen heb een beetje een lage hartslag, en die 220-leeftijd werkt daar niet echt goed aan mee...
Dat loopje van 13km zat bijvoorbeeld maar net op 70%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Typische duursporter :)

Maar je kunt ook voor 200 punten gaan: https://www.asr.nl/vitali...zondheid/punten-verdienen

30 minuten bij 70% 200
60 minuten bij 60% 200

Dus een kortere run met een wat hogere pace levert je reeds 200 op. En een uurtje rustig aan ook.

Als je dat 2x per week doet en verder redelijk aktief bent met lopen etc, dan kom je ook wel aan die 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
t_captain schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:45:
Typische duursporter :)

Maar je kunt ook voor 200 punten gaan: https://www.asr.nl/vitali...zondheid/punten-verdienen

30 minuten bij 70% 200
60 minuten bij 60% 200

Dus een kortere run met een wat hogere pace levert je reeds 200 op. En een uurtje rustig aan ook.

Als je dat 2x per week doet en verder redelijk aktief bent met lopen etc, dan kom je ook wel aan die 800.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rlox_NQ4iFKvyXwANzF_pa80IJo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XFMSraCYATqnOaztSYDGhRY6.png?f=user_large

Percentages, zijn op m'n echte max hartslag en niet de formule dus de eerste zou er dan net buiten vallen denk ik.
Maar dit zou dan dus 200+200+300+100+200=1000 punten worden
Had verwacht dat ik wel iets meer marge zou hebben....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Op maandag en donderdag heb je geen score staan voor workouts. Maar je stappenteller kan je ook aan 50 (7500 stappen), 100 (10k stappen) of 200 (15k stappen) helpen op die dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
t_captain schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:55:
Op maandag en donderdag heb je geen score staan voor workouts. Maar je stappenteller kan je ook aan 50 (7500 stappen), 100 (10k stappen) of 200 (15k stappen) helpen op die dagen.
Tik op niet sportdagen amper de 5000 stappen aan :)
Maar code is al binnen en account is geconnect met de gezondheidsapps die ik gebruik dus ben benieuwd hoe goed het allemaal werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:30:

Eerste weekdoel zal ook pas ingaan op de maandag van de eerste volle week.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Heb laatst nog een gezondheidstest gedaan en deze net ingevuld, echter kon ik geen datum in het verleden selecteren, dus heb gewoon de dag van vandaag ingevuld. Maar iemand dit vaker gedaan en problemen mee gehad? ik heb iig de punten al en ben nu al zilver :)
Verder komt mijn vitality leeftijd overeen met m'n echte leeftijd maar kan die ook jonger worden dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Laatst online: 21:18
Hoe is de ervaring hier met krachttraining / klimmen en punten voor heart rate? Ik sport ongeveer 5 keer per week. Alleen heb ik hier vaak niet echt een hoge gemiddelde hartslag door de vele pauzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:19
SpicyRamen schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:14:
Hoe is de ervaring hier met krachttraining / klimmen en punten voor heart rate? Ik sport ongeveer 5 keer per week. Alleen heb ik hier vaak niet echt een hoge gemiddelde hartslag door de vele pauzes.
Afhankelijk van je tracker kun je ook pauzeren, dus als je na een tijdje tijdens een van je pauzes een lage hartslag hebt, dan pauzeer je de training en start je hem weer als je weer bezig bent.
Uiteraard ben je op deze manier wel langer bezig om genoeg minuten bij elkaar te krijgen ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Laatst online: 21:18
JohanNL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:28:
[...]

Afhankelijk van je tracker kun je ook pauzeren, dus als je na een tijdje tijdens een van je pauzes een lage hartslag hebt, dan pauzeer je de training en start je hem weer als je weer bezig bent.
Uiteraard ben je op deze manier wel langer bezig om genoeg minuten bij elkaar te krijgen ;)
Klinkt als een goede oplossing als het niet te veel acties kost. Thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geeneen643
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:12
Ik kreeg een code voor 4 maanden gratis ASR Vitality, iemand interesse? Stuur me dan een berichtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:03
Iedereen heeft zo’n code gekregen. Kunnen we stoppen om daar hier mee te gaan leuren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TR1969
coinman63 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 06:23:
Iedereen heeft zo’n code gekregen. Kunnen we stoppen om daar hier mee te gaan leuren?
Klein beetje vriendelijker kan ook hoor, dit is volgens mij de tweede tweaker die het hier vermeld (met de allerbeste bedoelingen neem ik aan).

Maar de code's kunnen beter worden aangeboden in het volgende topic:
Meld hier uw kortingscodes/coupons V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
coinman63 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 06:23:
Als dat zo was, dan hoefde men die hier ook niet aan te bieden. Maar niet iedereen heeft die code gehad, simpelweg niet omdat niet iedereen al bij Vitality zat ten tijde van het uitdelen van die codes. (ikzelf heb hem ook niet, dus dat ontkracht al jouw opmerking)
Sowieso vind ik het niet handig om een vriendelijk gebaar af te katten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Iemand hier last van storing? Mijn iOS app blijft crashen als hem start. Sinds gisteren, ook na reboot. iOS 14.6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
t_captain schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:38:
Iemand hier last van storing? Mijn iOS app blijft crashen als hem start. Sinds gisteren, ook na reboot. iOS 14.6.
Hier met dezelfde iOS nergens last van.
Verder nu bezig met m’n eerste volle week en zit al mooi op 1400 punten :) dus laat de 800 per week maar komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Alles geprobeerd, uiteindelijk een reinstall van de app gedaan. Werkt weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis

Cis

Met dit weer is 800 punten een peuleschil.
Paar keer naar werk op de fiets (1 uur, 70%), en afgelopen donderdag ook nog een sneltest gedaan (35 min heen, sneltest, 35 min terug = 1,5 uur 60%).
De punten stromen onbewust binnen.
Alleen jammer dat ik steeds bewust mijn activity tracker moet aanzetten.
Sommige horloges herkennen automatisch een activity en starten dan de workout. Werkt dit een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Even een update aangaande mijn doel. Gisteren was mijn Apple Watch helaas leeg, dus afgelopen week mijn doel niet gehaald. Daarnaast was ik zaterdag 1 uur gaan fietsen, maar de Apple Watch herkende het niet als workout (dus mijn hogere hartslag is niet als workout geregistreerd).
fredkroket schreef op zondag 23 mei 2021 [~ i.Stijn] 00:23:
Om mezelf nog eens te quoten en daarbij aan te geven wat het was qua doel en resultaat:

In week 21 was het doel 700 punten, 700 behaald.
In week 22 was het doel 750 punten, 300 behaald.
In week 23 was het doel 800 punten, 700 behaald.

Deze week (24) is het doel 750 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
fredkroket schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:28:
Even een update aangaande mijn doel. Gisteren was mijn Apple Watch helaas leeg, dus afgelopen week mijn doel niet gehaald. Daarnaast was ik zaterdag 1 uur gaan fietsen, maar de Apple Watch herkende het niet als workout (dus mijn hogere hartslag is niet als workout geregistreerd).

[...]

In week 21 was het doel 700 punten, 700 behaald.
In week 22 was het doel 750 punten, 300 behaald.
In week 23 was het doel 800 punten, 700 behaald.

Deze week (24) is het doel 750 punten.
Ben je in dit geval uitgegaan van dat je AW het zelf zou herkennen automatisch? Of had je wel via de Workouts app op je AW voor fietsen gekozen?

Ik ben namelijk Vitality aan het overwegen, maar twijfel nog omdat ik gezien mijn huidige leefstijl wel 2x 30 min hardloop per week en 2x minstens 7500 stappen zet wat ik op zich wel 10k kan uitbreiden, maar dan kom ik slechts op 600 punten en moet ik dus de andere 3 dagen eigenlijk flink meer doen dan ik nu doe. Dat zou wel haalbaar moeten zijn, maar als er vaak workouts niet of niet goed geregistreerd worden, dan zou dat natuurlijk al gelijk een grote domper zijn.

Want hoe werkt het verder eigenlijk? Ik las in de Vitality FAQ dat ze de Apple Health data uitlezen, is dat ongeacht welke workout app ik gebruik? Kan ik bijv. Strava gebruiken, die synced ook met Health en is dat goed genoeg of moet ik per se Apple's Workout app op de AW gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:34:
[...]

Ben je in dit geval uitgegaan van dat je AW het zelf zou herkennen automatisch? Of had je wel via de Workouts app op je AW voor fietsen gekozen?

Ik ben namelijk Vitality aan het overwegen, maar twijfel nog omdat ik gezien mijn huidige leefstijl wel 2x 30 min hardloop per week en 2x minstens 7500 stappen zet wat ik op zich wel 10k kan uitbreiden, maar dan kom ik slechts op 600 punten en moet ik dus de andere 3 dagen eigenlijk flink meer doen dan ik nu doe. Dat zou wel haalbaar moeten zijn, maar als er vaak workouts niet of niet goed geregistreerd worden, dan zou dat natuurlijk al gelijk een grote domper zijn.

Want hoe werkt het verder eigenlijk? Ik las in de Vitality FAQ dat ze de Apple Health data uitlezen, is dat ongeacht welke workout app ik gebruik? Kan ik bijv. Strava gebruiken, die synced ook met Health en is dat goed genoeg of moet ik per se Apple's Workout app op de AW gebruiken?
De AW herkent het vaak wel als ik ga lopen; dan vraagt hij vanzelf of je met een workout bezig bent. Maar in dit geval was ik het gewoon vergeten aan te zetten en herkende hij mijn uur fietsen niet als workout.

Zelf merk ik dat ik niet altijd meer de motivatie heb voor de weekdoelen; het voelt teveel als een verplichting. En de AW vind ik zelf gewoon erg matig t.o.v. mijn Fitbit Versa 2 die ik had; daar zat gewoon een betere registratie in (bijvoorbeeld een spontane wandeling werd daar los opgeslagen).

En ik heb het gewoon al te vaak gehad dat ik dan ineens met een leeg horloge sta, ik ben niet consequent in het dagelijks opladen.

Edit: ik zie nu dat de AW alleen hardlopen, wandelen of zwemmen workout automatisch herkent (incl. crosstrainer of roeitrainer).

[ Voor 3% gewijzigd door fredkroket op 14-06-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@fredkroket Ik snap wat je bedoelt. Ik wist ook nog niet dat de AW alleen die 3 dingen automatisch kan herkennen, maar ik heb dan ook nog geen AW. Nou ja, ik heb nu 2x de oude AW s2 van mijn vrouw gebruikt om eens uit te proberen met hardlopen en dat beviel op zich wel. Mijn Nike sporthorloge wordt niet meer ondersteund dus dat is alleen op het horloge zelf anno nu, dus vrij nutteloos vergeleken met elke andere.

Heb eigenlijk genoeg aan een SE, maar de Vitality cashback optie ziet er interessant uit, ik ben ook alleen bang dat ik vaak gewoon de motivatie mis en het teveel als een verplichting gaat voelen. Ik hoef natuurlijk niet elk weekdoel te halen, maar zo zie ik het voor me dat ik minstens eens per maand het weekdoel haal voor zo'n €5 cadeaubon van Bol bijv. om het abo eruit te hebben qua kosten en dan minstens de helft van de cashback bij elkaar te (hard)lopen, fietsen doe ik alleen recreatief, het is dan ook geen sportieve fiets. Maar zelfs als ik de helft van de cashback steevast vergaar kom ik op €215 uit terwijl een SE elders al €287 kost en dan heb ik niet al die targets, dan doe ik het sporten en wandelen puur voor mijzelf.

Ben dus aan het twijfelen of het mij de juiste impuls gaat geven, 2 jaar lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:50:
@fredkroket Ik snap wat je bedoelt. Ik wist ook nog niet dat de AW alleen die 3 dingen automatisch kan herkennen, maar ik heb dan ook nog geen AW. Nou ja, ik heb nu 2x de oude AW s2 van mijn vrouw gebruikt om eens uit te proberen met hardlopen en dat beviel op zich wel. Mijn Nike sporthorloge wordt niet meer ondersteund dus dat is alleen op het horloge zelf anno nu, dus vrij nutteloos vergeleken met elke andere.

Heb eigenlijk genoeg aan een SE, maar de Vitality cashback optie ziet er interessant uit, ik ben ook alleen bang dat ik vaak gewoon de motivatie mis en het teveel als een verplichting gaat voelen. Ik hoef natuurlijk niet elk weekdoel te halen, maar zo zie ik het voor me dat ik minstens eens per maand het weekdoel haal voor zo'n €5 cadeaubon van Bol bijv. om het abo eruit te hebben qua kosten en dan minstens de helft van de cashback bij elkaar te (hard)lopen, fietsen doe ik alleen recreatief, het is dan ook geen sportieve fiets. Maar zelfs als ik de helft van de cashback steevast vergaar kom ik op €215 uit terwijl een SE elders al €287 kost en dan heb ik niet al die targets, dan doe ik het sporten en wandelen puur voor mijzelf.

Ben dus aan het twijfelen of het mij de juiste impuls gaat geven, 2 jaar lang.
De Cashback van het horloge haal je overigens wel makkelijk (vind ik). Ligt net iets lager dan het weekdoel én je hebt vaak 2 of 3 dagen extra in de maand om je doel te halen.

De weekdoelen heb ik nu dus 4x gemist van de 23 weken dat ik het gedaan heb. Kijken of we het beter kunnen doen de komende maanden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
fredkroket schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:12:
[...]

De Cashback van het horloge haal je overigens wel makkelijk (vind ik). Ligt net iets lager dan het weekdoel én je hebt vaak 2 of 3 dagen extra in de maand om je doel te halen.

De weekdoelen heb ik nu dus 4x gemist van de 23 weken dat ik het gedaan heb. Kijken of we het beter kunnen doen de komende maanden :).
4 van de 23 gemist. Je bedoelt 19 van de 23 gehaald! :P Zonder gekheid: dat klinkt heel goed hoor!

Mbt de cashback: bedoel je dan dat de 100% cashback wel makkelijk haalbaar is? Of een lagere categorie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• panbami
  • Laatst online: 02-09 10:56
MooDyBLueS schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:20:
[...]

4 van de 23 gemist. Je bedoelt 19 van de 23 gehaald! :P Zonder gekheid: dat klinkt heel goed hoor!

Mbt de cashback: bedoel je dan dat de 100% cashback wel makkelijk haalbaar is? Of een lagere categorie?
Voor de volledige cashback heb je 2500 punten per maand nodig. Hierdoor is het dus prima mogelijk om een aantal dagen per maand geen of minder punten te verdienen. Als je weekdoel op de maximale 800 punten staat (voor de tegoedbonnen), dan wordt dat wat lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:20:
[...]

Tot op heden 100% gehaald en is ook echt prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Thanks allebei! Dat klinkt inderdaad positief, ik heb nog wat verder zitten inlezen naast jullie reacties en als ik uitga van mijn 2x per week hardlopen voor 200 punten per keer, dan is dat alleen al 1600 punten per maand (uitgaande van 4 weken, dus 8x), dat klinkt inderdaad best haalbaar. 1600 punten is al de helft van de cashback zie ik en dat is nog zonder stappen mee te tellen voor de dagen dat ik niet hardloop.

Dan is het ook minder erg om niet altijd het weekdoel te halen. Misschien moet ik maar gewoon Vitality Only afnemen en de AW s6 bestellen en zien hoe het gaat. Worst case heb ik dus €130 teveel uitgegeven tov een SE die ik eigenlijk van plan was te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lien1990
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-08-2023
Nou, inmiddels ben ik in mijn 12e week ASR, ik twijfelde of ik het ging doen aangezien mijn energie doorgaans op werkdagen na het werken op is, en ik dan niet veel stappen meer zet.
Ik moet zeggen, tot op heden heb ik mijn week doelen gehaald, vorige week 700 punten koste wel even moeite, maar uit eindelijk had ik zaterdag toch mijn doel al weer gehaald.

Ik moet er echt meer voor doen, maar dat is opzich ook goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cis

Cis

Lien1990 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 19:14:
Nou, inmiddels ben ik in mijn 12e week ASR, ik twijfelde of ik het ging doen aangezien mijn energie doorgaans op werkdagen na het werken op is, en ik dan niet veel stappen meer zet.
Ik moet zeggen, tot op heden heb ik mijn week doelen gehaald, vorige week 700 punten koste wel even moeite, maar uit eindelijk had ik zaterdag toch mijn doel al weer gehaald.

Ik moet er echt meer voor doen, maar dat is opzich ook goed.
Ik doe sinds december mee en moet stiekem toegeven: mijn beweegpatroon is echt veranderd. Ik was wel redelijk fit en vond sporten leuk, maar er waren ook weken dat ik niets deed.
Sinds ik asr heb, doe ik elke week wel wat. Heb zelfs mijn hardloopschoenen weer tevoorschijn gehaald om wat afwisseling te vinden in de activiteiten :D

Vandaag de melding dat ik mijn maanddoel heb gehaald. Dat gaat dus vrij rap als je een paar dagen buiten beweegt. Elke dag 200 of 300 punten tikt aan.
Kortom: asr vitality motiveert en het helpt me om mijn beweegpatroon aan te passen.
Nu alleen nog motivatie vinden voor mijn eetpatroon ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:18
[...]

Er zijn een paar workout apps die je ook direct kunt koppelen met Vitality, waaronder Strava. Zelf gebruik ik Apple's Workout app op de AW. Ik weet niet of de Strava watch app werkt zonder telefoon. WorkOutdoors watch app werkt bijvoorbeeld ook wel. Eigenlijk is vrijwel elke workout app wel te synchroniseren met Apple Health, dus dan komt het qua data ook wel goed. Je moet alleen letten dat je niet precies na 30 minuten op stop drukt; soms rekent Strava of de Health app dat als 29minuten en 50 seconden, waarna Vitality dus zegt dat je workout te kort was voor genoeg punten (afhankelijk van de intensiteit/hartslag natuurlijk).

Zelf loop ik 3x per week hard. Je zou kunnen kijken of je nog een keer extra kunt hardlopen, of qua tijd uitbreiden. Meestal loop ik 2x rond de 40 minuten en 1x langer dan een uur. Dat levert 2x 200 + 1x 300 punten op. Met nog een willekeurige dag of 2 wat extra stappen zetten en zit op 800. Soms moet ik op zondag nog even een extra rondje lopen, soms lukt het ook een weekje niet. Dat is niet zo erg.

Grappig genoeg zijn m'n nieuwe gezonde gewoontes daardoor sneller ingesleten dan normaal, dus Vitality werkt bij mij 'bewezen' als motivator. Als je op 750 punten zit en 800 moet, dan is het best oké om op zondag nog een extra rondje te lopen, want dat rondje is dan opeens €5 waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Slickk op 15-06-2021 10:30 . Reden: Zin vergeten af te maken ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Slickk schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Er zijn een paar workout apps die je ook direct kunt koppelen met Vitality, waaronder Strava. Zelf gebruik ik Apple's Workout app op de AW. Ik weet niet of de Strava watch app werkt zonder telefoon. WorkOutdoors watch app werkt bijvoorbeeld ook wel. Eigenlijk is vrijwel elke workout app wel te synchroniseren met Apple Health, dus dan komt het qua data ook wel goed. Je moet alleen letten dat je niet precies na 30 minuten op stop drukt; soms

Zelf loop ik 3x per week hard. Je zou kunnen kijken of je nog een keer extra kunt hardlopen, of qua tijd uitbreiden. Meestal loop ik 2x rond de 40 minuten en 1x langer dan een uur. Dat levert 2x 200 + 1x 300 punten op. Met nog een willekeurige dag of 2 wat extra stappen zetten en zit op 800. Soms moet ik op zondag nog even een extra rondje lopen, soms lukt het ook een weekje niet. Dat is niet zo erg.

Grappig genoeg zijn m'n nieuwe gezonde gewoontes daardoor sneller ingesleten dan normaal, dus Vitality werkt bij mij 'bewezen' als motivator. Als je op 750 punten zit en 800 moet, dan is het best oké om op zondag nog een extra rondje te lopen, want dat rondje is dan opeens €5 waard.
Hier vanmorgen ook nog even net wat langer doorgelopen zodat ik boven het uur zat, helaas zat m'n hartslag gemiddeld op 130 en moet 131.6 voor 70%.
Maar volgende week weer een jaartje ouder dus zit dan op 130.9 :)
Ook zaten er halverwege wat rare spikes op de hartslag dus misschien m'n band is schoonmaken of een nieuwe kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 15-06-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Laatst online: 14:18
Tinusvolkel schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:29:
[...]

Hier vanmorgen ook nog even net wat langer doorgelopen zodat ik boven het uur zat, helaas zat m'n hartslag gemiddeld op 130 en moet 131.6 voor 70%.
Maar volgende week weer een jaartje ouder dus zit dan op 130.9 :)
Ook zaten er halverwege wat rare spikes op de hartslag dus misschien m'n band is schoonmaken of een nieuwe kopen.
Haha, hoe meer je sport en beter je conditie wordt, des te nadeliger wordt die berekening adhv hartslag. Zeker omdat het gewoon heel persoonlijk is en je daardoor 'pech' kunt hebben. Zelf zit ik relatief gezien ook lager dan gemiddeld, maar altijd nog wel boven de 140. Had je toch die herstelkilometer van 8 m/km niet moeten doen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Slickk schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:39:
[...]

Haha, hoe meer je sport en beter je conditie wordt, des te nadeliger wordt die berekening adhv hartslag. Zeker omdat het gewoon heel persoonlijk is en je daardoor 'pech' kunt hebben. Zelf zit ik relatief gezien ook lager dan gemiddeld, maar altijd nog wel boven de 140. Had je toch die herstelkilometer van 8 m/km niet moeten doen. :+
Haha idd, maar m'n collega die voor z'n 5km PR ging moest even rusten ;)
Achja punten is niet echt een probleem. Kom elke week verwacht ik wel makkelijk over de 1000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:19
@Tinusvolkel Maar jij bent ook een beetje het "bokje" met de berekening van de maximale hartslag van ASR, jij zat een stuk lager toch? ;) de 70% van hun is veel hoger dan jouw eigen 70% als ik het me goed herinner. Ik zit zelf aan de "goede" kant, mijn maximale hartslag is hoger dan ASR berekent. Dus 1 uur 70% is een eitje.

Mijn vrouw traint twee keer per week en "moet" van zichzelf dan nog een keer extra lopen, vaak doet ze dan nog een rondje van 20 minuten hardlopen extra (omdat het moet). Dat staat haar ook wel wat tegen. Haar probleem is vooral dat ze moeite heeft om alleen te gaan wandelen, hardlopen of fietsen, dat vindt ze niet leuk. Omdat ze in diensten werkt, lukt het haar daardoor niet om met een avond- of nachtdienst haar activiteiten te halen.
Vorige week woensdag had ik er wel de balen in: toen heb ik 's ochtends 2,5 uur gefietst en 's avonds ruim 1 uur hardgelopen. Daar krijg je dan dus "maar" 1x 300 punten voor, balen! Loop ik me uit te sloven voor niets :+ Omdat ik vrijdagavond een wedstrijd had, had ik het inlopen en uitlopen apart geklokt en de wedstrijd ook apart. Dan mis ik wel in ASR Vitality dat je activiteiten niet kan koppelen en dat ze geen totaal over de hele dag verzamelen. In totaal had ik nl. makkelijk meer dan het aantal minuten aan activiteiten en de gemiddelde hartslag was ook prima. Uiteindelijk heb ik de punten zonder problemen gehaald (want hij telde natuurlijk wel de stappen), maar inhoudelijk mag dit nog wel verbeterd worden. Technisch gezien lijkt me dat ook geen enkel probleem. Maar misschien zit er een gedachte achter (die ik niet ken).

Ik heb trouwens twee maanden geleden dus een Apple Watch besteld via een iPhone (ik heb zelf een Android), op advies van ASR zelf. Ik kan niet in de app zien hoeveel ik in de maandelijkse voortgang van punten zit, maar krijg wel een melding als ik weer een deel van het bedrag bij elkaar heb gesprokkeld. Als je continu 'op het randje' zit, zou ik het niet aanraden want je mist gewoon het inzicht. Maar als je probleemloos elke week 800 punten haalt is het geen probleem, want dan haal je de benodigde 2.500 punten natuurlijk makkelijk.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Arjan90 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:42:
@Tinusvolkel Maar jij bent ook een beetje het "bokje" met de berekening van de maximale hartslag van ASR, jij zat een stuk lager toch? ;) de 70% van hun is veel hoger dan jouw eigen 70% als ik het me goed herinner. Ik zit zelf aan de "goede" kant, mijn maximale hartslag is hoger dan ASR berekent. Dus 1 uur 70% is een eitje.
Idd volgens ASR 188 en zelf zie ik hem zelden boven de 170 uitkomen en verwacht dus iets van een max van rond de 175.
Verder bleef ie vandaag op een tempo van rond de 4:00 de km ook nog vrij laag met pakweg 145 slagen per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Tinusvolkel Wel handig, volgens ASR zakt je maximale hartslag ook gelijk een tel als je ouder wordt oOo Ik mag volgende week vrijdag 31 kaarsjes uitblazen dus mijn hartslag volgens ASR daalt dan ook weer wat. Even weer goed in het hoofd prenten wat dan mijn 60% en 70% is, vooral de 60% is belangrijk voor tijdens het fietsen op vakantie als het sporten op een laag pitje staat.

Ik krijg als het goed is met mijn verjaardag een hartslagband, ik ben benieuwd wat die registreert als hartslag en of het écht zo hoog gaat want bij de training gisteren kwam ik niet boven de 185 uit. Maar, dan kan heb ik ook een intervaltraining met 1:45 tempo en 1:25 rust.
Cadanslock is wel gunstig: dan heb ik een hartslag van 175-180 volgens de meting terwijl het eigenlijk bijv. maar 145 of 150 is. Voor ASR prima. Voor trainingsstatistieken waardeloos

Ik kom trouwens op de website van ASR dit tegen: https://www.asr.nl/blog/w...ality-punten-met-wandelen. Nou, dan zet ik vast hele grote stappen 8)7 Ik zet veel minder stappen voor 5km, komt meer richting de 5.500 maximaal. Dat scheelt nogal wat. Maar goed, die hele pagina is raar. Ze zeggen dat het gemiddelde wandeltempo 4 a 5 kilometer per uur is en vertalen dat naar 15 a 20 minuten per kilometer (wat niet klopt, want dat is 3 a 4 kilometer per uur).

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 15-06-2021 11:15 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
In geval van Strava kan je ASR met Strava koppelen. (Strava logt ook wel naar Apple Health, maar ASR gebruikt dat dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
MooDyBLueS schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:07:
Misschien moet ik maar gewoon Vitality Only afnemen en de AW s6 bestellen en zien hoe het gaat. Worst case heb ik dus €130 teveel uitgegeven tov een SE die ik eigenlijk van plan was te halen.
Vitality Only moet je na een jaar stoppen / stopt na een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Het is niet zozeer "hun" berekening, de regel die zij gebruiken is wereldwijd de methode om eenvoudig een gemiddeld max te berekenen. https://www.heart.org/en/...basics/target-heart-rates
Ik zit zelf juist gunstig, met hardlopen kan ik al 101% van dat max halen. >:)

[ Voor 10% gewijzigd door sjimmie op 15-06-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
sjimmie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:06:
[...]

Het is niet zozeer "hun" berekening, de regel die zij gebruiken is wereldwijd de methode om eenvoudig een gemiddeld max te berekenen. https://www.heart.org/en/...basics/target-heart-rates
Ik zit zelf juist gunstig, met hardlopen kan ik al 101% van dat max halen. >:)
Idd is de meest gebruikte en de meest onbetrouwbare ;) als je het bij 1000 mensen gaat meten dan zal het gemiddeld wel op die formule uitkomen. Ik heb laatst een officiële sporttest laten doen en daar is de Max ook bepaald maar ik weet niet of ze zoiets goedkeuren bij ASR, alle andere metingen van die test zijn iig wel al netjes goedgekeurd in de app.
Misschien binnenkort is contact opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjimmie
Tinusvolkel schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:42:
[...]

Idd is de meest gebruikte en de meest onbetrouwbare ;) als je het bij 1000 mensen gaat meten dan zal het gemiddeld wel op die formule uitkomen. Ik heb laatst een officiële sporttest laten doen en daar is de Max ook bepaald maar ik weet niet of ze zoiets goedkeuren bij ASR, alle andere metingen van die test zijn iig wel al netjes goedgekeurd in de app.
Misschien binnenkort is contact opnemen.
Helaas is geen mens gemiddeld. Maar je kan niet van ASR Vitality verwachten dat iedereen eerst naar de SMA moet voor een sportmedisch onderzoek, om dan de daar bepaalde HF-Max via een controle-systeem in de app te laten zetten. Sowieso, weer naar dat gemiddelde, zullen er dus ongeveer net zoveel mensen bevoordeeld worden als dat er mensen benadeeld worden. Want er zijn dus grofweg evenveel mensen met een hogere HF-Max als met een lagere HF-Max. Het zal voor ASR er ook meer om gaan dat er een bepaalde trainingsprikkel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Dat is de mediaan, niet het gemiddelde ;-) Kan uiteraard dichtbij elkaar liggen als de data normaal verdeeld is. Maar aan gemiddelden heb je uiteraard helemaal niets, zeker niet als je iets wil zeggen over het aantal mensen die buiten of binnen vallen.

Maar ik zou zeggen dat bijv. op basis van een sportmedische test je HFmax aanpassen een prima uitgangspunt is, maar dat doe je dan alleen op verzoek lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@sjimmie Het is idd een prima manier hoe ASR het doet, en qua punten gaat het hier echt geen problemen opleveren.
Maar ben wel benieuwd of ze het aan willen passen adhv een officiële test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lien1990
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-08-2023
Cis schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:30:
[...]

Ik doe sinds december mee en moet stiekem toegeven: mijn beweegpatroon is echt veranderd.

Kortom: asr vitality motiveert en het helpt me om mijn beweegpatroon aan te passen.
Herkenbaar. En naja ik ga niet zielig doen, maar mijn financiele situatie is niet zo als ik zou wensen, maar dat heb ik te accepteren. 3,50 kan ik prima missen per maand. En als het dan, door te lopen, korting op mijn verzekering én cadeaubonnen op levert is dat natuurlijk win-win. Ik meer buiten, en het levert wat op.
Goed concept. Want betere gezondheid geeft doorgaans minder onkosten voor de verzekering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Tinusvolkel schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:16:
@sjimmie Het is idd een prima manier hoe ASR het doet, en qua punten gaat het hier echt geen problemen opleveren.
Maar ben wel benieuwd of ze het aan willen passen adhv een officiële test.
Wat mij betreft liever niet. Mijn werkelijke HF-Max ligt hoger dan de berekening, dus als ASR gaat werken met een werkelijke HF-max dan ben ik slechter af. (ter indicatie, ik liep net hard met soms een HF van 6 slagen boven mijn berekende HF-Max, en gemiddeld over de hele loop 1 slag onder dat max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ze werken met de berekening (220 - leeftijd meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:26:
Ze werken met de berekening (220 - leeftijd meen ik).
Klopt en dan is het ook nooit dat je 100% daarvan moet halen, zie de tabel op hun website.

Voorbeeld: je bent 30, dan is de berekening dus 220-30=190, dat wordt gezien als je theoretische maximale hartslag. Om 200 punten te verdienen moet je dus óf 20 min sporten met gemiddeld 80% van je max hartslag óf 30 min sporten met gemiddeld 70% van je max hartslag. Dat is respectievelijk 152 bpm en 133 bpm.

Zou je wel 30 min sporten, maar valt je hartslag lager uit dan 133 bpm (70%) dan val je waarschijnlijk in de 60% categorie (114 bpm) voor 100 punten.

Ik heb persoonlijk 'geluk' dat ik een vrij hoge hartslag heb met hardlopen. Als ik zo'n 5-6km ren en echt op tijd ren (dus zo snel mogelijk) dan is het voor mij helemaal niet ongebruikelijk om 180-190 bpm te hebben. Tijdens mijn laatste run was het 179 bpm gemiddeld. Vér boven de 80% grens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Laatst online: 12-08 12:37
MooDyBLueS schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Klopt en dan is het ook nooit dat je 100% daarvan moet halen, zie de tabel op hun website.
Zou bijzonder zijn als je gemiddelde hartslag op 100% van je max. hartslag moest zitten voor 20-30 minuten om punten te halen. :D

Als ik stevig hardloop haal ik ook 85-90% max hartslag als gemiddelde. Dat is niet per se mazzel. Die 80% is voor de meeste mensen prima haalbaar, maar natuurlijk wel een intensieve workout.

[ Voor 18% gewijzigd door Longcat op 16-06-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
uiteraard gaan ze niet voor een 100% van je HF-max, maar door hun 220-x regel kom ik daar wel heel dichtbij met hardlopen. als ik stevig wandel kom ik al boven de 60% en soms zelfs boven de 70%.
ik vind het prima dat ze 220-x gebruiken, dat is heel generiek (zelfs veel artsen denken zo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Met wandelen zit ik met een snelheid van 6 per uur op gemiddeld 83, terwijl mijn 60% grens op de 114 zit.
Maar met hardlopen zit ik gelukkig wel altijd boven de 114, hoewel het vanmorgen maar 8 erboven was :)

Ach anders pakt ie de stappen maar van het loopje, dan krijg ik ook wel 200 punten per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:09:
Met wandelen zit ik met een snelheid van 6 per uur op gemiddeld 83, terwijl mijn 60% grens op de 114 zit.
Maar met hardlopen zit ik gelukkig wel altijd boven de 114, hoewel het vanmorgen maar 8 erboven was :)

Ach anders pakt ie de stappen maar van het loopje, dan krijg ik ook wel 200 punten per dag.
Voor mijn info: hoeveel stappen is zo'n 12/13km loop dan eigenlijk? Is die 172 spm in je Strava activiteit stappen per minuut? Dan zou dat inderdaad ook prima zijn, dik 11.500 stappen.

Hoe krijg je die spm trouwens in je Strava te zien? Als ik met AW en Strava app loop zie ik alleen pace en hartslag, geen cadans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
MooDyBLueS schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Voor mijn info: hoeveel stappen is zo'n 12/13km loop dan eigenlijk? Is die 172 spm in je Strava activiteit stappen per minuut? Dan zou dat inderdaad ook prima zijn, dik 11.500 stappen.

Hoe krijg je die spm trouwens in je Strava te zien? Als ik met AW en Strava app loop zie ik alleen pace en hartslag, geen cadans.
Ik loop met de Stryd en de bijbehorende app, maar met de normale workout app kreeg ik dacht ik ook cadans in Strava. Die uploade ik met de app healthfit, maar je kan hem ook nu ook rechtstreeks in de app importeren, maar ik weet niet zeker of je dan cadans erbij krijgt.

Maar zit nu al bijna op 14000 stappen dus vandaag gaat die 15000 en dus 200 punten daarmee ook wel lukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Goedemiddag @Tinusvolkel , Elma hier van a.s.r. Vitality. Goed dat je contact met ons opneemt. Wij gebruiken inderdaad de formule voor je leeftijdsgebonden maximale hartslag, waarbij de basis 220 is. Het kan inderdaad zo zijn dat bij de sport medische keuring andere getallen worden gebruikt. De keuring meet echter specifieker en met een ander doel. Ik neem je feedback mee ter optimalisatie van ons programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ik wil graag iets bij Zalando bestellen maar hoe snel zijn die codes binnen? Kan dat echt 5 dagen duren?
U ONTVANGT DE E-CARD BINNEN 5 WERKDAGEN PER MAIL VAN SUPPORT@SPARCO.NL. CHECK OOK UW SPAMBOX EN ONGEWENSTE E-MAIL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:29
Tinusvolkel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:50:
Ik wil graag iets bij Zalando bestellen maar hoe snel zijn die codes binnen? Kan dat echt 5 dagen duren?
De bol bon ontvang je na een half uur. Wellicht hier ook.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:50:

[...]
Een paar weken geleden heb ik zalando cadeaubonnen besteld, waren direct binnen op de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
@HUIPI3 en @Timmy, bedankt (y)

Heb de bon besteld dus kan ik als het goed is zo gaan bestellen :)

Edit: en een kleine 3 kwartier later was ie binnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Tinusvolkel op 16-06-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Tinusvolkel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:23:
@HUIPI3 en @Timmy, bedankt (y)

Heb de bon besteld dus kan ik als het goed is zo gaan bestellen :)

Edit: en een kleine 3 kwartier later was ie binnen.
Meestal maximaal uurtje inderdaad.

Als iets ket de post komt een klein weekje…
De Apple watch uiteindelijk altijd sneller dan de eerste indicatie die ze afgeven.

Nog 6 maanden en dan loopt mijn twee jaar af - benieuwd hoe dat scenario eruit ziet, nieuwe watch met nieuwe cashbacks?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Flappiewappie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:03:
[...]

Meestal maximaal uurtje inderdaad.

Als iets ket de post komt een klein weekje…
De Apple watch uiteindelijk altijd sneller dan de eerste indicatie die ze afgeven.

Nog 6 maanden en dan loopt mijn twee jaar af - benieuwd hoe dat scenario eruit ziet, nieuwe watch met nieuwe cashbacks?
Aha, en hoe snel komt een nieuwe series watch beschikbaar? heb nu nog een series 4 maar wil dus gaan upgraden naar een 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
September is normaal hun release voor de Watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
t_captain schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:45:
September is normaal hun release voor de Watch
Bedankt, 10-10 heb ik een marathon, dus zou mooi zijn als ik de nieuwe kan gebruiken.
Dan kan ik mooi tijdens het lopen m'n suikerspiegel in de gaten houden zodat ik weet wanneer ik een gelletje moet pakken :9 helaas zal het zo wel niet werken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
Tinusvolkel schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:59:
[...]

Bedankt, 10-10 heb ik een marathon, dus zou mooi zijn als ik de nieuwe kan gebruiken.
Dan kan ik mooi tijdens het lopen m'n suikerspiegel in de gaten houden zodat ik weet wanneer ik een gelletje moet pakken :9 helaas zal het zo wel niet werken....
Helaas zul je dat zelf in de gaten moeten houden O-)

nieuws: Bloomberg: Apple Watch Series 7 krijgt waarschijnlijk geen bloedsuike...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slyonic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-10-2023
Iemand anders problemen met hartslagpunten krijgen in Vitality met Samsung Health vandaag? Alleen mijn stappen worden vandaag geïmporteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Slyonic schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 18:28:
Iemand anders problemen met hartslagpunten krijgen in Vitality met Samsung Health vandaag? Alleen mijn stappen worden vandaag geïmporteerd...
Ik ben nieuw en ik zie Samsung Health ook niet staan tussen te koppelen trackers. Wellicht is er ergens een storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis

Cis

XeNoBiTe schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:04:
Nog even over Mi Fit en de (on)mogelijkheden qua Vitality. Vorige week gesproken met de ASR Vitality supportdesk omdat ik merkte dat het aantal stappen in Apple Gezondheid niet overeen kwam met die gesynchroniseerd worden naar de app. Als stappenteller gebruik ik een Xiaomi Band 5 en dus de Mi Fit app.

De supportdesk gaf aan dat Mi Fit niet als tracker wordt ondersteund door Vitality. Het lijkt voor de app namelijk alsof de data handmatig is toegevoegd aan Apple Health/Gezondheid (denkt dat er gesjoemeld wordt) ondanks dat dit (natuurlijk) niet het geval is. Hoewel de gegevens dus wel goed in Apple Health/Gezondheid staan, worden er alsnog geen punten toegekend.

Ik nam vaak alleen de Xiaomi Band mee voor een stukje rennen of lopen en die stappen worden dus niet geaccepteerd door Vitality. Je moet/moest dus echt de Mi Fit app verwijderen als bron in Apple Health om synchronisatie problemen te voorkomen.

Helaas dus voorlopig géén mogelijkheid om Mi Fit te gebruiken als tracker. Nu op zoek naar een alternatief of gewoon altijd de iPhone mee... :-)
Ik lees dit nu pas. Helaas te laat. Mijn Xiaomi Mi Watch synchroniseert idd keurig met Apple Health, maar de stappen worden niet opgepakt. Geen punten dus :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roeiben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik doe vanaf december al mee met a.s.r. vitality. Erg positief over. Ik had even een hulp nodig om mijn goede voornemen (meer sporten) door te zetten. Dat is nu gelukt, tot nu toe heb ik elke week het weekdoel gehaald.

Het enige wat me tegenvalt is de cashback op de trackers. Hoezo mag je wel een Apple watch kopen, maar geen Garmin bijvoorbeeld. Het lijkt weer alsof Apple gebruikers worden voorgetrokken terwijl de fitbit ook gewoon werkt op de Apple telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Voor de mensen die Strava gebruiken: gaat synchro automatisch? Er staat in de app klik hier om te synchroniseren maar dat werkt niet. (zoals wel meer niet lijkt te werken. Tot nu toe zeer ontevreden).
Pagina: 1 ... 15 ... 40 Laatste