Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-05 18:30
Aggressor schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:33:
[...]

Ff een kleine update.
Ik heb de Galaxy fit 2 in gebruik genomen.
Koppelen ging in 1x goed.
Zonet 45min aan het hardlopen geweest .. gem hartslag 156
Eerste 200 punten binnen :)

Waar staat trouwens de 5 euro bol tegoed bon?
Ik zie alleen Etos en spaartegoed?
Goed bezig!

€5 bol.com tegoed bestaat niet, je hebt 4 spaartegoeden nodig om die te kunnen ruilen voor €20 bol.com tegoedbon in de shop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Bedankt voor de link. Zit in OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Vlugge vraag: ik heb vanwege peer pressure Strava geïnstalleerd. Normaal deed ik de workouts via de Apple Watch workout app. Moet ik nu een workout op beide apps starten, of is alleen via Strava voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In de afgelopen weken maakte ik gebruik van de Fitbit Aspire en op stappen haalde ik mijn weekdoel. Terwijl ik een Huawei smartphone heb en Huawei watch gt. Nu blijkt er een Health Sync app te bestaan die Huawei health app synct met Fitbit / Strava. Maar alleen als je een Huawei smartphone gebruikt. Kom ik nu achter twee jaar sinds ingebruikneming.

Kortom ik ga deze week kijken of ik mijn nieuwe doel van 550 pnt bij elkaar sprokkel op basis van hartslag. Zou een hoop schelen want 15k stappen voor 200 pnt is toch een hoop als je enkel thuis werkt vanachter de pc. Mijn fitbit account is gesynct met ASR. Dus ik maak de combinatie langer: huawei watch gt > huawei health > health sync > fitbit > ASR. Als ik zo sneller op basis van hartslag punten krijg scheelt het een hoop. (y)

De cashback van de eerste maand voor de Apple watch is binnen kreeg ik gisteren door. Eerst €25 bol tegoed in de pocket. Shoptegoed hamsteren door te wandelen werkt verslavend :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Joosie200 op 22-02-2021 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Joosie200 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:46:
In de afgelopen weken maakte ik gebruik van de Fitbit Aspire en op stappen haalde ik mijn weekdoel. Terwijl ik een Huawei smartphone heb en Huawei watch gt. Nu blijkt er een Health Sync app te bestaan die Huawei health app synct met Fitbit / Strava. Maar alleen als je een Huawei smartphone gebruikt. Kom ik nu achter twee jaar sinds ingebruikneming.

Kortom ik ga deze week kijken of ik mijn nieuwe doel van 550 pnt bij elkaar sprokkel op basis van hartslag. Zou een hoop schelen want 15k stappen voor 200 pnt is toch een hoop als je enkel thuis werkt vanachter de pc. Mijn fitbit account is gesynct met ASR. Dus ik maak de combinatie langer: huawei watch gt > huawei health > health sync > fitbit > ASR. Als ik zo sneller op basis van hartslag punten krijg scheelt het een hoop. (y)

De cashback van de eerste maand voor de Apple watch is binnen kreeg ik gisteren door. Eerst €25 bol tegoed in de pocket. Shoptegoed hamsteren door te wandelen werkt verslavend :*)
Moet zeggen dat 20 minuten op 80% hartslag best goed te doen is. Aan het begin dacht ik het ook wel te halen met stappen maar dat kost me gewoon teveel tijd.

Just do it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:44
DKjordy schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:43:
[...]

Goed bezig!

€5 bol.com tegoed bestaat niet, je hebt 4 spaartegoeden nodig om die te kunnen ruilen voor €20 bol.com tegoedbon in de shop :)
ik heb nu mijn weekdoel gehaald.
Nu kan ik een kado uitzoeken ...
Ik heb mij aangemeld voor de winkjel, en daar zie ik idd een BOL bon voor 4 punten.

MOet ik nog wat doen met mijn weekdoel? hoe kan ik een spaar punt kiezen dan?
kan ik deze ergens terug zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10

Cis

Aggressor schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:30:
[...]

ik heb nu mijn weekdoel gehaald.
Nu kan ik een kado uitzoeken ...
Ik heb mij aangemeld voor de winkjel, en daar zie ik idd een BOL bon voor 4 punten.

MOet ik nog wat doen met mijn weekdoel? hoe kan ik een spaar punt kiezen dan?
kan ik deze ergens terug zien?
Je kunt het beste even zoeken in dit topic naar Spaartegoed. Dan kom je heel veel behulpzame reacties tegen. O.a. van @Slickk :
Slickk in "[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. Vitality"

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:47
Longcat schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:15:
Vlugge vraag: ik heb vanwege peer pressure Strava geïnstalleerd. Normaal deed ik de workouts via de Apple Watch workout app. Moet ik nu een workout op beide apps starten, of is alleen via Strava voldoende?
Ik had het juist andersom; eerst gebruikte ik de Strava watch app, inmiddels de Apple Workout watch app (of WorkOutdoors watch app, voor intervallen en inladen van routes).

Je kunt in Strava dit met elkaar koppelen, op je iPhone via de Strava app. Daar kun je het in de instellingen aanzetten.

Het verschil is dat je nog wel handmatig elke activiteit moet importeren. Gelukkig krijg je daar een notificatie van Strava van zodra dat kan.

Hier vind je meer info. In de praktijk komt dat bij mij neer op de volgende handelingen: op Apple Watch drukken op 'Buiten hardlopen' in de work-out app + podcast aanzetten -> hardlopen -> run eindigen -> bij thuiskomst op iPhone in Strava 'import' drukken. Zo kan ik hardlopen zonder iPhone en met alleen de Watch. (Via Bluetooth zijn ondertussen nog een borstband voor nauwkeurige hartslag en oordopjes voor de podcasts verbonden, maar dat terzijde. :+ )

De extra handeling van Workout app is het voor mij waard omdat ik de Workout app sneller en intuïtiever vind, maar vooral om de always-on display alleen volledig werkt met native apps. Bij Strava gaat het scherm uit volgens mij. Ook is m'n iPhone niet in de buurt bij het beëindigen van de run, waardoor ik alsnog via de watch in de Strava watch app de activiteit zou moeten synchroniseren. Hoe dan ook een extra handeling, dan liever direct in de Strava iPhone app omdat ik toch m'n eigen run kort wil bekijken.

Gevolg is dat in de Vitality je wel een soort dubbele registratie krijgt; 1 activiteit van Apple en 1 activiteit van strava met vrijwel dezelfde gemiddelde hartslag en looptijd. Strava heb ik ingesteld dat die automatisch op pauze gaat, dus die is meestal wat korter. Uiteindelijk maakt dit niet zoveel uit, je krijgt toch maar voor 1 activiteit de punten.

[ Voor 43% gewijzigd door Slickk op 24-02-2021 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Rednas_N schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:01:
[...]

Moet zeggen dat 20 minuten op 80% hartslag best goed te doen is. Aan het begin dacht ik het ook wel te halen met stappen maar dat kost me gewoon teveel tijd.
Ja, dat merk ik zelf ook. Enfin: proef op de som. 45min gaan wandelen met Huawei GT om en lopend. Via Hsync gelinkt naar Strava /Google fit die beide linken naar ASR. Het synchroniseren duurde lang maar ik ontving netjes nu op basis van hartslag punten. En het gekke: geen notitie van Strava in de ASR App maar juist van Google fit. Terwijl ze aangeven dat je via Google fit alleen op stappen punten ontvangt.

Ik heb nu 300 pnt op hartslag binnen, terwijl ik anders een keer 100 pnt op stappen kreeg. Kan ik het dus mooi voor het weekend laten. Twee keer zo'n HIT wandeling en dan doordeweeks de kleine ommetjes voor Ommetje en Samen Gezond. Ja ik combineer ASR en Samen Gezond samen. Voor bol en coolblue tegoed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliclinic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-04 13:33
20 min hartslag boven de 80% kan makkelijk met HITT-training filmpjes op YouTube. Om ervoor te zorgen dat ik zeker weet dat men hartslag boven de 80% uitkomt gebruik ik een hartslagband die ik via bluetooth aan mijn telefoon kan koppelen. Via de app Decathlon Coach kan je bij Lopen de parameters in beeld aanpassen. Waarvan één de gemiddelde hartslag van de sessie is.

Wat ik wel heb moeten doen is mijn locatie uit zetten anders pakt Strava het niet goed op met beweegtijd en tijd. In feite gebruik je dus het profiel van Lopen (bij de andere profielen kan je niet alle parameters aanpassen) maar zonder GPS.

Gegevens synchroniseren tussen de Decathlon Coach app en Strava kan via de SyncMyTracks app.

Klinkt wat omslachtig maar het is precies wat ik nodig heb voor korte intensieve trainingen zonder dat ik bang ben dat ik niet de juiste hartslag over heel de sessie haal (en dus maar voor 30min ga voor de zekerheid terwijl ik al aan het verzuren ben..).

• Slickk
Cliclinic schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:02:
20 min hartslag boven de 80% kan makkelijk met HITT-training filmpjes op YouTube. Om ervoor te zorgen dat ik zeker weet dat men hartslag boven de 80% uitkomt gebruik ik een hartslagband die ik via bluetooth aan mijn telefoon kan koppelen. Via de app Decathlon Coach kan je bij Lopen de parameters in beeld aanpassen. Waarvan één de gemiddelde hartslag van de sessie is.

Wat ik wel heb moeten doen is mijn locatie uit zetten anders pakt Strava het niet goed op met beweegtijd en tijd. In feite gebruik je dus het profiel van Lopen (bij de andere profielen kan je niet alle parameters aanpassen) maar zonder GPS.

Gegevens synchroniseren tussen de Decathlon Coach app en Strava kan via de SyncMyTracks app.

Klinkt wat omslachtig maar het is precies wat ik nodig heb voor korte intensieve trainingen zonder dat ik bang ben dat ik niet de juiste hartslag over heel de sessie haal (en dus maar voor 30min ga voor de zekerheid terwijl ik al aan het verzuren ben..).
Hmm, dat lijkt mij eerlijk gezegd nog niet zo heel makkelijk, omdat ik 150 moet halen. Met steady hardlopen zit ik rond de 140 en snel zit die rond de 170-175. Ik heb bijvoorbeeld Ring Fit Adventure voor de Switch, maar daar kom ik echt niet boven de 100-110 uit. Ik betwijfel of HITT-training op dezelfde plek echt zoveel meer impact gaat hebben. Nu is Ring Fit niet zo denderend, maar denk niet dat ik gemiddeld 40 hoger ga met HITT. Hartslag is nogal persoonlijk en tsja, hoe beter je conditie, des te lager die zal zijn (en minder snel hoog zal zijn). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliclinic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-04 13:33
Slickk schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:54:
[...]

Hmm, dat lijkt mij eerlijk gezegd nog niet zo heel makkelijk, omdat ik 150 moet halen. Met steady hardlopen zit ik rond de 140 en snel zit die rond de 170-175. Ik heb bijvoorbeeld Ring Fit Adventure voor de Switch, maar daar kom ik echt niet boven de 100-110 uit. Ik betwijfel of HITT-training op dezelfde plek echt zoveel meer impact gaat hebben. Nu is Ring Fit niet zo denderend, maar denk niet dat ik gemiddeld 40 hoger ga met HITT. Hartslag is nogal persoonlijk en tsja, hoe beter je conditie, des te lager die zal zijn (en minder snel hoog zal zijn). :)
Mijn hartslag moet 149 zijn en met jumping jacks, toe steps, lunges, squats en dergelijke red ik het wel. Alleen niet rusten tussen de oefeningen door maar op de plaats blijven joggen. Moet wel zeggen dat ik dan rond de 151-152 uit kom, moet wel men best doen in ieder geval. Dit in tegenstelling tot hardlopen, dan heb ik niet zo'n moeite om boven de 149 uit te komen.

Dit filmpje gebruik ik bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=edIK5SZYMZo&t=622s. Het fysiek tussen hem en mijzelf is overigens niet vergelijkbaar..

[ Voor 7% gewijzigd door Cliclinic op 25-02-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eva Min
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-03-2021
anandus schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:32:
Ik vraag me serieus af hoe haalbaar die doelen voor de cashback zijn.

Zijn er mensen die dat daadwerkelijk halen, of is het meer een lokkertje en betaal je uiteindelijk gewoon de volle mep voor je Apple Watch?

Met uitzondering van dagen dat ik hele behoorlijke afstanden (hard)loop kom ik bijvoorbeeld nooit aan de 15 duizend stappen per dag.

offtopic:
Overigens, als je zoiets toch gaat doen, dan kan je ook Samengezond installeren, dan spaar je dubbel voor cadeaubonnen ;)
Je begint met 200 punten per week als doel en het groeit met de tijd. Het maximaal is 800 punten per week dat ASR vraagt van jou. Hoe verdeel ik 800 punten in een week:
ma 10,000 stappen tijdens hond uitlaten (3 keer per dag 1,5km lopen) 100 punten
di 10,000 stappen tijdens hond uitlaten 100 punten
wo 30min fietsen op mijn fitnessfiets in de zolder op hoge weerstand 200 punten
do 10,000 stappen tijdens hond uitlaten 100 punten
vri 10,000 stappen tijdens hond uitlaten 100 punten
za 10,000 stappen tijdens hond uitlaten 100 punten
zo 10,000 stappen tijdens hond uitlaten 100 punten

Als ik mijn 10K stappen niet haal dan fiets ik nog een andere dag en verdien ik 200 punten.
800 punten per week * 52 = 41,600 punten
Als je geen fitnessfiets hebt kan je gewoon een HIIT trainging video van youtube volgen voor 30-60 min. Je haalt makkelijk 200-300 punten als de oefeningen zwaar zijn. ASR heeft ook fitness video's op youtube.
Dus het is niet zo moeilijk om 25,000 te verdienen voor een platinum status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eva Min
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-03-2021
anandus schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:45:
[...]

15.000 stappen zijn aardig veel stappen, hoor, da's zo een kilometertje of 12.

Dat is niet voor iedereen weggelegd om dat minimaal driemaal per week te doen :P
Je kan 30min een HIIT training video volgen en dan krijg je 200 punten, als de oefeningen zwaar zijn. Ik heb geen tijd om 15,000 stappen te doen. Maar 30min HIIT kan ik wel redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

2 uur getennist. Vergeten activiteit op stop te zetten. Net gedaan, hartslag 108. 1 punt te laag voor 60%/300 punten. Dus niks. Dat is zuur ;(

Nouja, dan nog maar ff een stuk wandelen straks. Ik heb nog 150 punten nodig deze week :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:36
Cis schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:07:
2 uur getennist. Vergeten activiteit op stop te zetten. Net gedaan, hartslag 108. 1 punt te laag voor 60%/300 punten. Dus niks. Dat is zuur ;(

Nouja, dan nog maar ff een stuk wandelen straks. Ik heb nog 150 punten nodig deze week :)
Volgende keer eerst ff op pauze zetten en het gemiddelde checken. Dan kun je eventueel nog een oefening doen om de hartslag omhoog te krijgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
Insert12 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Volgende keer eerst ff op pauze zetten en het gemiddelde checken. Dan kun je eventueel nog een oefening doen om de hartslag omhoog te krijgen :)
In de standaard workout app op een apple watch zie je dit toch niet - dacht alleen ná het op 'end' drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

jassie256 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:35:
[...]

In de standaard workout app op een apple watch zie je dit toch niet - dacht alleen ná het op 'end' drukken
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Hebben mensen met android ook last van Error 403: disallowed_useragent
Google can’t sign you in safely inside this app in de poging om Strava te koppelen aan ASR?

Ik heb nl een login bij Strava via mijn Google account en in app wil hij dus niet koppelen. Maar ik kan die in app browser nergens bypassen door het via de chrome browser proberen te linken. En daardoor mis ik nu vitality punten voor activiteiten die Google fit verkeerd registreert en wel juist staan in Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Joosie200 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:18:
Hebben mensen met android ook last van Error 403: disallowed_useragent
Google can’t sign you in safely inside this app in de poging om Strava te koppelen aan ASR?

Ik heb nl een login bij Strava via mijn Google account en in app wil hij dus niet koppelen. Maar ik kan die in app browser nergens bypassen door het via de chrome browser proberen te linken. En daardoor mis ik nu vitality punten voor activiteiten die Google fit verkeerd registreert en wel juist staan in Strava.
Ik had deze in het begin ook. Het hielp om uiteindelijk je volledig uit te loggen en cookies te wissen etc. en toen de flow weer te doorlopen.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Flappiewappie schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:51:
[...]

Ik had deze in het begin ook. Het hielp om uiteindelijk je volledig uit te loggen en cookies te wissen etc. en toen de flow weer te doorlopen.
Ik heb cookies lopen wissen van chrome als browser. Cache lopen clearen van asr, strava app. Nog steeds dezelfde foutmelding. Ik heb daarna nog geprobeerd om via Chrome eerst in te loggen bij Strava via Google. In de hoop dat de ASR app deze inlog zou herkennen. Helaas nog steeds de 403 melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Jammer dat ik nu na 2x mn week doel gemist heb het doel weer niet naar beneden gegaan is.

Maar als je je doel haalt deze week, de week erop het doel wel hoger wordt.

Snap dat we gestimuleerd moeten blijven maar zo wordt het wel lastig gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Joosie200 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:15:
[...]

Ik heb cookies lopen wissen van chrome als browser. Cache lopen clearen van asr, strava app. Nog steeds dezelfde foutmelding. Ik heb daarna nog geprobeerd om via Chrome eerst in te loggen bij Strava via Google. In de hoop dat de ASR app deze inlog zou herkennen. Helaas nog steeds de 403 melding.
Nogmaals ik had dit dus ook, en weet nu weer hoe ik het (niet) heb opgelost: uiteindelijk synchroniseren met een andere app (health app van Apple) ingesteld: jij zou google health kunnen gebruiken?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Flappiewappie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:20:
[...]

Nogmaals ik had dit dus ook, en weet nu weer hoe ik het (niet) heb opgelost: uiteindelijk synchroniseren met een andere app (health app van Apple) ingesteld: jij zou google health kunnen gebruiken?
Google fit gebruik ik ook. En zo noteert ASR ook mijn gemiddelde hartslag. Het probleem is niet dat op dag van activiteit ze mijn hartslag goed overnemen vanuit de Huawei fitnesstracker. Na enkele dagen passen ze het achteraf aan naar mijn minimum hartslag of begin hartslag van de activiteit zelf dus hartslag in rust. Dat is mijn probleem nu, naast de 403 melding dat ik niet rechtstreeks Strava kan koppelen aan ASR.

Ik heb de boel nu zo gekoppeld:
Huawei Watch GT registreert mijn acticiteit
Huawei Health noteert alles netjes
Hsync exporteert alles uit Huawei Health naar Google fit en Strava
Google fit is gekoppeld aan ASR, Strava lukt me niet om de koppeling te maken.

Ik heb ASR al gecontacteerd, op deze manier dwingen ze me om een Fitbit te halen. Ik heb nl een Inspire niet HR. Fitbit is ook aan ASR gekoppeld en dat werkt meteen rechtstreeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
dr86 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 07:59:
Jammer dat ik nu na 2x mn week doel gemist heb het doel weer niet naar beneden gegaan is.

Maar als je je doel haalt deze week, de week erop het doel wel hoger wordt.

Snap dat we gestimuleerd moeten blijven maar zo wordt het wel lastig gemaakt.
Is me ook opgevallen. Ik heb laatst 2x op rij 550 punten gedaan (target 800). Inmiddels zit ik in de 2e week na de laaste van die 2 "550 weken", en al die tijd is de target op 800 blijven staan.

Een paar maanden geleden had ik nog meteen effect. 1x geen 800 lopen en dan werd hij de volgende week 700 of 750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
t_captain schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:09:
[...]

Is me ook opgevallen. Ik heb laatst 2x op rij 550 punten gedaan (target 800). Inmiddels zit ik in de 2e week na de laaste van die 2 "550 weken", en al die tijd is de target op 800 blijven staan.

Een paar maanden geleden had ik nog meteen effect. 1x geen 800 lopen en dan werd hij de volgende week 700 of 750.
Ja op deze manier voegt een abonnement niks meer toe en kost het mij alleen maar extra geld boven op mn zorgpremie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Ik sta toch aardig op winst. Doe mee sinds eind juli = 7 maanden. In die tijd heb ik 4x niet het weekdoel gehaald en 26x wel. Daarnaast heb ik inmiddels een kwart van de Apple watch cashback binnen en 8% premiekorting op mijn AOV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
dr86 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:11:
[...]

Ja op deze manier voegt een abonnement niks meer toe en kost het mij alleen maar extra geld boven op mn zorgpremie.
Met 1x per maand (een behoorlijk) weekdoel haal je al 5 euro op aan kadobonnen en vermoedelijk ook een deel van je applewatch/premie korting.

Tevens is die 3,50 voor bijna iedereen gratis deze maanden. Je moet dus wel echt je best doen om er niet je (en dat is dan nog enkel financieel) voordeel uit te halen.

Mocht het structureel niks voor je zijn omdat de sport die uitoefent niet aansluit of andere omstandigheden kan je altijd opzeggen. Ik zie echt 0,0 reden om het -niet- te nemen.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-05 18:30
t_captain schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:09:
[...]

Ik werd na 2 weken gelijk teruggezet. Heb het één keer niet gehaald (650 van de 700 punten). Week erop ging die naar 750 en de week daarop terug naar 700. Nu blijft ie op 700, voor 2 weken al. Verwacht dat die volgende week pas weer omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Het staat en valt bij een correcte registratie van de activiteiten. Ik heb afgelopen week meerdere dagen met een gemiddelde hartslag van 130 mijn snelwandelsessies afgerond. Zou dus in aanmerking moeten komen voor hartslagpunten. Maar als de app met geen mogelijkheid te verbinden is met Strava omdat asr een in app browser gebruikt ipv de login via je smartphone browser te laten lopen mis ik zo mijn punten.

Ik heb nog 2.5 maand vitality gratis. Was op weg naar mijn tweede bol.com tegoed, maar mis door verkeerde registratie nu twee weken tegoed. Zodra je 1 week voltooid hebt kan het uit bij de betaalde versie na vier maanden proefperiode. Het helpt niet dat de app zo kieskeurig is met het aantal apps die ze kunnen uitlezen na koppelen. Met een xiaomi, huawei moet je je best doen om het werkend te krijgen.

Maakt wel dat ik mijn huawei watch gt, xiaomi mi band en Fitbit aspire niet HR maar ga verkopen om een fitbit charge 4 te halen. Terwijl ik het eigenlijk overbodig vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 11:32
Moet zeggen dat ik het wel geinig vind. Heb ik het "geld" nodig? Nee. Maar toch een prima stimulans om te gaan/blijven sporten. Sinds 2021 begonnen en elke week makkelijk het doel behaald. Wel jammer dat er niet meer apps ondersteund worden. Maar goed, dat zullen ze doen om misbruik tegen te gaan. Met name een groot gemis dat de standaard Apple app geen gemiddelde hartslag kan tonen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Ik deed meestal al 10k stappen per dag, maar Vitality helpt me wel om dat stapje extra te zetten. Weekdoel op 800 betekent dat ik 1x per week de bakens moet verzetten. Half uurtje echt sporten, of 5k stappen extra wandelen. En als ik een keer te weinig bewogen heb, dan moet ik dat ook compenseren.

En de beloningen zijn leuk. Ik ben aardig op weg naar een gratis Apple watch (25% terugverdiend met nog 18 maanden resterend waarin ik naar 100% kan). De cashback op mijn AOV scheelt ergens tussen de 10 en 15 euro netto per maand. En ik heb met de weekbeloningen 2 paar sportschoenen met grote kortingen aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Inspired schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:24:
Moet zeggen dat ik het wel geinig vind. Heb ik het "geld" nodig? Nee. Maar toch een prima stimulans om te gaan/blijven sporten. Sinds 2021 begonnen en elke week makkelijk het doel behaald. Wel jammer dat er niet meer apps ondersteund worden. Maar goed, dat zullen ze doen om misbruik tegen te gaan. Met name een groot gemis dat de standaard Apple app geen gemiddelde hartslag kan tonen.
Na een tijdje weet je op gevoel wel wat je gem. hartslag is. Sowieso is het verstandig om een steady tempo aan te houden, dus kijk bijv. als je 150 BPM nodig hebt bij welk tempo je op 155 zit en probeer dat aan te houden.
Met bijv. HIIT is het lastiger, maar daar doe ik wat simpel hoofdrekenen. Ik heb bij iets in de 130 BPM nodig. Dan laat ik mn hartslag dalen van 180 naar bijv. 120 en breng ik het weer omhoog naar 180.

[ Voor 24% gewijzigd door Longcat op 01-03-2021 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Flappiewappie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Met 1x per maand (een behoorlijk) weekdoel haal je al 5 euro op aan kadobonnen en vermoedelijk ook een deel van je applewatch/premie korting.

Tevens is die 3,50 voor bijna iedereen gratis deze maanden. Je moet dus wel echt je best doen om er niet je (en dat is dan nog enkel financieel) voordeel uit te halen.

Mocht het structureel niks voor je zijn omdat de sport die uitoefent niet aansluit of andere omstandigheden kan je altijd opzeggen. Ik zie echt 0,0 reden om het -niet- te nemen.
Ja nu is het gratis tot april geloof ik, maar daarna zal je toch 2x per maand je weekdoel moeten halen als je het eruit wilt halen. Ik kan het alleen doen met wandelen en mn stappenteller op mn iphone (heb geen watch die het tijdens het sporten kan bij houden)

Als ik het met sporten of fietsen erbij kon doen dan was dat wel makkelijker geweest om mn doel te halen, maar heb geen behoefte aan een watch die ik de hele dag om moet hebben.

Wellicht dat straks met de zomer/avondklok die wegvalt wel wat meer mogelijkheden zijn om te wandelen. Maar voor nu heb ik weinig plek om na mn werk en avond eten savonds anderhalf uur te gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronix112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-04 22:02
Hi, misschien (waarschijnlijk) een vraag die al beantwoord is, maar klopt het dat de regels zijn veranderd in 2021 en je alleen nog vitality kan afsluiten als je bij ASR of Ditzo zelf verzekerd bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:02
chronix112 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:02:
Hi, misschien (waarschijnlijk) een vraag die al beantwoord is, maar klopt het dat de regels zijn veranderd in 2021 en je alleen nog vitality kan afsluiten als je bij ASR of Ditzo zelf verzekerd bent?
Nee, als je binnen 1 jaar een verzekering bij Ditzo of de Amersfoortse neemt mag je Vitality al afsluiten.
Voldoe je hier uiteindelijk niet aan, dan is de enige consequentie zover ik het kan zien nog steeds dat je lidmaatschap dan stopt en je 6 maanden niet meer mag aanmelden.
In principe kun je dus een jaar lang mee doen zonder een van de (zorg)verzekeringen te hebben, waarna je na een half jaar dit opnieuw kunt doen.
Uiteraard kun je op deze manier de Apple Watch of Fitbit slechts voor de helft terug verdienen en zijn die cashbacks op aanvullende verzekeringen niet van toepassing.
Zie ook: https://www.asr.nl/vitality/lid-worden

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:41
dr86 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:07:
[...]

Ja nu is het gratis tot april geloof ik, maar daarna zal je toch 2x per maand je weekdoel moeten halen als je het eruit wilt halen. Ik kan het alleen doen met wandelen en mn stappenteller op mn iphone (heb geen watch die het tijdens het sporten kan bij houden)

Als ik het met sporten of fietsen erbij kon doen dan was dat wel makkelijker geweest om mn doel te halen, maar heb geen behoefte aan een watch die ik de hele dag om moet hebben.

Wellicht dat straks met de zomer/avondklok die wegvalt wel wat meer mogelijkheden zijn om te wandelen. Maar voor nu heb ik weinig plek om na mn werk en avond eten savonds anderhalf uur te gaan lopen.
Ik weet natuurlijk niet wat je fysieke toestand is en of het haalbaar is voor jou maar ik heb m'n smartwatch 4x in de week een halfuur om tijdens het hardlopen. Daarmee haal ik prima mijn weekdoel van 800 en hoef je dat ding dus niet de hele dag om je pols te hebben als je dat niet wilt. Tweedehands smartwatch kun je eenvoudig tweedehands voor 50 euro op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

klmtrf schreef op maandag 1 maart 2021 @ 21:47:
[...]

Ik weet natuurlijk niet wat je fysieke toestand is en of het haalbaar is voor jou maar ik heb m'n smartwatch 4x in de week een halfuur om tijdens het hardlopen. Daarmee haal ik prima mijn weekdoel van 800 en hoef je dat ding dus niet de hele dag om je pols te hebben als je dat niet wilt. Tweedehands smartwatch kun je eenvoudig tweedehands voor 50 euro op de kop tikken.
Je zou ook een bluetooth hartslagband kunnen kopen, denk ik. (Er vanuitgaande dat je een telefoon met bluetooth 4/5 hebt: wel even opletten als je een band koopt)
De rest is gratis: strava.
4x per week even sporten met die band om, en klaar :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
dr86 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:07:
[...]

Nogmaals, iedereen moet zelf weten om wel/niet mee te doen. Maar de AppleWatch kan je terugverdienen in t programma (ja-het is een investering, maar een relatief veilige, en ik kan in niemands portemonnee kijken maar ik lees dat je werk hebt, en waar moet je nu anders naartoe met je geld? Vakantie zit er toch niet in) en na het sporten leg je die watch gewoon weg...

En ten tweede als je zo weinig tijd hebt behoor je juist tot de doelgroep om inzichtelijk te maken dat je meer tijd moet maken voor beweging. Creatief worden met tussendoor stappen zetten of juist 20min HIIT voor de TV bijvoorbeeld.

Lees je niet de les, asr ook niet maar probeer het van de andere kant te bekijken.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
ben wel benieuwd, kun je de gemiddelde hartslag met een andere app op de applewatch wel zien als je op pauze drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
dongilles schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:10:
[...]

ben wel benieuwd, kun je de gemiddelde hartslag met een andere app op de applewatch wel zien als je op pauze drukt?
Ja dat kan via andere apps - maar vervolgens koppelt de health-app niet goed met deze third party app en geeft dan de data niet door naar ASR. Dus in de praktijk heeft het geen nut.

[ Voor 8% gewijzigd door jassie256 op 02-03-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:17
Ik heb gisteren eerst 75 minuten gefietst met een gemiddelde hartslag >70%, vastgelegd op mijn Garmin Edge die gewoon netjes is gesynct met Garmin Connect. Dat zou dus 300 punten op moeten leveren. Deze activiteit komt echter niet naar voren in Vitality.
Een paar uurtjes later heb ik 47 minuten gewandeld, met een hartslag die kennelijk op 60% zat, gemeten met mijn Garmin Venu. Deze wordt direct geteld binnen Vitality.

Heeft iemand enig idee waarom de fietsronde niet geteld wordt? Omdat deze via de Edge komt en niet de Venu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:35
Kun je een Fitbit eigenlijk ook pauzeren tijdens een workout? Of kan dit alleen met een Apple Watch? Zo ja is dit wel een flink voordeel van een Apple Watch!

Nu het mooier weer wordt zijn de 800 punten echt makkelijk te halen voor mij trouwens. Ook al komt mijn hartslag vrijwel nooit boven de 150 (lange dunne mensen hebben volgens mij echt een nadeel in dit opzicht).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-05 15:45
sheepdog schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:38:
Kun je een Fitbit eigenlijk ook pauzeren tijdens een workout? Of kan dit alleen met een Apple Watch? Zo ja is dit wel een flink voordeel van een Apple Watch!

Nu het mooier weer wordt zijn de 800 punten echt makkelijk te halen voor mij trouwens. Ook al komt mijn hartslag vrijwel nooit boven de 150 (lange dunne mensen hebben volgens mij echt een nadeel in dit opzicht).
Nou eindelijk iets waar lange dunne mensen in het nadeel zijn. :+

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 23:12

ralpje

Deugpopje

Hoe kan ik nou m'n weekpunten cashen voor bol.com bonnen?
Ik heb twee weken aan weekpunten 'klaar staan'. Ik klik in de app op 'beloningen' en vervolgens voor 'spaartegoed voor online aankopen'.
Ik kom in een nieuw scherm, met een grote knop 'ga naar de webshop'. Daar klik ik op.
Opnieuw een nieuw scherm, met de tekst 'welkom bij de webshop kies je cadeau. Om in de webshop rond te kijken moet je een account voor deze webshop hebben. Dit account kun je aanmaken zodra je jouw reward inwisselt voor 'kies je cadeau''.
En nu? :p Dat 'kies je cadeau' heb ik net gedaan, en daarmee kom ik op dit scherm. Maar hier kan ik verder niets....

Op iPhone, BTW. Ik heb ook niet de mogelijkheid om dat windiow in de native browser te openen ofzo, om te zien of het daar wel goed gaat.

Wat dat betreft kan die app op een hoop punten nog wel gebruiksvriendelijker gemaakt worden, hoor. Zitten een hoop gekke quirks in.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
ralpje schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:46:
Ik heb twee weken aan weekpunten 'klaar staan'. Ik klik in de app op 'beloningen' en vervolgens voor 'spaartegoed voor online aankopen'.
Ik kom in een nieuw scherm, met een grote knop 'ga naar de webshop'. Daar klik ik op.
Opnieuw een nieuw scherm, met de tekst 'welkom bij de webshop kies je cadeau. Om in de webshop rond te kijken moet je een account voor deze webshop hebben. Dit account kun je aanmaken zodra je jouw reward inwisselt voor 'kies je cadeau''.
En nu? :p Dat 'kies je cadeau' heb ik net gedaan, en daarmee kom ik op dit scherm. Maar hier kan ik verder niets....

Op iPhone, BTW. Ik heb ook niet de mogelijkheid om dat windiow in de native browser te openen ofzo, om te zien of het daar wel goed gaat.

Wat dat betreft kan die app op een hoop punten nog wel gebruiksvriendelijker gemaakt worden, hoor. Zitten een hoop gekke quirks in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bG9_FMm_vi61J04KGD8xYepu_6M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0C4AQ1FWHwxdYiQkOb8TkrGb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xXFn2A0ScGc0ibU8zSDUDgmUA8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/APYADo2EptpCuDRI6kU9LB0c.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnsUsfW_LU_iubH1N3VHJswIKPQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tAU4DMbQKhN5Ztvw4pQ7qRcB.png?f=fotoalbum_tile

Voor t gemak van rechts naar links ;-):

Webshop, tegoeden zie je rechtsboven, mandje, in je mandje op bestellen.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

ralpje schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:46:

En je hebt wel 4 tegoeden nodig. Dus nog even twee weken bewegen :-)

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 23:12

ralpje

Deugpopje

Ah. Ik moet eerst die punten inwisselen voor spaartegoeden, en daarna pas naar die webshop gaan. Dat was me niet helemaal duidelijk :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Laatst online: 04-01 14:49
Sinds 1-1 dit jaar lid van ASR Vitality. Al €40 aan Bol.com bonnen verzameld en deze week is de cashback van mijn Apple Watch in gegaan :)

Ik loop elke dag minimaal 10k/15k stappen, alleen al door mijn werk en het buiten lopen met de honden kom ik aardig ver.
Dan loop ik ook nog eens 3x in de week hard (5km) en cross ik 1x met de Mountainbike het plaatselijke parcours á 25km rond.
Op die dagen ga ik soms dik over de 20k stappen heen...
Denk dat het wel goed komt met de punten 🤡

Wat me alleen opvalt sinds ik ook mijn hartslag meet met de watch; hij registreert volgens mij maar 1 activiteit met punten. Of je hartslag, of je stappen. Klopt dat?
Kan er niets over terugvinden bij ASR..

[ Voor 7% gewijzigd door leonvw op 04-03-2021 00:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:39
leonvw schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:16:
Wat me alleen opvalt sinds ik ook mijn hartslag meet met de watch; hij registreert volgens mij maar 1 activiteit met punten. Of je hartslag, of je stappen. Klopt dat?
Als je bedoelt dat je slechts een maal per dag punten krijgt, dan klopt dat. Je krijgt punten met stappen of hartslag maar nooit beide. Alleen het hoogste aantal telt en in de meeste gevallen zal dat hartslag zijn. Je kan dus maximaal 300 punten per dag behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ah duidelijk, thnx 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
leonvw schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:16:
Sinds 1-1 dit jaar lid van ASR Vitality. Al €40 aan Bol.com bonnen verzameld en deze week is de cashback van mijn Apple Watch in gegaan :)

Ik loop elke dag minimaal 10k/15k stappen, alleen al door mijn werk en het buiten lopen met de honden kom ik aardig ver.
Dan loop ik ook nog eens 3x in de week hard (5km) en cross ik 1x met de Mountainbike het plaatselijke parcours á 25km rond.
Op die dagen ga ik soms dik over de 20k stappen heen...
Denk dat het wel goed komt met de punten 🤡

Inderdaad: hartslag of stappen. Niet allebei.

Jouw bewegingspatroon levert op 3x 200 a 300 punten (hardlopen, hartslag. 30min 70% =200, 60min 70% = 300). En de andere dagen 100 (10k stappen) of misschien 200 (15k stappen).

Dat is een weektotaal van tenminste 1000 punten.

Je kunt dus verwchten:
* elke week je weekbeloning, die lat gaat nooit boven de 800 punten
* elke maand 1/24e cashback op je watch
* per jaar kom je makkelijk op 20.000 punten. Dat is de maximale "bewegings-punten" die meetellen voor de verzekeringscashback. Afhankelijk of je deelneemt aan de gezondheidskeuring (deelname = 5.000 punten, maximale score = 15.000) heb je status goud of platinum voo je verzekeringscashback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Het viel me op dat google.fit niet langer in de lijst staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Vandaag vergeten mijn horloge om te doen. Dan sluipt die laksheid er toch in, na 14 weken...

Morgen mijn 100 punten dan maar binnenhalen. En dan alsnog 14 weken op rij 5 euro voor bol.com B) *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emma1999
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-04-2021
Vrijdag toch maar een Apple Watch besteld via a.s.r. Erg leuke toevoeging, ook met de cadeaubonnen die je kan verdienen. Ben tot nu toe erg positief!

Ik kreeg net een mailtje van Sparco, ik zou binnen enkele dagen een track&trace ontvangen, helaas bedraagt de levertijd op het moment 14 werkdagen. Was dit bij jullie ook zo? Ongeduldige ik zit met smart op mijn smartwatch te wachten (hele slechte woordgrap) ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
millerman_sf schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:28:
Ik heb gisteren eerst 75 minuten gefietst met een gemiddelde hartslag >70%, vastgelegd op mijn Garmin Edge die gewoon netjes is gesynct met Garmin Connect. Dat zou dus 300 punten op moeten leveren. Deze activiteit komt echter niet naar voren in Vitality.
Een paar uurtjes later heb ik 47 minuten gewandeld, met een hartslag die kennelijk op 60% zat, gemeten met mijn Garmin Venu. Deze wordt direct geteld binnen Vitality.

Heeft iemand enig idee waarom de fietsronde niet geteld wordt? Omdat deze via de Edge komt en niet de Venu?
Intussen via support van de app contact gehad en na 3x extra vragen beantwoorden, is het gefixt. Ik moet zeggen dat de support behoorlijk snel reageert en dus nog handelt ook. Dat heeft me positief verrast eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:35
Emma1999 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 07:58:
Ik kreeg net een mailtje van Sparco, ik zou binnen enkele dagen een track&trace ontvangen, helaas bedraagt de levertijd op het moment 14 werkdagen. Was dit bij jullie ook zo? Ongeduldige ik zit met smart op mijn smartwatch te wachten (hele slechte woordgrap) ;p
Sparco koopt direct bij Apple in. Je kunt dus op de website van Apple bekijken wat de actuele levertijd van het door jou gekozen model is. Waarschijnlijk heb je het horloge wel redelijk snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

millerman_sf schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:16:
[...]

Intussen via support van de app contact gehad en na 3x extra vragen beantwoorden, is het gefixt. Ik moet zeggen dat de support behoorlijk snel reageert en dus nog handelt ook. Dat heeft me positief verrast eigenlijk.
Moest je zelf de koppeling opnieuw leggen? Of was er echt iets bij ASR fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Dat moest ik wel, maar had geen effect. Latere activiteiten kwamen allemaal gewoon goed binnen. Uiteindelijk hebben ze aan de achterkant iets gefixt of opnieuw gesynct. Konden ze me niet vertellen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcLex
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-11-2024
Joosie200 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:46:

Echt een super goede tip dit _/-\o_ . Ik zat in de zelfde situatie. Ik heb een Huawei watch gt2.
Ik was dit jaar begonnen met Vitality. In het begin is het prima te doen met stappen alleen. Maar ik ben deze week aangekomen bij een weekdoel van 700 punten en dan komen die verplichte 15.000 stappen toch wel dichtbij. Dit kost veel tijd :-( . Aangezien Vitality geen rechtstreekse sync ondersteund met mijn Watch moest ik altijd mijn telefoon bij me hebben. Ik werk ook thuis dus ik loop (buiten mijn lunchwalks om) weinig.
Dus na deze tip gelijk de app gedownload.
Niet alleen kan ik gerust mijn telefoon op mijn bureau laten liggen als ik even door het huis loop. Ik kan nu ook de hartslag functie gebruiken voor Vitaly. :*)
Net een uurtje HIIT training gedaan en alles gesynced via Healthsync app. Werkte prima en 300 punten voor deze week binnen. Ik heb de trial versie gelijk omgezet in de betaalde licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 11:34

RobertowNL

For your gear!

Gezien veel mensen naast Vitality vast ook samengezond gebruiken.

De coolblue bonnen komen blijkbaar niet terug:

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
RobertowNL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:06:
Gezien veel mensen naast Vitality vast ook samengezond gebruiken.
Nope. Heb je een korte samenvatting voor me? Ik kom er niet helemaal uit via hun website. Je kan per week 2 euro shoptegoed krijgen en daarmee producten kopen in hun webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Longcat schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:33:
[...]

Nope. Heb je een korte samenvatting voor me? Ik kom er niet helemaal uit via hun website. Je kan per week 2 euro shoptegoed krijgen en daarmee producten kopen in hun webshop?
Of waardebonnen. Ikzelf doe vooral de Hema. Die komen altijd wel van pas :P

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 10-03-2021 19:16 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 11:34

RobertowNL

For your gear!

Longcat schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:33:
[...]

Ik heb samengezond ook gekoppeld aan mijn Strava. Daar heb je ook een weekdoel (alleen op gps), bij behalen van dit doel (wat ook in 1 training/wandeling kan) kreeg je de keuze uit verschillende bonnen.

Daarbij zat ook een coolblue bon van 2 euro.
Helaas is deze nu weg, je hebt nu keuze uit:
€2 shoptegoed puntenshop
€2 Hema bon
Gratis product bij de DA
250 punten voor eerder genoemde punten shop (waarbij de 2 euro dan te gebruiken is voor de bijbetaling, en de punten voor korting).
anandus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:15:
[...]
Of waardebonnen. Ikzelf doe vooral de Hema. Die komen altijd wel van pas :P
Dat ga ik hier ook maar doen. Desnoods maar een paar handdoeken halen aan het einde van het jaar.

[ Voor 15% gewijzigd door RobertowNL op 10-03-2021 19:18 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 22:31

Kroontje

...

Sinds gisteren WorkOutDoors in gebruik en tot zover een super app voor veel data tijdens een workout waaronder gemiddelde hartslag. Nu komt een workout vanuit WorkOutDoors alleen niet terug in Vitality, wel terug te zien in de Conditie en Gezondheid app. Doe ik iets verkeerd of iets over het hoofd gezien?
Slickk schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:14:
[...]
...

De 'golden source' is maar net wat je koppelt. Bij mij is dat Apple Gezondheid (Health app dus) en Strava. Andere opties zijn Fitbit, Garmin, Polar, Suunto en Withings. Veel workout apps bieden eerder een synchronisatie optie met één van die opties aan dan met Apple Gezondheid. Bijv Watch apps zoals WorkOutdoors syncen met Strava, waardoor het alsnog geregistreerd kan worden met Vitality.

...
Ah, zie nu pas deze post. Geprobeerd en werkt, beetje omslachtig maar ok. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Kroontje op 11-03-2021 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
Kroontje schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:59:
Sinds gisteren WorkOutDoors in gebruik en tot zover een super app voor veel data tijdens een workout waaronder gemiddelde hartslag. Nu komt een workout vanuit WorkOutDoors alleen niet terug in Vitality, wel terug te zien in de Conditie en Gezondheid app. Doe ik iets verkeerd of iets over het hoofd gezien?

[...]
Ah, zie nu pas deze post. Geprobeerd en werkt, beetje omslachtig maar ok. :)
WorkOutDoors synct automatisch met Strava, waardoor zodra ik op Done klik de activiteit automatisch in Strava komt. Ook wordt de titel van bijv intervaltraining meegenomen. Vervolgens komt het dan ook weer in Vitality terecht en krijg je de punten.

Iets omslachtig, maar het werkt en geen omkijken meer naar zodra het is ingesteld. Ik kon namelijk geen mogelijkheid vinden om activiteit met Apple Health te synchroniseren.

Qua Watch app is WorkOutDoors echt bizar uitgebreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Bedankt voor de tip over de auto Strava export :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

https://www.trouw.nl/binn...evensjaren-kost~b872be95/

Steeds meer kennis en bronnen om de discussie "korting op je zorgverzekering als je gezond probeert te blijven" weer eens te voeren O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat de populariteit van Vitality en andere programma's dat effect gedeeltelijk offset.

Maar: gedeeltelijk. Mensen die al actief waren zijn in dit soort programma's meer gaan bewegen. Mensen die al inactief waren, zijn misschien alleen maar minder gaan bewegen. Sportieve tweedeling?

Overigens vind ik de korting op de zorgpremie niet erg interessant. Omdat het alleen de aanvullende polis betreft en niet de veel duurdere basispolis of inkomensafhankelijke bijdrage, is het voor mij peanuts. Volgens mij betaal ik in totaal 80 euro per jaar voor mijn kleine aanvullende dekking.

[ Voor 33% gewijzigd door t_captain op 12-03-2021 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
Cis schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:11:
https://www.trouw.nl/binn...evensjaren-kost~b872be95/

Steeds meer kennis en bronnen om de discussie "korting op je zorgverzekering als je gezond probeert te blijven" weer eens te voeren O-)
Ik hoor en zie het ook letterlijk in m'n omgeving. Veel mensen zijn aangekomen het laatste jaar. Allemaal wel met het voornemen om weer af te gaan vallen.

Zelf hoor ik bij de groep die flink meer is gaan bewegen. Sinds maandag bijvoorbeeld 2 keer hardgelopen (6 & 8km) en een mtb rondje van 30km. Beetje wandelen erbij en ik zit volgens m'n Garmin horloge op 400 beweegminuten voor deze week. De punten verdienen en uiteindelijk de cadeaubonnen werken bij mij als een goede motivator, gewoon de beloning eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Ik ben ook 2 kilo aangekomen. Zit wel een seizoenseffect van 1 a 1.5 kilo bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Bij mij is er 6kg af sinds de lockdown begonnen is halverwege december. Normaal was het altijd 83kg, maar er stond toen opeens 85kg op de weegschaal. Vanmorgen was het 79.1 :*)

Vooral het weer beginnen met mtb'en heeft geholpen, sinds december zo'n beetje 550km gefietst en daarnaast nog ~150km hard gelopen. Puntjes halen motiveert ook wel om nog een keer extra naar buiten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ioHpeiH
  • Laatst online: 06-05 23:18
@Slickk @Kroontje Weten jullie of ik een workout met WorkOutDoors tegelijk kan laten lopen met een workout van de Apple Watch? Dan kan ik de Apple Watch work out syncen met Vitality. En mijn gemiddelde hartslag tijdens de workout in de gaten houden met WorkOutDoors. Ik ga liever geen Strava account aanmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
ioHpeiH schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:52:
@Slickk @Kroontje Weten jullie of ik een workout met WorkOutDoors tegelijk kan laten lopen met een workout van de Apple Watch? Dan kan ik de Apple Watch work out syncen met Vitality. En mijn gemiddelde hartslag tijdens de workout in de gaten houden met WorkOutDoors. Ik ga liever geen Strava account aanmaken..
Volgens mij heb ik dat wel eens geprobeerd, maar volgens mij kan het niet. Na korte zoektocht op Google wordt dat ook bevestigd door de developer documentatie. "Apple Watch runs one workout session at a time. If a second workout starts while your workout is running, your HKWorkoutSessionDelegate object receives an HKError.Code.errorAnotherWorkoutSessionStarted error, and your session ends." oftewel, als er al een workout gestart is met een app en met een andere app start je ook een workout, dan stopt de eerste workout/app. Dat verklaart wel waarom het bij mij niet lukte.

Maar als het goed is synchroniseert WorkOutDoors automatisch naar Apple Health / Gezondheid. Daardoor zou Vitality het ook weer automatisch op moeten pakken. Ik heb dat zelf niet geprobeerd, gezien ik het direct al gekoppeld het met Strava. In Apple Health / Gezondheid kan ik wel de workouts die ik met WorkOutdoors heb gedaan terugvinden, tot de routes aan toe.

Bovenstaande wordt bevestigd in de comment van de maker van WorkOutdoors op Reddit.

Ik kan alleen niet zeker zeggen dat Vitality dit ook weer goed oppakt vanuit Apple Health. Ik zou aannemen van wel, maar je zult het een keer moeten proberen om daar zeker van te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ioHpeiH
@Slickk Bedankt voor je antwoord. De app kost €6,99, dus prijzig om “even” te proberen. Maar ik ga hem toch maar aanschaffen denk ik. Sowieso het geld waard lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
ioHpeiH schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:08:
@Slickk Bedankt voor je antwoord. De app kost €6,99, dus prijzig om “even” te proberen. Maar ik ga hem toch maar aanschaffen denk ik. Sowieso het geld waard lijkt het.
Klopt, is voor een AW app best veel. Als je bijv routes wilt inladen en gebruiken of intervaltrainingen wilt doen, is het eigenlijk de enige app die het allemaal aanbiedt. Vind het zelf wel leuk dat er maar 1 iemand achter zit die nog altijd bezig is met updates, dan ‘voelt’ het toch wat beter om er geld aan uit te geven. Ik heb ook wel verhalen van mensen gelezen dat ze eigenlijk een AW hebben gekocht specifiek voor die app, dus dat zegt wel genoeg.

In het begin vond ik de interface wat overweldigend. Het idee is dat je met de bijbehorende iPhone app alles instelt en daarmee kun je ook routes inladen, om ze vervolgens op je AW te gebruiken. Ook zijn de verschillende schermen die je op je AW ziet aan te passen met tal van mogelijkheden.

Voor Vitality is het handig omdat je ook de gemiddelde hartslag over de hele workout kan zien terwijl je nog bezig bent. Dat biedt de standaard Workout app niet, daarmee zie je dat alleen achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 11:32
ioHpeiH schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:08:
Volgens mij pakt de Vitality app alleen workouts die via de native app gestart zijn. Ik gebruik(te) zelf andere apps voor als ik op de racefiets zit maar die workouts komen niet door. Ook al komen ze wel in Health. Dit hebben anderen in dit topic met veel andere apps gehad. Staat ook ergens op de ASR site dacht ik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroontje

Kroontje

...

Slickk schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:00:
[...]
...

Maar als het goed is synchroniseert WorkOutDoors automatisch naar Apple Health / Gezondheid. Daardoor zou Vitality het ook weer automatisch op moeten pakken. Ik heb dat zelf niet geprobeerd, gezien ik het direct al gekoppeld het met Strava. In Apple Health / Gezondheid kan ik wel de workouts die ik met WorkOutdoors heb gedaan terugvinden, tot de routes aan toe.

Bovenstaande wordt bevestigd in de comment van de maker van WorkOutdoors op Reddit.

Ik kan alleen niet zeker zeggen dat Vitality dit ook weer goed oppakt vanuit Apple Health. Ik zou aannemen van wel, maar je zult het een keer moeten proberen om daar zeker van te zijn.
De workouts uit WOD worden wel gesynchroniseerd naar Apple Health, maar Vitality pikt deze dus niet op. Dat was ook mijn issue en verholpen door een extra app als Strava te downloaden zoals jij eerder hebt gepost. Werkt wel vlekkeloos met de auto export van WOD naar Strava. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Weet iemand het volgende:

Als ik bv 20 min aan hardlopen ben geweest en mijn hartslag zit net onder de 80procent. Dan krijg ik 100 punten.(sync heb ik al gedaan...de 100 punten staan erbij)
Kan ik dan nog 10min extra erbij hardlopen voor de 30min 70proc...is 200 punten.

Of als ik hem al heb gesynchroniseerd..100 punten met hartslag...en savonds blijkt het dat ik 15.000 stappen heb gehaald..(is 200)

Krijg je die punten dan ook nog?
Of eenmaal gesynchroniseerd is het klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:58
Aggressor schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:18:

Als ik bv 20 min aan hardlopen ben geweest en mijn hartslag zit net onder de 80procent. Dan krijg ik 100 punten.(sync heb ik al gedaan...de 100 punten staan erbij)
Kan ik dan nog 10min extra erbij hardlopen voor de 30min 70proc...is 200 punten.

Of als ik hem al heb gesynchroniseerd..100 punten met hartslag...en savonds blijkt het dat ik 15.000 stappen heb gehaald..(is 200)

2 losse workouts gaan niet werken. Je moet het echt in één activiteit vastleggen.
Als je nu al 100 punten met hartslag hebt en later blijkt dat je 15k stappen hebt gehaald, krijg je die 200 punten. Het hoogste aantal punten, of dat nou stappen of een workout is, geldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:38

Inderdaad, na synchroniseren is je workout klaar en kan je niet meer aanpassen. Maar met stappen wel, die kan je zovaak synchroniseren als je wil.

Overigens is dat inderdaad wel een van de lastigste zaken, als je net onder een bepaald doel komt. Ik laat meestal mijn activiteit nog even doorlopen, want als je 20 minuten 80% haalt, haal je eigenlijk ook wel 30 minuten 70% als je je activiteit laat doorlopen.

Hetzelfde geldt voor 60 minuten op 70%. Als je daar op het randje zit van net wel/niet, dan kan je beter gaan voor 90 minuten op 60%. Je hoeft dan niet eens meer te sporten in het laatste half uur, als je maar zorgt dat je dan op 40% van je max hartslag zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Sovieto schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:36:
[...]

Inderdaad, na synchroniseren is je workout klaar en kan je niet meer aanpassen. Maar met stappen wel, die kan je zovaak synchroniseren als je wil.

Overigens is dat inderdaad wel een van de lastigste zaken, als je net onder een bepaald doel komt. Ik laat meestal mijn activiteit nog even doorlopen, want als je 20 minuten 80% haalt, haal je eigenlijk ook wel 30 minuten 70% als je je activiteit laat doorlopen.

Hetzelfde geldt voor 60 minuten op 70%. Als je daar op het randje zit van net wel/niet, dan kan je beter gaan voor 90 minuten op 60%. Je hoeft dan niet eens meer te sporten in het laatste half uur, als je maar zorgt dat je dan op 40% van je max hartslag zit.
Mijn hartslag staat er nu tussen 100 punten.
Als ik vandaag de 15.000 stap aantik wordt het nog 200 punten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Yep, hoogste van de twee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fotowillemk
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-09-2022
Aggressor schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:29:
[...]

Mijn hartslag staat er nu tussen 100 punten.
Als ik vandaag de 15.000 stap aantik wordt het nog 200 punten?
Zeker, de hoogste score van de dag wordt geregistreerd. Stappen telt de hele dag door.
En, in mijn geval, als ik stevig doorwandel (5-6km/u) dan kom ik met de hartslag bij 10.000 stappen al makkelijk aan die max. Leeftijd speelt bij mij wel een rol (65+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ioHpeiH
WorkOutDoors gekocht, gekoppeld aan Strava. WOD is erg fijn, zeker dat je de gemiddelde hartslag tijdens je workout ziet.

Wat minder leuk is, Strava berekend en stuurt je bewogen tijd door naar Vitality, en niet de duur van je workout. Het resultaat was een workout van 65 minuten, die Strava als workout van 57 minuten doorstuurde naar Vitality. Dus 100 ipv 200 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Nu online
ioHpeiH schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:30:
WorkOutDoors gekocht, gekoppeld aan Strava. WOD is erg fijn, zeker dat je de gemiddelde hartslag tijdens je workout ziet.

Wat minder leuk is, Strava berekend en stuurt je bewogen tijd door naar Vitality, en niet de duur van je workout. Het resultaat was een workout van 65 minuten, die Strava als workout van 57 minuten doorstuurde naar Vitality. Dus 100 ipv 200 punten.
Betekend dat ook dat je gemiddelde hartslag hoger ligt en/of hij pauzes er ook uit knipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hicsousi1994
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 12:18

Had ik net ook. Fietsritje gemaakt van 20 min op 80% van m’n Max hartslag, maar volgens strava duurde de workout 18 min en 38 sec. Oftewel 0 punten!
Jammer dat ik daar achteraf pas achterkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hicsousi1994
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 12:18
Batavia schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:14:
[...]

Betekend dat ook dat je gemiddelde hartslag hoger ligt en/of hij pauzes er ook uit knipt?
Ja, bij WOD was m’n gemiddelde hartslag 137 en bij strava 135. 1 slag lager en ik had m’n punten niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Je kan de oefening wel op pauze zetten en daarna hervatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk

Ook voor @hicsousi1994:

In de WOD app op je iPhone kun je bij Settings -> Pausing (~7e onderdeel in het lijstje) -> Automatic Pausing. Volgens mij als je de laatste aanzet, Apple Pausing, pauzeert die ongeveer net zoals Strava dat op de achtergrond doet.

Bij Strava kun je het niet uitzetten, het is een soort bedrijfsbeleid dat ze voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Slickk schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:02:
[...]

Ook voor @hicsousi1994:

Bij Strava kun je het niet uitzetten, het is een soort bedrijfsbeleid dat ze voeren.
Ook bij Strava is het uit te zetten: Bij opnemen -> automatisch pauzeren, je kunt dan kiezen dit om voor fietsen en/of hardlopen uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 21:59
Heb ik toch helemaal dit draadje gemist, maar goed, fijn dat het er is.

Ik ben nu in mijn tweede jaar ASR Vitality en ben er best wel tevreden over.
Gebruik momenteel mijn Garmin om mijn activiteiten te registreren en af en toe WOD (heb dat vorig jaar het meest gebruikt)

WOD is wat mij betreft de fijnste sport app voor een Apple Watch. Wat ik zelf erg fijn vind is dat je bij WOD ook kunt zien of er een gps fix is, bij de standaard app kan dat niet.
Ik heb in het verleden meerdere malen gehad dat een fietsritje of hardlooprondje maar half werd vast gelegd op de kaart, gelukkig worden stappen en hartslag wel vast gelegd.

Wat wel verstandig is is het aanzetten van auto pauze zoals @Slickk ook al zegt. Dit is vooral voor activiteiten met veel beweging (fietsen/hardlopen ed) en sluit dan beter aan bij Strava.
Bij Fitness of andere "statische" activiteiten is het probleem volgens mij niet aanwezig.

Mijn ervaring is dat het verstandig is om iets over je tijdsdoel heen te gaan om teleurstellingen te voorkomen.
Ook voorkom je daarmee dat de gemiddelden van Strava en WOD wat verschillen. Ze gebruiken allebei net iets andere algoritmes, vaak gelijk maar een enkele keer wijkt dat ietsje af. Zit je dan net op de grens dan is dat jammer.

Als ik op vorig jaar terug kijk heb ik bijna alle maanden mijn doelstelling kunnen qua cash back op de Apple Watch (11x19,96 en 1x 9,95) en ongeveer 12 waardebonnen van 20 euro bijeen gesport.
deejeebv schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:25:
[...]

Ook bij Strava is het uit te zetten: Bij opnemen -> automatisch pauzeren, je kunt dan kiezen dit om voor fietsen en/of hardlopen uit te zetten.
Dat is alleen van toepassing als je je sportactiviteit registreert via de Strava app rechtstreeks, niet als een activiteit van uit een andere app (WOD/Healthfit/Garmin) met Strava wordt gesynchroniseerd.

[ Voor 13% gewijzigd door TR1969 op 20-03-2021 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
TR1969 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:40:

[...]

Dat is alleen van toepassing als je je sportactiviteit registreert via de Strava app rechtstreeks, niet als een activiteit van uit een andere app (WOD/Healthfit/Garmin) met Strava wordt gesynchroniseerd.
Ik sync vanuit TomTom sports, dan werkt het wel. Ik had ook een keer het prbleem dat mijn activiteit net te kort was. Heb toen de activiteit uit Strava verwijderd, de instelling voor automatisch pauzeren uitgezet, de actviteit handmatig vanuit TomTom sports geëxporteerd en in Starva geïmporteerd. De activiteit was toen wel lang genoeg.
Of de optie ook werkt bij automatische upload kan ik niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Laatst online: 06:42
Kun je nu cashback op een AW én bol.com bonnen verdienen?
Ik spaar nu voor de bol.com bonnen steeds (4x weekdoel halen) maar wil ook (wel) de Apple Watch 6 bestellen. Heb nu een SE.

Ik dacht dus dat je moest kiezen tussen de twee.. maar door sommige berichten lijkt het of je beiden kunt krijgen.

Ben benieuwd of iemand het voor me kan verhelderen! Ik kom er niet helemaal uit (is maar net of ik de berichtjes hier als 'en' of als 'of' interpreteer, het staat er steeds niet expliciet bij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:34
Poumelie schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:29:
Ik spaar nu voor de bol.com bonnen steeds (4x weekdoel halen) maar wil ook (wel) de Apple Watch 6 bestellen. Heb nu een SE.

Ik dacht dus dat je moest kiezen tussen de twee.. maar door sommige berichten lijkt het of je beiden kunt krijgen.

Ben benieuwd of iemand het voor me kan verhelderen! Ik kom er niet helemaal uit (is maar net of ik de berichtjes hier als 'en' of als 'of' interpreteer, het staat er steeds niet expliciet bij)
Yes dat kan beide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 21:59
Poumelie schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:29:

Dat kan inderdaad allebei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
TR1969 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:37:
[...]

Dat kan inderdaad allebei
Interessant. Als ik dit eerder doorhad had ik meteen bij beschikbaarheid de 6 genomen. Heb nu de SE maar gewoon zelf gekocht dus niets met cashback enzo, die zou ik nu kunnen verkopen en over kunnen stappen op een via A.S.R. mét cashback.

Vraag me alleen af of ik beter op de 7 kan wachten of nu de 6.. je mag natuurlijk eens per twee jaar en dan zit je steeds halverwege die cyclus. Misschien ongunstig met wat je er dan nog voor krijgt qua prijs voor je oude en steeds half jaar wachten op nieuw apparaat (even ervan uitgaande dat het systeem zo blijft werken zoals nu)

Maar misschien maak ik een rekenfout en maakt t niks uit of ik nu de 6 neem of wacht op de 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Poumelie schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:49:
[...]

Interessant. Als ik dit eerder doorhad had ik meteen bij beschikbaarheid de 6 genomen. Heb nu de SE maar gewoon zelf gekocht dus niets met cashback enzo, die zou ik nu kunnen verkopen en over kunnen stappen op een via A.S.R. mét cashback.

Vraag me alleen af of ik beter op de 7 kan wachten of nu de 6.. je mag natuurlijk eens per twee jaar en dan zit je steeds halverwege die cyclus. Misschien ongunstig met wat je er dan nog voor krijgt qua prijs voor je oude en steeds half jaar wachten op nieuw apparaat (even ervan uitgaande dat het systeem zo blijft werken zoals nu)

Maar misschien maak ik een rekenfout en maakt t niks uit of ik nu de 6 neem of wacht op de 7
Je hebt denk ik erg vlug gelezen. Op de website staan de beloningen vrij duidelijk opgedeeld in week, maand en jaar, waarbij de bonnen vallen onder de weekbeloning en de cashback onder de maandbeloning. Daarnaast zijn er meerdere posts waaruit je kan afleiden dat mensen beiden hebben ontvangen.
Ik denk overigens dat je beter af bent als je de watch die je via de cashback koopt doorverkoopt. De SE heb je, neem ik aan, al uit het plastic gehaald en dan kan je er minder voor krijgen. Ik had ook al een watch voordat ik met Vitality begon en heb de watch die ik via de cashback kocht met een 'verlies' van 50 of 60 euro doorverkocht.

[ Voor 8% gewijzigd door Longcat op 21-03-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
Longcat schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:57:
[...]

Je hebt denk ik erg vlug gelezen. Op de website staan de beloningen vrij duidelijk opgedeeld in week, maand en jaar, waarbij de bonnen vallen onder de weekbeloning en de cashback onder de maandbeloning. Daarnaast zijn er meerdere posts waaruit je kan afleiden dat mensen beiden hebben ontvangen.
Ik denk overigens dat je beter af bent als je de watch die je via de cashback koopt doorverkoopt. De SE heb je, neem ik aan, al uit het plastic gehaald en dan kan je er minder voor krijgen. Ik had ook al een watch voordat ik met Vitality begon en heb de watch die ik via de cashback kocht met een 'verlies' van 50 of 60 euro doorverkocht.
Niet zozeer vlug gelezen.. ik heb het concept van asr meerdere keren in de gaten gehouden. Denk meer een kwestie van interpretatie. Omdat ik vooraf blijkbaar de aanname maakte dat het niet gecombineerd kon worden leek alles wat ik las over de twee steeds gescheiden van elkaar te zijn, en niet duidelijk genoeg dat het in combinatie mogelijk was. Als het me heel erg duidelijk was, had ik het uiteraard niet gevraagd. Dus ja, maargoed, het is nu duidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Poumelie op 21-03-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ioHpeiH
Slickk schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:02:
[...]

Ook voor @hicsousi1994:

In de WOD app op je iPhone kun je bij Settings -> Pausing (~7e onderdeel in het lijstje) -> Automatic Pausing. Volgens mij als je de laatste aanzet, Apple Pausing, pauzeert die ongeveer net zoals Strava dat op de achtergrond doet.

Ga ik proberen. De gemiddelde hartslag constant in beeld vind ik erg handig. Dus ik wil WOD graag blijven gebruiken.

Volgende “probleem”. Zowel Strava als WOD schrijven gelijktijdig naar de Apple Conditie App. Dus met een kleine workout knallen de ringen al vol.
Pagina: 1 ... 12 ... 40 Laatste