Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RobertowNL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:03

RobertowNL

For your gear!

RobertowNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:15:
En weer lijkt het synchroniseren ergens gisteren gestopt te zijn. Althans ik heb 350 stappen vanuit Google fit, terwijl ik er bijna 15.000 heb gezet.
Ondertussen bijgeschreven, blijkbaar toch een tijdelijke vertraging.

• Pirate-Bozz
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 15:37
Ik heb een smartwatch met Wear OS. Vanaf het horloge kan ik met Google Fit een workout starten waarbij hij m'n hartslag continue meet, dan krijg je daar na je oefeningen een mooi overzicht van. Gecheckt bij ASR: er is geen ondersteuning voor hartslag via Google Fit. Prima, dat had ik inderdaad ook gevonden maar ze zijn ook niet van plan het te ontwikkelen.

Ga vanmiddag maar eens proberen het via strava te registreren. Benieuwd hoe het gaan want ik doe fitness/calisthenics (genoeg om in een halfuur boven het vereiste gemiddelde te zitten).
Iemand nog andere ideeën?

• dr86
  • Registratie: september 2009
  • Niet online
Iemand een idee hoe die webshop werkt? Vanuit de app kom ik hier, maar zou hier in eerste instantie iets moeten zien om een account aan te maken?

• DKjordy
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
dr86 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:29:
Iemand een idee hoe die webshop werkt? Vanuit de app kom ik hier, maar zou hier in eerste instantie iets moeten zien om een account aan te maken?

[Afbeelding]
Heb je al je eerste weekdoel gehaald? Dan moet je een account moeten kunnen aanmaken en de webshop kunnen inzien.

• dr86
  • Niet online
DKjordy schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:34:
[...]

Heb je al je eerste weekdoel gehaald? Dan moet je een account moeten kunnen aanmaken en de webshop kunnen inzien.
Ik moest eerst aangeven welke beloning ik wilde hebben, daarna kreeg ik het wel te zien.
Vond het eerst jammer dat het niet lukte zonder een watch of fitbit, maar via de stappenteller In mn iphone werkt het nu ook. Even kijken hoelang ik dit ga volhouden. :D

• jassie256
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-06 17:16
Hoe lang duurt het voor jullie meestal voordat je de codes voor een cadeaukaart ontvangen? Ik had verwacht dat dit wel instant zou kunnen, maar lijkt er niet op.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:30
jassie256 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:09:
Hoe lang duurt het voor jullie meestal voordat je de codes voor een cadeaukaart ontvangen? Ik had verwacht dat dit wel instant zou kunnen, maar lijkt er niet op.
Zalando was meestal binnen 30 min binnen (wel in de spam).

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:06
Rub147 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:54:
[...]

Zalando was meestal binnen 30 min binnen (wel in de spam).
Bol.com binnen 4 uur. Was op een zondag. Kwam overigens wel binnen in mijn Spam-map bij Outlook.com

• ioHpeiH
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 16-06 15:40
Sinds dit weekend hoef ik niet meer handmatig te synchroniseren op iPhone. Het was al een gewoonte geworden bij het openen van de Vitality app, maar langzaam wordt de app toch beter lijkt het.

• Trichoglossus
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 12-06 19:16
Ik krijg nog steeds meerdere keren dat mijn sessie verlopen is bij de app van Vitality. Ik blijf maar inloggen...

Punten komen nu zelfs op dezelfde dag binnen na bv 15.000 stappen. Voorheen was dat pas de dag erna.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08:21

t_captain

Moderator General Chat
ioHpeiH schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:22:
Sinds dit weekend hoef ik niet meer handmatig te synchroniseren op iPhone. Het was al een gewoonte geworden bij het openen van de Vitality app, maar langzaam wordt de app toch beter lijkt het.
Dat merkte ik ook gisteravond. Ineens een banner "Gefeliciteerd" dat het weekdoel binnen was.

Heb mijn tweede paar hardloopschoenen besteld met hulp van die Vitality weekbeloningen. Ik kies steeds Intersport giftcards, en vanaf dat ik er een stuk of 10 heb, ga ik eens kijken of ze iets leuks in de aanbieding hebben. In november kon ik een paar Asics laten komen met 20 euro bijbetaling, nu zijn er een paar Nike React Infinity Run onderweg waar ik 50 moest bijleggen.

• Slarno
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17-06 15:57
Dat heb ik ook, iedere dag moet ik opnieuw inloggen. Blijft irritant.

M'n eerste volledige maand ASR Vitality zit er op, 3600 punten gehaald. Komende week staat het weekdoel op 550 punten en dat wordt weer een makkie. Met een rondje op de mtb haal ik iedere keer makkelijk 300 punten en dat is de laatste tijd twee keer per week.

Vooraf had ik verwacht meer moeite te hebben om de weekdoelen te halen, maar dat valt gelukkig mee.

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Die weekdoelen bouwen langzaam op. Uiteindelijk vind ik het pas een beetje stretch worden als het boven de 700 gaat. Dan is elke dag genoeg wandelen niet meer voldoende en moet er tenminste 1x per week gesport worden, plus extra voor elke dag dat de 10k stappen niet is gehaald.

• Slarno
Ik sport drie keer in de week tegenwoordig, daarmee haal ik 800 punten. Dan nog wat wandelen zo af en toe, dat levert nog wel eens 50 of 100 punten op.

Het thuiswerken helpt me trouwens enorm in het sporten. Ik begin om 7 uur 's ochtends en ben om 15:30 klaar. Dan kan ik nog een ronde van anderhalf uur op de mtb doen na het werk voor het donker wordt. Of een rondje hardlopen natuurlijk, dat is ook lekkerder in daglicht dan in het donker.

• Pirate-Bozz
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 15:37
Pirate-Bozz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:38:
Ik heb een smartwatch met Wear OS. Vanaf het horloge kan ik met Google Fit een workout starten waarbij hij m'n hartslag continue meet, dan krijg je daar na je oefeningen een mooi overzicht van. Gecheckt bij ASR: er is geen ondersteuning voor hartslag via Google Fit. Prima, dat had ik inderdaad ook gevonden maar ze zijn ook niet van plan het te ontwikkelen.

Ga vanmiddag maar eens proberen het via strava te registreren. Benieuwd hoe het gaan want ik doe fitness/calisthenics (genoeg om in een halfuur boven het vereiste gemiddelde te zitten).
Iemand nog andere ideeën?
Voor de mensen die ook op Wear OS zitten:

Je kunt een workout starten op je telefoon d.m.v. Google Fit.
Ik heb op mijn telefoon de app "Health Sync" (maker appyhapps) gedownload en daarin ingesteld dat hij workouts van Google Fit naar Samsung Health moet syncen.
Op mijn telefoon heb ik naast Google Fit ook Samsung Health (werkt ook op niet Samsungtelefoons) geïnstalleerd, deze registreert niets maar ontvangt via Health Sync wel de workout vanuit Google Fit, inclusief hartslag. Vervolgens haalt ASR de workout (inclusief hartslag) uit Samsung Health en krijg ik punten voor mijn workout.
Kost wat werk maar dan heb je ook wat :P

• Cis
Slarno schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:21:
Ik sport drie keer in de week tegenwoordig, daarmee haal ik 800 punten. Dan nog wat wandelen zo af en toe, dat levert nog wel eens 50 of 100 punten op.

Het thuiswerken helpt me trouwens enorm in het sporten. Ik begin om 7 uur 's ochtends en ben om 15:30 klaar. Dan kan ik nog een ronde van anderhalf uur op de mtb doen na het werk voor het donker wordt. Of een rondje hardlopen natuurlijk, dat is ook lekkerder in daglicht dan in het donker.
Een uurtje op mijn tacx met netflix levert ook 300 punten op. Heb vorige week mooi The Queens Gambit gekeken (7x 60 min). Wel érg veel punten gehaald oOo >:) oOo

• Krylinck
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 00:31
Cis schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:46:
[...]

Een uurtje op mijn tacx met netflix levert ook 300 punten op. Heb vorige week mooi The Queens Gambit gekeken (7x 60 min). Wel érg veel punten gehaald oOo >:) oOo
Dit. Of zelfs met een uur krachttraining kom ik boven de berekende 60%. Nu is het zo dat die 220-leeftijd onzin is, want met een standaarddeviatie van 12 heb je gewoon niks aan die 'berekening'. Zuur voor mensen die toevallig op de -2 SD zitten, fijn voor de mensen die ruim boven het gemiddelde zitten.

Ik heb zelf enigszins geluk met een max hartslag van circa 195 op m'n 29e. Maar ik ben twee weken geleden geopereerd en kan voorlopig nog niet goed lopen of schoenen aantrekken, dus laat staan lange stukken wandelen, fietsen of hardlopen. Toch kom ik vrij gemakkelijk aan die 800 punten per week. Je wordt gewoon gestimuleerd om een paar keer per week een uurtje te gaan sporten en ik vind dat vanuit m'n beroepsperspectief een erg positief iets.

Arts, maar niet je huisarts. Advies is gebaseerd op online communicatie, niet op eigen bevindingen! | Strava

• Trichoglossus
t_captain schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:50:
Die weekdoelen bouwen langzaam op. Uiteindelijk vind ik het pas een beetje stretch worden als het boven de 700 gaat. Dan is elke dag genoeg wandelen niet meer voldoende en moet er tenminste 1x per week gesport worden, plus extra voor elke dag dat de 10k stappen niet is gehaald.
Jawel hoor. 4 dagen 15.000 stappen zetten is prima voor 800 punten.

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:09

Nicap

Tsssk....

Ik switch naar iOS met de watch 6. Heb nu android(miui) met een amazfit stratos. Maar de koppeling met Google fit werkt niet helemaal 100% lijkt het. Ben deze week net begonnen hoor, dus nog even in de gaten houden.

Ben gister wezen hardlopen, maar zie alleen de stappen terug in Google fit.

Watch 6 wordt pas over 3 weken geleverd helaas, dus ik moet nog even aankloten.

Heb gelukkig nog niet zoveel punten nodig.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:14
Trichoglossus schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:53:
[...]

Jawel hoor. 4 dagen 15.000 stappen zetten is prima voor 800 punten.
Maar even serieus, dat zijn heel veel stappen :o Ik heb mijn laatste 6 wandelingen in Garmin even nagekeken en loop gemiddeld zo'n 1.100 stappen per kilometer. Normaal gesproken maak ik als ik thuiswerk zo'n 2.000 stappen, dus dan zou ik nog 13.000 stappen moeten. Dat is bijna 12 kilometer! Dat is wel een lang stukje wandelen hoor (en dat 4x per week). Mijn hartslag is ook bij lange na niet hoog genoeg bij stevig wandelen (gemiddeld zo'n 41% van mijn hartslag op basis van de ASR Vitality formule ;w ). Al met al vind ik dat stappendoel echt nog niet zo makkelijk.

Zoals @Krylinck echter al zegt slaat de hartslag formule natuurlijk nergens op, eigenlijk zouden ze dit echt moeten laten meten (optioneel) om zo bijv. meer punten te kunnen krijgen (of een aangepast weekdoel). Mijn maximale hartslag is ook hoger dan hun berekening, dus ik vind het prima.

Ik loop 3x per week hard en dat is nou eenmaal een sport waar je hartslag toch al gauw boven de 70% komt, dus ik zit altijd wel gebeiteld. Geen enkele problemen om mijn doelen te halen tot noch toe en als ik een keer een training moet overslaan kan ik die resterende 200 punten prima aanvullen met twee keer 10.000 stappen of meer lopen (of natuurlijk 4 keer 7.500 stappen of meer lopen). Het loopt wel lekker hard, kom je terug van je training zie je dat je 5 euro hebt verdiend :9

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Mauritio
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-06 17:38
Hier sinds 1 December begonnen met Vitality, zit nu op 22800 punten. (Maximaal gescoord met tests, 16500 en voeding 500). Dus platinum status haal ik vrij gemakkelijk dit jaar. Overigens niet verzekerd bij ze dus na dit jaar moet ik dan toch overstappen denk ik wil ik het blijven doen.

Meestal train in tussen de 30-60 minuten waarbij ik dus 200-300 punten scoor per dag; dan gaat het vrij rap! Momenteel moet ik 650 punten per week halen en in het ergste geval kost mij dit dus 4 dagen sporten, wat sowieso wel haalbaar is.

Als ik het bij elkaar moest lopen d.m.v. stappen dan zou het een stuk uitdagender zijn..
Smart trainer, wielrenfietsje en netflix. Dan scoor je echt vrij gemakkelijk maximaal aantal punten!

• Trichoglossus
Arjan90 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:54:
[...]

Maar even serieus, dat zijn heel veel stappen :o Ik heb mijn laatste 6 wandelingen in Garmin even nagekeken en loop gemiddeld zo'n 1.100 stappen per kilometer. Normaal gesproken maak ik als ik thuiswerk zo'n 2.000 stappen, dus dan zou ik nog 13.000 stappen moeten. Dat is bijna 12 kilometer! Dat is wel een lang stukje wandelen hoor (en dat 4x per week). Mijn hartslag is ook bij lange na niet hoog genoeg bij stevig wandelen (gemiddeld zo'n 41% van mijn hartslag op basis van de ASR Vitality formule ;w ). Al met al vind ik dat stappendoel echt nog niet zo makkelijk.

Zoals @Krylinck echter al zegt slaat de hartslag formule natuurlijk nergens op, eigenlijk zouden ze dit echt moeten laten meten (optioneel) om zo bijv. meer punten te kunnen krijgen (of een aangepast weekdoel). Mijn maximale hartslag is ook hoger dan hun berekening, dus ik vind het prima.

Ik loop 3x per week hard en dat is nou eenmaal een sport waar je hartslag toch al gauw boven de 70% komt, dus ik zit altijd wel gebeiteld. Geen enkele problemen om mijn doelen te halen tot noch toe en als ik een keer een training moet overslaan kan ik die resterende 200 punten prima aanvullen met twee keer 10.000 stappen of meer lopen (of natuurlijk 4 keer 7.500 stappen of meer lopen). Het loopt wel lekker hard, kom je terug van je training zie je dat je 5 euro hebt verdiend :9
Ik loop met het werk al wat meer. Voordeel van niet kunnen thuiswerken. Daarna nog even een rondje. Ik heb geen zevenmijlslaarzen, stappen van 60cm betekent maar 9 km. Een week als deze gaat het waarschijnlijk niet lukken. Jammer dan, ik heb ook niet de behoefte om 52 weken mijn doel te halen. 45 is ook prima :+ Ik heb geen maanddoel om te halen, alleen weekdoelen.

• Krylinck
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 00:31
Arjan90 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:54:
[...]

Maar even serieus, dat zijn heel veel stappen :o Ik heb mijn laatste 6 wandelingen in Garmin even nagekeken en loop gemiddeld zo'n 1.100 stappen per kilometer. Normaal gesproken maak ik als ik thuiswerk zo'n 2.000 stappen, dus dan zou ik nog 13.000 stappen moeten. Dat is bijna 12 kilometer!
Ik kan je aanraden om op krukken te gaan lopen. Veel meer stappen per kilometer!

Arts, maar niet je huisarts. Advies is gebaseerd op online communicatie, niet op eigen bevindingen! | Strava

• geeneen643
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 15:21
[b]Mauritio in "[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. Vitality"

Als ik het bij elkaar moest lopen d.m.v. stappen dan zou het een stuk uitdagender zijn..
Smart trainer, wielrenfietsje en netflix. Dan scoor je echt vrij gemakkelijk maximaal aantal punten!
Mooi spaardoel voor in de webshop: een smarttrainer (of een Zwift of Sufferfest abonnement)

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:59
Mauritio schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:15:
Hier sinds 1 December begonnen met Vitality, zit nu op 22800 punten. (Maximaal gescoord met tests, 16500 en voeding 500). Dus platinum status haal ik vrij gemakkelijk dit jaar. Overigens niet verzekerd bij ze dus na dit jaar moet ik dan toch overstappen denk ik wil ik het blijven doen.

Meestal train in tussen de 30-60 minuten waarbij ik dus 200-300 punten scoor per dag; dan gaat het vrij rap! Momenteel moet ik 650 punten per week halen en in het ergste geval kost mij dit dus 4 dagen sporten, wat sowieso wel haalbaar is.

Merk ik ook.. Had platinum vorig jaar maar dat komt echt puur door de sportsschool. Nu alles al een tijd dicht zit en de zin voor hardlopen er niet echt is ben ik van zo 850 punten voor het weekdoel gezakt naar 350 :*)

• Spixo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07:30
SHA93 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:48:
@Sovieto

Dat is wel gek inderdaad dat het bij mij niet goed gaat. Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

Heeft iemand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen dat hij niet synchroniseert?
Ik heb ditzelfde probleem. Polar H10 hartslagband, gekoppeld aan Polar Beat op iOS. Workout is te zien in Apple Health maar ASR neemt hem niet over. Hoe heb jij dit opgelost?

• Aggressor
weet iemand het volgende?

https://www.amazon.nl/Wit...port-Black/dp/B07GXW5DHV/

dit horloge werkt met fitbit ...
kan je dan op je hartslag en stappen punten halen?

Ik heb nu een gt watch pro 2, en deze werkt alleen op stappen.
Ik wil graag een horloge wat ook met de hartstag werkt, samen met de stappen.

of weet iemand nog een alternatief?
Sport/Classic horloge rond de max 200. liefst rond de 46mm

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01:00
ioHpeiH schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:22:
Helaas moet ik hier nog steeds om de 24uur inloggen, ondanks dat de functie om ingelogd te blijven aan staat.
Heb dit op zowel mijn Samsung als mijn iPhone.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-05 07:34

Underworld

+1 Inzichtvol

Andere mensen die ook RFA (ringfit adventure) op de Switch doen? Zo niet, dan is dat een goede tip. Ik haal als een zonnetje wekelijks mijn punten. Vaak 300 punten in een keer op basis van hartslag.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• ioHpeiH
Underworld schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:55:
Andere mensen die ook RFA (ringfit adventure) op de Switch doen? Zo niet, dan is dat een goede tip. Ik haal als een zonnetje wekelijks mijn punten. Vaak 300 punten in een keer op basis van hartslag.
Meestal haal ik mijn punten met wandelen. Maar bij slecht weer pak ik ook de ringfit wel eens voor mijn dagelijkse punten. Morgen weer waarschijnlijk :-)

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
@ioHpeiH Lukt dat met een ringfit ja? Ik heb net een switch gekocht. Binnenkort nog maar eens de Ringfit kopen. Mijn vriendin zou ook graag de Ringfit hebben dus dat is weer een mooi kado.

Punten halen gaat met nu nog goed af. 600 in de week is goed te doen. 800 gaat nog wel iets meer een uitdaging worden om elke week te halen maar het het motiveert me op dit moment nog om net dat beetje extra te doen voor die punten.

Het enige vervelende vind ik de grote stappen tussen de punten. Zet je je klokje een seconde te vroeg uit zet heb je 0 punten en een seconde later 200. Maar ach daar is nog wel aan te wennen.

Always look on the bright side of life.

• ioHpeiH
@Clifdon Met een half uurtje ringfit haal
Ik de gemiddeld 60% hartslag. Dus 100 punten voor die work out.

• Vincitore
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 02-05 20:23
Longcat schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:07:
@Vincitore Koop liever een Xiaomi apparaatje. Kost 2-3 tientjes of zoiets meer, maar dan heb je ten minste iets dat werkt. Die super low cost merken en lookalikes werken voor geen meter. Op youtube is er een kanaal dat allerlei smartwatches test van o.a. Wish. Vaak is er geen touch screen, worden stappen niet goed geteld, hartslag lijkt compleet random (geeft hartslag wanneer watch op tafel ligt), frame rate is dramatisch, etc.
Deze Xiaomi smartwatch registreren alles wel op een juiste manier?

Ik zit nu aan 500 punten deze week maar met wandelen vind ik dat wel een dingetje hoor. Zeker als het naar 600-700 gaat dan moet je elke dag wandelen met 100 punten per keer.

Stats

• Longcat
  • Registratie: november 2018
Vincitore schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:52:
[...]

Deze Xiaomi smartwatch registreren alles wel op een juiste manier?

Ik zit nu aan 500 punten deze week maar met wandelen vind ik dat wel een dingetje hoor. Zeker als het naar 600-700 gaat dan moet je elke dag wandelen met 100 punten per keer.
Geen flauw idee of het werkt met Vitality, maar dat Xiaomi apparaatje doet ten minste wat het belooft in tegenstelling tot 90% van de Chinese meuk van een paar tientjes of zelfs minder dan een tientje.

Edit: kennelijk kan je via-via synchroniseren met Strava. Mogelijk werkt dat, maar wellicht ook niet. Het lijkt me niet dat de 10 euro watch van Wish oid meer kan qua sync opties. :P

[Voor 13% gewijzigd door Longcat op 06-02-2021 22:09]

• Vincitore
Dat is goed om te weten. Misschien dat er meer tweakers zijn die hier ervaring mee hebben? Ik ben benieuwd!

Stats

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-05 07:34

Underworld

+1 Inzichtvol

ioHpeiH schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:11:
Ik ben soms ook twee uur aan het zwoegen voor de 300 punten. Als je achterloopt wel echt heel handig om je punten nog net te behalen.
200 punten heb ik meestal met een uurtje en voldoende hoge hartslag.
@Clifdon In de Covid-20 periode is Ringfit echt een prima investering voor de switch.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Longcat
  • Registratie: november 2018
Nog wat observaties m.b.t. de punten en weekdoelen. Ik was eerst fan van 20-30 minuten workout voor 200 punten (80% en 70% max. hartslag) per dag. Dat was 2-3x per week een tijdje. Sinds ik >600 punten moet halen (nu 800), komt dat dus neer op 4x per week. Dat werd soms lastig i.c.m. drukte op werk en studie naast werk.
Om wat voor reden dan ook ben ik op een gegeven moment weer begonnen met workouts van een uur op 70% max. hartslag. Soms voor werktijd, dan was dat alvast in de pocket. Daardoor hoefde ik dus 3x per week (bijv. 2x 300 punten en 1x 200 punten). Gek genoeg scheelt dit gevoelsmatig ontzettend veel met 4x per week.

Overall ben ik best wel fan van Vitality. De punten zouden wat beter kunnen, maar ik heb weinig suggesties die de moeilijkheid niet naar beneden zouden halen. Ze zouden wellicht wat meer niveaus kunnen toevoegen, zodat je niet net 1 BPM of minuut tekort komt en 0 punten scoort. Zonder Vitality zou ik sowieso minder vaak sporten. Buiten het financiële aspect van de cadeaubonnen en Apple Watch cashback is het ook gewoon een 'kick' om je weekdoel te halen.
Vitality geeft net het duwtje om wel te gaan sporten. Als je op zondag nog 200 punten moet, maar het is slecht weer of je hebt op zaterdag iets teveel wijn op, dan ga je met Vitality wellicht alsnog en anders was je lekker binnen gebleven. Al die duwtjes tikken volgens mij best wel aan. :)

• Aggressor
weet iemand of de samsung gear fit 2 werkt? met hartslag en stappen?

• gysman11
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Vincitore schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:52:
[...]

Heerlijk, iedere dag wandelen.

• Jurgen1989
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-06 20:28
Vandaag 17000 stappen gezet met m'n Fitbit, registreert ASR vitality er maar 7700..
Iemand hier bekend mee?

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Ik ga weer een weekje pauze nemen van het weekdoen. Met nachttemperaturen onder de -10 wordt de late avondwandeling met de hond te koud. Deze week heb ik 900 punten verzameld, Volgende week zet ik mijn eigen target op 500 om op koers te blijven voor het maanddoel.

• klaaas
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17-06 15:52
Ik haal het gros van mijn punten met fietsen dus dat wordt hem komende week ook niet. Misschien nog een keertje met de MTB in de sneeuw spelen, maar ik denk dat het toch vooral wandelen wordt. Gelukkig is dat ook geen straf in de sneeuw.

Ik roep ook maar wat

• skaaf
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
Jurgen1989 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:38:
Vandaag 17000 stappen gezet met m'n Fitbit, registreert ASR vitality er maar 7700..
Iemand hier bekend mee?
Probeer eens handmatig in de Fitbit app te synchroniseren met de armband.
Mocht dat niet werken dan kun je ook de armband opnieuw toevoegen aan de Fitbit app. Soms gaat de connectie tussen app en Fitbit verloren.

• Slarno
klaaas schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:46:
Ik haal het gros van mijn punten met fietsen dus dat wordt hem komende week ook niet. Misschien nog een keertje met de MTB in de sneeuw spelen, maar ik denk dat het toch vooral wandelen wordt. Gelukkig is dat ook geen straf in de sneeuw.
Same here, ik sla een weekje over qua punten. Hooguit een beetje over verharde fietspaden door het bos maar een route op de mtb gaat zeker niet lukken.

• Sadie
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 21:08
Aggressor schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:03:
weet iemand of de samsung gear fit 2 werkt? met hartslag en stappen?
Ik heb een Samsung Gear Fit2 gekoppeld aan de Samsung Health app en dat werkt prima. Het kan voordelig zijn de Google Fit app ook te installeren. Deze registreert bij mij meer stappen dan de Fit2 8)

[Voor 1% gewijzigd door Sadie op 07-02-2021 23:09. Reden: Kleine toevoeging]

• Aggressor
Sadie schreef op zondag 7 februari 2021 @ 23:06:
[...]

Ik heb een Samsung Gear Fit2 gekoppeld aan de Samsung Health app en dat werkt prima. Het kan voordelig zijn de Google Fit app ook te installeren. Deze registreert bij mij meer stappen dan de Fit2 8)
En de hartslag pakt hij ook?
Daar haal ik.meer punten op denk ik

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:48
Afgelopen week voor het eerst mijn punten niet gehaald (750), maar ik moet er deze week toch gewoon 800. Had verwacht dat het doel gelijk zou blijven.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

• Negare
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 05:16
Aggressor schreef op maandag 8 februari 2021 @ 05:11:
[...]

En de hartslag pakt hij ook?
Daar haal ik.meer punten op denk ik
Ik heb zelf ook de Samsung Fit2 aangeschaft om punten te kunnen halen op basis van hartslag (had eerst een Xiaomi maar hiervoor heb je een workaround nodig), hartslag pakt hij maar is niet 100% nauwkeurig. Ik heb een review geschreven waar je ook wat screenshots kunt zien.

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
Gewoon even een tip: ik heb vanochtend ruim 1 uur staan sneeuwruimen met mijn horloge aan, gemiddelde hartslag hoog genoeg om toch weer 200 punten te verdienen. Dus, als je gaat sneeuwruimen: dat is zo inspannend dat je hartslag waarschijnlijk wel wat omhoog gaat. Ik kwam geloof ik gemiddeld op 132bpm wat om en nabij de 69% is (ik had dus bijna 300 punten). Te veel gekletst met de buren tussendoor :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Vincitore
gysman11 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:43:
[...]

Heerlijk, iedere dag wandelen.
Klopt doen we ook heel vaak! Nu vaak al 4x in de week maar met 2 kleine kinderen is het een uitdaging die fulltime thuis zijn door de lockdown.
Hebben heel veel Gewand een, alleen afgelopen week het doel van 500 pt niet behaald. Ik was in de veronderstelling dat het benodigde aantal punten dan zou zakken, maar helaas... Een extra 50 punten nodig.. Dat is wel balen.

Stats

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 17-06 17:26
Vincitore schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 06:49:
[...]

Klopt doen we ook heel vaak! Nu vaak al 4x in de week maar met 2 kleine kinderen is het een uitdaging die fulltime thuis zijn door de lockdown.
Hebben heel veel Gewand een, alleen afgelopen week het doel van 500 pt niet behaald. Ik was in de veronderstelling dat het benodigde aantal punten dan zou zakken, maar helaas... Een extra 50 punten nodig.. Dat is wel balen.
Ik lees vaker dat mensen verwachten dat het doel méteen zakt nadat je het doel niet gehaald heb: van de zomer was ik minder doel gericht bezig met asr en heb ik een maandlang mn weekdoelen niet gehaald, hier het verloop;

Het loopt eerst zelfs nog op om dan gestaag naar 500 terug te zakken. Daarna blijft hij twee weken op 500.

Hier staat wat

• AeroR
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 13:22
Het lijkt me dat het weekdoel niet meteen terugloopt omdat je ongesynchroniseerde activiteiten tot een week (of 2?) later alsnog kunt synchroniseren. Als je veel activiteiten in het weekend doet, zou je kunnen wachten met synchroniseren tot maandag. Op zondagavond lijkt het dan alsof je je weekdoel niet hebt gehaald, doel gaat naar beneden, en na synchronisatie haal je alsnog je weekdoel van vorige week. Zo werkt het helaas niet ;)

• Mystic_Vamp
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17-06 16:41
Ik wilde mijn ervaring eens delen.

Eind december overgestapt op Ditzo en de apple Watch aangeschaft via a.s.r.

Met de verwachting dat ik zou werken aan een maandoel, om de Apple Watch terug te verdienen, was ik toch enigszins verbaast dat er ook bol.com kaarten te verdienen waren... Mij hoor je niet klagen!

Inmiddels begonnen aan de zesde week. Ik verdien mijn punten door te wandelen met de hond. Zonder al te veel inspanning is 10.000 stappen per dag vrij gemakkelijk te halen, hoewel er dagen tussen zitten waarbij ik het niet haal.

Met de juiste verdeling tussen 10.000 stappen (100 punten) en 7500 stapen (50 punten) lukt het prima om je maandoel te halen.

Om ook het weekdoel te halen, zie ik aankomen dat ik ééns per week de 15.000 stappen moet gaan halen (200 punten) 7x 100 punten zal namelijk niet genoeg zijn, want je weekdoel gaat groeien naar 800 punten. De dagen dat ik 200 punten heb gehaald, zijn de dagen waarop ik heb gestofzuigd en gedweild. Dat tikt best aardig aan.

Anyway, in twee jaar tijd
104x weekdoel = €520,- bol.com
24 x maandoel = ~€460,- cashback

Dan is er óók nog een jaardoel. Als je die behaald, ontvang je ook nog eens korting op je aanvullende verzekering. Daar komt ook nog eens bij dat ik minder ben gaan betalen voor mijn verzekering.

• geeneen643
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 15:21
Arjan90 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:39:
Gewoon even een tip: ik heb vanochtend ruim 1 uur staan sneeuwruimen met mijn horloge aan, gemiddelde hartslag hoog genoeg om toch weer 200 punten te verdienen. Dus, als je gaat sneeuwruimen: dat is zo inspannend dat je hartslag waarschijnlijk wel wat omhoog gaat. Ik kwam geloof ik gemiddeld op 132bpm wat om en nabij de 69% is (ik had dus bijna 300 punten). Te veel gekletst met de buren tussendoor :+
Uitstekende tip, flink sneeuw geruimd en in 31 min toch weer 200 punten verdiend ondanks een geplande rustdag :*)

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Mystic_Vamp schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:47:

Met de verwachting dat ik zou werken aan een maandoel, om de Apple Watch terug te verdienen, was ik toch enigszins verbaast dat er ook bol.com kaarten te verdienen waren... Mij hoor je niet klagen!

Inmiddels begonnen aan de zesde week. Ik verdien mijn punten door te wandelen met de hond. Zonder al te veel inspanning is 10.000 stappen per dag vrij gemakkelijk te halen, hoewel er dagen tussen zitten waarbij ik het niet haal.

Met de juiste verdeling tussen 10.000 stappen (100 punten) en 7500 stapen (50 punten) lukt het prima om je maandoel te halen.

Om ook het weekdoel te halen, zie ik aankomen dat ik ééns per week de 15.000 stappen moet gaan halen (200 punten) 7x 100 punten zal namelijk niet genoeg zijn, want je weekdoel gaat groeien naar 800 punten. De dagen dat ik 200 punten heb gehaald, zijn de dagen waarop ik heb gestofzuigd en gedweild. Dat tikt best aardig aan.

Dan is er óók nog een jaardoel. Als je die behaald, ontvang je ook nog eens korting op je aanvullende verzekering. Daar komt ook nog eens bij dat ik minder ben gaan betalen voor mijn verzekering.
Ik ben ook positief verrast. Ben nu met de tweede week bezig. Nog 350 punten voor de halve cashback van de eerste maand. Die zal ik denk ik elke maand wel gaan halen de hele cashback.

Maar wat betreft die bol.com bonnen. Kun je echt elke week gewoon zo’n tegoed daar voor verdienen? Of zit daar een max aan? Want dan is het idd wel heel erg goed besparen. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat er een max aan zat.

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21:57
Nicap schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:44:
Maar wat betreft die bol.com bonnen. Kun je echt elke week gewoon zo’n tegoed daar voor verdienen? Of zit daar een max aan? Want dan is het idd wel heel erg goed besparen. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat er een max aan zat.
Er is geen maximum, elke week kan je 1 tegoed (dus 5 euro) verdienen als je het weekdoel haalt. Dus 52/53 maal per jaar.

4225 Wp (8 x 325 Wp oost & 5 x 325 Wp west)

• fotowillemk
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 08:26
Nicap schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:44:
[...]

Ik ben ook positief verrast. Ben nu met de tweede week bezig. Nog 350 punten voor de halve cashback van de eerste maand. Die zal ik denk ik elke maand wel gaan halen de hele cashback.

Elke week dat je je weekdoel haalt krijg je een tegoed van € 5, wat je kunt omzetten in kadebonnen van oa Bol.com. 4 tegoeden is een bon van €20. Bonnen zijn stapelbaar en blijven, meen ik, 3 jaar geldig.
https://www.asr.nl/vitality/beloningen

• Slickk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06:39
ioHpeiH schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:11:
Hoe registreer je een workout waarbij je op je plek blijft? Gebruik je daarvoor je Apple Watch? Die heb ik namelijk ook, maar tot nu toe alleen gebruikt voor de Hardlopen workout.

Eigenlijk hetzelfde als met sneeuwruimen; met welke app of op welke manier registeren jullie die activiteit?

• Sovieto
  • Registratie: juli 2017
Slickk schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Hoe registreer je een workout waarbij je op je plek blijft? Gebruik je daarvoor je Apple Watch? Die heb ik namelijk ook, maar tot nu toe alleen gebruikt voor de Hardlopen workout.

Eigenlijk hetzelfde als met sneeuwruimen; met welke app of op welke manier registeren jullie die activiteit?
Ik doe dat meestal met Yoga

• Cis
Mystic_Vamp schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:47:

Voordeel van het thuuswerken: bijna nooit meer ziek.
Maar als je corona oppikt,. Denk ik zomaar dat je 2 of 3 weken je wekdoel niet gaat halen.
En als je een keer je been breekt, wordt het ook al lastig.

Kortom: zolang alles goed blijft gaan, klopt je prognose. Ik haal nu nog 1400 punten per week. Maar ikzelf houd er ook rekening mee dat ik door onvoorziene omstandigheden toch een aantal weken ga mislopen. :)

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Sovieto schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:58:
[...]

Ik doe dat meestal met Yoga
Je Apple Watch heeft tal van indoor workouts die je kan starten. Rowing machine, Dance, Indoor run, Stair stepper, Core training, Functional strength training, ...

Voor Vitality maakt het niet uit welke je start, als er maar een doorlopende meting van je hartslag voor tenminste 20/30/60 minuten in zit.

• Slickk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06:39
t_captain schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:08:
[...]

Je Apple Watch heeft tal van indoor workouts die je kan starten. Rowing machine, Dance, Indoor run, Stair stepper, Core training, Functional strength training, ...

Voor Vitality maakt het niet uit welke je start, als er maar een doorlopende meting van je hartslag voor tenminste 20/30/60 minuten in zit.
Dat is wat ik wou weten, dankje!

• nieksvd
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 24-05 22:36
Mijn Vitality pakt geen stappen meer van Google Fit.. iemand met hetzelfde probleem en/of een oplossing? Ik sync m'n Mi Band 4 naar Google Fit en dan naar Vitality. Zou volgens de klantenservice niet moeten werken, maar ik heb het maandenlang zo gedaan.

Opeens is het afgelopen en komt er helemaal niks door van Google Fit.. Zelfs stappen van mn telefoon niet, die overigens wel goed syncen via Samsung Health.

• lucatoni
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17-06 17:43
nieksvd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:49:
Mijn Vitality pakt geen stappen meer van Google Fit.. iemand met hetzelfde probleem en/of een oplossing? Ik sync m'n Mi Band 4 naar Google Fit en dan naar Vitality. Zou volgens de klantenservice niet moeten werken, maar ik heb het maandenlang zo gedaan.

Opeens is het afgelopen en komt er helemaal niks door van Google Fit.. Zelfs stappen van mn telefoon niet, die overigens wel goed syncen via Samsung Health.
Heb je de vitality app recent geupdate? Er komen regelmatig updates voorbij, die niet altijd positief zijn. Wellicht kan je terug naar een eerdere versie?
https://apkpure.com/a-s-r...tive.asrVitality/versions (installeren op eigen risico natuurlijk...)

• RobertowNL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:03

RobertowNL

For your gear!

nieksvd schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:49:

Werkte hier afgelopen woensdag nog goed, vanaf wanneer werkt het bij jou niet meer?

• nieksvd
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 24-05 22:36
RobertowNL schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:14:
[...]

Werkte hier afgelopen woensdag nog goed, vanaf wanneer werkt het bij jou niet meer?
Sinds de week van 11 januari, al best een tijdje dus
lucatoni schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 07:39:
[...]

Heb je de vitality app recent geupdate? Er komen regelmatig updates voorbij, die niet altijd positief zijn. Wellicht kan je terug naar een eerdere versie?
https://apkpure.com/a-s-r...tive.asrVitality/versions (installeren op eigen risico natuurlijk...)
Niet dat ik weet, maar zou goed kunnen.. Zal het eens proberen, thanks

• dr86
  • Niet online
fotowillemk schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:32:
[...]

Elke week dat je je weekdoel haalt krijg je een tegoed van € 5, wat je kunt omzetten in kadebonnen van oa Bol.com. 4 tegoeden is een bon van €20. Bonnen zijn stapelbaar en blijven, meen ik, 3 jaar geldig.
https://www.asr.nl/vitality/beloningen
Je moet ze wel eerst verzilveren, want tegoeden van asr zelf blijven maar 8 weken geldig. De bol bon idd 3 jaar.

Vind het wel jammer dat het weekdoel zo snel op loopt,als je het doel behaald hebt.

• Clifdon
Deze week een weekdoel van 600 pt. Vorige week het weekdoel met de hak over de sloot gehaald. Gisteren 3 wandelingen moeten maken om op 15.000 stappen te komen. Met al dat ijs op de wegen was stevig doorstappen niet zo'n succes. Hopelijk deze week eenvoudiger.

• sham27
Clifdon schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:02:
Deze week een weekdoel van 600 pt. Vorige week het weekdoel met de hak over de sloot gehaald. Gisteren 3 wandelingen moeten maken om op 15.000 stappen te komen. Met al dat ijs op de wegen was stevig doorstappen niet zo'n succes. Hopelijk deze week eenvoudiger.
Afgelopen 2 weken mijn weekdoelen niet gehaald. Planning icm sneeuw werkte niet mee.

750 -> niet gehaald
800 -> niet gehaald
deze week terug gezet naar 750

Het moet vanaf deze week weer goed komen, crossfit kan nu gewoon doorgaan. En ik moet ook voor mijn maanddoel wel puntjes blijven sprokkelen.

• Tano
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 17-06 09:11
Bij mij is het synchroniseren met Strava met de Vitality app (iOS) gestopt dit weekend. Ik zie dat de laatste synchronisatie zaterdag om 8.00 heeft plaats gevonden en voor de activiteiten daarna (indoor roeien) heb ik ook geen punten meer gehad. Reboot van de telefoon mocht niet baten.

Hebben meer mensen dit probleem?

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:41
Schaatsen jullie niet? Afgelopen 3 dagen 300 punten gehaald met een Schaats-workout :-) Ik had aan het begin van de week al wat gewandeld dus in totaal 1500 punten in een week binnen gesleept.
Helaas zal ik nu wel weer 10 jaar moeten wachten :-)

• Nicap

Nicap

Tsssk....

wmeester schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:27:
Schaatsen jullie niet? Afgelopen 3 dagen 300 punten gehaald met een Schaats-workout :-) Ik had aan het begin van de week al wat gewandeld dus in totaal 1500 punten in een week binnen gesleept.
Heb gister wel een aardig stuk geschaatst. Helaas geen workout gestart. Kwam uit op slechts 4000 stappen na de tocht. Die was toch echt wel langer dan 3 km. Helaas.
Maar haal de punten makkelijk. Als ik vroege dienst heb wandel ik naar het werk. Kom die dag dan ook boven de 15k stappen. Vorige week dus al 1000 punten aan alleen wandelen door de week.
Nog 750 punten voor de volledige cashback.

• Kimetj
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15-06 23:38
wmeester schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:27:
Ja, ik heb deze week ook erg veel punten behaald door het schaatsen. :)

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
De eerste 20 euro Bol.com tegoed was prima bij elkaar te wandelen, maar nu begint het weekdoel toch wel ambitieus te worden :+ Omdat elke keer als het doel behaald wordt, het doel met 50 punten stijgt (en ik dan 700 punten moet scoren voor de laatste 5 euro) leek het me verstandig een pauze in te lassen, zodat het puntendoel daalt.

Jammer genoeg is mijn doel nu voor de vierde keer op rij 550 punten -O-

Dat het de eerste keer gelijk zou blijven, had ik wel verwacht. Maar de week daarna had ik eigenlijk al op 500 punten gerekend, wat niet zo bleek te zijn. En nu opnieuw... 550 punten :/

Ik had begrepen dat het puntenaantal terug zou vallen nadat je 2 weken het doel niet haalt?

• sham27
Richh schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:04:
De eerste 20 euro Bol.com tegoed was prima bij elkaar te wandelen, maar nu begint het weekdoel toch wel ambitieus te worden :+ Omdat elke keer als het doel behaald wordt, het doel met 50 punten stijgt (en ik dan 700 punten moet scoren voor de laatste 5 euro) leek het me verstandig een pauze in te lassen, zodat het puntendoel daalt.

Jammer genoeg is mijn doel nu voor de vierde keer op rij 550 punten -O-

Dat het de eerste keer gelijk zou blijven, had ik wel verwacht. Maar de week daarna had ik eigenlijk al op 500 punten gerekend, wat niet zo bleek te zijn. En nu opnieuw... 550 punten :/

Ik had begrepen dat het puntenaantal terug zou vallen nadat je 2 weken het doel niet haalt?
Bij 750/800 is dat dus inderdaad zo. Maar wellicht vinden ze 550 dusdanig laag dat ze minder hard terugzakken.

Tot 600 haalde ik het redelijk moeiteloos, maar daarboven moet ik wel vaak extra keer sporten of af en toe rondje lopen.

• lucatoni
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17-06 17:43
Ipv wandelen is een (thuis) workout van 30 minuten veel effectiever. Dan heb je 200 punten in 30 minuten. Ik zelf vind wandelen prettiger, maar doe soms een workout wanneer in minder tijd heb.

• sham27
lucatoni schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:50:
Ipv wandelen is een (thuis) workout van 30 minuten veel effectiever. Dan heb je 200 punten in 30 minuten. Ik zelf vind wandelen prettiger, maar doe soms een workout wanneer in minder tijd heb.
Als je een beetje je best doet ben je zelfs in 20min al klaar.

Ik doe 2x per week crossfit bij een box en daarnaast 1x 20min hardlopen of thuis sporten.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 01:00
Apple watch cashback is zojuist weer binnengekomen :)

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:36

ralpje

Deugpopje

Ik heb gisteren via de Vitality app de AW6 besteld because why not.
De site zegt 'levertijd ca. 14 werkdagen', de bevestigingsmail zegt 'we proberen binnen 5 werkdagen te leveren'.... Heeft iemand recente ervaringen met de levertijd bij bestellen op deze manier?

365Dude - Strava

• MoiZie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:27
ralpje schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:10:
De site zegt 'levertijd ca. 14 werkdagen', de bevestigingsmail zegt 'we proberen binnen 5 werkdagen te leveren'.... Heeft iemand recente ervaringen met de levertijd bij bestellen op deze manier?
Binnen 48 uur in huis 1,5/2 weken geleden.

• Akrobat501
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 23:10
ralpje schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:10:
Zondag 7 februari heb ik 'm besteld. Kwam woensdag 10 februari aan.
Was er blij verrast over aangezien ik ervan uitging dat het langer ging duren.

Betreft een 44mm silver watch, wellicht maakt kleur en formaat nog uit qua levertijden.

• domiTweakers
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 07:45
Ik heb voor het eerst een maanddoel behaald, wordt dit aan het eind van de maand op de rekening gestort?

• Capacitor
  • Laatst online: 23:32
domiTweakers schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:55:
Ik heb voor het eerst een maanddoel behaald, wordt dit aan het eind van de maand op de rekening gestort?
Nee, ik geloof pas rond de 20e van de volgende maand.

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 21:57
Capacitor schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:05:
Nee, ik geloof pas rond de 20e van de volgende maand.
Inderdaad, in de tweede helft van de volgende maand. Ik heb gisteren de ~19 euro van januari ontvangen.

4225 Wp (8 x 325 Wp oost & 5 x 325 Wp west)

• Aggressor
Kan ik in Google fit ook een goedkope hartslag band koppelen en deze gebruiken voor mijn hartslag in ASR vitality?

[Voor 80% gewijzigd door Aggressor op 18-02-2021 14:12]

• DKjordy
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
Aggressor schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:02:
Kan ik in Google fit ook een goedkope hartslag band koppelen en deze gebruiken voor mijn hartslag in ASR vitality?
Nee dat kan niet, via Google Fit kan je alleen punten voor stappen halen. Hier kun je zien via welke apps/trackers je punten voor hartslag kan krijgen.

• frtmlk
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12-06 20:02
Aggressor schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:02:
Ik liep hier ook tegenaan. Het werd steeds lastiger om alleen met stappen m'n weekdoel van 800 te halen. Nu heb ik via marktplaats een skagen falster 2 gekocht voor 50 euro. Halfuurtje hardlopen via Strava levert nu qua hartslag 200 punten op. Weekdoel is zo prima te doen👍

• Clifdon
Di en woe 200 punten door 20 min hard naar huis te fietsen. Donderdag een uur sporten met trainer vanuit de zaak is 300 punten. Dan hoef ik nog maar twee dagen 7500 stappen te zetten. Komt best goed zo.

• dongilles
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17-06 11:29
Vraagje over hoe de trainingsminuten worden berekend op de applewatch.

Bijvoorbeeld met buiten fietsen

Ik ga met de electrische fiets naar het welk +/- 1 uur enkele reis. op het einde van de dag krijg ik bijna 120 minuten aan trainingsminuten

mijn vriendin heeft vandaag 1.75 uur gefietst en heeft maar 20 min aan trainingsminuten toegekend gekregen.

Dit terwijl we beide +/- dezelfde gemiddelde hartslag hadden (ik 113 en zij 111)
Extra zuur voor haar omdat ze met 111 hartslag net niet aan de punten komt hiervoor moet ze 112 hebben

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:20
dongilles schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:11:
Vraagje over hoe de trainingsminuten worden berekend op de applewatch.

Bijvoorbeeld met buiten fietsen

Ik ga met de electrische fiets naar het welk +/- 1 uur elke reis. op het einde van de dag krijg ik bijna 120 minuten aan trainingsminuten

mijn vriendin heeft vandaag 1.75 uur gefietst en heeft maar 20 min aan trainingsminuten toegekend gekregen.

Dit terwijl we beide +/- dezelfde gemiddelde hartslag hadden (ik 113 en zij 111)
Extra zuur voor haar omdat ze met 111 hartslag net niet aan de punten komt hiervoor moet ze 112 hebben
Volgens mij zijn de trainingsminuten heel persoonsafhankelijk, heeft te maken met hartslag in rust en andere variabelen. Ben er ook nog niet echt achter hoe die nou berekend wordt. Wat Apple er zelf over zegt:
Every full minute of movement that equals or exceeds the intensity of a brisk walk counts toward your daily Exercise and Move goals.
https://support.apple.com/en-us/HT207941

Een hartslag verschilt heel erg per persoon en daarom kan het zo zijn dat met dezelfde inspanning jij een andere hartslag haalt dan je vriendin. Verder maken de trainingsminuten (de groene ring) niets uit voor je Vitality doel; die kijkt echt alleen naar lengte van de workout (moet je 'm wel aanzetten als Workout via de standaard app uiteraard) en je gemiddelde hartslag in die workout. Onafhankelijk van je trainingsminuten dus.

[Voor 7% gewijzigd door wardjj op 19-02-2021 11:50]

• Aggressor
frtmlk schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:14:
[...]

Ik liep hier ook tegenaan. Het werd steeds lastiger om alleen met stappen m'n weekdoel van 800 te halen. Nu heb ik via marktplaats een skagen falster 2 gekocht voor 50 euro. Halfuurtje hardlopen via Strava levert nu qua hartslag 200 punten op. Weekdoel is zo prima te doen👍
Dit ga ik proberen met de Gear fit 2 van Samsung.
Gister heb ik een ASR account aangemaakt...

Nu moet ik zeker wachten tot maandag? Dan kan je pas een weekdoel selecteren?

• frtmlk
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 12-06 20:02
Aggressor schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:12:
[...]

Dit ga ik proberen met de Gear fit 2 van Samsung.
Gister heb ik een ASR account aangemaakt...

Nu moet ik zeker wachten tot maandag? Dan kan je pas een weekdoel selecteren?
Vanaf maandag dan inderdaad. Het weekdoel wordt voor je gekozen en zal in het begin laag zijn

• Aggressor
frtmlk schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:25:
[...]

Vanaf maandag dan inderdaad. Het weekdoel wordt voor je gekozen en zal in het begin laag zijn
Ja ben benieuwd of de Galaxy fit 2 goed werkt met de hartslag.
Half uur of langer met hoge hartslag red ik wel ;)

• Cis
https://nos.nl/artikel/23...rek-bij-verzekeraars.html

Zo, 2 maanden na de massale reclamecampagne worden ook de nieuwsmedia wakker :+

• Ferra
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:12
Cis schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:18:
https://nos.nl/artikel/23...rek-bij-verzekeraars.html

Zo, 2 maanden na de massale reclamecampagne worden ook de nieuwsmedia wakker :+
Ben wel benieuwd hoeveel actieve gebruikers ASR vitality heeft; hoe succesvol is het nou echt?

• Annedumi
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 03-03 21:01
Heeft iemand een tip. Als ik strava aanzet op mijn Applewatch wordt deze niet overgenomen in de punten van ASR app. Wel als ik de workout app aanzet! Iemand een idee hoe ik dat oplos?

• Cis
Annedumi schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:26:
Heeft iemand een tip. Als ik strava aanzet op mijn Applewatch wordt deze niet overgenomen in de punten van ASR app. Wel als ik de workout app aanzet! Iemand een idee hoe ik dat oplos?
Als je activiteit in Strava komt inclusief hartslag, moet deze gewoon in de ASR Vitality omgeving worden gesynchroniseerd. Zo doe ik het ook. Zie je de activiteit wel in je strava staan?

Je moet je Strava natuurlijk wel via de Vitality app hebben gekoppeld, zodat ASR Vitality alle rechten heeft om je Strava activities uit te lezen (incl je private activities). Maar ik neem aan dat je dat wel ingesteld hebt :)

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Valt me op dat de weekdoelen niet meer zo makkelijk omlaag komen.

Ik heb de afgelopen twee weken wat rustiger aan gedaan. 2x 550 punten bij elkaar gewandeld. Toch blijft mijn weekdoel op 800 staan. De vorige keer dat ik een weekje oversloeg merkte ik meteen dat de weekdoelen naar 750 of 700 daalden.

• Aggressor
frtmlk schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:25:
[...]

Ff een kleine update.
Ik heb de Galaxy fit 2 in gebruik genomen.
Koppelen ging in 1x goed.
Zonet 45min aan het hardlopen geweest .. gem hartslag 156
Eerste 200 punten binnen :)

Waar staat trouwens de 5 euro bol tegoed bon?
Ik zie alleen Etos en spaartegoed?

[Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 22-02-2021 14:36]

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 17-06 17:26
Zou een mod (@t_captain bijvoorbeeld) deze kunnen toevoegen aan de TS:

Verteld de ins-en-outs van het ASR programma (perspectief ASR):

Hier staat wat

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True