Verwijderd

Wat me opvalt is dat er op deze foto's net zoals de eerdere foto met de 3 mannen, een groene vloer te zien is. Waarbij die eerdere foto soms als fake werd beschouwd, denk ik dat die foto echt is.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 00:42:
Ik verwacht als eigenaar van de PS4 versie ook dat het gratis is :+ niet dat ik die game nog een keer ga spelen, maar het idee zeg maar. MM wil ik zeker wel op de PS5 spelen, maar dan moet de prijs wel naar verhouding zijn.
Ik ga er vanuit dat de patch gratis is en dat MM € 40,- kost. En wellicht full priced voor de bundel met de eerste game.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55
Raem schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:54:
[...]

Haal je niet 2 dingen door elkaar? BC is er inderdaad voor nagenoeg elke PS4 game op day 1. Dus ook voor GTA5. Maar niet elke game krijgt ook een PS5 update. Al genoeg games waarvoor bekend is dat de patch gratis is.

GTA mag je inderdaad weer voor betalen, waarschijnlijk omdat het niet alleen een patch is, maar ook een uitbreiding. Die is in het begin ook nog gratis geloof ik.
Sony heeft wat dat betreft ook weinig uit te leggen. De developers staan vrij om gratis enhanced versies beschikbaar te stellen. Dat ze ervoor kiezen om geld te vragen is begrijpelijk, aangezien hier ook resources in gestopt moeten worden die ze ook in nieuwe games hadden kunnen steken. Sony zorgt er enkel voor dat het mogelijk is om de PS4-versie op de PS5 te spelen, dat is wat ze gezegd hebben met dat verhaal over die honderd (ondertussen groot deel van de 4000 beschikbare) games.

This is absolutely ridiculous

Starbucks schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:39:
[...]

Smaken verschillen zeggen we maar. :X
Persoonlijk denk ik de minst ogende console sinds mensenheugenis. Ik vind hem heel kinderachtig en euhhh... gigantisch! Niks voor in de woonkamer om eerlijk te zijn. Zou hem in de kast stoppen, maar is daar denk ik te groot voor en dan zit je weer met de temperaturen van dat ding. Hadden ze bij Sony wat beter over na moeten denken.
Nou smaken verschillen inderdaad en het het design van de Playstation 5 verschilt in ieder geval met mijn smaak 8)7 . Ik hoop dus ook dat hij in mijn tv meubel kan, al wordt het door zijn omvang nog spannend of dat ook zo gaat zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

FMS schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:54:
[...]

Dat ziet er vervangbaar of in elk geval makkelijk overspuitbaar uit! Ook lekker dik.
Ja dat is wel een positief iets idd, dan ga ik ze ook laten spuiten vermoed ik.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-11 20:50
[...]
Haal je niet 2 dingen door elkaar? BC is er inderdaad voor nagenoeg elke PS4 game op day 1. Dus ook voor GTA5. Maar niet elke game krijgt ook een PS5 update. Al genoeg games waarvoor bekend is dat de patch gratis is.

GTA mag je inderdaad weer voor betalen, waarschijnlijk omdat het niet alleen een patch is, maar ook een uitbreiding. Die is in het begin ook nog gratis geloof ik.
Ik begrijp het verschil wel
Maar aan het einde van de rit komt het er straks op neer dat we weer mogen betalen voor al die games, wat gewoon niet de bedoeling moet zijn. Een paar sleutelwoorden van nex gen zijn 'scalabilty' en 'ease of development'. Wel dat ze dat nu maar tonen met patches die gewoon als simpele update worden gebracht.
Ze willen je binden aan hun ecoosysteem, dus dan moeten moeten ze ook maar zorgen dat de content die je koopt bij hen volledig compatible is met hun ecosysteem.
Dat verhaal met GTA V klinkt ook weer als een trucje om de ps5 patch achter een paywall te steken; prima dat er betaalde content bijkomt, maar die ps5 patch zou gratis moeten zijn. Bij een pc betaal je toch ook niet telkens opnieuw wanneer er een update komt? En R* kennende zal die uitbreiding wel niet veel voorstellen. Dat wordt een constructie van 40 euro voor die ps5 patch, 2 waardeloze online missies en wat shark cards.
En zolang mensen die praktijken blijven verdedigen blijven de devs ook lekker geld vragen. :>

• Anton.net
Ridicuul schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:38:
[...]
De developers staan vrij om gratis enhanced versies beschikbaar te stellen. Dat ze ervoor kiezen om geld te vragen is begrijpelijk, aangezien hier ook resources in gestopt moeten worden die ze ook in nieuwe games hadden kunnen steken.
Je gaat bijna medelijden krijgen met ze; R* die liever devs gebruikt om hun cash cow nog verder uit te melken dan om een nieuwe game te maken. Wat moedig van ze :>
Die ps5 versie moet gewoon een gratis update zijn. Het geld dat ze daarin steken verdienen ze weer 5x terug met GTAO en commercials and whatnot

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Anton.net schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Je gaat bijna medelijden krijgen met ze; R* die liever devs gebruikt om hun cash cow nog verder uit te melken dan om een nieuwe game te maken. Wat moedig van ze :>
Die ps5 versie moet gewoon een gratis update zijn. Het geld dat ze daarin steken verdienen ze weer 5x terug met GTAO en commercials and whatnot
En als uit hun cijfers blijkt dat door het betaald te maken ze het 10x terugverdienen? Leuk om wat uit de lucht gegrepen getalletjes te roepen, dat kan iedereen.

• dutchgio
  • Laatst online: 10:44
Tja, het online gebeuren is een cash cow en dezelfde game als remaster op een nieuw platform uitbrengen is ook al jaren een succesformule, kijk naar een Skyrim van 10 jaar oud. Die cirkel is weer rond als ze die straks ook voor de PS5 uitbrengen.

Het is gewoon een goede game en R* heeft ontdekt dat je ook veel geld kunt verdienen door content toe te blijven voegen in plaats van jaren lang werk in een nieuwe game te stoppen.

De Online variant wordt voor de PS5 wel gratis, mogelijk brengen ze ook eindelijk de DLC naar de singleplayer, dan is een betaalde upgrade het wellicht wel waard.

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55
Anton.net schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Tja, voor niets gaat de zon op. Rockstar is geen liefdadigheidsinstelling en ze gaan zeker geen geld op tafel laten liggen als ze voor deze upgrade nog wat kunnen vangen. Het is mooi dat er developers zijn die er niets voor vragen, maar het is een uiteindelijk de keuze aan de speler om wel of niet te betalen. Ik laat deze versie van GTA V gewoon schieten. Zo kost het me ook niks.

This is absolutely ridiculous

• Anton.net
Mr_Tomatohead schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:20:
[...]

En als uit hun cijfers blijkt dat door het betaald te maken ze het 10x terugverdienen? Leuk om wat uit de lucht gegrepen getalletjes te roepen, dat kan iedereen.
De concrete cijfers boeien hier ook niet, dient gewoon om mijn punt te maken.
Wie zijn belangen verdedig je eigenlijk? Die van jou of die van een multinational?
De optie die winst maximaliseert voor R* is ook de meeste aanvaardbare voor de markt en ons als consument?
Kom eens op voor jezelf zou ik zeggen. Als ik eigenaar ben van een ps4+ps5+GTAV voor PS, dan verwacht ik dat die producten volledig compatible zijn met elkaar, en niet achter een paywill zitten.

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Anton.net schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:47:
[...]

De concrete cijfers boeien hier ook niet, dient gewoon om mijn punt te maken.
Wie zijn belangen verdedig je eigenlijk? Die van jou of die van een multinational?
De optie die winst maximaliseert voor R* is ook de meeste aanvaardbare voor de markt en ons als consument?
Kom eens op voor jezelf zou ik zeggen. Als ik eigenaar ben van een ps4+ps5+GTAV voor PS, dan verwacht ik dat die producten volledig compatible zijn met elkaar, en niet achter een paywill zitten.
Ik kom voor mezelf op door die troep dan ook gewoon niet te kopen, zo simpel kan het zijn.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tsja, dat is nu eenmaal het gevolg van leven in een kapitalistisch systeem. Het heeft zo zijn voor en nadelen. Persoonlijk vind ik de voordelen meer dan opwegen tegen de nadelen.
Ik betaal niet meer dan ongeveer 10 euro voor een GTA update en 20 euro voor een RDR2 update. Blijven ze daaronder prima, zo niet wacht ik een latere deal af. Ondertussen speel ik gewoon de huidige versies op de nieuwe console. as easy as.

[ Voor 40% gewijzigd door ArthurMorgan op 28-07-2020 10:51 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:52
Anton.net schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:57:
[...]

Ik begrijp het verschil wel
Maar aan het einde van de rit komt het er straks op neer dat we weer mogen betalen voor al die games, wat gewoon niet de bedoeling moet zijn. Een paar sleutelwoorden van nex gen zijn 'scalabilty' en 'ease of development'. Wel dat ze dat nu maar tonen met patches die gewoon als simpele update worden gebracht.
Ze willen je binden aan hun ecoosysteem, dus dan moeten moeten ze ook maar zorgen dat de content die je koopt bij hen volledig compatible is met hun ecosysteem.
Dat verhaal met GTA V klinkt ook weer als een trucje om de ps5 patch achter een paywall te steken; prima dat er betaalde content bijkomt, maar die ps5 patch zou gratis moeten zijn. Bij een pc betaal je toch ook niet telkens opnieuw wanneer er een update komt? En R* kennende zal die uitbreiding wel niet veel voorstellen. Dat wordt een constructie van 40 euro voor die ps5 patch, 2 waardeloze online missies en wat shark cards.
En zolang mensen die praktijken blijven verdedigen blijven de devs ook lekker geld vragen. :>
Maar zijn er al voorbeelden waarbij je straks voor de patch moet gaan betalen dan? Van GTA zou je inderdaad kunnen zeggen dat het verpakt zit in een uitbreiding waar je voor moet betalen. En de geruchten gaan dan over Spider-man, al is daar verder nog niks over bekend, ook niet qua prijs. Maar verder?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Mangafan2
  • Laatst online: 04-03 09:22
Gandalf68 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 06:59:
[...]

ik heb het niet over pro gaming, maar wel over lekker op de bank zitten ipv een bureau stoel , andere sfeer van kamer (kantoor achtig of woonkamer ) en een lekkere snabbel en wat bier erbij. Het gamen op zich maakt niet uit alhoewel ik dan liever op mijn 55 inch tv speel met mijn 7.1 set dan in een computerkamer qua sfeer dat bedoelde ik er mee te zegge
Ik begrijp het. Ik speel altijd om te winnen en het beste uit het spel te halen met mijn eigen kunnen. Vandaar dat ik een monitor prefereer omdat ik er dichtbij kan zitten en alles gelijk in de gaten kan houden.

Maar als je gewoon wilt chillen en gamen en van het spektakel genieten, natuurlijk is dat op een grotere TV beter. Maar console games bestaan niet alleen maar uit dat soort spellen die gespeeld worden door een bepaald soort console gamers.

Anyway, ik denk dat ik de LG B9 OLED 55" ga kopen. zou wel groter willen maar dat kan qua ruimte niet, dus opzich wel fijn dat ik geforceerd ben om een goedekopere/kleinere te nemen.
Voor alsnog is dit de beste en meest betaalbare optie om 4K 120hz te gamen en heeft goede aansluiting naar de PC toe.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
afca020 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:08:
Wat betreft framerates en resoluties ben ik eens benieuwd tot in hoeverre de PS5 de volle 4K en 120fps/hz ook daadwerkelijk gaat benutten, gezien de prijsranges waar momenteel de PC's in zitten welke dit ondersteunen. Zeker de AAA titels met veel grafische eyecandy zie ik dit nog niet gauw benutten in de komende jaren. Vooralsnog lijkt mij 4K/60fps een goed streven gezien de specs van de huidige titels.
Ik verwacht er dan ook niet al te veel van moet ik zeggen. Plus 120fps kunnen de meeste TV's bij mensen thuis toch niet aan. 60fps zal voor veel games met veel eyecandy al lastig gaan worden.

En tja, 4k, een goede rendering techniek zo checkerboard rendering of 1 van de vele andere zijn prima genoeg. Niemand die door had dat die UE5 demo renderde in 1440p equivelant.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Starbucks schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:39:
[...]

Smaken verschillen zeggen we maar. :X
Persoonlijk denk ik de minst ogende console sinds mensenheugenis. Ik vind hem heel kinderachtig en euhhh... gigantisch! Niks voor in de woonkamer om eerlijk te zijn. Zou hem in de kast stoppen, maar is daar denk ik te groot voor en dan zit je weer met de temperaturen van dat ding. Hadden ze bij Sony wat beter over na moeten denken.
Ja want Sony heeft daar natuurlijk helemaal niet over nagedacht, een random Tweaker doet het zelfs beter! Ja toch?

Lelijk vinden mag, ik vind het zelf ook niet de mooiste console ooit. Al begint het langzaam maar zeker (maar zeker langzaam) te wennen. Maar ga er maar vanuit dat Sony er heeeel goed over nagedacht heeft. En volgens Sony gaat het voor de PS5 niet uitmaken waar je hem plaatst, hij zal overal hetzelfde presteren. Dus in jouw kastje moet geen probleem zijn (als het past)
Anton.net schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:51:
Eh, door het te bundelen kunnen ze natuurlijk weer meer geld vragen.
Miles Morales is wss een game van 40 euro. Met Spiderman 2018 erbij (die bijna iedereen al heeft) kunnen ze 60 of 70 euro vragen.
Klinkt als een trucje om je te laten betalen voor een ps5-patch, die eigenlijk gewoon gratis zou moeten zijn.

Sony heeft daar toch nog wat uit te leggen. Zo kondigden ze in maart ook aan dat de top 100 games sowieso draait op de ps5. Maar dan blijkt in juni dat GTA V (waarschijnlijk de nummer 1) pas in 2021 naar ps5 komt. Hoezo dan? Er is toch gewoon BC op day 1? Klinkt alsof we weer gaan mogen betalen voor een remaster in 2021.
Joh doe maar rustig, zo moeilijk is het niet. De PS4 versie van GTA V kan je gewoon op de PS5 spelen. Voor de native PS5 versie van GTA V (re-remastered??) moet je wachten tot 2021.

Edit: Zie dat Raem het ook al gezegd had.
[...]

Volgens mij was alleen GTA Online gratis als standalone versie. Dus gewoon lekkermakkerij door Rockstar, die geven niks gratis weg want dan lopen ze te veel inkomsten mee mis.

[ Voor 15% gewijzigd door Dalim op 28-07-2020 13:49 ]

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Dalim schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:44:
[...]

Ja want Sony heeft daar natuurlijk helemaal niet over nagedacht, een random Tweaker doet het zelfs beter! Ja toch?

Lelijk vinden mag, ik vind het zelf ook niet de mooiste console ooit. Al begint het langzaam maar zeker (maar zeker langzaam) te wennen. Maar ga er maar vanuit dat Sony er heeeel goed over nagedacht heeft. En volgens Sony gaat het voor de PS5 niet uitmaken waar je hem plaatst, hij zal overal hetzelfde presteren. Dus in jouw kastje moet geen probleem zijn (als het past)

[...]

Joh doe maar rustig, zo moeilijk is het niet. De PS4 versie van GTA V kan je gewoon op de PS5 spelen. Voor de native PS5 versie van GTA V (re-remastered??) moet je wachten tot 2021.
Veel mensen hebben dat ding (iets anders kan ik niet van maken, lelijkste console ooit in mijn mening), straks gewoon in een kast staan, reken maar dat ie dan over de flos gaat van de warmte.

De energie die je in je apparaat stopt moet er hoe dan ook uit, hetzij in luchtstroom of warmte.

Ze hebben echt niet ineens iets magisch ontdekt waardoor de exit temperatuur maar 25 graden is ofzo.

• Dalim
Segafreak83 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:49:
[...]

Veel mensen hebben dat ding (iets anders kan ik niet van maken, lelijkste console ooit in mijn mening), straks gewoon in een kast staan, reken maar dat ie dan over de flos gaat van de warmte.

De energie die je in je apparaat stopt moet er hoe dan ook uit, hetzij in luchtstroom of warmte.

Ze hebben echt niet ineens iets magisch ontdekt waardoor de exit temperatuur maar 25 graden is ofzo.
Kan allemaal, maar in tegenstelling tot de meesten hier doe ik geen aannames. Momenteel kunnen we alleen uitgaan van wat er door Sony zelf gecommuniceerd is en dat is hetgeen wat ik eerder zei. Daarnaast zei Cerny ook hetvolgende:
As for details of the cooling solution, we're saving them for our teardown. I think you'll be quite happy with what the engineering team came up with.
De koeling is gewoon een grote focus geweest voor de PS5, dus om bij voorbaat al te zeiken over een (nog) niet bestaand koeling probleem is niet nodig. Ik trouwens geen opmerking direct gericht aan jou, ik zie dergelijke opmerkingen over de koeling hier veel voorbij komen. Terwijl alle informatie die we tot nu toe ter beschikking hebben wijzen op het tegenovergestelde.

• Segafreak83
Dalim schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Kan allemaal, maar in tegenstelling tot de meesten hier doe ik geen aannames. Momenteel kunnen we alleen uitgaan van wat er door Sony zelf gecommuniceerd is en dat is hetgeen wat ik eerder zei. Daarnaast zei Cerny ook hetvolgende:
[...]

De koeling is gewoon een grote focus geweest voor de PS5, dus om bij voorbaat al te zeiken over een (nog) niet bestaand koeling probleem is niet nodig. Ik trouwens geen opmerking direct gericht aan jou, ik zie dergelijke opmerkingen over de koeling hier veel voorbij komen. Terwijl alle informatie die we tot nu toe ter beschikking hebben wijzen op het tegenovergestelde.
Dat snap ik, en ik vat het ook niet persoonlijk op. Maar ben meer van het idee, eerst zien, dan geloven.

De gedachte was er meer achter, omdat de PS5 er zo uitziet is de WAF een uitdaging en zal deze eerder in de kast verdwijnen, met alle mogelijke gevolgen van dien.

We gaan zien waar ze mee komen :).

• bram1984
Segafreak83 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:49:
[...]

"Ding" is tegenwoordig een scheldwoord of zo? Iedere console is een ding. No apologies needed.

Maar dat ligt vooral aan de airflow van de kast dan. Hoe groter de console, hoe koeler alles blijft. Lijkt me niet meer dan logisch. Geen een console is gemaakt voor een afgesloten kast. Lijkt me ook niet meer dan logisch.

Cerny maakte zelfs grappen over de herrie van zijn eigen Pro. Ik denk dat we veilig de aanname kunnen doen dat het met de koeling wel goed zit.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:57
Dat was ook mijn gevoel. De PS5 vloekt bij het interieur van heel veel mensen. Zal dus vaak in een kastje opgeborgen worden. Door de omvang zal de ps5 in veel van die kastjes weinig verse lucht hebben. Dit zou wel eens lastig kunnen worden (dit is geen feit, dit is speculatie van mijn kant :)).

Overigens heb ik zelf een kast met een temperatuur gestuurde cooler. Dus in mijn kast zal het geen probleem zijn. Wat dat betreft maakt het me weinig uit hoe de console eruit ziet. Hopelijk zie ik hem alleen als ik hem installeer :).

Feit blijft dat ik de keuze voor het ontwerp bijzonder vind. De doelgroep van spelcomputers is volgens mij veel ouder dan vroeger. Op een zolderkamer/game room is zo’n gek ding misschien prima, maar volgens mij komt hij ook in veel woonkamers en daar is het denk ik minder. Het is niet voor niets dat er weinig receivers etc uitgevoerd zijn in een netgear router jasje.

[ Voor 54% gewijzigd door giantgiantus op 28-07-2020 14:33 ]

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 13:36
Haha,mijn vriendin zei juist dat ze hem gaaf vond uitzien. Niet dat het wat boeit, ook al vind ze hem niet mooi, ze weet dat ze daarover toch niks te zeggen heeft :D :D :D

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:20:
Dat was ook mijn gevoel. De PS5 vloekt bij het interieur van heel veel mensen. Zal dus vaak in een kastje opgeborgen worden. Door de omvang zal de ps5 in veel van die kastjes weinig verse lucht hebben. Dit zou wel eens lastig kunnen worden (dit is geen feit, dit is speculatie van mijn kant :)).

Overigens heb ik zelf een kast met een temperatuur gestuurde cooler. Dus in mijn kast zal het geen probleem zijn. Wat dat betreft maakt het me weinig uit hoe de console eruit ziet. Hopelijk zie ik hem alleen als ik hem installeer :).
Sony kan altijd nog als accessoire een neutrale zwarte vierkante doos uitbrengen waar je je PS5 in kan opbergen en die wel toonbaar is voor je huiskamer. Stop er wat fans voor de airflow en het geld stroomt binnen.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Dat was ook mijn gevoel. De PS5 vloekt bij het interieur van heel veel mensen.
Wees een vent en dwing je partner om het interieur aan te passen. Sla met je vuist op tafel, want de tijd dat zij het gehele interieur bepaalde is voor bij. Of toch… niet?

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
ariekanari schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Wees een vent en dwing je partner om het interieur aan te passen. Sla met je vuist op tafel, want de tijd dat zij het gehele interieur bepaalde is voor bij. Of toch… niet?
Precies! Ik heb ook net een nieuwe keuken erin laten zetten zodat deze goed matcht met mijn nieuwe KitchenAid!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ben hier ook wel benieuwd naar. Vraag me af hoe diep die integratie precies gaat zijn. Dat je vanuit het OS een potje Battlefield kan volgen van je maten en met een druk op de knop direct kunt joinen binnen een seconde of 3 door die snelle I/O, of iets dergelijks.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik denk dat consoles bij de huidige generaties ook in de meeste gevallen in een meubel liggen, dat is qua stofhappen ook het handigst. Bij zowel de PS5 als de XSS gaat dat nu een probleem vormen. Maar echt /care waar ik het apparaat wil plaatsen, ik wil gewoon vette games spelen, waar het device dan staat is om het even.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Feit blijft dat ik de keuze voor het ontwerp bijzonder vind. De doelgroep van spelcomputers is volgens mij veel ouder dan vroeger. Op een zolderkamer/game room is zo’n gek ding misschien prima, maar volgens mij komt hij ook in veel woonkamers en daar is het denk ik minder.
Nu spreek je wel namens je zelf... ding komt bij mij ook in de woonkamer en ik vind het ontwerp wel prima, ik zet hem waarschijnlijk gewoon naast de switch neer.

• giantgiantus
Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:45:
[...]

Nu spreek je wel namens je zelf... ding komt bij mij ook in de woonkamer en ik vind het ontwerp wel prima, ik zet hem waarschijnlijk gewoon naast de switch neer.
Hmm Ja. Daarom staat er ook in elke zin “ik vind” en “ik denk”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yppjx0vTRwZ_2aRxRcFLQneuEp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D84G6ir4mC0ksmOaUXAiIQjR.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht deze er tussen? 😅

Maar serieus, helemaal eens. Heb dat ding liever vandaag dan morgen!

[ Voor 41% gewijzigd door giantgiantus op 28-07-2020 15:53 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik doelde op je stelling:
Dat was ook mijn gevoel. De PS5 vloekt bij het interieur van heel veel mensen.
Jij bepaald blijkbaar wat er vloekt in een interieur, terwijl de meeste mensen een standaard Ikea interieurtje hebben met witte meubels, hoe kan dat vloeken met een witte console. :+

• giantgiantus
Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:53:

[...]

Jij bepaald blijkbaar wat er vloekt in een interieur, terwijl de meeste mensen een standaard Ikea interieurtje hebben met witte meubels, hoe kan dat vloeken met een witte console. +
Fair point. Al moet ik zeggen dat ik wit best mooi vind. Kan heel strak staan. Ik knap meer af op de vorm die ik er kinderlijk uit vind zien.

Sony heeft nog wel veel te laten zien. Ben erg benieuwd naar de interface bijvoorbeeld. Ook ben ik wel benieuwd hoe backwards compatibility gaat werken (zal in het begin wel nuttig zijn). Verder ben ik heel nieuwschierig naar de nieuwe headset. Ik vond de platinum headset 3x niets, maar aangezien vele mensen en reviews heel positief zijn vraag ik me af of ik geen kapot exemplaar had oid.

[ Voor 21% gewijzigd door giantgiantus op 28-07-2020 15:58 ]

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:53:

[...]

Jij bepaald blijkbaar wat er vloekt in een interieur, terwijl de meeste mensen een standaard Ikea interieurtje hebben met witte meubels, hoe kan dat vloeken met een witte console. +
Volgens mij is de eindconclusie dat:
  • Sommigen hun hond nog van de PS5 af zouden trappen
  • Een ander deel het niet boeit, die doet er een zak overheen en gaat ervoor
  • Er een deel is dat het liefste de PS5 mee naar bed zou nemen om deze te strelen en liefkozen

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik ben optie 4: "ik wil de vetste games pelen dus ik koop de PS5 ongeacht het ontwerp" :+

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:09:
Ik ben optie 4: "ik wil de vetste games pelen dus ik koop de PS5 ongeacht het ontwerp" :+
Dan val je toch gewoon onder optie 2 ;)

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:06
Het enige wat ik hoop is dat de PS5 stil is, ook wanneer die in een kastje staat met het klepje open.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik hoop dat het prijsverschil met de DE een beetje fors is, die vind ik al een heel stuk minder lelijk mooier, puur omdat de console én de voet dan symmetrisch zijn.

• Segafreak83
Zou de PS5 ook kunnen draaien zonder de kappen erop? Probleem meteen opgelost.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:07
Wtf, toen ik gisteravond ging slapen ging het hier over de grootte, WAF en design van de PS5 en nu ik uit het werk weer even kijk gaat het er nog steeds over? Het leeft in ieder geval wel :+

Ik ben blij dat ik dat gezeur niet heb. Moet m'n mancave op zolder nog netjes afwerken, maar m'n 4K beamer, 110" scherm en Dali Oberon 5.1.2 surround set zijn er alvast klaar voor 8)

Waar de PS5 uiteindelijk komt te staan en hoe dat er uit ziet zie ik dan wel weer :P

Join het GoT Pulse-Team!

• NotSoSteady
Denman schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:28:
Wtf, toen ik gisteravond ging slapen ging het hier over de grootte, WAF en design van de PS5 en nu ik uit het werk weer even kijk gaat het er nog steeds over? Het leeft in ieder geval wel :+

Ik ben blij dat ik dat gezeur niet heb. Moet m'n mancave op zolder nog netjes afwerken, maar m'n 4K beamer, 110" scherm en Dali Oberon 5.1.2 surround set zijn er alvast klaar voor 8)

Waar de PS5 uiteindelijk komt te staan en hoe dat er uit ziet zie ik dan wel weer :P
Weinig ander nieuws dan krijg je dit. :)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Haha same here, kan mij het verrekken hoe ie eruit ziet staat toch in de mancave.

Ik denk overigens dat dit design heel erg populair kan zijn in Azië. En aangezien Sony in het westen hun zaakjes prima voor elkaar hebben zijn ze misschien nu meer aan het focussen op de Aziatische markt. De groep mensen die daar geld over gaan hebben om aan consoles te kunnen weggooien wordt heel erg snel heel heel veel groter. Dus de bestaande markt consolideren en een hele nieuwe snelgroeiende markt aan je binden is misschien wel het idee er achter.

Dus het zal een schok voor velen zijn maar misschien zijn wij helemaal niet het lijdend voorwerp op dit moment voor Sony.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• bram1984
Wat is eigenlijk WAF? Die heb ik even gemist.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

WAF is een afkorting voor Ik Moet Toestemming Aan Mijn Vrouw Vragen Voor Vrijwel Alles.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:12:
Wat is eigenlijk WAF? Die heb ik even gemist.
Wife Acceptance Factor

Aka komt ie door de welstandscommissie heen thuis of niet :P

Ik heb geen rekening te houden met de WAF factor hier, waarom je mancave op zolder wegstoppen als mijn woonkamer mijn mancave is :+

En toch vind ik het maar een obscuur ontwerp. Matcht niet met mijn zwarte Ikea meubel, zwarte LG oled B9, zwarte xbox one X, zwarte Nintendo Switch en zwarte Edifier setje. Overigens vind ik de nieuwe xbox one x series ook maar apart: net een of andere desktop mini itx tower. Enig voordeel: die is zwart uitgevoerd.

Dus ongeacht de kleur, tenzij ie horizontaal ook neergezet kan worden komt ie mooi achter mijn oled tv buiten beeld. Tenzij de back in black editie volgend jaar voor black friday aangekondigd wordt oid. En tenzij die zijpanelen nul nut hebben qua airflow en puur voor de show is. Want dan trek ik die twee lelijke witte A4tjes er zo af en blendt de PS5 beter in.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Joosie200 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:21:
[...]

Wife Acceptance Factor

Aka komt ie door de welstandscommissie heen thuis of niet :P

Ik heb geen rekening te houden met de WAF factor hier, waarom je mancave op zolder wegstoppen als mijn woonkamer mijn mancave is :+

En toch vind ik het maar een obscuur ontwerp. Matcht niet met mijn zwarte Ikea meubel, zwarte LG oled B9, zwarte xbox one X, zwarte Nintendo Switch en zwarte Edifier setje. Overigens vind ik de nieuwe xbox one x series ook maar apart: net een of andere desktop mini itx tower. Enig voordeel: die is zwart uitgevoerd.

Dus ongeacht de kleur, tenzij ie horizontaal ook neergezet kan worden komt ie mooi achter mijn oled tv buiten beeld. Tenzij de back in black editie volgend jaar voor black friday aangekondigd wordt oid. En tenzij die zijpanelen nul nut hebben qua airflow en puur voor de show is. Want dan trek ik die twee lelijke witte A4tjes er zo af en blendt de PS5 beter in.
De PS5 kan sowieso verticaal en horizontaal staan, en als ik die afbeeldingen van die panelen zie denk ik dat ze er vrij makkelijk af te halen zijn, dan kun je ze dus zonder problemen zwart spuiten en heb je een zwarte PS5.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Joosie200
  • Niet online
Kalder schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:28:
[...]

De PS5 kan sowieso verticaal en horizontaal staan, en als ik die afbeeldingen van die panelen zie denk ik dat ze er vrij makkelijk af te halen zijn, dan kun je ze dus zonder problemen zwart spuiten en heb je een zwarte PS5.
Of creatief de zijpanelen wrappen. Oneplus one sandstone wrap lijkt me wel nice. :9

• bram1984
Ah zo. Nou, ze weet dat die hoe dan ook komt. Al is die pimpelpaars met roze stippen. :p

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 20:21
toch grappig dat iedereen loopt te zanniken over het ontwerp en vooral de kleur als er naar alle waarschijnlijkheid de mogelijkheid is om te veranderen met panelen .....of waren jullie dat vergeten dat dat er zeer zeer waarschijnlijk mogelijk is...

Verwijderd

De graphics op mijn tv zijn het belangrijkste

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:25:
De graphics op mijn tv zijn het belangrijkste
Dan zit je volgens ome Gabe toch echt in het verkeerde topic: https://www.ign.com/artic...-series-x-better-than-ps5

Doe je de deur zachtjes dicht als je weg gaat?

Verwijderd

Mr_Tomatohead schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:06:
[...]

Dan zit je volgens ome Gabe toch echt in het verkeerde topic: https://www.ign.com/artic...-series-x-better-than-ps5

Men als ik zie wat een Sony first party kan doen met maar 1.8 tflops dan heb ik er wel vertrouwen in waar ik het grafische geweld ga zien.

Een tlou2 of GOT of GOW met een resolutie en FPS bump en iets hogere res textures ziet er al als next gen uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2020 23:10 ]

Toch heb ik de E3 wel gemist, wat mij betreft was dit een goed jaar om te laten zien dat er nog wel relevantie is voor een week vol met al het nieuws. Misschien is het niet nodig voor een aankondiging van het niveau nieuwe console maar voor games wel, alles was nu wel erg versnipperd.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 28-07-2020 23:38 ]

Gaat wel erg in cirkeltjes inderdaad, op naar de prijs dan maar.

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:37:
[...]

Gaat wel erg in cirkeltjes inderdaad, op naar de prijs dan maar.
*Prikt Sony met stok*

*Nothing happens*

Het is bijna tergend hoe summier Sony de PR opzoekt. Heel strategisch allemaal en dat doen ze goed maar ik wil gewoon meer weten.

Misschien zijn ze ook wel mega bang om op hun bek te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2020 02:12 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Mr_Tomatohead schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:06:
[...]

'The legendary developer didn't state any precise reasons for his opinion.' |:(

Je kunt ook moeilijk zeggen dat je omgekocht bent :+

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:53:
[...]

*Prikt Sony met stok*

*Nothing happens*

Het is bijna tergend hoe summier Sony de PR opzoekt. Heel trategisch allemaal en dan doen ze goed maar ik wil gewoon meer weten.

Rustaaaaaaagh.... 6 augustus weten we meer toch? Volgens de leaks :+

Alles komt op zijn tijd, en ja ik denk dat Sony alles wel overwogen doet. Dat is altijd nog beter dan steeds maar wat roepen, op je bek gaan en jezelf tegenspreken. De prijs is daarbij een extra lastig iets.

Eerlijk gezegd kijk ik meer uit naar een teardown / hands-on dan de daadwerkelijke prijs reveal. Eigenlijk voelt iedereen wel aan dat het ding 499-599 gaat kosten, als je daar vanuit gaat kan het ook niet tegenvallen.

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:53:
[...]

Gabe zegt het ook alleen maar ter afleiding zodat hij bij launch nog een overgebleven PS5 kan kopen :+

• Dalim
Flagg schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:45:
[...]

Dus het zal een schok voor velen zijn maar misschien zijn wij helemaal niet het lijdend voorwerp op dit moment voor Sony.
Maar we lijden wel aan dit voorwerp van Sony :+
bram1984 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:34:
Ah zo. Nou, ze weet dat die hoe dan ook komt. Al is die pimpelpaars met roze stippen. :p
Die van mij vond het zelfs mooi ''Oh lijkt net een ruimteschip!''. Bless her heart :P

Maar nog belangrijker is dat de PS4 eruit zag als een straaljager en klonk als een straaljager. De PS5 ziet eruit als een ruimteschip en klink als... we gaan het beleven.

[ Voor 44% gewijzigd door Dalim op 29-07-2020 07:54 ]

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Dalim schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:47:
[...]

Maar we lijden wel aan dit voorwerp van Sony :+
Vroeg me al af wanneer iemand het opviel. :P

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:35:
[...]

Toch heb ik de E3 wel gemist, wat mij betreft was dit een goed jaar om te laten zien dat er nog wel relevantie is voor een week vol met al het nieuws. Misschien is het niet nodig voor een aankondiging van het niveau nieuwe console maar voor games wel, alles was nu wel erg versnipperd.
Nope, kan niet zeggen dat ik dat Amerikaanse circus mis. Ik vind dit veel beter, beetje alles uitgesmeerd. Iedere 1 of 2 weken wel een interessant nieuwtje, prima.
Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:53:
[...]

Niet omgekocht, maar SX lijkt natuurlijk veel meer op een PC en als je afgaat op de raw specs, dan verbaast dit me niks. Los van het feit dat Gabe volgens mij sowieso wel iets tegen Sony heeft. Maar goed, who cares. :)
Chaoss schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 00:01:
[...]

Rustaaaaaaagh.... 6 augustus weten we meer toch? Volgens de leaks :+

Alles komt op zijn tijd, en ja ik denk dat Sony alles wel overwogen doet. Dat is altijd nog beter dan steeds maar wat roepen, op je bek gaan en jezelf tegenspreken. De prijs is daarbij een extra lastig iets.

Eerlijk gezegd kijk ik meer uit naar een teardown / hands-on dan de daadwerkelijke prijs reveal. Eigenlijk voelt iedereen wel aan dat het ding 499-599 gaat kosten, als je daar vanuit gaat kan het ook niet tegenvallen.
Dit vooral. Sony is in ieder geval consequent in de berichtgeving. Over je eigen koers varen gesproken. Dat was toch de kritiek die ze een paar maanden kregen? Nou, als er iemand zijn eigen koers vaart, is het wel Sony.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:52
Wordt Gabe gevraagd waarom de xbox de betere console is, antwoordt hij met: "omdat het zo is". Goed verhaal man d:)b

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:53:
[...]

*Prikt Sony met stok*

*Nothing happens*

Het is bijna tergend hoe summier Sony de PR opzoekt. Heel strategisch allemaal en dat doen ze goed maar ik wil gewoon meer weten.

Ja “honderd events en shows” is wel een beetje in het water gevallen natuurlijk. Jammer dat we nooit zullen weten hoe de berichtgeving er dan uit had gezien.

Design en games zijn bekend. Dan willen gamers de prijs en dat weet Sony ook wel, alleen het is een game of chicken wie daar eerst mee gaat komen.

Maar goed wie weet zijn de leaks eens een keer wel waar en krijgen we volgende week weer nieuws.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gabe Newell is juist een van de personen met geen partij in de console "competitie". Hij is kritisch over zowel Sony als Microsoft, heeft in het verleden flink uit gehaald naar beiden en op PC gebied is hij een groot voorstander van Linux.
Donstil schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:35:
[...]

Mee eens. Het huidige formaat met zeer versnipperde en onvolledige informatie vind ik maar niks. Met een E3 wist je gewoon dat je in één week gebombardeerd werd met info en als de info niet uit de press conferenties naar voren dan kwam het vaak wel naar boven vanuit een interview gedurende de E3 week.

• Dalim
Caayn schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:27:
Gabe Newell is juist een van de personen met geen partij in de console "competitie".
Klopt. Maar waarom is zijn mening relevant voor de consoles? Valve doet vrijwel alles exclusief op PC, zelfs als hij had gezegd ''PS5 is da bomb, because I say so!'' was zijn mening nog irrelevant.

Edit: Denk ook niet dat hij er zelf zwaar aan tilt, hij was waarschijnlijk gewoon één vraag gesteld over de consoles in een lang interview en daar gaf hij een kort antwoord op. Lekker boeie dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Dalim op 29-07-2020 09:53 ]

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 13:36
Dalim schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Klopt. Maar waarom is zijn mening relevant voor de consoles? Valve doet vrijwel alles exclusief op PC, zelfs als hij had gezegd ''PS5 is da bomb, because I say so!'' was zijn mening nog irrelevant.

Edit: Denk ook niet dat hij er zelf zwaar aan tilt, hij was waarschijnlijk gewoon één vraag gesteld over de consoles in een lang interview en daar gaf hij een kort antwoord op. Lekker boeie dus.
Zou het deels niet komen doordat Microsoft de weg inslaat dat het Xbox (console gaming) en Windows (PC gaming) combineert, en dat men hier met de nieuwe Xbox zich nog meer op gaat focussen, als in gaming op elk (Windows) device?

Dan is het voor Valve, als PC games fabrikant natuurlijk enorm interessant, en kan ik in dat opzicht zijn dan toch enigszins gekleurde mening wel snappen....

Dat staat even los van het feit dat "omdat ik het zeg" een antwoord is waar je elke discussie mee verliest....

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11 23:58
Caayn schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:27:

[...]
Mee eens. Het huidige formaat met zeer versnipperde en onvolledige informatie vind ik maar niks. Met een E3 wist je gewoon dat je in één week gebombardeerd werd met info en als de info niet uit de press conferenties naar voren dan kwam het vaak wel naar boven vanuit een interview gedurende de E3 week.
En toch werd met de release van de PS4 de uiteindelijke releasedatum en prijs ook pas op GamesCon bekend gemaakt, niet op de E3. Dit was ook pas eind augustus dus daarmee vergeleken zijn ze nog helemaal niet zo laat.

Ik blijf overigens vooral hopen dat er een mogelijkheid is om die blauwe lichtshow uit te zetten (of alleen bij opstarten te doen ofzo), witte, gouden of paarse panelen kan mij weinig schelen (ook in het bezit van een mancave/zolder) maar die verlichting gaat mij verschrikkelijk afleiden en dus irriteren.

• Raem
https://screenrant.com/ps...ant-access-feature-wrc-9/

Wordt wel prettig straks hoor. Console aanzetten en binnen enkele seconden al gamen in plaats van eerst alle verplichte schermpjes door.

• Twixie
  • Laatst online: 04-11 13:52
Raem schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:06:
Wordt wel prettig straks hoor. Console aanzetten en binnen enkele seconden al gamen in plaats van eerst alle verplichte schermpjes door.
Doet mij wat aan Netflix denken. Alle mogelijke truukjes om toch maar weer enkele seconden tijd uit te winnen. We zijn helemaal aan het doorslaan in deze jachtige maatschappij... Ach, ik word oud (denk dat ik een van de, zoniet de, oudste ben in dit topic :p).

• bram1984
Twixie schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Doet mij wat aan Netflix denken. Alle mogelijke truukjes om toch maar weer enkele seconden tijd uit te winnen. We zijn helemaal aan het doorslaan in deze jachtige maatschappij... Ach, ik word oud (denk dat ik een van de, zoniet de, oudste ben in dit topic :p).
Niks mis mee toch? Sommigen hebben kids en een druk sociaal leven. Dan is iedere seconde mooi meegenomen.

• Twixie
bram1984 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:30:
[...]
Niks mis mee toch? Sommigen hebben kids en een druk sociaal leven. Dan is iedere seconde mooi meegenomen.
We spreken dus echt over seconden he. Als tijd dan echt zooo belangrijk is, denk ik dat iedereen wel op andere plaatsen minuten tot uren tijd kan besparen.
(bvb minder tijd op Tweakers doorbrengen O-) )

Nu ja, ik ben ook wel iemand die ook van films alle credits laat rollen, al is dat dan voornamelijk voor de muziek. En bij series kijk ik ook altijd de 'previously on' zelfs al kijk ik 3 afleveringen na mekaar :).

• bram1984
Twixie schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:33:
[...]

We spreken dus echt over seconden he. Als tijd dan echt zooo belangrijk is, denk ik dat iedereen wel op andere plaatsen minuten tot uren tijd kan besparen.

Nu ja, ik ben ook wel iemand die ook van films alle credits laat rollen, al is dat dan voornamelijk voor de muziek. En bij series kijk ik ook altijd de 'previously on' zelfs al kijk ik 3 afleveringen na mekaar :).
Nee dus. Er zijn zat games die tientallen seconden over het laden doen. Het zal je verbazen hoeveel tijd je dan over een hele generatie bespaart.

• NotSoSteady
Twixie schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:33:
[...]

Waarom zou je niet direct in een game willen belanden in plaats van te moeten navigeren door allerlei overbodige menu's?

• bram1984
Ghost of Tsushima is echt gruwelijk, wat dat betreft. Fast travel duurt hooguit 5-6 seconden. Gaat nergens over.

• Raem
bram1984 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:15:
Ghost of Tsushima is echt gruwelijk, wat dat betreft. Fast travel duurt hooguit 5-6 seconden. Gaat nergens over.
Ging nog sneller zelfs. Maar ze hebben het bewust wat langer gemaakt zodat je nog tijd hebt om de tips te lezen.

https://kotaku.com/ghost-...imes-so-you-co-1844409624

• bram1984
Raem schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:17:
[...]

Ging nog sneller zelfs. Maar ze hebben het bewust wat langer gemaakt zodat je nog tijd hebt om de tips te lezen.

https://kotaku.com/ghost-...imes-so-you-co-1844409624
Ja precies. Snap dan weer niet waarom ze niet gewoon "Press X to continue" hebben gedaan.

• Dalim
bram1984 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:20:
[...]

Ja precies. Snap dan weer niet waarom ze niet gewoon "Press X to continue" hebben gedaan.
Juist, en dan de tips zelfs scrollable maken. Net als a.o. God of War.

• ariekanari
  • Nu online
Raem schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:06:
https://screenrant.com/ps...ant-access-feature-wrc-9/

Verplicht blijft verplicht, dus je moet nog steeds (als voorbeeld) een controller aanmelden ("Druk op A"). Pas daarna zal het spel (doorgaan met) laden. 't Zal wel vele malen sneller zijn.

• Raem
bram1984 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:20:
[...]

Denk de immersie. 1 druk op de knop, even wachten en meteen doorspelen. In dit geval hadden ze dat nog wel kunnen doen ja vanwege de tips. Maar wat mij betreft mogen die tips straks ergens anders een plek krijgen.

• Raem
ariekanari schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:24:
[...]

Verplicht blijft verplicht, dus je moet nog steeds (als voorbeeld) een controller aanmelden ("Druk op A"). Pas daarna zal het spel (doorgaan met) laden. 't Zal wel vele malen sneller zijn.
Controller aanmelden doe je toch al wanneer je de PS5 aanzet met de PS Button op de controller? Tegel aanklikken in je home screen, spel laden en spelen maar.

Nogal een verschil met tegel game aanklikken -> Allerlei logo's die voorbij komen -> Press a button -> Load game -> Save file selecteren -> Spel laden -> Spelen.

De PS5 tegels worden ook realtime bijgewerkt, dus je kunt ook direct multiplayer matches joinen. Dat zal dan ook vele malen sneller gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Raem op 29-07-2020 12:29 ]

• Twixie
Totaal off-topic, maar gezien ik als Vlaming deze uitdrukking nooit gebruik... Wordt deze normaal niet geassocieerd met iets negatief ? Want ik neem aan dat je bedoelt dat het uitzonderlijk goed is dat laadtijden maar 6 seconden zijn :).

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25
Twixie schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:49:
[...]

Totaal off-topic, maar gezien ik als Vlaming deze uitdrukking nooit gebruik... Wordt deze normaal niet geassocieerd met iets negatief ? Want ik neem aan dat je bedoelt dat het uitzonderlijk goed is dat laadtijden maar 6 seconden zijn :).
Vaak wel, maar niet altijd, zal je uit de context moeten afleiden :)

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Ik hoop zo op mijn blote knietjes dat de komende generatie gaat betekenen dat we eindelijk van die af en toe debiele laadtijden verlost zijn. En dan met name als je al in de game zit en ergens een gebouw o.i.d. ingaat. Als je dan weer 15-45 seconden moet wachten dan breekt dat de immersie zo...

Gewoon weer terug naar de beleving in de goede oude SNES tijd met cartridges. Als dat gebeurt, dan is de next gen voor mij al een grandioos succes!

• bram1984
Twixie schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:49:
[...]

Ja echt uitzonderlijk goed en dus kort voor een open wereld game. :)

• bram1984
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:11:
Ik hoop zo op mijn blote knietjes dat de komende generatie gaat betekenen dat we eindelijk van die af en toe debiele laadtijden verlost zijn. En dan met name als je al in de game zit en ergens een gebouw o.i.d. ingaat. Als je dan weer 15-45 seconden moet wachten dan breekt dat de immersie zo...

Gewoon weer terug naar de beleving in de goede oude SNES tijd met cartridges. Als dat gebeurt, dan is de next gen voor mij al een grandioos succes!
Dat zijn we dus. IO is 100x sneller.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:27

BM

Moderator Spielerij
bram1984 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:12:
[...]

Dat zijn we dus vrijwel zeker. IO is 100x sneller.
Geheid dat er ontwikkelaars zijn die iets bedenken om die IO aan te verbranden :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Paprika
  • Laatst online: 05-11 20:03
BM schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:25:
[...]

Geheid dat er ontwikkelaars zijn die iets bedenken om die IO aan te verbranden :p
Hopelijk wel, want net zoals CPU en GPU kracht zou ook je IO nooit stil mogen komen te staan.

Afbeeldingslocatie: https://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2019/05/PCIe-bandwidth.png

Gewoon lekker vullen zodat ze bij de PS6 ook weer met iets snellers gaan komen. Van mij hoeven we echt niet ruim 12 jaar vast te zitten aan de gestelde IO snelheden (met ruim 12 jaar bedoel ik dus de aankomende generatie en die daarop zal volgen).

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:25
Maar met dat soort laadtijden gaat Bugthesda natuurlijk nooit van hun aanpak af, waarbij achter iedere deur een laadscherm zit :/

Verwijderd

Paprika schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:30:
[...]

Hopelijk wel, want net zoals CPU en GPU kracht zou ook je IO nooit stil mogen komen te staan.

[Afbeelding]

Gewoon lekker vullen zodat ze bij de PS6 ook weer met iets snellers gaan komen. Van mij hoeven we echt niet ruim 12 jaar vast te zitten aan de gestelde IO snelheden (met ruim 12 jaar bedoel ik dus de aankomende generatie en die daarop zal volgen).
Is er al iets te zeggen over de schaalbaarheid van de ps5 tech ?

Die pci-e 4.0 wordt al aardig verzadigd dus mij lijkt een raid oplossing voor een eventuele PS6 het meeste simpele. Al zitten we waarschijnlijk al aan pci-e 5.0 tegen die tijd :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2020 13:59 ]

• Paprika
  • Laatst online: 05-11 20:03
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Is er al iets te zeggen over de schaalbaarheid van de ps5 tech ?

Die pci-e 4.0 wordt al aardig verzadigd dus mij lijkt een raid oplossing voor een eventuele PS6 het meeste simpele.
AMD zal over 2 jaar PCI-E 5.0 ondersteunen met Zen 4, dus dat mag geen issue vormen voor een PS6.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WRpuSr5p4xq44CJRi6ocBW.jpg

AMD says its PS5 and Xbox Series X chips, Zen 3 CPUs, and RDNA 2 GPUs will ship on time

AMD CEO Lisa Su shared during the company’s second-quarter earnings call that its many anticipated product launches are still on schedule to release in 2020. This includes its 7nm processors based on Zen 3 architecture, and its RDNA 2 (or “Big Navi”) graphics cards. Su also shared that AMD began initial production and shipment of next-gen console chips, including for the PS5 and the Xbox Series X. Both consoles are set for release this holiday.
https://www.theverge.com/...-2020-release-q2-earnings

Geen chip problemen, dus dat is al de helft van het werk :+.

[ Voor 56% gewijzigd door Paprika op 29-07-2020 14:14 ]

Verwijderd

Geinige rumor waarom er nog teardown is.

Misschien wel 3D stacked memory op de gpu? Het zal wel niet, maar wel interessant om over na te denken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2020 16:52 ]

• ariekanari
  • Nu online
Ik denk het eigenlijk van niet. AMD zal m.i. nooit óf Sony óf Microsoft een sterk of zelfs strategisch voordeel geven. Dan jagen ze een van de twee de deur uit en potentiële afnemers zullen zich afvragen of zij mogelijk door AMD zullen worden achtergesteld t.o.v. de concurrentie.
Sony en Microsoft hebben gewoon kunnen shoppen in het aanbod van AMD, inclusief toekomstige technologieën c.q. verbeteringen. En waarvan de ene technologie mogelijk (al) meer marktrijp is dan de andere.

Verwijderd

ariekanari schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:26:
Ik denk het eigenlijk van niet. AMD zal m.i. nooit óf Sony óf Microsoft een sterk of zelfs strategisch voordeel geven. Dan jagen ze een van de twee de deur uit en potentiële afnemers zullen zich afvragen of zij mogelijk door AMD zullen worden achtergesteld t.o.v. de concurrentie.
Sony en Microsoft hebben gewoon kunnen shoppen in het aanbod van AMD, inclusief toekomstige technologieën c.q. verbeteringen. En waarvan de ene technologie mogelijk (al) meer marktrijp is dan de andere.
Daarom was de GPU van de PS4 50% krachtiger dan de Xbox One... En nu andersom dat de Series X nu een krachtigere GPU heeft. Is dit dan geen strategisch voordeel? O-)

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:20:
[...]

Daarom was de GPU van de PS4 50% krachtiger dan de Xbox One... En nu andersom dat de Series X nu een krachtigere GPU heeft. Is dit dan geen strategisch voordeel? O-)
Ik denk dat men in dit geval spreekt qua strategisch voordeel over bv dat AMD een bepaald specifiek ''iets'' maakt en dan enkel aan Sony OF MS verkoopt en niet aan de andere partij.

Waar jij over spreekt zijn gewoon variables waar Sony en MS zelf voor hebben gekozen ( bv oa clock speeds op CPU of GPU en hoeveel ram die ze in een console stoppen ) want in essentie waren de gpu in de One en de PS4 hetzelfde want ze hadden dezelfde APU van AMD met Jaguar cores ( al kan je zeggen dat je kunt ''kiezen uit bepaalde ''sterktes'' van gpu maar het blijft dezelfde chip )

[ Voor 6% gewijzigd door Katmi op 29-07-2020 20:41 ]

• ariekanari
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:20:
[...]

Nee, dat is een keuze uit het GPU aanbod van AMD. MS heeft bij de One dus te (veel) laag ingezet en had niet verwacht dat Sony hoger zou inzetten en MS zal daar ongetwijfeld lessen uit getrokken hebben.
Ze houden elkaar in ieder geval scherp. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd hoe snel de SSD's zullen zijn en hoe groot de snelheidsverschillen (in de praktijk) zullen zijn. Op papier is PS5 wezenlijk sneller.

Ik lees dat de consoles vergelijkbaar zijn met Nvida GeForce RTX 2080 en RTX 2060. Dat ligt niet zo heel ver uit elkaar.

[ Voor 14% gewijzigd door ariekanari op 29-07-2020 20:36 ]

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
ariekanari schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:30:
[...]

Nee, dat is een keuze uit het GPU aanbod van AMD. MS heeft bij de One dus te (veel) laag ingezet en had niet verwacht dat Sony hoger zou inzetten en MS zal daar ongetwijfeld lessen uit getrokken hebben.
Ze houden elkaar in ieder geval scherp. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd hoe snel de SSD's zullen zijn en hoe groot de snelheidsverschillen (in de praktijk) zullen zijn. Op papier is PS5 wezenlijk sneller.

Ik lees dat de consoles vergelijkbaar zijn met Nvida GeForce RTX 2080 en RTX 2060. Dat ligt niet zo heel ver uit elkaar.
Ik ben benieuwd of je echt grote verschillen gaat zien op het gebied van graphics. Ik denk dat we qua graphics met de nieuwe generatie al op zo een hoog niveau zullen gaan zitten, dat de verschillen tijdens het spelen zo goed als niet meer waar te nemen zullen zijn voor de gemiddelde persoon. Dan moet je denk ik echt DF video's gaan pauzeren om het verschil te zien.

Of mijn ogen worden oud :+

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:11

v8power67

Psn: Mausosaurus

[...]

2060 vs 2080 is een veel groter verschil dan ps5 vs xsx.
Ps5 vs xsx is 18 % in gpu. Als je deze video kijkt :
[YouTube: RTX 2060 vs. RTX 2080 1440p Benchmark]
Dat verschil verwacht ik niet te zien tussen ps5 en xsx.
En dan is dit nog een laag geclockte 2080.
Ik verwacht dat als er verschillen zijn dit puur in resolutie te zien is( als je 800% inzoomt) maar kans dat er veel aan parity gedaan word is groot debknik zelf. Verschil is nu behoorlijk klein.
Ps4 vs x1 was 1.8 vs 1.3 dus 38% verschil. Ps4 pro vs x1x was 4.2 vs 6 dus 42% in voordeel van xox. Nu is het slechts 18 % xsx 12.1 vs ps5 10.28. Dus ik verwacht zeker geen verschillen zoals een 2060 vs 2080. Is btw ook een verschil van 300 vs 600 euro qua prijs :o

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
[...]

Ja dichtbij kwa tflops again, daar heb je vrijwel niets aan bij de nieuwe generatie consoles... Bovendien, NVidia is echter geen AMD, en net als met alles zal een 1tflop van nvidia net even tot iets anders in staat zijn dan een 1tflop van AMD, ook de CPU is daarbij een belangrijk onderdeel. En de integratie van CPU GPU samen met nog wat controller hardware en nog veel meer features op 1 chip en dat in samewerkening met een ultra snelle SSD waarbij de PS5 misschien wel in staat is tot dingen die we nu misschien op dit moment allemaal nog niet voor mogelijk zouden houden.

Ik hoop op fotorealisme tot in de kleinste details zoals op de UE5 demo, maar daar dan nog een paar stappen bovenop, dus met overal planten objecten huisjes, bewoonde werelden en vooral veeeel meer verschillende attributen, niet dat elke doos en elk bankje er hetzelfde uitzien enzo... Maar voor we daar zijn zal het wel weer eind van de volgende generatie zijn als het überhaupt gebeurt; :w *Looking at you Guerrilla & Naughty Dog!*

Ok en nu mijn verwachte data impact van zo'n project: 2 × 100GB Blu-ray BDXL discs

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 29-07-2020 22:18 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Anton.net
De PS5 moet toch een stuk beter gaan presteren dan een 2060 hoor.
Op papier zit een Series X tussen 2080 super en 2080 TI.
De PS5 zit dan rond een gewone 2080. Of lager richting een 2070 Super of 5700 XT, afhankelijk van hoe groot de downclock werkelijk gaat zijn.

Maar dat is idd op maar op papier en niet volledig representatief voor de realiteit, zeker aangezien er nog maar weinig info beschikbaar is over de prestaties van RDNA2.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Die vergelijkingen zeggen niet zoveel, omdat die Nvidia RTX videokaarten naast cuda cores ook nog specifieke RT cores (voor Raytracing) en Tensor cores (voor AI) hebben. AMD heeft dat niet in RDNA2, de CU's zijn de rekenunits die voor alles ingezet worden. Wil je veel AI performance of RT, dan zullen die CU's daarvoor ingezet moeten worden waardoor er minder overblijft om beelden te renderen. De Nvidia RTX series hebben daar bijna geen last van, waardoor ze mooie technieken kunnen toepassen zoals DLSS2.0.
Wat de PS5 wel heeft, zijn aanpassingen/toevoegingen aan RDNA2 zoals de modified geometry engine en cache scrubbers. Hierdoor is de PS5 ook niet direct te vergelijken met de RDNA2 videokaarten die eind dit jaar op de markt komen.
Pagina: 1 ... 98 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden