Als je zo bekijkt, is eigenlijk geen eens gek, gebruik maken van een up to date console voor €60 per jaar 👌LordLynx schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:48:
[...]
Wat mij betreft mag er best 'maar' 4 of 5 jaar tussen de generaties console zitten eigenlijk, zeker zolang er BC is. Nu zie je dat omdat ze de cycles zo lang rekken dat de huidige consoles het met de meest recente games toch wel erg zwaar hebben.
Dan koop je eens in de 5 jaar een kastje voor 500 euro en doe je hem nog voor 200 ofzo weg, kan je voor 6 tientjes per jaar gamen.....
En dan 4 of 5 jaar wachten? Nee dank je. Plus heb nog wel een andere reden om dat niet te doen overigensStarbucks schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:10:
[...]
Dus we kunnen de PS5 beter overslaan? Beetje jammer om zoveel geld uit te geven als hij al bijna direct weer outdated is. Zeker als je de PS5 niet bij de launch koopt.
Mijn inziens mag er best een jaar of 10 tussen zitten, zeker met de krachtigere hardware waar ze nu mee komen.
Zou het nog niet eens zo'n gek idee vinden om een abonnement te nemen op een console, dat je elke 4 a 5 jaar automatisch een nieuwe krijgt voor een maandbedragje, met daarin gelijk PS+ of zoiets...chulin schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:26:
[...]
Als je zo bekijkt, is eigenlijk geen eens gek, gebruik maken van een up to date console voor €60 per jaar 👌
Volgens mij heeft Xbox zoiets in de US...
Klopt, dat is Xbox all access. Betaal je per maand voor zowel console als voor de game pass (20 Tot 25 dollar per maand)Aenea schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:53:
[...]
Zou het nog niet eens zo'n gek idee vinden om een abonnement te nemen op een console, dat je elke 4 a 5 jaar automatisch een nieuwe krijgt voor een maandbedragje, met daarin gelijk PS+ of zoiets...
Verwijderd
Gewoon leasen dusAenea schreef op zondag 26 juli 2020 @ 13:53:
[...]
Zou het nog niet eens zo'n gek idee vinden om een abonnement te nemen op een console, dat je elke 4 a 5 jaar automatisch een nieuwe krijgt voor een maandbedragje, met daarin gelijk PS+ of zoiets...
Volgens mij ben je dan wel altijd duurder uit dan als je het gewoon los koopt en direct betaald.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dat is wat ik bedoelde, wil niet vast zitten aan een abonnementLordLynx schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:48:
[...]
Dan koop je eens in de 5 jaar een kastje voor 500 euro en doe je hem nog voor 200 ofzo weg, kan je voor 6 tientjes per jaar gamen.....
Nee dank je. Jaar of 6 is mooi en dan nieuwe hardware. Eventueel nog 1 jaar ondersteuning bieden. Dat je later instapt, moet je natuurlijk zelf weten.Starbucks schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:10:
[...]
Dus we kunnen de PS5 beter overslaan? Beetje jammer om zoveel geld uit te geven als hij al bijna direct weer outdated is. Zeker als je de PS5 niet bij de launch koopt.
Mijn inziens mag er best een jaar of 10 tussen zitten, zeker met de krachtigere hardware waar ze nu mee komen.
Zeker, maar wel interessante geruchten van blijkbaar verschillende bronnen die hetzelfde beweren. Las ook dat Sony de PS5 eigenlijk al in 2019 wilde uitbrengen, maar dat AMD dat afraadde vanwege RDNA2.chulin schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:07:
[...]
interesting theory But only rumours....
Geen PS5 pro maar gelijk PS6 in 4 of 5 jaar 😱
Ik hoop ook dat het God of War gerucht klopt en dat ze in augustus even rustig over de juni showcase heen gaan.
De algemene consensus is juist dat dit onwaarschijnlijk is, omdat de ps5 aan de high end van de specs zit en omdat ze in de komende jaren wat muren moeten gaan slechten voor de downscaling van de chip fabricage processen.chulin schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:07:
[...]
interesting theory But only rumours....
Geen PS5 pro maar gelijk PS6 in 4 of 5 jaar 😱
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:52
Handheld kan ik me niet voorstellen de Vita was commercieel gezien een flop. Nintendo is wat hand held betreft heer en meester, daar is lastig tussen te komen. De handheld markt is, met uitzondering van Japan, ook een een stuk kleiner dan de console markt.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk. Wat wel tof zou zijn is als ze 3 jaar na introductie van PS5 een draagbare variant zouden introduceren (all digital natuurlijk). Heb je in ieder geval genoeg software. Weet alleen niet of het betaalbaar gehouden kan worden, als de PS Switch €999,- kost zullen de meeste ook wel afhaken.Chaoss schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:02:
Handheld kan ik me niet voorstellen de Vita was commercieel gezien een flop. Nintendo is wat hand held betreft heer en meester, daar is lastig tussen te komen. De handheld markt is, met uitzondering van Japan, ook een een stuk kleiner dan de console markt.
Maar de Switch is naast een handheld ook een console. Dat maakt 'm juist zo populair. Als MS of Sony met een dergelijk apparaat komen die ook qua specs high end is, dan wordt dat vanzelfsprekend een groter succes dan de Vita.Chaoss schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:02:
- Chaoss
De switch is idd een succes, maar de switch werkt omdat er geen high end games op hoeven te draaien. Door de low-end specs is het apparaat prima draagbaar en gaat de accu erg lang mee. Wil je een highend mobiel gaming platform dat dan ga je zowel op draagbaarheid als accuduur flink inleveren.
ik kan nu niet zeggen dat ik 3uur (versie 2019 4.5uur) erg lang vind bij een voor de switch intensief/zwaar spelChaoss schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:22:
De switch is idd een succes, maar de switch werkt omdat er geen high end games op hoeven te draaien. Door de low-end specs is het apparaat prima draagbaar en gaat de accu erg lang mee. Wil je een highend mobiel gaming platform dat dan ga je zowel op draagbaarheid als accuduur flink inleveren.
al zou een draagbare ps5 daar ook niet eens in de buurt gaan komen
Een handheld lijkt mij persoonlijk totaal onmogelijk op dit moment. Je zal alleen al een cpu en ssd moeten hebben met vergelijkbare prestaties ten opzichte van de PS5.
- Chaoss
Ubisoft maakt einde over de onduidelijkheden mbt de FC6 resolutie, gewoon in 4K
Ubisoft maakt einde aan geruchten: Far Cry 6 ondersteunt gewoon 4K op PS5 en PS4 Pro - https://t.co/5zeaui0JsT pic.twitter.com/bpP9GHzTRd
— PlaySense.nl (@PlaySenseNL) 26 juli 2020
[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 26-07-2020 17:51 ]
- Chaoss
Zijn dat soort spellen niet eerder een uitzondering? Volgens mij gaat de switch bij een spel als Animal Crossing veel langer mee, nooit getimed eigenlijk maar ik dacht zeker 5+ uur, ik heb inderdaad wel het nieuwe model.RenaldoN schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:26:
[...]
ik kan nu niet zeggen dat ik 3uur (versie 2019 4.5uur) erg lang vind bij een voor de switch intensief/zwaar spel
al zou een draagbare ps5 daar ook niet eens in de buurt gaan komen.
Kwam van de week ook al langs geloof ik. Je verwacht het niet.Chaoss schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:49:
[Twitter]
Zijn de 3ds en 2ds dan wel zo goed verkocht?Chaoss schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:02:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Destiny 2 krijgt ook een gratis PS5 upgrade en draait op 4K/60.
https://www.psu.com/news/...-60fps-feature-crossplay/
https://www.psu.com/news/...-60fps-feature-crossplay/
- Chaoss
Ja, ik kan een oud bericht uit 2014 vinden over 38miljoen stuks, vergelijkbaar met de xbox one dus.MeNTaL_TO schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:41:
[...]
Zijn de 3ds en 2ds dan wel zo goed verkocht?
Wikipedia zegt bijna 76 miljoen inmiddelsChaoss schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:05:
[...]
Ja, ik kan een oud bericht uit 2014 vinden over 38miljoen stuks, vergelijkbaar met de xbox one dus.
Wikipedia: List of best-selling game consoles
Edit: Wikipedia brengt ons bij Nintendo die hetzelfde zegt: https://www.nintendo.co.j...ance/hard_soft/index.html
[ Voor 13% gewijzigd door Mr_Tomatohead op 26-07-2020 19:09 ]
Dat klinkt goed if true. En zo niet, ook prima natuurlijk.
Had al het idee dat Sony een hoop dingen voor het laatst bewaart. Hoe de dingen compleet om kunnen keren..
Verwijderd
4k zelfs maar is dat dan 4000pixel horizontaal of is het 4k ultra HD met "maar" 3840 pixels ?Chaoss schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:49:
[Twitter]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2020 20:31 ]
Ik vooral benieuwd naar welke custom en/of proprietary keuzes die de consolefabrikanten gemaakt hebben.
Het is duidelijk dat Sony en Microsoft op bepaalde punten voor de langere termijn andere toekomstverwachtingen hebben en daar hun aanpassingen/uitbreidingen aan AMD's RDNA2-technologie op hebben gebaseerd.
Sony heeft o.a. de focus gelegd op ultrasnelle laadtijden en Microsoft de focus op o.a. fps. Dit is uiteraard geen limitatieve opsomming.
Ik vraag mij af of we ooit alle benodigde details te horen krijgen rondom deze specifieke aanpassingen om de voor- en tegens af te kunnen wegen en om vast te stellen waar Sony of Microsoft de juiste of onjuiste inschattingen hebben gemaakt.
- beide consoles zijn gebaseerd op RDNA2
- afkomstig zijn van AMD (features die uiteindelijk opgenomen worden in RDNA3 en hoger; en het is de vraag of deze toekomstige features reeds volledig uitontwikkeld (zijn de specificaties definitief)
- in-house (proprietary) ontwikkeld bij Sony of Microsoft (en dus console exclusief zullen blijven)
Het is duidelijk dat Sony en Microsoft op bepaalde punten voor de langere termijn andere toekomstverwachtingen hebben en daar hun aanpassingen/uitbreidingen aan AMD's RDNA2-technologie op hebben gebaseerd.
Sony heeft o.a. de focus gelegd op ultrasnelle laadtijden en Microsoft de focus op o.a. fps. Dit is uiteraard geen limitatieve opsomming.
Ik vraag mij af of we ooit alle benodigde details te horen krijgen rondom deze specifieke aanpassingen om de voor- en tegens af te kunnen wegen en om vast te stellen waar Sony of Microsoft de juiste of onjuiste inschattingen hebben gemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door ariekanari op 26-07-2020 20:48 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Verwijderd
Dat hete RDNAxx geneuzel heb ik nooit goed begrepen. Het is namelijk maar net welk perspectief je neemt.bram1984 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 20:27:
[...]
Dat klinkt goed if true. En zo niet, ook prima natuurlijk.
Had al het idee dat Sony een hoop dingen voor het laatst bewaart. Hoe de dingen compleet om kunnen keren..
"Stock rdna2" zal toch neerkomen op een RDNA versie met als doelmarkt de PC en dus directX.
Sony zijn "custom RDNA 2 based" zal dus veel beter zijn voor hun doeleinden dan de "stock RDNA2" . Dat je dan vanaf een pc/DirectX perspectief het als RDNA1.5 ziet zal mij een worst wezen.
Het is een beetje als je F1 en F3 klasse auto's hebt en dan bij de F1 klasse auto waarbij de motor anders en bijvoorbeeld de voorvleugel en dan die vervangt door een straalmotor en een custome voorvleugel, tja dan is het geen F1 klasse meer maar een F3 klasse chassis met straalmotor en custom voorvleugel.
Neem nou bijvoorbeeld die cache scrubbers. Tot welke RDNA tier behoren die ? Of die omgebouwde audio CU ? Volgens mij tot geen 1.
kunnen die uiteindelijk bij RDNA3 of 4 spec worden toegevoegd , wellicht. Maar er zijn nog geen eens RDNA2 whitepapers gepubliceerd dus waarom daar uitspraken over gaan doen ?
Dus die nummertjes en klassificaties is maar geneuzel. Discusieer dan over specifieke features zoals vrs, maargoed Sony laat daar te weinig over los.
Al kan ik mij bijna niet voorstellen dat Sony adaptive shading(anderen naam voor vrs) laat liggen aangezien je ook dan foveated shading kan doen welke goed gebruikt kan worden bij PSVR2.
Sony heeft geloof ik nog wel een patent liggen welke foveated shading combineert met oogbal tracking zodat alleen het gedeelte wat het menselijk ook scherp ziet extra shading/rendering toegepast krijgt.dan zal je zowiezoe en adaptieve shading/vrs implementatie moeten hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2020 21:07 ]
- Chaoss
Ik bedoel maar, zet dat eens af tegen de consoles die er verkocht worden en je kunt wel stellen dat Nintendo koning van de hand held isMr_Tomatohead schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:08:
[...]
Wikipedia zegt bijna 76 miljoen inmiddels
Wikipedia: List of best-selling game consoles
Edit: Wikipedia brengt ons bij Nintendo die hetzelfde zegt: https://www.nintendo.co.j...ance/hard_soft/index.html
Ik zie het niet zo snel gebeuren een nieuwe hand held van Sony.
NVM
[ Voor 99% gewijzigd door Exxus op 27-07-2020 11:03 ]
Ik zoek een monitor om de PS5 op te spelen (omdat ik tegelijkertijd ook soms wat 4K videos wil afspelen vanaf mijn computer of youtube, mijn PC trekt het denk ik niet om op te gamen in 4K, maar youtube kan hopelijk wel).
Maar tot mijn verbazing zijn er nog geen monitoren met een HDMI 2.1 aansluiting.
Dat betekend als ik het goed heb begrepen, dat 120hz niet mogelijk is, ook al ondersteunt de monitorscherm dat zelf wel (maar door gebrek aan HDMI 2.1 niet).
Ik kan mij voorstellen dat de meeste spellen op 60fps draaien en 60hz in theorie dus prima is.
Maar als je competitief online speelt en je wilt de meeste frames binnen krijgen, dan moet je volgens mij wel voor 120hz gaan met HDMI 2.1.
Als ik een TV wil kopen met HDMI 2.1 en 120hz zit ik gelijk op een TV van 1700 euro met 48 inch. Iets wat ik liever niet op mijn bureau heb.
Hoe kijken jullie er naar? Of moet ik geen zorgen maken en gewoon voor een leuke 60hz HDMI 2.0 scherm gaan?
Maar tot mijn verbazing zijn er nog geen monitoren met een HDMI 2.1 aansluiting.
Dat betekend als ik het goed heb begrepen, dat 120hz niet mogelijk is, ook al ondersteunt de monitorscherm dat zelf wel (maar door gebrek aan HDMI 2.1 niet).
Ik kan mij voorstellen dat de meeste spellen op 60fps draaien en 60hz in theorie dus prima is.
Maar als je competitief online speelt en je wilt de meeste frames binnen krijgen, dan moet je volgens mij wel voor 120hz gaan met HDMI 2.1.
Als ik een TV wil kopen met HDMI 2.1 en 120hz zit ik gelijk op een TV van 1700 euro met 48 inch. Iets wat ik liever niet op mijn bureau heb.
Hoe kijken jullie er naar? Of moet ik geen zorgen maken en gewoon voor een leuke 60hz HDMI 2.0 scherm gaan?
[ Voor 4% gewijzigd door Mangafan2 op 27-07-2020 11:18 ]
Volgens mij is HDMI 2.1 alleen nodig voor 4K @ 120HzMangafan2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:18:
Ik zoek een monitor om de PS5 op te spelen (omdat ik tegelijkertijd ook soms wat 4K videos wil afspelen vanaf mijn computer of youtube, mijn PC trekt het denk ik niet om op te gamen in 4K, maar youtube kan hopelijk wel).
Ik denk dat een monitor op 1080p of 1440p wel 120Hz kan halen zonder HDMI 2.1
4K op een monitor is verder een beetje overkill volgens mij. Ik zie het verschil tussen 1080p en 4K op mijn 55inch TV al amper.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Vergeet niet dat HDMI 2.1 ook VRR (Variable Refresh Rate) met zich meebrengt. Dat zorgt ook voor een veel vloeiender beeld.Kalder schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:23:
[...]
Volgens mij is HDMI 2.1 alleen nodig voor 4K @ 120Hz
4K op een monitor is verder een beetje overkill volgens mij. Ik zie het verschil tussen 1080p en 4K op mijn 55inch TV al amper.
En als je het verschil niet ziet tussen 1080p en 4K, dan zou ik toch echt even een afspraak maken bij de opticien
Ik zie het verschil wel als ik op 1,5 / 2 meter vanaf het beeld ga zitten, maar op de afstand vanaf de bank zie ik het verschil bijna niet nee. Daar ga ik geen afspraak bij de opticien voor maken, aangezien ik geen problemen heb met mijn zicht, kan kleine lettertjes nog steeds lezen.GadgetJunkPhone schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:33:
[...]
En als je het verschil niet ziet tussen 1080p en 4K, dan zou ik toch echt even een afspraak maken bij de opticien
Op een monitor zie je het juist omdat je er dichter op zit (ik in ieder geval dan). Als ik nu een 4K video afspeel zie ik het beetje kartelen/heel scherp zijn.Kalder schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:23:
[...]
Volgens mij is HDMI 2.1 alleen nodig voor 4K @ 120Hz
Ik ga een 4K console aanschaffen en dan wil ik ook op 4K gamen.
Alleen, zoals je zegt, HDMI 2.1 is voor 120hz in 4K. Maar net als in FPS games op de PC, hoe hoger de refreshrate en FPS, hoe beter. Vandaar dat ik dit wil.
Wel bijzonder dat er nog geen monitoren zijn met deze combinatie, en de hoeveelheid TV's zijn ook bar weinig.
- Chaoss
Reacties mbt gamepass etc verplaatst naar het XSX topic
Als je daar het Gamepass topic van maakt is het helemaal goedChaoss schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:18:
Reacties mbt gamepass etc verplaatst naar het XSX topic
Al zeker 4,5 uur. Tis al bijna een GoT klassieker
[ Voor 29% gewijzigd door BM op 27-07-2020 12:25 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
- Chaoss
Als ik had geweten dat die er was
Weinig opties inderdaad. Ik wacht persoonlijk nog even met de aanschaf van een nieuwe monitor tot ik iets meer weet over de resoluties die de nieuwe consoles ondersteunen. Ik hoop stiekem dat ze niet alleen de standaard tv resoluties, maar ook 1440p output ondersteunen. Dat lijkt me voor zowel games als tweede monitor voor werk wel een mooie resolutie.Mangafan2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:14:
[...]
Op een monitor zie je het juist omdat je er dichter op zit (ik in ieder geval dan). Als ik nu een 4K video afspeel zie ik het beetje kartelen/heel scherp zijn.
Ik ga een 4K console aanschaffen en dan wil ik ook op 4K gamen.
Alleen, zoals je zegt, HDMI 2.1 is voor 120hz in 4K. Maar net als in FPS games op de PC, hoe hoger de refreshrate en FPS, hoe beter. Vandaar dat ik dit wil.
Wel bijzonder dat er nog geen monitoren zijn met deze combinatie, en de hoeveelheid TV's zijn ook bar weinig.
Ik hoop ook dat ze dat doen dan kan ik de PS5 eventueel ook goed op m'n 1440p monitor aansluiten. Het is een kleine moeite volgens mij om een 1440p output te ondersteunen.nioz schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:09:
[...]
Weinig opties inderdaad. Ik wacht persoonlijk nog even met de aanschaf van een nieuwe monitor tot ik iets meer weet over de resoluties die de nieuwe consoles ondersteunen. Ik hoop stiekem dat ze niet alleen de standaard tv resoluties, maar ook 1440p output ondersteunen. Dat lijkt me voor zowel games als tweede monitor voor werk wel een mooie resolutie.
Kan 1440p ondersteund worden? Ja natuurlijk, maar dan zou er ook geoptimaliseerd moeten worden voor 1440p output naast 1080p en 4K Ultra HD. Dus ik acht de kans hierop zeer klein.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Dat vind ik ook nog wel het overwegen waard. Ik wacht ook maar met mijn aanschaf. Als ik nu echt alles er uit wil halen kom ik op deze LG TV uit (die het goedkoopst is): pricewatch: LG OLED55B9PLA Zwartnioz schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:09:
[...]
Weinig opties inderdaad. Ik wacht persoonlijk nog even met de aanschaf van een nieuwe monitor tot ik iets meer weet over de resoluties die de nieuwe consoles ondersteunen. Ik hoop stiekem dat ze niet alleen de standaard tv resoluties, maar ook 1440p output ondersteunen. Dat lijkt me voor zowel games als tweede monitor voor werk wel een mooie resolutie.
1ms, VRR, HDMI 2.1, 120hz.
Dus je moet minimaal 1000 euro neerleggen om het maximale uit de PS5 te halen (los van 8K natuurlijk).
Wat betreft framerates en resoluties ben ik eens benieuwd tot in hoeverre de PS5 de volle 4K en 120fps/hz ook daadwerkelijk gaat benutten, gezien de prijsranges waar momenteel de PC's in zitten welke dit ondersteunen. Zeker de AAA titels met veel grafische eyecandy zie ik dit nog niet gauw benutten in de komende jaren. Vooralsnog lijkt mij 4K/60fps een goed streven gezien de specs van de huidige titels.
Klopt, daarom ben ik ook een beetje voorzichtig dus ik doe mijn best om mijn koopdrang te onderdrukkenafca020 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:08:
Wat betreft framerates en resoluties ben ik eens benieuwd tot in hoeverre de PS5 de volle 4K en 120fps/hz ook daadwerkelijk gaat benutten, gezien de prijsranges waar momenteel de PC's in zitten welke dit ondersteunen. Zeker de AAA titels met veel grafische eyecandy zie ik dit nog niet gauw benutten in de komende jaren. Vooralsnog lijkt mij 4K/60fps een goed streven gezien de specs van de huidige titels.
Ik kan mij niet voorstellen dat de nieuwe God of War op 120fps zit. Niemand vraagt er om, die gaan er een grafisch spektakel van maken op 60 fps. Alleen, zal het er alsnog niet vloeiender/beter uit moeten zien op 120hz tov 60hz ook al is het op 60 fps?
Ik heb de afgelopen tijd ook getwijfeld over aanschaf van een nieuwe tv. En dan wel een OLED. Want die zwart waardes.
VRR is de enige feature van HDMI 2.1 wat mij intreseert.
Ik heb nu een highend 4k FALD Sony. Het beeld is prachtig. Ik vraag me ook af of een OLED het beter zal doen als het gaat om motion handling. Ik gebruik de motion functie van Sony op max. Het geeft wat artifacts op de personage zelf (3rd person games) maar daarentegen is het beeld super smooth - bijna alsof het 4 keer zoveel fps zijn. OLED doet het op dat vlak toch minder goed, naar wat ik begrijp (inherent aan de technologie).
Ik wacht nog even op de volgende generatie Sony tv's.
Ik heb nu een highend 4k FALD Sony. Het beeld is prachtig. Ik vraag me ook af of een OLED het beter zal doen als het gaat om motion handling. Ik gebruik de motion functie van Sony op max. Het geeft wat artifacts op de personage zelf (3rd person games) maar daarentegen is het beeld super smooth - bijna alsof het 4 keer zoveel fps zijn. OLED doet het op dat vlak toch minder goed, naar wat ik begrijp (inherent aan de technologie).
En hoeveel procent van de gamers zou nu over een tv beschikken die 120 fps ondersteund ?
Gamen doe ik op een tv op de bank en niet op een monitor persoonlijk vindt ik dat afdoen aan de beleving van een console.
Koop anders een game pc ....
Gamen doe ik op een tv op de bank en niet op een monitor persoonlijk vindt ik dat afdoen aan de beleving van een console.
[ Voor 47% gewijzigd door Gandalf68 op 27-07-2020 15:08 ]
Ik denk dat het niet heel lang zal gaan duren totdat 4k 30fps weer de standaard gaat worden. Dan kunnen ze 'dubbel' zoveel eye candy kwijt en dat lijkt beter te verkopen dan 60fps.Op de PS4 is 60fps ook mogelijk, maar dat zie je ook maar zelden.afca020 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:08:
De game hoeft persé op 4K@120fps gerendered te worden om profijt te hebben van een 4K@120hz display en connectie tussen de console en het display.afca020 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:08:
Uiteraard zullen niet alle games er profijt bij hebben en zullen er nog genoeg zijn die op 30fps(
Kijk naar dezelfde vraag maar dan met 4K en de PS4 Pro of 1080p en de PS3Gandalf68 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:07:
En hoeveel procent van de gamers zou nu over een tv beschikken die 120 fps ondersteund ?
Ik heb juist mijn oled tv geupgrade naar de 9 serie omwille van HDMI 2.1 op de komende consoles. Ik zie die variabele refresh rate wel zitten bij shooters/racers ed. Terwijl ik bij single player adventure games ala Assassins Creed, Uncharted, Last of Us dan weer alle eye candy op maxed out zou preferen boven 120fps.
Ik spreek regelmatig met wat vrienden af om te gamen bij iemand thuis en gooi dan mijn PS4 en een monitor in mijn tas zodat ik ze mee kan nemen. Toch wat beter te doen dan je 50+" tv weer in de auto proppen.Gandalf68 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:07:
Je zal zal er vast wel een goede reden voor hebben, maar die vrienden hebben geen tv in huis staan met een hdmi poortje?nioz schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:19:
[...]
Ik spreek regelmatig met wat vrienden af om te gamen bij iemand thuis en gooi dan mijn PS4 en een monitor in mijn tas zodat ik ze mee kan nemen. Toch wat beter te doen dan je 50+" tv weer in de auto proppen.
Ik ook, heb zelfs nog een oled-televisie uitgeprobeerd maar in een lichte kamer viel het mij niet mee. Een hoge helderheid vind ik toch uitermate fijn. Grootste nadeel is dan weer de blooming bij het kijken van films met zwarte balken. Heb daarom maar besloten om op de nieuwe oled-modellen van Samsung te wachten, die een hogere helderheid zouden moeten bieden.FMS schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:57:
Ik heb de afgelopen tijd ook getwijfeld over aanschaf van een nieuwe tv. En dan wel een OLED. Want die zwart waardes.![]()
Ook een keer geprobeerd toen ik nog een Sony had. De inputlag was echt verschrikkelijk.FMS schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:57:
Ik heb de afgelopen tijd ook getwijfeld over aanschaf van een nieuwe tv. En dan wel een OLED. Want die zwart waardes.![]()
Samsung heeft geen oled tv’s of je moet qled bedoelen.NotSoSteady schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:33:
[...]
Ik ook, heb zelfs nog een oled-televisie uitgeprobeerd maar in een lichte kamer viel het mij niet mee. Een hoge helderheid vind ik toch uitermate fijn. Grootste nadeel is dan weer de blooming bij het kijken van films met zwarte balken. Heb daarom maar besloten om op de nieuwe oled-modellen van Samsung te wachten, die een hogere helderheid zouden moeten bieden.
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
nieuws: Samsung bevestigt 2021 als productiestart van quantumdot-oledpanelen ...R-utger schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:43:
[...]
Samsung heeft geen oled tv’s of je moet qled bedoelen.
Toen we rocket league speelden wat het prima om splitscreen op 1 tv te spelen, maar met Fortnite, en nu Apex Legends is het toch wat lastiger. De meeste mensen die ik ken hebben max twee tv's in huis, dus daar redden we het dan ook niet mee.Mr_Tomatohead schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:24:
[...]
Je zal zal er vast wel een goede reden voor hebben, maar die vrienden hebben geen tv in huis staan met een hdmi poortje?
De inputlag is op papier ook veel maar ik moet zeggen dat ik er geen last van heb. Zelfs Sekiro ging prima. Ik doe verder niet aan compeptive MP (behoudens GT sport).bram1984 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:37:
[...]
Ook een keer geprobeerd toen ik nog een Sony had. De inputlag was echt verschrikkelijk.
Het is verbluffend hoe goed Motionflow van Sony werkt. Artifacts zijn minimaal. In GoT kan ik redelijk snel rond draaien en het beeld blijft silky smooth. Ik heb het er voor over... niets erger dan stotterend beeld. In 60fps games schroef ik de motionflow wel naar beneden, en BFI uit.
Ik ga van de week de C9 icm ps4pro testen, met nadruk op motionhandeling. Zal mijn ervaring delen.
Ah oké, volgend jaar dus pas.
Dan is nog de vraag of het betaalbaar en ‘goed’ is.
Een LG oled kost ook geen vermogen meer, maar goed dat er concurrentie is
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Dat ziet er vervangbaar of in elk geval makkelijk overspuitbaar uit! Ook lekker dik.Anton.net schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:52:
Nieuwe beelden van de zijpanelen
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Die eerste foto is ook perfect om de grootte te schatten. (assumptie dat dat papier A4 is)
Gewoon de panelen eraf laten, dan heb je alleen dat midden zwarte mini ding
Niet groot? Ding is gigantisch verticaal. Steekt overal uit.
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Verwijderd
Heb je zo'n kleine tv dan ?Koning-Admiraal schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:23:
Niet groot? Ding is gigantisch verticaal. Steekt overal uit.
Volgens mij geef je niks om design zo te zien? Dat ding in de woonkamer op een meubel steekt gewoon uit. En je tv op een meubel? In 2020 hangen de meeste hun televisies gewoon aan de muur. En mijn tv is een 55 inch OLED. Maar ik zou dat ding dus nooit verticaal op een meubel willen hebben staan.
Ik heb me er al bij neergelegd dat de ps5 niet de WAF heeft. Gelukkig heb ik hoogglans vloer staanders waar hij naast komt te staan, naast het tv meubel.Koning-Admiraal schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:04:
[...]
Volgens mij geef je niks om design zo te zien? Dat ding in de woonkamer op een meubel steekt gewoon uit. En je tv op een meubel? In 2020 hangen de meeste hun televisies gewoon aan de muur. En mijn tv is een 55 inch OLED. Maar ik zou dat ding dus nooit verticaal op een meubel willen hebben staan.
Bron?Koning-Admiraal schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:04:
[...]
Die van mij staat gewoon keurig op een groot meubel. Ken ook meer mensen met de TV op het meubel dan aan de muur, als ik er zo over nadenk. Bij mij kan die er prima achter dus.
Mijn TV staat ook op een meubel, de PS5 komt bij mij half in zicht, half achter de TV.bram1984 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:01:
[...]
Bron?
Die van mij staat gewoon keurig op een groot meubel. Ken ook meer mensen met de TV op het meubel dan aan de muur, als ik er zo over nadenk. Bij mij kan die er prima achter dus.
Verwijderd
Mijn LG oled staat gewoon op de prachtige meegeleverde voet. Geen kabel in zicht en geluid wordt beter geprojecteerd. Daar steekt geen ps5 boven uit.Koning-Admiraal schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:04:
[...]
Anders hang je de ps5 ook op aan de muur. Mooi plat en als je muur wit is valt ie weg
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2020 20:18 ]
Zou wat zijn als een console boven een tv uitsteekt. Kun je het nog als een kachel gebruiken ook. En nee, hier gaat dat ding niet verticaal staan. Er is ook zoiets als "horizontaal" in een kast opbergen. En een console aan de muur? Tenzij je alleen woont en je woonkamer als één grote gamezolder hebt ingericht, maar je mag het best proberen hoor.Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:09:
[...]
Mijn LG oled staat gewoon op de prachtige meegeleverde voet. Geen kabel in zicht en geluid wordt beter geprojecteerd. Daar steekt geen ps5 boven uit.
Anders hang je de ps5 ook op aan de muur. Mooi plat en als je muur wit is valt ie weg
[ Voor 36% gewijzigd door Koning-Admiraal op 27-07-2020 20:49 ]
Motion flow op max? WTF!!! Soap opera to the max in games.....verschrikkelijk! Sommige mensen weten echt niet hoe goed beeld eruit ziet....silky smoothFMS schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:48:
[...]
De inputlag is op papier ook veel maar ik moet zeggen dat ik er geen last van heb. Zelfs Sekiro ging prima. Ik doe verder niet aan compeptive MP (behoudens GT sport).
Het is verbluffend hoe goed Motionflow van Sony werkt. Artifacts zijn minimaal. In GoT kan ik redelijk snel rond draaien en het beeld blijft silky smooth. Ik heb het er voor over... niets erger dan stotterend beeld. In 60fps games schroef ik de motionflow wel naar beneden, en BFI uit.
Ik ga van de week de C9 icm ps4pro testen, met nadruk op motionhandeling. Zal mijn ervaring delen.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
What the... Als je die eerste foto zo ziet dan lijkt hij wel de grootte te hebben van 2 A4 documentenAnton.net schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:52:
Nieuwe beelden van de zijpanelen
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Hadden ze niet beter gewoon een desktop kunnen bouwen?!? Zit daar niet zover vanaf namelijk.
- Chaoss
TV staat hier ook nog op een meubel, ik zie wel waar/hoe ik de PS5 neerzet daar maak ik me echt niet druk over
WAF factor evenmin, ding komt er en hij komt gewoon op de meest handige/beschikbare plaats te staan, heeft ze weinig over te zeggen 
Het zou kunnen dat je dan de airflow op een of andere manier om zeep helpt.poor Leno schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:22:
Gewoon de panelen eraf laten, dan heb je alleen dat midden zwarte mini ding
[ Voor 32% gewijzigd door Chaoss op 27-07-2020 21:17 ]
Verwijderd
Mooi design mag gezien wordenStarbucks schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:06:
[...]
What the... Als je die eerste foto zo ziet dan lijkt hij wel de grootte te hebben van 2 A4 documenten![]()
Hadden ze niet beter gewoon een desktop kunnen bouwen?!? Zit daar niet zover vanaf namelijk.
Smaken verschillen zeggen we maar.
Persoonlijk denk ik de minst ogende console sinds mensenheugenis. Ik vind hem heel kinderachtig en euhhh... gigantisch! Niks voor in de woonkamer om eerlijk te zijn. Zou hem in de kast stoppen, maar is daar denk ik te groot voor en dan zit je weer met de temperaturen van dat ding. Hadden ze bij Sony wat beter over na moeten denken.
Starbucks schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:39:
[...]
Smaken verschillen zeggen we maar.![]()
Persoonlijk denk ik de minst ogende console sinds mensenheugenis. Ik vind hem heel kinderachtig en euhhh... gigantisch! Niks voor in de woonkamer om eerlijk te zijn. Zou hem in de kast stoppen, maar is daar denk ik te groot voor en dan zit je weer met de temperaturen van dat ding. Hadden ze bij Sony wat beter over na moeten denken.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dan vraag ik me wel af welk model je hebt. Ik heb een jaar of zo geleden eens getest met The Witness. Die heeft 4K aan 30fps of 1080p aan 60fps. MotionFlow op 4K gaf overduidelijke artefacts van het moment dat ik abrupt mijn draairichting veranderde. Dus gewoon bvb snel links draaien (zeer smooth) en dan ineens onmiddellijk terug rechts draaien... De bomen werden uit elkaar geript. Ouch!FMS schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:48:
[...]
Het is verbluffend hoe goed Motionflow van Sony werkt. Artifacts zijn minimaal. In GoT kan ik redelijk snel rond draaien en het beeld blijft silky smooth.
Verwijderd
Ach tja hij vliegt straks weer met miljoenen over de toonbank. 120 miljoen wordt er nu al voorspeldStarbucks schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:39:
[...]
https://www.digitimes.com/news/a20200727PD211.html
Sommige mensen hebben gewoon even tijd nodig om te wennen aan mooi design
Iconische designs worden vaak eerst afgekraakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2020 21:57 ]
Laat de sneer maar achterwegeVerwijderd schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:53:
[...]
Ach tja hij vliegt straks weer met miljoenen over de toonbank. 120 miljoen wordt er nu al voorspeld![]()
Sommige mensen hebben gewoon even tijd nodig om te wennen aan mooi design.
Ik zal hem ook vast wel een keer 2e hands kopen, maar wacht sowieso op goede games en dat zal nog wel even duren. Hopelijk kan ik er dan ergens een plek voor vinden uit het zicht.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 28-07-2020 00:33 ]
Yep, smaken verschillen. Ik vind de PS3 fat echt gruwelijk lelijk. En ook de Series X vind ik niet om aan te gluren. Echt net een soort asbak of prullenbak. OG PS4 en Pro vind ik ook niet echt bijzonder. PS5 (vooral de DE) vind ik eigenlijk wel spannend ogen. Ik hoop vooral dat je die plates kan wisselen. Ik heb al hele fraaie concepten langs zien komen.Starbucks schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:39:
[...]
Dat die groot is, zie ik als iets positiefs. Op basis daarvan doe ik de aanname dat het met de koeling erg goed zit een het ding stil is.
Las het vanmiddag. Dat zijn PS2 aantallen. Ziek hoor. Hopelijk komt Nintendo ook met een echte next gen Switch. Dan hebben we echt een brute generatie voor de boeg.Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:53:
[...]
Ach tja hij vliegt straks weer met miljoenen over de toonbank. 120 miljoen wordt er nu al voorspeld![]()
Sommige mensen hebben gewoon even tijd nodig om te wennen aan mooi design.
Je hebt alles op PS4 ook al gespeeld? Verder komt er genoeg uit toch? Hoop cross gen multiplats ook (Cyberpunk, AC, FC6 etc.), tenzij daar helemaal niks voor je bij zit.Starbucks schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:57:
[...]
Schaap volgt schaap
Ik zal hem ook vast wel een keer 2e hands kopen, maar wacht sowieso op goede games en dat zal nog wel even duren. Hopelijk kan ik er dan ergens een plek voor vinden uit het zicht.
Ja, de PS3 fat was ook lelijk. Echter wel zwart van kleur en kon dus goed naast je tv, die ook in 90% van de gevallen zwart is. Een witte console met blauwe lichtjes naast je tv is nogal een contrast.bram1984 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:58:
[...]
Yep, smaken verschillen. Ik vind de PS3 fat echt gruwelijk lelijk. En ook de Series X vind ik niet om aan te gluren. Echt net een soort asbak of prullenbak. OG PS4 en Pro vind ik ook niet echt bijzonder. PS5 (vooral de DE) vind ik eigenlijk wel spannend ogen. Ik hoop vooral dat je die plates kan wisselen. Ik heb al hele fraaie concepten langs zien komen.
Dat die groot is, zie ik als iets positiefs. Op basis daarvan doe ik de aanname dat het met de koeling erg goed zit een het ding stil is.
Niet alles, ik wil GoT nog proberen en misschien Spiderman nog. Maar ik wacht sowieso totdat die zijn afgeprijsd of dat ze ze in PS Now terecht komen ofzo.bram1984 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:01:
[...]
Je hebt alles op PS4 ook al gespeeld? Verder komt er genoeg uit toch? Hoop cross gen multiplats ook (Cyberpunk, AC, FC6 etc.), tenzij daar helemaal niks voor je bij zit.
@Starbucks Spider-Man kost nu al regelmatig geen pepernoot, laat staan als je 'm op Marktplaats opzoekt. Ghost kan tegen die tijd ook voor een prikkie vinden.
Over Spider-Man gesproken (gerucht): Miles Morales komt naar verluidt met een remaster van Spider-Man PS4. Zou een briljante move zijn.
https://www.psu.com/news/...aster-of-ps4s-spider-man/
Over Spider-Man gesproken (gerucht): Miles Morales komt naar verluidt met een remaster van Spider-Man PS4. Zou een briljante move zijn.
Dan heb je liggen slapen. Spider-man zat de afgelopen 3 maanden in PS Now. Is begin juli er weer uit gehaald.Starbucks schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:11:
[...]
Niet alles, ik wil GoT nog proberen en misschien Spiderman nog. Maar ik wacht sowieso totdat die zijn afgeprijsd of dat ze ze in PS Now terecht komen ofzo.
Dat is enorm subjectief. In pro-game toernooien wordt ook op monitors gespeeld.Gandalf68 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:07:
Ik kan er gewoon van genieten om console games op mijn monitor te spelen, en ook PC games op dezelfde monitor. Er is geen verschil.
Wanneer ik het op een TV aansluit is de ervaring echt niet anders.
Dat dus, wilde het net zeggen.Raem schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:32:
[...]
Dan heb je liggen slapen. Spider-man zat de afgelopen 3 maanden in PS Now. Is begin juli er weer uit gehaald.
https://nl.ign.com/marvel...voegd-aan-playstation-now
Ik hoor je hoor! PS5 heeft echt een wanstaltig design, alsof EVE uit Wall-e een kindje heeft gekregen met een my first Sony walkman.Starbucks schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:39:
[...]
Ik heb niet altijd een PS4, dus heb het inderdaad gemist. Niet dat dat erg is, want twijfel sowieso of het mijn ding wel isRaem schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:32:
[...]
Dan heb je liggen slapen. Spider-man zat de afgelopen 3 maanden in PS Now. Is begin juli er weer uit gehaald.
Hij mag dan misschien foeilelijk zijn, maar hij is in elk geval wél achterlijk groot 
Day one, maar doe mij het design van de xsx maar...
Day one, maar doe mij het design van de xsx maar...
Eerder speelde ik nog wel op een monitor en dat werkt voor games als Call of Duty echt geweldig, want ik ben dan in ieder geval aanzienlijk beter omdat je lekker dicht op het scherm zit. Andere games, zoals GoT and TLOU 2, vind ik daartegen weer veel relaxter op een groter en mooier scherm te spelen.Mangafan2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:33:
[...]
Dat is enorm subjectief. In pro-game toernooien wordt ook op monitors gespeeld.
Ik kan er gewoon van genieten om console games op mijn monitor te spelen, en ook PC games op dezelfde monitor. Er is geen verschil.
Ik vind de communicatie over die game niet bepaald sterk. Eerst zou het gaan om een remaster met extra content, daarna werd het een standalone game en nu zou er weer een remaster van de PS4 worden meegeleverd. Hoop wel dat het een een volwaardige game is en dat er niet overal content moet worden weggehaald om de game extra waarde te geven.bram1984 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:31:
@Starbucks Spider-Man kost nu al regelmatig geen pepernoot, laat staan als je 'm op Marktplaats opzoekt. Ghost kan tegen die tijd ook voor een prikkie vinden.
Eh, door het te bundelen kunnen ze natuurlijk weer meer geld vragen.
Miles Morales is wss een game van 40 euro. Met Spiderman 2018 erbij (die bijna iedereen al heeft) kunnen ze 60 of 70 euro vragen.
Klinkt als een trucje om je te laten betalen voor een ps5-patch, die eigenlijk gewoon gratis zou moeten zijn.
Sony heeft daar toch nog wat uit te leggen. Zo kondigden ze in maart ook aan dat de top 100 games sowieso draait op de ps5. Maar dan blijkt in juni dat GTA V (waarschijnlijk de nummer 1) pas in 2021 naar ps5 komt. Hoezo dan? Er is toch gewoon BC op day 1? Klinkt alsof we weer gaan mogen betalen voor een remaster in 2021.
Miles Morales is wss een game van 40 euro. Met Spiderman 2018 erbij (die bijna iedereen al heeft) kunnen ze 60 of 70 euro vragen.
Klinkt als een trucje om je te laten betalen voor een ps5-patch, die eigenlijk gewoon gratis zou moeten zijn.
Sony heeft daar toch nog wat uit te leggen. Zo kondigden ze in maart ook aan dat de top 100 games sowieso draait op de ps5. Maar dan blijkt in juni dat GTA V (waarschijnlijk de nummer 1) pas in 2021 naar ps5 komt. Hoezo dan? Er is toch gewoon BC op day 1? Klinkt alsof we weer gaan mogen betalen voor een remaster in 2021.
- Chaoss
Lijkt me dat er dan 2 versies komen, een frp versie met Spiderman og + MM, interessant voor de mensen die de originele Spiderman nog niet gespeeld hebben. En dan nog MM als stand alone versie voor 30-40eur,
- Chaoss
Dat hij groot is ok, maar achterlijk groot... dat baseer je op aannames. Wacht eerst maar tot je een echte versie hebt gezien en je daadwerkelijk wat over de verhoudingen kunt zeggen. Of tot Sony de afmetingen bekend heeft gemaakt, dan pas weten we echt hoe groot hij is.vaagisdenaam schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:54:
Hij mag dan misschien foeilelijk zijn, maar hij is in elk geval wél achterlijk groot
Maar dan nog, liever een grote console met goed hardware en degelijke koeling dan het tegenover gestelde.
Prima, maar dan verwacht ik, als eigenaar van een ps4+ps5+Spiderman 2018, dat ik die enhanced versie van Spiderman 2018 wel gratis krijg via een ps5 patch met BC.Chaoss schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 00:15:
Lijkt me dat er dan 2 versies komen, een frp versie met Spiderman og + MM, interessant voor de mensen die de originele Spiderman nog niet gespeeld hebben. En dan nog MM als stand alone versie voor 30-40eur,
Playstation kennende zie ik het nog gebeuren dat 'alle' ps4 games beschikbaar zijn via BC, maar je moet alsnog bijbetalen voor de enhanced ps5 versie/patch.
- Chaoss
Ik verwacht als eigenaar van de PS4 versie ook dat het gratis is
niet dat ik die game nog een keer ga spelen, maar het idee zeg maar. MM wil ik zeker wel op de PS5 spelen, maar dan moet de prijs wel naar verhouding zijn.
ik heb het niet over pro gaming, maar wel over lekker op de bank zitten ipv een bureau stoel , andere sfeer van kamer (kantoor achtig of woonkamer ) en een lekkere snabbel en wat bier erbij. Het gamen op zich maakt niet uit alhoewel ik dan liever op mijn 55 inch tv speel met mijn 7.1 set dan in een computerkamer qua sfeer dat bedoelde ik er mee te zeggeMangafan2 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:33:
[...]
Dat is enorm subjectief. In pro-game toernooien wordt ook op monitors gespeeld.
Haal je niet 2 dingen door elkaar? BC is er inderdaad voor nagenoeg elke PS4 game op day 1. Dus ook voor GTA5. Maar niet elke game krijgt ook een PS5 update. Al genoeg games waarvoor bekend is dat de patch gratis is.Anton.net schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:51:
GTA mag je inderdaad weer voor betalen, waarschijnlijk omdat het niet alleen een patch is, maar ook een uitbreiding. Die is in het begin ook nog gratis geloof ik.
[ Voor 17% gewijzigd door Raem op 28-07-2020 08:02 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/zx0mTzjZ1mA7ApkG95crNXbb.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/aMyFe0MgaiBAJrpyYR3mngFc.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/ZnEIV3Cqomb160HOKmy54oE8.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/isHSE1Z3234tEViHd7Yohs0r.png?f=fotoalbum_tile)