• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Steven030 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:27:
Er zijn dus geruchten dat Sony nog 2 games aan gaat kondigen waarvan eentje niet geheel onverwacht een nieuwe God of War en de tweede een reboot. Wat zouden jullie een mooie reboot vinden? Ik zou zelf wel warm worden van een nieuwe Syphon Filter
Zag het net. Alleen is die pas sinds 2017/2018 in ontwikkeling. Ik denk dat we die volgend jaar nog niet hoeven te verwachten, maar als daar al een trailer van komt volgende maand, dan gaat die mensen omver blazen. De juni PS5 show was echt maar het topje van de ijsberg.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11 20:09
Er zijn dus geruchten dat Sony nog 2 games aan gaat kondigen waarvan eentje niet geheel onverwacht een nieuwe God of War en de tweede een reboot. Wat zouden jullie een mooie reboot vinden? Ik zou zelf wel warm worden van een nieuwe Syphon Filter
Wishfull thinking maar een reboot van Metal Gear Solid of Driver zou ik wel tof vinden.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:02
Bij God of War heb ik het gevoel dat ze heel veel assets kunnen hergebruiken op de PS5, al dan niet door het ruwe bronmateriaal opnieuw te compilen voor PS5 standaarden.
Midgard staat er al, geef die een grafische boost. Realm travellen door rondjes te lopen om de tree is niet nodig, direct door de Mystic gateway is al genoeg (SSD). Misschien dat ze Vanaheim, Svartalfheim en Asgard van Scratch moeten opbouwen aangezien die nog niet in de game zaten.
Kom maar op met Ragnarok!

God of war is trouwens ook een interessante game voor de PS5 boost mode straks, aangezien die unlocked framerate en dynamic resolutie heeft in pro mode.

[ Voor 13% gewijzigd door Trishul op 24-07-2020 11:19 ]

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11 13:35
Kraziey schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:12:
[...]

Wishfull thinking maar een reboot van Metal Gear Solid of Driver zou ik wel tof vinden.
Ja, Driver, of Stuntman :)

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-11 15:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

Trishul schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:15:
Bij God of War heb ik het gevoel dat ze heel veel assets kunnen hergebruiken op de PS5, al dan niet door het ruwe bronmateriaal opnieuw te compilen voor PS5 standaarden.
Midgard staat er al, geef die een grafische boost. Realm travellen door rondjes te lopen om de tree is niet nodig, direct door de Mystic gateway is al genoeg (SSD). Misschien dat ze Vanaheim, Svartalfheim en Asgard van Scratch moeten opbouwen aangezien die nog niet in de game zaten.

God of war is trouwens ook een interessante game voor de PS5 boost mode straks, aangezien die unlocked framerate en dynamic resolutie heeft in pro mode.
Volgens mij was resolution mode 4k checkerboard gewoon statische met 30fps. En performance was 1080p unlocked fps. Dus die zal dan gewoon locked 1080p draaien. Maar geen resolutie boost. Hopelijk een kleine patch die resolutie mode ook unlocked en dan 60fps haalt. Of gelijk native 4k en 60fps patch. Hoe dan ook een 60fps patch zie ik ook heel graag.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• bram1984
Trishul schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:15:

Jazeker. Die gaan we rustig nog een keer op NG+ doorlopen op 4K/60. Man, als ik ergens niet om ga klagen, is het launch games. Ik zit echt dik gebakken met backlog en (cross-gen) launch titels. Zoveel games die ik een nieuwe run wil geven als ze enhanced zijn: Bloodborne, TLoU2, Ghost, God of War, Days Gone, Spider-Man, Uncharted 4 etc. Death Stranding hier ook nog liggen, maar daar wacht ik wel even mee dan.
v8power67 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:23:
[...]

Volgens mij was resolution mode 4k checkerboard gewoon statische met 30fps. En performance was 1080p unlocked fps. Dus die zal dan gewoon locked 1080p draaien. Maar geen resolutie boost. Hopelijk een kleine patch die resolutie mode ook unlocked en dan 60fps haalt. Of gelijk native 4k en 60fps patch. Hoe dan ook een 60fps patch zie ik ook heel graag.
Klopt, maar waarom zou die game niet enhanced worden? Resolutie patch is zo gefikst toch. Desnoods 4KCB@60fps. Ook prima. Ik ga toch niet pauzeren om checkerboard artefacts te tellen met mijn vergrootglas.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:18
Ik hoop nog steeds op Silent Hill.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• bram1984
Raem schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Ik hoop nog steeds op Silent Hill.
Ja die moet toch wel bestaan. Die geruchten zijn zo hardnekkig.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik verwacht nog minstens 1 game aankondiging van Sony Japan Studio. De teams achter Knack en Gravity Rush hebben hun laatste game in 2017 gereleased.

Daarnaast hoop ik ook op een nieuwe Everybody's Golf van Claphanz, die als 2nd party aan Sony is verbonden. Stiekem vind ik het idee van Everybody's Sports Resort ook wel heel tof, zeker op de PS5 met die snelle storage: https://www.pushsquare.co...one_of_my_dream_ps5_games

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 17:33
Syphon Filter _/-\o_

Metal Gear Solid, Driver & Timesplitters, daar wil ik allemaal wel een reboot van zien!
Of een nieuwe aankondiging van Rockstar's Agent...

God of War 2 komt sowieso dus die mag van mij nog wel even wachten...

PSN: Aramius1810

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:31:
[...]

Ja die moet toch wel bestaan. Die geruchten zijn zo hardnekkig.
Is Konami alweer een beetje serieus games aan het ontwikkelen of ligt de focus nog steeds op de pachinko machines?

Zie wel dat ze een SIlent Hill Pachinko machine hebben uitgebracht, telt dat ook als een vervolg :+
https://bloody-disgusting...nt-hill-pachinko-machine/

• bram1984
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Is Konami alweer een beetje serieus games aan het ontwikkelen of ligt de focus nog steeds op de pachinko machines?

Zie wel dat ze een SIlent Hill Pachinko machine hebben uitgebracht, telt dat ook als een vervolg :+
https://bloody-disgusting...nt-hill-pachinko-machine/
Weet even niet wie hem precies maakt, maar hier staat eigenlijk alles wel, mocht je tijd hebben. ;)

https://www.resetera.com/...date-maybe-august.174815/

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25
kazuka schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:34:
Ik verwacht nog minstens 1 game aankondiging van Sony Japan Studio. De teams achter Knack en Gravity Rush hebben hun laatste game in 2017 gereleased.

Daarnaast hoop ik ook op een nieuwe Everybody's Golf van Claphanz, die als 2nd party aan Sony is verbonden. Stiekem vind ik het idee van Everybody's Sports Resort ook wel heel tof, zeker op de PS5 met die snelle storage: https://www.pushsquare.co...one_of_my_dream_ps5_games
Dat lijkt mij ook een mooi idee.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:42:
[...]

Weet even niet wie hem precies maakt, maar hier staat eigenlijk alles wel, mocht je tijd hebben. ;)

https://www.resetera.com/...date-maybe-august.174815/
Lol, 180 pagina's leesplezier. Ik bewaar hem wel voor m'n vakantie :D

• bram1984
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:45:
[...]

Lol, 180 pagina's leesplezier. Ik bewaar hem wel voor m'n vakantie :D
Ja of even Dusk Golem volgen op Twitter. Die spit al die shit.

Verwijderd

Console launch exclusive means the first console the game will launch on will be Xbox One," he said. "I don't know, honestly, anything about when those games are going to launch on another platform. It's really up to the developer to do the work to make that happen
Dus veel van wat we hebben gezien komt mogelijk ook naar PS5.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:09
@Verwijderd Dat is het he je met Console Timed Exclusieves,alleen de vraag is hoelang,als je ziet bijv bij ff7 remake de xbox versie pas na 1 jaar komt is dat wel erg lang en eigenlijk niet nodig,+-3 maanden.

S.T.A.L.K.E.R 2 timed exclusieve
Darktide timede exclusieve

Dacht dat ms er tegen was al die timed exclusieves deals van Sony,maar ze doen hetzelfde.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Timed exclusives is echt een ontwikkeling waarvan ik traantjes in mijn ogen krijg. Echt geen toegevoegde waarde en zorgt er bij mij echt niet voor dat ik voor een bepaalde console ga kiezen. Timed exclusive DLC is helemaal :')

• Amaze86
ja dat ook al die dlc,en snap niet wat ze ermee opschieten. Behalve dat ze de uitgevers extra geld ervoor betalen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 08:55
Amaze86 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:37:
@Verwijderd Dat is het he je met Console Timed Exclusieves,alleen de vraag is hoelang,als je ziet bijv bij ff7 remake de xbox versie pas na 1 jaar komt is dat wel erg lang en eigenlijk niet nodig,+-3 maanden.

S.T.A.L.K.E.R 2 timed exclusieve
Darktide timede exclusieve

Dacht dat ms er tegen was al die timed exclusieves deals van Sony,maar ze doen hetzelfde.
Is Stalker al bevestigd? Ik lees overal alleen op de PC en XBOX en dat het niet naar andere consoles komt. Lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar kan het ook nergens vinden.

• bram1984
Exxus schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:45:
[...]

Is Stalker al bevestigd? Ik lees overal alleen op de PC en XBOX en dat het niet naar andere consoles komt. Lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar kan het ook nergens vinden.
Launch exclusive, dus timed. Las overigens ook dat dit geldt voor The Medium.

• Amaze86
Exxus schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:45:
[...]

What's more, as pointed out by Kotaku, a press release reads that the game is "coming first to Xbox Series X as a console launch exclusive." It's by no means confirmed, but we'd be surprised if S.T.A.L.K.E.R. 2 doesn't end up on PS5 eventually. The same can be said of Deathloop and Ghostwire: Tokyo. These are all just temporary deals with third-party publishers that will expire at some point.

Ah duurt nog wel lang,wie weet wanneer S.T.A.L.K.E.R 2 uit zal komen ergen in 2022...

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Raikkonen_WC schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:01:
Ik koop dan juist helemala niks digitaal. Vind dat echt geld weggooien. Vooral bij nieuwe games, als je dan ziet dan een spel nieuw bij bijv MM 55 euro kost, en in de store digitaal 69, waarom zou ik dan in godsnaam de digitale versie kopen??? Ik vind dat digitaal pas interessant word als het een STUK goedkoper is dan een disc versie....
Er zijn genoeg goede redenen om digitaal te kopen. Naast het gemak en de mogelijkheid tot gamesharing zoals door anderen genoemd, is het ook de manier om je gamecollectie veilig te stellen voor bijvoorbeeld toekomstige BC consoles.

Het is niet ondenkbaar dat de PlayStation 6 geen discdrive met zal hebben. Daar zit je dan met je fysieke game collectie.

Mijn game collectie is ook voor 90% fysiek hoor, om dezelfde reden als die van jou. En de mogelijkheid om games uit te wisselen met vrienden, aangezien ik niet online speel en niet de behoefte heb om tegelijkertijd dezelfde game te spelen.

Maar gezien het feit dat de discless versie de 'normale' versie PS5 is geworden en de mogelijkheid dat de eventuele PS6 geen discs meer zal slikken, ga ik komende generatie eens goed nadenken over overstappen op volledig digitaal.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:02
Stalker2 is echt nog even goed tegen aankijken... GSC gamesworld is namelijk niet meer wat het geweest is, een hoop personeel is vertrokken naar 4A games om daar te werken aan de Metro serie. Eerst zien dan geloven, sinds 2018 zien we alleen maar CGI van die game.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:22
bram1984 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:25:
Jazeker. Die gaan we rustig nog een keer op NG+ doorlopen op 4K/60. Man, als ik ergens niet om ga klagen, is het launch games. Ik zit echt dik gebakken met backlog en (cross-gen) launch titels. Zoveel games die ik een nieuwe run wil geven als ze enhanced zijn: Bloodborne, TLoU2, Ghost, God of War, Days Gone, Spider-Man, Uncharted 4 etc. Death Stranding hier ook nog liggen, maar daar wacht ik wel even mee dan.
Dat je het jezelf aan doet om days gone nog een keer door te spelen. Toffe setting, leuk bedacht, maar het is allemaal zo magertjes uitgewerkt. Een open wereld die je echt 0,0 uitnodigt om te exploren.

God of War wil ik nog wel een keer doorlopen. Ik moet het gros van de valkyries nog en ik wil die armor uit Niflheim nog een keer halen. Heb laatst Uncharted 4 en Horizon Zero Dawn opnieuw geprobeerd, maar ik kan games op de 1 of andere manier maar 1x helemaal doorspelen. Dan heb ik t wel gezien.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• bram1984
Hulleman schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:13:
[...]

Dat je het jezelf aan doet om days gone nog een keer door te spelen. Toffe setting, leuk bedacht, maar het is allemaal zo magertjes uitgewerkt. Een open wereld die je echt 0,0 uitnodigt om te exploren.

God of War wil ik nog wel een keer doorlopen. Ik moet het gros van de valkyries nog en ik wil die armor uit Niflheim nog een keer halen. Heb laatst Uncharted 4 en Horizon Zero Dawn opnieuw geprobeerd, maar ik kan games op de 1 of andere manier maar 1x helemaal doorspelen. Dan heb ik t wel gezien.
Ja sorry man ik vond DG echt heel vet. Het nodigde mij juist wel uit. Ik zocht supplies en collectibles. Speelde op Hard dus moest wel.

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-11 20:37
Ik wacht tot dat er een zwarte PS5 word aangekondigd. Ben bang dat er met de release nog veel kinderziektes in de console zitten..

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
heppe01 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:09:
Ik wacht tot dat er een zwarte PS5 word aangekondigd. Ben bang dat er met de release nog veel kinderziektes in de console zitten..
Valt mee, heb een launch day ps4 gekocht en deze jaren gebruikt tot de Pro uitkwam en toen ingeruild, die launch day PS4 Pro gebruik ik nu nog. Mijn PS3 phat ging pas na 6 jaar kapot een paar maand voordat de PS4 uit kwam. Van zowel de PS3 als de PS4 kan ik me geen dealbreaking kinderziektes herinneren.

Sony bouwt al bijna 30 jaar consoles en het is niet alsof die dingen ongetest op de markt komen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Zou het voor Sony niet een slimme zet zijn om voor PS store een robuste refund policy op te zetten waarbij je een game gratis kan retourneren zolang je die minder dan 2 uur hebt gespeeld net als steam.

Dan maakt men het net als via gamepass het aantrekkelijker om games te proberen waarvan je in eerste instantie nog niet bent overtuigd.

of gewoon standaard de eerste 2 uur gratis maken.

• bram1984
heppe01 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:09:
Gelukkig bestaat er nog zoiets als garantie. Binnen 2 weken ruilen ze 'm om en anders moet je even op een reparatie wachten. Dan heb je eigenlijk een beetje hetzelfde als er geen een hebben. Nul voordeel om te wachten dus.

• Raem
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:11:
Zou het voor Sony niet een slimme zet zijn om voor PS Now een robuste refund policy op te zetten waarbij je een game gratis kan retourneren zolang je die minder dan 2 uur hebt gespeeld net als steam.

Dan maakt men het net als via gamepass het aantrekkelijker om games te proberen waarvan je in eerste instantie nog niet bent overtuigd.

Met PS Now koop je geen games, dus je kunt ze ook niet retourneren.

Verwijderd

Raem schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:15:
[...]

Met PS Now koop je geen games, dus je kunt ze ook niet retourneren.
Bedoel uiteraard de PS store, is nu aangepast aan mijn post.

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:14:
[...]

Gelukkig bestaat er nog zoiets als garantie. Binnen 2 weken ruilen ze 'm om en anders moet je even op een reparatie wachten. Dan heb je eigenlijk een beetje hetzelfde als er geen een hebben. Nul voordeel om te wachten dus.
Ik hoop toch wel langer met mijn PS5 te gaan doen dan dat er garantie op zit. Even wachten zou op de lange termijn een voordeel kunnen zijn. Minpunt is dat je op de korte termijn geen PS5 hebt :+

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:11:
Zou het voor Sony niet een slimme zet zijn om voor PS store een robuste refund policy op te zetten waarbij je een game gratis kan retourneren zolang je die minder dan 2 uur hebt gespeeld net als steam.

Lijkt me inderdaad een leuk voordeel om digitale games te pushen. Daarnaast zou er een mogelijkheid moeten komen om digitale games te kunnen overdragen/verkopen. Wat mij betreft pakt Sony zelfs een X % aan provisie maar dat zou digitale games echt zo helpen.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Gisteravond heb ik naar de Xbox event gekeken, jammer genoeg heel teleurstellend.
Mijn gedachten achter, als Microsoft hele goede vette games had aangekondigd dan pas zou Sony misschien iets aan de prijs en/of strategie kunnen doen over de lancering van de PS5, maar als Halo de presentatie plaatje van de Xbox series x is, dan heeft Sony imo oorlog gewonnen of moet de prijs van de PS5 €200 duurder zijn.
Beide consoles worden echt top, maar spellen maken echt het verschil.

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
chulin schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:38:
Gisteravond heb ik naar de Xbox event gekeken, jammer genoeg heel teleurstellend.
Mijn gedachten achter, als Microsoft hele goede vette games had aangekondigd dan pas zou Sony misschien iets aan de prijs en/of strategie kunnen doen over de lancering van de PS5, maar als Halo de presentatie plaatje van de Xbox series x is, dan heeft Sony imo oorlog gewonnen of moet de prijs van de PS5 €200 duurder zijn.
spoiler:
Ik vond het juist weer verassend. Fable, Stalker 2, Hellblade, Tell Me Why and Dragon Quest.

Halo vond ik nou weer niet verassend. Gedateerde graphics (ook al was het de oude Halo style van de zwarte XBOX gen 1 maar het kon mij niet bekoren.

Beide kampen hebben wat. Ik ben benieuwd wat de komende half jaar komt.

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Tja, iedereen zoekt iets anders in een console. Microsoft richtte zich gisteren heel erg op gamepass en dat begrijp ik goed. Dat Halo en Forza en alle andere games daarin zitten is niet normaal zo gaaf. Je zit dus niet meer met de aanschafprijs van die games.

Sony heeft zoiets helaas niet en je zult dus volle pond moeten betalen, direct bij de launch. De games zijn voor beide consoles heel verschillend, maar tegelijkertijd ook weer voor een heel breed publiek.

Uiteindelijk kijk ik dan naar de beste deal en gamepass is ongeëvenaard in mijn ogen. Helemaal als je nu al betaald hebt voor gamepass Ultimate! Zoveel games voor zo weinig geld.

• chulin
  • Nu online
MoldyInko schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:42:
[...]

spoiler:
Ik vond het juist weer verassend. Fable, Stalker 2, Hellblade, Tell Me Why and Dragon Quest.

Halo vond ik nou weer niet verassend. Gedateerde graphics (ook al was het de oude Halo style van de zwarte XBOX gen 1 maar het kon mij niet bekoren.

Beide kampen hebben wat. Ik ben benieuwd wat de komende half jaar komt.
Ja maar deze komen over 2 of 3 jaar
Starbucks schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Tja, iedereen zoekt iets anders in een console. Microsoft richtte zich gisteren heel erg op gamepass en dat begrijp ik goed. Dat Halo en Forza en alle andere games daarin zitten is niet normaal zo gaaf. Je zit dus niet meer met de aanschafprijs van die games.

Sony heeft zoiets helaas niet en je zult dus volle pond moeten betalen, direct bij de launch. De games zijn voor beide consoles heel verschillend, maar tegelijkertijd ook weer voor een heel breed publiek.

Uiteindelijk kijk ik dan naar de beste deal en gamepass is ongeëvenaard in mijn ogen. Helemaal als je nu al betaald hebt voor gamepass Ultimate! Zoveel games voor zo weinig geld.
Ja gamepass, dat mis ik bij Sony maar verder als je kijk naar de exclusieves, dan gaat PS5 de nex gen console worden

[ Voor 47% gewijzigd door chulin op 24-07-2020 18:50 ]

• Raem
Starbucks schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Sony is al wel iets bezig om PS Now beter op de kaart te zetten. Voordeliger abonnement, meer grotere (first party) titels. Maarja, als je dan ziet hoe hard die verkopen gaan van bv TLOU2 en GoT, dan zouden ze ook gek zijn om die direct in PS Now te gooien.

• Starbucks
chulin schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:45:
[...]

Ja maar deze komen over 2 of 3 jaar
[...]

Ja gamepass, dat mis ik bij Sony maar verder als je kijk naar de exclusieves, dan gaat PS5 de nex gen console worden
Er komen maar eens in de zoveel tijd goede exclusives uit en daar wil ik niet op wachten. TLoU2 speel je 20 a 30 uur en dan kan hij weer in de verkoop. Ik speel dan veel liever een Halo of CoD waar je honderden uren aan spendeert.

Ik moet zeggen dat ik vaak genoeg tijdelijk een console heb gekocht om een exclusive te spelen om vervolgens die console + dat ene spel weer te verkopen na het uitspelen.

Dat zou ik dan ook doen voor de PS5, aangezien je daar dus minder games hebt en dus minder tijd ermee doorbrengt. Minder games als in geen gamepass. Overal zullen ze misschien wel meer games hebben, maar dat gaat je dan flink geld kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Starbucks op 24-07-2020 18:55 ]

Verwijderd

Uiteindelijk hoeft sony alleen maar wat first party titels toe te voegen aan PS Now als abbonements diensten de toekomst zijn.

En ik zie ze ook nog wel samenwerken met de EPIC store op het playstation platform.

Ik neem pas een abbo op een dienst als er specifieke content op staat.Niet omdat er een bepaalde quantiteit op staat

Daarom heb ik ook bijvoorbeeld mijn disney plus weer opgezegd omdat ik gezien heb wat ik wilde zien en er voorlopig voor mij niks interessants op komt.

Buiten dat is het nog de vraag hoe interessant hebt is voor AAA titels om een netflix model te hanteren. Je ziet toch ook nog steeds dat bijvoorbeeld de grote blockbuster films nogsteeds een Bioscoop release willen vanwege de winsten.

Netflix modellen werken wel goed voor tv series naar mijn mening maar wat is het gaming equivalent van een tv serie ? Early acces games die pas worden afgemaakt als het eerste beetje content succesvol is ? Net zoals je pilot episodes hebt en series na 1 seizoen worden gecanceld ? Zie ook de sea of thives methode met een "kale" basis bij launch en episodic content.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2020 19:07 ]

• chulin
  • Nu online
Starbucks schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:54:
[...]

Er komen maar eens in de zoveel tijd goede exclusives uit en daar wil ik niet op wachten. TLoU2 speel je 20 a 30 uur en dan kan hij weer in de verkoop. Ik speel dan veel liever een Halo of CoD waar je honderden uren aan spendeert.

Ik moet zeggen dat ik vaak genoeg tijdelijk een console heb gekocht om een exclusive te spelen om vervolgens die console + dat ene spel weer te verkopen na het uitspelen.

Dat zou ik dan ook doen voor de PS5, aangezien je daar dus minder games hebt en dus minder tijd ermee doorbrengt. Minder games als in geen gamepass. Overal zullen ze misschien wel meer games hebben, maar dat gaat je dan flink geld kosten.
Agree, but with all my respect.....
Je wilt spellen als HZD, TLOU, GOW, GOT, Uncharted, Spider-Man toch niet missen... Halo is only Xbox maar bijv CoD mag ook met de PlayStation

• Starbucks
chulin schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:03:
[...]

Je wilt spellen als HZD, TLOU, GOW, GOT, Uncharted, Spider-Man toch niet missen... Halo is only Xbox maar bijv CoD mag ook met de PlayStation
Sorry, sommige afkortingen ken ik niet. CoD kan ook op de PS en heb die daar ook gespeeld, maar heb nu liever de Xbox controller. Die ligt fijner in mijn handen. Dit samen met gamepass zorgt ervoor dat dat mijn main console gaat worden en de PS zal ik alleen 2e hands kopen wanneer er een game uitkomt die ik niet wil missen.

Uncharted wil ik niet missen, Spiderman wel een keer proberen maar is niet echt mijn genre. God of War is sowieso niet mijn spel en sla ik over. TLoU speelde ik, maar kwam er niet echt in. De overige afkortingen ken ik helaas niet.

Eigenlijk zou ik dus alleen een PS5 kopen wanneer er een nieuwe Uncharted uitkomt. De rest trekt mij niet genoeg.

Ik heb trouwens ook een Nintendo Switch en game daar nog het meeste op. Kleinere spellen vermaken mij vaak nog het meeste. Zoals Mario, Ori (xbox), oudere Zelda's etc.

Ieder zijn ding dus.

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Klopt. Ik vind het design van de PS5 niet echt mooi dus ik stond er ook voor open om voor de 1e keer niet voor een PS te gaan, ook vanwege Gamepass maar het was wel weer een teleurstellende presentatie van MS. Zit nog steeds te twijfelen of ik naar PC gaming over zal stappen of niet maar ik zie in ieder geval geen reden om naar het groene kamp over te stappen, geen enkele exclusive interesseerde mij eigenlijk. Maar als Sony weer met al die killer exclusives komt komt de PS5 er toch wel, ondanks dat ik m gewoon niet mooi vind.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:50
SIE games zijn nog geen jaar na launch bijna standaard voor 20 euro te krijgen. En af en toe komt er ook wel eentje in PS Now, zoals Spiderman of HZD.

Ik vind dat model zo wel goed eigenlijk. Het maken van kwalitatieve games is gewoon zeer duur. Je kan niet alles gratis hebben imo.

• Amaze86
@Nodgic Als je een goede pc samenstelt en je neemt gamepass dan kan je al die xbox games spelen,dan heb je geen console nodig als de sony exclusieve je niet boeien.

Of je wilt perse een console om vanaf je bank te gamen :)

• bram1984
chulin schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:03:
[...]

Het is ook maar net wat je leuk vindt. Ik vind multiplayer geen zak meer aan en speel dus alleen singleplayer. De Sony template is mij daarbij op het lijf geschreven. Ik houd van 3rd person, lekkere gameplay, volwassen verhaalvertelling, hoge productiewaarde, open wereld of lineair. Dat zit doorgaans wel snor op een PlayStation, dus ik zal niet zo snel switchen.

En het klinkt gek, maar ik loop ook totaal niet warm voor een GamePass achtige dienst. Ik heb ook geen PS Now of zo. Nooit gehad ook, buiten een proefperiode om. Zoiets komt op mij over als een goedkope Febo vreetmuur waarbij je alles even snel mag proeven en uiteindelijk niks helemaal opeet. Ik heb talloze games uitgespeeld waarbij ik op het begin even door heb moeten zetten om die klik te krijgen en die had ik allemaal vroegtijdig opgegeven als ze in een subscriptie zaten. Bloodborne is het schoolvoorbeeld bij uitstek. Uiteindelijk mijn favoriete game allertijden. Ik had er 50 piek voor betaald, dus even mijn tanden erin gezet, want digitaal. Onvergetelijke ervaring is dat geworden. Ik heb ook nu al met al die sales stapels games klaar staan waarvan ik sommigen nog niet eens heb opgestart of maar 2 uurtjes gespeeld heb maanden geleden. Doodzonde eigenlijk, maar dat is met een abonnement nog veel erger.

Als ik dan lees dat games als Fable MMO/GaaS gaan, dan weet ik dat ik bij Sony goed zit. En dan heb ik VR nog niet genoemd.

Oh en bij Nintendo natuurlijk, want hier staat ook een Switch. :)

• chulin
  • Nu online
Sorry voor de afkortingen, volgens mij heeft u alleen maar horizon zero damn en ghost of tshushima gemist 😉
Ik ben geen harde gamer, nooit geweest dus hoeft geen game PC, ben gelukkig met mijn Ps4 eneerlijk gezegd kan ik beide consoles kopen. Mijn zoontje van 13, die graag speelt maar niks kan koppen 🤪 zei tegen mij, pap, waarin koop jij geen xbox? Veel mooier dan de PS5....
Tja, na gisteren kan ik geen reden verzinnen
@bram1984
Damn, bloodborne vergeten, nooit gespeeld omdat te moeilijk voor mij is, maar ook een top game

[ Voor 11% gewijzigd door chulin op 24-07-2020 19:31 ]

• bram1984
chulin schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:27:
Sorry voor de afkortingen, volgens mij heeft u alleen maar horizon zero damn en ghost of tshushima gemist 😉
Ik ben geen harde gamer, nooit geweest dus hoeft geen game PC, ben gelukkig met mijn Ps4 eneerlijk gezegd kan ik beide consoles kopen. Mijn zoontje van 13, die graag speelt maar niks kan koppen 🤪 zei tegen mij, pap, waarin koop jij geen xbox? Veel mooier dan de PS5....
Gelijk zonder eten naar bed neem ik aan. :p

• chulin
  • Nu online
bram1984 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:29:
[...]

Gelijk zonder eten naar bed neem ik aan. :p
Ik zou graag willen maar inmiddels is hij groter dan ik 😱

• bram1984
chulin schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:27:
@bram1984
Damn, bloodborne vergeten, nooit gespeeld omdat te moeilijk voor mij is, maar ook een top game
Tja dat was die ook voor mij. Mijn eerste From Software game. Dat heb ik geweten. En nu een ik met twee vingers in mijn neus door een playthrough heen. Moeilijk maar eerlijk. En straks dus helemaal exclusief Demon's Souls. Weet niet of dat mijn ding is, maar ik ga 'm zeker proberen.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
Amaze86 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:23:
@Nodgic Als je een goede pc samenstelt en je neemt gamepass dan kan je al die xbox games spelen,dan heb je geen console nodig als de sony exclusieve je niet boeien.

En waar haal jij die magische pc die een PS5 of Series X evenaart voor pakweg 500 Euro ? dat geld ben je al kwijt aan een RTX 2070 en dan heb je 1 onderdeel.

Deze gen was dat heel easy om consoles te kloppen met pakweg een pc van 700 euro want de cpu was stokoud en de GPU met moeite een RX 570 maar voor de komende gen mag je dan toch al een Ryzen 3000 in je mandje gooien en pakweg een RTX 2070, oh shit dan zit je al dik over 500 euro en heb je 2 onderdelen.

Als ik een pc moet bouwen van toch ruwweg 1500 om evenredig te staan met een Series X en daar dan gamepass moet op nemen kan ik even goed voor pakweg 500 euro een Series X kopen, de HDMI en voedingskabel inpluggen, controller vast nemen en vertrekken.

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Amaze86 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:23:
@Nodgic Als je een goede pc samenstelt en je neemt gamepass dan kan je al die xbox games spelen,dan heb je geen console nodig als de sony exclusieve niet boeien.

Ja ik wist dat Gamepass ook voor Windows beschikbaar is, maar ik dacht dat ik ooit ergens las dat er veel minder games in de Gamepass voor Windows zitten dan op de Xbox.

Nah, ik heb wel erg genoten van alle PS4 exclusives. Dus ligt een beetje aan met welke exclusives ze komen volgende gen.

offtopic:
En als ik een 1440p game pc ga bouwen ben ik rond de 1500 kwijt ongeveer(en dan moet er ook nog een monitor bij) en dan is die niet veel krachtiger dan een PS5 van 500 euro denk ik. Maar ik moet toch een nieuwe PC dus ik zit te twijfelen of ik dan een game pc moet gaan bouwen of gewoon een iMac en PS5 kopen.

• bram1984
Far Cry 6 ook 4K op PS4/5 dus.

https://www.psu.com/news/far-cry-6-4k-ps4-ps5-ubisoft/

Wel weer grappig om te zien hoe MS het noemt en hoe Sony het noemt. "4K Ultra HD" vs. simpelweg nuchter "4K". Beetje zelfde verhaal als met die gratis next gen patches die je gewoon op beide krijgt.

Verwijderd

Sony had het 4k Hyper HD moeten noemen :+
Katmi schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:54:
4k Ultra HD is toch ook de term die televisie bouwers gebruiken, of toch de winkels die ze verkopen want ik zie bijna ik elke reclamefolder 4k Ultra HD bij een 4k TV staan, of anders wel UHD wat dus ook Ultra HD betekend.
"Echte 4K heeft namelijk een resolutie van 4096 bij 2160. Vaak verwijst men met 4K UHD naar UHDTV-1."

UHDTV-1 =3840 bij 2160 pixels

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2020 19:58 ]

• Anton.net
@bram1984 Mja, opzich wil dat nog niks zeggen eigenlijk.
Ps4 pro en ps5 'ondersteunen' 4K. Maar de echte resolutie weten we niet tot iemand als Digital Foundry het uitzoekt. Bij de ps4 pro gaat dat wss over 1440p en bij de ps5 heb ik geen idee.
4K is zo'n rotte marketingterm :P

Maar goed dat Ubisoft al een deel van de verwarring opheldert.

• Katmi
4k Ultra HD is toch ook de term die televisie bouwers gebruiken, of toch de winkels die ze verkopen want ik zie bijna ik elke reclamefolder 4k Ultra HD bij een 4k TV staan, of anders wel UHD wat dus ook Ultra HD betekend.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:48:
Far Cry 6 ook 4K op PS4/5 dus.

https://www.psu.com/news/far-cry-6-4k-ps4-ps5-ubisoft/

Wel weer grappig om te zien hoe MS het noemt en hoe Sony het noemt. "4K Ultra HD" vs. simpelweg nuchter "4K". Beetje zelfde verhaal als met die gratis next gen patches die je gewoon op beide krijgt.
https://www.sony.nl/electronics/televisies/ag9-series ;)

Verwijderd

Dus technisch gezien is echt 4k beter dan 4k ultra HD

Maargoed de meeste tv's hebben geen 4k pixels in de breedte

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2020 20:01 ]

• Katmi
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:54:
Sony had het 4k Hyper HD moeten noemen :+
[...]

"Echte 4K heeft namelijk een resolutie van 4096 bij 2160. Vaak verwijst men met 4K UHD naar UHDTV-1."

UHDTV-1 =3840 bij 2160 pixels
Weer wat bijgeleerd :P lijkt me nu wel zo een miniem verschil dat je waarschijnlijk wel op de Digital Foundry manier moet gaan ''meten'' om het te merken.

• bram1984
Ik ken verder de regeltjes niet in televisieland met al die HD allianties en zo, maar valt me gewoon op dat Sony veel meer humble en nuchter over komt en nergens omheen draait. Dat moet je toch wel met je eens zijn. Het is allemaal veel meer bescheiden zonder al die power praat.

Verwijderd

Katmi schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:01:
[...]

Weer wat bijgeleerd :P lijkt me nu wel zo een miniem verschil dat je waarschijnlijk wel op de Digital Foundry manier moet gaan ''meten'' om het te merken.
In bioscopen is de dci-4k standaard wel echt 4k pixels in breedte verhouding. Bij tv's is dat dus niet zo.

• Raem
Het is gelukkig nog niet zo erg als Apple die bestaande technieken een eigen naam geeft en doet alsof het iets heel unieks is.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Ik ken verder de regeltjes niet in televisieland met al die HD allianties en zo, maar valt me gewoon op dat Sony veel meer humble en nuchter over komt en nergens omheen draait. Dat moet je toch wel met je eens zijn. Het is allemaal veel meer bescheiden zonder al die power praat.
Sorry, maar "4K UltraHD" of "4K" als iets anders zien is wel heel erg spijkers op laag water zoeken. De een is niet (in)correcter dan de ander tenzij je heel technisch wilt worden en algemeen geaccepteerd. Mijn link was ook enkel om aan te tonen dat Sony net zo goed "4K UltraHD" gebruikt en het dan ook onzinnig is om één partij daarvan te beschuldigen.

Power praat discussie ga ik niet op in, marketing trek ik mij niet zoveel van aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 24-07-2020 20:08 ]

• Anton.net
4K is gewoon hetzelfde als UHD. Wat in de consumentenmarkt overeenkomt met 3840x2160. Die 2 termen samen benoemen is hier gewoon vrij logisch.
Zo heb je ook Full HD (1080x1980) en HD (720x1280)

Die 4096 bij 2160 is een cinema formaat en hier niet relevant. TV's en monitors zijn 3840x2160. En Xbox bijvoorbeeld gebruikt ook gewoon 3840x2160.

• Katmi
[...]

Ik zie het eerder als gewoon 2 verschillende stijlen :P

Sony praat over power etc op een manier alsof je op een gala diner met de duke of edinburgh zou praten terwijl je in een deftig kostuum staat.

MS praat over power etc alsof je in Texas in een country bar staat en je praat met een Trump supporter terwijl je beide je AR-15 staat te poetsen.

Komt gewoon omdat Cerny veel technischer praat en overal wel een mooie zin rond draait, Phil is eerder de kerel die je ff over de Series X zal vertellen terwijl je beide met een biertje aan de bar staat.

• Raem
Katmi schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:08:
[...]

Ik zie het eerder als gewoon 2 verschillende stijlen :P

Sony praat over power etc op een manier alsof je op een gala diner met de duke of edinburgh zou praten terwijl je in een deftig kostuum staat.

MS praat over power etc alsof je in Texas in een country bar staat en je praat met een Trump supporter terwijl je beide je AR-15 staat te poetsen.

Komt gewoon omdat Cerny veel technischer praat en overal wel een mooie zin rond draait, Phil is eerder de kerel die je ff over de Series X zal vertellen terwijl je beide met een biertje aan de bar staat.
Ik mis de duimpjes. :-(

(y)

• bram1984
Caayn schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:07:
[...]
Sorry, maar "4K UltraHD" of "4K" als iets anders zien is wel heel erg spijkers op laag water zoeken. De een is niet (in)correcter dan de ander tenzij je heel technisch wilt worden en algemeen geaccepteerd. Mijn link was ook enkel om aan te tonen dat Sony net zo goed "4K UltraHD" gebruikt en het dan ook onzinnig is om één partij daarvan te beschuldigen.

Power praat discussie ga ik niet op in, marketing trek ik mij niet zoveel van aan.
Tja ik kan nog 20 voorbeelden noemen. Ik trek me er verder ook weinig van aan. En als het me al iets zou doen, dan werkt het compleet averechts bij mij. Cringe +1000

@Katmi Haha +1

Verwijderd

Ik denk dat sony ook beter gewoon de 4k ultra HD benaming kan gebruiken, dan heb je gewoon 1 lijn met xbox en met TV resoluties.
Gewoon UHD, want dat is t in feite .. maarja marketing hype woorden he ;)

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
[...]

Zal, naast dat ze de current geen keihard gewonnen hebben, ook te maken hebben met de Japanse roots. Die zijn een stuk meer bescheiden. Amerikanen daarentegen hebben de wereld verrijkt met het perfectioneren van de schreeuwerige marketing horende bij het kapitalisme.

• Amaze86
@Katmi Misschien wilt die niet alles in high res spelen en voldoet een pc van €1000 meer dan prima,plus die nvidia kaarten worden goekoper binnen 2 a 3 maanden als de nieuwe 3××× reeks uitkomt, nu vooral met cloudgaming bij ms dat in testfase is. Het kan allemaal,consument bepaalt hoeveel die eraan uit wil geven.

Het is al mooi zat dat er voor gamers zoveel mogelijkheden zijn

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:36
[...]

Dit vind ik een vreemde opmerking. Sony noemt bij elke 4K tv: "4K Ultra HD", bij de camcorders ook: "4K Ultra HD (3840 x 2160)". Ook bij LG, Samsung en Panasonic wordt het UHD (4K Ultra HD) genoemd. Zelfs OEM budgetmerk Vestel hanteert het. Dit is dus de generieke marketingaanduiding voor 4K.
Microsoft hanteert de juiste terminologie met 4K Ultra HD.
M.i. is het vreemd dat Sony als consumentenelectronicamerk (!) voor de PlayStation 5 van deze generieke aanduiding afwijkt.
Of zou Sony dit uit voorzorg doen en de aanduiding "4K" uitsluitend is bedoeld als "4K-beleving", zodat ook op lagere resoluties (< 3840 × 2160) gerenderde content (en na upscaling) als 4K kan worden gepresenteerd/aangeduid.
Dit zou me niets verbazen aangezien we dit ook bij de huidige generatie consoles van Sony én Microsoft én Nintendo zien waar content lager wordt gerenderd dan 720p, 1080p of 2160p.
Ik zeg dit niet om PlayStation te bIashen want ik ben er van overtuigd dat we dit ook terug gaan zien op de Xbox Series X. Aangeleerde foefjes leert men maar moeilijk af.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Event zelf niet gezien, wel de trailers van de games (misschien niet alles, neem aan dat het opvallendste op de frontpage staat). Ik vond het slappe hap, ondanks dat ze al jaren roepen hoeveel studio's ze opgekocht hebben. Dat Halo trekt mij ook totaal niet aan. Ik vind het eruit zien als een shooter die ergens op pagina 6 van de Store staat voor 2 tientjes. En dan nog zou ik het niet kopen. Maar misschien begrijp ik het gewoon niet. Forza ziet er mooi uit, maar de trailer was erg kort. Al het andere komt nooit heel erg van de grond voor m'n gevoel.

Bij hetgeen Sony laat zien ook nog wel wat vraagtekens. Best wat trailers met alleen CGI of waar nog weinig duidelijk over is. Maar er zit weer ontzettend veel in de pijpleiding. Ik zag al wel dingen die ik zeker in de gaten ga houden. Bij de huidige generatie hebben ze veel hele vette exclusives gehad... ze maken het voor mij wel waar.

Ik ga dus weer voor Sony :) Sowieso zitten al m'n vrienden erop, dat speelt ook mee. Maakt mij eigenlijk ook niet uit wat ie kost, al is ie 200 euro duurder /care. Gamen is sowieso een relatief goedkope hobby.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dat State of Decay 3 (kende die game helemaal niet) zag er qua sfeertje wel mooi uit. Maar de trailer is helemaal CGI. Als ik dan het vorige deel zie op YouTube, dat spel komt uit 2018 (!) en ziet er slechter uit als The Last of Us 1 uit 2013 dat nog voor de vorige generatie is ontwikkeld.

• Anton.net
ariekanari schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:37:
[...]
Of zou Sony dit uit voorzorg doen en de aanduiding "4K" uitsluitend is bedoeld als "4K-beleving", zodat ook op lagere resoluties (< 3840 × 2160) gerenderde content (en na upscaling) als 4K kan worden
Dit inderdaad. Sony probeert zo vaag mogelijk te blijven door enkel naar de term 4K te wijzen.
Maar is verder nogal een zinloze discussie :P

Het maakt de gemiddelde consument verder ook niet uit of hij/zij in native 4K, checkerboarding of een of ander cinema 4k speelt. Zolang het ding maar op de 1 of andere manier 4K doet, is het voor de meeste consumenten al goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Anton.net op 24-07-2020 20:57 ]

Verwijderd

Anton.net schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:47:
[...]

Dit inderdaad. Sony probeert zo vaag mogelijk te blijven door enkel naar de term 4K te wijzen.
Maar is verder nogal een zinloze discussie :P

Het maakt de gemiddelde consument verder ook niet uit of hij/zij in native 4K, checkerboarding of een of onder cinema 4k speelt. Zolang het ding maar op de 1 of andere manier 4K doet, is het voor de meeste consumenten al goed.
Vind ik eigenlijk ook beter anders krijg je op de doosje van sommige game straks een 4k ultra HD label en op de andere weer niet dat terwijl het niks zegt over de kwaliteit van de game.

Zelfs niet grafische kwaliteit, resolutie is maar 1 factor. een menig 1440p upscaled game kan nog wel eens beter lopen en er mooier uitzien dan een native 4k game.

Sony laat gewoon de games voor zichzelf spreken zonder labeltjes te plakken naar mijn mening. Die resolutie race hoeft van mij echt niet.

• chulin
  • Nu online
Tom schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:39:
[...]

Event zelf niet gezien, wel de trailers van de games (misschien niet alles, neem aan dat het opvallendste op de frontpage staat). Ik vond het slappe hap, ondanks dat ze al jaren roepen hoeveel studio's ze opgekocht hebben. Dat Halo trekt mij ook totaal niet aan. Ik vind het eruit zien als een shooter die ergens op pagina 6 van de Store staat voor 2 tientjes. En dan nog zou ik het niet kopen. Maar misschien begrijp ik het gewoon niet. Forza ziet er mooi uit, maar de trailer was erg kort. Al het andere komt nooit heel erg van de grond voor m'n gevoel.

Bij hetgeen Sony laat zien ook nog wel wat vraagtekens. Best wat trailers met alleen CGI of waar nog weinig duidelijk over is. Maar er zit weer ontzettend veel in de pijpleiding. Ik zag al wel dingen die ik zeker in de gaten ga houden. Bij de huidige generatie hebben ze veel hele vette exclusives gehad... ze maken het voor mij wel waar.

Ik ga dus weer voor Sony :) Sowieso zitten al m'n vrienden erop, dat speelt ook mee. Maakt mij eigenlijk ook niet uit wat ie kost, al is ie 200 euro duurder /care. Gamen is sowieso een relatief goedkope hobby.
100% met je eens, net tegen mijn zoontje verteld dus morgen langs de mediamarkt voor een pre order.
Trouwens, ik wil graag ghost of tsushima Spelen, de vraag is, kan ik afwachten tot de PS5 is 😳

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 12:35

Martinspire

Awesomeness

Tom schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:42:
Dat State of Decay 3 (kende die game helemaal niet) zag er qua sfeertje wel mooi uit. Maar de trailer is helemaal CGI. Als ik dan het vorige deel zie op YouTube, dat spel komt uit 2018 (!) en ziet er slechter uit als The Last of Us 1 uit 2013 dat nog voor de vorige generatie is ontwikkeld.
State of Decay is dan ook niet echt een AAA titel imo. Kleine studio, het eerste deel was ook geen wonder.

Maar het is wel een open wereld die je ook coop kunt spelen, dus ik snap op zich wel dat het er wat minder mooi uit ziet. Bij Halo Infinite is er ook al 4 player splitscreen bevestigd. In een open wereld. Als je dat op 4k wilt renderen op 60fps, dan heb je aardig wat kracht nodig. Maar goed, die game was ook eigenlijk bedoelt voor de One en is toen uitgesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 24-07-2020 21:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• bram1984
chulin schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:25:
[...]

100% met je eens, net tegen mijn zoontje verteld dus morgen langs de mediamarkt voor een pre order.
Trouwens, ik wil graag ghost of tsushima Spelen, de vraag is, kan ik afwachten tot de PS5 is 😳
Nergens voor nodig. Echt een fantastische game op de PS4. Blij dat ik niet gewacht heb.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Martinspire schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:41:
[...]

State of Decay is dan ook niet echt een AAA titel imo. Kleine studio, het eerste deel was ook geen wonder.

Maar het is wel een open wereld die je ook coop kunt spelen, dus ik snap op zich wel dat het er wat minder mooi uit ziet. Bij Halo Infinite is er ook al 4 player splitscreen bevestigd. In een open wereld. Als je dat op 4k wilt renderen op 60fps, dan heb je aardig wat kracht nodig. Maar goed, die game was ook eigenlijk bedoelt voor de One en is toen uitgesteld.
Ja wat moet je hierop zeggen....

Microsoft toch iets te hoog van de toren geblazen? TF count waar we al 2 jaar van horen dat next-gen niet het belangrijkste zal zijn waar devs op wachten?

[ Voor 7% gewijzigd door Recon24 op 24-07-2020 22:06 ]

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:41:
[...]

State of Deacy 1 was echt 1 van de grootste bugfests die ik ook gespeeld heb. Was aan de andere kant ook wel de charme van de game. Ontzettend gave game ook met best grote ambities voor iets dat door een klein team in elkaar is gezet.
Recon24 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:03:
[...]

Microsoft toch iets te hoog van de toren geblazen? TF count waar we al 2 jaar van horen dat next-gen niet het belangrijkste zal zijn waar devs op wachten?
Nouja, het is zeker wel 1 van de belangrijkste factoren die meespelen. Aleen zijn er rmeerdere factoren die er toe doen.

Met kleine verschillen boeit het idd niet zo veel, maar met de enorme sprong van de current gens naar de next gens, zal het een enorm verschil maken.

Zoals ik wel eens eerder heb vergeleken, een auto met veel PK's heeft bijvoorbeeld een uiteindelijke hogere topsnelheid, maar als je auto wat minder PK's heeft maar wel wat meer koppel, dan ben je wel eerder weg van de startlijn :)

Als een snelle en lichtere, pc/console de kracht niet kan bijbenen, dan ben je gezien, maar als een krachtige/zware de helft vd tijd niet de max kan gaan omdat andere onderdelen belangrijker zijn voor speciefieke dingen, dan sta je ook er een beetje bij te kijken.

Het is maar net waar de game devs voor gaan en wat in hun ogen het belangrijkste is en waar het spel om vraagt. Ze kunnen alle kanten op, en met de next gens is allang duidelijk gebleken dat de mogelijkheden vele malen zijn vermenigvuldigd :)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 12:35

Martinspire

Awesomeness

Recon24 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 22:03:
[...]

Dit is niet echt het juiste topic, maar met 4x 1080p (= 4k) met verschillende hoeken van de open wereld game, dan leg je jezelf als gamemaker wel limitaties op, maar het is wel iets wat imo veel toevoegt voor een heleboel mensen.

Maar goed, dit is meer voor het andere topic. Volgens mij ziet het er gewoon prima uit voor een Halo game en zijn wellicht de verwachtingen wat anders als men een lineaire game verwachtte. Ook Forza lijkt op de schop te gaan (gezien het missende deeltje 8 in de naam), dus we gaan het zien.

Uiteindelijk zaten er wel een aantal games tussen die er gewoon prima uit zagen, dus er zal nog wel meer boeiends te zien zijn.

Momenteel speel ik Ghost of Tsushima op een PS4 (non pro) en moet zeggen dat de graphics me allemaal wel prima bevallen. Sure het kan gedetailleerder en het kan met meer FPS, maar ik stoor me er verder niet aan. Waar ik me wel aan stoor is de idiote keuze om acties en wisselen tussen stance als er geen actie te selecteren is, op dezelfde knop zitten. Hoe vaak ik wel niet per ongeluk van stance, wissel omdat ik net niet goed sta om een item op te pakken is echt too damn high. Dat stoort me meer dan welke pixelbrij, pop-in of laadtijden dan ook.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
En maar weer ontopic, dus over de PS5 ::

..toen bleef t stil.. :>

• Amaze86
weekend he!

• bram1984
Veel te druk met Ghost en memes checken op Twitter. Zitten weer een paar pareltjes tussen.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:18:
Ik denk dat sony ook beter gewoon de 4k ultra HD benaming kan gebruiken, dan heb je gewoon 1 lijn met xbox en met TV resoluties.
Of misschien is het beter dat Xbox de marktleider volgt en het vanaf nu simpelweg gewoon 4k gaat noemen?

:)

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:02

Major_ton

Shoot!

Het wordt er allemaal niet makelijker op maar officieel gezien;

4K = 4.096 x 2.160 pixels.
UHD = 3.840 x 2.160 pixels, maar ook 7.680 x 4.320 pixels.
8K = 8.192 x 4.320 pixels.

De term 4K wordt in 95% van de gevallen verkeerd toegepast, zeker omdat de term Cinema 4K ook bestaat, maar dat is dus gewoon hetzelfde als de officiële 4K.

Some infinities are bigger than others.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Martinspire schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:17:
[...]
*knip*... Waar ik me wel aan stoor is de idiote keuze om acties en wisselen tussen stance als er geen actie te selecteren is, op dezelfde knop zitten. Hoe vaak ik wel niet per ongeluk van stance, wissel omdat ik net niet goed sta om een item op te pakken is echt too damn high. Dat stoort me meer dan welke pixelbrij, pop-in of laadtijden dan ook.
Maar hoe dan? Iets pakken is enkel R2 en stance wisselen is R2+symbool tegelijk.

Dus tenzij je tijdens het oppakken van items ook onwillekeurig op knoppen gaat drukken lijkt het me niet echt vaak gebeuren. Ik pak tijdens gevechten ook gewoon dingen op van de grond zonder dat mijn stance veranderd wanneer ik er net naast grijp.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Aenea schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:51:
[...]

Of misschien is het beter dat Xbox de marktleider volgt en het vanaf nu simpelweg gewoon 4k gaat noemen?

:)
Of nog beter, de consument negeert gewoon welke term er gebruikt wordt en gaat er geen ellenlange onzinnige discussie over voeren. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Starbucks
chulin schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:07:
[...]

interesting theory But only rumours....
Geen PS5 pro maar gelijk PS6 in 4 of 5 jaar 😱
Dus we kunnen de PS5 beter overslaan? Beetje jammer om zoveel geld uit te geven als hij al bijna direct weer outdated is. Zeker als je de PS5 niet bij de launch koopt.

Mijn inziens mag er best een jaar of 10 tussen zitten, zeker met de krachtigere hardware waar ze nu mee komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Starbucks op 26-07-2020 09:19 ]

• chulin
  • Nu online
Starbucks schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:10:
[...]

Dus we kunnen de PS5 beter overslaan? Beetje jammer om zoveel geld uit te geven als hij al bijna direct weer outdated is. Zeker als je de PS5 niet bij de launch koopt.

Mijn inziens mag er best een jaar of 10 tussen zitten, zeker met de krachtigere hardware waar ze nu mee komen.
Imo is hetzelfde, de pro is altijd een upgrade geweest van de launch model, maar het zijn maar geruchten

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
chulin schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:07:
[...]

interesting theory But only rumours....
Geen PS5 pro maar gelijk PS6 in 4 of 5 jaar 😱
Ik zet de pot zout even aan de kant.

Maar ik zou er wel voorstander van zijn. De generaties duren mij gewoon te lang. Door een snellere opvolging blijf je veel meer on par met de PC mogelijkheden. Als je kijkt naar de CPU in de PS4 die was al onderkant van de markt bij de introductie, en dan moet je er nog 7 jaar mee vooruit. Het is echt knap wat ontwikkelaars er nog uit weten te persen. Maar met betere hardware waren we alsnog verder geweest dan nu. (Overigens vind ik 4 dan wat te snel hoor. Elke 5 jaar zou goed genoeg moeten werken denk ik.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:58
Starbucks schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:10:
[...]

Wat mij betreft mag er best 'maar' 4 of 5 jaar tussen de generaties console zitten eigenlijk, zeker zolang er BC is. Nu zie je dat omdat ze de cycles zo lang rekken dat de huidige consoles het met de meest recente games toch wel erg zwaar hebben.

Dan koop je eens in de 5 jaar een kastje voor 500 euro en doe je hem nog voor 200 ofzo weg, kan je voor 6 tientjes per jaar gamen.....

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:36:
[...]

Ik zet de pot zout even aan de kant.

Maar ik zou er wel voorstander van zijn. De generaties duren mij gewoon te lang. Door een snellere opvolging blijf je veel meer on par met de PC mogelijkheden. Als je kijkt naar de CPU in de PS4 die was al onderkant van de markt bij de introductie, en dan moet je er nog 7 jaar mee vooruit. Het is echt knap wat ontwikkelaars er nog uit weten te persen. Maar met betere hardware waren we alsnog verder geweest dan nu. (Overigens vind ik 4 dan wat te snel hoor. Elke 5 jaar zou goed genoeg moeten werken denk ik.)
Het verschil is dat de komende generatie gewoon flinke hardware bevat. Goede processoren, stevige videokaarten, snel en (voor nu) veel geheugen, erg snelle SSDs. Dat was niet zo aan het begin van de huidige generatie. Je zou dus juist verwachten dat de nieuwe generatie langer mee zou kunnen dan de huidige.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mja, ik ben nog echt van het adagium dat elk computeronderdeel (dus ook console) verouderd is zodra het op de markt komt.
Ik ben wel met je eens dat we met de PS5 echt een veel beter begin hebben dan destijds met de PS4. Maar toch, over 5 jaar zijn er op allerlei vlak al weer best veel meer dingen mogelijk dan nu. Ik zou dan graag een echt nieuwe console kopen ipv een kleine upgrade achtige pro voor hetzelfde geld. (die hoef ik niet te kopen, maar doe ik wel omdat het gewoon betere prestaties geeft dan de PS5 zelf ;) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Pagina: 1 ... 96 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden