• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:10:
[...]

Als je 120fps wilt, moet je een TV met de nieuwe HDMI standaard hebben en voor zover ik weet zijn die er niet in 1080p.

En juist met een backlog en een baby zou ik een PS5 halen. Instant loading (dus meer tijd om te spelen!) en hier en daar een enhanced patch met hogere fps en resolutie.
Ik zou bijna denken dat je aandelen Sony hebt, maar goed punt en zo maak je me toch weer aan het twijfelen...

En goed punt over de 120 fps en mijn tv die dat niet gaat trekken ;(

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:14:
[...]

Ik zou bijna denken dat je aandelen Sony hebt, maar goed punt en zo maak je me toch weer aan het twijfelen...

En goed punt over de 120 fps en mijn tv die dat niet gaat trekken ;(
Haha nou dit geldt ook voor de Series X. Je houdt simpelweg meer tijd over om te gamen vanwege de SSD's. Koud een game starten gaat sneller, het systeem booten gaat sneller, je kunt multitasken tussen games zonder al te lang te moeten wachten. Dat is met name met een baby fijn als ieder minuutje mooi meegenomen is, kan ik je vertellen. :P

@Caayn Ah dan heb ik 4K/120 in mijn hoofd. Al is het denk ik afwachten of er games gaan komen die 1080p/120 gaan ondersteunen.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:37
Erapaz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:14:
[...]

Verwachten of hopen? Hopen op een Apple stijl aankondig, de PS5 is per direct te preorderen voor 5xx (liefst als TLOU2 bundle).
Ga er maar niet vanuit dat er bij release al bundels komen. En al helemaal niet met een PS4 game.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:31
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:06:
Ik denk persoonlijk nog wel even te wachten met een PS5 halen (backlog en baby...), maar ben wel benieuwd hoeveel van jullie (net als ik) nog op 1080p zitten met je PS5?

Zou leuk zijn als Sony deze minder bedeelden verblijdt met een boost modus o.i.d., zodat je bijv. op 120fps zou kunnen spelen op 1080p t.o.v. 60fps in 4k. Kan ik me nog ergens mee troosten :+
Met een 1080p-televisie zou ik ook nog lekker even wachten. De eerste periode bestaat doorgaans toch voornamelijk uit multiplatform titels, dus veel games ga je niet missen.

• Raem
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:06:
Ik denk persoonlijk nog wel even te wachten met een PS5 halen (backlog en baby...), maar ben wel benieuwd hoeveel van jullie (net als ik) nog op 1080p zitten met je PS5?

Zou leuk zijn als Sony deze minder bedeelden verblijdt met een boost modus o.i.d., zodat je bijv. op 120fps zou kunnen spelen op 1080p t.o.v. 60fps in 4k. Kan ik me nog ergens mee troosten :+
Mooi moment om een nieuwe TV erbij te halen toch. ;) Ga ik ook doen.

Tijdje terug een 55" LG C9 geprobeerd, maar toch iets te groot. Dus ik hoop dat de 48" een leuke prijs heeft rond de PS5 release.

• bram1984
Raem schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:18:
[...]

Ga er maar niet vanuit dat er bij release al bundels komen. En al helemaal niet met een PS4 game.
Ik zie het ook niet gebeuren, maar aan de andere kant is het wel de grootste Sony exclusive op het moment. Als ze er een 4K/60 patch met bijvoorbeeld ray tracing op plakken die op de launch direct beschikbaar is, dan zal dat een behoorlijk populaire bundel zijn, denk ik.

• NotSoSteady
Raem schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:18:
[...]

PS4 had nog wel een bundel, dus helemaal uitsluiten zou ik het ook niet direct doen.

https://blog.playstation....all-ps4-bundles-unveiled/

Edit: volgens mij was er ook nog een bundel met Battlefield.

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 22-07-2020 15:23 ]

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
ariekanari schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:28:
Sony heeft nog wel wat werk te doen om ook third party dev's in staat te stellen het maximale uit de console te halen. 't Zullen wel aanloopproblemen zijn.
Uh huh, aanloop problemen! Sony had als eerste dev kits naar devs gestuurd, devs lopen te ohh en te ahh'en over hoe eenvoudig de PS5 is om mee te werken.

En vervolgens komt er een no name one man Indie dev studio even roepen dat de PS5 slecht is, dit en dat. Als je ook kijkt wat ie beweert qua resoluties dan is de PS5 net zo krachtig als de One X!

Ga je daarna even verder kijken dan je neusje lang is en je komt er achter dat deze gast al maanden en maanden dingen loopt te roepen waar menige Xbox fanatiekeling jaloers op was "had ik dat maar bedacht om te zeggen zeg!". Roept eerst heel irritant dat zijn game Xbox exclusive is, en nu ineens is het multi platform.

Daarnaast is het een game die er helemaal niet zo veeleisend uit ziet, kortom dit moet niet met een korreltje zout genomen worden, neen, met een container schip vol met zout zodat je het niet meer kan zien.......

Zijn negatieve PS5 posts gaan echt maanden terug!

• Aenea
bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:36:
[...]

Ik verwacht nog een flinke PS4 backlog te hebben op launch, dus niet teveel vette shit is niet eens zo erg in mijn persoonlijke geval.
LOL, anders ik wel, haha, denk ehhh, 100...... Gaat onmogelijk worden om die nog allemaal te gaan spelen ben ik bang, maar ga me best doen!

• Aenea
harley2009 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:17:
[...]

Hopelijk ook nieuwe info omtrent de PSVR 2..
Dat verwacht ik pas in 2021, de info bedoel ik. Denk ze de launch van de PS5 daar niet te veel mee in de weg willen zitten

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:17:
[...]

Haha nou dit geldt ook voor de Series X. Je houdt simpelweg meer tijd over om te gamen vanwege de SSD's. Koud een game starten gaat sneller, het systeem booten gaat sneller, je kunt multitasken tussen games zonder al te lang te moeten wachten. Dat is met name met een baby fijn als ieder minuutje mooi meegenomen is, kan ik je vertellen. :P

@Caayn Ah dan heb ik 4K/120 in mijn hoofd. Al is het denk ik afwachten of er games gaan komen die 1080p/120 gaan ondersteunen.
Afbeeldingslocatie: https://66.media.tumblr.com/avatar_fa440d127b75_128.pnj

Heb nog een xbox one digital staan met 2 jaar game pass. First party titels zullen eerste jaar ook voor de one uitkomen, dus dat duwt me eigenlijk automatisch al richting PS5 (plus exclusives natuurlijk). Vindt alleen de ps5 niet zo mooi. Niet dat ik de Series X nou prachtig vindt, maar die doet me een klein beetje denken aan wat er zou gebeuren als je een Gamecube vol met steroïden zou stoppen. En aan de Gamecube heb ik dan weer wel mooie herinneringen :+

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:21:
[...]

Ik zie het ook niet gebeuren, maar aan de andere kant is het wel de grootste Sony exclusive op het moment. Als ze er een 4K/60 patch met bijvoorbeeld ray tracing op plakken die op de launch direct beschikbaar is, dan zal dat een behoorlijk populaire bundel zijn, denk ik.
Hoe gaat dat werken? PS4 schijfje erin en je speelt eigenlijk een PS4 game of is de PS4 game + patch een waardige PS5 game?

“Vroeger” (opa vertelt), toen ik begin jaren 90 een 3dfx Voodoo 1 kaart kocht voor 450 gulden, kwamen er voor games als Tombraider en Duke Nukem 3D patches uit van wel 10 MB (op je 33k6 modem). Deze maakten achter wel een gigantisch verschil in grafische pracht.

• Raem
NotSoSteady schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:21:
[...]

PS4 had nog wel een bundel, dus helemaal uitsluiten zou ik het ook niet direct doen.

https://blog.playstation....all-ps4-bundles-unveiled/

Edit: volgens mij was er ook nog een bundel met Battlefield.
Klopt, maar ik denk dat Sony het nu voor zichzelf ook wat makkelijker wilt houden (ook vanwege corona) en het houdt bij de "kale" edities. Je krijgt er natuurlijk ook al een voor geïnstalleerde game bij.

Maar wie weet komen ze nog wel met bundels inderdaad.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bij de PS4/XB1 launch waren er inderdaad bundels aanwezig. Maar het zou mij niet verbazen als ze dat iets anders aanpakken via bijvoorbeeld een tegoedbon die je kan inwisselen in de PS Store en dan kan kiezen uit één van de voor geselecteerde titels, of X% korting op geselecteerde titels.

Zo krijg je mensen gelijk in je digital store front ongeacht welke SKU zij kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 22-07-2020 15:47 ]

• bram1984
Erapaz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Hoe gaat dat werken? PS4 schijfje erin en je speelt eigenlijk een PS4 game of is de PS4 game + patch een waardige PS5 game?

“Vroeger” (opa vertelt), toen ik begin jaren 90 een 3dfx Voodoo 1 kaart kocht voor 450 gulden, kwamen er voor games als Tombraider en Duke Nukem 3D patches uit van wel 10 MB (op je 33k6 modem). Deze maakten achter wel een gigantisch verschil in grafische pracht.
Je net als nu met PS4/PS4 Pro en X1/X1X games. Game wordt geïnstalleerd en downloadt een eventuele patch. En wellicht verschijnt er ook een boxed PS5 variant waarbij de enhancements als zijn inbegrepen.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:41
AppleFan2007 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:49:
[...]

De releasedate zou toch tof zijn, verder zou ik toch eens een teardown willen zien.
Gameplay hoeft voor mij niet maar de datums van de games zouden meer waarde hebben.
Maar als er een teardown komt zal dat wel op een losstaand moment komen en niet gerelateerd zijn aan de State of Play verwacht ik.
harley2009 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:17:
[...]

Hopelijk ook nieuwe info omtrent de PSVR 2..
Wat anderen ook al zeiden, dat zal nog wel even duren. Overigens ben ik daar ook wel benieuwd naar. Heb nog nooit een VR-bril op gehad, maar met de next-gen consoles en een eventuele PSVR2 kan de techniek zich wel dusdanig door ontwikkelen dat er misschien toch een moment gaat komen dat ik ga overwegen om in te stappen.
Erapaz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:14:
[...]

Verwachten of hopen? Hopen op een Apple stijl aankondig, de PS5 is per direct te preorderen voor 5xx (liefst als TLOU2 bundle).
Hopen mag van mij ook, maar doelde voornamelijk op verwachten. Als we zouden gaan zeggen wat we hopen dan komen er wel hele andere reacties langs denk ik zomaar >:). Overigens zou het me niet verbazen als het plaatsen van een pre-order vanaf dat moment officieel mogelijk wordt.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:53
*snip* offtopic, gaan we niet doen hier

[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 22-07-2020 23:51 ]

• bram1984
*snip* zinloos er verder op in te gaan

[ Voor 80% gewijzigd door Geronimous op 22-07-2020 23:52 ]

• bram1984
In ieder geval worden niet alle games duurder.

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:45:
In ieder geval worden niet alle games duurder.

[Embed]
...this fall... O-)

• bram1984
Ja viel me ook op, maar er staat ook next gen games. ;)

Waarschijnlijk bedoelen ze titels als FC6, AC en WD. Die kun je zelfs al pre-orderen volgens mij.

[ Voor 19% gewijzigd door bram1984 op 22-07-2020 21:49 ]

Verwijderd

Zodra er 1 publisher is die een nieuwe basis prijs hanteert dan gaat iedereen gewoon mee.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:51:
Zodra er 1 publisher is die een nieuwe basis prijs hanteert dan gaat iedereen gewoon mee.
Take Two heeft het al aangegeven en nu zegt Ubisoft dat ze dus niet meegaan, is al tegenstrijdig met je bericht dus :P

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:51:
Ja nee NBA wordt dus 70 piek.

Verwijderd

RubenSaurus schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:52:
[...]

Take Two heeft het al aangegeven en nu zegt Ubisoft dat ze dus niet meegaan, is al tegenstrijdig met je bericht dus :P
Gaan we publishers nu op hun mooie woordjes geloven ? Ubisoft hamert er wel erg op dat ze dan alleen de games van dit jaar bedoelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2020 22:04 ]

• CHKYBSTRD
  • Laatst online: 01-11 14:26
Bas170 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:11:
[...]

Mwah, als die baby 's avonds eenmaal slaapt (die van mij is 10 weken oud), kun je 's avonds toch nog wat uurtjes pakken.
Die van mij pas na anderhalf jaar... kan alle kanten op.

Stay hungry, stay foolish!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-11 22:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Onaangekondigde game van Sucker Punch:

[YouTube: Prophecy - Gameplay demo (Leaked)]

Hopelijk pakken ze deze game op nu GoT uit is, dit zou een vette PS5 exclusive kunnen worden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• dutchgio
  • Laatst online: 22:24
bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:47:
[...]

Ja viel me ook op, maar er staat ook next gen games. ;)

Waarschijnlijk bedoelen ze titels als FC6, AC en WD. Die kun je zelfs al pre-orderen volgens mij.
Geen idee hoe ik een Tweet kan embedden, maar dit is het vervolg van Schreier:
"Ubisoft wouldn't answer when asked about next-gen pricing after this fall. "We are concentrating on the Christmas releases. We have decided those games will be launched at $60"
Lijkt me vrij duidelijk dat dit echt alleen een beslissing voor de komende games is, als iedereen straks $70 vraagt doet Ubi dat ook.

In de PS Store betaal je nu al vaak 70,- voor een pre-order, terwijl een versie op disc vaak wel voor 55,- te vinden is als je Bol.com mijd.

Aan de andere kant is dat al jaren zo, het zou niet gek zijn als de prijzen eens een keer toenemen. Naast de verplichting tot en het langzaam duurder worden van PS Plus is er eigenlijk al jaren weinig veranderd.

• bram1984
dutchgio schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:51:
[...]

Geen idee hoe ik een Tweet kan embedden, maar dit is het vervolg van Schreier:

[...]

Lijkt me vrij duidelijk dat dit echt alleen een beslissing voor de komende games is, als iedereen straks $70 vraagt doet Ubi dat ook.

In de PS Store betaal je nu al vaak 70,- voor een pre-order, terwijl een versie op disc vaak wel voor 55,- te vinden is als je Bol.com mijd.

Aan de andere kant is dat al jaren zo, het zou niet gek zijn als de prijzen eens een keer toenemen. Naast de verplichting tot en het langzaam duurder worden van PS Plus is er eigenlijk al jaren weinig veranderd.
[embed]

Ja, we gaan het zien. Geloof dat we in onze handjes mogen knijpen qua prijsstabiliteit in gaming. Het zal ooit duurder worden.

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:25:
[...]

[embed]

Ja, we gaan het zien. Geloof dat we in onze handjes mogen knijpen qua prijsstabiliteit in gaming. Het zal ooit duurder worden.
€70 voor een game... En ik vind 60 eigenlijk al teveel ;( Koop zo goed als nooit games op release, laatste is volgens mij GTA 5 voor de xbox 360 en ook die was volgens mij bij release in de aanbieding. Haal alles wel uit een sale, met de hoeveelheid games die uitkomen en tijd die ik heb om te spelen moet ik sowieso keuzes maken. En de keuze om dan te wachten op een sale is snel gemaakt.

Ik snap dat ik een slechte klant voor game developers/publishers ben, koop ook al geen dlc (Borderlands 2 als enige uitzondering, maar dat was ook wel steengoede DLC). DLC is meestal ook meer van hetzelfde, dat in combinatie met een bijbehorend prijskaartje waarvoor ik de originele game heb gekocht zorgt ervoor dat ik geen prikkel voel om tot aankoop over te gaan.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
€70 is nog steeds niet erg duur voor een game zonder microtransactions. Ik weet nog dat Batman op de N64 180 gulden kostte in die tijd.

€70 betekent wel dat als een game zoals nba2k21 wederom volgestouwd zit met microtransactions zoals nba2k20, belachelijk duur is vergeleken met andere games.
HFW is niet duur voor bv €70 op release.

Alles wordt toch duurder/stijgt mee met inflatie dus zo gek is het niet dat games nu eens duurder worden. Maar de markt zal wel de hoeveelheid microtransactions in games in de gaten houden. Als dit nog erger wordt, krijg je anders dat de markt je game met de grond gelijk maakt (zie battlefront 2).

Voor wie €70 te duur is, dankzij marktwerking kun je die game dan na 2 maanden voor 20% minder kopen.

• Raem
Trishul schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:31:
Voor wie €70 te duur is, dankzij marktwerking kun je die game dan na 2 maanden voor 20% minder kopen.
Tenzij het een Ubisoft titel is. Dan na 1 maand al 50%.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Of een game nu €60, €70 of nog meer kost bij launch zal me wat. Mediamarkt stuntte vaak in de beginweek met €55 of €50, dus als ze over de gehele linie €70 gaan hanteren krijg je zaken die €65 of €60 per game ook prima vinden.

Ik wacht rustig af: voordeel van een backlog. En pik menig game wel mee vanaf €40 of minder. Dus ook aan mij zullen publishers weinig verdienen, ook pak ik graag games via marktplaats mee. Maarja ik koop dan wel weer de console bij een winkel. En zelfs al worden die met verlies verkocht.. beter een verkoop dan geen.

De goudmijn is voor Sony hun eigen PSN store. En ik heb RDR2 (70 in de store at launch) , AC chronicles en Mirrors Edge 2 (in de sale) allemaal digitaal staan. Dus op die manier verdient Sony toch nog iets. RDR2 kocht ik doordat ik PSN tegoed ontving als verjaardagscadeau en door wat games die ik uitgespeeld had in te wisselen bij Gamemania voor PSN tegoed. Zo moest ik nog voor RDR2 €30 bij leggen.

• bram1984
Ik koop de laatste tijd eigenlijk ook alles voornamelijk in de sale. De enige games die ik tegenwoordig op release wil, zijn de exclusives van de grotere studio's.

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 13:36
Ik koop dan juist helemala niks digitaal. Vind dat echt geld weggooien. Vooral bij nieuwe games, als je dan ziet dan een spel nieuw bij bijv MM 55 euro kost, en in de store digitaal 69, waarom zou ik dan in godsnaam de digitale versie kopen??? Ik vind dat digitaal pas interessant word als het een STUK goedkoper is dan een disc versie....

• RubenSaurus
Raikkonen_WC schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:01:
Ik koop dan juist helemala niks digitaal. Vind dat echt geld weggooien. Vooral bij nieuwe games, als je dan ziet dan een spel nieuw bij bijv MM 55 euro kost, en in de store digitaal 69, waarom zou ik dan in godsnaam de digitale versie kopen??? Ik vind dat digitaal pas interessant word als het een STUK goedkoper is dan een disc versie....
2x 55 = 110, dan is voor mij 1x 69 goedkoper aangezien ik niet alleen woon en met meerdere tegelijk die game wil spelen ;)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:22
bram1984 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:40:
Ik koop de laatste tijd eigenlijk ook alles voornamelijk in de sale. De enige games die ik tegenwoordig op release wil, zijn de exclusives van de grotere studio's.
Same here. Alles van Naughty Dog, Guerilla en Santa Monica moet ik op release spelen. Je weet ook gewoon dat hun games elke cent dubbel en dwars waard zijn en ik support dat graag :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• bram1984
GodFall is geen GaaS en heeft geen MTX.

https://www.gamesradar.co...s-as-a-service-structure/

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-10 19:24
Volgende ubisoft forward is in september!

https://gamer.nl/artikele...indt-plaats-in-september/

Onze vriend serrano had 't over 30 October. Kunnen we hem dan wellicht nu wel afschrijven als random roeptoeter? :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-10 17:07

lasharor

7 december 2004

RubenSaurus schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:04:
[...]

2x 55 = 110, dan is voor mij 1x 69 goedkoper aangezien ik niet alleen woon en met meerdere tegelijk die game wil spelen ;)
Je moet dan wat mij betreft ook weer 2x 30 EUR eraf halen. Het voordeel van een schijfje is dat je hem weer kan verkopen. Ik vind dat een groot nadeel vooral bij single player games. Bijv. The Order 1886 was een prima game maar als je die 1x hebt uitgespeeld dan is er vrij weinig meerwaarde aan de digitale versie van de game. De kans dat ik zo'n game nog een keer speel is 0,0.

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-11 20:09
lasharor schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:25:
[...]

Je moet dan wat mij betreft ook weer 2x 30 EUR eraf halen. Het voordeel van een schijfje is dat je hem weer kan verkopen. Ik vind dat een groot nadeel vooral bij single player games. Bijv. The Order 1886 was een prima game maar als je die 1x hebt uitgespeeld dan is er vrij weinig meerwaarde aan de digitale versie van de game. De kans dat ik zo'n game nog een keer speel is 0,0.
Damn, nu je het erover hebt. Zo jammer dat daar geen vervolg op komt, die gasten zijn overgenomen door Facebook toch?

• RubenSaurus
lasharor schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:25:
[...]

Ik heb nog nooit een game doorverkocht, dus hoef ik die 2x30 er ook niet af te halen :P

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-10 17:07

lasharor

7 december 2004

Kraziey schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:27:
[...]

Damn, nu je het erover hebt. Zo jammer dat daar geen vervolg op komt, die gasten zijn overgenomen door Facebook toch?
Die zijn nu inderdaad onderdeel van Oculus studios. Denk niet dat er nog een vervolg gaat komen voor de PS5. Stiekem best wel jammer want die game was voor mij echt een topper.

Wat mij betreft mogen er meer games komen die ik in ~10 uur uit kan spelen. Ik zit niet te wachten op games waarbij je gelijk 40+ uur moet investeren om hem uit te spelen. Dat is leuk voor de mensen met veel vrije tijd :P

• bram1984
Nieuw kleurtje en zo te zien gaat deze wel echt komen. Voor als je vrouwtje van goud houdt. ;)

https://www.psu.com/news/...xtremely-limited-numbers/

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
bram1984 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:13:
Nieuw kleurtje en zo te zien gaat deze wel echt komen. Voor als je vrouwtje van goud houdt. ;)

Doe mij dan toch maar die wit/zwarte... vind de glans er erg lelijk uitzien.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
lasharor schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:31:
[...]
Wat mij betreft mogen er meer games komen die ik in ~10 uur uit kan spelen. Ik zit niet te wachten op games waarbij je gelijk 40+ uur moet investeren om hem uit te spelen. Dat is leuk voor de mensen met veel vrije tijd :P
Dus dit! Games die in een goed/hoog tempo te doorlopen zijn en niet teveel van je tijd vragen. Geen gare filler content (zoek de 1000 verborgen kabouters, klim op de torens om de map zichtbaar te maken...) en met open wereld games ben ik in de huidige vorm ook wel klaar. Zou leuk zijn als ze daar met alle next gen rekenkracht eens een keer een open wereld van kunnen maken waarin echt wat te doen is en waar je als individuele speler echt invloed kan uitoefenen en niet alles leeg en/of scripted aanvoelt. Een beetje zoals Peter Molyneux ons ooit beloofde met Fable ten tijde van de originele Xbox... Was een hele vette game, maar meneertje Molyneux heeft wat trekjes van een pathologisch leugenaar met de beloften die hij doet en wat er uiteindelijk opgeleverd wordt ;(

• Raem
Vanavond om 19:00 uur krijgen we een nieuwe action game te zien van Balan Company (nieuwe studio van Square Enix). Zit redelijk dicht op de Xbox show, dus vraag me af of het onderdeel uitmaakt van die show of een eigen reveal heeft.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:11
Zat mensen die producten niet kopen met alleen het financiële aspect als doorslaggevende factor. Ik vind digitaal gewoon makkelijker. Ook als ik in het buitenland eens game via de iPad is het Chill dat ik een game gewoon om kan wisselen en geen schijfje in m’n playstation hoef te wisselen.

*snip* onnodige vergelijking

[ Voor 12% gewijzigd door Geronimous op 23-07-2020 16:05 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:22

haha wow.... dacht dat ie witte al niet de mooiste was..... Zal nog wel wat duiten kosten als t echt 24K goud is.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 23-07-2020 15:20 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Hulleman schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:20:
[...]

haha wow.... dacht dat ie witte al niet de mooiste was..... Zal nog wel wat duiten kosten als t echt 24K goud is.
Ik heb gehoord dat Gerard Joling er al 1 gepreorderd heeft :+

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-11 22:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Vandaag ook de pre order geplaatst bij MM, 50 euro aanbetaling maar ik kon (nog) niet kiezen voor disc of DE. Hoeveel reserveringen er al waren wist men ook niet maar aangezien beide medewerkers het nog niet eerder hadden gedaan en moesten uitzoeken zijn het er blijkbaar niet veel geweest. Voordeel van een kleiner filiaal :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Goud voert wel goed warmte af, kan ik al preorderen? :P

"je vrouwtje"? Ik ben geen hond.. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Misschien is die gouden versie wel de versie die ze bij mediamarkt verkopen, dan klopt die prijs van €9.998,98 misschien toch :P 8)7

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:09
Kalder schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:12:
Misschien is die gouden versie wel de versie die ze bij mediamarkt verkopen, dan klopt die prijs van €9.998,98 misschien toch :P 8)7
€19.998,98 :p incl alle ps5 games.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bram1984
Flagg schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:30:
[...]

Goud voert wel goed warmte af, kan ik al preorderen? :P

"je vrouwtje"? Ik ben geen hond.. ;)
Dan had ik teefje gezegd. :p

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

• bram1984
Ik ben benieuwd. Maar anders lekker bewaren voor augustus. Een counter is niet echt nodig mijn inziens.

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-11 15:58
Wat is er nog meer vandaag dan voor show?

Edit; never mind, ging dus over de Xbox show.

[ Voor 37% gewijzigd door kwdtje op 23-07-2020 20:50 ]

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:44
Is er al meer informatie over de manier waarop ps4 games te spelen zullen zijn op ps5. Vallen hier alleen digitaal aangekochte exemplaren onder? Of ook de discs wanneer je een ‘ps5 disc edition’ koopt.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:09
bram1984 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:38:
[...]

Ik ben benieuwd. Maar anders lekker bewaren voor augustus. Een counter is niet echt nodig mijn inziens.
Sony hoeft zich geen zorgen te maken,denk dat het weer hetzelfde liedje wordt net als nu qua console sales. Of het moet heel raar gaan lopen dat die xbox opeens €200 goedkoper wordt dan ps5.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bram1984
kwdtje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:41:
Wat is er nog meer vandaag dan voor show?

Edit; never mind, ging dus over de Xbox show.
Ja Push Square beweert dus PS5 aankondigingen vandaag.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:38:
[...]

Nee inderdaad, de showcase vandaag was leuk maar niet overweldigend dat het een antwoord vereist.

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 08:56
Eigenlijk een clickbait titel van Push Square want ze zeiden eigenlijk enkel maar dat er eventueel 3rd party stuff kon voorbij komen in de Xbox show, wat dus ook ''boeiend'' kon zijn voor PS5 kopers.

Maar aan de titel te zien zou je denken dat er specifieke PS5 aankondigingen gingen komen vandaag.

Verwijderd

Misschien specifiek iets over PS Now ?

• bram1984
Katmi schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:02:
Eigenlijk een clickbait titel van Push Square want ze zeiden eigenlijk enkel maar dat er eventueel 3rd party stuff kon voorbij komen in de Xbox show, wat dus ook ''boeiend'' kon zijn voor PS5 kopers.

Maar aan de titel te zien zou je denken dat er specifieke PS5 aankondigingen gingen komen vandaag.
Oh ja, over clickbait gesproken. Naja, prima verder. We kunnen weer door, op naar augustus.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 12:35

Martinspire

Awesomeness

Er zit wel wat cross-platform stuff bij. Die Crossfire X wordt ook naar PS4 en PS5 gebracht volgens mij. Die is nu in beta op de PC en komt binnenkort ook nog naar consoles toe. Wel een grote titel, gezien de populariteit van de eerste game op PC in Azië. Verder is de kans dat Stalker ook wel naar Playstation komt en zo zaten er nog wel wat meer bij. Maar net als cross-platform is ook vaak de releasedate niet duidelijk.

De komende weken gaan meer vertellen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

bram1984 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:57:
[...]

Ja Push Square beweert dus PS5 aankondigingen vandaag.
Artikel niet gelezen? Ze bedoelen dat er op de Xbox stream waarschijnlijk 3rd party titels zijn die dus ook voor PS5 verschijnen.

Edit: oeps late reactie 8)7 8)7 :+

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-v op 23-07-2020 21:07 ]

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 21:28
Zo dacht ik er vroeger ook over maar tegenwoordig koop ik wel regelmatig oudere games via PSN in de aanbieding.

Nieuwe spellen vind ik inderdaad belachelijk, in plaats van dat er allerlei kosten zijn (disc en hoesje drukken, transport naar de winkel, marge voor de winkel, evt. transport naar de klant) is er alleen wat kosten voor datatransport maar ondanks dat betaal je meer ervoor dan voor een fysiek exemplaar 8)7 Zelf speel ik meestal ook een spel uit en verkoop ik het daarna weer dus dan is digitaal helemaal veel duurder....

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
LordLynx schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:16:
[...]

Zo dacht ik er vroeger ook over maar tegenwoordig koop ik wel regelmatig oudere games via PSN in de aanbieding.

Nieuwe spellen vind ik inderdaad belachelijk, in plaats van dat er allerlei kosten zijn (disc en hoesje drukken, transport naar de winkel, marge voor de winkel, evt. transport naar de klant) is er alleen wat kosten voor datatransport maar ondanks dat betaal je meer ervoor dan voor een fysiek exemplaar 8)7 Zelf speel ik meestal ook een spel uit en verkoop ik het daarna weer dus dan is digitaal helemaal veel duurder....
De volle mep op PSN betalen zal ik ook niet snel doen. Volgens mij hanteert Sony vooralsnog de hoge adviesprijzen omdat ze anders de winkeliers tegen het zere been schoppen die hem ook full price verkopen.

Uiteraard gaat Sony deze generatie hard zijn best doen om een grote stap te zetten om de winkeliers buitenspel te zetten met de digitale console. PSN verkopen zijn natuurlijk een stuk winstgevender.

• NotSoSteady
Martinspire schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:06:
Er zit wel wat cross-platform stuff bij. Die Crossfire X wordt ook naar PS4 en PS5 gebracht volgens mij. Die is nu in beta op de PC en komt binnenkort ook nog naar consoles toe. Wel een grote titel, gezien de populariteit van de eerste game op PC in Azië. Verder is de kans dat Stalker ook wel naar Playstation komt en zo zaten er nog wel wat meer bij. Maar net als cross-platform is ook vaak de releasedate niet duidelijk.

De komende weken gaan meer vertellen.
Ja, Stalker 2 was nog wel leuk. De rest viel in mijn ogen tegen, zowel grafisch als qua stijl.

• bram1984
Op technisch vlak verbaast het me toch wel dat zowel GT7 als nu ook Halo Infinite pop-in vertonen. Dat had ik toch niet verwacht met die super duper SSD's. Mag toch hopen dat ze dat soort shit fiksen bij de launch. Ik ga beide niet halen, maar belooft weinig goeds voor de rest als dat erin zit. Dat ga ik echt missen als kiespijn.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:30:
Op technisch vlak verbaast het me toch wel dat zowel GT7 als nu ook Halo Infinite pop-in vertonen. Dat had ik toch niet verwacht met die super duper SSD's. Mag toch hopen dat ze dat soort shit fiksen bij de launch. Ik ga beide niet halen, maar belooft weinig goeds voor de rest als dat erin zit. Dat ga ik echt missen als kiespijn.
Bij GT7 was het toch alleen maar de lampjes ? dat is gewoon een beperking op Raytracing

• bram1984
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:31:
[...]

Bij GT7 was het toch alleen maar de lampjes ? dat is gewoon een beperking op Raytracing
Mja dan nog. Kijk naar de sprong in HW.

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:34:
[...]

Mja dan nog. Kijk naar de sprong in HW.
tja maar als je dan ineens kiest om alle lampjes raytaced te maken dan vind je al heel snel beperkingen :P.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
bram1984 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:30:
Halo had pop-in "all over the place" helaas. Gras dat verdween gewoon voor zijn voeten bv. Dan was pop-in bij GT7 nauwelijks tot niet zichtbaar/aanwezig.

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Hoop dat er een ooit een console komt met zoveel geheugen dat er onbeperkt kogelgaten kunnen worden weergegeven. Weet nog wel dat dat vroeger een soort benchmark was waarmee ik nieuwe consoles testen (hoeveel kan ik met kogelgaten op de muur schrijven).

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:22

Superkiwi

Hoi doei

Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:52:
Weet nog wel dat dat vroeger een soort benchmark was waarmee ik nieuwe consoles testen (hoeveel kan ik met kogelgaten op de muur schrijven).
In BF3 met de repair torch op de muur tekenen _O-

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Iets ging fout, maar het is niet mijn schuld weet Twitter me te vertellen.
*snip* jammer dit dan

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2020 16:18 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• bram1984
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:31:
[...]

Iets ging fout, maar het is niet mijn schuld weet Twitter me te vertellen.
Dude maakt hele vette gifs trouwens. Sunhi niveau.

• Paprika
  • Laatst online: 20:03
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:52:
Hoop dat er een ooit een console komt met zoveel geheugen dat er onbeperkt kogelgaten kunnen worden weergegeven. Weet nog wel dat dat vroeger een soort benchmark was waarmee ik nieuwe consoles testen (hoeveel kan ik met kogelgaten op de muur schrijven).
Het probleem met kogelgaten is niet 't geheugen. Eigenlijk heb je maar zeer weinig data nodig. Impact XYZ (3x 32 bit floating points), origin XYZ (3x 32 bit floating points) en een waarde die bewaard welk type ammo het was. Als je <= 256 soorten guns hebt in een game kom je dan al weg met 8 bits aan data. Dat is samen dus 25 bytes aan data. Omdat je ze in de juiste volgorde moet renderen kun je ze of gesorteerd bijhouden of een timestamp toevoegen. Dat zal meestal ook een float zijn met 32 bits precisie dus dan zit je op 29 bytes. Dan heb je alles dat je nodig hebt om die bullet in iedere scene identiek te renderen. Stel je hebt 1 miljoen bullet holes dan spreek je dus over 2900000 bytes, oftewel een kleine 30MB. Daar zit het probleem niet in bij moderne hardware. Het probleem is dat je nu iedere frame door een lijst van 1 miljoen objecten moet lopen en deze nog post-scenery moet gaan renderen. Je kunt immers pas bepalen hoe die bullet getoond gaat worden als de scène af is. Denk aan hoe de impact surface beïnvloed hoe die kogel uit moet zien. Je kunt de surface ook toevoegen aan de data. Reken weer 8 bits aan data zodat je 256 type surfaces kunt tracked en dan zit je effectief dus op een volle, maar ook niet noemenswaardigs 30MB.

Dit is dan ook een CPU probleem, geen geheugen probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 24-07-2020 08:47 ]

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Paprika schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:44:
[...]

Het probleem met kogelgaten is niet 't geheugen. Eigenlijk heb je maar zeer weinig data nodig. Impact XYZ (3x 32 bit floating points), origin XYZ (3x 32 bit floating points) en een waarde die bewaard welk type ammo het was. Als je <= 256 soorten guns hebt in een game kom je dan al weg met 8 bits aan data. Dat is samen dus 25 bytes aan data. Omdat je ze in de juiste volgorde moet renderen kun je ze of gesorteerd bijhouden of een timestamp toevoegen. Dat zal meestal ook een float zijn met 32 bits precisie dus dan zit je op 29 bytes. Dan heb je alles dat je nodig hebt om die bullet in iedere scene identiek te renderen. Stel je hebt 1 miljoen bullet holes dan spreek je dus over 2900000 bytes, oftewel een kleine 30MB. Daar zit het probleem niet in bij moderne hardware. Het probleem is dat je nu iedere frame door een lijst van 1 miljoen objecten moet lopen en deze nog post-scenery moet gaan renderen. Je kunt immers pas bepalen hoe die bullet getoond gaat worden als de scène af is. Denk aan hoe de impact surface beïnvloed hoe die kogel uit moet zien. Je kunt de surface ook toevoegen aan de data. Reken weer 8 bits aan data zodat je 256 type surfaces kunt tracked en dan zit je effectief dus op een volle, maar ook niet noemenswaardigs 30MB.

Dit is dan ook een CPU probleem, geen geheugen probleem.
Dus ik zit al vanaf mijn 10e jaar op het verkeerde te hopen :'(

Maar zonder dollen, dank voor de uitgebreide uitleg die ik op hoofdlijnen (denk ik) snap!

• bram1984
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:55:
[...]

Maar zonder dollen, dank voor de uitgebreide uitleg die ik op hoofdlijnen (denk ik) snap!
Dat soort dingen vind ik ook altijd interessant om te zien. Hoeveel kogelhulzen blijven er op de grond liggen? Wat gebeurt er als ik over die vijand heen loop, reageert zijn lichaam of loop ik er dwars doorheen? Wat gebeurt er als ik tegen die stoel aan loop? Blijven vijanden op de grond liggen of verdwijnen ze? Voegt allemaal veel toe aan de immersie. Is zo mooi aan de From Software games. Daar blijven vijanden voor altijd liggen (totdat je een level opnieuw inlaadt) met volledige ragdoll physics.

• Raem
bram1984 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:19:
[...]

Dat soort dingen vind ik ook altijd interessant om te zien. Hoeveel kogelhulzen blijven er op de grond liggen? Wat gebeurt er als ik over die vijand heen loop, reageert zijn lichaam of loop ik er dwars doorheen? Wat gebeurt er als ik tegen die stoel aan loop? Blijven vijanden op de grond liggen of verdwijnen ze? Voegt allemaal veel toe aan de immersie. Is zo mooi aan de From Software games. Daar blijven vijanden voor altijd liggen (totdat je een level opnieuw inlaadt) met volledige ragdoll physics.
Days Gone had ook die momenten. Ik had in free roam bij een huis wat vijanden gedood. Een half uur later moest ik terug naar die plek voor een missie en de lichamen lagen er nog op dezelfde plek.
Toch anders dan een Assassins Creed waar je in free roam een kamp leegmaakt, die 1 missie later spontaan weer helemaal gevuld is omdat je in dat kamp iets moet zoeken. 8)7

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RDR heeft dat gedeeltelijk ook. (helaas niet consistent met alles overigens.) Als je daar dieren dood en een dag later terug komt zijn ze aangevreten door andere dieren. Kom je een week later terug liggen er botten. (Bij grote dieren als beren in elk geval.) Dat soort dingen maakt het voor mij echt zoveel mooier en leuker.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• bram1984
ArthurMorgan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:41:
RDR heeft dat gedeeltelijk ook. (helaas niet consistent met alles overigens.) Als je daar dieren dood en een dag later terug komt zijn ze aangevreten door andere dieren. Kom je een week later terug liggen er botten. (Bij grote dieren als beren in elk geval.) Dat soort dingen maakt het voor mij echt zoveel mooier en leuker.
Absoluut, maar dit soort dingen lukt waarschijnlijk alleen met de mankracht en het budget dat Rockstar tot zijn beschikking had.

• ArthurMorgan
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:49:
[...]

Absoluut, maar dit soort dingen lukt waarschijnlijk alleen met de mankracht en het budget dat Rockstar tot zijn beschikking had.
Uiteraard, maar wel juist daardoor dat ik elke rockstar game blind pre-order ;)
En met de next consoles kunnen ze dat nog verder uitbouwen door de processor en SSD.

(en ik denk dat RS een van de bedrijven is die nog wel eens de PS5 SSD extra zou kunnen gaan benutten omdat ze nu al (kleine) verschillen hebben tussen de Xbox en en de PS versie en dus echt lijken te optimaliseren per console.)

[ Voor 21% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-07-2020 09:55 ]

• bram1984
ArthurMorgan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:52:
[...]

Uiteraard, maar wel juist daardoor dat ik elke rockstar game blind pre-order ;)
En met de next consoles kunnen ze dat nog verder uitbouwen door de processor en SSD.
Voor mij persoonlijk moeten ze echt flinke stappen maken in gameplay/vrijheid en controls, wil ik hun volgende game pre-orderen. Want dat alles vond ik echt beneden niveau in RDR2. Die open wereld is echt fantastisch gemaakt en er is niets wat erbij in de buurt komt, maar dat is echt niet voldoende. Als ik dan zie hoeveel leuker en fijner Ghost of Tsushima speelt, dan is dat toch echt doodzonde, vind ik. Ik ben dan trouwens benieuwd of ze een PS5 patch gaan uitbrengen voor deze game (RDR).

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:56:
[...]

Voor mij persoonlijk moeten ze echt flinke stappen maken in gameplay/vrijheid en controls, wil ik hun volgende game pre-orderen. Want dat alles vond ik echt beneden niveau in RDR2. Die open wereld is echt fantastisch gemaakt en er is niets wat erbij in de buurt komt, maar dat is echt niet voldoende. Als ik dan zie hoeveel leuker en fijner Ghost of Tsushima speelt, dan is dat toch echt doodzonde, vind ik. Ik ben dan trouwens benieuwd of ze een PS5 patch gaan uitbrengen voor deze game (RDR).
Had/heeft RDR2 niet nog steeds erbarmelijke HDR? Of is dat inmiddels gepatched? Lijkt me trouwens waarschijnlijker dat ze RDR2 gewoon opnieuw gaan uitbrengen (a la GTA5) dan dat ze een patch ter beschikking stellen.

• bram1984
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:59:
[...]

Had/heeft RDR2 niet nog steeds erbarmelijke HDR? Of is dat inmiddels gepatched? Lijkt me trouwens waarschijnlijker dat ze RDR2 gewoon opnieuw gaan uitbrengen (a la GTA5) dan dat ze een patch ter beschikking stellen.
Dat is volgens mij gefikst, maar ik heb dat nooit kunnen zien, want meteen verkocht na uitspelen.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:59:
[...]

Meer dan een jaar geleden gefixt. Werkt goed nu.

Uitbrengen kan natuurlijk maar in tegenstelling tot het verleden werkt nu de PS4 versie ook gewoon op de PS5, wat het lastiger maakt om het heruitbrengen echt tot een succes te maken lijkt mij.

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:03:
[...]

Meer dan een jaar geleden gefixt. Werkt goed nu.

Uitbrengen kan natuurlijk maar in tegenstelling tot het verleden werkt nu de PS4 versie ook gewoon op de PS5, wat het lastiger maakt om het heruitbrengen echt tot een succes te maken lijkt mij.
Ze kunnen er altijd nog toegang tot de online beta van GTA6 bijstoppen, dan gaat het gegarandeerd als warme broodjes over de toonbank. Heeft MS in het verleden ook gedaan door bij Crackdown een code voor Halo 3 beta te stoppen.

• Paprika
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:55:
[...]

Bij een grote Unreal Engine 4 game moet je denken aan zo'n 100.000 objecten. Dit bevat dan alles, van een voorwerp op een tafel dat beweegt als je tegen de tafel loopt, een boom die je kapot kunt schieten, ammo/wapens op de grond en uiteraard de spelers (en/of NPCs). Dat een model vaak uit duizenden of misschien zelfs miljoenen vertices bestaat staat daar los van. Daar zijn GPUs gelukkig heel goed in en er wordt geen logica op uitgevoerd/berekend.

Games van FromSoftware, bijvoorbeeld de Dark Souls series, hebben het dan ook iets makkelijker om goede ragdoll te implementeren met bodies die blijven liggen. In een game als Cities Skylines of GTA is dus al direct een stuk moeilijker, want dat worden wel heel veel berekeningen en zeker in dit soort city-sized games zie je dat het wel beter wordt over de jaren heen, maar de NPCs zijn nog altijd randomly generated en niet consistent door het hele verhaal heen. Vanuit dat oogpunt was Rollercoaster Tycoon zijn tijd echt ver voorruit. Je kon een bezoeker door het park volgen en dat in 1999...

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand of er al informatie is over crossplay tussen de ps5 en de ps4? Ik wil graag een ps5 halen, maar vrienden willen wachten.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-11 23:37
Er zijn dus geruchten dat Sony nog 2 games aan gaat kondigen waarvan eentje niet geheel onverwacht een nieuwe God of War en de tweede een reboot. Wat zouden jullie een mooie reboot vinden? Ik zou zelf wel warm worden van een nieuwe Syphon Filter

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Paprika schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:25:
[...]

Bij een grote Unreal Engine 4 game moet je denken aan zo'n 100.000 objecten. Dit bevat dan alles, van een voorwerp op een tafel dat beweegt als je tegen de tafel loopt, een boom die je kapot kunt schieten, ammo/wapens op de grond en uiteraard de spelers (en/of NPCs). Dat een model vaak uit duizenden of misschien zelfs miljoenen vertices bestaat staat daar los van. Daar zijn GPUs gelukkig heel goed in en er wordt geen logica op uitgevoerd/berekend.

Games van FromSoftware, bijvoorbeeld de Dark Souls series, hebben het dan ook iets makkelijker om goede ragdoll te implementeren met bodies die blijven liggen. In een game als Cities Skylines of GTA is dus al direct een stuk moeilijker, want dat worden wel heel veel berekeningen en zeker in dit soort city-sized games zie je dat het wel beter wordt over de jaren heen, maar de NPCs zijn nog altijd randomly generated en niet consistent door het hele verhaal heen. Vanuit dat oogpunt was Rollercoaster Tycoon zijn tijd echt ver voorruit. Je kon een bezoeker door het park volgen en dat in 1999...
Daar kon ik me in de oudere GTA's zo aan storen, dan reed een dikke auto je tegemoet, die wil je jatten dus maak je snel een u-turn en dan was hij alweer uit het geheugen verdwenen :'(

• Paprika
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:28:
[...]

Daar kon ik me in de oudere GTA's zo aan storen, dan reed een dikke auto je tegemoet, die wil je jatten dus maak je snel een u-turn en dan was hij alweer uit het geheugen verdwenen :'(
Dat is inderdaad het soort voorbeeld waar ik op doelde. Heel gek als je je omdraait en er rijden opeens heel andere auto's.

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Steven030 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:27:
Er zijn dus geruchten dat Sony nog 2 games aan gaat kondigen waarvan eentje niet geheel onverwacht een nieuwe God of War en de tweede een reboot. Wat zouden jullie een mooie reboot vinden? Ik zou zelf wel warm worden van een nieuwe Syphon Filter
Syphon Filter zouden ze echt eens een waardig vervolg op moeten maken, god wat heb ik vermaakt met die game. En vijanden in de fik steken door ze lang te taseren vond ik misschien wel leuker dan ik durf toe te geven. Weet niet of een gif daarvan te nsfw is, dus maar even in spoiler tags:

spoiler: brand
Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/44biUYBO-ebqlV20961OiePypGgo-69jk1OkFomH63k.gif?s=947fc5bb5799ecc5bf5d9940c289a62059bd848b
Ja dat van geheugen ben ik ook wel benieuwd naar. Misschien dat de snelle SSD daar ook nog wat in kan betekenen.

Nu bijvoorbeeld in Ghost of tsushima, je achtervolgt op een gegeven moment een karretje dat door de modder rijd. 5 meter achter het karretje stopt het wiel spoor al en dat zorgt ervoor dat het spoor als een soort van sliert achter het karretje aan gaat.

Dan had ik liever helemaal geen spoor gezien denk ik, zag er niet uit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 ... 95 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden