Mediamarkt Tilburg. Nummer vertelde hij niet.Exxus schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:58:
[...]
Gefeliciteerd
Kun je wel vermelden waar je hem hebt besteld en welk nummer je was op de lijst voor welke versie?
Die opmerking is overigens bedoeld voor iedereen die dit in de toekomst gata plaatsen. Altijd leuk om de voortgang op die manier te zien
Volgens mij is daar nog niet overgesproken maar het is een kleine moeite om 1440p output te ondersteunen. De concurrentie doet dat nu al dus het lijkt mij niet zo gek als Sony met de PS5 er ook voor kiest om 1440p output te ondersteunen.Alexknl schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:43:
1440p zal ook wel buiten de boot vallen neem ik aan? Heb namelijk een 1440p monitor. Wellicht is de userbase te klein daarvoor.
Het scheelt toch weer een potentieel onnodige up-/downscale stap
Misschien niet 120, maar dat 30 uberhaupt nog een target is waar op ontwikkeld wordt is toch wel wat zot. Maak het dan 60 of 90 bijvoorbeeld.bram1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:21:
[...]
Er is een mogelijkheid tot 120fps vanwege de nieuwe HDMI standaard. Maar had je echt verwacht dat grafische AAA blockbusters op 120fps zouden draaien? Want dan ben je wel heel naïef. Daar heb je nu al een monster PC voor nodig, laat staan een TV die het ondersteunt.
Zelfs al zouden ze de meest krachtige pc ooit tot hun beschikking krijgen dan worden veel games nog steeds 30 frames per seconde. Bij een nieuwe generatie komt er snellere hardware beschikbaar, echter worden de engines van games ook veeleisender. Dus je blijft in feite op hetzelfde punt steken. Daarom is het in ieder geval goed om te zien dat er in ieder geval een 60fps-optie wordt aangeboden. Laat gamers lekker zelf kiezen.Basekid schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:51:
[...]
Misschien niet 120, maar dat 30 uberhaupt nog een target is waar op ontwikkeld wordt is toch wel wat zot. Maak het dan 60 of 90 bijvoorbeeld.
Ik weet niet of 30fps zot is. Die unreal techdemo draaide op 1440p op een PS5. Grafisch fantastisch en dat komt met een prijs. Ik vind 30fps voor veel single players echt prima.Basekid schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:51:
[...]
Misschien niet 120, maar dat 30 uberhaupt nog een target is waar op ontwikkeld wordt is toch wel wat zot. Maak het dan 60 of 90 bijvoorbeeld.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
'Probleem' is dat voor 'de-gemiddelde-gamer' 30fps vaak prima genoeg is. Dan heb je als ontwikkelaar de keuze, toch voor 60/90/120fps gaan, maar ergens anders op inleveren (resolutie, drawdistance, you name it), of voor 30fps gaan en voor de rest helemaal los kunnen op alle leuk dingen.Basekid schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:51:
[...]
Ik vrees dat veel games ook komende generatie nog de laatste keuze gaan maken. Al zou ik helemaal voor een toggle zijn waarmee je zelf kunt kiezen (heeft (oa) TLOU remaster toch ook?). Maar ook dat kost ontwikkeltijd uiteraard.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Eye candy all the way. Game al jaren prima op 30 fps en heb dat in Spider-Man ook nooit als vervelend ervaren.bram1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:58:
Na het Spider-Man nieuws, wat zouden jullie kiezen?
4K60 met geen of beperkte ray tracing en bijvoorbeeld lagere shadow quality
4K30 met zoveel mogelijk ray tracing en hoge shadow quality
Ik neig toch echt naar die eerste. Ray tracing is volgens mij typisch iets wat in zo'n snelle game amper gaat opvallen.
Edit: Ik hoop wel dat Eye candy en daarbij horende fps de standaard blijft zoals nu. Zit er niet echt op te wachten als ik per game allemaal sliders moet gaan aanpassen, daar heb ik geen console voor.
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 21-07-2020 13:44 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Eens, bij langzame singleplayer games is 30fps best oké. Ook gaat upscaling van 1440-1800p naar 4K heel goed. Snellere games zoals Call of Duty, Rocket League zijn bijzonder slecht speelbaar op < 60 fps. De actie op het scherm en je reactietijd lijden enorm onder lage FPS en maken dit soort spellen behoorlijk frustrerend.Hulleman schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:20:
[...]
Ik weet niet of 30fps zot is. Die unreal techdemo draaide op 1440p op een PS5. Grafisch fantastisch en dat komt met een prijs. Ik vind 30fps voor veel single players echt prima.
Digital Foundry heeft ook een voorbeeld van Spider-man met 60fps laten zien. Dat is toch om te smullen...
YouTube: Marvel's Spider-Man - The 60fps Dream - Plus What To Expect from PS5...
Ik vind er weinig zot aan. Wat hier al gezegd wordt, 30fps is voor de mainstream de minimale framerate waarop een game redelijk tot goed speelbaar is. De meeste mensen hebben het verschil niet eens door. Eyecandy verkoopt een game, framerate niet. In een tijdschrijft, achterop een doosje en op posters en in trailers kun je geen framerate promoten, eyecandy wel. Het is heel simpel. Ik kan je nu al verklappen dat er op de PS6 ook 30fps zullen zijn, dus bereid je maar vast voor.Basekid schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:51:
[...]
Doe mij ook maar een 1440/30 SP game die er zo uitziet als de UE5 demo! Games als Warzone daarentegen liever een betere performanceHulleman schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:20:
[...]
Ik weet niet of 30fps zot is. Die unreal techdemo draaide op 1440p op een PS5. Grafisch fantastisch en dat komt met een prijs. Ik vind 30fps voor veel single players echt prima.
Het is een modus in Miles Morales, dus sliders gaan we niet krijgen. Maar ga je serieus voor de 30fps mode als het verschil amper zichtbaar is tijdens het spelen? Dat verwacht ik namelijk. Helemaal nu ze aangeven dat de 4K mode al op 60 draait. Er moeten echt serieuze compromissen worden gedaan op 60fps, wil ik de 30fps pakken (lees: veel meer pop-in, shimmering, minder verkeer etc.).Donstil schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:43:
[...]
Eye candy all the way. Game al jaren prima op 30 fps en heb dat in Spider-Man ook nooit als vervelend ervaren.
Edit: Ik hoop wel dat Eye candy en daarbij horende fps de standaard blijft zoals nu. Zit er niet echt op te wachten als ik per game allemaal sliders moet gaan aanpassen, daar heb ik geen console voor.
Net als met Shadow of the Colossus. Die is 1440p/30 vs. 1080p/60. Ja als je stil staat en goed kijkt, zie je dat 1080p een iets softer plaatje levert, maar zodra je speelt en met je paard over die vlaktes heen raast, voegt 60fps zoveel meer toe. Het voelt op ieder vlak beter.
Ik heb daar gelukkig geen last van. Vind 30 fps dikke prima en daardoor dus mijn keuze voor eye candy.bram1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:49:
[...]
Het is een modus in Miles Morales, dus sliders gaan we niet krijgen. Maar ga je serieus voor de 30fps mode als het verschil amper zichtbaar is tijdens het spelen? Dat verwacht ik namelijk. Helemaal nu ze aangeven dat de 4K mode al op 60 draait. Er moeten echt serieuze compromissen worden gedaan op 60fps, wil ik de 30fps pakken (lees: veel meer pop-in, shimmering, minder verkeer etc.).
Net als met Shadow of the Colossus. Die is 1440p/30 vs. 1080p/60. Ja als je stil staat en goed kijkt, zie je dat 1080p een iets softer plaatje levert, maar zodra je speelt en met je paard over die vlaktes heen raast, voegt 60fps zoveel meer toe. Het voelt op ieder vlak beter.
Voor COD is het een ander verhaal natuurlijk maar voor SP, don’t care give me pracht en praal!
Edit: bijvoorbeeld geen flauw idee waar TLOU2 en GoT op draaien, ik neem aan 30fps maar kan mij er echt niet aan storen, wel aan de graphics, daar kan ik van genieten zelfs.
Bij die laatste Jedi game heb ik wel even op 60fps gespeeld. Daar vond ik de beweging op het eerste gezicht niet fijn (voelde versneld afgespoeld ofz) maar merkte de mindere scherpte wel. Dus terug gezet en niet meer omgekeken.
[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 21-07-2020 13:57 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 04-11 22:52
Ik denk dat 60fps bij een Spiderman game wel een erg groot voordeel is. Denk dat ik beide modi ga proberen bevalt 60fps beter en zijn de grafische nadelen minimaal dan pak ik die.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ja ik vind 30fps ook prima hoor, maar mijn punt is meer dat je meer eyecandy in veel gevallen helemaal niet ziet tijdens het spelen tenzij het echt esthetische toevoegingen zijn, dus meer dan alleen resolutie. Een hogere frameratie is direct en continue merkbaar.Donstil schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:54:
[...]
Ik heb daar gelukkig geen last van. Vind 30 fps dikke prima en daardoor dus mijn keuze voor eye candy.
Voor COD is het een ander verhaal natuurlijk maar voor SP, don’t care give me pracht en praal!
Ja ik ben benieuwd naar de trade-off en wat je dus precies inlevert op 60fps. Als het 30fps @ native 4K is of 60fps @ 4K checkerboarding of dynamisch vanaf 1440p, dan wordt het natuurlijk 60fps all the way.Chaoss schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:56:
Ik denk dat 60fps bij een Spiderman game wel een erg groot voordeel is. Denk dat ik beide modi ga proberen bevalt 60fps beter en zijn de grafische nadelen minimaal dan pak ik die.
En welke game vind je grafisch het mooist?Donstil schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:54:
[...]
Edit: bijvoorbeeld geen flauw idee waar TLOU2 en GoT op draaien, ik neem aan 30fps maar kan mij er echt niet aan storen, wel aan de graphics, daar kan ik van genieten zelfs.
Iig fijn dat we nu een echte keuze krijgen tussen performance en meer eye candy. Op de pro had je vaak een performance modus dus eerder 40-50fps was met enorm slechte frame times, dat 30fps een betere ervaring gaf. Dat was niet echt een keuze. Goede keuze om de ps5 te voorzien van n dikke cpu!
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 21-07-2020 14:03 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja misschien zit het ook tussen de oren hoor, mooiste beeld willen terwijl je dat tijdens gamen niet altijd hoeft te zien. Bij 60 fps zit dat (nog) niet “tussen mijn oren” dus boeit het me ook (nog) niet.bram1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:58:
Ja ik vind 30fps ook prima hoor, maar mijn punt is meer dat je meer eyecandy in veel gevallen helemaal niet ziet tijdens het spelen tenzij het echt esthetische toevoegingen zijn, dus meer dan alleen resolutie. Een hogere frameratie is direct en continue merkbaar.
Maar misschien wordt dat einde van het jaar compleet anders natuurlijk.
Dat vind ik lastig. GoT is erg mooi maar dat zijn vooral de belichting truukjes tot nu toe en daar staan dan geregeld weer lage textures in cutscenes tegen over.
TLOU2 vond ik overall erg overtuigen en daar zou ik dan toch voor gaan.
Ligt ook aan het soort game. Voor de meeste games vind ik 30fps gewoon prima. Maar bij sommige games (racen, shooters) is meer fps wel fijn.
Heb geen zin om veel instellingen te hebben, maar 2 of 3 modi is prima.
Heb geen zin om veel instellingen te hebben, maar 2 of 3 modi is prima.
Ben het volkomen met je eens! Belachelijk dat ze überhaupt nog aan 30fps denken.Basekid schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:51:
[...]
Je ontwikkelt een console op snelheid, en dan kom je aankakken met "eyecandy" op 30fps.
Nu de eerste tijd hebben velen wellicht geen 120fps tv, maar dat aantal zal na 2 a 3 jaar flink toe gaan nemen.
Zoveel mensen, zoveel wensen, maar 30 fps accepteren deden we op een PS3, die tijd mag echt voorbij zijn nu. (En kom nu niet aan dat ik dan maar op een pc moet gaan spelen).
Hahah jij snapt het, die geur idd + je PS stijgt in waarde met fysieke spellen!yinx84 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 07:59:
[...]
Ik ga ook voor de drive versie, alleen al omdat de lokale speelgoedwinkel hier in het drop geen benul heeft van release dates en ik vaak zat een game al 3 dagen eerder kan ophalen. Er gaat niets boven de hype en geur van zo'n blauw hoesje in een strak folietje, zeker als het een paar dagen voor release is(of welke kleur het ook gaat worden nu)
Precies mijn punt. TLoU2 draait op 1440p en GoT op 1800p.Donstil schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:08:
Dat vind ik lastig. GoT is erg mooi maar dat zijn vooral de belichting truukjes tot nu toe en daar staan dan geregeld weer lage textures in cutscenes tegen over.
TLOU2 vond ik overall erg overtuigen en daar zou ik dan toch voor gaan.
Die eerste is inderdaad technisch veel indrukwekkender. Komt ook omdat het geen grote open wereld is, maar het neigt naar fotorealisme in sommige gevallen.
Het zijn nog altijd de devs die ermee aan komen kakken. En waarom mogen we daar niet mee aankomen? Dat jouw verwachtingen voor een 500 euro console nogal naïef zijn, daar kunnen we weinig aan veranderen. De framerate is een keuze die de dev maakt. Grafisch de grens opzoeken tot je 30fps aantikt of gewoon een tussenweg zoeken zodat het op 60 draait. Maar dat is nu ook het geval op de PS4. Het is niet zo dat de next en consoles oneindig veel kracht hebben. Games veranderen gewoon mee, worden groter, gaan hogere kwaliteit assets en textures gebruiken, meer NPC's, grotere draw distance, misschien betere AI, meer destructie, meer dynamische omgevingen. Al die zaken hebben invloed.Segafreak83 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:08:
[...]
Ben het volkomen met je eens! Belachelijk dat ze überhaupt nog aan 30fps denken.
Je ontwikkelt een console op snelheid, en dan kom je aankakken met "eyecandy" op 30fps.
Nu de eerste tijd hebben velen wellicht geen 120fps tv, maar dat aantal zal na 2 a 3 jaar flink toe gaan nemen.
Zoveel mensen, zoveel wensen, maar 30 fps accepteren deden we op een PS3, die tijd mag echt voorbij zijn nu. (En kom nu niet aan dat ik dan maar op een pc moet gaan spelen).
Nou het was heel mooi maar foto realisme is nog een hele grote stap verder.bram1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:15:
[...]
Precies mijn punt. TLoU2 draait op 1440p en GoT op 1800p.
Die eerste is inderdaad technisch veel indrukwekkender. Komt ook omdat het geen grote open wereld is, maar het neigt naar fotorealisme in sommige gevallen.
Dat er resources vrijkomen bij een lagere resolutie betekend natuurlijk niet direct dat ze ingezet worden voor frame rate. “Eye candy” is meer dan die twee, dat laat TLOU2 inderdaad mooi zien en daarom zou ik dan 1800p met alle “sliders” op ultra weer liever zien dan 4K en medium.
Het liefst zie ik natuurlijk ook en native 4K en alles op ultra en (voor jullie) 60fps maar dat gaat hem gewoon niet worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 21-07-2020 14:26 ]
Mm voor de huidige console generatie is dat ook gewoon de standaard, niet alleen op de ps3.Segafreak83 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:08:
Ja hoor. Uncharted 4 heeft al omgevingen die naar fotorealisme neigen en die game is een aantal jaren ouder. Kijk bijvoorbeeld naar het huis aan het einde. Dit is in-game.Donstil schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:22:
[...]
Nou het was heel mooi maar foto realisme is nog een hele grote stap verder.
Dat er resources vrijkomen bij een lagere resolutie betekend natuurlijk niet direct dat ze ingezet worden voor frame rate. “Eye candy” is meer dan die twee, dat laat TLOU2 inderdaad mooi zien en daarom zou ik dan 1800p met alle “sliders” op ultra weer liever zien dan 4K en medium.
Het liefst zie ik natuurlijk ook en native 4K en alles op ultra en (voor jullie) 60fps maar dat gaat hem gewoon niet worden.
Zelfs de PS4 (Pro) en de Xbox One X kunnen al prima games op 60fps draaien, ook al is dat nu nog de minderheid. (En ook deze consoles waren €400 a €500). Dus een console die 2 tot 4 a 5 keer zo krachtig is, daar zou 60 fps toch wel minimaal moeten kunnen zonder al te veel trade-offs.bram1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:15:
[...]
Precies mijn punt. TLoU2 draait op 1440p en GoT op 1800p.
[...]
Het zijn nog altijd de devs die ermee aan komen kakken. En waarom mogen we daar niet mee aankomen? Dat jouw verwachtingen voor een 500 euro console nogal naïef zijn, daar kunnen we weinig aan veranderen. De framerate is een keuze die de dev maakt. Grafisch de grens opzoeken tot je 30fps aantikt of gewoon een tussenweg zoeken zodat het op 60 draait. Maar dat is nu ook het geval op de PS4. Het is niet zo dat de next en consoles oneindig veel kracht hebben. Games veranderen gewoon mee, worden groter, gaan hogere kwaliteit assets en textures gebruiken, meer NPC's, grotere draw distance, misschien betere AI, meer destructie, meer dynamische omgevingen. Al die zaken hebben invloed.
Buiten dat heeft Sony zelf aangegeven dat ontwikkelen een heel stuk eenvoudiger geworden is.
En over naïef gesproken, weer een generatie "blij" zijn met 30fps.. Jij liever dan ik.
Ja, mits je de graphics voldoende terug schroeft kan je zelfs GTA5 op de PS2 op 60fps laten draaien. Wat snap je daar niet aan dan?Segafreak83 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:32:
[...]
Zelfs de PS4 (Pro) en de Xbox One X kunnen al prima games op 60fps draaien, ook al is dat nu nog de minderheid. (En ook deze consoles waren €400 a €500). Dus een console die 2 tot 4 a 5 keer zo krachtig is, daar zou 60 fps toch wel minimaal moeten kunnen zonder al te veel trade-offs.
Buiten dat heeft Sony zelf aangegeven dat ontwikkelen een heel stuk eenvoudiger geworden is.
En over naïef gesproken, weer een generatie "blij" zijn met 30fps.. Jij liever dan ik.
Als jij een nieuwe baan krijgt en meer geld gaat verdienen, dan ga je doorgaans ook meer uitgeven. Dat is met consoles en developers precies hetzelfde. Jij doet net alsof alle games op de next gen consoles hetzelfde gaan zijn en werken als games op de huidge generatie. Dat is dus niet zo. Er komt o.a. ray tracing bij, om een voorbeeld te noemen. Games schalen gewoon mee met de hardware, of je dat nu leuk vindt of niet. Schitterend voorbeeld: AC Unity. Wat mij betreft grafisch, qua schaal, qua animaties en qua hoeveelheden NPC's nog steeds de meest indrukwekkende AC ooit. Alleen veel te ambitieus natuurlijk op de current gen consoles. De performance was compleet ruk en de pop-in afgrijselijk. Vergelijk die game nou eens met Odyssey. Een wereld van verschil. Zulke projecten kun je echter wel verwachten op de next gen, waarbij de boel ook nog eens alleraardigst draait. Maar dus mogelijk niet meteen op 60fps, wat ik volledig snap.
En wie zegt dat ik er blij mee ben? Ik heb ook liever 60fps als optie, maar die ga je nu eenmaal niet altijd krijgen.
Ja ligt een beetje aan wat je verwacht van foto realisme, ik dacht dat dit betekende "Zo goed als een foto/video" en dat is dit uit Uncharted natuurlijk niet want je ziet in 1 oogopslag dat dit geen foto of video is maar een video game. Tof was het echter wel, zeker als je bedenkt hou oud dit is.bram1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:31:
Of die slaapkamer, is ook echt ziek goed gedaan.
[YouTube: Uncharted 4: A Thief's End - Epilogue: Cassie Explores Home & Beach, Vicky (Dog) Photos, Letters]
Ooh dit ziet er als screenshot wel erg goed uit ja! Dat heb ik zo niet gezien in de game maar wel gaaf zeg.bram1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:30:
[...]
Ja hoor. Uncharted 4 heeft al omgevingen die naar fotorealisme neigen en die game is een aantal jaren ouder. Kijk bijvoorbeeld naar het huis aan het einde. Dit is in-game.
[Afbeelding]
@Donstil Ja dat komt dus vooral door de character en de animatie. Maar de omgevingen (vooral interieur) in de laatste 2 ND games zijn bijna niet van echt te onderscheiden dus.
TLoU2 zit ook vol met dat soort omgevingen en meer. Check voor de grap eens de photomode thread op Era. Staat er vol mee.
TLoU2 zit ook vol met dat soort omgevingen en meer. Check voor de grap eens de photomode thread op Era. Staat er vol mee.
Dit is wel nog door een of andere bewerkingstool getrokken schat ik zo in.bram1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:51:
@Donstil Ja dat komt dus vooral door de character en de animatie. Maar de omgevingen (vooral interieur) in de laatste 2 ND games zijn bijna niet van echt te onderscheiden dus.
Desalniettemin wel erg gaaf.
Ben ook echt benieuwd wat ND over een paar jaar met de kracht van Next-Gen gaat doen, dat kan alleen maar smullen worden zou je zeggen
(TLOU2 was voor mij ook dat laatste zetje vanaf de Next-Gen middenlijn waar ik tot daarvoor nog opstond).
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 21-07-2020 14:54 ]
Er is toch een alternatief: de pc. Ik speel alle multiplatform games op de pc en de exclusieve titels op de consoles. Maar voor dat bedrag kun je meerdere consoles kopen. Je moet niet vergeten dat je het over een systeem hebt van ongeveer 500 euro en niet van 2500 euro.Segafreak83 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:32:
[...]
Zelfs de PS4 (Pro) en de Xbox One X kunnen al prima games op 60fps draaien, ook al is dat nu nog de minderheid. (En ook deze consoles waren €400 a €500). Dus een console die 2 tot 4 a 5 keer zo krachtig is, daar zou 60 fps toch wel minimaal moeten kunnen zonder al te veel trade-offs.
Vandaag pre-order bij Media Markt leeuwarden geplaatst (disk versie)
Stonden nog maar 9 op de lijst. Zal dan toch haast wel dat ik hem daar op launch dag heb.
Stonden nog maar 9 op de lijst. Zal dan toch haast wel dat ik hem daar op launch dag heb.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Dar mag je wel vanuit gaan lijkt meRawChild schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:24:
Vandaag pre-order bij Media Markt leeuwarden geplaatst (disk versie)
Jaja, sinds vandaag eindelijk gereleased.. de officiele Bugsnax theme! 
[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 21-07-2020 18:09 ]
Ik zweer het dit wordt een beetje een cult classic zoals Knack op PS4. Mark my words.poor Leno schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:48:
Jaja, sinds vandaag eindelijk gereleased.. de officiele Bugsnax theme!
[YouTube: Kero Kero Bonito - It's Bugsnax!]
Idd, Bugsnax is the true next gen experience. I love it
Ook dit:
Begin dit jaar zeiden ze toch al dat ze zoiets wilden doen, maar dat zal nu wel wat moeilijker verlopen dan gepland, door Corona.
Ook dit:
retail stores in the UK are getting #PS5 themed kiosk/area. pic.twitter.com/NzxFa8nXf8
— IRON CORE (@IronCoreGame) 21 juli 2020
![]() |
Begin dit jaar zeiden ze toch al dat ze zoiets wilden doen, maar dat zal nu wel wat moeilijker verlopen dan gepland, door Corona.
Ik ben afgelopen vrijdag naar de MM gegaan voor mijn pre-order, sta op de 22ste plek bij The Wall in Utrecht. Ik heb geen idee of dat een positie is waarmee ik verzekerd ben van een PS5 met de launch.
Heb een beetje vergeleken met de launch van de PS4 en daar las ik dat het heel erg verschilt hoe groot de oplage is bij de Media Markt. Bij MM Rotterdam centrum was hij vrij groot geloof ik, terwijl hij in Leeuwarden dan weer wat kleiner leek. Ik weet ook niet of de twee launches straks met elkaar te vergelijken zijn.
Hoe gaan jullie daarmee om? Gaan jullie sowieso op meerdere plekken een pre-order uitzetten? Vind het zelf lastig, want wil ook niet iemand anders zijn kans ontnemen. Die dingen zullen lastig genoeg te verkrijgen zijn straks.
Heb de afgelopen console generatie helemaal overgeslagen, heb toen een PC gebouwd voor games. Maar mis nu zelf het zijn bij met de fam in de huiskamer. Dat alleen op een kamertje zitten heb ik wel een beetje gehad. Dus nu terug naar een console. Kijk er dan ook erg naar uit om een hoop pareltjes van de PS4 te spelen, zoals Horizon Zero Dawn, Spider-man, God of War en Uncharted 4. Heb ook al erg zin om met Spider-man: Miles Morales aan de slag te gaan bij launch. Ik weet niet of Kena: Bridge of Spirits, Returnal en Little Devil Inside dan ook al beschikbaar zijn, maar die lijken mij ook wel wat.
Dat liedje van Bugsnax zit nu al continue in mijn hoofd..
Er waren ook nog wat indies die ik bijna nergens terug zie die mij ook interessant lijken: F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch, Maquette en Carto.
Heb een beetje vergeleken met de launch van de PS4 en daar las ik dat het heel erg verschilt hoe groot de oplage is bij de Media Markt. Bij MM Rotterdam centrum was hij vrij groot geloof ik, terwijl hij in Leeuwarden dan weer wat kleiner leek. Ik weet ook niet of de twee launches straks met elkaar te vergelijken zijn.
Hoe gaan jullie daarmee om? Gaan jullie sowieso op meerdere plekken een pre-order uitzetten? Vind het zelf lastig, want wil ook niet iemand anders zijn kans ontnemen. Die dingen zullen lastig genoeg te verkrijgen zijn straks.
Heb de afgelopen console generatie helemaal overgeslagen, heb toen een PC gebouwd voor games. Maar mis nu zelf het zijn bij met de fam in de huiskamer. Dat alleen op een kamertje zitten heb ik wel een beetje gehad. Dus nu terug naar een console. Kijk er dan ook erg naar uit om een hoop pareltjes van de PS4 te spelen, zoals Horizon Zero Dawn, Spider-man, God of War en Uncharted 4. Heb ook al erg zin om met Spider-man: Miles Morales aan de slag te gaan bij launch. Ik weet niet of Kena: Bridge of Spirits, Returnal en Little Devil Inside dan ook al beschikbaar zijn, maar die lijken mij ook wel wat.
Er waren ook nog wat indies die ik bijna nergens terug zie die mij ook interessant lijken: F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch, Maquette en Carto.
[ Voor 4% gewijzigd door MrFriendly op 21-07-2020 19:41 ]
Haha nou lijkt me geen klote aan. Maar toch zie ik de game verdomd veel langskomen op Twitter.Anton.net schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:28:
Idd, Bugsnax is the true next gen experience. I love it![]()
Ook dit:
[Twitter]
[Afbeelding]
Korrel zout, maar 6 augustus volgende event.
https://twitter.com/geron.../1285667138322268162?s=21
Hij had het vorige event ook goed overigens.
Gewoon voor jezelf kiezen, als je een pre-order niet ophaalt dan komt die gewoon weer beschikbaar voor de volgende.MrFriendly schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:32:
Ik ben afgelopen vrijdag naar de MM gegaan voor mijn pre-order, sta op de 22ste plek bij The Wall in Utrecht. Ik heb geen idee of dat een positie is waarmee ik verzekerd ben van een PS5 met de launch.
Goed? Dit was toch die knakworst die we de vorige keer hadden afgeschreven als random roeptoeter?bram1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:43:
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Ik heb het over 11 juni.I ColoSsuZz I schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 01:26:
[...]
Goed? Dit was toch die knakworst die we de vorige keer hadden afgeschreven als random roeptoeter?
Hopelijk na de event dat de preorders opengaan.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Die kans is aanzienlijk denk ik.Amaze86 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 04:03:
Hopelijk na de event dat de preorders opengaan.
Je moet alleen wel 50 euro aanbetalen dus ik ga er wel vanuit dat ze de preorders wel ECHT apart zetten en niet als je hem om 11:00 nog niet opgehaald hebt hij naar de volgende gaat.NotSoSteady schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 00:36:
[...]
Gewoon voor jezelf kiezen, als je een pre-order niet ophaalt dan komt die gewoon weer beschikbaar voor de volgende.
Ik was trouwens nummer 20 bij MM Alexandrium, ik had daar een aantal jaar terug ook 2 PS4s op launch uit een preorder dus ik verwacht dat ze wel redelijk wat krijgen.
Hmmm, okok.. Korrel zout gehalte is hoog, maar toch....... hype-mode gaat langzaam aan hierbram1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:43:
Ik hoop dat we in augustus ook meteen wat meer te horen krijgen over BC en enhanced patches. Ik ben nu zwaar aan het genieten van Ghost of Tsushima. Die speel ik meteen opnieuw op 60fps als dat zou kunnen.
Ik ook. TLOU2 kon ik niet mee wachten maar ik doe mijn best om met GoT te wachten tot de PS5 er is. Weet niet of het gaat lukken...bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:29:
Ik hoop dat we in augustus ook meteen wat meer te horen krijgen over BC en enhanced patches. Ik ben nu zwaar aan het genieten van Ghost of Tsushima. Die speel ik meteen opnieuw op 60fps als dat zou kunnen.
Ja dat was ook mijn plan, maar ik ben gezwicht. Van die HDD merk ik weinig, want de laadtijden zijn subliem. Fast travel en na doodgaan is echt 5-6 seconden maar.Steven030 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:32:
[...]
Ik ook. TLOU2 kon ik niet mee wachten maar ik doe mijn best om met GoT te wachten tot de PS5 er is. Weet niet of het gaat lukken...
Beter maar nu gewoon genieten. Voor hetzelfde geld loop ik straks tegen een bus aan.
Over een jaar zijn die 5, 6 seconden gevoelsmatig echt heel bizar lang geworden
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
bram1984 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:43:
13 Juli was vorige week, deze klopt al niet meer.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Die exclusives aan het einde van deze console generatie speel ik bewust niet. Je zag ook al bij de PS3>PS4 dat de games die toen uitkwamen voor de PS3 eigenlijk allemaal net wat minder waren. GTA dat naar mijn gevoel vaak framedrops had evenals TLOU dat eigenlijk niet super draaide op de PS3.bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:29:
Die games waren veel beter te spelen op de PS4. Dus, nu met de PS5 verwacht ik eigenlijk ook zo'n soort situatie.
En ik heb mijn ps4 een tijd geleden verkocht
Dat wil ik er ook mee zeggen. Gewoon een aandachtszieke man die af en toe een gokje doet en hoopt dat het uitkomt.G_Dragon schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:23:
[...]
13 Juli was vorige week, deze klopt al niet meer.
Oke, ik neem even contact op met mijn sources:Raem schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:14:
[...]
Die had @Anton.net ook goed toch?Dus misschien kan hij deze ook bevestigen.

...
Ja ik kan bevestigen dat 6 augustus misschien eventueel mogelijkerwijs de datum van een PS5 event is
Maar serieus: is toch duidelijk dat die Seranno niks weet. Bekijk zijn Twitter eens: die 'insider' zit 24/7 random shit over de ps5 te tweeten om maar wat hypes en clicks te creëren.
Zijn gok van 6 augustus is gebaseerd op het feit dat dit de eerste donderdag van augustus is.
Het vorig event 'wist' hij ook niet, dat was ook een pure gok die toevallig juist was. Zo moeilijk was het niet om te voorspellen dat dat event gewoon een week later zou doorgaan.
ik mis de duimpjes soms echt hier.
Maar ik denk haast wel dat de Sony eerder met een prijs/pre-order komt dan xbox, omdat Xbox ja onder de ps5 gaat zitten.
Maar ik denk haast wel dat de Sony eerder met een prijs/pre-order komt dan xbox, omdat Xbox ja onder de ps5 gaat zitten.
Valt toch wel mee? Het is een analist/journalist. Hij doet relatief weinig voorspellingen hoor. Hij brengt meer nieuws dan leaks. En net alsof je een 100% correcte track record moet hebben om serieus genomen te worden. Zelfs mensen als Schreier zitten er wel eens naast en die kan je toch wel redelijk serieus nemen. Daarbij: wat heeft hij eraan om mis te zitten? Dat werkt nou niet echt in zijn voordeel.Anton.net schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:35:
[...]
Oke, ik neem even contact op met mijn sources:
[Afbeelding]
...
Ja ik kan bevestigen dat 6 augustus misschien eventueel mogelijkerwijs de datum van een PS5 event is
Maar serieus: is toch duidelijk dat die Seranno niks weet. Bekijk zijn Twitter eens: die 'insider' zit 24/7 random shit over de ps5 te tweeten om maar wat hypes en clicks te creëren.
Zijn gok van 6 augustus is gebaseerd op het feit dat dit de eerste donderdag van augustus is.
Het vorig event 'wist' hij ook niet, dat was ook een pure gok die toevallig juist was. Zo moeilijk was het niet om te voorspellen dat dat event gewoon een week later zou doorgaan.
Die op 11 juni had hij in ieder geval goed, zelfs qua tijd.
Ja en als ik nu iets post wat wel klopte, dan heft dat elkaar weer op of zo?NotSoSteady schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:33:
[...]
Dat wil ik er ook mee zeggen. Gewoon een aandachtszieke man die af en toe een gokje doet en hoopt dat het uitkomt.
@bram1984 Blijf naïef zijn en geloven wat je wil geloven, maar hij weet niks
Wat snap je niet aan "korreltje zout"?Anton.net schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:58:
@bram1984 Blijf naïef zijn en geloven wat je wil geloven, maar hij weet niks
Ik geloof het pas als Sony het aankondigt. Helemaal omdat hij de vorige "leak" ook fout had (maar die daarvoor weer goed). Daarom ook in het kroeg topic waarin we mogen speculeren. Maar het vat met zuur is alweer geopend, dus chapeau.
Oh en leuk detail (wat overigens ook helemaal niks zegt, voordat de hooivorken weer tevoorschijn komen): PlayStationEU heeft zijn post geliked.
[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 22-07-2020 12:22 ]
Wat doe je toch altijd defensief in dit topic. Op iedere negatieve scheet reageer je agressief. Ik geef alleen al aan dat de man nou niet bekend staat als betrouwbaar. Als je zegt dat Sony de releasedatum, prijs en pre-order gaat onthullen op 13 juli en er komt helemaal niks dan is dat best pijnlijk. Misschien heeft hij het ditmaal wel goed gegokt.bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:56:
[...]
Ja en als ik nu iets post wat wel klopte, dan heft dat elkaar weer op of zo?
Aandacht, net zoals al die andere leaks die hier zijn geplaatst en nooit zijn uitgekomen.Daarbij: wat heeft hij eraan om mis te zitten? Dat werkt nou niet echt in zijn voordeel.
[ Voor 41% gewijzigd door NotSoSteady op 22-07-2020 12:28 ]
@NotSoSteady "Aggressief" 😂
Je kan wel veel hebben zeker?
Ach, ik breng liever geruchten/nieuws dan dat ik alles alleen maar afzeik.
Je kan wel veel hebben zeker?
Ach, ik breng liever geruchten/nieuws dan dat ik alles alleen maar afzeik.
Oei, op die manier gaan die +1'tjes niet snel terugkomen
.
+1Twixie schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:51:
Oei, op die manier gaan die +1'tjes niet snel terugkomen.
(Dan doe ik het wel ff zo).
Overigens om er dan nog ff op in te gaan: ik snap @Anton.net en @NotSoSteady wel. Er zijn genoeg figuren die maar van alles de wereld in helpen voor aandacht en het zo nu en dan goed hebben, maar er minstens zo vaak, zo niet vaker, naast zitten. En zijn vorige misser was wel een flinke. Aan de andere kant ben ik het dan wel weer eens met wat @bram1984 zegt over geruchten in een dergelijk topic en ik vind ze wel leuk om te lezen.
[ Voor 51% gewijzigd door dvd-linden op 22-07-2020 12:55 ]
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
En juist daarom zet ik erbij "korrel zout". Dat betekent: niet meteen als waarheid aannemen/even afwachten/niet door Sony bevestigd/mogelijk verzonnen/mogelijk gewoon een gok/had het al eerder fout, dus misschien klopt het weer niet/had het al eerder goed, dus misschien klopt het nu wel.dvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:51:
[...]
+1
Overigens om er dan nog ff op in te gaan: ik snap @Anton.net en @NotSoSteady wel. Er zijn genoeg figuren die maar van alles de wereld in helpen voor aandacht en het zo nu en dan goed hebben, maar er minstens zo vaak, zo niet vaker, naast zitten. En zijn vorige misser was wel een flinke. Aan de andere kant ben ik het dan wel weer eens met wat @bram1984 zegt over geruchten in een dergelijk topic en ik vind ze wel leuk om te lezen.
Dan is het fascinerend dat sommigen alsnog een complete fles azijn achterover gooien. Dan snap je de term "korrel zout' niet helemaal, denk ik. Dan kan je beter alleen het andere PS5 topic bezoeken met alleen maar feitjes.
Volgens mij zegt niemand dat hij dat mag niet plaatsen, maar ga dan niet zo opgewonden doen als iemand er op reageert. Dat is toch een beetje de basis van een forum. De een ziet er wel wat in, de ander niet. Nergens om je druk over te maken. Vooral dat kinderlijke gedoe over een ‘fles azijn’.dvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:51:
[...]
+1
[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 22-07-2020 13:09 ]
Ik ga me hier verder niet mee bemoeien en ook zeker geen mediator spelen.
Ik ben het enerzijds met jullie eens dat hij momenteel zijn krediet even verspeeld heeft en anderzijds vind ik het ook wel weer leuk om geruchten te lezen (hetzij met een flinke lading zout), aangezien ik erg nieuwsgierig ben naar de State of Play in augustus.
Ik ben het enerzijds met jullie eens dat hij momenteel zijn krediet even verspeeld heeft en anderzijds vind ik het ook wel weer leuk om geruchten te lezen (hetzij met een flinke lading zout), aangezien ik erg nieuwsgierig ben naar de State of Play in augustus.
Het zou hier nogal een bende worden, als iedereen hier 'geruchten' komt posten van duidelijk onbetrouwbare bronnen.
Maar goed, als dat de bedoeling is van dit topic: ik voorspel dat Sony op 21 augustus de PS6 gaat aankondigen. Om 22 uur. Maar wel een korreltje zout he jongens!!
Neem ook zeker een kijkje op het kanaal van MuscleBoundGamer. Dagelijks een nieuw gerucht!!
Wie heeft er nog meer geruchten?
Maar goed, als dat de bedoeling is van dit topic: ik voorspel dat Sony op 21 augustus de PS6 gaat aankondigen. Om 22 uur. Maar wel een korreltje zout he jongens!!
Neem ook zeker een kijkje op het kanaal van MuscleBoundGamer. Dagelijks een nieuw gerucht!!
Wie heeft er nog meer geruchten?
Er is maar één iemand opgewonden hier, en dat ben jij. Lees er rustig overheen als je er niks in ziet. Dat bevordert de sfeer.NotSoSteady schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:07:
[...]
Volgens mij zegt niemand dat hij dat mag niet plaatsen, maar ga dan niet zo opgewonden doen als iemand er op reageert. Dat is toch een beetje de basis van een forum. De een ziet er wel wat in, de ander niet. Nergens om je druk over te maken. Vooral dat kinderlijke gedoe over een ‘fles azijn’.
Je komt zelf met een of ander simpel plaatje van iets wat hij fout had en doet dan net alsof je daarmee de wijsheid in pacht hebt, daarom vroeg ik ook: als ik nu een plaatje post van iets dat hij wel goed had, dan heft dat elkaar op of zo? Hoe werkt dat? Net zo zinloos eigenlijk. Als hij nu 99 van zijn 100 voorgaande leaks fout had, dan had ik ook niks gepost.
Een 'random' twitteraar op internet heeft voor mij al bij voorbaat 0 krediet, pak willekeurig alle uitspraken van internet over een mogelijke datum van prijsbekendmaking en je hebt zo'n beetje elk uur tot releasedag gecovered als 'gerucht'. Ik kan je 10 geruchten noemen, zolang ik maar hamer op die ene die 'aardig klopt' dan vergeet je die andere 9 snel genoeg.dvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:11:
Kan je nu willekeurig paar prijzen gaan noemen, tzt kan je ze allemaal netjes voor je rechtlullen ook (inruil, import, US prijs, EUR prijs, special edition etc), dat is ongeveer de inhoud van gemiddelde 'inside gerucht'.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Oke, ik ga het anders doen.
Wat verwachten we te zien tijdens de State of Play van augustus?
- Releasedate, prijs en het tijdstip/de datum vanaf wanneer je officieel kan pre-orderen.
- First-party titels die nog niet aangekondigd zijn en die of bij launch of in 2021/2022 gaan verschijnen.
- Gameplay van titels die tijdens de vorige State of Play zijn aangekondigd (denk aan een Demon's Souls Remake, Spider-Man: Miles Morales en eventuele andere titels).
Of uiteraard een combinatie van bovenstaande opties.
- Releasedate, prijs en het tijdstip/de datum vanaf wanneer je officieel kan pre-orderen.
- First-party titels die nog niet aangekondigd zijn en die of bij launch of in 2021/2022 gaan verschijnen.
- Gameplay van titels die tijdens de vorige State of Play zijn aangekondigd (denk aan een Demon's Souls Remake, Spider-Man: Miles Morales en eventuele andere titels).
All the above + hopelijk wat meer info over BC PS4 / PS+dvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:20:
Ik hoop vooral voorbeelden te zien van dingen die nieuw of beter zijn. Dus echt straffe voorbeelden van wat er (op den duur) allemaal mogelijk is met de SSD. Ik hoop voorbeelden te zien (in 4k, 60 fps en HDR) wat er grafisch mogelijk gaat zijn. Het liefst natuurlijk aan de hand van nieuwe titels, maar ik zou ook wat BC titels aan het werk willen zien, kijken wat daar beter is zonder patch.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Waarom? Het is een forum, net zoals jij een bericht mag plaatsen, mag ik dat ook. Het enige wat ik deelde is een plaatje wat onder de reacties van de tweet stond en daar lijkt me niks mis mee, omdat het aantoont dat de bron geen vlekkeloze reputatie heeft. Het maken van een dergelijke fout vind ik opvallender dan het correct voorspellen van de andere datum, omdat die redelijk voor de hand lag, net als het tijdstip. Dat is mijn mening en die hoef jij absoluut niet te delen.bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:18:
[...]
Er is maar één iemand opgewonden hier, en dat ben jij. Lees er rustig overheen als je er niks in ziet. Dat bevordert de sfeer.
Je komt zelf met een of ander simpel plaatje van iets wat hij fout had en doet dan net alsof je daarmee de wijsheid in pacht hebt, daarom vroeg ik ook: als ik nu een plaatje post van iets dat hij wel goed had, dan heft dat elkaar op of zo? Hoe werkt dat? Net zo zinloos eigenlijk. Als hij nu 99 van zijn 100 voorgaande leaks fout had, dan had ik ook niks gepost.
Ik hoop vooral op een releasedate van oa Gran Turismo, Spiderman en Ratchet&Clank! Dat is voor mij het voornaamste. Naast uiteraard de definitieve releasedate en de prijs.....
Nieuwe games die ook daadwerkelijk op de dag van release verschijnen.dvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:20:
Sony heeft nog wel wat werk te doen om ook third party dev's in staat te stellen het maximale uit de console te halen. 't Zullen wel aanloopproblemen zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door ariekanari op 22-07-2020 13:32 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Releasedatum en wellicht prijsdvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:20:
Studio acquisitie (Bluepoint of Housemarque)
Paar nieuwe teasers van nog niet aangekondigde games
Gameplay trailer van Miles Morales showcasing 4K/60 en ray tracing
En wat ik eerder aangaf: ik hoop op meer BC/enhanced PS4 titels info.
Een dev zonder PS5 devkit die een of andere gare sidecrolling dolfijnen game maakt die zelfs op een mobiele telefoon wel 120fps kan halen en ook vooral heel druk is met PS5 bashen. Ik denk niet dat je hem/haar heel serieus moet nemen.ariekanari schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:28:
Sony heeft nog wel wat werk te doen om ook third party dev's instaat zijn om het maximale uit de console te halen. 't Zullen wel aanloopproblemen zijn.
https://twitter.com/Liqui.../1285816626357641217?s=20
Echt? Doel je dan op first-party of dat niet eens per se? Zou wel tof zijn uiteraard, maar heb zelf voor de launch verder niet al teveel verwachtingen (zit er uiteraard graag naast).NotSoSteady schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:28:
[...]
Nieuwe games die ook daadwerkelijk op de dag van release verschijnen.
Zou ook vet zijn, maar ook dit verwacht ik nog niet. Dan moeten we echt wachten totdat we de nieuwe game van Naughty Dog of Sony Santa Monica gaan zien of eventueel gameplay van Horizon te zien krijgen. Maar die drie dingen zullen deze State of Play nog niet aan bod gaan komen denk ik zomaar.ArthurMorgan schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:25:
Ik hoop vooral voorbeelden te zien van dingen die nieuw of beter zijn. Dus echt straffe voorbeelden van wat er (op den duur) allemaal mogelijk is met de SSD. Ik hoop voorbeelden te zien (in 4k, 60 fps en HDR) wat er grafisch mogelijk gaat zijn. Het liefst natuurlijk aan de hand van nieuwe titels, maar ik zou ook wat BC titels aan het werk willen zien, kijken wat daar beter is zonder patch.
Ik verwacht nog een flinke PS4 backlog te hebben op launch, dus niet teveel vette shit is niet eens zo erg in mijn persoonlijke geval.dvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:33:
[...]
Echt? Doel je dan op first-party of dat niet eens per se? Zou wel tof zijn uiteraard, maar heb zelf voor de launch verder niet al teveel verwachtingen (zit er uiteraard graag naast).
Ja, games van Sony. Ik heb ook niet veel verwachtingen, want dit soort games zijn vaak nou niet bepaald een voorbode van wat er in de komende jaren aankomt. Ik ga morgen ook zeker even de Xbox Series X-presentatie bekijken. Ben benieuwd wat zij er grafisch gaan uithalen.dvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:33:
[...]
Echt? Doel je dan op first-party of dat niet eens per se? Zou wel tof zijn uiteraard, maar heb zelf voor de launch verder niet al teveel verwachtingen (zit er uiteraard graag naast).
[...]
Zou ook vet zijn, maar ook dit verwacht ik nog niet. Dan moeten we echt wachten totdat we de nieuwe game van Naughty Dog of Sony Santa Monica gaan zien of eventueel gameplay van Horizon te zien krijgen. Maar die drie dingen zullen deze State of Play nog niet aan bod gaan komen denk ik zomaar.
Ow ja, dat geldt voor mij ook. Ik haal hem hoogstwaarschijnlijk niet eens op release. Maar voor iedereen die hem wel haalt zou het sowieso tof zijn en ik juich nieuwe, exlusieve content voor de PS5 logischerwijs altijd toe.bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:36:
[...]
Ik verwacht nog een flinke PS4 backlog te hebben op launch, dus niet teveel vette shit is niet eens zo erg in mijn persoonlijke geval.
Wat releasedata van games zou inderdaad ook wel welkom zijn. Nou verwacht ik van die titels alleen Spider-Man bij launch, maar toch.Raikkonen_WC schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:27:
Ik hoop vooral op een releasedate van oa Gran Turismo, Spiderman en Ratchet&Clank! Dat is voor mij het voornaamste. Naast uiteraard de definitieve releasedate en de prijs.....
En ik zie hier dat meer info over BC populair is. Daar had ik nog niet eens zozeer over nagedacht, maar daar zouden ze inderdaad ook wat meer over mogen loslaten of wat meer van laten zien.
We gaan het zien. De launch line-up lijkt tot nu toe nog wel karig, dus daar zou inderdaad nog wel wat bij mogen. En ik ga morgen ook zeker de Series X presentatie kijken. Vooral nieuwsgierig naar of ze deze keer wel exclusieve, originele content kunnen leveren.NotSoSteady schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:37:
[...]
Ja, games van Sony. Ik heb ook niet veel verwachtingen, want dit soort games zijn vaak nou niet bepaald een voorbode van wat er in de komende jaren aankomt. Ik ga morgen ook zeker even de Xbox Series X-presentatie bekijken. Ben benieuwd wat zij er grafisch gaan uithalen.
De releasedate zou toch tof zijn, verder zou ik toch eens een teardown willen zien.dvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:20:
Gameplay hoeft voor mij niet maar de datums van de games zouden meer waarde hebben.
Mee eens, heb mijn PS pro net te koop gezet. Paar maandjes even bufferen en hopelijk dan nog wat backlog wegwerken en wat platinums halen in de beginfase van de PS5. Als ze dan ook een beetje van extra glans worden voorzien is het helemaal mooi!bram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:36:
[...]
Ik verwacht nog een flinke PS4 backlog te hebben op launch, dus niet teveel vette shit is niet eens zo erg in mijn persoonlijke geval.
Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903
Zit ook erg te twijfelen. Van de aangekondigde PS5 releases kan mij enkel Horizon heel erg bekoren, maar dat wordt dus geen launch titel. De nieuwe Spiderman - MM is in mijn ogen geen volwaardige game maar hybride tussen een DLC en full-game in.Joosie200 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:05:
[...]
Zwarte versie komt wss pas 1 jaar later (zoals een glacier white PS4 ook niet meteen beschikbaar was)
Horizon Zero Dawn 2 gaat wss geen launch game worden. Ratchet and Clank en Spiderman Lost Legacyzagen er slick uit maar ook van die twee vraag ik me af wanneer precies ze zullen uitkomen.
Assassins Creed Valhalla pik ik wel op voor de PS4 pro. Net zoals toen Black Flag zowel voor PS3 als PS4 gereleased werd. Verder ben ik wel benieuwd naar ghost of tsushima. The last of us 1 kon me niet interesseren omwille van de infected, the last of us 2 laat ik om die reden ook links liggen. Verder heb ik nog Spiderman liggen voor de PS4.
Kortom nog genoeg leuks om uit te spelen op de PS4 pro die ik toch al heb liggen. Kan je wel voor backwards compatible meteen voor de PS5 gaan maar enkel om die reden even 499 euro wss met disk neerleggen ja nee. Ik denk dat het met de PS5 voor mij een herhaling gaat zijn van het PS4 tijdperk. Ik stapte pas in bij de launch van de pro en met de komst van Horizon Zero Dawn. Dat trok mij over de streep. Dat ik vervolgens ook mooi Uncharted 4, Ratchet and Clank ed kon inhalen was een mooie bijkomstigheid.
Anderzijds, heb ook geen fluit meer te spelen op de huidige PS4. Lastig..
Naughty Dog is waarschijnlijk nog bezig met die Factions multiplayer. Als dat project doorgaat, dan zou dat ook nog een launchgame kunnen worden denk ik.
Verder verwacht ik niet veel meer voor launch. Miles Morales is DE launchgame van de ps5 denk ik.
Verder verwacht ik niet veel meer voor launch. Miles Morales is DE launchgame van de ps5 denk ik.
Hopelijk ook nieuwe info omtrent de PSVR 2..dvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:20:
Ja, voor mij hetzelfde. Spiderman/Ratchet and Clank is nice to have, maar Horizon 2 is de must have van alle games die we zagen. Ik heb nog wel genoeg te spelen op mijn pro, maar ik weet nog hoe het gaat als je een current gen te koop zet net na de release van een next gen. Kom je niet meer vanaf. (*ziet de 360 op zolder met volledige AC reeks)ArnoldSmiley schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:11:
[...]
Zit ook erg te twijfelen. Van de aangekondigde PS5 releases kan mij enkel Horizon heel erg bekoren, maar dat wordt dus geen launch titel. De nieuwe Spiderman - MM is in mijn ogen geen volwaardige game maar hybride tussen een DLC en full-game in.
Anderzijds, heb ook geen fluit meer te spelen op de huidige PS4. Lastig..
Dus misschien dat ik mijn backlog dan maar opschuif naar de PS5. Pak ik wel een rerun op de Assassins Creed games t/m Black Flag. Toen die gamereeks nog leuk was en geen RPG / level gate geneuzel had. Of ik slinger de switch aan en ga verder met Breath of the Wild. Of blaas het stof van mijn gamepc en Steam/Epicstore collectie
Zo bezien kom ik die 3/4mnd zonder PS4 nog wel door. /firstworldproblems
Afgelopen 2 jaar zeer weinig gegamed. Afgelopen maanden alles ingehaald...HzD, GoW, TLOU2, RDR2 en Spiderman gespeelt.Joosie200 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:17:
[...]
Ja, voor mij hetzelfde. Spiderman/Ratchet and Clank is nice to have, maar Horizon 2 is de must have van alle games die we zagen. Ik heb nog wel genoeg te spelen op mijn pro, maar ik weet nog hoe het gaat als je een current gen te koop zet net na de release van een next gen. Kom je niet meer vanaf. (*ziet de 360 op zolder met volledige AC reeks)
Dus misschien dat ik mijn backlog dan maar opschuif naar de PS5. Pak ik wel een rerun op de Assassins Creed games t/m Black Flag. Toen die gamereeks nog leuk was en geen RPG / level gate geneuzel had. Of ik slinger de switch aan en ga verder met Breath of the Wild. Of blaas het stof van mijn gamepc en Steam/Epicstore collectie![]()
Zo bezien kom ik die 3/4mnd zonder PS4 nog wel door. /firstworldproblems
Ghost of Tushima maybe nog, maar voor de rest? Wellicht dat ik mijn Ps4 reeds ga verkopen, en het tot de 5 uitzing zonder gaming.
Ik heb vooral games lopen hamsteren de afgelopen jaren. Eigenlijk alle games wel die je noemt op the last of us na want in tegenstelling tot Uncharted is dat niet mijn type game. Maar echt uitspelen? Ho maar. Moet GTA V en HZD nog volledig uitspelen, RDR2 ook (zit ergens in hoofdstuk 2), God of War 4/Spiderman nog volledig beginnen (beide nog in seal)ArnoldSmiley schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:21:
[...]
Afgelopen 2 jaar zeer weinig gegamed. Afgelopen maanden alles ingehaald...HzD, GoW, TLOU2, RDR2 en Spiderman gespeelt.
Ghost of Tushima maybe nog, maar voor de rest? Wellicht dat ik mijn Ps4 reeds ga verkopen, en het tot de 5 uitzing zonder gaming.
Kan prima urenlang gamen.. in het weekend. Maar doordeweeks in de avond komt het er niet echt van. En in het weekend wil ik door al het thuiswerken liever even het huis uit. Dus ik heb nog uren gameplezier tegoed op de PS4 pro. Zo bezien had ik mijn pro al maanden terug kunnen verkopen zonder het te missen
Iets met Plezier in gamen deels kwijt en bezit van de zaak is einde van het vermaak ofzo. Kijk nog liever game reviews op youtube dan dat ik de game zelf aanslinger.. Maargoed daarom kijk ik wel met belangstelling naar de PS5 uit. Want iets nieuws om te verzamelen
[ Voor 3% gewijzigd door Joosie200 op 22-07-2020 14:29 ]
Snap nooit waarom mensen games kopen en in seal in de kast laten liggen. Aangezien de meeste games vrij snel in prijs dalen is dat toch zonde van het geld? Ik koop het meestal pas als ik het ga spelen, of het moet een oudere game zijn die ergens in de aanbieding is.
Omdat het wel games zijn die ik wil gaan spelen. En omdat ik God of War voor €25 kon regelen en Spiderman voor €12. Dat beide in seal liggen maakt me niks uit. Beide zijn nog niet eens de prijs van een full price PS4 game. Ik ben dan ook niet het type gamer: bij launch halen, marathonplay en hop doorverkopen binnen 1 week en op naar de volgende.Tom schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:32:
Snap nooit waarom mensen games kopen en in seal in de kast laten liggen. Aangezien de meeste games vrij snel in prijs dalen is dat toch zonde van het geld? Ik koop het meestal pas als ik het ga spelen, of het moet een oudere game zijn die ergens in de aanbieding is.
Ik verzamel de games die ik wil spelen. Wanneer? Dat zie ik dan wel weer. Maar dan heb ik ze alvast. En met backwards compatible zijn van de PS5 vind ik het niet erg om zo tig games te laten verstoffen. Dus ik zou graag meer van de BC willen horen dan: in elk geval de top 100 PS4 games worden ondersteund. Namen en rugnummers graag. Geef meer details. En kun je als je kiest voor een digital only PS5 je PS4 discs inruilen tegen een digitaal exemplaar?
Daar zou ik niks van verwachten. Dit najaar staat 100% in het teken van de PS5 launch. PSVR is bovendien backwards compatible.harley2009 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:17:
[...]
Hopelijk ook nieuwe info omtrent de PSVR 2..
Nieuwe PSVR ga je op zijn vroegst in de loop van volgend jaar iets over horen, maar als ik moet gokken zeg ik 2022.
Dat zijn ook goede prijzen die amper of niet lager worden. Maar ik lees ook wel eens van mensen dat ze een spel bij release kopen en het dan een half jaar laten liggen. Dat vind ik zonde. Of althans, dan ben je een dief van je eigen portemonnee. Over het algemeen koop ik games pas als ik ook de tijd ervoor heb, of inderdaad bij een goede aanbiedingJoosie200 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:48:
[...]
En omdat ik God of War voor €25 kon regelen en Spiderman voor €12. Dat beide in seal liggen maakt me niks uit.
Ik denk persoonlijk nog wel even te wachten met een PS5 halen (backlog en baby...), maar ben wel benieuwd hoeveel van jullie (net als ik) nog op 1080p zitten met je PS5?
Zou leuk zijn als Sony deze minder bedeelden verblijdt met een boost modus o.i.d., zodat je bijv. op 120fps zou kunnen spelen op 1080p t.o.v. 60fps in 4k. Kan ik me nog ergens mee troosten
Zou leuk zijn als Sony deze minder bedeelden verblijdt met een boost modus o.i.d., zodat je bijv. op 120fps zou kunnen spelen op 1080p t.o.v. 60fps in 4k. Kan ik me nog ergens mee troosten
Als je 120fps wilt, moet je een TV met de nieuwe HDMI standaard hebben en voor zover ik weet zijn die er niet in 1080p.Mr_Tomatohead schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:06:
Ik denk persoonlijk nog wel even te wachten met een PS5 halen (backlog en baby...), maar ben wel benieuwd hoeveel van jullie (net als ik) nog op 1080p zitten met je PS5?
En juist met een backlog en een baby zou ik een PS5 halen. Instant loading (dus meer tijd om te spelen!) en hier en daar een enhanced patch met hogere fps en resolutie.
Mwah, als die baby 's avonds eenmaal slaapt (die van mij is 10 weken oud), kun je 's avonds toch nog wat uurtjes pakken.Mr_Tomatohead schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:06:
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Heb al bijna een jaar een TV staan met HDMI 2.1 welke 4K@120Hz ondersteundbram1984 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:10:
[...]
Als je 120fps wilt, moet je een TV met de nieuwe HDMI standaard hebben en voor zover ik weet zijn die er niet in 1080p.
Toegegeven, er zijn nog niet veel TVs met HDMI 2.1. Maar ze zijn er al wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 22-07-2020 15:13 ]
Verwachten of hopen? Hopen op een Apple stijl aankondig, de PS5 is per direct te preorderen voor 5xx (liefst als TLOU2 bundle).dvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:20:
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
/f/image/tWTW6SYOOwpkv293ojkmEge7.png?f=fotoalbum_tile)