PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 28-10 23:56
Dan kan je er 10 spellen op zetten, daarna zul je een 2e PS5 moeten kopen.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:45:
Misschien is het al vaker voorbij gekomen, maar als die SSD 850 GB is op de PS5 heb je daar toch niet zoveel aan? Aangezien al die spellen minimaal 75gb zullen zijn lijkt me.
Want spellen verwijderen die je niet speelt is geen optie natuurlijk
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Verwijderd
Omdat de huidige PS4 al heel snel vol is en de komende generatie games groter zullen worden? Of ben ik hier de enige die PS plus heeft en games download?
Tripe A games? We zitten hier in de PS5 thread hoor!Chaoss schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:49:
Dat zijn dan dus 10-11games daar heb je heel wat aan lijkt me. En alleen tripe A games zijn zo groot.
Maar weet je wat het is? Omdat de SSD zo über snel is, speel je de spellen ook super veel sneller uit, dus dan kun je ze extra snel weer verwijderen, om vervolgens weer mega snel ruimte te makenChaoss schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:49:
Dat zijn dan dus 10-11games daar heb je heel wat aan lijkt me. En alleen tripe A games zijn zo groot.
nioz in "[PS5] Het pre-release kroeg topic"Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:52:
[...]
Omdat de huidige PS4 al heel snel vol is en de komende generatie games groter zullen worden? Of ben ik hier de enige die PS plus heeft en games download?
nioz schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:53:
[...]
Er wordt ook gezegd dat games op de PS5 wat kleiner kunnen zijn dan PS4 games. Enerzijds vanwege compressiemethodes, en daarnaast omdat een hoop bestanden niet meerdere malen meer opgeslagen hoeven te worden. Veel games van de huidige systemen slaan bestanden op meerdere plekken op omdat het anders te lang duurt om eerst de bestanden te zoeken en dan ook nog te laden. Met de SSD is dat niet langer nodig. Dat scheelt dus ruimte.
De PS5 SSD is redelijk beperkt wat opslag betreft, dat klopt. Maar het is eigenlijk ook niet de bedoeling om PS4 games op de interne schijf te zetten, maar op een externe HDD (of SSD). Als je de interne SSD puur voor PS5 spellen gebruikt dan zal die echt niet zo snel vol zitten, je gaat in het begin echt geen Triple A PS5 games in de Plus krijgen. Dat worden vooral indies.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:52:
[...]
En tegen de tijd dat je interne SSD vol is kunnen we het hopelijk betaalbaar uitbreiden met nog meer snelle opslag.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 28-10 23:56
Je hoeft alleen de games te downloaden die je wilt spelen, je kunt ze altijd later downloaden. Waarom zou je alle games op je HDD willen hebben? Hoeveel games speel je daadwerkelijk tegelijk?Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:52:
[...]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Enthousiast is wat sterk uitgedruktSteven030 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:15:
Niet dat het voor mij een dealbreaker is ofzo, maar ik vind 825gb ook wel een beperking hoor. PS4 spellen op een andere drive, maar over een aantal jaar zijn die niet relevant meer en zijn er meer dan genoeg PS5 spellen om de PS5 zo vol te krijgen. Ik ben iemand die ook meerdere spellen tegelijk speelt en er niet op zit te wachten dat een spel eerst gedownload moet worden om het te kunnen spelen. Maar goed, ik zal dan ook zo snel mogelijk een M2 erin pluggen en hopelijk is er door de marktwerking binnen een aantal jaar wel een betaalbare X tb M2 kaart op de markt. Het zal allemaal wel loslopen en het is gewoon even wennen, toch ben ik persoonlijk niet zo enthousiast over de beperkte opslag als iedereen in dit draadje
Ik ben overigens wel benieuwd hoe duur additionele én compatibele SSD-opslag gaat kosten en of de prijs veel zal verschillen t.o.v. prijs van een console, PS5 of MS Series X.R-utger schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:50:
[...]
Dan kan je er 10 spellen op zetten, daarna zul je een 2e PS5 moeten kopen.
Want spellen verwijderen die je niet speelt is geen optie natuurlijk
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Verwijderd
Hoeveel mensen spelen in een week tijd bijvoorbeeld 10 verschillende games ?
Alleen als je meer grafische pracht en praal gaat toevoegen kost dat ook weer ruimte...
Speel jij er dan games op? Ik zou alleen een console kopen om te kunnen praten over tflops en over hoeveel spellen ik erop kan installeren.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:28:
Uiteindelijk is grote opslag waar je een games op zet die je in de praktijk bijna niet aanraakt een luxe.
Heb jij gecheckt hoeveel duplicate assets er aanwezig zijn dan? Voor Spiderman was de 'waste' 10GB op een totale grootte van 45GB en dit is een game die daar echt slim mee moest omgaan. Ik zou zelf niet 123 durven stellen waar het bij CoD in zou moeten zitten.dutchgio schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:40:
Het probleem is dat niet bekend is hoeveel een doorsnee game in gebruik neemt. Het probleem met het continu kopiëren van assets door de hardware beperkingen zoals nu op de PS4 het geval is zou geen issue meer moeten zijn, en daarmee zou een COD van 170+ GB ook verleden tijd moeten zijn.
Alleen als je meer grafische pracht en praal gaat toevoegen kost dat ook weer ruimte...
Leno maakt hier een uitstekend punt. Ondanks het gebwek aan tewafwops, heb je wel de snelste SSD evahhh geïntegreerd in de meest revolutionaire IO evahh. Je hoeft dus nergens meer op te wachten en speelt zo meer spellen per generatie dan op welke andere console dan ook. En als je dan eens moet swappen of downloaden, dan gaat dat natuurlijk ook übersnel.poor Leno schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:54:
[...]
Maar weet je wat het is? Omdat de SSD zo über snel is, speel je de spellen ook super veel sneller uit, dus dan kun je ze extra snel weer verwijderen, om vervolgens weer mega snel ruimte te maken
Mwah ik denk dat iedereen graag 2TB of meer had gewild, maar dat is op dit moment gewoon niet haalbaar qua kosten. Dat heeft Cerny ook gezegd. Die shit is gewoon te duur op dit moment.Steven030 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:15:
Niet dat het voor mij een dealbreaker is ofzo, maar ik vind 825gb ook wel een beperking hoor. PS4 spellen op een andere drive, maar over een aantal jaar zijn die niet relevant meer en zijn er meer dan genoeg PS5 spellen om de PS5 zo vol te krijgen. Ik ben iemand die ook meerdere spellen tegelijk speelt en er niet op zit te wachten dat een spel eerst gedownload moet worden om het te kunnen spelen. Maar goed, ik zal dan ook zo snel mogelijk een M2 erin pluggen en hopelijk is er door de marktwerking binnen een aantal jaar wel een betaalbare X tb M2 kaart op de markt. Het zal allemaal wel loslopen en het is gewoon even wennen, toch ben ik persoonlijk niet zo enthousiast over de beperkte opslag als iedereen in dit draadje
Ik speel er af en toe wel meerdere door elkaar en dan hebben de kids ook nog een eigen map vol met games. Mijn 2TB is in principe constant gevuld. Ik moet regelmatig dingen verwijderen om ruimte te maken.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:28:
Uiteindelijk is grote opslag waar je een games op zet die je in de praktijk bijna niet aanraakt een luxe.
Verwijderd
Feitelijk is het kopen van een PS5 ook een luxe. Als we die redenering volgen kunnen we ook wel stellen dat er een SSD in moet van 150 GB want 'hoeveel spellen speel je nu eigenlijk' en 'het is toch een luxe'.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:28:
Maakt ook allemaal niet uit. Ik denk dat veel gamers gewoon bij aanschaf meteen een nieuwe SSD erin zetten. Ben overigens meer geïnteresseerd in het lawaai van de PS5 t.o.v. de PS4. Als dat maar goed gaat ben ik blij. De interface verwacht ik net als de huidige vrij weinig van.
Je kan echter ook super snel wisselen van de ene naar de andere game dus op die manier veel makkelijker meerdere spellen tegelijk spelen!!!!poor Leno schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:54:
[...]
Maar weet je wat het is? Omdat de SSD zo über snel is, speel je de spellen ook super veel sneller uit, dus dan kun je ze extra snel weer verwijderen, om vervolgens weer mega snel ruimte te maken
Precies, daar maak je ook wel een punt. In principe is het prima te doen met 'beperkte' opslagruimte, maar je loopt tegen twee dingen aan.bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:21:
[...]
Leno maakt hier een uitstekend punt. Ondanks het gebwek aan tewafwops, heb je wel de snelste SSD evahhh geïntegreerd in de meest revolutionaire IO evahh. Je hoeft dus nergens meer op te wachten en speelt zo meer spellen per generatie dan op welke andere console dan ook. En als je dan eens moet swappen of downloaden, dan gaat dat natuurlijk ook übersnel.![]()
[...]
Mwah ik denk dat iedereen graag 2TB of meer had gewild, maar dat is op dit moment gewoon niet haalbaar qua kosten. Dat heeft Cerny ook gezegd. Die shit is gewoon te duur op dit moment.
[...]
Ik speel er af en toe wel meerdere door elkaar en dan hebben de kids ook nog een eigen map vol met games. Mijn 2TB is in principe constant gevuld. Ik moet regelmatig dingen verwijderen om ruimte te maken.
1. De zaken worden niet dubbel opgeslagen, dus als je gebruik maakt van de optie om te beginnen met gamen voor je de hele game binnenhaalt wordt misschien beperkter...
2. De downloadsnelheid is op dit moment beperkende factor in dit verhaal. Je kan makkelijk en snel switchen tussen games. Maar je moet ze ook een beetje rap kunnen downloaden. Zeker als je bijvoorbeeld een PS5 hebt staan voor het hele gezin wil je voor ieder wel iets leuks hebben staan. Nu nog een vraag en later een weet of dit ook echt voldoende gaat zijn.
Ik heb zelf ook veel games staan op de HDD van de PS4 (totaal 2 TB gecombineerd) en deze is bijna altijd vol. Ik verwijder dan ook de games die ik een tijdje niet aanraak. Nu zal je eerder moeten verwijderen wanneer er iets nieuws uitkomt.
Ik heb namelijk een paar games waar ik graag naar de platinum toe werk, maar dan ben ik even moe geworden van het spel zelf. Die pak ik dan een maandje later op. Als ik dit 2x doe en intussen een paar nieuwe games binnenhaal EN nog wat PSplus games die ik 'even wil proberen'. Dan ga ik dus wel beter nadenken wat ik wel en niet op de schijf laat staan.
Maar goed, zoals ik al zeg. Tijd zal het leren.
Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903
Lol, dat is niet eens mogelijkVerwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:21:
[...]
Ik denk dat veel gamers gewoon bij aanschaf meteen een nieuwe SSD erin zetten.
Je kunt met speciale gespecificeerde uitbreidings insteek kaarten de boel uitbreiden ja. Maar die aan de eisen voldoen zullen mondjesmaat beschikbaar zijn, en zullen bij introductie ongeveer hetzelfde kosten als een hele PS5 waarschijnlijk.
Dus ik denk niet dat heul veul mensen dat zullen doen
Maar je kunt (als het goed is) gewoon de PS5 spellen op je Interne doen, je PS4 spellen op een externe of een uitbreidingskaart die niet de snelheid behoeft van echte PS5 spellen.
Maar vraagje, heb je überhaupt wel iets gezien van hoe het allemaal gaat werken
Ik denk van niet. Het gemiddelde aantal games per console ligt helemaal niet zo hoog. Bovendien zullen die SSD's voor veel mensen sowieso te duur zijn.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:21:
[...]
Feitelijk is het kopen van een PS5 ook een luxe. Als we die redenering volgen kunnen we ook wel stellen dat er een SSD in moet van 150 GB want 'hoeveel spellen speel je nu eigenlijk' en 'het is toch een luxe'.
Maakt ook allemaal niet uit. Ik denk dat veel gamers gewoon bij aanschaf meteen een nieuwe SSD erin zetten. Ben overigens meer geïnteresseerd in het lawaai van de PS5 t.o.v. de PS4. Als dat maar goed gaat ben ik blij. De interface verwacht ik net als de huidige vrij weinig van.
Going back to Sony's original report, the company estimates that 876 million PS4 games were sold by the end of 2018. If you divide this between the total number of consoles sold, you're looking at an average of about 9.6 games per PS4. In other words, every PS4 owner has nearly ten games each.
In de PS4 Pro ik in ieder geval wel, maar niet omdat ik meer opslag nodig had. Gewoon omdat een SSD in de Pro voor net dat beetje meer performance zorgde. En ik kan het zeker de moeite noemen.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:21:
[...]
Ik denk dat veel gamers gewoon bij aanschaf meteen een nieuwe SSD erin zetten.
Met de PS5 ga ik niks vervangen totdat ik echt schijfruimte te kort kom, of er een doorontwikkelende SSD op de markt komt die weer sneller is geworden.
Schijfruimte zal voor mij niet snel een issue zijn, want ik speel toch nooit meer dan 2 of 3 games tegelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door ZesBarkiePK op 29-06-2020 13:30 ]
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
In de huidige vorm wel, maar de kans is best groot dat er updates uitkomen die gebruik gaan maken van de SSD.Paprika schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:30:
Misschien ben ik gek, maar gaan er überhaupt 10 speelwaardige games zijn op launch? En dan bedoel ik dus PS5 games, want de PS4 spellen kunnen ook prima op 'n externe schijf.
Maar ook dan (als het al zo is), zullen die op een M2 kaartje kunnen die niet de echte PS5 snelheden nodig heeft, dus goedkopere uitbreidingskaartjes.NotSoSteady schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:32:
[...]
In de huidige vorm wel, maar de kans is best groot dat er updates uitkomen die gebruik gaan maken van de SSD.
Er zal echt geen PS4 spel zijn, die een PS5 patch krijgt, en dan gelijk de volledige power nodig heeft
*Steekt hand omhoog*Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:28:
Op de current-gen machines heb ik onvoldoende aan de standaarde interne disk, dat zal voor mij tijdens de komende generatie niet veranderen. Ik wissel nog wel eens van game, ik ben niet de enige die gebruik maakt van de consoles bij mij thuis (andere game smaak zorgt weer voor extra games), weet niet altijd van te voren wat voor game ik wil spelen, wil nog wel eens een ouder spel opstarten en het kan maar zo zijn dat ik na een half uur een andere game wil gaan spelen (party invite, etc.). Zelfs met mijn 500Mb/s verbinding zal het nog wel eventjes duren voordat een game van pakweg 50GB binnen is (~15min), er vanuit gaande dat de CDN servers constant mijn connectie kunnen vullen.
Qua storage kijk ik het nog eventjes aan maar het zal niet lang duren voordat ik er extra storage in prik. Mijn plan voor nu is om current-gen games (die geen next-gen update/patch krijgen) op een simpele externe USB-SSD te zetten en de interne storage exclusief voor next-gen titels te gebruiken.
In de praktijk heb je voor het overgrote deel echter wel gelijk, kijkend naar de huidige attach rates en het aantal mensen wat enkel de jaarlijkse updates van FIFA/COD speelt.
Verwijderd
Dan zit je in het verkeerde draadjePaprika schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:58:
[...]
Speel jij er dan games op? Ik zou alleen een console kopen om te kunnen praten over tflops en over hoeveel spellen ik erop kan installeren.
Verwijderd
Sony heeft gekeken naar hoeveel games een gemiddelde playstation gamer speelt en daarmee kwamen ze tot de conclusie dat 825Gb geen probleem is.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:21:
[...]
Feitelijk is het kopen van een PS5 ook een luxe. Als we die redenering volgen kunnen we ook wel stellen dat er een SSD in moet van 150 GB want 'hoeveel spellen speel je nu eigenlijk' en 'het is toch een luxe'.
Ik moest lachen van deze.
Als ze erachter kwamen dat 103GB voldoende zal zijn, dan vind ik wel dat ze een flinke marge hebben genomen gezien ze 768GB aan effectieve ruimte gaan meeleveren. En ja, ik zal de deur achter me sluiten voor deze flauwheidVerwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:02:
[...]
Sony heeft gekeken naar hoeveel games een gemiddelde playstation gamer speelt en daarmee kwamen ze tot de conclusie dat 825Gb geen probleem is.
Ik wil geen onrust zaaien hoor, maar die bovenste foto lijkt verdacht veel op de assemblage van:kazuka schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:19:
Kwam dit tegen en vond het wel interessant met het oog op het mogelijke manufacturing proces van de PS5:
In Japan heeft Sony een nieuwe fabriek (vorig jaar in productie gegaan) waar 32 robots een PS4 volledig geautomatiseerd binnen 30 seconden in elkaar zet:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/BfA3ErxTUX917IoLHjrDWgWT.png?f=user_large)
Nieuwe Sony fabriek staat in Japan: Checkpoor Leno schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:23:
[...]
Ik wil geen onrust zaaien hoor, maar die bovenste foto lijkt verdacht veel op de assemblage van:
[Afbeelding]
In Japan kunnen ze goed robots maken: Check
Nieuwe Sony fabriek maakt robots: CONFIRMED!
Robots die worden gemaakt door.... robots!Dalim schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:28:
[...]
Nieuwe Sony fabriek staat in Japan: Check
We moeten NOG dieper graven! Weten we zeker dat de PS5 intern bij Sony geen T800 heet???RubenSaurus schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:33:
[...]
Robots die worden gemaakt door.... robots!
Nouja.. de interne SSD is de T825Dalim schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:36:
[...]
We moeten NOG dieper graven! Weten we zeker dat de PS5 intern bij Sony geen T800 heet???
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik ook niet maar waar ik wel een gots gruwlijke hekel aan heb is dat wanneer ik een spel wil spelen die dus niet installed is op mijn huidige PS4 Pro dat dat zo verrekte lang duurt dat ik er al geen zin meer in heb.ZesBarkiePK schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:29:
[...]
In de PS4 Pro ik in ieder geval wel, maar niet omdat ik meer opslag nodig had. Gewoon omdat een SSD in de Pro voor net dat beetje meer performance zorgde. En ik kan het zeker de moeite noemen.
Met de PS5 ga ik niks vervangen totdat ik echt schijfruimte te kort kom, of er een doorontwikkelende SSD op de markt komt die weer sneller is geworden.
Schijfruimte zal voor mij niet snel een issue zijn, want ik speel toch nooit meer dan 2 of 3 games tegelijk.
Wat dat betreft ben ik echt benieuwd hoe snel de PS5 zal zijn want als het echt allemaal zo snel is dan is even een spel opnieuw installeren peanuts en is extra storage niet nodig.
Ja dat kopiëren wat je dus nu hebt, dat is straks ook niet meer nodig. Cerny maakte er nog een soort grap over tijdens de deep dive. Ik ook wel benieuwd hoe gemakkelijk het gaat worden om PS4 en PS5 games op de external storage (HDD) te hebben staan en hoe snel deze zijn over te zetten op de SSD. Als dat bijvoorbeeld hooguit een kwartier duurt, dan ga ik de SSD helemaal niet upgraden.schumi2004 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:05:
[...]
Ik ook niet maar waar ik wel een gots gruwlijke hekel aan heb is dat wanneer ik een spel wil spelen die dus niet installed is op mijn huidige PS4 Pro dat dat zo verrekte lang duurt dat ik er al geen zin meer in heb.
Wat dat betreft ben ik echt benieuwd hoe snel de PS5 zal zijn want als het echt allemaal zo snel is dan is even een spel opnieuw installeren peanuts en is extra storage niet nodig.
Kopieren? Is dat de actie die na downloaden nog nodig is? Ik weet niet precies hoe het bij Playstation gaat, maar bij mij is het downloaden verreweg het gros van de tijd, kost installeren zoveel tijd nu bij de PS4?bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:09:
[...]
Ja dat kopiëren wat je dus nu hebt, dat is straks ook niet meer nodig.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja geloof het wel, maar volgens mij ook bij game updates. Dat is overigens niet altijd zo geweest.BM schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:11:
[...]
Kopieren? Is dat de actie die na downloaden nog nodig is? Ik weet niet precies hoe het bij Playstation gaat, maar bij mij is het downloaden verreweg het gros van de tijd, kost installeren zoveel tijd nu bij de PS4?
Ja er is nooit veel over bekend geworden. Maar is in het initiele PS4 design een patch partitie van 6GB beschikbaar gesteld. Playstation ging er volgens mij vanuit dat dit wel genoeg moest zijn. Goed we weten hoe dat is gegaan.BM schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:11:
[...]
Kopieren? Is dat de actie die na downloaden nog nodig is? Ik weet niet precies hoe het bij Playstation gaat, maar bij mij is het downloaden verreweg het gros van de tijd, kost installeren zoveel tijd nu bij de PS4?
Nu maakt hij een volledige kopie van de game, die patched hij en dan verwijderd hij de oude. Op een standaard hdd.... reken maar uit. Dit kun je voor een groot deel oplossen met een SSD. In de vriendengroep kunnen de jongens met een SSD in geval van CoD toch al snel een uur eerder gamen.
Volgens mij dwingt Playstation nu richting de developers een meer modulaire aanpak. Dus dan is dit hopelijk verleden tijd.
[ Voor 6% gewijzigd door Kenny_026 op 29-06-2020 15:16 ]
Ja, mooi opgelost eigenlijkKenny_026 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:14:
[...]
Nu maakt hij een volledige kopie van de game, die patched hij en dan verwijderd hij de oude. Op een standaard hdd.... reken maar uit. Dit kun je voor een groot deel oplossen met een SSD.
Kenny_026 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:14:
[...]
In de vriendengroep kunnen de jongens met een SSD in geval van CoD toch al snel een uur eerder gamen.
Xbox
Een update bestaat uit byte-patches, die alleen veranderingen aan een orignele file bevatten. Een originele file wordt tijdens het toepassen van een update gekopiëerd en die kopie wordt gepatcht, daarna wordt de gepatchte volledige versie teruggekopieerd, waarbij het oude origneel overschreven wordt. Klinkt inefficient en is dat in basis ook, maar het is een effectieve beveiliging tegen bestandscorruptie.BM schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:11:
[...]
Was het maar zo’n feest want als je CoD wilt updaten moet je gewoon 200GB of iets aan vrije ruimte hebben.Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:24:
[...]
Een update bestaat uit byte-patches, die alleen veranderingen aan een orignele file bevatten. Een originele file wordt tijdens het toepassen van een update gekopiëerd en die kopie wordt gepatcht, daarna wordt de gepatchte volledige versie teruggekopieerd, waarbij het oude origneel overschreven wordt. Klinkt inefficient en is dat in basis ook, maar het is een effectieve beveiliging tegen bestandscorruptie.
Weten we waarom CoD eigenlijk zo enorm groot is? Ik heb de game zelf niet, maar het is in feite toch niet meer als een gangetje gangetje lineaire singleplayer van hooguit 8 uur, aangevuld met een aantal MP maps? Waar komen al die GB's vandaan?Kenny_026 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:26:
[...]
Was het maar zo’n feest want als je CoD wilt updaten moet je gewoon 200GB of iets aan vrije ruimte hebben.
Ontzettend slechte optimalisatie, ook op de pc versie. Het is eigenlijk een draak van een spel.bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:28:
[...]
Weten we waarom CoD eigenlijk zo enorm groot is? Ik heb de game zelf niet, maar het is in feite toch niet meer als een gangetje gangetje lineaire singleplayer van hooguit 8 uur, aangevuld met een aantal MP maps? Waar komen al die GB's vandaan?
Waarschijnlijk omdat het systeem niet op voorhand kan bepalen welke files er door de patch geraakt worden, dus moet er een slag om de arm gehouden worden m.b.t. benodigde vrije ruimte.Kenny_026 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:26:
Was het maar zo’n feest want als je CoD wilt updaten moet je gewoon 200GB of iets aan vrije ruimte hebben.
Verwijderd
Jouw post maakt mijn middag. Heel blij met deze informatie.Caayn schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:39:
Eén ding is vrijwel zeker en dat is dat het ontzettende slechte (sorry, maar dat is het simpelweg) update/patch systeem op de PS4 niet terug zal komen op de PS5
Deels omdat Modern Warfare en Warzone in één file zijn geramd, je kan niet het een downloaden zonder het ander. 2 spellen in 1 in feite. Deels omdat Activision ontwikkelaars ontzettend lui zijn. Deels omdat het kan.bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:28:
[...]
Weten we waarom CoD eigenlijk zo enorm groot is? Ik heb de game zelf niet, maar het is in feite toch niet meer als een gangetje gangetje lineaire singleplayer van hooguit 8 uur, aangevuld met een aantal MP maps? Waar komen al die GB's vandaan?
Zelfs een RDR2 is 'maar' 90gb en een Witcher 3 maar iets van 45 gb. CoD heeft absoluut geen recht om zo groot te zijn
Ik heb begrepen dat de games veelal bestaan uit 1 grote file die block voor block opnieuw controleerd opgebouwd wordt.Kwistnix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:33:
[...]
Waarschijnlijk omdat het systeem niet op voorhand kan bepalen welke files er door de patch geraakt worden, dus moet er een slag om de arm gehouden worden m.b.t. benodigde vrije ruimte.
Heeft het ook niet gewoon te maken met de grote hoeveelheid high res objecten in de game? Want grafisch gezien is het natuurlijk wel het neusje van de zalm op de PS4. Geen enkele open world shooter komt in de buurt als je het mij vraagt...Dalim schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:43:
[...]
Deels omdat Modern Warfare en Warzone in één file zijn geramd, je kan niet het een downloaden zonder het ander. 2 spellen in 1 in feite. Deels omdat Activision ontwikkelaars ontzettend lui zijn. Deels omdat het kan.
Zelfs een RDR2 is 'maar' 90gb en een Witcher 3 maar iets van 45 gb. CoD heeft absoluut geen recht om zo groot te zijn
Open world shooters zijn best er niet zoveel dus je hebt niet veel om mee te vergelijken. Maar daarom noemde ik ook RDR2, wat grafisch goed is. AC Odyssey is grafisch ook heel goed en openworld, is 46gb (net opgezocht). Plak AC:O en RDR2 aan elkaar zonder enige verdere optimalisatie en je hebt nog steeds een bestand kleiner dan Warzone en Modern Warfare.Kenny_026 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:49:
[...]
Heeft het ook niet gewoon te maken met de grote hoeveelheid high res objecten in de game? Want grafisch gezien is het natuurlijk wel het neusje van de zalm op de PS4. Geen enkele open world shooter komt in de buurt als je het mij vraagt...
Als je COD speelt dan ben je gelijk al zeker zo'n 100 tot 150GB kwijt. Ja, assets hoeven ze niet te herhalen meer maar de assets zelf kunnen wel nu groter worden dus naar mijn idee grote kans dat game installs ongeveer wel gelijk zullen blijven qua omvang.Paprika schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:30:
Misschien ben ik gek, maar gaan er überhaupt 10 speelwaardige games zijn op launch? En dan bedoel ik dus PS5 games, want de PS4 spellen kunnen ook prima op 'n externe schijf.
Is het eigenlijk al bekend of bij Spiderman: MM ook de normale Spiderman er bij inbegrepen is of is het echt compleet losstaand en moeten we een aangepaste versie daarvoor downloaden??
En als die dan wel gebruik maakt van de SSD, de normale Spiderman, moet die ook gelijk al op de interne SSD, hmmm
Volgens mij kan het best nog wel snel gaan eigenlijk, die opslag!
Dus ik hoop dat kopieren van games van en naar externe opslag beetje lekker geimplementeerd is (dat ze de priority levels gebruiken van de SSD dat kopieren de laagste priority is bv. en dat men net als bij een disc/download install eerst het gedeelte installeert dat de gebruiker wil spelen, etc.)
Spiderman? (de originele)poor Leno schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:35:
[...]
Er zal echt geen PS4 spel zijn, die een PS5 patch krijgt, en dan gelijk de volledige power nodig heeft
Aha! Next-next-gen koopt men geen PS6, nee joh! Das ouderwets! Je koopt tegen die tijd een robot die zo voor jou een console in elkaar floept precies zoals je dat wilt!Dalim schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:28:
[...]
Nieuwe Sony fabriek staat in Japan: Check
Hetzelfde principe als Uncharted Lost Legacy. Een volledig losstaande DLC. De originele game zit er niet bij, en je hebt die ook niet nodig om dit te spelen.Aenea schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:54:
[...]
Is het eigenlijk al bekend of bij Spiderman: MM ook de normale Spiderman er bij inbegrepen is of is het echt compleet losstaand en moeten we een aangepaste versie daarvoor downloaden??
Ik blijf in elk geval gewoon bij mijn huidige werkwijze: interne SSD (deze keer dan deze ingebouwd in de PS5) en een grote externe HDD voor alle games die niet echt gespeeld worden.
De uitleg van Cerny over dat copiëren van patches begreep ik wel niet zo goed. Hij legde het uit dat dat was om fragmentatie tegen te gaan. Iets wat niet van toepassing is met een SSD. Maar dat zou dan betekenen dat de PS4 een filesystem heeft dat er zelf voor zorgt dat files niet gefragmenteerd geraken en gegarandeerd in opeenvolgende blokken opgeslagen wordt ? Wel een beetje raar dat dat dan niet under-the-hood gebeurt maar je er als gebruiker wel mee geconfronteerd wordt als een hele hoop files geüpdatet worden, nl bij het updaten van een versie.
[ Voor 10% gewijzigd door Twixie op 29-06-2020 16:15 ]
Ik denk dat 500 GB niet langer genoeg zal zijn voor velen, games worden nog grafischer en dus groter.Twixie schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:14:
825GB is niet bijster veel, maar voor velen zeker genoeg. Er worden vandaag ook nog genoeg 500GB PS4s verkocht. Ik ga er van uit dat een PS5 met 824GB vergelijkbaar is (spellen wat groter, maar niet enorm veel groter dankzij het dedupliceren).
Ik blijf in elk geval gewoon bij mijn huidige werkwijze: interne SSD (deze keer dan deze ingebouwd in de PS5) en een grote externe HDD voor alle games die niet echt gespeeld worden.
Ik dacht dat ik gelezen had dat je geen externe HDD kon aansluiten op de PS5 maar alleen een SSD die even snel is als de ingebouwde SSD.
Best wel vervelend als keer op keer hetzelfde moet herhaald worden (dus zal ik het ook nog maar eens herhalen: please voeg die Cerny video toe in de Topic WarningAppleFan2007 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:06:
[...]
Ik denk dat 500 GB niet langer genoeg zal zijn voor velen, games worden nog grafischer en dus groter.
Ik dacht dat ik gelezen had dat je geen externe HDD kon aansluiten op de PS5 maar alleen een SSD die even snel is als de ingebouwde SSD.
Je kan perfect een externe HDD aansluiten op de PS5. Daarvan kan je ook rechtstreeks PS4 (backward compatible games) spelen. Voor PS5 titels gaan die eerst op SSD moeten gecopieerd worden, en is de HDD dus puur een archive.
Het ligt meer aan brakke CoD die alles in 1 file bakt dus.Kenny_026 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:47:
[...]
Ik heb begrepen dat de games veelal bestaan uit 1 grote file die block voor block opnieuw controleerd opgebouwd wordt.
Bijvoorbeeld de Last of us 2 patch was binnen 3 minuten geïnstalleerd op mijn ps4 met normale HDD.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik ben hier wel even benieuwd naar. Ik heb de game namelijk zelf niet gespeeld, maar ik ben wel bekend met BF V en vrienden van mij hebben die allebei gespeeld en zeggen allebei dat COD echt veel lelijker is dan BF V. Nou is dat ook wel een aardig grote game hoor, daar niet van. En ik vind BF V grafisch absoluut een mooie game en de Frostbite engine is in mijn optiek ook een erg goede engine. Maar van wat ik gezien heb is COD absoluut niet het neusje van de zalm op de PS4 (ook niet in dat genre).Kenny_026 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:49:
[...]
Heeft het ook niet gewoon te maken met de grote hoeveelheid high res objecten in de game? Want grafisch gezien is het natuurlijk wel het neusje van de zalm op de PS4. Geen enkele open world shooter komt in de buurt als je het mij vraagt...
Niet echt on-topic dit trouwens, maar toch.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Ik wil niet een vs discussie met BF5 starten want onderaan de streep is dat ook heel persoonlijk. Maar ik denk zelf dat Call of Duty een veel conplexere game is.
Ze lopen inmiddels tegen de 200 verschillende skins aan, als ze er al niet overheen zijn, en op die skins zie je volledig gepersonaliseerde loadouts. Die heeft een granaat om de nek hangen, een ander een claymore en die weer smoke granades etc. Dan heb heel erg veel wapens welke allemaal ook weer unieke skins hebben, unieke atachments etc. En dat toch allemaal wel in heel hoog detail. En dat ook nog eens een keer maal 150 spelers op een map. Dus ik denk dat dat een complexiteit is die BF niet heeft. Misschien heb ik het helemaal mis want ik heb BF al lang niet aangeraakt.
Dan heb je nog de verschillende gamemodes, singleplayer, multiplayer, spec ops en warzone met daarbinnen weer heel veel verschillende gamemodes.
Ik denk dat er onder de motorkap heel veel gebeurd bij CoD en dat de game een stuk complexer is dan BF. En ik kijk er niet heel erg van op dat de game zo groot is.
Ow nee, ik wil er ook absoluut geen versus van maken hoor. Heb BF V zelf al heel lang niet meer aangeraakt en het zal me verder worst wezen. Ik was er alleen nieuwsgierig naar, vooral omdat je zo expliciet stelde dat COD het neusje van de zalm is en ik hetgeen ik ervan gezien heb niet bepaald mooi vond namelijk. Daarbij, zoals ik al zei, de aanvulling van twee vrienden van mij die het dus vergeleken met BF V ook echt niet mooi vonden.Kenny_026 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:03:
Nou ik weet niet eens of het offtopic is want het gaat over Call of Duty en de beperkte ruimte op de PS5.
Ik wil niet een vs discussie met BF5 starten want onderaan de streep is dat ook heel persoonlijk. Maar ik denk zelf dat Call of Duty een veel conplexere game is.
Ze lopen inmiddels tegen de 200 verschillende skins aan, als ze er al niet overheen zijn, en op die skins zie je volledig gepersonaliseerde loadouts. Die heeft een granaat om de nek hangen, een ander een claymore en die weer smoke granades etc. Dan heb heel erg veel wapens welke allemaal ook weer unieke skins hebben, unieke atachments etc. En dat toch allemaal wel in heel hoog detail. En dat ook nog eens een keer maal 150 spelers op een map. Dus ik denk dat dat een complexiteit is die BF niet heeft. Misschien heb ik het helemaal mis want ik heb BF al lang niet aangeraakt.
Dan heb je nog de verschillende gamemodes, singleplayer, multiplayer, spec ops en warzone met daarbinnen weer heel veel verschillende gamemodes.
Ik denk dat er onder de motorkap heel veel gebeurd bij CoD en dat de game een stuk complexer is dan BF. En ik kijk er niet heel erg van op dat de game zo groot is.
Maar bedankt voor je toelichting in ieder geval. Was er wel even nieuwsgierig naar en door hetgeen je beschreven hebt kan ik me er iets beter een voorstelling bij maken.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Verwijderd
Ook op onbekende andere systemen.
De langverwachte Harry Potter-game van Warner Bros. Interactive zou in het najaar van 2021 op PlayStation 5 en Xbox Series X uitkomen.
Dat claimt Bloomberg in een nieuwe reportage. De game zou in ontwikkeling zijn bij Avalanche Software - niet te verwarren met Just Cause-ontwikkelaar Avalanche Studios. Naast de next-gen consoles, zouden het spel volgend najaar ook naar andere systemen komen, al is niet bekend om welke systemen het precies gaat.
In 2018 lekten er al beelden uit van de Harry Potter-game. Volgens Bloomberg is de video authentiek, maar klopt er weinig van alle geruchten die sindsdien over de game zijn uitkomen.
Bloomberg claimt dat de ontwikkelaars van het spel zijn geschrokken van de transfobische uitspraken van Harry Potter-schrijfster J.K. Rowling. Dit zou aanleiding zijn geweest voor interne discussies tussen ontwikkelaars. De schrijfster is echter nauwelijks betrokken bij de ontwikkeling van het spel.
Warner Bros. zou van plan zijn geweest om de game tijdens een persconferentie gedurende E3 2020 aan te kondigen. E3 2020 werd echter geannuleerd vanwege het coronavirus. Warner Bros. zou een nieuwe Batman-game tijdens DC FanDome op 22 augustus willen onthullen en de Harry Potter-game op een onbekend later moment.
Bron: https://gamer.nl/artikele...op-next-gen-consoles-uit/
Dat verhaal over J.K. Rowling bleek hier weinig relevant, maar hij haalt het er weer bij en geeft er een eigen spin aan.
Die gast is de laatste weken echt zijn credibility aan het verliezen. Kijk ook maar eens naar de shots die hij constant vuurt naar Naughty Dog of anderen. Cory Barlog, Neil Druckmann en een boel anderen uit de industrie hebben stilaan ook wel genoeg van zijn gezever.
Zijn journalistiek bestaat de laatste tijd vooral uit "Kijk eens hoe slecht die anderen zijn. Stel je eens voor dat je zo bent, gelukkig ben IK niet zo".
Oh ja dat kwam dan van Schreier natuurlijk, dat verklaart het. Vond het al zo een gek gegeven om dat er even tussen te plakken. En dan op te volgen met ze heeft eigenlijk niks te maken met de ontwikkeling van het spel. Waarom haar er dan überhaupt bij betrekken?Anton.net schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:36:
Wel jammer dat Jason Schreier zich ALWEER in allerlei onnodige bochten wringt om zijn eigen agenda er bij te betrekken.
Dat verhaal over J.K. Rowling bleek hier weinig relevant, maar hij haalt het er weer bij en geeft er een eigen spin aan.
Die gast is de laatste weken echt zijn credibility aan het verliezen. Kijk ook maar eens naar de shots die hij constant vuurt naar Naughty Dog of anderen. Cory Barlog, Neil Druckmann en een boel anderen uit de industrie hebben stilaan ook wel genoeg van zijn gezever.
Zijn journalistiek bestaat de laatste tijd vooral uit "Kijk eens hoe slecht die anderen zijn. Stel je eens voor dat je zo bent, gelukkig ben IK niet zo".
Nou.. Ik heb net het nieuws over het spel gehoord.Anton.net schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:36:
Wel jammer dat Jason Schreier zich ALWEER in allerlei onnodige bochten wringt om zijn eigen agenda er bij te betrekken.
Hier zit ik al een poosje op te wachten, dus mijn reactie was natuurlijk:
..en vervolgens (na een quick scan) zie ik op Twitter en Reddit alleen maar een hele zooi geneuzel over andere dingen, ipv over het spel.. En dat mensen het spel niet mogen kopen en worden uitgescholden en bedreigd als ze zich verheugen op het spel.. God wat is tolerantie toch een heerlijke eenrichtingsweg..
Mijn reactie:
Maar wat heeft Schreier er dan mee te maken?
Als ik dit ff lees, van hem, dan schrijft hij toch wat een beetje er aan de hand is, rond het spel?
https://www.bloomberg.com...d-by-j-k-rowling-backlash
Wat is zijn eigen agenda dan? Of heb ik iets gemist?
De horizontale revolutie waarvan we nu getuige zijn is al gaande sinds eind 90-tiger jaren. Jongvolwassenen van nu (±<30 jr) zijn inmiddels opgeleid met een velerlei aan 'woke'-principes en zijn inmiddels op posities in de maatschappij beland waar zij de richting bepalen. En o wee, als ze het ergens niet mee eens zijn. Hoe klein ook, dat is onverteerbaar. De 'controverse' rondom Rowling is een goed voorbeeld.
Ga er maar vanuit de het spel bij release een lagere beoordeling zal krijgen en zal lezen als een hitpiece tegen Rowling.
Toevoeging: dit is niet de plek om een discussie over woke principes te voeren, of of deze deels redelijk of onredelijk zijn. Maar de agenda en richting zijn duidelijk.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Ik zal er wel overheen lezen, maar dat haal ik er niet helemaal uit.ariekanari schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:00:
Wat zijn agenda of standpunt is kun je toch in het artikel lezen.
Maar goed, idd niet de plek hier
Afgezien daarvan verheug ík me iig gewoon wel op het spel
(En hoop ik niet dat ie wordt gecancelled vanwege 'redenen'
Nu heeft ie recentelijk weer een berg prijzen en release dates genoemd.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:10:
[...]
ja van ironman maar die roept wel vaker iets, soms waar soms niet
Als dat klopt zit ik er goed naast met mijn 650 maar de console prijzen die hij roept heb ik voor me gevoel vaker voorbij zien komen en zou er prima mee kunnen leven.
.
— FoxyGames✨BUY BOXED GAMES (@foxygames_uk) 1 juli 2020
Sony's patented Kraken Decompression Engine & more specifically its Primitive Shader tech combined w/lighting fast I/O (SSD) allows for endless (to the naked eye) Draw Distances, while maintaining crisp clear super detailed geometry/textures far off into the distance.#PS5
Ben benieuwd naar de third party games hoe het vergelijkt met XboxSX en pc. Digital Foundry zit al in handen te wrijven.
Ik heb wel het gevoel dat Mark Cerny een genius stroke heeft gedaan met deze hardware / software combo
Sony zou RAD Game Tools moeten overnemen net zoals ze hebben gedaan met AudioKinect met hun Wwise middleware:Cowboy_Henk schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:25:
[...]
Ben benieuwd naar de third party games hoe het vergelijkt met XboxSX en pc. Digital Foundry zit al in handen te wrijven.
Ik heb wel het gevoel dat Mark Cerny een genius stroke heeft gedaan met deze hardware / software combo
https://www.audiokinetic.com/
€ 499 - € 549 voor de normale PS5, waarbij de digital only versie € 100 goedkoper moet zijn. Behoorlijk verschil in prijs nog. Voor mij wordt de discversie sowieso een no-brainer. Digitale games zijn mij veel te duur
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Die licentie hebben ze al, in ieder geval.Recon24 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:30:
[...]
Sony zou RAD Game Tools moeten overnemen net zoals ze hebben gedaan met AudioKinect met hun Wwise middleware:
https://www.audiokinetic.com/
Graciously, Sony has obtained a license for Oodle Texture for all PS4 and PS5 developers!! On PS4 or PS%, you can use Oodle Texture to convert Sony's GCN format!! And of course, it all works incredibly with the PS5's built-in hardware Kraken decoder.
— radgametools (@radgametools) 16 juni 2020
Tja weer Iron Man. Die gokt eigenlijk voornamelijk op het meest voor de hand liggende.Hulleman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:36:
Weet wat prijzen leaks https://www.xgn.nl/nieuws...n-5-releasedatum-en-prijs
€ 499 - € 549 voor de normale PS5, waarbij de digital only versie € 100 goedkoper moet zijn. Behoorlijk verschil in prijs nog. Voor mij wordt de discversie sowieso een no-brainer. Digitale games zijn mij veel te duur
Ah was hier al bekend blijkbaar:p prijs van 499-549 voor de discversie lijkt me ook de best guess. Ben we benieuwd naar wat de digital only versie moet gaan kosten. Qua gebruik ga je daar over de looptijd echt honderden euro’s meer voor betalen dan de discversie, gegeven hogere digitale prijzen en het niet door kunnen verkopen/2e hands aankopen van games.bram1984 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:42:Tja weer Iron Man. Die gokt eigenlijk voornamelijk op het meest voor de hand liggende.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Eind juli/augustus weten we het.Hulleman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:45:
[...]
Ah was hier al bekend blijkbaar:p prijs van 499-549 voor de discversie lijkt me ook de best guess. Ben we benieuwd naar wat de digital only versie moet gaan kosten. Qua gebruik ga je daar over de looptijd echt honderden euro’s meer voor betalen dan de discversie, gegeven hogere digitale prijzen en het niet door kunnen verkopen/2e hands aankopen van games.
Hij beschrijft kort de verschillende BC methodes en gaat dan in op de strategieën van Sony en Microsoft mbt BC.
Shadiveristy is van een kerel die helemaal zwaard/armor/kastelen/schilden/whatever-nerd is.. Hij weet erg veel en is altijd veel te overenthousiast
De rest van het kanaal is zeker de moeite, als je ervan houdt
(Hebben jullie iig wat te doen tijdens het wachten op prijzen en pre-orders enzo
[ Voor 7% gewijzigd door poor Leno op 01-07-2020 12:23 ]
Om vervolgens weer terug te schroeven om de performance hoog te houden, dat is de primaire reden waarom geen enkele game bijna oneindige drawdistance heeft.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Juist niet, als t juist speciaal daarvoor is ontworpen en de onderdelen hiervoor gematched wordenSinergyX schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:44:
[...]
Om vervolgens weer terug te schroeven om de performance hoog te houden, dat is de primaire reden waarom geen enkele game bijna oneindige drawdistance heeft.
Maar oneindig is niet eens nodig.. want het principe "evenwijdige lijnen kruisen elkaar in het oneindige" kun je gewoon juist goed toepassen. Dan hoeft het maar tot 'het zichtbare' beperkt te worden
Vooral even rustig afwachten. Er is nog nooit zo'n grote sprong in IO geweest en ook nog nooit een game gebouwd rondom deze snelheid/specs. Als je ziet hoe netjes nu de draw distance (verre van oneindig, maar goed gemaskeerd) al is in sommige titels op een antieke HDD en old school GPU en CPU.SinergyX schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:44:
[...]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap die behoefte om PS1-, PS2- en PS3-games te spelen sowieso al niet zo goed. Leuk als ze het hadden gedaan, echter zie ik liever geld naar nieuwe functies gaan in plaats van oude generaties te doen herleven.Dalim schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:00:
Kwam deze toevallig tegen, vond het eigenlijk wel interessant:
[YouTube: PS5 vs. Xbox Series X: Backwards Compatibility and Free Game Upgrades (FULL EXPLANATION)]
Hij beschrijft kort de verschillende BC methodes en gaat dan in op de strategieën van Sony en Microsoft mbt BC.
Ik ook niet, maar ik heb PS1 en PS2 ook verder niet meegemaakt. PS3 had ik graag gezien als er geen remasters waren van bijvoorbeeld TLoU en Uncharted, maar ook dat zit snor. Daarbij heb ik nu al te weinig tijd voor alles wat ik nog niet gespeeld heb, laat staan voor ouwe meuk met dito graphics.NotSoSteady schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:42:
[...]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap die behoefte om PS1-, PS2- en PS3-games te spelen sowieso al niet zo goed. Leuk als ze het hadden gedaan, echter zie ik liever geld naar nieuwe functies gaan in plaats van oude generaties te doen herleven.
Ik ook niet, maar voor de leuk nog wel die PlayStation Classic gehaald en die PS1-games hebben de tand des tijds niet goed doorstaan.bram1984 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:28:
[...]
Ik ook niet, maar ik heb PS1 en PS2 ook verder niet meegemaakt. PS3 had ik graag gezien als er geen remasters waren van bijvoorbeeld TLoU en Uncharted, maar ook dat zit snor. Daarbij heb ik nu al te weinig tijd voor alles wat ik nog niet gespeeld heb, laat staan voor ouwe meuk met dito graphics.
https://www.pushsquare.co...s_why_its_excited_for_ps5
Zit nu middenin in The Last of Us II en kan me echt niet voorstellen wat zij met de PS5 hardware gaan doen. Technisch en grafisch de mooiste game die ik ooit gezien heb. Dit hierboven moet ze ook enorm veel werk uit handen geven + vrijheid om te focussen op de echt leuke dingen. Levels rondom bottlenecks heen bouwen is echt een soort corvee volgens mij.“We do so much work, on our end, once you start the adventure, you never see a load screen. And there's so much work that happens behind the scenes of how we design the levels, how we chop them up, and it's all invisible to the player; you never see any of that work. But now, knowing that we're going to be able to load things more quickly, it just means the designers don't have to be as constrained by how they lay things out. How we think about things. When we load new characters. So, I'm excited to see the doors that opens for us.”
Denk niet dat ik er veel gebruik van zal maken, maar het idee dat ik de digitale PS3 games die ik heb ooit nog es kan spelen als ik dat zou willen vind ik op zich wel prettig. Ook heel af en toe eens een PS1 of PS2 game opstarten voor paar minuten uit nostalgische redenen zou wel leuk zijn. Maar als het er niet in zit geen groot gemis, heb PS2 en PS3 nog staan, PS1 helaas kaduuk gegaan en door iemand weggegooid daarom, grote zucht, magoe, de PS2 kan ze nog spelen...NotSoSteady schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:42:
[...]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap die behoefte om PS1-, PS2- en PS3-games te spelen sowieso al niet zo goed. Leuk als ze het hadden gedaan, echter zie ik liever geld naar nieuwe functies gaan in plaats van oude generaties te doen herleven.
In verleden was ik ook helemaal verzot op allerlei emulators, heb er zelfs een paar geport naar de PSP bv., maar tegenwoordig vind ik het leuk om er even door heen te bladen, ff iets op te starten en na paar minuten weer bladeren....
Games zijn zo veranderd afgelopen 40 jaar (ouch, nu voel ik me ineens oud!) dat games van toen me toch niet meer zo heel erg boeien!
Nee de PS1/2 gaat mij ook te ver terug in de tijd, die waren ook nog gemaakt voor beeldbuis tv's en zien er op moderne LED tv's vaak niet uit. Om over mechanics maar te zwijgen.NotSoSteady schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:42:
[...]
Maar er zijn zat classics van de PS3 die ik graag nog een keertje had gespeeld hoor. Om er even een paar te noemen:
- God of war collection HD (1+2 remastered)
- Resistance 1 t/m 3
- Killzone 2 en 3
- Metal Gear Solid 4
- Mass Effect trilogie
En zo zullen er nog veel meer zijn waar ik zo 1,2,3 niet op kom.
Verder denk ik dat het vooral is zoals @Aenea zegt:
Het is een leuke gimmick, maar het percentage consumenten die er echt in realiteit gebruik van gaat maken is heel erg klein. Dan heb je het over de hardcore van de hardcore audience.Denk niet dat ik er veel gebruik van zal maken, maar het idee dat...
@Dalim PS Now al eens gebruikt? Volgens mij zitten de meeste games die jij opnoemt daarin.
Bij mij zijn mijn PS1 t/m 3 tijdens een inbraak gestolen, maar ik heb nog wel een hoop games liggen. Het lijkt mij daarom super om die nog eens (verder) te spelen, zonder al die consoles weer aan te moeten schaffen (en sluiten en kwijt kunnen).NotSoSteady schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:42:
[...]
Voor ieder wat wils wmb én omdat het kan.
Overigens vraag ik mij wel af of de BC wel tot aan de PSX terug gaat.
[ Voor 5% gewijzigd door Halfkakkende op 01-07-2020 15:45 ]
Vandaag worden er 9 indiegames aangekondigd voor PS4 en PS5.
Alleen PS4-games.Halfkakkende schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:15:
[...]
Bij mij zijn mijn PS1 t/m 3 tijdens een inbraak gestolen, maar ik heb nog wel een hoop games liggen. Het lijkt mij daarom super om die nog eens (verder) te spelen, zonder al die consoles weer aan te moeten schaffen (en sluiten en kwijt kunnen).
Dat kan dus (vooralsnog) niet, behalve een select aantal titels via PS Now (streaming).Halfkakkende schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:15:
[...]
Bij mij zijn mijn PS1 t/m 3 tijdens een inbraak gestolen, maar ik heb nog wel een hoop games liggen. Het lijkt mij daarom super om die nog eens (verder) te spelen, zonder al die consoles weer aan te moeten schaffen (en sluiten en kwijt kunnen).
[Twitter: https://twitter.com/nibellion/status/1278322002634383366?s=21]
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/FgOMeqwKoxL0E7nrJ4lIypjY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fumzFZfFI0vtWGdX2qTPIiUf.jpg?f=fotoalbum_large)