Ik vind van niet. Voor alle duidelijkheid, ik vind een iets duurdere console totaal niet erg en koop hem ook voor 500 of 600. Ik ben echter wel veel eerder bereid een hogere prijs voor mijn smartphone neer te leggen, omdat ik het ding veel meer gebruik en deze veel belangrijker is in mijn dagelijkse leven. Dat is meer mijn punt. Mensen zetten een smartphone nog steeds weg als een device waar je alleen maar mee kunt bellen, terwijl het zoveel meer is.Anton.net schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:51:
En toch vind ik dat de vergelijking ergens een heel klein beetje klopt.
Je moet een onderscheid maken tussen functionaliteit en waarde die men hecht aan een voorwerp.
Een smartphone van 1000 euro biedt namelijk niet veel meer functionaliteit dan een smartphone van 250 euro. Toch zijn mensen bereid om een meerprijs van 100,300 of 750 euro te betalen, voor eigenlijk vooral een beetje extra gebruiksgemak en statussymbool. Maar biedt dat beetje extra gebruiksgemak, objectief gezien, dan echt, een extra functionaliteit van 500 euro? Ik zou zeggen van niet. Maar mensen hechten, psychologisch gezien, blijkbaar wel een extra waarde van 500 euro aan dat beetje gebruiksgemak. En hoe komt dat? Omdat smartphone fabrikanten in staat zijn om jaarlijks die psychologische grens met 50 euro op te trekken, waardoor de psychologische impact van een hogere prijs niet zo groot lijkt.
Als er jaarlijks een nieuwe console zou uitkomen die 50 euro duurder was, dan was 1000 euro misschien wel de standaardprijs geweest. ""want ja, zoveel kost een console nu eenmaal..."
Ik vind een console ook wel veel meer dan alleen gamen. In deze corona tijd is het nog meer een sociaal ding geworden dan voorheen. Als ik zie hoe mn zoontje toch contact heeft gehouden met neefjes nichtjes vriendjes en vriendinnetjes.
Voor mij is het ook een sociale happening. Onze vriendengroep spreekt elkaar 3-4 keer per week via PSN. We weten daardoor precies de ins en outs van elkaar en wat er speelt bij iedereen.
Ik denk dat ik in Warzone het ouwehoeren en schik hebben belangrijker vind dan de game zelf... Zelfde geldt voor Fifa en Golf Club.
Voor mij is het ook een sociale happening. Onze vriendengroep spreekt elkaar 3-4 keer per week via PSN. We weten daardoor precies de ins en outs van elkaar en wat er speelt bij iedereen.
Ik denk dat ik in Warzone het ouwehoeren en schik hebben belangrijker vind dan de game zelf... Zelfde geldt voor Fifa en Golf Club.
Dubbelpost
[ Voor 99% gewijzigd door Anton.net op 26-06-2020 18:10 ]
Ikzelf ging altijd uit van een prijs van 600 euro voor de disc versie.
Hoe langer ik erbij stil sta, hoe meer ik begin te twijfelen over de prijzen. Vergeet niet dat het gros van de mensen die een PS in huis halen thuiswonende kinderen zijn. Veelal met eigen geld gecombineerd met geld van pa/ma zo'n PS kopen. Als ze dan te duur zijn mag dat niet van pap en mam.
Denk dat een bedrijf als Sony hier echt wel rekening mee zal houden.
De digitale versie komt daarom ook niet boven de 450 euro uit is mijn verwachting.
Hoe langer ik erbij stil sta, hoe meer ik begin te twijfelen over de prijzen. Vergeet niet dat het gros van de mensen die een PS in huis halen thuiswonende kinderen zijn. Veelal met eigen geld gecombineerd met geld van pa/ma zo'n PS kopen. Als ze dan te duur zijn mag dat niet van pap en mam.
Denk dat een bedrijf als Sony hier echt wel rekening mee zal houden.
De digitale versie komt daarom ook niet boven de 450 euro uit is mijn verwachting.
Rationeel gezien is 1000 euro voor een apparaat wat je dagelijks een paar uur gebruikt natuurlijk geen geld. Evenals dat een console van 500 euro waar je 5 jaar mee doet een koopje is.Cyrax0508 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:50:
Al die vergelijkingen gaan helemaal nergens over.
De enige reden dat mensen massaal met telefoons van + € 1.000,00 in hun zak lopen is dat ze via abonnementen te verkrijgen zijn. Mobiele telefoons via abonnementen verkrijgen is een fenomeen dat al jarenlang zo werkt. Mensen staan er niet eens bij stil dat ze gewoon een krediet aangaan. Neem die mogelijkheid weg en telefoons van meer dan € 1.000,00 gaan echt niet meer als warme broodjes over de toonbank.
Natuurlijk, je kunt alles op krediet krijgen, maar bij telefoons is het gewoon gemeengoed. Mensen zien het niet als lenen. Een console van € 800,00 gaat gewoon niet zo goed verkopen en het verdienmodel is niet de hardware. Ik kan me niet voorstellen dat ze meer dan € 500,00 gaan kosten. MS en Sony kijken naar elkaar, die willen graag de eerste slag slaan. Dat is gunstig voor de consument.
https://www.gamesradar.co...-bugs-across-ps4-and-psn/
Voor wie nog wel geld wil verdienen om de PS5 van te betalen.
Voor wie nog wel geld wil verdienen om de PS5 van te betalen.
Als ik minus votes kon geven...
Net zoals de vorige weer inaccuraat. Hij begint te zeggen dat de eerste scene niet duidelijk weergeeft of er raytracing inziet of niet, omdat de achtergrond ook baked kan zijn. Ondertussen liggen er shattered stukken op de grond van 5 seconden eerder in het filmpje die reflecteren.
Net zoals de vorige weer inaccuraat. Hij begint te zeggen dat de eerste scene niet duidelijk weergeeft of er raytracing inziet of niet, omdat de achtergrond ook baked kan zijn. Ondertussen liggen er shattered stukken op de grond van 5 seconden eerder in het filmpje die reflecteren.
De Nederlandse productpagina is recent aangepast, de pagina ziet er mooi uit zo! Bij de onderste button "meer informatie" nu nog wel een 404, misschien dat dit straks de bestel-knop is 
Edit: de 404 geldt ook voor de accessoires knop
[ Voor 10% gewijzigd door Steven030 op 25-06-2020 15:36 ]
Ja maar die hoef ik niet te kopen om mijn telefoon te gebruike toch? Tenminste ik betaal welgeteld helemaal niks aan apps.Paprika schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:28:
[...]
30% marge op app-aankopen bij Apple en Google...
Een gameconsole haal ik om spellen op te spelen. Die kosten geld, in elk geval de leuke spellen, en daar moeten ze het meer van hebben dan verdienen op hun hardware. Apple en Samsung hebben een heel groot deel van hun marge op de hardware zitten.
[ Voor 29% gewijzigd door OzzieMann op 25-06-2020 15:49 ]
https://untappd.com/user/OzzBier
Dat geldt toch ook voor de games dan?OzzieMann schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:43:
[...]
Ja maar die hoef ik niet te kopen om mijn telefoon te gebruike toch? Tenminste ik betaal welgeteld helemaal niks aan apps.
Fortnite en varianten-gamers zullen weinig opleveren voor zij die niks geven om skins.
[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 25-06-2020 15:49 ]
Ik was net een edit aan het maken. 🤣Paprika schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:49:
[...]
Dat geldt toch ook voor de games dan?Als je alleen free to play games speelt, zeker zonder online functionaliteit en er ook niks voor koopt verdienen ze ook niks aan je extra's van de PS.
https://untappd.com/user/OzzBier
Lijkt me niet de bestelknopSteven030 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:31:
De Nederlandse productpagina is recent aangepast, de pagina ziet er mooi uit zo! Bij de onderste button "meer informatie" nu nog wel een 404, misschien dat dit straks de bestel-knop is
Dit is de link: https://www.playstation.com/nl-nl/ps5/accessoires/
De accesoire pagina is gewoon niet werkend. De knop Accessories bovenin werkt ook niet.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Ze zijn wat meer info aan het geven over Hitman 3.
januari 2021
6 locaties, meteen beschikbaar bij launch
Maps van Hitman 1 en 2 kunnen worden geimporteerd. Deze keer wordt je progressie uit de vorige games overgenomen.
De toon van deze game wordt donkerder en meer volwassener dan de vorige 2 delen.
Meer focus op storytelling, tijdens de gameplay (ipv losse cutscenes)
Twitch stream
Ook wel grappig: ze wisten al een hele tijd dat de game zou worden aangekondigd op het PS5 event, maar ze wisten totaal niet wanneer dat zou plaatsvinden, en ze mochten er ook niet over praten.
Ik hoop echt dat ze ray tracing gaan gebruiken op ps5, deze game is daar ideaal voor.
januari 2021
Maps van Hitman 1 en 2 kunnen worden geimporteerd. Deze keer wordt je progressie uit de vorige games overgenomen.
De toon van deze game wordt donkerder en meer volwassener dan de vorige 2 delen.
Twitch stream
Ook wel grappig: ze wisten al een hele tijd dat de game zou worden aangekondigd op het PS5 event, maar ze wisten totaal niet wanneer dat zou plaatsvinden, en ze mochten er ook niet over praten.
Ik hoop echt dat ze ray tracing gaan gebruiken op ps5, deze game is daar ideaal voor.
[ Voor 75% gewijzigd door Anton.net op 25-06-2020 16:54 ]
Interessant dat je 1 en 2 kunt importeren, betekent dit dat het qua gameplay nog maar weinig verandert dan? Want ik vind de huidige gameplay mechanics toch wel wat ouderwets aanvoelen inmiddels. Bewakers die geen hond zien, manier van uitschakelen van vijanden is wat lomp, etc. Ik zou wel wat meer richting Splinter Cell willen (qua stealth)Anton.net schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:08:
Ze zijn wat meer info aan het geven over Hitman 3.
januari 2021
Twitch stream
Ik hoop echt dat ze ray tracing gaan gebruiken op ps5, deze game is daar ideaal voor.![]()
Ik ben niet snel gehyped voor een game, maar met cyberpunk begint het wel te kriebelen, hieronder wat nieuwe gameplay. 👍
https://youtu.be/w9-n3_xZnfY
Verwijderd
Je zag alleen best veel pop-in in de verte met het rijden, op de PS5 zou dat mooi verleden tijd kunnen zijnDoubleDutch schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:05:
Ik ben niet snel gehyped voor een game, maar met cyberpunk begint het wel te kriebelen, hieronder wat nieuwe gameplay. 👍
Klopt viel mij ook op, maar zou mij niks verbazen dat dit ind op de PS5 verleden tijd is, net als met de spiderman demo op de PS5.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:19:
[...]
Je zag alleen best veel pop-in in de verte met het rijden, op de PS5 zou dat mooi verleden tijd kunnen zijn
Feitelijk dus prioriteiten stellen.bram1984 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:13:
[...]
Ik heb niks geroepen over de prijs (behalve die 800, wat meer als grap bedoeld was), dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik word alleen een beetje moe van dat domme smartphone argument. Als we het nu over een Nokia 3210 hebben, dan kan ik er nog inkomen. Maar mensen doen alsof een console een soort magisch apparaat is en een telefoon iets is waarmee je alleen maar kan bellen. De vergelijking is echt volkomen onnozel. Oh er zijn trouwens ook mensen die € 100,- aan een smartphone uitgeven en € 2000,- aan een koffiezetter. Compleet nutteloze vergelijking dus.
En de vraag die voor iedereen anders is: Wat heb je ervoor over?
Ik heb er zin in. De adviesprijs van de games maak ik me iets meer zorgen om
Waarschijnlijk wel, maar het is maar net waar je op let natuurlijk. Als ik aan het rijden ben, let ik nooit op de objecten aan het randje van mn scherm maar naar de route en de straatVerwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:19:
[...]
Je zag alleen best veel pop-in in de verte met het rijden, op de PS5 zou dat mooi verleden tijd kunnen zijn
Zouden ze met die nieuwe releasedatum niet al gewoon next-gen materiaal laten zien? Of komen de next-gen versies pas veel later beschikbaar en niet tijdens launch?DoubleDutch schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:22:
[...]
Klopt viel mij ook op, maar zou mij niks verbazen dat dit ind op de PS5 verleden tijd is, net als met de spiderman demo op de PS5.
Nou, bij Cyberpunk ga ik schijnbaar vooral op de achterlichten van de auto letten, of beter gezegd het licht dat deze uitstralen en hoeveel hiervan reflecteert op een zwarte(!) weg.Martinspire schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:08:
[...]
Waarschijnlijk wel, maar het is maar net waar je op let natuurlijk. Als ik aan het rijden ben, let ik nooit op de objecten aan het randje van mn scherm maar naar de route en de straat

Ok, leuk...

What?
Verder rijdt de auto wel veel te statisch zeg. Vering en G-krachten mogen er wel in verwerkt worden zeg. De auto beweegt 1:1 op mee met de kromming van de weg. De auto stuurt ook heel hoekerig/abrupt.
Zeker op dit punt:
Zowel first- als third person camera gaan ze hopelijk nog mee aan de slag. In third-person heeft A2 racer nog meer physics. Lijkt wel alsof de auto al staande gefilmd is met een greenscreen waarmee de achtergrond later is toegevoegd.
Weet ik dus niet, heb altijd begrepen dat cyberpunk in ontwikkeling was voor de PS4, Xbox one en pc, en zou mooi zijn als dit de beelden zijn voor deze systemen en dat het op de nieuwe playstation en Xbox het er nog mooier uit ziet, vandaar dat het misschien weer met een paar maand is uitgesteld. 🤔Steven030 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:43:
[...]
Zouden ze met die nieuwe releasedatum niet al gewoon next-gen materiaal laten zien? Of komen de next-gen versies pas veel later beschikbaar en niet tijdens launch?
Oké, CDPR heeft dus ook al bevestigd dat er next-gen versies komen en dat PS4 en XBO eigenaren van de game een gratis update krijgen naar de next-gen versies. Maar of dat nou direct bij launch is of later is naar mijn weten nog niet bekend. Zou zomaar kunnen met deze nieuwe launchdatumDoubleDutch schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:53:
[...]
Weet ik dus niet, heb altijd begrepen dat cyberpunk in ontwikkeling was voor de PS4, Xbox one en pc, en zou mooi zijn als dit de beelden zijn voor deze systemen en dat het op de nieuwe playstation en Xbox het er nog mooier uit ziet, vandaar dat het misschien weer met een paar maand is uitgesteld. 🤔
[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 25-06-2020 23:08 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:28
Deze beelden zijn 100% high end pc. Op current gen gaat dit een gigantische downgrade krijgen.
Er zal bij launch van de PS5 al gelijk een patch beschikbaar zijn zodat de game op de PS5 draait later zal er een grotere update komen waarmee Cyberpunk pas echt gebruik gaat maken van de PS5 features.
Het statische rijden viel mij ook op maar dat vind ik ook bij het lopen in first person, het is net een robot op wieltjes ipv een mens op benen.
Er zal bij launch van de PS5 al gelijk een patch beschikbaar zijn zodat de game op de PS5 draait later zal er een grotere update komen waarmee Cyberpunk pas echt gebruik gaat maken van de PS5 features.
Het statische rijden viel mij ook op maar dat vind ik ook bij het lopen in first person, het is net een robot op wieltjes ipv een mens op benen.
[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 25-06-2020 23:47 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
De preview van Tweakers gaf aan dat voor dit evenement de redactie een login van Parsec kreeg om dus inderdaad op een PC te spelen. Ik neem aan dat dit voor meer media geldt. Dat is niet erg imo, veel handiger voor debugging ook.Chaoss schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:45:
Deze beelden zijn 100% high end pc. Op current gen gaat dit een gigantische downgrade krijgen.
Ik vind de game er wel geweldig sfeervol uitzien. Deze ga ik toch op de pc spelen, heb al een HDMI-kabel van 20 meter besteld om lekker op het grote scherm te spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 26-06-2020 00:46 ]
Nvm
[ Voor 103% gewijzigd door bram1984 op 26-06-2020 07:44 ]
Je moet betalen voor de online functionaliteit hé. In tegenstelling tot bij de pc waar dit geen meerkost is.Paprika schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:49:
[...]
Dat geldt toch ook voor de games dan?Als je alleen free to play games speelt, zeker zonder online functionaliteit en er ook niks voor koopt verdienen ze ook niks aan je extra's van de PS.
Fortnite en varianten-gamers zullen weinig opleveren voor zij die niks geven om skins.
Ik geef toe dat het minder is dan wanneer ze ook de games kunnen verkopen.
[ Voor 17% gewijzigd door RenegadexRIPxx op 26-06-2020 08:34 ]
Vandaar de toevoeging, zeker offline, maar het merendeel zal een BattleRoyale spelen en dus wel online inderdaad. Al is dat ook weer geen mega jackpot op jaarbasis. Dat kan makkelijk voor < 50 euro per jaar.RenegadexRIPxx schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:34:
[...]
Je moet betalen voor de online functionaliteit hé. In tegenstelling tot bij de pc waar dit geen meerkost is.
Ik geef toe dat het minder is dan wanneer ze ook de games kunnen verkopen.
Ja, dan hebben de meesten het niet eens nodig dus
Absoluut. De beelden die getoond zijn komen no-way van een ps4pro/xbox one x. Als je ziet hoeveel moeite mijn pro heeft met een AC Odyssey (vooral asset streaming... echt drama), dan heb ik echt een hard hoofd in Cyberpunk. Zou verstandig zijn om de pro/one x max op 1080p te laten draaien.Chaoss schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:45:
Deze game speel ik wel een keer op de PS5
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik hoop van wel! En denk dat ook wel want PSVR is BC met de PS5 en die heeft een controller nodig met een lichtje wat in de DS5 niet aanwezig is....Raem schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:30:
Is BC voor de DualShock 4 eigenlijk al bevestigd? Op termijn wil ik ook wel een tweede DualSense halen, maar met launch voldoet een DS4 voor mij prima als tweede controller.
Daarnaast heb ik hier nog 2 Scufs liggen met back paddles, ik kan die paddles echt niet missen eigenlijk! Dus zou die dan toch wel graag nog willen gebruiken!
Stiekem hoop ik eigenlijk wel dat Sony snel met een leuke oplossing komt voor back paddles, liefst op de DS5 vanaf het begin, maar een extra opzet stukje of een 'Elite' variant van de DS5 vind ik ook prima!
Niet zo'n zin om weer een vermogen uit te geven aan een DS5 Scuf!
Verwijderd
Ik vraag mij af of het 100% BC is met de ps5. Er is op een gegeven moment ook compatibiliteit toegevoegd aan de ps3 voor DS4. Uiteindelijk functioneerde dit niet 100%, omdat de controllers van binnen gewoon anders waren. Dualshock werkte niet, maar ook andere functies ontbraken, hij moest namelijk altijd bedraad aangesloten worden. Ik vond de analoge sticks ook niet optimaal werken. Dus ik vraag mij af of dit helemaal compatible is. Er is nooit een controller geweest die volledig compatible was met een andere generatie. Ik kan mij wel voorstellen dat het mogelijk is om de DS4 aan te sluiten. Maar of je dan ook direct ps5 games kan spelen dat vraag ik mij af.Raem schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:30:
Is BC voor de DualShock 4 eigenlijk al bevestigd? Op termijn wil ik ook wel een tweede DualSense halen, maar met launch voldoet een DS4 voor mij prima als tweede controller.
Nee tuurlijk niet.Aenea schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:49:
[...]
Heb nog nooit van die winkel gehoord. Is die betrouwbaar?
Ik geef toe dat het geen mega jackpot is. Maar aan de andere kant kun je daarmee wel verliezen goed maken. Het is namelijk een continue inkomst en geen one shot zoals de verkoop van een console (waar ze ook nog eens inkomstenderving hebben tgv 2de handse verkopen).Paprika schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:39:
[...]
Vandaar de toevoeging, zeker offline, maar het merendeel zal een BattleRoyale spelen en dus wel online inderdaad. Al is dat ook weer geen mega jackpot op jaarbasis. Dat kan makkelijk voor < 50 euro per jaar.
Uiteindelijk als men het toestel aan 400€ met 100€ verlies verkoopt. Dan wil dat zeggen dat ze 2 à 3 jaar die ps+ service moeten verkopen om break even te draaien.
En die PS+ service moeten ze in basis toch laten draaien, dus je zit daar enkel met de marginale kost.
En dan hebben we nog geen rekening gehouden met de winst op games of accessoires. Want ik ken niet zo enorm veel mensen die nooit een paar games zullen kopen of zo, ook al spelen ze fortnite of 1 van de andere f2p games. Toch zeker niet over de totale levensduur van de console.
Hoe betrouwbaar een winkel ook is, ik zou nooit een aanbetaling doen voor een product waarvan er nog geen releasedatum en prijs bekend is. Komt nog bij dat in deze tijd ook betrouwbare grote winkelketens om kunnen vallen en je dan gewoon je geld kwijt bent.Aenea schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:49:
[...]
Als er straks aanbetaald moet worden zou ik dat hooguit bij iets als bol.com of amazon doen, de kans dat die omvallen vind ik nog wel verwaarloosbaar.
Misschien wel, misschien niet..Aenea schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:49:
[...]
Maar als een winkel nog steeds 1TB voor de PS5 gebruikt, dan zegt me dat wel genoeg
Tuurlijk. Op voorraad voor maar € 100,- en zelfs een exclusieve 1TB versie.Aenea schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:49:
[...]
Aenea schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:49:
[...]
Geweldige Games
Van Marvel, Jak & Daxter en Horizon voor de PlayStation 5, Dit is maar een tipje van de ijsberg
Een website met zulke Google Translate teksten zou ik in elk geval niet vertrouwen.Krijg te ultimate kracht van een custom CPU, GPU en een SSD that de geschiedenis zal herschrijven.
Met een credit card betaling ben je hier sowieso voor verzekerd. Daarnaast gaan een bol en Amazon echt niet omvallen nu. Die maken juist gigantische winsten.LordLynx schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:34:
[...]
Hoe betrouwbaar een winkel ook is, ik zou nooit een aanbetaling doen voor een product waarvan er nog geen releasedatum en prijs bekend is. Komt nog bij dat in deze tijd ook betrouwbare grote winkelketens om kunnen vallen en je dan gewoon je geld kwijt bent.
Als er straks aanbetaald moet worden zou ik dat hooguit bij iets als bol.com of amazon doen, de kans dat die omvallen vind ik nog wel verwaarloosbaar.
Zo te zien geen keurmerk (al zegt dat niet alles), is onderdeel van Klymm B.V. met, wat het lijkt, een huisadres als contactadres. Daarnaast hebben ze de producten niet zelf op voorraad, maar wordt het vanuit een warenhuis voor hen verzonden.Aenea schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:49:
[...]
En natuurlijk de andere opmerkingen hier.
PSN: Redrafted
- Chaoss
Denk dat veel pc's er zelfs moeite mee hebben. Alhoewel ik al wel het idee had dat de wereld er minder vol uitzag dan in de eerste demo, had ook het idee dat er minder mensen op straat waren etc.Hulleman schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:33:
[...]
Absoluut. De beelden die getoond zijn komen no-way van een ps4pro/xbox one x. Als je ziet hoeveel moeite mijn pro heeft met een AC Odyssey (vooral asset streaming... echt drama), dan heb ik echt een hard hoofd in Cyberpunk. Zou verstandig zijn om de pro/one x max op 1080p te laten draaien.
Deze game speel ik wel een keer op de PS5
Maar het schijnt dat die eerste demo draaide op 2x een rtx2080 in sli of iets vergelijkbaars, dan is er nog heel wat optimalisatie te doen
Met al die in game assets en npc's is het wel een ideaale game om de kracht van de PS5 te laten zien.
Verwijderd
Dit is wel interessant:
nieuws: Xbox-sdk bevat verwijzingen naar tweede Xbox Series-console
Heel nieuwswebsites gooien al een hele tijd speculaties in de wereld dat Microsoft op Sony wacht qua prijs. Omdat ze 100 euro onder de prijs van de PS5 willen gaan zitten (wat mij al niet realistisch leek). Maar als ik bovenstaand artikel lees komt er wellicht een goedkopere versie die alleen 1080P bijvoorbeeld aan kan, maar wel de xbox series x games kan draaien. Dan snap ik het wel dat Microsoft met die console 100 euro onder de prijs van Sony kan zitten. De vraag is dan wat gaan Sony doen met de ps5 zonder disc? Gaan ze dan in de buurt zitten van dit model van Microsoft?
Heel nieuwswebsites gooien al een hele tijd speculaties in de wereld dat Microsoft op Sony wacht qua prijs. Omdat ze 100 euro onder de prijs van de PS5 willen gaan zitten (wat mij al niet realistisch leek). Maar als ik bovenstaand artikel lees komt er wellicht een goedkopere versie die alleen 1080P bijvoorbeeld aan kan, maar wel de xbox series x games kan draaien. Dan snap ik het wel dat Microsoft met die console 100 euro onder de prijs van Sony kan zitten. De vraag is dan wat gaan Sony doen met de ps5 zonder disc? Gaan ze dan in de buurt zitten van dit model van Microsoft?
Een DS4 werkt ook draadloos op de PS3. Heb geen idee hoe het met rumble functionaliteit zit.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:57:
[...]
Ik vraag mij af of het 100% BC is met de ps5. Er is op een gegeven moment ook compatibiliteit toegevoegd aan de ps3 voor DS4. Uiteindelijk functioneerde dit niet 100%, omdat de controllers van binnen gewoon anders waren. Dualshock werkte niet, maar ook andere functies ontbraken, hij moest namelijk altijd bedraad aangesloten worden. Ik vond de analoge sticks ook niet optimaal werken. Dus ik vraag mij af of dit helemaal compatible is. Er is nooit een controller geweest die volledig compatible was met een andere generatie. Ik kan mij wel voorstellen dat het mogelijk is om de DS4 aan te sluiten. Maar of je dan ook direct ps5 games kan spelen dat vraag ik mij af.
Verwijderd
Ik zie inderdaad dat ze dit in 2014 met een update hebt aangepast:Trishul schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:31:
[...]
Een DS4 werkt ook draadloos op de PS3. Heb geen idee hoe het met rumble functionaliteit zit.
https://www.eurogamer.net...k-4-wirelessly-with-a-ps3
Zo lang geleden heb ik het dus geprobeerd. Maar er zitten dus wel veel nadelen aan:
After doing that, you'll be able to use the DualShock 4 wirelessly, but it acts as a generic controller, so there are some features that do not work, such as rumble and Sixasis Motion.
And it doesn't work with certain games, too, such as Gran Turismo 6 (there's an in-development compatibility list over on PlayStation Trophies which is worth a look). But Dark Souls 2, for example, works fine.
@snefkens interessant voor xbox topic ja.Was al een lange tijd gelekt.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Aangezien het goedkopere, minder krachtige Lockhart model geen directe concurrent of 1 op 1 alternatief voor de PS5 All Digital is zal de Xbox Series X met disk meest waarschijnlijk tegen de zelfde prijs als de goedkoopste PS5 worden aangeboden, want duurder kan gewoon niet omdat MS zich dan zelf in de voet schiet en voor Sony geldt omgekeerd hetzelfde). Waarom zou MS moeilijk doen over de additionele kosten van de optische schijf. Dat kost hooguit $30.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:27:
Dit is wel interessant:
Prijs Xbox Series X = PS5 met of zonder disk (goedkoopste van de twee)
Prijs Xbox Series S (Lockhart) significant lager dan Xbox Series X en PS5 diskless omdat deze nu eenmaal minder krachtig is.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Inmiddels doen beide knoppen het, maar gaan allebei maar de accessoires page:Steven030 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:31:
https://www.playstation.com/nl-nl/ps5/accessories/
PS5 voor € 100,-. Haal ik ff gratis een Series X op.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:27:
Dit is wel interessant:
Ghost of Tsushima zal in ieder geval juli overnemen. Dan verwacht ik nog een reactie op het cross gen Xbox/PC first party event. Wellicht in augustus. Jim Ryan zei al dat ze nog lang niet alles hebben laten zien. We krijgen nog een teardown en ik verwacht nog wel wat bommetjes.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:52:
Waar gaat Sony de komende maanden mee vullen tot launch ?
Meer nieuws titels ?
Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe interface. Ik vond het op de PS4 er niet mooi uitzien. Ook al werkte het wel oké.
[ Voor 21% gewijzigd door Koning-Admiraal op 27-06-2020 22:05 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Daar heb ik wel vertrouwen in. PS4 werkt op zich prima, maar wordt wel steeds trager bij mij. Blijft vaak even hangen als ik wissel van de ene game naar de andere game.Koning-Admiraal schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:04:
Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe interface. Ik vond het op de PS4 er niet mooi uitzien. Ook al werkte het wel oké.
[ Voor 1% gewijzigd door BM op 28-06-2020 11:56 ]
Maar dan titels die op de release uitkomen,en niet 1a2 jaar later.Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:52:
Meer nieuws titels ?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Een releasedatum en prijs lijkt mij wel fijnVerwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:52:
Meer nieuws titels ?
-
Dit inderdaad. En waarschijnlijk gewoon 100 piek duurder dan de concurrent.
[ Voor 15% gewijzigd door BM op 28-06-2020 11:57 ]
Hallo ps5 vrienden, ik heb net een q90t Samsung gekocht met freesync ondersteuning , weet iemand hier of de ps5 freesync ondersteunt?
De PS5 zal VRR ondersteunen, wat jouw TV ook ondersteund volgens de spec sheetchiefchain schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:53:
Hallo ps5 vrienden, ik heb net een q90t Samsung gekocht met freesync ondersteuning , weet iemand hier of de ps5 freesync ondersteunt?
Ziet er vergelijkbaar uit als de, ondertussen verwijderde, Snap feature van de Xbox One. Het was een leuke featureKenny_026 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 07:25:
Patent vrijgekomen over second screen...
[YouTube: PS5 News - LEAKED Sony file reveals PS5 gameplay feature! (PS5 Gameplay Features)]
Source
Nou gelukkig zit er dan een patent op, dus is het blijkbaar tóch niet hetzelfde afgezien van er 'vergelijkbaar uitzien' 
dat was niet nodig...
dat was niet nodig...
[ Voor 27% gewijzigd door BM op 28-06-2020 16:52 ]
[quote]poor Leno schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:00:
Nou gelukkig zit er dan een patent op, dus is het blijkbaar tóch niet hetzelfde afgezien van er 'vergelijkbaar uitzien'
dat was niet nodig...
Maar goed, mag ik nu weer meepraten:
dat was niet nodig...
[ Voor 37% gewijzigd door BM op 28-06-2020 16:53 ]
Zullen we lief blijven voor die paar neutrale posters die hier nog durven te komen? We hoeven niet alles als een aanval te zien. Komt een beetje onzeker over.poor Leno schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:00:
Blijft toch moeilijk he, die drang om toch niet even een verkapt opmerkinkje te moeten maken?
Maar is vrr hetzelfde als freesync?Caayn schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:49:
[...]
De PS5 zal VRR ondersteunen, wat jouw TV ook ondersteund volgens de spec sheet
Ok, omdat je weer een neutrale handtekening hebtCaayn schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:16:
[...]
[Afbeelding]
Volgens mij niet, zijn twee verschillende implementaties. Ik was ook aan het kijken naar een nieuwe televisie, maar die HDMI 2.1-implementaties van de fabrikanten zijn toch enigszins beperkt. Niet de volledige bandbreedte of slechts een enkele HDMI 2.1-aansluiting. Sony heeft op zijn nieuwe oled-modellen zelfs helemaal geen HDMI 2.1-aansluiting. Dat zal volgend jaar ongetwijfeld anders zijn.
[ Voor 43% gewijzigd door NotSoSteady op 28-06-2020 17:02 ]
Haha nope, puur gebaseerd op de ervaringen van afgelopen tijd heDalim schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:45:
[...]
Zullen we lief blijven voor die paar neutrale posters die hier nog durven te komen? We hoeven niet alles als een aanval te zien. Komt een beetje onzeker over.
Gaan we hier nou ook lopen miepen over die 'niet volledige bandbreedte' HDMI 2.1 connecties van LG? Je verliest helemaal niks namelijk aan functionaliteit, behalve 12-bit ondersteuning waar en geen panelen voor zijn en geen content voor is. Lekker belangrijk dus.NotSoSteady schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:59:
[...]
Volgens mij niet, zijn twee verschillende implementaties. Ik was ook aan het kijken naar een nieuwe televisie, maar die HDMI 2.1-implementaties van de fabrikanten zijn toch enigszins beperkt. Niet de volledige bandbreedte of slechts een enkele HDMI 2.1-aansluiting. Sony heeft op zijn nieuwe oled-modellen zelfs helemaal geen HDMI 2.1-aansluiting. Dat zal volgend jaar ongetwijfeld anders zijn.
Some infinities are bigger than others.
Als een bedrijf zijn nieuwe televisies gaat downgraden dan neem ik dat zeker mee in mijn beslissing. Dat mag jij miepen noemen, maar LG laat weer eens zien LG te zijn. Ik bedank ze voor de panelen, maar voor de rest is het zeker niet mijn merk.Major_ton schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:02:
[...]
Gaan we hier nou ook lopen miepen over die 'niet volledige bandbreedte' HDMI 2.1 connecties van LG? Je verliest helemaal niks namelijk aan functionaliteit, behalve 12-bit ondersteuning waar en geen panelen voor zijn en geen content voor is. Lekker belangrijk dus.
- Chaoss
Hoe dan ook is het offtopic 
Deze skin ziet er wel vet uit:
[ Voor 87% gewijzigd door Chaoss op 28-06-2020 21:48 ]
Hoop sowieso wel dat er custom skins komen. Ik wil hem zwart maken.Chaoss schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:47:
[Afbeelding]
Verwijderd
Busje plastidip kopenbram1984 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:23:
[...]
Hoop sowieso wel dat er custom skins komen. Ik wil hem zwart maken.
Misschien komen ze straks wel met game-sets (game + covers). Alhoewel het bij de x360 volgens mij nooit echt van de grond is gekomen.bram1984 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:23:
[...]
Hoop sowieso wel dat er custom skins komen. Ik wil hem zwart maken.
Maar er zou sowieso toch wel een zwarte komen? Waren daar niet al foto's van vrijgegeven? Staat mij namelijk iets van bij.
Of via d-brand o.i.d.
Ik zie wel weer gebeuren dat als ik met Plasti-dip aan de gang ga, het resultaat er niet beter op wordt
-
ralph075 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:52:
[...]
Ok, omdat je weer een neutrale handtekening hebt
Ben je niet in de war met een fanmade mock-up? Sony heeft enkel nog de wit/zwarte versie laten zien. Uiteindelijk zal hij wel in andere kleuren beschikbaar komen maar ik verwacht het niet rond de launch.Edd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 00:28:
[...]
Misschien komen ze straks wel met game-sets (game + covers). Alhoewel het bij de x360 volgens mij nooit echt van de grond is gekomen.
Maar er zou sowieso toch wel een zwarte komen? Waren daar niet al foto's van vrijgegeven? Staat mij namelijk iets van bij.
Of ze moeten ineens aankondigen dat de zijpanelen eenvoudig te vervangen zijn en dat er rond launch andere varianten los te koop zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 29-06-2020 07:40 ]
Iets met aap, gouden ringChaoss schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:47:
[Afbeelding]
Probleem met die foto, het ziet er wel aardig uit vanaf dat perspectief, maar bekijk hem in 3D.. vind ik hem weer stuk minder, staand gaat nog wel, maar liggend is gewoon 'raar'.
https://sketchfab.com/3d-...b23a441ca93f44a8b06ec937b
Aftermarket zal genoeg beweging komen voor weer stickersets, of beetje creatief met een spuitbus kom een een aardig eindEdd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 00:28:
[...]
Misschien komen ze straks wel met game-sets (game + covers). Alhoewel het bij de x360 volgens mij nooit echt van de grond is gekomen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Mockup waarschijnlijk. Ze hebben officieel alleen de witte nog maar laten zien. Maar volgens sommigen hebben ze wel al een zwarte controller laten zien.Edd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 00:28:
[...]
[...]
Of via d-brand o.i.d.
Ik zie wel weer gebeuren dat als ik met Plasti-dip aan de gang ga, het resultaat er niet beter op wordt
bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:28:
[...]
Maar volgens sommigen hebben ze wel al een zwarte controller laten zien.
Caayn schreef op maandag 29 juni 2020 @ 07:36:
Ben je niet in de war met een fanmade mock-up? Sony heeft enkel nog de wit/zwarte versie laten zien. Uiteindelijk zal hij wel in andere kleuren beschikbaar komen maar ik verwacht het niet rond de launch.
Of ze moeten ineens aankondigen dat de zijpanelen eenvoudig te vervangen zijn en dat er rond launch andere varianten los te koop zijn.
Check, dat zou zomaar kunnen.. Ik heb idd wel wat langs zien komen aan foto's, maar was mij dan even niet duidelijk dat dit door een fan gemaakt was.bram1984 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:28:
Mockup waarschijnlijk. Ze hebben officieel alleen de witte nog maar laten zien. Maar volgens sommigen hebben ze wel al een zwarte controller laten zien.
* Edd gaat maar naar de lokale bouwmarkt om wat spuitbussen zwart in te slaan.
-
Wat een verschrikkelijk lelijk dingChaoss schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:47:
[Afbeelding]
In het wit valt 'ie nog al op, maar het begint te wennen. In het zwart zou al veel beter zijn. Komt vast wel, maar wel gek dat Sony die niet al bij launch aanbiedt.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Zo gek is het niet toch? Dat zou beteken dat Sony vier verschillende SKUs beschikbaar heeft op launch. Dat zou ik best veel vinden voor een console launch.Rossi46 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:02:
[...]
Wat een verschrikkelijk lelijk dingZoiets wil je toch niet in je woonkamer hebben staan...
In het wit valt 'ie nog al op, maar het begint te wennen. In het zwart zou al veel beter zijn. Komt vast wel, maar wel gek dat Sony die niet al bij launch aanbiedt.
Nouja de stijl en look is wit/zwart .. van alles.Rossi46 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:02:
[...]
maar wel gek dat Sony die niet al bij launch aanbiedt.
Dus daar gaan ze gewoon voor. Tzt. zal het idd wel komen waarschijnlijk, maar in het begin is dit gewoon hun nieuwe 'huisstijl'.
Interessante 3D render. Maar wel niet helemaal accuraat. Hij gaat er van uit dat de voet ook een bodemplaat heeft die overeenkomt met de hele onderkant van de console (als hij rechtstaat). In de officiële reveal is duidelijk te zien dat er geen zo'n bodemplaat is. De console lijkt echt puur op de ronde voet te rusten. Ook zijn de vents niet accuraat. In de reveal staan die veel schuiner dan in zijn model.
Ik blijf nog altijd benieuwd hoe die ene voet zowel voor staand als liggend zal gebruikt worden (wat wel een zekerheid is IMHO gezien de voet van de DE verschillend is). Ik blijf gokken op een ronde voet, die naar achteren nog een smalle plaat heeft om hem aan de achterkant van de console vast te klikken als je hem liggend wil gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 29-06-2020 10:19 ]
Ha cool
Ben wel benieuwd hoe ie eruit ziet zonder het witte omhulsel
Ben wel benieuwd hoe ie eruit ziet zonder het witte omhulsel
Geen idee of deze gast betrouwbaar is, misschien kan @bram1984 daar een uitspraak over doen. En je kan het ook geen leaks noemen, want het is maar een twitteraar die wat roept. Maar wel interessant gespreksvoer: https://www.givemesport.c...es-might-have-been-leaked
Kleine samenvatting van deze 'leaks':
€ 399/499 PS5 DE/PS5 SD
Dualsense zelfde prijs als DS4 (€60)
Pulse 3D lijkt de opvolger van de Platinum afgaand van de prijs (€ 179)
€ 399/499 PS5 DE/PS5 SD
De prijsdiscussie is redelijk saai aan het worden, maar dat hij tussen de 399.-en 599.- gaat kosten is vrij duidelijk. De prijs vind ik ook het minst interessante van de hele discussie. LekkerboeieDalim schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:56:
Geen idee of deze gast betrouwbaar is, misschien kan @bram1984 daar een uitspraak over doen. En je kan het ook geen leaks noemen, want het is maar een twitteraar die wat roept. Maar wel interessant gespreksvoer: https://www.givemesport.c...es-might-have-been-leaked
€ 399/499 PS5 DE/PS5 SD
Het is trouwens best lang geleden dat iemand komt melden welke prijs op de website van mediamarkt oid. staat. Wie durft?
Dat dus, want hij lult zo hard uit zijn nek :Dalim schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:56:
want het is maar een twitteraar die wat roept.
Ik was het vrij zeker, en heb het voor alle zekerheid nog eens opgezocht. De PS4 lanceerde eerst in Amerika en Europa, en daarna pas in Japan.Sony is a Japanese company. PlayStation is a Japanese brand. Sony PlayStation released in Japan first on December 3, 1994. There has never been a PlayStation console that did not release first in Japan. Never. PlayStation 5 will release in Japan first.
Tot zover zijn geloofwaardigheid.
Japan zat zelfs heel erg ver aan het einde volgens wiki 
Release date
NA: November 15, 2013
PAL: November 29, 2013
JP: February 22, 2014
Release date
NA: November 15, 2013
PAL: November 29, 2013
JP: February 22, 2014
[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 29-06-2020 11:10 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Jup, daar gaat zijn geloofwaardigheidTwixie schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:07:
[...]
Ik was het vrij zeker, en heb het voor alle zekerheid nog eens opgezocht. De PS4 lanceerde eerst in Amerika en Europa, en daarna pas in Japan.
Tot zover zijn geloofwaardigheid.
Laten we die prijsdiscussie maar overslaan inderdaad.
Ik doelde trouwens niet op de prijs van de PS5 zelf maar het verschil tussen de DE en SD en de positionering van de Pulse 3D.
Het enige interessante aan de prijs, imo, is dat vanaf dat moment de pre-orders open zullen gaan
Dat dus! Zit ook met smart te wachten op een officiele prijsaankondiging om deze reden!Caayn schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:16:
Het enige interessante aan de prijs, imo, is dat vanaf dat moment de pre-orders open zullen gaan
Ik wil eigenlijk eerst wel eens een fatsoenlijke teardown zien.. die prijs komt vanzelf wel
Iron Man doet vooral veel gokken en presenteert alles als feit. Het meeste ligt ook redelijk voor de hand, wat hij voorspelt. Hij was er in ieder geval zeker van dat het design niet getoond zou worden.Dalim schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:56:
€ 399/499 PS5 DE/PS5 SD
[Twitter: https://twitter.com/IronManPS5/status/1271190699149537285?s=20]
Het is gedeeld door IronManPS5, dus dan moet het wel waar zijn.Dalim schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:56:
€ 399/499 PS5 DE/PS5 SD
[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 29-06-2020 11:33 ]
Verwijderd
Waarom heb je er dan weinig aan ?Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:45:
Misschien is het al vaker voorbij gekomen, maar als die SSD 850 GB is op de PS5 heb je daar toch niet zoveel aan? Aangezien al die spellen minimaal 75gb zullen zijn lijkt me.
825GB en ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie, dan weet je het.Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:45:
Misschien is het al vaker voorbij gekomen, maar als die SSD 850 GB is op de PS5 heb je daar toch niet zoveel aan? Aangezien al die spellen minimaal 75gb zullen zijn lijkt me.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden