Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-10 23:24
Caayn schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:47:
[...]
Het is een tijdje geleden dat ik een game heb aangeschaft op PSN maar is het niet nog steeds region locked in de zin dat de DLC regio overeen moet komen met de regio van de game?

Dat plus het feit dat je vroeger niet kon switchen van regio met één account (geen idee of dat nu wel kan), waardoor je aankopen en licenties verspreid zijn over meerdere accounts (niet handig als je meerdere consoles hebt), heeft er voor gezorgd dat ik op PSN nooit serieus gebruik heb gemaakt van buitenlandse stores.
Ja dat klopt idd, ik heb zelf meteen in begin US account gemaakt en bijna al mijn games daar gekocht en is dus ook gewoon mijn hoofdaccount.

Heb ook PS+ op US account, ook vaker stuk goedkoper, daarnaast heb ik wel een NL account waarik heel af en toe een leuke aanbieding koop. Maar dan speel ik die games ook gewoon op mijn US account en is geen enkel probleem, mijn broertje heeft mijn oude PS4 staan en hij kan ook alle games van beide accounts spelen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34
bram1984 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 05:14:
[...]

Volgens mij werkt dat niet qua vertraging. Zou wel mooi zijn vanwege de ANC.

Nog een gevalletje "Smart Delivery" trouwens.

[Embed]
Alle games die vanaf juli gereleased worden moeten ps5 compatible zijn, dat is natuurlijk niet helemaal smart delivery maar ik verwacht eigenlijk bij alle wat grotere games wel een patch die minimaal de settings als draw distance en wat lighting trucjes omhoog gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-10 10:54
Exxus schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:32:
3D audio naar de AirPods Pro. Ik hoop dat Sony Bluetooth hoofdtelefoons van derden toestaat. Zo niet kan ik dit nog altijd oplossen via een externe Bluetooth receiver. Erg benieuwd naar de kwaliteit!
Ben je van plan om te gaan gamen met AirPods Pro? Ik gebruik ze zelf en ze klinken best aardig, maar voor gamen vind ik het wel echt te karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koning-Admiraal schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:32:
Digitale spellen zijn belachelijk duur.
Als je het geduld op kan brengen om een 1 jaar te wachten, dan kan digitaal ook een stuk goedkoper uitpakken.

Kijkende naar de PlayStation store gaan games van een 70 euro zo tot een 10tje of nog minder.

Wij spelen dan ook games helemaal grijs, hebben het geduld en zien er ook het gemak ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:33
Exxus schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:32:
3D audio naar de AirPods Pro. Ik hoop dat Sony Bluetooth hoofdtelefoons van derden toestaat. Zo niet kan ik dit nog altijd oplossen via een externe Bluetooth receiver. Erg benieuwd naar de kwaliteit!
Zo werkt het niet. De Apple versie werkt alleen als het wordt aangestuurd door een Apple apparaat, denk aan een spel als Fortnite op de telefoon. De Tempest engine gaat zelf 3D audio uitzenden. Dit betekent dat je stereo oortjes, hoofdtelefoon, soundbar, tv of receiver met leuke speakers al aangepaste audio gaan ontvangen voor je linker en rechter driver. Zelfs oortjes van 1 euro van de Action zullen 3D audio afspelen met de PS5. De kwaliteit van hetgeen het geluid moet produceren is het enige wat telt. Een zeer goede hoofdtelefoon zal waarschijnlijk het meest ideaal zijn, omdat je maar 2 oren hebt en stereo het meest accuraat kan worden geproduceerd. Bij een surround opstelling zal de PS5 nooit de precieze plaatsing van je speakers weten.

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 23-06-2020 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:51
Dat is op disc niet anders. Maar een jaar wachten is niet echt realistisch. Dan zit je bijvoorbeeld met spoilers of een multiplayer die al veel minder relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-10 10:54
Paprika schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:15:
[...]
Zo werkt het niet. De Apple versie werkt alleen als het wordt aangestuurd door een Apple apparaat, denk aan een spel als Fortnite op de telefoon. De Tempest engine gaat zelf 3D audio uitzenden. Dit betekent dat je stereo oortjes, hoofdtelefoon, soundbar, tv of receiver met leuke speakers al aangepaste audio gaan ontvangen voor je linker en rechter driver. Zelfs oortjes van 1 euro van de Action zullen 3D audio afspelen met de PS5. De kwaliteit van hetgeen het geluid moet produceren is het enige wat telt. Een zeer goede hoofdtelefoon zal waarschijnlijk het meest ideaal zijn, omdat je maar 2 oren hebt en ze het daardoor het meest accuraat kan worden geproduceerd.
De AirPods Pro werken ook gewoon met andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
NotSoSteady schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:16:
[...]

De AirPods Pro werken ook gewoon met andere apparaten.
Dat verandert niets aan de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:30

OzzieMann

PSN: OzzieMann

dutchgio schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:15:
Dat is op disc niet anders. Maar een jaar wachten is niet echt realistisch. Dan zit je bijvoorbeeld met spoilers of een multiplayer die al veel minder relevant is.
Mwah. Voor singleplayer heb ik zeker genoeg geduld. Ben nu met TLoU1 bezig, geen idee hoe het verhaal zich gaat ontvouwen. Heb lang genoeg gewacht want de digitale versie was helemaal "gratis" in de psplus.

Spellen die ik multiplayer wil kopen haal ik wel op release, maar dan inderdaad op mijn US of Brasil account.

Naarmate ik er meer over nadenk vind ik de DE versie eigenlijk genoeg. Maar als ik voor een 100 euro meer een uhd bluray speler ingebouwd kan krijgen ga ik waarschijnlijk toch voor de diskversie. En uiteraard houd ik dan de mogelijkheid om toch een game op disk te kopen welke ik dan weer kan doorverkopen als ik er klaar mee ben. Zo heb ik welgeteld netto 5 euro uitgegeven aan Uncharted 4 + die versie met die meiden binnen een aantal weken na release.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-10 23:24
dutchgio schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:15:
MP ja, maar spoilers? Ik heb Last of Us ergens 2 jaar geleden gespeelt op PS4, ik heb echt geen last gehad van enige vorm van spoilers, lijkt me echt iets waar jezelf naar op zoek moet.

Genoeg SP games die ik stukken later heb gekocht en echt niets van wist, Last Of Us 2 wil ik vast nog wel eens spelen, maar dan is het toch logisch dat ik nu niet in het Last Of Us 2 topic ga lezen of op een sub-reddit ga lezen. Dus vertel mij eens hoe een game gespoiled kan worden als jezelf niet achter de informatie aangaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom brengen ze de Last of Us 2, nu uit? En niet als bundel met de PS5 launch? Of zal het zo zijn dat dat een nog mooiere versie van het spel word voor de PS5?

Over PS5 gesproken, hier kan je er een gratis winnen. *snip* :w

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 23-06-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:56:
Waarom brengen ze de Last of Us 2, nu uit? En niet als bundel met de PS5 launch? Of zal het zo zijn dat dat een nog mooiere versie van het spel word voor de PS5?

Game stond al gepland voor eind mei ;) En daarvoor volgens mij nog eerder.
En het feit dat het einde geleaked is heeft ook niet echt geholpen

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 23-06-2020 11:14 ]

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34

Er zijn veel meer PS4s in omloop dus verkoop je veel meer games. Daarnaast komt er gewoon een patch dat je 'm ook op PS5 kunt spelen.

En die gratis ps5 link zou ik met een korrel zout nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 23-06-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:00:
[...]

Game stond al gepland voor eind mei ;) En daarvoor volgens mij nog eerder.
En het feit dat het einde geleaked is heeft ook niet echt geholpen
Oei, niks over vertellen... ik wist niet dat het einde geleaked was.

*snip* :w

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 23-06-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AapBart
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:09:
[...]<win hier een ps5 hyperlink verwijderd!!>
Ah, win-link is al verwijderd. Lekker snel mods!

[ Voor 49% gewijzigd door AapBart op 23-06-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Sluw schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:01:
[...]

Alle games die vanaf juli gereleased worden moeten ps5 compatible zijn, dat is natuurlijk niet helemaal smart delivery maar ik verwacht eigenlijk bij alle wat grotere games wel een patch die minimaal de settings als draw distance en wat lighting trucjes omhoog gooit.
Dat gaat over BC en niet een PS5 versie patch.

Over PS5 gesproken, hier kan je er een gratis winnen. [mbr]*snip* :w[/]
Omdat er 110 miljoen mensen met een PS5 zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Is er eigenlijk al iets bekend of de nieuwe f1 2020 versie ook afgespeeld kan worden op de ps5. Als je nu dus de ps4 versie koopt?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 08:55
NotSoSteady schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:06:
[...]

Ben je van plan om te gaan gamen met AirPods Pro? Ik gebruik ze zelf en ze klinken best aardig, maar voor gamen vind ik het wel echt te karig.
Eigenlijk wel ja :)
Voor mij is het meer dan voldoende. 3D ondersteuning is dan mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Oxigeon schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:40:
Is er eigenlijk al iets bekend of de nieuwe f1 2020 versie ook afgespeeld kan worden op de ps5. Als je nu dus de ps4 versie koopt?
De PS4 is BC, dus daar kan je wel vanuit gaan, helemaal zo'n recente titel. Of de game PS5 upgrades krijgt en of je die gratis via een patch kan downloaden, daarvoor zal je even moeten Googlen, maar dat lukt ongetwijfeld wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
https://blog.playstation....d-as-free-upgrade-to-ps5/
The GPU and CPU improvements on PS5 are exciting, but even more exciting is the introduction of an ultra-high speed SSD with lightning fast load speeds. This is a transformative improvement in consoles that will reduce load times down to one or two seconds and enable real-time streaming of massive worlds at ridiculously fast speeds. Without any optimization work, the loading and streaming of Marvel’s Avengers improved by an order of magnitude on PS5. When optimization is complete, loading content will be nearly instant, allowing players to seamlessly jump into missions anywhere in the game world. And as Iron Man flies through content-rich levels, higher resolution textures and mesh will stream in instantly, maintaining the highest possible quality all the way to the horizon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:10
*knip* offtopic.

[ Voor 97% gewijzigd door Chaoss op 23-06-2020 19:05 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-10 22:16
Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door mobygo76 op 23-06-2020 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:01
@Raem Ninja zal wel eens lachen nu, met al het geld van Mixer in z'n zakken, streamend van op het superieure platform Twitch :+

Anyway, we komen nu aan een korte 'downtime' periode tussen TLoU2 en GoT. Wellicht nog een beetje PS5 nieuws binnenkort? Volgende week (eerste week van juli)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10 23:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
In Augustus is er weer een state of play, ik vraag me af of er in juli überhaupt nog noemenswaardig nieuws naar buiten komt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:05:
In Augustus is er weer een state of play, ik vraag me af of er in juli überhaupt nog noemenswaardig nieuws naar buiten komt.
Is er eentje aangekondigd voor augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
bram1984 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:18:
[...]

Als jij er niet van weet dan vast niet :P
Heb je trouwens TLOU2 al uitgespeeld? Wat is je oordeel in een aantal woorden?

Edit: zie hier trouwens geen PlayStation event in Augustus staan dus volgens mij inderdaad nog niks aangekondigd

[ Voor 27% gewijzigd door Dalim op 23-06-2020 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Dalim schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:37:
[...]

Edit: zie hier trouwens geen PlayStation event in Augustus staan dus volgens mij inderdaad nog niks aangekondigd
Ik ben vlak bij het einde.... Paar woorden?

Absoluut meesterwerk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
bram1984 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:18:
[...]

Niet officieel, was een 'insider' die dit aangaf, hoe dan ook korreltje zout natuurlijk.

Maar goed als ze een event willen waar nog wat toekomstige games getoond worden dan wil je dat ook niet te dicht op het vorige event lijkt me. De inside xbox voor juli is ook gecancelled dus in dat opzicht is er ook geen druk voor Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
Chaoss schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:52:
[...]

Niet officieel, was een 'insider' die dit aangaf, hoe dan ook korreltje zout natuurlijk.

Maar goed als ze een event willen waar nog wat toekomstige games getoond worden dan wil je dat ook niet te dicht op het vorige event lijkt me. De inside xbox voor juli is ook gecancelled dus in dat opzicht is er ook geen druk voor Sony.
Wow je dropt ineens wel heel veel insider info. Xbox event in juli cancelled is nieuw voor mij. Geen publieke bron van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dalim schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:58:
[...]

Wow je dropt ineens wel heel veel insider info. Xbox event in juli cancelled is nieuw voor mij. Geen publieke bron van toevallig?
offtopic:
Of was dat die voor Juni? Was een tijdje geleden gewoon bekend gemaakt via de officiële kanalen. Juni of Juli was geannuleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 23-06-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Chaoss schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:23:
[...]

offtopic:
Of was dat die voor Juni? Was een tijdje geleden gewoon bekend gemaakt via de officiële kanalen. Juni of Juli was geannuleerd.
Er zou iets in juni geannuleerd zijn, maar niet bekend wat. De first party reveal die voor juli gepland staat gaat gewoon door ;)

En wat betreft de state of play, er was idd een insider die had gemeld dat Sony in augustus met een livestream incl prijs etc zou komen!

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Check. Achja blijft afwachten. Een State of play vind ik ook niet echt iets voor een prijs reveal, lijkt me meer iets voor games en gameplay. Jammer genoeg worden dit soort dingen relatief kort vantevoren bekend gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Interessant interview met de goeie ouwe Shawn Layden. (met baard tegenwoordig)
Shawn Layden: "I would welcome a return to the 12 to 15 hour AAA game"

TLoU2 bijvoorbeeld duurde 23u voor mijn eerste playthrough. Dat vind ik persoonlijk al aan de lange voor zo'n story driven game. Hoe langer de game (vind ik), hoe moeilijker het wordt om de focus van het verhaal te houden. Vond het ook wel opvallend dat de pacing in deze game iets minder is dan vorige ND games. Had soms echt het gevoel 'waar gaat dit over en hoe is dit nog relevant voor het verhaal'. GoW bijvoorbeeld vond ik persoonlijk ook iets te lang voor wat het is.
Sowieso ben ik wel fan van meer kortere games, die sneller gemaakt kunnen worden. *O*

Er is steeds de drang naar groter/beter, maar op een punt gaat dat ook moeten stoppen. Straks zitten we met games die standaard 8 jaar nodig hebben om te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Dalim schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:37:
[...]

Ik zit op een uurtje of 13. Tot nu toe een absoluut meesterwerk. Vooral technisch compleet weggeblazen. In tegenstelling tot @Anton.net vind ik de pacing echt perfect tot nu toe. Naughty Dog lijkt perfect met mijn leeftijd synchroon mee te groeien. Ik kan echt intens genieten van de rustige stukken. Het exploren. Supplies vinden. Briefjes lezen en kleine verhalen in de omgeving ontdekken. De combat daarentegen is ook gewoon next level en high octane adrenaline pumping. Nog nooit zoiets gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Anton.net schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:30:
Interessant interview met de goeie ouwe Shawn Layden. (met baard tegenwoordig)
Shawn Layden: "I would welcome a return to the 12 to 15 hour AAA game"

TLoU2 bijvoorbeeld duurde 23u voor mijn eerste playthrough. Dat vind ik persoonlijk al aan de lange voor zo'n story driven game. Hoe langer de game (vind ik), hoe moeilijker het wordt om de focus van het verhaal te houden. Vond het ook wel opvallend dat de pacing in deze game iets minder is dan vorige ND games. Had soms echt het gevoel 'waar gaat dit over en hoe is dit nog relevant voor het verhaal'. GoW bijvoorbeeld vond ik persoonlijk ook iets te lang voor wat het is.
Sowieso ben ik wel fan van meer kortere games, die sneller gemaakt kunnen worden. *O*

Er is steeds de drang naar groter/beter, maar op een punt gaat dat ook moeten stoppen. Straks zitten we met games die standaard 8 jaar nodig hebben om te maken.
Goed om eindelijk weer eens wat van Layden te horen. Jammer dat ie niet ingaat op de reden van zijn vertrek bij Sony maar wellicht doet ie dat ooit nog uit de doeken. Of niet.

Ik ben het grotendeels wel met hem eens. De kosten lopen uit de klauwen en ik snap ook niet dat games nooit duurder zijn geworden, al is het maar 5 a 10 euro. Ik heb persoonlijk ook liever een game die tussen de 15-20 uur duurt en binnen 3 jaar ontwikkeld kan worden dan een behemoth die 5 jaar of langer duurt om te maken om die 30+ uur maar aan te tikken. Persoonlijk vond ik TLOU2 ook iets te lang (deed er een kleine 30 uur over) maar aangezien het zo'n ambitieuze opzet heeft moest het ook bijna wel zo lang zijn.

Lastig dilemma en ik ben benieuwd wat de impact ervan gaat zijn bij de volgende generatie games op de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

bram1984 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:57:
[...]

De PS4 is BC, dus daar kan je wel vanuit gaan, helemaal zo'n recente titel. Of de game PS5 upgrades krijgt en of je die gratis via een patch kan downloaden, daarvoor zal je even moeten Googlen, maar dat lukt ongetwijfeld wel.
Dat hoeft dus niet. Ze zeggen dat alleen de top 100 games in speeltijd en games die vanaf half juli uitgebracht worden misschien BC zijn. Helaas maakt dit dus niet duidelijk of de game überhaupt draait op de ps5. Het is niet zo dat elke game daadwerkelijk bc is. Sommige games voegen ze pas een hele tijd later toe als ik het goed begrijp

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Anton.net
@Oxigeon Dat is dus niet waa-haaar! :P
Ze hadden (in maart!) slechts de top 100 getest op correcte werking van BC. De meeste andere games zouden ook BC moet zijn, ze hadden het gewoon nog niet getest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Je hoeft niet te reageren he.

[ Voor 89% gewijzigd door Bart ® op 24-06-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dalim
bram1984 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:27:
[...]

Jongens ik geef het op. Iemand die deze wil doen?
Ik had het ook al opgegeven, laat Sony het lekker zelf doen. Het is hun eigen schuld. :+

En ons gaat het overduidelijk hier op Tweakers al niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt er op dat er op de launch van de PS5 ook een M4 SSD van Samsung beschikbaar is die de lees en schrijf snelheden van de PS5 ondersteunt.

https://nl.hardware.info/...rdubbelen-dankzij-pcie-40

Prijs zal gelijk moeten liggen met de 970 Pro die voor 1TB rond de 370€ te koop is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Kenny_026 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:52:
Het lijkt er op dat er op de launch van de PS5 ook een M4 SSD van Samsung beschikbaar is die de lees en schrijf snelheden van de PS5 ondersteunt.

Prijs zal gelijk moeten liggen met de 970 Pro die voor 1TB rond de 370€ te koop is.
Een 'normale' SSD zal een stukje sneller moeten zijn, zodat er wat extra overhead is. Dit omdat de PS5 SSD o.a. 5 (dacht ik) verschillende prioriteiten kan aangeven voor data en een 'normale' SSD maar 2. Vandaar dat Sony ook heeft aangegeven dat ze zelf ook een lijstje zullen maken met schijven die volgens hen geschikt zijn voor gebruik met de PS5. De vraag is of 6.5 dan genoeg overhead biedt.

edit: en dan moet het ook nog passen

[ Voor 4% gewijzigd door nioz op 24-06-2020 08:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10 01:09

Martinspire

Awesomeness

Kenny_026 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:52:

Ah, dan weten we nu dus ongeveer wat het moet gaan kosten om de schijfruimte uit te breiden, gezien dat wel vergelijkbare prijzen zijn. Overigens is dit de Pro variant en niet de Evo variant, dus er zit nog wel wat flexibiliteit in. En gezien je niet elke SSD kan toevoegen, maar ze (waarschijnlijk) weer een (idiote) proprietairy aansluiting hebben, zegt het ook niet alles over de prijs natuurlijk. Maar als ze uitkomen op 350 voor 1TB en iets van 500 of zo voor 2TB, dan is dat toch wel prijzig...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anton.net
@Martinspire Het wordt gewoon m.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Wellicht dat je het erin kunt steken, maar dan krijg je net als bij de huidige generatie en een 5400 toeren schijf dat het gewoon allemaal kneiter traag wordt. Dan liever een sneller kaartje. Dat heb ik nu bij mijn Xbox ook en werkt gewoon prima.

Ik hoop dat je overigens gewoon 2 schijven kunt aansluiten. 1 trage en 1 snelle waarbij de snelle dan een soort swap-file heeft voor de trage schijf, zodat je toch wat makkelijker schijfruimte creëert zonder elke keer 100GB te downloaden.

Edit: als je bedoelt dat de naam M2 blijft, prima maar het ging me meer om de snelheid die ze halen met PCIe4 + SSD. Het is nog niet helemaal wat de PS5 heeft, maar komt wel in de buurt en maakt het qua prijzen ook wat beter te vergelijken, lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 24-06-2020 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
@Martinspire Jup, leggen ze allemaal uit in Road to Ps5. Dus ik verwijs je door naar die video :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:56:
[...]

gezien je niet elke SSD kan toevoegen, maar ze (waarschijnlijk) weer een (idiote) proprietairy aansluiting hebben, zegt het ook niet alles over de prijs natuurlijk.
De enige redenen waarom je ze niet allemaal kunt gebruiken is de fysieke dikte/hoogte.

Als Samsung bijv een te dik koelblok erop knalt, past t niet.

Daarnaast moet de snelheid/overhead idd ws ±7 GBs zijn, de aansluitingen worden allemaal universeel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
En dat laatste, de exacte benodigde snelheid van een extensie SSD, moet Sony nog zowel vaststellen als publiceren. Ze hebben een ruwe schatting afgegeven, maar zolang de console niet genoeg games heeft om de schijf te vullen, en ik ben er vrij zeker van dat dat 't geval is gezien ie nog niet eens uit is, is het dus even afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 24-06-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

bram1984 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:33:
[...]

Ik zit op een uurtje of 13. Tot nu toe een absoluut meesterwerk. Vooral technisch compleet weggeblazen. In tegenstelling tot @Anton.net vind ik de pacing echt perfect tot nu toe. Naughty Dog lijkt perfect met mijn leeftijd synchroon mee te groeien. Ik kan echt intens genieten van de rustige stukken. Het exploren. Supplies vinden. Briefjes lezen en kleine verhalen in de omgeving ontdekken. De combat daarentegen is ook gewoon next level en high octane adrenaline pumping. Nog nooit zoiets gespeeld.
Dat had ik ook, sommige encounters zijn zo intens dat ik regelmatig blij was dat er een flink stuk was met enkel exploren, beetje de keukenkastjes leegtrekken, briefjes lezen om je heen kijken gewoon ff weer rust.

Die balans hebben ze heel goed weten te vinden.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:29
Staat Sony ook vrij natuurlijk om een 'PS5 drive' uit te brengen voor de PS5, met hun eigen controller in die externe drive. Die onderdelen zitten dan toch al in massaproductie, kunnen ze nog wat extra extra produceren.

@Martinspire er is niks proprietary aan de m.2 interface voor externe ssd's op de PS5. Je kan zelfs een 'trage en goedkope' Crucial P1 van 1TB voor €110 erin zetten, alleen zul je daar geen PS5 games vanaf kunnen draaien. Maar wel weer ideaal als cold storage device zodat je snel een PS5 game die je wil spelen kan overzetten met bv 2GB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Flagg schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:58:
[...]

Dat had ik ook, sommige encounters zijn zo intens dat ik regelmatig blij was dat er een flink stuk was met enkel exploren, beetje de keukenkastjes leegtrekken, briefjes lezen om je heen kijken gewoon ff weer rust.

Ja, dat vond ik ook bij Uncharted 4. Precies wanneer ik denk, 'nou, nu ben ik weer even toe aan rust', gebeurt dat ook. En vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Flagg schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:58:
[...]

Door de intensiteit moet ik af en toe stoppen. Een sessie van 8 uur geeft me veel hoofdpijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Trishul schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:07:
Staat Sony ook vrij natuurlijk om een 'PS5 drive' uit te brengen voor de PS5, met hun eigen controller in die externe drive. Die onderdelen zitten dan toch al in massaproductie, kunnen ze nog wat extra extra produceren.

@Martinspire er is niks proprietary aan de m.2 interface voor externe ssd's op de PS5. Je kan zelfs een 'trage en goedkope' Crucial P1 van 1TB voor €110 erin zetten, alleen zul je daar geen PS5 games vanaf kunnen draaien. Maar wel weer ideaal als cold storage device zodat je snel een PS5 game die je wil spelen kan overzetten met bv 2GB/s.
Het lijkt me dat de meesten in dit topic toch wel willen weten wat het gaat kosten om de ruimte van bruikbare opslag uit te breiden zodat je er gewoon PS5 games op kunt draaien? Dan vind ik het wel relevant om te weten wat vergelijkbare opslag (voor zover mogelijk) voor PC qua prijs is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Die zal heel 2020 nog flink aan de prijs zijn, maar gezien de game line up gaat dat ook pas diep in 2021 of zelfs 2022 relevant zijn. Weten we de prijzen van de console al? Nee, dus wat maakt de prijs van de opslag over 2 jaar dan uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Martinspire schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:37:
[...]

Het lijkt me dat de meesten in dit topic toch wel willen weten wat het gaat kosten om de ruimte van bruikbare opslag uit te breiden zodat je er gewoon PS5 games op kunt draaien? Dan vind ik het wel relevant om te weten wat vergelijkbare opslag (voor zover mogelijk) voor PC qua prijs is...
Uiteraard, maar er zijn natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden. Mijn reactie was ook gericht op jouw stelling van 'proprietary' connector wat natuurlijk niet klopt. Je kunt straks een goedkope €100 nvme drive erin zetten of als je echt op release extra PS5 storage nodig hebt, kun je het zo duur maken als je wil. 3rd party drives die aan de PS5 spec voldoen zullen niet goedkoop zijn, maar als Sony ook met een eigen PS5 drive komt van bv €200 voor 825GB, dan is het niet meer zo interessant om te gaan voor een 980 pro van Samsung die dik €300 zal kosten.

Maar goed, van de next gen consoles is nog helemaal niks bekend van prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Trishul schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:50:
[...]

Uiteraard, maar er zijn natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden. Mijn reactie was ook gericht op jouw stelling van 'proprietary' connector wat natuurlijk niet klopt. Je kunt straks een goedkope €100 nvme drive erin zetten of als je echt op release extra PS5 storage nodig hebt, kun je het zo duur maken als je wil. 3rd party drives die aan de PS5 spec voldoen zullen niet goedkoop zijn, maar als Sony ook met een eigen PS5 drive komt van bv €200 voor 825GB, dan is het niet meer zo interessant om te gaan voor een 980 pro van Samsung die dik €300 zal kosten.

Ik betwijfel dat dat realistisch is, want dan zouden ze er flink verlies op maken. De componenten zijn hetzelfde als een reguliere SSD met alleen een nog duurdere controller. Daarnaast, als "Sony" (ze maken hem niet eens zelf) een M2 kaartje uitbrengt die sneller is voor minder geld dan kun je die net zo goed ook voor je pc kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Trishul schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:50:
[...]

Oh dan ben ik verkeerd ingelicht, ik dat dat Sony net als Microsoft voor een custom aansluiting had gekozen. Dus je kunt gewoon consumentenhardware aansluiten? Das wel nice.

Het is trouwens wel jammer dat je niet gewoon een USB-C aansluiting oid voor dit soort snelle hardware hebt. De nieuwe USB 3.2 standaard (of whatever de naam is) en de 4.0 niet snel genoeg daarvoor wellicht, maar dat had (mijns inziens) wel een handigere oplossing geweest, ook omdat je dan wat afstand tot de console kunt maken, want die nieuwe SSD stuff wordt echt heel warm. Mijn huidige SSD/HDD kastjes staan ook op hun zij zodat de warme lucht er beter af kan en wat verder weg van de console zodat die elkaar niet in de weg zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 24-06-2020 15:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bram1984
@Martinspire Hoe en door wie ben je dan geïnformeerd? Dat vraag ik me oprecht af. Hier op 20:50, letterlijk uitgelegd door Cerny. Gewoon een video die voor de hele wereld beschikbaar is op YouTube.
These are internal drives that you can get on the open market and install in a bay on the PlayStation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Martinspire schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:34:
[...]

Oh dan ben ik verkeerd ingelicht, ik dat dat Sony net als Microsoft voor een custom aansluiting had gekozen. Dus je kunt gewoon consumentenhardware aansluiten? Das wel nice.

Het is trouwens wel jammer dat je niet gewoon een USB-C aansluiting oid voor dit soort snelle hardware hebt. De nieuwe USB 3.2 standaard (of whatever de naam is) en de 4.0 niet snel genoeg daarvoor wellicht, maar dat had (mijns inziens) wel een handigere oplossing geweest, ook omdat je dan wat afstand tot de console kunt maken, want die nieuwe SSD stuff wordt echt heel warm. Mijn huidige SSD/HDD kastjes staan ook op hun zij zodat de warme lucht er beter af kan en wat verder weg van de console zodat die elkaar niet in de weg zitten.
Er zit USB-C op de PS5....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Kenny_026 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:07:
[...]

Er zit USB-C op de PS5....
Hij doelt op het feit dat je voor zeg 7.5GBps een USB spec nodig hebt die 60Gbps ondersteunt en die bestaat niet.
Het is trouwens wel jammer dat je niet gewoon een USB-C aansluiting oid voor dit soort snelle hardware hebt. De nieuwe USB 3.2 standaard (of whatever de naam is) en de 4.0 niet snel genoeg daarvoor wellicht, maar dat had (mijns inziens) wel een handigere oplossing geweest, ook omdat je dan wat afstand tot de console kunt maken, want die nieuwe SSD stuff wordt echt heel warm.
Hij noemt nergens de PS5 of het gebrek aan aansluitingen op de PS5...

[ Voor 46% gewijzigd door Paprika op 24-06-2020 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
Martinspire schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:34:
[...]

Om afstand te creëren zou je voor een Frankenstein oplossing kunnen kiezen: riser cable van bv 50cm van de nvme interface naar de SSD. Maar aangezien deze achter een klep zit in de PS5 en Sony veel aandacht heeft besteed aan koeling, denk ik dat de ssd's ook goed gekoeld zullen zijn.
USB 3.2 is wel fijn i.c.m. een externe Samsung T7 SSD zodat je snelle, relatief goedkope storage hebt voor je PS4 library.

Aan de voorkant van de PS5 zit naast een USB-A poort trouwens ook een USB-C poort. Er is nog niet bekend wat de spec is van die laatste poort, maar gezien de icoontjes lijkt het wel USB-PD te ondersteunen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:58
Maichel schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Ik denk ook niet dat dit gaat werken, helaas...zou wel top zijn ja.

Pfff, kom maar op met die preorder optie....gas erop!
@Exxus Beetje off-topic, maar ik gebruik de Genki Audio-adapter op mijn Nintendo Switch om mijn 1e gen. AirPods te gebruiken. Met de meegeleverde USB-A naar USB-C adapter kan ik de Genki Audio-adapter ook gebruiken op mijn PS4 omdat deze herkend worden als USB-audioapparaat.
Ik verwacht dat dit op de PS5 dit niet zal blokkeren, het is wel jammer als Sony dit niet toevoegd aan de PS5.

[ Voor 4% gewijzigd door VirinR op 24-06-2020 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 13:16
Deze moet misschien maar eens in de TW :). Is toch wel een must-watch. Om te beginnen omdat het een hoop zaken over de PS5 heel concreet uitlegt, en ik dan liever heb dat toogpraat hier gebaseerd is op feiten ipv verzinsels (zelfs al is dat in de echte wereld ook niet zo :)).
Maar ook omdat je er eigenlijk ontzettend veel uit kan leren over hoe games ontwikkeld worden, en met welke uitdagingen die developers rekening moeten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
maramsp schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:47:
Ik heb bewust in februari een 1080p tv aangeschaft omdat ik op een 4k tv tijdens het gamen moeite heb de ondertiteling te lezen.
...
Moet ik een hele nieuwe tv gaan aanschaffen als ik de ps5 wil gebruiken, of kan ik zolang ik maar bij 1080p blijf mijn huidge tv blijven gebruiken in combinatie met de ps5?
Ik snap die eerste zin niet goed. Het is niet omdat games in 4K zijn dat de ondertitels ineens kleiner zijn. De ondertitels zijn vaak (te) klein omdat developers ze gewoon zo klein gemaakt hebben. Het is niet zo dat die ineens dubbel zo groot worden in 1080p vergeleken met 4K. Idem met alle menus/HUDs enz. In theorie kan een developer wel kleinere tekst gebruiken op een 4K resolutie maar het nut daarvan is nagenoeg nihil want je moet ook nog altijd 1080p ondersteunen. Het enige verschil in 99% van de games (if not 100%) tussen spelen in 1080p en 4K is dat bij 4K gewoon alles veel gedetailleerder is.

De enige oplossing is dan ook niet 1080p ipv 4K, maar wel een grotere TV of dichterbij gaan zitten. Ik zat overigens in hetzelfde schuitje. Ik had vroeger een 48" 1080p TV, en er waren echt games waar ik de hints en andere on-screen tekst gewoon niet kon lezen (was bvb zo bij Star Wars Battlefront). Later een upgrade gedaan naar een 65" 4K TV en dat was al een pak beter. Ik zit overigens zo'n 3m van mijn TV vandaan.

Ivm PS5. Die zal volgens mij ook gewoon 1080p ondersteunen. Een voordeel is dan overigens dat je mogelijk veel hogere framerates zult hebben, vermoed ik. Dus games die maar 30fps halen in 4K, kunnen dan gerust 60fps halen op 1080p. Zelfs vandaag is het al zo dat je op de PS4 Pro een boost-mode hebt om games op 1080p vlotter te laten draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
Twixie schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:43:
[...]

Deze moet misschien maar eens in de TW :). Is toch wel een must-watch. Om te beginnen omdat het een hoop zaken over de PS5 heel concreet uitlegt, en ik dan liever heb dat toogpraat hier gebaseerd is op feiten ipv verzinsels (zelfs al is dat in de echte wereld ook niet zo :)).
Maar ook omdat je er eigenlijk ontzettend veel uit kan leren over hoe games ontwikkeld worden, en met welke uitdagingen die developers rekening moeten houden.
Ik ben bang dat het niet veel zal helpen, helaas.
Ten eerste omdat het heel technisch is en een leek grote delen niet zal begrijpen (ik begreep ook niet alles).
Ten tweede omdat even iets Googlen voor sommige al te veel gevraagd is en die zullen dan zeker niet eerst een video van een uur kijken. Dit is verder geen verwijt aan wie dan ook, is gewoon de menselijke aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:50:
@Martinspire Hoe en door wie ben je dan geïnformeerd? Dat vraag ik me oprecht af. Hier op 20:50, letterlijk uitgelegd door Cerny. Gewoon een video die voor de hele wereld beschikbaar is op YouTube.

[...]

[YouTube: Playstation 5 System Specs Deep dive tech talk with Mark Cerny]
Ik heb niet de hele video gekeken omdat ik hem simpelweg te saai vond. Ik heb wat artikelen gelezen over de inhoud, maar daar zal het wel verkeerd gemeld zijn. Big whoop.

Een heleboel van het SSD blabla heb ik doorgespoeld omdat ik het niet bijster interessant vond.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 24-06-2020 18:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:18:
[...]

Ik heb niet de hele video gekeken omdat ik hem simpelweg te saai vond. Ik heb wat artikelen gelezen over de inhoud, maar daar zal het wel verkeerd gemeld zijn. Big whoop.

Een heleboel van het SSD blabla heb ik doorgespoeld omdat ik het niet bijster interessant vond.
Nouja 'big whoop', in de zin van dat hier de afgelopen maanden zoveel onzin door mensen is geroepen door dit soort geneuzel :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Maar soms twijfel ik dan wel: not sure if trolling or just uninformed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
Trishul schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:46:
Maar soms twijfel ik dan wel: not sure if trolling or just uninformed...
Voordeel van de twijfel dan. Van sommige mensen kan je weten of het trollen is, dat is hier niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Zolang we ze maar niet voeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paprika
Martinspire schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:37:
[...]

Martinspire schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:18:
[...]
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Digital foundry schat de prijs van de gewone versie op 499-549:

499,- zou mij echt alles meevallen, ook bij 549 plaats ik een pre order. Bij een prijs boven de 600 wacht ik af denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:17:

[YouTube: PlayStation 5 vs PS5 Digital Edition: A Cheaper Price For a Discless Machine?]

499,- zou mij echt alles meevallen, ook bij 549 plaats ik een pre order. Bij een prijs boven de 600 wacht ik af denk ik.
Ik ga tot 800, so I'm good. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Chaoss schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:17:

[YouTube: PlayStation 5 vs PS5 Digital Edition: A Cheaper Price For a Discless Machine?]

Voor mij zijn eigenlijk alleen de launch games doorslaggevend. Moet geen 1000€ worden natuurlijk, maar ik ga zelfs geen 300€ uitgeven om enkel mijn oude games op 60 fps te kunnen spelen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:42
bram1984 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:24:
[...]

Ik ga tot 800, so I'm good. 8)
Maar wat nou als het 850 euro is? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
yinx84 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:51:
[...]

Maar wat nou als het 850 euro is? :D
Take my money 😊

@bram1984 staat dan ook gewoon in de winkel 😊

Ik ga uit van 1050€ op dit moment.

PS5 550€
Ssd 375€
Dualsense 75€
Charging dock 50€

[ Voor 18% gewijzigd door Kenny_026 op 25-06-2020 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Met zo'n prijs sla ik m echt wel over voorlopig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:11
onee 550 komt die hier 100% zeker

ik heb al 600a700 voor de ps5 console apart gezet.
nu nog wat apart zetten voor de games.

want tot nu toe komt de ps5 hier eerder dan de xbox (tenzij ms mij weet over te halen in juli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik snap wel niet waarom iemand op launch day dergelijk bedrag zou uitgeven voor een extra SSD. Sowieso gaan er al weinig PS5 games zijn, die je per definitie vanaf de SSD moet draaien. Dus tenzij je er ook een hoop PS4 games wil op gooien zal die built-in SSD gewoon volstaan.

Kan je beter €275 sparen en voor €100 een externe 4TB drive kopen en games dan naar de SSD copiëren op het moment dat je ze ook daadwerkelijk gaat spelen. Doe ik nu exact zo op mijn PS4 Pro (1TB SSD intern + 4TB HDD extern) en dat werkt prima. Als ik een nieuw game uitprobeer, draai ik het gewoon rechtstreeks van de HDD en als het een blijvertje is, zet ik die wel over op de interne SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:37
Kenny_026 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:58:
[...]

Take my money 😊

PS5 550€
Dualsense 75€
Charging dock 50€
Zoiets voor mij sowieso! Heb nu ook die orginele charging dock. Echt super fijne accessoire. Weet niet of het hier al voorbij gekomen is, maar zou 2x een Dualsense op die oude passen?

Verder nog wel benieuwd naar die nieuwe headset. Maar geloof niet dat ik die gelijk zal kopen. Gebruik ik nu ook zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Twixie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:30:
[...]

Ik snap wel niet waarom iemand op launch day dergelijk bedrag zou uitgeven voor een extra SSD. Sowieso gaan er al weinig PS5 games zijn, die je per definitie vanaf de SSD moet draaien. Dus tenzij je er ook een hoop PS4 games wil op gooien zal die built-in SSD gewoon volstaan.

Kan je beter €275 sparen en voor €100 een externe 4TB drive kopen en games dan naar de SSD copiëren op het moment dat je ze ook daadwerkelijk gaat spelen. Doe ik nu exact zo op mijn PS4 Pro (1TB SSD intern + 4TB HDD extern) en dat werkt prima. Als ik een nieuw game uitprobeer, draai ik het gewoon rechtstreeks van de HDD en als het een blijvertje is, zet ik die wel over op de interne SSD.
Weet je hoe stoer ik ben in mn vriendengroep als ik kan zeggen dat ik een PS5 met 2TB storage heb :)

Nee maar ik vind storage over het algemeen nooit zonde geld. Ik kocht in mn PS4 Pro begin dit jaar een 2TB SSD. Ze verklaarde me voor gek omdat het misschien niet in de PS5 zou passen. Hebben ze achteraf gelijk in maar ik heb gewoon nog een desktop/laptops in huis die het prima kunnen gebruiken. Met die M2 zal dat niet anders gaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
De kans bestaat ook dat Sony dit jaar geen enkele SSD als 'compatible voor PS5 games' gaat bestempelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton.net
De evolutie van die drives gaat nu in een stroomversnelling komen door de next gen consoles. Gewoon 1-2 jaar wachten met zoiets te kopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik hou rekening met circa €1000,- dan kan het alleen maar mee vallen.

Wil in eerste instantie PS5 (digital), extra controller, de headset en 2 spellen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:05
Kenny_026 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:45:
[...]

Weet je hoe stoer ik ben in mn vriendengroep als ik kan zeggen dat ik een PS5 met 2TB storage heb :)
Gelukkig zijn er hier ook oudere spelers die deze drang niet meer hebben (of op z'n minst in staat zijn deze op rationele gronden te onderdrukken).
Onder deze oudere spelers zullen zich ook pappa en mamma's bevinden die dit niet zonder slag of stoot verkocht krijgen aan hun kind(eren).

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De discussies over die prijzen zijn altijd zo raar. Mensen spenderen met gemak 1000+ euro voor een stomme smartphone, maar zodra er een apparaat op de markt komt die PS3/4/5 games, dvd's, blu-rays en 4k blu rays kan afspelen mag de prijs niet al te hoog liggen. Ook al gaat zo'n apparaat op z'n minst 5 jaar mee. En alle mensen die klagen over een te hoge prijs lopen straks ook weer te klagen over een 'vliegtuig dat opstijgt' als er een goedkope PS5 op de plank staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
ariekanari schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:24:
[...]

Gelukkig zijn er hier ook oudere spelers die deze drang niet meer hebben (of op z'n minst in staat zijn deze op rationele gronden te onderdrukken).
Onder deze oudere spelers zullen zich ook pappa en mamma's bevinden die dit niet zonder slag of stoot verkocht krijgen aan hun kind(eren).
Jong, ik zeg het toch ook met een knipoog.

Ik ben zelf een oudere gamer en hoef gelukkig niets te verantwoorden. Ik hou gewoon van voldoende opslag en leg een extra 400€ apart zodat mn PS5 meer opslag heeft dan de karige 825GB. Hoeft toch geen discussiepunt te worden? Ben heus niet die enige...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:27:
De discussies over die prijzen zijn altijd zo raar. Mensen spenderen met gemak 1000+ euro voor een stomme smartphone, maar zodra er een apparaat op de markt komt die PS3/4/5 games, dvd's, blu-rays en 4k blu rays kan afspelen mag de prijs niet al te hoog liggen. Ook al gaat zo'n apparaat op z'n minst 5 jaar mee. En alle mensen die klagen over een te hoge prijs lopen straks ook weer te klagen over een 'vliegtuig dat opstijgt' als er een goedkope PS5 op de plank staat.
Vooral heel persoonlijk. Ik verbaas me altijd over mensen die klagen over slechte wifi maar niet 200€ uit willen geven voor een paar unifi ap’s. Dit terwijl er 4 tablets, 4 telefoons, 3 laptops, een gameconsole een wireless deurbel in huis zijn van 5k plus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Laatst online: 15:10
Is BC voor de DualShock 4 eigenlijk al bevestigd? Op termijn wil ik ook wel een tweede DualSense halen, maar met launch voldoet een DS4 voor mij prima als tweede controller.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:29:
[...]
een wireless deurbel in huis zijn van 5k plus...
Das een dure deurbel :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:27:
Mensen spenderen met gemak 1000+ euro voor een stomme smartphone
Daar komt de smartphone opmerking weer. Die 'stomme' smartphone kan wel iets meer dan die 'slimme' console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Raem schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:30:
Is BC voor de DualShock 4 eigenlijk al bevestigd? Op termijn wil ik ook wel een tweede DualSense halen, maar met launch voldoet een DS4 voor mij prima als tweede controller.
Ik hoop het ook. Ik heb hier nog twee DualShock 4 controllers waarvan er 1 nog in een perfecte staat is en waarvan de ander eigenlijk ook nog in een goede staat is en in ieder geval vlekkeloos werkt. Dus kan me best voorstellen dat ik met die in perfecte staat verkerende DualShock 4 nog wil blijven gamen.

Maar goed, ik zie het te zijner tijd wel. Verwacht eigenlijk dat ik de PS5 niet bij launch ga halen (heb ik bij de PS4 ook niet gedaan) en dat ik pas instap zodra Horizon: Forbidden West uitkomt. Dus als die eind 2021 uitkomt in combinatie met een zwarte PS5 zou ik helemaal tevreden zijn.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
Raem schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:30:
Niet officieel bevestigd volgens mij, maar de verwachting is van wel. Er zijn zelfs geruchten dat de Dualsense ook op de PS4 zal werken, maar daar verwacht ik weer niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dalim schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:38:
[...]

Niet officieel bevestigd volgens mij, maar de verwachting is van wel. Er zijn zelfs geruchten dat de Dualsense ook op de PS4 zal werken, maar daar verwacht ik weer niks van.
De DS4 werkte ook op de PS3, het was niet perfect en je moest zorgen dat je PS4 niet tegelijkertijd aanstond anders konden de PS3 en PS4 tegelijkertijd input vanaf de DS4 gaan verwerken. Maar het werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Caayn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:41:
[...]
De DS4 werkte ook op de PS3, het was niet perfect en je moest zorgen dat je PS4 niet tegelijkertijd aanstond anders konden de PS3 en PS4 tegelijkertijd input vanaf de DS4 gaan verwerken. Maar het werkte :)
Is dat zo ja? Er zijn namelijk nog steeds een paar PS3 titels die ik wil spelen en het zou wel fijn zijn als dat met de DS4 kan. Vond die controller echt een flinke vooruitgang in vergelijking met de DS3.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
dvd-linden schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:43:
[...]

Is dat zo ja? Er zijn namelijk nog steeds een paar PS3 titels die ik wil spelen en het zou wel fijn zijn als dat met de DS4 kan. Vond die controller echt een flinke vooruitgang in vergelijking met de DS3.
Ja. Ik heb The Last of Us een keer geprobeerd met de DS4. Volgens mij was er alleen een dingetje met de zaklamp, maar dat weet ik niet precies meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-10 17:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
Caayn schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:41:
[...]
Oh kijk eens aan, misschien is het dan toch niet zo onwaarschijnlijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
En toch vind ik dat de vergelijking ergens een heel klein beetje klopt.
Je moet een onderscheid maken tussen functionaliteit en waarde die men hecht aan een voorwerp.
Een smartphone van 1000 euro biedt namelijk niet veel meer functionaliteit dan een smartphone van 250 euro. Toch zijn mensen bereid om een meerprijs van 100,300 of 750 euro te betalen, voor eigenlijk vooral een beetje extra gebruiksgemak en statussymbool. Maar biedt dat beetje extra gebruiksgemak, objectief gezien, dan echt, een extra functionaliteit van 500 euro? Ik zou zeggen van niet. Maar mensen hechten, psychologisch gezien, blijkbaar wel een extra waarde van 500 euro aan dat beetje gebruiksgemak. En hoe komt dat? Omdat smartphone fabrikanten in staat zijn om jaarlijks die psychologische grens met 50 euro op te trekken, waardoor de psychologische impact van een hogere prijs niet zo groot lijkt.

Als er jaarlijks een nieuwe console zou uitkomen die 50 euro duurder was, dan was 1000 euro misschien wel de standaardprijs geweest. ""want ja, zoveel kost een console nu eenmaal..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Paprika schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:43:
[...]

Voor een 'gamer' wel ja. Voor de massa (lees: voornamelijk jeugd die Fifa en Fortnite spelen) geldt dat er echt wel een verschil zit tussen 250-400 euro om beide kinderen 1 cadeautje te geven (vaak een pakket met een spel, 1 of 2 controllers etc) en 800+.
Dat klopt wel, massa adoptie komt vaak pas op gang als de nieuwe consoles onder de 399 duiken. De eerste batches worden vaak gekocht door de hardcore of mensen die gewoon veel geld hebben die bereid zijn 500/600/700 neer te leggen voor een nieuwe console.
Pagina: 1 ... 79 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden