Ja dat klopt idd, ik heb zelf meteen in begin US account gemaakt en bijna al mijn games daar gekocht en is dus ook gewoon mijn hoofdaccount.Caayn schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:47:
[...]
Het is een tijdje geleden dat ik een game heb aangeschaft op PSN maar is het niet nog steeds region locked in de zin dat de DLC regio overeen moet komen met de regio van de game?
Dat plus het feit dat je vroeger niet kon switchen van regio met één account (geen idee of dat nu wel kan), waardoor je aankopen en licenties verspreid zijn over meerdere accounts (niet handig als je meerdere consoles hebt), heeft er voor gezorgd dat ik op PSN nooit serieus gebruik heb gemaakt van buitenlandse stores.
Heb ook PS+ op US account, ook vaker stuk goedkoper, daarnaast heb ik wel een NL account waarik heel af en toe een leuke aanbieding koop. Maar dan speel ik die games ook gewoon op mijn US account en is geen enkel probleem, mijn broertje heeft mijn oude PS4 staan en hij kan ook alle games van beide accounts spelen zonder problemen.