Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:46:
Het komt op mij wel aanneembaar over. Enige wat wat me gek lijkt is geen mondkapjes?
Zijn die verplicht in Japan als je binnen bent? Hier toch ook alleen in het ov?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Raem schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:47:
De vorm lijkt me iets te recht op die foto. Misschien is het perspectief, maar als je dit bekijkt heb ik toch het idee dat je meer vorm zou moeten zien, ook bij een zijaanzicht.

[Afbeelding]
Maar wat als de voet er niet onder zit en je kijkt vn de zijkant, vanaf de zijkant zie je de curves niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 00:04:
[...]

Maar wat als de voet er niet onder zit en je kijkt vn de zijkant, vanaf de zijkant zie je de curves niet.
Hij is ietsje gebold over het geheel (?) volgens mij, maar niet echt noemenswaardig.. En hij loopt enkel behoorlijk weg aan de onderkant aan de voorkant.. En op de foto zie je qua schaduw op die plek alsof het lijkt dat ie daar inderdaad weg loopt.

Maar goed, bij zo'n foto weet je t toch niet altijd. Ik vind t wel vaag dat die mensen met hun smoel dan op de foto gaan staan, als het om een 'leak' zou gaan.. Dat zou betekenen dat Sony hier toestemming voor heeft gegeven.. En in dat geval, zou het dan niet een betere foto zijn? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enhance !

toch een fake ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwMsI3RTpXkiQagUXB_jx41WTWU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cdnbyBOtomseUqNs9IIkzYWg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Prima formaatje hoor. Ik zet hem lekker rechtop achter de TV, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:14

Oxigeon

En zo is dat!

Fake dus. Voor het zien van deze foto dacht ik dit al. Welke idioot gaat met een product op de foto wat eigenlijk nog niet gezien mag worden. Je weet dat je je baan kwijt bent na het uploaden van de foto.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spartex schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:24:
Ziet er fake uit als je het mij vraagt
De foto fake is, want kijk eens goed naar de man zijn linkerhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:36:
[...]

De foto fake is, want kijk eens goed naar de man zijn linkerhand.
Ik heb zojuist goed gekeken naar zijn linkerhand. Wat zou me moeten opvallen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Goed gezien, hij is inderdaad fake.
Dit is de echte foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VciAMyjpZ05PL3-zJa_-24QudAM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NUFcaacHnjX3miGJWY4Nipf6.jpg?f=user_large
Oxigeon schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:17:
[...]

Fake dus. Voor het zien van deze foto dacht ik dit al. Welke idioot gaat met een product op de foto wat eigenlijk nog niet gezien mag worden. Je weet dat je je baan kwijt bent na het uploaden van de foto.
In de echte foto zie je dus ook niet wie de leaker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:53
Die zag ik op resetera ook voorbij komen, maar wat betekent dit eigenlijk?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:14

Oxigeon

En zo is dat!

Raem schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:16:
[...]

Dat weet ik ook niet echt. Maar volgens mij laat dit de kleuren in een andere weergave zien. Mocht dan een plaatje erin geplakt zijn is deze zwart omdat dit dezelfde kleur is ofzo?

Want elke andere kleur in de afbeelding wordt door streepjes weergeven.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 27-10 20:23
Raem schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:16:
[...]
Ik vermoed dat het een of ander algoritme is dat de ruis in een foto laat zien. Denk dat hoe witter de pixel, hoe meer de pixel uit de foto verschilt van de omliggende pixels. Daardoor zie je ineens dat de ruis van de vermeende PS5 een pak lager is, en dus wellicht er gewoon met Photoshop opgekleefd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nee het betekend dat de PS5 toch zwart is 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Blijkbaar is het een forensics methode genaamd Error Level Analysis :
https://fotoforensics.com...62ee5afa560fab31e5.736712

Origineel is het op Resetera gepost, en daar claimt een verified user dat het wel degelijk echt is : https://www.resetera.com/...t-from-the-factory.231352

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Vanmorgen mijn PS5 binnengekregen *O*
Krijg hem alleen niet aan de praat......Hoor hem alleen blazen, maar geen beeld :/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oZ96ZbQ_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

fuck wat flauw :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:39
Eigenlijk maakt het ook niet veel uit of het echt is of niet, want we hebben toch niet veel aan die foto :P
Het is een foto van de zijkant waar je verder niets op ziet.
De grootte zal ongeveer wel kloppen ja, maar daar zijn al eerder schattingen over gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
Die is hier al eens gepasseerd, denk ik. Maar de gelijkenis is wel frappant ja :). (EDIT: dat is dus over die airco :)).

Hoe meer ik de versie met disklezer zie, hoe lelijker ik hem wel vind. Ik snap eigenlijk niet waarom ze de lezer niet in het zwarte stuk ingebouwd hebben, en dat zwarte stuk breder gemaakt bij die versie. Dan kon je mooi de symmetrie van die witte panels behouden.

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 20-06-2020 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:33
Twixie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:08:
Die is hier al eens gepasseerd, denk ik. Maar de gelijkenis is wel frappant ja :). (EDIT: dat is dus over die airco :)).

Hoe meer ik de versie met disklezer zie, hoe lelijker ik hem wel vind. Ik snap eigenlijk niet waarom ze de lezer niet in het zwarte stuk ingebouwd hebben, en dat zwarte stuk breder gemaakt bij die versie. Dan kon je mooi de symmetrie van die witte panels behouden.
omdat je nu meer onderdelen universeel kunt bouwen en alleen de rechterkant anders moet maken, anders had je voor beide consoles het hele middengedeelte anders moeten produceren. zal wel duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
RubenSaurus schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:41:
[...]
omdat je nu meer onderdelen universeel kunt bouwen en alleen de rechterkant anders moet maken, anders had je voor beide consoles het hele middengedeelte anders moeten produceren. zal wel duurder zijn.
We moeten natuurlijk het eindproduct nog afwachten, maar ik betwijfel sterk dat die versie met disk identiek gaat zijn als die zonder, maar dan met ahw een bluray-speler opgeschroefd. De zwarte behuizing gaat ook voor die met disk uit 1 stuk bestaan, en dus behoorlijk verschillen van de DE. Dat wit is gewoon een plate, en daarachter zit gewoon de zwarte behuizing zoals je die in het midden ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55
Twixie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:08:
Als ze verticaal staan vind ik de versie met disklezer ook niet mooi. Maar op de horizontale stand lijkt het juist weer wel te kloppen. Dan vind ik het zwevende van de DE juist weer een beetje vreemd ogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXI5_Fw85tBopCD7kh6kPj5QqZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63AjI2Xndj3MOMFyLRZwgbPz.jpg?f=fotoalbum_large

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik vraag me overigens wel af hoe die voet bevestigd wordt. Kan bijna niet anders dan langs de achterkant te zijn. Want je wil daar in die witte plaat nergens gaten o.i.d. voorzien, die je dan ineens open en bloot te zien krijgt als je hem verticaal zet.

Ik las ook sommigen die er precies van uit gingen dat het dezelfde voet is die zowel de horizontale als verticale stand ondersteunt, maar dat lijkt me ook heel lastig. Die witte plaat is volledig gekromd, dus moet de voet die komming meevolgen, terwijl de onderkant in staande positie wellicht gewoon vlak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nahja lijkt me ook niet onmogelijk dat er gewoon 2 voetjes bijzitten. Of dat alleen de horizontale voet erbij zit en dat je de verticale moet kopen, die is bij de PS4 ook optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:34

Edd

Twixie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:57:
Ik vraag me overigens wel af hoe die voet bevestigd wordt. Kan bijna niet anders dan langs de achterkant te zijn. Want je wil daar in die witte plaat nergens gaten o.i.d. voorzien, die je dan ineens open en bloot te zien krijgt als je hem verticaal zet.
Ik vermoed gewoon met zwaartekracht en dat deze niet erin geklikt wordt.
Ik las ook sommigen die er precies van uit gingen dat het dezelfde voet is die zowel de horizontale als verticale stand ondersteunt, maar dat lijkt me ook heel lastig. Die witte plaat is volledig gekromd, dus moet de voet die komming meevolgen, terwijl de onderkant in staande positie wellicht gewoon vlak is.
Ik zou zeggen: kijk eens een paar posts boven je waar de PS5 verticaal staat.
Je ziet duidelijk een golving in de stand, waarbij deze zelfs verschilt tussen de DE en met schijf.
Dus in verticale stand zet je de PS5 tussen de inkeping en horizontaal leg je hem erop.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Edd schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:05:
[...]
Ik vermoed gewoon met zwaartekracht en dat deze niet erin geklikt wordt.
...
Dus in verticale stand zet je de PS5 tussen de inkeping en horizontaal leg je hem erop.
Dat had ik eerst ook al gedacht, maar ik kan me echt niet inbeelden dat de console gewoon los op een voet zou liggen. Dat zou gewoon te onstabiel zijn. Je wil toch niet dat de console van de voet glijdt, en zo mogelijk op de grond dondert, wanneer iemand er per ongeluk tegen stoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Als je de binnenkant van de voet van stroef materiaal voorziet, rubber ofzo en de onderkant is ook curved dan zal dat meevallen denk ik? Het zou ook nog met een magneetje kunnen werken.

Ik ben benieuwd of we nog een soort van hands-on of teardown krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:40

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

en dan staat/ligt hij vervolgens in de tv-kast. en als je speelt met het deurtje open..

Of komt hij prominent op de voorgrond bij jullie in de woonkamer

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Chaoss schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:10:
Ik ben benieuwd of we nog een soort van hands-on of teardown krijgen.
Weet het niet meer helemaal zeker, maar volgens mij had Cerny het in zijn presentatie erover dat er nog een teardown zou komen...

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Ik vind die Cherno echt een zwakke YouTuber. Gisteren voor het eerst iets van hem gezien, namelijk de complete react-to de Cerny presentatie. En hij kwam gewoon niet verder dan herhalen wat Cerny zelf al zei, en wat open deuren intrappen. Ik vond het totaal niets toevoegen. (EDIT: nu, dat zegt natuurlijk ook wel iets over de kwaliteit van Cerny zijn presentatie - nog nooit zoveel bijgeleerd over game development en hardware).

Hier ook weer. Hij kijkt naar de reflecties van Clank, en komt tot de vaststelling dat er niet veel reflecteert, terwijl je eigenlijk heel goed reflecties kunt zien bvb van het bovenlijf van Clank. Ook vlak erna zegt hij dat er duidelijk geen ray-tracing gebruikt wordt, terwijl je toch vrij goed het rechteroor van Ratchet ziet reflecteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 20-06-2020 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11
Twixie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:53:
Ik vind die Cherno echt een zwakke YouTuber. Gisteren voor het eerst iets van hem gezien, namelijk de complete react-to de Cerny presentatie. En hij kwam gewoon niet verder dan herhalen wat Cerny zelf al zei, en wat open deuren intrappen. Ik vond het totaal niets toevoegen.

Hier ook weer. Hij kijkt naar de reflecties van Clank, en komt tot de vaststelling dat er niet veel reflecteert, terwijl je eigenlijk heel goed reflecties kunt zien bvb van het bovenlijf van Clank. Ook vlak erna zegt hij dat er duidelijk geen ray-tracing gebruikt wordt, terwijl je toch vrij goed het rechteroor van Ratchet ziet reflecteren.
Ik vind 't ook maar matig, maar schijnbaar vindt men het leuk want veel ja knikken en niks toevoegen werkt heel goed bij de fans schijnbaar.

YouTube: Programming a New Physics Engine for my Game

Veel leuker en inhoudelijk sterker.

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 20-06-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Twixie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:14:
[...]

Dat tussen haakjes geloof ik niets van. Elke game die je extern installeert, installeert of reserveert ook een stukje op de interne drive (dat varieert van enkele MB tot enkele GB afhankelijk van game). Dat je dus zomaar je PS4 externe disk in een PS5 kunt inpluggen en direct toegang hebt tot al die games, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Volgens mij ga je toch echt wel je PS4 games terug moeten installeren, hetzij op de interne SSD of een voor PS5 geformatteerde externe HDD.
Ok, we zullen het zien dan!

Overigens is het ook nog eens een keer zo dat je je externe PS4 hdd mee kan nemen en bij iemand anders er in kan prikken.

Zover ik weet zijn er maar een paar kleine dingen die lokaal geinstalleerd worden, en volgens mij kan ie dat doen zonder dat er iets gedownload wordt (bv. het staat al in de installatie op de externe hdd en het wordt even overgekopieerd).

[ Voor 22% gewijzigd door Aenea op 20-06-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-10 19:56
Twixie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:47:
[...]

We moeten natuurlijk het eindproduct nog afwachten, maar ik betwijfel sterk dat die versie met disk identiek gaat zijn als die zonder, maar dan met ahw een bluray-speler opgeschroefd. De zwarte behuizing gaat ook voor die met disk uit 1 stuk bestaan, en dus behoorlijk verschillen van de DE. Dat wit is gewoon een plate, en daarachter zit gewoon de zwarte behuizing zoals je die in het midden ziet.
Volgens mijn zijn ze exact hetzelfde hoor, bij de disc versie is gewoon de blu-ray bij aan geknoopt en een passende kap erop, de rest identiek want waarom niet. Zou gek zijn als het anders is en aan het design te zien is dat het enige verschil, veel makkelijker en goedkoper ook qua productie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit al langs is gekomen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:10:
[Twitter]

Dus alleen GTA Online is gratis 3 eerste maanden en niet heel GTA V??? Fucking triest. Kunnen ze net zo goed de standalone online versie permanent gratis maken want ze verdienen toch vooral aan die Sharkcards.

Ik snap ook echt niet waarom er zoveel aandacht hieraan besteed wordt.... Hopelijk is er een link met GTA VI maar dat is misschien wishful thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:10:
[Twitter]

een keer of 20 ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik zag het al, het artikel is van 11 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:46:
[...]

Dan hoop ik wel dat er meer dan 2 USB poorten op de PS5 zitten.
Als ik nu mijn stuurtje heb aangesloten en externe HDD kan ik al geen controller meer opladen.
Haha ja wat een ellende is dat zeg! Heb er wel een USB hubje tussen gehangen anders kon ik ook niet alles aansluiten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aenea
Jesp_J schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:04:
Maar bijvoorbeeld de nieuwe R&C game streamend spelen kan niet ook al bezitten de serverparken dezelfde supersnelle SSD's doordat je altijd al zit met de vertraging van het heen en terug sturen van het signaal wat het voordeel van de instant seek time van een lokale SSD teniet doet.
Ehh, watte???

Waarom zou dat niet gestreamed kunnen worden?

Het beeld wordt naar de gebruiker gestuurd, de controller inputs naar de server. De game draait volledig de game zoals het op console zou draaien (dus dat betekent voor next gen games dat er SSD's in zitten).

Ik begrijp niet zo goed waarom je denkt dat het gebruik van SSD's door spellen dit ineens onmogelijk zou maken?

Weet je zeker dat je niet 2 dingen door de war haalt?
- streamen van een complete game zoals Stadia, PS Now, xCloud
- de techniek die een game gebruikt om snel achter elkaar data binnen te laten stromen vanaf een opslagmedium, ook wel streamen genoemd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-10 15:25

ikookhier

>hijdiehieris<

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 16:49

v8power67

Psn: Mausosaurus

Gaaf! En moet zeggen denk dat ik deze wel wil gaan proberen! Nooit eerder 1 gespeeld maar dit trekt me wel.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:05:
[...]

Gaaf! En moet zeggen denk dat ik deze wel wil gaan proberen! Nooit eerder 1 gespeeld maar dit trekt me wel.
Ja dat heb ik dus ook :)

Maar vooral vanwege de prachtige werelden en de sfeer van deze, niet perse vanwege de characters of t rondrennen en schieten oid..

Maar als ik dit zo zie dan vraag ik me af of mijn oude hersentjes dit nog kunnen bijbenen :X

Online shooters lijken een breeze vergeleken met dit flash swoosh adhd opgewonden standje _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Aenea schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:31:
[...]
Ik begrijp niet zo goed waarom je denkt dat het gebruik van SSD's door spellen dit ineens onmogelijk zou maken?
Ik denk dat hij bedoelt dat de extra latency naar de server ervoor kan zorgen dat de data niet rap genoeg van de SSD van de server kan geladen worden.

Maar uiteraard is dat complete onzin. Als die latency zo groot is dat een SSD aan server kant te laat de data zou leveren, dan zou die latency er nog veel meer voor zorgen dat de game simpelweg onspeelbaar is al streamend. Cerny zei dat bij het ronddraaien van de speler, de SSD ervoor zorgt dat je de assets binnen een halve seconde kunt binnenhalen (en ze daarom dus nog niet al in-memory moeten zitten terwijl ze mogelijks niet eens nodig zijn). Ik mag hopen dat de latency tussen je PS5 en de game servers een grootte orde kleiner is dan een halve seconde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
Die haptic feedback van de triggers gaat toch ook een game changer zijn. Ze gaven hier al het voorbeeld van die Enforcer, maar je kan zo wel nog een hoop toepassingen bedenken. Bvb half indrukken om te locken en dan doordrukken om te schieten (zoals je bvb ook op een foto-toestel doet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Valt me ineens iets op in die Ratchet & Clank trailer. Zelfs daar moeten ze nog altijd een truukje toepassen om de assets van elke nieuwe wereld in te laden. Want ze vliegen bij een rift niet telkens in een nieuwe wereld, maar eerst in een niemandsland-stukje, wat ongetwijfeld als doel heeft de assets van de volgende wereld in te laden. Nu, dan nog is het dus wel indrukwekkend dat op een tweetal seconden alles binnen is;

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Twixie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:22:
Valt me ineens iets op in die Ratchet & Clank trailer. Zelfs daar moeten ze nog altijd een truukje toepassen om de assets van elke nieuwe wereld in te laden. Want ze vliegen bij een rift niet telkens in een nieuwe wereld, maar eerst in een niemandsland-stukje, wat ongetwijfeld als doel heeft de assets van de volgende wereld in te laden. Nu, dan nog is het dus wel indrukwekkend dat op een tweetal seconden alles binnen is;
Niet op alle plekken.. in een aantal shots zie je gewoon plotsklaps een wereld compleet veranderen zonder dat portal gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mast
  • Laatst online: 22-10 19:08
Het lijkt me wel duidelijk dat er 1 voet is dat liggend en staand gebruikt kan worden. De voet (op de verticale foto’s) heeft zichtbaar een golf vorm. Dat is de enige manier om de onderkant de ondersteunen. Daarbij heeft de voet van de digitale versie een totaal verschillend profiel en bijbehorende golf vorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk ook dat ie echt maar op 1 manier 'past' op het gegolfde gedeelte als je m liggend wil.. en dan wss magnetisch.

Dus hij zal niet omflikkeren als je m op de verkeerde plek hebt, want ik denk dat je dat snel genoeg merkt wat de enige goede plek is.

Je ontwerpt niet zoiets bijzonders, om vervolgens niet over zoiets na te denken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10 15:40
poor Leno schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:25:
Ik denk ook dat ie echt maar op 1 manier 'past' op het gegolfde gedeelte als je m liggend wil.. en dan wss magnetisch.

Dus hij zal niet omflikkeren als je m op de verkeerde plek hebt, want ik denk dat je dat snel genoeg merkt wat de enige goede plek is.

Je ontwerpt niet zoiets bijzonders, om vervolgens niet over zoiets na te denken :D
Zou het onlogisch zijn om te denken c.q. te verwachten dat Sony dit ondervangt met bijvoorbeeld een magneet [voor zowel de staande als liggende positie] in de behuizing waarop de originele steun/voet (ook voorzien van een magneet) automatisch op de enige juiste wijze kan worden aangebracht. Een magneet kan hier natuurlijk ook een inkeping of iets dergelijks zijn.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die adaptive triggers hoor ik nog veel te weinig mensen over, lijkt mij wel echt iets drastische nieuws toevoegen aan de game ervaring. Mijn voorkeur gaat in de meeste gevallen naar toetsenbord en muis maar "spanning" voelen via de triggers lijkt mij wel echt fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ariekanari schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:35:
[...]

Zou het onlogisch zijn om te denken c.q. te verwachten dat Sony dit ondervangt met bijvoorbeeld een magneet [voor zowel de staande als liggende positie] in de behuizing waarop de originele steun/voet (ook voorzien van een magneet) automatisch op de enige juiste wijze kan worden aangebracht. Een magneet kan hier natuurlijk ook een inkeping of iets dergelijks zijn.
Ik verwacht geen inkeping oid, ivm de esthetiek.. want dan zou de ene kant niet zo mooi zijn om naar te kijken als de tot nu toe getoonde kant (wat wel zou kunnen hoor, maar denk het niet)

Ik denk echt maar magneten op 1 bepaalde plek, en door de gegolfde vorm dat de voet er met dezelfde golf vorm maar op 1 plek en 1 manier past.

Ik ben iig wel heel benieuwd waar ze mee aankomen :)

(dubbelzijdig plakband >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:50
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:46:
[...]

Dan hoop ik wel dat er meer dan 2 USB poorten op de PS5 zitten.
Als ik nu mijn stuurtje heb aangesloten en externe HDD kan ik al geen controller meer opladen.
Nu zal je al een externe Sas nodig hebben en ik veronderstel dat die via de usb-c poort zal gaan. Blijft natuurlijk jammer dat het zo weinig poorten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:40:
Blijft natuurlijk jammer dat het zo weinig poorten zijn.
Dat weet je toch nog niet :?

Voor hetzelfde geld zit er op de achterkant 3x USB3 en 3x USB-C
AppleFan2007 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:40:
[...]

Nu zal je al een externe Sas nodig hebben en ik veronderstel dat die via de usb-c poort zal gaan.
En waarom denk je dat je een externe Sas (serial attached scsi bedoel je?) schijf nodig hebt en dat ie aan de USB-C moet :?

[ Voor 39% gewijzigd door poor Leno op 20-06-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
poor Leno schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:43:
[...]

Dat weet je toch nog niet :?

Voor hetzelfde geld zit er op de achterkant 3x USB3 en 3x USB-C
Het lijkt me sterk, in de launchtrailer zie je de achterkant voor 2 seconden, ik zie een internet poort en een ingang voor de voeding, ik denk niet dat ze er ineens een paar bijkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:46:
[...]

Het lukt me sterk, in de launchtrailer zie je de achterkant voor 2 seconden, ik zie een internet poort en een ingang voor de voeding, ik denk niet dat ze er ineens een paar bijkomen.
En de HDMI poort(en) dan en Sony's eigen aansluiting voor de camera enzo dan? Dat gedeelte is niet getoond, dus daar zullen de USBs ook bij (kunnen) zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
poor Leno schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:48:
[...]

En de HDMI poort(en) dan en Sony's eigen aansluiting voor de camera enzo dan? Dat gedeelte is niet getoond, dus daar zullen de USBs ook bij (kunnen) zitten
Dit is de beste foto die ik kon maken van de trailer, hier zie ik geen HDMI poorten of het moest zijn dat we internet poort er niet meer is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Zg2panbybgpQh1RBrMH4uJBbh4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ylYA0twISfsmA6rmQb7ZXoob.png?f=fotoalbum_large

Ook andere poorten zie ik niet, het altijd dat dit een prototype is. (Laat ons hopen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:55:
[...]

Dit is de beste foto die ik kon maken van de trailer, hier zie ik geen HDMI poorten of het moest zijn dat we internet poort er niet meer is.
[Afbeelding]

Ook andere poorten zie ik niet, het altijd dat dit een prototype is. (Laat ons hopen)
Lol, dat is de voorkant :> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Serieus? Dat bliksem icoontje deed me denken aan de voeding. 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 21:58:
[...]

Serieus? Dat bliksem icoontje deed me denken aan de voeding. 8)7 8)7
Ik was al de video aan t terugkijken of ik wat gemist aan qua achterkant, maar idd niet haha (of ik ben helemaal scheel, wat erg goed mogelijk is ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Apple fans zijn duidelijk teveel gewoon aan simpel design... O-)

In de trailer was me ook wel het bliksem symbooltje opgevallen bij die USB-A poort... Ik neem aan dat het is om externe peripherals te chargen, maar dan nog is het wel raar bij een USB poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:10:
Apple fans zijn duidelijk teveel gewoon aan simpel design... O-)

In de trailer was me ook wel het bliksem symbooltje opgevallen bij die USB-A poort... Ik neem aan dat het is om externe peripherals te chargen, maar dan nog is het wel raar bij een USB poort.
Misschien is het een Apple lightning port :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attacker112
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-07 02:29
Ik gok dat het bliksemicoontje inderdaad is voor de apple fans zodat ze direct hun devices ermee zouden kunnen connecten.
Dit is misschien een rare gedachte maar het zou me niets verbazen

D.SMITH

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Anton.net
Lol denken jullie echt dat Sony aan de voorkant van de ps5 een icoontje gaat zetten om een Iphone op te laden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-10 20:42
Anton.net schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 22:25:
Lol denken jullie echt dat Sony aan de voorkant van de ps5 een icoontje gaat zetten om een Iphone op te laden? 8)7
Ja, dat is toch lief van ze ;)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikookhier

ikookhier

>hijdiehieris<

Usb Fast charge icon is het volgens mij :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsVyc4TntO1opFgKhwl7ZmFMN-c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uRJT480NDOVGJOem6GR0PDw2.jpg?f=user_large

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Dit is volgens mij een plaatje van een aantal jaar geleden. Tegenwoordig staat dat bliksem-icoontje bij USB-C voor Thunderbolt en bij USB-A voor fast charging.
Dus in dit geval een fast charging poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Nu online

OzzieMann

Wootism schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:17:
[...]

Dit is volgens mij een plaatje van een aantal jaar geleden. Tegenwoordig staat dat bliksem-icoontje bij USB-C voor Thunderbolt en bij USB-A voor fast charging.
Dus in dit geval een fast charging poort.
Ja maar de gedachte is dus hetzelfde gebleven. 🤓
Thunderbolt is overigens een bolt met pijltje naar 1 kant. Fast charging icon is aan beide kanten "scherp".

[ Voor 12% gewijzigd door OzzieMann op 21-06-2020 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

OzzieMann schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:50:
[...]

Ja maar de gedachte is dus hetzelfde gebleven. 🤓
Thunderbolt is overigens een bolt met pijltje naar 1 kant. Fast charging icon is aan beide kanten "scherp".
Klopt met dat pijltje inderdaad! Was me nooit opgevallen.

Dat fast charging is overigens wel interessant, wellicht dat je die controller nu in 10 minuten volledig kan opladen. Zou wel een verademing zijn tov PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier

ikookhier

>hijdiehieris<

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Ik zou de versie zonder blu-ray alleen kopen voor het uiterlijk. Digitale spellen zijn belachelijk duur. Met 3 spellen heb je die kosten er alweer uit als je voor de versie met blu-ray gaat.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier

ikookhier

>hijdiehieris<

Misschien dat ze de prijzen voor digitale spellen nu lager houden. Voor de Ps4 zijn ze vaak 5 a 10 euro duurder. Voornamelijk door druk van retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
ikookhier schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:38:
Misschien dat ze de prijzen voor digitale spellen nu lager houden. Voor de Ps4 zijn ze vaak 5 a 10 euro duurder. Voornamelijk door druk van retail.
Dat zal wel niet. Ik vermoed dat ze PSNow ook nog eens een extra next-gen boost gaan geven en proberen het nog aantrekkelijker te maken namelijk. Het is alleen nog lastig te bedenken wat ze met first party titels gaan doen en PSNow.

We gaan het wel merken wat ze van plan zijn,in de nog komende events.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-10 23:24
Digital games op US account zijn goedkoper dan een fysieke game hier in Nederland , ja digitale game op NL store is idd idioot duur, maar op andere stores kopen is zo simpel, dat ik reden van fysieke game zijn goedkoper niet meer geldig vind.

Dat je fysieke games kan verkopen en zo minder geld per game kan uitgeven is zeker nog een geldige reden of dat je niet afhankelijk wilt zijn van digitale games voor in de toekomst (Stel over 15 jaar nog eens dan een bejaarde console opstarten met een fysieke game).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
Sowieso fysieke editie hier. Heb teveel fysieke PS4 games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Laatst online: 11-06-2023
Voor mij is de disc versie ook een no-brainer, ook teveel PS4 games nog en bovendien zal ik op den duur vast wel een keer een 4k bluray film willen kijken, als we dit keer wel support krijgen voor 4k bluray films, maar denk het wel.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:30
Kalder schreef op maandag 22 juni 2020 @ 18:17:
Voor mij is de disc versie ook een no-brainer, ook teveel PS4 games nog en bovendien zal ik op den duur vast wel een keer een 4k bluray film willen kijken, als we dit keer wel support krijgen voor 4k bluray films, maar denk het wel.
Ik dacht dat het bekend was gemaakt dat er een 4K bluray speler in de ps5 zit. ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
disc versie voor mij, gratis games kunnen spelen spreekt mij ook erg aan, tuurlijk koop ik ook games op day 1 waar ik niet op kan wachten, maar op de meeste games kan ik wel wachten voordat ik ze speel. en ik ben ook van plan om bepaalde ps4 games erop te blijven spelen, vooral denk ideaal bij games waarbij je grote werelden moet laden (die dan bijna 1 minuut moet laden voordat je kan spelen, neem aan dat dit op ps5 verleden tijd is met deze ps4 games)
Je koopt op marktplaats/Tweakers een disc versie game en je verkoopt hem weer voor hetzelfde bedrag als je het uitgespeeld hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door Kol Nedra op 22-06-2020 20:38 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:42
Als die digitale echt veel goedkoper is ga ik voor de digitale. Voordeel is dat ie dan niet in het zicht hoeft te staan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
ikookhier schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:38:
Ik denk eigenlijk eerder duurder vanwege de lock-in.
Also je een digital edition koopt heb je geen keus dus ze kunnen meer vragen of de prijs langer hoog houden. Het is niet zo dat je naar de goedkoopste winkel kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik moet mijn mening herzien ivm de voet. Ik zei voorheen dat het bijna niet anders kan dat de voet voor verticaal anders is dan die voor horizontaal.
Echter is me nu opgevallen in deze DF video dat de voet van de normale vs DE editie opvallend verschillend is in hoogte/buiging wanneer ze allebei verticaal staan. Nochtans is het enige verschil de breedte. Echter wanneer de console plat ligt, heb je bij de 2 versies wél een duidelijk verschillende golving (omwille van de BD drive) die de voet moet volgen. Dus bijna zeker dat die voet in verticale stand ook de voet is die je gebruikt in horizontale stand.
Blijft dan nog het mysterie rond het bevestigen. Ik gok er eigenlijk op dat die voet aan de achterkant een verlenging naar achteren heeft die dan achteraan in de body klikt. Die kan dan in verticale stand aan de smalle onderkant klikken, en in liggende stand ergens halfweg de brede kant. Dat kan er dan voor zorgen dat aan de witte platen zelf helemaal geen bevestigingspunten moeten zijn, en de voet toch vrij stevig aan de console vast hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-10 10:09
(jarig!)
Misschien staat het er al. Maar anders hier wat leuk te lezen over VR.

https://www.xgn.nl/artike...tails-op-de-playstation-5

[ Voor 23% gewijzigd door harley2009 op 22-06-2020 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Een game van Ready at Dawn kunnen we vergeten.
[Twitter: https://twitter.com/Nibellion/status/1275161001835495426]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jammer. Ik weet niet of Sony de IP heeft voor The Order , dan zou 1 van hun eigen studios wellicht nog een vervolg kunnen maken maar ik acht de kans ook klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:55:
Jammer. Ik weet niet of Sony de IP heeft voor The Order , dan zou 1 van hun eigen studios wellicht nog een vervolg kunnen maken maar ik acht de kans ook klein.
op wikipedia zie ik alleen deze quote " Sams said that, although developers wanted to retain ownership to its intellectual property, it needed the approval of Sony to bring the game to market." dus ik denk dat sony de IP bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

harley2009 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:17:
Misschien staat het er al. Maar anders hier wat leuk te lezen over VR.

https://www.xgn.nl/artike...tails-op-de-playstation-5
Wat een slecht artikel. Eye tracking benoemen maar dan niet beginnen over foveated rendering. Wat dingen opnoemen uit wat patenten en klaar artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10 01:09

Martinspire

Awesomeness

kazuka schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:55:
Aan de andere kant was het ook weer geen baanbrekend verhaal imo. Een IP die ze prima kunnen laten liggen en een soortgelijk iets opzetten maar dan met verbeteringen voor een nieuwe titel.

Ik vind het in ieder geval opvallend dat ze weg zijn, wellicht waren ze voor PS VR bezig en kwamen ze erachter dat ze toch een groter budget nodig hadden?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 08:55
3D audio naar de AirPods Pro. Ik hoop dat Sony Bluetooth hoofdtelefoons van derden toestaat. Zo niet kan ik dit nog altijd oplossen via een externe Bluetooth receiver. Erg benieuwd naar de kwaliteit!

[ Voor 5% gewijzigd door Exxus op 22-06-2020 23:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Koning-Admiraal schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:32:
Ik zou de versie zonder blu-ray alleen kopen voor het uiterlijk. Digitale spellen zijn belachelijk duur. Met 3 spellen heb je die kosten er alweer uit als je voor de versie met blu-ray gaat.
Ik denk niet dat je dat zo kunt stellen. Dat is namelijk voor iedereen verschillend.

Voor mensen die gamesharing doen is dat niet het geval namelijk. Nu wil ik niet in de discussie van het grijze gebied belanden maar stel dat ik thuis twee playstations koop, eentje voor mij en eentje voor mijn zoon en we willen samen battlefield of wat dan ook spelen, dan is gamesharing voor mij veel goedkoper dan de disc versies.

Een ander geval is of je early adopter bent. Wil je een game op releasedag hebben en doe je niet aan gamesharing, dan is een disc idd in veel gevallen 10-15€ goedkoper. Echter heb ik Death Stranding en veel andere games goedkoper in de stores gezien dan dat ze op disc te koop zijn.

Daarnaast ligt het ook nog eens aan de te verwachten afzet. Games van kleinere ontwikkelaars kunnen bijna niet voor een aantrekkelijk bedrag fysiek in de winkel komen als er niet met grote massa’s ingekocht kan worden. Dan is digitale distributie voor uitgever en consument goedkoper.

Het is niet zo zwart-wit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Kenny_026 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:45:
[...]

Ik denk niet dat je dat zo kunt stellen. Dat is namelijk voor iedereen verschillend.

Voor mensen die gamesharing doen is dat niet het geval namelijk. Nu wil ik niet in de discussie van het grijze gebied belanden maar stel dat ik thuis twee playstations koop, eentje voor mij en eentje voor mijn zoon en we willen samen battlefield of wat dan ook spelen, dan is gamesharing voor mij veel goedkoper dan de disc versies.

Een ander geval is of je early adopter bent. Wil je een game op releasedag hebben en doe je niet aan gamesharing, dan is een disc idd in veel gevallen 10-15€ goedkoper. Echter heb ik Death Stranding en veel andere games goedkoper in de stores gezien dan dat ze op disc te koop zijn.

Daarnaast ligt het ook nog eens aan de te verwachten afzet. Games van kleinere ontwikkelaars kunnen bijna niet voor een aantrekkelijk bedrag fysiek in de winkel komen als er niet met grote massa’s ingekocht kan worden. Dan is digitale distributie voor uitgever en consument goedkoper.

Het is niet zo zwart-wit...
Ik denk wel degelijk dat ik het zo kan stellen, aangezien het mijn eigen opvatting is. De zin begint ook met een "ik" en wat iemand anders doet moet diegene zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:58
Anton.net schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:28:
Een game van Ready at Dawn kunnen we vergeten.
[Twitter]
Damn dat is wel triest nieuws. Gekocht door Facebook, RIP RaD. Had liever gezien dat ze gekocht werden door een van de traditionele partijen (zolang het maar geen Facebook/Google/Amazon/Apple is).
Gelukkig heeft Sony nog Insomniac kunnen redden van Facebook...
Aan de andere kant, RaD heeft de afgelopen 3 jaar Oculus VR games gemaakt, dus ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Exxus schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:32:
3D audio naar de AirPods Pro. Ik hoop dat Sony Bluetooth hoofdtelefoons van derden toestaat. Zo niet kan ik dit nog altijd oplossen via een externe Bluetooth receiver. Erg benieuwd naar de kwaliteit!
Volgens mij werkt dat niet qua vertraging. Zou wel mooi zijn vanwege de ANC.

Nog een gevalletje "Smart Delivery" trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 00:16:
[...]

Ik denk wel degelijk dat ik het zo kan stellen, aangezien het mijn eigen opvatting is. De zin begint ook met een "ik" en wat iemand anders doet moet diegene zelf weten.
Digitale spellen zijn belachelijk duur
“Ik” begin ook met “ik” want “ik” vind dat dit vaak geroepen wordt hier op het forum en “ik” denk dat er een kleine nuance in zit in de stelling dat digitale games belachelijk duur zijn.

“Ik” ben van mening dat de ondernemer met zn winkel gewoon 70€ voor fysieke games moet kunnen vragen maar gesloopt wordt door de Mediamarkten en de Bol’s van deze wereld door oneerlijke concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Kenny_026 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:05:
[...]

[...]

“Ik” begin ook met “ik” want “ik” vind dat dit vaak geroepen wordt hier op het forum en “ik” denk dat er een kleine nuance in zit in de stelling dat digitale games belachelijk duur zijn.

“Ik” ben van mening dat de ondernemer met zn winkel gewoon 70€ voor fysieke games moet kunnen vragen maar gesloopt wordt door de Mediamarkten en de Bol’s van deze wereld door oneerlijke concurrentie.
Je spreekt jezelf tegen. Je hebt het erover dat het voor iedereen verschillend is. Maar er staat dan ook nergens aangegeven dat "ik" voor jou of voor iemand anders spreek. Dat jij het waard vind om digitaal te gaan boeit me niet en moet "jij" zelf weten. En dan komen we nogmaals op de ik vorm uit.

Als je er vanuit gaat dat je je in allerlei bochten moet wringen om met een buitenlands account (en dan met name buiten Europa) toch nog redelijke (digitale) prijzen te kunnen betalen (en vaak niet eens direct een voordeel), zijn dat voor mij genoeg redenen om het fysiek te houden. Met het voordeel dat je je spellen ook nog eens door kunt verkopen.

Nogmaals prima dat iemand digitaal gaat. Dat moeten ze vooral zo houden. Maar ik heb er geen behoefte aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Koning-Admiraal op 23-06-2020 07:25 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Er is een algehele stelling dat digitale games duur zijn. Niet alleen hier maar op het hele internet. Jij begon er weer over en ik probeerde dat te nuanceren. Maar ik zal je niet meer quoten als je je zo aangesproken voelt.

Ik heb de afgelopen 25 jaar talloze gamewinkeltjes in verschillende steden zien omvallen. Dat waren van die winkeltjes waar je naar binnen liep en een kwartier met de jongen achter de balie kon praten over Baldurs Gate en waarna hij je Icewind Dale kon aanraden en wist te vertellen dat ze met een Neverwinter Nights bezig waren en deze een jaar later uit zou komen. Voor mij heeft iemand in zo’n winkel bestaansrecht.

Dan komt er een media markt om de hoek en die kopen niet vanuit een passie voor games 20 stuks in maar 2000 die tegen inkoopsprijs weg gaan. Niet omdat ze graag games verkopen maar omdat ze een stelling verder op van Samsung willen showcasen en alleen maar zoveel mogelijk klanten de winkel in willen lokken.

En nu is die strijd gestreden of het schip is al gevaren, maar mensen moeten zich afvragen of games van 70€ te duur zijn of de games voor 55€ bij de mediamarkt niet te goedkoop zijn.

Dat is alleen maar wat ik probeer duidelijk te maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Nu online

OzzieMann

bram1984 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 05:14:
[...]

Nog een gevalletje "Smart Delivery" trouwens.

[Embed]
Zij zijn de eerste waar ik lees dat ps5 spelers samen kunnen spelen met ps4 spelers, jammer dat je dan wel moet wachten tot de missie bij je ps4-peasant geladen is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55
vaagisdenaam schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:55:
[...]

Ik denk eigenlijk eerder duurder vanwege de lock-in.
Also je een digital edition koopt heb je geen keus dus ze kunnen meer vragen of de prijs langer hoog houden. Het is niet zo dat je naar de goedkoopste winkel kan gaan...
Dat werkt natuurlijk twee kanten op. Een duurdere prijs is interessant als een grote groep zich aan de PSN heeft gecommitteerd. Maar met het aanbieden van een DE en een diskversie laat je de keuze aan de consument. Als je dan de prijzen van je games significant hoger houdt dan die van retailers met diskversies, maak je de keuze voor een DE niet erg aantrekkelijk. Als je wilt dat men digitaal gaat (waar Sony het meeste profijt van heeft) kun je nu beter een lagere prijs (dan de gemiddelde digitale release prijs) hanteren om mensen over te halen. Op termijn zal de prijs dan weer stijgen als er genoeg gebruikers zijn, maar dat zal niet binnen een paar jaar zijn. Ze hebben die tijd gewoon nodig om voldoende consoles te verkopen. Ik denk niet dat ze de prijzen gaan aanpassen, maar er zijn zeker meerdere strategieën mogelijk voor Sony.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-10 11:04
Exxus schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:32:
Ik denk ook niet dat dit gaat werken, helaas...zou wel top zijn ja.

Pfff, kom maar op met die preorder optie....gas erop!

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Albinoraptor schreef op maandag 22 juni 2020 @ 15:54:
Digital games op US account zijn goedkoper dan een fysieke game hier in Nederland , ja digitale game op NL store is idd idioot duur, maar op andere stores kopen is zo simpel, dat ik reden van fysieke game zijn goedkoper niet meer geldig vind.

Dat je fysieke games kan verkopen en zo minder geld per game kan uitgeven is zeker nog een geldige reden of dat je niet afhankelijk wilt zijn van digitale games voor in de toekomst (Stel over 15 jaar nog eens dan een bejaarde console opstarten met een fysieke game).
Het is een tijdje geleden dat ik een game heb aangeschaft op PSN maar is het niet nog steeds region locked in de zin dat de DLC regio overeen moet komen met de regio van de game?

Dat plus het feit dat je vroeger niet kon switchen van regio met één account (geen idee of dat nu wel kan), waardoor je aankopen en licenties verspreid zijn over meerdere accounts (niet handig als je meerdere consoles hebt), heeft er voor gezorgd dat ik op PSN nooit serieus gebruik heb gemaakt van buitenlandse stores.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Caayn schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:47:
[...]
Het is een tijdje geleden dat ik een game heb aangeschaft op PSN maar is het niet nog steeds region locked in de zin dat de DLC regio overeen moet komen met de regio van de game?

Dat plus het feit dat je vroeger niet kon switchen van regio met één account (geen idee of dat nu wel kan), waardoor je aankopen en licenties verspreid zijn over meerdere accounts (niet handig als je meerdere consoles hebt), heeft er voor gezorgd dat ik op PSN nooit serieus gebruik heb gemaakt van buitenlandse stores.
Ja, je kan niet een US game met EU DLC gebruiken, maar verder geen probleem. Ik heb Bloodborne ook in de US store gekocht en de DLC vervolgens ook. Kan ik gewoon vanaf mijn EU account starten allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:52:
[...]

Ja, je kan niet een US game met EU DLC gebruiken, maar verder geen probleem. Ik heb Bloodborne ook in de US store gekocht en de DLC vervolgens ook. Kan ik gewoon vanaf mijn EU account starten allebei.
De regels/beperkingen/mogelijkheden zijn dus nog ongewijzigd. Dank voor de snelle reactie :)
Pagina: 1 ... 78 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden