Ik ga zelf wachten tot de PS5 met TLOU2 voor de full experience, hoop dat ik het tegen die tijd een beetje spoilervrij kan houden.
Vond dit wel een opvallend artikel,vooral de tweet van Aleksander Grøndal executive Producer van Dice onder in het artikel.
Ook is het verdacht dat de YouTube film is verwijderd. 🤔
https://www.nwtv.nl/20596...er-komt-met-battlefield-6
Ook is het verdacht dat de YouTube film is verwijderd. 🤔
https://www.nwtv.nl/20596...er-komt-met-battlefield-6
Dat jij het niet bijzonder vind, wil niet zeggen dat niemand het interesseert. Sowieso zijn er veel Fifa spelers in dit topic en daar zal ook wat van uitkomen. Verder zijn er nog altijd wat onbekende games. Wie weet presenteren of teasen ze een nieuwe Battlefielddutchgio schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:58:
[...]
Om 1:00 dus.
Ik verwacht geen verassingen á la Sony, lijkt me niet de moeite om voor op te blijven. De aankondigingen zie ik achteraf wel terug.
Je loopt een paar posts achter wat dat betreftMartinspire schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:04:
[...]
Dat jij het niet bijzonder vind, wil niet zeggen dat niemand het interesseert. Sowieso zijn er veel Fifa spelers in dit topic en daar zal ook wat van uitkomen. Verder zijn er nog altijd wat onbekende games. Wie weet presenteren of teasen ze een nieuwe Battlefield
Maar hij zegt toch niet dat het voor niemand leuk is? Hij geeft gewoon zn eigen mening.. waarom reageer je dan zo
Multi-gen, oftewel games die voor meerdere generaties consoles verschijnen, zoals GTA V, FIFA, Call of Duty, WatchDogs en ga zo maar door.
Ah op die manier... ik dacht dat je doelde op ps5 vs xsx exclusief...NotSoSteady schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:19:
[...]
Multi-gen, oftewel games die voor meerdere generaties consoles verschijnen, zoals GTA V, FIFA, Call of Duty, WatchDogs en ga zo maar door.
Ja je kan alleen maar hopen dat er onder water net als bij PC games Low/medium/high/ultra settings zijn waarbij de PS5 alles naar Ultra kan gooien.
Citaat:
"Virtually no loading screens."
Titel: No loading screens.
Oh dat zullen ze ongetwijfeld doen.Kenny_026 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:22:
[...]
Ah op die manier... ik dacht dat je doelde op ps5 vs xsx exclusief...
Ja je kan alleen maar hopen dat er onder water net als bij PC games Low/medium/high/ultra settings zijn waarbij de PS5 alles naar Ultra kan gooien.
[ Voor 13% gewijzigd door NotSoSteady op 18-06-2020 11:46 ]
bram1984 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:40:
[...]
hoewel sommige consumenten misschien ook tegengehouden worden door de hogere aanschafprijs van een nieuwe titel. Een tientje per maand klinkt dan toch een stuk aantrekkelijker.
Zal ook grotendeels afhangen van hoe snel een nieuwe titel beschikbaar is als streaming/download. Netflix is op dat vlak een slechte graadmeter, want zij bieden enkel streaming aan. Ik zou eens moeten kijken hoe Disney het bvb gaat doen. Gaan die de nieuwste bioscoop-films ook onmiddellijk in Disney+ stoppen ? Ik betwijfel het een beetje want dan kanibalizeren ze hun eigen revenue streams.Dalim schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:50:
[...]
Ik heb geen zin om alles in abonnementsvorm te moeten consumeren, maar die kant lijkt het momenteel wel op te gaan. Het grote voordeel voor de gamepublishers is de constante stroom aan inkomsten. Als een spel binnen een abonnementsdienst slecht ontvangen wordt dan doet het lang niet zoveel pijn als dat het slecht verkoopt.
Met game streaming diensten verwacht ik ook niet dat games op release dag ook al in een streaming dienst gaan zitten. Zelfs EA doet dat niet met hun EA Access, dacht ik.
Overigens, zelfs Netflix gooit niet alles onmiddellijk online, als ze er eerst nog op een andere manier geld voor kunnen krijgen. Ik ben de titel vergeten, maar ik meen dat er een Belgische productie is die momenteel al in het buitenland te zien is, maar niet in België omdat ze in België eerst ook nog de rechten verkocht hebben aan een TV zender hier.
[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 18-06-2020 12:01 ]
Als er virtually geen loading screens zijn, dan zijn er toch ook geen loading screens? Met andere woorden als er geen zichtbare laadschermen zijn, zie je ze toch ook niet? Of is dit te simpel gesteld?Paprika schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:42:
[...]
Citaat:
[ Voor 3% gewijzigd door biertje79 op 18-06-2020 12:28 ]
Beetje off-topic, maar dan moet het beste ook nog allemaal komen eigenlijk, zowel qua verhaal als qua game.Trishul schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:53:
[...]
HZD ook nadat ik die even op pauze had gezet na de eerste ontmoeting met een thunderjaw.
Dat betekent eigenlijk "praktisch geen laadschermen". Waarschijnlijk heb je enkele seconden laadtijd als je de game koud opstart en 2 of 3 splash screens en dat is het Na een death of fast travel is het waarschijnlijk minder dan 1/2 seconden. Als ze zeggen ze dat er helemaal geen laadschermen zijn, dan gaan mensen daar vanzelfsprekend weer over zeiken op Twitter.biertje79 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:26:
[...]
Als er virtually geen loading screens zijn, dan zijn er toch ook geen loading screens? Met andere woorden als er geen zichtbare laadschermen zijn, zie je ze toch ook niet? Of is dit te simpel gesteld?
[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 18-06-2020 12:32 ]
Oh ik heb TLOU 1 niet eens aangeraakt.poor Leno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:41:
Jeetje.. volgens mij ben ik echt de enige die geen TLOU 2 gaat spelen..
Wel alle Uncharted spellen op the lost legacy na. Infected zombies slayen /meh not my cup of tea. Die zombie momenten in Uncharted vond ik dus ook meteen de minste levels om te halen. TLOU voelt als een crossover tussen Uncharted (storytelling) en The Division (apocalypse zombie shizzl) dus die heb ik geskipt en deel twee ga ik ook skippen.
Laat Naughty Dog maar mooi Elena Fisher en Sullivan op pad sturen als Nathan Drake geen zin meer heeft
Ik slinger liever Spiderman, Ratchet, Horizon Forbidden West, Gran Turismo 7 aan op de PS5. Of voor nu lekker verder op de PS4 pro met een stapel aan games.
Uncharted hoeft van mij echt niet meer. Ik houd van de serie, maar genoeg is genoeg. Wat dat betreft vind ik TLoU ook veel vetter. Betere story, meer grounded, gritty, gewelddadig. My cup of tea.
Vanuit de ssd het hele ram volladen duurt max 3 seconden, korter met compressie of als er assets in blijven staan.
Dit betekent in feite dat we de hele ps5 gen nooit een laadscherm gaan zien dat langer duurt dan 3 seconden, toch? Of mis ik iets.
Misschien iets langer als het kleine bestanden zijn, maar nog steeds altijd maar een kwestie van seconden?
Dit betekent in feite dat we de hele ps5 gen nooit een laadscherm gaan zien dat langer duurt dan 3 seconden, toch? Of mis ik iets.
Misschien iets langer als het kleine bestanden zijn, maar nog steeds altijd maar een kwestie van seconden?
Ieder zo zijn eigen smaakje theebram1984 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:33:
Uncharted hoeft van mij echt niet meer. Ik houd van de serie, maar genoeg is genoeg. Wat dat betreft vind ik TLoU ook veel vetter. Betere story, meer grounded, gritty, gewelddadig. My cup of tea.
Vind ik ook het sterke aan Sony. Voor ieder wat wils per genre.
Advies van jullie nodig. Ik speel af en toe een spelletje en wil een playstation aanschaffen. Ik heb net een 4k smart tv en ben dus niet echt een hardcore gamer. Heb ik dan wel een ps5 nodig? Ik twijfel of nu ps4 pro kopen of moet ik wachten. Ik dacht misschien is de ps4 goed genoeg voor mij. Wat denken jullie? Oh ik speel nooit online, shooter of racespel vind ik leuk en wil graag detroit become human spelen.
[ Voor 13% gewijzigd door elaho op 18-06-2020 12:38 ]
Ik zou voor de PS4 gaan. Redelijk betaalbaar op dit moment en al een flinke bibliotheek aan spellen. De PS5 zal flink duurder worden en maar weinig games tot zijn beschikking hebben. Als je slechts af en toe speelt, dan gewoon voor de PS4 gaan.elaho schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:36:
Advies van jullie nodig. Ik speel af en toe een spelletje en wil een playstation aanschaffen. Ik heb net een 4k smart tv en ben dus niet echt een hardcore gamer. Heb ik dan wel een ps5 nodig? Ik twijfel of nu ps4 pro kopen of moet ik wachten. Ik dacht misschien is de ps4 goed genoeg voor mij. Wat denken jullie?
Oke dank je wel voor je snelle antwoord! 😃👍
[ Voor 4% gewijzigd door elaho op 18-06-2020 12:40 ]
Als het budget aanwezig is zou ik even op de PS5 wachten. Daar kan je ook PS4 games op spelen met in sommige gevallen hogere resoluties en framerates en kortere laadtijden. Daarbij gaat de gebruikerservaring ook gewoon veel soepeler zijn vanwege de SSD.elaho schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:36:
Advies van jullie nodig. Ik speel af en toe een spelletje en wil een playstation aanschaffen. Ik heb net een 4k smart tv en ben dus niet echt een hardcore gamer. Heb ik dan wel een ps5 nodig? Ik twijfel of nu ps4 pro kopen of moet ik wachten. Ik dacht misschien is de ps4 goed genoeg voor mij. Wat denken jullie? Oh ik speel nooit online, shooter of racespel vind ik leuk en wil graag detroit become human spelen.
Het budget is er nog niet maar ik zou er voor kunnen sparen als het voor mij maar geen overkill is.☺️
Het maakt eigenlijk niet uit of je veel of weinig speelt. Je moet vooral kijken naar wat je wilt spelen, en wanneer.
Als je nu wilt spelen en enkel ps4 games (+waarschijnlijk wat muliplatform games van het komend jaar), dan moet je een ps4 kopen.
Als je ook games wilt spelen die over 3, 5 of 7 jaar uitkomen, dan moet je een ps5 kopen.
Als je nu wilt spelen en enkel ps4 games (+waarschijnlijk wat muliplatform games van het komend jaar), dan moet je een ps4 kopen.
Als je ook games wilt spelen die over 3, 5 of 7 jaar uitkomen, dan moet je een ps5 kopen.
Laden is meer dan enkel bestanden van storage naar ram verplaatsen, hoewel dat over het algemeen wel het grootste gedeelte van de tijd in beslag neemtvaagisdenaam schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:35:
Vanuit de ssd het hele ram volladen duurt max 3 seconden, korter met compressie of als er assets in blijven staan.
Je hebt ook zaken als shader compilation waarbij shaders ter plekke gecompileerd worden (wat rekenkracht/tijd kost). Dit is op consoles een kleiner issue vanwege de fixed hardware en je daardoor eerder pre-compiled shaders zal gebruiken maar met de komst van mid-gen upgrades zal je weer terug vallen op runtime compilation omdat de GPU in de mid-gen upgrade niet persé binairy compatible is met de base versie. (bijvoorbeeld)
Om de impact van shader compilation te minimaliseren wordt er gebruik gemaakt van een zogenaamde shader cache. Als die eenmaal opgebouwd kan het laden sneller gaan. Is de cache nog leeg dan kan dit impact hebben op de laadtijd.
Dat is zodat ze zichzelf indekken als er onverhoopt toch ergens een seconde of 2 een loading screen te spotten valt.Paprika schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:42:
[...]
Citaat:
Dan zijn er altijd weer mensen die daar over vallen. Het soort mensen die ook vallen over "no loading screens" of "virtually no loading screens."
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Nu de PS5 (en Xbox) een super snelle SSD heeft zie ik de toekomst van games streamen via de cloud ook minder zitten. Zeker als ontwikkelaars ook alle functionaliteit van de SSD gaan gebruiken.
Een game abonnement zoals PS Now kan prima zolang je de games lokaal kunt downloaden en spelen. Maar bijvoorbeeld de nieuwe R&C game streamend spelen kan niet ook al bezitten de serverparken dezelfde supersnelle SSD's doordat je altijd al zit met de vertraging van het heen en terug sturen van het signaal wat het voordeel van de instant seek time van een lokale SSD teniet doet.
Dus mochten straks de 3th party developers ook voortaan uitgaan van een super snelle SSD als minimum spec dan kan Stadia wel inpakken.
Een game abonnement zoals PS Now kan prima zolang je de games lokaal kunt downloaden en spelen. Maar bijvoorbeeld de nieuwe R&C game streamend spelen kan niet ook al bezitten de serverparken dezelfde supersnelle SSD's doordat je altijd al zit met de vertraging van het heen en terug sturen van het signaal wat het voordeel van de instant seek time van een lokale SSD teniet doet.
Dus mochten straks de 3th party developers ook voortaan uitgaan van een super snelle SSD als minimum spec dan kan Stadia wel inpakken.
Ja en nee. In een fixed story game zou je weinig "wachtmomenten" mogen ervaren. Als een game erg dynamisch van opzet is dan zal je de CPU ook nog aardig wat werk moeten verstoken. Zo heb je soms spellen die een random wereld generen bij iedere playthrough. Waarschijnlijk verstopt achter een intro cinematic bijvoorbeeld.vaagisdenaam schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:35:
Het gaat erom dat nieuwssites altijd cruciale termen weglaten waardoor er een discussie ontstaat. Zie ook alle verdraaiingen van de woorden van Mark Cerny.Flagg schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:59:
[...]
Dat is zodat ze zichzelf indekken als er onverhoopt toch ergens een seconde of 2 een loading screen te spotten valt.
Dan zijn er altijd weer mensen die daar over vallen. Het soort mensen die ook vallen over "no loading screens" of "virtually no loading screens."![]()
Ze mogen van mij de komende 20 jaar uncharteds, tlou's, tombraiders en Horizons blijven spammen (in die kwaliteit uiteraard) en ik vind het helemaal prima.bram1984 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:33:
Liever nieuwe verhalende singleplayer IP's erbij natuurlijk als ze maar blijven komen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ja van mij ookFlagg schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:11:
[...]
Ze mogen van mij de komende 20 jaar uncharteds, tlou's, tombraiders en Horizons blijven spammen (in die kwaliteit uiteraard) en ik vind het helemaal prima.
Liever nieuwe verhalende singleplayer IP's erbij natuurlijk als ze maar blijven komen.
Ik ben gek op 'volg de kaart, zoek de schat' avonturen, puzzels, intrigues, mysteries, archeologie en geschiedenis en dat soort dingen
Ik ben qua films ook gek op Indiana Jones en National Treasure en dat soort films.
Dat verdraaien gebeurt hoe dan ook hoor, de licht infantiele console/console, console/pc "discussies" zijn nog nooit op objectieve feiten gebaseerd geweest, dus daar laten ze zich echt niet door tegenhouden.Paprika schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:06:
[...]
Ja en nee. In een fixed story game zou je weinig "wachtmomenten" mogen ervaren. Als een game erg dynamisch van opzet is dan zal je de CPU ook nog aardig wat werk moeten verstoken. Zo heb je soms spellen die een random wereld generen bij iedere playthrough. Waarschijnlijk verstopt achter een intro cinematic bijvoorbeeld.
[...]
Het gaat erom dat nieuwssites altijd cruciale termen weglaten waardoor er een discussie ontstaat. Zie ook alle verdraaiingen van de woorden van Mark Cerny.
Denk overigens dat het (nagenoeg) elimineren van laadschermen mij veel meer een nextgen gevoel gaat geven dan de pracht en praal.
Heb de shots gezien van HZD en HFW naast elkaar gezien en ja het is allemaal wel een stuk mooier maar het begint voor mij een beetje gelul in de marge te worden.
Sowieso zie ik het maar 5 minuten, als ik eenmaal in het spel zit valt het me nauwelijks nog op, alleen als ik ergens een bijzondere uitzicht heb met een op/ondergaande zon ofzo.
Aan de andere kant vallen dingen die niet kloppen dan wel extra hard op soms, zoals gezichtsuitdrukkingen.
Een ding schijnt onoplosbaar te zijn, en dat is iemand realistisch iets laten drinken in een game. Of ze schuiven het glas in hun ogen/kin/neus/rechter oor, houden de mond stijf dicht, hoeven nooit te slikken en de beweging beker naar gezicht is ook altijd volledig robot. Geldt ook redelijk voor eten overigens. Mocht je dit nog nooit opgevallen zijn, dan sorrie, vanaf nu wel.
Dus de ps6 moet dat op gaan lossen want de 5 is er denk ik niet krachtig genoeg voor nog.
[ Voor 39% gewijzigd door Flagg op 18-06-2020 13:30 ]
Same! Laat maar doorkomen allemaalFlagg schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:11:
[...]
Ze mogen van mij de komende 20 jaar uncharteds, tlou's, tombraiders en Horizons blijven spammen (in die kwaliteit uiteraard) en ik vind het helemaal prima.
Naja, dit heeft eigenlijk weinig met kracht te maken denk ik. Het kost ontzettend veel tijd om dit goed te animeren en dat is voor ieder hoofdmodel ook nog eens anders (zoals je al aangeeft). Tijd die men vaak niet heeft. Dit is ook waarom realistische graphics vaak tegen je werken als ontwikkelaar. Juist omdat het echt lijkt ga je op ieder foutje letten.Flagg schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:15:
[...]
Een ding schijnt onoplosbaar te zijn, en dat is iemand realistisch iets laten drinken in een game. Of ze schuiven het glas in hun ogen/kin/neus/rechter oor, houden de mond stijf dicht, hoeven nooit te slikken en de beweging beker naar gezicht is ook altijd volledig robot. Geldt ook redelijk voor eten overigens. Mocht je dit nog nooit opgevallen zijn, dan sorrie, vanaf nu wel.![]()
Dus de ps6 moet dat op gaan lossen want de 5 is er denk ik niet krachtig genoeg voor nog.
Ik zou ook op de ps5 wachten, of in elk geval de prijs.elaho schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:36:
Daarmee kun je alles van de PS4 spelen, maar ook meteen de komende jaar of 7 a 8 vooruit.
Waarschijnlijk een betere controller er bij ook, snellere wifi, etc.
Overigens als je af en toe een spelletje speelt kun je ook eens naar ps now kijken.
[ Voor 46% gewijzigd door vaagisdenaam op 18-06-2020 13:59 ]
Oh is dat zo? Volgens mij niet namelijkvaagisdenaam schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:58:
[...]
Ik zou ook op de ps5 wachten, of in elk geval de prijs.
Daarmee kun je alles van de PS4 spelen, maar ook meteen de komende jaar of 7 a 8 vooruit.
Waarschijnlijk een betere controller er bij ook, snellere wifi, etc.
Overigens als je af en toe een spelletje speelt kun je ook eens naar ps now kijken.
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
De vraag is gelijk of je wel wilt spelen wat er net buiten valt...I ColoSsuZz I schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:10:
[...]
Oh is dat zo? Volgens mij niet namelijkAlthans nog niet bevestigd dat je ALLES van PS4 kunt spelen.
Er zal allicht een gaar spel wat onder de radar is gevlogen niet speelbaar zijn, maar mij lijkt zeker dat alle first party games, succesjes zoals control en Fallen order, alle CoD games, AC, GTA, rdr2 et cetera binnen die 100 populairste games vallen.
Los daarvan kan er een hoop gepatched worden dus mij lijkt niet dat je iets gaat missen.
Los daarvan kan er een hoop gepatched worden dus mij lijkt niet dat je iets gaat missen.
Houd het on-topic aub, de PS4 inruilactie mag je in het PS4 topic bespreken
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Insomniac Games shares more about Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, the new standalone game in the Marvel’s Spider-Man universe: https://t.co/sRMNLCbNbd #MilesMoralesPS5 pic.twitter.com/FgCMUpaY4h
— PlayStation (@PlayStation) 18 juni 2020
Lekkerrr. Ray traced reflections, 3D audio, geen laadtijden, volle bak gebruik maken van de DualSense. Laat maar komen.
Perfecte game voor een koude december maand trouwens. NY in de sneeuw.
Als je nou bij mij je PS5 inlevert krijg je van mij de PS4 Pro gratis.Erapaz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:37:
[...]
Ja goede actie, lever je PS4 Pro in en krijg een PS4 Pro terug met TLOUII voor maar 150 euro. PS5 zie ik er niet tussen staan trouwens?
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
https://twitter.com/Cyber.../1273647385294626816?s=20
Cyberpunk delayed tot 19 november, ik denk dus dat ps5 19 of 20 november komt waarschijnlijk (aangezien amazon leak ook 20 november stond)
Cyberpunk delayed tot 19 november, ik denk dus dat ps5 19 of 20 november komt waarschijnlijk (aangezien amazon leak ook 20 november stond)
[ Voor 12% gewijzigd door exidil op 18-06-2020 18:30 ]
Kak.exidil schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:30:
[Twitter: https://twitter.com/Nibellion/status/1273647431809486849]Laat maar komen!
Volgende bericht:exidil schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:30:
We r sorry for this announcement, we had to abandon current gen because it is so terribly slow. We had to make cp2077 now a next gen only game. It is all for better gameplay experience! UNFORTUNATELY the game is delayed to Q2 2021 due to this hard decission we had to make. Also because we arent launching in 2020 but in 2021, we r also renaming the game to CP2078.
https://untappd.com/user/OzzBier
Als de game daar beter van wordt...
Lijkt me sowieso beter voor dusdanig grote titels om direct voor de ps5 te ontwikkelen en uit te brengen.
Lijkt me sowieso beter voor dusdanig grote titels om direct voor de ps5 te ontwikkelen en uit te brengen.
Doen die hufters expres om mij te sarren.
Ga ik dan toch de ps5 op launch kopen en dan meteen cp2077 erbij of stiekem op de PS4 nog spelen. Ik voorspel dat er hier straks een vreselijke lelijke cb2077 special digital edition ps5 staat.
En dat ik het spel vervolgens geen reet aan vind.
Of ze komen in september aan met het nieuws dat ze hem toch naar de unreal 5 engine gaan porten, vanwege meer creatieve vrijheden natuurlijk. Ps6 launchtitle.
[ Voor 15% gewijzigd door Flagg op 18-06-2020 19:39 ]
CP ging ik toch al op de PS5 doen als ik die al zou gaan halen. Lijkt vooralsnog een game die ik na een paar uur aan de kant ga gooien.
Kans is idd aanwezig dat als ik mijn futa fantasieën gebotviert heb ik er redelijk snel doorheen ben ja.bram1984 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:39:
CP ging ik toch al op de PS5 doen als ik die al zou gaan halen. Lijkt vooralsnog een game die ik na een paar uur aan de kant ga gooien.
Verwijderd
Lijkt mij ook lastig als developer. Je wil gewoon zoveel mogelijk uit je game en ideeën halen gezien de trage cpu van current gen lijkt me dat een behoorlijke beperking voor een game met zon grote scope als cyberpunk.OzzieMann schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:05:
[...]
Volgende bericht:
We r sorry for this announcement, we had to abandon current gen because it is so terribly slow. We had to make cp2077 now a next gen only game. It is all for better gameplay experience! UNFORTUNATELY the game is delayed to Q2 2021 due to this hard decission we had to make. Also because we arent launching in 2020 but in 2021, we r also renaming the game to CP2078.
Maar hoe lang zijn ze nou al niet bezig met deze game? Op een gegeven moment moet je toch ergens een lijn trekken met wat wel en niet kan.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:19:
[...]
Lijkt mij ook lastig als developer. Je wil gewoon zoveel mogelijk uit je game en ideeën halen gezien de trage cpu van current gen lijkt me dat een behoorlijke beperking voor een game met zon grote scope als cyberpunk.
En het lijkt mij dat je als developer (vooral met zulke lange projecten) het op een gegeven moment ook gewoon wil afronden en je door kan met iets anders.
Verwijderd
Dat is denk ik wel het bijzondere aan CD project red die nemen gewoon de tijd als dat kan en nodig is.Raem schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:27:
[...]
Maar hoe lang zijn ze nou al niet bezig met deze game? Op een gegeven moment moet je toch ergens een lijn trekken met wat wel en niet kan.
En het lijkt mij dat je als developer (vooral met zulke lange projecten) het op een gegeven moment ook gewoon wil afronden en je door kan met iets anders.
Zal dus eerder een deadline zijn van geldschieters waar ze rekening mee moeten houden.
Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb zojuist na bekijken van trailers ps5 en de launchgames besloten om toch voor een PlayStation 4 pro te gaan. Ik wil graag de spellen spelen die op dit moment voor de PS 4 zijn zoals Detroit become human en wat Lego games en crash bandicoot. De ps5 vind ik voor mij even overkill en de ps4 pro is voor mij goed genoeg. En scheelt voor mij ook hoop in prijs.elaho schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:36:
Ergens moet het enorm kut voor ze zijn dat ze ook voor die ouwe meuk moeten ontwikkelen. Kan me voorstellen dat het een absolute bevrijding is als je exclusief voor een nieuwe generatie mag ontwikkelen. Alsof je als taxi chauffeur ineens een splinternieuwe high tech wagen onder je reet krijgt. Free from shackles.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:19:
[...]
Lijkt mij ook lastig als developer. Je wil gewoon zoveel mogelijk uit je game en ideeën halen gezien de trage cpu van current gen lijkt me dat een behoorlijke beperking voor een game met zon grote scope als cyberpunk.
En dan te bedenken dat de eerste trailer uit 2013 komt. Zouden ze toen ook nog bezig zijn geweest op de ps3/360? Geen idee of daar ook maar iets van overeind is gebleven.bram1984 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:38:
[...]
Ergens moet het enorm kut voor ze zijn dat ze ook voor die ouwe meuk moeten ontwikkelen. Kan me voorstellen dat het een absolute bevrijding is als je exclusief voor een nieuwe generatie mag ontwikkelen. Alsof je als taxi chauffeur ineens een splinternieuwe high tech wagen onder je reet krijgt. Free from shackles.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:53
CDPR is zijn eigen uitgever dat scheelt wel, heb je geen externe uitgever die aan je zit te trekken om die game maar uit te brengen.
Maar inderdaad liever een game die af is dan een game die buggy as fuck is. Ik was van plan op de next gen versie te wachten omdat ik verwacht dat de current gen versie echt een dikke downgrade gaat krijgen ten opzicht van datgene wat we tot nu toe hebben gezien.
Hoop wel dat ze dan gelijk met een echte PS5 versie komen incl RT etc en dan het niet een versie is die alleen maar net iets beter op de PS5 draait.
Maar inderdaad liever een game die af is dan een game die buggy as fuck is. Ik was van plan op de next gen versie te wachten omdat ik verwacht dat de current gen versie echt een dikke downgrade gaat krijgen ten opzicht van datgene wat we tot nu toe hebben gezien.
Hoop wel dat ze dan gelijk met een echte PS5 versie komen incl RT etc en dan het niet een versie is die alleen maar net iets beter op de PS5 draait.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
TLDR beneden
Zit een beetje met het volgende.
Ik heb bewust in februari een 1080p tv aangeschaft omdat ik op een 4k tv tijdens het gamen moeite heb de ondertiteling te lezen. Bij normaal kijken is dat geen probleem omdat het signaal dan toch nog met 1080I wordt aangeleverd, maar goed.
Nu las ik dat de ps5, een hdmi poort van 2.1 gaat krijgen. En als ik dan wat google voor wat dat in houd kom ik erop uit dat hdmi 2.1 backwards compatible is met 2.0
Echter zijn 2.1, en ook 2.0 voor 4k en hoger.
Tuurlijk is in theoie 1.4 dat ook, maar de info die ik las, sprak uitsluitend over dat 2.1 backwards compatible is met 2.0
Nu wil het feit dus dat mijn huidge tv die nog maar een paar maanden oud is, (slechts) 1.4 ondersteund:
pricewatch: Sony KDL-50WF660 Zwart
En veel meer dan dat is ook niet nodig voor 1080p.
Dus mijn vraag (en dus eigenlijk TLDR):
Moet ik een hele nieuwe tv gaan aanschaffen als ik de ps5 wil gebruiken, of kan ik zolang ik maar bij 1080p blijf mijn huidge tv blijven gebruiken in combinatie met de ps5?
Zou jammer zijn als er een hele nieuwe tv voor nodig is, maar als dat zo is, dan is dat zo.
Ik wil voorlopig ook echt niet upgraden naar 4k, ivm mijn ogen. 1080p is ideaal voor mij, en daarom ook bovenstaande tv gekocht.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet van Martijn
ps.
Dit bericht had ook niet misstaan in het kroegtopic, maar toch bewust voor deze gekozen. Mocht ie op de verkeerde plek staan, alsnog sorry daarvoor.
Zit een beetje met het volgende.
Ik heb bewust in februari een 1080p tv aangeschaft omdat ik op een 4k tv tijdens het gamen moeite heb de ondertiteling te lezen. Bij normaal kijken is dat geen probleem omdat het signaal dan toch nog met 1080I wordt aangeleverd, maar goed.
Nu las ik dat de ps5, een hdmi poort van 2.1 gaat krijgen. En als ik dan wat google voor wat dat in houd kom ik erop uit dat hdmi 2.1 backwards compatible is met 2.0
Echter zijn 2.1, en ook 2.0 voor 4k en hoger.
Tuurlijk is in theoie 1.4 dat ook, maar de info die ik las, sprak uitsluitend over dat 2.1 backwards compatible is met 2.0
Nu wil het feit dus dat mijn huidge tv die nog maar een paar maanden oud is, (slechts) 1.4 ondersteund:
pricewatch: Sony KDL-50WF660 Zwart
En veel meer dan dat is ook niet nodig voor 1080p.
Dus mijn vraag (en dus eigenlijk TLDR):
Moet ik een hele nieuwe tv gaan aanschaffen als ik de ps5 wil gebruiken, of kan ik zolang ik maar bij 1080p blijf mijn huidge tv blijven gebruiken in combinatie met de ps5?
Zou jammer zijn als er een hele nieuwe tv voor nodig is, maar als dat zo is, dan is dat zo.
Ik wil voorlopig ook echt niet upgraden naar 4k, ivm mijn ogen. 1080p is ideaal voor mij, en daarom ook bovenstaande tv gekocht.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groet van Martijn
ps.
Dit bericht had ook niet misstaan in het kroegtopic, maar toch bewust voor deze gekozen. Mocht ie op de verkeerde plek staan, alsnog sorry daarvoor.
*snip* deze waren al bekend en de bron is een beetje trollerig "beter dan", en dat gaan we dus niet doen hier...
[ Voor 77% gewijzigd door Geronimous op 18-06-2020 23:00 ]
Damn, dat was lekker saai en teleurstellend zeg
Misschien die glimps van de 'future battlefield', moet ik 'ns beter bekijken wat dat nu was...
Misschien die glimps van de 'future battlefield', moet ik 'ns beter bekijken wat dat nu was...
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
wow.. de EA stream suckte echt 
@Geronimous lol
@Geronimous lol
[ Voor 23% gewijzigd door poor Leno op 19-06-2020 01:52 ]
Verwijderd
dat zag er wel leuk uit met al die mannetjes, zag eruit alsof ze tweede of eerste wereld oorlog geweren haddenGeronimous schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 01:51:
Damn, dat was lekker saai en teleurstellend zeg![]()
Apex
Sims
3 indy's: it takes 2 (Coöp), lost in random, Rocket Arena
Star Wars Squadrons
Een filmpje over next gen waar ze niets showden!?
Nieuwe Skate aangekondigd maar niets van laten zien, zelfs geen logo?
Echt, ik had niet veel verwacht van deze EA Play maar wel meer dan dit, echt waardeloos.
Had minstens meer Fifa 21 (next gen), Battlefield 6 & Mass effect 1 t/m 3 Remake verwacht.
Sims
Star Wars Squadrons
Echt, ik had niet veel verwacht van deze EA Play maar wel meer dan dit, echt waardeloos.
Had minstens meer Fifa 21 (next gen), Battlefield 6 & Mass effect 1 t/m 3 Remake verwacht.
PSN: Aramius1810
Zag er in mijn ogen meer uit als een test van hoeveel mannetjes ze konden plaatsen en laten lopen..Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 01:54:
[...]
dat zag er wel leuk uit met al die mannetjes, zag eruit alsof ze tweede of eerste wereld oorlog geweren hadden
Soort van game-development 101...
Het was vooral Cross-play, Nintendo Switch en Steam wat de klok sloeg. Voor de rest weinig boeiends.
-
Ja er was vorig jaar iets van EA/Dice over smart AI oid, en dan een heleboel.. Zal morgen eens zoekenEdd schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 01:55:
[...]
Zag er in mijn ogen meer uit als een test van hoeveel mannetjes ze konden plaatsen en laten lopen..
Verwijderd
dat kan, ze gebruikten in ieder geval een japanse soldaat als model wat wel weer past bij zon masale chargeEdd schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 01:55:
[...]
Zag er in mijn ogen meer uit als een test van hoeveel mannetjes ze konden plaatsen en laten lopen..
Het was vooral Cross-play, Nintendo Switch en Steam wat de klok sloeg. Voor de rest weinig boeiends.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2020 02:05 ]
Nou, ze hebben in ieder geval aangekondigd dat ze van plan zijn om ook games voor next gen te gaan maken.
Blij dat ik niet ben op gebleven om dit te checken
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Gratis Cyberpunk patch als je de PS4 versie hebt. Je verwacht het niet.
Cyberpunk 2077 will be playable on PS5 and XSX on launch date, mentioned in CDPR investor call https://t.co/FIOmndSDCp
— Wario64 (@Wario64) 19 juni 2020
It will look better than current gen versions from day 1 and will receive a more robust update in the future for next-gen, free of charge for PS4/XBO version pic.twitter.com/t9Q2hCl1d9
Nieuwe SkateAramius schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 01:54:
Apex
Sims
Star Wars Squadrons
bram1984 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:21:
[Embed]
Ook zo'n je verwacht het nietIt will look better than current gen versions from day 1
Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar de UI van de PS5, zeker nu we weten dat hij een volledige redesign heeft gekregen met performantie als prioriteit. Wil ook wel zeggen dat ze serieus aan hun servers gaan mogen werken...
weet je nog vroeger, die ''blades'' op de xbox360!
best UI ever imo! Dit mis ik echt, heerlijk clean en overzichtelijk
nothing stops this train
Kol Nedra schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:40:
[YouTube: Xbox 360 Original Dashboard HD]
Dit was echt genieten idd !!!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Skate heb ik ook altijd tof gevonden om te doen, alleen het lukte mij nooit om bij bepaalde punten terug te keren. Je had bijv ergens een mega jump die ik dan elke keer overnieuw bleef doen...skate2 was het volgens mij...alleen ik wist nooit hoe ik die precies terug moest vinden.Lipton1 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:23:
[...]
Nieuwe SkateDat is aardig verassend, daar wacht ik al 10 jaar op
Burp
Wat deden ze overdreven met dat Skate zeg. Als die game zo gigantisch populair was, waarom werden er dan geen nieuwe games meer uitgebracht? Die presentatie was overigens echt bagger.
[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 19-06-2020 12:18 ]
- Chaoss
Benieuwd hoelang het duurt voordat die 'rubuste' update komt... Dat is de versie die je op next gen wilt spelen lijkt me.bram1984 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:21:
[Embed]
Ik had er iig nog nooit van gehoordNotSoSteady schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:16:
Wat deden ze overdreven met dat Skate zeg. Als die game zo gigantisch populair was, waarom werden er dan geen nieuwe games meer uitgebracht? Die presentatie was overigens echt bagger.
Het enige wat ik toevallig ken van skateboarding, is die kerel Tony Hwak
Hier even een samenvatting van iemand die BC, forward compatible en PS5 native mode goed uitlegt. Ik zie zowel op frontpage als hier constant die verwarring rondom de PS5's BC, en dat sommige mensen denken dat het alleen om de top 100 gaat.
No, 100 games was tested on PS5 native mode at time from GDC presentation. There are 3 modes, PS4 mode, PS4 Pro mode and PS5 native mode (using all console power), Sony is testing for using PS5 native mode at most games (4000), games not compatible on this mode will need patches or using the other 2 modes without enhancements on performance or resolution, besides its possible games not compatible with the 3 modes, like you have on some emulator games.
All games released since last week have to support PS5 native mode.
Just to add.
PS4 games releasing from June is mandatory to devs to support PS5 native mode... games before June are the ones Sony is testing and doing the work/patch.
So Cyberpunk for example is mandatory to have a patch to support PS5 native mode from day one.
Je schijnt dus wel je PS4 games vanaf een externe USB te kunnen spelen (en dus degene die je nu hebt op je PS4 gewoon kan overprikken!). PS5 games kan je daar echter niet vanaf spelen, zal je ze eerst naar de interne SSD (of naar je uitbreidings SSD) moeten verplaatsen...Twixie schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:57:
[...]
Voornaamste reden is kost. Dit zijn high-end SSDs die vandaag zelfs nog niet eens verkrijgbaar zijn, dacht ik. Die hoge snelheid van de SSDs is nodig om laadtijden, pop-in, etc.. te elimineren.
De vraag gaat zijn hoe ze dan externe (USB) storage gaan supporteren. De PS4 ondersteunt het afspelen van games vanaf externe storage. Bij de PS5 gaat dat ongetwijfeld voor problemen zorgen in de zin dat sommige games enorm stroef gaan lopen. Het zou me dan ook niet verbazen dat bij de PS5 dat niet meer kan, en je hooguit games kunt archiveren op USB, maar ze wel naar intern moet copiëren om ze te kunnen spelen.
Wel gaat de PS5 ook een M.2 slot hebben om een extra SSD in te pluggen, waarvan dan ongetwijfeld wél rechtstreeks games kunnen gespeeld worden.
De nieuwe Dirt heeft geloof ik op next gen een 4k modus maar ook een 1080p@120fps modus meen ik mij te herinnerenHulleman schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:57:
[...]
Racegames wellicht. Die zijn doorgaans grafisch een stuk minder zwaar. Ik zie het ook wel gebeuren voor competitieve online shooters.
Dan hoop ik wel dat er meer dan 2 USB poorten op de PS5 zitten.Aenea schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:00:
[...]
Je schijnt dus wel je PS4 games vanaf een externe USB te kunnen spelen (en dus degene die je nu hebt op je PS4 gewoon kan overprikken!). PS5 games kan je daar echter niet vanaf spelen, zal je ze eerst naar de interne SSD (of naar je uitbreidings SSD) moeten verplaatsen...
Als ik nu mijn stuurtje heb aangesloten en externe HDD kan ik al geen controller meer opladen.
Natuurlijk niet.. Ze willen toch op een of andere manier die controller charge station aan je slijtenT7D_Sneezy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:46:
[...]
Dan hoop ik wel dat er meer dan 2 USB poorten op de PS5 zitten.
Als ik nu mijn stuurtje heb aangesloten en externe HDD kan ik al geen controller meer opladen.
Wel ben ik zelf idd nog benieuwd naar support voor stuurtjes, alhoewel ik het niet snel zal gebruiken.
-
Als ze maar beter zijn dan de chargingdock van de PS4. De contactplaatjes op dit ding zijn zo dun en fragiel dat ze na een tijdje buigen en op den duur zelfs breken. Het concept is erg sterk, maar de uitvoering liet veel te wensen over. Op de beelden was te zien dat de contactplaatjes van de DS5 veel meer aan de oppervlakte zitten. Ik verwacht dan ook een stevigere constructie van het charging station waarbij er minder druk op de contactpunten komt te staan.Edd schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:06:
[...]
Natuurlijk niet.. Ze willen toch op een of andere manier die controller charge station aan je slijten
Wel ben ik zelf idd nog benieuwd naar support voor stuurtjes, alhoewel ik het niet snel zal gebruiken.
This is absolutely ridiculous
Op de ps4 pro waren het er toch ook al 3?T7D_Sneezy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:46:
[...]
Dan hoop ik wel dat er meer dan 2 USB poorten op de PS5 zitten.
1 achter, 2 voorop?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Voor mij was het vooral de NXE Dashboard update die ik heel fijn vond. Ik had net mijn 360 gekocht na deze update dus nooit met de oude menu's gespeeld. (Die zien er ook prima uit hoor)Kol Nedra schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:40:
[YouTube: Xbox 360 Original Dashboard HD]

de NXE was echt heel rustig/overzichterlijk maar toch ook fijn en mooi en volgens mij zelfs een beetje customizable.
Die nieuwe menutjes met die blokjes en dat je vol wordt gegooid met (streaming) apps en social media vind ik maar niks.
[ Voor 4% gewijzigd door Anakin_ op 19-06-2020 16:53 ]
Dat tussen haakjes geloof ik niets van. Elke game die je extern installeert, installeert of reserveert ook een stukje op de interne drive (dat varieert van enkele MB tot enkele GB afhankelijk van game). Dat je dus zomaar je PS4 externe disk in een PS5 kunt inpluggen en direct toegang hebt tot al die games, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.Aenea schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:00:
[...]
Je schijnt dus wel je PS4 games vanaf een externe USB te kunnen spelen (en dus degene die je nu hebt op je PS4 gewoon kan overprikken!).
Volgens mij ga je toch echt wel je PS4 games terug moeten installeren, hetzij op de interne SSD of een voor PS5 geformatteerde externe HDD.
pricewatch: LG OLED48CX6LB Zwart
Is dit een beetje goede tv om de potentie van de ps5 te benutten? Heb niet heel veel plek voor een tv en dit is eigenlijk de eerste oled van dit formaat.
Is dit een beetje goede tv om de potentie van de ps5 te benutten? Heb niet heel veel plek voor een tv en dit is eigenlijk de eerste oled van dit formaat.
Dat zal afhankelijk zijn welke filesystem ze gaan toepassen en ondersteunen op de usb-schijven, zelfs dan kan een OS nog ondersteuning hebben voor meerdere file-formats (NTFS, EXT3 etc), de interne SSD is juist voor de specifieke PS5 games die volle ondersteuning hebben aan de laadsnelheden. Zover ik inderdaad begreep zullen alle non-PS5 specifieke games gewoon vanaf USB te spelen zijn, net zoals ze dit nu al zijn, zou onlogisch zijn dat bij de PS5 OS compleet op de schop te gooien en je hele zooitje opnieuw laat installeren (plus dat beetje externe schijf bij de mensen veel groter is dan interne aan kan).Twixie schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:14:
[...]
Dat tussen haakjes geloof ik niets van. Elke game die je extern installeert, installeert of reserveert ook een stukje op de interne drive (dat varieert van enkele MB tot enkele GB afhankelijk van game). Dat je dus zomaar je PS4 externe disk in een PS5 kunt inpluggen en direct toegang hebt tot al die games, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Volgens mij ga je toch echt wel je PS4 games terug moeten installeren, hetzij op de interne SSD of een voor PS5 geformatteerde externe HDD.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
- Chaoss
Dit is fake toch? :strip_exif()/f/image/GkTWtT25dQIpA9gzWcGk2aMr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GkTWtT25dQIpA9gzWcGk2aMr.jpg?f=fotoalbum_large)
We could be looking at the first PS5 console fresh from the factory #PS5 pic.twitter.com/7zkJEkdhR6
— ▶︎ PlayGamesMovies tv (@PlayGamesMovies) 19 juni 2020
[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 19-06-2020 23:08 ]
Ziet er fake uit als je het mij vraagt
- Chaoss
Stel dat het echt is, die lui hebben bijvoorbeeld wel Sony hesjes aan, dan is dat ding wel echt huge, zelfs al zijn Japanners niet zo groot
Volgens Resetera is 1 Japanner gelijk aan 3,5 PS5's.
Ik vind het er persoonlijk niet eens ZO groot uitzien, valt wel mee.
Maar verder geen idee of het fake is of niet..
Ik vind het er persoonlijk niet eens ZO groot uitzien, valt wel mee.
Maar verder geen idee of het fake is of niet..
Misschien zijn ze geschrokken en maken ze hem recht.Raem schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:47:
De vorm lijkt me iets te recht op die foto. Misschien is het perspectief, maar als je dit bekijkt heb ik toch het idee dat je meer vorm zou moeten zien, ook bij een zijaanzicht.
[Afbeelding]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
:strip_exif()/f/image/wUWRekdenKql692QoHZm2Gv0.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/6TxOOYmlcbiiIga0WQswvxtP.jpg?f=fotoalbum_large)