LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Ook ik wacht op een BOL, MediaMarkt of Coolblue (of Amazon).
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Klopt, maar ook bol etc moet je er denk ik al direct in de eerste 10min erbij zijn.... anders loop je hem ook mis ben ik bangScreamGT schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:52:
Leuk dat een Nedgame en Gamemania ermee te koop lopen dat ze pre-orders kunnen plaatsen. Die jongens zijn zo klein vergeleken met een Coolblue, Bol of MediaMarkt. Dat gaat geheid een shitshow worden bij de release, ik zie de recensies nu al voorbij komen; "heb een pre-order geplaatst maar konden niet in de eerste week leveren, nu 2 maanden wachten!"
Ook ik wacht op een BOL, MediaMarkt of Coolblue (of Amazon).
Zijn we nu niet een beetje aan het overdrijven met z'n allen. Het zijn geen concertkaartjes van de Backstreet Boys.Raikkonen_WC schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:14:
[...]
Klopt, maar ook bol etc moet je er denk ik al direct in de eerste 10min erbij zijn.... anders loop je hem ook mis ben ik bang
Wow vet, ik dacht al dat ik de Golden Gate bridge herkende, daar ben ik in 2018 nog geweest, indrukwekkende brug!
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Inderdaad, de meeste consoles welke via internet zijn gereserveerd zullen vanuit de groothandel worden uitgeleverd zonder tussenkomst van de webwinkel (bij uitlevering) . Het zal mij niet verbazen als consoles in hun eigen verpakking worden uitgeleverd en niet in een extra transportdoos (met of zonder branding van de onlineretailer).Zijn we nu niet een beetje aan het overdrijven met z'n allen. Het zijn geen concertkaartjes van de Backstreet Boys.
[ Voor 5% gewijzigd door ariekanari op 17-06-2020 19:39 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Release zou op 20 november zijn.
PS5 met disc €499,-.
PS5 digital €399,-.
Bron: https://mobile.twitter.co...leak-amazon-xbox-series-x
[ Voor 39% gewijzigd door OPSLAGHOND op 17-06-2020 20:02 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
die €500 voor disk versie zou wel te gek zijn.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
https://www.amazon.nl/Son...id=1592418412&sr=8-1&th=1
Ja maar dat dacht ik daarvoor ook al. Het is bijna juli, dus het kan niet echt anders.exidil schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:27:
er is net een amazon page gemaakt voor playstation 5, overal in de winkels wordt het een beetje gemaakt. Komen de pre-orders binnenkort denken jullie?
Nou ik weet niet ik zag mensen zeiden ergens augustus pas, maarja niemand weet het dus is alleen maar speculerenbram1984 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:30:
[...]
Ja maar dat dacht ik daarvoor ook al. Het is bijna juli, dus het kan niet echt anders.
Deze man geeft eigenhandig even een nieuwe definitie aan de term "Dunglish", haha.ikookhier schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:17:
Game director Mathijs de Jonge shares new insight into Horizon Forbidden West.
[YouTube: Horizon Forbidden West - Guerrilla Talks | PS5]
Iedereen trouwens gehoord dat hij op het einde zegt dat ze de game volgend jaar al uit willen brengen?
Ik gok op juli uiterlijk. Na die Xbox show droppen ze even een bommetje.exidil schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:33:
[...]
Nou ik weet niet ik zag mensen zeiden ergens augustus pas, maarja niemand weet het dus is alleen maar speculeren
in de trailer tijdens het event stond ook 2021bram1984 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:37:
[...]
Deze man geeft eigenhandig even een nieuwe definitie aan de term "Dunglish", haha.
Iedereen trouwens gehoord dat hij op het einde zegt dat ze de game volgend jaar al uit willen brengen?
Denk ik persoonlijk ook, als xbox op 7 juli de prijs laat zien en ook pre-orders launcht dan gaat sony niet lang meer wachten.bram1984 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:38:
[...]
Ik gok op juli uiterlijk. Na die Xbox show droppen ze even een bommetje.
Okay die heb ik gemist denk ik.RubenSaurus schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:38:
[...]
in de trailer tijdens het event stond ook 2021
Zo is die ook wel sexy.
Retail price van een DS4 is 60 euro zeker? DualSense zal wel richting 80 gaan dan, verwacht ik.
Die prijs vraagt Nintendo ook voor joy cons.
Nu ook niet overdrijven he. Ik vind Hermen eigenlijk een zwaarder Hollands accent hebben.bram1984 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:37:
[...]
Deze man geeft eigenhandig even een nieuwe definitie aan de term "Dunglish", haha.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Haha nee joh gek. Veel minder. Luister ze maar eens achter elkaar.Twixie schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:13:
[...]
Nu ook niet overdrijven he. Ik vind Hermen eigenlijk een zwaarder Hollands accent hebben.
Damn die is wel echt nice... ben wel benieuwd of en hoe de PS5 customizable is.
[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 17-06-2020 21:38 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Oh damn... Deze zou ik wel willenbram1984 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:44:
[...]
Okay die heb ik gemist denk ik.
Zo is die ook wel sexy.
[Afbeelding]
Nou, volgens mij was je zelf ook al aardig mee aan het doen:bram1984 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:26:
[...]
Zijn we nu niet een beetje aan het overdrijven met z'n allen. Het zijn geen concertkaartjes van de Backstreet Boys.
bram1984 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:16:
[...]
Je moet je überhaupt afvragen of Nedgame wel voorraad gaat krijgen en zo ja, hoeveel. Het moge duidelijk zijn dat de PS5 schaars gaat zijn en dat er ook een stuk minder geproduceerd gaan worden dan normaal gesproken het geval zou zijn geweest. Het kan zomaar dat alleen ketens als Media Markt, Bol en Coolblue voorraad gaan krijgen.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 08:00
Hangt er vanaf wat je binnenkort noemt. Ik ga er vanuit dat Sony de prijs bekend maakt tijdens een volgend online event. Die events doe je niet vlak na elkaar lijkt me, er ging een gerucht over een volgend event op 7 juli (?), en ik las ergens pas in augustus.exidil schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:27:
er is net een amazon page gemaakt voor playstation 5, overal in de winkels wordt het een beetje gemaakt. Komen de pre-orders binnenkort denken jullie?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Naast de gebruikelijke FIFA, madden, nfl enz. komen ze toch soms met iets nieuws.
Hoop trouwens dat we ook iets te zien krijgen van de nieuwe need for speed die weer door Criterion gemaakt wordt.
Ooh retrobram1984 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:44:
[...]
Okay die heb ik gemist denk ik.
Zo is die ook wel sexy.
[Afbeelding]
Maar vanuit dat zicht is hij best ok, maar op de foto van @ScreamGT vind ik hem weer bizar lelijk.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Lijkt me sterk dat ze iets belangrijks gaan ontwikkelen exclusief voor de PS5/Xbox Series X.Trishul schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:14:
Morgen is het EA event. Die gaan bekendmaken welke games ze in ontwikkeling hebben voor PS5, maar ook welke ze op launch ready hebben.
Naast de gebruikelijke FIFA, madden, nfl enz. komen ze toch soms met iets nieuws.
Hoop trouwens dat we ook iets te zien krijgen van de nieuwe need for speed die weer door Criterion gemaakt wordt.
Zou wel leuk zijn als we wat next gen dingen te zien krijgen. Persoonlijk hoop ik op iets van Dragon Age 4, Mass Effect Remaster, Anthem 2.0, mischien zelfs iets van Battlefield. EA heeft zelf ook al aan te geven er stevig te willen staan met Next gen met in totaal 14 titels tot april 2021. Ik verwacht wel wat leuks morgen...NotSoSteady schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:16:
[...]
Lijkt me sterk dat ze iets belangrijks gaan ontwikkelen exclusief voor de PS5/Xbox Series X.
Bron...
Ik vermoed vooral multi-gen titels. Hoop dat ze verrassen, maar deze externe uitgevers vinden de userbase doorgaans vaak te klein om exclusief voor de volgende generatie consoles te gaan.Kenny_026 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:32:
[...]
Zou wel leuk zijn als we wat next gen dingen te zien krijgen. Persoonlijk hoop ik op iets van Dragon Age 4, Mass Effect Remaster, Anthem 2.0, mischien zelfs iets van Battlefield. EA heeft zelf ook al aan te geven er stevig te willen staan met Next gen met in totaal 14 titels tot april 2021. Ik verwacht wel wat leuks morgen...
Bron...
Anthem 2.0 verwacht ik niet meer dan trailers, nog geen 3 maanden geleden zeiden ze nog in de updates dat ze verwachten 2021 of zelfs 2022 pas de hele nieuwe versie af te hebben, ze hebben maar een best klein team. Hoewel de game zich perfect zou lenen voor stukje mooie graphics, verwacht ik er nog bar weinig van, de zure smaak van de game is nog te recentKenny_026 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:32:
[...]
Zou wel leuk zijn als we wat next gen dingen te zien krijgen. Persoonlijk hoop ik op iets van Dragon Age 4, Mass Effect Remaster, Anthem 2.0, mischien zelfs iets van Battlefield. EA heeft zelf ook al aan te geven er stevig te willen staan met Next gen met in totaal 14 titels tot april 2021. Ik verwacht wel wat leuks morgen...
Bron...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Digital voor € 399 zou me top lijken! Heb het meeste digitaal. Ben dan wel benieuwd of je de titels die je op schijf hebt gewoon weer gratis kunt downloaden maar vermoed van niet. Dan zou schijfjes doorschuiven op een oude PS4 om te kunnen binnenhengelen op PS5 heel rendabel zijn.OPSLAGHOND schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:59:
Amazon (Frankrijk volgens mij) schijnt kort de prijzen van de PS5 te hebben geplaatst, maar het werd snel weer weggehaald.
Release zou op 20 november zijn.
PS5 met disc €499,-.
PS5 digital €399,-.
Bron: https://mobile.twitter.co...leak-amazon-xbox-series-x
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik weet dat b.v. Destiny 2 gratis van PS4 naar de PS5 gaat, maar of meer games dat gaan doen weet ik niet.snmght schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:58:
[...]Digital voor € 399 zou me top lijken! Heb het meeste digitaal. Ben dan wel benieuwd of je de titels die je op schijf hebt gewoon weer gratis kunt downloaden maar vermoed van niet. Dan zou schijfjes doorschuiven op een oude PS4 om te kunnen binnenhengelen op PS5 heel rendabel zijn.
Ik ga zelf sowieso voor de Digital versie.
[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 18-06-2020 00:04 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Een teaser zou kunnen van bv een nieuwe IP voor 2022. Voor de rest allemaal crossgen uiteraard, die markt is >150 miljoen consoles die je niet zomaar negeert.NotSoSteady schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:16:
[...]
Lijkt me sterk dat ze iets belangrijks gaan ontwikkelen exclusief voor de PS5/Xbox Series X.
Ja, zoiets verwacht ik misschien nog wel of een demo van de next-gen engine.Trishul schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 00:51:
[...]
Een teaser zou kunnen van bv een nieuwe IP voor 2022. Voor de rest allemaal crossgen uiteraard, die markt is >150 miljoen consoles die je niet zomaar negeert.
EA maakt toch alleen maar multiplatform?NotSoSteady schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:52:
[...]
Ik vermoed vooral multi-gen titels. Hoop dat ze verrassen, maar deze externe uitgevers vinden de userbase doorgaans vaak te klein om exclusief voor de volgende generatie consoles te gaan.
Gerucht: Microsoft wil prijs van Xbox Series X onder die van PS5 houden
https://nl.hardware.info/...-onder-die-van-ps5-houden
De komst van de nieuwe generatie spelconsoles komt steeds dichterbij, en naar goede gewoonte betekent dat ook dat de geruchtenmolen overuren draait. Volgens een recent gerucht verspreid door insider "eastmen" op het Beyond3D forum, zou Microsoft zijn nieuwe console erg agressief prijzen tegenover Sony's PlayStation 5. De lekker vermeldt een prijskaartje van 400 Amerikaanse dollar voor de Series X console, wat bij ons zou neerkomen op 400 euro. De PS5 Digital Edition, zonder disc drive, zou volgens geruchten ook 400 euro kosten, terwijl de standaard PS5 voor honderd euro meer van eigenaar zou wisselen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Het is juni, speculaties over voorraad in december lijkt me sowieso prematuur en overdrevenbram1984 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 06:11:
@ralph075 Je afvragen of een kleine keten voorraad krijgt is iets anders dan zeggen dat pre-orders bij Bol binnen 10 minuten uitverkocht raken, denk ik.
Meh, geen speculatie. Ook wel logisch met deze crisis gaande.ralph075 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:46:
[...]
Het is juni, speculaties over voorraad in december lijkt me sowieso prematuur en overdreven
https://www.bloomberg.com...on-5-output-in-first-year
Precies, eerste leveringen komen pas in 2021 (ja, ook speculatie)bram1984 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:48:
[...]
Meh, geen speculatie. Ook wel logisch met deze crisis gaande.
https://www.bloomberg.com...on-5-output-in-first-year
Ik vind het gek dat er door een drive van twee tientjes een prijsverschil van 100€ voorspeld wordt...Bullet NL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:43:
De zusterwebsite van Tweakers, Hardware.info gaat in op de geruchten over het prijspeil van de nieuwe consoles.
Gerucht: Microsoft wil prijs van Xbox Series X onder die van PS5 houden
https://nl.hardware.info/...-onder-die-van-ps5-houden
[...]
Gaat niet om die drive, maar de extra marge die ze door middel van digitale aankopen gaan genereren en het gebrek aan doorverkoop.Kenny_026 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:54:
[...]
Ik vind het gek dat er door een drive van twee tientjes een prijsverschil van 100€ voorspeld wordt...
Maar ja, MS moet lekker doen wat ze niet laten kunnen. Persoonlijk denk ik dat het op de langere termijn weinig gaat uitmaken. Die prijzen gaan uiteindelijk toch wel omlaag. Hun software kwaliteit moet drastisch omhoog, dat is de enige manier om echt beter te worden.
Dat is nu marketing....Kenny_026 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:54:
[...]
Ik vind het gek dat er door een drive van twee tientjes een prijsverschil van 100€ voorspeld wordt...
Waarom moet een 1.6 liter motor in een auto meer kosten dan een 1.4 liter? Er zitten zo goed als de zelfde onderdelen in.... Sterker, er worden 1.6 liter motoren verkocht in auto's met verschillende vermogens (met een behoorlijk prijsverschil) terwijl de techniek niet anders is dan een software instelling....
Dit laat dus direct zien dat een consumenten verkoopprijs niet altijd af hangt van de onderdelen prijs. Zo ook met een console, de prijs wordt maar voor een klein deel bepaald door de kostprijs van het apparaat. Er spelen veel meer rand voorwaarden mee om tot een uiteindelijke verkoopprijs te komen.
De verwachting is dat beide console bouwers de ontwikkelingskosten pas na 1 of 2 jaar van console verkopen terug weten te verdienen.
Dat kan inderdaad via de software gaan, maar ook door abonnement diensten. Wat voor ons heel belangrijk is, een console met nieuwe (betere) speces, is voor een fabrikant niets meer dan zijn ecosysteem uit te weten bouwen.
Voor welke console je ook kiest, ze hebben beide een lange termijn visie en het zal vast niet lang duren voordat fabrikanten concreet aan de slag gaan met plannen voor producten na de lancering van de Next-Gen consoles.
p.s. Het grootste voordeel voor Sony c.q. Microsoft is wel dat ze beide gebruik maken van vrijwel het zelfde AMD platform. Een soort SOC die ze ondanks de verschillen tussen beide ecosysteem vrij gemakkelijk bij AMD van de plank kunnen pakken. In die zin maken ze gebruik van elkaars behoefte, wat de uiteindelijke kostprijs in het voordeel van de consument naar beneden brengt.
[ Voor 54% gewijzigd door Bullet NL op 18-06-2020 08:06 ]
Ja dat is absoluut waar. Ik vind het helemaal prima want ik wilde toch voor de digital only gaan. We gaan het zien...bram1984 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:56:
[...]
Gaat niet om die drive, maar de extra marge die ze door middel van digitale aankopen gaan genereren en het gebrek aan doorverkoop.
.
Het zal me ook niets verbazen als we ergens down the road een externe drive via usb kunnen verwachten.Bullet NL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 07:56:
[...]
Voor welke console je ook kiest, ze hebben beide een lange termijn visie en het zal vast niet lang duren voordat fabrikanten concreet aan de slag gaan met plannen voor producten na de lancering van de Next-Gen consoles.
De Ps4 pro houdt veel meer vast aan de 399 (incl game).
Ow zeker, voor Sony is het interessant om meerverkoop te generen aan "eigen merk" producten als accessoires. Het is niet voor niets dat een losse controllers (welke al jaren op het zelfde prijsniveau blijven hangen) een mooie melkkoe zijn voor de consolebouwers.Kenny_026 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:07:
[...]
Het zal me ook niets verbazen als we ergens down the road een externe drive via usb kunnen verwachten.
Exact het zelfde met headsets, media als externe drives enz enz. En uit eindelijk willen ze je als consument allemaal verleiden naar een soort van abonnement dienst. Een soort van Netflix voor gaming is uit eindelijk veel interessanter dan losse games verkopen (van uit het oogpunt van de fabrikant).
En toch heb ik het gevoel dat Sony dit niet wil. Volgens mij zien zij nog steeds meer in de verkoop van losse games, misschien zelfs met een prijsverhoging in de toekomst.Bullet NL schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:12:
[...]
En uit eindelijk willen ze je als consument allemaal verleiden naar een soort van abonnement dienst. Een soort van Netflix voor gaming is uit eindelijk veel interessanter dan losse games verkopen (van uit het oogpunt van de fabrikant).
PS now wordt eigenlijk amper gepusht en is slechts een reactie op de concurrent.
PS plus is hun melkkoe ja (abonnement), maar dat is geen netflix voor gaming.
Ja ik vraag me ook een beetje af welke harder gaat lopen en wat winkels inkopen. Ik moet er eentje day one hebben en één van de twee zal harder gaan lopen. Misschien maar van beide eentje pre-orderen...bram1984 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:15:
@Kenny_026 Heb ik ook even aan gedacht, maar heb een behoorlijke stapel PS4 games liggen hier en een film afspelen is ook wel zo fijn. Dus disc versie day one hier.
Ik heb de PS4 release meegemaakt. Was gekkenwerk..... Ook hier op Tweakers...bram1984 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:26:
[...]
Zijn we nu niet een beetje aan het overdrijven met z'n allen. Het zijn geen concertkaartjes van de Backstreet Boys.
dit dus.. ik kan me mijn eerste preorder nog herinneren waarbij deze op release date voor €1500 is opgehaald.Raikkonen_WC schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:20:
[...]
Ik heb de PS4 release meegemaakt. Was gekkenwerk..... Ook hier op Tweakers...
Daarom was ik heel snel al bij Gamemania. Nummer 23 in de vestiging bij mij in de buurt. En ze gaan nog nabellen mbt de versies. Dus verwacht wel dat ik er direct bij ben/ Echter ga ik ook gewoon pre-orders plaatsen bij Mediamarkt en en Bol etc. Heb er sowieso minimala 2 nodig hier in huis (Woonkamer, Mancave voor de racesim), en een evt 3de voor mijn zoon en dochter. (al is het neit erg als die nog niet direct op de releasedate binnen zou zijn)RenaldoN schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:22:
[...]
dit dus.. ik kan me mijn eerste preorder nog herinneren waarbij deze op release date voor €1500 is opgehaald.
[ Voor 7% gewijzigd door Raikkonen_WC op 18-06-2020 08:28 ]
Betekend niet dat ik rustig aan zal doen. Wanneer het kan, zal ik minimaal bij 2 shops bestellen binnen de eerste minuten
Moeten wij als consument ook niet willen, hoe aantrekkelijk het ook lijkt soms. Ik ben ervan overtuigd dat de kwaliteit van de games daar drastisch mee achteruitgaat. Kijk alleen al naar de pre-orders van TLoU2. Die ontploffen overal. Die omzet maak je nooit goed met een dienst.Anton.net schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:19:
[...]
En toch heb ik het gevoel dat Sony dit niet wil. Volgens mij zien zij nog steeds meer in de verkoop van losse games, misschien zelfs met een prijsverhoging in de toekomst.
PS now wordt eigenlijk amper gepusht en is slechts een reactie op de concurrent.
PS plus is hun melkkoe ja (abonnement), maar dat is geen netflix voor gaming.
Ik ook en toen kon je rustig de weken na de prijs reveal een pre-order plaatsen en er eentje op dag 1 bemachtigen.Raikkonen_WC schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:20:
[...]
Ik heb de PS4 release meegemaakt. Was gekkenwerk..... Ook hier op Tweakers...
Volgens mij niet hoor.RubenSaurus schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:38:
[...]
in de trailer tijdens het event stond ook 2021
'Aiming for a 2021 release'. Wordt dus gewoon eind 2022.
Raem schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:52:
[...]
Volgens mij niet hoor.
of gewoon nog later. Sony is een ster in het aankondigen van een game en die pas 3 a 4 jaar later uit te brengen.Raem schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:52:
[...]
Volgens mij niet hoor.
Er is nog niet echt een reden om de PS5 bij launch te hebben, omdat er toch geen PS5 exclusives zijn. Er is wel 1 game waar ik naar uitkijk en dat is AC Valhalla. Heb me zelden zo vermaakt met een game als AC Odyssey (en ook Origins). Met Odyssey merk je aan alles dat de PS4 op z'n limiet loopt. Grafisch leuk, maar het streamen van de wereld is echt dramatisch. De PS5 met zn dikke SSD is natuurlijk ideaal in het streamen van die enorme wereld. Twijfel... twijfel om de PS5 wel bij launch te halen.
[ Voor 44% gewijzigd door Hulleman op 18-06-2020 09:15 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Hmm, welke game hebben ze met 3 of 4 jaar uitgesteld dan? Ze zeggen hier duidelijk bij dat ze in 2021 klaar denken te zijn.Hulleman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:12:
[...]
of gewoon nog later. Sony is een ster in het aankondigen van een game en die pas 3 a 4 jaar later uit te brengen.
Er is nog niet echt een reden om de PS5 bij launch te hebben, omdat er toch geen PS5 exclusives zijn. Er is wel 1 game waar ik naar uitkijk en dat is AC Valhalla. Heb me zelden zo vermaakt met een game als AC Odyssey (en ook Origins). Met Odyssey merk je aan alles dat de PS4 op z'n limiet loopt. Grafisch leuk, maar het streamen van de wereld is echt dramatisch. De PS5 met zn dikke SSD is natuurlijk ideaal in het streamen van die enorme wereld. Twijfel... twijfel om de PS5 wel bij launch te halen.
Verder is er voor jou misschien geen reden, maar voor anderen wel. Daarbij: Miles Morales is een launch titel en ook die Astro Bot game is meteen beschikbaar (staat zelfs al geïnstalleerd op iedere PS5). Verder schijnt Godfall ook een launch titel te zijn (console exclusive), dus klopt niet helemaal wat je zegt.
Ik ben wel benieuwd naar Valhalla, maar anderzijds wel enorm jammer dat het een cross gen titel is. Kijk naar het verschil tussen Black Flag (cross gen) en Unity/Origins/Odyssey (next gen only) en je snapt wat ik bedoel. Die game gaat op bepaalde fronten gewoon gemankeerd worden door PS4 en Xbox One. Helemaal omdat het open wereld is.
Netflix heeft niet geleid tot slechtere kwaliteit series, sterker nog, het heeft eerder geleid tot betere kwaliteit. Series hebben tegenwoordig budgetten waar films nog jaloers op mogen zijn. Al zegt dat natuurlijk niks over de gamingwereld.bram1984 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:41:
[...]
Moeten wij als consument ook niet willen, hoe aantrekkelijk het ook lijkt soms. Ik ben ervan overtuigd dat de kwaliteit van de games daar drastisch mee achteruitgaat. Kijk alleen al naar de pre-orders van TLoU2. Die ontploffen overal. Die omzet maak je nooit goed met een dienst.
[...]
Ik ook en toen kon je rustig de weken na de prijs reveal een pre-order plaatsen en er eentje op dag 1 bemachtigen.
Het grootste gevaar zie ik in nog verdere versplintering net als met de videostreaming diensten nu is gebeurd. Wat als je, bijvoorbeeld, dadelijk EA games alleen kan spelen via EA Access in plaats van PS Now of Gamepass. Dan heb je een abonnement voor 3-5 verschillende diensten nodig om alles te spelen wat je spelen wilt, net als in de videostreaming wereld.
Ratchet and Clank.Hulleman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:12:
[...]Er is nog niet echt een reden om de PS5 bij launch te hebben, omdat er toch geen PS5 exclusives zijn.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Spiderman, Gran Turismo en inderdaad Ratchet and Clank! Alleen al daarvoor is het een must-have!
Hulleman zei niet uitgesteld, maar "uit te brengen." Het gebeurt toch best vaak dat er veel tijd tussen aankondiging en release zit. Een paar voorbeelden: Uncharted 4 (aankondiging 11/2013, release 05/2016) The Last of Us II (aangekondigd eind 2016, releast morgen), Ghost of Tsushima (aangekondigd in oktober 2017, releast juni 2020) en natuurlijk de extreme ontwikkelingstijd van The Last Guardian (aangekondigd in 2009, release eind 2016).bram1984 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:23:
[...]
Hmm, welke game hebben ze met 3 of 4 jaar uitgesteld dan? Ze zeggen hier duidelijk bij dat ze in 2021 klaar denken te zijn.
Denkt men echt dat Gran Turismo een launch/launch window titel gaat worden? Polyphony heeft namelijk ook de gewoonte om serieus lang voor hun development te nemen. Zelfs Ratchet & Clank verwacht ik eigenlijk pas in de eerste helft van 2021. Als Horizon effectief in 2021 uitkomt, is dat mooi meegenomen, maar voorlopig heeft men zelfs nog geen gameplay getoond.
Hype is leuk hoor, maar hou toch een beetje in het achterhoofd dat de meeste van die exclusieve titels nog geen datum hebben.
Er zit genoeg middelmatigheid tussen, helemaal als je de films op Netflix bekijkt.Dalim schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:25:
[...]
Netflix heeft niet geleid tot slechtere kwaliteit series, sterker nog, het heeft eerder geleid tot betere kwaliteit. Series hebben tegenwoordig budgetten waar films nog jaloers op mogen zijn. Al zegt dat natuurlijk niks over de gamingwereld.
Het grootste gevaar zie ik in nog verdere versplintering net als met de videostreaming diensten nu is gebeurd. Wat als je, bijvoorbeeld, dadelijk EA games alleen kan spelen via EA Access in plaats van PS Now of Gamepass. Dan heb je een abonnement voor 3-5 verschillende diensten nodig om alles te spelen wat je spelen wilt, net als in de videostreaming wereld.
Dat is geen launch game.
Maar we hebben het hier over een game die een concreet launch jaar heeft. Later dan 2022 is daarom erg onwaarschijnlijk als we uitgaan van uitstel.JackAvery schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:01:
[...]
Hulleman zei niet uitgesteld, maar "uit te brengen." Het gebeurt toch best vaak dat er veel tijd tussen aankondiging en release zit. Een paar voorbeelden: Uncharted 4 (aankondiging 11/2013, release 05/2016) The Last of Us II (aangekondigd eind 2016, releast morgen), Ghost of Tsushima (aangekondigd in oktober 2017, releast juni 2020) en natuurlijk de extreme ontwikkelingstijd van The Last Guardian (aangekondigd in 2009, release eind 2016).
Denkt men echt dat Gran Turismo een launch/launch window titel gaat worden? Polyphony heeft namelijk ook de gewoonte om serieus lang voor hun development te nemen. Zelfs Ratchet & Clank verwacht ik eigenlijk pas in de eerste helft van 2021. Als Horizon effectief in 2021 uitkomt, is dat mooi meegenomen, maar voorlopig heeft men zelfs nog geen gameplay getoond.
Hype is leuk hoor, maar hou toch een beetje in het achterhoofd dat de meeste van die exclusieve titels nog geen datum hebben.
Heb eens net opgezocht. Guess what, geen enkel EA game op PS Now.Dalim schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:25:
[...]
Maar ik zie ook totaal geen issue, omdat de gemiddelde gamer misschien 3 games speelt op een jaar, terwijl de gemiddelde TV kijker wellicht 3 titels per week bekijkt. De game-streaming markt zal volgens mij dan ook altijd niche blijven. Kijk gewoon naar het gemiddeld aantal verkochte games per console, ik herinner me dat dat enorm laag is. De omzet uit verkochte games zal volgens mij altijd veel groter blijven dan omzet uit game-streaming.
Het gaat niet alleen om streaming hè. GP en Now laten je ook games downloaden binnen de subscriptie.Twixie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:14:
[...]
Heb eens net opgezocht. Guess what, geen enkel EA game op PS Now.
Maar ik zie ook totaal geen issue, omdat de gemiddelde gamer misschien 3 games speelt op een jaar, terwijl de gemiddelde TV kijker wellicht 3 titels per week bekijkt. De game-streaming markt zal volgens mij dan ook altijd niche blijven. Kijk gewoon naar het gemiddeld aantal verkochte games per console, ik herinner me dat dat enorm laag is. De omzet uit verkochte games zal volgens mij altijd veel groter blijven dan omzet uit game-streaming.
EA heeft ook EA Access, vandaar.
Ik hoop op een nieuwe Mirror's Edge, maar dan meer zoals deel 1 ipv deel 2. Daarnaast op een soort Dead Space en een Dante's Inferno achtige hack&slasher.Kenny_026 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:32:
[...]
Bron...
Of in elk geval dergelijke singeplayer spellen, want deze drie vond ik verrassend goed en mogen wat mij betreft ook best een remaster ofzo krijgen.
Ohja, en een Battlefield Bad Company 2 & Vietnam remake natuurlijk
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ja, maar het komt op hetzelfde neer: access hebben tot een heel grote library zodat je kunt spelen wat je wil. Of dat nu gestreamd wordt, of lokaal geinstalleerd, maakt enkel uit voor hoe vloeiend de ervaring is, niet voor het business model.bram1984 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:21:
[...]
Het gaat niet alleen om streaming hè. GP en Now laten je ook games downloaden binnen de subscriptie.
EA heeft ook EA Access, vandaar.
En hoe beter de ervaring, hoe interessanter het wordt. Mensen zijn ook gevoeliger voor het feit dat ze games daadwerkelijk kunnen downloaden ten opzichte van het streamen vanaf een server op afstand, lijkt me.Twixie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:23:
[...]
Ja, maar het komt op hetzelfde neer: access hebben tot een heel grote library zodat je kunt spelen wat je wil. Of dat nu gestreamd wordt, of lokaal geinstalleerd, maakt enkel uit voor hoe vloeiend de ervaring is, niet voor het business model.
Ik ga liever even goed slapen om morgen los te gaan met TLOU2poor Leno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:33:
Vannacht 01:00 EA Pay presentatie/reveals.. wie gaat er kijken?
Helaas, mij net iets te laatpoor Leno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:33:
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Ja, maar mijn originele argument blijft : in tegenstelling tot bij series/films, heb je bij games (dat sowieso al een kleinere markt is) toch echt een veel kleiner percentage aan klanten dat een groot aantal titels wil consumeren en daarom geinteresseerd is in zo'n service. Ik zie de omzet aan verkochte games dan ook nauwelijks slinken in de toekomst, terwijl die bij series/films nagenoeg geïmplodeerd is.bram1984 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:26:
[...]
En hoe beter de ervaring, hoe interessanter het wordt. Mensen zijn ook gevoeliger voor het feit dat ze games daadwerkelijk kunnen downloaden ten opzichte van het streamen vanaf een server op afstand, lijkt me.
Ja dat heb ik dus ook.. maar een eventuele misschien indien mogelijkerwijs wellicht potentiele mini-revealtje van Battlefield 6 of een Battlefield 3 remaster houdt me een beetje op de been
Haha ik snap wat je bedoeld, maar moet morgen ook fris en fruitig zijn om nog even te werken van 08:00 tot 12:00 en daarna TLOU2!poor Leno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:37:
[...]
Ja dat heb ik dus ook.. maar een eventuele misschien indien mogelijkerwijs wellicht potentiele mini-revealtje van Battlefield 6 of een Battlefield 3 remaster houdt me een beetje op de been![]()
Same here, hoop stiekem ook op BFBC3. 🙏poor Leno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:37:
[...]
Ja dat heb ik dus ook.. maar een eventuele misschien indien mogelijkerwijs wellicht potentiele mini-revealtje van Battlefield 6 of een Battlefield 3 remaster houdt me een beetje op de been![]()
Ik skip die ook even om morgen lekker vroeg naar de Mediamarkt toe te rijden om the Last of Us 2 op te kunnen halen. En lees morgen dan wel wat er zoal aangekondigd is.poor Leno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:33:
Overigens verwacht ik wel een paar leuke titels te zien hoor. Hopelijk een nieuwe Star Wars game (en dan doel ik niet op Squadrons, want dat trekt me niet echt), de nieuwe game van de studio van Josef Fares en dan wellicht nog wat verrassingen? Misschien nog wat nieuws over de nieuwe Battlefield. Dus ben wel nieuwsgierig, maar niet nieuwsgierig genoeg om het live te gaan kijken op dat tijdstip.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Hell no. Los van het feit dat ik EA sowieso niet heel boeiend vind als uitgever, ga ik lekker op tijd mijn mandje in zodat ik morgenvroeg een van de games van de generatie kan spelen.poor Leno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:33:
Daar heb je een goed punt inderdaad, hoewel sommige consumenten misschien ook tegengehouden worden door de hogere aanschafprijs van een nieuwe titel. Een tientje per maand klinkt dan toch een stuk aantrekkelijker.Twixie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:36:
[...]
Ja, maar mijn originele argument blijft : in tegenstelling tot bij series/films, heb je bij games (dat sowieso al een kleinere markt is) toch echt een veel kleiner percentage aan klanten dat een groot aantal titels wil consumeren en daarom geinteresseerd is in zo'n service. Ik zie de omzet aan verkochte games dan ook nauwelijks slinken in de toekomst, terwijl die bij series/films nagenoeg geïmplodeerd is.
Waarom niet? Niet je game?poor Leno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:41:
Jeetje.. volgens mij ben ik echt de enige die geen TLOU 2 gaat spelen..
Ik heb de afgelopen dagen deel 1 nog een beetje doorgespeeld en vind de relatie tussen Ellie en Joel misschien wel de beste relatie tussen twee game personages tot op heden.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Jaa dit dus! EA lees je even mee!?DoubleDutch schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:39:
[...]
Same here, hoop stiekem ook op BFBC3. 🙏
Nee hoor. De laatste game van Naughty Dog wat ik met plezier gespeeld heb was nog op de PS2. TLOU2 sla ik dan ook over.poor Leno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:41:
Ja idd, ik ben eigenlijk heel erg lang al klaar met moderne dystopia zombie infected achtige spellen zeg maar..dvd-linden schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:43:
[...]
Waarom niet? Niet je game?
Ik heb de afgelopen dagen deel 1 nog een beetje doorgespeeld en vind de relatie tussen Ellie en Joel misschien wel de beste relatie tussen twee game personages tot op heden.
Dus 1 vond ik totaal niet boeiend...
Unpopular opinion: Die hele relatie boeit me ook niets.. en ik vind Ellie en Joel best wel een beetje irri
(En ik vind spellen waar je niet face-first Battlefield stijl ergens naar binnen kan denderen al gelijk wat minder
Ja vind ik ook... Op Yennifer en Geralt na dandvd-linden schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:43:
[...]
Waarom niet? Niet je game?
Oh, Uncharteds vind ik dan wel weer heel vet.. Maar daar stoppen ze dan weer meeCaayn schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:47:
01:00 is mij te laat. Plus, bij een gewone E3 kijk ik achteraf enkel snipperts van de publishers shows. Datzelfde zal ik hier ook doen, achteraf op mijn tempo door de show heen gaan.
[...]
Nee hoor. De laatste game van Naughty Dog wat ik met plezier gespeeld heb was nog op de PS2. TLOU2 sla ik dan ook over.
Ik wil een echte officiele Indiana Jones game, in die stijl
Ik hoop dat je gelijkt hebt en het niet zo een vaart zal lopen. Ik heb geen zin om alles in abonnementsvorm te moeten consumeren, maar die kant lijkt het momenteel wel op te gaan. Het grote voordeel voor de gamepublishers is de constante stroom aan inkomsten. Als een spel binnen een abonnementsdienst slecht ontvangen wordt dan doet het lang niet zoveel pijn als dat het slecht verkoopt.Twixie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:36:
[...]
Ja, maar mijn originele argument blijft : in tegenstelling tot bij series/films, heb je bij games (dat sowieso al een kleinere markt is) toch echt een veel kleiner percentage aan klanten dat een groot aantal titels wil consumeren en daarom geinteresseerd is in zo'n service. Ik zie de omzet aan verkochte games dan ook nauwelijks slinken in de toekomst, terwijl die bij series/films nagenoeg geïmplodeerd is.
Ha, precies dat heb ik ook. Ik heb hier TLOU1 nog in seal liggen zelfs... Uncharted heb ik dan wel weer alle delen met plezier uitgespeeld.poor Leno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:47:
[...]
Ja idd, ik ben eigenlijk heel erg lang al klaar met moderne dystopia zombie infected achtige spellen zeg maar..
Unpopular opinion: Die hele relatie boeit me ook niets.. en ik vind Ellie en Joel best wel een beetje irri
(En ik vind spellen waar je niet face-first Battlefield stijl ergens naar binnen kan denderen al gelijk wat minder![]()
)
Heb eigenlijk nog een hele backlog weg te werken, want moet GoW nog uitspelen (wat blijft die game bizar mooi gemaakt zeg) en HZD ook nadat ik die even op pauze had gezet na de eerste ontmoeting met een thunderjaw. Dit is een thunderjaw: YouTube: Amazing Thunderjaw Battle! - Horizon Zero Dawn
[ Voor 6% gewijzigd door Trishul op 18-06-2020 10:56 ]
https://www.cnet.com/news...tream-everything-we-know/
Battlefield is ook niet face-first, maar gunbarrel-firstpoor Leno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:47:
[...]
Ja idd, ik ben eigenlijk heel erg lang al klaar met moderne dystopia zombie infected achtige spellen zeg maar..
(En ik vind spellen waar je niet face-first Battlefield stijl ergens naar binnen kan denderen al gelijk wat minder![]()
)
Lol waarom denk je dat ik zo vaak dood ga?Dalim schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:54:
[...]
Battlefield is ook niet face-first, maar gunbarrel-first
Nee hoor, vond deel 1 ook echt geen zak aan...maar dacht inderdaad ook dat ik daarmee toen de enige waspoor Leno schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:41:
PSN: Maichel
Om 1:00 dus.Martinspire schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:54:
Voor de liefhebbers, vanavond dus EA Play om 0.00 volgens mij:
https://www.cnet.com/news...tream-everything-we-know/
Ik verwacht geen verassingen á la Sony, lijkt me niet de moeite om voor op te blijven. De aankondigingen zie ik achteraf wel terug.
Is dat een launchtitel ja? cool! Heb ik niet helemaal goed opgelet
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden