Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B!g Boss
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 15:34
Ik gok de standaard ps5 499,99. De all digital 449,99. Dit zijn zéér mooie prijzen, als je ziet wat je krijgt. Maar om de concurrentie aan te gaan met Xbox, zijn dit wel de prijzen die ik verwacht.
PS: vind de ps5 zeer mooi. Futuristische look, écht nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
Goudstalen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:21:
[...]

Dat ligt er nog al aan met wat je bedoeld met 'dezelfde game'.
Als je een PS4 spel gaat installeren op een PS5 dan neemt deze gewoon evenveel ruimte in beslag.
Dat zou niet nodig zijn, maar om die minder ruimte te realiseren zou je het spel opnieuw moeten compileren.

Ik denk niet dat spellen qua opslagruimte kleiner worden op de PS5, misschien weegt de deduplicatie op tegen de toename in texture en audio kwaliteit, maar ik verwacht eerder dat we zullen zien dat spellen nog groter gaan worden.
Dit zou ook mijn gedachte zijn. In het veelgenoemde voorbeeld van Spiderman zit circa 10 GB aan dubbele assets i.v.m. de laadtijden van de PS4. Deze dubbele assets zitten in de game verwerkt en worden er natuurlijk niet door de PS5 op magische wijze uitgefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:52:
[...]

Om twee 4K panelen op 120 Hz of 90 Hz aan te sturen? Keep on dreaming.
Nouja, als er de techniek in zit van eye-tracking, dan hoeft alleen het gedeelte van het scherm volledig gerendered worden waar je naar kijkt, en niet continu alles/hele scherm :)

Als er nog co-processoren in zitten is dit zeker wel goed te doen.

Ik zal eens zoeken naar die techniek.. weet ff niet hoe t heet, heeft een naam dacht ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:36
In theorie zou het wel automatisch moeten kunnen. Ik neem aan dat die assets allemaal individuele bestanden zijn ? Bij installatie zou er in theorie kunnen gedetecteerd worden dat sommige bestanden duplicates zijn, en kan dat met hardlinks (als het PlayStation filesystem dat ondersteunt) dus opgelost worden.
Dat men dat ook daadwerkelijk zou doen, lijkt me echter onwaarschijnlijk.

EDIT: PlayStation gebruikt intern blijkbaar een Unix filesystem, dus hardlinks zijn wellicht wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:47

Oxigeon

En zo is dat!

Anton.net schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:04:
[...]

In een interview met Jim Ryan een paar dagen terug.
Dat van die 2TB zal je verzonnen hebben denk ik. :P
Er heeft gisteren een bericht rondgegaan dat Amazon Frankrijk de ps5 online heeft gezet. Ik meen me te herinneren dat het systeem wat online kwam de digital versie was met een 2TB harde schijf voor een prijs van €499,- Zal eens kijken of ik de bron nog vind.

EDIT: https://i.imgur.com/KAnhXTS.jpg was dus de disc versie.
EDIT 2: Officiele Amazone.fr pagina: https://www.amazon.fr/Pla...onsole/dp/B087VL1YHH?th=1

[ Voor 14% gewijzigd door Oxigeon op 16-06-2020 15:39 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-10 00:39
poor Leno schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:31:
[...]

Nouja, als er de techniek in zit van eye-tracking, dan hoeft alleen het gedeelte van het scherm volledig gerendered worden waar je naar kijkt, en niet continu alles/hele scherm :)

Als er nog co-processoren in zitten is dit zeker wel goed te doen.

Ik zal eens zoeken naar die techniek.. weet ff niet hoe t heet, heeft een naam dacht ik :X
Foveated rendering bedoel je denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:41:
[...]

Foveated rendering bedoel je denk ik.
Oh ok, scheelt mij weer opzoeken :D

Nou, dat dan dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:43
[/quote]
Er heeft gisteren een bericht rondgegaan dat Amazon Frankrijk de ps5 online heeft gezet. Ik meen me te herinneren dat het systeem wat online kwam de digital versie was met een 2TB harde schijf voor een prijs van €499,- Zal eens kijken of ik de bron nog vind.

EDIT 2: Officiele Amazone.fr pagina: https://www.amazon.fr/Pla...onsole/dp/B087VL1YHH?th=1
[/quote]

2TB? Zou zijn mooi zijn.

Ik ben al blij als ik een van de twee bij launch kan bemachtigen. Welke maak mij eigenlijk niet eens zo veel uit.

[ Voor 32% gewijzigd door ZesBarkiePK op 16-06-2020 15:48 ]

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 17:33
poor Leno schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:02:
Oeh bij DBrand kun je een beetje aankloten met kleuren :D

https://dbrand.com/shop/sony-ps5-digital-edition-skins

On a side-note.. ben eigenlijk wel benieuwd of dat licht blauw blijft, of dat het net zoals bij de PS4 alleen blauw wordt bij t opstarten, en daarna wit wordt..

De PS4 wordt ook altijd getoond met het blauwe licht bij prono plaatjes..

Zou m echt graag helemaal wit willen <3

[Afbeelding]
Mooi die helemaal witte! Ik heb zelf deze gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1bRHiI3IWt_rVh1jk7j7uBlB2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tDZH0Aj1aKvd8DYEisBefd63.png?f=fotoalbum_large

PSN: Aramius1810

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jezus jongens :N

Dat is gewoon een placeholder. NOGMAALS.

2TB is sowieso niet te halen met de 12ch SSD controller io

Prijs is ws ook natte vinger werk.

Ga elkaar hier nou niet lopen gek maken 8)7

Beide versies zijn gelijk hebben ze al gezegd, afgeizen van de discreader. Dus beide krijgen gewoon 825GB, met uitbreidbare M2 sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:01
Ik heb eerder geen Playstation of Xbox gehad, maar ben wel van plan een van de nieuwe generatie te kopen (wss PS5)

Hoe zit het met fysieke games? Worden die automatisch gekoppeld aan een account (zoals op PC tegenwoordig) of kun je die ook gewoon makkelijk aan elkaar doorverkopen? Dan wordt het voor mij sws eentje met disc drive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:32
Het lijkt mij dat zolang Sony zelf niets bekend maakt dat webwinkels ook geen idee hebben, wanneer er al prijzen op de pagina's bij verschijnen is dit gewoon een fout van degene die het invoert. Waarom zou de ene winkel anders 499 zetten en een andere 999?

Zelf zou ik het niet erg vinden als die wat duurder wordt, dan heb ik een beetje meer kans om er bij launch eentje te bemachtigen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-10 15:49

itsoutthere

The Truth

Kalder schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:27:
Ik hoop dat wanneer je PS4 games op je PS5 installeert, de installatie niet net als voor de hdd van de PS4 gedupliceerde bestanden bevat, dus dat als je een PS4 game installeert dat het veel minder ruimte in beslag hoeft te nemen.
Ik denk niet dat ze dat gaan aanpassen puur voor de ps5, hooguit alleen bij een remaster

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PSX PS2 PS3 PS4 PS5 - RetroPie RG35XX R36S - Ikea Trådfri - GMKTec K8 plus

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
poor Leno schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:50:
Jezus jongens :N

Dat is gewoon een placeholder. NOGMAALS.

2TB is sowieso niet te halen met de 12ch SSD controller io

Prijs is ws ook natte vinger werk.

Ga elkaar hier nou niet lopen gek maken 8)7

Beide versies zijn gelijk hebben ze al gezegd, afgeizen van de dickreader. Dus beide krijgen gewoon 825GB, met uitbreidbare M2 sloten.
Lekker man, eindelijk een dickreader in mijn console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:00:
[...]

Lekker man, eindelijk een dickreader in mijn console.
Hahaha ja is al gewijzigd :>

Komt door bijv compact disC en harddisK.. als ik dan zonder te denken typ, krijg je dat :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-10 11:37
Anton.net schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:04:
[...]

In een interview met Jim Ryan een paar dagen terug.
Dat van die 2TB zal je verzonnen hebben denk ik. :P
Volgens mij heeft Amazon Frankrijk en Target dit de wereld in geholpen.

- Playstation 5 digital 2TB voor $399.- . (target)
- Playstation 5 (normaal) voor €499.- (Amazon Fr)

De digital versie kan natuurlijk vrij goedkoop in de markt gezet worden aangezien het verdien model veel beter is dan met de normale versie m.b.t. Playstation Store aankopen.

Zolang Sony niet officieel met iets komt moeten wij alles met een korreltje zout nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:04
Oxigeon schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:37:
[...]

Misschien lees ik eroverheen, maar waar zie je 2TB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:21
Sjurm schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:56:
Ik heb eerder geen Playstation of Xbox gehad, maar ben wel van plan een van de nieuwe generatie te kopen (wss PS5)

Hoe zit het met fysieke games? Worden die automatisch gekoppeld aan een account (zoals op PC tegenwoordig) of kun je die ook gewoon makkelijk aan elkaar doorverkopen? Dan wordt het voor mij sws eentje met disc drive
Fysieke games (dus op disc) zijn gewoon over te dragen naar een ander. Het enige dat aan jouw account wordt gekoppeld zijn je savegames en dergelijke. De game zelf niet. Dit in tegenstelling tot 'digitaal' gekochte games (dus in de online Playstation store), deze games zijn wel aan jouw account gekoppeld en daardoor niet overdraagbaar.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton.net
Misschien goed idee om dat gewoon in de topic warning te zetten: informatie van webshops is NIET correct, zolang Sony niets bekend maakt.
-Mike84- schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:02:
[...]
- Playstation 5 digital 2TB voor $399.- . (target)
Dat is dan exclusief de console of? 400 euro voor zo'n 2TB drive, nette prijs :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:03
Phusebox schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Mag toch hopen Wifi6, een 1GBps lan poort en HDMI 2.1 full spec.
Waar heb je Wifi6 en 1Gbps netwerk voor nodig op een console? Multiplayer games hebben dat echt niet nodig. Zelfs games streamen niet.

Ook de volledige bandbreedte van HDMI 2.1 is in principe niet nodig.

Dat soort onderdelen en licenties kosten ook allemaal geld he, dus de PS5 gaat gewoon gebruiken wat nodig is.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Geronimous schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:17:
[...]

Waar heb je Wifi6 en 1Gbps netwerk voor nodig op een console? Multiplayer games hebben dat echt niet nodig. Zelfs games streamen niet.

Dat soort onderdelen en licenties kosten ook allemaal geld he, dus de PS5 gaat gewoon gebruiken wat nodig is.
Een beetje AAA game is nu 80GB. Dan mag je toch hopen dat je niet aan de 100mbps max zit met downloaden, dan ben je na aankoop twee uur op je game aan het wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
Anton.net schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:11:
Misschien goed idee om dat gewoon in de topic warning te zetten: informatie van webshops is NIET correct, zolang Sony niets bekend maakt.

[...]

Dat is dan exclusief de console of? 400 euro voor zo'n 2TB drive, nette prijs :>
Goed idee :)

Maar volgens Target incl. de console😀
Klinkt te mooi, maar je weet het maar nooit. Zelf verwacht ik eerder 449 voor de disc loze en 499 voor met disc. Beide met de normale opslag grote

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
@Geronimous
Niet nodig, ja misschien niet.
maar je gaat ook geen product in 2020 uitbrengen (waar je nog jaren mee moet doen) en 'oude' tech/componenten in bouwen. Althans ik zie Sony dit niet doen, ook kijkende naar hun andere elektronica producten. Een wifi6 chip bv gaat ze niet heel veel meer kosten tov een wifi5 variant.
Verwacht wel degelijk de meest recente componenten in de ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

Kan me niet voorstellen dat de PS5 geen HDMI 2.1 heeft. Deze nieuwe standaard brengt meer dan alleen ondersteuning voor hogere resoluties. Bovendien is 1 Gbps de standaard tegenwoordig.
BigF25 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:23:
@Geronimous
Niet nodig, ja misschien niet.
maar je gaat ook geen product in 2020 uitbrengen (waar je nog jaren mee moet doen) en 'oude' tech/componenten in bouwen. Althans ik zie Sony dit niet doen, ook kijkende naar hun andere elektronica producten. Een wifi6 chip bv gaat ze niet heel veel meer kosten tov een wifi5 variant.
Verwacht wel degelijk de meest recente componenten in de ps5.
Volgens mij heeft Sony dit jaar nog oled-televisies uitgebracht met HDMI 2.0. :+

[ Voor 35% gewijzigd door NotSoSteady op 16-06-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
NotSoSteady schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:25:
[...]

Kan me niet voorstellen dat de PS5 geen HDMI 2.1 heeft. Deze nieuwe standaard brengt meer dan alleen ondersteuning voor hogere resoluties. Bovendien is 1 Gbps de standaard tegenwoordig.
Volgens mij is dit in het verleden ook door Sony en Microsoft aangegeven dat de nieuwe consoles sowieso hdmi 2.1 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 16:03
pagani schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:20:
[...]

Een beetje AAA game is nu 80GB. Dan mag je toch hopen dat je niet aan de 100mbps max zit met downloaden, dan ben je na aankoop twee uur op je game aan het wachten.
Volgens mij ligt die cap toch meer aan het netwerk van Sony dan aan het wifi protocol of netwerkkaart. Ik zou het helemaal fantastisch vinden als ik games zo snel kan downloaden als mijn internetabo toelaat.

Ik vraag me hardop af of we dat realistisch mogen gaan verwachten. Wellicht een selling point met de komst van de Digital Only versie. Zou zeker mooi zijn :)
NotSoSteady schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:25:
[...]

[...]

Volgens mij heeft Sony dit jaar nog oled-televisies uitgebracht met HDMI 2.0. :+
HDMI 2.1 acht ik dan ook wel het meest waarschijnlijke uit het lijstje.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
-Mike84- schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:30:
[...]

Volgens mij is dit in het verleden ook door Sony en Microsoft aangegeven dat de nieuwe consoles sowieso hdmi 2.1 krijgen.
Microsoft wel, Sony geloof ik nog niet. Xbox Series X heeft ook Variable Refresh Rate (HDMI 2.1), terwijl Sony dit nog niet bekend heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:26

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb even een test gedaan met verplaatsen games van externe 2tb hdd( 7200rpm) naar intern 1tb stock pro drive(5400rpm).
Betreft de game dont starve van 1.18gb.
Van intern naar extern 20.3 sec. ~55MB/s
Van extern naar intern 33.49 sec. ~33MB/s
Geen idee waarom zo een verschil maar dit is zo.

Dan kan je een leuke vergelijking maken( wel ruw natuurlijk ivm optimalisatie ui ps5 bv enz).
Stel dat je het x10 doet van bv een externe ssd naar interne ssd op de ps5. ( Geen idee wat limiet usb 3.0 is maar gaan gewoon even theoretische).
Stel je gaat van extern naar intern x10 is dus 330MB/s dan zou de game in 3 sec erop staan.
Gaan we naar een game van ong 70GB wat denk wel gemiddeld word, dan word het 212 sec ong. Dus zeg rond de 4min. Dat is dus niks. Dan kan je makkelijk een externe ssd gebruiken voor opslag en dan even intern zetten voor het spelen. En dat is dus met slechts 330MB/s. Nogmaals geen idee wat usb 3.0 kan plus dit is met gebruik van ps4 pro snelheid x10. Dus kan in echie misschien wel veel sneller of langzamer. ( Lees nu dat usb 3.0 5gbit/s doet dus ong 400MB/s als ik goed uitgerekend heb. Dan zou het dus rond de 3min kunnen zijn) plus er zit ook usb 3.1 op dus wie weet kan het allemaal nog veel sneller!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-10 13:34
-Mike84- schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:30:
[...]

Hij zou ook backwards compatible zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-10 15:14
Sjurm schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:56:

Ik verwacht gewoon zoiets net als bij de PS4:

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
schumi2004 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:39:
[...]

Hij zou ook backwards compatible zijn.
Dat gaat er toch ook komen? Top 100 ps 4 games wat ik heb begrepen. Hopelijk dan wel als download en niet met streaming.

Veel is gewoon afwachten tot het officieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:41
€499,- voor de Bluray versie lijkt me opzich prima! Zeker omdat je Astro Bot er ook gratis bij krijgt, ziet eruit als een hele toffe platformer die ze toch makkelijk voor €39,99 hadden kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:57
[...]

Games downloaden om te beginnen. Het ding moet weer 7 jaar meegaan, nu verouderde standaarden erin stoppen kan echt niet meer.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Disfigured schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:59:
€499,- voor de Bluray versie lijkt me opzich prima! Zeker omdat je Astro Bot er ook gratis bij krijgt, ziet eruit als een hele toffe platformer die ze toch makkelijk voor €39,99 hadden kunnen verkopen.
Het is Astros playroom he.
Dus verwacht meer een playroom 2.0 dan een echte Astro bot rescue 2.0

Wel leuk, daar niet van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Phusebox schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:01:
[...]

Games downloaden om te beginnen. Het ding moet weer 7 jaar meegaan, nu verouderde standaarden erin stoppen kan echt niet meer.
Zeker als ze de digital edition willen laten slagen, en dan zullen ze ook hun eigen backbone een netwerkkaart moeten geven ipv stagiaires met diskettes heen en weer laten rennen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
Phusebox schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:01:
[...]

Ik ben benieuwd. Gameconsoles zijn gewoon mainstream electronica, en zo gemeengoed is wifi6 nou ook nog niet volgens mij. Het zou mij niets verbazen als het er pas bij een revisie een keer in komt.

Ik sluit mijn apparaten sowieso vaak liever met een kabeltje aan.

[ Voor 7% gewijzigd door nioz op 16-06-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:33
NotSoSteady schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:52:
[...]

Om twee 4K panelen op 120 Hz of 90 Hz aan te sturen? Keep on dreaming.

Als ze mij willen overtuigen om een nieuw model aan te schaffen dan moet dat ding absoluut draadloos, want die kabels zijn echt een verschrikking. Daarnaast viel het me tegen dat Sony eigenlijk zelf amper dingen heeft ontwikkeld voor die bril. Afgezien van Resident Evil 7 heb ik er maar weinig gebruik van gemaakt en dat ligt vooral aan gebrek aan goede games.
Waarom zou de PS5 dan 2x 4K panelen moeten aansturen op 120Hz of 90Hz in de nieuwe PSVR? De PS4 stuurt toch ook geen 2x 1080p op 60Hz aan met de huidige PSVR. Snap je opmerking niet echt, ook in relatie tot mijn comment.

Wat betreft die 1gbps netwerkpoort, die zit al op de PS3. Lijkt me raar dat we dan ineens twee generaties later teruggaan naar een 100mbit poort.

[ Voor 8% gewijzigd door Trishul op 16-06-2020 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
-Mike84- schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:55:
[...]

Dat gaat er toch ook komen? Top 100 ps 4 games wat ik heb begrepen. Hopelijk dan wel als download en niet met streaming.

Veel is gewoon afwachten tot het officieel is.
@Recon24 Kijk, nog een "top 100" prediker. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Trishul schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:41:
[...]

Waarom zou de PS5 dan 2x 4K panelen moeten aansturen op 120Hz of 90Hz in de nieuwe PSVR? De PS4 stuurt toch ook geen 2x 1080p op 60Hz aan met de huidige PSVR. Snap je opmerking niet echt, ook in relatie tot mijn comment.

Wat betreft die 1gbps netwerkpoort, die zit al op de PS3. Lijkt me raar dat we dan ineens twee generaties later teruggaan naar een 100mbit poort.
Ah, ik was in de veronderstelling dat de PSVR is uitgerust met twee panelen, zoals de Vive Pro. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Wishfull thinking maar, ik zou het tof vinden als Sony de optie biedt om niet steeds discs te hoeven swappen. Koppel de fysieke kopie aan mijn PS account en laat me het spel opstarten zonder de disc te hoeven gebruiken. Best of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Madden PS4 krijgt ook een gratis upgrade naar de PS5 versie, heeft EA bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:15

Edd

FMS schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:02:
[...]

Wishfull thinking maar, ik zou het tof vinden als Sony de optie biedt om niet steeds discs te hoeven swappen. Koppel de fysieke kopie aan mijn PS account en laat me het spel opstarten zonder de disc te hoeven gebruiken. Best of both worlds.
`
Dat hebben ze straks ook, dat heet Digital Edition :+

Maar wat jij wil gaat denk ik niet gebeuren.. 1 persoon in de vriendengroep koopt het spel en iedereen kan daarna spelen ;)

-

Acties:
  • +6 Henk 'm!
FMS schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:02:
[...]

Wishfull thinking maar, ik zou het tof vinden als Sony de optie biedt om niet steeds discs te hoeven swappen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66_RC514wPQBkQDmJnAGJualWUA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qve1VqGs6oovxGwcdZjxP84y.png?f=user_large

8) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Edd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:05:
[...]

`
Dat hebben ze straks ook, dat heet Digital Edition :+

Maar wat jij wil gaat denk ik niet gebeuren.. 1 persoon in de vriendengroep koopt het spel en iedereen kan daarna spelen ;)
Zou het niet technisch mogelijk zijn om een unieke disc te koppelen aan een specifieke PS ID?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Laatst online: 01:00
FMS schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:09:
[...]

Zou het niet technisch mogelijk zijn om een unieke disc te koppelen aan een specifieke PS ID?
Jawel. Schijnt bij de huidige generatie ook een bedrijf geweest te zijn die zoiets wilde implementeren in hun console. Liep niet zo lekker af. ;)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
bram1984 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:41:
[...]

@Recon24 Kijk, nog een "top 100" prediker. :p
Ja mensen hebben moeite met lezen. Lekker laten gaan 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Raem schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:18:
[...]

Jawel. Schijnt bij de huidige generatie ook een bedrijf geweest te zijn die zoiets wilde implementeren in hun console. Liep niet zo lekker af. ;)
Ha ja...

En toch, ik zou de optie willen. Laat de gebruikers het zelf bepalen.

Ik vind het fijn om een fysieke kopie in mijn bezit te hebben, en om tweedehands te kopen. Alleen dat swappen maakt dat ik minder speel - vind het vreselijk irritant.

Het doet het razendsnel kunnen switchen tussen spellen ook een beetje teniet als je eerst nog de discs moet wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
FMS schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:27:
[...]

Ha ja...

En toch, ik zou de optie willen. Laat de gebruikers het zelf bepalen.

Ik vind het fijn om een fysieke kopie in mijn bezit te hebben, en om tweedehands te kopen. Alleen dat swappen maakt dat ik minder speel - vind het vreselijk irritant.

Het doet het razendsnel kunnen switchen tussen spellen ook een beetje teniet als je eerst nog de discs moet wisselen.
Tweedehands gaat dus niet meer als een disc gekoppeld wordt aan een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Raem schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:33:
[...]

Tweedehands gaat dus niet meer als een disc gekoppeld wordt aan een account.
Wel als het een optie is die je aan en uit kunt zetten.

Stel, ik koop het spel; koppel het aan mijn PS ID; speel het een tijd (tegelijk met andere games, zonder te hoeven swappen, yay); en als ik ervan af wil, dan zet ik de koppel optie uit, en verkoop het spel door. De digitale kopie om mijn PS dan is onbruikbaar omdat ik hem heb losgekoppeld.

Ik snap dat je het een en ander nog moet uitdenken, zoals hoe te zorgen dat je vooraf weet of een kopie is gekoppeld of niet, maar imo is het technisch mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
FMS schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:38:
[...]

Wel als het een optie is die je aan en uit kunt zetten.

Stel, ik koop het spel; koppel het aan mijn PS ID; speel het een tijd (tegelijk met andere games, zonder te hoeven swappen, yay); en als ik ervan af wil, dan zet ik de koppel optie uit, en verkoop het spel door. De digitale kopie om mijn PS dan is onbruikbaar omdat ik hem heb losgekoppeld.

Ik snap dat je het een en ander nog moet uitdenken, zoals hoe te zorgen dat je vooraf weet of een kopie is gekoppeld of niet, maar imo is het technisch mogelijk.
En dan moet Sony 20 miljoen unieke discs gaan drukken of zo? Gaat toch nooit werken.

Edit: En daarmee haalt Sony dan ook hun eigen winstmodel v.w.b. digitale verkopen onderuit.

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 16-06-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
Recon24 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:21:
[...]

Ja mensen hebben moeite met lezen. Lekker laten gaan 😉
Vertel wat staat er ?
Heb het niet gelezen, maar gehoord . Moet ik nu naar KNO ? 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Raem schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:18:
[...]
Hoe was Microsoft dat eigenlijk van plan ?

Zoals @bram1984 zegt, worden DVDs/BDs gewoon geperst en zijn dus allemaal identiek. Je zou dan een personalization process nodig hebben om ze allemaal een unieke ID te geven, maar praktisch gezien is dat gewoon onmogelijk op de data-laag, dus moet dan al bijna met een RFID of zoiets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

bram1984 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:40:
[...]

En dan moet Sony 20 miljoen unieke discs gaan drukken of zo? Gaat toch nooit werken.

Edit: En daarmee haalt Sony dan ook hun eigen winstmodel v.w.b. digitale verkopen onderuit.
Ik zou verwachten dat elke disc wel iets van een unique identifier nummer heeft. Aanname.

En ja, Sony gaat dit niet doen omdat daarmee (een van) de belangrijkste USP van digital only vevalt.

Edit: ah ok. Thanks, Twixie.

[ Voor 3% gewijzigd door FMS op 16-06-2020 18:55 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009

v8power67

Psn: Mausosaurus

Sony: Exclusives games more important than ever. GT7 will use almost every single PS5 feature.

Gran Turismo 7 is going to benefit from almost every single technological enhancement that we have in PlayStation 5,” says Rutter. “The loading times will be next to nothing compared to what they have been in the past. Sitting in the cockpit, the 3D audio allows you to hear the thunderous roar of a Ferrari behind you or in front of you, and you can recognise the difference between that and the engine noise of a Maserati. Driving the car using the DualSense controller, you’ll have a different feeling in your hands from the smooth undulating tarmac of a racetrack, compared to the gritty sensation on a gravel track. Pressing a soft accelerator will feel very different than pressing on a stiff brake pedal or gear paddle.”

https://www.resetera.com/...ingle-ps5-feature.228877/

https://www.theguardian.c...-games-playstation-5-sony

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55
-Mike84- schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:46:
[...]

Vertel wat staat er ?
Heb het niet gelezen, maar gehoord . Moet ik nu naar KNO ? 😉
Sony heeft de top 100 games getest op de PS5 en ze werkten bijna allemaal. Dat betekent niet dat enkel de top 100 games backward compatibel zijn, maar alleen dat het grootste deel van de geteste games al werken op de PS5. Ondertussen hebben ze nog eens honderden games getest en naar eigen zeggen werkt het overgote deel van de 4000 PS4 games op de PS5.

nieuws: Sony: overgroot deel van PS4-games is speelbaar op PlayStation 5

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Twixie schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:52:
[...]
Hoe was Microsoft dat eigenlijk van plan ?
Volgens mij was het de bedoeling dat bij iedere fysieke game een license key werd meegeleverd. Eigenlijk zou je dus gewoon een download code kopen met een schijfje erbij.

Schijfje zelf kon je dan eigenlijk niks mee, was gewoon voor de heb. Code kon je (tegen betaling) weer vrij laten geven geloof ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Raem op 16-06-2020 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Mike84-
Ridicuul schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:08:
[...]

Sony heeft de top 100 games getest op de PS5 en ze werkten bijna allemaal. Dat betekent niet dat enkel de top 100 games backward compatibel zijn, maar alleen dat het grootste deel van de geteste games al werken op de PS5. Ondertussen hebben ze nog eens honderden games getest en naar eigen zeggen werkt het overgote deel van de 4000 PS4 games op de PS5.

nieuws: Sony: overgroot deel van PS4-games is speelbaar op PlayStation 5
Waar ik het van heb gehoord had het alleen over top 100(meest gespeeld) speelbaar op ps5. Vond dit al een beetje gek en in dit geval het eigenlijk zelf niet meer opgezocht.

Bedankt voor de info 👍

Hopelijk voor de digitale kopers ook als download beschikbaar. Dat is volgens mij nog niet bekend.

[ Voor 5% gewijzigd door -Mike84- op 16-06-2020 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
Zou mooi zijn als al je digitale ps4 games werken op ps5,klik downloaden en spelen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar ga ik eigenlijk wel vanuit gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Amaze86 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:52:
Zou mooi zijn als al je digitale ps4 games werken op ps5,klik downloaden en spelen.
Ik ben eerder benieuwd hoe men om zal gaan met gekochte PS4-spellen op disc en dan overstappen naar een PS5 Digital Edition. Het zou mooi zijn als je dan de games kon downloaden, maar ik ben bang dat ze daar niet aan zullen beginnen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Misschien ook wel interessant voor deze topic:

Edit:
-------------

[ Voor 32% gewijzigd door Recon24 op 16-06-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Edd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:56:
[...]

Ik ben eerder benieuwd hoe men om zal gaan met gekochte PS4-spellen op disc en dan overstappen naar een PS5 Digital Edition. Het zou mooi zijn als je dan de games kon downloaden, maar ik ben bang dat ze daar niet aan zullen beginnen.
Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat Sony een inruilprogramma start, waarbij je een game kunt opsturen en je een downloadcode terug krijgt.
Maar denk niet dat ze dat zo snel zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
poor Leno schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:55:
Daar ga ik eigenlijk wel vanuit gewoon :)
Anno 2020 mag je dat inderdaad verwachten, maar je weet het nooit.
Maar hopelijk doen ze iets meer met de bc mogelijkheden zoals ps1,ps2 en ps3 games. En via Now dat je alles kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Dan heb je gewoon dikke pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik vrees dat het gewoon een element moet zijn inde keuze voor welke je wil....

Je kunt altijd hopen, maar ik acht de kans enorm klein dat ze een ruilprogramma gaan opzetten.De kosten daarvan zijn hoog en de opbrengsten voor Sony laag. Fouten risico, risico op fraude, risico van 'post kwijt geraakt', en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wil je je oude games blijven spelen zou ik nu de diskversie kopen. En als je diskloos toch leuker vind dan begin je gewoon met vanaf nu alleen nog digitaal kopen zodat je in de toekomst wel over kan. Of je houdt je huidige PS4 voor je oude games en speelt alleen nieuwe games op de PS5 DE.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Twixie schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:57:
[...]

Ja, net zoals 31/12 de correcte release datum zou zijn zeker ?! 8)7

Zolang Sony geen prijs bekend gemaakt heeft, is dit van 0.0 waarde. Waarom zouden retailers wel al een prijs weten en Sony toch nog wachten met dit publiek te maken ?! Makes no sense.
Net zoals prijs afspraken niet bestaan en winkels voor een releasedatum een bepaalde game niet op voorraad hebben 8)7. Make no sense.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:40
poor Leno schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:02:
Oeh bij DBrand kun je een beetje aankloten met kleuren :D

https://dbrand.com/shop/sony-ps5-digital-edition-skins

On a side-note.. ben eigenlijk wel benieuwd of dat licht blauw blijft, of dat het net zoals bij de PS4 alleen blauw wordt bij t opstarten, en daarna wit wordt..

De PS4 wordt ook altijd getoond met het blauwe licht bij prono plaatjes..

Zou m echt graag helemaal wit willen <3

[Afbeelding]
Zie die dbrand skins niet echt gebeuren op die textured panelen en om die randjes in gebogen vorm. Maar wel leuk om beetje mee aan te kloten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:55:
[...]
Net zoals prijs afspraken niet bestaan en winkels voor een releasedatum een bepaalde game niet op voorraad hebben 8)7. Make no sense.
Wat een onzin. Ongetwijfeld dat er gaan afspraken zijn dat retailers een bepaalde periode aan RRP gaan moeten verkopen, maar die afspraken gaan er komen kort voordat het product gereleased is, niet maanden ervoor, en al zeker niet vóórdat de vendor zelf de RRP meegedeeld heeft, zeker met een high-visibility product als een PlayStation 5.
Idem voor games. Tuurlijk gaan die al dagen op voorhand in de stocks belanden, net zoals dat bij de PlayStation 5 het geval zal zijn. We spreken echter over maanden op voorhand, op een moment dat Sony wellicht nog niet eens met de productie gestart is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:53

OzzieMann

PSN: OzzieMann

[...]

Marktplaats volzetten en de games die je echt nog wil spelen digitaal in de sale op de kop tikken.

Vraag me af of er meer rmogelijkheden komen waar je gewoon een code kan kopen om het spel in de psn store op te halen. Zie dat hier in NL amper, maar in andere landen kan je vaak een code kopen bij bv amazon.fr.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Twixie schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:35:
[...]

Wat een onzin. Ongetwijfeld dat er gaan afspraken zijn dat retailers een bepaalde periode aan RRP gaan moeten verkopen, maar die afspraken gaan er komen kort voordat het product gereleased is, niet maanden ervoor, en al zeker niet vóórdat de vendor zelf de RRP meegedeeld heeft, zeker met een high-visibility product als een PlayStation 5.
Idem voor games. Tuurlijk gaan die al dagen op voorhand in de stocks belanden, net zoals dat bij de PlayStation 5 het geval zal zijn. We spreken echter over maanden op voorhand, op een moment dat Sony wellicht nog niet eens met de productie gestart is. 8)7
Het is onzin om te stellen dat je op voorhand weet dat er niemand op de wereld, behalve een aantal medewerkers van Sony, iets weet van de prijsstelling. Net zoals de specificaties/design van telefoons, televisies, tablets al maanden van te voren uitlekken. Je hebt er geen invloed op. Er zijn genoeg variabelen te bedenken die je stelling tegen spreken. 8)7. Maar deze discussie begint off-topic te raken. Dus dit gezegd hebbende laat het maar weer over de PS5 gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Koning-Admiraal op 16-06-2020 23:19 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

OzzieMann schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:23:
Marktplaats volzetten en de games die je echt nog wil spelen digitaal in de sale op de kop tikken.
Dat is ook zeker een scenario waar ik aan zit te denken.
Maar het is gewoon even afhankelijk van wat het prijsverschil gaat zijn tussen de DE en normale PS5 en of ze vanuit Sony met iets komen (wat ik niet verwacht eerlijk gezegd).

Nu is mijn game collectie op de PS4 niet heel erg groot en heb m voornamelijk voor de exclusives. Dus veel pijn, van het opgeven van een grote library, zal ik niet hebben.

-

Acties:
  • +15 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJylvz56sQUnivzKER_QqBzbBVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TB3dY4MDDOBMQwqVfRTmaWgo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door poor Leno op 16-06-2020 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xMsDYtR/9-EB6-DC80-15-F1-43-FC-8-A56-D3-DEB26-AD061.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:44

ikookhier

>hijdiehieris<

Bol.com heeft de prijs voor de Ps5 games op 74.99€ staan.

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
ikookhier schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 07:22:
Bol.com heeft de prijs voor de Ps5 games op 74.99€ staan.
Ja dat is nog maar 20 keer besproken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:23
Zou mooi zijn als dit de uiteindelijke prijs zou zijn, dan is de digital only nog een stuk goedkoper. 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyHvH1jyL1CCRN4PDcMyD2myUx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3aBxP5cy0fZnAIKGwiXL4oT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Recon24
Oke kunnen we het onderwerp “placeholder” prijzen effe achterwege laten? Totaal niet interessant of relevant. Ik snap dat het voor sommige individuelen belangrijk is om te weten wat de prijs is, maar die kunnen wij hier ook niet geven.

Ik zou zeggen gewoon gaan sparen en je ziet het dan vanzelf wel, als geld een ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:26
Recon24 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:18:
Oke kunnen we het onderwerp “placeholder” prijzen effe achterwege laten? Totaal niet interessant of relevant. Ik snap dat het voor sommige individuelen belangrijk is om te wat de prijs is, maar die kunnen wij hier ook niet geven.

Ik zou zeggen gewoon gaan sparen en je ziet het dan vanzelf wel, als geld een ding is.
Idd wat een waanzin haha.. 5 miljard reacties over een prijs die nog niemand weet.

psn: HertogJack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Chic de Friemel schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Dat is niet wat Cerny zei; de PS5 is in principe BC en ze hadden toen de 100 meest gespeelde games getest en dat ging goed.
@Rossi46 , er was wat verwarring rondom de presentatie van Cerny. Ik dacht in eerste instantie dan Cerny met een rectificatie was gekomen maar dat was Senior VP Hideaki Nishino...

We’re expecting backward compatible titles will run at a boosted frequency on PS5 so that they can benefit from higher or more stable frame rates and potentially higher resolutions. We’re currently evaluating games on a title-by-title basis to spot any issues that need adjustment from the original software developers.

https://blog.playstation....hardware-technical-specs/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
Niks mis mee om een beetje te hopen op een lage prijs. 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
Kenny_026 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:27:
[...]

@Rossi46 , er was wat verwarring rondom de presentatie van Cerny. Ik dacht in eerste instantie dan Cerny met een rectificatie was gekomen maar dat was Senior VP Hideaki Nishino...

We’re expecting backward compatible titles will run at a boosted frequency on PS5 so that they can benefit from higher or more stable frame rates and potentially higher resolutions. We’re currently evaluating games on a title-by-title basis to spot any issues that need adjustment from the original software developers.

https://blog.playstation....hardware-technical-specs/
Ja en onbegrijpelijk waar die verwarring vandaan komt. Cerny heeft letterlijk gezegd dat ze de top 100 (by playtime) titels hebben getest en verwachten dat het grootste deel daarvan speelbaar is op launch. Verder testen ze alle (ca. 4000) PS4 games stuk voor stuk waarbij de verwachting is dat uiteindelijk het overgrote deel zonder problemen gaat werken. Niets meer en niets minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:10
Dat het werkt is één, maar het is voor ontwikkelaars toch ook nog wel interessant om een PS5 patch uit te brengen om relatief nieuwe games leven in te blazen?
Er zullen ongetwijfeld spelers zijn die voor het eerst een Playstation hebben en die game nog niet gespeeld hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-10 00:10
DoubleDutch schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:37:
Niks mis mee om een beetje te hopen op een lage prijs. 😉
Wel als één op de vier berichten hier al een week over gaat. Ongeveer ieder getal tussen de 199 en 999 is al langsgekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Paprika schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:11:
[...]

Wel als één op de vier berichten hier al een week over gaat. Ongeveer ieder getal tussen de 199 en 999 is al langsgekomen.
Ja en als er één ding duidelijk is geworden de afgelopen maanden is het dat Sony in deze tijd erg goed is in het “verbergen” van informatie. De Digital Edition was een complete verrassing. Is volgens mij niet eens over gespeculeerd hier en ik ben het elders op internet ook nergens tegen gekomen. Het zien van de console vorige week was wishfull thinking van sommigen die het hard op riepen maar het algehele idee was ook dat we daar op moesten wachten tot juli augustus.

Sony laat een prijs los als ze daar klaar voor zijn. Die zal via het officiele kanaal aangekondigd worden. Daarna zullen de preorders aangenomen kunnen worden. Tot die tijd, uit welk medium dan ook, is alles speculatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Kenny_026 op 17-06-2020 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Paprika schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:11:
[...]

De een heeft hier meer problemen mee dan de ander, je hoeft het niet te lezen en door scrolen naar een ander bericht is zo gedaan. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 25-10 16:09
bram1984 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:44:
[...]

Ja en onbegrijpelijk waar die verwarring vandaan komt. Cerny heeft letterlijk gezegd dat ze de top 100 (by playtime) titels hebben getest en verwachten dat het grootste deel daarvan speelbaar is op launch. Verder testen ze alle (ca. 4000) PS4 games stuk voor stuk waarbij de verwachting is dat uiteindelijk het overgrote deel zonder problemen gaat werken. Niets meer en niets minder.
Ben wel benieuwd of ze first party games als Uncharted 4, GoW, Horizon, TLOU2, GT Sport, Spiderman nog een leuke PS5 patch geven. Hogere resolutie en 60FPS is al mooi meegenomen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Zolang dat Xbox niet aankondigt welke verschillende SKU's ze hebben (Series S...), is het ook onmogelijk voor Playstation om een finale prijszetting te bepalen. PS heeft vast een plan A in gedachte, maar ook een plan B en C, afhankelijk van wat Xbox deze zomer doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Anton.net schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:38:
Zolang dat Xbox niet aankondigt welke verschillende SKU's ze hebben (Series S...), is het ook onmogelijk voor Playstation om een finale prijszetting te bepalen. PS heeft vast een plan A in gedachte, maar ook een plan B en C, afhankelijk van wat Xbox deze zomer doet.
Tja, aan de andere kant denk ik: moet Sony zich daar druk om maken? Ook met een hogere prijs gaan ze met 2 vingers in de neus iedere console verkopen die er beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hulleman schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:33:
[...]

Ben wel benieuwd of ze first party games als Uncharted 4, GoW, Horizon, TLOU2, GT Sport, Spiderman nog een leuke PS5 patch geven. Hogere resolutie en 60FPS is al mooi meegenomen.
Ik zie de meeste first party titels wel een fps boost krijgen en de latere titels ook hogere resolutie en wellicht nog wat extra's als RT e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-10 00:10
bram1984 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:47:
[...]

Tja, aan de andere kant denk ik: moet Sony zich daar druk om maken? Ook met een hogere prijs gaan ze met 2 vingers in de neus iedere console verkopen die er beschikbaar is.
Value over price toch? :+ Misschien is dat ook wel hun idee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anton.net schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:38:
Het voelt op dit moment allemaal heel aftastend aan. Wie schiet er als eerste.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FGCQkdDGJ2NHXi%2Fgiphy.gif&f=1&nofb=1
bram1984 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:47:
[...]

De laatste keer dat Sony zich nergens druk om maakte kregen wij de PS3 launch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Caayn schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:00:
[...]
De laatste keer dat Sony zich nergens druk om maakte kregen wij de PS3 launch :P
En zelfs die generatie verkochten ze uiteindelijk het meeste met een op het begin veel te hoge prijs, een jaar later op de markt en veel games die op een lagere resolutie draaide dan op de console van de directe concurrent.

Gewoon in juli nog een event uitzenden en aan het einde en prijs droppen de pre-orders open gooien. Dat kan makkelijk, helemaal met games als GT7 en Spider-Man rondom de launch en HZD/R&C in het jaar erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:32
Amaze86 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:52:
Dat mag ik toch wel hopen anders zijn ook al je PS+ games direct onbruikbaar.....

Er zullen best wel wat problemen optreden van enkele games die toch niet compatibel blijken te zijn (zeker oudere spellen waar geen patches meer voor gemaakt worden) maar het leeuwendeel moet toch gewoon werken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:58

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

even een korte vraag.
Hoe kom het dat de ps5 maar 820 gb aan opslag heeft? dat is toch niet echt voldoende als je straks een aantal mooie digital games heb die miss 80 gb per stuk zijn.. Dan zit je ps5 zo vol???

of zie ik iets over het hoofd?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob SOS
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-10 18:28
Nickrsd schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:42:
even een korte vraag.
Hoe kom het dat de ps5 maar 820 gb aan opslag heeft? dat is toch niet echt voldoende als je straks een aantal mooie digital games heb die miss 80 gb per stuk zijn.. Dan zit je ps5 zo vol???

je ziet over het hoofd dat Sony een commercieel bedrijf is die graag wil verdienen aan de verkoop van externe SSDs straks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-10 17:40
even een korte vraag.

Voor mij wel een reden om te wachten op een latere revisie met meer opslag. Van wat ik tot nu toe gezien heb sta ik nog niet te springen om er bij launch één aan te schaffen. Heb geen haast totdat God of War 2 uit gaat komen *; <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
even een korte vraag.

Enerzijds prijs (1650GB zou te duur worden) en anderzijds heeft dit te maken met het aantal channels.

https://www.reddit.com/r/..._unusual_ssd_capacity_of/
Rob SOS schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:43:
[...]

je ziet over het hoofd dat Sony een commercieel bedrijf is die graag wil verdienen aan de verkoop van externe SSDs straks. ;)
Onzin, aangezien ook third party drives gewoon gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 25-10 16:09
Caayn schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:00:
[...]
Toen hadden ze net de succesvolle PS2 achter de rug. Nu hebben ze de nog succesvollere PS4 achter de rug, dus daag ze niet uit })

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-10 14:57
Gasten vraagje eh,

Ik heb in 2018 met black friday een goedkope QLED weten te bemachtigen bij een plaatselijke dealer (was 300 goedkoper dan mediamarkt etc). Ik heb toen met oog op de ps5 gekozen voor de 55" versie vanwege de lage inputlag en 120hz. Het is de volgende tv:
https://www.samsung.com/uk/tvs/qledtv-q6fn/QE55Q6FNATXXU/

Nu wist ik toentertijd dat er geruchten waren van hdmi 2.0 of 2.1 en toch besloten om deze tv te kopen met de gedachte dat ik anders kon blijven wachten omdat er altijd wel weer iets nieuws uitkomt.
Nu vraag ik me af, kan ik met een hdmi 2.1 kabel alsnog de ps5 voorzien van de beste beeldkwaliteit of ga ik er toch aan moeten geloven dat mijn tv niet het maximale uit de ps5 gaat halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
even een korte vraag.

Er wordt ook gezegd dat games op de PS5 wat kleiner kunnen zijn dan PS4 games. Enerzijds vanwege compressiemethodes, en daarnaast omdat een hoop bestanden niet meerdere malen meer opgeslagen hoeven te worden. Veel games van de huidige systemen slaan bestanden op meerdere plekken op omdat het anders te lang duurt om eerst de bestanden te zoeken en dan ook nog te laden. Met de SSD is dat niet langer nodig. Dat scheelt dus ruimte.

Edit: Zo'n SSD is ook nogal duur en ik denk dat ze er ook op mikken dat die dingen goedkoper gaan worden en de PS5 ook weer 6jaar+ meegaat. Dus over een aantal jaar kunnen ze dan voor hetzelfde geld meer SSD erin proppen.

[ Voor 12% gewijzigd door nioz op 17-06-2020 10:55 ]

Pagina: 1 ... 74 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden