Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Chaoss schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:20:
[...]

Of je snap het idee erachter niet? Gamemania wil voorkomen dat er overal en nergens 'backup' preorders worden geplaatst. Mensen die 50 euro aanbetalen komen dat ding ook wel ophalen.
Nee of jij snapt het idee er achter niet of je hebt nooit eerder ge-preorded bij hun? Dit "truukje" doen ze al jaren. Ook met de witte PS4 of de Xbox One X die voor max 1 klant per vestiging te krijgen was. Wil je je geld terug dan krijg je een voucher aangeboden. Als je daarmee akkoord gaat prima. De Gamemania staat best wel onderaan qua "belangrijke" speler in deze branche. Mocht je willen Pre-ordenen dan heb je meer kans bij een BOL.com of een Mediamarkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Koning-Admiraal op 15-06-2020 23:59 ]

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-10 00:39
Koning-Admiraal schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:40:
[...]

Nee jij snapt het idee er achter niet of je hebt nooit eerder ge-preorded bij hun. Dit "truukje" doen ze al jaren. Ook met de witte PS4 of de Xbox One X die voor max 1 klant per vestiging te krijgen is. Wil je je geld terug dan krijg je een voucher aangeboden. Als je daarmee akkoord gaat prima, jouw ding niet de mijne.
Je krijgt gewoon je geld terug. Overigens zou ik nu echt geen pre-order meer plaatsen bij de Game Mania.
Uiteraard wordt jouw aanbetaling van €50 in mindering gebracht op de uiteindelijke prijs van de PS5. Je betaalt dus niets extra. Mocht je jouw reservering willen annuleren, krijg je je aanbetaling terug in cash. Je zit dus nergens aan vast!

[ Voor 19% gewijzigd door NotSoSteady op 15-06-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

NotSoSteady schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:42:
[...]

Je krijgt gewoon je geld terug. Overigens zou ik nu echt geen pre-order meer plaatsen bij de Game Mania.

[...]
Dan hebben ze hun beleid daarop aangepast. Nog niet zo lang geleden kon dat namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Koning-Admiraal schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:40:
[...]

Nee jij snapt het idee er achter niet of je hebt nooit eerder ge-preorded bij hun. Dit "truukje" doen ze al jaren. Ook met de witte PS4 of de Xbox One X die voor max 1 klant per vestiging te krijgen was. Wil je je geld terug dan krijg je een voucher aangeboden. Als je daarmee akkoord gaat prima. De Gamemania staat best wel onderaan qua "belangrijke" speler in deze branche. Mocht je willen Pre-ordenen dan heb je meer kans bij een BOL.com of een Mediamarkt.
Nope, je krijgt gewoon je geld terug.
https://www.gamemania.nl/...r-alles-wat-je-moet-weten

De PlayStation 5 reserveren bij Game Mania
Bij Game Mania werken we sinds oktober 2019 met een wachtlijstsysteem. Je kan in een van onze winkels een pre-order op de PlayStation 5 plaatsen, waarna je toegevoegd wordt aan de wachtlijst van deze winkel. Om een pre-order te plaatsen is een aanbetaling van €50 vereist. Zodra bekend is hoeveel PS5-consoles beschikbaar zullen zijn op de lancering, nemen we verder contact met je op.

Uiteraard wordt jouw aanbetaling van €50 in mindering gebracht op de uiteindelijke prijs van de PS5. Je betaalt dus niets extra. Mocht je jouw reservering willen annuleren, krijg je je aanbetaling terug in cash. Je zit dus nergens aan vast!

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Yorinn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:19:
[...]

Volgens mij heb je te vroeg op 'Verstuur' geklikt, ik mis de rest van je onderbouwing namelijk.
Je hoeft niet voor alles een onderbouwing te geven. Maar in een reactie hierboven geef ik al aan waarom :). En dat is puur gebaseerd op ervaringen uit het verleden. Wellicht dat ze daar lering uit hebben getrokken.

[ Voor 17% gewijzigd door Koning-Admiraal op 15-06-2020 23:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:42
Bij GM heb ik altijd een beetje het gevoel dat die winkel in no-time failliet wordt verklaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:41
Trishul schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:49:
Bij GM heb ik altijd een beetje het gevoel dat die winkel in no-time failliet wordt verklaard...
Gevoel heb ik ook. Maar dat heb ik al jaren en ze zijn er nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Nou dat is ook wat mij tegenhoud. 50 euro aanbetalen prima dat maakt de console bij launch weer 50 euro goedkoper :P Maar dan liever bij een toko waar ik meer vertrouwen in heb.

Het zou mooi zijn als de Mediamarkt binnenkort met pre orders begint.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 16:09
Trishul schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:49:
Godswonder dat die gasten nog bestaan. Loop er wel eens binnen, maar die winkel is echt vreselijk duur en koop er echt nooit wat. Wellicht is die 2e hands markt daar nog redelijk booming.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 16:09
Chaoss schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:00:
Het zou mooi zijn als de Mediamarkt binnenkort met pre orders begint.
Mijn preorder met de PS4 ging helemaal mis bij de MM. Moest echt nog lang wachten op een exemplaar. Er zijn nog minder PS5’s beschikbaar bij launch dan PS4’s, dus zal wel n drama worden om er 1 bij launch (of 1e 3 maanden daarna) te krijgen

Als er geen toffe first party PS5 only titels bij launch zijn, laat ik em nog ff liggen. Ik wil nog wel wachten op een Horizon 2 bundel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 15-06-2020 23:04 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

doe maar niet

[ Voor 92% gewijzigd door BM op 16-06-2020 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Net als met kaartjes, schoenen, inderdaad ook consoles.

Ik vind dat altijd bijzonder kansloos en weiger ook maar een euro boven adviesprijs te betalen, alleen staan helaas sommige mensen hier anders in...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:51
Hulleman schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:03:
[...]

Mijn preorder met de PS4 ging helemaal mis bij de MM. Moest echt nog lang wachten op een exemplaar. Er zijn nog minder PS5’s beschikbaar bij launch dan PS4’s, dus zal wel n drama worden om er 1 bij launch (of 1e 3 maanden daarna) te krijgen

Als er geen toffe first party PS5 only titels bij launch zijn, laat ik em nog ff liggen. Ik wil nog wel wachten op een Horizon 2 bundel :)
Laten we de hype niet al te groot maken.
Er is nog geen must have game beschikbaar voor tijdens de launch. Paar toffe titels die eerder 2021 uit zullen komen dan tijdens de ps5 release.

Verwacht wel dat er de eerste dagen een run op zal zijn , maar niet dat het maanden niet te koop zal zijn.

Na het zien van alle filmpjes , specs en games ben ik alles behalve hyped. Leuke console, ga ik zeker kopen maar als ik hem niet in de eerste paar weken hebben.... ook geen gemis. Blaast de PS4 bakbeest nog maar even door.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Paprika schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:08:
Nee, maar nu gaat ieder bericht er continue over dat Sony, ondanks allerlei custom hardware die ook niet gratis is, wel even makkelijk onder Microsoft kan gaan zitten. Dat is wel geloofwaardig zeker...
Bewust onder de prijs van de concurrent duiken hebben ze 2x gedaan en 1x waren ze erg duur door de hardware (PS3). Sony is al de hele tijd bezig de consument er op voor te bereiden dat bij deze generatie de prijs niet het uitgangspunt is geweest. Nu zullen ze ook van de PS3 launch hebben geleerd en snappen dat een ver bovengemiddelde prijs lastig te marketen is.

Ik denk dat ze daarom een soort van middenweg hebben gevonden met een prijs van 499-599, waarbij de discloze versie 50-100 euro goedkoper gaat zijn.

Microsoft is ook niet gek en die hebben dit keer een afwachtende houding, maar ook de XSX is qua specs/hardware zeker niet spotgoedkoop, ik vraag me af of ze qua kostprijs überhaupt veel van elkaar verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Valandil schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:40:
[...]

Er is nog geen must have game beschikbaar voor tijdens de launch. Paar toffe titels die eerder 2021 uit zullen komen dan tijdens de ps5 release.

Verwacht wel dat er de eerste dagen een run op zal zijn , maar niet dat het maanden niet te koop zal zijn.

Na het zien van alle filmpjes , specs en games ben ik alles behalve hyped. Leuke console, ga ik zeker kopen maar als ik hem niet in de eerste paar weken hebben.... ook geen gemis. Blaast de PS4 bakbeest nog maar even door.
Nee, want de PS4 was na de eerste dagen prima te verkrijgen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-10 00:10
Chaoss schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:02:
[...]
ik vraag me af of ze qua kostprijs überhaupt veel van elkaar verschillen.
Zeker niet, maar dan zijn we dus weer terug af bij wat ik al aangaf: er wordt continue gedaan alsof Sony dit wél makkelijk kan en Microsoft in ieder mogelijk scenario in een lastige positie zal komen en anders bankroet zal gaan. De realiteit is dat Microsoft een gigantische spaarpot heeft, met de laatste jaren gigantische netto winsten die de market cap boven die van Amazon hebben geplaatst(!) en dus op hun eigen strategie zullen focussen.

Natuurlijk gaan ze die console niet gratis weggeven, maar wanneer mensen een Xbox in huis halen heeft Microsoft daar op veel plakken profijt van en dat gaat verder dan alleen de games waar ze geld aan verdienen. Microsoft werkt net als Apple naar een compleet ecosysteem bij consumenten thuis. Sony moet het wel alleen van de opbrengsten van games hebben uiteindelijk.

Het hele idee van de Xbox One announcement was dat de Xbox voor je thuis entertainment zal worden wat je smartphone heeft bereikt in het dagelijkse leven. De markt was er echter nog niet klaar voor en op die foute gok van Microsoft heeft Sony met de PS4 op ingespeeld. Tegenwoordig is de markt wel al meer die kant op gegroeid. Niemand wil nog 10 verschillende apparaten hebben in de woonkamer. Sterker nog, veelal zit er al overlap in. Zo heeft een gemiddeld huishouden al snel 4 apparaten die netflix kunnen afspelen (de Smart TV zelf, dedicated mediaspeler (chromecast, Apple TV, Nvidia Shield, Android doosje), console en het tv doosje van je provider).

Je ziet het ook al terug hoe men tegenwoordig prima een download-only versie van de console accepteert. Dat was bij de release van de vorige generatie een no-go.

Edit:
Ik heb zelf 'n prima game pc en heb niets met het Halo genre. Gezien er voor de rest maar weinig alleen op de Xbox (en dus niet ook op de pc en/of PS) te vinden is zal er bij mij geen komen. Dat verandert echter niets aan de strategie van Microsoft. Eigenlijk zijn ze bij mij dus al succesvol zonder een Xbox aan me te verkopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Paprika op 16-06-2020 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:15:
[...]

Zeker niet, maar dan zijn we dus weer terug af bij wat ik al aangaf: er wordt continue gedaan alsof Sony dit wél makkelijk kan en Microsoft in ieder mogelijk scenario in een lastige positie zal komen en anders bankroet zal gaan.
Bankroet zeker niet, en ze hebben meer liquide middelen dan Sony uiteraard, en als ze echt zouden willen zouden ze Sony uiteindelijk kunnen "uitkopen" bij wijze van spreken, door zoveel verlies te nemen dat het voor Sony niet te doen is.

Maar ik denk dat het meer gaat om wie wil dat risico nemen? Ik denk dat Sony eerder hiertoe geneigd is, vooral ook gezien de eerdere successen..

Of MS dit wil doen, met alle evt gevolgen vandien? Geen idee, maar ik kan me ook voorstellen dat ze hier niet om staan te springen.
Dat verandert echter niets aan de strategie van Microsoft. Eigenlijk zijn ze bij mij dus al succesvol zonder een Xbox aan me te verkopen.
En ik denk dat dit juist ook een van de redenen van bovenstaande is.. Spreid je winkansen zullen ze denken.. Waarschijnlijk (zeker) met alle PC verkopen plus de Xb, zullen ze meer verdienen, dan met Sony de concurrentie aangan, en evt. alsnog dik verlies pakken.

Misschien is het ze gewoon niet waard. MS heeft zelf ook gezegd dat ze Sony niet als directe concurrent zien.. Misschien op game/console gebied wel, maar qua inkomsten? Nah..

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Even iets anders.. Voor degene die het leuk vindt:

Next level Unreal Engine gebruik :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Microsoft mag bij andere afdelingen dikke winsten maken maar dat betekend niet dat ze maar geld blijven pompen in een verliesgevende xbox afdeling. Sterker nog zoiets doen bedrijven om een nieuw merk te lanceren maar op een gegeven moment moet zo'n afdeling wel gewoon winstgevend worden anders wordt je door de stakeholders op de vingers getikt

Dus zeggen dat de XSX goedkoop op de markt wordt gezet omdat elders geld zat wordt verdiend is ook niet waar...dan hadden ze dat bij de xbox one al wel gedaan. De xbox afdeling moet onderaan de streep gewoon winst maken net als de Playstation afdeling. Beide merken moeten afwegen hoeveel winst ze op de hardware willen en moeten inleveren om uiteindelijk toch winst te maken.

Het is niet voor niets dat Sony nu met een digital only versie komt, waarschijnlijk schet dat nog geen 2 tientjes in de kostprijs. Maar het is wel een manier om meer mensen over te halen alleen digitale games te downloaden waar Sony weer meer aan verdiend.

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 16-06-2020 01:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
poor Leno schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:51:
Misschien is het ze gewoon niet waard. MS heeft zelf ook gezegd dat ze Sony niet als directe concurrent zien.. Misschien op game/console gebied wel, maar qua inkomsten? Nah..
Dat kunnen ze wel roepen maar de consument ziet ze wel als concurrenten van elkaar. En daarnaast lopen ze zichzelf constant te vergelijken met en te verdedigen tegenover de PS5, nahja dan ben je dus concurrent van elkaar.

Zeiden ze ook niet dat ze Nintendo wel als concurrent zagen? Das helemaal maf Nintendo ziet Microsoft en Sony waarschijnlijk beide niet als concurrent :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Voor de liefhebbers van een zwarte console, die er sowieso aan zit te komen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eab45nMXYAAtePU?format=jpg&name=900x900
Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2020/06/ps5-black-design-concept-e1592218326911.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 01:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Een volledig zwarte versie zou zeker mijn voorkeur hebben.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan deze keer niet klagen, maar ik zou zelfs een helemaal witte willen hebben (dus ook dat zwarte midden stuk en vinnen), volgens mij is dat wel heel sexy met die vorm :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Het gaat hier al een aardig tijdje ook over de XSX, en hoewel ik snap waar die behoefte vandaan komt staat het volgende niet voor niks al 100 jaar in de topic warning: Geen PS5 vs XSX discussie. Mocht men het over de XSX willen hebben is men van harte welkom in het bijbehorende topic :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Valandil schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:40:
[...]

Voor jou misschien niet, maar miljoenen gaan Spider-Man willen meepakken, waaronder ikzelf.

En juist als je verder speelt op de PS4 is het een gemis (als je het zo wilt noemen). PS5 is stiller en heeft kortere laadtijden en mogelijk ook nog eens visuele upgrades voor een aantal PS4 games. Zelfs met nul launch titels is dit het voor mij al waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Paprika schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:15:
Het hele idee van de Xbox One announcement was dat de Xbox voor je thuis entertainment zal worden wat je smartphone heeft bereikt in het dagelijkse leven.
Volgensmij hadden ze er ook een camera bij die je moest kopen.

Star wars Squadrons wil ik kopen. VR zit erbij voor de PS4. Dus wss ook PSVR + PS5

[ Voor 11% gewijzigd door DeeSung op 16-06-2020 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Setlow
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09-2023
wellicht is dat al gepost op dit forum, maar gisteren kon ik op de website van MM de PS5 in het winkelmandje plaatsen (door heel snel op de "bestel" button te drukken, deze popt namelijk heel kort op bij het laden van de pagina).

Bijgaand dan ook een sceenshot van het winkelmandje en de prijs.
Ik heb uiteraard geprobeerd om verder te gaan en te betalen, maar dat lukt helaas niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXb_AIv4HSlO4mSBcWbddEMLqow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kTkpe9YMGXuROKXiG23Xvr2t.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

lijkt mij inderdaad de correcte prijs. De digital only versie was op de Franse Amazon €499 geprijsd. Is inmiddels alweer offline gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:59:
lijkt mij inderdaad de correcte prijs. De digital only versie was op de Franse Amazon €499 geprijsd. Is inmiddels alweer offline gehaald.
Best aan de prijs allebei. Ik denk dat de komende generatie overigens ook gaat bepalen of de generatie erna een digital only generatie gaat worden.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
499 en 599 lijken me gezien de hardware realistische prijzen. Maar het is nog steeds een placeholder, MM heeft ook maar een gok gedaan net als de franse Amazon.

Mooi stukje geschiedenis, als extra info moet je weten dat de Sega Saturn net was aangekondigd voor 399:

droog :7

[ Voor 43% gewijzigd door Chaoss op 16-06-2020 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Setlow
Chaoss schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:05:
499 en 599 lijken me gezien de hardware realistische prijzen. Maar het is nog steeds een placeholder, MM heeft ook maar een gok gedaan net als de franse Amazon.
Ik vermoed dat het geen place holder meer is, want gisteren stond het bedrag in het winkelwandje nog op 999,99 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 13:36
Setlow schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:09:
[...]

Ik vermoed dat het geen place holder meer is, want gisteren stond het bedrag in het winkelwandje nog op 999,99 euro.
Exact dit. Ik had hem gisteren ook voor 999 in de winkelmand staan, vanmorgen 599. Dus Mediamarkt is op dit moment aan de achterkant al zaken aan het voorbereiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-10 13:34
Volgens mij nog steeds speculeren, ja de prijs komt in de buurt van het redelijke maar formeel weten we nog niets.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Die weten echt niet de prijs dan was het allang gelekt, Mediamarkt heeft zoveel shit over zich heen gekregen door die placeholder van 999,- dat ze de prijs naar iets realistischer niveau hebben gebracht. Als de prijs bekend was dan had elke webshop hem er al op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Doe me die maar. Geen piano glanzend zoals de PS3, ook geen two tone zoals met de originele PS4 gewoon matzwart zoals de PS2. Mochten ze die nog achterhouden om later te onthullen prima.

Als Sony die straks aankondigt met de prijs: van maar we hebben meer kleuropties... dan ben ik wel geneigd hem day one te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:00
Redax schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:01:
[...]

Best aan de prijs allebei. Ik denk dat de komende generatie overigens ook gaat bepalen of de generatie erna een digital only generatie gaat worden.
Vind het eerlijk gezegd wel goedkoop. De meeste telefoons zijn tegenwoordig al 2x zo duur of meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:13:
Die weten echt niet de prijs dan was het allang gelekt, Mediamarkt heeft zoveel shit over zich heen gekregen door die placeholder van 999,- dat ze de prijs naar iets realistischer niveau hebben gebracht. Als dire prijs bekend was dan had elke webshop hem er al op staan.
Dit, en niet meer dan dat. Die zijn natuurlijk overspoeld met telefoontjes hoe ze in godsnaam aan € 999,- komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:33
Die €499 op Amazon.fr was voor degene met disc: https://i.imgur.com/KAnhXTS.jpg

De Mediamarkt prijs (en iedere andere webshop die nu een prijs roept) is nog gewoon een placeholder net als de releasedate die erbij staat.

En dit is wat de Mediamarkt zelf zegt:
Releasedatum en prijzen
Er is op dit moment nog niets bekend over een definitieve releasedatum van beide consoles. Het is wel de verwachting dat beide devices tijdens de feestdagen van 2020 te koop zijn. Ook de prijs is nog onbekend. Het gerucht gaat rond dat de prijs van de PS5 tussen de € 499,- en € 599,- gaat kosten, maar dit zal afhankelijk zijn van de versie die je koopt.
Vandaar dus de prijs van €599 op hun site .

https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/playstation-5.html

[ Voor 36% gewijzigd door Raem op 16-06-2020 09:21 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-10 15:55
Wat is eigenlijk het nut van een placeholder in deze vorm? Kunnen ze niet gewoon een productpagina aanmaken met de prijsopgave 'nog niet bekend'? Nu zet je een onrealistische prijs neer, de helft van de mensen die de pagina ziet gelooft dat het echt is en niemand kan er echt iets mee.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sverzijl schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:17:
[...]

Vind het eerlijk gezegd wel goedkoop. De meeste telefoons zijn tegenwoordig al 2x zo duur of meer ;)
Ja maar bij telefoons koop je niet elke keer nieuwe spellen van 65 + euro waar de meeste winst op behaald wordt. Verlies draaien op hardware is helemaal niets bijzonders.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 16-06-2020 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
[...]

Ik vind die telefoons van tegenwoordig dan ook absurd aan de prijs. Qua console zit de bandbreedte al een poos op: tussen de 399 en 599 euro/dollar/britse pond.

Ik denk nog steeds dat het niet zo goedkoop gaat zijn als de PS4 want new tech en betere specs. Maar ook niet zo duur als de PS2/PS3 want geen proprietary onderdelen of het pushen van nieuwe dingen als een dvd/blu-ray drive. PS4 was 399, PS3 599, dus ik zeg: 499 voor PS5 met disc en evt 399 of 439 voor de discloze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
DeeSung schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:49:
[...]

Volgensmij hadden ze er ook een camera bij die je moest kopen.

Star wars Squadrons wil ik kopen. VR zit erbij voor de PS4. Dus wss ook PSVR + PS5
Ja, dat zou wel lekker zijn :) Ik ben echt heel benieuwd of Sony nog een upgrade voor PSVR gaat aankondigen voor de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
[...]

En een auto 10x zo duur. Het is een beetje appels met peren vergelijken. Met mijn redenering kijk ik naar de doelgroep en die is tegenwoordig natuurlijk wel erg groot maar voor de jongste onder ons is het lastig. Zie je ouders maar zo ver te krijgen om zoveel voor een spelcomputer uit te geven. Dat is eigenlijk wat ik bedoelde.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Setlow
Volgens mij heeft MM iets gedaan wat niet helemaal mocht, ze hebben inmiddels de prijs weer aangepast naar 9.999,99 euro.

Wellicht is het inderdaad gewoon een placeholder, maar toch vreemd dat de prijs is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Nu online

Edd

Bij een paar keer refreshen van de pagina verspringt de prijs tussen de 599 en 9999..
Ik zou er geen waarde aan hechten, zolang Sony niets officieels heeft aangekondigd m.b.t. prijs of datum, zijn het wat mij betreft allemaal placeholders.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Setlow schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:34:
Volgens mij heeft MM iets gedaan wat niet helemaal mocht, ze hebben inmiddels de prijs weer aangepast naar 9.999,99 euro.

Wellicht is het inderdaad gewoon een placeholder, maar toch vreemd dat de prijs is aangepast.
Omdat elke prijs 'redelijk' gezeur had opgeleverd, zetten ze nu gewoon een onrealistisch bedrag neer. Mensen die denken dat de prijs echt is, mensen die MM zelfs er aan willen houden dat deze prijs goed is (weet je de PS4 nog voor 199 bij Intertoys? Mensen met beetje vindingrijk 'knutselen' aan de pagina konden dat ding zelfs bestellen), blijkbaar kent het systeem van MM blijkbaar geen placeholder zonder prijs :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Of er is vandaag een surprise aankondiging van de prijs en MM was te vroeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
schumi2004 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:24:
[...]

Ja maar bij telefoons koop je niet elke keer nieuwe spellen van 65 + euro waar de meeste winst op behaald wordt. Verlies draaien op hardware is helemaal niets bijzonders.
True, maar het maakt het wel dat ik 600 euro niet veel geld meer vind inmiddels. Aan mij zullen ze aan spellen niet heel veel verdienen overigens. Heb misschien 15-20 spellen gekocht in totaal op PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setlow
Caayn schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:40:
Of er is vandaag een surprise aankondiging van de prijs en MM was te vroeg :P
Stiekem hoop ik dat wel eigenlijk, maar afgaande op de reacties ben ik toch ook wel bang dat het inderdaad niets meer is dan een placeholder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:42
Ach prijs komt vanzelf.
Of het nu 500 of 600 wordt kopen doe je hem toch, ik in ieder geval wel.
Uiteindelijk krijg je er 7/8 jaar speel plezier voor terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
schumi2004 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:24:
[...]

Ik denk eigenlijk dat er op subscriptions, apps en in-app aankomen meer winst wordt behaald dan op console games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

sverzijl schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:44:
[...]

True, maar het maakt het wel dat ik 600 euro niet veel geld meer vind inmiddels. Aan mij zullen ze aan spellen niet heel veel verdienen overigens. Heb misschien 15-20 spellen gekocht in totaal op PS4.
Ik meen dat de "attach rate" 9,4 spellen per verkochte PS4 is. Dus je zit ruim boven gemiddeld. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sverzijl
Flagg schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:59:
[...]

Ik meen dat de "attach rate" 9,4 spellen per verkochte PS4 is. Dus je zit ruim boven gemiddeld. :)
Yes, I did it! Dat is dan toch wel weer fijn om te weten dat ik above-average ben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
bram1984 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:59:
[...]

Ik denk eigenlijk dat er op subscriptions, apps en in-app aankomen meer winst wordt behaald dan op console games.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, in ieder geval niet op die console ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Dat denk ik ook als je kijkt naar de enorme melkkoe die GTA online op PS4 is voor Rockstar. Fortnite kan er ook wat van. Vangt Sony nou ook iets van die in-game aankopen, bv. een percentage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Trishul schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:13:
Dat denk ik ook als je kijkt naar de enorme melkkoe die GTA online op PS4 is voor Rockstar. Fortnite kan er ook wat van. Vangt Sony nou ook iets van die in-game aankopen, bv. een percentage?
Lijkt me wel. Waar moeten ze anders aan verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Snelle google levert resultaat dat sony 30% pakt van elke game in psn store. Is zelfde op steam en xbox. Kunnen natuurlijk voor grote publishers andere deals gemaakt worden maar 30% is dus de norm. Zal denk voor dlc/ micro transactions zelfde zijn.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
v8power67 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:20:
Snelle google levert resultaat dat sony 30% pakt van elke game in psn store. Is zelfde op steam en xbox. Kunnen natuurlijk voor grote publishers andere deals gemaakt worden maar 30% is dus de norm. Zal denk voor dlc/ micro transactions zelfde zijn.
Dat van die 30% ken ik, dat vangt Apple ook in haar digitale stores. Die vangen ook nog eens 30% dacht ik van in-app aankopen. Als Sony ook nog eens tientallen procenten krijgt van al die shark cards en Fortnite aankopen, dan is dat ook een verklaring waarom de PS4 zoveel winst genereert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:34
Setlow schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:34:

Je bent vast de eerste als je nu besteld en krijgt het verschil vast terug, klinkt als een betere deal dan de wassen neus van Gamemania. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-10 11:37
[...]

Best weinig eigenlijk. Dan mis je toch veel mooie content.
Zeker als je er van uit gaat dat in die 9.4 ook bij veel mensen nog Fifa's of Cod's zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:42
@Verwijderd
maar dat is het ook, er zijn ongekend veel mensen, veruit de meeste eigenlijk, die enkel en alleen de Cods en Fifas spelen. Zo zonde vind ik dat dan.. Raad zo vaak andere games/IPs aan bij vrienden maar sommige halen de schouders op en dan denk ik.. :F
mja je doet er niets aan, ieder zn ding dan maar, ze weten niet wat ze missen :)
#Fifastation #Codstation

[ Voor 4% gewijzigd door BigF25 op 16-06-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
[...]

Ik zit op twaalf/dertien dacht ik.
Fysiek:
Uncharted 1/2/3 combo pack
Uncharted 4
Lost Legacy
God of War
Horizon Zero Dawn
GTA V
Watch Dogs 2

Digitaal:
AC Chronicles
Mirrors Edge 2
The Last of Us
Red Dead Redemption 2

Mix van exclusives en multi's, wel allemaal singleplayer. Mijn Nintendo Switch en xbox one X zijn de multi player consoles met Mario Kart, Smash, Fifa, Forza.

Ik kan wel tig andere games nog halen maar wat mij een Sony console doet halen is net als een Nintendo console: de exclusives. De xbox one X ook (Forza 7 en Horizon 4) maar die heb ik meer voor de backwards compatibility met mijn sloot aan 360 games waaronder de gehele Assassins Creed reeks en gamepass :P

Dus ik zal de PS5 halen voor:
Ratchet and Clank
Horizon 2
Last of Us 2
Nieuwe god of war?
Nieuwe Uncharted met Elena en Victor? O-)
Misschien die niet zo nieuwe spider. Al sloeg ik het deel op de PS4 over.

[ Voor 10% gewijzigd door Joosie200 op 16-06-2020 12:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Was eerder al een korte versie van gepost maar nu dus volledig. Verschil is vooral de reflecties en belichting. Zeker in begin met die Aston Martin is echt veel mooier in gt7. Ben toch steeds meer hyped zeker als het een launch game blijkt dan moet en zal ik een ps5 op launch hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oeh bij DBrand kun je een beetje aankloten met kleuren :D

https://dbrand.com/shop/sony-ps5-digital-edition-skins

On a side-note.. ben eigenlijk wel benieuwd of dat licht blauw blijft, of dat het net zoals bij de PS4 alleen blauw wordt bij t opstarten, en daarna wit wordt..

De PS4 wordt ook altijd getoond met het blauwe licht bij prono plaatjes..

Zou m echt graag helemaal wit willen <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pw8PjADwulK_JsIRxQSxWSqshJA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WyAqjvWym5atB3n0IATkImp0.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:43
poor Leno schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:02:
Oeh bij DBrand kun je een beetje aankloten met kleuren :D

https://dbrand.com/shop/sony-ps5-digital-edition-skins

On a side-note.. ben eigenlijk wel benieuwd of dat licht blauw blijft, of dat het net zoals bij de PS4 alleen blauw wordt bij t opstarten, en daarna wit wordt..

De PS4 wordt ook altijd getoond met het blauwe licht bij prono plaatjes..

Zou m echt graag helemaal wit willen <3

[Afbeelding]
Moet eerlijk zeggen dat ik liever een (mat) zwarte of donker grijze had gezien. Maar het kan me niet schelen die PS5 gaat er sowieso komen. En hij komt uiteindelijk toch rechtop achter mijn TV te staan, dus ik zal er na dag 1 niet meer na omkijken.

Als er een Pro versie of een special edition komt een aantal jaren later (in mat zwart of grijs dus) hebben we dus meteen goede reden om te gaan upgraden. In ieder geval voor mijn OCD 8)7

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:19
nioz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:30:
[...]

Ja, dat zou wel lekker zijn :) Ik ben echt heel benieuwd of Sony nog een upgrade voor PSVR gaat aankondigen voor de launch.
Ik was hier ook benieuwd naar en kwam onderstaand nieuwsbericht tegen. PS5 VR laat nog even op zich wachten.
Sony heeft alvast uitgesloten dat er bij de lancering van de PlayStation 5 een vernieuwde versie van de PlayStation VR zal zijn.

Dit heeft Dominic Mallinson in een interview met CNET laten weten. Volgens de Global Head of R&D van Sony wil het bedrijf voorkomen dat consumenten gelijk te veel op kosten gejaagd worden. Fans van de VR-bril hoeven niet bang te zijn dat er niks naar de volgende generatie PlayStation komt, aangezien het bedrijf nog steeds druk bezig is met het verbeteren van het huidige model. Zo willen ze dat de PSVR minder gaat wegen, minder kabels bevat en makkelijker moet worden om op te zetten.

Volgens Mallinson is er dus wel een nieuwe versie van de bril in ontwikkeling, maar zullen spelers ‘ademruimte’ gaan krijgen voor ze de volgende versie van de PlayStation VR kunnen aanschaffen.
https://www.gamingnation....ion-vr-bij-lancering-ps5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:10:
[...]

Ik was hier ook benieuwd naar en kwam onderstaand nieuwsbericht tegen. PS5 VR laat nog even op zich wachten.

[...]

https://www.gamingnation....ion-vr-bij-lancering-ps5/
Thanks!
Jammer, maar goed om te weten, dan kan ik mijn verwachtingen even bijstellen. Ik vond PSVR op de PS4 nog iets te vroeg, maar op de PS5 moet het volgens mij wel lukken om een nette ervaring met een goede framerate en resolutie neer te kunnen zetten. Moet ik maar even geduld hebben :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Gelukkig werkt de PSVR gewoon op de PS5. Vraag me af of RE8 nou wel of niet in VR te spelen zal zijn, net zoals RE7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik hoop echt dat de volgende VR echt een dikke upgrade qua specs en mogelijkheden wordt, met genoeg vette spellen :D

Tot nu toe vond ik het met de huidige specs het net niet de moeite om aan te schaffen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jg4apimqK0-oguitg7QueOIZ08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36pZnUF1J8K4LjVDsOHlsXHh.jpg?f=fotoalbum_large

Even een quick and dirty telefoon edit gemaakt met die site en een photo editor. Maar zo in carbon wit en zwart met gt logo erop is die best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
nioz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:35:
[...]

Thanks!
Jammer, maar goed om te weten, dan kan ik mijn verwachtingen even bijstellen. Ik vond PSVR op de PS4 nog iets te vroeg, maar op de PS5 moet het volgens mij wel lukken om een nette ervaring met een goede framerate en resolutie neer te kunnen zetten. Moet ik maar even geduld hebben :-(
Had je serieus een nieuwe VR headset verwacht meteen bij launch? De huidige versie is gewoon compatible en de beperkende factor is daarbij niet de bril, maar de PS4 zelf. Dus met de PS5 ga je daar weer veel betere beelden uit krijgen waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:41
bram1984 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:50:
[...]

Had je serieus een nieuwe VR headset verwacht meteen bij launch? De huidige versie is gewoon compatible en de beperkende factor is daarbij niet de bril, maar de PS4 zelf. Dus met de PS5 ga je daar weer veel betere beelden uit krijgen waarschijnlijk.
De resolutie van de schermpjes in de huidige PSVR bril blijft net zo laag hoor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
bram1984 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:50:
[...]

Laten we zeggen dat ik erop hoopte :)
De uitleg dat ze even wachten om de potentiele uitgaven voor klanten wat uit te smeren begrijp ik wel, maar tegelijkertijd is PSVR natuurlijk wel een mooie onderscheidende factor ten opzichte van de concurrentie.
En de resolutie van die schermpjes mag wat mij betreft iets hoger, en dan koop ik het wel. De huidige editie heb ik niet zo heel veel interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Dit voegt ook niks toe ;)

[ Voor 90% gewijzigd door BM op 16-06-2020 15:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nioz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:59:
[...]

Laten we zeggen dat ik erop hoopte :)
De uitleg dat ze even wachten om de potentiele uitgaven voor klanten wat uit te smeren begrijp ik wel, maar tegelijkertijd is PSVR natuurlijk wel een mooie onderscheidende factor ten opzichte van de concurrentie.
En de resolutie van die schermpjes mag wat mij betreft iets hoger, en dan koop ik het wel. De huidige editie heb ik niet zo heel veel interesse in.
De resolutie en framerate moet dik omhoog, de kijkhoek verder naar achter en naar boven/onder, de lag moet nihil zijn, en ik wil geen zwarte randjes overal omheen zien (tussen je ogen of als je met je ogen de binnenkant bekijkt zeg maar) zodat ik niet het gevoel heb dat ik naar schermpjes zit te kijken.. en het liefst eye-tracking. Dan ben ik echt een blij ei :D

PS: ohja, en zo'n loop-treadmill geval waar je in hangt en een full body impact suit natuurlijk.. dan kun je echt next level gamen :7

[ Voor 7% gewijzigd door poor Leno op 16-06-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Disfigured schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:53:
[...]

De resolutie van de schermpjes in de huidige PSVR bril blijft net zo laag hoor. :)
Uiteraard, maar we weten ook en hebben gezien dat, de PS4 eigenlijk w.b.t. CPU en GPU power nogal tekort komt voor goede VR fidelity op de resolutie van PSVR met 60, 90 of 120fps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:41
Trishul schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:07:
[...]

Uiteraard, maar we weten ook en hebben gezien dat, de PS4 eigenlijk w.b.t. CPU en GPU power nogal tekort komt voor goede VR fidelity op de resolutie van PSVR met 60, 90 of 120fps.
Is ook zo, maar die resolutie verpest het voor mij persoonlijk. Ik wil eigenlijk gewoon minimaal 4k per oog. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Disfigured schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:12:
[...]

Is ook zo, maar die resolutie verpest het voor mij persoonlijk. Ik wil eigenlijk gewoon minimaal 4k per oog. :D
Denk dat dat ook de target is van de nieuwe PSVR waar ze aan werken. Kleine 4K oled panelen zijn nog absurd duur, ik denk dat ze de marktontwikkelingen daaromtrent bekijken. PS5 zou in ieder geval wel de power daarvoor moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik vind de huidige vr ook nog ff goed genoeg en ik sta te popelen om re8 hopelijk en een nieuwe astrobot te spelen hierop :)

Ik verwacht ook nog wel wat vr aankondigingen eigenlijk binnenkoet

[ Voor 22% gewijzigd door vaagisdenaam op 16-06-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Ik hoop dat wanneer je PS4 games op je PS5 installeert, de installatie niet net als voor de hdd van de PS4 gedupliceerde bestanden bevat, dus dat als je een PS4 game installeert dat het veel minder ruimte in beslag hoeft te nemen.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kalder schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:27:
Ik hoop dat wanneer je PS4 games op je PS5 installeert, de installatie niet net als voor de hdd van de PS4 gedupliceerde bestanden bevat, dus dat als je een PS4 game installeert dat het veel minder ruimte in beslag hoeft te nemen.
Dat mogen we toch hopen nu ze met een behoorlijk kleine hardeschijf gaan komen. Anders kun je straks 2 spellen installeren en houdt het ineens op haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10 14:52
Ben ook wel benieuwd naar de niet-gaming functies, zoals bijvoorbeeld apps enzo en andere features.

PSN: Maichel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoopyoo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11-2021
Maichel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:42:
Ben ook wel benieuwd naar de niet-gaming functies, zoals bijvoorbeeld apps enzo en andere features.
Ja idd. Ben ook benieuwd welke wifi standaard er in de ps5 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 12:28
scoopyoo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Ja idd. Ben ook benieuwd welke wifi standaard er in de ps5 zit.
Mag toch hopen Wifi6, een 1GBps lan poort en HDMI 2.1 full spec.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Trishul schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:17:
[...]

Denk dat dat ook de target is van de nieuwe PSVR waar ze aan werken. Kleine 4K oled panelen zijn nog absurd duur, ik denk dat ze de marktontwikkelingen daaromtrent bekijken. PS5 zou in ieder geval wel de power daarvoor moeten hebben.
Om twee 4K panelen op 120 Hz of 90 Hz aan te sturen? Keep on dreaming.

Als ze mij willen overtuigen om een nieuw model aan te schaffen dan moet dat ding absoluut draadloos, want die kabels zijn echt een verschrikking. Daarnaast viel het me tegen dat Sony eigenlijk zelf amper dingen heeft ontwikkeld voor die bril. Afgezien van Resident Evil 7 heb ik er maar weinig gebruik van gemaakt en dat ligt vooral aan gebrek aan goede games.

[ Voor 29% gewijzigd door NotSoSteady op 16-06-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-10 15:18
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:31:
[...]

Dat mogen we toch hopen nu ze met een behoorlijk kleine hardeschijf gaan komen. Anders kun je straks 2 spellen installeren en houdt het ineens op haha.
Is er al officieel bekend wat voor size HD er in de 2 versies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:44
Henkie_NtA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:53:
[...]
Allebei 825GB normaal gezien. Het enige verschil is dat de eene een discreader heeft en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:51
DeVliegendeNLer schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:19:
[...]

Eurootje of 50/60 gok ik. Ik hoop dat er andere koptelefoons ook 3d compatibel zijn, en dat je niet wordt gedwongen die Pulse 3D te kopen.
Ik verwacht minimaal 100 euro voor de headset.
PS5 met drive denk ik voor 599,-

Kortom, kleine 700 euro voor de console + headphone en met 1 controller :|

wijze woorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:36
Ja, net zoals 31/12 de correcte release datum zou zijn zeker ?! 8)7

Zolang Sony geen prijs bekend gemaakt heeft, is dit van 0.0 waarde. Waarom zouden retailers wel al een prijs weten en Sony toch nog wachten met dit publiek te maken ?! Makes no sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Henkie_NtA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:53:
[...]

Ja, sinds 18 maart al, in principe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-10 15:18
Anton.net schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:56:
[...]

Allebei 825GB normaal gezien. Het enige verschil is dat de eene een discreader heeft en de andere niet.
Hmm, dat zou ik wel een beetje krap vinden voor een digital only. Mijn 2Tb die in mn PS4 Pro zit, zit nu al regelmatig vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:01
Anton.net schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:56:
[...]

ow echt waar lees je dat?

dacht echt dat er ook en 2tb model zou komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Kalder schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:27:
Bevatten PS4 games gedupliceerde bestanden dan? Ik snap je denk ik niet helemaal. De grootte van een game op een PS4 zal toch hetzelfde blijven als op een PS5.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10 14:52
Ruudox schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:01:
[...]

Dat stond in alle presentaties toch? Dat er qua disk geen verschil was, enige verschil was wel/geen optical drive.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:44
[...]
In een interview met Jim Ryan een paar dagen terug.
Dat van die 2TB zal je verzonnen hebben denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
[...]

Zal mooi zijn, maar dat gaat nog wel een paar jaar duren. Je schijnt de SSD wel te kunnen upgraden, maar die upgrade is voorlopig toch niet te betalen, als je al een SSD kan vinden die snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:03:
[...]

Bevatten PS4 games gedupliceerde bestanden dan? Ik snap je denk ik niet helemaal. De grootte van een game op een PS4 zal toch hetzelfde blijven als op een PS5.
Nee, dezelfde game op PS5 is een stuk kleiner omdat er geen duplicates meer in zitten. Google that shit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Een externe SSD kan ook, dan schuif je gewoon een game van extern naar intern als je wil spelen. Met een beetje usb3 schijf duurt dit niet gek lang toch?

Klein nadeel, maar wel een pak goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Henkie_NtA schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:01:
[...]

Hmm, dat zou ik wel een beetje krap vinden voor een digital only. Mijn 2Tb die in mn PS4 Pro zit, zit nu al regelmatig vol.
Alle games moeten toch worden geïnstalleerd dus wat dat betreft maakt het niet uit welke versie je kiest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-10 14:07
bram1984 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:07:
[...]

Nee, dezelfde game op PS5 is een stuk kleiner omdat er geen duplicates meer in zitten. Google that shit. :)
Dat ligt er nog al aan met wat je bedoeld met 'dezelfde game'.
Als je een PS4 spel gaat installeren op een PS5 dan neemt deze gewoon evenveel ruimte in beslag.
Dat zou niet nodig zijn, maar om die minder ruimte te realiseren zou je het spel opnieuw moeten compileren.

Ik denk niet dat spellen qua opslagruimte kleiner worden op de PS5, misschien weegt de deduplicatie op tegen de toename in texture en audio kwaliteit, maar ik verwacht eerder dat we zullen zien dat spellen nog groter gaan worden.
Pagina: 1 ... 73 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden