Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:53

Martinspire

Awesomeness

Chaoss schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Sony heeft zelf wel aangegeven dat zo nog meer titels gaan bekend maken, dus ja er zitten nog games aan te komen die nog niet bekend zijn.

Wat is er beter dan 1 keer een goede indruk achterlaten, nou 2x een geode indruk achter laten.
Mja maar het klinkt meer als hopen dat er nog wat komt, dan realistisch zijn en concluderen dat de launchgames nu wel bekend zijn. Wellicht dat ze nog wat teasen wat in 2022 of 2023 komt, maar voor 2020 staat het wel vast en 2021 denk ik ook wel.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Martinspire schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:10:
[...]

Mja maar het klinkt meer als hopen dat er nog wat komt, dan realistisch zijn en concluderen dat de launchgames nu wel bekend zijn. Wellicht dat ze nog wat teasen wat in 2022 of 2023 komt, maar voor 2020 staat het wel vast en 2021 denk ik ook wel.
Prachtig: iemand anders doet aannames en dan is het dromen. Jij doet aannames, dan is het 'realistisch zijn'.

Zo onrealistisch is het nou ook weer niet om de aanname te doen dat er nog meer info naar buiten komt (van beide consoles) in de ~5 maanden die er nog te gaan zijn (over VR onder andere en wellicht ook nog games).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Martinspire schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Was het moment om toe te slaan niet op hun zojuist gehouden evenement? Waarom zouden ze nog een grote titel achter de hand houden? Nu was toch het moment van hype?

Ik ga er niet vanuit dat er nog een launch game bij gaat komen
Dat hebben ze ook gedaan mijn inziens, maar zoals ze zelf al hebben aangegeven, hebben we nog lang niet alles gezien. Dit is pas het begin.
[...]

En dit klinkt meer als hopen dat er niks meer komt. Los daarvan denk ik dat ze nog wel een paar bommetjes gaan droppen hoor. We hebben nog geen gameplay demo van Spider-Man en Demon's Souls gezien, bijvoorbeeld. Nieuwe Horizon mag ook een demo'tje krijgen. Ik verwacht ook nog wel wat "Enhanced for PS5" trailers van The Last of Us 2 en Ghost (en waarschijnlijk nog meer andere grote PS4 titels). Nog genoeg om te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
nioz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Prachtig: iemand anders doet aannames en dan is het dromen. Jij doet aannames, dan is het 'realistisch zijn'.

Zo onrealistisch is het nou ook weer niet om de aanname te doen dat er nog meer info naar buiten komt (van beide consoles) in de ~5 maanden die er nog te gaan zijn (over VR onder andere en wellicht ook nog games).
Tja dit dus. Ik vergeet inderdaad helemaal het VR gedeelte. Daar zullen ze ook nog wel iets over roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:56
Santa Monica Studio was toch ook wat aan het teasen? Daar verwacht ik eigenlijk ook nog wel wat van te zien.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Er zijn een aantal studios waar we nog niets van hebben gehoord die potentieel met een launch titel of launch window titel kunnen komen. De San Diego studio, Sony Japan (teams van Gravity Rush en Knack), Claphanz (Everybody's Golf) plus een aantal 3rd party studios zoals Ready At Dawn en Wildsheep (herinneren we ons WIld nog allemaal ? :P)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:53
Chaoss schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:09:
[...]
Sony heeft zelf wel aangegeven dat zo nog meer titels gaan bekend maken, dus ja er zitten nog games aan te komen die nog niet bekend zijn.
Daaronder verstond ik voornamelijk de typische third party games die natuurlijk ook naar PS5 komen. Denk aan EA, Ubisoft...
Nieuwe CoD, Fifa21, die nieuwe game van Josef Fares, Harry Potter RPG, Batman game, Starfield enzovoort...

Qua first party denk ik dat we voorlopig wel zo goed als alles hebben gezien. Miles Morales is de grootste first party launchgame, en dan zijn er Ratchet&Clank/HZD2/Demon's Souls die later komen.
Of is Demon's Souls toch een launchgame?

Kan me moeilijk voorstellen dat ze volgende maand GoW2 ofzo gaan aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:13
Oh komt Miles Morales direct bij launch? Dat heb ik gemist :) goed nieuws.

Verder zullen Vahalla en Ghost of Tsushima er ook wel bij launch zijn hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:11

v8power67

Psn: Mausosaurus

Chaoss schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:43:
[...]

Iedereen maar roepen dat het verschil met GT Sport zeer klein is... De belichting in GT7 is echt stukken mooier.
Is niet echt de beste vergelijking ivm verschillende time of day. In gt sport kun je op veel circuits deze belichting ook wel krijgen als je de juiste tijd kiest. De geselecteerde setting in gt sport is licht bewolkt en gt7 niet. Dus ja is mooier in gt7 maar verschil is niet groot. Aangezien de time of day settings prebaked zijn in gt sport en gerenderd worden met een sterke computer met raytracing erin verwerkt. Dus vandaar al erg mooi.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike84-
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-10 11:37
Anton.net schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:26:
[...]

Daaronder verstond ik voornamelijk de typische third party games die natuurlijk ook naar PS5 komen. Denk aan EA, Ubisoft...
Nieuwe CoD, Fifa21, die nieuwe game van Josef Fares, Harry Potter RPG, Batman game, Starfield enzovoort...

Qua first party denk ik dat we voorlopig wel zo goed als alles hebben gezien. Miles Morales is de grootste first party launchgame, en dan zijn er Ratchet&Clank/HZD2/Demon's Souls die later komen.
Of is Demon's Souls toch een launchgame?

Kan me moeilijk voorstellen dat ze volgende maand GoW2 ofzo gaan aankondigen.
Dat laatste denk juist wel als reactie op Microsoft first party reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:15:
[...]

En dit klinkt meer als hopen dat er niks meer komt. Los daarvan denk ik dat ze nog wel een paar bommetjes gaan droppen hoor. We hebben nog geen gameplay demo van Spider-Man en Demon's Souls gezien, bijvoorbeeld. Nieuwe Horizon mag ook een demo'tje krijgen. Ik verwacht ook nog wel wat "Enhanced for PS5" trailers van The Last of Us 2 en Ghost (en waarschijnlijk nog meer andere grote PS4 titels). Nog genoeg om te laten zien.
Vooral van Spider-Man en Demon's Souls had ik eigenlijk al wel wat gameplay verwacht. Spider-Man komt dit jaar nog uit en aangezien Demon's Souls volgens mij een pure remake gaat zijn lijkt het me dat ze daar toch ook al best wel wat van kunnen showen.

Voor wat betreft de nieuwe Horizon ben ik erg benieuwd wanneer die gereleased gaat worden. Maar ook van die game zou ik denken dat ze toch al wel wat gameplay kunnen laten zien, aangezien die alweer ff in ontwikkeling is.

Dus ja, het lijkt me inderdaad wel een realistische verwachting dat ze van deze titels op korte termijn nog wel meer gaan laten zien.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Piet_Piraat7 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:28:

Yep, holiday 2020. Goede zet ook. Te weinig tijd voor een full fledged Spider-Man 2. Dus dan maar een team op Ratchet & Clank en een ander team op een Spider-Man spin-off met een waarschijnlijk wat korter verhaal. Heb je meteen een enorme banger op de release en ook alvast een bak ervaring op de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:28:

Nouja, bevestigd niet maar wel een grote kans dat het launch titel is. Aan het einde van de reveal trailer wordt "Holiday 2020" als release opgegeven wat de indruk wekt dat het een launch titel is.

YouTube: YouTube

Ookal ben ik geen fan van Spiderman is dit wel een mooie titel om in je launch lineup te hebben.

Tot zo ver is dit toch gelijk de enige first-party titel die bevestigd is voor de PS5 en holiday 2020? Valhalla zal wel aanwezig op de launch, daar zal Ubisoft hard aan werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Caayn op 15-06-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Laatst online: 12:56
kazuka schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:22:
Er zijn een aantal studios waar we nog niets van hebben gehoord die potentieel met een launch titel of launch window titel kunnen komen. De San Diego studio, Sony Japan (teams van Gravity Rush en Knack), Claphanz (Everybody's Golf) plus een aantal 3rd party studios zoals Ready At Dawn en Wildsheep (herinneren we ons WIld nog allemaal ? :P)
Japan Studio helpt Bluepoint met de Demon's Souls remake toch? En een ander team heeft aan Astro Playroom gewerkt.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:29
En Kena als launch game :). Verder kwam het op mij ook over alsof er geen exclusieve launch games bij zullen komen, alleen evt. games die na launch komen zoals een game van Santa Monica

[ Voor 5% gewijzigd door Steven030 op 15-06-2020 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
[...]

Launch games zijn nog helemaal niet bekend. Van een aantal games weten we dat ze bij launch komen, maar sommige ook niet.

Ik zie niet waarom dit voor PlayStation "HET" moment was en voor de rest alles overlaat aan Xbox. Ze gaan ze nog op velen momenten counteren met verschillende aankondigingen (niet alleen op gebied van games).

[ Voor 25% gewijzigd door Recon24 op 15-06-2020 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:29
Recon24 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:46:
[...]

Launch games zijn nog helemaal niet bekend.
Opzich kunnen we er wel vanuit gaan dat alle games uit de show van donderdag die het label "Holiday 2020" hadden de launch games zijn toch? Aangevuld met multiplat games zoals FIFA, CoD, AC: Valhalla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:45:
[...]

Japan Studio helpt Bluepoint met de Demon's Souls remake toch? En een ander team heeft aan Astro Playroom gewerkt.
Klopt, maar zij hebben meerdere teams. We weten niet in welke mate zij betrokken zijn bij de Demon's Souls remake maar bij Bloodborne viel dat best mee, ik geloof dat zij meer een consulting rol hadden en enkel bij The Old Hunters uitbreiding ook echt actief development werk deden.

De teams van Knack en Gravity Rush zijn apart en hebben al een tijdje niets van zich laten horen. Die 2 games kwamen in 2017 uit. Ik hoop dat Team Asobi, naast Astro Playroom, ook nog aan een volwaardige titel werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

nioz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Nieuwe info over games/hardware is anders dan hele nieuwe games aankondigen. Wel opletten
Recon24 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:46:
[...]

Launch games zijn nog helemaal niet bekend. Van een aantal games weten we dat ze bij launch komen, maar sommige ook niet.

Ik zie niet waarom dit voor PlayStation "HET" moment was en voor de rest alles overlaat aan Xbox. Ze gaan ze nog op velen momenten counteren met verschillende aankondigingen (niet alleen op gebied van games).
We weten nog niet welke precies welke launchdatum krijgen, maar we kunnen toch wel er vanuit gaan dat wat getoond werd games bevat waarmee de console gaat lanceren? Dat game x of y er wel of niet bij zit, is nog afwachten, maar er gaat niet ineens nog een AAA titel bij komen. Dat hebben ze in het verleden ook nooit gedaan.
bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Dat hebben ze ook gedaan mijn inziens, maar zoals ze zelf al hebben aangegeven, hebben we nog lang niet alles gezien. Dit is pas het begin.
Dat is marketing blabla, voor 2020 is het echt wel getoond, die gaan geen grote titel achterhouden voor als Xbox nog wat gaat tonen. Sony doet hun eigen plan. Enige uitzondering is de prijs. Die wordt pas na die van de concurrentie bekend gemaakt.
[...]

En dit klinkt meer als hopen dat er niks meer komt.
Is dat wat "realistisch blijven" tegenwoordig is? Kun jij mij 1 launch van Sony noemen waar nog games werden aangekondigd na de grote presentatie?
Los daarvan denk ik dat ze nog wel een paar bommetjes gaan droppen hoor. We hebben nog geen gameplay demo van Spider-Man en Demon's Souls gezien, bijvoorbeeld. Nieuwe Horizon mag ook een demo'tje krijgen. Ik verwacht ook nog wel wat "Enhanced for PS5" trailers van The Last of Us 2 en Ghost (en waarschijnlijk nog meer andere grote PS4 titels). Nog genoeg om te laten zien.
Maar dat zijn geen game-aankondigingen. Dat gaat heus nog wel komen, dat lijkt me ook logisch, maar geheel nieuwe titels onthullen vind ik erg raar. First party staat gewoon al vast, er moeten nog wat data worden ingevuld. 3rd party kan nog wisselen omdat die hun eigen moment kiezen. Sowieso komen EA en Ubisoft nog met presentaties en COD moet ook nog even een nieuwe titel verklappen. Maar dat is toch platformonafhankelijk.

Ik denk dat het niet raar is om aan te nemen dat Sony hun kaarten qua exclusives al op tafel hebben liggen, maar ga rustig door met hypen wat uiteindelijk op helemaal niks berust. De vader is de wens van de gedachte.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 15-06-2020 13:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:33

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
ik weet niet of er nog launch titels bij komen, maar het zou me niet verbazen als er nog firts party titels voor 2021 bij komen. Maar goed het is sowieso koffiedik kijken, Sony heeft aangegeven dat ze nog meer titels bekend gaan maken dis dat lijkt me in ieder geval de waarheid. Wanneer die titels uitkomen vind ik minder interessant.

Ik ben in ieder geval blij dat Sony heeft aangegeven dat er nog een aantal events komen en dat er nog meer titels aangekondigd worden. Nu ik lees dat de UI compleet opnieuw gebouwd is ben ik daar ook wel erg benieuwd naar. Verder hoop ik nog op een teardown eventueel in combinatie met Digital Foundry, maar da tis misschien meer iets voor dichter bij de release.

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 15-06-2020 14:03 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:53
Caayn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:35:
[...]
Nouja, bevestigd niet maar wel een grote kans dat het launch titel is. Aan het einde van de reveal trailer wordt "Holiday 2020" als release opgegeven wat de indruk wekt dat het een launch titel is.
Ja, is ook maar hoe je 'launch game' interpreteert. Voor mij zijn alles games die dit jaar nog uitkomen gewoon launch games. :P Of dat nu op de launch day van de ps5 is, of een maandje later...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 25-10 20:21
Eigenlijk is dat toch niets om happy van te worden ? Betekent dat ook op de PS5 gamers weer zelf voor de trade-off gaan moeten kiezen tussen performance of beeldkwaliteit. Als eeuwige twijfelaar heb ik een hekel aan dat soort keuzes :P. In de praktijk gaan de meesten toch gewoon voor performance kiezen omdat framerate gewoon een veel grotere invloed heeft op de gameplay dan hoe het er uit ziet.
Ben ik overigens de enige die vaak pas bij replays, of wanneer iemand anders speelt, echt ziet hoe mooi een game er uit ziet ? Als ik in het heetst van de gaming strijd zit, heb ik echt wel geen oog voor hoe mooi alles is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Twixie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:14:
[...]

Eigenlijk is dat toch niets om happy van te worden ? Betekent dat ook op de PS5 gamers weer zelf voor de trade-off gaan moeten kiezen tussen performance of beeldkwaliteit. Als eeuwige twijfelaar heb ik een hekel aan dat soort keuzes :P. In de praktijk gaan de meesten toch gewoon voor performance kiezen omdat framerate gewoon een veel grotere invloed heeft op de gameplay dan hoe het er uit ziet.
Ben ik overigens de enige die vaak pas bij replays, of wanneer iemand anders speelt, echt ziet hoe mooi een game er uit ziet ? Als ik in het heetst van de gaming strijd zit, heb ik echt wel geen oog voor hoe mooi alles is.
Daar is best een history over, ik weet dat 1 van de eerdere GT's bijvoorbeeld de replays in hogere details weer kon geven dan de race zelf, tijdens de race was het nonstop updaten van AI/physics, maar in replay is het gewoon scripted locaties van de auto weergeven, al zal dat vandaag de dag niet meer zijn (hoop ik :P).

Maar zoiets bv, kan ik echt van genieten (PC, maar komt volgende week naar consoles)
https://streamable.com/wlzj37

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Martinspire schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:58:
[...]
Is dat wat "realistisch blijven" tegenwoordig is? Kun jij mij 1 launch van Sony noemen waar nog games werden aangekondigd na de grote presentatie?
Kun je mij 1 launch noemen waarbij het jaar van de presentatie verloopt zoals dit jaar? Feit is dat Sony heeft aangegeven dat ze nog meer projecten hebben lopen niet alles hebben laten zien en dat er nog meerdere events gaan plaatsvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:24:
[...]

Kun je mij 1 launch noemen waarbij het jaar van de presentatie verloopt zoals dit jaar? Feit is dat Sony heeft aangegeven dat ze nog meer projecten hebben lopen niet alles hebben laten zien en dat er nog meerdere events gaan plaatsvinden.
Ja maar dat feit sluit niet uit dat dit gaat over toekomstige titels en 3rd party content. Het is gewoon marketing blabla waar je doorheen moet lezen. Net als elke "optimized for PS5" stuff. Natuurlijk is het geoptimaliseerd, zo doen we al jaren games op consoles uitgeven...

Of denk je dat "premium quality" op je aldi-bier echt staat voor hoge kwaliteit?

Tuurlijk zit er meer in de hoge hoed, maar dat zegt niks over dit jaar

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 15-06-2020 14:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
Martinspire schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:26:
[...]

Ja maar dat feit sluit niet uit dat dit gaat over toekomstige titels en 3rd party content. Het is gewoon marketing blabla waar je doorheen moet lezen. Net als elke "optimized for PS5" stuff. Natuurlijk is het geoptimaliseerd, zo doen we al jaren games op consoles uitgeven...

Of denk je dat "premium quality" op je aldi-bier echt staat voor hoge kwaliteit?

Klopt en het sluit ook niet uit dat het gaat om toekomstige exclusives of first party content. Zoals iemand hierboven al aangeeft zijn er nog meer studio's van Sony al jaren met projecten bezig waarvan we nog niks weten. Jij denkt dat Sony al zijn kruit verschoten heeft op 1 enkel event. Ik denk van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Martinspire schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:26:
[...]

Ik heb het idee dat de moeheid een beetje inslaat bij je? Als ik je "wall of text" lees in de XSX topic, dan lijkt het alsof je een beetje "gaming moe" begint te worden?

Schijnbaar had je al in een vroeg stadium heel veel verwacht, maar nog niet gezien. En als Jim Ryan zegt dat er nog aankondigingen aankomen, dan zal dat wel zo zijn.

Sowieso heeft hij het volgende geroepen:
PlayStation 5 Has "So Many More" Unannounced Games In Development, PlayStation CEO Says
Of hier games tussen zitten die nog met launch of launch window uit moeten komen weet niemand verder.

[ Voor 24% gewijzigd door Recon24 op 15-06-2020 14:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Martinspire schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Ik denk dat het niet raar is om aan te nemen dat Sony hun kaarten qua exclusives al op tafel hebben liggen, maar ga rustig door met hypen wat uiteindelijk op helemaal niks berust. De vader is de wens van de gedachte.
Is ook niet zo gek, maar het is wel een aanname (gebaseerd op eerdere ervaringen). Naar mijn mening zou je punt beter overkomen als je hem iets minder stellig poneert als feit, en ook ruimte laat voor de mening en verwachtingen van anderen. Iedereen doet ten slotte aannames op dit moment, en daar is dit topic ook voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Beetje naïef eigenlijk om te denken dat er niet nog meer 1st party en 2nd party te zien zal zijn de komende tijd. Een studio zoals naughty dog heeft allang een volgende game in pre-productie zitten, die moet uitkomen in 2023/2024. SSM is ook al sinds 2018 bezig. Japan Studio heeft al een behoorlijke tijd 'Rayspace' in ontwikkeling. RaD heeft nog steeds niet hun AAA game laten zien. Enzovoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Trishul schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:54:
Beetje naïef eigenlijk om te denken dat er niet nog meer 1st party en 2nd party te zien zal zijn de komende tijd. Een studio zoals naughty dog heeft allang een volgende game in pre-productie zitten, die moet uitkomen in 2023/2024. SSM is ook al sinds 2018 bezig. Japan Studio heeft al een behoorlijke tijd 'Rayspace' in ontwikkeling. RaD heeft nog steeds niet hun AAA game laten zien. Enzovoort.
Oh ja die Ready at Dawn game is er ook nog. Waar zullen die mee bezig zijn. Ik hoop op een vervolg op The Order. En dan alles wat daarmee mis was aangepakt. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:45
Over wel niet aangekondigde games, iemand enig idee hoe het zit met die nieuwe Beyond Good and Evil? Dat zag er geweldig uit maar lijkt al heel lang radiostilte. Next gen, toch current gen, geen idee meer

[ Voor 12% gewijzigd door Mutatie op 15-06-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mijn zoon speelt nog vaak disney infinity en skylanders op de ps4.
Zijn dat ook nog spellen die ondersteund blijven voor op de ps5?

Ik las ergens dat de ps5 backwards compatible is, maar of dat ook voor die portals etc is vraag ik me af

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:56:
[...]

Oh ja die Ready at Dawn game is er ook nog. Waar zullen die mee bezig zijn. Ik hoop op een vervolg op The Order. En dan alles wat daarmee mis was aangepakt. :Y
Ja dat hoop ik dus ook. Deel 1 liet zien wat voor potentie er zat in de lore. Maak van deel 2 ook weer een technisch indrukwekkend spektakel met de goede combat van deel 1, maak de game wel iets langer zeg even 10~12 uur, iets meer variatie zoals in UC4, en de opvolger van Uncharted is gearriveerd.

Maar is wel lastig, ik kan me voorstellen dat ze liever iets anders hebben op Sony HQ dan weer een game die doet denken aan UC. Gezien de VR ervaring die RaD inmiddels heeft, zou het me ook niet verbazen dat ze bezig zijn met een AAA VR game voor Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geronimous schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:23:

de OG Gold headset (waarvan ik het comfort een minpunt vind), is me afgelopen week ook weer spontaan door midden gebroken bij het afzetten.
Ja, bij mij breekt mn controller bijvoorbeeld ook altijd spontaan.. vooral bij het Battlefielden :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Trishul schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:04:
[...]

Ja dat hoop ik dus ook. Deel 1 liet zien wat voor potentie er zat in de lore. Maak van deel 2 ook weer een technisch indrukwekkend spektakel met de goede combat van deel 1, maak de game wel iets langer zeg even 10~12 uur, iets meer variatie zoals in UC4, en de opvolger van Uncharted is gearriveerd.

Maar is wel lastig, ik kan me voorstellen dat ze liever iets anders hebben op Sony HQ dan weer een game die doet denken aan UC. Gezien de VR ervaring die RaD inmiddels heeft, zou het me ook niet verbazen dat ze bezig zijn met een AAA VR game voor Sony.
Insomniac Games heeft ook nog een VR department. Deze game ziet er namelijk serieus goed uit namelijk:

Zodra PlayStation de PSVR2 laat zien met games voor deze headset, en 3rd party games als HL Alyx en meer worden aangekondigd, dan is er geen stoppen meer voor de PS5.

Dit is ook de reden dat ik mijn Valve Index order heb gecanceld, omdat ik wil kijken wat PlayStation gaat doen met de volgende generatie VR headset.

[ Voor 15% gewijzigd door Recon24 op 15-06-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:02
Recon24 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:47:
[...]

Ik heb het idee dat de moeheid een beetje inslaat bij je? Als ik je "wall of text" lees in de XSX topic, dan lijkt het alsof je een beetje "gaming moe" begint te worden?

Schijnbaar had je al in een vroeg stadium heel veel verwacht, maar nog niet gezien. En als Jim Ryan zegt dat er nog aankondigingen aankomen, dan zal dat wel zo zijn.

Sowieso heeft hij het volgende geroepen:

[...]

Of hier games tussen zitten die nog met launch of launch window uit moeten komen weet niemand verder.
Lijkt me niet dat er nog veel release titels bijkomen. Lijkt me wel logisch en ik hoop dat er meerdere games in ontwikkeling zijn. Zeker gezien de ontwikkeltijd die het kost om een goeie game te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
Recon24 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:16:
[...]

Insomniac Games heeft ook nog een VR department. Deze game ziet er namelijk serieus goed uit namelijk:

[YouTube: Stormland Official Launch Trailer (Insomniac)]

Zodra PlayStation de PSVR2 laat zien met games voor deze headset, en 3rd party games als HL Alyx en meer worden aangekondigd, dan is er geen stoppen meer voor de PS5.

Dit is ook de reden dat ik mijn Valve Index order heb gecanceld, omdat ik wil kijken wat PlayStation gaat doen met de volgende generatie VR headset.
Insomniac heeft idd ook aardig wat ervaring met VR ja. Spiderman 2 met VR mode confirmed.
HL:Alyx voor PS5, hoe groot is die kans eigenlijk? Misschien dat Sony en valve handjeklap kunnen doen met HZD, DS en BB op Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 13:36
Meld mij ook even in het topic! Ben afgelopen zaterdag al gebeld geworden door GameMania, of ik al wist welke van de 2 versies ik wilde hebben. Word nogmaals terug gebeld zodra prijzen en pakketten bekend zijn. Maar was wel heel blij! Nu hopelijk nog ergens een 2de pre-order kunnen krijgen komende weken. Bij bol.com of coolblue ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Raikkonen_WC schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:47:
Meld mij ook even in het topic! Ben afgelopen zaterdag al gebeld geworden door GameMania, of ik al wist welke van de 2 versies ik wilde hebben. Word nogmaals terug gebeld zodra prijzen en pakketten bekend zijn. Maar was wel heel blij! Nu hopelijk nog ergens een 2de pre-order kunnen krijgen komende weken. Bij bol.com of coolblue ofzo...
Heb je zo'n pre-order met € 50,- aanbetaling gedaan? Ga ik misschien ook even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:14

ikookhier

>hijdiehieris<

Mutatie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:59:
Over wel niet aangekondigde games, iemand enig idee hoe het zit met die nieuwe Beyond Good and Evil? Dat zag er geweldig uit maar lijkt al heel lang radiostilte. Next gen, toch current gen, geen idee meer
Die is door geschoven naar next gen.

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikookhier schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:57:
[...]

Die is door geschoven naar next gen.
Oh echt? Ik hoop echt dat ie speciaal voor Nextgen is gemaakt en geen slappe upgrade van current.. Trailers van Beyond Good and Evil 2 zagen er zo bruut uit :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
22.2 miljoen weergaven na 4 dagen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

nieuws: Sony PlayStation 5 krijgt volledig nieuwe gebruikersinterface

Niet heel erg verrassend, ik had het bijzonder gevonden als ze het menu van de PS4 volledig overgenomen hadden

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:11:
22.2 miljoen weergaven na 4 dagen 8)7
Waarvan 20 miljoen van jou? :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bram1984
Bas170 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:13:

Niet heel erg verrassend, ik had het bijzonder gevonden als ze het menu van de PS4 volledig overgenomen hadden
Nou, bij de buren verandert er anders niks. ;)
poor Leno schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:14:
[...]

Waarvan 20 miljoen van jou? :>
Nee, maar eentje zelfs! :)

Detroit 4KCB vergeleken met native 4K. Mooi om te zien hoe verwaarloosbaar het verschil is. Beeld pauzeren en dik inzoomen en je ziet het pas echt goed. Goeie trade-off om hogere framerates te krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:24:
[...]

[...]
Tja, ik kom nooit bij de buren, hier is het gras groener blauwer :+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Bas170 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:35:
[...]

Tja, ik kom nooit bij de buren, hier is het gras groener blauwer :+
Ik ook zelden, maar zag het langskomen op Twitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
[...]

Beetje voorbarige conclusie niet?

Deze maand is een nieuw design voor de store uitgelekt wat potentieel wijst op een redesign voor het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Caayn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:37:
[...]
Beetje voorbarige conclusie niet?

Deze maand is een nieuw design voor de store uitgelekt wat potentieel wijst op een redesign voor het OS.
Geen conclusie, maar getweet door Tom Warren van The Verge. Verder niet heel relevant voor dit topic. Ik wilde alleen maar even aangeven dat een nieuwe UI minder vanzelfsprekend is als we denken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bram1984
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9Vn6PsQ/Whats-App-Image-2020-06-15-at-16-58-23.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door bram1984 op 15-06-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:48:
[...]

Geen conclusie, maar getweet door Tom Warren van The Verge. Verder niet heel relevant voor dit topic. Ik wilde alleen maar even aangeven dat een nieuwe UI minder vanzelfsprekend is als we denken.
offtopic:
"bij de buren verandert er anders niks" terwijl het boot screen al getoond is en verschilt met wat er nu is. Het enige wat bij mijn weten tot dusver bekent is is dat ze dezelfde design language willen hanteren voor beide systemen om ze in lijn te houden en voortborduren op wat er nu is. Wat past bij hun generatieloze visie maar dat is iets anders dan dat er niks veranderd. MS kennende ziet het er over 3~4 jaar toch weer anders uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:21
Ik krijg de PlayStation 5 bij de MediaMarkt wel in mijn winkelmandje maar kom dan niet verder...laat hem wel in mandje staan👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Caayn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:14:
[...]
offtopic:
"bij de buren verandert er anders niks" terwijl het boot screen al getoond is en verschilt met wat er nu is. Het enige wat bij mijn weten tot dusver bekent is is dat ze dezelfde design language willen hanteren voor beide systemen om ze in lijn te houden en voortborduren op wat er nu is. Wat past bij hun generatieloze visie maar dat is iets anders dan dat er niks veranderd. MS kennende ziet het er over 3~4 jaar toch weer anders uit :+
Ook prima, ik heb me er niet in verdiept en het interesseert me verder ook weinig. Zag het alleen langskomen, verder niks.
Michel242186 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:19:
Ik krijg de PlayStation 5 bij de MediaMarkt wel in mijn winkelmandje maar kom dan niet verder...laat hem wel in mandje staan👍
Ja dat gaat weinig doen verder hè. Het product heeft nog geen prijs en is dus nog niet te koop. Gewoon even geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Paprika schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:45:
[...]

Microsoft bezit wel een 'iets' grotere spaarpot dan Sony. Nu klinkt het alsof Sony dat zomaar kan doen en Microsoft ieder dubbeltje moet omdraaien.
Neuh, dat zei ik niet. Ik zei dat dit er voor zorgt dat het wat lastiger wordt voor MS.

Als MS van plan was om de XSX 499,- te prijzen, en Sony wilde dezelfde prijs doen, dan had MS fijn op 399,- kunnen gaan zitten voor de XSS.

Maar nu de DE variant er ook is zou dat wel eens kunnen betekenen dat de XSS lager geprijsd moet worden, misschien wel lager dan ze initieel wilde doen.

Stel dat Sony de DE versie 399,- maakt en daar wat meer bij legt dan bij de normale versie, dan kan MS de XSS niet ook 399,- maken, moeten ze toch echt wat lager wil het er aantrekkelijk uit gaan zien voor de consument...

Kortom, het wordt was lastiger voor MS nu.

Daarnaast is het altijd wel leuk dat men vind dat MS meer geld heeft, maar is MS ook bereid om meer geld aan de console tak uit te geven terwijl het niet bepaald hun best verdienende onderdeel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-10 00:10
Aenea schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:25:
[...]
Daarnaast is het altijd wel leuk dat men vind dat MS meer geld heeft, maar is MS ook bereid om meer geld aan de console tak uit te geven terwijl het niet bepaald hun best verdienende onderdeel is...
Hun model is over de hele industrie Microsoft producten promoten ongeacht de kosten. Daarom is 't bedrijf nu 1.5 biljoen waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Bas170 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:13:

Ik vindt het wel verrassend bij de overstap van PS3 naar ps4 veranderde er niets. Dus ik verwacht nu ook niet meer dan een kleine update van de looks, blijkt dat ze een compleet nieuwe UI hebben gemaakt. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is maar weinig vergeleken met 7 miljard mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Aenea schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:25:
[...]

Neuh, dat zei ik niet. Ik zei dat dit er voor zorgt dat het wat lastiger wordt voor MS.

Als MS van plan was om de XSX 499,- te prijzen, en Sony wilde dezelfde prijs doen, dan had MS fijn op 399,- kunnen gaan zitten voor de XSS.

Maar nu de DE variant er ook is zou dat wel eens kunnen betekenen dat de XSS lager geprijsd moet worden, misschien wel lager dan ze initieel wilde doen.

Stel dat Sony de DE versie 399,- maakt en daar wat meer bij legt dan bij de normale versie, dan kan MS de XSS niet ook 399,- maken, moeten ze toch echt wat lager wil het er aantrekkelijk uit gaan zien voor de consument...

Kortom, het wordt was lastiger voor MS nu.

Dit is vooral veel speculatie van mijn kant, maar ik denk dat die PS5 DE voor iedereen best een grote verrassing is geweest en in het bijzonder voor MS. De enige vage geruchten die er waren, gingen over een standaard PS5 en een Pro model en 2 modellen met verschillende schijfgroottes. Als de DE inderdaad op € 399,- of zelfs nog lager gaat zitten, dan ben ik heel benieuwd hoe de price battle zich verder gaat ontvouwen. Ik zelf denk dat de DE inderdaad op € 399,- gaat zitten en de disc versie op € 499,- of misschien zelfs € 449,-. De SX kan je daar eventueel tussen zetten, maar lager ook niet, omdat je anders de SS in de weg gaat zitten. En dan nog heb je een PS5 voor minder geld. Als ze op € 399,- gaan zitten, dan gaan ze de SS in de weg zitten, want die mag dan maximaal op € 299,- kosten Dat lijkt me wel weer laag. En dan alsnog heb je een PS5 voor hetzelfde geld (weliswaar zonder drive, maar goed). Undercutten gaat in dit scenario dus lastig worden. Ik ben dan ook wel benieuwd of SS ook zonder disc gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:50
[...]

Detroit 4KCB vergeleken met native 4K. Mooi om te zien hoe verwaarloosbaar het verschil is. Beeld pauzeren en dik inzoomen en je ziet het pas echt goed. Goeie trade-off om hogere framerates te krijgen.

[YouTube: Detroit Become Human PC - Native 4K vs Checkerboard Rendering on PS4 Pro - Image Quality Analysis]
Dat hoop ik ook héél erg. Of geef mij als gamer tenminste de keuze. Ik speel Forza Horizon 4 op de Xbox One X ook veel liever op 1080p/60fps dan 4k/30fps. En gelukkig geeft de game mij deze keuze :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Steven030 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:33:
Amazon Frankrijk zou 20 november als release date genoemd hebben: https://www.reddit.com/r/..._order_page_on_amazon_fr/[Afbeelding]

Edit: Ik vind 20 november (ipv 31/12) wel vrij specifiek voor een placeholder, en Amazon is geen kleine speler. Maar goed, ik zal Sony afwachten :)
Een week voor BlackFriday klinkt opzich niet onwaarschijnlijk. That said, ik denk dat het nog wat vroeg is voor conclusies.

Trouwens, de geruchten van $499 en Nov 20 - 2020 gaan al rond sinds vorig jaar. Dus wellicht is dit ook maar voorbereiding op basis van geruchten :).

[ Voor 9% gewijzigd door Jay-v op 15-06-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:35:
[...]

Dit is vooral veel speculatie van mijn kant, maar ik denk dat die PS5 DE voor iedereen best een grote verrassing is geweest en in het bijzonder voor MS. De enige vage geruchten die er waren, gingen over een standaard PS5 en een Pro model en 2 modellen met verschillende schijfgroottes. Als de DE inderdaad op € 399,- of zelfs nog lager gaat zitten, dan ben ik heel benieuwd hoe de price battle zich verder gaat ontvouwen. Ik zelf denk dat de DE inderdaad op € 399,- gaat zitten en de disc versie op € 499,- of misschien zelfs € 449,-. De SX kan je daar eventueel tussen zetten, maar lager ook niet, omdat je anders de SS in de weg gaat zitten. En dan nog heb je een PS5 voor minder geld. Als ze op € 399,- gaan zitten, dan gaan ze de SS in de weg zitten, want die mag dan maximaal op € 299,- kosten Dat lijkt me wel weer laag. En dan alsnog heb je een PS5 voor hetzelfde geld (weliswaar zonder drive, maar goed). Undercutten gaat in dit scenario dus lastig worden. Ik ben dan ook wel benieuwd of SS ook zonder disc gaat komen.
Hoewel de DE voor mij ook een verrassing was, eigenlijk vooral omdat ik toch geen interesse in heb dus nooit aan gedacht, moeten we niet doen alsof er een stel flapdrollen werken bij Microsoft.

Een DE is echt niet iets ondenkbaars of geniaals, zou me niks verbazen als dit één van scenario's was waar Microsoft rekening mee hield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:50
Dalim schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:48:
[...]

Hoewel de DE voor mij ook een verrassing was, eigenlijk vooral omdat ik toch geen interesse in heb dus nooit aan gedacht, moeten we niet doen alsof er een stel flapdrollen werken bij Microsoft.

Een DE is echt niet iets ondenkbaars of geniaals, zou me niks verbazen als dit één van scenario's was waar Microsoft rekening mee hield.
Sterker nog, ze hebben zelf natuurlijk al een Xbox One S DE uitgebracht.

Het zou mij niks verbazen als de Xbox Series S - waar nog steeds in alle vaagheid sprake van is - ook gewoon een DE versie van de Series X gaat zijn. Ze hebben er immers al ervaring mee.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Zo kan een zwarte versie er eventueel uitzien :+

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
Paprika schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:28:
[...]

Hun model is over de hele industrie Microsoft producten promoten ongeacht de kosten. Daarom is 't bedrijf nu 1.5 biljoen waard.
En tot op heden hebben ze die grote spaarpot nog niet gebruikt om Xbox een heel groot succes te maken.
(ik zeg hier dus niet dat Xbox niet succesvol is heh, ik zeg dat het nog niet het grootste console merk in de wereld is terwijl ze genoeg geld hebben om dat wel te kunnen doen)

Ze zouden ze met verlies kunnen gaan verkopen, flink verlies, ze zouden ze zelfs gratis weg kunnen gaan geven om maar meer mensen aan de Xbox te krijgen en toch doen ze dat niet.

Waarom niet? Omdat MS nou ook weer niet bereid is om al hun zuurverdiende centen in Xbox te steken. Ze hebben een bepaald budget gekregen die best heeeel hoog kan zijn maar het is niet eindeloos.

[ Voor 10% gewijzigd door Aenea op 15-06-2020 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
En je hebt ook nog zoiets als stakeholders waaronder de aandeelhouders... Business plan moet er wel zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Nee, maar nu gaat ieder bericht er continue over dat Sony, ondanks allerlei custom hardware die ook niet gratis is, wel even makkelijk onder Microsoft kan gaan zitten. Dat is wel geloofwaardig zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:56:
[...]

Heb je zo'n pre-order met € 50,- aanbetaling gedaan? Ga ik misschien ook even doen.
Klopt, al een paar maanden geleden. Stond toen op plek 23. Nu is de lijst vele malen hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
Paprika schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:08:
Nee, maar nu gaat ieder bericht er continue over dat Sony, ondanks allerlei custom hardware die ook niet gratis is, wel even makkelijk onder Microsoft kan gaan zitten. Dat is wel geloofwaardig zeker...
Dat heb ik in ieder geval nooit gezegd.

Ik heb meerdere keren gezegd dat Sony het MS nu een stuk moeilijker maakt met de prijs van de XSS.

MS dacht een goedkopere variant te hebben die ze onder de prijs van de PS5 konden gaan verkopen, maar nu is er ineens de DE versie die ook lager zal zijn qua prijs.

Nergens heb ik, of anderen zover ik weet, recent gezegd dat Sony even makkelijk onder de prijs van de XSS gaat zitten.

Heck, al zit er 100,- verschil tussen de XSS en de DE, dat is een stuk minder aantrekkelijk dan 200,- wat misschien het plan was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Aenea schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:11:
[...]

MS dacht een goedkopere variant te hebben die ze onder de prijs van de PS5 konden gaan verkopen, maar nu is er ineens de DE versie die ook lager zal zijn qua prijs.
Dat is jouw aanname. Ik zou dan weer verbaasd zijn als Microsoft dat niet zag aankomen gezien de PS Store al lang genoeg bestaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Vanmiddag de PS5 gereserveerd bij de Game Mania in Hilversum. Ze weten, natuurlijk, nog niet hoeveel ze binnen gaan krijgen, maar ik sta momenteel 91e op de wachtlijst voor alleen dat filiaal.

Denk niet dat dat een launch exemplaar wordt daar. :+

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Michel242186 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:19:
Dat is mij zojuist ook gelukt ja, om hem in mijn mandje te krijgen, prijs staat op 999,-. Kan tot betalen komen, en dan moet ik de lokatie kiezen. Verzenden kan niet, en bij een winkel ophalen ook niet....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:37
Raikkonen_WC schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:16:
[...]

Dat is mij zojuist ook gelukt ja, om hem in mijn mandje te krijgen, prijs staat op 999,-. Kan tot betalen komen, en dan moet ik de lokatie kiezen. Verzenden kan niet, en bij een winkel ophalen ook niet....
Goh hoe zal dat nou komen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

nioz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:49:
[...]
Is ook niet zo gek, maar het is wel een aanname (gebaseerd op eerdere ervaringen). Naar mijn mening zou je punt beter overkomen als je hem iets minder stellig poneert als feit, en ook ruimte laat voor de mening en verwachtingen van anderen. Iedereen doet ten slotte aannames op dit moment, en daar is dit topic ook voor bedoeld.
Trishul schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:54:
Beetje naïef eigenlijk om te denken dat er niet nog meer 1st party en 2nd party te zien zal zijn de komende tijd.
Het zou fijn zijn als je dan ook leest wat ik typ en niet je eigen interpretatie er van maakt.

Ik zeg niet:
dat er geen aankondigingen zijn van nieuwe titels
dat er geen aankondigingen zijn van Sony titels
dat er geen aankondigingen zijn van 3rd party titels
dat er dit jaar verder niks meer uitkomt

Ik zeg:
Mijn verwachting is dat er geen aankondigingen meer komen van Sony titels die in 2020 uitkomen.

Ik weet niet hoe duidelijker ik dit nog moet maken. Dat er nog studio's bezig zijn, prima maar die gaan we ook niet meer zien. Dat er nog 3rd party games worden aangekondigd, ben ik het ook mee eens, maar niet meer van Sony zelf die ook dit jaar nog uitkomen.

Ze zullen vast gaan teasen, maar als een game al niet een trailer klaar kon hebben voor dat evenement van afgelopen week, gaan we die echt niet meer zien dit jaar. En een deel van de trailers die we zagen, gaan ook niet dit jaar uitkomen.

Ik laat me graag overtuigen dat het anders gaat lopen, maar als je al niet leest wat ik in eerste instantie zegt, ja dan houdt discussiëren wel op ja.

Zelfs met de huidige lijst gaan ze met meer games releasen dan Microsoft doet, dus dat is mijn punt ook al niet. Games duren nou eenmaal lang om te ontwikkelen en ik kan me niet voorstellen dat Sony nu nog titels achter gaat houden om straks nog even mee te showen. Hun grote moment is gewoon geweest en nu is het aan de games om meer te tonen en andere uitgevers om de games uit de doeken te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 15-06-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
Martinspire schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:36:
[...]

[...]

Het zou fijn zijn als je dan ook leest wat ik typ en niet je eigen interpretatie er van maakt.

Ik zeg niet:
dat er geen aankondigingen zijn van nieuwe titels
dat er geen aankondigingen zijn van Sony titels
dat er geen aankondigingen zijn van 3rd party titels
dat er dit jaar verder niks meer uitkomt

Ik zeg:
Mijn verwachting is dat er geen aankondigingen meer komen van Sony titels die in 2020 uitkomen.

Ik weet niet hoe duidelijker ik dit nog moet maken. Dat er nog studio's bezig zijn, prima maar die gaan we ook niet meer zien. Dat er nog 3rd party games worden aangekondigd, ben ik het ook mee eens, maar niet meer van Sony zelf die ook dit jaar nog uitkomen.

Ze zullen vast gaan teasen, maar als een game al niet een trailer klaar kon hebben voor dat evenement van afgelopen week, gaan we die echt niet meer zien dit jaar. En een deel van de trailers die we zagen, gaan ook niet dit jaar uitkomen.

Ik laat me graag overtuigen dat het anders gaat lopen, maar als je al niet leest wat ik in eerste instantie zegt, ja dan houdt discussiëren wel op ja.

Zelfs met de huidige lijst gaan ze met meer games releasen dan Microsoft doet, dus dat is mijn punt ook al niet. Games duren nou eenmaal lang om te ontwikkelen en ik kan me niet voorstellen dat Sony nu nog titels achter gaat houden om straks nog even mee te showen. Hun grote moment is gewoon geweest en nu is het aan de games om meer te tonen en andere uitgevers om de games uit de doeken te doen.
We zijn beide aan het speculeren, jij komt met de verwachting dat we geen game aankondigingen meer gaan zien van Sony dit jaar. Dat betwijfel ik. Vooral omdat ze al eerder aankondigingen hebben gedaan net voor het einde van het jaar. De E3 periode is allang niet meer het enige moment van de grote aankondigingen, kijk maar naar TLOU, UC. Goed, resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst natuurlijk, maar feit blijft wel dat een aantal grote studios nog niet hun plannen hebben laten zien voor de PS5. Waarbij er zelfs een van ze (SSM) al dik twee jaar bezig is met development van hun nieuwe game.
Het is vaker geen kwestie van 'trailers klaarhebben', maar eerder timing. Dat er dit jaar geen onaangekondigde 1st/2nd party zal uitkomen lijkt me logisch. Maar volgens mij doelde ik daar ook niet op, kan dat ik iets verkeerd heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:03
Ik gok erop dat de prijs van de XSX lager zal zijn of in ieder geval on-pair met de PS5 (DE). Microsoft zal heel huiverig zijn om niet als eerste de prijs bekend te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Ambition88 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:17:
[...]

Goh hoe zal dat nou komen. :+
Haha, nou zou fijn zijn als je kon aangeven dat je hem al als pre-order daar zou kunnen ophalen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

RRCreations schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:07:
Ik gok erop dat de prijs van de XSX lager zal zijn of in ieder geval on-pair met de PS5 (DE). Microsoft zal heel huiverig zijn om niet als eerste de prijs bekend te maken.
Mja alles qua hardware is duurder, grotere apu, sneller geheugen. Meer opslag, lijkt me dus lastig voor ze zonder flinke verliezen onder de ps5 prijs te zitten. Dat ze misschien kosten wat het kost gelijk willen zitten zou mogelijk zijn. Maar denk dat ze daar series s voor hebben.
Niet dat de ps5 ineens veel goedkoper is. Maar ondanks de duurdere ssd, denk ik toch dat de kosten lager zullen zijn. Kleinere apu, minder opslag, trager geheugen. Misschien dat Microsoft met het design van de xsx hoop bespaart, ivm het een iets simpeler design is( is geen aanval maar puur een observatie gezien de df teardown video) en ze echt inzetten op een makkelijk en kosten besparende console qua behuizing en bouw van de console.
Waar de ps5 wat duurder en ingewikkelder oogt maar ook dat kan natuurlijk na de teardown compleet anders zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:37
Interessante video als je een PC zou bouwen met vergelijkbare specs als de PS5, en dat als de PS5 rond de 600 euro zou kosten dit nog altijd echt een koopje is voor de performance die je ervoor terug krijgt.
Ben wel redelijk hyped als (wellicht ex-) PC gamer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Demon's Souls Remake announced (Bluepoint Games x Japan Studio, raytracing supported)

From JAPAN Studio and Bluepoint Games comes a remake of the PlayStation classic, Demon's Souls. This remake invites players to experience the original brutal challenge, completely rebuilt from the ground up and masterfully enhanced with a new “Fractured Mode." In addition to beautiful shadow effects and ray tracing, players can choose between two graphics modes while playing: one focused on fidelity, and one focused on frame rate. Coming to PlayStation 5.

Was dit al bekend ? Heeft dus 2 settings, frame rate of graphics ! Hoop dat vanaf nu alle games van sony first party dit doen !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
v8power67 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:29:
Demon's Souls Remake announced (Bluepoint Games x Japan Studio, raytracing supported)

From JAPAN Studio and Bluepoint Games comes a remake of the PlayStation classic, Demon's Souls. This remake invites players to experience the original brutal challenge, completely rebuilt from the ground up and masterfully enhanced with a new “Fractured Mode." In addition to beautiful shadow effects and ray tracing, players can choose between two graphics modes while playing: one focused on fidelity, and one focused on frame rate. Coming to PlayStation 5.

Was dit al bekend ? Heeft dus 2 settings, frame rate of graphics ! Hoop dat vanaf nu alle games van sony first party dit doen !
Ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-10 00:11
Alexknl schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:26:
Interessante video als je een PC zou bouwen met vergelijkbare specs als de PS5, en dat als de PS5 rond de 600 euro zou kosten dit nog altijd echt een koopje is voor de performance die je ervoor terug krijgt.
Probleem met 1:1 te vergelijken met pc en dan 600 nog een koopje te vinden is dat voor veel kopers ( en zeker ouders of de average console Joe ) er een mentaal prijs plafond hangt bij een console prijs.

Ja op Tweakers krijg je dat aan de man dat een console 6-700 euro kan kosten want hier kent men de hele specs jargon en blablabla maar voor de average joe die de winkel dan binnen gaat en de opvolger wilt van zijn console dan is 600 of 700 Euro een serieus kaartje om te slikken, met specs jargon moet je bij die personen niet afkomen, die bezien het gewoon als een console , en ouders als speelgoed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:33
Sony: “PS5 zal grootste launch line-up in de historie van PlayStation hebben”

https://www.psx-sense.nl/...e-van-playstation-hebben/

[ Voor 28% gewijzigd door Amaze86 op 15-06-2020 20:37 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Raikkonen_WC schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:11:
[...]

Klopt, al een paar maanden geleden. Stond toen op plek 23. Nu is de lijst vele malen hoger...
Welke shop heb je de aanbetaling gedaan? En wanneer? (Ik heb hem in december bij Nedgame geplaatst)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:15
Amaze86 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:36:

Met Ratchet ben ik al tevreden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Amaze86 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:36:

Leuk maar redelijk irrelevant als 90% 3th party blijkt te zijn, ale voor mij persoonlijk toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Katmi schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:43:
[...]

Leuk maar redelijk irrelevant als 90% 3th party blijkt te zijn, ale voor mij persoonlijk toch.
Waarom is dat niet relevant dan? Des te meer reden om er meteen een te halen, lijkt me?

Desalniettemin ziet het er een stuk rooskleuriger uit dan de PS4 launch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:02
Steven030 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:33:
Amazon Frankrijk zou 20 november als release date genoemd hebben: https://www.reddit.com/r/..._order_page_on_amazon_fr/[Afbeelding]

Edit: Ik vind 20 november (ipv 31/12) wel vrij specifiek voor een placeholder, en Amazon is geen kleine speler. Maar goed, ik zal Sony afwachten :)
20 november is een slimme zet, voor de kerst uitbrengen is gewoon slim om te doen

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
[YouTube: Can You Build a GAMING PC with PS5 or XSX Specs… TODAY? | The Tech Chap]
Zolang de console nog niet te koop is blijven dit waardeloze video's imo. Tegen de tijd dat de consoles in de schappen liggen is de PC hardware markt weer een heel stuk verder dan waar het nu is met o.a. Zen3, RDNA2, en fatsoenlijke PCie gen4 storage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Katmi
bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:08:
[...]
Waarom is dat niet relevant dan? Des te meer reden om er meteen een te halen, lijkt me?
Omdat ik persoonlijk iets als een PS of een Switch voor Exclusives koop dus als de launch 2 exclusives zijn en 30 multiplats kan ik persoonlijk beter nog even wachten, ook omdat mijn pc easy 60 fps ultra settings doet dus als de vernoemde multiplat dan ook naar PC komt heb ik niet meteen een reden op op launch day uit te rennen.

Maar dat is voor iedereen uiteraard anders, er zullen vast al mensen klaar zitten zonder pc of met pc en die gewoon meteen alles op PS5 willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
[YouTube: Can You Build a GAMING PC with PS5 or XSX Specs… TODAY? | The Tech Chap]
Gelukkig maar, want volgens mij heeft een pc toch wel wat meer toepassingen dan een console...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10 12:06
Ben trouwens benieuwd naar de media functies van de ps5, zou toch fijn zijn als er bijv. Kodi.op gedraaid kan worden, dan kan die ook dienen als media speler. De remote ziet er iig tof uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Katmi schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:14:
[...]

Omdat ik persoonlijk iets als een PS of een Switch voor Exclusives koop dus als de launch 2 exclusives zijn en 30 multiplats kan ik persoonlijk beter nog even wachten, ook omdat mijn pc easy 60 fps ultra settings doet dus als de vernoemde multiplat dan ook naar PC komt heb ik niet meteen een reden op op launch day uit te rennen.

Maar dat is voor iedereen uiteraard anders, er zullen vast al mensen klaar zitten zonder pc of met pc en die gewoon meteen alles op PS5 willen kopen.
Ah zo, ja met een PC gaat het weinig toevoegen, tenzij de specs minder zijn. Ik heb alleen een Switch en PS4, dus day one voor mij. PS4 Pro naar de slaapkamer, kunnen de kids ongestoord Minecraften en andere meuk spelen. Win-win. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
Rowwan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:37:
[...]

Welke shop heb je de aanbetaling gedaan? En wanneer? (Ik heb hem in december bij Nedgame geplaatst)
Bij Gamemania

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Dat mensen nog steeds in die aanbetaling onzin van de Gamemania trappen :').

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Katmi schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:43:
[...]

Waarom, een grote lineup is goed want dan is het aantrekkelijker om over te stappen. Ik heb net zoveel zin in een AC vikings als first party titels.

Dat het voor jou persoonlijk irrelevant is maakt het nog niet voor iedereen irrelevant.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 15-06-2020 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Koning-Admiraal schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:53:
Volgens mij heb je te vroeg op 'Verstuur' geklikt, ik mis de rest van je onderbouwing namelijk.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Koning-Admiraal schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:53:
Of je snap het idee erachter niet? Gamemania wil voorkomen dat er overal en nergens 'backup' preorders worden geplaatst. Mensen die 50 euro aanbetalen komen dat ding ook wel ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Je koopt als klant een plekje in de wachtrij. Het geeft de klant de zekerheid dat als hij op plek x in de rij staat, dat hij dat in werkelijkheid niet veel vanaf zit (de mensen die de aanbetaling doen, zullen hem vast ook wel kopen). Je koopt een stukje zekerheid en het kost je niks, ervan uitgaande dat de shop niet failliet gaat. De winkel zelf krijgt ook zekerheid, omdat er geen 100000 preorders zullen worden geplaatst waarvan het merendeel wordt geannuleerd.

Nadeel is wel dat als er niet genoeg beschikbaar zijn bij launch, dat je moet wachten (je hebt immers de betaling al gedaan).

Bij PS4 launch was het bij veel shops een chaos: mensen hadden oftewel veel te veel preorders die werden geannuleerd, of ze werden meteen op MP gedumpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
Chaoss schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:16:
[...]

Dat het voor jou persoonlijk irrelevant is maakt het nog niet voor iedereen irrelevant.
Daarmee dat ik ook zei in mijn post dat het ''voor mij persoonlijk'' irrelevant is als 90% third party is op launch ( let op de voor mij persoonlijk tussen de aanhalingstekens ) :+
Heb ook nooit gezegd dat het in het algemeen irrelevant is dus dat is wat jij me in de mond legt.

[ Voor 11% gewijzigd door Katmi op 15-06-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Rowwan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:29:
...

Nadeel is wel dat als er niet genoeg beschikbaar zijn bij launch, dat je moet wachten (je hebt immers de betaling al gedaan).

...
Je kan op elk moment je betaling terugvragen bij Game Mania. Dus ook als je niet bij de eerste lichting consoles zit en je hem dus ergens anders vandaan hebt weten te halen.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 72 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden