neem aan dat je de hele bundel op de afbeelding krijgt?
Daar ga ik wel vanuit dan ja.RubenSaurus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:33:
[...]
neem aan dat je de hele bundel op de afbeelding krijgt?
Heb al vanaf dag 1 op deze generatie een US account en voor zowel Sony als MS woon ik in Alaska. BF V had ik voor omgerekend €55 de Gold Edition van BF V. Games die ik niet persé op release dag hoef te spelen koop in de uitverkoop. Heb bijvoorbeeld een bundel van Gears of War 4 en Halo 5 voor 2 tientjes gekocht.Kol Nedra schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:38:
al maken ze de disk edition 200 euro duurder, uiteindelijk ben je met de disk versie velen malen goedkoper uit.
tenzei je een fifa/fortnite gamer bent ^^
Ik kan games uiteraard niet doorverkopen maar heb wel de luxe van het kunnen blijven zitten als ik een andere game wil spelen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
[Streamable: PlayStation 5 bootup]
De PS5 reveal had echt wel een lekkere Apple product reveal vibe. Dat kan ik wel waarderen en ik hoop dat ze deze trend voortzetten met presentaties online en game announcements.
De PS5 reveal had echt wel een lekkere Apple product reveal vibe. Dat kan ik wel waarderen en ik hoop dat ze deze trend voortzetten met presentaties online en game announcements.
[ Voor 102% gewijzigd door Recon24 op 14-06-2020 19:58 ]
Verkeerde topic
[ Voor 93% gewijzigd door jaco32 op 14-06-2020 20:00 . Reden: Verkeerde topic ]
Zit net nog eens de 4K trailers te kijken. Eigenlijk best vreemd dat sony niet in 4K de presentatie had. Zou dat gedaan zijn ivm bandbreedte Ofzo? Alle trailers zijn echt heel veel overtuigender in 4k.
Dat hebben ze al uitgelegd in de blogpost over de revealdatum: thuiswerken van de meeste devs/medewerkers.giantgiantus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:01:
Zit net nog eens de 4K trailers te kijken. Eigenlijk best vreemd dat sony niet in 4K de presentatie had. Zou dat gedaan zijn ivm bandbreedte Ofzo? Alle trailers zijn echt heel veel overtuigender in 4k.
Ik weet niet of ik je begrijp. Een paar uur/dagen later stonden ze toch in 4K op internet?bram1984 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:08:
[...]
Dat hebben ze al uitgelegd in de blogpost over de revealdatum: thuiswerken van de meeste devs/medewerkers.
*snip* offtopic
[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 15-06-2020 02:22 ]
Misschien een hele domme vraag, maar als je een digitaal spel koopt voor de PS4, kun je die dan ook nog gebruiken op de PS5 met je account?
Ter land, ter zee en in de kroeg
De trailers waren wel in 4k beschikbaar voor Sony. Ze werden dan ook direct na het event en zelfs tijdens het event in 4k geüpload. Het editen van het event was echter niet mogelijk voor de medewerkers van Sony die thuis werken. Zo heb ik het begrepen.giantgiantus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:13:
[...]
Ik weet niet of ik je begrijp. Een paar uur/dagen later stonden ze toch in 4K op internet?
This is absolutely ridiculous
De show in elkaar zetten kost teveel tijd als er 4k bestanden over en weer gestuurd moeten worden.giantgiantus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:13:
[...]
Ik weet niet of ik je begrijp. Een paar uur/dagen later stonden ze toch in 4K op internet?
Enigzins gerelateerd artikel:
https://www.gamesradar.co...has-affected-development/
yupChristiano007 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:46:
Misschien een hele domme vraag, maar als je een digitaal spel koopt voor de PS4, kun je die dan ook nog gebruiken op de PS5 met je account?
Volgens mij heeft Sony daar nog nooit iets over gezegd...
zolang ze BC zijn kun je ze natuurlijk gewoon spelen, lijkt me heel raar dat je alles opnieuw zou moeten kopen.giantgiantus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:57:
[...]
Volgens mij heeft Sony daar nog nooit iets over gezegd...
Klopt. Maar je weet toch nog niet of alles BC gaat worden? Volgens mij heeft sony daar nog niets over bekend gemaakt.RubenSaurus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:00:
[...]
zolang ze BC zijn kun je ze natuurlijk gewoon spelen, lijkt me heel raar dat je alles opnieuw zou moeten kopen.
sowieso de 100 populairste games van de ps4, zoek anders ff in het topicgiantgiantus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:04:
[...]
Klopt. Maar je weet toch nog niet of alles BC gaat worden? Volgens mij heeft sony daar nog niets over bekend gemaakt.
Het mag duidelijk zijn dat Sony nog een keer DUIDELIJK moet communiceren over BC. Men snapt het gewoon niet en dat is eerlijk gezegd aan Sony zelf te wijten.giantgiantus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:04:
[...]
Klopt. Maar je weet toch nog niet of alles BC gaat worden? Volgens mij heeft sony daar nog niets over bekend gemaakt.
@verschillende posters hierboven:
Naar alle waarschijnlijkheid zullen bijna alle PS4 games op de PS5 spelen in de best beschikbare versie. Dit zal per spel verschillen.
Sommige (vooral de oudere pre PS4 pro) games zullen als de base ps4 versie spelen
Wat nieuwere games zullen als de PS4 pro versie spelen
De meest populaire spellen (top 100) zullen waarschijnlijk in de boost mode PS5 versie spelen. Dit houdt waarschijnlijk hogere framerates en supersampling in.
De allernieuwste spellen ( komend half jaar) zullen een native PS5 versie krijgen.
Mag je vinden, maar ik vind het maar lastig inschatten over wat de prijs gaat zijn. Zoals al eerder aangehaald door anderen vind ik het wel reëel dat hij duurder gaat zijn dan de PS4 bij launch. Met name die hele custom I/O en SSD lijkt me niet goedkoop. Ik acht een prijs van ergens tussen de 500 en 600 euro best realistisch.Recon24 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:59:
[...]
Voor beide heel overdreven qua prijs, en klinkt totaal niet realistisch.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Mag je vinden, maar met 2 modellen lijkt me het serieus onrealistisch om ze beide boven de 500 euro in te zetten.Geronimous schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:28:
[...]
Mag je vinden, maar ik vind het maar lastig inschatten over wat de prijs gaat zijn. Zoals al eerder aangehaald door anderen vind ik het wel reëel dat hij duurder gaat zijn dan de PS4 bij launch. Met name die hele custom I/O en SSD lijkt me niet goedkoop. Ik acht een prijs van ergens tussen de 500 en 600 euro best realistisch.
€499,-Recon24 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:38:
[...]
Mag je vinden, maar met 2 modellen lijkt me het serieus onrealistisch om ze beide boven de 500 euro in te zetten.
En met PS3 beprijzing in het achterhoofd: mij lijkt daarom 449 voor de digital only en 549 voor de versie met blu-ray drive wel een logische zet. De digital only kun je goedkoper wegzetten want vendor lock in via eigen verkoopkanaal. En de meerprijs voor de blu-ray drive kun je rekenen omdat Sony verkoop mist bij tweedehandse verkoop van games.Recon24 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:38:
[...]
Mag je vinden, maar met 2 modellen lijkt me het serieus onrealistisch om ze beide boven de 500 euro in te zetten.
Dan nog zou ik gaan voor degene met disc. Het is net als de 3.5mm headphone jack discussie vs Bluetooth. Ik heb liever alle opties open dan mezelf beperken tot digital only. Op de PS4 pro heb ik welgeteld 3 games digitaal (Mirrors Edge 2 was op disc prijs absurd duur, maar in de sale via de store, RDR2 digitaal want ik had via Gamemania overbodige games ingeruild voor PSN tegoed en ik wist van RDR dat ik die meteen wil spelen en nooit meer verkoop + AC Chronicles gelijk aan ME in de sale goedkoper dan tweedehands) Alle andere 12 games heb ik op schijf.
Verwijderd
Ik klikte net op de site van de mediamarkt toen zag ik dit alleen was in een fractie van een seconde ook weer weg. :no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FjXABJjgxd9dn0wgmBc4o9ZA.jpg?f=user_large)
* plaatje geresized
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FjXABJjgxd9dn0wgmBc4o9ZA.jpg?f=user_large)
* plaatje geresized
[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 14-06-2020 22:31 ]
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:00:
Ik klikte net op de site van de mediamarkt toen zag ik dit alleen was in een fractie van een seconde ook weer weg. [Afbeelding]
@Verwijderd Net wakker
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Josef Fares (A way Out en Brothers: A Tale of Two Sons) gaat blijkbaar zijn nieuwe game aankondigen op dat event van EA komende week.
Waarom vind je dat onrealistisch dan?Recon24 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:38:
[...]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Als Xbox zo laag mogelijk wilt inzetten met de XSX (399 moet je niet verwachten en zeker niet als er een "lockhart" bestaat), dan kan je daar niet bijna 150/200 euro boven zitten met je console.
Ik durf te wedden dat 500 max is.549 zou ik nog durven te zeggen voor de disk version, maar zou niet weten waarom ze de default hoog willen inzetten als de XSX onder de 500 gaat zitten.
399 en 499 of 399 en 449. Als ik het tegen die tijd mis heb prima. Maar beide boven de 500 gaat never nooit gebeuren.
[ Voor 7% gewijzigd door Recon24 op 14-06-2020 22:51 ]
never nooit is een dubbele ontkenning heRecon24 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:51:
[...]
Als Xbox zo laag mogelijk wilt inzetten met de XSX (399 moet je niet verwachten en zeker niet als er een "lockhart" bestaat), dan kan je daar niet bijna 150/200 euro boven zitten met je console.
Ik durf te wedden dat 500 max is.549 zou ik nog durven te zeggen voor de disk version, maar zou niet weten waarom ze de default hoog willen inzetten als de XSX onder de 500 gaat zitten.
399 en 499 of 399 en 449. Als ik het tegen die tijd mis heb prima. Maar beide boven de 500 gaat never nooit gebeuren.
Klopt ook. Never is PS5 Diskless en nooit is PS5 Disk.RubenSaurus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:57:
[...]
never nooit is een dubbele ontkenning hedus dan is er toch een kans
Ben ook wel benieuwd of bepaalde draadloze headsets van de PS4, zoals bijv Turtle Beach die met een dongle werken, ook werken op de PS5.
PSN: Maichel
Een vanaf prijs van €550 zou ik niet zo gek vinden. Gezien de aanwezige hardware die het nodige kost (ook als je massaal inkoopt) en ze niet oneindig kunnen toeleggen om de prijs laag te houden.
De PS3 vergelijking vind ik niet langer een eerlijke vergelijking vanwege de vele jaren aan inflatie. En omdat mensen om de een of andere reden vergeten dat er ook een $/€500,- model van de PS3 op launch beschikbaar was. De €600 kostende PS3 zou met inflatie nu zo'n grofweg €750,- zijn.
De PS3 vergelijking vind ik niet langer een eerlijke vergelijking vanwege de vele jaren aan inflatie. En omdat mensen om de een of andere reden vergeten dat er ook een $/€500,- model van de PS3 op launch beschikbaar was. De €600 kostende PS3 zou met inflatie nu zo'n grofweg €750,- zijn.
Wat zou die Pulse 3D headset gaan kosten denken jullie? Denk dat als hij niet heel duur gaat worden ik er wel een wil hebben, ben niet zo tevreden met m'n huidige headset.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
inflatie is 1 ding, mondiale pandemie met een financiële crisis is 2Caayn schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:04:
Een vanaf prijs van €550 zou ik niet zo gek vinden. Gezien de aanwezige hardware die het nodige kost (ook als je massaal inkoopt) en ze niet oneindig kunnen toeleggen om de prijs laag te houden.
*snip* zie topicwaarschuwing. Ik denk dat Sony weer een dijk van een console heeft neergezet.
[ Voor 49% gewijzigd door Geronimous op 15-06-2020 02:18 ]
Klopt. Maar dat werkt twee kanten op. Bedrijven worden net zo goed geraakt door een financiële crisis.RubenSaurus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:09:
[...]
inflatie is 1 ding, mondiale pandemie met een financiële crisis is 2
Eurootje of 50/60 gok ik. Ik hoop dat er andere koptelefoons ook 3d compatibel zijn, en dat je niet wordt gedwongen die Pulse 3D te kopen.Kalder schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:07:
Wat zou die Pulse 3D headset gaan kosten denken jullie? Denk dat als hij niet heel duur gaat worden ik er wel een wil hebben, ben niet zo tevreden met m'n huidige headset.
50/60? ik denk dat die Pulse 3D minstens 80+ misschien wel 100+ gaat kosten als je kijkt naar de vorige generatie.
PS5 UI Will Be Shown Soon, Boasting “100% Overhaul” And “Very Different New Concepts”

Mensen hier die met een monitor (1080p/1440p) gamen waarbij de monitor hogere refreshrates ondersteund (120/144/165hz)? Ik zag dat je daarvoor dus een HDMI 2.1 poort moet hebben op je monitor voor de PS5 om die 120hz eruit te halen en die 2.1 poort hebben de meeste monitoren nog niet. De PS5 zal namelijk geen displayport aansluiting krijgen om alsnog de 120hz te kunnen ondersteunen op deze monitoren. Wel jammer dat dat dus een dingetje gaat zijn voor mensen die op monitoren gamen.
Ik heb zelf een PG279Q monitor en zou 1440p/120hz wel chill vinden, maar goed dat is misschien wel veel gevraagd. Wellicht eerder rekening houden met 1080p/120hz of is het dat je eerder blij moet worden als het 1440p/60hz wordt? In dat laatste geval is HDMI 2.0 voldoende toch? Ben wel benieuwd naar wat mogelijk is i.c.m. huidige monitoren. Wellicht is nog niet alles bekend wat betreft ondersteuning, dan is het koffiedik kijken natuurlijk.
Ik heb zelf een PG279Q monitor en zou 1440p/120hz wel chill vinden, maar goed dat is misschien wel veel gevraagd. Wellicht eerder rekening houden met 1080p/120hz of is het dat je eerder blij moet worden als het 1440p/60hz wordt? In dat laatste geval is HDMI 2.0 voldoende toch? Ben wel benieuwd naar wat mogelijk is i.c.m. huidige monitoren. Wellicht is nog niet alles bekend wat betreft ondersteuning, dan is het koffiedik kijken natuurlijk.
HDMI 2.0 kan zelfs al 240hz op 1080, 144hz doet hij prima op 1440p, ik denk dat je een generatie tever terug krijgt (1.4) die nog wat issues met hogere refresh hadAlexknl schreef op maandag 15 juni 2020 @ 01:03:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ohww dan bedoel ik inderdaad monitoren met een HDMI 1.4, die zijn er ook nog wel veel. Zoals mijn monitor dan. Dat is wel zuur.. Want dan is dus alleen 1080p/120hz of 1440p/60hz mogelijk door HDMI 1.4.SinergyX schreef op maandag 15 juni 2020 @ 01:13:
[...]
HDMI 2.0 kan zelfs al 240hz op 1080, 144hz doet hij prima op 1440p, ik denk dat je een generatie tever terug krijgt (1.4) die nog wat issues met hogere refresh hadIk denk dat je eerder moet kijken naar wat jouw monitor kan via HDMI, ik had eerst een AOC die wel gewoon 144hz was, maar via HDMI enkel 60hz kon (en ik dus gewoon DP gebruikte).
En er is ook geen mogelijkheid tot het converten van DP naar HDMI 2.1 van wat ik zo kan vinden.
RE8 is geannuleerd op current gen vanwege de beperkte hardware. Nice.
Ben wel benieuwd naar die UI overhaul. Zullen ze in juli weer met een uitzending komen?
Ben wel benieuwd naar die UI overhaul. Zullen ze in juli weer met een uitzending komen?
Besten allen,
Vaak ben ik pas geboeid met een nieuwe console een jaar (of meer) na release, vaak door release van specifieke games. Bij de ps3 was het cod mw2, ps4 met bloodborne en ik zie mezelf de ps5 kopen als demon souls uit komt.
Toch zit ik te twijfelen om hem te pre-orderen, echter de term "kinderziektes" blijft mij altijd tegenhouden bij dit soort dingen.
Is dit in de huidige tijd nog terecht? En waarom is dit terecht, is het net zoals nintendo bij de switch drifting problemen dat sony kosteloos defecten repareert (zelfs na de 2jaar garantie termijn)?
Wat is in jullie ogen een punt voor aandacht in de afweging voor preorder vs half jaar na release kopen?
Vaak ben ik pas geboeid met een nieuwe console een jaar (of meer) na release, vaak door release van specifieke games. Bij de ps3 was het cod mw2, ps4 met bloodborne en ik zie mezelf de ps5 kopen als demon souls uit komt.
Toch zit ik te twijfelen om hem te pre-orderen, echter de term "kinderziektes" blijft mij altijd tegenhouden bij dit soort dingen.
Is dit in de huidige tijd nog terecht? En waarom is dit terecht, is het net zoals nintendo bij de switch drifting problemen dat sony kosteloos defecten repareert (zelfs na de 2jaar garantie termijn)?
Wat is in jullie ogen een punt voor aandacht in de afweging voor preorder vs half jaar na release kopen?
Ik vind dit altijd zo'n non-argument. Als er kinderziektes in zitten dan heb je recht op garantie en binnen 2 weken kan je hem omruilen. Ik had een day 1 PS4 en heb een day one PS4 Pro. Nergens last van.mxmemx schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:47:
Besten allen,
Kinderziektes komen toch nog steeds voor. Het kan zich ook uiten in dingen waarvoor je geen beroep kan doen op garantie. Zo zullen er altijd kleine verbeteringen zijn t.a.v de koeling, wat zich uit in een stillere console (Xbox 360). Ook kunnen er defecten zijn die pas buiten de garantie optreden (Switch - drift).
Wachten op de volgende revisie levert meestal een betere console op.
Tja als je je daar druk om maakt, dan moet je wachten tot 2026 of 2027. Dan komt de laatste revisie uit waarschijnlijk.Erapaz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:15:
Kinderziektes komen toch nog steeds voor. Het kan zich ook uiten in dingen waarvoor je geen beroep kan doen op garantie. Zo zullen er altijd kleine verbeteringen zijn t.a.v de koeling, wat zich uit in een stillere console (Xbox 360). Ook kunnen er defecten zijn die pas buiten de garantie optreden (Switch - drift).
Verder doe je nu alsof nieuwe revisies geen defecten kunnen krijgen. Is natuurlijk gewoon onzin.
Wat betreft alle prijs discussies, ik vond dit nog wel interessant: https://www.ign.com/artic...-edition-price-disc-drive
Als die kostenplaatjes (voor de hardware) een beetje kloppen, dan moet 500euro dus wel tot de mogelijkheden behoren.Bloomberg reported in February that Sony’s manufacturing costs lie around $450 per unit. Given that the PS4 was estimated to cost $381 to manufacture (with a list price of $400 at launch), a sub-$500 price point for the PS5 isn’t out of the question – depending on how much a loss Sony wants to take.
Sony had het zelf over een high end headset dus 100+ lijkt mij idd meer van toepassingRubenSaurus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:21:
50/60? ik denk dat die Pulse 3D minstens 80+ misschien wel 100+ gaat kosten als je kijkt naar de vorige generatie.
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Dat zijn puur de productiekosten, waar de PS5 al aanzienlijk duurder is dan de PS4. Maar de R&D kosten zijn hier niet in meegenomen en daar zit het grootste verschil tussen de twee generaties. De PS4 was in grotendeels in elkaar gezet met allemaal off the shelf onderdelen.nioz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:44:
Wat betreft alle prijs discussies, ik vond dit nog wel interessant: https://www.ign.com/artic...-edition-price-disc-drive
[...]
Als die kostenplaatjes (voor de hardware) een beetje kloppen, dan moet 500euro dus wel tot de mogelijkheden behoren.
Desondanks denk ik dat 500 euro inderdaad geen gekke prijs zou zijn.
Ik zou je daar niet al te druk om maken en de console gewoon halen als er games zijn uitgekomen die je interesse hebben. Dan ga je er nooit spijt van krijgen. Het probleem met wachten op een revisie is dat je dan kan blijven wachten. Tegen de tijd dat er een model uitkomt die misschien wat stiller is of een grotere hdd heeft gaan waarschijnlijk alweer de geruchten over een slim model. Dan kun je daar weer op wachten. En dan kan het slim model misschien wel weer problemen hebben. En zo blijf je bezig.mxmemx schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:47:
Besten allen,
Ik koop consoles ook vaak pas na de 1e hardware revisie.mxmemx schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:47:
Besten allen,
Is gewoon een afweging die je zelf moet maken
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die Gold headset van de PS4 was in t begin ook rond de 100 toch? 50/60 zal 'm zeker niet worden nee.RubenSaurus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:21:
PSN: Maichel
Lees je post nou nog eens...bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:44:
[...]
Tja als je je daar druk om maakt, dan moet je wachten tot 2026 of 2027. Dan komt de laatste revisie uit waarschijnlijk.
Verder doe je nu alsof nieuwe revisies geen defecten kunnen krijgen. Is natuurlijk gewoon onzin.
Dus mensen die de eerste revisie willen afwachten kunnen beter tot 2027 wachten.
En omdat een apparaat ooit kapot zou kunnen gaan zijn kinderziektes onzin bij consoles.
Begrijp ik het zo goed?
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ligt er een beetje aan of het de opvolger van de Gold is. Dan zal 'ie niet meer dan € 100,- kosten denk ik, aangezien de Platinum nog steeds het "high-end" model is.ikookhier schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:46:
[...]
Sony had het zelf over een high end headset dus 100+ lijkt mij idd meer van toepassing
Verwijderd
Naamgeving is een makkie: "Clearly White"bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:08:
[...]
Ligt er een beetje aan of het de opvolger van de Gold is. Dan zal 'ie niet meer dan € 100,- kosten denk ik, aangezien de Platinum nog steeds het "high-end" model is.
Nee, mensen die zich druk maken en onder het mom van "hoe nieuwer de revisie, hoe minder kans op defecten" aankopen uitstellen, kunnen net zo goed tot de nieuwste revisie wachten. Alles kan kapot. Binnen een week, maand, of na 20 jaar. Ja sorry, ik kan me daar echt niet druk om maken. Ik ga niet een jaar of meerdere jaren plezier uitstellen omdat er een kleine kans is op dat iets niet helemaal lekker werkt.Flagg schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:07:
[...]
Lees je post nou nog eens...
Dus mensen die de eerste revisie willen afwachten kunnen beter tot 2027 wachten.
En omdat een apparaat ooit kapot zou kunnen gaan zijn kinderziektes onzin bij consoles.
Begrijp ik het zo goed?
Beetje hetzelfde verhaal als mensen die zich in februari afvragen of ze de nieuwste iPhone nog moeten kopen omdat er 10 maanden later weer een nieuwe model verschijnt.
Mee eens. Je kunt er natuurlijk wel voor kiezen om een paar maanden te wachten en te kijken of er veel klachten zijn over bepaalde zaken. Dan kun je altijd nog besluiten om te kopen of op een nieuw model te wachten.bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:11:
[...]
Nee, mensen die zich druk maken en onder het mom van "hoe nieuwer de revisie, hoe minder kans op defecten" aankopen uitstellen, kunnen net zo goed tot de nieuwste revisie wachten. Alles kan kapot. Binnen een week, maand, of na 20 jaar. Ja sorry, ik kan me daar echt niet druk om maken. Ik ga niet een jaar of meerdere jaren plezier uitstellen omdat er een kleine kans is op dat iets niet helemaal lekker werkt.
Beetje hetzelfde verhaal als mensen die zich in februari afvragen of ze de nieuwste iPhone nog moeten kopen omdat er 10 maanden later weer een nieuwe model verschijnt.
Het punt blijft alleen: hoelang blijf je wachten. Wanneer komt die revisie en wie zegt dat de problemen daarmee opgelost zijn? Mijn grootste probleem met de PS4 is de herrie die er vanaf komt. Maar de PS4 Pro die vier jaar later uitkwam was minstens zo erg.
This is absolutely ridiculous
Maar die R&D kosten zijn zogenaamde 'sunk costs'. De noodzaak voor een concurrerende verkoopprijs en de kosten van productie zullen van grotere invloed zijn op de hoogte van verkoopprijs.Dalim schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:50:
[...]
Dat zijn puur de productiekosten, waar de PS5 al aanzienlijk duurder is dan de PS4. Maar de R&D kosten zijn hier niet in meegenomen en daar zit het grootste verschil tussen de twee generaties. De PS4 was in grotendeels in elkaar gezet met allemaal off the shelf onderdelen.
Desondanks denk ik dat 500 euro inderdaad geen gekke prijs zou zijn.
Hier nog steeds de day 1 PS4 staan en doet het nog gewoon.
(klop nu even flink af)
(klop nu even flink af)
De afgelopen generatie waren er geen grote problemen met de eerste batches van consoles. Wat je wel zag is dat latere revisies vaak een (licht) verbeterde koeling hebben. Dit zal ongetwijfeld weer gebeuren met de komende consoles. Maar revisies kunnen ook kosten besparende maatregelen hebben zoals goedkopere materialen of verwijderen van functionaliteit.mxmemx schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:47:
Besten allen,
Miljarden uren aan real world diagnostic data geeft je toch nieuwe inzichten die je niet altijd in een lab test naar boven haalt.
Ik denk dat normaal gesproken even een half jaar wachten de veiligste keuze zal zijn:mxmemx schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:47:
Besten allen,
Er zijn wat meer games verkrijgbaar en wellicht zijn er inderdaad wat hardware kwalen aan het licht gekomen en geadresseerd.
Dat gezegd ben ik zelf wel van plan om te preorderen. Ik ga er vanuit dat als er serieuze problemen zijn dat deze netjes onder garantie opgelost worden en ik verwacht binnen het eerste jaar geen prijsdaling, dus daar hoef ik niet op te wachten. Worst case is er dus wat irritatie omdat het apparaat even terug naar Sony moet. Dat overleef ik wel.
(overigens heeft Nintendo die stick drift nog steeds niet helemaal erkend geloof ik?
Iedere koptelefoon met twee drivers (1 per oor) zal even goed '3D' audio kunnen afspelen.DeVliegendeNLer schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:19:
[...]
Ik hoop dat er andere koptelefoons ook 3d compatibel zijn, en dat je niet wordt gedwongen die Pulse 3D te kopen.
... je hebt in Nederland en België wettelijke garantie he mensen, minimaal 2 jaar. 3 jaar is daar in NL ook nog wel uit te halen. Om die kinderkwaaltjes hoef je het niet te laten. Zo zie ik het althans.
Sony heeft bij mij ook netjes telkens de controller omgeruild als het rubber van de stick losliet. Goed, kostte wat extra werk om te bellen en op te sturen.
De Pulse headset laat ik links liggen. Ik heb geen goede ervaringen mer Sony headsets. Heb er een paar gehad, ze zijn allemaal ergens gebroken. de OG Gold headset (waarvan ik het comfort een minpunt vind), is me afgelopen week ook weer spontaan door midden gebroken bij het afzetten. De hoofdband is niet meer dan een dun stuk zwart plastic waar een kussentje aan zit gelijmd.
De Gold headset is op zich een prima headset qua geluid en prijs/kwaliteit, en verwacht dat ook voor de Pulse, maar ik ga dit keer voor een trede hoger voor wat beter comfort.
Sony heeft bij mij ook netjes telkens de controller omgeruild als het rubber van de stick losliet. Goed, kostte wat extra werk om te bellen en op te sturen.
De Pulse headset laat ik links liggen. Ik heb geen goede ervaringen mer Sony headsets. Heb er een paar gehad, ze zijn allemaal ergens gebroken. de OG Gold headset (waarvan ik het comfort een minpunt vind), is me afgelopen week ook weer spontaan door midden gebroken bij het afzetten. De hoofdband is niet meer dan een dun stuk zwart plastic waar een kussentje aan zit gelijmd.
De Gold headset is op zich een prima headset qua geluid en prijs/kwaliteit, en verwacht dat ook voor de Pulse, maar ik ga dit keer voor een trede hoger voor wat beter comfort.
[ Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 15-06-2020 10:25 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Ziet er toch echt wel een stuk beter uit hoor.
Hoe zou dan de Mazda 787B klinken vanuit cockpit viewRecon24 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:34:
Nogmaals een filmpje geript van twitter:
[Streamable: GT7 vs GT Sports]
Hier ook! Maakt wel een enorme herrie inmiddels, dus om die reden kijk ik al uit naar de PS5.baronruud schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:32:
Hier nog steeds de day 1 PS4 staan en doet het nog gewoon.
(klop nu even flink af)
Die zal mijn huidige games (zover backwards compatible) hopelijk een stuk stiller kunnen spelen.
Nu blaast dat ding als een stofzuiger.
Zelf niet zo'n last van, want ik zit in het spelletje, maar de vrouw des huizes vind het wel flink veel lawaai produceren.
wijze woorden
De launch PS4 had wel wat probleempjes, bijvoorbeeld rubber dat losliet van de sticks, maar ook uiteindelijk een niet-werkende eject knop (of juist random ejects). Beide heb ik last van gehad.mxmemx schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:47:
Besten allen,
Sticks zelf vervangen, maar had onder garantie gekund. Console zelf gefikst (beetje rubber wegsnijden) maar had ook onder garantie gekund.
Kinderziektes kunnen voorkomen, maar ga je om die reden wachten?
Ten eerste heb je 14 dagen omruilgarantie als je webwinkelt. Ten tweede heb je 2 jaar fabrieksgarantie. Ten derde is veel prima zelf op te lossen als het moet, en als laatste heb je vaak mooie omruildeals van bijvoorbeeld gamemania waar je dan je launch ps5 omruilt voor een pro met kleine bijbetaling.
Ik zou me dus niet druk maken, maar de kans bestaat wel.
Waar zou ik over moeten dagdromen dan?Rossi46 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:38:
[...]
Nee, op die manier is de Series S natuurlijk totaal niet interessant meer. Maar als je nou even stopt met dagdromen, denk je dan echt dat het zo zal gaan?![]()
De Xbox One X is al bijna een 4k machine. Dan gaat de Series S - zoals jij 'em omschrijft - natuurlijk nooit dezelfde prijs hebben als de PS5 DE.
Heb totaal geen interesse in de DE versie en ook niet in een Xbox dus ik snap die opmerking niet zo erg....
Sony zou wel eens bereid kunnen zijn om meer geld toe te leggen op de DE versie zodat de prijs in de buurt van de Series S komt. De Series S zal toch een SSD nodig hebben, misschien maar 500GB maar zal die toch wel moeten hebben, de CPU zal hetzelfde moeten zijn, de GPU kunnen ze flink minder goed maken. Meen mij te herinneren dat die dan rond de 4TF zou zijn volgens sommige leaks, al neem ik die graag met een korrel zout.
Wat ik hier mee bedoel is dat de Series S toch echt geen 100,- kan gaan kosten ook dus zal wel aardige prijs ook zijn, misschien 299 maar dat lijkt mij toch ook wel erg laag. Achja, hangt er van af hoeveel MS wil toeleggen op dat ding lijkt me zo...
Ik heb groen licht gekregen van mijn vrouw dus ik haal de ps5 gewoon op dag 1 😁
Beter hier geld aan uitgeven dan bv schoenen/kleding etc wat mijn vrouw graag koopt 🙃
Beter hier geld aan uitgeven dan bv schoenen/kleding etc wat mijn vrouw graag koopt 🙃
nothing stops this train
Amazon Frankrijk zou 20 november als release date genoemd hebben: https://www.reddit.com/r/..._order_page_on_amazon_fr/:strip_exif()/f/image/nN1m71Ltw0qFaL08oMblsJ05.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Ik vind 20 november (ipv 31/12) wel vrij specifiek voor een placeholder, en Amazon is geen kleine speler. Maar goed, ik zal Sony afwachten
:strip_exif()/f/image/nN1m71Ltw0qFaL08oMblsJ05.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Ik vind 20 november (ipv 31/12) wel vrij specifiek voor een placeholder, en Amazon is geen kleine speler. Maar goed, ik zal Sony afwachten
[ Voor 66% gewijzigd door Steven030 op 15-06-2020 12:32 ]
Zolang Sony niets zegt zijn zeer waarschijnlijk al die winkelprijzen placeholders. En als het een keertje niet zo is dan is dat ook niet te herkennen.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Zolang Sony zelf niet met een prijs komt heb je weinig aan de verschillende prijsvermeldingen. Ik verwacht ook dat op het moment dat Sony dit wel doet alle pre-orders worden opengezet binnen de verschillende winkels.Steven030 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:33:
Amazon Frankrijk zou 500 euro en 20 november als release date genoemd hebben: https://www.reddit.com/r/..._order_page_on_amazon_fr/[Afbeelding]
Kunnen we dit niet in de TW zetten ? Want word er wel een beetje moe van
.
Ik heb een day 1 xbox, 360, one, ps3, ps4, ps4 pro gehad en ik heb altijd lekker kunnen gamen. En ja mijn 360 is ook een keer voor reparatie weggeweest en ja mijn launch pro maakte op een gegeven moment herrie als een straaljager. Maar dat weegt allemaal niet op tegen het plezier dat ik van de games heb gehad die ik dan al heb gespeeld!
Dus een day one niet kopen ivm kinderziektes vind ik overdreven ...
Dus een day one niet kopen ivm kinderziektes vind ik overdreven ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Over Demon's Souls:
Bron
From Japan Studio and Bluepoint Games comes a remake of the PlayStation classic, Demon’s Souls. In addition to beautiful shadow effects and ray tracing, players can choose between two graphics modes while playing: one focused on fidelity, and one focused on frame rate.
Bron
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 25-10 18:20
Nice had ik niet verwacht, ik ging er vanuit dat er een kleine upgrade zou komen net als bij de PS3 naar PS4. Hoop wel at ze hem clean houden zonder al te veel poespas, over het huidige menu ben ik best tevreden.Recon24 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:26:
PS5 UI Will Be Shown Soon, Boasting “100% Overhaul” And “Very Different New Concepts”
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben ook benieuwd wat er onder 'soon more' verstaan wordt..
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
- Chaoss
Idem ook beide day one, met beide nog nooit problemen gehad. De kans op software bug sis waarschijnlijk het grootst en dat wordt toch wel gepatched met firmware / os updates.bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:00:
[...]
Ik vind dit altijd zo'n non-argument. Als er kinderziektes in zitten dan heb je recht op garantie en binnen 2 weken kan je hem omruilen. Ik had een day 1 PS4 en heb een day one PS4 Pro. Nergens last van.
weet iemand of de 800gb ssd voor of na aftrek is van het os etc??
- Chaoss
Iedereen maar roepen dat het verschil met GT Sport zeer klein is... De belichting in GT7 is echt stukken mooier.Recon24 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:34:
Nogmaals een filmpje geript van twitter:
[Streamable: GT7 vs GT Sports]
Microsoft bezit wel een 'iets' grotere spaarpot dan Sony. Nu klinkt het alsof Sony dat zomaar kan doen en Microsoft ieder dubbeltje moet omdraaien.Aenea schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:30:
[...]
Sony zou wel eens bereid kunnen zijn om meer geld toe te leggen op de DE versie zodat de prijs in de buurt van de Series S komt. De Series S zal toch een SSD nodig hebben, misschien maar 500GB maar zal die toch wel moeten hebben, de CPU zal hetzelfde moeten zijn, de GPU kunnen ze flink minder goed maken. Meen mij te herinneren dat die dan rond de 4TF zou zijn volgens sommige leaks, al neem ik die graag met een korrel zout.
Wat ik hier mee bedoel is dat de Series S toch echt geen 100,- kan gaan kosten ook dus zal wel aardige prijs ook zijn, misschien 299 maar dat lijkt mij toch ook wel erg laag. Achja, hangt er van af hoeveel MS wil toeleggen op dat ding lijkt me zo...
[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 15-06-2020 12:46 ]
- Chaoss
20 november klinkt logisch, kunnen mensen al shoppen voor sinterklaas (niet dat Sony daar rekening mee houdtSteven030 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:33:
Amazon Frankrijk zou 20 november als release date genoemd hebben: https://www.reddit.com/r/..._order_page_on_amazon_fr/[Afbeelding]
Placeholder prijs van 499 vind ik ook opvallend. Meestal zetten ze die idioot hoog, kan me ook niet voorstellen dat amazon wel de prijs weet
Volgens mij is het niet bekend of de 825 GB ssd ook 825GB of GiB is.joey82 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:43:
weet iemand of de 800gb ssd voor of na aftrek is van het os etc??
Of idd met eventuele aftrek van OS.
Ik ga er gewoon van uit dat hij 825GB is.
En dat er dus minder ruwe opslag over is. En dat daar nog het OS van afgaat.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
https://www.reddit.com/r/...5_ui_concept_ive_seen_so/Chaoss schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:35:
[...]
Nice had ik niet verwacht, ik ging er vanuit dat er een kleine upgrade zou komen net als bij de PS3 naar PS4. Hoop wel at ze hem clean houden zonder al te veel poespas, over het huidige menu ben ik best tevreden.
Ben ook benieuwd wat er onder 'soon more' verstaan wordt..
Dit vind ik nog steeds één van de beste die ik voorbij heb zien komen. Lekker clean, filters, statistieken. En het direct starten vanaf een savegame lijkt me ook ideaal. Vanuit je dashboard meteen de game induiken zonder eerst alle logo's - press start etc. voorbij te moeten zien komen.
Paprika in "[PS5] Het pre-release kroeg topic"DarkSide schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:48:
[...]
Volgens mij is het niet bekend of de 825 GB ssd ook 825GB of GiB is.
Of idd met eventuele aftrek van OS.
Ik ga er gewoon van uit dat hij 825GB is.
En dat er dus minder ruwe opslag over is. En dat daar nog het OS van afgaat.
Paprika in "[PS5] Het pre-release kroeg topic"
Effectief ~768 en daar gaat het OS dan nog vanaf.
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 15-06-2020 12:50 ]
Als Sony slim is doen ze een State of Play vlak na het MS juli event. Teaser van een grote exclusive en een UI demo en nog wat andere titels. Dat is hét moment om toe te slaan.
dat is niet echt heeull veulllPaprika schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:50:
[...]
Effectief ~768 en daar gaat het OS dan nog vanaf.
- Chaoss
Heb ik op de camping ook wat te kijken, als het goed is zit ik vanaf 6 juni in Frankrijk,bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:50:
Als Sony slim is doen ze een State of Play vlak na het MS juli event. Teaser van een grote exclusive en een UI demo en nog wat andere titels. Dat is hét moment om toe te slaan.
juli zou wel lekker zijn, gaat ook een gerucht dat er in augustus weer een event is maar dat duurt nog zo lang
- Chaoss
Ach 10 spellen van 70Gb is toch aardig veel? hoeveel spellen speel je tegelijk?
Zolang verwijderen en installeren binnen een 15 min gedaan kan worden is de "beperkte" opslag geen probleem.
ik ehm, speel nooit echt lang achter elkaar dezelfde game....Chaoss schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:54:
[...]
Ach 10 spellen van 70Gb is toch aardig veel? hoeveel spellen speel je tegelijk?
mijn all digital xbox bijvoorbeeld staat prop vol met games omdat het regelmatig voor komt dat ik tijdens het spelen van een game het opeens niet meer leuk vind en dan een andere game opstart etc etc....
de enige game waar ik echt uren achter elkaar heb zitten gamen is the last of us....
Dit is compressed data. Zie het alsof je hele schijf ge7zipped is.
Spellen regelmatig downloaden is op Sony Netwerk wel iets andere koek dan op Steam netwerk natuurlijk.
PSN is gewoon rete traag als we het over tientallen gigs hebben.
Tja dat heb ik met Gamepass op de PC (ook op de X toen), buiten een paar goede titels, zijn er teveel "probeersels".joey82 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:58:
[...]
ik ehm, speel nooit echt lang achter elkaar dezelfde game....
mijn all digital xbox bijvoorbeeld staat prop vol met games omdat het regelmatig voor komt dat ik tijdens het spelen van een game het opeens niet meer leuk vind en dan een andere game opstart etc etc....
de enige game waar ik echt uren achter elkaar heb zitten gamen is the last of us....
Dat is gewoon het probleem van zulke diensten. Daarom hou ik het liever bij games die ik gewoon wil spelen en uiteindelijk koop of toevallig via PS+ krijg.
Valt wel mee, ik heb dat probleem al jaren niet meer meegemaakt. PSN gebruik bijna mijn volledige bandbreedte voor downloads.Basekid schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:00:
Spellen regelmatig downloaden is op Sony Netwerk wel iets andere koek dan op Steam netwerk natuurlijk.
[ Voor 21% gewijzigd door Recon24 op 15-06-2020 13:04 ]
Dan zullen ze het PSN ongeveer 10x zo snel moeten maken.TrueGamer schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:57:
Zolang verwijderen en installeren binnen een 15 min gedaan kan worden is de "beperkte" opslag geen probleem.
Was het moment om toe te slaan niet op hun zojuist gehouden evenement? Waarom zouden ze nog een grote titel achter de hand houden? Nu was toch het moment van hype?bram1984 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:50:
Ik ga er niet vanuit dat er nog een launch game bij gaat komen
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 15-06-2020 13:05 ]
- Chaoss
Sony heeft zelf wel aangegeven dat zo nog meer titels gaan bekend maken, dus ja er zitten nog games aan te komen die nog niet bekend zijn.Martinspire schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:05:
[...]
Was het moment om toe te slaan niet op hun zojuist gehouden evenement? Waarom zouden ze nog een grote titel achter de hand houden? Nu was toch het moment van hype?
Ik ga er niet vanuit dat er nog een launch game bij gaat komen
Wat is er beter dan 1 keer een goede indruk achterlaten, nou 2x een geode indruk achter laten
[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 15-06-2020 13:10 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden