Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:41

justifire

Shut up and squat !!

Recon24 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:06:
[...]

Kan het verschil wel zien tussen gameplay of ingame cutscene.
Als je iets ziet wat duidelijk aanwezig is dan wordt dat hier een aanname genoemd.
Als je een ronde bal ziet en zegt “die bal is rond” maar de fabrikant van die bal zegt “nee, hij is vierkant”
Dan maak jij een aanname, maar de fabrikant spreekt toch echt de waarheid.
Althans dat wordt dan aangenomen :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 13:34
vhal schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:13:
Eigenlijk is het wel jammer dat hij grotendeels wit is, niet vanwege de kleur maar de gevoeligheid van UV-licht op witte kunststoffen. Zo worden LEGO steentjes geelachtig in zonlicht, is mijn witte deurtje van mijn Fractal PC ook geel en zo zijn er genoeg andere voorbeelden te vinden. Ik hoop niet dat je na 4 jaar eindigt met een pisgele PS5

Al zal het voor de gemiddelde zolderkamergamer weinig boeien, daar komt toch geen zonlicht en speelt dit probleem nauwelijks :+
Het ligt er ook een beetje aan welk kunststof ze gebruiken. Ik heb een aantal apple producten van kunststof die na jaren nog steeds hagelwit zijn (oude muis, oud toetsenbord, ken iemand met ene oude witte iMac). Brengt natuurlijk wel kosten met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk is het wel jammer dat hij grotendeels wit is, niet vanwege de kleur maar de gevoeligheid van UV-licht op witte kunststoffen. Zo worden LEGO steentjes geelachtig in zonlicht, is mijn witte deurtje van mijn Fractal PC ook geel en zo zijn er genoeg andere voorbeelden te vinden. Ik hoop niet dat je na 4 jaar eindigt met een pisgele PS5

Al zal het voor de gemiddelde zolderkamergamer weinig boeien, daar komt toch geen zonlicht en speelt dit probleem nauwelijks :+
Voordeel hiervan is wel dat hij dan in het zicht moet staan en net dit design gaat dat zeker niet gebeuren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Mijn mening na de reveal van gisteren.

GT7 - Nog niet super indrukwekkend nog maar wel interessant voor mij
Rachet & Clank - nooit gespeeld maar ziet er heel heel gaaf uit!
Returnal - Wow lijkt mij persoonlijk een heel vette game!
Project Athia - Eerste beelden zijn erg interessant, ben benieuwd!
Pragmata - Ook erg benieuwd wat voor game dit gaat worden.
RE Village - Nooit resident evil games gespeeld maar lijkt me tof.
Horizon II - OH YEAH kan niet wachten !!

De rest van de games zijn niet echt mijn ding maar zag er allemaal wel leuk uit.

De console, niet mijn smaak en heb het liever in het zwart maar uiteindelijk maakt het uiterlijk me allemaal niet veel uit.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:16:
[...]

Dit dus, ben bijna in staat om het op te schuren en in een mooie RAL kleur te coaten :9
De kans dat je die witte kleppen redelijk 'eenvoudig' kan verwijderen, is best aanwezig.. Dus niets staat je in de weg om dit een ander kleurtje te geven :)

En misschien zijn die kleppen juist heel erg customizable en kun je die gewoon vervangen met andere kleuren.. zou wel leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:07
Niet heel erg fan van het design. Ik zal 'm ook niet zo snel als een pronkstuk op een tv-meubel zetten, maar gewoon in een tv-meubel. Hopelijk krijg ik het wauw effect als ik 'm in het echt zie.

CardMapr.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001

justifire

Shut up and squat !!

Segafreak83 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:16:
[...]

Dit dus, ben bijna in staat om het op te schuren en in een mooie RAL kleur te coaten :9
Opschuren, vierkant stucen en zwart spuiten :P

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:33
Denk dat dbrand een record omzet gaat halen als ik het zo lees haha :P

maar presentatie was leuk zaten wat goede games tussen zowel 1st e n3d party maar werd niet weggeblazen

[ Voor 43% gewijzigd door Ruudox op 12-06-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 77% gewijzigd door F_J_K op 12-06-2020 11:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-By0uAFZvV9Rgm02P0Vbs0rQZ4o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AiDVI4uFUmbM9HZigqjLsIic.jpg?f=user_large

Ruudox schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:19:
Denk dat dbrand een record omzet gaat halen als ik het zo lees haha :P
Dat is wel een goed idee 👍🏼, Had ik helemaal niet aan gedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Met die hele witte productlijn is het nu ook aannemelijk dat de UI ook wit wordt. Als dat zo is hoop ik wel op een donkere modus, want dit is een stuk rustiger voor je ogen. Was het eerste dat ik bij de Switch aanpaste.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10 19:24
Dat uiterlijk :X :?

Ik heb een aparte film/gamekamer en daar ben ik blij om, vraag me af of ik dit er in de woonkamer door zou krijgen.....En ik hoop ECHT dat die ledstrips uitgezet kunnen worden, zit in een donkere kamer nou niet op een lichtshow van de PS5 te wachten, daar heb ik ambilight voor.....

Verder vraag ik me erg af welke games hiervan nu launch worden, met alleen Spiderman hebben ze wel een bijzonder karige lineup waarbij ik zelfs zou twijfelen of ik de console direct in huis ga halen.....

[ Voor 18% gewijzigd door LordLynx op 12-06-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:33
Raem schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:21:
Met die hele witte productlijn is het nu ook aannemelijk dat de UI ook wit wordt. Als dat zo is hoop ik wel op een donkere modus, want dit is een stuk rustiger voor je ogen. Was het eerste dat ik bij de Switch aanpaste.
Daar ben ik weer in de minderheid ik hou van een witte interface ja ook op mijn telefoon en switch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Laatst online: 10:07
Raem schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:21:
Stiekem hoop ik sws op een hele nieuwe interface. Kan wel wat slimmer en toffer vind ik

CardMapr.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

Als er niet meteen een zwarte komt ga ik hem niet met release halen, een witte in een gemiddeld open tv meubel zou toch aardig het ''lust voor het oog'' aantasten. Het design vind ik zelf sowieso in het wit eerlijk gezegd best lelijk. Wellicht moet ik er nog aan wennen, maar ben in ieder geval blij dat hij ook liggend geplaatst kan worden. Verder inhoudelijk weinig echt interessants voor mij tussen de games (really, alweer GTA V uitmelken?), launch lijkt wat karig te worden aangezien de meeste titels pas later komen. Afwachten wat de komende maanden voor nieuws gaan brengen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Direct zonlicht is ook slecht slecht voor OLED panelen, dus ik probeer die hoek toch al de facto standaard beetje uit de zon te houden. Hij wordt er niet minder lelijk op, maar de witte past wel goed bij het eikenhout met witte meubel en de witte B&W speakers ernaast. Ik ben al lang blij dat de tv hoek niet 1 grote verzamelingen van zwarte dozen hoeft te zijn tegenwoordig. De Marantz versterker is het enige zwarte wat er mag komen. Verder is het gelukkig geen hoogglans plastic. Dat is echt de lelijkste look die je in je woonkamer kunt plaatsen. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-10 13:54
Ik vind het design juist wel aardig. Al weet ik niet of wit een verstandige kleur is, zeker voor een controller. Zie dat maar eens wit te houden. Maar ja, anders koop je maar gewoon weer een nieuwe, zullen ze wellicht gedacht hebben... ;)
Waar ik wel problemen mee heb is het formaat. De XSX wordt al geen kleintje, maar de PS5 lijkt echt een kolos te worden. Dat gecombineerd met het extreme uiterlijk is behoorlijk 'in your face'. Daar gaat niet iedereen blij van worden. Ik heb 'em aan mijn eega nog niet laten zien, maar ik vraag me af of de PS5 door de ballotage commossie gaat komen. Dat is bij de XSX met wat gezonde tegenzin al wel gelukt.
En als het al in een kastje past, is dat dan wel verstandig? Ik denk dat dit ding veel meer hitte gaat produceren dan de consoles die we nu gewend zijn. Airflow wordt belangrijk(er).

Wat games betreft, nou, ik was wel onder de indruk. Slim gekozen games ook, uiteraard. Bijna allemaal begonnen ze met het nieuwe 'Playstation studio's' logo. Slimme zet. Daarmee laten ze duidelijk zien dat ze heel veel eigen games hebben, precies het onderdeel waarop ze nog duidelijk voorlopen op de Xbox.
Als je kritisch kijkt, is het echter allemaal wat minder imposant. Althans, weinig release dates. Waarbij je dus zeker weet dat een aantal games (GT7 op zeker, maar ik denk ook HZD2 en vast nog een heel stel) nog behoorlijk ver weg zijn.

Het is dus allemaal nog onduidelijk wat beschikbaar is bij launch. Ook geen woord over BC. Komt vast allemaal nog, maar toen ik daar over na ging denken vroeg ik mij waarom ik een pre-order zou willen plaatsen. Ik zie de reden nog niet echt. Dat terwijl ik die bij de XSX wel zie. Misschien maar goed ook, want om nou 1000 à 1200 euro in één keer uit te gaan geven aan twee consoles is wellicht ook wat overdreven.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:25:
[...]

Verder is het gelukkig geen hoogglans plastic.
Dat zwarte lijkt wel een beetje hoogglans, of een beetje satin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
poor Leno schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:28:
[...]

Dat zwarte lijkt wel een beetje hoogglans, of een beetje satin..
Klopt, maar ik draai hem wel zo dat de snavelbek in de weg zit :p.

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 12-06-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
ik zie de nieuwe console en dacht direct aan Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-mBrKxPySJQJxiEqJy8PRPsCzU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YY1hN9G1XOCxbl1lCygxvGRT.jpg?f=user_large

[ Voor 63% gewijzigd door BJBoes op 12-06-2020 11:35 ]

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:25:
[...]

Direct zonlicht is ook slecht slecht voor OLED panelen, dus ik probeer die hoek toch al de facto standaard beetje uit de zon te houden. Hij wordt er niet minder lelijk op, maar de witte past wel goed bij het eikenhout met witte meubel en de witte B&W speakers ernaast. Ik ben al lang blij dat de tv hoek niet 1 grote verzamelingen van zwarte dozen hoeft te zijn tegenwoordig. De Marantz versterker is het enige zwarte wat er mag komen. Verder is het gelukkig geen hoogglans plastic. Dat is echt de lelijkste look die je in je woonkamer kunt plaatsen. :+
Probleem wat ik heb met Witte elektronica is de tint wit die ze gebruiken, doorgaans is dat zelden allemaal hetzelfde.

Dat heb je met zwart zelden, en als het iets afwijkt valt het niet op.

Zo heb ik mijn muren en kozijnen Ral9003, zet je daar 9010/9016 bij zie je het gelijk, om nog maar niet te spreken over de gelere “wit” tinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:37
Paprika schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:09:
[...]

Ik stoor me juist heel erg aan de compressie bij GT7. De LOD op de omgeving is best wel matig te noemen, maar dat is lastig goed in te schatten op YouTube.

Zie bijvoorbeeld: https://i.imgur.com/Gl4OdcA.jpg

Verder vind ik het groen wel leuk gedaan, maar de rotsen zijn op het niveau van PUBG in 2016-2017.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In games waarbij je snel door het level heen gaat zoals racegames heb je vrij weinig aan een constante hoge level van omgevingsdetail. Meestal heeft de omgeving dan meerdere detailniveaus voor verschillende snelheden tot zelfs stilstaand.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

poor Leno schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:12:
[...]

Dat kwam gisteren voorbij op reddit ergens.

Maar afgezien daarvan, zie je overduidelijk het verschil tussen de CGI/cutscenes en de 'gewone' ingame speelwereld. (Deze beelden worden door elkaar gebruikt)

Het is voor velen vooralsnog een educated guess, maar wel gebaseerd op eerdere ervaringen.

(Voorbeeld) Als je camera bijvoorbeeld wijd naar achteren gaat om iets te laten zien, is dit gewoon de wereld waar je in speelt, niet een pre-rendered cgi cutscene.
Eigenlijk dus precies wat AC Valhalla liet zien? :p

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Eigenlijk dus precies wat AC Valhalla liet zien? :p
Uhm nee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:13
Misschien was het hier al aangehaald, maar nu hebben we de bevestiging dat de DualSense geen backbuttons heeft.
Kijk rond 0:24 in de trailer. Gewoon witte achterkant met een Sony logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Probleem wat ik heb met Witte elektronica is de tint wit die ze gebruiken, doorgaans is dat zelden allemaal hetzelfde.

Dat heb je met zwart zelden, en als het iets afwijkt valt het niet op.

Zo heb ik mijn muren en kozijnen Ral9003, zet je daar 9010/9016 bij zie je het gelijk, om nog maar niet te spreken over de gelere “wit” tinten.
Tot op heden valt het hier wel mee hoeveel het me stoort. Normaal staat die Google Home niet op de speaker, dus op afstand zie je het verschil niet.

https://i.imgur.com/yFQvFlH.jpg

Maar hopelijk past die gewoon in het meubel straks en hoeft alleen de klep open tijdens het gamen.

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 12-06-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:04

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Wat is het verschil tussen de trailer van horizon en die van AC? :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:44
Ik heb het deze ochtend bekeken en ik vind het allemaal heel mooi en spannend.
Het geeft me nog meer zin in next gen.

Ik heb wel mijn twijfels over het kostprijsje van dit alles.
Console + Tweede controller + headset + game = €500+ €75 + €100 + €70 = ~750€ *SLIK*

En dat is het me (nog) niet waard. Helaas. Misschien een jaartje of twee in de generatie spring ik er wel bij met nog meer exclusives. :-)
+ Wit futuristisch past niet in het interieur hier. Ik had liever zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:38:
[...]

Ik zal ze straks nog even kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Paar trailers terug gekeken en Ratchet en Clank blijft voor mij echt een hoogtepuntje. Lang gewacht op een R&C game, nu hopen dat het meer PS2~PS3 Ratchet is en minder PS4 Ratchet. Het snel tussen werelden springen was er gaaf gedaan en het viel mij op dat het gelijk korte laadschermen zijn van grofweg 1.5 seconden per keer. Slim opgelost zonder dat je direct merkt dat je in een laadscherm zit.

Doet mij denken aan Metroid Prime op de gamecube wat liften als laadscherm gebruikte waarbij ik destijds ook vreemd zat te kijken dat er geen laadschermen waren totdat het kwartje viel :+

----------------------

Design van de console begint een klein beetje te wennen, ben er nog geen fan van en voelt nog iets "te design" aan. Gebruik van kleur vind ik wel gaaf gedaan :)

Verbaasde mij wel over de nieuwe camera, was mij gister nog niet eens zozeer opgevallen. Zou dat er op wijzen dat een eventuele PSVR2 weer gebruik gaat maken van zichtbaar licht, zoja zou dat wel jammer zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Paprika schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:38:
[...]

Tot op heden valt het hier wel mee hoeveel het me stoort. Normaal staat die Google Home niet op de speaker, dus op afstand zie je het verschil niet.

https://i.imgur.com/yFQvFlH.jpg

Maar hopelijk past die gewoon in het meubel straks en hoeft alleen de klep open tijdens het gamen.
Ja zo valt het wel mee idd.
[...]

Dat het van Sony is :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Persoonlijk ben ik erg hyped over het uiterlijk van de Console. Dit is toch 10 keer beter en heeft veel meer "sex" dan een zwarte doos zoals de Xbox? Het past ook meer bij playstation vindt ik. Wit futuristisch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguzhan58
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-09 02:34
Anton.net schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:37:
Misschien was het hier al aangehaald, maar nu hebben we de bevestiging dat de DualSense geen backbuttons heeft.
Kijk rond 0:24 in de trailer. Gewoon witte achterkant met een Sony logo.
Daar zat ik gister ook naar te kijken, en dit gedeelte heb ik dan ook nauwkeurig naar gekeken. Ik weet dan ook niet of we hiermee de volledige achterkant hebben gezien. Het lijkt er een beetje op dat de achterkant nog een stuk doorloopt en dat dit een afronding is van de onderkant.

We kunnen er vanuit gaan dat er geen backbuttons aanwezig zijn, anders hadden ze dat wel laten zien in deze trailer neem ik aan. Of ze houden het voor nu nog geheim om later een groter effect uit te kunnen halen, ze hebben backbuttons voor de ps4 controllers uitgebracht, zou raar zijn als ze dat alleen daarvoor zouden doen en niet in hun nieuwe controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Viel me wel op dat er wel veel horror/creepy achtige games waren of juist erg cartoony en weinig daar tussenin. Uiterlijk van de disc version is bizar, alsof ze de digital edition hebben ontwerpen en toen een hoge baas besloot dat er ook een versie met Blu-Ray moet zijn dus die plakken ze maar aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
BM schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:38:
Als dat zo is, kudos d:)b Maarrrr waarom zouden ze dat doen, als misschien 0,001% van de mensen gamed op een device die dat aankan? Dan zou ik als dev geloof ik toch voor 60fps met meer eyecandy gaan, daar verkoop je (imho) meer games mee :)
Kan prima opgelost worden met verschillende modes zoals Forza Horizon 30/60fps modus of Dirt 5 die met een 60fps en 120fps modus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Antigo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:38:
Ik heb het deze ochtend bekeken en ik vind het allemaal heel mooi en spannend.
Het geeft me nog meer zin in next gen.

Ik heb wel mijn twijfels over het kostprijsje van dit alles.
Console + Tweede controller + headset + game = €500+ €75 + €100 + €70 = ~750€ *SLIK*
Ik heb eigenlijk alleen maar typische singleplayer of online versus games gezien. Waar heb je die tweede controller voor nodig op basis van de games die nu zijn langsgekomen? Verder hoef je niet voor ieder apparaat een nieuwe headset te kopen. Zolang het maar audio kan produceren en eventueel een microfoon heeft voor multiplayer. Game prijs kan ik lastig beoordelen. Daar heb je voor pc gaming gelukkig wat meer alternatieven voor (en dan bedoel ik grijze keys), waardoor ik dat niet kan beoordelen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 17:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KlO5SP4MPIvE3UgG4xRkTxL5Ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1OFjgUOKPo2hspTjc3eROWv.jpg?f=fotoalbum_large

Om de nieuwe ps5 maar even in perspectief te plaatsen. Hij is immens! En ik weet nog niet wat ik van et design moet vinden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
LichtBruisend schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:41:
Persoonlijk ben ik erg hyped over het uiterlijk van de Console. Dit is toch 10 keer beter en heeft veel meet sex dan een zwarte doos zoals de Xbox? Het past ook meer bij playstation vindt ik. Wit futuristisch _/-\o_
Beide consoles hebben hun charmes. De PS5 ziet er futuristisch uit, terwijl de nieuwe Xbox wat meer incognito oogt.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://cdn1-www.playstationlifestyle.net/assets/uploads/2020/06/PS5-startup-screen-UI.png

Begin, Login screen ps5(?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
dokteronline schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:44:
[Afbeelding]

Om de nieuwe ps5 maar even in perspectief te plaatsen. Hij is immens! En ik weet nog niet wat ik van et design moet vinden..
Al klopt het niet dat er 1 USB is aan de voorkant. Precies eronder zit er USB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
[Afbeelding]

Jammer dat ze hier niet ook de PS4 Slim naast gezet hebben. Dat is heerlijk compact ding en nog hartstikke stil ook. De PS5 lijkt daarnaast echt een ruimteschip denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
Recon24 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:47:
[...]

Al klopt het niet dat er 1 USB is aan de voorkant. Precies eronder zit er USB-C.
Zit er aan de achterkant ook een USB poort? (Hoop dat echt, kunnen we onze PS4 games draaien vanaf externe SSD)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dokteronline
[...]

het gaat er om om de grootte van de ps5 aan te duiden. usb is bij alle consoles gelijk qua grootte dus kan je de verhoudingen van de console ook zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
[...]

Die zijn gekleurd om het formaat aan te geven, niet om het aantal poorten aan te geven. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Trishul schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:49:
[...]

Zit er aan de achterkant ook een USB poort? (Hoop dat echt, kunnen we onze PS4 games draaien vanaf externe SSD)
100% zeker. Dat hebbben alle apparaten al jaren lang, zou niet logisch zijn als ze daar vanaf stappen. Wel een de vraag of dat een 'reguliere' zal zijn of een 'C'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: is al gecorrigeerd zie ik.

[ Voor 83% gewijzigd door Donstil op 12-06-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Paprika schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:50:
[...]

Die zijn gekleurd om het formaat aan te geven, niet om het aantal poorten aan te geven. 8)7
Nou ja als je het doet, moet je het wel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:50:
[...]

Dit idd. Usb-c is dan niet relevant dus niet gemarkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Over opslag gesproken, vraag mij af waar de extra M.2 slot voor de NVME ssd zit. Vermoed aan de onderzijde achter een klepje.
Rossi46 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:50:
[...]

100% zeker. Dat hebbben alle apparaten al jaren lang, zou niet logisch zijn als ze daar vanaf stappen. Wel een de vraag of dat een 'reguliere' zal zijn of een 'C'.
Van de PS4 modellen heeft enkel de PS4 Pro een USB poort aan de achterzijde. Maar de kans is inderdaad redelijk groot dat er gewoon een USB poort aan de achterzijde zit, hopelijk twee.

Het liefst USB-C maar een reguliere USB-A poort vind ik ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nou net even AC weer even gekeken.. die hele trailer is een en al CGI/cutscenes/Pre-rendered. Jij ziet de verschillen niet tussen die AC trailer en H2 en de 'gameplay' vs. cgi stukken in de trailer :?

niet nodig

[ Voor 15% gewijzigd door BM op 12-06-2020 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Hij is zeker groot, al wordt die in die afbeelding met standaard gebruikt én hoger geplaatst dan andere consoles. Als je hem liggend gebruikt is die net een slagje groter dan de PS3.
Maar goed, blijft hoe dan ook een flink ding.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QFrG6Hd/ps3-5.jpg

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:39
Moest gisteren even bijkomen van dit alles. Maar hoewel er genoeg meuk tussen zat is het al met al toch een mooie presentatie geweest. Mijn hoogtepunten:

Gran Turismo
Horizon
Stray (zwerfkat game)
Sackboy kan ik gezellig met vriendin doen.
Resident Evil

Opzich heel sterk dat ze zo'n focus hadden op de playstation studio games. Je kan wel een nieuwe COD en Fifa laten zien. Maar dat is makkelijk scoren. Het hele GTA gebeuren had daarom voor mij niet gehoeven, maar een goeie band met Rockstar is wel goud waard.

Wellicht Ratchet en Clank nog. Heb ik nooit gespeeld. Zat in PS+ dus die ga ik maar is downloaden weer.

Het design van de console begint te wennen denk. Had hem ook liever gewoon in het zwart gehad.
Wel mooi dat ze verschillende hardware lieten zien zoals ook een headset. Het hele filmpje van de console onthulling vond ik heel erg gaaf gedaan.

Wil graag de playstation met ultra blu-ray drive bestellen. Prijs? Zal me echt een worst wezen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Recon24 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:54:
[...]

Nou ja als je het doet, moet je het wel goed doen.
Hoe wil je USB C aansluitingen vergelijken om het formaat te bepalen van verschillende apparaten als meer dan de helft er welgeteld 0 hebben? :?

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 12-06-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
Raem schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:57:
[...]

Hij is zeker groot, al wordt die in die afbeelding met standaard gebruikt én hoger geplaatst dan andere consoles. Als je hem liggend gebruikt is die net een slagje groter dan de PS3.
Ik denk dat je de ps5 niet zonder standaard rechtop kan zetten zonder steun aan de zijkanten van de console.
Maar wie weet, dat zou al wat schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 21-10 22:14

v8power67

Psn: Mausosaurus

Alles wijste erop dat de huidige staat van gt7 gewoon gt sport update is. Denk dat de game nog niet klaar is en dat ze nog met grotendeels gt sport engine draaien. Lijkt ook op de gt sport physics te draaien. Hebben gewoon wat features erin gezet als hogere kwaliteit reflecties ( mogelijk raytraced) autos doen nu self shading en je ziet andere autos in de reflectie. Dus ik verwacht een aardige upgrade in graphics van final product. Gt sport was in begin ook matig qua graphics bij eerste beelden maar bij release een parel qua graphics.
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in.
Enne @BM :
https://www.gtplanet.net/...but-240fps-is-the-target/
Denk dat zeker met een hoge snelheid racer net als een high paced shooter hoge fps beter is. Lagere inputlag en smoother gameplay. Dus wie weet. Ik zou dan liever zeggen 120fps ivm 120hz tvs die er nu zijn. 240fps tvs zijn er niet. En een 240hz 4k hdr monitor is denk niet echt betaalbaar..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Caayn schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:56:
Over opslag gesproken, vraag mij af waar de extra M.2 slot voor de NVME ssd zit. Vermoed aan de onderzijde achter een klepje.
Is het 100% zeker dan dat er een extra M2 slot komt dan?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Paprika schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:57:
[...]

Hoe wil je USB C aansluitingen vergelijken om het formaat te bepalen van verschillende apparaten als meer dan de helft er welgeteld 0 hebben? :?
Maakt toch niet uit, geef aan dat er USB-C zit. Dit plaatje kan je op meerdere manieren interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:12
[Afbeelding]

Deze foto heeft het design voor mij volledig verpest, veel te dik en te groot.
Deze zal in een kastje verdwijnen in een hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
AppleFan2007 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:00:
[...]

Deze foto heeft het design voor mij volledig verpest, veel te dik en te groot.
Deze zal in een kastje verdwijnen in een hoekje.
see what you did there :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
v8power67 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:59:
Alles wijste erop dat de huidige staat van gt7 gewoon gt sport update is. Denk dat de game nog niet klaar is en dat ze nog met grotendeels gt sport engine draaien. Lijkt ook op de gt sport physics te draaien. Hebben gewoon wat features erin gezet als hogere kwaliteit reflecties ( mogelijk raytraced) autos doen nu self shading en je ziet andere autos in de reflectie. Dus ik verwacht een aardige upgrade in graphics van final product. Gt sport was in begin ook matig qua graphics bij eerste beelden maar bij release een parel qua graphics.
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in.
Enne @BM :
https://www.gtplanet.net/...but-240fps-is-the-target/
Denk dat zeker met een hoge snelheid racer net als een high paced shooter hoge fps beter is. Lagere inputlag en smoother gameplay. Dus wie weet. Ik zou dan liever zeggen 120fps ivm 120hz tvs die er nu zijn. 240fps tvs zijn er niet. En een 240hz 4k hdr monitor is denk niet echt betaalbaar..
240 fps lijkt me behoorlijk nutteloos. En ook giga belastend. 120 fps lijkt mij zeer interessant. En tegen de tijd dat GT7 eindelijk uitkomt heeft iedereen vast wel zo'n toestel thuis staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Raem schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:57:
[...]

[Afbeelding]
Correct. Maar je hebt de voet toch altijd nodig voor zowel het verticaal als het horizontaal plaatsen? Afgaande op de beelden die Sony heeft getoond.

Het is uiteraard loze ruimte en buiten stabiliteit zal het niks toevoegen (of je moet de voet mooi vinden) maar iets wat het geheel groter maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Recon24 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:00:
[...]

Maakt toch niet uit, geef aan dat er USB-C zit. Dit plaatje kan je op meerdere manieren interpreteren.
Jij schijnbaar wel ja. De rest de opzet wel te begrijpen en voor de meerderheid zou het dus heel verwarrend werken om USB C poorten aan te gaan geven en dan te stellen dat een USB A en USB C aansluiting op elkaar zijn uitgelijnd in afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10 12:34
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:57:

Opzich heel sterk dat ze zo'n focus hadden op de playstation studio games. Je kan wel een nieuwe COD en Fifa laten zien. Maar dat is makkelijk scoren. Het hele GTA gebeuren had daarom voor mij niet gehoeven, maar een goeie band met Rockstar is wel goud waard.
Maar ze lieten toch juist NBA2K21 zien? Die is in de VS een stuk groter dan FIFA.
Verder idd fijn al de PSG-games!
ReVision. schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:00:
[...]

Ja dat is 100% zeker

[ Voor 17% gewijzigd door Steven030 op 12-06-2020 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Gisteren een prima show gezien, maar ik moet wel toegeven dat ik ook weer niet niet helemaal weggeblazen ben. Wellicht waren mijn verwachtingen vooraf toch net iets te hoog en we moeten er ook rekening mee houden dat Sony de komende maanden vast nog meer gaat laten zien, maar toch.

Het begon heel interessant (het logo van Rockstar, waarbij ik meteen hoopte iets nieuws van ze te zien), maar die interesse was ook vrijwel meteen vervlogen toen het om GTA V bleek te gaan. Vanuit een zakelijk standpunt snap ik het maar al te best; het is en blijft het meest succesvolle entertainment product aller tijden en het verkoopt nog steeds als een malle. Alleen om een dergelijke show op zo'n manier te openen... Ook het middenstuk duurde mij te lang met teveel (indie) titels die mij niet aanspraken.

Wat ik ook een minder puntje vond is dat we niet al te veel gameplay hebben gezien. Van titels als Demon's Souls Remake, HZD2 en Spider-man had ik toch graag wel iets van gameplay willen zien. Dus dat had wat mij betreft wel beter gekund.

De show had wat mij betreft top kunnen zijn als we dus van een aantal titels nog net iets meer gameplay hadden gezien en als we bijvoorbeeld nog iets nieuws hadden gezien van Sony Santa Monica of een nieuwe IP van Naughty Dog. Of dat er daadwerkelijk begonnen was met een nieuwe game van Rockstar. Dat was net het extraatje geweest om de show naar een, in mijn optiek, nog hoger niveau te tillen.

Op deze paar punten na ben ik verder wel positief eigenlijk en vooral de volgende titels sprongen er voor mij uit:

- Spider-man: Miles Morales (waarvan ik verwacht dat het een soort Lost Legacy gaat zijn)
- Ratchet & Clank: Rift Apart (deze Ratchet & Clank zag er echt top uit)
- GT7/GT Sport (misschien dat ik toch weer eens aan Gran Turismo ga)
- Demon's Souls Remake (hier kijk ik echt heel erg naar uit)
- Horizon: Forbidden West (dit gaat echt een knaller worden verwacht ik en ik zat er ook al volledig in door de sfeer van de trailer)
- Kena: Bridge of Spirits (vond ik er echt heel sfeervol en leuk uitzien, een titel om in de gaten te houden)
- Little Devil Inside (voor deze titel geldt hetzelfde als voor Kena).
- Project Athia (we weten er nog weinig van af, maar het zag er wel tof uit en mijn interesse is zeker gewekt)

En dan waren er nog titels als Returnal, Pragmata en Resident Evil 8 die opzich niet verkeerd zijn, maar waarvan ik de kans klein acht dat ik ze ga spelen. Maar wellicht dat ik door meer beelden en gameplay van die titels in de toekomst nog van mening ga veranderen. Overigens deed Little Devil Inside me enigszins denken aan Inside. Weet hier iemand trouwens waar die studio (Playdead) aan werkt? Limbo en Inside waren wat mij betreft echt pareltjes namelijk.

En als laatste dan de console zelf die nog getoond werd natuurlijk. Had het eigenlijk niet verwacht, dus dat was wel een (soort van) aangename verrassing. Ik kan niet zeggen dat ik hem mooi vind en het lijkt ook wel echt een bakbeest te gaan worden. Ik moet heel eerlijk zeggen dat een uiterlijk zoals de Xbox One S (in het zwart) mij qua uiterlijk het meest aanspreekt. Een klein en strak apparaatje. Wat dat betreft spreekt het uiterlijk van de OG PS4 mij ook veel meer aan dan het uiterlijk van de PS5. En ik snap dat ze vanwege koeling en dergelijke niet zo'n kleine console kunnen bouwen, maar dat neemt niet weg dat ik het uiterlijk waar ze nu voor gekozen hebben niet bijster geslaagd vind. Wellicht dat ik er in de loop van de tijd nog wel aan wen of dat ik mijn mening bijstel zodra ik hem in het echt zie. Maar dat zullen we moeten afwachten.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Rossi46 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:01:
[...]

240 fps lijkt me behoorlijk nutteloos. En ook giga belastend. 120 fps lijkt mij zeer interessant. En tegen de tijd dat GT7 eindelijk uitkomt heeft iedereen vast wel zo'n toestel thuis staan ;)
Gt sport komt uit 2017 en alle assets waren al toekomst gericht. Ik verwacht dat gt7 binnen eerste jaar van release ps5 te koop is. De ps3 was gewoon lastig voor pd en wat hun wouden realiseren, dus vandaar de langere wachttijd. Maar nu zie ik dat niet gebeuren. Denk dat 2021 realistisch is voor gt7. Verwacht dan ook geen bakken content zoals gt5 en gt6 dat had. Maar meer op kwaliteit gericht ipv kwantiteit.

Edit gt6 is van 2013 toen ps4 al gelaunched is. En gt sport is uit 2017. Dus een 2020 bij launch ps5 of 2021 launch is volkomen realistisch.

[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 12-06-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:50
Hoop wel dat ze de PS5 in verschillende kleuren gaan brengen want dat wit steekt zo ontzettend af tegen al het meubilair wat ik thuis heb staan.

Mijn Highlights

RE8
Demon's Souls remake
Horizon 2
Spider-Man

Denk dat we het dan wel gehad hebben. Hopelijk nog een leuk prijskaartje eraan vast en dan zou het wellicht de eerste console zijn die ik koop op release.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-10 18:56
v8power67 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:05:
[...]

Gt sport komt uit 2017 en alle assets waren al toekomst gericht. Ik verwacht dat gt7 binnen eerste jaar van release ps5 te koop is. De ps3 was gewoon lastig voor pd en wat hun wouden realiseren, dus vandaar de langere wachttijd. Maar nu zie ik dat niet gebeuren. Denk dat 2021 realistisch is voor gt7. Verwacht dan ook geen bakken content zoals gt5 en gt6 dat had. Maar meer op kwaliteit gericht ipv kwantiteit.
Vorig jaar heeft Sony een 8K tv geshowed met GT Sport als demo. De game is dus inderdaad op de toekomst gericht en je kunt heel veel van GT Sport zo overzetten naar GT 7. Met de huidige content heb je al zeker een halve GT7. Dus als ze Yamauchi wat peper in zijn dinges duwen moet eind 2021 gewoon haalbaar zijn. Maar het blijft PD....

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
v8power67 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:05:
[...]

Dat lijkt mij eerlijk gezegd een beetje onverstandig. GT Sport werd al niet echt door iedereen begrepen. Als ze dan nu GT7 uit gaan brengen met veel minder auto's dan in GT5/GT6, dan gaat dat de volgende teleurstelling worden.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind GT Sport geweldig (in z'n soort) en het ziet er daar al prachtig uit. Als ze dat als basis gebruiken lijkt mij dat meer dan prima. Maar ik verwacht dan wel een echte GT game, met dus veel auto's die ik kan verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Blijkbaar is Spiderman geen nieuwe game.
Maar een remaster? met DLC

nieuws: Spider-Man: Miles Morales is PS5-remaster en uitbreiding van Spider-M...

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

nieuws: Spider-Man: Miles Morales is PS5-remaster en uitbreiding van Spider-M...

-O-

Ik koop hem sowieso wel, omdat het gewoon heerlijk is om te slingeren.
Maar wel een beetje balen dat het niet een volledig nieuw deel is.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
We weten nu wel wie de nieuwe generatie console wars heeft gewonnen. Niet Microsoft en ook niet Sony, maar Ikea. Die gaan een boel kastjes verkopen om deze 2 units kwijt te komen. Ik vind de Xbox ook maar een fors apparaat en beide zijn niet bepaald pareltjes waar je woonkamer mooier van zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Lekker Ventje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:09:
[...]

Vorig jaar heeft Sony een 8K tv geshowed met GT Sport als demo. De game is dus inderdaad op de toekomst gericht en je kunt heel veel van GT Sport zo overzetten naar GT 7. Met de huidige content heb je al zeker een halve GT7. Dus als ze Yamauchi wat peper in zijn dinges duwen moet eind 2021 gewoon haalbaar zijn. Maar het blijft PD....
Zie mn edit. Gt6 is uit 2013. En binnen 4 jaar hadden ze een compleet nieuw spel met nieuwe assets en nieuwe engine gebouwd. Dus dan is een 2020 ps5 launch of 2021 release echt niet onmogelijk. Zolas je zegt gt sport heeft al 334 autos ;
https://gran-turismo.fand...an_Turismo_Sport/Car_List
En en hoop banen en layouts. Dus ze zijn al sinds begin van jaar terug geschaald qua support van gt sport dus zijn echt vol in gt7 gedoken.
Dus ik zie het positief in. Ik haal hem sowieso veste console racer met gemak voor mij persoonlijk. Mijn game of the generation is gt sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Steven030 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:04:
[...]

Maar ze lieten toch juist NBA2K21 zien? Die is in de VS een stuk groter dan FIFA.
Verder idd fijn al de PSG-games!
Tja NBA is echt zo'n game waar ik helemaal nix mee kan. Dus voor het gemak maar even overgeslagen. Ze hebben niet uitsluitend exclusives getoond, maar wel genoeg. Daarnaast heeft de PS4 zeker overtuigd qua aanbod in games. En dan moet TLOU2 en GoT nog komen :o

Teveel focus op backwards compatibility en multiplatform titels doe vooral om te verbloemen dat je weinig nieuws te bieden hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Paprika schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:13:
We weten nu wel wie de nieuwe generatie console wars heeft gewonnen. Niet Microsoft en ook niet Sony, maar Ikea. Die gaan een boel kastjes verkopen om deze 2 units kwijt te komen. Ik vind de Xbox ook maar een fors apparaat en beide zijn niet bepaald pareltjes waar je woonkamer mooier van zal worden.
IKEA producten ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:53
Dit past prima bij de Ikea. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Hahaha. _/-\o_ :D

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Recon24 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:00:
[...]

Ik heb de afbeelding voor je aangepast :) Heb alle andere connectoren en zaken aan de voorzijde maar even gelaten voor wat het is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9gyL0YaX_DPArz3iV-lyOUqIz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iXvia8xzGTnRdhT5Pz5mOwzK.png?f=fotoalbum_large
ReVision. schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:00:
[...]

Jup. Bevestigd door Digital Foundry
Expandable Storage - NVMe SSD Slot
https://www.eurogamer.net...ver-sonys-next-gen-vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verbaasd mij een beetje dat mensen dachten dat dit Spiderman 2 was eigenlijk. Kreeg dat op whatsapp ook wel bijvoorbeeld.

Terwijl het voor mij juist heel duidelijk was dat dit om DLC en een PS5 versie ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:18
Hoe lelijk ook, ik zou nooit het design leidend laten zijn voor de aanschaf. Ik vind wel dat Sony eigenlijk overall altijd wel de betere games heeft dan Xbox. Ook de controller ben ik meer fan van.

Eigenlijk wel leuk juist dat ze eindelijk weer een uitgesproken design neerzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Caayn schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:15:
[...]
Ik heb de afbeelding voor je aangepast :) Heb alle andere connectoren en zaken aan de voorzijde maar even gelaten voor wat het is.

[Afbeelding]
Kun je wat contrast toevoegen om het USB C slot wat beter naar voren te laten komen. Ik had hem bijna gemist en ik snapte die afbeelding al niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Rossi46 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:10:
[...]

Dat lijkt mij eerlijk gezegd een beetje onverstandig. GT Sport werd al niet echt door iedereen begrepen. Als ze dan nu GT7 uit gaan brengen met veel minder auto's dan in GT5/GT6, dan gaat dat de volgende teleurstelling worden.

Begrijp me niet verkeerd, ik vindt GT Sport geweldig (in z'n soort) en het ziet er daar al prachtig uit. Als ze dat als basis gebruiken lijkt mij dat meer dan prima. Maar ik verwacht dan wel een echte GT game, met dus veel auto's die ik kan verzamelen.
334 autos niet genoeg ? Ik verwacht voor gt 7 wel rond de 500+ autos. Is toch genoeg ? Gt5 en 6 hadden zoveel autos door veel duplicaat versies van skylines miatas enz. Dat is nu niet dus dan is 500 gewoon genoeg. En dlc kan dit in de jaren flink uitbreiden. Als ze dit zoals met gt sport gratis doen dan hebben ze echt een winner.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-10 00:27

Bullet NL

Eigen Wijs

Mijn vrouw heeft gesproken; De PS5 mag niet in het zicht staan in de woonkamer omdat ze hem spuuglelijk vind. Hij zal dus in het TV meubel moeten komen te staan, hoop dat Sony de koeling daarom echt goed in orde heeft.

Ik mag alles, maar in dit soort situaties verlies ik gewoon hier in huis.... :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 12-06-2020 12:17 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Snap ik nu goed dat er een IKEA PS5 bundel komt? :+

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Bullet NL schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:16:
Mijn vrouw heeft gesproken; De PS5 mag niet in het zicht staan in de woonkamer omdat ze hem spuuglelijk vind. Hij zal dus in het TV meubel moeten komen te staan, hoop dat Sony de koeling daarom echt goed in orde heeft.

Ik mag alles, maar in dit soort situaties verlies ik gewoon hier in huis.... :'(
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/dc891a2925bb11d5a204736802d39af5/tenor.gif?itemid=13758646

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Dat je vrouw zo'n invloed heeft lijkt me best wel heftig. Gelukkig heeft ze geen probleem met je mooie Kinect gehad. Lekker zwaaien naar dat ding zou zeggen :w

Acties:
  • +6 Henk 'm!
niet nodig

[ Voor 95% gewijzigd door BM op 12-06-2020 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:17:
Snap ik nu goed dat er een IKEA PS5 bundel komt? :+
Ja, en als je de limited launch edition koopt dan heeft ie nog speciale led verlichting om het kader waar de USB C poort gevonden kan worden. Voor het geval je die gemist had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
v8power67 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:16:
[...]

334 autos niet genoeg ? Ik verwacht voor gt 7 wel rond de 500+ autos. Is toch genoeg ? Gt5 en 6 hadden zoveel autos door veel duplicaat versies van skylines miatas enz. Dat is nu niet dus dan is 500 gewoon genoeg. En dlc kan dit in de jaren flink uitbreiden. Als ze dit zoals met gt sport gratis doen dan hebben ze echt een winner.
Dus er zitten momenteel 334 auto's in GT Sport? Dat is meer dan ik dacht (speel het al een tijdje niet meer). Maar het meerendeel hiervan is denk ik GT4/GT3/GT2/etc auto's? Dat terwijl GT nou juist groot is geworden door het gigantische aanbod aan 'straat' auto's.

Naja, we zullen zien. Allang tof dat er een GT7 komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 10:08
hoop dat Sony de koeling daarom echt goed in orde heeft.
Bij het zien van het ontwerp werd ik daar sowieso wel nieuwsgierig naar. Microsoft heeft bewust voor hun tube ontwerp gekozen vanwege koeling. De hardware in de PS5 is niet heel erg anders en dus zal koeling toch ook niet veel andere eisen hebben. Daarom is het wel interessant om te gaan zien hoe Sony het dan opgelost heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:18:
[...]

Dat je vrouw zo'n invloed heeft lijkt me best wel heftig. Gelukkig heeft ze geen probleem met je mooie Kinect gehad. Lekker zwaaien naar dat ding zou zeggen :w
Hier hetzelfde hoor. Zij bepaalt voor een groot gedeelte het interieur. En dat is maar goed ook, want ik heb daar weinig talent voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Rossi46 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:20:
[...]

Dus er zitten momenteel 334 auto's in GT Sport? Dat is meer dan ik dacht (speel het al een tijdje niet meer). Maar het meerendeel hiervan is denk ik GT4/GT3/GT2/etc auto's? Dat terwijl GT nou juist groot is geworden door het gigantische aanbod aan 'straat' auto's.

Naja, we zullen zien. Allang tof dat er een GT7 komt :)
https://gran-turismo.fand...an_Turismo_Sport/Car_List
Kijk zelf maar dit is als goed is huidige lijst. Idd veel race autos maar dat is logisch ivm fia licentie van gt sport. En in de nieuwe trailer zijn al paar nieuwe Porsches gespot. Oude 917 en een 911 gt1 enz.

https://www.gtplanet.net/...7-master-car-list.394392/
Hier een lijst met wat al gespot is in de trailer.
Nieuw zijn bv;
Carrera GT 2003
911 GT1 Strassenversion 1997
917K 1970
Murcielago LP640 2009
Mono 2011

[ Voor 14% gewijzigd door v8power67 op 12-06-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oguzhan58
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-09 02:34
Het is ook bevestigd in de Road to PS5 video die ze een tijdje terug hadden online gezet. Daarin vertelt Mark Cerny dus hoe de SSD werkt en wat voor aangepaste hardware ze gemaakt hebben om het zo snel te krijgen en daarbij dus ook dat deze aangepaste hardware ook bedoeld is voor de m.2 uitbreiding.

Daarbij werd wel gezegd dat je moest wachten met het aanschaffen van een m.2 totdat ze online hadden gezet wat ze aanraden, ivm met snelheden en andere aspecten die ze intern testen en dus valideren voor gebruik.

Hier link naar video en moment dat hij het heeft over de m2 uitbreiding. YouTube: The Road to PS5

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter

Tijd voor een andere vrouw :9

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:24:
[...]

Weet je hoeveel consoles en games je kunt kopen voor dat bedrag?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-10 00:27

Bullet NL

Eigen Wijs

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:20:
[...]

Bij het zien van het ontwerp werd ik daar sowieso wel nieuwsgierig naar. Microsoft heeft bewust voor hun tube ontwerp gekozen vanwege koeling. De hardware in de PS5 is niet heel erg anders en dus zal koeling toch ook niet veel andere eisen hebben. Daarom is het wel interessant om te gaan zien hoe Sony het dan opgelost heeft.
Yup, ik ben inderdaad benieuwd hoe ze technisch zaken hebben opgelost.
Even er van uitgaande dat de hardware tussen beide merken overeenkomstig is, zal de warmte productie ook niet heel veel verschillen. In de computerwereld is het zo dat een grote ventilator minder toeren hoeft te maken om de zelfde hoeveelheid lucht af te voeren in vergelijking met een kleinere ventilator.

Het ontwerp, ik geef meteen toe, heel veel is daar nog niet van te zeggen, lijkt iig op een andere benadering qua koeling dan dat Microsoft het doet.

Ik ben dus echt benieuwd naar de koeling van de PS5, met name omdat hij nu al is veroordeeld om in een kastje zijn werk te doen.

Kastje is aan de achterkant overigens open, dus daar zal de PS5 net als z'n voorgangers zijn werk moeten doen.
Chaoss schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:24:
[...]

Tis direct duidelijk, jij kent mijn vrouw niet........

[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 12-06-2020 12:29 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Apart design, naar mijn mening niet direct lelijk maar ook geen ontwerpkeuze die ik zou doen. Hij is lekker gewaagd :D en heeft wat dat aan gaat zeker hele een lage WAF wat problematisch kan zijn voor mening mede gamer. :'( ik heb gelukkig zelf een vrouw die er geen toeter om geeft (nog). Dit zou nog wel eens anders kunnen zijn zodra die er ook echt staat... maar dan is het te laat hoor :>

In eerste instantie lichtelijk bezorgd dat hij niet kon liggen, echter tussen de beelden door gisteravond even een flits gezien wat mij persoonlijk al gerust stelde.

Het evenement zelf met gemixte gevoelens bekeken, ja ik wil hem dag 1 wel hebben (pimp factor) maar zijn er nog niet echt overtuigende games die dan ook uitkomen (vooralsnog bekend)

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paprika
  • Nu online
Gelukkig heeft Tweakers allemaal experts die alles weten van koeling, dus als we nu even een gezamenlijk mailtje sturen naar Microsoft en Sony dan kunnen ze hier nog even om advies vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft Sony nog lang niet het achterste van hun tong laten zien. Veel van wat al bevestigd is dat het er komt niks van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Segafreak83 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:10:
[...]

Hoeveel jaar hebben ze nog nodig dan? GTA5 komt al uit 2013?! Gaat nu 3 console generaties mee, schandalig..
Er is blijkbaar nog markt voor. Als het geen melkkoe zou zijn zouden ze er ook niet meer in investeren. Ik zie ook liever vandaag een GTA 6 maar Rockstar en THQ zitten in een dusdanig goede positie dat ze gewoon wat jaartjes kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
Om mezelf maar even te quoten :+
Anton.net schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:44:
Ik ga er echt van uit dat de PS5 een lelijk ding gaat zijn, maar dat pak ik er wel bij. Maakt niet zo veel uit. :P
Achteraf is het natuurlijk makkelijk praten, maar de ps5 ziet er echt precies uit zoals ik me had voorgesteld. Groot, wit, designer apparaat met wat vreemde vormen aan.

Ik vind de versie zonder disc er wel beter uitzien, zeker als je ze echt frontaal bekijkt.
Maar ik neem sowieso de versie met disc. Ik verkies (momenteel nog) physical games. En physical games zijn ook goedkoper, dus die meerprijs van de ps5 met discdrive haal ik er sowieso weer uit.
Pagina: 1 ... 64 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden