Er was in ieder geval bekend dat er 3D audio mogelijk was met de console. En dat je vanuit de controller kan voelen en horen op welke ondergrond je aan het racen bent bijvoorbeeld of de ongevingsgeluiden.TTHEEBO1 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:38:
Ik heb er juist een heel positief gevoel aan overgehouden. Veel nieuwe projecten waar ik enthousiast/nieuwsgierig van werd zoals Kena, Returnal en Project Athia, Deathloop, Solar Ash en Pragmata. Tel daar bekende namen bij op zoals HZD, R&C, Hitman en Resident Evil en mij heb je wel hoor.
Ik vind het design wel tof, maar niet echt tijdloos denk ik. Wat mij betreft zijn qua design de belangrijkste vragen hoe groot het ding is (past het in mijn TV meubel) en of de koeling goed is (PS4 pro is een ramp natuurlijk)
Verder had ik graag meer geweten over wat ze gaan doen op audio gebied, dat voegt voor mij namelijk enorm veel toe aan beleving (persoonlijk meer dan HDR of raytracing)
Het design vind ik niet je van het. Maar hij kom toch achter een deurtje te staan met deurtje open wanneer hij aan staat.
Verder denk ik dat op dit moment de hoofdmoot wordt hoe goed backwards compatible hij is. Want mijn vrouw zie ik al kijken om die reden. Dan kunnen er twee consoles uit de kast.
De Xbox bijvoorbeeld ook om die reden. Had hem bijna gekocht (PS4 en later de pro zijn al lange tijd in ons bezit).
Die Little Devil ziet er wel leuk uit. Verder eigenlijk weinig gezien wat ik boeiend vind.
Verder denk ik dat op dit moment de hoofdmoot wordt hoe goed backwards compatible hij is. Want mijn vrouw zie ik al kijken om die reden. Dan kunnen er twee consoles uit de kast.
De Xbox bijvoorbeeld ook om die reden. Had hem bijna gekocht (PS4 en later de pro zijn al lange tijd in ons bezit).
Die Little Devil ziet er wel leuk uit. Verder eigenlijk weinig gezien wat ik boeiend vind.
Ondanks dat ik ook hoop op een donkere versie vraag ik het mij af. Mensen die een PS willen kopen hem toch wel. Daarnaast brengen ze alle accesoires ook direct uit in het wit. Dan zouden ze van alles ook donkere versies moeten gaan maken. Ik twijfel er oprecht aan.Jesp_J schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:48:
Ik hoop eigenlijk dat ze net zoals bij de PS2 je de keuze hebt uit meerdere kleuren bij launch.
Waarom zouden ze dat niet doen. Qua investeringen valt het wel mee en ik denk dat het ze een hoop extra verkopen op levert.
Na al veel toffe dingen gezien te hebben vond ik deze tweet trouwens ook wel interessant:
(van Kinda Funny en senior editor bij Game Informer geweest)
Edit:
Today willl be a good hint of what’s to come for the PS5, but it’s far from their full schedule through 2021. Sony has been spending a lot of money to have a ridiculous first year for the PS5.
— Imran Khan (@imranzomg) 11 juni 2020
(van Kinda Funny en senior editor bij Game Informer geweest)
Edit:
Ja hier ook, dat geld geef ik toch wel uit en de eerste jaren gaat de prijs toch niet noemenswaardig omlaag. Dus of dat nou op het begin of een paar maanden later die paar honderd euro is. Zo geniet je er het langst van. Al zag ik er dus wel games bij die ik snel wil spelenKenny_026 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:19:
Dat ding komt hier gewoon dag 1 te staan. Het zal me eerlijk gezegd een worst wezen of er veel launch games zijn maar ik ga toch niet meer op een trage console spelen als je ook op het nieuwste van het nieuwste je games kunt doen...
[ Voor 58% gewijzigd door Sluw op 12-06-2020 09:11 ]
Viel het jullie ook op dat ze het begin/inlog scherm even lieten zien? Daar leek het veel op in ieder geval.
Welke games staan voorlopig op mijn lijst?
-Spidey (DLC?) Miles Morales - Er staat exclusive on playstation waardoor ik denk dat het ook op de ps4 zal uitkomen.Bij sommige games werd vermeld ps5 console exclusive.
-RE8
-Kena
-Little Devil Inside
-R&C
-GT7
-Project Athia
-NBA2K21
Miste wel een beetje dat echte next gen gevoel ofzo.. Zag niet perse iets waarvan ik dacht Holy Moly, dat ziet er ongekend uit! Had tech willen zien zoals de UE5 demo van paar weken terug.
Overigens lijkt het er wel op dat ze meer op PC zullen releasen, op het eind teksten vermelden als 'console' exclusive zegt mij genoeg
Welke games staan voorlopig op mijn lijst?
-Spidey (DLC?) Miles Morales - Er staat exclusive on playstation waardoor ik denk dat het ook op de ps4 zal uitkomen.Bij sommige games werd vermeld ps5 console exclusive.
-RE8
-Kena
-Little Devil Inside
-R&C
-GT7
-Project Athia
-NBA2K21
Miste wel een beetje dat echte next gen gevoel ofzo.. Zag niet perse iets waarvan ik dacht Holy Moly, dat ziet er ongekend uit! Had tech willen zien zoals de UE5 demo van paar weken terug.
Overigens lijkt het er wel op dat ze meer op PC zullen releasen, op het eind teksten vermelden als 'console' exclusive zegt mij genoeg
[ Voor 34% gewijzigd door BigF25 op 12-06-2020 09:20 ]
Kena, Project Athia en Ratchet & Clank vond ik leuke verassingen die ik in de gaten ga houden. En met HZD2 en Spider-man 2 heb ik daarnaast echt wat om naar uit te kijken. Verder was het leuk om wat beelden te zien van Multiplats als Oddworld, Pragmata, RE8 en Hitman.
Gedurende de presentatie bekroop het gevoel mij dat ze net als de XSX presentatie van vorige maand niet aan mijn verwachtingen/hype gingen voldoen, en soms leek het alsof ik naar een Switch II show aan het kijken was. Maar uiteindelijk lieten ze gelukkig de console zien!! En daarmee was ik voorgaande bijna vergeten. Niet mijn smaak en zo gedurfd dat ik wel een tijdje nodig zal hebben om eraan te wennen, maar nu weten we het tenminste!! Alleen jammer dat er nog geen prijs is zodat ik dat ding kan pre-orderen, want dat hij in huis komt was al zeker. Maar het is ook wel logisch dat ze nog even een spelletje spelen met MS omtrent de prijs.
Gedurende de presentatie bekroop het gevoel mij dat ze net als de XSX presentatie van vorige maand niet aan mijn verwachtingen/hype gingen voldoen, en soms leek het alsof ik naar een Switch II show aan het kijken was. Maar uiteindelijk lieten ze gelukkig de console zien!! En daarmee was ik voorgaande bijna vergeten. Niet mijn smaak en zo gedurfd dat ik wel een tijdje nodig zal hebben om eraan te wennen, maar nu weten we het tenminste!! Alleen jammer dat er nog geen prijs is zodat ik dat ding kan pre-orderen, want dat hij in huis komt was al zeker. Maar het is ook wel logisch dat ze nog even een spelletje spelen met MS omtrent de prijs.
Ik ben wel tevreden over wat er gisteren getoond is:
Ratchet en Spiderman zijn wel games die ik ga spelen, en Stray, Kena en Athia zagen er interessant uit.
Daarnaast verwacht ik dat grote publishers zelf wat games aan zullen kondigen voor de nieuwe consoles. Als ik straks ook nog een beetje Apex Legends of Fortnite op dat ding kan spelen rond launch, dan vermaak ik me wel. En dan komen er nog genoeg games van andere Sony Studios aan...
Wel interessant dat zoveel mensen het zo moeilijk met het design hebben. Is alles dan zo matchy-matchy bij iedereen thuis?
Edit: Nog even de 4K trailer van R&C gekeken: ziet er wel echt belachelijk goed uit
Ratchet en Spiderman zijn wel games die ik ga spelen, en Stray, Kena en Athia zagen er interessant uit.
Daarnaast verwacht ik dat grote publishers zelf wat games aan zullen kondigen voor de nieuwe consoles. Als ik straks ook nog een beetje Apex Legends of Fortnite op dat ding kan spelen rond launch, dan vermaak ik me wel. En dan komen er nog genoeg games van andere Sony Studios aan...
Wel interessant dat zoveel mensen het zo moeilijk met het design hebben. Is alles dan zo matchy-matchy bij iedereen thuis?
Edit: Nog even de 4K trailer van R&C gekeken: ziet er wel echt belachelijk goed uit
[ Voor 12% gewijzigd door nioz op 12-06-2020 09:21 ]
Kvind het eigenlijk wel iets hebben, maar dan wel in die donkere render versie..
Persoonlijk ben ik vooral fan van die controllers, zien er echt goed uit!
Als lid van de PCMR misschien eentje aanschaffen in een later stadium
Of de hele PS5, "voor de kinderen"
Persoonlijk ben ik vooral fan van die controllers, zien er echt goed uit!
Als lid van de PCMR misschien eentje aanschaffen in een later stadium
Of de hele PS5, "voor de kinderen"
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Lol dan ben je blind.giantgiantus schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:43:
[...]
Alle gamer hardware ziet er zo uit toch?! Ik mis de knipper lichtjes.
Vond het wel jammer dat er geen prijzen werden genoemd of ook maar iets over de specs.
Maar als ik het design zie met de controller zegt mijn gevoel €599-€649 🤔
Maar als ik het design zie met de controller zegt mijn gevoel €599-€649 🤔
Gisteren natuurlijk net als velen naar de PS5 presentatie gekeken. Wat mij opviel is dat er erg veel platformers zijn getoond. Niet allemaal de beste jammergenoeg. Het is wel goed om te zien dat er voor ieder wat wils is.
Ik heb wel hyped na het zien van de console. De zwart-wit combi spreekt mij eigenlijk wel aan. Ik ben benieuwd he duur de console uiteindelijk gaat zijn, maar we gaan er alvast wat centjes voor opzij leggen, zodat ik bij release (of kort na release) de console kan aanschaffen. Wordt voor mij de eerste keer dat ik een Playstation koop. Vroeger wel de PS1 en PS2 gehad, maar met PS3 en PS4 ben ik toch op de zijlijn gebleven, vanwege mijn interesse in Nintendo/PC gaming. Wel zag ik steeds meer mooie titels aan mn neus voorbij gaan en dat heb ik altijd wel jammer gevonden. Dat gaat mij niet nog een console generatie overkomen, dus met PS5 ben ik erbij
Ik heb wel hyped na het zien van de console. De zwart-wit combi spreekt mij eigenlijk wel aan. Ik ben benieuwd he duur de console uiteindelijk gaat zijn, maar we gaan er alvast wat centjes voor opzij leggen, zodat ik bij release (of kort na release) de console kan aanschaffen. Wordt voor mij de eerste keer dat ik een Playstation koop. Vroeger wel de PS1 en PS2 gehad, maar met PS3 en PS4 ben ik toch op de zijlijn gebleven, vanwege mijn interesse in Nintendo/PC gaming. Wel zag ik steeds meer mooie titels aan mn neus voorbij gaan en dat heb ik altijd wel jammer gevonden. Dat gaat mij niet nog een console generatie overkomen, dus met PS5 ben ik erbij
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
weet iemand of die headphone jack nog op de controller zit? imo de beste feature van de PS4
This is the Way.
Bensimpel
Positieve meneer
Ja die zit erin, met mic.NoTimeRemains schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:25:
weet iemand of die headphone jack nog op de controller zit? imo de beste feature van de PS4
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik wil vooral een PS5 op release zodat ik wat kan inhalen. (Had de PS4 vlak voor HZD weg gedaan)
Moet iig deze games nog spelen:
- Horizon Zero Dawn 1
- God of War
- Shadow of the Colossus
- The Last of Us 2
Van wat ik bij de stream gezien heb heeft dit mijn interesse gewekt:
- Demon's Souls
- Horizon Zero Dawn 2
- Kena
- Ratchet & Clank
- Little Devil Inside
- Solar Ash
- Godfall
Het design viel me wat tegen. Echter hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik het begin te liken
Good times ahead!
Moet iig deze games nog spelen:
- Horizon Zero Dawn 1
- God of War
- Shadow of the Colossus
- The Last of Us 2
Van wat ik bij de stream gezien heb heeft dit mijn interesse gewekt:
- Demon's Souls
- Horizon Zero Dawn 2
- Kena
- Ratchet & Clank
- Little Devil Inside
- Solar Ash
- Godfall
Het design viel me wat tegen. Echter hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik het begin te liken
Good times ahead!
[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 12-06-2020 09:41 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Is er dan ergens een complete release list?Valandil schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:17:
Dat ik de PS5 zou kopen, dat stond al vast.
Alleen nu met alle games die ik gezien heb, heb ik niet gelijk de behoefte om hem al vanaf de eerste minuut na lancering in huis te willen hebben. Vooralsnog geen games die ik perse moet hebben.
Horizon zag er tof uit, maar komt niet dit jaar.
Spiderman op de PS4 was echt een gaaf spel, verwacht op de de PS5 niet anders.
Maar om nu direct te pre-orderen..... nehh
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
De zwart-wit combi spreekt mij ook zeker aan, heeft wel iets bijzonders naast al het zwart van mijn apparaten. Ik ga deze op release kopen, mits de backwards compatibility er in zit. Ik bewaar The Last of Us II, eventueel Ghosts of Tsushima en een re-run van God of War en Horizon Zero Dawn liever voor op de PS5, zijn de nieuwe games na een aantal maandjes ook weer goedkoper.Zeror schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:23:
Gisteren natuurlijk net als velen naar de PS5 presentatie gekeken. Wat mij opviel is dat er erg veel platformers zijn getoond. Niet allemaal de beste jammergenoeg. Het is wel goed om te zien dat er voor ieder wat wils is.
Ik hoop, ook voor jou, dat de BC goed is, dan heb je in één klap een megagroot aanbod van (goede) games die je dus de afgelopen jaren hebt gemist!
PSN: Redrafted
Ding is groot! Zag een berekening op het aantal pixels voorbijkomen voor de hoogte.
556 pixels hoog
Usb poort 19 pixels, usb poort is ong 12 mm
556/19x12= 351 mm hoog! Maar eens een meetlint opzoeken maar ben bang dat het niet in mijn meubel gaat passen.
Edit: nope meubelvakje is maar 34 cm hoog...
556 pixels hoog
Usb poort 19 pixels, usb poort is ong 12 mm
556/19x12= 351 mm hoog! Maar eens een meetlint opzoeken maar ben bang dat het niet in mijn meubel gaat passen.
Edit: nope meubelvakje is maar 34 cm hoog...
[ Voor 8% gewijzigd door OzzieMann op 12-06-2020 09:38 ]
https://untappd.com/user/OzzBier
Verwijderd
Ja.NoTimeRemains schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:25:
Dat was een uitgebreide reveal, al viel ze voor mij persoonlijk nogal tegen: bijna geen gameplay gezien, geen grote fan van het design van de console. Mijn eigen highlights (Little Devil Inside bvb) releasen bijna allemaal ook op PC of andere platformen. Sony heeft in de buidel getast voor timed exclusives, een soort exclusiviteit waar ik eigenlijk gewoon geen fan van ben onafhankelijk van het platform.
Het feit dat er een digital-only edition komt zegt ook veel: dit laat Sony toe om de digital ed. goedkoper in de markt te zetten qua prijspsychologie dankzij de marges op digitale games. Ik gok zelf dat men deze gaat prijzen tussen de €449-499, terwijl ik voor de 'gewone' PS5 een prijs van minstens €529~599 verwacht. Duidelijk is in ieder geval dat Sony de transitie naar digital verder in de hand speelt.
Even de info van de line-up van gisteren beter op een rijtje zetten:
Exclusief voor Sony
(bij de platformen heb ik enkel de bevestigde platformen genoteerd, maar ga er maar van uit dat de meeste van deze games uiteindelijk naar alle mogelijke platformen komen)
Anyway, voor mij wordt dit waarschijnlijk pas een aanschaf na 2021.
Het feit dat er een digital-only edition komt zegt ook veel: dit laat Sony toe om de digital ed. goedkoper in de markt te zetten qua prijspsychologie dankzij de marges op digitale games. Ik gok zelf dat men deze gaat prijzen tussen de €449-499, terwijl ik voor de 'gewone' PS5 een prijs van minstens €529~599 verwacht. Duidelijk is in ieder geval dat Sony de transitie naar digital verder in de hand speelt.
Even de info van de line-up van gisteren beter op een rijtje zetten:
Exclusief voor Sony
- Sack Boy: A Big Adventure (PS5; Q4 2020)
- Spiderman (PS5; Q4 2020)
- Astro's Playroom (PS5, Q4 2020, inbegrepen bij PS5)
- GT 7 (PS5; ?)
- Ratchet and Clank (PS5; ?)
- Returnal (PS5; ?)
- Horizon: Forbidden West (PS5; ?)
- Demon Souls (PS5; ?)
- Destruction Allstars (PS5; ?)
(bij de platformen heb ik enkel de bevestigde platformen genoteerd, maar ga er maar van uit dat de meeste van deze games uiteindelijk naar alle mogelijke platformen komen)
- Deathloop (PS5/PC/Series X; Q4 2020)
- JETT: The Far Shore (PS5/PS4/PC; Q4 2020)
- Godfall (PS5/PC; Q4 2020)
- Kena: Bridge of Spirits (PS5/PS4/PC; Q4 2020)
- Stray (PS5/PS4/PC; 2021)
- Ghostwire: Tokyo (PS5/PC; 2021)
- Bugsnax (PS5/PC; 2021)
- Solar Ash (PS5/PS4/PC; 2021)
- Goodbye Volcano High (PS5/PS4/PC; 2021)
- Little Devil Inside (PS4/PS5/PC; ?)
- Oddworld Soulstorm (PS5/PS4/PC; ?)
- Project Atia (PS5/PC;?)
- NBA 2K21 (Fall 2020)
- Hitman 3 (PS5/PS4/Series X/X1/PC; januari 2021)
- RE ViIIage (PS5/Series X/PC; FY 2021)
- GTA V/Online (2021)
- Pragmata (PS5/Series X/PC; 2022)
Anyway, voor mij wordt dit waarschijnlijk pas een aanschaf na 2021.
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 14-06-2020 09:43 . Reden: Fixed sack boy/ astro's playroom mixup ]
Snap je zin niet, gamedevs renders van de ps5..Basekid schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:42:
Hm er wordt hier en daar gezegd dat de gamedevs renders waren van de PS5? Wat denken jullie?
Wat is dat gedoe om gta5 nou eigenlijk?
Iedereen wilde bc, nu geven ze aan dat gta5 dus bc is en dan is iedereen er opeens klaar mee.
Of heb ik iets gemist aan het gta5 verhaal? Ik vind GTA sowieso niet veel aan maar ik volg het nu ff niet meer geloof ik.
Of moet je gta5 opnieuw aanschaffen ofzo voor de ps5, was me niet duidelijk.
Iedereen wilde bc, nu geven ze aan dat gta5 dus bc is en dan is iedereen er opeens klaar mee.
Of heb ik iets gemist aan het gta5 verhaal? Ik vind GTA sowieso niet veel aan maar ik volg het nu ff niet meer geloof ik.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Tijdens een aantal reveals zag je een game developer een kort praatje geven over de game die ze toonden. Sommige mensen zeggen/denken dat dat geen camerabeelden waren, maar (digitale) characters die door de PS5 werden gerendered.BigF25 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:44:
[...]
Snap je zin niet, gamedevs renders van de ps5..
Nope, krijg je gratis met PS plus bij de launch in 2021.Flagg schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:46:
En nu is die ook "enhanced en expanded". Dus het is niet eens echt BC, maar daadwerkelijk uitgebreid.
Waarom iedereen boos is, is omdat iedereen met smacht op GTA 6 aan het wachten is, en dan krijg je ineens een "enhanced and expanded" GTA 5. Again....
Niet dat ik het niet ga spelen, maar toen ik GTA 5 gelijk aan het begin van de stream zag, had ik echt gehoopt dat ze GTA 6 gingen aankondigen. Helaas.
Wat een flauwekul, dat waren gewoon camerabeelden. Ziet toch iedereen.Basekid schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:46:
[...]
Tijdens een aantal reveals zag je een game developer een kort praatje geven over de game die ze toonden. Sommige mensen zeggen/denken dat dat geen camerabeelden waren, maar (digitale) characters die door de PS5 werden gerendered.
Het is vooral dat GTA V op de ps3 was uitgekomen. Dezelfde game is op de ps4 uitgekomen en nu op de ps5. Daarnaast begonnen ze de presentatie met dat, dus kreeg je GTA V te zien bij een event bedoeld voor next gen gaming, terwijl de game al 2 generaties oud is.Flagg schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:46:
In principe niks mis mee, denk vooral dat ze dit gedaan hebben om hun band met rockstar naar voren te brengen. Rockstar heeft op dit moment geen nieuwe games in aankomst die ze nu konden laten zien, dus maar dan maar gratis ingame items voor de game die nog heel erg actief is. Ik ben vooral benieuwd naar wat dit gaat betekenen voor toekomstige rockstar games.
Rockstar games waren meestal al console exclusive voor minimaal een jaar, dus dit zou kunnen betekeken dat ze zelfs ps exclusive kunnen worden. We zullen het zien.
De vraag is waar die 'free' voor staat, dat is wel een discussiepunt, volgens mij moest je GTA ook van PS3->PS4 opnieuw kopen (met migration optie), zou me niets verbazen dit ook te moeten bij de volgende versie. Deze is trouwens niet BC, maar wordt gewoon een 'nieuwe' release van de game.Flagg schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:46:
Enige wat mij aan die game boeit, kan het de walhalla van laadtijden halen, of blijft het zo
Technisch gezien niet, uitgaande dat XSX inderdaad alle XBO games kan draaien, draait de 'current gen' GTA5 ook gewoon op de XSX, ondanks dan PS5 een exclusieve voor 'next gen' heeft, en waarom anders zouden ze expliciet die 3 maanden noemen, dat is dan onlogisch.Oguzhan58 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:51:
Rockstar games waren meestal al console exclusive voor minimaal een jaar, dus dit zou kunnen betekeken dat ze zelfs ps exclusive kunnen worden. We zullen het zien.
[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 12-06-2020 09:56 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hmm nu je het zegt, ik had minder rimpels toen de PS4 aangekondigd werd.Basekid schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:46:
[...]
Tijdens een aantal reveals zag je een game developer een kort praatje geven over de game die ze toonden. Sommige mensen zeggen/denken dat dat geen camerabeelden waren, maar (digitale) characters die door de PS5 werden gerendered.
Nu veel meer, ik lijk wel meer detail te hebben.
OMG, ik word gerenderd door de ps5!!!! *Runs around screaming*
Okay... Het zou wel grappig zijn overigens maar ik behandel het nog maar even als een brainfart van vreemde gamers.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Bensimpel
Positieve meneer
Maakt mij niet uit hoeveel de PS5 (Met optische drive), gaat kosten. Zodra die in de pre order staat, koop ik hem 
Games bij Launch zien er top uit, waarom nog GTA 5 uitmelken?
GT7, ja vet! Hoop dat auto's er nog mooier uitzien, echt top.
Ratched en Clank zag er echt mooi uit,
Games bij Launch zien er top uit, waarom nog GTA 5 uitmelken?
GT7, ja vet! Hoop dat auto's er nog mooier uitzien, echt top.
Ratched en Clank zag er echt mooi uit,
😆 - Denk ook eens om ;)
Voor mij is dat gedoe niet tegen Sony hoor, maar meer tegen Rockstar. Ik ben gewoon wel klaar met die PS3/X360 titel. Ik wil GTA6Flagg schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:46:

Dit. Mensen kopen een telefoon voor een prijs van > 1000 euro, en dat elke 2 jaar. Een console die minimaal 5 jaar mee zou moeten gaan voor ongeveer de helft of iets hoger (wellicht), gaat bij mij er gewoon komen.Bensimpel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:53:
Maakt mij niet uit hoeveel de PS5 (Met optische drive), gaat kosten. Zodra die in de pre order staat, koop ik hem
Games die voor mij een insta-buy zijn:
- Horizon 2
- Ratchet and Clank
Ik denk (en hoop) dat H2 de lunchgame (bundle game) wordt voor de PS5 zoals dit het geval was met Killzone bij de PS4 (ook Guerrilla).
Maarja, aan de andere kant zullen er legio mensen (jongelui die nu 'oud genoeg' zijn?) zijn die de PS3->4 GTA niet hebben meegemaakt.. en misschien pas net GTAV spelen.
En voor hun is het nu natuurlijk ontzettend vet, net zoals dat het voor ons vet was om de upgrade naar de 4 te krijgen..
Kijk, dat wij al van die ouwe lallen zijn die nu 3 gens GTA5 meemaken, kunnen zij niets aan doen
En het is natuurlijk een fantastische cash-cow.. hopen dat veel van het geld gaat naar het ontwikkelen van nieuwe GTA's enzo
En voor hun is het nu natuurlijk ontzettend vet, net zoals dat het voor ons vet was om de upgrade naar de 4 te krijgen..
Kijk, dat wij al van die ouwe lallen zijn die nu 3 gens GTA5 meemaken, kunnen zij niets aan doen
En het is natuurlijk een fantastische cash-cow.. hopen dat veel van het geld gaat naar het ontwikkelen van nieuwe GTA's enzo
Mja, gewoon het feit dat een game die oorspronkelijk begon op de PS3, uitgemolken wordt tot generaties later. Dat is gewoon puur uitmelken.Steven030 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:55:
[...]
Voor mij is dat gedoe niet tegen Sony hoor, maar meer tegen Rockstar. Ik ben gewoon wel klaar met die PS3/X360 titel. Ik wil GTA6
Ze begonnen met die timeline. Is dit een hint naar backwards compatibility?
Verder was het een prima presentatie. Ik had het idee dat de de personen cgi waren.
Verder was het een prima presentatie. Ik had het idee dat de de personen cgi waren.
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Hebben we nou van alle sony studio's hun games gezien of zijn er een paar studios waar we gister (bewust) niks van hebben gehoord? met andere woorden, kan ik nog een topper uit de hoge hoed verwachten?
Vond er voor mij persoonlijk gister weinig soeps tussen zitten. Ik ga sowieso de ps5 halen met AC Valhalla + kena en de nieuwe ratchet and clank, maar heb geen èèn game gezien ala gow waarvan ik dacht wow tering dit is vet.
Vond er voor mij persoonlijk gister weinig soeps tussen zitten. Ik ga sowieso de ps5 halen met AC Valhalla + kena en de nieuwe ratchet and clank, maar heb geen èèn game gezien ala gow waarvan ik dacht wow tering dit is vet.
[ Voor 54% gewijzigd door Ambition88 op 12-06-2020 09:58 ]
Leuk ding, mijn huidige Pro stijgt zo'n beetje op als de laatste SpaceX raket naar het ISS...
Ik hoop dat de nieuwe PS5 minder geluid maakt

Bensimpel
Positieve meneer
Nouja, toen ik die rockstar logo zag, hoopte ik toch stiekem op een GTA 6poor Leno schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:56:
Maarja, aan de andere kant zullen er legio mensen (jongelui die nu 'oud genoeg' zijn?) zijn die de PS3->4 GTA niet hebben meegemaakt.. en misschien pas net GTAV spelen.
😆 - Denk ook eens om ;)
BC voor PS4 games is sowieso een feit. Dat was al bekend gemaakt. Maar eerdere games denk ik niet, behalve via PS Now.Desutoroiya schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:57:
Ze begonnen met die timeline. Is dit een hint naar backwards compatibility?
Lol, wie nietBensimpel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:57:
[...]
Nouja, toen ik die rockstar logo zag, hoopte ik toch stiekem op een GTA 6![]()
Ze komen sowieso nog wel met een aantal nieuwtjes de komende maanden. Je gaat niet op 1 avond alle kaarten op tafel leggen. Je wilt de hype vast houden. Dat zie je ook met die eerdere momenten:Ambition88 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:57:
Hebben we nou van alle sony studio's hun games gezien of zijn er een paar studios waar we gister (bewust) niks van hebben gehoord?
- Logo reveal
- Controller reveal
- Tech video over SSD
- Unreal Engine die draaide op de PS5 met een tech demo
- Het event van gisteren
Sony weet wel hoe ze de PS5 moeten verdelen over maanden om de hype levend te houden.
Nieuwe aangekondigde content exclusief voor de PS5 is tot nu toe nog niet mijn genre.
Denk dat ik Cyberpunk 2077, Last of Us II en FIFA21 laat wachten tot de komst van PS5.
Denk dat ik Cyberpunk 2077, Last of Us II en FIFA21 laat wachten tot de komst van PS5.
[ Voor 4% gewijzigd door VDS91 op 12-06-2020 10:00 ]
Het eerste wat ik dacht nadat dat deel geweest was: Voorlopig komt er helemaal geen GTA6.dehardstyler schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:50:
[...]
Nope, krijg je gratis met PS plus bij de launch in 2021.
En nu is die ook "enhanced en expanded". Dus het is niet eens echt BC, maar daadwerkelijk uitgebreid.
Waarom iedereen boos is, is omdat iedereen met smacht op GTA 6 aan het wachten is, en dan krijg je ineens een "enhanced and expanded" GTA 5. Again....
Niet dat ik het niet ga spelen, maar toen ik GTA 5 gelijk aan het begin van de stream zag, had ik echt gehoopt dat ze GTA 6 gingen aankondigen. Helaas.
Ik kreeg echt de indruk dat ze nog wel een aantal jaar nodig hebben om GTA6 af te ronden.
[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 12-06-2020 10:01 ]
Bensimpel
Positieve meneer
Als ze GTA 6 als eerst hadden aangekondigt voor de PS5 (Tijdelijk exclusief), dan was dit de XBOX killer geweest haha.
😆 - Denk ook eens om ;)
..wacht wat? Je krijgt Sack Boy bij een PS5?JackAvery schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:39:
Exclusief voor Sony
- Sack Boy: A Big Adventure (PS5; Q4 2020; inbegrepen met PS5)
Heeft iemand al plekjes gespot met 4K filmpjes op hogere kwaliteit dan YouTube? Ik wil naar wat detail gaan kijken, maar de helft van de tijd kijk ik naar YouTube compressie denk ik zo.
Oh shit ja, was Cyberpunk alweer vergetenVDS91 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:59:
Nieuwe aangekondigde content exclusief voor de PS5 is tot nu toe nog niet mijn genre.
Net nog even wat teruggekeken in 4K en dat zag er echt nog een stuk indrukwekkender uit dan de stream (die bij mij soms naar wat lagere res terugviel, veel verkeer?). Vooral GT7 viel me een beetje tegen in de stream maar zo in 4K met minder compressie
En Ratchet & Clank

[ Voor 4% gewijzigd door Sluw op 12-06-2020 10:06 ]
Fifa 21 komt eerder uit dan de console, dat is altijd richting sept, dus die zal eerder wel geshowed worden (en mag serieus hopen dat je die game niet 2x hoef te kopen, zoals ze onder druk ook met die andere sport games deden van EA).VDS91 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:59:
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja dat begrijp ik, maar dat is geen antwoord op mijn vraag.xoniq schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:59:
[...]
Ze komen sowieso nog wel met een aantal nieuwtjes de komende maanden. Je gaat niet op 1 avond alle kaarten op tafel leggen. Je wilt de hype vast houden. Dat zie je ook met die eerdere momenten:
- Logo reveal
- Controller reveal
- Tech video over SSD
- Unreal Engine die draaide op de PS5 met een tech demo
- Het event van gisteren
Sony weet wel hoe ze de PS5 moeten verdelen over maanden om de hype levend te houden.
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor.schumi2004 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:59:
[...]
Het eerste wat ik dacht nadat dat deel geweest was: Voorlopig komt er helemaal geen GTA6!
Laten we hopen dat "expanded" betekend dat de map grootte verdubbeld is, en dat "enhanced" betekent dat het allemaal 4K 60FPS is, met minimale laadtijden. Dan kan het nog wel eens wat worden.
En ik heb nog 200 miljoen op de rekening staan, dus in principe hoef ik er geen euro aan uit te geven. Dat verzacht de pijn iets.
Ik zat in de eerste seconden bij die introductie van Hitman 3 te bedenken wat het kon zijn, zag een rumour dat Agent van Rockstar er toch weer aan zou komen en mijn brein combineerde die 2Bensimpel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:00:
[...]
Als ze GTA 6 als eerst hadden aangekondigt voor de PS5 (Tijdelijk exclusief), dan was dit de XBOX killer geweest haha.

Bensimpel
Positieve meneer
Misschien ook Raytracing in GTA V? Dat zou wel vet zijn.dehardstyler schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:03:
[...]
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor.
Laten we hopen dat "expanded" betekend dat de map grootte verdubbeld is, en dat "enhanced" betekent dat het allemaal 4K 60FPS is, met minimale laadtijden. Dan kan het nog wel eens wat worden.
En ik heb nog 200 miljoen op de rekening staan, dus in principe hoef ik er geen euro aan uit te geven. Dat verzacht de pijn iets.
😆 - Denk ook eens om ;)
Of eindelijk single player DLC heheBensimpel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:05:
[...]
Misschien ook Raytracing in GTA V? Dat zou wel vet zijn.
Dat houdt dus in dat daar geen antwoord op is, tenzij Sony zegt: "That's it."Ambition88 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:02:
[...]
Ja dat begrijp ik, maar dat is geen antwoord op mijn vraag.
We kunnen enkel speculeren, en ik vermoed dat Sony de broodjes wel warm gaat houden.
Lol, op een gegeven moment zag ik dat er net geen 2 miljoen mensen tegelijk die stream kekenSluw schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:02:
Net nog even wat teruggekeken in 4K en dat zag er echt nog een stuk indrukwekkender uit dan de stream (die bij mij soms naar wat lagere res terugviel, veel verkeer?). Vooral GT7 viel me een beetje tegen in de stream maar zo in 4K met minder compressieEn Ratchet & Clank
Verwijderd
Bij mij viel GT7 juist meer tegen door 4k. Publiek lijkt amper veranderd (niet dat je daar uberhaupt op let tijdens racen). Pop-in te zien en zo nog wel wat dingetjes. Ik ga 'm sowieso kopen, hopelijk komt er ook nog een nieuw racestuur in dezelfde stijl als de PS5.Sluw schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:02:
Net nog even wat teruggekeken in 4K en dat zag er echt nog een stuk indrukwekkender uit dan de stream (die bij mij soms naar wat lagere res terugviel, veel verkeer?). Vooral GT7 viel me een beetje tegen in de stream maar zo in 4K met minder compressie

Ik stoor me juist heel erg aan de compressie bij GT7. De LOD op de omgeving is best wel matig te noemen, maar dat is lastig goed in te schatten op YouTube.Sluw schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:02:
Vooral GT7 viel me een beetje tegen in de stream maar zo in 4K met minder compressie
Zie bijvoorbeeld: https://i.imgur.com/Gl4OdcA.jpg
Verder vind ik het groen wel leuk gedaan, maar de rotsen zijn op het niveau van PUBG in 2016-2017.

Als je vraag is of er nog meer Sony Studio's zijn, en er nog meer games in ontwikkeling zijn, dan is het antwoord: ja. Als je vraag is of er nog meer van Sony Studio's rond launch uitkomt... dan moeten we even afwachten.Ambition88 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:02:
[...]
Ja dat begrijp ik, maar dat is geen antwoord op mijn vraag.
Ik vind het verder wel prima dat ze games niet 3 a 4 jaar van te voren al aankondigen. Wacht al jaren op Beyond good & evil 2 , schiet niet op
Ja, dat de meeste games backwards compatible gaan zijn, ben ik wel blij mee ja. Kan ik de oudere pareltjes ook meepakken.Xerox schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:29:
Ik hoop, ook voor jou, dat de BC goed is, dan heb je in één klap een megagroot aanbod van (goede) games die je dus de afgelopen jaren hebt gemist!
ot: Nieuwe tv komt er hier ook ja. Heb nog een hd-ready tv uit 2007
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
De GTAV re-re-reveal was jammer en een enorme cock tease voor GTA6 die uiteindelijk niet aangekondigd is. Maar goed. GTA Online is nog steeds enorm populair dus zo vreemd is het niet dat Rockstar GTAV (weer) opnieuw uitbrengt als native next-gen titel. Misschien dat ze nu wel met extra singleplayer content komen want GTA Online kan mij gestolen worden.
Toen ik de beelden zag dacht ik even dat wij GTAV-2 kregen maar zelfs dat niet
goed, wat is een redelijke prijs voor de ps5? Denk dat de digitale versie iets minder zal kosten dan de versie met disk drive?
Ik koop de ps5 overigens niet met de release als deze boven de 550 is!
Ik koop de ps5 overigens niet met de release als deze boven de 550 is!
[ Voor 22% gewijzigd door aaaido op 12-06-2020 10:14 ]
Verwijderd
Precies. Denk dat dit een relatief makkelijk cashgrab is grafisch gezien. Hopelijk zit het met de inhoud wel goed.Paprika schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:09:
[...]
Ik stoor me juist heel erg aan de compressie bij GT7. De LOD op de omgeving is best wel matig te noemen, maar dat is lastig goed in te schatten op YouTube.
Verder vind ik het groen wel leuk gedaan, maar de rotsen zijn op het niveau van PUBG in 2016-2017.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel een beetje ernstig dat ik meer hyped ben voor TLOU2 en GoT dan voor welk spel dan ook die we gister hebben gezien voor de PS5.
Snap ook niet zo goed waarom studio WB montreal al sinds wat oktober vorig jaar aan het teasen is, maar dan tot op heden nog steeds niks heeft aangekondigd, super irritant.
(ja wordt een cross-gen game i know)
Snap ook niet zo goed waarom studio WB montreal al sinds wat oktober vorig jaar aan het teasen is, maar dan tot op heden nog steeds niks heeft aangekondigd, super irritant.
[ Voor 45% gewijzigd door Ambition88 op 12-06-2020 10:16 ]
Ja als je er op de zelfde manier naar kijkt klopt dat wel, race games bekijk ik toch altijd wat anders. Wat ik vet vond was het detail en belichting van de auto's. De reflecties, dynamiek en de soepelheid als alles in beweging is. Erg mooi als er een aantal auto's tegelijk over die baan crossen.Paprika schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:09:
[...]
Ik stoor me juist heel erg aan de compressie bij GT7. De LOD op de omgeving is best wel matig te noemen, maar dat is lastig goed in te schatten op YouTube.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee ik bedoel niet GTA V, ik ga niet eens proberen dat exclusive te noemen voor de PS5. GTA V begint rustig te lijken op Skyrim.SinergyX schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:51:
[...]
De vraag is waar die 'free' voor staat, dat is wel een discussiepunt, volgens mij moest je GTA ook van PS3->PS4 opnieuw kopen (met migration optie), zou me niets verbazen dit ook te moeten bij de volgende versie. Deze is trouwens niet BC, maar wordt gewoon een 'nieuwe' release van de game.
Enige wat mij aan die game boeit, kan het de walhalla van laadtijden halen, of blijft het zo
[...]
Technisch gezien niet, uitgaande dat XSX inderdaad alle XBO games kan draaien, draait de 'current gen' GTA5 ook gewoon op de XSX, ondanks dan PS5 een exclusieve voor 'next gen' heeft, en waarom anders zouden ze expliciet die 3 maanden noemen, dat is dan onlogisch.
Ik bedoel de volgende Rockstar game, GTA V was het totaal niet waard om je next gen event mee te beginnen, tenzij je een punt wilt maken. En ik denk dat het dus is dat Rockstar en Playstation een deal hebben die de komende games zullen aantasten. GTA V was een aantal jaar alleen op consoles te spelen voordat het naar PC kwam. Red Dead 2 was een jaar console exclusive.
Ik denk dat het dus een deal kan zijn net als Bethesda, de games die ze hebben getoond Ghostwire: Tokyo en nog een andere zijn blijkbaar Timed console exclusivese voor de ps5. Dus ze komen wel naar de PC maar niet naar andere consoles. Dit zou dus ook het geval kunnen zijn met Rockstar, namelijk dat ze de volgende game een jaar exclusief op de ps5 aanbieden en dat PC en Xbox een jaar later uitkomen.
Ik denk niet dat Sony en MS betaald hebben voor console-exclusiviteit, maar dat Take Two dacht dat er meer geld te verdienen viel op de Console-markt. En ze bovendien de game nog moesten porten.Oguzhan58 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:20:
[...]
Nee ik bedoel niet GTA V, ik ga niet eens proberen dat exclusive te noemen voor de PS5. GTA V begint rustig te lijken op Skyrim.
Ik bedoel de volgende Rockstar game, GTA V was het totaal niet waard om je next gen event mee te beginnen, tenzij je een punt wilt maken. En ik denk dat het dus is dat Rockstar en Playstation een deal hebben die de komende games zullen aantasten. GTA V was een aantal jaar alleen op consoles te spelen voordat het naar PC kwam. Red Dead 2 was een jaar console exclusive.
Ik denk dat het dus een deal kan zijn net als Bethesda, de games die ze hebben getoond Ghostwire: Tokyo en nog een andere zijn blijkbaar Timed console exclusivese voor de ps5. Dus ze komen wel naar de PC maar niet naar andere consoles. Dit zou dus ook het geval kunnen zijn met Rockstar, namelijk dat ze de volgende game een jaar exclusief op de ps5 aanbieden en dat PC en Xbox een jaar later uitkomen.
Niets ernstigs aan.Ambition88 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:15:
Wel een beetje ernstig dat ik meer hyped ben voor TLOU2 en GoT dan voor welk spel dan ook die we gister hebben gezien voor de PS5.
Snap ook niet zo goed waarom studio WB montreal al sinds wat oktober vorig jaar aan het teasen is, maar dan tot op heden nog steeds niks heeft aangekondigd, super irritant.(ja wordt een cross-gen game i know)
Je hebt hier dan ook over TLOU II en GoT, de laatste parels van deze generatie. .
De allereerste titels voor de next gen mogen wat mij betreft niet zo hard shinen als de parels themselves
Gisteravond de fragmenten op de stream en later nog op YouTube bekeken vanaf mn pc. Toch wel even blij dat ik de tijd heb genomen om ze opnieuw te bekijken, want het geluid is toch wel een stuk leuker over de speakers in de woonkamer
Ik bedoel niet dingen als grafisch pracht en praal hè, maar gewoon rauwe games met een duister/serieus tintje.BigF25 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:27:
[...]
Niets ernstigs aan.
Je hebt hier dan ook over TLOU II en GoT, de laatste parels van deze generatie. .
De allereerste titels voor de next gen mogen wat mij betreft niet zo hard shinen als de parels themselves
Gister was het veel cartoony meuk of super vage fantasie shit, ben ik echt te oud voor aan het worden.
Komende maanden nog even afwachten dus.
Geslaagd event met een mooie mix van 1st party en kleinere 3rd party titels. Helemaal als je bedenkt dat Sony nog meer voor ons in petto heeft de komende maanden. Bij de gameplay van Ratchet & Clank had ik echt het gevoel van 'wow, dit is echt next-gen' en ook een erg mooie demonstratie van de snelle I/O van de PS5.
De rest van de 1st party games waren voornamelijk in-engine cutscenes dus ik verwacht dat die releases ook nog wat verder weg zijn maar Horizon gaat ongetwijfeld ook een show piece worden.
Dat ze de console lieten zien was toch wel een positieve verrassing. Gewaagd design, veel meer een love it or hate it kwestie dan de meer neutralere PS4 en XSX. Ik ga 100% voor de digitale versie want koop al jaren geen discs meer. Vind die versie van de console er ook iets strakker uitzien en zal neem ik aan ook wat goedkoper (50 EUR?) zijn. Veel belangrijker vind ik dat de cooling in orde is en hij hopelijk stiller zal zijn dan de PS4 Pro.
De rest van de 1st party games waren voornamelijk in-engine cutscenes dus ik verwacht dat die releases ook nog wat verder weg zijn maar Horizon gaat ongetwijfeld ook een show piece worden.
Dat ze de console lieten zien was toch wel een positieve verrassing. Gewaagd design, veel meer een love it or hate it kwestie dan de meer neutralere PS4 en XSX. Ik ga 100% voor de digitale versie want koop al jaren geen discs meer. Vind die versie van de console er ook iets strakker uitzien en zal neem ik aan ook wat goedkoper (50 EUR?) zijn. Veel belangrijker vind ik dat de cooling in orde is en hij hopelijk stiller zal zijn dan de PS4 Pro.
Even ter herinnering gran turismo sport eerste beelden waren ook niet zo mooi als bij release.
Bij pd doen ze vaak richting einde van de game nog van alles upgraden. Dus wie weet hoe eindresultaat eruit ziet. Is natuurlijk niet een zekerheid maar bij gt sport wel.
V3rder als ze serieus voor 120fps of zelfs 240fps mikken met deze graphics dan is dat een compleet ander verhaal uiteraard. Maar we weten verder totaal niks over wanneer hij komt etc.
Bij pd doen ze vaak richting einde van de game nog van alles upgraden. Dus wie weet hoe eindresultaat eruit ziet. Is natuurlijk niet een zekerheid maar bij gt sport wel.
V3rder als ze serieus voor 120fps of zelfs 240fps mikken met deze graphics dan is dat een compleet ander verhaal uiteraard. Maar we weten verder totaal niks over wanneer hij komt etc.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Nee voor console exclusiviteit niet nee, maar ik denk dat Sony nu misschien wel heeft betaald voor ps5 exclusiviteit, voor next gen games. Dat gedeelte dat het niet direct naar PC komt is een Rockstar ding inderdaad. Als bv GTA 6 1 jaar exclusief alleen op de ps5 beschikbaar was, zouden heel veel mensen daar een console voor kopen, dit is dan ook waar Sony heel goed in is.Steven030 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:23:
[...]
Ik denk niet dat Sony en MS betaald hebben voor console-exclusiviteit, maar dat Take Two dacht dat er meer geld te verdienen viel op de Console-markt. En ze bovendien de game nog moesten porten.
De autos waren in GT Sport al bijna foto realistisch vond ik en nu ik de 4K trailer heb gezien vind ik de omgeving juist best indrukwekkend. Veel rijkere omgeving en mooiere belichting. Het voelde wat minder klinisch aan als de voorgangers. Als ze er ook dynamic weather in hebben en slim gebruik maken van de snelle I/O zal het toch een mooie stap vooruit zijn. Benieuwd naar de release date want ze lieten al wel een menu zien wat er behoorlijk polished uit zag.v8power67 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:33:
Even ter herinnering gran turismo sport eerste beelden waren ook niet zo mooi als bij release.
Ik heb nog een PS4 van het eerste uur. Gekocht op de dag van de release. (niet eens de pro)vhal schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:57:
Leuk ding, mijn huidige Pro stijgt zo'n beetje op als de laatste SpaceX raket naar het ISS...Ik hoop dat de nieuwe PS5 minder geluid maakt
Echt knap dat het apparaat het nog steeds na bijna 7 jaar het prima doet.
Enige wat je inderdaad wel merkt is dat hij enorm loopt te blazen met de games vandaag de dag.
Hopelijk heeft de PS5 dat inderdaad een stuk minder. In huis worden ze er soms namelijk ook wel geïrriteerd van als ik even zit te gamen.
Heb m al op een paar legoblokjes gezet om zo ook luchtcirculatie van onderen te hebben... helpt een beetje, maar na kleine 15 minuten begint het toch wel weer. Dat zou voor mij voor nu de voornaamste reden zijn om over te stappen naar PS5. Krachtiger, backwards compatibel en dus hopelijk ook stiller.
[ Voor 18% gewijzigd door Valandil op 12-06-2020 10:39 ]
wijze woorden
Zo, the day after. Allemaal beetje bekomen?
Net nog even paar trailers op 4K teruggekeken.
- Ratchet & Clank maakte op 4K beduidend meer indruk dan ik gedacht had. Ziet er bijzonder goed uit.
- Horizon. Tja, dat zag er in de stream al geweldig uit, en dat was nu niet anders. Wel volledig CGI, dus ben erg benieuwd hoe dicht ze er met ingame gfx bij gaan komen. Verwacht deze eigenlijk niet in 2021.
- GT7. Uhm. Mja... De auto's zien er fantastisch uit, geweldige details, prima belichting. Maar er is iets aan de omgevingen waardoor ik daar echt een behoorlijk 'mweh' gevoel aan overhoud.
Maarrrr waarom zouden ze dat doen, als misschien 0,001% van de mensen gamed op een device die dat aankan? Dan zou ik als dev geloof ik toch voor 60fps met meer eyecandy gaan, daar verkoop je (imho) meer games mee
- Ratchet & Clank maakte op 4K beduidend meer indruk dan ik gedacht had. Ziet er bijzonder goed uit.
- Horizon. Tja, dat zag er in de stream al geweldig uit, en dat was nu niet anders. Wel volledig CGI, dus ben erg benieuwd hoe dicht ze er met ingame gfx bij gaan komen. Verwacht deze eigenlijk niet in 2021.
- GT7. Uhm. Mja... De auto's zien er fantastisch uit, geweldige details, prima belichting. Maar er is iets aan de omgevingen waardoor ik daar echt een behoorlijk 'mweh' gevoel aan overhoud.
Gezien de historie qua uitstel bij GT hebben ze waarschijnlijk nog wel even inderdaadv8power67 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:33:
Als dat zo is, kudosV3rder als ze serieus voor 120fps of zelfs 240fps mikken met deze graphics dan is dat een compleet ander verhaal uiteraard. Maar we weten verder totaal niks over wanneer hij komt etc.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hoewel PlayStation en GTA nauw verbonden zijn en GTA enorm groot is geworden dankzij PlayStation (vooral de PS2) zie ik niet gebeuren dat GTA6 1 jaar exclusief zal zijn op PS5. Dat zou een doodsteek zijn richting concurrentie en niet gezond zijn voor de markt. En het is niet gratis.
Was Horizon echt CGI? Het zag er imo wel in engine uit, leek meer op gewoon realtime cutscenes.BM schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:38:
[...]
Gezien de historie qua uitstel bij GT hebben ze waarschijnlijk nog wel even inderdaad
[...]
Als dat zo is, kudosMaarrrr waarom zouden ze dat doen, als misschien 0,001% van de mensen games op een device die dat aankan? Dan zou ik als dev geloof ik toch voor 60fps met meer eyecandy gaan, daar verkoop je (imho) meer games mee
Achja dat komt allemaal wel!Ambition88 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:30:
[...]
Ik bedoel niet dingen als grafisch pracht en praal hè, maar gewoon rauwe games met een duister/serieus tintje.
Gister was het veel cartoony meuk of super vage fantasie shit, ben ik echt te oud voor aan het worden.![]()
Komende maanden nog even afwachten dus.
Volgens mij was Alloy die aan het klimmen/rijden was ingame zonder HUD.Mutatie schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:41:
[...]
Was Horizon echt CGI? Het zag er imo wel in engine uit, leek meer op gewoon realtime cutscenes.
Ik hoop zelf voor VR. Ik ben heel benieuwd wanneer daar meer van getoond gaat worden.BM schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:38:
[...]
Als dat zo is, kudosMaarrrr waarom zouden ze dat doen, als misschien 0,001% van de mensen gamed op een device die dat aankan? Dan zou ik als dev geloof ik toch voor 60fps met meer eyecandy gaan, daar verkoop je (imho) meer games mee
Wat CGI betreft: ergens aan het begin van de show stond er in beeld dat alles op PS5 draaide, dus ik denk dat ze die PS3 CGI fout niet nog een keer (willen) maken
(YouTube: YouTube time stamped link naar de show)
[ Voor 7% gewijzigd door nioz op 12-06-2020 10:48 ]
Dat was het enige stuk waar ik idd twijfelde of dat niet toch in-game was.kwdtje schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:44:
[...]
Volgens mij was Alloy die aan het klimmen/rijden was ingame zonder HUD.
En CGI of in-engine cutscene, laat ik het samenvatten als: geen gameplay
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mensen plakken wel heel snel ergens CGI op, bij gebrek aan beter weten. Er zijn nog nauwelijks trailers die echt CGI zijn. Meestal gewoon in-engine en we zagen ook gewoon gameplay van Horizon.
Je moet het verschil wel gewoon weten anders ben je naar mijn mening misinformatie aan het verspreiden.BM schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:47:
[...]
Dat was het enige stuk waar ik idd twijfelde of dat niet toch in-game was.
[ Voor 49% gewijzigd door Recon24 op 12-06-2020 10:48 ]
Toen ze in het begin van de stream trouwens begonnen met de PS1 opstarttune en een korte geschiedenis hoopte ik toch even op volledige BC.
Nog meer die dit hadden?
Horizon ziet er wel echt goed uit in veel scenery beelden en daar krijg ik ook wel echt het gevoel dat YouTube het gewoon verpest, dus waar blijven de downloads of vimeo linkjes. Zie bijvoorbeeld de vogels in de verte en het versmelten van de bladeren rechts in beeld op wat verder echt wel een mooie omgeving is:
https://i.imgur.com/YzNysE5.jpg
of deze splashes:

De uitblinker:
https://i.imgur.com/VMiNvhk.jpg
Deze is wat betreft LOD juist weer wat minder:
https://i.imgur.com/e6c6C33.jpg
Ook het water vind ik hier maar zeer matig gelukt eigenlijk. Zeker het water wat de coast line raakt lijkt niet eens op water voor mij.
Deze scenes zijn dan weer heel goed gelukt:
https://i.imgur.com/0svaLuK.jpg
https://i.imgur.com/6c8fNYJ.jpg
https://i.imgur.com/zTCPtJs.jpg
https://i.imgur.com/KaZAZV4.jpg
https://i.imgur.com/mJeJcnu.jpg
https://i.imgur.com/sYohjKt.jpg
https://i.imgur.com/0u6THIy.jpg
Next-gen foilage (deze scene moet je zelf bekijken, want ieder grassprietje beweegt natuurlijk in de wind):
https://i.imgur.com/rKfxS67.jpg
Stuk betere bergen dan GT7:
https://i.imgur.com/9dwwmUl.jpg
https://i.imgur.com/8kAZoQ4.jpg
Ik denk niet dat het grafisch veel beter zal worden dan deze game, maar dat hoeft ook niet
.
https://i.imgur.com/YzNysE5.jpg
of deze splashes:

De uitblinker:
https://i.imgur.com/VMiNvhk.jpg
Deze is wat betreft LOD juist weer wat minder:
https://i.imgur.com/e6c6C33.jpg
Ook het water vind ik hier maar zeer matig gelukt eigenlijk. Zeker het water wat de coast line raakt lijkt niet eens op water voor mij.
Deze scenes zijn dan weer heel goed gelukt:
https://i.imgur.com/0svaLuK.jpg
https://i.imgur.com/6c8fNYJ.jpg
https://i.imgur.com/zTCPtJs.jpg
https://i.imgur.com/KaZAZV4.jpg
https://i.imgur.com/mJeJcnu.jpg
https://i.imgur.com/sYohjKt.jpg
https://i.imgur.com/0u6THIy.jpg
Next-gen foilage (deze scene moet je zelf bekijken, want ieder grassprietje beweegt natuurlijk in de wind):
https://i.imgur.com/rKfxS67.jpg
Stuk betere bergen dan GT7:
https://i.imgur.com/9dwwmUl.jpg
https://i.imgur.com/8kAZoQ4.jpg
Ik denk niet dat het grafisch veel beter zal worden dan deze game, maar dat hoeft ook niet

Kan het kloppen dat ik nog niemand over de release datum heb zien praten?
Ik zag in verschillende demo's Holiday 2020. Holiday season is over het algemeen van eind November tot vroeg in Januari dus. Dus nog een maandje of 5 en de vroege vogels zouden een PS5 kunnen hebben.
Of wisten we dit eigenlijk allemaal al?
Ik zag in verschillende demo's Holiday 2020. Holiday season is over het algemeen van eind November tot vroeg in Januari dus. Dus nog een maandje of 5 en de vroege vogels zouden een PS5 kunnen hebben.
Dit was inderdaad al langer bekend. We hebben buiten Holiday 2020 niks anders gehoord, behalve dat het waarschijnlijk heel gelimiteerd zal zijn hoeveel consoles er te koop zullen zijn.schumi2004 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:52:
[...]
Gezien de historie qua uitstel bij GT hebben ze waarschijnlijk nog wel even inderdaad :
[/quote]
Ik heb het gevoel dat GT7 gewoon GT Sport is en dus eigenlijk voor de PS4 is ontwikkeld en opgepoetst. Maar ja, nieuwe GT = instabuy
[...]
Gezien de historie qua uitstel bij GT hebben ze waarschijnlijk nog wel even inderdaad :
[/quote]
Ik heb het gevoel dat GT7 gewoon GT Sport is en dus eigenlijk voor de PS4 is ontwikkeld en opgepoetst. Maar ja, nieuwe GT = instabuy
Ik denk dat ze bij GT nooit Trial Mountain hadden moeten pakken, krijg namelijk het idee dat dit gewoon de originele (GT6) map is met amper 'cosmetische fixes' voor next-gen, daarom de auto goed is, maar de omgeving totaal niet.
Klopt, bij Horizon II zaten een aantal stukken in wara het 'gewoon' gameplay was, maar dan gefilmd met een ingame camera. (Zoals 'spectator mode')
Zoals het stuk waar ze aan het zwemmen en klimmen is, of over de vlaktes racet met dat beest
Zoals het stuk waar ze aan het zwemmen en klimmen is, of over de vlaktes racet met dat beest
Klopt, weinig of zelfs geen echte gameplay beelden.BM schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:47:
[...]
Dat was het enige stuk waar ik idd twijfelde of dat niet toch in-game was.
Ik heb me vergist daar, het gaat om Astro's Playroom.kaanmijo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:01:
[...]
..wacht wat? Je krijgt Sack Boy bij een PS5?
Dit wisten we alschumi2004 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:52:
[ Voor 61% gewijzigd door JackAvery op 12-06-2020 11:02 ]
Weet je dat of hoop je dat? Ik heb het ze namelijk niet horen zeggen.poor Leno schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:55:
Klopt, bij Horizon II zaten een aantal stukken in wara het 'gewoon' gameplay was, maar dan gefilmd met een ingame camera. (Zoals 'spectator mode')
Ik hoop dat het zo is hoor, echt waar, maar imho doen jullie net goed aannames als waar ik van beschuldigd werd. Mochten jullie wel een bron hebben, I stand correcte
Xbox
Dit man, dacht eerst yes, GTA 6, zo hoor je te openen, toen kregen we weer GTA 5..Caayn schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:13:
De GTAV re-re-reveal was jammer en een enorme cock tease voor GTA6 die uiteindelijk niet aangekondigd is. Maar goed. GTA Online is nog steeds enorm populair dus zo vreemd is het niet dat Rockstar GTAV (weer) opnieuw uitbrengt als native next-gen titel. Misschien dat ze nu wel met extra singleplayer content komen want GTA Online kan mij gestolen worden.

Nou niet van het design hoor.BM schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:38:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Kan het verschil wel zien tussen gameplay of ingame cutscene.BM schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:02:
[...]
Weet je dat of hoop je dat? Ik heb het ze namelijk niet horen zeggen.
Ik hoop dat het zo is hoor, echt waar, maar imho doen jullie net goed aannames als waar ik van beschuldigd werd. Mochten jullie wel een bron hebben, I stand correcte
Hoeveel jaar hebben ze nog nodig dan? GTA5 komt al uit 2013?! Gaat nu 3 console generaties mee, schandalig..schumi2004 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:59:
[...]
Het eerste wat ik dacht nadat dat deel geweest was: Voorlopig komt er helemaal geen GTA6.
Ik kreeg echt de indruk dat ze nog wel een aantal jaar nodig hebben om GTA6 af te ronden.
Dat kwam gisteren voorbij op reddit ergens.BM schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:02:
[...]
Weet je dat of hoop je dat? Ik heb het ze namelijk niet horen zeggen.
Maar afgezien daarvan, zie je overduidelijk het verschil tussen de CGI/cutscenes en de 'gewone' ingame speelwereld. (Deze beelden worden door elkaar gebruikt)
Het is voor velen vooralsnog een educated guess, maar wel gebaseerd op eerdere ervaringen.
(Voorbeeld) Als je camera bijvoorbeeld wijd naar achteren gaat om iets te laten zien, is dit gewoon de wereld waar je in speelt, niet een pre-rendered cgi cutscene.
Er was laatst (hier?) trouwens ook nog iets over Cutscenes in games die naadloos in gameplay overgaan, zodat je niet Cutscne-game-cutscene-game hebt, maar alsof het 1 geheel is.
Zal eens kijken of ik dat terug kan vinden.
Eigenlijk is het wel jammer dat hij grotendeels wit is, niet vanwege de kleur maar de gevoeligheid van UV-licht op witte kunststoffen. Zo worden LEGO steentjes geelachtig in zonlicht, is mijn witte deurtje van mijn Fractal PC ook geel en zo zijn er genoeg andere voorbeelden te vinden. Ik hoop niet dat je na 4 jaar eindigt met een pisgele PS5
Al zal het voor de gemiddelde zolderkamergamer weinig boeien, daar komt toch geen zonlicht en speelt dit probleem nauwelijks
Al zal het voor de gemiddelde zolderkamergamer weinig boeien, daar komt toch geen zonlicht en speelt dit probleem nauwelijks
Dit dus, ben bijna in staat om het op te schuren en in een mooie RAL kleur te coatenvhal schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:13:
Eigenlijk is het wel jammer dat hij grotendeels wit is, niet vanwege de kleur maar de gevoeligheid van UV-licht op witte kunststoffen. Zo worden LEGO steentjes geelachtig in zonlicht, is mijn witte deurtje van mijn Fractal PC ook geel en zo zijn er genoeg andere voorbeelden te vinden. Ik hoop niet dat je na 4 jaar eindigt met een pisgele PS5
Dit topic is gesloten.
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden