Maar als een cpu efficienter met zn cycles om kan gaan door custom op elkaar afgestemde hardware dan is er theoretisch toch minder nodig voor hetzelfde resultaat?ion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:04:
[...]
Die virtualisaties costs in performance heeft dan ook niks te maken met wat ik ter discussie wil stellen. Ik zit nu alleen clock speeds te vergelijken. RDNA1 kaarten rangen tussen 1800-200Mhz en gemiddeld 1900 en dit is uiteraard met goede koeling, want voor hogere clocks is ook hoger voltage nodig. Toen ik een 5700XT met stock koeling had, was de kaart over te klokken naar 1925Mhz ongeveer, maar die stock koeler steeg opRDNA kaarten daarentegen undervolten wel goed, ik kon de kaart op 1800Mhz draaien met veel lager voltage en dus lagere temps.
Was nog niet gepost dacht ik hier, maar Destiny 2: new light komt eind dit jaar naar PS5. Draait op 4k met 60fps. Voor zover ik weet de eerste grote AAA game die dit soort cijfers noemt voor een PS5 game.
Waarom is dit anders? Boostclocks zijn vaak gelimiteerd door powerlimits en/of thermal limits. Om als voorbeeld te nemen, mijn laptop kan GPU boosten naar 115W, maar dit is afhankeliijk van 230W system power limit en thermal limit van 74 graden.poor Leno schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:48:
[...]
Dat is een onderdeel ervan, maar het is totaal iets anders dan je boostclocks waar je t de hele tijd mee liep te vergelijken, en al helemaal met de RDNA1.
De PS5 doet in feite hetzelfde, maar dan veel efficiënter. Het blijven dus boostclocks, als er meer power nodig is voor CPU dan clockt GPU down. En als er minder CPU nodig is en meer GPU zal die meer boosten. Simpel toch.
Ja dat zeker! Mee eens. Het is waarschijnlijk efficiënter dan een XSX. Zo ver ik weet hebben die geen amd shift?Kenny_026 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 23:01:
[...]
Maar als een cpu efficienter met zn cycles om kan gaan door custom op elkaar afgestemde hardware dan is er theoretisch toch minder nodig voor hetzelfde resultaat?
[ Voor 12% gewijzigd door ion op 10-06-2020 00:42 ]
Nvm, het is dus nog niet duidelijk of beide het gebruiken, maar wel waarschijnlijkion schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 00:41:
[...]
Ja dat zeker! Mee eens. Het is waarschijnlijk efficiënter dan een XSX. Zo ver ik weet hebben die geen amd shift?
[ Voor 24% gewijzigd door Xgar op 10-06-2020 02:16 ]
Verwijderd
huh ? (check je bron nog eensXgar schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 01:38:
[...]
Als je smartshift bedoeld, die hebben zowel de Ps5 als de XSX
https://playerzdominiance...ds-smartshift-technology/
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2020 02:09 ]
Inderdaad wat te snel gelezen, het is niet bevestigd dat SXS het ook gebruikt, maar wel waarschijnlijk.
Verwijderd
Ik denk helemaal niet omdat ze fixed clocks hebbenXgar schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 02:17:
[...]
Inderdaad wat te snel gelezen, het is niet bevestigd dat SXS het ook gebruikt, maar wel waarschijnlijk.
Originele artikel is van januari toen er nog niks bekend was over de consoles.
Schrijver van Dead Space teased iets.
[Twitter: https://twitter.com/antonyjohnston/status/1270474515160727552?s=21]
[Twitter: https://twitter.com/antonyjohnston/status/1270474515160727552?s=21]
Het is bijna donderdag! 🥳
https://untappd.com/user/OzzBier
Ik hou van horror en space. Daarom vind ik bijvoorbeeld de Alien reeks zo goed maar bijvoorbeeld ook Event Horizon.
Dead Space is zo’n game reeks waarvan ik echt niet begrijp waarom ik ze nooit gespeeld heb. In dit geval zou ik een reboot ook helemaal niet erg vinden.
Dead Space 4, please be true !!
Zeker icm met Tempest 3D wordt dit een must have
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Een horrorgame waarbij je door een donkere gang loopt en er ineens iets in je linker oor fluistererd.... Als dit allemaal nog eens gecombineerd kan worden met eindelijk hele goede VR.... Vet hoor...
Daarover gesproken: je kan P.T. nu in VR doen op de PCKenny_026 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:45:
Een horrorgame waarbij je door een donkere gang loopt en er ineens iets in je linker oor fluistererd.... Als dit allemaal nog eens gecombineerd kan worden met eindelijk hele goede VR.... Vet hoor...
Omg.. want de gewone was nog niet fucked up genoeg?? Pff moet er niet aan denkenbram1984 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:00:
[...]
Daarover gesproken: je kan P.T. nu in VR doen op de PC

-
Helaas:justifire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 07:38:
[...]
Dead Space 4, please be true !!![]()
Zeker icm met Tempest 3D wordt dit een must have
I think everyone knows this already, but this isn't a Dead Space game. Everyone gets that, right? https://t.co/k71z6pJKwq
— Grubb (@JeffGrubb) 10 juni 2020
Overduidelijk niet Everyone gets that als ik hierboven zo lees
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Of van knack3
Er komt een meteoriet aan. Het event is weer uitgesteld.
Hehe, als ze het nu weer uitstellen wacht ik wel op PS6bram1984 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:06:
[...]
Er komt een meteoriet aan. Het event is weer uitgesteld.

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Een toename berekenen je niet door (oud / nieuw * 100), maar als ((nieuw - oud) / gedeeld oud * 100), dus de XSX zou volgens de hoeveelheid teraFLOPS 17.5% sneller zijn, niet 18%Aenea schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:15:
[...]
Geen idee waar jij je 35% vandaan haalt hoor, het verschil is 12.1 vs. 10.3, das 18%
Dit argument kun je ook omdraaien. Een best aardig aantal PS5 "fans" lijkt inmiddels te denken dat een SSD verantwoordelijk is voor al het werk in een console, inclusief het renderen van objecten en het berekenen van bullet impact.Aenea schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:55:
[...]
Blijf het ook zo prachtig vinden dat men 18% TF waarde zo vreselijk opblaast en ruim dubbele snelheid SSD ga je niks van merken volgens sommige mensen.
Het stiekem voor mij toch best wel vermakelijke aan de driehoek PS, Xbox & PC is dat alle drie de kampen een soort blinde vlek lijken te hebben voor wat er vanuit het eigen kamp wordt geroepen, maar wel altijd met vol tegengas komt aanzetten als een ander kamp een opmerking maakt over het kamp van de "aangevallen persoon". In dit geval dus een PC gamer over de PS5. Je ziet het ook goed in het moderatie feedback topic. Xbox mensen vinden dat de mods Xbox posts zwaar afstraffen en niets doen tegen de mensen uit het PS5 kamp, en de PS5 mensen klagen dat de mods partijdig zijn voor het Xbox kamp. Als iemand die in iedere vorm van hardware het altijd vooral rustig aan kan kijken en op voorhand geen enkele voorkeur, laat staan al een keuze, heeft gemaakt vallen dit soort patronen toch wel op.
Zelf vind ik de PS5 voor alsnog technisch gezien het meest interessant.
Ppfffttt, PS6 pas? Ik wacht al bijna 20 jaar op de PS9.I ColoSsuZz I schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:21:
[...]
Hehe, als ze het nu weer uitstellen wacht ik wel op PS6

Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:23:
[...]
Een toename berekenen je niet door (oud / nieuw * 100), maar als ((nieuw - oud) / gedeeld oud * 100), dus de XSX zou volgens de hoeveelheid teraFLOPS 17.5% sneller zijn, niet 18%.

Weer iemand die niet uitgenodigd wordt voor het PostCoronaPreRelease feestje bij @bram1984
Soms moet ik echt kijken of ik de laatste pagina van dit topic heb aangeklikt. Blijkbaar is nu de discussie over de gpu en ssd weer eens begonnen.
Gelukkig morgen eindelijk wat beelden van de PS5-games.
[ Voor 15% gewijzigd door NotSoSteady op 10-06-2020 10:44 ]
Vermoeiend inderdaad, snap ook niet zo goed hoe je een fanboy ergens van kan zijn en dan het andere keihard de grond in moet trappen. Live and let live.NotSoSteady schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:42:
Soms moet ik echt kijken of ik de laatste pagina van dit topic heb aangeklikt. Blijkbaar is nu de discussie over de gpu en ssd weer eens begonnen.Gelukkig morgen eindelijk wat beelden van de PS5-games.
Benieuwd naar morgen! Ik ben er klaar voor :-)
Tijd voor een lijstje?NotSoSteady schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:42:
Gelukkig morgen eindelijk wat beelden van de PS5-games.
- Game die je het liefste hoopt te zien
- Game die waarschijnlijk langs gaat komen maar waar je weinig emotie bij hebt
- Gaan we de console te zien krijgen Y/N
HZD2 komt zeker. Deze zomer komt namelijk als 'tease' HZD1 uit voor pc, dus zeer aannemelijk dat we die gaan zien morgen. Wanneer de release zal zijn, geen idee, kan zijn eind dit jaar maar zou me niet verbazen als het voorjaar 2021 wordt.
Ik hou van lijstjes en top x-jes 😊Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:56:
[...]
Tijd voor een lijstje?
De games die ik hoop te zien komen gek geboeg uit het EA kamp waarvan ik verwacht dat ze die voor hun eigen event bewaren. Maar voor Playstation exclusief hoop ik gewoon verrast te worden door een nieuwe Naughty Dog IP. In deze generatie heeft Nathan Drake denk ik wel zijn einde gezien. Ik denk niet dat ze de Uncharted reeks met een ander karakter gaan doorzetten. De PS5 zal voor Naughty Dog denk ik bestaan uit Joel en Ellie en die zullen ze in de next next gen gaan afsluiten. Maar dat betekend dus ook dat er ruimte is voor wat nieuws next gen. Er gaan al een poosje geruchten over een nieuwe IP.
Waar ik persoonlijk nog niet warm van ga worden is een Spiderman en of God of War. Mogelijk omdat ik beide nog uit moet spelen en niet echt gepakt ben door de twee. Maar als ik er echt door gepakt zou zij had ik ze beide al uitgespeeld. Hetzelfde voor HZD.
Dus ik ben morgenavond meer benieuwd naar de tech in de games dan de daadwerkelijke titels die eraan gaan komen. En nee, ik verwacht geen console, mogelijk wat schaduwen, hoekjes en lichtjes zoals toen bij de PS4.
Ik hoop stiekem echt op een gruwelijke next gen Batman. Vind die games altijd zo een lekker duister sfeertje hebben en de combat is ook heerlijk.
- Ik kies ondanks de vraag toch voor meerdere games. Ten eerste Demon's Souls Remake. Heb die game nog nooit gespeeld en een goede remake daarvan wordt 100% een aanschaf. (Eigenlijk nog nieuwsgieriger naar Elden Ring, maar die gaan we morgen uiteraard niet zien.) Ten tweede Horizon Zero Dawn 2. Vond deel 1 geweldig en ben heel benieuwd hoe het verhaal verder gaat. Tel daarbij op nog betere graphics en meer mogelijkheden en dan kan het haast niet anders dan dat het een knaller gaat worden. En als laatste hoop ik stiekem op iets nieuws van Naughty Dog, maar ook dat gaat niet gebeuren denk ik zomaar.Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:56:
[...]
Tijd voor een lijstje?
- Resident Evil 8
- Nee. Heel misschien een hele korte tease.
[ Voor 12% gewijzigd door dvd-linden op 10-06-2020 11:06 ]
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Ik heb echt geen flauw benul van welke games ze gaan tonen morgen, maar hoop op een paar leuke nieuwe games, word een beetje moe van dat remaster dit, remake dat.Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:56:
[...]
Tijd voor een lijstje?
Gaan we de console te zien krijgen? Zou eens tijd worden.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Hier ben ik heel blij mee!Trishul schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 00:31:
Was nog niet gepost dacht ik hier, maar Destiny 2: new light komt eind dit jaar naar PS5. Draait op 4k met 60fps. Voor zover ik weet de eerste grote AAA game die dit soort cijfers noemt voor een PS5 game.
Er wordt gespeculeerd dat de nieuwe CoD zijn opwachting ook gaat maken.. Het schijnt (ben geen Codder) dat een nieuwe CoD nog nooit zo lang op zich zou hebben laten wachten als nu..
Wishful thinking: GTA 6
Console: Mwa.. als ze m laten zien, dan waarschijnlijk alleen een schaduw/silhouette.. Maarja, ergens zou t me ook niet verbazen als m plots full-blown tadaaah laten zien
Wishful thinking: GTA 6
Console: Mwa.. als ze m laten zien, dan waarschijnlijk alleen een schaduw/silhouette.. Maarja, ergens zou t me ook niet verbazen als m plots full-blown tadaaah laten zien

Game die je het liefste hoopt te zien
Op basis van de geruchten Silent Hill. Uiteraard ook andere games als GoW2, HZD2, Spider-man 2, maar die games komen er toch wel.
Game die waarschijnlijk langs gaat komen maar waar je weinig emotie bij hebt
Gran Turismo
Gaan we de console te zien krijgen Y/N
Nee.
Op basis van de geruchten Silent Hill. Uiteraard ook andere games als GoW2, HZD2, Spider-man 2, maar die games komen er toch wel.
Gran Turismo
Nee.
Die kwam ook in me op. Maar dat is inderdaad wishful thinking. Ben wel benieuwd wanneer Rockstar weer eens wat van zich gaat laten horen, want zo lang duurt het ook weer niet voordat RDR2 zijn tweede verjaardag gaat vieren. Dus bepaalde hints of een kleine tease van Rockstar die wijzen naar waar ze aan werken zou zeer welkom zijn.
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Dan hebben we het specifiek over de aankondiging van de nieuwe game? Sinds CoD 2 komt de game ieder jaar uit tussen 15 oktober en 15 november, maar ik weet niet wanneer deze normaal gesproken al worden aangekondigd.poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:16:
Er wordt gespeculeerd dat de nieuwe CoD zijn opwachting ook gaat maken.. Het schijnt (ben geen Codder) dat een nieuwe CoD nog nooit zo lang op zich zou hebben laten wachten als nu..
Ja hè ben er ook blij mee. Had niet verwacht dat ze direct de sprong zouden maken naar 4K60. Dus we kunnen met kerst Vault of Glass spelen in 4K60... En als je D2 al hebt, hoef je voor de PS5 versie niet bij te betalen.
Cosmodrome komt ook terug, er was afgelopen avond een reveal stream van de drie nieuwe expansions, elk jaar een tot en met 2022 wat ze bekend hebben gemaakt voor nu.
Smart ass!Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:23:
[...]
Een toename berekenen je niet door (oud / nieuw * 100), maar als ((nieuw - oud) / gedeeld oud * 100), dus de XSX zou volgens de hoeveelheid teraFLOPS 17.5% sneller zijn, niet 18%.
Afronden naar boven is voor sommige mensen hier iets beter dacht ik zo
Aaankondigingen/tonen schijnen namelijk altijd in mei te zijn geweest..Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:23:
[...]
Dan hebben we het specifiek over de aankondiging van de nieuwe game? Sinds CoD 2 komt de game ieder jaar uit tussen 15 oktober en 15 november, maar ik weet niet wanneer deze normaal gesproken al worden aangekondigd.
Moet ik zeggen dat ik niet al te veel mensen dat zie doen hoor! Wel is het andere kamp er heilig van overtuigd dat niemand die SSD snelheid gaat gebruiken, of dat je het niet gaat merken, etc.Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:23:
[...]
Dit argument kun je ook omdraaien. Een best aardig aantal PS5 "fans" lijkt inmiddels te denken dat een SSD verantwoordelijk is voor al het werk in een console, inclusief het renderen van objecten en het berekenen van bullet impact.
Mij lijkt het vooral duidelijk dat een hele snelle SSD er voor kan zorgen dat er minder in het geheugen geladen hoeft te worden, daarnaast maakt het ook mogelijk om textures van hogere kwaliteit in te laden.
Het heeft niet net als een GPU direct impact op de graphics, maar kan wel indirect er voor zorgen dat iets er beter uit ziet door hogere kwaliteit assets.
Het is op zich niet al te moeilijk om dat te bedenken, helaas zijn er genoeg fans aan beide kanten die graag mogen overdrijven of dingen graag willen vergeten, haha
Ik hoop op een Sci-fi RPG. HZD2 heeft al wat sci-fi vibe (iig geen sword & sorcery), maar een echte space game zou heeeeel nice zijn.
Ja ik ben enthousiast! Slimme zet lijkt mij. Wel jammer dat enkele planeten (tijdelijk) weg worden gehaald i.v.m. de grote van het spel. Maar wel weer content uit D1Trishul schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:24:
[...]
Ja hè ben er ook blij mee. Had niet verwacht dat ze direct de sprong zouden maken naar 4K60. Dus we kunnen met kerst Vault of Glass spelen in 4K60... En als je D2 al hebt, hoef je voor de PS5 versie niet bij te betalen.
Cosmodrome komt ook terug, er was afgelopen avond een reveal stream van de drie nieuwe expansions, elk jaar een tot en met 2022 wat ze bekend hebben gemaakt voor nu.
Als je er maar om kon grinniken, dat is het belangrijkste.Aenea schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:26:
[...]
Smart ass!
Afronden naar boven is voor sommige mensen hier iets beter dacht ik zo
Is ook niet specifiek op iemand toegespitst, maar denk ook aan Reddit, commentaar op blogs etc.Aenea schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:30:
[...]
Moet ik zeggen dat ik niet al te veel mensen dat zie doen hoor!
Klopt. Een pc kan dit in theorie nog een beetje compenseren door zeg 32 tot 128GB aan RAM te hebben, maar de consoles onderling hebben op dat vlak geen verschillen. Dus dan komen we weer terug op het stuk dat de PS5 sowieso de interessantere console is vanuit architectuur oogpunt.Aenea schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:30:
Mij lijkt het vooral duidelijk dat een hele snelle SSD er voor kan zorgen dat er minder in het geheugen geladen hoeft te worden, daarnaast maakt het ook mogelijk om textures van hogere kwaliteit in te laden.
Door alle Warzone drama is die game zoveel in het nieuws dat ik het ook niet echt bij kan houdenpoor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:29:
[...]
Aaankondigingen/tonen schijnen namelijk altijd in mei te zijn geweest..
Ik zou trouwens een Mordhau-achtige game wel kunnen waarderen.
[ Voor 26% gewijzigd door Paprika op 10-06-2020 11:37 ]
Ben ik de enige die erg graag (buiten alle open deuren zoals GoT, HZD etc.) een nieuwe Days Gone zou zien? Daar heb ik echt ontzettend veel plezier uit gehaald en tevens de enige game in deze generatie waar ik voor platinum ben gegaan. In hetzelfde straatje zou een nieuwe Mad Max mij ook wel passen!Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:56:
[...]
Tijd voor een lijstje?
Waar ik zelf heel weinig emotie mee heb zou een nieuwe Spider Man. Naar aanleiding van alle lovende woorden aangeschaft, maar die game ligt met 5 uur op de teller al maanden stof te verzamelen.
En ja, we gaan de nieuwe console te zien krijgen!
[quote]Chic de Friemel schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:56:
[...]
Ben ik de enige die erg graag (buiten alle open deuren zoals GoT, HZD etc.) een nieuwe Days Gone zou zien? Daar heb ik echt ontzettend veel plezier uit gehaald en tevens de enige game in deze generatie waar ik voor platinum ben gegaan. In hetzelfde straatje zou een nieuwe Mad Max mij ook wel passen!
Ik hoop dan op een destruction derby. Next GEN knallen. Eventueel een vernieuwde Ssx. Hzd2 uiteraard. Voor de rest laat ik mij verassen.
[...]
Ben ik de enige die erg graag (buiten alle open deuren zoals GoT, HZD etc.) een nieuwe Days Gone zou zien? Daar heb ik echt ontzettend veel plezier uit gehaald en tevens de enige game in deze generatie waar ik voor platinum ben gegaan. In hetzelfde straatje zou een nieuwe Mad Max mij ook wel passen!
Ik hoop dan op een destruction derby. Next GEN knallen. Eventueel een vernieuwde Ssx. Hzd2 uiteraard. Voor de rest laat ik mij verassen.
Days Gone lijkt mij wel wat vroeg eigenlijk.Chic de Friemel schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:56:
[...]
Waar ik zelf heel weinig emotie mee heb zou een nieuwe Spider Man. Naar aanleiding van alle lovende woorden aangeschaft, maar die game ligt met 5 uur op de teller al maanden stof te verzamelen.
Behalve de enorme sloot aan bugs waar ik van mocht genieten (na zes patches was dit wel opgelost

Nu zie ik trouwens alweer diverse nieuwssites die openen met "Playstation 5 wordt 11 juni getoond".

Valt wel mee toch met "Nog nooit zo lang op zich wachten"? De laatste game is van 2019 en de volgende komt naar geruchten eind dit jaar. COD Cold War, of COD Blackops Cold war.poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:16:
Nee hoor, maar het is totaal niet realistisch om die nu al te verwachten. Die gaan we pas in 2022/23 zien, denk ik.Chic de Friemel schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:56:
[...]
Hij bedoelt de reveal.Donstil schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:10:
[...]
Valt wel mee toch met "Nog nooit zo lang op zich wachten"? De laatste game is van 2019 en de volgende komt naar geruchten eind dit jaar. COD Cold War, of COD Blackops Cold war.
Game die je het liefste hoopt te zien:Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:56:
[...]
Tijd voor een lijstje?
The Order 2 Wel 3 a 4 keer zo lang en veel meer variatie a.u.b. Maar verder was die game al prachtig (laat staan op de PS5 zoveel jaar later), vond ik de sfeer, verhaal, personages & geluid allemaal heel tof of in ieder geval heel veel potentie hebben.
Game die waarschijnlijk langs gaat komen maar waar je weinig emotie bij hebt:
Nieuwe Call of Duty
Gaan we de console te zien krijgen Y/N:
Nee niet volledig, mss een teaser
PSN: Aramius1810
Ooh zo, dacht dat die altijd op de E3 was.bram1984 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:27:
Hij bedoelt de reveal.
Maar of dat via een eigen evenement is of bij Microsoft/Sony weet ik eigenlijk niet.
The Order was inderdaad een prima game ondanks de tekortkomingen (QTE en speelduur). Leuk universum ook.
-edit- mainstream media gaat gemakshalve ook al uit van een full reveal: https://www.ad.nl/tech/pl...i-gepresenteerd~a354db5d/?
-edit- mainstream media gaat gemakshalve ook al uit van een full reveal: https://www.ad.nl/tech/pl...i-gepresenteerd~a354db5d/?
[ Voor 42% gewijzigd door Chic de Friemel op 10-06-2020 12:42 ]
The Order wil ik ook wel een vervolg van zien. Kans is aanwezig. RAD is sowieso met iets bezig waarvan nog niet bekend is wat. Vette animaties en graphics.
Verwijderd
Game die je het liefste hoopt te zien
PUBG II
Horizon II
Ja
PUBG II
Horizon II
Ja
Games die je het liefste hoopt te zien
- Demon Souls remake
- Bloodborne 2 / Bloodborne PS5 remaster
- Elden Ring
- God of War 2
- HZD2
Gran Turismo
Ja, kleine teaser. Ik verwacht geen full blown reveal.
- Demon Souls remake
- Bloodborne 2 / Bloodborne PS5 remaster
- Elden Ring
- God of War 2
- HZD2
Gran Turismo
Ja, kleine teaser. Ik verwacht geen full blown reveal.
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
New IP's dat is vooral waar ik naar uitkijk.
Ik hoop juist geen Call of Duty te zien. Niet dat ik een hekel heb aan de game, maar meer omdat Activision de game ook ongetwijfeld naar de Xbox One en PS4 gaat brengen. Liever alleen games die exclusief voor de PS5 (en Xbox Series X) verschijnen. Daarom vond ik die presentatie van Microsoft ook niks, want dat waren simpelweg current-gen games met graphics op hogere instellingen. Vooral meer van hetzelfde.
Jak 4 is wat iedereen wil
Had begrepen dat Naughty Dog wel wil en ze zijn nog eigenaar van Jak and Daxter. Maar Sony heeft liever, gezien het succes van Uncharted en TLOU, dat ze door blijven gaan met third person action/shooters. Was wel een oud interview dus wellicht willen ze inmiddels het niet meer gezien ze nu zo goed zijn geworden in realistische games met diepgaande verhaalvertellingen.
Had begrepen dat Naughty Dog wel wil en ze zijn nog eigenaar van Jak and Daxter. Maar Sony heeft liever, gezien het succes van Uncharted en TLOU, dat ze door blijven gaan met third person action/shooters. Was wel een oud interview dus wellicht willen ze inmiddels het niet meer gezien ze nu zo goed zijn geworden in realistische games met diepgaande verhaalvertellingen.
[ Voor 25% gewijzigd door D. Ninjai op 10-06-2020 13:37 ]
Ik ben ook reuze benieuwd, persoonlijk hoop ik op een Killzone of een andere multiplayer shooter van Sony. Ben reuze benieuwd hoe dit zal zijn. De markt ligt wel redelijk open dit jaar aangezien EA niet met een shooter gaat komen.
Afgelopen periode Last of Us en Spider-Man uitgespeeld op de ps4 van een collega. Volgend jaar ga ik zeker een ps5 kopen, eerst een xbox series x. Ik hoop dat de BC wel een beetje werkt dan, ga ook eerst beginnen met God of War, Horizon Zero Dawn, Last of Us2, The Order, Days Gone en misschien nog Uncharted 4, oh en natuurlijk Ghost of Tsuchima. Daarna alle het nieuwe wat het komend jaar gaat uitkomen.
Afgelopen periode Last of Us en Spider-Man uitgespeeld op de ps4 van een collega. Volgend jaar ga ik zeker een ps5 kopen, eerst een xbox series x. Ik hoop dat de BC wel een beetje werkt dan, ga ook eerst beginnen met God of War, Horizon Zero Dawn, Last of Us2, The Order, Days Gone en misschien nog Uncharted 4, oh en natuurlijk Ghost of Tsuchima. Daarna alle het nieuwe wat het komend jaar gaat uitkomen.
Het probleem dat ik een beetje heb met FromSoftware voor ps5, is dat ze nooit echt sterk zijn geweest in graphics. Hun games moeten het vooral hebben van de goede en unieke sfeer.
Ik denk niet dat een Soulsborne game DE game kan zijn om de mogelijkheden van de ps5 te showcasen.
Ik kan me ook niet direct voorstellen wat een Demon's Souls remake van Bluepoint zo goed zou maken. Ja, wat QoL improvements, hogere resolutie en nieuw textures... En aan de gameplay kan je amper sleutelen lijkt mij. Een 'eenvoudige' port van de PS3 versie was dan ook goed geweest. Uiteindelijk is het toch gewoon 'meer Souls' (waar opzich niks mis mee is).
Dan zou ik liever hebben dat Bluepoint hun middelen gebruikt voor een echt dikke remake van een oude game. Bijvoorbeeld een volledige remake van de originele Metal Gear Solid. Daar kunnen ze veel meer mee doen.
Maar als het toch een Demon's Souls remake wordt, dan is het alsnog prima. Ik ga het zeker spelen, net zoals Elden Ring en nog liever (hopelijk ooit) BB2.
Ik denk niet dat een Soulsborne game DE game kan zijn om de mogelijkheden van de ps5 te showcasen.
Ik kan me ook niet direct voorstellen wat een Demon's Souls remake van Bluepoint zo goed zou maken. Ja, wat QoL improvements, hogere resolutie en nieuw textures... En aan de gameplay kan je amper sleutelen lijkt mij. Een 'eenvoudige' port van de PS3 versie was dan ook goed geweest. Uiteindelijk is het toch gewoon 'meer Souls' (waar opzich niks mis mee is).
Dan zou ik liever hebben dat Bluepoint hun middelen gebruikt voor een echt dikke remake van een oude game. Bijvoorbeeld een volledige remake van de originele Metal Gear Solid. Daar kunnen ze veel meer mee doen.
Maar als het toch een Demon's Souls remake wordt, dan is het alsnog prima. Ik ga het zeker spelen, net zoals Elden Ring en nog liever (hopelijk ooit) BB2.
Meh, deel 1 vond ik erg leuk. Deel 2 vond ik niks met de opzet van de missies en met die voertuigen door de stad. Deel 3 nooit gespeeld.D. Ninjai schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:35:
Jak 4 is wat iedereen wil![]()
Zie van Naughty Dog liever een nieuw IP. TLOU3 of een nieuwe Uncharted hoeft niet perse van mij.
Games die je het liefste hoopt te zien
-Nieuwe IP's (Bluepoint, RaD etc)
-Gaat niet gebeuren maar geef me een nieuwe Ninja Gaiden a u b
CoD
Denk het niet maar wellicht een kleine teaser..
-Nieuwe IP's (Bluepoint, RaD etc)
-Gaat niet gebeuren maar geef me een nieuwe Ninja Gaiden a u b
CoD
Denk het niet maar wellicht een kleine teaser..
Zijn er bij launch van vorige consoles eigenlijk überhaupt sterke titels geweest die de nieuwe grafische power van die consoles tonen ?Anton.net schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:46:
Ben nu bvb Knack aan het spelen met mijn zoontje. Er zijn (end-of-gen) games op de PS3 die er beter uit zien dan dat. Knack was nochtans bij launch een van de 'top' titels.
Mij interesseert die event van morgen me daarom ook niet zo heel erg. Ben nooit echt warm gelopen van de launch titles in het verleden, en de laatste keer dat ik nog een console op launch day kocht dateert ook al van 2006. Ik zou eigenlijk veel liever zien hoe de console eruit ziet en wat alle features zijn, want dat is iets dat voor vele jaren ver ongewijzigd zal blijven. Een jaar na launch zal iedereen echter de launch titles al vergeten zijn (of ze terug oppikken in PS+ of zo).
Ik ook niet, maar daarom blijft die presentatie wel leuk omdat je niet weet wat je kan verwachten. Bovendien is de stap qua hardware ditmaal aanzienlijk groter dan de stap van de PS3 naar PS4.Twixie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:53:
[...]
Zijn er bij launch van vorige consoles eigenlijk überhaupt sterke titels geweest die de nieuwe grafische power van die consoles tonen ?
Ben nu bvb Knack aan het spelen met mijn zoontje. Er zijn (end-of-gen) games op de PS3 die er beter uit zien dan dat. Knack was nochtans bij launch een van de 'top' titels.
Mij interesseert die event van morgen me daarom ook niet zo heel erg. Ben nooit echt warm gelopen van de launch titles in het verleden, en de laatste keer dat ik nog een console op launch day kocht dateert ook al van 2006. Ik zou eigenlijk veel liever zien hoe de console eruit ziet en wat alle features zijn, want dat is iets dat voor vele jaren ver ongewijzigd zal blijven. Een jaar na launch zal iedereen echter de launch titles al vergeten zijn (of ze terug oppikken in PS+ of zo).
Killzone: Shadow fall is echt een prachtige game, en al helemaal als je bedenkt dat het een launch titel was. Daarmee lieten ze wel zien wat een sprong de PS4 was tov de PS3.Twixie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:53:
[...]
Zijn er bij launch van vorige consoles eigenlijk überhaupt sterke titels geweest die de nieuwe grafische power van die consoles tonen ?
-Game die je het liefste hoopt te zien
Resistance 4, Astro bot 2, HZD2, Spiderman2, nieuwe GoW
Het állerliefste echter wat dikke nieuwe IP's
FIFA, Cod, de jaarlijkse bubs zeg maar.
Een glimps
Resistance 4, Astro bot 2, HZD2, Spiderman2, nieuwe GoW
Het állerliefste echter wat dikke nieuwe IP's
FIFA, Cod, de jaarlijkse bubs zeg maar.
Een glimps
Ik wil gewoon een nieuwe Ridge Racer.
Kans op nieuwe IP's is groot, zoals de Japan studio game met als working title 'Rayspace'. Geen idee of de nieuwe IP van Naughty Dog met als working title 'Ray's Cross' ready is om te laten zien.
[ Voor 36% gewijzigd door Trishul op 10-06-2020 14:39 ]
Wat is er gebeurd dan?Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:34:
Door alle Warzone drama is die game zoveel in het nieuws dat ik het ook niet echt bij kan houden.

Lol wat een toeval! Ik las net dit vanochtendIk zou trouwens een Mordhau-achtige game wel kunnen waarderen.
Chivalry 2 naar de PS5/4/Xb
https://twinfinite.net/2020/06/chivalry-2-ps5-xbox-series-x/
-
Wasda? Waar heb je die vandaan?
En waarom zijn t altijd van die halve aardappel fotos..
[ Voor 41% gewijzigd door poor Leno op 10-06-2020 14:47 ]
Als die echt is zien we morgenvanavond iig iets van de console
Edit: met dank aan poor Leno de dag aangepast (was zelf een dag sneller
[ Voor 5% gewijzigd door Exxus op 10-06-2020 14:54 ]
Vanavond?Exxus schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:51:
[...]
Als die echt is zien we vanavond iig iets van de console
En het ziet er imo best echt uit.. tot zelfs de loogootjes op de controller-stands..
Verwijderd
is fake
https://nl.letsgodigital....lvr.it&utm_medium=twitter
https://nl.letsgodigital....lvr.it&utm_medium=twitter
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2020 14:55 ]
Ik dacht al, dit is exact een concept:
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:00:
[...]
Ik vind deze wel mooie concepts
[Afbeelding]
Of in het zwart
[Afbeelding]
Het is zo lastig om te onthouden zonder die countdown timer!
Ter eigen verdediging: Zit achter een firewall op het werk die geen timer laat zienKalder schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:55:
[...]
Het is zo lastig om te onthouden zonder die countdown timer!
https://www.timeanddate.c...+Event&font=cursive&csz=1
Kun je dit embedden hier?
[ Voor 13% gewijzigd door Kenny_026 op 10-06-2020 15:01 ]
Ligt niet aan je firewall, hier doet de timer het ook nietExxus schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:57:
[...]
Ter eigen verdediging: Zit achter een firewall op het werk die geen timer laat zien
Die klopt niet.Kenny_026 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:00:
https://www.timeanddate.c...+Event&font=cursive&csz=1
https://www.timeanddate.c...Event&font=sanserif&csz=1
[ Voor 17% gewijzigd door Disfigured op 10-06-2020 15:12 ]
Gewoon, https://tweakers.net/zoeken/?keyword=warzone
Dat is wel nice!poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:43:
Lol wat een toeval! Ik las net dit vanochtend
Chivalry 2 naar de PS5/4/Xb
https://twinfinite.net/2020/06/chivalry-2-ps5-xbox-series-x/
Hoe vaak moeten we dit nog bespreken. Dit is overduidelijk groen. Kalibreer dat scherm nou eens een keer...Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:47:
[...]
Duidelijk wit. Helaas weer met een aardappel geschoten.
[ Voor 22% gewijzigd door Paprika op 10-06-2020 15:26 ]
Het is gewoon een van de nieuwe moderne features. De coating is zodanig dat iedereen er de kleur in ziet die hij graag heeft. Bespaart in productiekosten gezien ze dan niet meer 10 verschillende kleurtjes moeten gaan uitbrengen in de toekomst.Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:25:
[...]
Hoe vaak moeten we dit nog bespreken. Dit is overduidelijk groen. Kalibreer dat scherm nou eens een keer...
Als we in de toekomst van die augmented reality lenzen krijgen, is zoiets supersimpel om te doenTwixie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:31:
[...]
Het is gewoon een van de nieuwe moderne features. De coating is zodanig dat iedereen er de kleur in ziet die hij graag heeft. Bespaart in productiekosten gezien ze dan niet meer 10 verschillende kleurtjes moeten gaan uitbrengen in de toekomst.
Of digitale verf, zodat je met een tik van je stylus de kleur kan veranderen.. ook handig voor je huis!
[ Voor 10% gewijzigd door poor Leno op 10-06-2020 15:36 ]
Ook handig voor de tweedehands markt. Wel een beetje vervelend op 't moment dat je je interieur helemaal op elkaar hebt afgestemd en de persoon die op bezoekt komt vraagt wat die lelijke kleur oranje doet in je donker bruine interieurTwixie schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:31:
[...]
Het is gewoon een van de nieuwe moderne features. De coating is zodanig dat iedereen er de kleur in ziet die hij graag heeft. Bespaart in productiekosten gezien ze dan niet meer 10 verschillende kleurtjes moeten gaan uitbrengen in de toekomst.
Ik zie toch duidelijk dat hij paars en roze is en dat er een afbeelding van my little pony op het touchpad staat is ook duidelijk.Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 15:25:
[...]
Hoe vaak moeten we dit nog bespreken. Dit is overduidelijk groen. Kalibreer dat scherm nou eens een keer...
Op Amazon is blijkbaar een placeholder SKU van een 2TB PS5 gelekt. Weet niet meteen of het nep is, maar open tweet voor plaatje.
.PlayStation 5 2TB placeholder listing on Amazon UK says it's £599.99. No link posted to Amazon but someone was able to order it apparently https://t.co/f7QUdXsdGu pic.twitter.com/1SEEInbeHP
— Wario64 (@Wario64) 10 juni 2020
En ook games, zie ik nu.
There are also PS5 game listings on Amazon UK, games from Konami, Rockstar, 2K, Koch. Rockstar listing is delisted but can confirm it's on Amazon
— Wario64 (@Wario64) 10 juni 2020
Konami: https://t.co/q7tN3MKku1
Rockstar (delisted): https://t.co/iMpR81HP0n
2K: https://t.co/3XrzRwthRP
Koch: https://t.co/juWwifaK50 pic.twitter.com/TA1PobS96Q
Als dat klopt zou het raar zijn dat ze 2TB zeggen, als het dubbel zoveel is als ze hebben gezegd zou het 1,65TB zijn, is nogal een verschil.bram1984 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:41:
Op Amazon is blijkbaar een placeholder SKU van een 2TB PS5 gelekt. Weet niet meteen of het nep is, maar open tweet voor plaatje.
[Twitter].
Hoe dan ook, als er een 1,65TB versie komt ga ik zeker daarvoor.
[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 10-06-2020 16:46 ]
Sekiro was toch best mooi ?Anton.net schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:46:
Het probleem dat ik een beetje heb met FromSoftware voor ps5, is dat ze nooit echt sterk zijn geweest in graphics. Hun games moeten het vooral hebben van de goede en unieke sfeer.
Snipped van Elden Ring zag er ook wijs uit.
Demons Souls kan je niet vaak genoeg spelen, hoop echt dat ze daadwerkelijk de Remake aan gaan kondigen (4K 60fps + Tempest 3D ?

(Misschien zelfs met wat gameplay maar dat zal wel wishful thinking zijn in dit stadium)
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Eens, maar er stond ook een 1TB op. Wat ik al zei: placeholder.Kalder schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:43:
[...]
Als dat klopt zou het raar zijn dat ze 2TB zeggen, als het dubbel zoveel is als ze hebben gezegd zou het 1,65TB zijn, is nogal een verschil.
Hm ik denk eerder €599 voor de base versie en €699 voor de premium versie met dubbele storage.
Base versie €499 om de mensen te "lokken", €599 voor degene die meer opslag willenTrishul schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:51:
Hm ik denk eerder €599 voor de base versie en €699 voor de premium versie met dubbele storage.
Nah, denk niet dat ze die fout van de PS3 nog eens willen meemaken. Denk echt dat de base versie niet boven de 500 zal komen.Trishul schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:51:
Ik denk uberhaupt niet dat er een dubbele storage komt.. Als je al ziet hoe duur dat grapje is, dan ga je niet voor 100 eurootjes het dubbele krijgen.
En ik denk ook dat daar al naar gehint zou zijn in Cerny's presentatie. Maar daar kon je niets uit opmaken dat er iets van dubbele zou kunnen komen.. enkel dat het dermate duur was dt het 'slechts' 825 GB was.
Waarschijnlijk brengen ze die na een jaar of twee uit.. en ALS ze het nu wel doen, dan zal dat miniminiminimaal een verschil van 200,- zijn..
En ik denk ook dat daar al naar gehint zou zijn in Cerny's presentatie. Maar daar kon je niets uit opmaken dat er iets van dubbele zou kunnen komen.. enkel dat het dermate duur was dt het 'slechts' 825 GB was.
Waarschijnlijk brengen ze die na een jaar of twee uit.. en ALS ze het nu wel doen, dan zal dat miniminiminimaal een verschil van 200,- zijn..
Wat zullen die insteekkaartjes dan wel niet gaan kosten ?poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:56:
Ik denk uberhaupt niet dat er een dubbele storage komt.. Als je al ziet hoe duur dat grapje is, dan ga je niet voor 100 eurootjes het dubbele krijgen.
En ik denk ook dat daar al naar gehint zou zijn in Cerny's presentatie. Maar daar kon je niets uity opmaken dat er iets van dubbele zou kunnen komen.. enkel dat het dermate duur was dt het 'slechts' 825 GB was.
Als Sony weer een deal met Activision heeft voor een bepaalde exclusiviteitsdeal (map, season pass, eerder releasen oid) dan gaan we hem wel zien morgen avond.NotSoSteady schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:14:
Ik hoop juist geen Call of Duty te zien. Niet dat ik een hekel heb aan de game, maar meer omdat Activision de game ook ongetwijfeld naar de Xbox One en PS4 gaat brengen. Liever alleen games die exclusief voor de PS5 (en Xbox Series X) verschijnen. Daarom vond ik die presentatie van Microsoft ook niks, want dat waren simpelweg current-gen games met graphics op hogere instellingen. Vooral meer van hetzelfde.
Verder, Horizon: Zero Dawn was deel 1, dus als er een vervolg op komt, wordt het Horizon: xxx en geen HZD2. Het zou leuk zijn als ze als programmeurs tellen vanaf 0 en er dus iets "Horizon One xxx" oid van maken.
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 10-06-2020 17:03 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden