Bijna vergeten, bij de aankondiging anderhalve week geleden hadden ze het inderdaad over games van huidige en 'nieuwe' PlayStation studios... Ik hoop dat ze RaD in ieder geval gekocht hebben, the Order zou weleens mooi uitgebouwd kunnen worden tot een franchise. En technisch gezien kan RaD er ook wel wat van. En, RaD heeft ook wat VR ervaring inmiddels, net als Insomniac...bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:39:
Volgens mijn insider bronnen is de nieuwe Housemarque game een launch titel en gaan we een trailer van Horizon Zero Dawn 2 zien. Oh en Sony heeft 1 of meerder van de volgende studio's gekocht: Ready At Dawn, Housemarque en/of Bluepoint.
Verwijderd
https://subpac.com/subpac-pro/Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:31:
[...]
Goeie audio is ook gevoel, fijne subs zodat je het in je lichaam voelt enz.
Dat ga je simpelweg niet bereiken met alleen een hoofdtelefoon.
Er is voor alle twee wel wat te zeggen denk ik maar dat een hoofdtelefoon automatisch beter is voor gaming is geen feit. Als Covid-19 over is en je woont in de buurt dan mag je eens komen luisteren, pas alleen wel op dat je mening dan compleet kan veranderen
[...]
Sporters gebruiken aan de lopende band producten omdat dit sponsor technisch beter uitkomt. Dat lijkt mij bij "professionele gamers" niet anders.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2020 15:06 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 17:03
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Mensen wat loopt dit topic storm, wel veel offtopic geneuzel over scherm afstand en audio systemen 
Hebben we er een beetje zin in?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Zijn ons alvast warm aan het maken voor TempestChaoss schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:06:
Mensen wat loopt dit topic storm, wel veel offtopic geneuzel over scherm afstand en audio systemen
En iedereen moet natuurlijk een groter scherm om die dikke games te kunnen zien.
Ah ja, je zou ze bijna vergeten. Een Playstation launch is natuurlijk niet zonder een game van Housemarque. Op de PS3 was het Super Stardust en op de PS4 Resogun, Categorie Easy to Learn, Hard to Master games. Beide helemaal grijs gespeeld. Dead Nation was ook zo'n heerlijke game van ze.bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:39:
Volgens mijn insider bronnen is de nieuwe Housemarque game een launch titel en gaan we een trailer van Horizon Zero Dawn 2 zien. Oh en Sony heeft 1 of meerdere van de volgende studio's gekocht: Ready At Dawn, Housemarque en/of Bluepoint.
Games bestaan uit gameplay, beeld en geluid. Wij dekken gewoon 2 van de 3 in ons offtopic geneuzel.Chaoss schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:06:
Niet in de gameplay nee.
Denken jullie dat ze ps5 gaan showen of alleen de games?
Blijft wel lang stil bij headset makers,hopelijk komt Astro,Steelseries met nieuwe next-gen headset. oja en bijna die van Sony vergeten.
Blijft wel lang stil bij headset makers,hopelijk komt Astro,Steelseries met nieuwe next-gen headset. oja en bijna die van Sony vergeten.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Wat hoop je dat er anders gaat zijn in een 'next-gen' headset? Speakers, drivers (hoofdtelefoon) en microfoons werken al heel lang hetzelfde. Een driver of microfoon die 1-5 jaar geleden state of the art was is nu niet opeens te vervangen door een product dat, voor dezelfde prijs, het verschil gaat maken.Amaze86 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:33:
Ik denk dat we hier toch een beetje overschatten wat er al mogelijk is. Er is ook zoiets als fysische beperkingen. Als je bvb in een vrij kale kamer zet met serieus wat galm, dan is het simpelweg onmogelijk om die galm weg te nemen.Trishul schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:36:
Zou die microphone array in de dualsense controller nog een rol spelen in dat 3d audio verhaal? Dat bijvoorbeeld de Tempest 3d audio engine het geluid realtime aanpast o.b.v. de omgeving en hoe deze veranderd (mensen praten, raam open, etc). Je zou toch haast denken van wel, gezien de audio en zelfs audio productie ervaring die Sony heeft...
Wat jij hier ook beschrijft is een beetje hoe noise cancellation headphones werken, maar dan met de omgevingsmicro's in de controller om anti-geluid via de speakers te genereren. De kans dat zoiets mogelijk is, is nagenoeg nihil. Geluid manipuleren in een headset is nog vrij gemakkelijk omdat de omgeving van driver tot trommelvlies een vrij gesloten systeem is. Iets gelijkaardigs toepassen met normale speakers die op meters van je afstaan in een ruimte die willekeurig kan zijn, met willekeurige akoestische eigenschappen, is gewoon verschillende grootte-ordes complexer.
Ik weet wel dat Cerny gezegd heeft dat de Tempest engine zelfs het geluid via simpele stereo TV speakers tot een hoger niveau kan tillen, maar daar liggen mijn verwachtingen toch behoorlijk laag eigenlijk.
@Paprika Nou grotere drivers,betere materialen,meer soundopties nog snellere verbinding ( vooral wireless headset) etc.
Voldoende om te verbeteren.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dus je gaat meer geld uitgeven dan de vorige keer of voor marketing termen vallen die onzin zijn en hetzelfde product krijgen als de vorige keer. Precies wat ik al zei.Amaze86 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:38:
@Paprika Nou grotere drivers,betere materialen,meer soundopties nog snellere verbinding ( vooral wireless headset) etc.
PS5 gaat getoond worden, kan haast niet anders aangezien productie gaat startenAmaze86 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:33:
Denken jullie dat ze ps5 gaan showen of alleen de games?
Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I
Dit lijkt mij ook, maar ik vind alle berichtgeving toch heel erg neigen naar het uitsluitend tonen van games. Hopelijk zit ik ernaast.I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:48:
[...]
PS5 gaat getoond worden, kan haast niet anders aangezien productie gaat starten
@Chaoss Noooo! De timer is stuk!
Het kan als verassing ineens komen, maar ze kondigen zelf vooral aan dat ze games gaan tonen.
Dit lijkt me wel het moment, anders zou je op korte termijn weer een stream moeten doen voor de PS5 zelf.
Je wilt een gelekte foto voor zijn.
Dit lijkt me wel het moment, anders zou je op korte termijn weer een stream moeten doen voor de PS5 zelf.
Je wilt een gelekte foto voor zijn.
De presentatie? Ja

Dit topic tijdens de presentatie en erna? Nee

Hou je mod hamer maar bij de hand..
Presentatie i.c.m. dit topic en popcornpoor Leno schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:58:
[...]
De presentatie? Ja
Dit topic tijdens de presentatie en erna? Nee
Hou je mod hamer maar bij de hand..

Een dik uur is eigenlijk toch redelijk kort. Dat is korter dan een E3 presentatie.
Ik verwacht dus niet dat ze 101 dingen gaan tonen. Ze zeiden zelf ook al dat er nog andere presentaties gaan volgen op een later moment.
Mijn gokje is dat ze de DualSense gaan tonen, de console niet.
Ik verwacht dus niet dat ze 101 dingen gaan tonen. Ze zeiden zelf ook al dat er nog andere presentaties gaan volgen op een later moment.
Ik gok dat ze een 'one more thing' gaan pullen, en hem dan heel kort even laten zien, en er verder geen woorden aan vuil maken. Puur om de hele meute die er op zit te wachten blij te maken
PS5 PSN: UnrealKazu
Ja Jim Ryan heeft duidelijk gezegd dat dit over Games gaat en dat ze de weken erna nog meer events in de planning hebben staan. Slim... blijven mensen er ook weken over praten.Anton.net schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:19:
Een dik uur is eigenlijk toch redelijk kort. Dat is korter dan een E3 presentatie.
Daar hoop ik ook op. Het publiek even laten spieken en de details voor later bewaren.Kazu schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:22:
Ik gok dat ze een 'one more thing' gaan pullen, en hem dan heel kort even laten zien, en er verder geen woorden aan vuil maken.
This is absolutely ridiculous
Een herhaling van de eerste echte PS4 presentatie dus maar dan korter? Zouden wij dit keer dan ook snippets krijgen van de console die er uiteindelijk niet inzitten zoals bij de PS4 destijdsAnton.net schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:19:
Ik vraag mij nog steeds af wat het ronde stuk is wat je op de eerste PS4 teaser ziet. YouTube: Exclusive video | PlayStation 4 See it First at E3 | Teaser rond 12 seconden kan je het onderdeel zien.
Zou het onwijs gaaf (maar ook weer niet eigenlijk) vinden als ze een glimp van design laten zien, 2 sec letterlijk tonen, poeff and fade to black.. daarna een uur aan next-gen games, waarna weer volop speculatie over design los barst en dan 2/3 dagen later een teardown van Digital foundry
Ziet eruit als een flinke zoom op een oordopje. Die werd wel meegeleverd, maar geen idee hoe die eruit ziet eigenlijk.Caayn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 16:34:
[...]
Ik vraag mij nog steeds af wat het ronde stuk is wat je op de eerste PS4 teaser ziet. YouTube: Exclusive video | PlayStation 4 See it First at E3 | Teaser rond 12 seconden kan je het onderdeel zien.
Verwijderd
Verwachting laag houden luitjes dan kan het ook minder snel tegenvallen
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2020 16:59 ]
Teardown van de PS5 door DF zie ik niet gebeuren, Sony is niet zo gecharmeerd van DF. Ik zie persoonlijk ook liever een in-depth tech analyse van Anandtech, die hebben nogal meer technische kennis.
Ik verwacht dat Sony zelf met een teardown video komt, hetzelfde deden ze ook voor de PS4 Pro:
Anandtech is top maar vaak net wat te technisch. DF ook redelijk technisch maar leggen het met hun videos nog in te begrijpen taal uitTrishul schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:02:
Teardown van de PS5 door DF zie ik niet gebeuren, Sony is niet zo gecharmeerd van DF. Ik zie persoonlijk ook liever een in-depth tech analyse van Anandtech, die hebben nogal meer technische kennis.
Verwijderd
NvmTrishul schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:02:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2020 17:24 ]
Productie van onderdelen gaat starten, niet de productie (assemblage) van die onderdelen in het doosje.I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:48:
[...]
PS5 gaat getoond worden, kan haast niet anders aangezien productie gaat starten
Dat gebeurde bij de Ps4 ook pas in September.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Maakt niet uit, kan gewoon een mockup zijn toch ?Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:26:
[...]
Productie van onderdelen gaat starten, niet de productie (assemblage) van die onderdelen in het doosje.
Dat gebeurde bij de Ps4 ook pas in September.
Wat kan een mockup zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:27:
[...]
Maakt niet uit, kan gewoon een mockup zijn toch ?
Verwijderd
De ps5 die ze mogelijk al tonen maar ik dacht dat je wilde zeggen dat ze nog niks kunnen tonen omdat er nog geen assemblage is gestart.
Ooh nee dat bedoelde ik niet idd.Verwijderd schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:31:
[...]
De ps5 die ze mogelijk al tonen maar ik dacht dat je wilde zeggen dat ze nog niks kunnen tonen omdat er nog geen assemblage is gestart.
Hierbij nog wat insider info. De volgende zaken gaan we niet zien: het design van de console, de nieuwe God of War en de nieuwe Spider-Man.
Verwijderd
Bron ? Wel jammer hoor dat we nog niet zien hoe die eruit ziet.bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:35:
Hierbij nog wat insider info. De volgende zaken gaan we niet zien: het design van de console, de nieuwe God of War en de nieuwe Spider-Man.
Sorry, NDA.Verwijderd schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:36:
[...]
Bron ? Wel jammer hoor dat we nog niet zien hoe die eruit ziet.
Edit: overigens hoop ik wel op design van de console maar verwacht ik het eigenlijk niet. Zou wel tijd worden maar event lijkt wel echt alleen op games gericht.
Nee hij heeft zijn lol broek aan
[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 09-06-2020 17:43 ]
Nee dat niet. Pin me er niet op vast trouwens hoor.
Ook dat niet. Ik heb het niet zelf verzonnen.
Ik zeg Knack 3 als System seller. Dan is de wereld pas echt om.
De Bluepoint game schijnt Little Big Planet 1-3 Remastered te zijn.Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:45:
Ik zeg Knack 3 als System seller. Dan is de wereld pas echt om.
Ik heb Little Big Planet 1 wel eens gespeeld. Best aardig wel maar of het een remaster nodig had dat zou ik niet zo 1.2.3 weten.Raem schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:47:
[...]
De Bluepoint game schijnt Little Big Planet 1-3 Remastered te zijn.
Wow, dat zou nog eens een teleurstelling zijn na al dat gehype. Liever dat ze dan de PS3 ratchet & clank games remasteren.Raem schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:47:
[...]
De Bluepoint game schijnt Little Big Planet 1-3 Remastered te zijn.
Zat me net te bedenken, LBP3 bestaat al als native PS4 game. Zou best vreemd zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Trishul op 09-06-2020 18:21 ]
Mass Effect Remaster en de presentatie is voor mij geslaagd... hij mag ook tijdens de EA presentatie komen...Trishul schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:13:
[...]
Wow, dat zou nog eens een teleurstelling zijn na al dat gehype. Liever dat ze dan de PS3 ratchet & clank games remasteren.
Zat me net te bedenken, LBP3 bestaat al als native PS4 game. Zou best vreemd zijn.
Wablief. De PS5 doet ook aan "Smart Delivery".
Destiny 2 will run at 4K 60FPS on PlayStation 5 and Xbox Series X.
— Destiny 2 News (@DeltaINTEL) 9 juni 2020
All Deştiny 2 will come with you to next-gen for FREE.
On PS, you can upgrade to PS5 for free.
On Xbox, they support Smart Delivery.
Geintje natuurlijk. Wat valt daar aan te remasteren. Dat wordt gewoon Demon's Souls en/of Bloodborne.Trishul schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:13:
[...]
Wow, dat zou nog eens een teleurstelling zijn na al dat gehype. Liever dat ze dan de PS3 ratchet & clank games remasteren.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 17:03
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Geen GoW verbaasd me niet die game gaat pas over een paar jaar uitkomen. Geen Spiderman zou ik een kleine tegenvaller vinden dat is nu juist een ideale titel om de PS5 power te laten zien.bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:35:
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ja dat is toch ook wel een van de titels waar ik het meeste naar uitkijk. Als je ziet hoe Insomniac het eerste deel om alle beperkingen van de PS4 heeft heen gebouwd. Die kunnen compleet los gaan op de PS5. Meer realistische schaal, veel hogere snelheid met slingeren, veel drukkere straten met meer verkeer en voetgangers, realistische reflecties in gebouwen, meer destructie in de omgevingen etc.Chaoss schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:11:
[...]
Geen GoW verbaasd me niet die game gaat pas over een paar jaar uitkomen. Geen Spiderman zou ik een kleine tegenvaller vinden dat is nu juist een ideale titel om de PS5 power te laten zien.
Beide titels uit 2018, niet extreem lang geleden dus. Met beide dan ook geen haast lijkt me, wat meer dan logisch is. Andere (oudere) titels/Ip's, nieuwe Ip's hebben wat mij betreft de voorkeur.Chaoss schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:11:
[...]
Geen GoW verbaasd me niet die game gaat pas over een paar jaar uitkomen. Geen Spiderman zou ik een kleine tegenvaller vinden dat is nu juist een ideale titel om de PS5 power te laten zien.
Wie gaat er zijn ps4 (pro) verkopen? Ik heb er eentje met pt demo op staan, hoeveel zou ik kunnen vragen? Hoe doe je dat dan want je moet toch je account van de Ps4 verwijderen m?
Ik ben nog aan het twijfelen om al te verkopen , en heb nog een paar vragen. Bvb gaat de ps5 volledig BC compatible zijn? Hoe zit het met digitale only spellen?
Ik twijfel ook om de ps5 meteen te kopen of te wachten op de ps5 pro.
Ik ben nog aan het twijfelen om al te verkopen , en heb nog een paar vragen. Bvb gaat de ps5 volledig BC compatible zijn? Hoe zit het met digitale only spellen?
Zo gek is dat eigenlijk niet. Smart delivery is natuurlijk de fancy term van Microsoft, maar cross play bestaat al sinds de PS3. Zo heb ik enkele games in m'n library die speelbaar zijn op PS3 en Vita. Een paar zelfs ook op PS4. En aangezien de PS4 en PS5 architectuur op elkaar lijken, is het niet zo gek dat zoiets weer terugkomt. Nog even een fancy naam erop en klaar.bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:00:
Wablief. De PS5 doet ook aan "Smart Delivery".[Twitter]
Ik verwacht wel dat meer (of alle) GaaS de overstap zullen maken, kosteloos, naar de PS5.
[ Voor 6% gewijzigd door Trishul op 09-06-2020 19:34 ]
Ik heb die er ook nog steeds op staan, maar dat was vooral een hype omdat de pt demo niet meer beschikbaar is. Daar gaat niemand extra voor betalen natuurlijk. Daarnaast is ie account gebonden en dan zou je al je licenties meeverkopen, ook die digitale releases.Cowboy_Henk schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:25:
Wie gaat er zijn ps4 (pro) verkopen? Ik heb er eentje met pt demo op staan, hoeveel zou ik kunnen vragen? Hoe doe je dat dan want je moet toch je account van de Ps4 verwijderen m?
Ik neem aan dat alle spellen gaan werken, een recent games kunnen nog gepatched worden zodat ze ook nog gebruik kunnen maken van de extra performance.
Ik denk het niet. Ik zet hem boven in onze slaapkamer voor de kids. Verder gewoon even Googlen op "PS4 verkopen" o.i.d. Staan genoeg manuals online.Cowboy_Henk schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:25:
Alles wat er bekend is over BC, staat hier: https://blog.playstation....hardware-technical-specs/
Verder kan je de Deep Dive van Cerny ook nog kijken, waarin hij op BC ingaat.
Ik was ook sarcastisch. Het heet trouwens cross buy.Trishul schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:25:
[...]
Zo gek is dat eigenlijk niet. Smart delivery is natuurlijk de fancy term van Microsoft, maar cross play bestaat al sinds de PS3. Zo heb ik enkele games in m'n library die speelbaar zijn op PS3 en Vita. Een paar zelfs ook op PS4. En aangezien de PS4 en PS5 architectuur op elkaar lijken, is het niet zo gek dat zoiets weer terugkomt. Nog even een fancy naam erop en klaar.
Ik verwacht wel dat meer (of alle) GaaS de overstap zullen maken, kosteloos, naar de PS5.
Noem mij gek maar Spiderman trekt mij totaal niet. Hoop dan ook dat Insomniac werkt aan een nieuwe Ratchet en Clank game a la PS2 of PS3*, een nieuw deel in de Resistance serie zou ook zeer welkom zijn
*All4One uitgesloten....

*All4One uitgesloten....
Begrijp ik het nu goed dat er dus een kans is dat The Last of Us 2 zowel voor PS4 als PS5 uitkomt met dezelfde aankoop? Heb paar jaar terug zowel op PS3 als PS4 (zogezegd remastered) deze aangeschaft. Of kwestie van twee dagen wachten voor meer info daar over zeker?
Ik ga mijn PS4 verkopen. Ik heb er nu twee staan, een originele en een PS4 Pro. De Pro houd ik zelf, de originele gaat in de verkoop. Ik weet alleen nog niet wat het beste moment is om dit te doen.Cowboy_Henk schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:25:
Wie gaat er zijn ps4 (pro) verkopen?
This is absolutely ridiculous
Demons Souls zou wel heeeel lekker zijnbram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:04:
[...]
Geintje natuurlijk. Wat valt daar aan te remasteren. Dat wordt gewoon Demon's Souls en/of Bloodborne.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Maatje van mij heeft een xbox. Die neemt mijn pro over voor een meijer. Hij blij en ik blij. Voor hem een mooie gelegenheid om de exclusives te spelen.Cowboy_Henk schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:25:
Dit is al bevestigd. PS5 is sowieso backwards compatible en de first party titels van Sony kan je allemaal op PS5 spelen. De latere titels als TLoU2 en GoT krijgen ongetwijfeld ook grafische updates zoals hogere resoluties en framerates.BruceWayne schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:49:
Begrijp ik het nu goed dat er dus een kans is dat The Last of Us 2 zowel voor PS4 als PS5 uitkomt met dezelfde aankoop? Heb paar jaar terug zowel op PS3 als PS4 (zogezegd remastered) deze aangeschaft. Of kwestie van twee dagen wachten voor meer info daar over zeker?
Kan natuurlijk. Ik vind het een heerlijke game. Ik start hem nog steeds wel eens op om even een half uurtje door Manhattan te slingeren. Werkt heel therapeutisch,Caayn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:41:
Noem mij gek maar Spiderman trekt mij totaal niet. Hoop dan ook dat Insomniac werkt aan een nieuwe Ratchet en Clank game a la PS2 of PS3*, een nieuw deel in de Resistance serie zou ook zeer welkom zijn![]()
*All4One uitgesloten....
Ik zit dan weer een stuk minder op R&C en Resistance te wachten.
Ik vind beide prima, maar als ik moet kiezen zie ik liever Spider-man. Ligt er ook een beetje aan wat ze nog meer laten zien. Als er veel action/adventure/rpg wordt getoond vind ik R&C wel leuk voor de variatie. Anders Spider-man. (Of een nieuwe IP uiteraard).Caayn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:41:
Noem mij gek maar Spiderman trekt mij totaal niet. Hoop dan ook dat Insomniac werkt aan een nieuwe Ratchet en Clank game a la PS2 of PS3*, een nieuw deel in de Resistance serie zou ook zeer welkom zijn![]()
*All4One uitgesloten....
All4One vond ik trouwens wel een leuke titel. QForce daarentegen...
Bron voor die clocks niet kunnen sustainen? Of is dat je gevoel?ion schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:36:
[...]
Ik vind een verschil van 20% tot 35% (aangezien PS5 nooit die clocks kan sustainen) niet bepaald klein. Dat is hetzelfde als zeggen dat een 2080ti nauwelijks sneller is dan een 2070/2070S.
En het is maar 18%, geen 20 tot 35% en dat is dan alleen maar voor de TF waarde, er zijn nog andere dingen die mee tellen. Zoals in die UE5 demo Nanites meer baat hebben bij een hogere clock snelheid. Of zoals ik laatst zag ergens dat de XSX meer rays kan laten bouncen door meer CU's maar de PS5 ze vaker en verder kan laten bouncen door de snelheid.
Mensen kijken alleen maar naar de Tflops, er zijn meer dingen van een GPU die bepalen of ie beter is of slechter ten op zichte van een andere.
Daarnaast, ook al zou je gelijk hebben met je 35% dat is nog steeds een kleiner percentage als tussen PS4 en X1 qua GPU 'power' en vond je nou daadwerkelijk dat de verschillen vreselijk groot waren?
Als je netjes 18% neemt van de GPU, wat het daadwerkelijk TF verschil is, dan kan de XSX 18% meer pixeltjes laten zien, wat neer komt op 2160p vs 1950-2050p (ergens in die buurt, had 't ooit uitgerekend maar weet het zo niet meer uit mijn hoofd) wat je toch echt moeilijk gaat zien.
Blijf het ook zo prachtig vinden dat men 18% TF waarde zo vreselijk opblaast en ruim dubbele snelheid SSD ga je niks van merken volgens sommige mensen.
Als jij mij kan vertellen dat jij het verschil kan zien tussen zeg 2000p en 2160p dan kan je ook het verschil zien tussen 8k textures en 4k textures die gestreamed worden.....
Het zijn GEEN boost clocks, zucht, ga je nou eens verdiepen er in, en kom dan terug!ion schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:49:
[...]
Bovendien is die 20% ervan uitgaande dat een PS5 de boost clocks kan behouden, zoals we weten in laptops en pc's stellen boost clocks niks voor, maar dan ook letterlijk niks voor bij high load.
De PS4 is 40% sneller dan de X1. 35% zit hier niet ver vandaan. Meer GPU performance is meteen te merken door meer fps of betere graphics, maar een SSD met 5000mbps die textures in 1 seconde inlaat of eentje met 10.000mbps in 0.5 seconde inlaat ga je dus niet merken.Aenea schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 20:55:
[...]
Bron voor die clocks niet kunnen sustainen? Of is dat je gevoel?
En het is maar 18%, geen 20 tot 35% en dat is dan alleen maar voor de TF waarde, er zijn nog andere dingen die mee tellen. Zoals in die UE5 demo Nanites meer baat hebben bij een hogere clock snelheid. Of zoals ik laatst zag ergens dat de XSX meer rays kan laten bouncen door meer CU's maar de PS5 ze vaker en verder kan laten bouncen door de snelheid.
Mensen kijken alleen maar naar de Tflops, er zijn meer dingen van een GPU die bepalen of ie beter is of slechter ten op zichte van een andere.
Daarnaast, ook al zou je gelijk hebben met je 35% dat is nog steeds een kleiner percentage als tussen PS4 en X1 qua GPU 'power' en vond je nou daadwerkelijk dat de verschillen vreselijk groot waren?
Als je netjes 18% neemt van de GPU, wat het daadwerkelijk TF verschil is, dan kan de XSX 18% meer pixeltjes laten zien, wat neer komt op 2160p vs 1950-2050p (ergens in die buurt, had 't ooit uitgerekend maar weet het zo niet meer uit mijn hoofd) wat je toch echt moeilijk gaat zien.
Blijf het ook zo prachtig vinden dat men 18% TF waarde zo vreselijk opblaast en ruim dubbele snelheid SSD ga je niks van merken volgens sommige mensen.
Als jij mij kan vertellen dat jij het verschil kan zien tussen zeg 2000p en 2160p dan kan je ook het verschil zien tussen 8k textures en 4k textures die gestreamed worden.....
Variable frequency up to, oftewel boost clocks.Aenea schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:00:
[...]
Het zijn GEEN boost clocks, zucht, ga je nou eens verdiepen er in, en kom dan terug!
Geen idee waar jij je 35% vandaan haalt hoor, het verschil is 12.1 vs. 10.3, das 18%ion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:12:
[...]
De PS4 is 40% sneller dan de X1. 35% zit hier niet ver vandaan. Meer GPU performance is meteen te merken door meer fps of betere graphics, maar een SSD met 5000mbps die textures in 1 seconde inlaat of eentje met 10.000mbps in 0.5 seconde inlaat ga je dus niet merken.
[...]
Variable frequency up to, oftewel boost clocks.
Daarnaast is variabele frequency niet hetzelfde als boost clocks....
Ga nou echt eens uit zoeken hoe het bij de PS5 werkt, het zijn GEEN boost clocks!
------------------
Ok, ik zie dat het niet op prijs wordt gesteld meer om in te gaan op absurde idee'en van ehh, fans, hehe.
Ik laat het hier nu bij!
[ Voor 10% gewijzigd door Aenea op 09-06-2020 21:16 ]
Verwijderd
ion snapt het niet helemaal geloof ik. Laten we het daar op houden.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2020 21:17 ]
Ja dat is vrij duidelijk ja, en wil het ook niet snappen op 1 of andere manier. Je zou toch zeggen als je al vele generaties lang PlayStations koopt en ze leuk vind dat je je dan wel gaat verdiepen in zoiets als meerdere mensen je vertellen dat het niet klopt wat je zegt. Maar nee, stug vast houden aan je verkeerde idee'en is blijkbaar beter ofzoVerwijderd schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:17:
ion snapt het niet helemaal geloof ik. Laten we het daar op houden.
Dat mis ik wel heel erg hoor! Een nieuwe PS console heeft een nieuwe Ridge Racer nodig vind ik!NotSoSteady schreef op maandag 8 juni 2020 @ 19:53:
Ik hoop vooral op Ridge Racer.
[YouTube: It's Ridge Racer!]
En een nieuwe Genji-game.
[YouTube: E3 2013 - Sony remembers: Giant enemy crabs]
Ik snap je frustratie daar over, maar men zit dit dus thuis te doen, niet op hun normale dikke vette PC's te editten en men heeft meerdere sources van videos die aan elkaar geplakt moeten worden op een mooie manier, dingen die tig keer opnieuw gedaan moeten worden, die dan gedeeld moeten worden via het internet en als je dat dan met 4k bestanden gaat doen gaat daar veel meer tijd in zitten dan nodig is.Donstil schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:38:
Mm 1080p is toch wel jammer voor dergelijke trailers en tegenwoordig is dat ook geen wereld van verschil meer als het aankomt op editing enz. Dat kan “from home” prima. edit: Totaal logisch dat een bedrijf als Sony hiervoor kiest. Hulde hulde.
Laat de presentatie op zich gewoon lekker 1080p@30fps zijn en laten ze dan de game beelden later als 4k videos los er op knallen! Lijkt me prima tussen oplossing!
Verwijderd
Ik hou mijn PS4 Pro ook. Die komt gewoon ergens op zolder te staan met de PSVR. Kan ik helemaal los gaan op Beat Saber zonder dat ik mijn vrouw 'per ongeluk' een tik verkoop...
Ik denk dat jullie in dromenland zitten als je denkt dat RDNA2 2.23Ghz consistent kan halen. Gemiddeld klokken de RDNA1 kaarten 1900Mhz met goede custom koelers. En jullie verwachten een 16% jump in GPU clocks en dat ook nog sustained en dat ook nog met low voltage, want anders wordt de PS5 weer een jet als de PS4/Pro. Yeah right mensen. Ik kan ook zeggen, ik kan tot 60km/h fietsen, maar in werkelijkheid tik ik die 60km/h 1 seconde aan en daarna zak ik al snel terug naar 40km/h.
[ Voor 9% gewijzigd door ion op 09-06-2020 21:31 ]
Het gaat er mij inderdaad vooral om wát ze laten zien. Dat het 4k60 of 4k30 gaat zijn uiteindelijk geloof ik zo ook wel, dat kijk ik achteraf wel een keer op tv.Aenea schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:25:
[...]
Laat de presentatie op zich gewoon lekker 1080p@30fps zijn en laten ze dan de game beelden later als 4k videos los er op knallen! Lijkt me prima tussen oplossing!
Hoop wel op wat nieuwe ip's ook trouwens. GoW2, Spiderman2, H:ZD2, die komen echt wel ooit, maar een verrassing er tussen zou ook leuk zijn
[ Voor 31% gewijzigd door vaagisdenaam op 09-06-2020 21:34 ]
Verwijderd
Laat ons maar lekker dromenion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:30:
Ik denk dat jullie in dromenland zitten als je denkt dat RDNA2 2.23Ghz consistent kan halen. Gemiddeld klokken de RDNA1 kaarten 1900Mhz met goede custom koelers. En jullie verwachten een 16% jump in GPU clocks en dat ook nog sustained en dat ook nog met low voltage, want anders wordt de PS5 weer een jet als de PS4/Pro. Yeah right mensen. Ik kan ook zeggen, ik kan tot 60km/h fietsen, maar in werkelijkheid tik ik die 60km/h 1 seconde aan en daarna zak ik al snel terug naar 40km/h.

Je blijft teruggrijpen naar cijfers uit pc land en als ik dan iets roep over virtualisaties waar hardware producenten rekening mee moeten houden en efficiency wat ze daardoor verliezen etc, dat negeer je iedere keer. En ja, ik denk dat de custom rdna hardware die Sony in samenwerking met AMD ontworpen heeft die 16% goed gaan maken.ion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:30:
Zullen we het er gewoon op houden dat het appels met peren vergelijken is zolang we nog geen goede vergelijkbare data hebben.
Verwijderd
@ionKenny_026 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:55:
[...]
Je blijft teruggrijpen naar cijfers uit pc land en als ik dan iets roep over virtualisaties waar hardware producenten rekening mee moeten houden en efficiency wat ze daardoor verliezen etc, dat negeer je iedere keer. En ja, ik denk dat de custom rdna hardware die Sony in samenwerking met AMD ontworpen heeft die 16% goed gaan maken.
Zullen we het er gewoon op houden dat het appels met peren vergelijken is zolang we nog geen goede vergelijkbare data hebben.
Naast deze slide claimt de chipontwerper een verbetering van de prestaties per watt van meer dan 50% te kunnen maken met de RDNA 2-architectuur voor gpu's. Ook de complexiteit van chips met de architectuur en de schakelstroom van dergelijke chips zou verminderd zijn, terwijl de kloksnelheden juist verder opgekrikt zijn. RDNA zal verder worden gebruikt voor zowel gaming- als voor sommige workstation-kaarten. Verder moet een tweede generatie van Infinity Fabric verdere efficiëntie met zich meebrengen, en een derde generatie is ook al in ontwikkeling.
https://nl.hardware.info/...akt-op-7-nm-niet-op-5-nm+
De meeste dromen zijn bedrog... Of toch niet?
Die virtualisaties costs in performance heeft dan ook niks te maken met wat ik ter discussie wil stellen. Ik zit nu alleen clock speeds te vergelijken. RDNA1 kaarten rangen tussen 1800-200Mhz en gemiddeld 1900 en dit is uiteraard met goede koeling, want voor hogere clocks is ook hoger voltage nodig. Toen ik een 5700XT met stock koeling had, was de kaart over te klokken naar 1925Mhz ongeveer, maar die stock koeler steeg opKenny_026 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:55:
[...]
Je blijft teruggrijpen naar cijfers uit pc land en als ik dan iets roep over virtualisaties waar hardware producenten rekening mee moeten houden en efficiency wat ze daardoor verliezen etc, dat negeer je iedere keer. En ja, ik denk dat de custom rdna hardware die Sony in samenwerking met AMD ontworpen heeft die 16% goed gaan maken.
Je blijft alleen maar speculeren venuit de huidige tech. Prima, maar we hebben het over custom next-gen tech.ion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:04:
[...]
Die virtualisaties costs in performance heeft dan ook niks te maken met wat ik ter discussie wil stellen. Ik zit nu alleen clock speeds te vergelijken. RDNA1 kaarten rangen tussen 1800-200Mhz en gemiddeld 1900 en dit is uiteraard met goede koeling, want voor hogere clocks is ook hoger voltage nodig. Toen ik een 5700XT met stock koeling was de kaart over te klokken naar 1925Mhz ongeveer, maar die stock koeler steeg opRDNA kaarten daarentegen undervolten wel goed, ik kon de kaart op 1800Mhz draaien met veel lager voltage en dus lagere temps.
Je mag van mij hoor, maar we gaan het allemaal pas zien als mensen de PS5 echt in handen hebben.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Verwijderd
psstion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:04:
[...]
Die virtualisaties costs in performance heeft dan ook niks te maken met wat ik ter discussie wil stellen. Ik zit nu alleen clock speeds te vergelijken. RDNA1 kaarten rangen tussen 1800-200Mhz en gemiddeld 1900 en dit is uiteraard met goede koeling, want voor hogere clocks is ook hoger voltage nodig. Toen ik een 5700XT met stock koeling had, was de kaart over te klokken naar 1925Mhz ongeveer, maar die stock koeler steeg opRDNA kaarten daarentegen undervolten wel goed, ik kon de kaart op 1800Mhz draaien met veel lager voltage en dus lagere temps.
:strip_exif()/f/image/ZHtk4wkaskZitJriE1oIb9pm.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus tja als RDNA1 al 2000mhz kan halen dan is 2230mhz niet zo gek toch ?
Dat klinkt al goed 50% increase in performance p/watt. Nog even afwachten waar die performance vandaan komt, hogere ipc, hogere clocks etc.Verwijderd schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:04:
[...]
@ion
Naast deze slide claimt de chipontwerper een verbetering van de prestaties per watt van meer dan 50% te kunnen maken met de RDNA 2-architectuur voor gpu's. Ook de complexiteit van chips met de architectuur en de schakelstroom van dergelijke chips zou verminderd zijn, terwijl de kloksnelheden juist verder opgekrikt zijn. RDNA zal verder worden gebruikt voor zowel gaming- als voor sommige workstation-kaarten. Verder moet een tweede generatie van Infinity Fabric verdere efficiëntie met zich meebrengen, en een derde generatie is ook al in ontwikkeling.
https://nl.hardware.info/...akt-op-7-nm-niet-op-5-nm+
De meeste dromen zijn bedrog... Of toch niet?
Het enigste referentiekader is dan ook RDNA1, aangezien we niet veel weten over RDNA2, dus het is logisch dat speculaties hieruit voortkomen.Geronimous schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:07:
[...]
Je blijft alleen maar speculeren venuit de huidige tech. Prima, maar we hebben het over custom next-gen tech.
Je mag van mij hoor, maar we gaan het allemaal pas zien als mensen de PS5 echt in handen hebben.
Alleen niet alle RDNA1 kaarten halen 2000Mhz, ten eerste moet je de sillicon lottery winnen en een kaart hebben met degelijke koeling.Verwijderd schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:13:
[...]
Dus tja als RDNA1 al 2000mhz kan halen dan is 2230mhz niet zo gek toch ?
Ik hou mijn PS4 gewoon als primair apparaat, en stel de PS5 wel even uit. Geen stress, wachten tot de 'gecreëerde schaarste' voorbij is, en dan kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:30:
Ik hou mijn PS4 Pro ook. Die komt gewoon ergens op zolder te staan met de PSVR. Kan ik helemaal los gaan op Beat Saber zonder dat ik mijn vrouw 'per ongeluk' een tik verkoop...
Mijn PS4 is überhaupt de launch-day PS4
Je zit helemaal verkeerd, zoals nu meerdere keren is aangegeven. Het heeft dus ook niets meer met de temps te maken in de PS5ion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:16:
[...]
Dat klinkt al goed 50% increase in performance p/watt. Nog even afwachten waar die performance vandaan komt, hogere ipc, hogere clocks etc.
[...]
Het enigste referentiekader is dan ook RDNA1, aangezien we niet veel weten over RDNA2, dus het is logisch dat speculaties hieruit voortkomen.
Van Eurogamer:
It's really important to clarify the PlayStation 5's use of variable frequencies. It's called 'boost' but it should not be compared with similarly named technologies found in smartphones, or even PC components like CPUs and GPUs. There, peak performance is tied directly to thermal headroom, so in higher temperature environments, gaming frame-rates can be lower - sometimes a lot lower. This is entirely at odds with expectations from a console, where we expect all machines to deliver the exact same performance. To be abundantly clear from the outset, PlayStation 5 is not boosting clocks in this way. According to Sony, all PS5 consoles process the same workloads with the same performance level in any environment, no matter what the ambient temperature may be.
Zodra je Ps5 binnen is. Want dan heb je ze niet meer nodigRidicuul schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:54:
[...]
Ik ga mijn PS4 verkopen. Ik heb er nu twee staan, een originele en een PS4 Pro. De Pro houd ik zelf, de originele gaat in de verkoop. Ik weet alleen nog niet wat het beste moment is om dit te doen.
Ik heb het dan ook niet over ambient temps, maar thermal limits. De PS5 heeft waarschijnlijk een power limit en thermal limit. Anders kunnen ze hem toch zonder temperatuursensors schepen en hoppa gas erop.poor Leno schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:19:
[...]
Je zit helemaal verkeerd, zoals nu meerdere keren is aangegeven. Het heeft dus ook niets meer met de temps te maken in de PS5
Van Eurogamer:
It's really important to clarify the PlayStation 5's use of variable frequencies. It's called 'boost' but it should not be compared with similarly named technologies found in smartphones, or even PC components like CPUs and GPUs. There, peak performance is tied directly to thermal headroom, so in higher temperature environments, gaming frame-rates can be lower - sometimes a lot lower. This is entirely at odds with expectations from a console, where we expect all machines to deliver the exact same performance. To be abundantly clear from the outset, PlayStation 5 is not boosting clocks in this way. According to Sony, all PS5 consoles process the same workloads with the same performance level in any environment, no matter what the ambient temperature may be.
Verwijderd
Iedereen weet toch dat 50 megapixels mooier en beter is dan 20 megapixels.
PlayStation kan beter de PS5 niet uitbrengen, Xbox heeft een grotere E-penis factor.

Moet nog altijd denken aan een verkoper die mij een foto liet zien en vroeg met welke camera het geschoten was.
Doe dit straks met de (cross platform, third party) next gen games. Laat een filmpje zien en vraag op welk platform het draait. Spoiler alert: je krijgt geen eenduidig antwoord.
PlayStation kan beter de PS5 niet uitbrengen, Xbox heeft een grotere E-penis factor.
Moet nog altijd denken aan een verkoper die mij een foto liet zien en vroeg met welke camera het geschoten was.
Doe dit straks met de (cross platform, third party) next gen games. Laat een filmpje zien en vraag op welk platform het draait. Spoiler alert: je krijgt geen eenduidig antwoord.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2020 22:30 ]
Het staat er gewoon letterlijk. Zo werkt de PS5 niet, gekoppeld aan die thermal headroom voor het throttelen, zoals bijv telefoons en conventionele CPU's en GPUs.ion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:22:
[...]
Ik heb het dan ook niet over ambient temps, maar thermal limits. De PS5 heeft waarschijnlijk een power limit en thermal limit. Anders kunnen ze hem toch zonder temperatuursensors schepen en hoppa gas erop.
Dat stukje over ambient zegt Sony er zelf ook nog over.
En dat was mijn eerste Google result. Dus als je meer wil weten, Google het.
Edit:
Hier nog een stuk van dat Eurogamer artikel (artikel is trouwens van Digital Foundry)
So how does boost work in this case? Put simply, the PlayStation 5 is given a set power budget tied to the thermal limits of the cooling assembly. "It's a completely different paradigm," says Cerny. "Rather than running at constant frequency and letting the power vary based on the workload, we run at essentially constant power and let the frequency vary based on the workload."
An internal monitor analyses workloads on both CPU and GPU and adjusts frequencies to match. While it's true that every piece of silicon has slightly different temperature and power characteristics, the monitor bases its determinations on the behaviour of what Cerny calls a 'model SoC' (system on chip) - a standard reference point for every PlayStation 5 that will be produced.
"Rather than look at the actual temperature of the silicon die, we look at the activities that the GPU and CPU are performing and set the frequencies on that basis - which makes everything deterministic and repeatable," Cerny explains in his presentation. "While we're at it, we also use AMD's SmartShift technology and send any unused power from the CPU to the GPU so it can squeeze out a few more pixels."
It's a fascinating idea - and entirely at odds with Microsoft's design decisions for Xbox Series X - and what this likely means is that developers will need to be mindful of potential power consumption spikes that could impact clocks and lower performance. However, for Sony this means that PlayStation 5 can hit GPU frequencies way, way higher than we expected. Those clocks are also significantly higher than anything seen from existing AMD parts in the PC space. It also means that, by extension, more can be extracted performance-wise from the 36 available RDNA 2 compute units.
[ Voor 63% gewijzigd door poor Leno op 09-06-2020 22:33 ]
poor Leno schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:26:
[...]
Het staat er gewoon letterlijk. Zo werkt de PS5 niet, gekoppeld aan die thermal headroom voor het throttelen, zoals bijv telefoons en conventionele CPU's en GPUs.
Dat stukje over ambient zegt Sony er zelf ook nog over.
En dat was mijn eerste Google result. Dus als je meer wil weten, Google het.
Edit:
Hier nog een stuk van dat Eurogamer artikel (artikel is trouwens van Digital Foundry)
So how does boost work in this case? Put simply, the PlayStation 5 is given a set power budget tied to the thermal limits of the cooling assembly. "It's a completely different paradigm," says Cerny. "Rather than running at constant frequency and letting the power vary based on the workload, we run at essentially constant power and let the frequency vary based on the workload."
An internal monitor analyses workloads on both CPU and GPU and adjusts frequencies to match. While it's true that every piece of silicon has slightly different temperature and power characteristics, the monitor bases its determinations on the behaviour of what Cerny calls a 'model SoC' (system on chip) - a standard reference point for every PlayStation 5 that will be produced.
"Rather than look at the actual temperature of the silicon die, we look at the activities that the GPU and CPU are performing and set the frequencies on that basis - which makes everything deterministic and repeatable," Cerny explains in his presentation. "While we're at it, we also use AMD's SmartShift technology and send any unused power from the CPU to the GPU so it can squeeze out a few more pixels."
It's a fascinating idea - and entirely at odds with Microsoft's design decisions for Xbox Series X - and what this likely means is that developers will need to be mindful of potential power consumption spikes that could impact clocks and lower performance. However, for Sony this means that PlayStation 5 can hit GPU frequencies way, way higher than we expected. Those clocks are also significantly higher than anything seen from existing AMD parts in the PC space. It also means that, by extension, more can be extracted performance-wise from the 36 available RDNA 2 compute units.
CPU intensive game betekent dus ook dat de GPU gedownclockt wordt om binnen de power limit te blijven die gekoppeld is aan een thermal limitset power budget tied to the thermal limits of the cooling assembly
Snap je het nou gewoon echt niet? Of loop je nu gewoon te trollen om te trollenion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:35:
[...]
[...]
CPU intensive game betekent dus ook dat de GPU gedownclockt wordt om binnen de power limit te blijven die gekoppeld is aan een thermal limit
Het gaat hier om totaal iets anders dan dat jij hier de afgelopen pagina loopt te roeptoeren

Verwijderd
Je kwam zelf met 2000mhz aanzettenion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:17:
[...]
Alleen niet alle RDNA1 kaarten halen 2000Mhz, ten eerste moet je de sillicon lottery winnen en een kaart hebben met degelijke koeling.
Jij zegt dat de PS5 niet werkt met thermal limit, maar die is er degelijk wel, alleen in de vorm van een power limit. AMDshift verdeelt dit dan mooi over CPU en GPU. Als een game CPU intensive is heb je, kan GPU minder vermogen gebruiken, dus clockt die down.poor Leno schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:38:
[...]
Snap je het nou gewoon echt niet? Of loop je nu gewoon te trollen om te trollen
Het gaat hier om totaal iets anders dan dat jij hier de afgelopen pagina loopt te roeptoeren
Ik gaf de range aan en zei gemiddeld 1900Verwijderd schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:42:
[...]
Je kwam zelf met 2000mhz aanzettenen yields/node kunnen verbeteren aarn mater van tijd. Hoe denk je dat die ryzen refresh zo hoog kan clocken ?
Dat is een onderdeel ervan, maar het is totaal iets anders dan je boostclocks waar je t de hele tijd mee liep te vergelijken, en al helemaal met de RDNA1.ion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:43:
[...]
Jij zegt dat de PS5 niet werkt met thermal limit, maar die is er degelijk wel, alleen in de vorm van een power limit. AMDshift verdeelt dit dan mooi over CPU en GPU. Als een game CPU intensive is heb je, kan GPU minder vermogen gebruiken, dus clockt die down.
Zo lees ik m eigenlijk ook. Ik verwacht er eigenlijk geen echte nadelen van, want games hebben toch meer behoefte aan GPU power. Als de developer een engine heeft die zwaar op CPU leunt zou het kunnen dat de cpu dan alleen 3.5GHz sustained kan halen over de 8 cores met SMT door iets minder power te geven aan de GPU. Dat lijkt mij echter onwaarschijnlijk, want of de cpu nou op 3.2GHz draait of 3.5 maakt geen wereld van verschil. Misschien een rts game met duizenden units, maar ja, dat ga je niet draaien op een PS5. Ik verwacht dus dat de GPU in 99% van de games op max zal draaien. Game engines zijn tegenwoordig ook allemaal multithreaded, dus de grootste winst voor developers zit m in de 8 Ryzen 2 cores met SMT indien nodig @ 3.5GHz.ion schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:35:
[...]
[...]
CPU intensive game betekent dus ook dat de GPU gedownclockt wordt om binnen de power limit te blijven die gekoppeld is aan een thermal limit
Maar is er dan iemand die beweert dat die 2,23GHz locked is?
Ik heb de bron niet meteen, maar herinner me dat de downclock idd bijna altijd zal plaatsvinden bij de CPU, niet de GPU.
Ik raad je echt aan om The Road To PS5 eens te kijken. Nog beter, kijk die reactievideo's van The Cherno.The question is, what happens when the processor does hit its power limit and components down-clock? In his presentation, Mark Cerny freely admits that CPU and GPU won't always be running at 3.5GHz and 2.23GHz respectively.
"When that worst case game arrives, it will run at a lower clock speed. But not too much lower, to reduce power by 10 per cent it only takes a couple of percent reduction in frequency, so I'd expect any downclocking to be pretty minor," he explains. "All things considered, the change to a variable frequency approach will show significant gains for PlayStation gamers."
...
We expect the GPU to spend most of its time at or close to that frequency and performance.
Ik heb de bron niet meteen, maar herinner me dat de downclock idd bijna altijd zal plaatsvinden bij de CPU, niet de GPU.
[ Voor 8% gewijzigd door Anton.net op 09-06-2020 22:55 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden