Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:33
Zou Ghost of Tsushima op de PS5 (ik neem aan dat die er komt) er ook mooier uit zien? Of zal het gewoon hetzelfde spel zijn als op de PS4? Ik weet namelijk niet wat een game release zo dicht op een nieuwe console release doet, of dat ze in de ontwikkeling al rekening hebben gehouden met een iets andere versie voor next gen. Al is het koffiedik kijken natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-10 15:01

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Twixie schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:17:
[...]
Het probleem met 3D audio via koptelefoon (i.e. binaural audio) is dat iedereen andere oren heeft. Dus dat spelen met faze-shifts en demping om directionaliteit toe te voegen baseert zich op een 'gemiddeld' oor, maar zal niet bij iedereen even goed werken.
Dan zou ik eens die uitleg van Cerny bekijken, waar gesproken wordt over het "mappen" van 1000 oren, waarvan bij de launch er een 5 tal "gemiddelde" oren beschikbaar zullen zijn om uit te kiezen die dan verder uitgebreid kunnen worden. Zo kan iedereen zijn eigen "sweetspot" vinden.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:22:
Zou Ghost of Tsushima op de PS5 (ik neem aan dat die er komt) er ook mooier uit zien? Of zal het gewoon hetzelfde spel zijn als op de PS4? Ik weet namelijk niet wat een game release zo dicht op een nieuwe console release doet, of dat ze in de ontwikkeling al rekening hebben gehouden met een iets andere versie voor next gen. Al is het koffiedik kijken natuurlijk.
Ghost Of Tsushima heeft best een grafische downgrade ondergaan was zichtbaar tijdens de laatste gameplay beelden. Ik ga er daarom vanuit dat de game er op Ps5 nog beter uitziet.
bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Zou wat zijn. Komen ze met een NUC vormfactor aanzetten waar net aan een disc in past. :+
Haha ja van het bedrijf die ons de Ps4 Pro koeling bracht heb zou ik daar direct de volle vertrouwen in hebben :+

Liever wat groter en goed koelen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 14:56
Ondersteunt de PS over het algemeen ook losse microfoons? Ik ga er in ieder geval geen gaming headset voor aanschaffen. Zonde van het geld, maar vooral ook zonde voor m'n oren :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik verwacht dat GoT op zijn minst op een iets hogere resolutie draait. Hopelijk zelfs een soort van remaster waarbij de belichting/effecten etc verbeterd wordt. Ik probeer ook te wachten tot de PS5 met spelen.

Idem voor Cyberpunk, alhoewel ik in die game wel heel erg veel zin heb, maar ik verwacht dat die een flinke downgrade krijgt ten opzichte van de eerste gameplay beelden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Twixie schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:17:
[...]

Ik neem aan dat @Donstil het had over een surround set, geen stereo set. En dan gaat een surround set het gemakkelijk halen van een koptelefoon, zelfs al is surround allesbehalve 3D.

Het probleem met 3D audio via koptelefoon (i.e. binaural audio) is dat iedereen andere oren heeft. Dus dat spelen met faze-shifts en demping om directionaliteit toe te voegen baseert zich op een 'gemiddeld' oor, maar zal niet bij iedereen even goed werken. Ook de koptelefoon en de plaatsing op je hoofd speelt een rol. Zeker met on/over-the-ear headsets komt het geluid eigenlijk nog altijd van buiten je oor, en de plaatsing van de driver gaat dus ook weer invloed hebben op faze en demping.

Dus tenzij ze bij Sony iets gevonden hebben waarbij je ook nog eens die 3D sound engine kunt calibreren voor jouw oren+headset, verwacht ik er eigenlijk niet veel van. Ik vind 3D audio bij PSVR of bij virtual surround ook allesbehalve overtuigend. De PS5 gaat dus gewoon nog wat meer realtime power er tegenaan kunnen gooien om nog wat betere algoritmes te gebruiken...
Daar geloof ik dus totaal niet in. Zelfs nu biedt een headset zoveel meer immersie en "onderdompelen". Hoe hard moet je een surround set wel niet zetten om al die kleine details in de verte te horen. De bron direct op het oor biedt zoveel meer.
Paprika schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:36:
Ondersteunt de PS over het algemeen ook losse microfoons? Ik ga er in ieder geval geen gaming headset voor aanschaffen. Zonde van het geld, maar vooral ook zonde voor m'n oren :+.
Geen idee, maar 3D audio ga je in het begin sowieso alleen over een headset kunnen horen, los van de veel intensere beleving die dit meebrengt. Zonde is het dus zeker niet.

Ik hoop dat mijn Platinum gewoon goed ondersteund wordt. Die doet nu al 3D audio op PS4 in een select aantal games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Ik gebruik liever een echt goede hoofdtelefoon aangesloten op m'n receiver over een gaming headset waarbij je de eerste 200 euro kwijt bent voor de tag gaming en marketing voor hun esports events (Astro...).

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 09-06-2020 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:41:

Daar geloof ik dus totaal niet in. Zelfs nu biedt een headset zoveel meer immersie en "onderdompelen". Hoe hard moet je een surround set wel niet zetten om al die kleine details in de verte te horen. De bron direct op het oor biedt zoveel meer.
Dat hoeft niet direct iets te maken te hebben met "Hard" zetten. Helderheid in geluid kan je met prima/goeie speakers ook bereiken op normaal volume.

Het nadeel voor mij is geluid direct op je oren. Daardoor hoor je misschien wel goed (afhankelijk van wat je op je hoofd zet natuurlijk) maar mis ik vaak het gevoel wat geluid ook kan geven.

Edit: Ik ben daarom ook benieuwd of de engine van Sony ook nog wat gaat doen voor echt surround sound.
Dat vind ik bij Games als bijvoorbeeld Battlefield wel erg tof altijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 09-06-2020 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
@Donstil, mijn hoofdtelefoon kan zich prima matchen met mijn surround opstelling met 2 702 S2s, 705 S2s en een HTM71S2. Audio positionering is beter, maar een gaming product gaat er dus niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-10 07:19
Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:49:
[...]

Dat hoeft niet direct iets te maken te hebben met "Hard" zetten. Helderheid in geluid kan je met prima/goeie speakers ook bereiken op normaal volume.

Het nadeel voor mij is geluid direct op je oren. Daardoor hoor je misschien wel goed (afhankelijk van wat je op je hoofd zet natuurlijk) maar mis ik vaak het gevoel wat geluid ook kan geven.

Edit: Ik ben daarom ook benieuwd of de engine van Sony ook nog wat gaat doen voor echt surround sound.
Dat vind ik bij Games als bijvoorbeeld Battlefield wel erg tof altijd.
Precies. Bovendien, laten we wel wezen, dit heeft ook te maken met de kwaliteit van de versterker én speakers. Dat het geluid met een koptelefoon directer klinkt is ook wel logisch, maar ik mis bij een koptelefoon het grotere dynamische bereik wat je wel hebt met speakers. Het is allemaal net even wat meer verfijnd, het geluid komt minder over als een brei zo te zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Meister Sachs op 09-06-2020 08:59 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:53:
@Donstil, mijn hoofdtelefoon kan zich prima matchen met mijn surround opstelling met 2 702 S2s, 705 S2s en een HTM71S2. Audio positionering is beter, maar een gaming product gaat er dus niet komen.
Noice :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zowel een fatsoenlijke headset als een fatsoenlijke speaker opstelling hebben zo zijn voor- en nadelen :) Gebruik beide en wissel veel af maar de meeste tijd spendeer ik toch zonder een headset op mijn hoofd.
Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:49:
[...]

Ik denk dat dit een belangrijk punt is om in gedachten te nemen. Ik vermoed dat voor veel mensen hun referentie kader voor surround speakers van die standaard kant en klaar setjes die het allemaal net niet zijn.

Edit:
Althans zo ervaar ik het in mijn omgeving waar mensen laaiend enthousiast zijn over soundbars en dat vergelijken met hun oude melkpak formaat speakers die nooit correct ingesteld zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Caayn op 09-06-2020 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
Paprika schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:43:
Ik gebruik liever een echt goede hoofdtelefoon aangesloten op m'n receiver over een gaming headset waarbij je de eerste 200 euro kwijt bent voor de tag gaming en marketing voor hun esports events (Astro...).
Dat viel mij ook op. Het geluid dat ik krijg met mijn sennheiser HD599 is meer dan prima. De audio positionering is dan inderdaad ook goed, ondanks alle marketingpraatjes over surround geluid die je krijgt via een gaming headset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Meister Sachs schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:03:
[...]

Dat viel mij ook op. Het geluid dat ik krijg met mijn sennheiser HD599 is meer dan prima. De audio positionering is dan inderdaad ook goed, ondanks alle marketingpraatjes over surround geluid die je krijgt via een gaming headset.
Ze produceren dan ook op dezelfde manier geluid. Het enige verschil is dat een hoofdtelefoon van 250 euro ook 250 euro heeft zitten in 't ontwerp en de gebruikte onderdelen. Een gaming headset van 250 euro heeft maar de helft van dat bedrag uitgegeven aan ontwerp en onderdelen.

Nu maar weer verder over de PS5 voordat we een warning krijgen ;). Kan ik nou wel of niet een losse usb microfoon aansluiten op een PS?

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 09-06-2020 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Meister Sachs schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 08:56:
[...]

Precies. Bovendien, laten we wel wezen, dit heeft ook te maken met de kwaliteit van de versterker én speakers. Dat het geluid met een koptelefoon directer klinkt is ook wel logisch, maar ik mis bij een koptelefoon het grotere dynamische bereik wat je wel hebt met speakers. Het is allemaal net even wat meer verfijnd, het geluid komt minder over als een brei zo te zeggen.
Maar dan hebben we het denk ik puur over muziek luisteren? Dan zijn speakers onmiskenbaar beter. Maar dit soort ervaringen krijg je echt alleen maar met een headset:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Na diverse Guerilla devs tweet nu ook de gameplay director van SSM over het event. Nieuwe God of War incoming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 09:24:
[...]

Maar dan hebben we het denk ik puur over muziek luisteren? Dan zijn speakers onmiskenbaar beter. Maar dit soort ervaringen krijg je echt alleen maar met een headset:

[YouTube: The Tucker Zone (A 3D Sound Experience) (Wear Earphones)]
Muziek? Absoluut niet :p. Ik luister eigenlijk alleen naar klassieke muziek, daarvoor heb ik aparte componenten van Marantz met ook andere speakers. Ik heb tegenwoordig wel een hifi subwoofer voor mijn muziek, vooral in het geval van orgel- of orkestmuziek voegt dat veel toe. Als je echt hifi speakers voor je surroundopstelling gebruikt, kun je die natuurlijk prima voor muziek gebruiken. In mijn geval doe ik dat niet, omdat ik simpelweg geen muziekmedia gebruik die in surround zijn opgenomen, hoewel je natuurlijk alleen de front speakers zou kunnen gebruiken. Maar de componenten die ik gebruik voor films, games et cetera zijn weer wezenlijk anders dan die voor muziek. Tenminste, dat is mijn luisterervaring tot nu toe.

[ Voor 13% gewijzigd door Meister Sachs op 09-06-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Meister Sachs schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:04:
[...]

Muziek? Absoluut niet :p. Ik luister eigenlijk alleen naar klassieke muziek, daarvoor heb ik aparte componenten van Marantz met ook andere speakers. Ik heb tegenwoordig wel een hifi subwoofer voor mijn muziek, vooral in het geval van orgel- of orkestmuziek voegt dat veel toe. Als je echt hifi speakers voor je surroundopstelling gebruikt, kun je die natuurlijk prima voor muziek gebruiken. In mijn geval doe ik dat niet, omdat ik simpelweg geen muziekmedia gebruik die in surround zijn opgenomen, hoewel je natuurlijk alleen de front speakers zou kunnen gebruiken. Maar de componenten die ik gebruik voor films, games et cetera zijn weer wezenlijk anders dan die voor muziek.
Okay. Nou ja, sorry, ik geloof er niet in dat het in games beter is dan een hoofdtelefoon, helemaal met goede 3D audio. Wellicht zal het geluid zelf beter klinken, maar de beleving niet. Net als gamen op een TV vs. VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:11:
[...]

Okay. Nou ja, sorry, ik geloof er niet in dat het in games beter is dan een hoofdtelefoon, helemaal met goede 3D audio. Wellicht zal het geluid zelf beter klinken, maar de beleving niet. Net als gamen op een TV vs. VR.
Maakt niet uit, hoor. Je hoeft je niet te verontschuldigen. Iedereen beleeft dit allemaal weer anders. Ik vind dat er wel een duidelijk verschil is, want dat verschil hoor ik simpelweg.

[ Voor 8% gewijzigd door Meister Sachs op 09-06-2020 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:48
Ik vind persoonlijk de stevige single player games zoals UC4, TLOU, HZD, DS, GoW enz fijner spelen met m'n 5.1 opstelling. Zorgt ook voor betere immersie en ervaring vind ik. Vroeger in de PS3 tijd had ik zo'n Logitech 5.1 (studententijd hè), later overgestapt naar een Marantz receiver met wharfedale diamond 5.1 opstelling. Nou, ik hoef geen headset meer. Zelfs toen ik online KZ, D2 en GTA deed plugde ik dan zo'n in-ear headset (aan 1 oor) in m'n controller, puur voor voicechat. Game audio liet ik ook toen gewoon over de speakers lopen, veel fijner. Scheelt ook dat je niet zo'n enorm apparaat op je hoofd hebt zitten, urenlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik wil ook een goede gaming headset met 3D audio halen voor de PS5, maar denk dat ik beter even af kan wachten tot alles richting de release bekend is, en er misschien ook wel nieuwe modellen aangekondigd worden speciaal voor next-gen. Of denken jullie dat dit onzin is en dat ik er best nu al een kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36

Martinspire

Awesomeness

Geronimous schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 01:08:
[...]

Waar haal je dit vandaan? Lijkt me veeeel te klein format, dit is leuk voor n HTPC PCtje met n Raspberry Pi ofzo :) Daar gaat geen PS5 chipset in passen...
Hoe klein wil je de ventilators hebben dan? Ik denk dat dit best op te schalen is naar een groter formaat. Al is het natuurlijk niet onmogelijk dat ze bij designs achter dit ontwerp kwamen, patent aanvragen en een andere kant op gaan. Wellicht is het niet eens de gaming-divisie. Maar zulke kleine ventilators wil je ook niet hebben, lijkt me.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:06
[...]

Is ook lariekoek, alsof proffesionele gamers voor een een minder product kiezen puur vanwege ''marketing redenen'' forget it. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Goeie audio is ook gevoel, fijne subs zodat je het in je lichaam voelt enz.
Dat ga je simpelweg niet bereiken met alleen een hoofdtelefoon.

Er is voor alle twee wel wat te zeggen denk ik maar dat een hoofdtelefoon automatisch beter is voor gaming is geen feit. Als Covid-19 over is en je woont in de buurt dan mag je eens komen luisteren, pas alleen wel op dat je mening dan compleet kan veranderen :)
Ambition88 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Is ook lariekoek, alsof proffesionele gamers voor een een minder product kiezen puur vanwege ''marketing redenen'' forget it. :P
Sporters gebruiken aan de lopende band producten omdat dit sponsor technisch beter uitkomt. Dat lijkt mij bij "professionele gamers" niet anders.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 09-06-2020 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
poor Leno schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:34:
@justifire & @Donstil Ga toch fietsen, je weet zelf ook waarom er nu plots hier over dikke PC's geleuterd wordt :F
Ja best logisch, op een mooie PC kan je nml. gewoon Xbox exclusives spelen, dus de combo PC+PS5 is gewoon ronduit de beste oplossing, je kan dan alles spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Professionele gamers worden vaak gesponsord, dus totaal niet meer betrouwbaar, omdat ze ook die "shit" proberen te verkopen.

Een goede 5.1 set is mooi, maar tegenwoordig wil men vaak de rompslomp niet meer met kabels en dat soort ongein. Dus volstaat een goede headset ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 16:18
Ach ik kijk het wel op beide manieren (5.1 en headphones) en zie wel wat het verschil is.

Een goede headset kan heel tof de 3d geluiden nabootsen (YouTube: YouTube)

Een 5.1 set doet dat weer op een hele andere manier.

Elke heeft zijn voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Segafreak83 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Professionele gamers worden vaak gesponsord, dus totaal niet meer betrouwbaar, omdat ze ook die "shit" proberen te verkopen.

Een goede 5.1 set is mooi, maar tegenwoordig wil men vaak de rompslomp niet meer met kabels en dat soort ongein. Dus volstaat een goede headset ook wel.
[...]

Dat begrijp ik, maar er is een reden dat 9 van de 10 gamers een hyper, steelseries of logitech headset gebruiken en geen sennheiser of sony het heet niet voor niets een gaming headset hè ;-) op het allerhoogste niveau kan je je echt geen nadelen permiteren onder het mom ja ze worden gesponsord.

Ik denk dat je dan onderschat hoeveel druk en hoe groot het belang is bij deze spelers/teams.

Anyhow, nog 2 dagen. :D

[ Voor 10% gewijzigd door Ambition88 op 09-06-2020 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
Steven030 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:28:
Ik wil ook een goede gaming headset met 3D audio halen voor de PS5, maar denk dat ik beter even af kan wachten tot alles richting de release bekend is, en er misschien ook wel nieuwe modellen aangekondigd worden speciaal voor next-gen. Of denken jullie dat dit onzin is en dat ik er best nu al een kan halen?
Volgens mij is het ding van 3D audio op de PS5 (met tempest engine etc) juist dat je elke stereo headset ervoor kan gebruiken. Dus je kan gewoon een goede headset aanschaffen in plaats van een gaming headset met 'virtual surround' etc.

Wat betreft de headset vs speakers setup:
Los van je voorkeur: het maakt ook echt wel een gigantisch verschil afhankelijk van hoe je de boel aansluit. Ik heb zelf een wh-1000xm3 (fijne noise cancelling voor wanneer ik aan het werk ben, en ook prima geluid) en het is echt een groot verschil wanneer ik deze direct in de DS4 of mijn laptop plug, versus wanneer er een goede DAC tussen hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nioz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:40:
[...]

Volgens mij is het ding van 3D audio op de PS5 (met tempest engine etc) juist dat je elke stereo headset ervoor kan gebruiken. Dus je kan gewoon een goede headset aanschaffen in plaats van een gaming headset met 'virtual surround' etc.

Wat betreft de headset vs speakers setup:
Los van je voorkeur: het maakt ook echt wel een gigantisch verschil afhankelijk van hoe je de boel aansluit. Ik heb zelf een wh-1000xm3 (fijne noise cancelling voor wanneer ik aan het werk ben, en ook prima geluid) en het is echt een groot verschil wanneer ik deze direct in de DS4 of mijn laptop plug, versus wanneer er een goede DAC tussen hangt.
Ja die DAC in de DualShock4 is vreselijk idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:07
Basekid schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:37:
Ach ik kijk het wel op beide manieren (5.1 en headphones) en zie wel wat het verschil is.

Een goede headset kan heel tof de 3d geluiden nabootsen (YouTube: YouTube)

Een 5.1 set doet dat weer op een hele andere manier.

Elke heeft zijn voor en nadelen.
Het nadeel van de 5.1 set is dat veel mensen waarschijnlijk hun receiver zullen moeten upgraden om 4k + HDR door te kunnen sturen naar de TV. Dan ga ik er even vanuit dat de meeste hun console op de receiver aansluiten en de signalen vervolgens via HDMI doorsturen naar de TV.

Als ik met een stereo headset een mooie ervaring kan hebben dan kan de PS5 rechtstreeks via HDMI de TV/monitor in, en sluit ik de headset aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
nioz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:40:
[...]
Vast een hele domme vraag, maar: normale headsets hebben doorgaans geen microfoon voor multiplayer lijkt me toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nu Sony een grote focus legt op het audio gedeelte binnen de console zelf is de kans ook aanwezig dat er in de DS5 een fatsoenlijke DAC zit, of in ieder geval een betere dan in de DS4 zat.

Waarschijnlijk zal dit niet gebeuren en ze hebben er tijdens de aankondiging van de DS5 niks over gezegd, maar we kunnen hopen toch :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Ambition88 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:38:
[...]

[...]

Dat begrijp ik, maar er is een reden dat 9 van de 10 gamers een hyper, steelseries of logitech headset gebruiken en geen sennheiser of sony het heet niet voor niets een gaming headset hè ;-) op het allerhoogste niveau kan je je echt geen nadelen permiteren onder het mom ja ze worden gesponsord.

Ik denk dat je dan onderschat hoeveel druk en hoe groot het belang is bij deze spelers/teams.

Anyhow, nog 2 dagen. :D
En waarom denk je dat dat het geval is? Een pricewatch: Beyerdynamic MMX 300 (v2) is niets meer dan een pricewatch: Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm (Grijs, Zwart) met een microfoon eraan. Dit is dan ook nog best een goede headset, maar met een MSRP van 150 vs 300 euro kun je voor 150 euro een heel goede microfoon vinden. Mensen kopen nou eenmaal graag producten waarbij men schreeuwt met gave termen. Wat jij onderschat is wat het belang is van sponsors. Straks ga je zeker ook nog beweren dat een 'gaming bureaustoel' beter is voor je rug of houding dan een exemplaar van Herman Miller. Dat moet immers zo zijn, want de grote streamers zitten op een gamerstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
'Productie van PlayStation 5 componenten zal deze week beginnen'

Bron: https://www.psx-sense.nl/...n-zal-deze-week-beginnen/

Dat zou kunnen betekenen dat we sowieso de console te zien gaan krijgen _/-\o_

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:45:
Nu Sony een grote focus legt op het audio gedeelte binnen de console zelf is de kans ook aanwezig dat er in de DS5 een fatsoenlijke DAC zit, of in ieder geval een betere dan in de DS4 zat.

Waarschijnlijk zal dit niet gebeuren en ze hebben er tijdens de aankondiging van de DS5 niks over gezegd, maar we kunnen hopen toch :Y
Ja daar hoop ik ook wel op ja. Of native BT support vanaf de console zodat we geen draadje meer nodig hebben voor koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:27
Ik heb zo'n gevoel dat we geen of weinig nieuwe games te zien krijgen, want de presentatie is 1 dag voor de release van TLOU2.

als ze dit wel doen zou het dan niet een beetje die game onder laten sneeuwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-10 00:07
Release van TLOU2 is pas week later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Ruudox schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:51:
Ik heb zo'n gevoel dat we geen of weinig nieuwe games te zien krijgen, want de presentatie is 1 dag voor de release van TLOU2.

Ik volg je niet. Waarom zou dat een reden zijn om weinig nieuwe games te laten zien? Daarbij is de release van TLoU2 volgende week vrijdag en niet deze vrijdag. Het event is deze donderdag. Het TLoU2 review embargo verloopt deze vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Mensen die TLoU2 willen spelen zullen het toch gewoon spelen of kopen. De games van aankomende donderdag kan je voorlopig nog niet spelen. Daarnaast kan je TLoU2 ook gewoon op de PS5 spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
Steven030 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:45:
[...]

Vast een hele domme vraag, maar: normale headsets hebben doorgaans geen microfoon voor multiplayer lijkt me toch?
Klopt. Ik heb het opgelost door een snoer met inline mic te gebruiken.
Je kan dus (voor 3D geluid straks) als het goed is je headset op je controller aansluiten via een snoertje.

Ik heb zelf alles ook met snoeren aangesloten nu op de PS4. Optical naar mijn DAC voor geluid, USB naar de DAC voor stroom (en vermoed dat mic ook via die usb loopt) en dan een snoer met microfoon naar mijn headset.
Allemaal wat onhandiger dan een draadloze headset, maar de geluidskwaliteit is het waard vind ik. Maar ik begrijp ook wel dat het voor sommige mensen teveel gedoe is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:53:
[...]
Het event is deze donderdag. Het TLoU2 review embargo verloopt deze vrijdag.
Dat wordt weer een partij spoilers ontwijken, gaat mij tot nu toe gelukkig erg goed af :9

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Presentatie draait juist om games. Dus die verwacht ik zeker.

Next-gen versie beelden van TLOU2 en Ghost of dinges is wel uitgesloten lijkt mij. Daarvoor moeten die games eerst even uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Paprika schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:46:
[...]

En waarom denk je dat dat het geval is? Een pricewatch: Beyerdynamic MMX 300 (v2) is niets meer dan een pricewatch: Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm (Grijs, Zwart) met een microfoon eraan. Dit is dan ook nog best een goede headset, maar met een MSRP van 150 vs 300 euro kun je voor 150 euro een heel goede microfoon vinden. Mensen kopen nou eenmaal graag producten waarbij men schreeuwt met gave termen. Wat jij onderschat is wat het belang is van sponsors. Straks ga je zeker ook nog beweren dat een 'gaming bureaustoel' beter is voor je rug of houding dan een exemplaar Herman Miller. Dat moet immers zo zijn, want de grote streamers zitten op een gamerstoel.
Hoezo vergelijk je een stoel met een headset? je kan de beste stoel ter wereld kopen maar alles valt of staat met je houding. Een headset zit op je hoofd en is goed of slecht, kan weinig mis aan gaan.

Er is een reden dat ik voor gamen mn steelseries arctis gebruik ipv mn Sony (muziek)headset die ruim 2 keer zo duur is en ik kan je alvast verklappen, het komt niet door de microfoon. ;-)

Of denk je dat Shroud gesponsord wordt door Logitech omdat zij ''toevallig'' op zn pad kwamen en hij geen andere kon krijgen? Zij hebben het goud in handen hè niet de sponsor, de speler kiest de sponsor, niet andersom.

Maargoed, we gaan erg off-topic. Lekker gebruiken wat jij beter vind. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Ambition88 op 09-06-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:47:
[...]

Ja daar hoop ik ook wel op ja. Of native BT support vanaf de console zodat we geen draadje meer nodig hebben voor koptelefoons.
Ik was best teleurgesteld dat mijn sony wh3 niet werkte met de PS4 via bluetooth, maar ik heb begrepen dat dit komt doordat bluetooth teveel latency heeft en niet de bandbreedte voor goed geluid + voice input via microfoon. Nieuwere bluetooth implementaties schijnen dat wel wat beter te doen, maar weet niet in hoeverre ze dan oudere apparaten die dit niet ondersteunen kunnen blocken? En dat lijkt me ook wel wat verwarrend naar consumenten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:55:
[...]

Dat wordt weer een partij spoilers ontwijken, gaat mij tot nu toe gelukkig erg goed af :9
Dus jij hebt nog niet gezien dat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Het event van donderdag is natuurlijk om alle A+ kwaliteit accessoires te tonen, zoals een speciale controller van ultra sonisch gefabriceerd fiber voor extreme precision trigger pointing of de super sonic blue edition gaming headset. De enige headset met 3D audio positionering, want het komt vooral niet uit 2 drivers (1 per oor), zoals bij andere koptelefoons. Volgens mijn anonieme bron gaan ze ook een nieuw stuurwiel aankondingen met pedalen gemaakt van glass stained steel. Ik heb ook rumours gehoord over een speciale HDMI kabel voor de PS5 die anti-virus functionaliteit biedt, gezien Xbox hiermee al jaren voorloopt: https://i0.wp.com/techfle...uploads/2012/07/VPcFx.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 09-06-2020 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
I ColoSsuZz I schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:55:
[...]

1 keer toevallig in een random chat 2 gigantische spoilers in een oogopslag gezien :( . Maar verder kijk ik inderdaad ook niets, zelfs geen screenshots. Vrijdag wel even naar de cijfers kijken en verder ook niet de review zelf. Wil me helemaal laten verassen, maar heb daarom wel besloten niet te wachten op de PS5, maar volgende week gelijk los te gaan. Zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nioz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Ik was best teleurgesteld dat mijn sony wh3 niet werkte met de PS4 via bluetooth, maar ik heb begrepen dat dit komt doordat bluetooth teveel latency heeft en niet de bandbreedte voor goed geluid + voice input via microfoon. Nieuwere bluetooth implementaties schijnen dat wel wat beter te doen, maar weet niet in hoeverre ze dan oudere apparaten die dit niet ondersteunen kunnen blocken? En dat lijkt me ook wel wat verwarrend naar consumenten toe.
Ja de Ps4 is alweer een oude vent natuurlijk, toen was het niet ondersteunen van BT hiervoor een beter argument dan nu.

Als ik bijvoorbeeld mijn huidige hoofdtelefoon aan mijn AppleTV verbind heb ik geen vertraging in het geluid tov het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ambition88 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:57:
[...]

[...]

Er is een reden dat ik voor gamen mn steelseries arctis gebruik ipv mn Sony (muziek)headset die ruim 2 keer zo duur is en ik kan je alvast verklappen, het komt niet door de microfoon. ;-)
[...]
Serieuze vraag: waarom dan? Want ik heb even gemist waar je dit uitlegt.

Ik heb er zelf juist voor gekozen om een goede (muziek) headet icm DAC te gebruiken ipv een gaming headset aan te schaffen, omdat ik denk dat ik op deze manier betere geluidskwaliteit krijg. Maar ben wel benieuwd naar jouw beweegredenen om juist wel voor een gaming headset te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
nioz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:02:
[...]

Ik heb er zelf juist voor gekozen om een goede (muziek) headet icm DAC te gebruiken ipv een gaming headset aan te schaffen, omdat ik denk dat ik op deze manier betere geluidskwaliteit krijg. Maar ben wel benieuwd naar jouw beweegredenen om juist wel voor een gaming headset te kiezen.
Omdat het beter klinkt. Ik heb hier ook een Bose QC35II en een professionele Senheiser + Technics DJ hoofdtelefoon liggen. Die klinken alle 3 minder goed met games dan mijn goedkopere Wireless Platinum headset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Bass...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ik zie hierboven een vergelijk gemaakt worden dat een gamingheadset bijna een keer zo duur wordt omdat er een microfoon aan zit. Dat is ook raar. Maar als ik zoals nu aan het gamen ben, waar moet ik dan een losse microfoon neerzetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNrS31wNOHV-PMusW5avvmg_Qmk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3lm180UkRi5ChNNNNYcAfkvY.jpg?f=user_large

Maar dat ik met een Astro los partychat en gameaudio kan regelen vind ik ook wel erg prettig en een goede toevoeging. Dat hebben standaard headsets niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Kenny_026 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:08:
[...]
Maar als ik zoals nu aan het gamen ben, waar moet ik dan een losse microfoon neerzetten?
Een goede microfoon vangt jouw geluid prima op vanaf dat kastje, of een modmic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Nee, gewoon veel beter surround geluid en positionering. Het klinkt allemaal veel nauwkeuriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

@Kenny_026 Wat zit je dicht op het scherm :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Paprika schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:10:
[...]

Een goede microfoon vangt jouw geluid prima op vanaf dat kastje, of een modmic.
En de rest van de woonkamer ook? Want het is fijn als ze alleen mij horen ipv mn vrouw of kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:06:
[...]

Omdat het beter klinkt. Ik heb hier ook een Bose QC35II en een professionele Senheiser + Technics DJ hoofdtelefoon liggen. Die klinken alle 3 minder goed met games dan mijn goedkopere Wireless Platinum headset.
Ik hoop dat er weer een nieuwe Wireless Platinum headset komt met de PS5. Dit is mijn reden om er nu niet nog een aan te schaffen in de nadagen van de PS4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Als ik op de bank zit zit ik 6 meter van mn scherm. 65” is dan niet groot genoeg 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Kenny_026 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:19:
[...]

Als ik op de bank zit zit ik 6 meter van mn scherm. 65” is dan niet groot genoeg 🤪
Wow hoe kan dat dan niet groot genoeg zijn? :)
Ik heb een 55 inch scherm en zit er ongeveer 3 meter vanaf, zie alles prima.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Kenny_026 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:18:
[...]

En de rest van de woonkamer ook? Want het is fijn als ze alleen mij horen ipv mn vrouw of kinderen.
Een goede microfoon heeft daar geen last van, want je kunt alles instellen naar wens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
[...]

bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:13:
[...]

Nee, gewoon veel beter surround geluid en positionering. Het klinkt allemaal veel nauwkeuriger.
Dit dus. Begrijp me niet verkeerd hè ik zeg NIET dat gaming headsets geluidstechnisch kwalitatief beter zijn, echter komt dit bij mij niet op de 1e plaats.

Wat ik belangrijk vind is een goed surround sound en met mijn arctis hoor ik gewoon veel beter of iemand onder/boven is, de afstand etc daar heb je met gamen veel meer aan dan of een geluid ''perfect'' klinkt.

Is trouwens ook meteen het laatste wat ik hier over zeg, voor we een boze mod op ons dak krijgen. Uiteindelijk moet iedereen toch lekker gebruiken wat hij wilt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ambition88 op 09-06-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ambition88 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:22:
[...]

[...]

Dit dus. Begrijp me niet verkeerd hè ik zeg NIET dat gaming headsets geluidstechnisch kwalitatief beter zijn, echter komt dit bij mij niet op de 1e plaats.

Wat ik belangrijk vind is een goed surround sound en met mijn arctis hoor ik gewoon veel beter of iemand onder/boven is, de afstand etc daar heb je met gamen veel meer aan dan of een geluid ''perfect'' klinkt.
Dat is een software oplossing, net als Dolby Atmos voor PCs. Dat kan iedere hoofdtelefoon nabootsen met de juiste aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Paprika schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:21:
[...]

Een goede microfoon heeft daar geen last van, want je kunt alles instellen naar wens.
Ok... ik sta echt open voor verbeteringen hoor.

Punt is dat ik een paar jaar terug naar een goede wireless op zoek ben geweest voor de slaapkamer. Films zijn voor mij beter door een headset en aangezien mijn vrouw na 20 minuten in een film in slaap valt zet ik de headset op.

Punt is dat ik toen voor goede headsets bij Sennheiser uitkwam en die waren ook gewoon 200+. Koop ik daar een modmic voor (heb net effe snel gegoogled) zit ik ook op het bedrag van een Astro. Punt is zeg maar dat het me een stuk minder boeit hoe ik klink voor mn maatjes in een party aangezien die allemaal beknibbelen op juist de headset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
[...]

[...]

Ik neem aan dat je dan de PRO met GameDAC hebt? Dan zijn we het met elkaar eens denk ik ;)
Ik gebruik een 'normale' headset icm de Sound Blaster G6, eigenlijk hetzelfde idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-10 18:40
G_Dragon schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:20:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sh77sulz147iOu62bDl9f-OpEeI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xpaMAbkAbWvWuEP417ofThp9.png?f=fotoalbum_large

6 meter afstand is wel echt ver...

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

[...]
Is trouwens ook meteen het laatste wat ik hier over zeg, voor we een boze mod op ons dak krijgen. Uiteindelijk moet iedereen toch lekker gebruiken wat hij wilt. :)
Ik hoop een beetje dat de mods dit laten gaan aangezien het gewoon een constructief gesprek is waar behoefte aan is. Ik denk dat velen van ons door de nieuwe geluidsfeatures van de PS5 ook naar een nieuwe goede audio oplossing kijken. Zijn we nerd genoeg voor hier 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ridicuul schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:26:
[...]

[Afbeelding]

Lol zet mijn game stoel op de plek vd 55" tv, voor nr de 65" te kijken _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Kenny_026 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:25:
[...]

Ok... ik sta echt open voor verbeteringen hoor.

Punt is dat ik een paar jaar terug naar een goede wireless op zoek ben geweest voor de slaapkamer. Films zijn voor mij beter door een headset en aangezien mijn vrouw na 20 minuten in een film in slaap valt zet ik de headset op.

Punt is dat ik toen voor goede headsets bij Sennheiser uitkwam en die waren ook gewoon 200+. Koop ik daar een modmic voor (heb net effe snel gegoogled) zit ik ook op het bedrag van een Astro. Punt is zeg maar dat het me een stuk minder boeit hoe ik klink voor mn maatjes in een party aangezien die allemaal beknibbelen op juist de headset.
Een microfoon neemt geluid op wat ie hoort en eventueel wordt daar iets uitgefilterd op basis van instellingen. Dat werkt niet anders bij een microfoon van een headset of een losse microfoon. De verschillen zijn wat ze opvangen en in welke mate en dat laatste pas je dus aan. Zo kun je veel microfoons beïnvloeden vanaf welke hoeken ze geluid moeten opvangen. Als je het helemaal goed wilt doen dan moet je iets als RTX Voice ertussen plakken. :+

En ja, 6 meter is wel ver hoor. Ik vind 4-5 al veel met de 65 inch hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 09-06-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

[Afbeelding]

Deze helpt me in de discussie met mn vrouw 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

[...]

[Afbeelding]

Ik neem mijn woorden terug, 6 meter is inderdaad een stuk verder dan ik dacht.
@Kenny_026

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Er is een verschil tussen alles prima zien en intens genieten van alle details en volledige immersie. Ik zit op de bank op 3.80 vanaf een 65 inch. Prima om even casual te gamen, maar als ik even lekker een paar uur ongestoord wil genieten, dan gaat de luie stoel op anderhalve meter voor de TV en de headset op. TLoU2 gaat niet op bijna 4 meter afstand gespeeld worden. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

De bank staat hier volgens de THX standaard voor de 85" tv op ongeveer 3 meter.

Als ik dit plaatje moet hanteren dan moet ik aan de andere kant van de woonkamer gaan zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:35:
[...]

Als ik dit plaatje moet hanteren dan moet ik aan de andere kant van de woonkamer gaan zitten 8)7
Heb je een foto van je setup?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Als die Tempest engine overrigens doet wat men erover heeft gezegd dusver dan is er geen verschil tussen die Sony PS4 headset met "surround" en een reguliere hoofdtelefoon gezien beide maar 2 drivers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
biertje79 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:52:
Release van TLOU2 is pas week later.
fak klopt ook aah waarom dacht ik deze week :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
@Paprika Uiteindelijk heb je maar 2 oren, dus elke fatsoenlijke koptelefoon kan overtuigend een 3D plaatje neerzetten, als de bron dit maar goed aanbiedt. Zie het kappers fragment hierboven.
Mijn versterker heeft een optie om een DTS of Dolby Digital bron naar een stereo hoofdtelefoon uitgang te mixen, klinkt erg overtuigend. Ik snap niet waarom er altijd zo ingewikkeld over wordt gedaan, terwijl deze technologie al decennia lang bestaat. Luister bijvoorbeeld eens naar de intro van Riders on the Storm van the Doors met een koptelefoon op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Erapaz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:47:
@Paprika Uiteindelijk heb je maar 2 oren, dus elke fatsoenlijke koptelefoon kan overtuigend een 3D plaatje neerzetten, als de bron dit maar goed aanbiedt.
Absoluut, dat is het punt. Misschien doet de PS4 dat niet waardoor sommige headsets iets proberen op te lossen. Dat zou de PS5 dus gewoon goed moeten doen volgens Sony.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Heb je een foto van je setup?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XDXdKtg/75385-ABB-7-D19-4770-9-F0-D-6-B29-F52703-DD-A766-A06-B-510-F-4108-8-D3-F-24-C3050-DA7-D3.jpg
(Ps4 Pro for scale)

Overigens is gaming niet de reden van deze set-up, is voornamelijk afgesteld op Films en series.
Een gezamenlijke hobby van mij en mijn vrouw, gaming is niet aan haar besteed.

Hoewel de kleine Woezel en Pip hierop ook wel leuk vind 8)7 , dat proberen we alleen nog een beetje tegen te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:35:
[...]

Ik zit 50cm te dichtbij volgens de thx standaard. :+ 2.70m op 100", ik denk dat ik het verschil met 4k ook wel ga zien straks. :P

Ik zat te kijken of ik nog wat inches extra erbij zou kunnen smokkelen als ik naar 4k ga maar misschien toch maar niet doen dan. Geen idee wanneer het echt te groot gaat worden.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009

v8power67

Psn: Mausosaurus

Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:50:
[...]

[Afbeelding]
(Ps4 Pro for scale)

Overigens is gaming niet de reden van deze set-up, is voornamelijk afgesteld op Films en series.

Hoewel de kleine Woezel en Pip hierop ook wel leuk vind 8)7 , dat proberen we alleen nog een beetje tegen te houden.
Op foto lijkt het niet zo groot maar als ik dan vergelijk met mijn ps4 pro en mn 42 inch lgtje.. tja dan is het ineens erg klein haha. 85 inch toch ? Dus meer dan 2x zo groot als mijn tv... Kolere wat een formaat haha.
Maar mooie setup en zal vast genot zijn met gamen en films!!

[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 09-06-2020 11:57 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
v8power67 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:55:
[...]

Op foto lijkt het niet zo groot maar als ik dan vergelijk met mijn ps4 pro en mn 42 inch lgtje.. tja dan is het ineens erg klein haha. 85 inch toch ? Dus meer dan 2x zo groot als mijn tv... Kolere wat een formaat haha.
Nou ik had datzelfde een beetje, op foto is het erg lastig om hier de grote in te zien.
Maar de receiver en de PS4 pro laten het wel een beetje zien idd.

Moet zeggen dat je na een avondje wel gewend bent overigens, bij het ophangen dacht we nog "ooh jee wat hebben we nu gedaan" (we kwamen van 65") maar een film verder en we wilde eigenlijk al niet meer terug.
Flagg schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:55:
[...]

Ik zit 50cm te dichtbij volgens de thx standaard. :+ 2.70m op 100", ik denk dat ik het verschil met 4k ook wel ga zien straks. :P

Ik zat te kijken of ik nog wat inches extra erbij zou kunnen smokkelen als ik naar 4k ga maar misschien toch maar niet doen dan. Geen idee wanneer het echt te groot gaat worden.
Dat laatste ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Ik zit nu al te fantaseren voor een 98" als volgende met de bank iets naar achteren 8)7, de ruimte is er wel alleen je test het zo lastig even thuis.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 09-06-2020 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:50
[...]
Ja, tuurlijk. Maar het equivalent van zijn setup op een afstand van 3m is dan een 32" TV, geen 55" TV, en dat geeft je direct al een goed idee van hoe klein het dan wel is.
Zelf zit ik op ong. 3.2m van mijn 65" en vaak schuif ik ook de zetel wat dichterbij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:50:
[...]

[Afbeelding]
(Ps4 Pro for scale)

Nice. Kleine van mij is meer van de Minecraft tegenwoordig. Nieuwe stoel is afgelopen week binnengekomen, net op tijd voor die volgende Sony game.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MZf0R0G/59-A8-A5-BE-B899-4390-B3-C6-EF51704-EA0-F0-1-105-c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:01:
[...]
Ik zit nu al te fantaseren voor een 98" als volgende met de bank iets naar achteren 8)7, de ruimte is er wel alleen je test het zo lastig even thuis.
TV is ook wel iets anders dan een ordinaire projector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:50
Paprika schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:41:
Als die Tempest engine overrigens doet wat men erover heeft gezegd dusver dan is er geen verschil tussen die Sony PS4 headset met "surround" en een reguliere hoofdtelefoon gezien beide maar 2 drivers hebben.
Klopt, de headhpone fabrikanten met hun dure 3D modellen beginnen al te panikeren...
Met PC en PS4 is het de headphone dongle die surround kanalen omzet naar een stereo signaal voor de headset. Met een PS5 is dat compleet overbodig aangezien de PS5 zelf gewoon al het binaural signaal gaat afleveren.
Volgens mij moet de PSVR overigens al een voorloper zijn van Tempest, want ook in VR heb je niet langer 'surround' maar effectief volledig 360 geluid aan de bron dat dan omgezet wordt in stereo. Daarom dat met PSVR ook maar gewoon stereo-oortjes inplugt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:02:
[...]

Nice. Kleine van mij is meer van de Minecraft tegenwoordig. Nieuwe stoel is afgelopen week binnengekomen, net op tijd voor die volgende Sony game.

[Afbeelding]
Haha cool! Toch is zo er recht voor zitten ook wel lekker. Ik zit meestal in de hoek rechts maar als ik echt ga "winnen" verplaats ik ook naar recht voor.

Onze kleine is met 15 maanden nog niet aan het gamen geslagen (hoewel ze de controller vasthouden wel al leuk vind :D) maar kan er wel echt naar uit kijken om samen bijvoorbeeld Minecraft te doen als ze groter is :)
Paprika schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:05:
[...]

TV is ook wel iets anders dan een ordinaire projector.
Vind een goeie projector met een goed scherm ook wel gaaf. Alleen daar wil ik hier in de woonkamer niet aan beginnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 09-06-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:06:
[...]
Vind een goeie projector met een goed scherm ook wel gaaf. Alleen daar wil ik hier in de woonkamer niet aan beginnen.
Niet voor het erbij sprokkelen van een paar inches. Dat kost je niets vs een klein fortuin :p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:06:
[...]

Haha cool! Toch is zo er recht voor zitten ook wel lekker. Ik zit meestal in de hoek rechts maar als ik echt ga "winnen" verplaats ik ook naar recht voor.

Onze kleine is met 15 maanden nog niet aan het gamen geslagen (hoewel ze de controller vasthouden wel al leuk vind :D) maar kan er wel echt naar uit kijken om samen bijvoorbeeld Minecraft te doen als ze groter is :)

[...]

Bereid je maar alvast voor. Ik moet ze er allebei vanaf slaan. Soms zitten ze om half 7 's ochtends al beneden te splitscreen Minecraften. Of mijn kleine meid zit op de Switch te Animal Crossen. Ik heb ze ook een keer Minecraft met ray tracing laten zien op YouTube en ze vragen nu bijna dagelijks of ze de "echte" Minecraft mogen op de PS5. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
bram1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:10:
[...]
of ze de "echte" Minecraft mogen op de PS5. :+
Gewoon een pc kopen. Dan kan het nu al en dan heb jij de TV terug en de PS4 (& straks 5) voor jou alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Paprika schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:11:
[...]

Gewoon een pc kopen. Dan kan het nu al en dan heb jij de TV terug en de PS4 (& straks 5) voor jou alleen.
Haha nou ik heb inderdaad uitgelegd dat dit voor nu alleen nog maar mogelijk is op een PC en nu zijn ze beide aan het sparen voor een PC, naar eigen zeggen. Maar nee, ik heb geen interesse in een PC. ;)

Thuis werken doe ik gewoon op mijn MacBookje met iPad als second screen en verder nergens behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Bereid je maar alvast voor. Ik moet ze er allebei vanaf slaan. Soms zitten ze om half 7 's ochtends al beneden te splitscreen Minecraften. Of mijn kleine meid zit op de Switch te Animal Crossen. Ik heb ze ook een keer Minecraft met ray tracing laten zien op YouTube en ze vragen nu bijna dagelijks of ze de "echte" Minecraft mogen op de PS5. :+
Hahaha cool.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:33
Grappig om te horen dat veel kinderen zo zijn. Toen mijn neefjes (4 en 6) kwamen logeren hadden ze een katje-wekker meegenomen die oranje kleurt als ze op mogen staan; 06:45 op zondag (vond ik al absurd vroeg, maar is hun ritme). Ze mochten wat meer gamen bij hun coole oom. Om 06:40 word ik wakker van geklets in de logeerkamer, vijf minuten later "KATJE IS ORANJE, GAMEEEEEEEEEEEEN' en ze stormen naar beneden :')

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:53:
Grappig om te horen dat veel kinderen zo zijn. Toen mijn neefjes (4 en 6) kwamen logeren hadden ze een katje-wekker meegenomen die oranje kleurt als ze op mogen staan; 06:45 op zondag (vond ik al absurd vroeg, maar is hun ritme). Ze mochten wat meer gamen bij hun coole oom. Om 06:40 word ik wakker van geklets in de logeerkamer, vijf minuten later "KATJE IS ORANJE, GAMEEEEEEEEEEEEN' en ze stormen naar beneden :')
Wij hebben een schaap die wakker wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2rEQIt4KZkz3psE2WGvGI3j_mw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KfLz5Lc3JjNtJKsnlIXCumhD.jpg?f=user_large
Waar ie overigens compleet schijt aan heeft.

Maar hij is nog zo klein dat hij de console nog niet interessant genoeg vindt. De oudste heeft inmiddels zn eigen ps4 gelukkig. Je leert je lesje wel als ze V-Bucks kopen met een gekoppelde credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Kenny_026 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:59:
[...]
De oudste heeft inmiddels zn eigen ps4 gelukkig. Je leert je lesje wel als ze V-Bucks kopen met een gekoppelde credit card.
Parental controls vs nieuwe PS4 erbij kopen. Makkelijke keuze inderdaad :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-10 15:23
[...]

Owjee Minecraft, hou op alsjeblieft .
De 1 zit boven op der laptop en de andere zit benenden op switch of playstation en dan lopen ze naar elke te roepen waar ze zitten en er gedaan moet worden enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Erapaz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:47:
@Paprika Uiteindelijk heb je maar 2 oren, dus elke fatsoenlijke koptelefoon kan overtuigend een 3D plaatje neerzetten, als de bron dit maar goed aanbiedt. Zie het kappers fragment hierboven.
Mijn versterker heeft een optie om een DTS of Dolby Digital bron naar een stereo hoofdtelefoon uitgang te mixen, klinkt erg overtuigend. Ik snap niet waarom er altijd zo ingewikkeld over wordt gedaan, terwijl deze technologie al decennia lang bestaat. Luister bijvoorbeeld eens naar de intro van Riders on the Storm van the Doors met een koptelefoon op.
Klopt, in principe kan elke koptelefoon een '3D plaatje' neerzetten, maar dan is de bron zoals jij zegt wel cruciaal en vooral ook de definitie van '3D audio'.

Er wordt ingewikkeld over gedaan, omdat realistische 3D audio ook ingewikkeld is. Er wordt ook met flink wat termen gestrooid wat het ook niet altijd duidelijker maakt.

Wat jij noemt, en wat er al decennia is, zou ik eerder omschrijven als 'positional audio'. Audio komt uit verschillende richtingen (posities) die je inderdaad best goed kan onderscheiden. Maar in de fysieke wereld zijn er oneindige posities, en daarnaast reflecteert geluid en wordt het vervormd door verschillende dingen. Dat allemaal goed simuleren, dat is waar nu zo ingewikkeld over wordt gedaan (het hele HRTF verhaal van Cerny).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:48
Zou die microphone array in de dualsense controller nog een rol spelen in dat 3d audio verhaal? Dat bijvoorbeeld de Tempest 3d audio engine het geluid realtime aanpast o.b.v. de omgeving en hoe deze veranderd (mensen praten, raam open, etc). Je zou toch haast denken van wel, gezien de audio en zelfs audio productie ervaring die Sony heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik denk dat die microfoons wel eens ingezet kunnen worden voor het geluid ja, bijvoorbeeld om te bepalen waar je qua positie zit wanneer je het 3D geluid over speakers aan hebt staan uiteindelijk in plaats van over een koptelefoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
Volgens mijn insider bronnen is de nieuwe Housemarque game een launch titel en gaan we een trailer van Horizon Zero Dawn 2 zien. Oh en Sony heeft 1 of meerdere van de volgende studio's gekocht: Ready At Dawn, Housemarque en/of Bluepoint.
Pagina: 1 ... 43 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden