Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:41
Kalder schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:54:
[...]

Nah, denk niet dat ze die fout van de PS3 nog eens willen meemaken. Denk echt dat de base versie niet boven de 500 zal komen.
Dat zou ik echt een prestatie vinden, als ze voor €499 weten te releasen. €499 voor zo'n stuk hardware is wel heel veel bang-for-your-buck. Nog meer dan de PS4 destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Kalder schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:54:
[...]

Nah, denk niet dat ze die fout van de PS3 nog eens willen meemaken. Denk echt dat de base versie niet boven de 500 zal komen.
Ik kan me dat niet voorstellen met deze hardware. Zelfs 599 zou ik persoonlijk een koopje vinden. Ik verwacht ergens tussen de 500-600 en ik hoop echt op dubbele storage maar ik denk dat het niet komt. Indien wel: instabuy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Trishul schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:58:
[...]

Dat zou ik echt een prestatie vinden, als ze voor €499 weten te releasen. €499 voor zo'n stuk hardware is wel heel veel bang-for-your-buck. Nog meer dan de PS4 destijds.
Ik denk dat @poor Leno hier gelijk heeft, 825GB is omdat 1TB te duur was, denk dat we wel op €500 voor de base versie mogen rekenen, maar denk ook dat een 1,65TB versie inderdaad iets van €700 zal worden ofzo.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:58:
[...]

Als Sony weer een deal met Activision heeft voor een bepaalde exclusiviteitsdeal (map, season pass, eerder releasen oid) dan gaan we hem wel zien vanavond.
Lijkt me heel sterk. Morgenavond misschien wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
bram1984 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:41:
Op Amazon is blijkbaar een placeholder SKU van een 2TB PS5 gelekt. Weet niet meteen of het nep is, maar open tweet voor plaatje.

[Twitter].
Ik lees dat er ook een listing was voor een PS5 met 512GB en 1TB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:57:
[...]

Wat zullen die insteekkaartjes dan wel niet gaan kosten ?
Nouja dat mag je zelf bepalen, zolang het maar een M2 is.. Je zit voor die niet vast aan een fixed custom kaart zoals de Xb.

Maar als je een kaart wil die de snelheden van de SSD heeft en je PS5 spellen er op wil installeren, dan zul je flink moeten betalen ja..

En die zijn er dus nog niet eens. (Of miss net?) Maar de bedoeling was dat ze er zullen zijn als de PS5 gereleased wordt.

En eerlijk gezegd, 200,- voor (waarsch) 1TB met die snelheden is nog een koopje hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36

Martinspire

Awesomeness

vaagisdenaam schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:01:
[...]

Lijkt me heel sterk. Morgenavond misschien wel ;)
:P

Maar goed, Activision heeft nooit een eigen E3 event en nu werd ze het helemaal ontnomen, dus die gaan ofwel bij Sony ofwel bij Microsoft langs voor hype. We weten al dat Warzone sowieso ondersteund wordt (wellicht gaan ze daar ook nog iets grafisch aan toevoegen als demo), maar qua normale release komt er ook dit jaar wat aan. Die gaan niet zelf wat lanceren, dat doen ze echt nooit.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Kalder schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:01:
[...]

Ik denk dat @poor Leno hier gelijk heeft, 825GB is omdat 1TB te duur was, denk dat we wel op €500 voor de base versie mogen rekenen, maar denk ook dat een 1,65TB versie inderdaad iets van €700 zal worden ofzo.
Mja, die dubbele hoeveelheid nand flash hoeft dan weer geen €200 extra te kosten, eerder €60~80. Vanuit marketing/psychologie kan ik me die dikke meerprijs wel voorstellen, want anders gaan mensen massaal voor €100 meer direct voor dubbele storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Nouja dat mag je zelf bepalen, zolang het maar een M2 is.. Je zit voor die niet vast aan een fixed custom kaart zoals de Xb.

Maar als je een kaart wil die de snelheden van de SSD heeft en je PS5 spellen er op wil installeren, dan zul je flink moeten betalen ja..

En die zijn er dus nog niet eens. (Of miss net?) Maar de bedoeling was dat ze er zullen zijn als de PS5 gereleased wordt.

En eerlijk gezegd, 200,- voor (waarsch) 1TB met die snelheden is nog een koopje hoor :X
En ze mochten niet hoger zijn dan een bepaalde hoogte, veel van die SSD's hebben heatsinks, die heatsinks gaan dan in de weg zitten. Sony zou aangeven welke M2 SSD's geschikt zouden zijn, maar inderdaad zijn die er op dit moment nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 10-06-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
[...]

Volgens mij zijn die er inderdaad nog niet. Gezien de snelheden en de huidige prijzen van SSD's zullen ze ook ongekend duur zijn. Dat gaat ongetwijfeld veranderen, maar dat gaat vermoedelijk nog wel even duren.

https://tweakers.net/soli...yMQXQuSFrJzMjAQM9Aqba2FgA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalder schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:04:
[...]

En ze mochten niet hoger zijn dan een bepaalde hoogte, veel van die SSD's hebben heatsinks, die heatsinks gaan dan in de weg zitten. Sony zou aangeven welke M2 SSD's geschikt zouden zijn, maar inderdaad zijn die er op dit moment nog niet.
Dat krijg je idd ook nog ja.. retesnelle M2's met lowprofile heatsinks of lage temps :X
Trishul schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:04:
[...]

Mja, die dubbele hoeveelheid nand flash hoeft dan weer geen €200 extra te kosten, eerder €60~80. Vanuit marketing/psychologie kan ik me die dikke meerprijs wel voorstellen, want anders gaan mensen massaal voor €100 meer direct voor dubbele storage.
Ja maar ik denk dat het heel wat lastiger is dan even de boel verdubbelen.. ik denk dat je dan je heel ontwerp van je console mag herzien qua ruimte en vooral koeling.. (misschien na een aantal jaar als er een Pro komt?)

Het zou me zelfs niets verbazen als de PS5 voor altijd 825 intern zal hebben en alleen uitgebreid kan worden met speciale M2's.. Die dan als bundel verkocht gaan worden, waarbij er net als de Xb misschien mooie custom versies gemaakt worden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mm nu ineens placeholders een dag van te voren, dat beloofd toch wel wat goeds zou je haast zeggen.
poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:10:

Ja maar ik denk dat het heel wat lastiger is dan even de boel verdubbelen.. ik denk dat je dan je heel ontwerp van je console mag herzien qua ruimte en vooral koeling.. (misschien na een aantal jaar als er een Pro komt?)
Mm lijkt mij sterk dat een verdubbeling in opslag een nieuw ontwerp van de console i.v.m. ruimte en koeling gaat betekenen. Dat zijn "gewoon" dezelfde hoeveelheid chips maar dan met de dubbele waarde.

[ Voor 73% gewijzigd door Donstil op 10-06-2020 17:14 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:11:
mm nu ineens placeholders een dag van te voren, dat beloofd toch wel wat goeds zou je haast zeggen.

[...]

Mm lijkt mij sterk dat een verdubbeling in opslag een nieuw ontwerp van de console i.v.m. ruimte en koeling gaat betekenen. Dat zijn gewoon dezelfde hoeveelheid chips maar dan met de dubbele waarde.
Ja dat snap ik ook, dat het 'normaal' zo werkt ;)

Maar deze nands zijn nog niet eens fatsoenlijk op de markt, dus laat staan in dubbele grootte. Je zult er dus een aantal meer moeten plaatsen.

En dan nog, als het wel zo is, dan heb je gelijk een verhoging van je temperaturen en stroomverbruik.. Dus ik denk niet dat het wenselijk is.

Vooral niet omdat de PS5, zoals ze nu is ontworpen, alles perfect op elkaar is afgestemd qua koeling, voltages/wattages etc voor de cpu en gpu en ssd enzo.

Dus ik denk niet dat ze daar voorlopig aan gaan zitten kloten ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-10 12:17
Kalder schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:01:
[...]

825GB i.p.v. 1TB heeft niets met 'te duur' zijn te maken, maar het gegeven dat het een 12 kanaals controller bevat.

Afbeeldingslocatie: https://www.gamersnexus.net/images/media/2014/guides/simple-ssd-2.jpg

12 x 512Gb is 6144Gb oftewel 768GB. Verkocht als 825GB.

Ik denk dat er best wel 1024Gb varianten te koop zijn gezien er ook 2TB NVME PCI-e 4.0 SSDs bestaan. 99% van de snelheid van de IO van de PS5 zit in de architectuur. 5.5GBps vs 5GBps is maar 10% die al verloren gaat aan overhead. 1.65TB zou dus wel kunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 10-06-2020 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:20:
[...]

825GB i.p.v. 1TB heeft niets met 'te duur' zijn te maken, maar het gegeven dat het een 12 kanaals controller bevat.

[Afbeelding]

Dat klopt helemaal, maar er werd juist ook gezegd dat meer (en of dat nou 1TB is of een andere waarde voor de 12 channel) veel te duur zou worden. Daarom hebben ze besloten om het op de 825 te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:18:
[...]

Ja dat snap ik ook, dat het 'normaal' zo werkt ;)

Maar deze nands zijn nog niet eens fatsoenlijk op de markt, dus laat staan in dubbele grootte. Je zult er dus een aantal meer moeten plaatsen.

En dan nog, als het wel zo is, dan heb je gelijk een verhoging van je temperaturen en stroomverbruik.. Dus ik denk niet dat het wenselijk is.

Vooral niet omdat de PS5, zoals ze nu is ontworpen, alles perfect op elkaar is afgestemd qua koeling, voltages/wattages etc voor de cpu en gpus en ssd enzo.

Dus ik denk niet dat ze daar voorlopig aan gaan zitten kloten ;)
Mm dat zie ik niet echt eigenlijk. Dit zijn snelle maar niet zo grote chips.
Als je als Sony dit kunt ontwikkelen dan kan dat ook wel in de dubbele grote, alleen kost dat dan (veel) meer.

Edit: Ik zie ze dat om de laatste reden niet doen overigens. Deze generatie consoles worden duur en dat is voor vele al best een hoge drempel

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 10-06-2020 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:20:
[...]

[Afbeelding]

Ik denk dat er best wel 1024Gb varianten te koop zijn gezien er ook 2TB NVME PCI-e 4.0 SSDs bestaan. 99% van de snelheid van de IO van de PS5 zit in de architectuur. 5.5GBps vs 5GBps is maar 10% die al verloren gaat aan overhead. 1.65TB zou dus wel kunnen.
Ah ok, dat had ik even gemist d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:23:
[...]

Mm dat zie ik niet echt eigenlijk. Dit zijn snelle maar niet zo grote chips.
Als je als Sony dit kunt ontwikkelen dan kan dat ook wel in de dubbele grote, alleen kost dat dan (veel) meer.
Als dat zo makkelijk was, dan had je nu veel grotere TB SSD's dan bijvoorbeeld de recentelijk aangekondigde 8TB van Samsung hebben.

Het is natuurlijk prijstechnisch een dingetje, maar je loopt gewoon tegen hardware beperkingen aan.

En daarbij heeft nieuwe technologie weer ontwikkeltijd nodig. Dus ik verwacht pas een verdubbeling bij een volgende release (Pro/slim oid)

[ Voor 11% gewijzigd door poor Leno op 10-06-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:25:
[...]

Als dat zo makkelijk was, dan had je nu veel grotere TB SSD's dan bijvoorbeeld de recentelijk aangekondigde 8TB van Samsung hebben.

Het is natuurlijk prijstechnisch een dingetje, maar je loopt gewoon tegen hardware beperkingen aan.
Natuurlijk maar 8 TB is wel ff een andere hoeveelheid dan waar we het nu over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Tuurlijk maar 8 TB is wel ff een andere wereld dan waar we het nu over hebben.
Klopt, dat is trage mainstream consumenten meuk. Een categorie waar de PS5 ssd (nu) niet in valt.

Je kan ook niet verwachten dat je in je Nissan Micraatje met een 1,5l 3 cylinder, zomaar een 3l V6 in kunt gooien zonder een aantal aanpassingen te moeten doen.

Misschien is het in jouw ogen 'ff doen', maar dat is het nu voorlopig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:29:
[...]

Klopt, dat is trage mainstream consumenten meuk. Een categorie waar de PS5 (nu) niet in valt.

Je kan ook niet verwachten dat je in je Nissan Micraatje met een 1,5l 3 cylinder, zomaar een 3l V6 in kunt gooien zonder een aantal aanpassingen te moeten doen.

Misschien is het in jouw ogen 'ff doen', maar dat is het nu voorlopig nog niet.
Nou de auto is een goed voorbeeld inderdaad, want daar is een Motorcompartiment vaak ook berekend op een grotere motor en stoppen ze er ook kleinere in.

Net zoals hier, nu 800 GB maar later ook geschikt voor bijvoorbeeld 1,6 TB.
Daar gaan ze echt geen console opnieuw voor hoeven ontwikkelen, dat soort zaken denk je gewoon vooruit als engineers.
Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:34:
De grotere chips gaan niet meer warmte of ruimte in beslag nemen. Daar hoeven ze niets voor te wijzigen. Het verdubbeld alleen praktisch de kosten van de opslag en dat zal in dit geval toch al makkelijk zo'n 100 euro zijn voor Sony na massakorting.
Precies. Vooral een kosten dingetje, dit soort chips zijn gewoon prijzig. Ook in deze hoeveelheden.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 10-06-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor die SSD? Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
De grotere chips gaan niet meer warmte of ruimte in beslag nemen. Daar hoeven ze niets voor te wijzigen. Het verdubbelt alleen praktisch de kosten van de opslag en dat zal in dit geval toch al makkelijk zo'n 100 euro zijn voor Sony na massakorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:32:
[...]

Nou de auto is een goed voorbeeld inderdaad, want daar is een Motorcompartiment vaak ook berekend op een grotere motor en stoppen ze er ook kleinere in.

Net zoals hier, nu 800 GB maar later ook geschikt voor bijvoorbeeld 1,6 TB.
Daar gaan ze echt geen console opnieuw voor hoeven ontwikkelen, dat soort zaken denk je gewoon vooruit als engineers.
Motorcompartiment is slechts de ruimte waar t blok in zou passen, en dat is nog het minste probleem.

Wat je gaat moeten aanpassen zijn je ophanging/steunen, al je leidingen, je carrosserie stevigheid, je hele remmerij, je schokbrekers, je uitlaatsysteem, je koelsysteem, je olietoevoer, etc etc etc.

Als je een auto koopt met een dikkere motor dan de standaard versie, is dit allemaal aangepast en meeberekend in de prijs.

Zoals ik al zei dat is niet 'ff'..

Dus misschien kunnen ze wat extra chipjes kwijt, maar dan moeten ze het hele ontwerp voor de koeling etc en moederborden/lanes weetikveel helemaal opnieuw gaan moeten ontwerpen, aangezien het nu allemaal op elkaar is afgestemd en naar is ontworpen.
Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:34:
De grotere chips gaan niet meer warmte of ruimte in beslag nemen. Daar hoeven ze niets voor te wijzigen. Het verdubbelt alleen praktisch de kosten van de opslag en dat zal in dit geval toch al makkelijk zo'n 100 euro zijn voor Sony na massakorting.
Ik weet dat jij je met dit soort dingen bezighoudt, maar ook dat het bij bestaande misschien zo werkt, maar dat je op een gegeven moment bij nieuwe tech juist dit soort dingen wel erbij krijgt.
Daarom dat er op de grotere nieuwe/snelle SSD's bijvoorbeeld grotere heatsinks zitten om de extra warmte kwijt te kunnen.

Als het voor Sony echt zo goedkoop en makkelijk was, dan hadden ze dat echt wel gedaan.

Want dat is nattruurlijk nog een extra system seller.. De snelste SSD ever EN 2x zo groot als de concurrent. Dat zouden ze echt niet zomaar laten liggen denk ik.

[ Voor 28% gewijzigd door poor Leno op 10-06-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:38:
Dus misschien kunnen ze wat extra chipjes kwijt, maar dan moeten ze het hele ontwerp voor de koeling etc en moederborden/lanes weetikveel helemaal opnieuw gaan moeten ontwerpen, aangezien het nu allemaal op elkaar is afgestemd en naar is ontworpen.
Het zijn hoeven dus niet extra chipjes te zijn, dat is het punt.
Maar goed jij hebt overduidelijk inside information die ik niet heb, dan ik neem het maar van je aan :)
NotSoSteady schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:34:
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 10-06-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
NotSoSteady schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:34:
Dat weten we eigenlijk niet, tenminste, er is daar officieel niks over bekend. Het verhaal is dat Sony engineering het zelf heeft gedaan, maar er gaan ook geruchten dat Marvell heeft geholpen met de controller (misschien dat ze een White label design hebben gepakt en deze helemaal ge-cernied hebben naar eigen eisen). De custom storage controllers komen uit de samenwerking met AMD. De nand zal wel komen van een partij als micron/Toshiba/Samsung/etc.

Soms gaat Sony best ver met custom designs, zoals de Q1 chip in hun NC headphones, cell, en hun camera sensors voor Apple (maar ook de sensors met stacked embedded dram voor 960fps video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:41:
[...]

Het zijn hoeven dus niet extra chipjes te zijn, dat is het punt.
Maar goed jij hebt overduidelijk inside information die ik niet heb, dan ik neem het maar van je aan :)
Vooraslnog waarschijnlijk dus wel, ivm nieuwe tech. Als dat zich settelt, kunnen dat soort dingen stukken makkelijker.

Kijk naar de hoeveelheid ram chips bijv op videokaarten, die om de gpu chip liggen.. dat werden er ook eerst steeds meer, totdat ze de boel onder de knie kregen en ze per chip de boel groter konden maken.

Nee natuurlijk geen inside info ;) Ik baseer het gewoon op hoe chips zich door de jaren heen hebben ontwikkeld.

Als het een gewoon ding zou zijn, dan zou ik je gelijk geven. Maar omdat het allemaal zo nieuw is, zet ik er serieus vraagtekens bij.

Edit: Afgezien daarvan, hoop ik voor degene die het nodig hebben, dat er dubbele komt hoor (ikzelf heb dat niet nodig though)

En ik denk echt dat voorlopig de uitbreidingen er alleen in de vorm van M2s gaan komen..

[ Voor 27% gewijzigd door poor Leno op 10-06-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:27

justifire

Shut up and squat !!

[...]

Dus Sony gaat aangeven welke aftermarket kaartjes je kan gebruiken, maar die bestaan (nog) helemaal niet ?
Eigenlijk zitten we voorlopig dus vast aan kaartjes van Sony zelf ?
Hopelijk krijgen we snel eens wat prijzen te horen van een en ander.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:54:
[...]

Dus Sony gaat aangeven welke aftermarket kaartjes je kan gebruiken, maar die bestaan (nog) helemaal niet ?
Ja zij gaan dat aangeven ja. Zelf hebben ze geen kaartjes (althans dat is nog niet gemeld). Je gaat 3rd party gebruiken
Ook hebben ze aangegeven dat er meerdere fabrikanten zijn die dit gaan ondersteunen en bezig zijn met deze te ontwikkelen.
Dus de fabrikanten komen vast zelf ook met en stickertje "PS5 Qualified" of wat dan ook.

En je zit sowieso nergens aan 'vast' nog, want A ) Je moet eerst 825GB vol maken en B ) Er is nog niets om aan vast te zitten want ze zijn er nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:54:
[...]

het is gewoon een m.2 slot de enige beperking is lengte en dikte en snelheid waaraan die minimaal moet voldoen. Gewoon een open markt dus. Ze zullen een compatibility lijst maken net zoals bijvoorbeeld moederboard fabrikanten doen voor DDR geheugen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Het is ook een beetje een kip en ei verhaal, want de vraag naar PCIE4 ssd's is pas mondjesmaat gaan lopen met de release van Ryzen 2 en de 500 series chipset. Intel heeft nog niet eens PCIE4 voor consumenten dacht ik.
Toch wordt in het najaar al wat nieuwe PCIE4 ssd's verwacht omdat de vraag dan een stuk groter is met de toenemende populariteit van Ryzen 2 en de release van de PS5 en Ryzen 3. De Samsung 980 pro is zo een SSD die in het najaar verwacht wordt, en iets van 6.5GB/s doet. Prijs zal niet mals zijn, maar ja (verwacht ~€300 voor 1TB). Er zullen toch ook betaalbare varianten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we pas na dit event de PS5 te zien krijgen. Teveel mogelijke leaks bij zo'n event waarschijnlijk omdat er wat meer mensen bij komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:27:
Ik denk dat we pas na dit event de PS5 te zien krijgen. Teveel mogelijke leaks bij zo'n event waarschijnlijk omdat er wat meer mensen bij komen kijken.
Dat kan ja.. maar t hóeft niet natuurlijk..

Misschien is er wel een live stukje (?) Als een of andere hoge pief vanuit zn huis met een webcam zit, en dat ding naast zich heeft staan en plots de webcam erop richt.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:05:
[...]

het is gewoon een m.2 slot de enige beperking is lengte en dikte en snelheid waaraan die minimaal moet voldoen. Gewoon een open markt dus. Ze zullen een compatibility lijst maken net zoals bijvoorbeeld moederboard fabrikanten doen voor DDR geheugen.
Maar die kaartjes hebben toch nooit de hoge snelheid van de custom made ssd die in de PS5 zit ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +3 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:39:
[...]

Maar die kaartjes hebben toch nooit de hoge snelheid van de custom made ssd die in de PS5 zit ?
Dat is dus het hele ding.. Die zijn er nog niet, maar komen wel. Wordt aan gewerkt. Het is nog nieuwer dan nieuw.

Snap je misschien nu waarom het hele SSD gebeuren van de PS5 'revolutionair' of 'vooruitstrevend' en 'loopt zelfs voor op PC's' wordt genoemd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-10 22:54

v8power67

Psn: Mausosaurus

[...]

Was het niet dat daarom de uitbreidbare ssd 7GB/s moest hebben? Zoiets staat me bij namelijk.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paprika
[...]

Even 4 a 5 minuten luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ze worden op dezelfde bus aangesloten als de interne ssd. Ze komen later met een lijst met supported drives..

Edit: of je kijkt even naar de video hierboven :+

[ Voor 7% gewijzigd door Kenny_026 op 10-06-2020 19:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:47:
[...]

Vooraslnog waarschijnlijk dus wel, ivm nieuwe tech. Als dat zich settelt, kunnen dat soort dingen stukken makkelijker.

Kijk naar de hoeveelheid ram chips bijv op videokaarten, die om de gpu chip liggen.. dat werden er ook eerst steeds meer, totdat ze de boel onder de knie kregen en ze per chip de boel groter konden maken.

Nee natuurlijk geen inside info ;) Ik baseer het gewoon op hoe chips zich door de jaren heen hebben ontwikkeld.

Als het een gewoon ding zou zijn, dan zou ik je gelijk geven. Maar omdat het allemaal zo nieuw is, zet ik er serieus vraagtekens bij.

Edit: Afgezien daarvan, hoop ik voor degene die het nodig hebben, dat er dubbele komt hoor (ikzelf heb dat niet nodig though)

En ik denk echt dat voorlopig de uitbreidingen er alleen in de vorm van M2s gaan komen..
Wat is er speciaal aan de NAND chips die Sony gebruikt? Naar mijn idee is het juist de controller wat het "speciaal" maakt.

Met een 12 channel controller hoef je geen duur high-end NAND te gebruiken om 5.5GBs te halen. En gezien de nadelen van meer channels ten opzichte van minder kan ik mij ook enkel bedenken dat Sony vanuit een kosten perspectief gegaan is voor meer channels om zo goedkopere (lees goedkoper, niet goedkoop!) NAND te kunnen gebruiken.

Er is nog genoeg onduidelijk over de SSD en hoe deze precies in elkaar zit. Dus wat ik type is uiteraard ook gewoon speculatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Caayn schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:11:
[...]
Wat is er speciaal aan de NAND chips die Sony gebruikt? Naar mijn idee is het juist de controller wat het "speciaal" maakt.

Met een 12 channel controller hoef je geen duur high-end NAND te gebruiken om 5.5GBs te halen. En gezien de nadelen van meer channels ten opzichte van minder kan ik mij ook enkel bedenken dat Sony vanuit een kosten perspectief gegaan is voor meer channels om zo goedkopere (lees goedkoper, niet goedkoop!) NAND te kunnen gebruiken.

Er is nog genoeg onduidelijk over de SSD en hoe deze precies in elkaar zit. Dus wat ik type is uiteraard ook gewoon speculatie :)
SLC NAND welke in de PS5 komt heeft veel minder last van degradation dan andere types.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Daarom moet je minimaal een 7GB/s SSD erin hebben om het gebrek van 12 channels te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:29:
[...]

Daarom moet je minimaal een 7GB/s SSD erin hebben om het gebrek van van 12 channels te compenseren.
Dus je kan afterparty m2 kaartjes gebruiken, maar die zijn niet snel genoeg voor PS5 games, dus dat kan eigenlijk niet.
Of je kan Sony’s eigen m2 kaartjes gebruiken, maar dat is dan eigenlijk de enigste keuze die je hebt.
We mogen dus kiezen, maar er valt helemaal niets te kiezen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:29:
[...]

Daarom moet je minimaal een 7GB/s SSD erin hebben om het gebrek van van 12 channels te compenseren.
Nee, ze raden een 7GBs SSD aan om het gebrek van 6 priorities levels te compenseren. Gewone SSDs hebben maar 2 priority levels.

Het aantal channels (incombinatie met de transfer rate per channel) zegt alleen hoeveel bandbreedte er intern op de SSD maximaal aanwezig is. Het zegt verder niks over de daadwerkelijke prestaties. Met een 8 channel controller kan je bijvoorbeeld prima ruim over de 5.5GBs van de PS5 geen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:38:
[...]

Dus je kan afterparty m2 kaartjes gebruiken, maar die zijn niet snel genoeg voor PS5 games, dus dat kan eigenlijk niet.
Of je kan Sony’s eigen m2 kaartjes gebruiken, maar dat is dan eigenlijk de enigste keuze die je hebt.
Eind dit jaar komen er 7GB/s M.2 kaartjes...... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
justifire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:38:
[...]

Het gaat er niet om wat er nu op de markt is maar wat er beschikbaar is in het najaar wanneer de PS5 in de schappen ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:42:
[...]

Eind dit jaar komen er 7GB/s M.2 kaartjes...... |:(
Heb je hier een linkje van ?
Kan ik mijzelf gaan oriënteren wat het hele spul moet gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caayn schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:39:
[...]
Nee, ze raden een 7GBs SSD aan om het gebrek van 6 priorities levels te compenseren. Gewone SSDs hebben maar 2 priority levels.

Het aantal channels (incombinatie met de transfer rate per channel) zegt alleen hoeveel bandbreedte er intern op de SSD maximaal aanwezig is. Het zegt verder niks over de daadwerkelijke prestaties. Met een 8 channel controller kan je bijvoorbeeld prima ruim over de 5.5GBs van de PS5 geen gaan.
excuus klopt helemaal ging op priority levels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:44:
[...]

Heb je hier een linkje van ?
Kan ik mijzelf gaan oriënteren wat het hele spul moet gaan kosten.
of je googeld gewoon PCIe 4.0 m.2 SSD..

nieuws: Samsung toont 980 Pro-ssd met pci-e 4.0-interface en leessnelheden to...

nieuws: Adata toont prototype van pci-e 4.0-ssd met leessnelheid tot 7GB/s

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Maar die gaan maar tot 6.5 GB, dus niet compatible :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Kenny_026 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:17:
[...]

SLC NAND welke in de PS5 komt heeft veel minder last van degradation dan andere types.
Heb je hier een bron voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
justifire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:46:
[...]

En Sony heeft aangegeven dat ze nog bezig zijn met het vastleggen van de eisen voor extra storage. Gewoon eventjes afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:46:
[...]

dan wacht je tot er 1 komt die sneller is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:47:
[...]

dan wacht je tot er 1 komt die sneller is |:(
Ja potdikkemme, jij zegt net zelf dat ze dit najaar komen met een hoofdje tegen de muur.
Dan ga ik er van uit dat ik iets gemist heb en een domme vraag stel (bestaan domme vragen eigenlijk wel ?)

Maar goed, dan wachten we het maar weer af, had gehoopt op duidelijke antwoorden ipv “Google maar ff “ of “wacht maar af....”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:51:
[...]

Ja potdikkemme, jij zegt net zelf dat ze dit najaar komen met een hoofdje tegen de muur.
Dan ga ik er van uit dat ik iets gemist heb en een domme vraag stel (bestaan domme vragen eigenlijk wel ?)

Maar goed, dan wachten we het maar weer af, had gehoopt op duidelijke antwoorden ipv “Google maar ff “ of “wacht maar af....”
Sony geeft aan de ze verwachten dat eind dit jaar er SSD's zullen zijn die de volledige PCIe 4.0 capaciteit benutten, dat is 7 of zelfs 8GB/s

Jij vraagt aan mij of ik een lijst heb met producten die over 6 maanden uitkomen... vond het een flauwe vraag.

Wacht 6 maanden kijk dan wat er op de markt is. en als je even googled kon je al zien dat men druk bezig is met nieuwe PCIe 4.0 SSD's ;)

zoals deze https://www.dpreview.com/...-s-read-sequential-speeds

hier wat meer info

reviews: De tweede golf pci-e gen4-ssd's - Mooie beloftes voor 2020

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2020 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:54:
[...]

Sony geeft aan de ze verwachten dat eind dit jaar er SSD's zullen zijn die de volledige PCIe 4.0 capaciteit benutten, dat is 8GB/s

Jij vraagt aan mij of ik een lijst heb met producten die over 6 maanden uitkomen... vond het een flauwe vraag.

Wacht 6 maanden kijk dan wat er op de markt is. en als je even googled kon je al zien dat men druk bezig is met nieuwe PCIe 4.0 SSD's ;)

zoals deze https://www.dpreview.com/...-s-read-sequential-speeds
Dank _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Justi, Cerny heeft aangegeven dat ze met een compatibility list komen van de m2 drives die nog in ontwikkeling zijn. Prijzen zoeken heeft nu nog geen nut. In die video die @Paprika stuurt wordt het echt direct door Cerny zelf uitgelegd.

@Caayn Deze site legt wel mooi de verschillende NAND types uit en wat het belang er van is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Caayn schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:11:
[...]

Ik heb het even nagezocht want ik begon er ook over te twijfelen nu. Het kan inderdaad zijn dat ze 'goedkopere'/huidige nands gebruiken. Ik was in de war met de M2's die dat wel moeten hebben om straks hetzelfde te kunnen bereiken.
In dat geval hebben @Paprika en @Donstil waarschijnlijk gelijk wat betreft het makkelijker verdubbelen.

Wat @Kenny_026 zegt echter, dat heb ik ook gehoord laatst maar kan dat niet nu zo 123 vinden, dat ze toch een bepaald nieuwer type gebruiken dat langer mee zou moeten gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kunnen we de Deep Dive niet gewoon verplichten aan bezoekers van deze thread. Man man man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Kenny_026 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:07:
[...]

Justi, Cerny heeft aangegeven dat ze met een compatibility list komen van de m2 drives die nog in ontwikkeling zijn. Prijzen zoeken heeft nu nog geen nut. In die video die @Paprika stuurt wordt het echt direct door Cerny zelf uitgelegd.

@Caayn Deze site legt wel mooi de verschillende NAND types uit en wat het belang er van is.
Ik bedoel een bron voor het gebruik van SLC in de PS5s SSD ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Dit is het patent waarin staat dat Sony SLC NAND voor cache gaat gebruiken en TLC NAND voor storage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-umfkr6eHb4eg9LJURDuYMGSrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fThMoygW0jyrhWcxrvSDvc9i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_J15IK5uBlqK_3a_DdJOrchKFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36Ret0Ime79fokrcQ90DWCVc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
And we're online. *O* oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Toch absurd eigenlijk. Even 'n kort moment van enthousiasme wetende dat het ongeacht wanneer de presentatie daadwerkelijk plaats zal vinden het nog 6 maanden gaat duren.

Het voelt een beetje als Twitch. Anderen zien gamen wekt ook weinig emotie bij mij :+.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 10-06-2020 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Toch absurd eigenlijk. Even 'n kort moment van enthousiasme wetende dat het ongeacht wanneer de presentatie daadwerkelijk plaats zal vinden het nog 6 maanden gaat duren.
Er komen nog meer PS5 events volgens het meest recente interview met Jim Ryan. Ik verwacht sowieso nog een teardown video waar Cerny al naar verwees tijdens zijn presentatie en een aantal State Of Plays die wat dieper ingaan op games uit Sony's stal. Zo rond Augustus/Gamescom zal er ook wel het e.e.a. aangekondigd worden.

En Geoff Keighley partnered weer met Youtube voor een pre -en liveshow morgen:

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• bram1984
Paprika schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Het voelt een beetje als Twitch. Anderen zien gamen wekt ook weinig emotie bij mij :+.
Ja ach, komt nog genoeg leuks aan voor mij persoonlijk: vrijdag TLoU2 reviews, volgende week vrijdag TLoU2, week daarna laatste chemo van mijn vrouw dus dat wordt ook feest hier (champagne!!), kinderen sinds deze week weer naar school (rust!!), binnenkort weer 2 dagen per week naar werk en weer echt kunnen sporten, tussendoor nog wat SoP's en de teardown, oktober op vakantie naar Curaçao en dan is het ongeveer wel tijd voor de PS5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
We zullen morgen misschien ook niet eens alle first party titles zien, die ze willlen releasen bij launch. Kan zomaar zijn dat ze nog een 2e event geven rondom first party games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Recon24 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:52:
We zullen morgen misschien ook niet eens alle first party titles zien, die ze willlen releasen bij launch. Kan zomaar zijn dat ze nog een 2e event geven rondom first party games.
Ik verwacht ook nog iets volledig gewijd aan VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recon24 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:52:
ik hou de verwachting lekker laag, ben al blij als ze minstens iets anders tonen dan indie games :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:56:
[...]

ik hou de verwachting lekker laag, ben al blij als ze minstens iets anders tonen dan indie games :P
Geen indies graag en zo min mogelijk third party cinematics. Dan ben ik al blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
bram1984 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:46:
[...]
week daarna laatste chemo van mijn vrouw dus dat wordt ook feest hier (champagne!!), kinderen sinds deze week weer naar school (rust!!)
Dat is wel beide heel goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Kenny_026 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:55:
[...]

Ik weet niet en denk het ook niet. Dat zou betekenen dat ze de PSVR2 al voor launch zullen moeten aankondigen.

PSVR2 zou best een eigen event kunnen krijgen na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 20:55:
[...]

Echt, Why?
Dat is wel het laatste wat ik nog als event verwacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ik zou vooral Adata en Kingston in de gaten houden voor een PS5 externe SSD. Deze fabrikanten zijn best agile met dit soort dingen. En Adata heeft al wat prototypes zoals hierboven gepost is.

Als dat te duur is, zou je ook een goedkope nvme SSD kunnen kopen die 2,5GB/s doet en die gebruik je dan als 'snelle archief' storage / tier2 storage & PS4 storage. Als je dan een PS5 game uit je archief wilt halen, transfer je die even snel met 2,5GB/s naar de interne SSD, dat is zo gebeurd in een halve minuut. Op je interne PS5 storage staan dan je 10 meest gespeelde PS5 games die anytime gestart kunnen worden. Die goedkopere nvme ssd's zoals een Crucial P1 1TB is nu al vaak op Amazon te koop voor €110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Donstil schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:18:
[...]

Echt, Why?
Dat is wel het laatste wat ik nog als event verwacht eigenlijk.
Zou wel een briljante hoge hoed --> konijn zijn.

One more thing... en dan met de psvr2 komen en het liefst met serieuze specs en nog belangrijker de belofte dat er serieuze games voor komen ipv de veredelde techdemo's van deze generatie. :)

Maar nee gaat niet gebeuren. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Flagg schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:54:
[...]

Das heeeul oud nieuws. :)
Moet je nagaan hoe goed mn geheugen is 😊

Maar ze zijn er dus wel mee bezig... hoe ver is de vraag. Maar tempest is natuurlijk wel het kersje op de taart voor VR. Zal me niets verbazen als de PS VR2 de aanjager is geweest voor Tempest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ach PSVR is best vet, maar afgezien van RE7 zijn er maar weinig volwaardige titels voor verschenen. Ik keek vooral uit naar The Patient, maar dat was ook matig. Sony heeft er in mijn ogen te weinig aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Kenny_026 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:56:
[...]

Moet je nagaan hoe goed mn geheugen is 😊

Maar ze zijn er dus wel mee bezig... hoe ver is de vraag. Maar tempest is natuurlijk wel het kersje op de taart voor VR. Zal me niets verbazen als de PS VR2 de aanjager is geweest voor Tempest.
Dat PSVR2 in ontwikkeling is, was al bekend, maar of we dat al tijdens launch van de PS5 gaan zien weet ik niet. Het zou natuurlijk mooi zijn als de PSVR2 in de launch window van de PS5 een release krijgt, met natuurlijk wat grote titels van Sony, third party, waaronder Half Life Alyx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:51
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5Ojqe1Zl.jpg
WB Montreal Batman game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Twitter: https://twitter.com/garywhitta/status/1270805112860995584?s=20]

:9~ :9~

starwars !

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2020 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Oef, dat zou wel heel lekker zijn !
Arkham Knight vind ik nog steeds één van de beste (en mooiste) games deze generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja er schijnt 'iets' te komen over de nieuwe StarWars: Project Maverick :D

Een soort nieuwe Rogue Squadron/Xwing vs Tie-fighter..

Laat maar komen, en dan met een evntuele PSVR2.. Dan kun je mij echt wegdragen ivm bloedtekort in de rest van het lichaam omdat alles naar 1 bepaald lichaamsdeel is gegaan *O*

[ Voor 11% gewijzigd door poor Leno op 10-06-2020 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Is er al meer bekend over de PSVR2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ion schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:36:
Is er al meer bekend over de PSVR2?
Behalve wat patent dingen, geruchten enzo, niet..

Maar ik denk dat we met behoorlijke zekerheid kunnen zeggen dat ie er wel komt :)

Ik heb de eerste nét niet gekocht, omdat ie niet he-le-maal aan mijn eisen voldeed aan wat ik met een VR set hoopte te ervaren.. (Op PC ook niet..)

Maar hopelijk heeft de 2 zulke specs dat het een instabuy wordt :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter

Vorige week was de show iets meer dan een uur, nu ineens 2 uur? Kan een foutje zijn natuurlijk.. Anders hebben ze er flink wat content aanvast geplakt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:45:
[Twitter]

Vorige week was de show iets meer dan een uur, nu ineens 2 uur? Kan een foutje zijn natuurlijk.. Anders hebben ze er flink wat content aanvast geplakt.
Zou het niet zo'n aftel stream zijn? Of misschien een opwarmertje met PS4 titles zoals TLOU2.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dat zou kunnen dat er veel geouwehoer voor of achter de stream geplakt wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

poor Leno schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:43:
[...]

Behalve wat patent dingen, geruchten enzo, niet..

Maar ik denk dat we met behoorlijke zekerheid kunnen zeggen dat ie er wel komt :)

Ik heb de eerste nét niet gekocht, omdat ie niet he-le-maal aan mijn eisen voldeed aan wat ik met een VR set hoopte te ervaren.. (Op PC ook niet..)

Maar hopelijk heeft de 2 zulke specs dat het een instabuy wordt :D
En betaalbaar hopelijk :p Voor VR op de PC lijkt alleen de valve index interessant, maar die is rete duur. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Na die placeholders van Amazon zal ik in ieder geval niet verrast zijn wanneer er hardware wordt getoond.
Die Batman-games waren echt geweldig. :9~ Waar komt die afbeelding vandaan?

[ Voor 57% gewijzigd door NotSoSteady op 10-06-2020 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:45:
[Twitter]

Viel mij dus ook al op toen ik de stream net programmeerde op mijn console zelf. Duur is van 22 uur tot 00 uur.

Nog minder dan een dag. Ben echt hyped als een malle.
Jammer van dat PS4, maar begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
NotSoSteady schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:53:
Na die placeholders van Amazon zal ik in ieder geval niet verrast zijn wanneer er hardware wordt getoond.

[...]

Die Batman-games waren echt geweldig. :9~ Waar komt die afbeelding vandaan?
Lees zojuist op twitter dat het fake is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-10 21:40
Zou wat zijn als we morgen na de show meteen een preorder kunnen plaatsen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Amaze86 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:24:
Zou wat zijn als we morgen na de show meteen een preorder kunnen plaatsen.
Kan ik me bijna niet voorstellen maar zou wel tof zijn. Maar ik preorder niet bij Sony, liever bij een shop waar ik hem zelf op releasedag kan afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:28:
[...]

Kan ik me bijna niet voorstellen maar zou wel tof zijn. Maar ik preorder niet bij Sony, liever bij een shop waar ik hem zelf op releasedag kan afhalen.
Ja inderdaad. Kan je gelijk vroeg de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Chaoss schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:28:
[...]

Volgens mij kun je in Nederland niet eens een PS4 bestellen via Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
bram1984 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:15:
[...]

Lees zojuist op twitter dat het fake is.
Die placeholders van de PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
NotSoSteady schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:30:
[...]

Volgens mij kun je in Nederland niet eens een PS4 bestellen via Sony.
Nu je het zegt.., ze verwijzen je door naar Gamemania of de Mediamarkt. Nooit beseft. Wat is jullie ervaring met het (pre-) orderen van PS hardware?

[ Voor 5% gewijzigd door Steven030 op 10-06-2020 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
-

[ Voor 99% gewijzigd door Steven030 op 10-06-2020 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:45
Volgens mij kon je bij de ps4 destijds ook direct bij Sony bestellen.
Zorg dat je er op tijd bij bent en bestel bij een grote keten die aantallen kan leveren en niet op omvallen staat.
Pagina: 1 ... 46 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden