Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23

justifire

Shut up and squat !!

Kalder schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:13:
[...]

Ik ben erg benieuwd wat er op SSD-gebied gaat veranderen, zodra de PS5 uit komt, PC gamers gaan smelten als het blijkt dat PS5 games in de buurt komen van wat de UE5 demo toonde.
De prijzen moeten wel flink omlaag, want voor de prijs van een high end SSD kun je straks zowat al een PS5 kopen.

Persoonlijk denk ik dat erg veel PC gamers een PS5 zullen nemen, gewoon omdat ze niet nog een keer €1000 voor een videokaart en €500 voor een goeie SSD moeten uitgeven om in de buurt te komen van de PS5.
Het word natuurlijk wel erg aantrekkelijk voor PC gamers die nog een GTX1080 ofzo hebben met een ouderwetse HDD om een PS5 te kopen, want die mensen zullen heel wat meer moeten uitgeven om hun PC te upgraden zodat die in de buurt komt van de PS5. Dus je kunt net zo goed een PS5 kopen, ja ja, je kunt hem niet verder upgraden met een betere gfx kaart of extra ram geheugen ofzo, maar dat zijn dan ook gelijk besparingen op nog meer kosten... en mocht je toch na 4 jaar ofzo weer betere graphics willen, zal er rond die tijd misschien wel weer een PS5 pro komen die 8K aan kan ofzo.
Hahaha toch nog wat te lachen vanavond _O-
PC gamers die overstappen op PS5 voor de SSD, of omdat ze geen geld hebben voor een midrange videokaart :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:26:
[...]

PC gamers die overstappen op PS5 voor de SSD, of omdat ze geen geld hebben voor een midrange videokaart :+
Ik ben zelf een echte pc gamer maar ik heb gewoon geen zin om 800 euro neer te plempen voor een videokaart. Het wordt zeer aantrekkelijk voor mij om dan een PS5 te kopen voor 600 euro (mijn inschatting voor de prijs) en om daarnaast nog een midrange pc te hebben (denk aan een 3060/3070 of AMD 6700.

Dan kan ik zowel Microsoft titels en Sony exclusieves spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2020 01:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:39
Dan plemp je ook geen 800 neer voor een videokaart, “echte” pc gamers weten dat de sweet spot voor een gpu op 350 tot 400 euro ligt en dat je daarmee alles op ultra en 60+ FPS speelt op 1080 of 1440p ( 4K gamen op pc is sowieso een redelijk dood paard ) op 1080p haal je daar wss zelfs 100+ FPS mee en op 1440p ook vlot boven 60.

Vooral die kerel hierboven die spreekt over dingen als een gpu van 1000 om “ in de buurt van een ps5 te komen “ ja jongens laten we het nog iets of wat realistisch houden :) ik wacht ook op next gen consoles en vind de specs zeker boeiend maar om dan meteen te vergelijken met GPU’s van dik boven de 500 euro gaat er over want een gpu met die prijs heb je niet nodig voor comfortabel te gamen.

Ik snap ook totaal niet waar die vergelijking vandaan komt tussen een ps5 en dan meteen GPU’s van 800 tot 1000 euro, lijkt wel alsof je meteen een 2080ti nodig hebt in je PC :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Katmi schreef op zondag 7 juni 2020 @ 03:22:

Ik snap ook totaal niet waar die vergelijking vandaan komt tussen een ps5 en dan meteen GPU’s van 800 tot 1000 euro, lijkt wel alsof je meteen een 2080ti nodig hebt in je PC :+
Dan heb je gewoonweg niet goed opgelet. Deze consoles zullen zo rond de 2080/2080 super presteren. Dat zijn wel degelijk kaarten van 800 euro. Nieuwere kaarten zijn er nog niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2020 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 04:04:
Dan heb je gewoonweg niet goed opgelet. Deze consoles zullen zo rond de 2080/2080 super presteren.
Eerst zien en dan geloven, ik doe niet mee aan heel die hype waar mensen hetzelfde verwachten uit een APU dan uit een dedicated cpu + gpu met elk hun eigen cooler gewoon omdat een paar cijfertjes zoals TFLOPS of dergelijke overeen zouden komen.

In de eerste plaats ging de discussie eerder over het feit dat je geen 800 euro gpu moet hebben op pc om Ultra en 60+ fps te draaien, wat ultimately de goal is van wie een gaming pc bouwt, als je die graphic settings en fps hit op een pc dan maakt het niet uit of er een 5700 xt van 400 euro of een 2080 van 800 euro insteekt, want die apu in een console gaat nooit geen full fledged 2080 zijn ( verbruik, hitte, etc )

Ben al lang blij dat er weer geen cpu tech in steekt die al 3 jaar oud is op release datum.

[ Voor 5% gewijzigd door Katmi op 07-06-2020 05:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:43
Er zit natuurlijk wel een nieuwe AMD in, waarvan we nog niet weten hoe die presteert en hoe de warmte ontwikkeling is, daarnaast ook een kleinere chipset geloof ik?

Raytracing wordt gemeengoed deze generatie, dus zal ie op dat vlak vele malen beter moeten presteren dan de 2080, wat eigenlijk een experiment generatie is van Nvidia.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ik ben ook een echte pc gamer van origine maar toen ik wat ouder begon te worden, het gezinnetje kwam, had ik geen zin meer in het upgraden, het tweaken etc.

Als je dan naar de centen kijkt, en nu hoef ik niet eens zo op de kleintjes te letten, maar dan gaat een vakantie met het gezin boven een pc terwijl je altijd gewend was het snelste van het snelste te hebben.

Nu ik zelf dus ook wat ouder ben verklaar ik de jongere generatie helemaal voor gek als je met een bijbaantje 2-3k in een machine stoppen terwijl ze ook voor 600€ iets kunnen kopen.

Het blijft allemaal persoonlijk natuurlijk maar als ik nu naar de aankomende generatie consoles kijk, hoe dicht ze bij de pc zitten, gecombineerd met de wereldwijde economische situatie, ja dan denk ik wel dat er een verschuiving gaat plaatsvinden. Kan net zo goed meevallen natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:07:
[...]

Ja dat zou je nog onder familie kunnen scharen (geen idee wat de regels zijn).

Alleen Kenny doet het met een vriend (no pun intended), daar doelde ik meer op.
Je zit hier absoluut in het grijze gebied. Feitelijk/juridisch doe je niets fout want je mag namelijk op je primaire playstation alles spelen wat je koopt en met je account ook. In dat opzicht doen we niets fout. Moreel gezien kan het een ander ding zijn.

Tegenargumenten zijn wel dat ik samen met die vriend van mij 350+ games gekocht heb die ik als ik in mn uppie was nooit gekocht zou hebben. Je koopt wel eens wat wat je zelf niet leuk vind maar meer voor de ander, je denkt sneller fuck it het is maar 30-35€ en daarbij koopt je ook nog meer omdat je toch de deur niet uit hoeft en je het instant hebt.

Sony boert wel goed hoor, zelfs met gamesharing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Idem ik was ook 20 jaar lang PC gamer en bij de PS3 ben ik over gestapt omdat het goedkoper en gemakkelijker is.

Dus er zullen zat mensen zijn die overstappen van de pc naar een console omdat het bepaalde voordelen heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Chaoss op 07-06-2020 08:04 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:14
kwdtje schreef op zondag 7 juni 2020 @ 07:27:
Raytracing wordt gemeengoed deze generatie, dus zal ie op dat vlak vele malen beter moeten presteren dan de 2080, wat eigenlijk een experiment generatie is van Nvidia.
Daar heb ik toch m'n twijfels bij. Dit wordt de eerste generatie RT hardware van AMD, dus net zo experimenteel.

De PS5 wordt sowieso geen RT beest, met z'n 36cu's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
[...]

Ik snap de grap niet. Als er 1 generatie gaat zijn waar je vooral op het begin veel meer bang for the buck gaat krijgen, is het wel de komende. Je gaat op zowel de PS5 als de Series X games krijgen waar je op de PC veel meer geld voor moet gaan neertellen v.w.b. hardware, wil je in dezelfde kwaliteit spelen. PS5's architectuur is zelfs nog niet eens aanwezig op de PC. Ik twijfel er niet aan dat Sony's first party dingen gaat doen die we nog nooit eerder gezien hebben op wat voor platform dan ook. Als je als PC speler geen interesse hebt in PC unieke titels als sims, strategie titels een MMORPG's en dergelijke, dan is het een no-brainer om over te stappen. Daarbij is er nog backwards compatibility en er zijn zat spelers die graag nog eens de PS4 library van exclusives willen spelen (kijk naar al dat port beggen bij iedere nieuwe Sony game), wat straks dus ook gewoon kan. Ja hoor, ik zie wel een hoop PC spelers overstappen. Of gewoon naast hun huidige PC een PS5 en een Switch nemen. Dan ben je meteen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Anton.net schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:19:
[...]

Daar heb ik toch m'n twijfels bij. Dit wordt de eerste generatie RT hardware van AMD, dus net zo experimenteel.

De PS5 wordt sowieso geen RT beest, met z'n 36cu's.
Ik verwacht er ook weinig van de komende generatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Kenny_026 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 07:45:
[...]

Ik ben ook een echte pc gamer van origine maar toen ik wat ouder begon te worden, het gezinnetje kwam, had ik geen zin meer in het upgraden, het tweaken etc.

Als je dan naar de centen kijkt, en nu hoef ik niet eens zo op de kleintjes te letten, maar dan gaat een vakantie met het gezin boven een pc terwijl je altijd gewend was het snelste van het snelste te hebben.

Nu ik zelf dus ook wat ouder ben verklaar ik de jongere generatie helemaal voor gek als je met een bijbaantje 2-3k in een machine stoppen terwijl ze ook voor 600€ iets kunnen kopen.

Het blijft allemaal persoonlijk natuurlijk maar als ik nu naar de aankomende generatie consoles kijk, hoe dicht ze bij de pc zitten, gecombineerd met de wereldwijde economische situatie, ja dan denk ik wel dat er een verschuiving gaat plaatsvinden. Kan net zo goed meevallen natuurlijk...
Verschuiving gaat sowieso plaatsvinden, maar zal wel iets langer duren, als je kijkt naar de huidige jeugd zie je al dat er steeds minder überhaupt een pc hebben, vaak enkel een goedkoop laptopje voor school maar meer niet geld wordt meer uitgegeven aan de telefoon.

En de mensen die nu geboren worden zullen misschien heel vreemd kijken zelfs naar zo'n grote kast die zijn eigen bureau nodig heeft en monitor en gaan straks met een tablet naar school.

Nu ik er over nadenk ken ik persoonlijk helemaal niemand meer die een volledig pc heeft, nog wat laptops die af en toe gebruikt worden.

Ik voorspel dat pc gaming over 10/15 jaar een niche markt gaat worden en dat games eerst voor console komen en dat streaming steeds groter gaat worden.

En ik ben jaren geleden ook overgestapt naar een console vanwege het gemak en omdat je andere prioriteiten krijgt op latere leeftijd. Dus ik snap ook niet helemaal waarom @justifire zo moest lachen. Alsof het niet al jaren gebeurd. Raw computing power wordt steeds minder essentieel om grafische pracht op het scherm te krijgen dus de voorsprong van een pc gaat steeds kleiner worden.
Er blijft vast nog een percentage die hard pc gamers over, maar die moeten dan wel spellen blijven kopen om de markt interessant te houden om voor te ontwikkelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Flagg op 07-06-2020 10:07 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dat laatste ook wel voor consoles.

Over 15 jaar komt er echt geen PS7 meer uit waar heel de markt warm voor loopt, dan is dat allemaal allang naar streaming en abonnement modellen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Cerny heeft nog niet gesproken over RT, dus we weten hun implementatie ook niet. Ik verwacht dat het er allemaal wel prima uit ziet. Deze consoles zullen RT vooral pushen voor game devs, omdat ze weten dat elk systeem die mogelijkheden heeft.

Zoveel games op de pc zijn er ook niet die RT hebben, en de implementatie verschilt ook per game. Moet eerlijk zeggen, dat je het bij BF5 bv op den duur niet eens meer in de gaten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Donstil schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:05:
Dat laatste ook wel voor consoles.

Over 15 jaar komt er echt geen PS7 meer uit waar heel de markt warm voor loopt, dan is dat allemaal allang naar streaming en abonnement modellen.
Geen PS7, maar dat is mijn favoriete nummer -O-.

Maar inderdaad, kansen worden steeds kleiner. Al ben ik nog steeds geen fan van streamen. Wie weet verandert dat nog in de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:13:
[...]

Geen PS7, maar dat is mijn favoriete nummer -O-.

Maar inderdaad, kansen worden steeds kleiner. Al ben ik nog steeds geen fan van streamen. Wie weet verandert dat nog in de komende jaren.
Ik nu ook nog niet direct maar 10/15 jaar is lang hoor. Vooral 15. In die tijd veranderd er onwijs veel in dit soort markten.

Zie bijvoorbeeld de generatie die nu opgroeit. Die zijn gewend dat series, films en muziek gewoon een bedrag per maand kosten of via reclames zelfs gratis zijn, dat gaat de games markt ook zeker veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Donstil schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:17:
[...]

Ik nu ook nog niet direct maar 10/15 jaar is lang hoor. Vooral 15. In die tijd veranderd er onwijs veel in dit soort markten.

Zie bijvoorbeeld de generatie die nu opgroeit. Die zijn gewend dat series, films en muziek gewoon een bedrag per maand kosten of via reclames zelfs gratis zijn, dat gaat de games markt ook zeker veranderen.
Ja man, de kinderen die nu opgroeien weten niet beter. Krijgen bij 1.5 een tablet in de handen gedrukt en hoppa ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Ik zie het nog niet veranderen dat consoles verdwijnen. Zolang er markt voor is en blijft, zullen consoles blijven bestaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:55
Recon24 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:21:
Zolang er markt voor is en blijft, zullen pcs blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik hoop nog steeds dat we naar een model gaan zoals in de mobiele markt, elke twee jar een console upgrade met bijvoorbeeld 4 generaties compatibility.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zie het nog niet veranderen dat consoles verdwijnen. Zolang er markt voor is en blijft, zullen consoles blijven bestaan.
En precies dat laatste gaat het probleem worden.

Want is er nog wel een markt voor een enkele game die je voor €69,95 aanschaft als je vóór c.a €10,- per maand elke andere vorm van entertainment kunt consumeren.

Deze generatie zitten we uiteraard nog wel uit, de volgende misschien ook nog wel maar daarna zijn we wel dusdanig veel jaren verder dat de markt gigantisch verandert gaat zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 07-06-2020 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Kenny_026 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:24:
Ik hoop nog steeds dat we naar een model gaan zoals in de mobiele markt, elke twee jar een console upgrade met bijvoorbeeld 4 generaties compatibility.
Nee dankje, daar heb ik echt geen geld voor. Ik heb zelf geen kinderen maar als ik dat wel had zou ik ook niet elke 2 jaar een nieuwe console voor ze kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Elke twee jaar is misschien wat snel maar zoals we met de One X en Pro gezien hebben bevalt me wel. Halverwege een (liefst wat grotere) upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Liever niet, tijdspanne is veel te kort. En mbt mobieltjes, tegenwoordig doet men al langer met een mobiel. Een paar jaar geleden zat er jaarlijks nog echt merkbaar (snelheids) verschil in de mobiele telefoon, tegenwoordig is dat bijna nihil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Denk eerst pc gaming en de daarna de consoles.

En beide zullen misschien niet echt helemaal verdwijnen, maar streaming is toch echt waar het naartoe gaat.

Consoles zijn gewoon gemakkelijk. Toen ik het huis uit ging en kon doen en laten waar ik zelf zin aan had :P werd pc gamen heel snel een afterthought. Laptop was makkelijker dan een pc en games op een laptop was dan destijds weer niet zo makkelijk (of iig erg duur).

Dan koop je voor de grap eens een Xbox (want nieuw en eens kijken of het wat is) later weer verkocht en een paar jaar niks gehad om op te gamen, daarna een PS3 gekocht voor de grap, en die is blijven hangen en is vervangen voor de PS4.

Maar moet zeggen dat de gaming markt mij langzaam aan het vervelen is. Ik word een beetje moe van de prequels/sequels, remakes en remasters. Of de gerecyclede superhero die zijn eigen game moet hebben.

Als dat zo door blijft gaan denk ik dat de ps5 wel eens de laatste console zou kunnen zijn die ik ga kopen. Kan nu al geen spellen meer verzinnen die ik wil kopen ben me met enige moeite nu door the Witcher 3 aan het worstelen, maar daarna? Tlou2 en cyberpunk. Daarna zal de ps5 met iets heel interessants op de proppen moeten komen wil ik die überhaupt bij launch gaan kopen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:36

Martinspire

Awesomeness

RubenSaurus schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:32:
[...]

Nee dankje, daar heb ik echt geen geld voor. Ik heb zelf geen kinderen maar als ik dat wel had zou ik ook niet elke 2 jaar een nieuwe console voor ze kopen.
Maar je hoeft ook niet elke 2 jaar wat te kopen, de PS4 werkte ook nog prima terwijl de Pro uit was, veel mensen hebben die upgrade ook niet gemaakt en daar zat meer tijd tussen. Je koopt dan bv elke 6 jaar een nieuwe om nog een beetje bij te blijven.

De grafische kracht die nodig is voor hogere resoluties, meer FPS ga je niet heel makkelijk meer zien, dus is de noodzaak om te upgraden ook steeds minder. Kijk nog maar eens wat de PS4 eruit perst voor sommige titels. En hoe mooier de games worden, hoe meer tijd devs erin moeten steken, dus op dat vlak verwacht ik de komende jaren ook meer verschil tussen games waarbij de graphics niet altijd het mooist mogelijke zullen zijn. Want gaat je game floppen, dan ga je echt met grote bedragen verlies maken. Gameplay moet nog steeds op orde zijn en dat is toch ook wel een dingetje de laatste jaren. Vooral bij games die lanceren met veel bugs. Ik verwacht dat games nu vaker uitgesteld gaan worden dan voorheen want ze kunnen de gok gewoon niet meer maken dat men het nu wel gewoon accepteert.

Ik zelf ben voornamelijk overgestapt naar consoles vanwege de exclusives, gekloot met drivers/issues, het gebrek aan cheaters en dat het voor iedereen gelijk is. Dat laatste is eigenlijk ook een beetje om zeep geholpen, nu je mensen gewoon met toetsenbord/muis ziet spelen of meer knoppen op een controller hebben zitten, maar de kern bij de meeste games nog wel prima. Maar het aantal cheaters wat je op PC tegenkomt, is gewoon niet leuk meer imo. En dan heb ik het niet alleen over wallhacks, maar ook over wat men met de grafische settings instelt om jou beter te zien, macro's aan te maken om onmogelijke zaken te doen waar je nog niet eens een ban voor krijgt. De middelen die devs nemen om het aan te pakken, gaan ook erg ver en je kunt zomaar je accounts kwijt zijn als je onterecht wordt aangemerkt. Ik heb geen zin om mijn gamelibrary kwijt te raken.

Ik verwacht echter niet dat pc gaming weg gaat. Er zijn teveel bedrijven bij betrokken die er geld aan verdienen dat die met marketing toch wel mensen blijven trekken. Sowieso kun je, mits je er genoeg geld tegenaan gooit, gewoon een grafisch superieure ervaring mee krijgen, zeker bij singleplayer games. Maar niet elke game komt er voor uit of is lekker geoptimaliseerd. Nog afgezien van alle problemen om drivers e.d.

Ik zie deze generatie wel meerdere nieuwe iteraties uitkomen die net wat snellere hardware hebben. Wellicht dat daarom de opslag ook zo snel is omdat die meerdere devices mee moet gaan, waar de cpu/gpu makkelijker op te schalen zijn.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Flagg schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:48:
[...]

En beide zullen misschien niet echt helemaal verdwijnen, maar streaming is toch echt waar het naartoe gaat.

Consoles zijn gewoon gemakkelijk. Toen ik het huis uit ging en kon doen en laten waar ik zelf zin aan had :P werd pc gamen heel snel een afterthought. Laptop was makkelijker dan een pc en games op een laptop was dan destijds weer niet zo makkelijk (of iig erg duur).

Dan koop je voor de grap eens een Xbox (want nieuw en eens kijken of het wat is) later weer verkocht en een paar jaar niks gehad om op te gamen, daarna een PS3 gekocht voor de grap, en die is blijven hangen en is vervangen voor de PS4.

Maar moet zeggen dat de gaming markt mij langzaam aan het vervelen is. Ik word een beetje moe van de prequels/sequels, remakes en remasters. Of de gerecyclede superhero die zijn eigen game moet hebben.

Als dat zo door blijft gaan denk ik dat de ps5 wel eens de laatste console zou kunnen zijn die ik ga kopen. Kan nu al geen spellen meer verzinnen die ik wil kopen ben me met enige moeite nu door the Witcher 3 aan het worstelen, maar daarna? Tlou2 en cyberpunk. Daarna zal de ps5 met iets heel interessants op de proppen moeten komen wil ik die überhaupt bij launch gaan kopen.
Ik betwijfel of streaming het gaat worden voor gaming.
Zolang mensen al issues hebben met inputlag met een console direct aan de TV, zie ik het niet zo snel gebeuren dat je daar met een extra 100-200ms streaming vertraging lekker mee gamet.

Dan zal er nog flink wat verbeterd moeten worden aan het internet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

YakuzA schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Ik betwijfel of streaming het gaat worden voor gaming.
Zolang mensen al issues hebben met inputlag met een console direct aan de TV, zie ik het niet zo snel gebeuren dat je daar met een extra 100-200ms streaming vertraging lekker mee gamet.

Dan zal er nog flink wat verbeterd moeten worden aan het internet.
Dat is wat de grote YouTube kanalen idd blijven roepen en dat wordt herhaald door het handje vol elitists die denken dat ze een pro gamer zijn die elke halve ms (denken te) merken en wat uiteraard vreselijk is als je hun skills hebt.

Ik heb Stadia en merk verdacht weinig van input lag, maar ik ben dan ook maar een filthy casual natuurlijk. :+ Maar heb wel 100+ full prized games in mijn psn store staan gok ik.

De die hards die werkelijk de input lag (denken te) merken en daar serieus last van hebben zijn niet voldoende om een hele markt op de been te houden vermoed ik.

Niemand die bij mij Stadia geprobeerd heeft heb ik gehoord over inputlag iig. Dat probleem bestaat vooral op YouTube bij mensen die het in beginsel al niet willen gebruiken. Ik ben vooral van het zelf proberen voor ik iets wegzet als onbruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:36

Martinspire

Awesomeness

Flagg schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:07:
[...]

Dat is wat de grote YouTube kanalen idd blijven roepen en dat wordt herhaald door het handje vol elitists die denken dat ze een pro gamer zijn die elke halve ms (denken te) merken en wat uiteraard vreselijk is als je hun skills hebt.

Ik heb Stadia en merk verdacht weinig van input lag, maar ik ben dan ook maar een filthy casual natuurlijk. :+ Maar heb wel 100+ full prized games in mijn psn store staan gok ik.

De die hards die werkelijk de input lag (denken te) merken en daar serieus last van hebben zijn niet voldoende om een hele markt op de been te houden vermoed ik.

Niemand die bij mij Stadia geprobeerd heeft heb ik gehoord over inputlag iig. Dat probleem bestaat vooral op YouTube bij mensen die het in beginsel al niet willen gebruiken. Ik ben vooral van het zelf proberen voor ik iets wegzet als onbruikbaar.
Doe je er ook first person shooters mee? Want daar merk je het sneller. Of met snelle racegames.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
[...]

Het nadeel van streaming is gewoon dat je behoorlijk afhankelijk bent van je internet verbinding, zelfs als je een single player spel wil spelen.

En bij sommige games zit in Stadia behoorlijke lag, probeer maar eens Destiny 2 crucible te spelen. En de playerbase is daar behoorlijk klein, dus je bent wat langer bezig om een game te vinden.

Voor casual gaming is het best te doen, maar meer dan dat ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-10 21:35
Ik heb zelf op dit moment een best goede PC met een 1080Ti. Destijds veel geld in gestoken. Wat ik vooral destijds een grote upgrade vond was de stap naar 144hz. Ik heb echter ook een PS4 Pro ernaast staan, geupgrade met een SSD schijf. Ik merk eigenlijk nu al dat ik het meeste op PS4 speel omdat daar de interessante exclusives zitten en op een of andere manier het spelen van shooters met controller voor mij gewoon 'satisfying' voelt op console, het laat me aan mijn jeugd denken (xbox 360). Een game als Call of duty (game die ik eigenlijk nog het meeste speel) is imo gewoon gemaakt voor console en heeft vaak best wat problemen op PC. COD heb ik, vooral de laatste jaren, steeds voor PC én PS4 gekocht, waarna ik toch altijd weer de PS4 versie bleef spelen. Je ziet het steeds meer dat developers (wat betreft optimalisatie van games) prioriteit geven aan consoles en PC dan een beetje wordt vergeten of pas veel later een fatsoenlijke patch krijgt. Maar ik snap de gedachte erachter helemaal, de playerbase is gewoon vele malen groter op console.

Ik heb een 1440p/165hz monitor. Helaas ondersteund de PS4 geen 1440p en fps hoger dan 60. Toch speel ik graag op PS4, ook op deze monitor. Er zijn natuurlijk veel games die gewoon beter draaien en grafisch veel beter uit zien op mijn PC op dit moment. Maar ik hoop dat de PS5 daar verandering in gaat brengen voor mij. De PS5 gaat er 100% komen. Ik hoop dat de PS5 mij een dermate betere ervaring gaat geven dan de PS4, dat ik mijn PC langzaam kan gaan afschrijven en hier geen nieuwe onderdelen meer voor hoef te kopen. Ook heb ik de stille hoop op ondersteuning van hogere refresh rates, maar dit is volgens mij nog niet zeker. Ik ben erg benieuwd wat de PS5 gaat leveren dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:07
bram1984 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:15:
[...]

Ik snap de grap niet. Als er 1 generatie gaat zijn waar je vooral op het begin veel meer bang for the buck gaat krijgen, is het wel de komende. Je gaat op zowel de PS5 als de Series X games krijgen waar je op de PC veel meer geld voor moet gaan neertellen v.w.b. hardware, wil je in dezelfde kwaliteit spelen. PS5's architectuur is zelfs nog niet eens aanwezig op de PC. Ik twijfel er niet aan dat Sony's first party dingen gaat doen die we nog nooit eerder gezien hebben op wat voor platform dan ook. Als je als PC speler geen interesse hebt in PC unieke titels als sims, strategie titels een MMORPG's en dergelijke, dan is het een no-brainer om over te stappen. Daarbij is er nog backwards compatibility en er zijn zat spelers die graag nog eens de PS4 library van exclusives willen spelen (kijk naar al dat port beggen bij iedere nieuwe Sony game), wat straks dus ook gewoon kan. Ja hoor, ik zie wel een hoop PC spelers overstappen. Of gewoon naast hun huidige PC een PS5 en een Switch nemen. Dan ben je meteen klaar.
Het is wel de vraag hoeveel van de beschikbare power in het begin wordt ingezet op games. Launch games zijn eigenlijk nooit echt indrukwekkend geweest. Het duurt even voordat de nieuwe technologie goed begrepen en geïmplementeerd wordt. Ook voor PS exclusive games. Vooral voor die games zou je zeggen, omdat men daarvoor over het algemeen zeer ruim de tijd neemt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
[...]
handje vol elitists die denken dat ze een pro gamer zijn die elke halve ms (denken te) merken en wat uiteraard vreselijk is als je hun skills hebt.
[...]
Ik heb Stadia en merk verdacht weinig van input lag
[...]
De die hards die werkelijk de input lag (denken te) merken
Je projecteert anders wel behoorlijk je eigen mening over die van anderen, want dat iemand anders het anders ervaart dat kan natuurlijk niet. Zo kan ik ook het voorbeeld aanhalen dat echt iedereen in mijn vriendengroep nu een >100Hz monitor heeft nadat iemand in de groep als eerste was overgestapt vanaf een standaard 60Hz paneel.

Wat ik vooral mis op consoles is de optie om mijn 3 4K 120hz schermen simultaan te kunnen benutten. Dit is natuurlijk een erg mainstream situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:07
Paprika schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:23:
Wat ik vooral mis op consoles is de optie om mijn 3 4K 120hz schermen simultaan te kunnen benutten. Dit is natuurlijk een erg mainstream situatie.
Voor welke console game was je van plan dit te gaan gebruiken? Om nog maar niet te spreken over de grafische belasting in zo'n situatie. Dat gaat een console nooit voor elkaar krijgen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Ik denk dat er nog wel flink wat tijd overheen gaat voordat je 4K 60fps zonder zichtbare compressie en lag op je scherm kan streamen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Rossi46 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:31:
[...]

Voor welke console game was je van plan dit te gaan gebruiken? Om nog maar niet te spreken over de grafische belasting in zo'n situatie. Dat gaat een console nooit voor elkaar krijgen.
Grotere field of view helpt in iedere shooter wel eigenlijk. In de basis zijn er juist weinig games waarbij het niets toe zal voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Flagg schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:00:
[...]

En ik ben jaren geleden ook overgestapt naar een console vanwege het gemak en omdat je andere prioriteiten krijgt op latere leeftijd. Dus ik snap ook niet helemaal waarom @justifire zo moest lachen. Alsof het niet al jaren gebeurd. Raw computing power wordt steeds minder essentieel om grafische pracht op het scherm te krijgen dus de voorsprong van een pc gaat steeds kleiner worden.
Er blijft vast nog een percentage die hard pc gamers over, maar die moeten dan wel spellen blijven kopen om de markt interessant te houden om voor te ontwikkelen.
Ik ben ook overgestapt van quad sli + dedicated physic videokaart :+ ( cpu en videokaarten gekoeld op -36’c met dual prometia’s, aparte waterkoeling icm met aquariumkoeler en 50 liter koelvloeistof reservoir voor chipsetkoeling en dan nog een hele rits ssd’s , de echte tweakers die hier al eeuwen rondhangen zullen het zich nog wel herinneren, 3Dmark FTW :P ) naar een X360 console.
Dit gebeurd nl al jaren dat mensen overstappen van pc naar console en visa versa.
Ik vind een console ook handiger dan dat ik eerst 3 koelers aan moet gooien, de voltage in moet regelen op de cpu/gpu’s en dan de stabiele clocks op moet zoeken om een game te kunnen draaien (afgezien van os/software updates en alle ellende daaromheen)
Maar om te zeggen dat iemand zijn pc opruimt omdat er een snelle ssd in de PS5 zit, ja dat vind ik echt lachwekkend _O-
Heb genoten van gepruts in mijn pc tijd en geniet nu van het gemak van consoles, twee totaal verschillende werelden.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Donstil schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:28:
[...]

En precies dat laatste gaat het probleem worden.

Want is er nog wel een markt voor een enkele game die je voor €69,95 aanschaft als je vóór c.a €10,- per maand elke andere vorm van entertainment kunt consumeren.

Deze generatie zitten we uiteraard nog wel uit, de volgende misschien ook nog wel maar daarna zijn we wel dusdanig veel jaren verder dat de markt gigantisch verandert gaat zijn.
Flagg schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:48:
[...]

Beide markten zullen nooit echt verdwijnen, maar veranderen. Vooral pc gaming is een markt die bestaat uit velen fabrikanten en leveranciers. Er zijn juist velen die pc gaming weer zijn gaan opplakken omdat de fabrikanten het qua hardware het interessant zijn gaan maken. Fatsoenlijke game streaming voor iedereen met de kwaliteit van dedicated hardware zie ik de komende tientallen jaren nog niet gebeuren. De markt voor dedicated hardware zal altijd blijven bestaan en moet ook.

Omdat je juist meer richting "gemak" gaan, zijn consoles daar juist de uitstek voor en niet pc gaming (op langer termijn). Ik vind het juist heerlijk om mijn eigen pc te bouwen en alles eromheen te hebben. Die markt van game streaming zal er komen maar gelukkig hoeven we niet als schapen dat te gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

justifire schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:16:
[...]

Ik ben ook overgestapt van quad sli + dedicated physic videokaart :+ ( cpu en videokaarten gekoeld op -36’c met dual prometia’s, aparte waterkoeling icm met aquariumkoeler en 50 liter koelvloeistof reservoir voor chipsetkoeling en dan nog een hele rits ssd’s , de echte tweakers die hier al eeuwen rondhangen zullen het zich nog wel herinneren, 3Dmark FTW :P ) naar een X360 console.
Dit gebeurd nl al jaren dat mensen overstappen van pc naar console en visa versa.
Ik vind een console ook handiger dan dat ik eerst 3 koelers aan moet gooien, de voltage in moet regelen op de cpu/gpu’s en dan de stabiele clocks op moet zoeken om een game te kunnen draaien (afgezien van os/software updates en alle ellende daaromheen)
Maar om te zeggen dat iemand zijn pc opruimt omdat er een snelle ssd in de PS5 zit, ja dat vind ik echt lachwekkend _O-
Heb genoten van gepruts in mijn pc tijd en geniet nu van het gemak van consoles, twee totaal verschillende werelden.
Dat heen en weer gebeurd al jaren omdat de volgende generatie steeds weer pc's kochten en dus ook gebruikt worden om te gamen.

De huidige en komende generatie kopen simpelweg geen (heel veel minder) pc's dus gaming pc's worden dan nog meer een niche.

@Recon24 je hoeft idd niet streaming te volgen als schaap want het zal niet verdwijnen. Net zoals je niet als schaap pc gaming hoeft te volgen. There is choice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mensen wat is dit nou weer voor 2 pagina's geneuzel over de nutteloze vergelijkingingen van PC en de PS5 etc, spierballen flexen en fantasie lijstjes van wie de grootste heeft gehad vroegah etc.

Is PS vs. Xbox gekibbel niet meer afdoende, en worden de powerhouse PC's er nu bij gehaald? :N

Kunnen we het gewoon weer richting de PS5 houden en de leuke ontwikkelingen die er in zitten, zonder dat een vd kampen zich op zn pik getrapt voelt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

poor Leno schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:38:
Mensen wat is dit nou weer voor 2 pagina's geneuzel over de nutteloze vergelijkingingen van PC en de PS5 etc, spierballen flexen en fantasie lijstjes van wie de grootste heeft gehad vroegah etc.

Is PS vs. Xbox gekibbel niet meer afdoende, en worden de powerhouse PC's er nu bij gehaald? :N

Kunnen we het gewoon weer richting de PS5 houden en de leuke ontwikkelingen die er in zitten, zonder dat een vd kampen zich op zn pik getrapt voelt?
Ach, mogen toch wel beetje discussiëren zeker ?
Op een auto forum gaat het ook over auto’s.
En op een forum over wasmachines hebben ze het ook wel eens over hoe het destijds allemaal met de hand gedaan werd :+
En dan begint Jantje spontaan over de nieuwste versie bij het benzinestation ... :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:08
Het is dan ook komkommertijd op dit moment. Wij zouden hier eigenlijk druk de PS5 games aan het bespreken/analyseren zijn als het event niet was uitgesteld. Andere events zijn ook uitgesteld, zoals dat van Cyberpunk, EA, enz. Dus het next-gen nieuws is nogal opgedroogd. Dan krijg je dat men het over allerlei andere onderwerpen gaat hebben blijkbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Trishul op 07-06-2020 12:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
poor Leno schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:38:

Door het uitblijven van nieuws/events maar de behoefte om te posten in dit topic krijg je dat nou een maal.

Aantal keer off-topic Posts gerapporteerd maar wordt niets mee gedaan, dus het zal wel goed of de bedoeling zijn dan, het is tenslotte een “kroeg” :)

Gewoon lekker overheen lezen als het je niet boeit. Of pas terug komen als er weer echt Ps5 Nieuws is.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 07-06-2020 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Katmi schreef op zondag 7 juni 2020 @ 03:22:
Dan plemp je ook geen 800 neer voor een videokaart, “echte” pc gamers weten dat de sweet spot voor een gpu op 350 tot 400 euro ligt en dat je daarmee alles op ultra en 60+ FPS speelt op 1080 of 1440p ( 4K gamen op pc is sowieso een redelijk dood paard ) op 1080p haal je daar wss zelfs 100+ FPS mee en op 1440p ook vlot boven 60.

Vooral die kerel hierboven die spreekt over dingen als een gpu van 1000 om “ in de buurt van een ps5 te komen “ ja jongens laten we het nog iets of wat realistisch houden :) ik wacht ook op next gen consoles en vind de specs zeker boeiend maar om dan meteen te vergelijken met GPU’s van dik boven de 500 euro gaat er over want een gpu met die prijs heb je niet nodig voor comfortabel te gamen.

Een videokaart met Raytracing support krijg je ook voor 350-400? En ja ik overdreef de prijzen, maar meer omdat ik alle andere apparatuur niet mee gerekend heb.
Een PC bestaat niet alleen uit een videokaart. Je zult echt niet een PC kunnen bouwen die hetzelfde presteert als een PS5 voor minder dan €1500 als je dat niet gelooft prima, niet mijn probleem, niet mijn geld, dus koop vooral je PC als je denkt dat PC's met slome HDD's (of zelfs, middelmatige SSD's) en midrange videokaarten de PS5 gaan verslaan. Succes met je PC.
Ik was vroeger ook PC gamer hoor, vergis je niet, maar ik heb het geld er niet meer voor over om veel geld aan PC upgrades te besteden, als de PS5 straks uitkomt voor een lachwekkend prijsje voor de hardware die je krijgt.
Ik heb een jaar of 6-7 geleden mijn laatste PC upgrade gedaan, en toen een GTX970 gekocht voor iets van €400, PS4 had ik al, en als ik geweten had dat er een PS4 pro zou komen had ik die GTX970 waarschijnlijk niet eens gekocht, want voor €400 had ik toen ineens een PS4 pro die ongeveer tot dezelfde graphics in staat was als mijn GTX970 PCtje. Sindsdien ben ik volledig overgestapt naar m'n Pro, want bij consoles krijg je gewoon veel meer bang voor je buck. Plus op een enkele uitzondering daargelaten werkt alles gewoon meteen out of the box, en hoef je niet te stoeien met drivers e.d.

Al met al zijn er dus nog een hoop mensen die niet geloven of niet kunnen begrijpen dat de SSD dit keer de gamechanger word in de game wereld.
justifire schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:16:
[...]
Wie zegt er dan dat iemand zijn pc op moet ruimen? Is het bij jou zo dat als je je PC niet upgrade je hem dan maar op moet ruimen? Overstappen van PC naar PS5 betekend toch niet dat je je PC weg doet?

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 07-06-2020 14:56 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@justifire & @Donstil Ga toch fietsen, je weet zelf ook waarom er nu plots hier over dikke PC's geleuterd wordt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:34:
@justifire & @Donstil Ga toch fietsen, je weet zelf ook waarom er nu plots hier over dikke PC's geleuterd wordt :F
Nee geen idee eigenlijk. Ik heb het zelf ook niet over pc’s. Nul interesse in die dingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 07-06-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

:?
Alles goed verder ?

[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 07-06-2020 14:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
https://dribbble.com/shot...oncept-UI-InVision-Studio

Ik vind het mooi dus de reat zal het wel weer lelijk vinden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
De PS5 word ook een dikke computer hoor, misschien geen personal computer maar wel een dikke computer die veruit beter zal presteren met games dan de meeste huidige PC's. En dat zal overigens ook zo zijn met de series x, ook al heeft die maar een half zo snelle SSD, is alsnog 50x sneller dan een hdd.
Cerny beweerde dat de SSD van de PS5 100x sneller is dan de HDD van de PS4.

[ Voor 20% gewijzigd door Kalder op 07-06-2020 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vind het een prima conceptje maar voelt niet PlayStation op een of andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Zag 'm van de week langskomen. Ik vind het inderdaad het lelijkste UI concept tot nu toe. :P

Ten eerste veel te wit. Past niet bij PS. Verder te schreeuwerig en te "commercieel", als ik het zo mag noemen. Het lijkt wel of je naar een website vol met advertenties zit te kijken.

Persoonlijk vind ik deze heel strak:

Of deze:

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Ik zou wel graag zien dat de interface echt op gamen gericht is zoals in deze twee concepten.

Nu zit daar toch wel veel clutter tussen.
“Wat is nieuw”
“Tv en Video”
“Capturegalerie”
“PlayStation now”
“Share factory”
“the playroom”
“Live van PlayStation”
“Internet browser”

Allemaal zaken die ik graag zou kunnen verbergen of ver weg in een menu zou willen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Donstil schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:44:
Ik zou wel graag zien dat de interface echt op gamen gericht is zoals in deze twee concepten.

Nu zit daar toch wel veel clutter tussen.
“Wat is nieuw”
“Tv en Video”
“Capturegalerie”
“PlayStation now”
“Share factory”
“the playroom”
“Live van PlayStation”
“Internet browser”

Allemaal zaken die ik graag zou kunnen verbergen of ver weg in een menu zou willen stoppen.
Aantal die je noemt kun je verwijderen of in mappen stoppen zodat je ze niet ziet staan.
Ik heb een mapje waar capture gallery en share factory en live van PlayStation playroom en de browser instaan. Dus weinig clutter.

Ik heb slechts 7 dingen in mn lijst staan.
Store links, dan die wat is er nieuw. Dan mapje met games, tv en video, dan mapje psn games. Dan mapje met die bovenstaande shizzle. En de library. Thats it.

Zou idd graag zien dat die wat is er nieuw bv verwijderd kan worden. En dat de tv en video niet verplicht is en je de losse apps zelf kan plaatsen in een map. Maar verder heb ik er geen problemen mee.

[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 07-06-2020 20:11 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft grappig hoe sommigen nog steeds beweren dat PS5 geen RDNA2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:22
is het al bevestigd dan @Verwijderd ik weet dat het eerst nog niet zeker was ( lees een paar maand terug), maar sindsdien helemaal niet op gelet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ruudox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:19:
is het al bevestigd dan @Verwijderd ik weet dat het eerst nog niet zeker was ( lees een paar maand terug), maar sindsdien helemaal niet op gelet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqUlY0xvfH1hn_w63wK7Q07hewE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0Mu3WEuewqJ0MDo0mEcIVCB.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt mij vrij duidelijk.

Ik zal ook een voorspelling doen:

De volgende stap zal zijn om AMD te beschuldigen van SONY marketing en rebranding van RDNA1.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2020 20:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ruudox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:19:
After confirming that Sony’s PS5 will house “a custom AMD GPU based on their RDNA 2 technology,” Cerny added, “if you see a similar discrete GPU available as a PC card at roughly the same time as we release our console, that means our collaboration with AMD succeeded in producing technology useful in both worlds. It doesn’t mean that we at Sony simply incorporated the PC part into our console.”

Dit is info uit de mond van Cerny zelf, iets wat Sony al in de eerste marketing en presentatie naar voren bracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
Verwijderd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:23:
[...]

[Afbeelding]

Lijkt mij vrij duidelijk.

Ik zal ook een voorspelling doen:

De volgende stap zal zijn om AMD te beschuldigen van SONY marketing en rebranding van RDNA1.
ah oke thanks maar hoe bedoel je rebranding?
Kenny_026 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:23:
[...]

After confirming that Sony’s PS5 will house “a custom AMD GPU based on their RDNA 2 technology,” Cerny added, “if you see a similar discrete GPU available as a PC card at roughly the same time as we release our console, that means our collaboration with AMD succeeded in producing technology useful in both worlds. It doesn’t mean that we at Sony simply incorporated the PC part into our console.”

Dit is info uit de mond van Cerny zelf, iets wat Sony al in de eerste marketing en presentatie naar voren bracht.
kijk thanks hier heb ik wat aan

[ Voor 37% gewijzigd door Ruudox op 07-06-2020 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ruudox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Dat AMD voor Sony een RDNA2 sticketje plakt op een RDNA1 GPU :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
DualSense Patent Shows Controller Internals, Microphone Array and Headset Input
Many input devices used for game operations have a plurality of operation members such as an operation stick, a push button, a cross key (direction key), and a trigger button. Patent Document 1 discloses an input device having such an operation member and having a voice input function. This input device has a microphone array composed of a plurality of microphones. In Patent Document 1, adaptive beamforming processing is executed for a user’s uttered voice by using voice data obtained from a plurality of microphones.
Afbeeldingslocatie: https://cdn1-www.playstationlifestyle.net/assets/uploads/2020/06/Dualsense-patent-ps5-controller.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn2-www.playstationlifestyle.net/assets/uploads/2020/06/Dualsense-patent-ps5-controller-2-650x920.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn2-www.playstationlifestyle.net/assets/uploads/2020/06/Dualsense-patent-ps5-controller-1-650x920.png

Bron: https://www.playstationli...hone-array-headset-input/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ruudox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:25:
[...]

[...]

kijk thanks hier heb ik wat aan
Deze technologie is een stukje maatwerk wat Sony in samenwerking met AMD heeft neergezet. Helemaal aangepast op de architectuur van de PS5. Daarmee haal je dus alle overhead weg en kunnen alle vergelijkingen en rekenmodellen tov de PC de prullebak in. Het blijft dus voor iedereen speculeren wat voor een efficiencyslag Sony en AMD hier mee halen.

De Hardware Abstraction Layer waar de PC doorheen moet schijnt tot 22% aan overhead te kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Recon24 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:33:
DualSense Patent Shows Controller Internals, Microphone Array and Headset Input

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bron: https://www.playstationli...hone-array-headset-input/
Die afbeeldingen kloppen niet of zijn van de DS4 (het ziet er ook allemaal uit als de DS4), maar in ieder geval de touchpad op de PS5 controller is niet rechthoekig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Verwijderd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:29:
[...]

Dat AMD voor Sony een RDNA2 sticketje plakt op een RDNA1 GPU :P
ow haha op die fiets ja die mensen heb je altijd he

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:10:
[...]

Aantal die je noemt kun je verwijderen of in mappen stoppen zodat je ze niet ziet staan.
Ik heb een mapje waar capture gallery en share factory en live van PlayStation playroom en de browser instaan. Dus weinig clutter.

Ik heb slechts 7 dingen in mn lijst staan.
Store links, dan die wat is er nieuw. Dan mapje met games, tv en video, dan mapje psn games. Dan mapje met die bovenstaande shizzle. En de library. Thats it.

Zou idd graag zien dat die wat is er nieuw bv verwijderd kan worden. En dat de tv en video niet verplicht is en je de losse apps zelf kan plaatsen in een map. Maar verder heb ik er geen problemen mee.
Ja ik heb een mapje “Sony meuk”, soort van “next best thing”, halve oplossing voor iets wat niet nodig had hoeven zijn zeg maar.

Edit: Ik dacht dat je deze uit de lijst hierboven niet kan verwijderen maar zal er nog eens naar kijken.

Ik heb even gekeken. Je bewering is helaas onjuist. Geen van de opsomming hierboven kan ik verwijderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 07-06-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:05
Is smartshift nu gewoon laptoptechnology?
Nou ja, iig ook voor de pc beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drakiesoft schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:58:
Is smartshift nu gewoon laptoptechnology?
Nou ja, iig ook voor de pc beschikbaar.
Zou het eerder AMD technologie noemen. Wel interessante tech om het maximale uit een beperkte power envelop te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Donstil schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:47:
[...]

Ja ik heb een mapje “Sony meuk”, soort van “next best thing”, halve oplossing voor iets wat niet nodig had hoeven zijn zeg maar.

Edit: Ik dacht dat je deze uit de lijst hierboven niet kan verwijderen maar zal er nog eens naar kijken.

Ik heb even gekeken. Je bewering is helaas onjuist. Geen van de opsomming hierboven kan ik verwijderen.
Ook die ps now niet ? Die heb ik namelijk niet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:07:
[...]

Ook die ps now niet ? Die heb ik namelijk niet staan.
Staat daar nu wel prima hoor verder maar kan hem niet verwijderen. Heb ook geen lopend Now abonnement ofz.

Nou goed volgende versie misschien beter :)
Vind het Os verder wel fijn overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Donstil schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:09:
[...]

Staat daar nu wel prima hoor verder maar kan hem niet verwijderen. Heb ook geen lopend Now abonnement ofz.

Nou goed volgende versie misschien beter :)
Vind het Os verder wel fijn overigens.
Je hebt hellemaal gelijk, die staat in mn shizzle mapje :F overheen gekeken helaas. Was helaas dus een fake news actie van mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Edit: meh, geen bron

[ Voor 86% gewijzigd door bram1984 op 07-06-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Kalder schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:41:
[...]

Die afbeeldingen kloppen niet of zijn van de DS4 (het ziet er ook allemaal uit als de DS4), maar in ieder geval de touchpad op de PS5 controller is niet rechthoekig.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.psx-sense.nl/wp-content/uploads/2020/04/PS5-vs-PS4-DualSense-DualShock-4-Controller-Comparison-Differences.jpg

Ze kloppen wel, alleen het design is niet helemaal hetzelfde. Kan zijn dat het hier gaat om een prototype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Martinspire schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:50:
[...]

Maar je hoeft ook niet elke 2 jaar wat te kopen, de PS4 werkte ook nog prima terwijl de Pro uit was, veel mensen hebben die upgrade ook niet gemaakt en daar zat meer tijd tussen. Je koopt dan bv elke 6 jaar een nieuwe om nog een beetje bij te blijven.

De grafische kracht die nodig is voor hogere resoluties, meer FPS ga je niet heel makkelijk meer zien, dus is de noodzaak om te upgraden ook steeds minder. Kijk nog maar eens wat de PS4 eruit perst voor sommige titels. En hoe mooier de games worden, hoe meer tijd devs erin moeten steken, dus op dat vlak verwacht ik de komende jaren ook meer verschil tussen games waarbij de graphics niet altijd het mooist mogelijke zullen zijn. Want gaat je game floppen, dan ga je echt met grote bedragen verlies maken. Gameplay moet nog steeds op orde zijn en dat is toch ook wel een dingetje de laatste jaren. Vooral bij games die lanceren met veel bugs. Ik verwacht dat games nu vaker uitgesteld gaan worden dan voorheen want ze kunnen de gok gewoon niet meer maken dat men het nu wel gewoon accepteert.

Ik zelf ben voornamelijk overgestapt naar consoles vanwege de exclusives, gekloot met drivers/issues, het gebrek aan cheaters en dat het voor iedereen gelijk is. Dat laatste is eigenlijk ook een beetje om zeep geholpen, nu je mensen gewoon met toetsenbord/muis ziet spelen of meer knoppen op een controller hebben zitten, maar de kern bij de meeste games nog wel prima. Maar het aantal cheaters wat je op PC tegenkomt, is gewoon niet leuk meer imo. En dan heb ik het niet alleen over wallhacks, maar ook over wat men met de grafische settings instelt om jou beter te zien, macro's aan te maken om onmogelijke zaken te doen waar je nog niet eens een ban voor krijgt. De middelen die devs nemen om het aan te pakken, gaan ook erg ver en je kunt zomaar je accounts kwijt zijn als je onterecht wordt aangemerkt. Ik heb geen zin om mijn gamelibrary kwijt te raken.

Ik verwacht echter niet dat pc gaming weg gaat. Er zijn teveel bedrijven bij betrokken die er geld aan verdienen dat die met marketing toch wel mensen blijven trekken. Sowieso kun je, mits je er genoeg geld tegenaan gooit, gewoon een grafisch superieure ervaring mee krijgen, zeker bij singleplayer games. Maar niet elke game komt er voor uit of is lekker geoptimaliseerd. Nog afgezien van alle problemen om drivers e.d.

Ik zie deze generatie wel meerdere nieuwe iteraties uitkomen die net wat snellere hardware hebben. Wellicht dat daarom de opslag ook zo snel is omdat die meerdere devices mee moet gaan, waar de cpu/gpu makkelijker op te schalen zijn.
Je doet alsof in elke lobby er cheaters zijn :F Dat valt dus ook wel mee he

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

[...]

Ieder persoon met een beetje normaal reactievermogen merkt de input lag gelijk en dat is vooral in games waar je moet aimen. Zolang ze de hele keten van gameprocessing tot het versturen van data niet kunnen verkorten, is streaming alleen interessant voor mensen die casual gamen en nul reactievermogen hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Kalder schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:16:
[...]

Een videokaart met Raytracing support krijg je ook voor 350-400? En ja ik overdreef de prijzen, maar meer omdat ik alle andere apparatuur niet mee gerekend heb.
Een PC bestaat niet alleen uit een videokaart. Je zult echt niet een PC kunnen bouwen die hetzelfde presteert als een PS5 voor minder dan €1500 als je dat niet gelooft prima, niet mijn probleem, niet mijn geld, dus koop vooral je PC als je denkt dat PC's met slome HDD's (of zelfs, middelmatige SSD's) en midrange videokaarten de PS5 gaan verslaan. Succes met je PC.
Ik was vroeger ook PC gamer hoor, vergis je niet, maar ik heb het geld er niet meer voor over om veel geld aan PC upgrades te besteden, als de PS5 straks uitkomt voor een lachwekkend prijsje voor de hardware die je krijgt.
Ik heb een jaar of 6-7 geleden mijn laatste PC upgrade gedaan, en toen een GTX970 gekocht voor iets van €400, PS4 had ik al, en als ik geweten had dat er een PS4 pro zou komen had ik die GTX970 waarschijnlijk niet eens gekocht, want voor €400 had ik toen ineens een PS4 pro die ongeveer tot dezelfde graphics in staat was als mijn GTX970 PCtje. Sindsdien ben ik volledig overgestapt naar m'n Pro, want bij consoles krijg je gewoon veel meer bang voor je buck. Plus op een enkele uitzondering daargelaten werkt alles gewoon meteen out of the box, en hoef je niet te stoeien met drivers e.d.

Al met al zijn er dus nog een hoop mensen die niet geloven of niet kunnen begrijpen dat de SSD dit keer de gamechanger word in de game wereld.

[...]

Wie zegt er dan dat iemand zijn pc op moet ruimen? Is het bij jou zo dat als je je PC niet upgrade je hem dan maar op moet ruimen? Overstappen van PC naar PS5 betekend toch niet dat je je PC weg doet?
:+ SSD gamechanger.

Een PC is van de grond af duurder voor 1200 heb je een PC met vergelijkbare specs, wat uiteraard niet alleen voor gaming gebruikt kan worden. Maar upgrades zijn gewoon makkelijker en goedkoper. Je videokaart zou je iedere 2 jaar kunnen upgraden, terwijl je de rest van je hardware erin laat. Die mogelijkheid biedt een console uiteraard niet. Ik kan mijn 2070S upgraden naar een 3080 of RDNA2 als ik straks wil, zonder daar nu enorm veel voor bij te leggen en dan kom ik nog steeds boven de performance van een PS5.

[ Voor 3% gewijzigd door ion op 07-06-2020 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
ion schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:03:
[...]
:+ SSD gamechanger.

Een PC is van de grond af duurder voor 1200 heb je een PC met vergelijkbare specs, wat uiteraard niet alleen voor gaming gebruikt kan worden. Maar upgrades zijn gewoon makkelijker en goedkoper. Je videokaart zou je iedere 2 jaar kunnen upgraden, terwijl je de rest van je hardware erin laat. Die mogelijkheid biedt een console uiteraard niet. Ik kan mijn 2070S upgraden naar een 3080 of RDNA2 als ik straks wil, zonder daar nu enorm veel voor bij te leggen en dan kom ik nog steeds boven de performance van een PS5.
lol, die kaarten gaan waarschijnlijk meer kosten dan de volledige ps5. 8)7
Bovendien is het ook niet nodig om een console zo vaak te upgraden, omdat consoles veel beter en langer ondersteund worden. Het zou wel eens interessant zijn om een vergelijking te maken tussen een ps4 en een pc met gelijkaardige specs uit 2013. Ik verwacht dat de ps4 beter presteert met nieuwe games.

Edit: maar idd nogal off topic, al dat pc gezeik :) . Ik hoop dat Sony morgen de show toch gaat aankondigen, voor donderdag ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Anton.net op 07-06-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Anton.net schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:27:
[...]

Bovendien is het ook niet nodig om een console zo vaak te upgraden, omdat consoles veel beter en langer ondersteund worden. Het zou wel eens interessant zijn om een vergelijking te maken tussen een ps4 en een pc met gelijkaardige specs uit 2013. Ik verwacht dat de ps4 beter presteert met nieuwe games.

Edit: maar idd nogal off topic, al dat pc gezeik :) . Ik hoop dat Sony morgen de show toch gaat aankondigen, voor donderdag ofzo.
Toch grappig.
Zodra iets feitelijk weerlegt wordt, wordt er weer teruggegrepen naar de prijs.
Alsof pc gamers die het beste willen kijken op een duizendje meer of minder :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

justifire schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:38:
[...]

Toch grappig.
Er wordt nergens teruggegrepen de discussie ging daarvoor al over de prijs.

Wel handig als je alleen maar wil lezen wat jouw uitkomt, maar het helpt niet echt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:24

Major_ton

Shoot!

justifire schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:38:
[...]

Toch grappig.
Logisch toch? Met meer geld kan je bijna alles wel verslaan. Het zijn gewoon 2 verschillende werelden die prima naast elkaar kunnen bestaan. Gelukkig valt er wat te kiezen. Ik game zelf op een PS4 Pro, samen met mijn dochtertje op een Switch en ik heb 1,5 jaar geleden een redelijk snelle PC gebouwd (Ryzen 2 2700x, RTX 2070, 32GB etc) en daar game ik nooit op. Ik ben al blij als ik een avondje Destiny 2 online kan spelen met een maat van mij op de PS4, maar voor sommige is gamen op de PC meer dan het gamen alleen. Het tweaken met settings en drivers, lekker overklokke etc. Been there, done that. En sommige hebben daar best wat knaken voor over. Ik snap alleen niet zo goed waarom er dan weer een grootste piemel contest van gemaakt moet worden met "dan koop ik na 2 jaar weer een nieuwe GPU (voor € 600,- tot €1.200,- that is) en dan ben ik weer sneller dan de PS5". Ja so what?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:17
Anton.net schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:27:
[...]

De R9 290 kwam in dezelfde maand uit als de ps4 en was voor een paar tientjes minder te krijgen. Die kaart doet het nog steeds prima en presteert beter dan een ps4. Ik verwacht dat op de dag dat de ps5 uitkomt je met gemak een kaart kan vinden die voor hetzelfde geld beter presteert.
Je hoeft dus ook als pc gamer niet elke maand te upgraden. Het mooie is dat dat wel kan. Als gamen je hobby is is het niet raar om daar meer geld aan uit te geven. In bang for buck wint de console het meestal in een directe vergelijking maar je zit daar wel aan vast. Meer geld uitgeven gaat je daar geen betere beelden geven, op een pc wel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Segafreak83
Lekker wegwezen met PC praat hier, heeft niets te maken met de PS5 in deze kroeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een interessant idee over die aparte Dev kit shape:
I'm guessing Sony built the devkit this way to allow for testing of GPU/CPU settings while keeping the PSU controlled as they finalized the clocks, cooling, power delivery requirements, and retail enclosure shape. It lets you experiment with either domain without significantly influencing the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Major_ton schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:58:
[...]

Logisch toch? Met meer geld kan je bijna alles wel verslaan. Het zijn gewoon 2 verschillende werelden die prima naast elkaar kunnen bestaan. Gelukkig valt er wat te kiezen. Ik game zelf op een PS4 Pro, samen met mijn dochtertje op een Switch en ik heb 1,5 jaar geleden een redelijk snelle PC gebouwd (Ryzen 2 2700x, RTX 2070, 32GB etc) en daar game ik nooit op. Ik ben al blij als ik een avondje Destiny 2 online kan spelen met een maat van mij op de PS4, maar voor sommige is gamen op de PC meer dan het gamen alleen. Het tweaken met settings en drivers, lekker overklokke etc. Been there, done that. En sommige hebben daar best wat knaken voor over. Ik snap alleen niet zo goed waarom er dan weer een grootste piemel contest van gemaakt moet worden met "dan koop ik na 2 jaar weer een nieuwe GPU (voor € 600,- tot €1.200,- that is) en dan ben ik weer sneller dan de PS5". Ja so what?
Amen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 17:02
Wanneer wordt die release-date nou eens bekend ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Blik1984 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:17:
Wanneer wordt die release-date nou eens bekend ...
Als het deze week gebeurt, dan horen we vanmiddag om 5 uur iets. Als we vanmiddag 5 uur niks horen, dan gaat er deze week niks gebeuren en is mijn voorspelling dat ze het geheel over de release van TLoUII heen tillen volgende week vrijdag. Dat zou dan betekenen 25 of 26 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:16:
Het blijft grappig hoe sommigen nog steeds beweren dat PS5 geen RDNA2 is.
Wie zegt dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 17:33
Donstil schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:37:
[...]

Vind het een prima conceptje maar voelt niet PlayStation op een of andere manier.
Vind hem ook mooi en vernieuwend maar krijg er ook geen Playstation gevoel van....

PSN: Aramius1810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
bram1984 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:39:
[...]

Zag 'm van de week langskomen. Ik vind het inderdaad het lelijkste UI concept tot nu toe. :P

Ten eerste veel te wit. Past niet bij PS. Verder te schreeuwerig en te "commercieel", als ik het zo mag noemen. Het lijkt wel of je naar een website vol met advertenties zit te kijken.

Persoonlijk vind ik deze heel strak:
[YouTube: Playstation 5 UI Concept March Update]
Of deze:
[YouTube: PS5 UI Concept]
Beide ook heel gaaf, doe mij de eerste maar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
bram1984 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Als het deze week gebeurt, dan horen we vanmiddag om 5 uur iets. Als we vanmiddag 5 uur niks horen, dan gaat er deze week niks gebeuren en is mijn voorspelling dat ze het geheel over de release van TLoUII heen tillen volgende week vrijdag. Dat zou dan betekenen 25 of 26 juni.
Zouden ze niet te bang zijn dat er dan wellicht iets vroegtijdig uitlekt als ze pas eind juni met reveal komen? Productie zou toch onderhand beginnen?

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
I ColoSsuZz I schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:48:
[...]

Zouden ze niet te bang zijn dat er dan wellicht iets vroegtijdig uitlekt als ze pas eind juni met reveal komen? Productie zou toch onderhand beginnen?
Lijkt mij ook en andere devs willen ook dingen showen deze en/of volgende week maar die moeten wss wachten op Sony.

Denk toch echt deze week of uiterlijk volgende week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Aramius schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:49:
[...]

Lijkt mij ook en andere devs willen ook dingen showen deze en/of volgende week maar die moeten wss wachten op Sony.

Denk toch echt deze week of uiterlijk volgende week.
Volgende week gaat denk ik niet gebeuren. Die vrijdag is de release van hun grootste game (TLOU2)
Dat gaan ze echt niet in de weg zitten.

Blijft eigenlijk dus alleen deze week over! :9

[ Voor 5% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 08-06-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
I ColoSsuZz I schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Volgende week gaat denk ik niet gebeuren. Die vrijdag is de release van hun grootste game (TLOU2)
Dat gaan ze echt niet in de weg zitten
Ik zie dat in de weg zitten niet zo, kan prima samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Aramius schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:52:
[...]

Mwhe, dinsdag of donderdag wereldwijde persconferentie PS5 en dan marketingscampagne voor de release van een PS4 game die vrijdag uitkomt.

Lijkt mij niet verstandig 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:48:
[...]

Ik hoop het wel, van harte zelfs. Daarom hoop ik deze week. Schijnt dat EA donderdag iets had en dat heeft verplaatst. Mogelijk afgesproken met Sony?
Aramius schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat het dan het meest logisch is om het op dezelfde dag als de release te doen en nieten van de dagen ervoor. Dan sneeuwt die game helemaal onder. Gewoon vrijdag de game uitbrengen en dan 10 uur 's avonds NL tijd die stream online gooien. Momentum door het dak dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:08:

Ik hoop het wel, van harte zelfs. Daarom hoop ik deze week. Schijnt dat EA donderdag iets had en dat heeft verplaatst. Mogelijk afgesproken met Sony?
Wat vergezocht, maar wie weet. Wat mij betreft doen ze het vanmiddag!
Ik denk dat het dan het meest logisch is om het op dezelfde dag als de release te doen en nieten van de dagen ervoor. Dan sneeuwt die game helemaal onder. Gewoon vrijdag de game uitbrengen en dan 10 uur 's avonds NL tijd die stream online gooien. Momentum door het dak dan.
Zelfde dag zou nog kunnen, maar voelt dan zo apart.. En niemand kijkt dan natuurlijk, iedereen zit dan vuistdiep in TLOU2! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
bram1984 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:08:
[...]

Maar een groot deel van je core audience gaat die vrijdagavond achter z'n ps4 willen zitten, om TLoU2 te spelen.
's avonds bij ons is ook rond de middag in de US, het moment waarop veel mensen daar hun copy gaan binnenkrijgen.
Lijkt me gewoon geen goed moment voor een ps5 event eerlijk gezegd.

Ik hoop dat ze het vandaag aankondigen voor deze donderdag ofzo. Ik houdt alleszins in de gaten of er vandaag nog iets gaat bewegen op de twitterpagina van PS, ze zijn daar nu al een volledige week stil..

[ Voor 12% gewijzigd door Anton.net op 08-06-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat EA verplaatst is omdat Sony als eerste PS5 footage wil laten zien.

Zou me niets verbazen als EA met een Anthem 2.0 en DA4 voor next gen komt.

[ Voor 35% gewijzigd door Kenny_026 op 08-06-2020 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Kenny_026 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:32:
Ik denk dat EA verplaatst is omdat Sony als eerste PS5 footage wil laten zien.

Zou me niets verbazen als EA met een Anthem 2.0 en DA4 voor next gen komt.
EA Play was toch uitgesteld omdat er belangrijkere stemmen gehoord moesten worden ofiets dergelijks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
I ColoSsuZz I schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:35:
[...]

EA Play was toch uitgesteld omdat er belangrijkere stemmen gehoord moesten worden ofiets dergelijks :+
Ja tuurlijk maar Sony zal het eerste recht willen hebben tov EA om next gen games te laten zien. Anders wordt het voor Sony mosterd na de maaltijd.

EA/Bioware heeft een flinke opsteker nodig. Anthem 2.0, Dragon Age 4 en Mass Effect remastered voor next gen zouden dit kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:08
https://www.resetera.com/...ate-for-ps5-event.221401/

Grand Turismo trademark ingediend/verlengd zo net voor het geplande PS5 games event.
Pagina: 1 ... 40 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden