Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:31:
[...]

Komt omdat MMORPS's qua controls gewoon beter/fijner werkt op een PC. Sommige games werken gewoon niet op consoles. *Denkt terug aan C&C: Tiberium Wars* :+
C&C 3, beide versies, vond ik nog best oké spelen met een controller. Je speelt niet op top niveau en er was voldoende ruimte voor verbetering. Verbetering die Halo Wars heeft laten zien qua besturing.

Meer RTS games zouden welkom zijn :Y Helemaal nu er een fatsoenlijke CPU in de consoles zit zouden unit caps minder een issue moeten zijn en Halo Wars heeft aangetoond dat je een RTS prima kan spelen met een controller.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 03-06-2020 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Caayn schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:37:
[...]
C&C 3, beide versies, vond ik nog best oké spelen met een controller. Je speelt niet op top niveau en er was voldoende ruimte voor verbetering. Verbetering die Halo Wars heeft laten zien qua besturing.

Meer RTS games zouden welkom zijn :Y Helemaal nu er een fatsoenlijke CPU in de consoles zit zouden unit caps minder een issue moeten zijn en Halo Wars heeft aangetoond dat je een RTS prima kan spelen met een controller.
Oh het was ook zeker wel te doen, maar wel een goed voorbeeld wat op PC toch beter/fijner/sneller speelt.
Halo Wars heb ik dan nooit gedaan, dus daar kan ik niet over oordelen ;)

Maar meer RTS ben ik mee eens, wat mij betreft komen ze met een Red Alert 2 remake!

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:04
RTS op consoles, gaat er dan niet behoorlijk wat diepgang verloren? Ik kan me niet voorstellen hoe een Supreme commander of Age of Empires 3 met controller zou moeten spelen. Lijkt me niet snel genoeg. Een hybride vorm tussen RTS en 3rd person action lijkt me wel wat voor consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:31:
[...]

Komt omdat MMORPS's qua controls gewoon beter/fijner werkt op een PC. Sommige games werken gewoon niet op consoles. *Denkt terug aan C&C: Tiberium Wars* :+
Los daarvan. Het type spelers op de console is denk ik gewoon anders. Veel meer casuals/mainstream die gewoon snelle flashy hippe big budget AAA games willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:08

Martinspire

Awesomeness

Trishul schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:55:
RTS op consoles, gaat er dan niet behoorlijk wat diepgang verloren? Ik kan me niet voorstellen hoe een Supreme commander of Age of Empires 3 met controller zou moeten spelen. Lijkt me niet snel genoeg. Een hybride vorm tussen RTS en 3rd person action lijkt me wel wat voor consoles.
Als het er speciaal voor gemaakt is (zoals Halo Wars) dan gaat het prima. Maar een PC game omzetten naar console (zoals Supcom 2) is toch wat minder, maar niet onmogelijk.

Ding is wel: iedereen heeft dezelfde handicap, dus in dat opzicht is het niet zo heel problematisch.

Verder is het niet onmogelijk om een toetsenbord/muis toe te voegen en daarmee te spelen. Zeker nu overal gestreamed gaat worden, zie ik dat nog als mogelijkheid. Eventueel, zoals meerdere games doen, scheiden op input zodat het online leuk blijft.

Tenslotte zie je ook bij Cities Skylines nog genoeg mensen via console spelen. Zelf doe ik dat niet omdat het zonder mods toch wel als handicap voelt (zonder Traffic manager is er minder aan en ben je teveel met het fixen van wegen bezig die fout gaan door de game ipv werkelijke problemen), maar het kan wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 03-06-2020 10:03 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:56:
[...]

Los daarvan. Het type spelers op de console is denk ik gewoon anders. Veel meer casuals/mainstream die gewoon snelle flashy hippe big budget AAA games willen spelen.
Ook dat nog. Het gros van de console gamers zijn de standaard COD/FIFA spelers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:04:
[...]

Ook dat nog. Het gros van de console gamers zijn de standaard COD/FIFA spelers :+
Dat denk ik wel. Dat ben ik zelf dan weer niet helemaal, maar persoonlijk heb ik ook nul interesse in MMORPG's. Ik ben sowieso niet echt een online speler. Strategie vind ik dan wel weer cool. Vroeger op de PC ook veel C&C, AoE en Total Annihilation gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
bram1984 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:10:
[...]

Dat denk ik wel. Dat ben ik zelf dan weer niet helemaal, maar persoonlijk heb ik ook nul interesse in MMORPG's. Ik ben sowieso niet echt een online speler. Strategie vind ik dan wel weer cool. Vroeger op de PC ook veel C&C, AoE en Total Annihilation gespeeld.
Ik sta er ook niet om te springen. Merk dat ik tegenwoordig ook meer kan genieten van een goede singleplayer (schiet op TLOU2! ) dan de zoveelste online shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
bram1984 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:10:
[...]

Zelfde hier, MMORPGs hebben de overtreffende trap van een saaie gameplay loop en multi-player interesseert mij sowieso bar weinig. Aanstaande vrijdag komen de remasters van C&C: Tiberian Dawn en C&C: Red Alert uit trouwens, is misschien wel interessant voor je als ouwe RTS fan :)
Ik ben een aanschaf in ieder geval aan't overwegen, hoewel ik de originelen nog ik de kast heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel nog wel eens Citties Skyline op de PS4.
Die City builder is wat mij betreft prima omgezet van Mac naar Console.

Ik zou een volledig nieuwe C&C met dergelijke controles dan ook zeker spelen, dat het dan wat beter kan op een PC interesseert mij eigenlijk niet zo, die heb ik niet en die wil ik ook helemaal niet :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er zijn een aantal spellen waar je een muis en keyboard kan aansluiten en mag gebruiken, dus dat zouden ze voor al dat soort spellen ook kunnen doen natuurlijk :)

Maar ze mogen van mij deze dan wel uitbrengen (Kent u deze nog nog nog nog?..)

Heroes of Might & Magic III *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Frostpunk schijnt ook wel vet te zijn. Is er op de consoles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Frostpunk is erg tof, die heb ik zelf een tijdje gespeeld! Het is alleen niet echt een standaard city builder. Paradox heeft naast Cities Skylines ook nog Surviving Mars, die is ook tof en speel ik nog steeds. Werkt ook prima op PS4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Surviving Mars speelde ik op Nvidia Now, dat is ook wel een leuke game idd.
Als dat dezelfde omzetting is als Cities Skyline dan zit dat wel goed verwacht ik.

Frostpunk ken ik niet maar die zet ik ff op de lijst erbij denk ik. Af en toe wel leuk dit soort games :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Voor alle SSD fanboys. :P
Epic Games had to rewrite parts of Unreal Engine to keep up with the PS5’s SSD
https://www.vg247.com/202...ne-rewrite-ps5-ssd-speed/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Je kan dit wel op 2 manieren lezen;
- Of de SSD is te retesnel
- Of UE5 was eerst crap

Sidenote: Grapje natuurlijk ;)

Wel opmerkelijk eigenlijk, je zou verwacht dat Epic (deels) op de hoogte zou zijn van waar Sony/Playstation mee bezig is. Zeker vanwege de goede relatie tussen de twee. Maar wel nice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

“The ability to stream in content at extreme speeds enables developers to create denser and more detailed environments, changing how we think about streaming content. It’s so impactful that
[...]
we’ve rewritten our core I/O subsystems for Unreal Engine with the PlayStation 5 in mind,” he added.
Gaat wel wat verder dan een "marketing deal" zo te horen. Ben benieuwd wat dit betekend voor third party developers die vaak UE gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2020 17:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:08

Martinspire

Awesomeness

Beetje clickbait headline als dit het echte zinnetje is:
“The ability to stream in content at extreme speeds enables developers to create denser and more detailed environments, changing how we think about streaming content. It’s so impactful that we’ve rewritten our core I/O subsystems for Unreal Engine with the PlayStation 5 in mind,” he added.
Dat lijkt me niet meer dan normaal met wat de veranderingen zijn deze generatie. Up next: "we've rewritten our core graphics subsystems for Unreal Engine with the PS5 in mind".

Tuurlijk ga je dingen herschrijven, maar het klinkt wel leuk voor alle fanboys natuurlijk ;)

Edit: laurens91 was net iets eerder :>

Extra dan, hier nog een kijk op de marketingstrategieën van Sony vs Microsoft:

In het kort: hij verwacht het eerste jaar niet veel exclusives, dus is het niet raar dat dan alles cross-gen is bij Xbox, maar overall zijn de verschillen niet groot, het is vooral PR.
Als Sony weer veel/meer exclusives heeft, dan is het niet zo raar dat ze de PS4 achter willen laten. En het zou Sony ook wellicht een boost in sales geven als ze meer klaar hebben staan. Ze geven al een tijdje meer exclusives uit dan Microsoft, tenslotte.

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 03-06-2020 17:25 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:21:
[...]
Beetje clickbait headline als dit het echte zinnetje is:

[...]

Dat lijkt me niet meer dan normaal met wat de veranderingen zijn deze generatie. Up next: "we've rewritten our core graphics subsystems for Unreal Engine with the PS5 in mind".

Tuurlijk ga je dingen herschrijven, maar het klinkt wel leuk voor alle fanboys natuurlijk ;)
Tja ze benoemen specifiek de PS5... er stond niet "with SSD's in mind".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Martinspire Mwah. Hij zegt het niet letterlijk, maar het komt er wel een beetje op neer.
“The PlayStation 5 provides a huge leap in both computing and graphics performance, but its storage architecture is also truly special,” Nick Penwarden, VP of engineering at Epic Games told us.
This goes beyond faster loading speeds. Guaranteeing that level of performance for every PS5 means developers have the freedom to stream so much content every second, which could fundamentally change how levels are designed and how content is streamed.
“The ability to stream in content at extreme speeds enables developers to create denser and more detailed environments, changing how we think about streaming content. It’s so impactful that we’ve rewritten our core I/O subsystems for Unreal Engine with the PlayStation 5 in mind,” he added.

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 03-06-2020 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:34:
While it’s true that both Xbox Series X and PS5 have NVMe SSDs, Sony took things further by boosting the transfer speeds well beyond what’s possible on even the most expensive consumer-grade products available today, and certainly faster then Xbox Series X
dat komt van de interviewer niet van EPIC :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2020 17:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:37:
[...]

dat komt van de interviewer niet van EPIC :P
Klopt. Staat verder niks geks toch?

Edit: Ja, het is niet echt relevant voor de quote, zie ik nu. Ik haal die weg.

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 03-06-2020 17:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Donstil schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:05:
[...]

Tijd voor #ConsoleMasterRace
Correctie: #PS5MasterRace

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:05:
[...]

Tijd voor #ConsoleMasterRace
tijdelijk dan he :P daarna is het weer pcmasterace

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
@Recon24

Elite Dangerous begint steeds dichterbij die andere game te komen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Kenny_026 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:58:
@Recon24

Elite Dangerous begint steeds dichterbij die andere game te komen 😉

[YouTube: Elite Dangerous: Odyssey | Announcement Trailer]
Iets met planeten en manen. Ja ziet er interessant uit, maar daarmee komt ED nog niet dichtbij SC natuurlijk. ED is op andere vlakken weer wat verder, maar overall gezien is SC totaal anders en veel gedetailleerder hoe schepen, planeten, manen steden, space stations, zijn ontworpen. Eigenlijk is ED nu achter SC aan het hobbelen.

Beide games kan je idd met elkaar vergelijken maar Star Citizen is echt leagues ambitieuzer en interessanter naar mijn mening, zeker als het om tech gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Recon24 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:22:
[...]

Iets met planeten en manen. Ja ziet er interessant uit, maar daarmee komt ED nog niet dichtbij SC natuurlijk. ED is op andere vlakken weer wat verder, maar overall gezien is SC totaal anders en veel gedetailleerder hoe schepen, planeten, manen steden, space stations, zijn ontworpen. Eigenlijk is ED nu achter SC aan het hobbelen.

Beide games kan je idd met elkaar vergelijken maar Star Citizen is echt leagues ambitieuzer en interessanter naar mijn mening, zeker als het om tech gaat.
Ik moet er maar eens aan gaan dan 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.gamekings.tv/...ation-magazine-ps5-games/

Leuk item waar even in het kort alle games voorbijkomen.

Opvalled uitspraak van JJ rond 6 minuten, hij hoort dat Indie devs ook zeer positief zijn over PS5 omdat die ze instaat stelt om heel makkelijk tripple A graphics te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2020 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou soweiso nu even oppassen met iets Masterrace noemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:40

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:50:

[YouTube: Alle 38 next-gen PS5 games gecheckt]

Opvalled uitspraak van JJ rond 6 minuten, hij hoort dat Indie devs ook zeer positief zijn over PS5 omdat die ze instaat stelt om heel makkelijk tripple A graphics te maken.
Hebben we nu ook al triple A graphics ? :o

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:56:
[...]

Hebben we nu ook al triple A graphics ? :o
Ja je hebt zelfs ook tripple I en Tripple A+

Het resoneert wel met de opzet dat PS5 makkelijk voor te developen is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Kenny_026 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:39:
[...]

Ik moet er maar eens aan gaan dan 😊
Ik ben wel benieuwd naar gameplay om het te vergelijken met SC tech natuurlijk. Als het al ieder geval "interessant" genoeg is om te spelen met eindelijk characters, en schepen die wat physical zijn, dan is dat voor console (PS5) ook alvast een leuk voorproefje op eventuele Squadron 42 release op console.

Alvast verwacht ik qua technologie dat Frontier de funding voor ED alleen nooit zal hebben om zich volledig te meten met SC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat net even naar de Global Technology Conference van AMD te luisteren waar wel duidelijk is dat de ASP en margins een stukje ("A bit") hoger zullen zijn voor consoles.

Ben benieuwd. Ik denk dat we niet gek moeten opkijken voor 600euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De description onder de announcement video op YT is trouwens aangepast. Er staat nu dat er "soon" en nieuw datum volgt. Ik gok op volgende week donderdag of vrijdag (gelijk met de TLoU2 review datum).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Clickbait tips met een negatieve kijk op console gaming en hardware wil alles van twee kanten bekijken, uhuh :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Caayn Ja reactie van Sweeney is ook mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:56
Ik heb altijd het gevoel dat Linus erg blij is met zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
bram1984 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:48:
De description onder de announcement video op YT is trouwens aangepast. Er staat nu dat er "soon" en nieuw datum volgt. Ik gok op volgende week donderdag of vrijdag (gelijk met de TLoU2 review datum).
Je bedoeld dat ze volgende do of vr met een nieuwe datum komen? Want het lijkt mij niet logisch dat ze tegelijk met TLOU2 release ook de PS5 presentatie doen.

Edit, review datum is een week voor de release :P

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 03-06-2020 23:44 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +5 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:55:
En terecht, met 11.000.000 subs op zijn kanaal boert hij zonder twijfel beter dan jij en ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:29
Ik verwacht dat Sony de situatie momenteel nog wat afwacht, en dan maandag waarschijnlijk een nieuwe datum aankondigt voor 10 of 11 juni? Als ze langer wachten komt het idd samen met TLoU2.

Die Linus toch..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H671inyP0d-foUW6QNF9fsywoX0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZDAZbStE1woMKvSUyV95qdH.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Ik ben benieuwd wanneer ze het event gaan plannen. Jammer dat daar nog niet iets specifieks over is gezegd.

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Anton.net schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:20:
Ik verwacht dat Sony de situatie momenteel nog wat afwacht, en dan maandag waarschijnlijk een nieuwe datum aankondigt voor 10 of 11 juni? Als ze langer wachten komt het idd samen met TLoU2.

Die Linus toch..
[Afbeelding]
Een 5K pc...het geld wat daarin zit, zit meestal in Moederbord, CPU, Geheugen en videokaart en al helemaal niet de storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
NotSoSteady schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:55:
Dat zijn er wel meer die dagelijks posten op Twitter voor de aandacht (en het geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Anton.net schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:20:

Die Linus toch..
[Afbeelding]
Het ging eerder om de claim, er is niks sneller dan de PS5, maar dat is er degelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:17:
[...]

tijdelijk dan he :P daarna is het weer pcmasterace
Als big navi eerder uitkomt voor de PC markt dan is het weinig PS5Masterrace :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
ion schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:45:
[...]

Als big navi eerder uitkomt voor de PC markt dan is het weinig PS5Masterrace :+
Ik denk eerder dat de nieuwe NVIDIA-gpu's alles wegblazen. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
Verwijderd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:27:
[...]

Tja ze benoemen specifiek de PS5... er stond niet "with SSD's in mind".
whew, people trying to argue with Tim Sweeney on this and compare an SSD in a $500 box to a server-grade card that's actually 8 slots, where each individual drive can only really hit a max of 5GB/s, that also consumers 65w of power on its own, and to top it all off likely costs many multiples of the entire PS5's cost...

AND you have all the overhead Sweeney is talking about...

lol. Strawman bullshit.
Full damage control at PCMR/Linus side. Nu hij ook een Sony Engineer wilt interviewen, geeft wel aan dat hij er helemaal naast zat.

Moet hier toch wel om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ion schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:42:
[...]

Het ging eerder om de claim, er is niks sneller dan de PS5, maar dat is er degelijk wel.
RDNA2/AMD masterace :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ion schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:42:
[...]

Hoe vaak moet dit nog uitgelegd worden? :O

Dit is dus niet geclaimd. Zo werd dat gelijk in paniek opgevat door het PCkamp.

Het ging erom dat de tech/architectuur nieuw en revolutionair en nergens op pc of wat dan ook te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Volgens JJ van Gamekings gaat er een gerucht dat het 12 juni plaats vindt dus op vrijdag omdat 11 juni al de EA persco is.

Als dit klopt dan zal Sony vrijdag of misschien maandag met de datum komen. 12 juni lijkt me alsnog vrij rap, Cyberpunk event zou ook 11 juni zijn en zelfs die is al uitgesteld naar 22 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Controller masterrace :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Chaoss schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:50:
Volgens JJ van Gamekings gaat er een gerucht dat het 12 juni plaats vindt dus op vrijdag omdat 11 juni al de EA persco is.

Als dit klopt dan zal Sony vrijdag of misschien maandag met de datum komen. 12 juni lijkt me alsnog vrij rap, Cyberpunk event zou ook 11 juni zijn en zelfs die is al uitgesteld naar 22 juni.
Ik vind 12 juni een rare datum omdat het samenvalt met de review van The Last of Us. JJ hoort wel vaker wat, vermoedelijk stemmen in zijn hoofd.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 03-06-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

NotSoSteady schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:46:
[...]

Ik denk eerder dat de nieuwe NVIDIA-gpu's alles wegblazen. :*)
Dat zien we over een paar maanden wel :D Ik heb een tijdje de 5700XT gehad en 2 maal een 2070S. Eerst verkocht en daarna weer opnieuw gekocht :+
Zou komende generatie muis en toetsenbord nog meer ingebakken worden in de consoles. PS4 had wel support, maar was niet echt zoals op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
NotSoSteady schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:52:
[...]

Ik vind 12 juni een rare datum omdat het samenvalt met de review van The Last of Us. JJ hoort wel vaker wat, vermoedelijk stemmen in zijn hoofd.
Tja ik weet niet ik ben geen marketeer. Punt is wel dat er de komende weken aardig wat events zijn en je wilt iig niet de spotlight delen met de concurrentie.

Als de reviews van TLOU goed zijn dan kunnen ze dat Mischien meenemen in de presentatie: "er komt een PS5 update die de game nog mooier maakt". Chuchu hypetrain.

Vallen de review tegen dan noemen ze de game niet en kunnen ze mooi het PS5 event gebruiken om de reviews te overschaduwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ion schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:57:
[...]

Zou komende generatie muis en toetsenbord nog meer ingebakken worden in de consoles. PS4 had wel support, maar was niet echt zoals op de PC.
Hoop ik niet :P kappen met die onzin en iedereen aan de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Chaoss schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:59:
[...]

Hoop ik niet :P kappen met die onzin en iedereen aan de controller.
Waarom niet?

Ik zou denken hoe meer keus, hoe beter. Op PC kun je ook bepalen waar je mee gamet. Bovendien kun je straks strategische games spelen, waarbij een muis en toetsenbord noodzakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:50:

Gerucht komt van 4chan geen idee hoe credible het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
ion schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 00:02:
[...]

Waarom niet?

Ik zou denken hoe meer keus, hoe beter. Op PC kun je ook bepalen waar je mee gamet. Bovendien kun je straks strategische games spelen, waarbij een muis en toetsenbord noodzakelijk zijn.
Omdat men dat keihard gaat misbruiken, en daardoor dus meer voordeel heeft tov een controller. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, waarbij mensen met een controller beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Segafreak83 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 00:05:
[...]

Omdat men dat keihard gaat misbruiken, en daardoor dus meer voordeel heeft tov een controller. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, waarbij mensen met een controller beter zijn.
Misbruiken? Leg eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
ion schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 00:02:
[...]

Waarom niet?

Het heeft 2 kanten, nu speel ikzelf geen online shooters maar dat is nou echt een type game waarbij ik zou willen dat iedereen dezelfde kansen heeft en het puur op oefening en skill aankomt. Bij pc's heb je toch een klein beetje pay to win door betere gear te kopen.

Een RTS is inderdaad niet goed te doen met een controller, maar de eerste console gamers spelen vanaf de bank dus dan heb je ook niets aan een TB en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Chaoss schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 00:07:
[...]

Het heeft 2 kanten, nu speel ik geen online shooters maar dat is nou echt een type game waarbij ik zou willen dat iedereen dezelfde kansen heeft en het puur op oefening en skill aankomt. Bij pc's heb je toch een klein beetje pay to win door betere gear te kopen.

Een RTS is inderdaad niet goed te doen met een controller, maar de eerste console gamers spelen vanaf de bank dus dan heb je ook niets aan een TB en muis.
Niet helemaal mee eens. Het biedt iets meer mogelijkheden, maar hetzelfde argument kan gelden voor Scuf controllers, die overigens officiële support hebben van Sony. Peddels, triggerstops, etc. bieden allemaal meer opties.

Maar dit zijn natuurlijk marginale verschillen. Een goede speler zal meer gebruik kunnen maken van die mogelijkheden, maar als je niet kan gamen, wordt je niet beter door een muis die betere tracking heeft.

Pay 2 win is het dus niet in mijn ogen, maar pay 2 perform slightly better, dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ze hebben in het verleden wel eens testen gedaan met PC gamers en consolegamers waarbij de console gamers een controller kregen op de PC.

Controllers schijnen in close combat een voordeel te hebben en toetsenbord muis combi op long range.

In Warzone ben je met een controller dus altijd wel de lul... Helemaal als je airport over moet steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Dat embargo voor TLoU2 is om 9 uur 's ochtends Nederlandse tijd. Dat event kan dus prima weer om 10 uur 's avonds Nederlandse tijd plaatsvinden. De weken daarna gaat het vanzelfsprekend alleen maar over die game en de PS5. Lijkt me niks mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 15:28

afca020

X X X

Kenny_026 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:08:
Ze hebben in het verleden wel eens testen gedaan met PC gamers en consolegamers waarbij de console gamers een controller kregen op de PC.

Controllers schijnen in close combat een voordeel te hebben en toetsenbord muis combi op long range.

In Warzone ben je met een controller dus altijd wel de lul... Helemaal als je airport over moet steken.
Om die reden heb ik met MW dus cross-platform uitgeschakeld en speel ik dus alleen met PS4 spelers. Nog los van de cheaters overigens, die kwam ik ook regelmatig tegen met cross-platform..

Gek trouwens dat er nog niks bekend is over PS plus op de volgende console, neem aan dat dat abonnement gewoon meegaat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
afca020 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:29:
[...]
Gek trouwens dat er nog niks bekend is over PS plus op de volgende console, neem aan dat dat abonnement gewoon meegaat toch?
De inkomsten uit de abonnementsdienst om online te mogen spelen zullen te hoog zijn om zomaar op te geven, helemaal nu ze alle drie over gegaan zijn naar een paywall. Helaas -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
[...]
(Niet verplichte) PS Plus was er ook op de PS3 en ging gewoon mee naar de PS4, evenals de Vita. De service is dus niet gebonden aan een console maar aan je account/abonnement.
Met die gedachte heb ik althans wel een extra PS Plus jaar met de de huidige kortingsdagen gestapeld. Ik ga er eigenlijk ook vanuit dat ik eventuele Plus titels die BC zijn ook meeneem naar mijn PS5 library

[ Voor 54% gewijzigd door Steven030 op 04-06-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Om die reden heb ik met MW dus cross-platform uitgeschakeld en speel ik dus alleen met PS4 spelers. Nog los van de cheaters overigens, die kwam ik ook regelmatig tegen met cross-platform..

Uiteraard gaat dat gewoon mee, net als de Store en de inhoud daarvan, waarbij je per console alle compatibele titels ziet. Wellicht verandert er nog iets aan de prijs of de hoeveelheid maandelijkse "gratis" content, maar daar zullen we denk ik pas over een paar maanden iets over horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:06
[...]
Wat @Steven030 dus al zei. Vergeet bovendien ook niet van elke maand al je PS5 games te 'kopen' zelfs als je de console nog niet hebt.
Ik heb alle PS+ games van de PS4, terwijl ik de PS4 uiteindelijk pas ruim 2 jaar na release kocht, maar daardoor gelijk wel ineens al bijna 100 games had !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:49:
Dat embargo voor TLoU2 is om 9 uur 's ochtends Nederlandse tijd. Dat event kan dus prima weer om 10 uur 's avonds Nederlandse tijd plaatsvinden. De weken daarna gaat het vanzelfsprekend alleen maar over die game en de PS5. Lijkt me niks mis mee.
'
Lijkt mij ook wel. Ik denk niet dat TLOU2 in de weg gezeten wordt door een Ps5 "event". Geeft alleen maar extra momentum.

Plus het afgeblazen "event" werd afgelopen donderdag aangekondigd toen de gemoederen in de v.s. al best hoog opliepen maar dat voor Sony toen nog geen probleem was. Als het wat zakt kan het dus gewoon weer doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:24
Caayn schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:36:
[...]
De inkomsten uit de abonnementsdienst om online te mogen spelen zullen te hoog zijn om zomaar op te geven, helemaal nu ze alle drie over gegaan zijn naar een paywall. Helaas -O-
Die PS+ inkomsten zijn een gigantisch belangrijk voor Sony. Die gaan ze zeker niet weggeven.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
bram1984 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 08:49:
Een dergelijk evenement op een vrijdagavond is gewoon erg onlogisch, maar goed we zullen zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bram1984
NotSoSteady schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Een dergelijk evenement op een vrijdagavond is gewoon erg onlogisch, maar goed we zullen zien.
Tja, heel 2020 is onlogisch. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Laatst online: 24-01-2023
NotSoSteady schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Enerzijds snap ik je wel. Anderzijds heb ik zoiets van: heerlijk op een vrijdagavond. Lekker onderuit, happie en drankie erbij en genieten van al die aankondigingen.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
10 juni please! Ook mijn verjaardag dus dat zou leuk kadootje zijn! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:38
Ik kon het zo gauw niet vinden, maar was er al iets bekend geworden over de BC van digitale games?
Over de gehele tijd dat ik PSplus lid ben al aardig wat games naar binnen geharkt en ook af en toe eens wat games digitaal gekocht, maar zijn deze weer herspeelbaar op de PS5 of moet ik daarvoor mijn PS4 bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
yorroy schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:10:
Ik kon het zo gauw niet vinden, maar was er al iets bekend geworden over de BC van digitale games?
Over de gehele tijd dat ik PSplus lid ben al aardig wat games naar binnen geharkt en ook af en toe eens wat games digitaal gekocht, maar zijn deze weer herspeelbaar op de PS5 of moet ik daarvoor mijn PS4 bewaren?
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat fysieke games wel werken en digitale niet. Dat zou nergens op slaan. Het hangt sowieso per game af en alles wordt getest. Mogelijk zijn er dus op de release titels die (nog) niet goed werken.

https://blog.playstation....hardware-technical-specs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Twixie schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 10:21:
[...]

Wat @Steven030 dus al zei. Vergeet bovendien ook niet van elke maand al je PS5 games te 'kopen' zelfs als je de console nog niet hebt.
Ik heb alle PS+ games van de PS4, terwijl ik de PS4 uiteindelijk pas ruim 2 jaar na release kocht, maar daardoor gelijk wel ineens al bijna 100 games had !
Als ik het goed begrijp betaald je dus al PS+ voordat je je PS4 had? Dus 2 jaar lang abo geld voor niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Die Future Games Show van zaterdag met o.a. Quantum Error is uitgesteld naar 13 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:13
Erapaz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:26:
[...]

Als ik het goed begrijp betaald je dus al PS+ voordat je je PS4 had? Dus 2 jaar lang abo geld voor niks?
Misschien had hij/zij wel een PS3/Vita?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
@SacreBleu Ah, vandaar. Daar moest je dus ook al betalen voor online play? Ik was toen nog van de Xbox 360, daarna overgestapt naar de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:32:
@SacreBleu Ah, vandaar. Daar moest je dus ook al betalen voor online play? Ik was toen nog van de Xbox 360, daarna overgestapt naar de PS4.
PS3 en Vita hadden en hebben nog steeds gratis online multiplayer. Vanaf de PS4 moest je ervoor betalen via PS+.

Voor de PS4 had je met name PS+ voor de cloud saves en de inbegrepen games.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 04-06-2020 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Laatst online: 21:52
Caayn schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:38:
[...]
PS3 en Vita hadden en hebben nog steeds gratis online multiplayer. Vanaf de PS4 moest je ervoor betalen via PS+.

Voor de PS4 had je met name PS+ voor de cloud saves en de inbegrepen games.
Sony ging bij first party titels wel werken met een online pass. Die zat bij de game bijgeleverd, maar als je de game dan 2e hands overneemt (en de code is al gebruikt) moet je er een aanschaffen voor zo'n €10 om online te kunnen spelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:41:
[...]

Sony ging bij first party titels wel werken met een online pass. Die zat bij de game bijgeleverd, maar als je de game dan 2e hands overneemt (en de code is al gebruikt) moet je er een aanschaffen voor zo'n €10 om online te kunnen spelen.
Het hele online pass gedoe was ik alweer helemaal vergeten. Blij dat dat achter ons ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Verwijderd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:50:

[YouTube: Alle 38 next-gen PS5 games gecheckt]

Pff, 12 minuten Gamekings door moeten worstelen (Animee, Arr Thee ES) om erachter te komen welke game er voor de title screenshot gebruikt is, zit ie er niet in. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3c1_HRC0UFpnRW0GIsz8M7Iy5Vc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/huYfSfCR4Fatn8LIJFOaNhN2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberpunk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:49:
[...]

Pff, 12 minuten Gamekings door moeten worstelen (Animee, Arr Thee ES) om erachter te komen welke game er voor de title screenshot gebruikt is, zit ie er niet in. Iemand een idee?

[Afbeelding]
Lijkt op "Watch Dogs: Legion"

https://watchdogs.ubisoft.com/game/en-us/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat is Watch Dogs Legions idd.
Man met varkens kop valt net achter de play knop.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nwtv.nl/wp-content/uploads/2019/08/watch-dogs-legion-preview-cover.jpg

Ondanks de nu online populaire “haat” richting WatchDogs Legion heb ik best wel zin in die game. Deel 1 en 2 ook met plezier gespeeld en de wereld die ze nu neer willen zetten lijkt naar mijn idee wel tof te worden.

[ Voor 133% gewijzigd door Donstil op 04-06-2020 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Donstil schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:56:
Dat is Watch Dogs Legions idd.
Man met varkens kop valt net achter de play knop.

[Afbeelding]

Ondanks de nu online populaire “haat” richting WatchDogs Legion heb ik best wel zin in die game. Deel 1 en 2 ook met plezier gespeeld en de wereld die ze nu neer willen zetten lijkt naar mijn idee wel tof te worden.
Deel 1 en 2 waren toch wel erg beperkt en eentonig imo..
Hoop dat de next-gen versie wat dieper/uitgebreider zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:29
Ik vond deel 2 de beste open world game van Ubisoft deze gen. Deel 1 was minder mijn ding, was nogal saai.
Heb ook niet het gevoel dat er per se haat is voor de nieuwe WD, hoor toch veel mensen die er wel naar uitkijken.
Denk dat er eerder een probleem is met het imago van Ubisoft in het algemeen, zijn altijd toch ongeveer dezelfde games.

Vraag me wel af wat nu de bedoeling is met WD Legion. Die zou begin 2020 uitkomen, is toen verschoven naar eind 2020, maar nu staat de nieuwe AC daar al. Dus lijkt me dat WD naar 2021 gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Anton.net op 04-06-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:31
Is deze al eens voorbij gekomen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odIPnajbFZXUuw07aGwJtUBIqPg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7xHSoe36xZQ2CUF0gUj69Hmf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
Erapaz schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:26:
[...]
Zoals hierboven al gezegd, had ik dus wel al een PS3 anders zou het maar belachelijk zijn he :P. Mijn #1 reden voor PS+ was overigens de gratis games, en verder nog de discounts e.d. Zelfs vandaag nog heb ik meer aan die games dan aan online voor PS4 want ik game eigenlijk zeer zelden online. Gewoon zeer spijtig dat het nu 2 ipv 6 games zijn (want er zaten toen ook heel veel cross-platform titels bij waardoor je vaak 3 of zelfs 4 PS4 games kreeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee cool om te zien wel :)

Maar dat is de Devkit zoals we m al vaker hebben gezien.. Ik mag toch echt echt echt hopen dat het niet het uiteindelijke ontwerp wordt, want ik vind dat ding echt niet mooi :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Twixie schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:42:
[...]

Zoals hierboven al gezegd, had ik dus wel al een PS3 anders zou het maar belachelijk zijn he :P. Mijn #1 reden voor PS+ was overigens de gratis games, en verder nog de discounts e.d. Zelfs vandaag nog heb ik meer aan die games dan aan online voor PS4 want ik game eigenlijk zeer zelden online. Gewoon zeer spijtig dat het nu 2 ipv 6 games zijn (want er zaten toen ook heel veel cross-platform titels bij waardoor je vaak 3 of zelfs 4 PS4 games kreeg).
Ik heb ook PS+ hoofdzakelijk voor de games, speel ook niet veel online. Hopelijk als de PS5 uit komt dat we weer 4 games krijgen, 2 PS4 games, 2 PS5 games? Hoewel ik verwacht dat er in het begin vooral indie games uitkomen op PS+ voor de PS5. Maar we gaan het zien.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
poor Leno schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:46:
[...]

Nee cool om te zien wel :)

Maar dat is de Devkit zoals we m al vaker hebben gezien.. Ik mag toch echt echt echt hopen dat het niet het uiteindelijke ontwerp wordt, want ik vind dat ding echt niet mooi :X
Jawel hoor! Graag in zwart met die blauwe verlichting. Echt een gruwelijk design vind ik het. Past prima in mijn meubel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:46
bram1984 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:50:
[...]

Jawel hoor! Graag in zwart met die blauwe verlichting. Echt een gruwelijk design vind ik het. Past prima in mijn meubel. _/-\o_
Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Kalder schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 14:46:
[...]
Ik heb ook PS+ hoofdzakelijk voor de games, speel ook niet veel online. Hopelijk als de PS5 uit komt dat we weer 4 games krijgen, 2 PS4 games, 2 PS5 games? Hoewel ik verwacht dat er in het begin vooral indie games uitkomen op PS+ voor de PS5. Maar we gaan het zien.
Same here, en ja, ook bij de PS4 waren het toch zeer lang bijna louter Indie titels. Het contrast met de PS3 waar er toch redelijk wat AAA langsgekomen waren was toch groot. Het is eigenlijk pas recent dat we op de PS4 nu ook AAA games krijgen, maar ja, ondertussen helemaal niets meer voor PS3 of Vita.

Maar als je dan 2x PS4 + 2x PS5 combineert met BC, wordt het ineens wel weer zeer interessant voor PS5 owners. Ik zou overigens eens moeten opzoeken welke PS4 games in het begin weggegeven werden, want lijkt me ook wat vreemd om van een splinternieuwe console direct al wat games 'gratis' te geven. Vroeger was er een zeer mooi overzicht op Wikipedia, maar dat is een tijdje terug gedeletet omdat de content niet overeenkwam met charter van Wikipedia :(.

EDIT: alternatief voor Wikipedia gevonden :https://playstation.fando...n_Plus_games_(PAL_region) . Eerste games die gelijk met de PS4 release in de Plus kwamen waren blijkbaar Contrast en Resogun (die laatste was crossplatform). Het was overigens pas 8 maand later dat er systematisch 2 PS4 games per maand weggegeven werden.

EDIT2: ook wel bijzonder. Blijkbaar moet ik rond de release van de PS4 met PS+ begonnen zijn. Wellicht was het dus zelfs doelbewust om dan al onmiddellijk ook de PS4 games te claimen met het oog op een latere aanschaf van de console zelf O-) .

[ Voor 20% gewijzigd door Twixie op 04-06-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:31
Lijkt erop dat de koeling in het linker deel zit en de voeding rechts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:49
@drakiesoft Dat is het patent voor de devkit.

Ik zei al eens eerder tegen iemand dat met de nieuwste geruchten de PS5 wellicht toch wat overneemt van het design van de devkit...
Wel interessant hoe ze de enorme koeler en de PSU in de 'vinnen' hebben verwerkt. Alleen zijn die 6 fans waarschijnlijk ook niet al te stil.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1 ... 37 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden