Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:31
Tweakez schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:55:
[...]

Je loopt achter :+ is al gemeld haha
Ha ok, ik zal volgend keer even refreshen.
Maar jammer en begrijpelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-10 23:57

ikookhier

>hijdiehieris<

Hopelijk snel een nieuwe reveal datum, met console en prijs ;)

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
drakiesoft schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:57:
[...]

Ha ok, ik zal volgend keer even refreshen.
Maar jammer en begrijpelijk.
Kan je toch ook niks aan doen. Belangrijk nieuws moet gedeeld worden, of je nou dubbel meldt of als eerste maakt niet uit haha beter twee keer dan geen een keer. *O*

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Amaze86 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:37:
Voordeel van sony is dat ze echte exclusieves hebben waar je het WOW effect krijgt elke next-gen generatie.
Maar bij de nieuwe generatie is de gpu wel een stuk minder krachtig dan de concurrentie. De grafische kwaliteit bij de xbox zal dus wel een stukje hoger liggen, zeker met de third party games. Het blijven vasthouden aan de oude generatie hoeft er echt niet voor te zorgen dat de exclusieve spellen op de nieuwe xbox er minder uit gaan zien.

Voor donderdag hoop ik stiekem dat Sony aan durft te wijzen waar de ssd zn werk doet. En wat gewoonweg niet mogelijk zou zijn op een tragere ssd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Jezus wat een faal..

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:56:

Keep the faith, die gaat er gewoon weer komen :P
Maar dan iets kleiner misschien? :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:49
Zucht... beetje heel erg jammer dit. Als bedrijven met alles solidair zouden zijn kwamen we helemaal nergens meer. Beetje hypocriet is het wel.

Ik probeer mijn teleurstelling te relativeren tegen wat er gaande is, maar het lukt niet echt merk ik... zonder verder offtopic in te gaan op die hele politieke situatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Geronimous op 01-06-2020 21:09 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chaoss schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:56:

Keep the faith, die gaat er gewoon weer komen :P
Aah fijn wel :+
Maar ik vertrouw erop dat het allemaal ook wel wat kleiner kan :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:22
Zag dat uitstel al aankomen na die tweets van Sony (moederbedrijf) gisteren over de hele situatie.
Het helpt natuurlijk niet als je grootste doelgroep (millennials) op dit moment gefocust is op iets anders. Zelfs hier in Amsterdam waren er duizenden op de been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:16
De Dam stond ook vol vanavond, in Europa zijn ook demonstraties...
En dan is het in de VS al helemaal een ding. Ik snap het wel dat je even wacht tot er een beter moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet zeggen dat het helemaal langs mij heen gegaan is eigenlijk. Zie daarom niet helemaal wat het te maken heeft met een spelletjes apparaat maar oké geannuleerd is geannuleerd.

Dan zien we het volgende week wel ofz. Neem aan dat het al opgenomen is? Of zou het live zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Demonstratie is 1 ding. Dat er doden en vele gewonden vallen en halve winkelstraten worden leeg geroofd is een ander verhaal, half Amerika staat in brand.

Uiteraard ben ik teleurgesteld maar dat is logisch als iets waar je naar uitkijkt wordt uitgesteld, maar dat is 100% een egoïstische visie. Het is een begrijpelijke keuze maar het is voor niemand leuk.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Jammer, maar het zat eraan te komen. Benieuwd wanneer ze met een nieuwe datum komen en wanneer die dan is. Misschien in juli doen, tegelijk met die Xbox show. :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:41
Geronimous schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:05:
Zucht... beetje heel erg jammer dit. Als bedrijven met alles solidair zouden zijn kwamen we helemaal nergens meer. Beetje hypocriet is het wel.

Ik probeer mijn teleurstelling te relativeren tegen wat er gaande is, maar het lukt niet echt merk ik... zonder verder offtopic in te gaan op die hele politieke situatie.
Jup, heb hetzelfde gevoel. Ik kijk zeker uit naar die nieuwe console, maar 'hyped' ben ik al lang niet meer. Precies hetzelfde met TLoU2..

Die problematiek in de US gaat niet op 1,2,3 weggaan, dus wat heeft het ook voor nut om te annuleren?
Het gaat allemaal gewoon nergens meer over. De kern van die problemen is niet eens de hoofdzaak meer van de discussie. Het gaat allemaal om clicks, controverse, populariteit... gepusht door social media
Hoe zit het trouwens met Corona en quarantaine? Dat is niet meer belangrijk als we allemaal moeten gaan betogen? ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:16:
Jammer, maar het zat eraan te komen. Benieuwd wanneer ze met een nieuwe datum komen en wanneer die dan is. Misschien in juli doen, tegelijk met die Xbox show. :p
Ja je mag er vanuit gaan dat als het volgende week weer rustig is ze hem dan gewoon uploaden. Ik snap het vanuit PR standpunt best maar er is geen enkele rede om de presentatieopname al niet gewoon klaar te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom sony will gewoon maximale coverage dat lukt nu gewoon even niet.

Geduld is een schone zaak zeggen ze toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Gewoon zien dat ''geduld'' ook op een bepaald moment niet de grens van ''klucht'' overschrijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Ik wacht het rustig af. Kopen doe ik hem toch wel, hoef ik niet persé zo'n event voor te hebben haha :+ (loyal fan)

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anton.net schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:20:
Hoe zit het trouwens met Corona en quarantaine? Dat is niet meer belangrijk als we allemaal moeten gaan betogen? ;w
Dat vroeg ik mij nou ook net af toen ik even googlede op de Dam protesten. Dat zag er niet uit als anderhalve meter afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Sony maakt zo'n keuze niet zomaar, ze hebben zelfs dure tv reclame uitgezonden op het event van donderdag onder de aandacht te brengen, dan is het vooral voor Sony heel erg zuur om te moeten uitstellen.

Die tv reclame geeft wel aan dat ze het event groots hebben aangepakt en ook de mainstream media en publiek willen bereiken, en dat is nu juist de doelgroep die met ander nieuws bezig is.

Ik denk dat ze uitstellen tot de boel daar in Amerika weer wat tot rust is gekomen. Dus ik hoop dan maar op een event over 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:27:
Sony maakt zo'n keuze niet zomaar, ze hebben zelfs dure tv reclame uitgezonden op het event van donderdag onder de aandacht te brengen, dan is het vooral voor Sony heel erg zuur om te moeten uitstellen.

Die tv reclame geeft wel aan dat ze het event groots hebben aangepakt en ook de mainstream media en publiek willen bereiken, en dat is nu juist de doelgroep die met ander nieuws bezig is.

Ik denk dat ze uitstellen tot de boel daar in Amerika weer wat tot rust is gekomen. Dus ik hoop dan maar op een event over 2 weken?
Toen was denk ik nog niet bekend dat de memorial service ook donderdag wordt gepland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Sony doet weer eens politiek correct. Had het gewoon doorlaten gaan, dat gedoe van die demonstraties sust vanzelf en over een jaar weet niemand er meer van, net zoals dat geneuzel van de 99%....

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Die tv reclame was ook al langer gepland natuurlijk, zoiets gooi je niet van vandaag op morgen op tv. Uit de tweets van Jim Ryan merkte ook wel dat ze er echt iets groots van wilden maken. Dan is dit gewoon zuur voor alles en iedereen, voor de fans, voor Sony voor iedereen die er aan werkt etc.

Daarom denk ik ook niet dat ze volgende week zomer even iets uploaden / online gooien, ze willen het groots aanpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Kenny_026 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:21:
[...]

Ja je mag er vanuit gaan dat als het volgende week weer rustig is ze hem dan gewoon uploaden. Ik snap het vanuit PR standpunt best maar er is geen enkele rede om de presentatieopname al niet gewoon klaar te hebben.
Ja lijkt me dat deze al lang klaar is. Hopelijk is het snel wat rustiger overal.

@Anton.net Ik weet niet in hoeverre je de previews hebt gelezen, maar die zijn voor zover ik kan zien unaniem lovend. Heb ook al meerdere malen gelezen dat de leaks totaal niet het hele verhaal vertellen en sommige afbeeldingen niet eens kloppen. Sowieso iets om naar uit te kijken wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Slavy schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:33:
Sony doet weer eens politiek correct. Had het gewoon doorlaten gaan, dat gedoe van die demonstraties sust vanzelf en over een jaar weet niemand er meer van, net zoals dat geneuzel van de 99%....
:?

Of ze willen gewoon wereldwijd de onverdeelde aandacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Slavy schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:33:
Hadden ze zichzelf boven een wereldwijde strijd om mensenrechten moeten zetten. Dit heeft waarschijnlijk een positief effect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:00
bram1984 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:37:
[...]

:?

Of ze willen gewoon wereldwijd de onverdeelde aandacht?
dit dus dit denk ik ook. Ze willen gewoon het mainstream nieuws halen met met deze rellen + corona gebeurt dat niet denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Inderdaad het verhaal heeft meerdere kanten, uiteraard wil Sony solidair zijn, in dat opzicht zijn alle grote merken politiek correct maar je moet je op ook afvragen of het slim is om een event met allemaal extreem geweldadige trailers te gaan organiseren terwijl er juist allemaal gedoe rondom zinloos geweld is en terwijl er enorm veel geweldsdelicten plaats vinden.

En daarnaast is Amerika een belangrijke markt voor Sony, wat ik eerder al aangaf met de tv reclame ze willen het grote publiek bereiken en op dit moment heeft de media in Amerika maar oog voor 1 ding. Het lijkt me dus ook nog eens een zakelijke afweging van Sony. Niemand vind de, e beslissing leuk ook Sony niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 01-06-2020 22:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Erg jammer dat de presentatie niet meer doorgaat -O-
poor Leno schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:25:
[...]

Kijk, zelfs met de Audio 'GPU' erbij is het systeem berekend om de maximale doorvoer te hebben, zoals dat elke (niet geknepen) videokaart de maximale doorvoer kan doen, wat het systeem verlangt.

Het stukje wat gepost werd ging niet over de CPU worsteling, maar over de rest van de GPU bandbreedte, dat die in gevaar kwam.

Alles gaat met elkaar in de clinch moeten of wie hoeveel etc. Maar omdat de audio vandzelfde kant af komt als de GPU, zal dat minimaal een worsteling minder moeten zijn (in theorie), dus dat zal veel minder een issue worden dan een gewone dedicated losse audio proc.
Nogmaals nee. Je haalt dingen door elkaar.

Er is in totaal 448GBs beschikbaar, als de Tempest Engine daarvan 20GBs afsnoept blijft er 428GBs over de CPU en GPU. Die 20GBs komt niet magisch uit de lucht vallen bovenop de 448GBs omdat de Tempest engine potentieel fysieke traces/connecties met de GPU deelt, wat wij wel weten is dat tempest engine altijd via een DMA naar het geheugen gaat. Ieder stukje bandbreedte die de tempest engine gebruikt kan niet gebruikt worden door de GPU. Dat is alles wat ik zeg en jou eerste reactie richting drakiesoft dat ze speciaal daarvoor een CU inzetten slaat kant nog wal.

De losse insteekkaarten waar jij het over hebt zullen vrijwel altijd leunen op de CPU voor data in het systeem geheugen, in een potentiële DMA set-up kunnen ze er zelf bij maar dat gaat over de PCIe bus wat een beperkte bandbreedte oplevert, een grotere latency omdat het geheugen fysiek verder weg is en er eventueel nog een chip (chipset bijv.) tussenzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:23:
Erg jammer dat de presentatie niet meer doorgaat -O-

[...]
Nogmaals nee. Je haalt dingen door elkaar.

Er is in totaal 448GBs beschikbaar, als de Tempest Engine daarvan 20GBs afsnoept blijft er 428GBs over de CPU en GPU. Die 20GBs komt niet magisch uit de lucht vallen bovenop de 448GBs omdat de Tempest engine potentieel fysieke traces/connecties met de GPU deelt, wat wij wel weten is dat tempest engine altijd via een DMA naar het geheugen gaat. Ieder stukje bandbreedte die de tempest engine gebruikt kan niet gebruikt worden door de GPU. Dat is alles wat ik zeg en jou eerste reactie richting drakiesoft dat ze speciaal daarvoor een CU inzetten slaat kant nog wal.

De losse insteekkaarten waar jij het over hebt zullen vrijwel altijd leunen op de CPU voor data in het systeem geheugen, in een potentiële DMA set-up kunnen ze er zelf bij maar dat gaat over de PCIe bus wat een beperkte bandbreedte oplevert, een grotere latency omdat het geheugen fysiek verder weg is en er eventueel nog een chip (chipset bijv.) tussenzit.
Die bandbreedte is er voor alles bij elkaar. In total, ook voor de uitgeschakelde cores ivm de yields. Dat heeft de XsX ook (4 dacht ik?)

Dus samen met de audio GPU en de GPU samen is er meer dan genoeg. Nogmaals, het systeem zal daar op berekend zijn.

Ze hebben enkel een uitgeschakelde/'afgekeurde' omgebouwd. en die krijgt idd ook een stukje van de bandbreedte. Maar het zal derhalve niet zo veel eraf snoepen als een gewone audio proc. (En ik bedoelde geen losse insteekkaarten, maar dat maakt niet echt uit wat dit betreft.)

Of ik snap idd niet wat je bedoelt of we praten langs elkaar heen Maar juist door een GPU om te bouwen en die in lijn te zetten met de andere, kun je juist veel voordeel behalen ipv te moeten inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:29:
[...]

Die bandbreedte is er voor alles bij elkaar. In total, ook voor de uitgeschakelde cores ivm de yields. Dat heeft de XsX ook (4 dacht ik?)

Dus samen met de audio GPU en de GPU samen is er meer dan genoeg. Nogmaals, het systeem zal daar op berekend zijn.

Ze hebben enkel een uitgeschakelde/'afgekeurde' omgebouwd. en die krijgt idd ook een stukje van de bandbreedte. Maar het zal derhalve niet zo veel eraf snoepen als een gewone audio proc. (En ik bedoelde geen losse insteekkaarten, maar dat maakt niet echt uit wat dit betreft.)

Of ik snap idd niet wat je bedoelt of we praten langs elkaar heen Maar juist door een GPU om te bouwen en die in lijn te zetten met de andere, kun je juist veel voordeel behalen ipv te moeten inleveren.
Een uitgeschakeld core om yields te verbeteren bouw je niet om |:(

Maar goed. Ik zal hier niet meer verder op in gaan want blijkbaar lieg zowel ik als Mark Cerny dat het bandbreedte gebruik van de Tempest Engine invloed kan hebben op de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:35:
[...]
Een uitgeschakeld core om yields te verbeteren bouw je niet om |:(

Maar goed. Ik zal hier niet meer verder op in gaan want blijkbaar lieg zowel ik als Mark Cerny dat het bandbreedte gebruik van de Tempest Engine invloed kan hebben op de GPU.
Je hoeft de cores niet uit te schakelen als je ze voor iets anders kunt gebruiken he.. Ze voldoen enkel misschien niet aan de eisen die een volwaardige moet hebben.

En ik zeg niet dat je liegt, ik zeg enkel dat een omgebouwde minder impact op de performance zal hebben dan conventionele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie praten langs elkaar. Tempest snoept gewoon wat van de totale bandbreedte af zoals @Caayn zegt .

En je hoeft Tempest niet constant te gebruiken je kan het ook voor bepaalde audio inzetten. Keuze ligt bij de devs dus hoeveel ze tempest willen inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ontopic maar weer:

Er zijn wat geruchten dat Ps5 mogelijk zelfs een zen2+ achtige CPU heeft. Sony heeft eigenlijk ook nog niet veel over de CPU vrijgegeven

Oude tweet:

Denk aan sneller cache.

Unified cache ala zen 3 zal wel te hoog gegrepen zijn maar ben wel nieuwsgierig naar wat er nou nog meer custom aan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook weer ontopic, wat mij dus net pas opviel, en er is volgens mij ook helemaal niets over gezegd, nergens niet.. (of ik heb t weer gemist)

In het uitstel bericht staat dit: "We understand gamers worldwide are excited to see PS5 games.."

Dus daarme geven ze dus gewoon te kennen dat het (waarschijnlijk) alleen spellen waren, en niet de console.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poor Leno schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 02:03:
Ook weer ontopic, wat mij dus net pas opviel, en er is volgens mij ook helemaal niets over gezegd, nergens niet.. (of ik heb t weer gemist)

In het uitstel bericht staat dit: "We understand gamers worldwide are excited to see PS5 games.."

Dus daarme geven ze dus gewoon te kennen dat het (waarschijnlijk) alleen spellen waren, en niet de console.. -O-
Op de officiele website staat alleen custom CPU. Zen2 kwam ook alleen maar via via op het lijstje geloof ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:09

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:En nu kappen. De politieke discussie mag een paar deuren verderop gehouden worden, en over de keuze van Sony gaan we het toch niet eens worden, dus die discussie laten we vanaf nu ook gewoon achterwege.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Ik hoop dat ze snel met een nieuwe datum komen.
Had me zo verheugt op een leuke donderdag avond...

En blijkbaar mag je niets zeggen over de oorzaak van het uitstel want mijn vorige bericht (wat naar mijn mening zeer onschuldig was) is zomaar verwijderd.

Iemand enig idee hoe lang ze het zullen uitstellen? [kijkt vragend naar insider @bram1984 ]

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 02-06-2020 08:05 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Kalder schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:04:

En blijkbaar mag je niets zeggen over de oorzaak van het uitstel want mijn vorige bericht (wat naar mijn mening zeer onschuldig was) is zomaar verwijderd.

Iemand enig idee hoe lang ze het zullen uitstellen? [kijkt vragend naar insider @bram1984 ]
Dat zal van de situatie afhangen, maar ik doe even de aanname dat het niet langer dan 2 weken zal zijn. Hopelijk keert de rust in de loop van deze week weer wat terug en kunnen ze het volgende week opnieuw proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:14
Bekijk het positief; nu zit er waarschijnlijk minder tijd tussen de aankondiging en de daadwerkelijke release. Dus als je na de presentatie het ik-kan-niet-meer-wachten-gevoel hebt duurt die iets korter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
@Piet_Piraat7 Ik denk dat het voor veel mensen eerder een 'verlossing' gaat zijn als het ding eindelijk voorgesteld wordt :+

Misschien lichtjes offtopic, maar ik vond dit wel een interessante quote van de CEO van Take-Two over Stadia en streaming (RDR2 is de grootste titel op Stadia):
"Anytime you broaden distribution you potentially broaden your audience, which is why we supported the release of Stadia with three titles initially and will continue to support high-quality streaming services as long as the business model makes sense. Over time I believe streaming will work... The belief that streaming was going to be transformative was based on a view that there were loads of people who really had an interest in interactive entertainment, really wanted to pay for it, but just didn't want to have a console. I'm not sure that turned out to be the case."
Hij lijkt dus meer vertrouwen te hebben in streaming services als PS NOW of Project xCloud, die een extra service op een console zijn, in plaats van vervanging van de console.

[ Voor 78% gewijzigd door Anton.net op 02-06-2020 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:24
Kalder schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:04:

Ja dit uitstel vind ik ook erg jammer. Had graag met een lekker hapje erbij al het nieuws willen vergaren op de dinsdagavond :)

Maar goed, wat in het vat zit verzuurt niet. We houden het gewoon tegoed!

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:54
Rossi46 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:21:
[...]
Had graag met een lekker hapje erbij al het nieuws willen vergaren op de dinsdagavond :)
En hierom hebben we dus die countdown nodig in de TW! :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:19
Anton.net schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:56:
Dit lijkt me trouwens een goed excuus om TLoU2 nog een keertje uit te stellen 8)7
Zou kunnen, in de USA speelt men op dit moment liever looter-shooters. Misschien dat het survival-horror genre daarna wel weer in trek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:28:
Tsja ik ga voor een PS omdat mijn hele contactenkring zich daar bevindt, al jaren..

Dus niet eens voor de exclusives (want ik speel vooral 3rd party)

En natuurlijk zou dat niet uit moeten maken, maar ik vind t wel best zo.. en anders moet ik met @MRE-Inc @Reefun en @Martinspire Battlefielden en zitten ze de hele tijd in vliegtuigen :>
:D Suddenly.

Zit toch bij de PCMR tegenwoordig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reefun schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:41:
[...]

Zit toch bij de PCMR tegenwoordig :+
Oh echt..? -O-

Maar de nieuwe consoles trekken je niet om weer terug te stappen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Oh jee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Achja, we zullen t wel zien he.. kan er ook nog wel bij -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

Altijd leuk als de PCMR bende een product hypen die ze nooit van hun leven zullen kopen (het geld hebben), laat staan nodig hebben op het moment.

[ Voor 31% gewijzigd door Recon24 op 02-06-2020 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Oh echt..? -O-

Maar de nieuwe consoles trekken je niet om weer terug te stappen?
Al ruim een jaar hoor :D Ik ga denk ik ook niet overstappen naar de nieuwe XB of PS.

Ik ben niet zo een PCMR kerel die dan alle console fanaten de grond in gaat boren. Ieder zijn keuze en die respecteer ik. Echter nu ik op een 144hz monitor spellen speel is er wel een wereld voor mij open gegaan. Monitoren of TV's welke op 60hz draaien krijg ik nu zonder grappen hoofdpijn van als ik er te lang naar kijk bij snellere spellen zoals Rocket League of Battlefield. Spellen welke wat rustiger zijn gaat nog wel prima.

Ja, er wordt dan wel gezegd dat de nieuwe XB of PS 120fps aan kan. Maar dat valt nog te bezien. Ik geloof wel dat de nieuwe consoles dat prima zouden moeten kunnen trekken @ 1080p. Maar op 1440p of 4K zie ik dat niet snel gebeuren. Daarbij is het dan 120 fps en geen 144 zonder Gsync of Freesync. Dus heb je er in de praktijk eigenlijk helemaal niets aan.

Natuurlijk zijn er dan de exclusives. En dat is jammer dan. Ik moet nog steeds een PS4 (Pro) in huis halen voor de PS4 exclusives. Maar zo interessant vind ik het nu ook weer niet anders had ik het gedaan. Dan upgrade ik liever mijn CPU of GPU :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
@bram1984 Denk dat je er niets achter moet zoeken.
Eerst stond vanboven die zwarte banner met het logo en toevallig ook '2020'. Die banner is nu vervangen door die nieuwe teaser met de DualSense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Gelukkig op de Nederlandse site nog ‘najaar 2020 op de markt’, hopen dat dat zo blijft

[ Voor 7% gewijzigd door Steven030 op 02-06-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reefun schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:58:
[...]

Al ruim een jaar hoor :D Ik ga denk ik ook niet overstappen naar de nieuwe XB of PS.
Oh lol.. zo lang speel ik volgens mij al bijna geen BFV meer dus ;)

Maarja, ik was er vroeger ook altijd van hoor. Maar dat geld om continu te blijven upgraden (want ik moest altijd het beste hebben :X ) en vooral al die cheaters in onze favo spellen. Liever niet.

En nee je moet niet verwachten dat de grote 3rd party spellen op hoge res, 120 gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:08

Martinspire

Awesomeness

Recon24 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:54:
[Twitter]

[Twitter]

Altijd leuk als de PCMR bende een product hypen die ze nooit van hun leven zullen kopen (het geld hebben), laat staan nodig hebben op het moment.
Linus (ja die) liet anders afgelopen week in een video een stukje hardware zien die 22gb/s haalde in Windows. Dus ja, het is er al wel. Niks theoretisch aan. Er is alleen nog niks wat er profijt mee heeft, behalve wat servertoepassingen. En ja, het is takke-duur, totaal niet geschikt voor normale game-pc's, maar het is er wel. Ik verwacht alleen niet dat devs al vanaf de launch alles eruit halen.

Dat is ook niet verkeerd, het is mooi als games nog gaan groeien met mogelijkheden in de komende jaren. Maar zolang devs op PC hun spul niet kunnen testen, gaat er niet veel gebeuren. Het is niet alsof ze die hele game op een SDK gaan programmeren, dat is alleen met builds en assets die af zijn.

Als in de eerste reeks games een kwart of de helft wordt gehaald (er waren ook al geruchten dat die Unreal demo maar 2,x nodig had), dan is er al veel winst en krijgen we daarna alleen maar mooiere games te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 02-06-2020 17:11 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton.net
@Martinspire Ik ga er van uit dat Sony echt wel heeft gedacht aan de tools die noodzakelijk zijn om bij het ontwikkelen de mogelijkheden van de ps5 volledig te benutten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:40

justifire

Shut up and squat !!

Martinspire schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:10:
[...]

Linus (ja die) liet anders afgelopen week in een video een stukje hardware zien die 22gb/s haalde in Windows. Dus ja, het is er al wel. Niks theoretisch aan. Er is alleen nog niks wat er profijt mee heeft, behalve wat servertoepassingen. En ja, het is takke-duur, totaal niet geschikt voor normale game-pc's, maar het is er wel. Ik verwacht alleen niet dat devs al vanaf de launch alles eruit halen.

Dat is ook niet verkeerd, het is mooi als games nog gaan groeien met mogelijkheden in de komende jaren. Maar zolang devs op PC hun spul niet kunnen testen, gaat er niet veel gebeuren. Het is niet alsof ze die hele game op een SDK gaan programmeren, dat is alleen met builds en assets die af zijn.

Als in de eerste reeks games een kwart of de helft wordt gehaald (er waren ook al geruchten dat die Unreal demo maar 2,x nodig had), dan is er al veel winst en krijgen we daarna alleen maar mooiere games te zien.
Alleen maar mooi zulke techniek.
Laat de PC wereld het pad maar plaveien voor de consoles :)
Heeft immers ook ruim 15 jaar geduurd voordat ssd de stap van pc naar consoles heeft gemaakt.
PS6 heeft later misschien ook wel 24 GB/s throughput :9

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54
Recon24 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:54:
En ondertussen wel de discussie weer opnieuw aanzwengelen door het ook hier te plaatsen.
Anton.net schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:14:
@Martinspire Ik ga er van uit dat Sony echt wel heeft gedacht aan de tools die noodzakelijk zijn om bij het ontwikkelen de mogelijkheden van de ps5 volledig te benutten.
Devkits :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jamesl
  • Laatst online: 13-10 13:37
Snap niet dat er hele tijd zo'n bombarie is vanuit het PCMR kamp over die storage en het 'het is er voor de PC ook hoor!', ik zou juist blij zijn dat de storage van de PS5 (en van XSX) zo snel is, dat gaat ook voor de PC betekenen dat er veel beter gebruik gaat worden gemaakt van snellere opslag en dat die useless, kneiter dure storage die er wél al is voor de PC ook nuttig en betaalbaar gaat worden in de toekomst.
Althans dat lijkt me :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jamesl schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:20:
Snap niet dat er hele tijd zo'n bombarie is vanuit het PCMR kamp over die storage en het 'het is er voor de PC ook hoor!', ik zou juist blij zijn dat de storage van de PS5 (en van XSX) zo snel is, dat gaat ook voor de PC betekenen dat er veel beter gebruik gaat worden gemaakt van snellere opslag en dat die useless, kneiter dure storage die er wél al is voor de PC ook nuttig en betaalbaar gaat worden in de toekomst.
Omdat het PC kamp het niet zo goed kan verkroppen dat een peasant console eventueel indien misschien mogelijkerwijs wellicht potentieel iets zou kunnen voorlopen qua tech op PC's :>

Terwijl het juist voor iedereen juist idd een win-win situatie is.. Maarja die gedachte alleen al he.. :X ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Ik vermoed dat dit niet per see tegen de PS5 gericht is, maar tegen de uitspraak van Sweeney dat er niet iets dergelijks op de markt te vinden is, tegen welke prijs dan ook. Maar geen idee hoor, ik ben niet van de PCMR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Anton.net schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:04:
@bram1984 Denk dat je er niets achter moet zoeken.
Eerst stond vanboven die zwarte banner met het logo en toevallig ook '2020'. Die banner is nu vervangen door die nieuwe teaser met de DualSense.
Het zal inderdaad wel loslopen. Volgens Grubb hoeven we ons (nog) geen zorgen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steven030 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Ik vermoed dat dit niet per see tegen de PS5 gericht is, maar tegen de uitspraak van Sweeney dat er niet iets dergelijks op de markt te vinden is, tegen welke prijs dan ook. Maar geen idee hoor, ik ben niet van de PCMR
Ja en nog t stomme is, is dat dat dus de hele tijd zo geinterpreteerd wordt door het PC kamp, terwijl die uitspraak enkel om de tech en architectuur ging :D

Het gaat er helemaal niet eens om of je 4 pci4 kaartjes in Raid kan douwen en iets supersnel maken (of hoe ze hebben gedaan)

Toen Tesla op de markt kwam waren er ook allang auto's die net zo snel konden optrekken.. maar de tech die er in zit is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

poor Leno schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:24:
[...]

Omdat het PC kamp het niet zo goed kan verkroppen dat een peasant console eventueel indien misschien mogelijkerwijs wellicht potentieel iets zou kunnen voorlopen qua tech op PC's :>

Terwijl het juist voor iedereen juist idd een win-win situatie is.. Maarja die gedachte alleen al he.. :X ;)
Maar ze lopen toch ook helemaal niet voor ?
PC is bijna 3 keer zo snel.
Je kan natuurlijk ook net gaan doen of Sony de SSD heeft uitgevonden, maar dat is nou eenmaal niet zo.
Wees de PC markt dankbaar dat deze mijlenver voorloopt zodat het voor de consolemarkt betaalbaar blijft.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
poor Leno schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:24:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat computers dit ooit gaan krijgen. Voor een gesloten platform als een console is dit een prachtige oplossing, maar voor een general purpose systeem zoals een computer is het een gigantisch security risico als je IO je softwarelaag kan overslaan. Het simpelste voorbeeld is het gegeven dat virusscanners in 1x nutteloos zouden zijn. Misschien komt er een insteekkaart om het IO te verhogen die redelijk standaard wordt (en vereist voor sommige games), maar ik acht de kans groter dat men gewoon dermate hoge hoeveelheden RAM gaat supporten in games dat je vanuit je RAM kunt streamen en je dus praktisch de hele game in RAM gaat laden wanneer je nu op de PC een splash screen te zien krijgt van een game, omdat er nu rekening wordt gehouden met de traagheid van traditionele harde schijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 02-06-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap niet dat er hele tijd zo'n bombarie is vanuit het PCMR kamp over die storage en het 'het is er voor de PC ook hoor!',
Nou idd. Lekkere master race met die langzame SSD’tjes van ze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Paprika schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:47:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat computers dit ooit gaan krijgen. Voor een gesloten platform als een console is dit een prachtige oplossing, maar voor een general purpose systeem zoals een computer is het een gigantisch security risico als je IO je softwarelaag kan overslaan. Het simpelste voorbeeld is het gegeven dat virusscanners in 1x nutteloos zouden zijn. Misschien komt er een insteekkaart om het IO te verhogen die redelijk standaard wordt (en vereist voor sommige games), maar ik acht de kans groter dat men gewoon dermate hoge hoeveelheden RAM gaat supporten in games dat je vanuit je RAM kunt streamen en je dus praktisch de hele game in RAM gaat laden wanneer je nu op de PC een splash screen te zien krijgt van een game, omdat er nu rekening wordt gehouden met de traagheid van traditionele harde schijven.
Hoe zou dit straks eigenlijk gaan met de beveiliging op consoles ?
Worden die dan ook niet ontzettend vatbaar voor trojans en hackersgilde ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
justifire schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:05:
[...]

De laatste generatie Xbox is niet eens gekraakt naar mijn weten. Hoe het precies zit met de PS4 weet ik niet, maar er zijn genoeg trucjes om een echt probleem te voorkomen lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:32:
[...]

Je kan natuurlijk ook net gaan doen of Sony de SSD heeft uitgevonden, maar dat is nou eenmaal niet zo.
Nee dat zeg ik toch ook niet :?

Maar jawel, ze lopen dus wél voor.. het gaat dus, nogmaals, om de techniek/architectuur erachter, die compleet nieuw en 'revolutionair is, en die dus ook niet op de PC (nog?) is.. (Zoals @Paprika ook aangeeft), niet van de SSD an sich.

Misschien is het later interessant voor de PC misschien niet. We zullen wel zien.

(Hypothetisch) Maar als het voor de PS5 'goedkoop' te maken is, vergeleken met dure ultra high-end oplossing voor PC, is het misschien juist bijvoorbeeld voor de goedkope laptop bouwers een heel interessant iets. Veel bang voor weing buck (in verhouding)

Net zoals dat bijv Apple over wil op eigen socs (uit de mobiele apparaten) ipv volle bak Intel i9's

Of dat die Chromebooks lopen (liepen?) op die gekke Atom processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
justifire schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:05:
[...]

Virussen zijn op Linux nooit echt een probleem. Mede door de rechtenstructuur die aan accounts meegegeven wordt. Daarnaast wordt alle software en streamingdiensten voor de PS in een behoorlijk beveiligde omgeving aangeboden. Om die redenen zouden ze browsers ook gewoon uit de consoles moeten laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
Martinspire schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:10:
[...]

Er is ook niks wat in de buurt komt voor de consumentenmarkt. Dus Cerny en Sweeny hebben gelijk op dat vlak. Pro/Server tak is een heel ander tak van sport namelijk en die vergelijking maken ze ook niet.
Paprika schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:15:
[...]

En ondertussen wel de discussie weer opnieuw aanzwengelen door het ook hier te plaatsen.

[...]

Devkits :+.
Is PS5 info, dus mag gepost worden.
Steven030 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Dergelijke uitspraken zijn ook juist.
justifire schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:32:
[...]

Maar ze lopen toch ook helemaal niet voor ?
PC is bijna 3 keer zo snel.
Wees de PC markt dankbaar dat deze mijlenver voorloopt zodat het voor de consolemarkt betaalbaar blijft.
Welke pc? Gemiddelde pc gamer heeft niet de specs van een PS5 of XSX.

Let me explain further why this comparison is idiotic

The LQD4500 is not an SSD. It's a PCIe4 card that allows you to put 8 PCIe3 SSDs on it, and IF you assemble these SSDs in RAID 0, you get 24GB/s (up to 28 actually). But none of these SSDs individually are anything special. You're just using them all at the same time, multiplying their performance (and their failure rate, btw), with a software stack.

You could use the exact same argument to say that SSDs aren't faster than HDDs, because you could also use 10k HDDs in RAID 0 and get an obscene 1TB/s. There you go, SSDs are a scam, HDDs are better.

[ Voor 14% gewijzigd door Recon24 op 02-06-2020 18:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
poor Leno schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:15:
[...]

Maar jawel, ze lopen dus wél voor.. het gaat dus, nogmaals, om de techniek/architectuur erachter, die compleet nieuw en 'revolutionair is, en die dus ook niet op de PC (nog?) is.. (Zoals @Paprika ook aangeeft), niet van de SSD an sich.
De SSD zelf is verder niet heel speciaal. 10% sneller dan een mainstream PCIe-4.0 NVME drive (5 vs 5.5GBPs), maar wat ze dus hebben gedaan is een chip gemaakt die de compressiestandaard van RAD (http://www.radgametools.com/oodle.htm) razendsnel kan verwerken. Waarschijnlijk zitten op de "SSD" zelf dezelfde chips als de meeste PCI-E4.0 NVME drives en gaat die 10% performance bij reguliere PCs dus verloren in de controller die ervoor zorgt dat er aan de NVME standaard wordt voldaan waar iedere PC mee overweg kan. Misschien nog een leuk weetje, dit is dus hetzelfde bedrijf dat onder andere ook verantwoordelijk is voor de BINK videostandaard.

Dit logo kent vast iedere gamer wel, al dan niet van 'vroegah' (http://www.radgametools.com/binkgames.htm, ja heel veel games gebruiken het):
Afbeeldingslocatie: https://w7.pngwing.com/pngs/103/500/png-transparent-playstation-3-wii-bink-video-logo-video-miscellaneous-angle-logo.png
Kenny_026 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:23:
[...]

Virussen zijn op Linux nooit echt een probleem. Mede door de rechtenstructuur die aan accounts meegegeven wordt. Daarnaast wordt alle software en streamingdiensten voor de PS in een behoorlijk beveiligde omgeving aangeboden. Om die redenen zouden ze browsers ook gewoon uit de consoles moeten laten.
In het geval van DMA (DMAC op de PS5 = Direct Memory Access Controller) ga je daar dus aan voorbij. Dan krijg je dus perikelen als nieuws: Eindhovense onderzoeker kraakt Thunderbolt 3-beveiliging. Al is het artikel zelf niet zo relevant, gezien Firewire eigenlijk een beter voorbeeld zou zijn, maar niet iedereen kent die standaard.
Recon24 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:44:
[...]
Is PS5 info, dus mag gepost worden.
Natuurlijk 'mag' het, maar iedere keer als dit wordt besproken komt er ook een 'gaat het weer over de SSD' reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 02-06-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Paprika schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:50:
Natuurlijk 'mag' het, maar iedere keer als dit wordt besproken komt er ook een 'gaat het weer over de SSD' reactie.
Kwestie voor die mensen om het gat van de deur te zoeken.
------------------------------------------------------

[ Voor 25% gewijzigd door Recon24 op 02-06-2020 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

In het geval van DMA (DMAC op de PS5 = Direct Memory Access Controller) ga je daar dus aan voorbij. Dan krijg je dus perikelen als nieuws: Eindhovense onderzoeker kraakt Thunderbolt 3-beveiliging. Al is het artikel zelf niet zo relevant, gezien Firewire eigenlijk een beter voorbeeld zou zijn, maar niet iedereen kent die standaard.

[...]
Ik las laatst een artikel over een PoC tussen Mcafee en Sap Hana. Bij Sap Hana wordt data natuurlijk ook in memory geladen. Ze hebben in deze PoC Mcafee ook in memory laten draaien als extra security layer. Vraag me niet naar de details maar die ontwikkeling staat natuurlijk ook niet stil.

Ik vraag me alleen af, stel je ontwikkeld een virus waarmee je de PS5 wilt raken... Waar ga je die dan aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Een extension slot, USB poort of via de browser. Eventueel een hardware mod zoals men dat vroeger op consoles zonder internet ook deed.

@Verwijderd, ik zei dan ook niet mainstream SSD drive, maar mainstream PCIe-4.0 NVME drive. Wat ik bedoelde te zeggen is dat je 'pro' en 'gamer' varianten hebt. In dit geval bedoel ik dus de gamer variant van zo'n drive. Niet dat iedereen die heeft. Zullen er een paar honderd verkocht zijn in Nederland op z'n best.

[ Voor 56% gewijzigd door Paprika op 02-06-2020 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De SSD zelf is verder niet heel speciaal. 10% sneller dan een mainstream PCIe-4.0 NVME drive (5 vs 5.5GBPs), maar wat ze dus hebben gedaan is een chip gemaakt die de compressiestandaard van RAD (http://www.radgametools.com/oodle.htm) razendsnel kan verwerken. Waarschijnlijk zitten op de "SSD" zelf dezelfde chips als de meeste PCI-E4.0 NVME drives en gaat die 10% performance bij reguliere PCs dus verloren in de controller die ervoor zorgt dat er aan de NVME standaard wordt voldaan waar iedere PC mee overweg kan. Misschien nog een leuk weetje, dit is dus hetzelfde bedrijf dat onder andere ook verantwoordelijk is voor de BINK videostandaard.

Dit logo kent vast iedere gamer wel, al dan niet van 'vroegah' (http://www.radgametools.com/binkgames.htm, ja heel veel games gebruiken het):
[Afbeelding]

[...]

[...]

Moet even inhaken op je 'mainstream'. Van de 4205 SSD's uit de pricewatch, kan ik maar 38 SSD's vinden waarvan 5GB/s gelezen kunnen worden. Zit nu even snel op mijn mobiel te kijken, dus misschien heb ik het wel verkeerd. Maar mainstream lijkt mij een beetje optimistisch gekozen. Technisch gezien klopt het misschien wel, maar het lijkt mij eerder uitzondering dan regel.
Paprika schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:26:
@Verwijderd, ik zei dan ook niet mainstream SSD drive, maar mainstream PCIe-4.0 NVME drive. Wat ik bedoelde te zeggen is dat je 'pro' en 'gamer' varianten hebt. In dit geval bedoel ik dus de gamer variant van zo'n drive. Niet dat iedereen die heeft. Zullen er een paar honderd verkocht zijn in Nederland op z'n best.
Dat snap ik, en ik ontkracht je bericht ook niet. Vond alleen de mainstream term er niet helemaal bij passen. Als je niet zo technisch bent zou je kunnen lezen/denken dat 5GB/s standaard is voor NVME drives. (Ik moest het zelf namelijk ook even opzoeken :$ )

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2020 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:26:
[...]

Moet even inhaken op je 'mainstream'. Van de 4205 SSD's uit de pricewatch, kan ik maar 38 SSD's vinden waarvan 5GB/s gelezen kunnen worden. Zit nu even snel op mijn mobiel te kijken, dus misschien heb ik het wel verkeerd. Maar mainstream lijkt mij een beetje optimistisch gekozen. Technisch gezien klopt het misschien wel, maar het lijkt mij eerder uitzondering dan regel.

[...]

Dat snap ik, en ik ontkracht je bericht ook niet. Vond alleen de mainstream term er niet helemaal bij passen. Als je niet zo technisch bent zou je kunnen lezen/denken dat 5GB/s standaard is voor NVME drives. (Ik moest het zelf namelijk ook even opzoeken :$ )
Sure, nu is dat zo, maar over een jaar is het speelveld weer anders. Zeker als multiplatformgames er ook daadwerkelijk gebruik van gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:51:
[...]

Sure, nu is dat zo, maar over een jaar is het speelveld weer anders. Zeker als multiplatformgames er ook daadwerkelijk gebruik van gaan maken.
Anders tuurlijk. Maar het is een illusie om te denken dat er een groot deel van pc gamers dan een SSD hebben die 5GB/s aankunnen. Ik ben benieuwd hoe die games dan zullen schalen over de minder sterke systemen. Zelf heb ik nog een Ryzen 1700, 32GB, 5700XT en 'normale' SSD's, maar zal niet snel geneigd zijn om dit te gaan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De SSD zelf is verder niet heel speciaal. 10% sneller dan een mainstream PCIe-4.0 NVME drive (5 vs 5.5GBPs),
Zijn die al mainstream dan :+

Enfin cerny had al gezegd dat ie verwacht dat er eind dit jaar pcie 4.0 SSDs zouden zijn die 7GB/S Halen. Maar met alleen een snelle SSD neem je niet alle latency's weg.

DMA, hardware decompression, 12 channel interface. Dat mis je nog allemaal op pc hardware.
Vandaar heb je ook een 7GB/s SSD nodig als uitbreiding.

Het is ook niet gek dat een console daar nu een streepje voor in heeft. Een pc is niet ontworpen met alleen gaming als doel.

Maargoed pc zal zoals gewoonlijk het wel bruteforcen door er meer cpu tegen aan te gooien voor decompression en andere handigheidjes die elke moment geïntroduceerd kunnen worden.

De volgende console met nieuwe features na de ps5 en XsX zal wel weer een paar jaar duren terwijl pc in die tijd continue door ontwikkelen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:10:
[...]

Oh lol.. zo lang speel ik volgens mij al bijna geen BFV meer dus ;)

Maarja, ik was er vroeger ook altijd van hoor. Maar dat geld om continu te blijven upgraden (want ik moest altijd het beste hebben :X ) en vooral al die cheaters in onze favo spellen. Liever niet.

En nee je moet niet verwachten dat de grote 3rd party spellen op hoge res, 120 gaan doen.
Ja, het enige echt grote nadeel van PC gamen is de cheaters. Zeker in Battlefield is het echt vreselijk soms. Haalt niet uit welke BF, zodra je in een server zit zonder admins zitten er 8 van de 10x cheaters in.

Ik zit mezelf ook heel erg tegen te houden om geen upgrades te doen. Zit nu met een R5 2600, RTX2060, 16 gig ram @3200 en een Intel 660p 1TB. Werkt prima om mee te streamen ; enkel BF1/4/5 moet ik wel dan terug schroeven wil ik stabiel én kunnen streamen op 900p@60fps én 1080@+/-120fps behalen. Maar de rest werkt prima, dus vind het wel goed voorlopig. En mijn vaste kijkers zijn voor zover ik weet tevreden over de stream kwaliteit. Afgezien van de slechte content/gameplay van mij natuurlijk :+

Ben echter wel benieuwd naar de launch van de nieuwe consoles wat dat met gamen overall gaat doen. Gezien zowel de PS5 als de XBX naar een NVME hardeschijf gaan zal dat betekenen dat developers ook daarop gaan mikken voor PC games. Gezien de meeste serieuze PC gamers wel een SSD of NVME ook erin hebben.

Het worden hoe dan ook mooie tijden voor gamers. Of je nu op een console gamed of op een PC, haalt geen achterste meer uit! O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Iedere generatie snoept de console een flink stuk van de markt van PC weg en dat zal nu niet anders zijn. Ik weet zo uit mn hoofd geen PC games te noemen die exclusief voor de PC ontwikkeld worden die echt de moeite waard zijn. Dat is mischien persoonlijk maar de drempel om voor ontwikkelaars exclusief voor de pc te ontwikkelen en ook de volledige potentie te gebruiken wordt steeds hoger en zo niet onmogelijk de aankomende generatie.

Als ik kijk naar Star Citizen bijvoorbeeld, die missen een markt van 150 miljoen gamers. Dat is echt zonde.

Dus ja, dan zit je over een paar jaar met een superieure machine waar niets bijzonders op te krijgen is. Wil je daar echt zoveel geld voor uitgeven? Ik wil niet direct zeggen dat pc gaming op korte termijn ten dode opgeschreven is maar heel lang zal het niet duren voor de exclusieve AAA games (als die er nog zijn).

Dan is het nog nog het punt van de ontwikkelingen van cloud gaming zoals Stadia. Mobile gaming wat explosief groeit. Wil je als gamer zijnde nog investeren in zo’n dure pc met een paar jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kenny_026 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:25:
Ik weet zo uit mn hoofd geen PC games te noemen die exclusief voor de PC ontwikkeld worden die echt de moeite waard zijn.
Nou, ongeveer elke vette fpshooter, met name WW2 shooters ;w

@$#$ Battlefield V :( !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Star citizen, dat is toch die crowdfunding game die iets van $250 miljoen heeft opgehaald? Waarvan de ontwikkelaar zei dat die niet naar consoles gaat komen, omdat die niet krachtig genoeg zijn. Begrijpelijk. De nieuwe consoles hebben wel de benodigde pk's aan boord, dus het kan alle kanten op. Maar volgens mij is dat wel een game die voor eeuwig in ontwikkeling zal zijn en ergens ingehaald gaat worden door een andere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trishul schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:32:
Star citizen, dat is toch die crowdfunding game die iets van $250 miljoen heeft opgehaald? Waarvan de ontwikkelaar zei dat die niet naar consoles gaat komen, omdat die niet krachtig genoeg zijn. Begrijpelijk. De nieuwe consoles hebben wel de benodigde pk's aan boord, dus het kan alle kanten op. Maar volgens mij is dat wel een game die voor eeuwig in ontwikkeling zal zijn en ergens ingehaald gaat worden door een andere game.
Hoeft niet, kijk naar World of Warcraft en Eve online. Jarenlang in ontwikkeling en nog steeds een grote playerbase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
poor Leno schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:31:
[...]

Nou, ongeveer elke vette fpshooter, met name WW2 shooters ;w

@$#$ Battlefield V :( !!
Elke vette first person shooter?
Dat genre is prima vertegenwoordigd op de consoles toch? Heb niet het idee iets te missen eigenlijk.

Behalve misschien Tarkov, dat vind ik er op stream wel gaaf uit zien maar hebben we nu niet op ps4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Star Citizen zal niet gauw naar consoles komen, omdat Chris Roberts zo veel mogelijk vrijheid moet hebben om een platform om hun ontwikkeling voort te zetten. Op de PC hoeven hun patches niet door een validatie proces heen, wat bij een Sony of een Microsoft wel zo is.

Squadron 42 zie ik echter wel een console release krijgen na de pc release sinds we hier praten over een singleplayer game. Als het goed is halen ze deze week de 300 miljoen dollar. Wel weet ik van een aantal devs van Cloud Imperium dat ze interesse hebben om SQ42 naar consoles te brengen, want juist deze laatste moet de massa vooral aanspreken.
Maar volgens mij is dat wel een game die voor eeuwig in ontwikkeling zal zijn en ergens ingehaald gaat worden door een andere game.
Met de scope die SC heeft? Ik zie niet gauw nog een game komen die hier in de buurt komt qua immersion.
Steven030 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:57:
[...]

Half Life: Alyx? Laatst uitgespeeld en wat een vette ervaring was dat zeg. Imo pas echt de toekomst van gamen. Ik vind het raar dat Xbox hier niks mee doet, want als dit met PSVR2 een console exclusive wordt heeft de PS5 wat mij betreft de oorlog gewonnen
Dat deze naar de PS5 komt zodra Sony de PSVR2 aankondigt, kan je wel een zekerheidje noemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Recon24 op 02-06-2020 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Iedere generatie snoept de console een flink stuk van de markt van PC weg en dat zal nu niet anders zijn. Ik weet zo uit mn hoofd geen PC games te noemen die exclusief voor de PC ontwikkeld worden die echt de moeite waard zijn.
Half Life: Alyx? Laatst uitgespeeld en wat een vette ervaring was dat zeg. Imo pas echt de toekomst van gamen. Ik vind het raar dat Xbox hier niks mee doet, want als dit met PSVR2 een console exclusive wordt heeft de PS5 wat mij betreft de oorlog gewonnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Ik weet zo uit mn hoofd geen PC games te noemen die exclusief voor de PC ontwikkeld worden die echt de moeite waard zijn.
  • De meeste strategy games
  • De meeste MMORPGs
  • Veel battle royale games waren pc first (zie bv PUBG maanden tot jaren eerder afhankelijk van 't platform)
  • Veel simracers
  • Counter Strike, Half Life, Doom, Valorant, Overwatch voor meerdere jaren...
  • Veel MOBA games
Om maar wat voorbeelden te noemen. Als je zo gaat beredeneren dan kun je hetzelfde zeggen over de consoles. Ik kan toch ook blijven ademen zonder TLOU of andere PS exclusives te hebben gespeeld.

[ Voor 39% gewijzigd door Paprika op 02-06-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Cyberpunk 2077 heeft hun event nu al uitgesteld van 11 juni naar 25 juni.
Dus het zou wel even kunnen gaan duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Paprika schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:01:
[...]
  • De meeste MMORPGs
  • Veel battle royale games waren pc first (zie bv PUBG maanden tot jaren eerder afhankelijk van 't platform)
  • Veel simracers
  • Veel MOBA games
Om maar wat voorbeelden te noemen. Als je zo gaat beredeneren dan kun je hetzelfde zeggen over de consoles. Ik kan toch ook blijven ademen zonder TLOU of andere PS exclusives te hebben gespeeld.
Rust, Escape from Tarkov >:)

Rust is overigens wel aangekondigd voor PS4, dus PS5 zal ook wel moeten, want die game vergt wel veel van je PC.

Eigenlijk de enigste game, waarbij ik adrenaline krijg als ik het speel. Veel sessies gehad tot van 12 uur 's middags tot 7 uur volgende ochtend :9

[ Voor 7% gewijzigd door ion op 02-06-2020 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
De vraag met dat soort games is altijd of er dedicated servers komen voor de PS4. Voor Ark is er een mooie oplossing dus hopelijk voor deze ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Paprika schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:01:
[...]
  • De meeste MMORPGs
  • Veel simracers
  • Veel MOBA games
Strategy games zijn de enige reden dat ik nog steeds videokaarten koop. Gewoon zo verslavend dat het ongezond voor je is, games zoals Supreme commander, age of empires, StarCraft, etc. Dat zal altijd wel zo blijven. Soms is het ook een verademing als je een game die je op console gewend bent, even probeert op de pc. Ik speelde jarenlang Destiny 2 op de PS4. Probeerde deze even op m'n pc en was geschrokken, leek wel een andere game. Korte laadtijden, ziet er beter uit, veel vloeiender. En dan heb ik niet eens een Uber videokaart (cpu is van 2009 ;( , gpu van 2015 en SSD van 2012). Die CPU en storage bottleneck van de huidige generatie is echt zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Kenny_026 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:18:
De vraag met dat soort games is altijd of er dedicated servers komen voor de PS4. Voor Ark is er een mooie oplossing dus hopelijk voor deze ook.
Ja precies en dan ook gelijk modded servers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Eigenlijk raar dat er bijna geen MMORPG spellen op de console uitkomen. Een WoW had zich prima uitgeleend voor een controller. En de graphics zou met gemak moeten lukken.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
[DigiTimes] PS5 SoC mfg volume to increase from Jun-Aug, delivery to factories next wk Jun 7. On track for 2020 release.
https://www.resetera.com/...-for-2020-release.218541/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Koning-Admiraal schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 00:42:
Eigenlijk raar dat er bijna geen MMORPG spellen op de console uitkomen. Een WoW had zich prima uitgeleend voor een controller. En de graphics zou met gemak moeten lukken.
Hangt er vanaf wat je bedoelt, maar die Star Trek MMO is gewoon al een paar jaar uit. En zo zijn er volgens mij nog wel een paar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Volgens mij moet er dan wel best veel veranderen. Het targeting systeem werkt toch iets te traag als je gaat cyclen tussen targets. Verder hebben ze veel klik interacties waarbij je cursor nu centraal staat. De moderne varianten kunnen wel met weinig keybindings af. Wow Classic zal er wel best aardig wat nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Iedere generatie snoept de console een flink stuk van de markt van PC weg en dat zal nu niet anders zijn. Ik weet zo uit mn hoofd geen PC games te noemen die exclusief voor de PC ontwikkeld worden die echt de moeite waard zijn. Dat is mischien persoonlijk maar de drempel om voor ontwikkelaars exclusief voor de pc te ontwikkelen en ook de volledige potentie te gebruiken wordt steeds hoger en zo niet onmogelijk de aankomende generatie.

Als ik kijk naar Star Citizen bijvoorbeeld, die missen een markt van 150 miljoen gamers. Dat is echt zonde.

Dus ja, dan zit je over een paar jaar met een superieure machine waar niets bijzonders op te krijgen is. Wil je daar echt zoveel geld voor uitgeven? Ik wil niet direct zeggen dat pc gaming op korte termijn ten dode opgeschreven is maar heel lang zal het niet duren voor de exclusieve AAA games (als die er nog zijn).

Dan is het nog nog het punt van de ontwikkelingen van cloud gaming zoals Stadia. Mobile gaming wat explosief groeit. Wil je als gamer zijnde nog investeren in zo’n dure pc met een paar jaar?
De gaming markt zal niet bepalend zijn in de verschuiving van pc naar dedicated game machine denk ik.

De huidige jonge en aankomende generatie gebruikers wél. Als ik nu al zie dat heel veel jeugd geen enkele interesse meer heeft om een pc aan te schaffen dan zal dat bij een volgende generatie niet heel anders worden.

Er zal een scherm en docking station komen te staan waar ze de telefoon op aan kunnen sluiten wanneer een groot scherm een toetsenbord/muis nodig is. We gaan op het werk ook die kant op, over 5 jaar werkt "iedereen" op zijn telefoon + docking via een citrix variant.

Oftewel het is niet meer zo vanzelfsprekend over 10/15 jaar dat er een full size pc/laptop staat in iedere huishouden denk ik. Ik loop al een beetje voor op de curve en heb al 5 jaar geen pc meer onderhand. Mis hem ook niet echt, en een console is ruim voldoende om in mijn gaming behoefte te voorzien.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Heb juist het idee dat er nog nooit zoveel MMO-esque games zijn uitgekomen als bij de laatste generatie consoles. Al komen ze niet allemaal even goed uit de verf. Ik heb er zelf maar twee echt gespeeld deze generatie.

ESO: Vermakelijk maar begint snel te irriteren, probeert de gewone TES game te emuleren maar zonder de vrijheid en met extra bulletsponges. Om maar niet te beginnen over de wereld (lage draw distances, steden/dorpen voelen copy paste aan en zijn niet "knus" maar hebben allemaal meters brede paden, vergelijk Riften in ESO eens met Riften in TES:V Skyrim.)
FFXIV: Was vermakelijk en speelde goed weg op de PS4, maar ik kan mij niet meer herinneren waarom ik hem uiteindelijk opzij heb gelegd :/ Corss-save/progressie tussen PS4 en PC was een fijne feature.

WoW heb ik nooit serieus gespeeld maar leunt dat niet heel erg op hotkeys? Je zou eventueel wel wat kunnen afvangen met knoppen combinaties maar is dat voldoende en kan je snel genoeg targetten met een controller of wordt dat alleen een probleem bij endgame raids?

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 03-06-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Vraag me af of er überhaupt behoefte is aan MMORPG's op de consoles. Volgens mij is die markt op de PC veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
bram1984 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:29:
Vraag me af of er überhaupt behoefte is aan MMORPG's op de consoles. Volgens mij is die markt op de PC veel groter.
Komt omdat MMORPS's qua controls gewoon beter/fijner werkt op een PC. Sommige games werken gewoon niet op consoles. *Denkt terug aan C&C: Tiberium Wars* :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Pagina: 1 ... 36 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden