Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:48:
Behalve de kleur kun je weinig overeenkomsten maken tussen de controller en de console. De console is nu eenmaal een vierkant de doos en de controller moet wel rond en ergonomisch zijn. Ik zou wel 'iets' wits op de console verwachten. Ook had ik wil iets van de vorm van de devkit verwacht, zoals een v shape op de bovenkant.

Ik hoop vooral dat de behuizing functioneel is, dat ventilatie rooster achterop is hoopvol.

Maar dan nog hoe legit is deze foto?
Een V shape had wel leuk geweest als in PlayStation V enz. Alleen daarvoor is het verkeerd om dus dat valt af denk ik. Tenzij ze de Devkit ineens 180graden draaien natuurlijk.

Ik vind een rechthoekige doos verder prima.
Geen vreemde schuine kantjes eraan of rare fratsen erop. Gewoon functioneel.

Zoals op deze foto eigenlijk, al hadden de “gaatjes” ook wel gewoon in een rechthoek gemogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 31-05-2020 20:58 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:04
Geen idee of dit de eerste vermelding was van die foto, maar hier is hij al op 2 april gepost.

https://www.neogaf.com/th...-thread.1480978/page-1643

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcbacon0 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:58:
Geen idee of dit de eerste vermelding was van die foto, maar hier is hij al op 2 april gepost.

https://www.neogaf.com/th...-thread.1480978/page-1643
Nou dat is in ieder geval geen 1-april :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
In dat geval zeg ik fake, ik had mij nog een heeeel klein beetje kunnen voorstellen als dit was gelekt tijdens een recente repetitie.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Chaoss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:01:
In dat geval zeg ik fake, ik had mij nog een heeeel klein beetje kunnen voorstellen als dit was gelekt tijdens een recente repetitie.
-O- maar dit was het beste design tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 17:33
Denk je nu echt dat ze bij een receptie al de echte finale slides zouden gebruiken ?

[ Voor 60% gewijzigd door Chaoss op 31-05-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Twixie schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:06:
[...]

Denk je nu echt dat ze bij een receptie al de echte finale slides zouden gebruiken ?
Misschien bij de receptie niet, maar bij de achteringang misschien wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was er een receptie?

“100 events and shows”

[ Voor 42% gewijzigd door Donstil op 31-05-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]

Nee vandaar dat ik ze een 'heeeel klein beetje', de kans dat zoiets lekt tijdens een repetitie is denk ik erg klein.

Als de foto 2 maand oud is dan lijkt het me gewoon een fotoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 17:33
[...]
Geen idee wat @Chaoss aan mijn post veranderde, en blijkbaar kan ik zelf ook niet meer editeren, maar ik bedoelde natuurlijk repetitie, en niet receptie :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Foutje, ik had weer de edit ipv de quote knop te pakken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Japan Studio's ambitious new AAA IP set in space to be unveiled at PS5's event
Back in december 2017, at 4Gamer's annual interview with japanase developers, Japan Studio creative director Tsutomu Kouno (Legend of Dragoon and ICO designer, and director of the award-winning LocoRoco and it's sequel) said that in 2018 he would unveil a new game after a nearly decade-long silence since the release of LocoRoco 2 in 2008. That obviously didn't happen as the only announcements the studio made that year were Team Asobi's Astro-Bot: Rescue Mission, From Software's Deráciné and Clap Hanz's Everybody's Golf VR.

"Yeah, but what does that have to do with next week's PS5 games reveal event?" you may ask. Well, to answer that we'll need to see the full picture, so let's go back to spring of 2014.

A couple of weeks before E3 2014, reddit user Ruin4r leaked a list of games that would be coming exclusively to PS4: The Last Guardian, a new God of War game, a The Last of Us sequel, Crash Bandicoot, an "unnamed space game" and Bend Studio's Dead Don't Ride - which has been key in verifying the authenticity of the leak thanks to a cryptic tweet posted by Shinobi602 on april 2016 in which he also reffered to Bend's unannounced PS4 game as Dead Don't Ride, before it ended up being titled Days Gone.

On april 18th 2016, Ruin4r came back to reddit to say that all of the projects previously mentioned by him are still in development and clarified that many of them were in early stages when he first leaked them, which was the case not only for God of War, The Last of Us: Part II or Days Gone, but also for the "unnamed space game". Before we move on, in an effort to reinforce Ruin4r's reliability, I'd like to mention that he also was the only individual who leaked the reveal of a Shadow of the Colossus remake at E3 2017.

Meanwhile, on the "official" side of things, we have SIE Worldwide Studios president Shuhei Yoshida, who during an interview with Greg Miller and Colin Moriarty at E3 2015, told them that "Japan Studio is now producing a really great project that I'm really excited about", said project was also Allan Becker's (former Santa Monica studio head who took over Japan Studio's direction between 2011 and february 2020) key title in his plan to turn around the studio. For those who may wonder, that game was not Gravity Rush 2, as Toyama's title was later referenced as a different project by Yoshida during the interview.

At the end of the year, as part of an interview to 4Gamer, Japan Studio producer Teruyuki Toriyama mentioned that in 2016 he would be involved with the production of an "ambitious title", also implying that said title would be in the works for the following years.

Then in 2016 during a livestream in celebration of Famitsu's 30th anniversary, Yasuhiro Kitao (former marketing and promotion over at Japan Studio) teased an upcoming unannounced project early in development by the studio to Famitsu's chief editor Katsuhiko Hayashi by handing him a tablet whose specific content remained unknown. Hayashi was blown away by whatever thing he saw and told the audience that, even if it would be many years until we properly see something from the game, it would be worth the wait. Later in the year, again courtesy of 4Gamer, we got another statement by producer Teruyuki Toriyama, who told us that the studio was "moving forward with the creation of ambitious titles."

In december 2017 we discovered the existence of a new trademark by Sony Interactive Entertainment called "RaySpace" - one could say that the "unnamed space game" from earlier got it's title. That same month we also got 4Gamer's interview with creative director Tsusomu Kouno, who teased a game announcement for 2018, while Teruyuki Toriyama also promised "ambitious title announcements" for the coming year. But as 2018 went by and we were told by Sony themselves to not expect major first-party reveals at their E3 showcase and learned that PSX wouldn't be a thing that year, it started to be clear that there was a change of plans and the game wouldn't be shown.

Eventually, december came and so a new 4Gamer interview with Japan Studio staff. What was shocking is that Teruyuki Toriyama once again told us that he was "preparing for the debut of an unannounced title currently in production", but that didn't happen for the second year in a row. So what was going on with this project during the period 2018-2019? Well, I wanna get one thing absolutely clear: the game wasn't cancelled, as we would've heard the echoes of a downfall of this size just like we did when Santa Monica cancelled Darkside/Internal 7 in early 2014. That being said, this is what I think that went on:

As VGC reported a couple of weeks ago, the Horizon Zero Dawn sequel currently in the works at Guerrilla Games started up as a PS4 game until the development shifted to Sony's next generation console. This probably happened in either the latter half of 2017 or the first half of 2018, as Sony stopped to announce AAA PS4 titles around that time. With Ghost of Tsushima, announced in fall 2017, being planned for spring 2020, one could imagine that initially both RaySpace and the HZD sequel were planned to be late 2020 releases. But as production on Horizon Zero Dawn 2 shifted to PS5, I think its likely that Japan Studio's project went through a similar thing - as that has also been the case with other PS4 titles in production according to ZhugeEX.

And that finally brings us to the present, 2020. I think you all are aware of the rumors of a Silent Hill soft-reboot in development at Japan Studio by Keiichiro Toyama (creator of Silent Hill and director of the Siren and Gravity Rush series). One of the main sources behind the Silent Hill rumor is the ResetEra user KatharsisT, whose information on the matter has been verified by the forum's mod team. Well, turns out that she recently said that, just like the Silent Hill game, there's another secret project in the works at Japan Studio that's going to be revealed soon, probably at the PS5 event.

Considering that we are going to see Horizon Zero Dawn 2 at the event, I think the second game that Japan Studio is going to debut at the show, all things considered, has to be Tsusomu Kouno's project - RaySpace.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russisch speculatie/lek
The design of the real console is different from all the options that were previously published on the network under the guise of insiders.

The console stands out with one very unusual detail about which no one has yet talked about, but the insider decided not to disclose it to us either . Reason: there is a possibility that this detail can be used to track where the "drain" came from.

Sony has not yet revealed all the secrets of the console. She should announce another important system feature. Some of the information about this chip has already flickered in the Western press, but no one paid attention to it.

The console is not like the design plan for the X the Series the Xbox . This is not a smart speaker style device. The PlayStation 5 looks like a classic set-top box - it's a flat square symmetrical box with rounded edges .

But the console is very thick. It is almost twice as thick as the PlayStation 4 Pro .

https://gamemag.ru/news/147024/playstation-5-leak-inside
Edit: was al gepost hier dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:52
@Verwijderd was al eerder gepost.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dubbel zo dik als de Ps4 pro kan ik slecht geloven. Voor goeie koeling vind ik het prima maar dat zou betekenen dat hij bijna het formaat van mijn receiver wordt, dat is wel wat extreem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Donstil schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:59:
Dubbel zo dik als de Ps4 pro kan ik slecht geloven. Voor goeie koeling vind ik het prima maar dat zou betekenen dat hij bijna het formaat van mijn receiver wordt, dat is wel wat extreem.
Liever iets groter én goede koeling (en volgens Cerny krijgen wij die nu), dan bezuinigen en de componenten in een te kleine kast stoppen met alle mogelijke gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
2x zo groot als de PS4 Pro zou ik vreemd vinden. Waarom voor en een grotere behuizing gaan en een variabele frequentie voor de CPU/GPU.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:40

justifire

Shut up and squat !!

Caayn schreef op zondag 31 mei 2020 @ 23:16:
2x zo groot als de PS4 Pro zou ik vreemd vinden. Waarom voor en een grotere behuizing gaan en een variabele frequentie voor de CPU/GPU.
Om ruimte te bieden voor stillere ventilatie ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Ik weet niet of onderstaande al voorbij is gekomen, maar hoe lezen jullie dit?
Het lijkt wel alsof ze eigenlijk zeggen 'de PS5 gaat duurder worden dan dat iedereen denkt'

https://www.psx-sense.nl/...n-de-console-reflecteren/

Wil niet weer dezelfde prijsdiscussie starten van 499 vs 549 vs etc, maar deze uitspraak is toch wel opmerkelijk. Wat jullie? Zouden ze een 549/599 echt aandurven? :o

[ Voor 4% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 01-06-2020 11:32 ]

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@I ColoSsuZz I Ik reken zelfs boven 600 op het begin,ze gaan de kant op net als met ps3. Voordeeltje voor ms mocht de one x series €100 goedkoper zijn.

Als ze maar niet bezuinigen op onderdelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Amaze86 op 01-06-2020 11:37 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
I ColoSsuZz I schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:31:
Het lijkt wel alsof ze eigenlijk zeggen 'de PS5 gaat duurder worden dan dat iedereen denkt'

Wil niet weer dezelfde prijsdiscussie starten van 499 vs 549 vs etc, maar deze uitspraak is toch wel opmerkelijk. Wat jullie? Zouden ze een 549/599 echt aandurven? :o
Het grappige is dat ze eerst geroepen hebben dat ze op de kosten willen letten en hem niet te duur willen maken.

Nog even geduld hebben en we weten het. Zelf reken ik op €599, dan kan het alleen maar meevallen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Ben het wel eens met @Amaze86, zolang ze maar niet bezuiningen. Maar een prijs van 600+ is toch wel aan de stevige kant voor het gros van de mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:38:
[...]

Het grappige is dat ze eerst geroepen hebben dat ze op de kosten willen letten en hem niet te duur willen maken.
Dat kan natuurlijk, maar dan misschien ook ten opzichte van hun eigen waardebepaling..

'Ondanks dat het duur is, krijg je wel waar voor je geld'

Nouja we zullen zien.. en het is ook heel relatief natuurlijk, 'wat je het waard vindt'.. De een vindt een Bugatti Veyron het geld waard, de ander vindt het slechts een opgevoerde Audi.. :X

Het kan ook zijn dat het duur wordt bevonden ten opzichte van de PS4..

Ik denk echter niet dat we donderdag al iets over een rpijs te weten gaan komen, maar je weet t niet he.

[ Voor 13% gewijzigd door poor Leno op 01-06-2020 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ja € 499,- gaat goedkoop zijn en van € 599,- zou ik niet van opkijken. Sony kan zich ook sneller een hogere prijs veroorloven dan MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
poor Leno schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:43:
[...]
De een vindt een Bugatti Veyron het geld waard, de ander vindt het slechts een opgevoerde Audi.. :X
Zouden er echt mensen zijn die een veyron het geld waard vinden? Of kopen alle eigenaren het enkel als statussymbool ookal had het 2x zo duur gekost :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
I ColoSsuZz I schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:44:
[...]

Zouden er echt mensen zijn die een veyron het geld waard vinden? Of kopen alle eigenaren het enkel als statussymbool ookal had het 2x zo duur gekost :+
ja dat bedoel ik dus :)

Het is maar net welke waarde je aan iets geeft. Zelfde met de belachelijke huizenmarkt vandaag de dag..

ps: duur gekost? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Jeff Grubb zou er niet van opkijken als het event wordt uitgesteld vanwege de perikelen in de VS, maar als ik onderstaande tweet zie, dan lijkt me dat sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hopelijk hoef ik niet uit te leggen wie dit is. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:47:
Hopelijk hoef ik niet uit te leggen wie dit is. :p
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Amaze86 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:37:

Als ze maar niet bezuinigen op onderdelen.
Natuurlijk wordt dit wel gedaan.
Anders zou een console makkelijk € 10.000,- kosten :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Toch verwacht ik dat de prijs 499 euro gaat zijn. Dan is hij toch een stukje duurder dan dat de PS4 bij launch was. En ik ben bang dat als die 599 euro gaat kosten ze dezelfde fout maken als ten tijde van de PS3. Dan zal Microsoft er sowieso een stuk onder gaan zitten en dan gaat ze dat op zeker klanten kosten.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
De PS5 heeft op alle gebieden high-end hardware aan boord i.t.t. de PS4 destijds in 2013, dus ik verwacht geen prijs onder de €500. Ik denk 549 of 599. Als er ook een 1.6TB versie komt voor 699 koop ik die, prijs maakt mij niet zoveel uit. Ik heb wel wat geld over voor in ieder geval de 1st en 2nd party games. Ik zit de afgelopen weken ook te kijken naar die TLOU2 limited edition PS4pro, maar ja over 5 maanden is de PS5 er al. Ik ga voor de PS5 op release heb ik besloten, omdat ik dan direct ook GoT en TLOU2 in PS5 mode kan draaien. UC4, GoW en DS wil ik ook nog zien in enhanced mode. Tussen de launch games zal ook vast wel nog iets interessants tussen zitten. En dan heb je nog de crossgen games die heel erg tegen de limieten van de huidige gen aanloopt, zoals Cyberpunk, Destiny 2 fall expansion, AC Valhalla, etc.

De PS4 was destijds goedkoper dan de concurrent omdat de concurrende console duurder was om te maken (vanwege esram..) en er een prijsopdrijvende accessoire meegeleverd werd. Niet omdat Sony zo graag €100 goedkoper wilde zijn. BoM van de nieuwe consoles zal heel erg dicht bij elkaar liggen, de ene een grotere apu en de andere duurdere storage. Sony gaat de console niet subsidiëren lijkt het, ze stralen vertrouwen uit in hun waarde propositie (games, diversiteit in aanbod, services).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Euhhh, nog niet helemaal wakker blijkbaar 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Tjah Sony heeft zelf al aangegeven minder PS5's te produceren omdat ze verwachten er minder te verkopen door de hogere prijs. Dan hebben we het lijkt mij niet over een console van 449, zelfs met 499, - verwacht ik niet dat dit veel invloed heeft op de verkopen... Dus dan toch 599?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:18:
Tjah Sony heeft zelf al aangegeven minder PS5's te produceren omdat ze verwachten er minder te verkopen door de hogere prijs. Dan hebben we het lijkt mij niet over een console van 449, zelfs met 499, - verwacht ik niet dat dit veel invloed heeft op de verkopen... Dus dan toch 599?
Zou mij niks verbazen met zoveel custom hardware.

Is alsnog een prima prijs wat mij betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:26
Tjah Sony heeft zelf al aangegeven minder PS5's te produceren omdat ze verwachten er minder te verkopen door de hogere prijs.
Volgens mij klopt dat toch niet helemaal. Ze gaan er minder produceren omdat ze waarschijnlijk niet de capaciteit hebben om er meer te maken. Vooral de SSD en RAM zullen waarschijnlijk een probleem vormen.
Die eerste PS5's gaan binnen no time uitverkocht zijn, al kost het 600 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Trishul schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:58:
De PS5 heeft op alle gebieden high-end hardware aan boord i.t.t. de PS4 destijds in 2013, dus ik verwacht geen prijs onder de €500. Ik denk 549 of 599. Als er ook een 1.6TB versie komt voor 699 koop ik die, prijs maakt mij niet zoveel uit. Ik heb wel wat geld over voor in ieder geval de 1st en 2nd party games. Ik zit de afgelopen weken ook te kijken naar die TLOU2 limited edition PS4pro, maar ja over 5 maanden is de PS5 er al. Ik ga voor de PS5 op release heb ik besloten, omdat ik dan direct ook GoT en TLOU2 in PS5 mode kan draaien. UC4, GoW en DS wil ik ook nog zien in enhanced mode. Tussen de launch games zal ook vast wel nog iets interessants tussen zitten. En dan heb je nog de crossgen games die heel erg tegen de limieten van de huidige gen aanloopt, zoals Cyberpunk, Destiny 2 fall expansion, AC Valhalla, etc.

De PS4 was destijds goedkoper dan de concurrent omdat de concurrende console duurder was om te maken (vanwege esram..) en er een prijsopdrijvende accessoire meegeleverd werd. Niet omdat Sony zo graag €100 goedkoper wilde zijn. BoM van de nieuwe consoles zal heel erg dicht bij elkaar liggen, de ene een grotere apu en de andere duurdere storage. Sony gaat de console niet subsidiëren lijkt het, ze stralen vertrouwen uit in hun waarde propositie (games, diversiteit in aanbod, services).
De BoM is €450, en bij de PS4 release heeft Sony optimaal geprofiteerd van de manier waarop Microsoft de Xbox One in de markt zette.

En daardoor onder de prijs doken met €399.

Nu hebben ze de markt die ze al hadden nog groter kunnen maken, en kunnen ze "cashen", door een hogere prijs te vragen. Marketing 101, klassiek voorbeeld.

Is vaak niet erg, want het merk is groot, dus de meeste gaan de PS5 toch kopen.

Nu zou Microsoft hetzelfde "trucje" uit kunnen gaan halen, en onder de prijs van Sony duiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Het is niet dat de xsx een goedkope console gaat worden met die specs, de kostprijs van de hardware zal wel dicht bij elkaar liggen.

Als ze op elkaar gaan wachten met het bekend maken vd prijs kan het nog lang duren maar het is wel duidelijk dat Sony de markt aan het masseren is om ze op de hoge prijs voor te bereiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
Chaoss schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:45:
Als ze op elkaar gaan wachten met het bekend maken vd prijs kan het nog lang duren maar het is wel duidelijk dat Sony de markt aan het masseren is om ze op de hoge prijs voor te bereiden.
Maar is dat daadwerkelijk zo? Het gros van de mensen is totaal niet op de hoogte van de ins and outs van de hardware, heeft geen flauw idee welke mogelijkheden het biedt en ziet straks wellicht een prijskaartje van 599 euro en denkt dan "wow, dat is goed aan de prijs". Als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk - en dan lees ik hier vrijwel alles mee - dan heb ik al bij het grootste gedeelte van de termen die voorbij komen geen idee wat het betekent en wat voor gevolgen het kan hebben voor games. En dan durf ik nog best te stellen dat ik iemand ben die zich bovengemiddeld bezig houdt met games vergeleken met de meeste consumenten/gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:33
.

Dat is wel zeker na de uitspraak van laatst. Ik denk dat ik met 599 of meer lang geleden wel in de juiste richting zat.
Maar je krijgt er heel wat voor

@dvd-linden dit is natuurlijk de manier om het te doen. Langs alle ramen roepen dat dit niet de goedkoopste console gaat zijn lijkt me niet handig. Dat kan beter langzaam doordruppelen imo

[ Voor 17% gewijzigd door Mutatie op 01-06-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:31
Devs moeten wel goed beoordelen hoe ze de Tempest engine gaan gebruiken, anders kan het ten koste gaan van de gfx. Het kan wel eens 20
GB/s van de bandbreedte consumeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrOHcaK1oXYu6MCMNqn-Yjp3uok=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Pp386ynVluLkHyqcTck6tVQq.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mutatie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:12:
[...]

Maar je krijgt er heel wat voor
Ja vinden ze/zeggen ze.. dat moet nog blijken. Dan mag PSplus enzo wel gratis er bij zitten en dat soort dingen zoals echt gouden randjes.. and it better come with a free [censored] .... :X
Tjah Sony heeft zelf al aangegeven minder PS5's te produceren omdat ze verwachten er minder te verkopen door de hogere prijs.
Wut waar, dat heb ik niet meegkregen :?
drakiesoft schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:16:
[...]

Devs moeten wel goed beoordelen hoe ze de Tempest engine gaan gebruiken, anders kan het ten koste gaan van de gfx. Het kan wel eens 20

[Afbeelding]
Geen zorgen en paniek hoor :(:)

Daarvoor hebben ze dus die extra GPU cu speciaal voor omgebouwd.

Pfoe wat een opluchting! Vind je ook niet? :)

[ Voor 33% gewijzigd door poor Leno op 01-06-2020 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Mutatie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:12:
[...]
@dvd-linden dit is natuurlijk de manier om het te doen. Langs alle ramen roepen dat dit niet de goedkoopste console gaat zijn lijkt me niet handig. Dat kan beter langzaam doordruppelen imo
Dat is mijn punt: ik denk dat de gemiddelde consument/gamer daar weinig tot niks van meekrijgt. Dus ik vraag me af of die daadwerkelijk gemasseerd wordt of dat het bij die mensen doordruppelt. En die zien straks op internet of in de winkel dan alleen maar een keiharde 599 euro in zwarte letters staan. Dan koop je waarschijnlijk een Series X voor minder geld en een Switch voor bijna de helft van de prijs. En dan denk ik toch echt dat Sony dat gaat voelen, als ze die prijs gaan hanteren.

Ik denk ook niet dat Sony als een Apple is in deze markt. Daarvoor is het differentiatievoordeel t.o.v. Microsoft te klein in mijn ogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mutatie
dvd-linden schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Dat is mijn punt: ik denk dat de gemiddelde consument/gamer daar weinig tot niks van meekrijgt. Dus ik vraag me af of die daadwerkelijk gemasseerd wordt of dat het bij die mensen doordruppelt. En die zien straks op internet of in de winkel dan alleen maar een keiharde 599 euro in zwarte letters staan. Dan koop je waarschijnlijk een Series X voor minder geld en een Switch voor bijna de helft van de prijs. En dan denk ik toch echt dat Sony dat gaat voelen, als ze die prijs gaan hanteren.

Ik denk ook niet dat Sony als een Apple is in deze markt. Daarvoor is het differentiatievoordeel t.o.v. Microsoft te klein in mijn ogen.
Ik denk ook zeker niet dat Sony een soort overpriced Apple is met bijbehorend "imago" maar deze hardware gaat mooi zijn itt tot de PS4 en niet goedkoop. Prijs bepalen is altijd een moeilijk iets en teveel verlies gaan ze denk ik niet nemen.

Toch blijft het een beetje apart dan een telefoon van 800oid elke 2 jaar vervangen wel normaal is maar een console van 5 600 te gek is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
Mutatie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:32:
[...]

Ik denk ook zeker niet dat Sony een soort overpriced Apple is met bijbehorend "imago" maar deze hardware gaat mooi zijn itt tot de PS4 en niet goedkoop. Prijs bepalen is altijd een moeilijk iets en teveel verlies gaan ze denk ik niet nemen.

Toch blijft het een beetje apart dan een telefoon van 800oid elke 2 jaar vervangen wel normaal is maar een console van 5 600 te gek is
Nee, maar ik bedoelde meer dat Apple trots is op hun hardware, de waarde ervan weten (voor consumenten) en de prijs daar ook naar hanteren. In principe zou ik zeggen dat Sony in dit geval hetzelfde zou kunnen doen, maar dat ik dan toch denk dat ze dan van een koude kermis thuis gaan komen (terecht of onterecht, dat laat ik in het midden).

Ze zetten waarschijnlijk een heel mooi stukje hardware neer en hebben een hoop te bieden, maar toch verwacht ik dat de prijsstelling heel belangrijk gaat worden voor succes aan het begin.

Overigens ben ik het met je tweede zin volledig eens hoor. Consoles zijn in verhouding tot andere hardware tamelijk goedkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Alles meegenomen incl. inflatie zou ik €600,- geen gekke prijs vinden.
poor Leno schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:18:
[...]

Geen zorgen en paniek hoor :(:)

Daarvoor hebben ze dus die extra GPU cu speciaal voor omgebouwd.

Pfoe wat een opluchting! Vind je ook niet? :)
Je reageert enorm denigrerend met iets wat nog eens incorrect is ook. Ik snap dat je de poster niet leuk vind maar dit is niet echt de manier. Wat hij zegt klopt ook gewoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 01-06-2020 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Het is niet dat de xsx een goedkope console gaat worden met die specs, de kostprijs van de hardware zal wel dicht bij elkaar liggen.
Dat niet, maar ik verwacht dat MS dieper zakken heeft dan Sony en daarmee wellicht meer geneigd is om (grotere) verliezen te pakken op de hardware. Als zij een dermate groot verlies willen accepteren door 100 eu onder Sony te gaan zal dat voor veel mensen aantrekkelijk worden.

De vraag is hoeveel verlies beide willen/durven te pakken, zal beide wel tussen de 499 en 599 zitten waarschijnlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 01-06-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:43:
[...]
Je reageer enorm denigrerend met iets wat nog eens incorrect is ook. Ik snap dat je de poster niet leuk vind maar dit is niet echt de manier. Wat hij zegt klopt ook gewoon.
Je hebt dat niet meegkregen dat dat juist wel is wat ze hebben gedaan?

Of dan mag je toch uitleggen waarom wel/niet dan.

[ Voor 5% gewijzigd door poor Leno op 01-06-2020 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 15:48
I ColoSsuZz I schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:31:

Ik proef - vanwege het feit dat het aankondigen van de prijzen van beide consoles zo lang op zich laten wachten - dat er misschien ook een psychologisch spelletje gespeeld wordt. Kan het niet zo zijn dat ze met deze aankondigingen ook een beetje Microsoft proberen te lokken om ook hoog in te zetten met de prijs en vervolgens alsnog eronder te kunnen duiken.

Misschien toch uit angst dat de Xbox door lager in te zetten hun verkopen kunnen boosten t.o.v. de Playstation?

Het zou mij niks verbazen als dit gewoon een pers-oorlog is om beide prijzen op te drijven, omdat Sony wellicht geen idee hebben van hoe diep Microsoft durft te gaan met de prijs.

Het is maar een hersenspinsel...

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Kartale schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:49:
[...]

Ik proef - vanwege het feit dat het aankondigen van de prijzen van beide consoles zo lang op zich laten wachten - dat er misschien ook een psychologisch spelletje gespeeld wordt. Kan het niet zo zijn dat ze met deze aankondigingen ook een beetje Microsoft proberen te lokken om ook hoog in te zetten met de prijs en vervolgens alsnog eronder te kunnen duiken.

Misschien toch uit angst dat de Xbox door lager in te zetten hun verkopen kunnen boosten t.o.v. de Playstation?

Het zou mij niks verbazen als dit gewoon een pers-oorlog is om beide prijzen op te drijven, omdat Sony wellicht geen idee hebben van hoe diep Microsoft durft te gaan met de prijs.

Het is maar een hersenspinsel...
Prijs zal waarschijnlijk wel het laatste zijn wat beide partijen bekend gaat maken. Sterker nog, ik zie het nog wel gebeuren dat MS zijn/haar prijs aanpast als bekend wordt dat Sony toch goedkoper gaat zijn. Zo'n flater als met de Xbox One zal zowel Microsoft als Sony niet zien zitten. Je begint gelijk, net als MS destijds, met 1-0 achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Je hebt dat niet meegkregen dat dat juist wel is wat ze hebben gedaan?

Of dan mag je toch uitleggen waarom wel/niet dan.
De tempest engine is een omgebouwde CU, het is niet iets wat het systeem extra bandbreedte geeft maar juist verbruikt. Het feit dat het een CU is veranderd dat niet. Je haalt dingen door elkaar.

Dat het bandbreedte afsnoept is niet vreemd of direct iets negatiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:54:
[...]
De tempest engine is een omgebouwde CU, het is niet iets wat het systeem extra bandbreedte geeft maar juist verbruikt. Het feit dat het een CU is veranderd dat niet. Je haalt dingen door elkaar.

Dat het bandbreedte afsnoept is niet vreemd of direct iets negatiefs.
Ja en dat zou opgaan als niet de audio dezelfde lanes als de GPU zou gaan gebruiken, maar dat zal dat nu grotendeels wel doen.
Daar is het voor gemaakt om dat allemaal te samen door te kunnen voeren. Het zal niet echt in de weg komen te staan, zoals een conventionele audio proc dat zou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Het wordt hoogste tijd dat DF eens even goed mag snuffelen aan de PS5 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
599 zou ik nog steeds een prima prijs vinden, goedkoop zelfs inderdaad ten opzichte van andere apparaten. En de hardware rechtvaardigt een dergelijke prijs echt wel. Ik zou de PS5 sowieso trouwens blind pre orderen zonder de prijs te weten. Maar ik denk dat de afzetmarkt wel wat kleiner wordt. Het is misschien duur speelgoed voor je kinderen als je zelf geen gamer bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:57:
[...]

Ja en dat zou opgaan als niet de audio dezelfde lanes als de GPU zou gaan gebruiken, maar dat zal dat nu grotendeels wel doen.
Daar is het voor gemaakt om dat allemaal te samen door te kunnen voeren. Het zal niet echt in de weg komen te staan, zoals een conventionele audio proc dat zou doen.
Nee. Wat je nu zegt is alsof je zegt dat een GPU en CPU niet in elkaars weg zouden zitten qua geheugen bandbreedte op een APU omdat ze een socket en lanes delen.

Er is een beperkte hoeveelheid bandbreedte beschikbaar, of je die volledig aan de GPU toekent of deelt met de CPU/GPU/Audio maakt niet uit, de hoeveelheid veranderd niet. De tempest engine kan blijkbaar 20GB\s van de totale 448GB\s verbruiken volgens Cerny.

Dat het een omgebouwde CU is veranderd daar niks aan qua geheugen bandbreedte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
I ColoSsuZz I schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:44:
[...]

Dat niet, maar ik verwacht dat MS dieper zakken heeft dan Sony en daarmee wellicht meer geneigd is om (grotere) verliezen te pakken op de hardware. Als zij een dermate groot verlies willen accepteren door 100 eu onder Sony te gaan zal dat voor veel mensen aantrekkelijk worden.

De vraag is hoeveel verlies beide willen/durven te pakken, zal beide wel tussen de 499 en 599 zitten waarschijnlijk.
Dat van die diepere zakken is een beetje wishfull thinking. Ja, MSFT heeft meer cash beschikbaar, maar dat komt uit de Azure en office divisies. Stakeholders en directie accepteren niet zomaar dat je cash gebruikt voor een andere divisie, waarbij men intern weet hoeveel winst deze daadwerkelijk oplevert (voor het publiek wat vager, want de cijfers worden samengevoegd met de surface en andere electronica divisies) en al helemaal niet in zulke enorm grote corporaties.

Als dat namelijk zo was, dan had de X1 in 2013 ook €399 kunnen kosten. De PS4 heeft de generatie gewonnen door een veel betere waarde propositie. De PS3 werd al dominanter vanaf pakweg 2009 en heeft de weg vrijgemaakt voor het succes van de PS4. In plaats van dat Sony nu met de PS5 om de hoek zou rusten, doen ze het weer door in 2020 met 2 grote exclusives nog eens de positie te verstevigen. Ik geloof steeds meer in €599, maar goed, verassingen kunnen altijd nog komen. Een XSX voor €499 is ook prima, als ze all-in willen gaan. De waarde propositie die de markt de consoles toekent zal het succes bepalen.
Maar onderschat niet de kracht van het PlayStation merk. Zelfs de PS3 met de grootste blunders ooit voor een console launch, is teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Trishul schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:22:
[...]

Dat van die diepere zakken is een beetje wishfull thinking. Ja, MSFT heeft meer cash beschikbaar, maar dat komt uit de Azure en office divisies. Stakeholders en directie accepteren niet zomaar dat je cash gebruikt voor een andere divisie, waarbij men intern weet hoeveel winst deze daadwerkelijk oplevert (voor het publiek wat vager, want de cijfers worden samengevoegd met de surface en andere electronica divisies) en al helemaal niet in zulke enorm grote corporaties.

Als dat namelijk zo was, dan had de X1 in 2013 ook €399 kunnen kosten. De PS4 heeft de generatie gewonnen door een veel betere waarde propositie. De PS3 werd al dominanter vanaf pakweg 2009 en heeft de weg vrijgemaakt voor het succes van de PS4. In plaats van dat Sony nu met de PS5 om de hoek zou rusten, doen ze het weer door in 2020 met 2 grote exclusives nog eens de positie te verstevigen. Ik geloof steeds meer in €599, maar goed, verassingen kunnen altijd nog komen. Een XSX voor €499 is ook prima, als ze all-in willen gaan. De waarde propositie die de markt de consoles toekent zal het succes bepalen.
Maar onderschat niet de kracht van het PlayStation merk. Zelfs de PS3 met de grootste blunders ooit voor een console launch, is teruggekomen.
Whisfull thinking wellicht, maar ik meen ergens te hebben gelezen/gehoord in podcast dat MS als bedrijf 'akkoord' gegeven zou hebben voor grotere verliezen om te voorkomen dat 't zelfde gebeurd als destijds met de xbox one..

Ik kan alleen zo snel ff niet vinden waar ik dat vandaan heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
I ColoSsuZz I schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:28:
[...]

Whisfull thinking wellicht, maar ik meen ergens te hebben gelezen/gehoord in podcast dat MS als bedrijf 'akkoord' gegeven zou hebben voor grotere verliezen om te voorkomen dat 't zelfde gebeurd als destijds met de xbox one..

Ik kan alleen zo snel ff niet vinden waar ik dat vandaan heb..
Is toch ook waardeloos..eerste xbox miljarden verlies, 2e een slechte bouwkwaliteit en in die levensduur niet terug verdiend, de one een flater. Alsof je in een race de eerste positie niet kan winnen dus maar koopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drakiesoft schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:16:
[...]

[Afbeelding]
Dat is met veel dingen zo. Idem voor raytracing bijvoorbeeld dat snoept ook heel veel van je bandwith op.

Cerny sprak ook al over hybride oplossing waar sommige audio delen wel met Tempest 3d werden gedaan en andere weer niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2020 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:51
Mutatie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:32:
[...]
Die telefoon vervult wel de taken van een boel devices.

- Telefoon (bellen, SMS, tekstberichten)
- Email
- GPS (navigatie in auto, op de fiets, tijdens 't hiken, ...)
- Fotocamera
- Filmcamera
- Scanner
- Printer (digitale bon, voucher etc)
- Alarmklok
- Zaklamp
- MP3 speler
- Rekenmachine
- Kalender / notieboek
- Kranten en/of magazines
- Radio
- Pasjes inclusief betalen
- Live inzichten in veel gegevens ipv via de post, telefoon of teletekst (bank, school, weer, postnl, ...)
- Health/fitness tracker
- Afstandsbedieningen en smart home control
- Gaming

En zo kun je er nog genoeg bedenken, terwijl het gebruik van de console toch wel beperkt is tot gaming, Blu-ray speler voor zij die fysieke discs hebben en eventueel als mediaspeler voor zij die geen smart tv hebben (leuke combinatie met een PS5 overigens, gezien je dan tegenwoordig maximaal een HD ready tv zult hebben of deze op een monitor hebt aangesloten).

Maar ja, een kind een iPhone 11 Pro geven is heel normaal. Een console is wel te duur. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 01-06-2020 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:55:
[...]

Die telefoon vervult wel de taken van een boel devices.

- Telefoon (bellen, SMS, tekstberichten)
- Email
- GPS (navigatie in auto, op de fiets, tijdens 't hiken, ...)
- Fotocamera
- Filmcamera
- Scanner
- Printer (digitale bon, voucher etc)
- Alarmklok
- Zaklamp
- MP3 speler
- Rekenmachine
- Kalender / notieboek
- Kranten en/of magazines
- Radio
- Pasjes inclusief betalen
- Live inzichten in veel gegevens ipv via de post, telefoon of teletekst (bank, school, weer, postnl, ...)
- Health/fitness tracker
- Afstandsbedieningen en smart home control
- Gaming

En zo kun je er nog genoeg bedenken, terwijl het gebruik van de console toch wel beperkt is tot gaming, Blu-ray speler voor zij die fysieke discs hebben en eventueel als mediaspeler voor zij die geen smart tv hebben (leuke combinatie met een PS5 overigens, gezien je dan tegenwoordig maximaal een HD ready tv zult hebben of deze op een monitor hebt aangesloten).

Maar ja, een kind een iPhone 11 Pro geven is heel normaal. Een console is wel te duur. :+
Vergelijk het met een nieuwe videokaart dan is 600 nog een koopje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ze adverteren nu op ESPN met het event. Ze nemen het serieus geloof ik.

[Twitter: https://twitter.com/jaybari_/status/1267470450675847168?s=21]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
bram1984 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 17:54:
Ze adverteren nu op ESPN met het event. Ze nemen het serieus geloof ik.
[Embed]
Tja ze moeten toch een manier vinden om die FIFA casuals aan te spreken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik word altijd een beetje misselijk van het argument “Maar bedrijf X heeft een grotere warchest, dus ze zijn tot meer in staat”.

Yeah right, kijk naar Google met Stadia, kijk naar Xbox sinds hun bestaan. Waarom zou dat opeens veranderen? Hoe vertaal je dat naar kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Recon24 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:15:
Ik word altijd een beetje misselijk van het argument “Maar bedrijf X heeft een grotere warchest, dus ze zijn tot meer in staat”.

Yeah right, kijk naar Google met Stadia, kijk naar Xbox sinds hun bestaan. Waarom zou dat opeens veranderen? Hoe vertaal je dat naar kwaliteit?
Gelukkig is dat ook niet gezegd ;)
En Google stadia is ook niet echt goed vergelijkingsmateriaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Recon24 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:15:

Nou ja het argument is vooral dat ze meer geld toe kunnen leggen. Maar dat houdt natuurlijk ook een keer op. Sony heeft ook gewoon een steady inkomstenstroom met PS Plus. Het is niet zo dat zij onmogelijk hetzelfde kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caayn schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:07:
[...]
Nee. Wat je nu zegt is alsof je zegt dat een GPU en CPU niet in elkaars weg zouden zitten qua geheugen bandbreedte op een APU omdat ze een socket en lanes delen.

Er is een beperkte hoeveelheid bandbreedte beschikbaar, of je die volledig aan de GPU toekent of deelt met de CPU/GPU/Audio maakt niet uit, de hoeveelheid veranderd niet. De tempest engine kan blijkbaar 20GB\s van de totale 448GB\s verbruiken volgens Cerny.

Dat het een omgebouwde CU is veranderd daar niks aan qua geheugen bandbreedte.
Kijk, zelfs met de Audio 'GPU' erbij is het systeem berekend om de maximale doorvoer te hebben, zoals dat elke (niet geknepen) videokaart de maximale doorvoer kan doen, wat het systeem verlangt.

Het stukje wat gepost werd ging niet over de CPU worsteling, maar over de rest van de GPU bandbreedte, dat die in gevaar kwam.

Alles gaat met elkaar in de clinch moeten of wie hoeveel etc. Maar omdat de audio vandzelfde kant af komt als de GPU, zal dat minimaal een worsteling minder moeten zijn (in theorie), dus dat zal veel minder een issue worden dan een gewone dedicated losse audio proc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 13:18
bram1984 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:19:
[...]

Nou ja het argument is vooral dat ze meer geld toe kunnen leggen. Maar dat houdt natuurlijk ook een keer op. Sony heeft ook gewoon een steady inkomstenstroom met PS Plus. Het is niet zo dat zij onmogelijk hetzelfde kunnen doen.
Mja ik denk uiteindelijk dat Sony (met recht) kan voortborduren op meer waarde (exclusives, hardware, etc) en dus wel iets meer kan/mag/gaat vragen dan Xbox. Zou me ook niet verbazen als uiteindelijk sony als eerst gaat aankonigen waarvoor ze de ps5 willen verkopen. Miss juist psplus kaartje erbij ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
Er zijn 2 Guerilla devs en eentje van Square Enix die het event hebben geretweet en de tweet inmiddels weer hebben gewist. Iets zegt me dat we HZD2 gaan zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
bram1984 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:43:
Er zijn 2 Guerilla devs en eentje van Square Enix die het event hebben geretweet en de tweet inmiddels weer hebben gewist. Iets zegt me dat we HZD2 gaan zien. :)
Ik denk dat we die wel vrij zeker kunnen noteren toch. Is het alleen nog de vraag of die titel meteen bij launch beschikbaar zal zijn of ergens in 2021 (wellicht begin) uit gaat komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
koentje3 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:30:
[...]

Mja ik denk uiteindelijk dat Sony (met recht) kan voortborduren op meer waarde (exclusives, hardware, etc) en dus wel iets meer kan/mag/gaat vragen dan Xbox. Zou me ook niet verbazen als uiteindelijk sony als eerst gaat aankonigen waarvoor ze de ps5 willen verkopen. Miss juist psplus kaartje erbij ;)
Sony heeft een goed track record maar dat is ook niet oneindig natuurlijk.

Als er straks twee consoles in de winkel liggen waarvan een van de twee voor een lagere prijs dan kan het gewoon weer spannend worden, mede door de enorme hoeveelheid multiplatform spelers.

De positie van de duurdere launch console is er eentje waar je niet in wil zitten. Dat hebben we de laatste twee generaties wel gezien.

Ik verwacht daarom dat het ook deze release weer knokken gaat worden op dat vlak. Wie kan, durft of wil er het meeste op toeleggen etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 01-06-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Ookal is de Xbox 100 euro goedkoper. Mensen in NL gaan meestal voor een PS omdat ze al een hadden. Of meegaan met de mainstream. Tenminste zo denk ik.

Misschien dat ze in andere landen anders presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
ThaddeusX schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:21:
Ookal is de Xbox 100 euro goedkoper. Mensen in NL gaan meestal voor een PS omdat ze al een hadden. Of meegaan met de mainstream. Tenminste zo denk ik.

Misschien dat ze in andere landen anders presteren.
Meeste blijven inderdaad bij hun vorige keuze, zie je bij smartphones etc ook, dat is ook een totaal valid point want ik doe het meestal ook.
Maar meestal wijkt de discussie helaas eerder af naar '' Xbox mag nog 100 euro goedkoper zijn, ze hebben geen games!!!!!'' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Katmi schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:24:
[...]

Meeste blijven inderdaad bij hun vorige keuze, zie je bij smartphones etc ook, dat is ook een totaal valid point want ik doe het meestal ook.
Maar meestal wijkt de discussie helaas eerder af naar '' Xbox mag nog 100 euro goedkoper zijn, ze hebben geen games!!!!!'' :+
En dat het tegenwoordig “stoerder” is om de dure speelgoed thuis te hebben.

Want dan kan je zeggen “ik heb net een ps5 gehaald, koste me maar 599” :)

Misschien moet Sony het juist duurder maken haha

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tsja ik ga voor een PS omdat mijn hele contactenkring zich daar bevindt, al jaren..

Dus niet eens voor de exclusives (want ik speel vooral 3rd party)

En natuurlijk zou dat niet uit moeten maken, maar ik vind t wel best zo.. en anders moet ik met @MRE-Inc @Reefun en @Martinspire Battlefielden en zitten ze de hele tijd in vliegtuigen :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ThaddeusX schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:21:
Ja dat denk jij maar zo werkt de markt niet.

Zeker niet omdat de “goedkope” en de “dure” dezelfde multiplatforms afdraaien en dat de games van de massa zijn en ik zou de kracht van die massa niet durven over/onderschatten.

Als er meerdere consoles in een klas, op een vereniging, in de vrienden groep, etc, verkocht zijn dan gaat de bal vanzelf rollen.

Ik verwacht persoonlijk niet dat het verschil €100,- gaat zijn overigens. Dat is al snel 20% en daarmee wel erg veel. Dat lijkt mij persoonlijk eerder €49,-

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 01-06-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Voordeel van sony is dat ze echte exclusieves hebben waar je het WOW effect krijgt elke next-gen generatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:31:
[...]

Ja dat denk jij maar zo werkt de markt niet.
Zeker niet omdat de “goedkope” en de “dure” dezelfde games spelen als het aankomt op de games die de massa spelen en ik zou de kracht van die massa niet durven onderschatten.

Als er meerdere consoles in een klas, op een vereniging, in de vrienden groep, etc, verkocht zijn dan gaat de bal vanzelf rollen.

Ik verwacht persoonlijk niet dat het verschil €100,- gaat zijn overigens. Dat is al snel 20% en daarmee wel erg veel. Dat lijkt mij persoonlijk eerder €49,-
Eens. Prijs is key voor de massa. Toch is PlayStation een gigantisch sterk merk en die aantrekkingskracht moet niet onderschat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amaze86 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:37:
Voordeel van sony is dat ze echte exclusieves hebben waar je het WOW effect krijgt elke next-gen generatie.
Zeker interessant voor een bepaalde (grote) doelgroep maar lange na niet voor iedereen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Zie het net ja, @Chaoss de timer kan weer in de kast :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hè balen maar ook goed nieuws want dan kan die irritante teller uit de topic warning :)
Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:38:
[...]

Eens. Prijs is key voor de massa. Toch is PlayStation een gigantisch sterk merk en die aantrekkingskracht moet niet onderschat worden.
Zeker weten. Zowel niet onderschat als overschat.

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 01-06-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
jammer ja,ah we wachten nog langer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
-O-

Even serieus.. 'More important voices'? Ik hoop toch echt niet dat ze t over dat rellende tuig in de US hebben, die onder naam van rascisme en die dode man, alles maar naar naar de klote helpen. Puur om te rellen, looten en fikkie stoken.

Dat heeft niets maar dan ook niets meer met het respect of je rechten of wat dan ook te maken ;(

Maar goed.

[ Voor 98% gewijzigd door poor Leno op 01-06-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Zeker interessant voor een bepaalde (grote) doelgroep maar lange na niet voor iedereen.
Het mooie van die exclusives is dat ze die mooi kunnen gebruiken om het merk te promoten. Natuurlijk spreekt het niet iedereen aan, maar het zou zomaar wat mensen over de streep kunnen trekken. Een maatje van me gaat dan ook van groen naar blauw komende generatie, juist door exclusives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Nog meer gevloek achter de schermen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Ze hadden alleen beter die nieuwe functie van Twitter kunnen gebruiken waarmee niemand kon reageren op de tweet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
Amaze86 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:37:
Dat is 100% een pure subjectieve mening, andere consoles hebben ook ''echte'' exclusives en welke je dan WOW OMGZOR laten gaan doen is puur persoonlijke smaak en mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:44:
[...]

Het mooie van die exclusives is dat ze die mooi kunnen gebruiken om het merk te promoten. Natuurlijk spreekt het niet iedereen aan, maar het zou zomaar wat mensen over de streep kunnen trekken. Een maatje van me gaat dan ook van groen naar blauw komende generatie, juist door exclusives.
Ja die voorbeelden zijn er altijd wel. Alle twee de kanten op.

Vraag mijn neefje waarom hij COD op de PlayStation 4 speelt en zijn antwoord is “ja daar zitten mijn vrienden ook”, nog nooit een exclusive aangeraakt die knul maar als een of twee van zijn vrienden daarom de Ps5 kopen dan gaat ook hij over.

Fijn voordeel maar dat werkt met de prijs ook net zo schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:47:
[...]

Ja die voorbeelden zijn er altijd wel. Alle twee de kanten op.

Vraag mijn neefje waarom hij COD op de PlayStation 4 speelt en zijn antwoord is “ja daar zitten mijn vrienden ook”, nog nooit een exclusive aangeraakt die knul maar als een of twee van zijn vrienden daarom de Ps5 kopen dan gaat ook hij over.

Fijn voordeel maar dat werkt met de prijs ook net zo schat ik zo in.
True. Zou wel eens wat cijfers daarover willen zien. Lijkt me wel interessant :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:49:
[...]

True. Zou wel eens wat cijfers daarover willen zien. Lijkt me wel interessant :Y
Ja zeker. Nu hebben we alleen de verkoop cijfers van exclusives om een oordeel mee te vormen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Katmi
poor Leno schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:43:
Even serieus.. 'More important voices'? Ik hoop toch echt niet dat ze t over dat rellende tuig in de US hebben,
Ik denk van wel, ik vind het eigenlijk totaal irrelevant om daarvoor een reveal van een gameconsole uit te stellen die wereldwijd ging worden uitgezonden via internet.

Sure het is erg wat er met die man is gebeurd etc maar in vergelijking met bv covid-19 heeft dit toch echt weinig weerslag buiten de US.
Waarvoor gaan we de volgende keer de stream uitstellen ? de knoflooksaus die op is in de kebabzaak ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dustkiller
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 22:00
Katmi schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:51:
[...]

Ik denk van wel, ik vind het eigenlijk totaal irrelevant om daarvoor een reveal van een gameconsole uit te stellen die wereldwijd ging worden uitgezonden via internet.

Sure het is erg wat er met die man is gebeurd etc maar in vergelijking met bv covid-19 heeft dit toch echt weinig weerslag buiten de US.
Waarvoor gaan we de volgende keer de stream uitstellen ? de knoflooksaus die op is in de kebabzaak ?
Een kebabzaak zonder knoflook is geen kebab zaak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:31
Stop de timer, boel is uitgesteld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVSoIjJKzwCZwVhzMvfpp17qgUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRe6rkJ9Fdh0GTKrnBkcPxd5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Kan je veel van vinden.. Ik begrijp het wel maar vind het maar moeilijk om te accepteren. Dit hangt gewoon volledig samen met al die rellen in de VS. Iedereen heeft het recht op demonstreren maar wat daar gebeurt gaat natuurlijk nergens over. Plus dan ook nog eens dit uitstellen omdat er belangrijke stemmen gehoord moeten worden.

Sigh

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Je loopt achter :+ is al gemeld haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Het gaat natuurlijk die om die ene dode maar om de hele situatie. Ik begin er al bang voor te worden toen ik sinds gister al die shit op Twitter voorbij zag komen.

Maar dit is wel enorm balen.
Donstil schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:41:
[...]

Hè balen maar ook goed nieuws want dan kan die irritante teller uit de topic warning :)
Keep the faith, die gaat er gewoon weer komen :P

[ Voor 43% gewijzigd door Chaoss op 01-06-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
2020 is echt een grap. :F

Wel zonde dat ze nu zo veel geld hebben gestoken in die tv-reclame 7(8)7
Nu moeten ze ook nog eens een nieuwe reclame invoeren om te laten weten dat het event toch niet doorgaat

Dit lijkt me trouwens een goed excuus om TLoU2 nog een keertje uit te stellen 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Anton.net op 01-06-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:56:
Het gaat natuurlijk die om die ene dode maar om de hele situatie. Ik begin er al bang voor te worden toen ik al die shit op Twitter voorbij zag komen.

Maar dit is wel enorm balen.
Dat niet alleen, als je ziet hoe het op Twitter en Facebook eraan toe gaat... Lijkt wel alsof ergens wat touwtjes geknapt zijn in sommige bovenkamers... :?

Pagina: 1 ... 35 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden