Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Compleet onzin verhaal van mensen die het niet willen snappen, als je niet eens de moeite wilt doen om de deep dive presentatie en de uitleg van bijvoorbeeld een DF te kijken dan moet je ook niet aan de discussie willen meedoen.

Cerny en diverse devs hebben hier al uitspraken over gedaan. Door de hogere IO hoeven devs veel minder optimalisatie te doen. Met de current gen consoles moet de data in de juiste volgorde op de hdd komen te staan en is er veel duplicate data zodat de data op tijd ingelezen kan worden.

Games van dezelfde kwaliteit gaan minder data in gebruik nemen. Doordat er minder tijd in optimalisatie gestoken hoeft te worden kan men deze tijd gebruiken om de games mooier te maken. Daarnaast zijn de ontwikkel tools ook nog eens veel toegankelijk geworden, alles bij elkaar zorgt er voor dat de leer curve van de PS5 lager is dan die van de PS4 en vele malen lager dan die van de PS3.

En devs kiezen niet voor de gemakkelijk weg, want dan worden hun games slechter dan die van de concurrentie en dan verkopen ze hun game niet. Het is ook in het eigen belang van de devs om een mooie, goed lopende game af te leveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 30-05-2020 16:29 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
justifire schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:15:
[...]

Nee, ik heb liever dat ze creativiteit en optimalisatie combineren.
Laten we duimen dat de devs er ook zo over (blijven) denken.
Met al dat crushen denk ik echter dat ze sneller de makkelijke weg zullen kiezen, tijd zal het leren O-)
Kijk de presentatie nog eens... en probeer echt te snappen wat ze zeggen. Of vraag hier gewoon hoe het zit...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Chaoss schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:27:
En devs kiezen niet voor de gemakkelijk weg, want dan worden hun games slechter dan die van de concurrentie en dan verkopen ze hun game niet. Het is ook in het eigen belang van de devs om een mooie, goed lopende game af te leveren.
Ik ben het in de basis met je eens, maar er zijn wel een aantal schoolvoorbeelden deze generatie van grote developers die echt zeker wel voor de gemakkelijke weg hebben gekozen met toch best grote releases. Dus het als zekerheidje wegzetten dat devs niet voor de gemakkelijke weg kiezen is niet juist. Verder is het vaak niet eens zozeer aan de devs zelf, maar aan de mensen in de top van het bedrijf die bepalen hoeveel budget er voor een project beschikbaar is. Zoals @Martinspire aangaf, de limitatie zal vooral in ontwikkelbudget liggen en minder in de hardware.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:08

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Dat meer moeite doen gaat ten koste van creativiteit en gamedesign. Als gamer wil je toch dat devs meer die vrijheden benutten ? En hoezo klakkeloos ?

Wil je liever dat devs creativiteit inboeten omdat jij liever ziet dat ze effectief onder een bepaalde aantal GB/s moeten blijven ?
Tuurlijkj willen we dat devs 100% creatief kunnen werken, maar zo werkt de werkelijkheid niet. De meeste games worden al beperkt door deadlines, managementbeslissingen (microtransacties bv) en problemen tijdens de ontwikkeling. Dus hoezo verwachten we dat dit ineens verleden tijd is? Het is niet zo dat EA ineens denkt "laten we die microtransacties voor Fifa maar even eruit laten". Ga er maar vanuit dat veel nieuwe dingen en mogelijkheden, niet besteed gaan worden aan het mooier maken van de games.

Verder ga je ook niet alle problemen met meer IO oplossen. Je zit nog steeds met de CPU, GPU, beschikbare schijfruimte (ik verwacht dat dit nogal een dingetje gaat worden) en internetverbinding. 1 en 2 zijn beperkt door kosten, 3 door prijs bij launch en 4 is iets waar je weinig invloed op hebt. Verder eisen we nu zowat 60fps bij 4k hdr, dus daar gaat ook wat rekenkracht aan op. En dus ga je sommige zaken alsnog moeten optimaliseren.
Chaoss schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:27:
Compleet onzin verhaal van mensen die het niet willen snappen, als je niet eens de moeite wilt doen om de deep dive presentatie en de uitleg van bijvoorbeeld een DF te kijken dan moet je ook niet aan de discussie willen meedoen.
Lekkere dooddoener om de discussie mee te beginnen.
Cerny en diverse devs hebben hier al uitspraken over gedaan. Door de hogere IO hoeven devs veel minder optimalisatie te doen. Met de current gen consoles moet de data in de juiste volgorde op de hdd komen te staan en is er veel duplicate data zodat de data op tijd ingelezen kan worden.
Dus krijg je dat er 1 keer een dev een tooltje maakt die dat automatiseerd en vervolgens is het onderdeel van de SDK. Elke SDK krijgt dergelijke problemen en oplossingen. En sowieso ga je bij launchgames in prestatie inboeten omdat er nog veel ontwikkeld moet worden.
Games van dezelfde kwaliteit gaan minder data in gebruik nemen.
Ah ja, want elke nieuwe generatie heeft games kleiner gemaakt. Zodra je meer rekenkracht krijgt, gaat de data ook significant toenemen. Daar gaat deze generatie geen uitzondering in zijn. Sure de assets zijn wellicht kleiner, maar men gooit dan gewoon meer assets een game in. Meer zaken die rekenkracht eisen, etc. Zeker bij al die creatieve mensen in de branche. Geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.
Doordat er minder tijd in optimalisatie gestoken hoeft te worden kan men deze tijd gebruiken om de games mooier te maken.
Niet mee eens. Hoe makkelijker iets is om te maken, hoe meer detail men in een omgeving gaat verwerken. Dat ze minder hoeven te optimaliseren is ook nogal een grote stelling die je niet waar kunt maken. Ze zijn alleen andere zaken aan het optimaliseren.
Daarnaast zijn de ontwikkel tools ook nog eens veel toegankelijk geworden, alles bij elkaar zorgt er voor dat de leer curve van de PS5 lager is dan die van de PS4 en vele malen lager dan die van de PS3.
Ook irrelevant omdat men dan ook complexere scenes gaat bedenken. Denk aan een God of War die met hun 1-camera insteek het zichzelf een heel stuk moeilijker maken. Ziet er gaaf uit, maar maakt het ook een stuk lastiger.
Mooie utopia, maar zo werkt de wereld niet. Een dev kan alles willen, maar als de publisher niet meewerkt, dan ga je niks doen. Als management de game eerder wil release of microtransacties wil, dan zul je dat toe moeten voegen of je raakt je baan kwijt.
Menig game had beter geweest met een maandje extra ontwikkeltijd, maarja hij moet in de winkel zijn voor black friday of kerst of whatever.

Games zijn de afgelopen 2 generaties zoveel complexer geworden. Sure de ontwikkeltools zijn weer wat makkelijker, maar onze eisen zijn ook weer hoger. Kijk maar naar de backlash die menig game gehad heeft. Dan kun je van Battlefront 2 nog 1 van de mooiste games van deze generatie maken, als de community begint te zeuren over microtransacties dan gaat je omzet alsnog het afvoerputje in.

Nogmaals: dit geld voor beide systemen. Ik verwacht een aardige evolutie, geen revolutie en geen wonderen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-10 20:50
Dat is al decennia zo. 1st party, Rockstar, Ubisoft en in zekere mate square games kennen vaak enorme budgetten.
Vergeet ook niet de reden waarom grote games van de 8e generatie zoveel opslag nodig hebben. Dat is omdat er veel data oncompressed of maar beperkt compressed wordt opgeslagen vanwege het chronische tekort aan CPU cycles. Een jaguar core is gewoon erg traag, vergelijkbaar met een atom. Zelfs in onze telefoons hebben we CPU's die een hogere IPC kennen. Gelukkig wordt ook die bottleneck weggenomen met de nieuwe generatie, want een Zen2 core, en al helemaal op 3.5GHz met SMT (grofweg elke core kan aan twee threads tegelijk werken) kent een 4~6 keer hogere performance t.o.v. een 1.6GHz jaguar core. En het zijn weer 8 cores, dus we kunnen veilig stellen dat de CPU performance minimaal een factor 32 keer omhoog gaat. Gecombineerd met alle custom hardware voor decompressie (in beide consoles trouwens) zorgt ervoor dat er veel meer compressed opgeslagen kan worden. ik verwacht minder 100GB+ games.
Cerny ontwerpt niet zomaar consoles, niet voor niets was de PS4 al een mooi uitgebalanceerd platform met volledig unified ram pool (de eerste). En een console waarbij launch PS4's uit 2013 met een firmware update HDR kunnen weergeven omdat ook hiermee al rekening was gehouden.

Als games zoals UC4, GoT, TLOU2, GoW en DS al mogelijk zijn op een PS4 uit 2013 (met voor toen een lowend cpu en midrange GPU), nou dan zullen we wel weggeblazen worden met de PS5 games straks. Al helemaal als de tweede generatie games komen, die kun je verwachten vanaf 2022.

[ Voor 9% gewijzigd door Trishul op 30-05-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:31:
[...]

Het hangt er maar net vanaf wat ze met productie bedoelen. Componenten kunnen ze al produceren. Uiteindelijk doet Sony vooral de assemblage van alle componenten die hun partners aanleveren. Dat kan best in september beginnen natuurlijk, zolang er maar genoeg chips gemaakt zijn.
Ik neem aan dat ze met productie assemblage van onderdelen bedoelen. In de volksmond heet dat gewoon productie verwacht ik.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik ga de wellus nietus discussie ook net niet verder voortzetten Cerny zal het inderdaad wel helemaal verkeerd bedacht en uitgelegt hebben. Over een paar dagen zien we de eerste games :)

Form factor leak :+
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/3qu1a8lmg2l41.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door Chaoss op 30-05-2020 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:51
Dat onderste stuk (dus vanaf de lichtstraal) is de memory card voor 't opslaan van save games, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 30-05-2020 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Kon niet slapen en dan ga je denken, of fantaseren enzo ook, een beetje, haha.

Anyway, wat gebeurd er nu op het moment als je een game opstart die uitgegeven wordt door Sony en niet door een Sony studio gemaakt is:
Sony Interactive Entertainment presents
<logo met naam studio>
<title van game>

Als je een 1st party studio game opstart:
<logo met naam studio>
<title van game>

Das dan precies hetzelfde!

Door nu 1st party studios voor te stellen als PlayStation Studios wordt het in het 1e geval precies zo als het voorheen al was:
<logo met naam studio>
<title van game>

Game van een 1st party studio echter:
PlayStation Studios presents
<logo met naam studio>
<title van game>

Logisch, toch?

Maar nu komt het leuke! Sony houdt best wel van veel zeggen zonder iets te zeggen, zeg maar, haha
En er zijn veel geruchten over overnames door Sony, Bluepoint, From, etc. Wat nou als ze volgende week simpelweg een game laten zien die begint met:
PlayStation Studios presents
SEGA
<title van game>

Dat is dat gelijk een 'holy sheeeeet' momentje want dat zou beteken dat PS Sega heeft overnomen!

Nu denk ik Sega niet, haha, maar misschien hebben ze wel een leuke studio gekocht die een leuke impact gaat geven op deze manier, echt een veel zeggen zonder het echt te zeggen moment!

-----

Vergeet niet, speculatie, kroegen topic, ik ben niet nuchter, blabla, laat me lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noice. Dus toch zwart :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

:-( niet weer hè! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee ik bedoel de console :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Wel mooi om te lezen dat er hier zoveel mensen zijn die door YouTube filmpjes te kijken en regelmatig een controller vast te hebben exact weten hoe een game developed wordt, waar de pijnpunten liggen en hoe de nieuwe generatie daar wel of geen verandering in gaat brengen.

Ik viel me vereerd dat ik hier omringd wordt door zulke grote hoeveelheden kennis. O+

Word er gewoon nederig van... :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:04:
[...]

Nee ik bedoel de console :)
Console is wit :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Yup dit is duidelijk een witte console in het donker :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!
En het lijkt een piramide, maar dat komt door de kijkhoek. Eigenlijk is het een prisma :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik hoop wel dat er een standaard bij zit om hem overdwars te plaatsen anders past hij nier in mijn meubel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:13:
Ik ga de wellus nietus discussie ook net niet verder voortzetten Cerny zal het inderdaad wel helemaal verkeerd bedacht en uitgelegt hebben. Over een paar dagen zien we de eerste games :)

Form factor leak :+
[Afbeelding]
Wow... dit ziet er heel gedurfd en gelikt uit. Zou dit de definitieve vorm zijn van de PS5 of is dit ook weer een veredelde PS5 devkit?

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:08

Martinspire

Awesomeness

Trishul schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:09:
Vergeet ook niet de reden waarom grote games van de 8e generatie zoveel opslag nodig hebben. Dat is omdat er veel data oncompressed of maar beperkt compressed wordt opgeslagen vanwege het chronische tekort aan CPU cycles. Een jaguar core is gewoon erg traag, vergelijkbaar met een atom. Zelfs in onze telefoons hebben we CPU's die een hogere IPC kennen. Gelukkig wordt ook die bottleneck weggenomen met de nieuwe generatie, want een Zen2 core, en al helemaal op 3.5GHz met SMT (grofweg elke core kan aan twee threads tegelijk werken) kent een 4~6 keer hogere performance t.o.v. een 1.6GHz jaguar core. En het zijn weer 8 cores, dus we kunnen veilig stellen dat de CPU performance minimaal een factor 32 keer omhoog gaat. Gecombineerd met alle custom hardware voor decompressie (in beide consoles trouwens) zorgt ervoor dat er veel meer compressed opgeslagen kan worden. ik verwacht minder 100GB+ games.
De PS4 heeft ook al 8 cores en ik verwacht dat er ook hier wel weer 1 voor de dashboard en poespas gebruikt zal worden. Het is niet alsof we ineens geen games meer willen opnemen of streamen.

Verder kan het inderdaad zijn dat ze meer compressed resources gaan gebruiken, maar eerlijk gezegd geloof ik daar weinig van. Uncompressed werkt gewoon het snelst. Als we die weer comprimeren, gaan we weer wat in performance achteruit. Zeker als je laadschermen helemaal weg wilt halen, kom je alsnog cpu cycles tekort, lijkt mij.

Dus games zullen gewoon groot blijven omdat dit het makkelijkst is en we nu toch wel zo'n punt hebben bereikt dat een game prima 100GB mag zijn als het maar een beetje populair genoeg is. Dat wordt voor veel gamers frustrerend, maar als Sony zijn update-systeem wat onder handen heeft genomen (zodat je niet 2x zoveel space voor een game nodig hebt voor updates), dan komt dat wel goed. En ook verwacht ik dat sommige games nog gewoon laadschermen of indicatoren hebben, omdat dit simpelweg het makkelijkst te programmeren is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 17:33
Dat er dan nog zijn die dit voor echt aannemen :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:21:
[...]

De PS4 heeft ook al 8 cores en ik verwacht dat er ook hier wel weer 1 voor de dashboard en poespas gebruikt zal worden. Het is niet alsof we ineens geen games meer willen opnemen of streamen.

Verder kan het inderdaad zijn dat ze meer compressed resources gaan gebruiken, maar eerlijk gezegd geloof ik daar weinig van. Uncompressed werkt gewoon het snelst. Als we die weer comprimeren, gaan we weer wat in performance achteruit. Zeker als je laadschermen helemaal weg wilt halen, kom je alsnog cpu cycles tekort, lijkt mij.

Dus games zullen gewoon groot blijven omdat dit het makkelijkst is en we nu toch wel zo'n punt hebben bereikt dat een game prima 100GB mag zijn als het maar een beetje populair genoeg is. Dat wordt voor veel gamers frustrerend, maar als Sony zijn update-systeem wat onder handen heeft genomen (zodat je niet 2x zoveel space voor een game nodig hebt voor updates), dan komt dat wel goed. En ook verwacht ik dat sommige games nog gewoon laadschermen of indicatoren hebben, omdat dit simpelweg het makkelijkst te programmeren is.
Updatesysteem heeft op PS4 toch meer te maken met de limitaties van de hardeschijf?! Bij het installeren van patches, installeren ze de game toch opnieuw zodat het bij elkaar op de hardeschijf staat om seektimes te reduceren? (Waardoor je mijn inziens 2x zoveel ruimte nodig hebt). Bij een SSD speelt dit niet (instant) dus waarom denk je dat dit een probleem zou kunnen zijn?

En over uncompressed vs compressed: er is toch een dedicated chip waardoor de cpu ontlast wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:41:
[...]

Updatesysteem heeft op PS4 toch meer te maken met de limitaties van de hardeschijf?! Bij het installeren van patches, installeren ze de game toch opnieuw zodat het bij elkaar op de hardeschijf staat om seektimes te reduceren? (Waardoor je mijn inziens 2x zoveel ruimte nodig hebt). Bij een SSD speelt dit niet (instant) dus waarom denk je dat dit een probleem zou kunnen zijn?
Is dat van de HDD wel de reden? Ik heb een Xbox One en een Xbox One X gehad. Alle twee dus ook met een HDD maar daar ging het updaten van games altijd gewoon vlot. Althans veel vlotter dan op de Ps4 Pro in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:46:
[...]

Is dat van de HDD wel de reden? Ik heb ook een Xbox One gehad op release en een Xbox One X. Alle twee dus ook met een HDD maar daar ging het updaten van games altijd gewoon vlot. Althans veel vlotter dan op de Ps4 Pro in ieder geval.
Meen dat te herinneren uit de presentatie van chef Cerny. Misschien heeft de Xbox een betere manier van updaten, maar lijkt mij dat ze die data wel zo dicht mogelijk bij elkaar willen zetten. Hardeschijf blijft een hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:48:
[...]

Meen dat te herinneren uit de presentatie van chef Cerny. Misschien heeft de Xbox een betere manier van updaten, maar lijkt mij dat ze die data wel zo dicht mogelijk bij elkaar willen zetten. Hardeschijf blijft een hardeschijf.
Ja het is meer de update methode die de Ps4 hanteert dan een limitatie van harde schijven

Hoe dan ook zijn we er straks vanaf. Dan is in ieder geval een bottleneck in het update systeem opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-10 19:06
Donstil schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:51:
[...]

Ja het is meer de update methode die de Ps4 hanteert dan een limitatie van harde schijven

Hoe dan ook zijn we er straks vanaf. Dan is in ieder geval een bottleneck in het update systeem opgelost.
En dan aub ook nog razendsnel kunnen downloaden, dat zou ook prettig zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:51:
[...]

Eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trishul
Donstil schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:46:
[...]

Is dat van de HDD wel de reden? Ik heb een Xbox One en een Xbox One X gehad. Alle twee dus ook met een HDD maar daar ging het updaten van games altijd gewoon vlot. Althans veel vlotter dan op de Ps4 Pro in ieder geval.
Dat klopt, er is een andere reden. Sony is nogal fanatiek met data integriteit checks, en dat is dus precies de reden waarom het zolang duurt om een grote update te doen. Erg cpu intensief ook. Het zou fijn zijn als je als gebruiker de keuze krijgt om dat uit te zetten, maar dat is er helaas niet.

https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

Gelukkig is dat voorbij op de PS5. En nu wachten op iemand die het in twijfel gaat trekken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:07:
[...]
Tuurlijkj willen we dat devs 100% creatief kunnen werken, maar zo werkt de werkelijkheid niet. De meeste games worden al beperkt door deadlines, managementbeslissingen (microtransacties bv) en problemen tijdens de ontwikkeling. Dus hoezo verwachten we dat dit ineens verleden tijd is? Het is niet zo dat EA ineens denkt "laten we die microtransacties voor Fifa maar even eruit laten". Ga er maar vanuit dat veel nieuwe dingen en mogelijkheden, niet besteed gaan worden aan het mooier maken van de games.

Verder ga je ook niet alle problemen met meer IO oplossen. Je zit nog steeds met de CPU, GPU, beschikbare schijfruimte (ik verwacht dat dit nogal een dingetje gaat worden) en internetverbinding. 1 en 2 zijn beperkt door kosten, 3 door prijs bij launch en 4 is iets waar je weinig invloed op hebt. Verder eisen we nu zowat 60fps bij 4k hdr, dus daar gaat ook wat rekenkracht aan op. En dus ga je sommige zaken alsnog moeten optimaliseren.

[...]
Lekkere dooddoener om de discussie mee te beginnen.

[...]
Dus krijg je dat er 1 keer een dev een tooltje maakt die dat automatiseerd en vervolgens is het onderdeel van de SDK. Elke SDK krijgt dergelijke problemen en oplossingen. En sowieso ga je bij launchgames in prestatie inboeten omdat er nog veel ontwikkeld moet worden.

[...]
Ah ja, want elke nieuwe generatie heeft games kleiner gemaakt. Zodra je meer rekenkracht krijgt, gaat de data ook significant toenemen. Daar gaat deze generatie geen uitzondering in zijn. Sure de assets zijn wellicht kleiner, maar men gooit dan gewoon meer assets een game in. Meer zaken die rekenkracht eisen, etc. Zeker bij al die creatieve mensen in de branche. Geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.

[...]
Niet mee eens. Hoe makkelijker iets is om te maken, hoe meer detail men in een omgeving gaat verwerken. Dat ze minder hoeven te optimaliseren is ook nogal een grote stelling die je niet waar kunt maken. Ze zijn alleen andere zaken aan het optimaliseren.

[...]
Ook irrelevant omdat men dan ook complexere scenes gaat bedenken. Denk aan een God of War die met hun 1-camera insteek het zichzelf een heel stuk moeilijker maken. Ziet er gaaf uit, maar maakt het ook een stuk lastiger.

[...]
Mooie utopia, maar zo werkt de wereld niet. Een dev kan alles willen, maar als de publisher niet meewerkt, dan ga je niks doen. Als management de game eerder wil release of microtransacties wil, dan zul je dat toe moeten voegen of je raakt je baan kwijt.
Menig game had beter geweest met een maandje extra ontwikkeltijd, maarja hij moet in de winkel zijn voor black friday of kerst of whatever.

Games zijn de afgelopen 2 generaties zoveel complexer geworden. Sure de ontwikkeltools zijn weer wat makkelijker, maar onze eisen zijn ook weer hoger. Kijk maar naar de backlash die menig game gehad heeft. Dan kun je van Battlefront 2 nog 1 van de mooiste games van deze generatie maken, als de community begint te zeuren over microtransacties dan gaat je omzet alsnog het afvoerputje in.

Nogmaals: dit geld voor beide systemen. Ik verwacht een aardige evolutie, geen revolutie en geen wonderen.
Volgens mij maakt niemand hier de claim dat er geen enkele bottleneck meer zal zijn die bepaalde optimalisaties nodig heeft. Er word alleen gezegd dat er nu weer een grote hap optimalisatie is weg genomen.

Dus waarom je zo reageert in de discussie snap ik niet. En wat hebben microtracties er in hemels aan te maken ?

Maja je scoort weer lekker bij de mensen die hun voorkeur al duidelijk hebben gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Trishul schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:14:
[...]

Dat klopt, er is een andere reden. Sony is nogal fanatiek met data integriteit checks, en dat is dus precies de reden waarom het zolang duurt om een grote update te doen. Erg cpu intensief ook. Het zou fijn zijn als je als gebruiker de keuze krijgt om dat uit te zetten, maar dat is er helaas niet.

https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body
Nice, had wel zoiets in mijn gedachte maar niet zo helder om het te onderbouwen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:49:
[...]

Volgens mij maakt niemand hier de claim dat er geen enkele bottleneck meer zal zijn die bepaalde optimalisaties nodig heeft. Er word alleen gezegd dat er nu weer een grote hap optimalisatie is weg genomen.

Dus waarom je zo reageert in de discussie snap ik niet. En wat hebben microtracties er in hemels aan te maken ?

Maja je scoort weer lekker bij de mensen die hun voorkeur al duidelijk hebben gemaakt.
Als ijkpunt een developer/uitgever gebruiken die zijn eigen kinderen nog zou verkopen om er beter van te worden. :X

EA zou nog eerder mobile only gaan (als ze meer sales zouden krijgen) dan de mogelijkheden van next-gen consoles te benutten. EA staat al jaren stil en is amper serieus te nemen.

Het verhaal van @Martinspire kan ik daarom niet serieus nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vond EA met die laatste Star Wars game en de Battlefield V updates anders wel weer on track. Hoop missers maar ze lijken er van te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:13:
Vond EA met die laatste Star Wars game en de Battlefield V updates anders wel weer on track. Hoop missers maar ze lijken er van te leren.
Zonder er teveel een EA good, EA bad discussie van te maken... Je moet naast de goods ook de bads benoemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:13:
Vond EA .. en de Battlefield V updates anders wel weer on track. Hoop missers maar ze lijken er van te leren.
Hol' up.. Wait wut huh?? :X

Volgens mij heb je niet helemaal alles meegekregen..

Battlefield V? @%@$ :N ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:19:
[...]

Zonder er teveel een EA good, EA bad discussie van te maken... Je moet naast de goods ook de bads benoemen ;)
Vandaar ook “Hoop missers”.

Ik begrijp wel dat de algemene sfeer rond EA online een negatieve is. Dat zijn de meeste games die ze uit spugen voor mij ook, alleen met die twee heb ik mij persoonlijk prima vermaakt.

Van die StarWars game zou ik graag een vervolg zien en een Battlefield game (Bij voorkeur BadCompany!) zou ik ook wel weer kopen denk ik. Edit: Bij voorkeur tijdperk Vietnam of recenter.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 30-05-2020 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 17:33
Ik hoop het echt, vond de 2 back buttons echt iets toevoegen! En ik denk het zelf ook ze hebben bij de controller reveal ook precies de achterkant niet laten zien.

PSN: Aramius1810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Aramius schreef op zondag 31 mei 2020 @ 08:32:
[...]

Ik hoop het echt, vond de 2 back buttons echt iets toevoegen! En ik denk het zelf ook ze hebben bij de controller reveal ook precies de achterkant niet laten zien.
Ja er moet wel echt iets komen. Ik ben er nu zo aan gewend. Anders ga ik waarschijnlijk gewoon de DS4 op de PS5 gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 08:37:
[...]

Ja er moet wel echt iets komen. Ik ben er nu zo aan gewend. Anders ga ik waarschijnlijk gewoon de DS4 op de PS5 gebruiken.
Dan zou ik de ds5 in de doos laten zitten want als ze die haptic feedback triggers goed hebben gedaan dan zal de ds4 heel lullig aanvoelen daarna. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Flagg schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:00:
[...]

Dan zou ik de ds5 in de doos laten zitten want als ze die haptic feedback triggers goed hebben gedaan dan zal de ds4 heel lullig aanvoelen daarna. :)
Daar ben ik ook bang voor, maar zonder backbuttons lever je zoveel mobiliteit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Prima video weer, trouwens. Goede uitleg en sterke punten. Op naar deel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:06:
[...]

Daar ben ik ook bang voor, maar zonder backbuttons lever je zoveel mobiliteit in.
Als ze er niet standaard op zitten komen ze vast wel als een accessoire later alsnog, dingen schijnen een redelijk succes te zijn geweest.

Al vind ik het vreemd dat die backbuttons so snel discontinued zijn. Er was duidelijk meer vraag dan aanbod dus waarom ze er mee gestopt zijn snap ik niet.

Misschien een patent dingetje geweest dat ze per direct moesten stoppen met de verkoop ervan ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
In Amerika zijn de backbuttins inmiddels weer leverbaar voor de DS4

Ik verwacht eigenlijk niet dat de DS5 ze standaard heeft. Daarvoor lijkt de doelgroep mij te klein. Ik denk dat ze ze net als bij de DS4 weer als accessoire gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Zouden standaard backbuttons niet in de weg kunnen zitten voor dit accessoire? https://mp1st.com/news/so...t-with-additional-buttons

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Ik denk ook dat het een accessoire wordt. Direct bestellen, voordat ze weer allemaal weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 12-10 17:33
Flagg schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:21:
[...]
Al vind ik het vreemd dat die backbuttons so snel discontinued zijn. Er was duidelijk meer vraag dan aanbod dus waarom ze er mee gestopt zijn snap ik niet.
Misschien een patent dingetje geweest dat ze per direct moesten stoppen met de verkoop ervan ofzo.
Of het disconnect issue dat ze niet opgelost kregen. Heel wat mensen hadden voor dat in bepaalde games hun DS4 na enkele minuten gewoon disconnectte van de console. Het kwam ook maar met bepaalde controllers voor. Heb hier zelf 3 DS4s waarvan er ook ene het issue heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Chaoss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:27:
In Amerika zijn de backbuttins inmiddels weer leverbaar voor de DS4

Ik verwacht eigenlijk niet dat de DS5 ze standaard heeft. Daarvoor lijkt de doelgroep mij te klein. Ik denk dat ze ze net als bij de DS4 weer als accessoire gaan aanbieden.
Lijkt mij ook handiger, ze kunnen met backbuttons niet 35/40$ meer voor de ds5 vragen zonder klachten van de jongeren die nog geen hulpmiddelen nodig hebben. Maar ze kunnen dat wel redelijk makkelijk vragen voor een accessoire want die oudjes hebben toch geld zat.

Kom maar, kom maar, kom maar, ik hoor het geluid van boos ingeknepen rollatorremmetjes al. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Flagg schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:52:
[...]

Lijkt mij ook handiger, ze kunnen met backbuttons niet 35/40$ meer voor de ds5 vragen zonder klachten van de jongeren die nog geen hulpmiddelen nodig hebben. Maar ze kunnen dat wel redelijk makkelijk vragen voor een accessoire want die oudjes hebben toch geld zat.

Kom maar, kom maar, kom maar, ik hoor het geluid van boos ingeknepen rollatorremmetjes al. :P
Oude mensen zoals ik kunnen helemaal niet tegen nog meer knopjes, ik kan amper de 4 knopjes rechts uit elkaar houden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Flagg schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 19:28:
Wel mooi om te lezen dat er hier zoveel mensen zijn die door YouTube filmpjes te kijken en regelmatig een controller vast te hebben exact weten hoe een game developed wordt, waar de pijnpunten liggen en hoe de nieuwe generatie daar wel of geen verandering in gaat brengen.

Ik viel me vereerd dat ik hier omringd wordt door zulke grote hoeveelheden kennis. O+
Je doet nu anders wel hetzelfde door anderen hun kennis en achtergrond gelijk te stellen aan de jouwe. Je hebt volgens je post historie zelf nog 'n spel gekocht waar ik aan heb gewerkt. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
VR Pr0n telt niet als spel, he guys :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Nieuwe rumour ;
https://www.resetera.com/...as-fat-as-ps4-pro.216459/

- final design doesn't look like anything that has been leaked before
- PS5 has one unique detail, nobody talked about it because Sony most likely can track down the leaker if it actually leaks
- Sony didn't unveil all the secrets of PS5, they should announce at least one software feature - "it was briefly talked about in Western press but nobody paid enough attention"
- design-wise PS5 doesn't look like Xbox Series X at all nor does it look like a smart speaker. It's a traditional console: it's a flat, square, symmetrical box with rounded edges
- at the same time PS5 is "very fat", almost twice as fat as PS4 Pro

Grain of salt uiteraard. Maar kijk nu naar mn ps4 pro en 2x dat in dikte is ja flink dik! Maar vind looks niet belangrijk. Als maar goed zn werking doet !

[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 31-05-2020 11:29 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:28:
Nieuwe rumour ;
https://www.resetera.com/...as-fat-as-ps4-pro.216459/

- final design doesn't look like anything that has been leaked before
- PS5 has one unique detail, nobody talked about it because Sony most likely can track down the leaker if it actually leaks
- Sony didn't unveil all the secrets of PS5, they should announce at least one software feature - "it was briefly talked about in Western press but nobody paid enough attention"
- design-wise PS5 doesn't look like Xbox Series X at all nor does it look like a smart speaker. It's a traditional console: it's a flat, square, symmetrical box with rounded edges
- at the same time PS5 is "very fat", almost twice as fat as PS4 Pro

Grain of salt uiteraard. Maar kijk nu naar mn ps4 pro en 2x dat in dikte is ja flink dik! Maar vind looks niet belangrijk. Als maar goed zn werking doet !
Oeh dat zijn wel tasty rumors :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Allemaal wel erg generieke uitspraken daardoor niet minder vermakelijk maar ik neem ze met een korrel zout :P

2x zo groot als een PS4 pro zou wel een flinke jongen zijn, maar als dat de koeling ten goede komt vind ik het prima. Wat mij betreft wordt hij zo groot als een ouderwets he videorecorder of versterker. Hopelijk zonder externe power brick.

[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 31-05-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Ik vind sws dat de PS4 veel te 'plat' is voor een console met >100 watt tdp. Ook de reden dat dat ding zoveel kabaal maakt na een tijdje, want ja, kleine fan. M'n PS3 phat is nog stiller, omdat die een grote fan heeft (ik dacht 120 of 140mm). Paar jaar terug had ik m'n PS4 open gemaakt, toen viel mij al dat kleine fannetje op. Is maar iets groter dan een laptop fan.

[ Voor 20% gewijzigd door Trishul op 31-05-2020 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Als de PS5 2x zo dik wordt als de Pro is kom je toch al aardig in de buurt van de XB SX op zijn kant. Boeit verder niet, als de nieuwe generatie ook nieuwe ervaringen in het gamen op gaat leveren vind ik het best, ruimte genoeg in mijn hifi meubel.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:13
Dat die 2x zo dik wordt als ps4 pro heb ik geen problemen mee,als de maar goed koelt tijdens het gamen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Series x is 157mm(of 160mm zie beide ..) zag ik met snelle google. En 2x pro is 11cm dus scheelt nog 4cm. Dus 3x een pro is iets meer dan een series x :P
Maar nogmaals zal me echt niks uitmaken. Zolang die maar gewoon in mijn tv meubel past ben ik blij.

[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 31-05-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:41:
Als de PS5 2x zo dik wordt als de Pro is kom je toch al aardig in de buurt van de XB SX op zijn kant. Boeit verder niet, als de nieuwe generatie ook nieuwe ervaringen in het gamen op gaat leveren vind ik het best, ruimte genoeg in mijn hifi meubel.
ja idd, of zo'n speaker op zn kant.. wat de rumor dus zegt van niet..

Dan blijft er eigenlijk nog een vorm van een vadsige receiver/amp of een kubus over.. Gelukkig heb ik daar nog nét ruimte voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

poor Leno schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:45:
[...]

ja idd, of zo'n speaker op zn kant.. wat de rumor dus zegt van niet..

Dan blijft er eigenlijk nog een vorm van een vadsige reciever/amp of een kubus over.. Gelukkig heb ik daar nog nét ruimte voor :D
Beetje de originele x1 dus. Opzich geen moeite mee, destijds vond ik het te groot en lomp, maar koelde wel perfect en ding werkt nu nog steeds echt doodstil, dus was een wijze keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Als ie echt dat formaat gaat krijgen zullen ze toch wel een serieuze koeling nodig hebben blijkbaar, dan worden het dus echt beesten. Laat die hele grote Horizon Zero Dawn 2 maar komen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Als de geruchten al kloppen dan lijkt het mij dat ze eerder 2x zoveel inhoud bedoelen dan kom je lang niet op 2x zo hoog als je hem ook breder en/of dieper maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Chaoss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:56:
Als de geruchten al kloppen dan lijkt het mij dat ze eerder 2x zoveel inhoud bedoelen dan kom je lang niet op 2x zo hoog als je hem ook breder en/of dieper maakt.
Dat zou dan betekenen dat er meerdere kleine fans in komen te zitten ?
Of ze moeten een grote fan aan de bovenkant maken, maar ben dan wel razend benieuwd naar de constructie om daarmee alle onderdelen goed gekoeld te krijgen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Persoonlijk zou ik voor een grote fan aan de bovenkant gaan maar dat blijft gissen, denk ook niet dat we donderdag echt iets over de koeling / techniek krijgen te zien.

Sony heeft aangegeven de komende tijd meerdere online activiteiten te doen dus ik vermoed dat er later nog een teardown komt.

De presentatie voor donderdag is ook relatief kort, de PS4 presentatie was destijds 2 uren. Voor mezelf trek ik dan de conclusie dat we dus niet alles krijgen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hier nog iets vaags. Lijkt me nep, maar komt blijkbaar van een Turkse retailer vandaan. Er wordt gesproken over PS2 en PS3 BC. En ja, Tidux helpt ook niet echt mee. :p

https://twitter.com/tidux/status/1266851950395564032?s=21

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja compatible met de 2 en 3 via PSNow zeker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Die kreeg ik ook op Twitter voorbij maar het leek me zo onwaarschijnlijk dat ik het hier niet gepost heb :P

Zo schijnt er te staan de de DS5 een touchscreen gaat krijgen... Aangezien Sony de DS5 al heeft laten zien en er duidelijk geen touchscreen op zit leek de rest mij mij ook niet waar. Sony had toch ook al lang aangegeven dat de er geen PS2 en PS3 bc op zit?

Edit: idd ps2 en 3 games streamen vie Now lijkt mij een prima oplossing maar dat is geen echte BC

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 31-05-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:50:
Die kreeg ik ook op Twitter voorbij maar het leek me zo onwaarschijnlijk dat ik het hier niet gepost heb :P

Zo schijnt er te staan de de DS5 een touchscreen gaat krijgen... Aangezien Sony de DS5 al heeft laten zien en er duidelijk geen touchscreen op zit leek de rest mij mij ook niet waar.
Zal wel touchpad staan.. of er komt een add-on :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Chaoss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:24:
[...]

Oude mensen zoals ik kunnen helemaal niet tegen nog meer knopjes, ik kan amper de 4 knopjes rechts uit elkaar houden :P
Hahaha dat kan ook natuurlijk. Wel herkenbaar overigens zit regelmatig op vierkantje ipv rondje en vice versa. Driehoekje heb ik dan weer geen moeite mee. :P

Maar daar geef ik 20 jaar enkel pc games spelen de schuld van, zal nooit echt wennen aan een controller. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik schuif dat altijd maar op mijn leeftijd.
Driehoekje en kruisje weet ik wel maar voor vierkantje en rondje moet ik altijd even “nadenken”.

Gek genoeg is dat bij de Xbox controller precies andersom. Daar ken ik B en X weer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
  • Laatst online: 10:05
Het is vooral vervelend als je van Xbox naar Switch gaat of andersom. Die hebben beide A,B,X,Y maar in een verschillende volgorde. Gaat altijd weer mis bij mij.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:50:

Zo schijnt er te staan de de DS5 een touchscreen gaat krijgen... Aangezien Sony de DS5 al heeft laten zien en er duidelijk geen touchscreen op zit leek de rest mij mij ook niet waar. Sony had toch ook al lang aangegeven dat de er geen PS2 en PS3 bc op zit?

Edit: idd ps2 en 3 games streamen vie Now lijkt mij een prima oplossing maar dat is geen echte BC
Wel een zwart touch screen, hoop ik dan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Laatst online: 10:05
Stiekem hoop ik nog op een soort addon dat je handheld ps5 games kan spelen. Beetje zoals de Switch. Dat vind ik echt ideaal van de Switch. Remote play werkt net niet lekker genoeg.

Geen idee hoe ze dat anders kunnen doen, maar dat mogen ze bij Sony bedenken. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat als we de console al hebben gezien ?

Dat het design gewoon een 10x zo'n grote controler is. :+
Chaoss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:21:
Persoonlijk zou ik voor een grote fan aan de bovenkant gaan maar dat blijft gissen, denk ook niet dat we donderdag echt iets over de koeling / techniek krijgen te zien.
Gewoon een simpel design zoals de XSX. Function over form zeg maar.

Van die mini vorm factor pc's ben ik ook wel fan.

Ben alleen bang dat Sony iets te exotisch wil doen.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2020 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Integratie met de tablets zie ik wel zitten. De warzone map op je tablet naast je bijvoorbeeld.

In een RPG je quest journal en inventory etc...

[ Voor 21% gewijzigd door Kenny_026 op 31-05-2020 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Kenny_026 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:52:
Integratie met de tablets zie ik wel zitten. De warzone map op je tablet naast je bijvoorbeeld.

Die mogelijkheid is er nu toch al? Ik kan me herinneren dat ik de pipboy van fallout 4 geprojecteerd heb via de pico projector in mijn tablet onder het beeld van de beamer. Was wel lollig maar qua gemak viel het best tegen.

Zijn ook vrij weinig games die er echt gebruik van gemaakt hebben zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024

Liever niet, console is snel zat straks, dus hoef je niet meer te wachten tot de menu's geladen zijn (bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er waren best wel wat games die dat al doen/deden en soms vond ik het persoonlijk wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Flagg schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:57:
[...]

Die mogelijkheid is er nu toch al? Ik kan me herinneren dat ik de pipboy van fallout 4 geprojecteerd heb via de pico projector in mijn tablet onder het beeld van de beamer. Was wel lollig maar qua gemak viel het best tegen.

Zijn ook vrij weinig games die er echt gebruik van gemaakt hebben zover ik weet.
Ja in GTA had je ook die ifruit app. En in Deatiny heb je loadouts die verrekte handig en haast een must have is. Ik denk alleen als Playstation het als een second screen native gaat supporten dat je de developers ook een duwtje in de rug geeft en ze met leuke ideeen gaan komen.

Als in warzone met een druk op mn tablet een doel kan markeren waar we naartoe gaan of moeten zonder dat ik via een menu mijn scherm verlies zie ik daar op zich wel meerwaarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenny_026 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:05:
[...]

Ja in GTA had je ook die ifruit app. En in Deatiny heb je loadouts die verrekte handig en haast een must have is. Ik denk alleen als Playstation het als een second screen native gaat supporten dat je de developers ook een duwtje in de rug geeft en ze met leuke ideeen gaan komen.

Als in warzone met een druk op mn tablet een doel kan markeren waar we naartoe gaan of moeten zonder dat ik via een menu mijn scherm verlies zie ik daar op zich wel meerwaarde in.
Lijkt me lastig voor balance in multiplayer games.
Iemand met meerdere schermen heeft dan gewoon een beter overzicht en dus een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:07:
[...]

Lijkt me lastig voor balance in multiplayer games.
Iemand met meerdere schermen heeft dan gewoon een beter overzicht en dus een voordeel.
Het is natuurlijk allemaal in de categorie wishfull thinking maar als ik tablet zeg zeg ik eigenlijk Android Ios natuurlijk. En welke gamer heeft er nou geen tablet/telefoon?

Het haalt voor ontwikkelaars natuurlijk ook een stukje complexiteit van een API en dergelijke weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Second screen achtige functionaliteiten is al in meerdere vormen voorbij gekomen (incl. een standaard app/api vanuit een platform houder).

Het is nooit echt aangeslagen. Het idee is leuk maar in de praktijk werkt het toch altijd minder o.a. omdat je op twee schermen moet focussen en je controller moet loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Als je naar de video van Playstation kijkt met die controller (de announcement-video voor 4 Juni), zie je duidelijk dezelfde structuur op het touchpad als de delen ernaast, dus ik weet vrijwel zeker dat het geen touchscreen is, ook zullen de handvatten niet extendable zijn en komen er geen extra knopjes tevoorschijn. Ook geloof ik niet dat er knopjes verlicht zullen worden maar dat zou wel gaaf zijn.

edit: In deze afbeelding goed zichtbaar
Geronimous schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:14:
[Afbeelding]

Hier, met correcte gecorrigeerde levels :P

[ Voor 39% gewijzigd door Kalder op 31-05-2020 15:50 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Een knopje mute vrouw en kinderen zou handig zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hm, Dikker dan de PS4 Pro met ronde hoekjes? hmmm...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZey0cKYayjmtuL_FLdR5C836fA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o25O1J1VTYM79fSa76AAZnO7.jpg?f=fotoalbum_large

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Geronimous schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:50:
Hm, Dikker dan de PS4 Pro met ronde hoekjes? hmmm...

[Afbeelding]
Hahaha, doet me denken aan een Fiat Multipla, de enige auto waarin ik een vetrol onder het raam zie zitten.
Wat zou het leuk zijn als je zo'n auto in een serieuze simulator zou hebben...

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 31-05-2020 15:56 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha die auto’s van deze designer zijn stuk voor stuk bijzonder zeg maar 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Zie je wel toch een witte PS5!

Edit: topic warning aangepast :+

[ Voor 37% gewijzigd door Chaoss op 31-05-2020 18:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Lol @ die timer in de topic warning :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Over 4 dagen gaan we eindelijk weer zien waar next-gen echt gaat starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Recon24 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:14:
Over 4 dagen gaan we eindelijk weer zien waar next-gen echt gaat starten.
En dan te bedenken dat we eigenlijk al sinds februari wachten. Ze moeten nu wel wat laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Recon24 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:14:
waar next-gen echt gaat starten.
Met veel compression artefacts ben ik bang. :+

(livestream...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
bram1984 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 19:35:
[...]

En dan te bedenken dat we eigenlijk al sinds februari wachten. Ze moeten nu wel wat laten zien.
Sinds februari? Ik wacht al minstens 3 jaar op een next gen console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens. Nou heb ik makkelijk praten natuurlijk omdat ik geen ps4 heb :P

was deze al voorbijgekomen ?

Afbeeldingslocatie: https://is2.4chan.org/v/1590921022536.jpg

zou dit design niet eens erg vinden gewoon lekker simpel

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nog niet gezien, gek genoeg ziet het er voor mij niet uit als een fotoshop. Lijkt me toch sterk dat iemand tijdens een soort van repetitie zo'n foto maakt.

Wat is de bron van deze afbeelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja kweenie :/

Mist wel een beetje het design van de controller.. Niet dat het nu bij de PS4 wel zo is..

Maar ik verwacht toch wel een design overlap, aangezien beiden nu nieuw zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:09:
[Twitter]

Helemaal mee eens. Nou heb ik makkelijk praten natuurlijk omdat ik geen ps4 heb :P

was deze al voorbijgekomen ?

[Afbeelding]

zou dit design niet eens erg vinden gewoon lekker simpel
Ooh mooi, doe hem zo maar. Zou wel blij zijn als ze het design van de controller niet door trekken in de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Behalve de kleur kun je weinig overeenkomsten maken tussen de controller en de console. De console is nu eenmaal een vierkant de doos en de controller moet wel rond en ergonomisch zijn. Ik zou wel 'iets' wits op de console verwachten. Ook had ik wil iets van de vorm van de devkit verwacht, zoals een v shape op de bovenkant.

Ik hoop vooral dat de behuizing functioneel is, dat ventilatie rooster achterop is hoopvol.

Maar dan nog hoe legit is deze foto?

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 31-05-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Chaoss schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:48:
Behalve de kleur kun je weinig overeenkomsten maken tussen de controller en de console. De console is nu eenmaal een vierkant de doos en de controller moet wel rond en ergonomisch zijn. Ik zou wel 'iets' wits op de console verwachten. Ook had ik wil iets van de vorm van de devkit verwacht, zoals een v shape op de bovenkant.

Ik hoop vooral dat de behuizing functioneel is, dat ventilatie rooster achterop is hoopvol.

Maar dan nog hoe legit is deze foto?
Dat achterste stuk is een mooie V :+ vind ik wel genoeg zo, ziet er prima uit mocht dit echt blijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Even wat kleine aanpassingen gemaakt in PS, zodat je misschien net een tikje beter kan zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OggvBS2srEN_ly-vyd9Clp8rni8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUgUFI625KLmzxIriVeG9G4X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol @ CGI ventje die er bij staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:26
Die foto is niet nieuw. Heb hem al eerder gezien, misschien al 2 maanden geleden
Pagina: 1 ... 34 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden