Alhoewel ik mijn Xbox Series X pre-order lekker op tijd had besteld ging ik nog wel even meelezen in het draad.
Om de chaos even kort op te vatten:
Het begon met de track and trace, dinsdag kwam de Series X uit en vrijdag kregen vele al hun code waarbij er vervolgens alleen stond dat de label was aangemaakt, dus de console moest nog aankomen/verzonden worden maar het was beter dan niets.
Over het weekend heen kregen mensen hier en daar nog track and trace codes, sommige zagen hun status veranderen, de paniek ontstond al een beetje hier omdat er dus genoeg mensen waren die bij dezelfde webshop ook hadden besteld en nog niks hadden, er was ook erg veel mis- of gewoon geen communicatie vanuit Coolblue, Wehkamp en Game Mania (en andere partijen gok ik). Ik weet ook nog dat Media Markt verschillende verhalen voerde aan verschillende mensen
Maandag arriveerde, bij mij was rond de middag de status veranderd, dinsdag 10:00 - 14:00 zou ik hem krijgen. Bij heel veel mensen bleef het stil vanuit hun webshop, bij de andere mensen kregen ze hun track and trace pas net en bij nog een aantal was die zoals bij die van mij geupdate.
Maandag was het dus echt storm, iets waar Playstation 5 release denk geen last van zal krijgen is dat er de dag voor release nog nieuwe bestellingen worden aangenomen door webshops wegens extra voorraad oid. Om de haverklap op maandag middag was er voor 10 seconden voorraad bij een webshop en voor iemand de link deelde naar de shop was het al uitverkocht, dat in combinatie met veel mensen die nog steeds geen track and trace code hebben gehad leide tot een grote put van frustratie, ergenissen, bezorgheid en een tikeltje vreugde van de mensen waar het allemaal lukte.
Wees er in ieder geval heel erg van bewust dat pas de dag voor de verzending, zelfs tot 12 uur s'nachts, er nog steeds track and trace codes zullen volgen. Zoek contact met de webshop als je twijfelt.
[
Voor 3% gewijzigd door
Vagax op 10-11-2020 23:32
]