Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Segafreak83 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:05:
[...]

Sommige geruchten gaan dat de prijs in augustus bekend gemaakt gaat worden, nog ruim op tijd.
Ja dat is toch letterlijk die Tweet die ik post. :P

Ik hoop persoonlijk iets eerder want ik wil graag die pre-order eruit gooien. Maakt uiteindelijk vast niet uit, maar toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
bram1984 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:34:
[...]

Ja dat is toch letterlijk die Tweet die ik post. :P

Ik hoop persoonlijk iets eerder want ik wil graag die pre-order eruit gooien. Maakt uiteindelijk vast niet uit, maar toch.
Zolang je bij de eerste pre-orders zit maakt het niet toch, ook al zou je pas in november kunnen preorderen :+
En anders zijn er hier vast wel paar figuren die er 49 inslaan om vervolgens te verkopen |:(

[ Voor 10% gewijzigd door I ColoSsuZz I op 20-05-2020 15:39 ]

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:50
Daarom hoop ik dat ze een aanbetaling eisen bij pre-orders. Bv. zoals je bij de gamemania al voor €50 de PS5 kan pre-orderen. Maak er gerust €100 van zou ik zeggen. Houdt het wel zo eerlijk. Ik ben zelf ook niet heilig hoor, heb m'n PS4 op release kunnen krijgen zonder preorder door een jonge verkoper om te kopen voor €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Trishul schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:07:
Daarom hoop ik dat ze een aanbetaling eisen bij pre-orders. Bv. zoals je bij de gamemania al voor €50 de PS5 kan pre-orderen. Maak er gerust €100 van zou ik zeggen. Houdt het wel zo eerlijk. Ik ben zelf ook niet heilig hoor, heb m'n PS4 op release kunnen krijgen zonder preorder door een jonge verkoper om te kopen voor €50.
Ik heb hem bij Sony toen in elk geval helemaal moeten betalen met de reservering. En inderdaad, ze zouden dit bij iedere winkel moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
*snip* op de man

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 20-05-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
*knip*

Ik ben daadwerkelijk beetje bang dat ik een release exemplaar ga mislopen aangezien ik door ziekte niet naar buiten kan, en aangezien het sowieso einde verhaal is van mij qua die ziekte (3 maanden tot 3 jaar? zie in ieder geval de PS6 never nooit niet) wordt het dus alleen maar erger en niet beter en betekent iets als "nouja, dan koop je 'm toch later?" dat ik 'm nooit misschien krijg (in my life time)....

Magoe, heb bij Nedgame alvast 50,- aanbetaald, en zodra BOL open gaat enzo doe ik die ook gelijk! Geld staat netjes apart in een apart potje op spaarrekening, dus zal er niet snel naast gaan vissen, maar ja, je snapt misschien wel als tweaker zijn dat ik uit kijk naar zo iets en gezien mijn toekomst, tja....

---------

Overigens, wel leuk verhaaltje over de PS4 Pro!

Die had ik zowel bij BOL als bij GameMania gepre-ordered toen. Er zat een 2TB hdd in mijn PS4, de originele 500GB zat in een Linux servertje. Ik ging dus kijken voor een nieuwe 500GB, was toen rond de 50,- zo'n beetje (1 die er in pastte), zonde geld. Een nieuwe grotere voor server kopen en alle data over zetten, pfft, was beetje te veel gedoe (Linux bootte er van af...). Kortom, dubbele preorders to the rescue!

Op donderdag, dag van release, kwam de BOL PS4 Pro binnen, daar zat een 1TB hdd in, die er uit gehaald, en in mijn oude PS4 gepropt, de 2TB daar uit in de nieuwe BOL PS4 Pro. Alles geinstalleerd, werkte lekker.

Volgende dag naar GameMania met mijn oude PS4 met gloedjenieuwe 1TB hdd er in, volledige prijs terug gekregen, alles werkte naar behoren, zelfs een controller werd goedgekeurd. Dus ik naar huis met mijn 2e PS4 Pro.

Die heb ik vervolgens retour gestuurd naar BOL! :D

Heb niemand benadeeld en dit was voor mij zowel het minste gedoe ALS het goedkoopste, hahaha

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 20-05-2020 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
*snip* TR?

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 20-05-2020 20:50 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Donstil schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:51:
[...]

Dit lijkt mij niet helemaal nodig maar toch bedankt voor je bijdrage, denk ik.
Andere hebben al duidelijk aangegeven wat voor praktijken dit zijn. Prima verwoord en hoef ik niet te herhalen! Blijft gevoel over en dat is sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022

* voorkeur gaat naar embedden van tweets ipv mega phone screenshots

[ Voor 81% gewijzigd door Geronimous op 20-05-2020 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ie op het einde zegt, gaat boven mijn pay-grade :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poor Leno schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:46:
Wat ie op het einde zegt, gaat boven mijn pay-grade :D
Snap daar ook niks van. Kan iemand dat vertalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:04:
[...]

Een letterlijke vertaling naar het Nederlands lukt me nog, maar ik denk dat we daar met zijn alleen ook niet veel wijzer van worden :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:04:
[...]

ik denk dat ie wil zeggen dat je wel de kernel buffer kan omzeilen maar het is maar een kleinigheid want driver overhead zorgt alsnog voor vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Sweeny zegt dat data niet gebufferd hoeft te worden rondom je kernel en ditect ongebufferd ingeladen kan worden. Dus GPU-driver is nog steeds overhead.

Het verschil met de PS5 tov het platform waar nvidia mee werkt heeft natuurlijk veel meer last van overhead door de HAL.

[ Voor 27% gewijzigd door Kenny_026 op 20-05-2020 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet letterlijk vertalen natuurlijk geez :+ Oke, nu van het Nederlands naar Nederlands-Jip-en-Janneke tyvm :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 22:18

justifire

Shut up and squat !!

Good old Carmack.
Zouden megatextures nu ook eens goed tot zijn recht komen op de PS5 ?
Als ze het hele spul razendsnel in kunnen laden zou wel heel gaaf worden dan !

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Data gaat vanaf een ssd altijd naar geheugen. Dit moet compressed worden om meer data in te kunnen laden. Doe je dat niet dan zit je geheugen/gpu/cpu voor 80% uit de neus te eten. Door de hoge doorvoersnelheden die de ps5 nu met de ssd haalt hoeft data niet meer gecomprimeerd te worden en kan de gpu dit direct uit het geheugen halen. Dan hoef je ook geen data meer te uncompressen wat dus weer efficienter en sneller is.

Nvidia moet altijd door een HAL wat een vertaalslag moet doen naar het onderliggende hardware platform. Dat gebeurd onder andere door drivers en dat zorgt bij nvidia voor veel overhead en bij AMD icm met de PS5 niet.

@Recon24 , correct me if i’m wrong....

[ Voor 3% gewijzigd door Kenny_026 op 20-05-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 18:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hele discussie over pre orders etc maar weg geknipt, ging weer nergens over heren.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 02:21
justifire schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:23:
Good old Carmack.
Zouden megatextures nu ook eens goed tot zijn recht komen op de PS5 ?
Als ze het hele spul razendsnel in kunnen laden zou wel heel gaaf worden dan !
8k textures moet kunnen als we de de UE5 demo zien... maar hoe groot gaan die games wel niet worden? :o

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenny_026 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:26:
Data gaat vanaf een ssd altijd naar geheugen. Dit moet compressed worden om meer data in te kunnen laden. Doe je dat niet dan zit je geheugen/gpu/cpu voor 80% uit de neus te eten. Door de hoge doorvoersnelheden die de ps5 nu met de ssd haalt hoeft data niet meer gecomprimeerd te worden en kan de gpu dit direct uit het geheugen halen. Dan hoef je ook geen data meer te uncompressen wat dus weer efficienter en sneller is.

Nvidia moet altijd door een HAL wat een vertaalslag moet doen naar het onderliggende hardware platform. Dat gebeurd onder andere door drivers en dat zorgt bij nvidia voor veel overhead en bij AMD icm met de PS5 niet.

@Recon24 , correct me if i’m wrong....
Dat haalt het hele nut van speciale decompression hardware onderuit lijkt me? Want als ze zonder compressie zouden werken zitten ze op 5,5? GB/s. Met compressie op 9,5? GB/s. (Weet de exacte getallen even niet uit mijn hoofd).

Zal straks die link en reacties daarop wel even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk dat Bright Memory ook naar ps5 komt ?

deze game werd geshowcased tijdens de Xbox inside event en zag er persoonlijk wel interessant uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2020 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:50:
[...]

Dat haalt het hele nut van speciale decompression hardware onderuit lijkt me? Want als ze zonder compressie zouden werken zitten ze op 5,5? GB/s. Met compressie op 9,5? GB/s. (Weet de exacte getallen even niet uit mijn hoofd).

Zal straks die link en reacties daarop wel even lezen.
Dat gaat Kraken doen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:53:
[Twitter]

Mogelijk dat Bright Memory ook naar ps5 komt ?

deze game werd geshowcased tijdens de Xbox inside event en zag er persoonlijk wel interessant uit.
Grafisch wel aardig, maar lijkt me verder weinig aan. Dat pew pew pew de hele tijd word ik denk ik te oud voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Chaoss schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:31:
Hele discussie over pre orders etc maar weg geknipt, ging weer nergens over heren.
Ja lekker, nu ben ik dus weer nieuwsgierig. }:| :P

Zal ik voor de vorm nog ff censuur roepen hebben we die onzin ook weer gehad. :+

Voor zover mijn nuttige bijdrage voor vandaag. Carry on nothing to see here. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geronimous schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:37:
[...]

8k textures moet kunnen als we de de UE5 demo zien... maar hoe groot gaan die games wel niet worden? :o
Vraag mij trouwen af wat voor nut 8k textures hebben in tegenstelling tot 4k textures.

Of kun je dan gewoon meer op je textures inzoomen voordat ze blurry worden.

en hoe veel voorkomend zijn 4k textures zijn met huidige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenny_026 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:01:
[...]

Dat gaat Kraken doen 😉
Of ik begrijp je verkeerd of je haalt de boel door de war. Kraken is een compressietechniek. Ze gaan dit gebruiken om o.a. meer data te kunnen compresseren. Vervolgens beland dit bij het decompressieblock zodat het ingeladen kan worden.

Zoals ik jouw reactie lees zeg je dat compressie niet meer nodig is. Terwijl dat niet het geval is, anders zouden ze geen gebruik maken van Kraken of een hardware decompressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:21:
[...]

Of ik begrijp je verkeerd of je haalt de boel door de war. Kraken is een compressietechniek. Ze gaan dit gebruiken om o.a. meer data te kunnen compresseren. Vervolgens beland dit bij het decompressieblock zodat het ingeladen kan worden.

Zoals ik jouw reactie lees zeg je dat compressie niet meer nodig is. Terwijl dat niet het geval is, anders zouden ze geen gebruik maken van Kraken of een hardware decompressie.
Ik denk dat compressie juist heel relevant gaat worden als je 8k textures in een game stopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:21:
[...]

Je hebt gelijk. Kraken compressed en er is een custom decompression module die de cpu ontlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Wat ik nu wel een mooi idee vind is dat Sony weer terug lijkt bij het gevoel van exotische hardware zoals het altijd wel was voor de PS4, wat ik nu her en der van devs hoor is dat die ssd intergratie wel echt wat bijzonders doet en nog niet elders te vinden is. Die XSX is mooi maar lijkt meer van hetzelfde maar sneller waar Sony echt iets nieuws lijkt te doen.
Het blijft lijken op het oudere idee van amerikaanse auto's vs japanse auto's, Snel maar enkel rechtdoor waar de japanners op alle andere fronten voorbij vlogen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Voor mij voelt het ook als revolutie vs evolutie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Revolutie ipv evolutie inderdaad. Al betwijfel ik zelf of we er al veel van zullen merken t.o.v. de XSX voordat de Pro versies van de consoles alweer op de markt zijn. Maar ik denk wel dat het de nieuwe standaard wordt, uitgevonden door Sony.
Al hoop ik natuurlijk dat de volledige potentie veel sneller benut wordt..

[ Voor 17% gewijzigd door Steven030 op 20-05-2020 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De hardware is prima. Net zoals dat de XsX prima is. Over een paar jaar zullen we wel weer Pro consoles met nog snellere hardware krijgen.

Ik ben vooral benieuwd naar nieuwe game ervaringen. Slimmere ai, nog meer interactie met de wereld, nieuwe genres etc.

Daarnaast erg geïnteresseerd in mogelijkheden van de DualSense. Als je echt het verschil kan voelen met verschillende geweren of de status van je auto met racen, dan is dat echt een groot pluspunt voor de PS5.

En VR voor mij wel een must... Hoop daar stiekem ook een teaser van te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2020 23:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mutatie schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:53:
Wat ik nu wel een mooi idee vind is dat Sony weer terug lijkt bij het gevoel van exotische hardware zoals het altijd wel was voor de PS4, wat ik nu her en der van devs hoor is dat die ssd intergratie wel echt wat bijzonders doet en nog niet elders te vinden is. Die XSX is mooi maar lijkt meer van hetzelfde maar sneller waar Sony echt iets nieuws lijkt te doen.
Het blijft lijken op het oudere idee van amerikaanse auto's vs japanse auto's, Snel maar enkel rechtdoor waar de japanners op alle andere fronten voorbij vlogen :+
Ik denk dat het allemaal wel losloopt, zeker omdat nieuwe technieken ook gebruikt/misbruikt worden en je er minder van merkt dan wat je zou verwachten. Verwacht ook geen groot verschil tussen de consoles net als alle voorgaande jaren. Alles heeft zo zijn charme en reden tot aanschaf, dus de PS5 en XBSX komen er gewoon allebei. Ook de enige manier om objectief te beoordelen. Gewoon allebei kopen dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Exorcist schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:22:
[...]

Ik denk dat het allemaal wel losloopt, zeker omdat nieuwe technieken ook gebruikt/misbruikt worden en je er minder van merkt dan wat je zou verwachten. Verwacht ook geen groot verschil tussen de consoles net als alle voorgaande jaren. Alles heeft zo zijn charme en reden tot aanschaf, dus de PS5 en XBSX komen er gewoon allebei. Ook de enige manier om objectief te beoordelen. Gewoon allebei kopen dus :D
We zullen het zien. Er gaan geluiden dat het de pc markt ook zal veranderen. Maar het kan ook met een sisser aflopen. Zou wel interesant zijn als het allemaal blijkt te kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Exorcist schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:22:
[...]

Ik verwacht dat Sony's first party wel weer raad weet met de hardware en unieke dingen gaat laten zien.

Oh en GT7 lijkt gelekt te zijn. Dat wordt dan een launch titel.

https://www.resetera.com/...urer-thesixthaxis.209640/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 05:27:
[...]

Ik verwacht dat Sony's first party wel weer raad weet met de hardware en unieke dingen gaat laten zien.

Oh en GT7 lijkt gelekt te zijn. Dat wordt dan ab launch titel.

https://www.resetera.com/...urer-thesixthaxis.209640/
Hell yeah :Y Alleen nog een officieel racestuur erbij dan ben ik helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:14

Major_ton

Shoot!

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 05:45:
[...]

Hell yeah :Y Alleen nog een officieel racestuur erbij dan ben ik helemaal blij.
En goed geluid en een AI die niet op rails rijdt en eindelijk goede schade modellen (al kan de ontwikkelaar daar niks aan doen). Autofabrikanten moeten eens ophouden met die trieste sensuur dat hun auto's virtueel niet stuk mogen gaan, ze kunnen in het echt nou eenmaal wel stuk en goed ook!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:23:
[...]

En goed geluid en een AI die niet op rails rijdt en eindelijk goede schade modellen (al kan de ontwikkelaar daar niks aan doen). Autofabrikanten moeten eens ophouden met die trieste sensuur dat hun auto's virtueel niet stuk mogen gaan, ze kunnen in het echt nou eenmaal wel stuk en goed ook!
Vind het geluid in GT Sport anders wel prima. Beter is altijd welkom. AI mee eens, maar eigenlijk moet je dan gewoon tegen echte spelers rijden. Schademodel, ja maar geen must voor mij. Van mij mogen mooie auto's mooi blijven :+ anders speel ik wel Wreckfest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Gt7 bij launch zou echt superdik zijn! Betekend ook dat ik dan meteen een preorder zet als dit bekend word. Zou graag een ps5/gt7 combi zien. Speel gt sport nog steeds bijna elke dag sinds launch en blijft beste racer op consoles met gemak!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Dat smoesje hebben ze toen (in het begin van GT deel 1, 2 of 3) gebruikt, zodat ze alleen maar de buitenkant hoefde te modelleren, scheelt een hoop werk zonder schade model.

En nu blijven ze dat doen, gemiste kans. Schade in GT zou zoveel meer toevoegen.

Vraag je anders af, waarom zitten in andere games wel schade modellen waar ook officieel gelicenseerde auto's van echte fabrikanten in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Er zit gewoon schade in gt sport zie :
https://www.gtplanet.net/...isual-damage-in-gt-sport/
Dat het anders of minder is dan andere games dat is zo maar moet zeggen als je lekker bezig bent met racen mis ik het echt niet. Het online gedeelte is zeker niet perfect maar is echt heel tof, en dan kan mij een realistische schademodel compleet gestolen worden.
Plus het mechanische effect van schade zit er ook in en dat is belangrijker dan visueel want dat heeft gevolgen, bv auto trekt naar links of rechts, minder vermogen enz.

[ Voor 18% gewijzigd door v8power67 op 21-05-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:47:
[...]

Dat smoesje hebben ze toen (in het begin van GT deel 1, 2 of 3) gebruikt, zodat ze alleen maar de buitenkant hoefde te modelleren, scheelt een hoop werk zonder schade model.

En nu blijven ze dat doen, gemiste kans. Schade in GT zou zoveel meer toevoegen.

Vraag je anders af, waarom zitten in andere games wel schade modellen waar ook officieel gelicenseerde auto's van echte fabrikanten in zitten.
In bijna elke game waar autos en schade voorkomen hoor je zeggen dat autofabrikanten geen visuele schade willen, dus kennelijk is het geen smoes.

Hoe iracing(pc) dat doet is mij dan weer totaal onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Segafreak83 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:47:
[...]

Onzin inderdaad, in Need for Speed : Heat vliegt alles en zijn moeder in de rondte, ongeacht merk of type.
Hier nog een leuk lijstje :)
https://www.carthrottle.c...e-the-best-damage-models/

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

justifire schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:43:
[...]

Onzin inderdaad, in Need for Speed : Heat vliegt alles en zijn moeder in de rondte, ongeacht merk of type.
Hier nog een leuk lijstje :)
https://www.carthrottle.c...e-the-best-damage-models/
Need for Speed vergelijken met GT :z
Ik wil het gebrek aan een schademodel niet goed praten, maar maak wel even een eerlijke vergelijking. Sim vs sim. Ik ga Mario Kart ook niet vergelijken met iRacing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:54:
[...]

Need for Speed vergelijken met GT :z
Ik wil het gebrek aan een schademodel niet goed praten, maar maak wel even een eerlijke vergelijking. Sim vs sim. Ik ga Mario Kart ook niet vergelijken met iRacing.
Het punt is niet Need for Speed met GT vergelijken, het punt is dat daar schade wel kan en die game ook de goedkeuring heeft van de echte merken.
[...]

Dit idd, GT is een fijne titel om pracht en praal mee te tonen maar als race game/“Sim” is het niet meer wat het ooit geweest is helaas.

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 21-05-2020 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Donstil schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:32:
[...]

Het punt is niet Need for Speed met GT vergelijken, het punt is dat daar schade wel kan en die game ook de goedkeuring heeft van de echte merken.

[...]

Dit idd, GT is een fijne titel om pracht en praal mee te tonen maar als race game/“Sim” is het niet meer wat het ooit geweest is helaas.
Qua sim is het juist nu op zn top, zeker voor een console racer is het echt heel goed. Nee is geen iracing ofzo qua physics maar is zeker niet slecht.
En qua racen zeker online is het ook weer op console een van de beste ervaringen die ik heb gehad. En ik heb veel console racers gespeeld. Ook de bekende maar in mijn ogen matige laatste forza games.
Maar smaken verschillen. Ik ben zelf echt heel blij dat ze van de standaard carpg zoals gt1-6 afgestapt zijn. En meer een focus op racen zelf en online gedeelte. En zelfs voor iemand als ik die laatste tijd minder online speel is er genoeg te doen.

Owh en blijkbaar missen jullie mijn bericht hierboven, schade zit erin maar minder/ anders dan andere games. Mechanische schade is ook aanwezig en dat lijkt mij zeker als je realisme zoekt toch belangrijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:43:
[...]

Qua sim is het juist nu op zn top, zeker voor een console racer is het echt heel goed. Nee is geen iracing ofzo qua physics maar is zeker niet slecht.
En qua racen zeker online is het ook weer op console een van de beste ervaringen die ik heb gehad. En ik heb veel console racers gespeeld. Ook de bekende maar in mijn ogen matige laatste forza games.
Maar smaken verschillen. Ik ben zelf echt heel blij dat ze van de standaard carpg zoals gt1-6 afgestapt zijn. En meer een focus op racen zelf en online gedeelte. En zelfs voor iemand als ik die laatste tijd minder online speel is er genoeg te doen.

Owh en blijkbaar missen jullie mijn bericht hierboven, schade zit erin maar minder/ anders dan andere games. Mechanische schade is ook aanwezig en dat lijkt mij zeker als je realisme zoekt toch belangrijker.
Mm zolang ze die AI op rails laten rijden is het voor mij niet interessant genoeg.

Je schade post heb ik niet gemist maar dat zijn een beetje krasjes dat kan je geen heel schade model noemen.

Maar misschien is het een beperking van de huidige consoles hoor, de laatste Forza motorsport had het ook niet heel uitgebreid dacht ik.

Ik begrijp dat er nog liefhebbers van de serie zijn maar of het nog een system seller is betwijfel ik eigenlijk, daarvoor is het naar mijn mening over zijn hoogtepunt heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Donstil schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Mm zolang ze die AI op rails laten rijden is het voor mij niet interessant genoeg.

Je schade post heb ik niet gemist maar dat zijn een beetje krasjes (de verkeerde krassen ook zag ik in het screenshot) dat kan je geen heel schade model noemen.

Maar misschien is het een beperking van de huidige consoles hoor, de laatste Forza motorsport had het ook niet heel uitgebreid dacht ik.

Ik begrijp dat er nog liefhebbers van de serie zijn maar of het nog een system seller is betwijfel ik eigenlijk, daarvoor is het naar mijn mening over zijn hoogtepunt heen.
Ai is een punt idd maar denk idd een limitatie.
Schade is een keuze ze willen er geen console power aan toekennen, ik heb er echt geen moeite mee maar snap als je dit zoekt dat teleurstelling is.

En qua system seller geloof dat ze ergens op 8+ mil users zitten nu.
https://www.gtplanet.net/...timated-8-million-copies/
Dat is vorig jaar juni. Dus lijkt me zeker een system seller bij launch 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:56:
[...]

Je schade post heb ik niet gemist maar dat zijn een beetje krasjes (de verkeerde krassen ook zag ik in het screenshot) dat kan je geen heel schade model noemen.

Ik denk dat het een designkeuze is, dus vandaar mijn reactie om een arcaderacer (lomp racen: meer crashes / schade) niet met een simracer (netjes racen: weinig schade) te vergelijken. Mijn laatste reactie omtrent dit onderwerp anders krijgen we straks weer een modbreak ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:02:
[...]

Ai is een punt idd maar denk idd een limitatie.
Schade is een keuze ze willen er geen console power aan toekennen, ik heb er echt geen moeite mee maar snap als je dit zoekt dat teleurstelling is.

En qua system seller geloof dat ze ergens op 8+ mil users zitten nu.
https://www.gtplanet.net/...timated-8-million-copies/
Dat is vorig jaar juni. Dus lijkt me zeker een system seller bij launch 8)
Forza motorsport heeft wel een degelijke AI dus het moet kunnen op de huidige generatie.
Nu heb ik nooit Project Cars 2 gespeeld maar ook daar is het wel oké zover ik begrijp van andere.

8 miljoen kochten de game dat betekend dus ook dat 132 miljoen de game niet kochten, aantallen alleen maakt iets echter geen system seller, een genre doet dat wel, racing “simulators” zijn daar niet het genre voor lijkt mij persoonlijk.
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:03:
[...]
Mijn laatste reactie omtrent dit onderwerp anders krijgen we straks weer een modbreak ;) .
Zolang ze pagina’s vol met tv en beamer posts laten staan zal dat wel meevallen. Dit gaat tenminste nog over het onderwerp.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 21-05-2020 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Next Level Racing toont per ongeluk logo van Gran Turismo 7:

Het zou om een foutje gaan... of is er meer aan de hand?

Het bedrijf Next Level Racing heeft per ongeluk een logo van Gran Turismo 7 getoond in promotiemateriaal.
Dit is opvallend, omdat een zevende deel in de populaire PlayStation-raceserie nog helemaal niet is aangekondigd. Next Level Racing heeft een officiële PlayStation-licentie waarmee het diverse cockpits en stands maakt voor racegames.

Het gaat om artwork dat op de social media-kanalen van het bedrijf werd geplaatst. Hierop zijn diverse logo's van aankomende racegames te zien, met de vraag naar welke racegame die dit jaar uitkomt mensen het meest naar uitkijken. De logo's van aangekondigde titels F1 2020, Dirt 5 en Automobilista 2 worden getoond, alsmede een logo van Gran Turismo 7.

Kort na plaatsing verwijderde Next Level Racing de artwork weer en claimde men dat ze geen informatie hebben over een eventuele release van Gran Turismo 7. Daarbij zou men een nep logo dat op het internet circuleert hebben gebruikt. Diverse fans op fora hebben het betreffende logo echter nergens anders kunnen vinden. Daardoor wordt er nu - ondanks het statement van Next Level - gespeculeerd dat Sony binnenkort Gran Turismo 7 onthult, mogelijk voor de lancering van de PlayStation 5 later dit jaar.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.reshift.nl/media/media/thumbnails/640/20200521111513670154818828985/next-level-racing-gt7_05-20-20.jpg

Bron: https://gamer.nl/artikele...-logo-van-gran-turismo-7/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat schade vooral functioneel moet zijn in een game. Ik had GT ook liever met een goed schademodel gezien. Daarom vindt ik Forza een leukere serie om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Ik heb GTS lang niet aangeraakt, maar zoek op google op naar "Gran Turismo Sport" schade model, dan ziet het er meer dan prima uit. Zelfs GT5 had volledige schade.

Een goede schademodel maakt een race game nog niet beter. GTS is op dit moment wel de grootste en meest gespeelde race sim op console. Waar GTS nog velen updates krijgt en officiele FIA world Cups mee worden gereden, hoor je niks van Forza 7. Die studio is meer gefocused op Horizon namelijk en die laatste is onderhand ook populairder geworden dan Forza Motor Sport.

GT7 bij launch, zou een enorme titel zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:31
Recon24 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:35:
Die studio is meer gefocused op Horizon namelijk en die laatste is onderhand ook populairder geworden dan Forza Motor Sport.

Dat zijn 2 verschillende studio's, Turn10 en Playground. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Xgar schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:41:
[...]

Dat zijn 2 verschillende studio's, Turn10 en Playground. ;)
Daardoor is FMS wel een beetje de vergeten racer geworden de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Recon24 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:35:
Ik heb GTS lang niet aangeraakt, maar zoek op google op naar "Gran Turismo Sport" schade model, dan ziet het er meer dan prima uit. Zelfs GT5 had volledige schade.

Een goede schademodel maakt een race game nog niet beter. GTS is op dit moment wel de grootste en meest gespeelde race sim op console. Waar GTS nog velen updates krijgt en officiele FIA world Cups mee worden gereden, hoor je niks van Forza 7. Die studio is meer gefocused op Horizon namelijk en die laatste is onderhand ook populairder geworden dan Forza Motor Sport.

Oh dat wist ik niet eens. Heb de serie losgelaten deze generatie.

Wij spelen veel F1. Maar dat is natuurlijk ook een ander soort racen op zich. Als je daar een voorvleugel kwijt raakt kost je dat de race. Vraagt een andere manier van racen.

Wellicht verstandig hem aankomende generatie weer op te pakken 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:31
Recon24 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:44:
[...]

Daardoor is FMS wel een beetje de vergeten racer geworden de afgelopen jaren.
Dat valt reuze mee,zijn 2 heel verschillende games imo. Horizon is een stuk toegankelijker lijkt me.
Maar ik denk dat dit een beetje off topic is voor het ps5 topic. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-10 23:16
Heeft een GT-game ooit de oorspronkelijke releasedate gehaald? Als ie als launchgame wordt aangekondigd dan geloof ik het nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Racegame op launch is altijd welkom. Eigenlijk hoort bij een PS launch ook ridge Racer en/of Wipeout, maar die traditie hebben ze helaas al een tijdje losgelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Donstil schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:15:
[...]

Forza motorsport heeft wel een degelijke AI dus het moet kunnen op de huidige generatie.
Nu heb ik nooit Project Cars 2 gespeeld maar ook daar is het wel oké zover ik begrijp van andere.

8 miljoen kochten de game dat betekend dus ook dat 132 miljoen de game niet kochten, aantallen alleen maakt iets echter geen system seller, een genre doet dat wel, racing “simulators” zijn daar niet het genre voor lijkt mij persoonlijk.

[...]

Zolang ze pagina’s vol met tv en beamer posts laten staan zal dat wel meevallen. Dit gaat tenminste nog over het onderwerp.
Heb je gt sport gespeeld ? Serieuze vraag want ik vind de ai echt niet zo slecht als sommige laten overkomen. Heb meer moeite met de manier van ai in forza met die drivertards.. wat een k.u.t systeem was dat, een van de redenen dat ik fm7 erg snel weer dropte. Dat de ai beter en vooral realistischer kan mee eens. Maar slecht is overdreven(imho) maar ik doe laaste tijd vooral veel kwalificatie in mn eentje lege baan en gaan. Beetje time attacken is mijn grootste lol dus heb misschien geen heel goed beeld meer bij ai.

En qua verkoop tuurlijk heel veel mensen kochten hem niet, maja niet iedereen kan 130miljoenx verkopen zoals gta.
8 miljoen voor een vooral op online gefocusde reboot van een serie echt heel netjes. Is niet als de gt3 met 15mil+ op ps2 maja andere tijden. Denk dat er veel andere racegame devs jaloers zijn erop.
En daarom hoop ik serieus dat ze dit doortrekken en niet weer een standaard gt7 zoals gt1-6 maken. Mag wel meer singleplayer in en betere ai enz beter is ja beter. Maar de online focus is echt een frisse wind in een lange serie, en is echt goed gedaan( jammer dat ze penalty systeem langzamerhand beetje verpest hebben) maar racen enz voelt zo goed, en als je dan een replay kijkt is net alsof je naar echte race kijkt.
Maja ik ben heel eerlijk een groot gt fan, ( waar ik in xbox tijd eigenlijk veel meer forza fan was ) maar gt sport is echt voor mij zo goed. Zat begin 2019 al op bijna 1000 uur erin geloof ik en denk nu wel bijna dubbele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:27:
[...]
Heb je gt sport gespeeld ? Serieuze vraag want ik vind de ai echt niet zo slecht als sommige laten overkomen. Heb meer moeite met de manier van ai in forza met die drivertards.. wat een k.u.t systeem was dat, een van de redenen dat ik fm7 erg snel weer dropte. Dat de ai beter en vooral realistischer kan mee eens. Maar slecht is overdreven(imho)
Yup en ben het volledig eens met de AI opmerking.

Edit: Die eerdere GT’s heb ik echt veel gespeeld zeg. Elke middag na school GT1 spelen. Man goeie herinneringen aan zeg nu ik er zo aan terug denk.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 21-05-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 02:21
wat off-topic 'spuit-11' posts weggehaald

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Donstil schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:32:
[...]

Juist (y)

Begin wel een beetje simpel te worden van dat zaken verdraaien zeg...
Onderwerp : schade
Voorbeeld : schade
Reactie : dat is geen sim 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
justifire schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:30:
[...]

Juist (y)

Begin wel een beetje simpel te worden van dat zaken verdraaien zeg...
Onderwerp : schade
Voorbeeld : schade
Reactie : dat is geen sim 8)7
Heb je een antwoord dan waarom GT “geen” schade heeft?

Het heet “The real driving simulator”, geen “crash” sim.

Weet je hoeveel resources het kost om een “believable” schademodel in te bouwen?

[ Voor 18% gewijzigd door Recon24 op 21-05-2020 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
En klaar, het is sowieso offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
4Chan, dus graag lezen met vrachtwagentje zout..

https://www.gamekings.tv/...-duur-van-bijna-twee-uur/
De lekker wist ook de games op te noemen die getoond worden. Het betreft Horizon Zero Dawn II, Spider Man 2 : Symbiote’s Menace, Crash Bandicoot : A Hero Reborn !, Mortal Kombat 11 Aftermath, Crysis Remastered, Resident Evil 8, Demon’s Souls PS5, Gran Turismo Sport REDUX, new project :Unknown Commander , Uncharted: Lost Legacy 2, Ratchet and Clank: Mars and Beyond en als uitsmijter Silent Hill 2021.
Al klopt maar de helft dan nog staan er al paar mooie titels tussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sommige daarvan wil ik best wel graag zien. Alleen zoveel exclusives van dit kaliber op een launch event. Dat moet haast wel fake zijn

Recon24 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:13:

Het heet “The real driving simulator”,
Nou precies daarom dus, niets meer “real” als een goed schade model.

Althans ik heb wel eens een paaltje mee genomen in een parkeergarage en de schade daarvan was behoorlijk “real” 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door Donstil op 21-05-2020 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Donstil schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:18:
Sommige daarvan wil ik best wel graag zien. Alleen zoveel exclusives van dit kaliber op een launch event. Dat moet haast wel fake zijn
Of een hoop ervan zijn nietszeggende teasers van max 1 min en gaan dan 2-4 jaar in development.
Meer een '' dit komt er uiteindelijk op onze console ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Recon24 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:13:
[...]

Heb je een antwoord dan waarom GT “geen” schade heeft?

Het heet “The real driving simulator”, geen “crash” sim.

Weet je hoeveel resources het kost om een “believable” schademodel in te bouwen?
Volgens mij hebben merken geen enkel probleem met optische schade.

Ze willen alleen niet zien dat hun "merk" hinkend met een afgebroken wiel en rook onder de motorkap over een circuit zwalkt.

Geen idee hoe dat nu met need for speed is, die heb ik niet meer gespeeld na Porsche unleashed :+ maar ik vermoed dat er enkel wat optische schade is daar.

If not dan heb ik ook geen idee waarom behalve dat ze hun tijd in andere dingen wilden steken. En dan moeten mensen die veel schade willen een ander spel zoeken om te spelen. Tis allemaal niet zo ingewikkeld volgens mij. :+

Maar na de ,mijn console is beter dan jouw console, is, mijn racespel is beter dan jouw racespel wel even verfrissend. Zelfde mensen weer neem ik aan? :>

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:14

Martinspire

Awesomeness

I ColoSsuZz I schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:47:
4Chan, dus graag lezen met vrachtwagentje zout..

https://www.gamekings.tv/...-duur-van-bijna-twee-uur/

[...]

Al klopt maar de helft dan nog staan er al paar mooie titels tussen.
Klinkt als een wishlist. Bovendien zijn het vrijwel allemaal vervolgen, en verwacht ik eerder dat Sony met nieuwe IP's komt. Vaak als er zoveel vervolgen gemeld worden, is het fake.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Martinspire schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:36:
[...]
Klinkt als een wishlist. Bovendien zijn het vrijwel allemaal vervolgen, en verwacht ik eerder dat Sony met nieuwe IP's komt. Vaak als er zoveel vervolgen gemeld worden, is het fake.
De helft is toch echt wel meer dan aannemelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:36:
[...]
Ik hoop ook wel op wat nieuwe IP’s idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:04
Ik denk dat het wishfull thinking is om GT7 als launchgame te verwachten als je ziet hoelang ze over GT Sport hebben gedaan en als je dan na al die jaren de content zag was het dieptriest. Dat hebben ze middels de updates ondertussen wel aardig rechtgetrokken. Als er al een Gt7 aangekondigd wordt lijkt het of veel op GT Sport of het duurt nog minstens twee jaar. Maar volgens mij kan GT Sport ook nog wel even mee als race game op de PS5 want die is toch al voorbereid op 8K?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Flagg schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:33:
[...]

Maar na de ,mijn console is beter dan jouw console, is, mijn racespel is beter dan jouw racespel wel even verfrissend. Zelfde mensen weer neem ik aan? :>
Need for Speed Heat is toch gewoon multiplatform ?
Zo kan je overal wel wat achter zoeken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS5 is 100 times faster than the older PS4, Says Sony CEO:

https://gamesfontaine.com/ps5-speed-vs-ps4/

Ik zit hier wel op te wachten. Weinig tot geen laadtijden en hopelijk betere spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
tjah de lek over 11 juni is wel allemaal een beetje captain obvious. Allemaal titels die iedereen kan verzinnen. Ook die genoemde tijd van 1h40 is gewoon ongeveer de lengte van een E3 presentatie. En dan staat het ook nog eens op 4Chan, hartstikke fake dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
Chaoss schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:14:
tjah de lek over 11 juni is wel allemaal een beetje captain obvious. Allemaal titels die iedereen kan verzinnen. Ook die genoemde tijd van 1h40 is gewoon ongeveer de lengte van een E3 presentatie. En dan staat het ook nog eens op 4Chan, hartstikke fake dus :P
Zolang Demon Souls PS5 maar niet fake is vind ik het allemaal prima! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-10 16:06
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:11:

Ik zit hier wel op te wachten. Weinig tot geen laadtijden en hopelijk betere spellen.
Of hele grote epische games waar de wereld al heel ver van tevoren volledig wordt gerendered zoals in die tech demo, en 3 of 4 games kunnen pauzeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 13:43

Allemaal praatjes hopelijk maken ze het waar,word tijd dat we al die power gaan zien.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09

"PS5 is only marginal faster than the old PS4, keep your money, Says Sony CEO"
Dat zou nou eens een opzienbare quote zijn i.p.v. al deze wij van WC-eend kletspraat. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mwa, das wel weer een erge clickbait verdraaiing (2 dingen die niet kloppen in de 12 woorden) van iets wat ergens in een presentatie stond :P
For example, through a custom‐designed high‐speed SSD, we plan to realize game data processing speeds that are approximately 100 times faster than PS4.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 22-05-2020 12:01 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Dat zegt eigenlijk vooral veel over de trage IO van de vorige (huidige*) generatie.

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 22-05-2020 12:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
YakuzA schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:00:
[...]

Mwa, das wel weer een erge clickbait verdraaiing (2 dingen die niet kloppen in de 12 woorden) van iets wat ergens in een presentatie stond :P

[...]
Hulde voor het rationaliseren. In deze tijd is het beter om obscure websites te vermijden die alleen maar traffic proberen te genereren. Ik zag die titel en dacht gelijk ook van, uh, dat zei de ceo niet tegen de stakeholders.
Soms gaan zelfs de grootste websites er nog in mee, af en toe kun je bv. The Verge hier zelfs op betrappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:31
Die engine dev geeft nu ook commentaar bij de PS5 video. Niets nieuw, maar wel heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk al uit naar deel 2 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Anton.net schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:27:
Die engine dev geeft nu ook commentaar bij de PS5 video. Niets nieuw, maar wel heel interessant.
[YouTube: GAME ENGINE DEVELOPER Reacts to ROAD TO PS5 (Part 1)]
Honderden Gb voor alleen al deze korte demo? Oei, ik hou mijn hart vast voor de grootte van next-gen spellen i.c.m. 825Gb opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steven030 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:04:
[...]

Honderden Gb voor alleen al deze korte demo? Oei, ik hou mijn hart vast voor de grootte van next-gen spellen i.c.m. 825Gb opslag
En daarom hebben zowel de Xbox als PlayStation uitbreidbare opslag :z. Daarnaast is het met deze snelle SSD's niet meer nodig om assets meerdere keren op te slaan, waardoor games weer minder opslag gebruiken.

Zo gebruikt Spiderman een bepaalde assets bijvoorbeeld een paar honderd keer. Stel dat die asset 2,5 MB is: 2,5 x 200 = 500 MB. Doe dat een paar keer voor meerdere assets, dan zit je snel aan tientallen GB aan data wat overbodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:28:
[...]

En daarom hebben zowel de Xbox als PlayStation uitbreidbare opslag :z. Daarnaast is het met deze snelle SSD's niet meer nodig om assets meerdere keren op te slaan, waardoor games weer minder opslag gebruiken.

Zo gebruikt Spiderman een bepaalde assets bijvoorbeeld een paar honderd keer. Stel dat die asset 2,5 MB is: 2,5 x 200 = 500 MB. Doe dat een paar keer voor meerdere assets, dan zit je snel aan tientallen GB aan data wat overbodig is.
Ik ben heel benieuwd hoe duur die uitbreiding wordt voor de PS5 gezien het nieuwe tech is, en niet van Sony. Voor Xbox zag ik wel dat je kon uitbreiden met 1tb in een samenwerking met Seagate. En dat je die uitbreiding er makkelijk in kon pluggen als een ouderwetse cartridge. Die extra 1 tb vind ik echter ook heel weinig maar misschien wordt dat in de toekomst meer. Voor de PS5 is er weinig over bekend en ik denk dat weinig niet-Tweakers staan te springen om dat ding open te schroeven. Ik ga dat uiteraard wel doen zodra het kan, maar er is nog niks over bekend wat er straks op de markt komt.

Ik hoop dat je gelijk hebt dat de games niet zo groot hoeven te worden en dus niet honderden Gb’s per level zoals die dev dat zo ongeveer in het filmpje zegt. Dan is de grootte van de opslag misschien wel de bottleneck om spellen zo gedetailleerd als in de demo te laten zijn. Al denk ik dat er tegen die tijd al Pro versies van de consoles op de markt zijn met onder andere een grotere opslag

[ Voor 21% gewijzigd door Steven030 op 23-05-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steven030 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:44:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe duur die uitbreiding wordt voor de PS5 gezien het nieuwe tech is, en niet van Sony. Voor Xbox zag ik wel dat je kon uitbreiden met 1tb in een samenwerking met Seagate. En dat je die uitbreiding er makkelijk in kon pluggen als een ouderwetse cartridge. Die extra 1 tb vind ik echter ook heel weinig maar misschien wordt dat in de toekomst meer. Voor de PS5 is er weinig over bekend en ik denk dat weinig niet-Tweakers staan te springen om dat ding open te schroeven. Ik ga dat uiteraard wel doen zodra het kan, maar er is nog niks over bekend wat er straks op de markt komt.

Ik hoop dat je gelijk hebt dat de games niet zo groot hoeven te worden en dus niet honderden Gb’s zoals die dev dat in het filmpje zegt.
Er is voor de PS5 bekend dat bepaalde 3rd party M2 drives worden ondersteund zie ook:
Die M2 drive zal (zeer waarschijnlijk) net zo makkelijk in te pluggen zijn als bij de Xbox.

Het is dus geen nieuwe tech en er is dus meer over bekend dat wat jij in je verhaal schetst. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:02:
[...]

Er is voor de PS5 bekend dat bepaalde 3rd party M2 drives worden ondersteund zie ook: [YouTube: The Road to PS5]Die M2 drive zal (zeer waarschijnlijk) net zo makkelijk in te pluggen zijn als bij de Xbox.

Het is dus geen nieuwe tech en er is dus meer over bekend dat wat jij in je verhaal schetst. :P
Maar hij heeft het hier toch over internal storage, en dus niet iets wat je er makkelijk in kan pluggen als een cartridge? Ik ga hier niet diep in op de oplossing van Xbox en bovendien vind ik dat ook niet relevant (maar check ter referentie even die Seagate 1tb kaartjes die je in het daarvoor bestemde gleufje aan de achterkant van de console duwt zoals PS2 memory cards). Qua nieuwe tech bedoel ik dus de revolutionaire 5,5Gb SSD, iets wat nu nog niet op de markt is. Tegen die tijd wel, maar er is dus nog geen prijs, grootte of merk bekend.

Anyway, ik hoop gewoon dat gedetailleerde werelden zoals in de demo niet zoveel ruimte in beslag nemen als die dev in de video aangeeft. Mogelijk door de oplossing die jij geeft om assets te hergebruiken, zou mooi zijn :)

[ Voor 23% gewijzigd door Steven030 op 23-05-2020 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Steven030 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:20:
[...]

Maar hij heeft het hier toch over internal storage, en dus niet iets wat je er makkelijk in kan pluggen als een cartridge? Ik ga hier niet diep in op de oplossing van Xbox en bovendien vind ik dat ook niet relevant (maar check ter referentie even die Seagate 1tb kaartjes die je in het daarvoor bestemde gleufje aan de achterkant van de console duwt). Qua nieuwe tech bedoel ik dus de revolutionaire 5,5Gb SSD, iets wat nu nog niet op de markt is. Tegen die tijd wel, maar er is dus nog geen prijs, grootte of merk bekend.

Anyway, ik hoop gewoon dat gedetailleerde werelden zoals in de demo niet zoveel ruimte in beslag nemen als die dev in de video aangeeft. Mogelijk door de oplossing die jij geeft om assets te hergebruiken, zou mooi zijn :)
Dan heb je het filmpje niet goed bekeken. Het gaat wel degelijk om uitbreidbare opslag middels een M2 'drive' (ik vind het meer een stick). Voor de rest met je eens. :Y we gaan het zien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:30:
[...]

Dan heb je het filmpje niet goed bekeken. Het gaat wel degelijk om uitbreidbare opslag middels een M2 'drive' (ik vind het meer een stick). Voor de rest met je eens. :Y we gaan het zien!
Zijn punt is dat je bij de xbox het geheugen kan uitbreiden met een externe ssd "stick". Die steek net als een usb stick, of een ouderwetse memory card in de voorkant van de xbox. Bij de ps5 kan je inderdaad ook het geheugen uitbreiden, maar dan zal je de playstation open moeten schroeven om de interne ssd te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
mcbacon0 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:42:
[...]

Zijn punt is dat je bij de xbox het geheugen kan uitbreiden met een externe ssd "stick". Die steek net als een usb stick, of een ouderwetse memory card in de voorkant van de xbox. Bij de ps5 kan je inderdaad ook het geheugen uitbreiden, maar dan zal je de playstation open moeten schroeven om de interne ssd te vervangen.
Of je hangt er een externe schijf aan? :P kan ook gewoon bij de PS4 hoor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:59
DigitalError schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:44:
[...]

Dat kan ook. Maar voor spellen waarbij de leessnelheid van belang is zul je een ssd nodig hebben. Dus je kan wel een externe hdd (of usb ssd) aan de xbox hangen, maar dan kan je daar alleen de oude spellen van af spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
DigitalError schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:44:
[...]

Zoals mcbacon al zegt kan je daar alleen backward compatible PS4 spellen op spelen, maar geen PS5 spellen. Te horen in de presentatie van cerny hierboven in de post van Duinday of te lezen hier:
https://www.gamesradar.com/amp/ps5-ssd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Heeft Sony ooit zo lang gewacht met het releasen van het design? Nog een aantal maanden en dan is de releasedatum er. En nog hebben ze (op de controller na) niks laten zien.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
mcbacon0 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:46:
[...]

Dat kan ook. Maar voor spellen waarbij de leessnelheid van belang is zul je een ssd nodig hebben. Dus je kan wel een externe hdd (of usb ssd) aan de xbox hangen, maar dan kan je daar alleen de oude spellen van af spelen.
We weten het nog niet maar imo houd niets het tegen om er een expansion slot in de bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Koning-Admiraal schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:56:
Heeft Sony ooit zo lang gewacht met het releasen van het design? Nog een aantal maanden en dan is de releasedatum er. En nog hebben ze (op de controller na) niks laten zien.
E3 is normaal gesproken pas over 2 weken, dus ik gok van wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcbacon0 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:42:
[...]

Jij hebt het filmpje ook niet (goed) bekeken volgens mij 8)7 . Bij het kopje staat 'expandability', geen 'replacement' van de SSD. Paar seconden verder in het filmpje: "these are internal drives... and install in a bay in the PlayStation 5". Eigenlijk hetzelfde als bij de Xbox. De exacte details van hoe deze geinstalleerd moet worden weten we niet. Maar ze gaan dit natuurlijk niet moeilijk maken. Net zoals dat je de hardeschijf van je PS4 makkelijk kunt vervangen, zal je de M2 drive waarschijnlijk makkelijker kunnen installeren. Klepje open, M2 drive erin klikken, klepje dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:31
De ps5 krijgt een extra drive caddy waar je een extra m.2 drive in kan steken, die voldoet aan de juiste specificaties (snel genoeg en klein genoeg).
Zal niet meer zijn dan 1 schroefje losdraaien en klaar
Pagina: 1 ... 27 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden