Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
ion schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:25:
De prijs van consoles zijn op launch misschien goedkoop voor de hardware, maar die kosten betaal je via andere wegen gewoon terug hoor, PSN, hogere game prijzen etc.
Ik ga geen vergelijking maken met PC, maar qua console kosten is het ook maar net hoe je het bekijkt. Ik heb PSN vooral voor de "gratis" games en kortingen. De waarde van de "gratis" games overstijgt de waarde van het abonnement ruimschoots. Daarbij koop ik denk ik 20% games op launch en 80% in sales, dus ook dat valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De Sony Corporate Strategy Meeting zou om 9 uur begonnen moeten zijn. Hieronder live te volgen (bij mij gebeurt er niks). Mogelijk komt er interessante info langs. Mogelijk ook niet. :P

https://www.sony.net/SonyInfo/IR/library/presen/strategy/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:49:
[...]

Ik ga geen vergelijking maken met PC, maar qua console kosten is het ook maar net hoe je het bekijkt. Ik heb PSN vooral voor de "gratis" games en kortingen. De waarde van de "gratis" games overstijgt de waarde van het abonnement ruimschoots. Daarbij koop ik denk ik 20% games op launch en 80% in sales, dus ook dat valt mee.
Maar dit is in de kern waar het om gaat toch? Ik wordt niet meer warm van betere specs. Als ik na een dag werken achter een gamepc ga zitten als de kids op bed liggen en ik een appje krijg of ik Fifa of CoD kom spelen van vrienden dan ga ik niet meer alleen op zolder zitten. Hoe dik mn pc ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:05:
De Sony Corporate Strategy Meeting zou om 9 uur begonnen moeten zijn. Hieronder live te volgen (bij mij gebeurt er niks). Mogelijk komt er interessante info langs. Mogelijk ook niet. :P

https://www.sony.net/SonyInfo/IR/library/presen/strategy/
15 minuten verlaat dus, lees ik net ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Kenny_026 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 07:44:
Gigabyte is met de Aorus bijvoorbeeld al weer een stuk sneller maar dan moet je diepe zakken hebben. Volgend jaar deze tijd zal het al weer een stuk goedkoper zijn.

Het is niet te ontkennen dat de PC volgend jaar al weer gehakt maakt van de consoles. Voor mij persoonlijk maakt het geen reet uit want al mn vrienden zitten op de consoles en ik zit liever met mn zoontje op de bank te gamen. Maar je kunt niet ontkennen dat de pc altijd sneller blijft.

Overigens vind ik ook dat er lang niet genoeg games op de pc zijn wat die enorme kosten voor hardware rechtvaardigen.

PC > performance
Consoles > prijs/kwaliteit

Zijn we weer rond?
Ik vraag het me daadwerkelijk af of deze echt "sneller" is namelijk als je niet kijkt naar de 15K GB/s.Die prijs zit het vooral in de 8TB opslag en niet in de snelheid.

Zeker in gaming zal deze (want dat vergelijken we) totaal niet zal kunnen opboxen namelijk, want voor games zal je geen verschil merken tussen een NVMe op je moederbord of een PCI-E kaartje in je PCI slot. Ik heb zelf 2x 960 NVMe op mijn moederbord, 1x Intel Optane 900p (gewonnen met een Star Citizen screenshot competition), het verschil tussen die 2 merk ik nauwelijks eigenlijk qua performance. Daarbij mist die Gigabyte adapter natuurlijk een boel hardware wat wel aanwezig is in de PS5, en totaal niet rondom je systeem ontwikkeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:23
Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:53:
[...]

Ik vraag het me daadwerkelijk af of deze echt "sneller" is namelijk als je niet kijkt naar de 15K GB/s.Die prijs zit het vooral in de 8TB opslag en niet in de snelheid.

Zeker in gaming zal deze (want dat vergelijken we) totaal niet zal kunnen opboxen namelijk, want voor games zal je geen verschil merken tussen een NVMe op je moederbord of een PCI-E kaartje in je PCI slot. Ik heb zelf 2x 960 NVMe op mijn moederbord, 1x Intel Optane 900p (gewonnen met een Star Citizen screenshot competition), het verschil tussen die 2 merk ik nauwelijks eigenlijk qua performance. Daarbij mist die Gigabyte adapter natuurlijk een boel hardware wat wel aanwezig is in de PS5, en totaal niet rondom je systeem ontwikkeld.
Dit kaartje van Gigabyte kost inderdaad gewoon veel omdat 8TB aan storage in M2 SSDs (PCI-E 4.0) nou ook weer niet de goedkoopste is. 4x pricewatch: Gigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 500GB zou je 2TB opleveren en heel wat minder kosten (± 150 per stuk, reken dus 120 per stuk als ie zo standaard werd geleverd). De 2TB variant kost ±475 per stuk pricewatch: Gigabyte Aorus NVMe Gen4 SSD 2TB (reken dat je nu ±425 per stuk zult betalen). Je zou dus ook voor 500 euro klaar kunnen zijn met een variant die 2TB bevat. Ja, dan zit je alsnog op de prijs van de hele console (er is ook geen PCI-E 4.0 M2 SSD met zeg 200-250GB om dichter bij de opslag van de PS5 te zitten) voor alleen je opslag natuurlijk.

Nu dan even terug naar die kaart van Gigabyte. De realiteit is echter toch wel dat als iemand 2000 euro gaat uitgeven aan zijn storage dan heeft die persoon ook wel genoeg budget over voor voldoende RAM. Dus dan stop je er ook 8x 32GB modules in (HEDT platform, anders heeft die kaart al geen zin door PCI-E bottlenecks) en met 256GB RAM kun je de meeste games gewoon volledig in het geheugen hebben zitten en dan heb je geen dedicated on-board hardware nodig met een custom opslag architectuur. Daarnaast heb je dan minimaal 32 cores/64 threads tot je beschikking en dat is ruim voldoende om iedere vorm van overhead ook wel op te kunnen vangen. Dus je kunt in zo'n 16 seconden tot 240GB aan game assets inladen en vanaf dan is alles direct beschikbaar en hoef je nergens meer over na te denken.

Ja, dan zit je aan zo'n 5 a 6 PS5s in ruil voor alleen maar je opslag en je geheugen, maar het werkt wel. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Maar hoe lekker is het dat storage geen bottleneck meer is 😊

Is heel wat jaartjes anders geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 18:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
ion schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:25:
De prijs van consoles zijn op launch misschien goedkoop voor de hardware, maar die kosten betaal je via andere wegen gewoon terug hoor, PSN, hogere game prijzen etc.
Nee bij consoles wordt dat terug verdiend doordat de hardware kosten over een looptijd van 6 jaar flink afnemen. De console bij launch wordt met verlies verkocht, maar een aantal jaar wordt er dik aan verdiend. Op dit moment is de winst op de PS4 het hoogst.

Uiteraard wordt er ook aan PSN verdiend maar die abbo's moeten in eerste plaats de kosten van het netwerk en de PS+ games dekken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:15
*knip* zie laatste modbreak

[ Voor 94% gewijzigd door Chaoss op 19-05-2020 12:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:28
Kenny_026 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:06:
[...]
Maar dit is in de kern waar het om gaat toch? Ik wordt niet meer warm van betere specs. Als ik na een dag werken achter een gamepc ga zitten als de kids op bed liggen en ik een appje krijg of ik Fifa of CoD kom spelen van vrienden dan ga ik niet meer alleen op zolder zitten. Hoe dik mn pc ook is.
Zou dit een leeftijds dingetje zijn? Ik merk het bij mezelf namelijk ook. Vroeger de dikste pc en tot diep in de nacht alleen gamen. Tegenwoordig huisje boompje beestje en vind ik het leuker om op de console te gamen (in de woonkamer) en ondertussen met mn vriendin te kletsen.

Er staat nog een goede game pc boven maar ik denk niet dat er ooit een nieuwe gaat komen mocht deze verouderd zijn. De Playstation 5 daarentegen gaat er vrijwel zeker komen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 19-05-2020 10:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:49:
[...]

Zou dit een leeftijds dingetje zijn? Ik merk het bij mezelf namelijk ook. Vroeger de dikste pc en tot diep in de nacht alleen gamen. Tegenwoordig huisje boompje beestje en vind ik het leuker om op de console te gamen (in de woonkamer) en ondertussen met mn vriendin te kletsen.

Er staat nog een goede game pc boven maar ik denk niet dat er ooit een nieuwe gaat komen mocht deze verouderd zijn. De Playstation 5 daarentegen gaat er vrijwel zeker komen :)
Yep same here, eigenlijk op het moment dat ik het huis uit ging is (op de pc) gamen vrijwel direct gestopt. Je kan verdorie doen en laten wat je wil dan ga je toch niet binnen zitten gamen!! :P

Had nog wel een laptop waar ik af en toe wat op speelde maar was ook mondjesmaat.

Tot je gaat samenwonen :) en ik de tv niet bijster interessant vind als avondvullend programma en zij wel is er dus een PS3/PS4 gekomen en komt er misschien/waarschijnlijk ook wel een ps5. Maar heb absoluut geen zin meer in het update/upgrade gezeik van een pc heb dan ook geen laptop meer inmiddels en alleen nog maar mobile devices. :)

Speel bij vlagen veel games, PS4 is ook al een paar keer een half jaar niet eens aan geweest en die periode komt er nu denk ik weer aan, enige spel wat ik dit jaar nog op mijn netvlies heb staan is tlou 2 maar zit een beetje te hinken op de gedachte om die pas op de ps5 te gaan spelen en een backlog te creëeren. Denk dat ik maar weer een motor koop ofzo. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
justifire schreef op maandag 18 mei 2020 @ 22:24:
[...]
Ben het gewoon niet eens met jouw visie, meer niet :)
Oh, je bent het niet eens met keiharde feiten, ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 19:09
Kenny_026 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:17:
Maar hoe lekker is het dat storage geen bottleneck meer is 😊

Is heel wat jaartjes anders geweest...
Storage niet, maar gpu power ontbreekt voor 4K 60fps.
Dat is dan wel weer jammer.
We zullen dat straks wel weer op PC zien schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:21:
[...]

Zoals al zo vaak besproken moet je lekker een PC halen als je 60fps wilt. Even complementeren met een PS5 en Switch/Switch 2 en je kan alles spelen wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Zoals al zo vaak besproken moet je lekker een PC halen als je 60fps wilt. Even complementeren met een PS5 en Switch/Switch 2 en je kan alles spelen wat je wilt.
Ik neem ze alle 4 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
https://www.notebookcheck...on-consoles.465888.0.html

Mooie combi voor de PS5 als je nog een high-end tv zoekt dit jaar. FALD, 4K, en 120fps ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mooi. Ik niet.

@Trishul Zou eerst even RTINGS review e.d. afwachten. Huidige Sony's leggen het volgens mij ook af tegen de LG's. Stuk hogere inputlag bijvoorbeeld.

Edit: Oh en Android. :r

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 19-05-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:36:
[...]

Mooi. Ik niet.

@Trishul Zou eerst even RTINGS review e.d. afwachten. Huidige Sony's leggen het volgens mij ook af tegen de LG's. Stuk hogere inputlag bijvoorbeeld.

Edit: Oh en Android. :r
Input lag valt best mee, Sony's doen dat best goed (met game mode). Welke LG's bedoel je?

Android op de tv boeit niet, even voor mijzelf sprekend, extern apparaat eraan en je kan alles afspelen wat je wil, en laat die er nu net al aanhangen, nu nog een PS4 Pro, straks een PS5.

Maar ik ga sowieso reviews afwachten, mocht de XH90 tegenvallen, dan heb je weinig goede alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:21:
[...]

Blij dat je eens bent dat de consoles dan nauwelijks 4K/60 games zullen krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:50:
[...]

Blij dat je eens bent dat de consoles dan nauwelijks 4K/60 games zullen krijgen!
4K/120fps is beloofd, dus we zullen zien :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:55:
[...]

4K/120fps is beloofd, dus we zullen zien :-)
Voor wat? 4K/120p mag je op je buik schrijven namelijk in offline games, misschien multiplayer. Doel je op Gears 5, dan zal dat vooral om multiplayer gaan. Misschien indie games die 4K/120p offline zullen aanbieden maar daar zal het veelal bij blijven.

Beide consoles zijn qua resolutie/fps hetzelfde in staat. framerate leunt op CPU en niet GPU namelijk, en laten ze nou net dezelfde CPU's hebben die nauwelijks tot niets verschillen (100mhz) in default clockspeed.

100mhz geeft je geen performance verschil.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Interessant voor beide kampen:
Sony: Partnership With Microsoft on Cloud Gaming Is Going to Be “Very Strong;” PS5 Lineup Reveal Teased
Giuseppe NelvaMay 19, 2020
Home » News » Sony: Partnership With Microsoft on Cloud Gaming Is Going to Be “Very Strong;” PS5 Lineup Reveal Teased
Sony is hosting its Corporate Strategy Meeting in Tokyo, and its executives provided more information about the PlayStation business.

Interestingly, we got an update on the collaboration with Microsoft announced last year.

We hear that Sony is taking a long-term view on this partnership and is discussing the details of the collaboration with Microsoft.

Specifically about games, the discussion focuses on how streaming services from the cloud should be. According to executive vice president Toru Katsumoto, Microsoft’s Azure has “splendid” cloud technology and Microsoft has provided Sony with explanations about it.

Mutual understanding between the two companies is “deepening” following discussions over the past year.

One of the points being discussed is the “dark time” since gamers usually play at night, so there may be congestion of the servers during that timeframe, while during the day there are no issues. Due to this, how to use the servers effectively and efficiently is a relevant technical point on the table.

Katsumoto-san concluded by mentioning that on a mid-to-long-term basis this is going to be a “very strong partnership.”

We also learn that PlayStation Now reached over 2.2 million units by the end of April 2020.

On top of that monthly active users of the remote play feature in December 2019 were 2.5 times as many as those in December 2018.

We then the promise that Sony plans to reveal the lineup of PS5 games soon, with further confirmation that the production of both hardware and software is going on according to the company’s schedule with the aim to release the console during the holiday shopping season.

If you’re interested in learning more of Sony’s recent financial performance alongside an update of PS4’s shipment numbers, you can check out our dedicated article.

[ Voor 69% gewijzigd door Recon24 op 19-05-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Segafreak83 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:48:
[...]

Input lag valt best mee, Sony's doen dat best goed (met game mode). Welke LG's bedoel je?

Android op de tv boeit niet, even voor mijzelf sprekend, extern apparaat eraan en je kan alles afspelen wat je wil, en laat die er nu net al aanhangen, nu nog een PS4 Pro, straks een PS5.

Maar ik ga sowieso reviews afwachten, mocht de XH90 tegenvallen, dan heb je weinig goede alternatieven.
Allemaal. LG's maakt al jaren de beste game TV's. In het bijzonder de C9 op dit moment.

Ik vind Android waardeloos, waar ik het ook op bedien. Ik heb er alleen maar ellende mee, dus volstrekt persoonlijk. WebOS vind ik los daarvan echt een verademing in vergelijking, als het gaat om user experience en bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:06:
[...]

Allemaal. LG's maakt al jaren de beste game TV's. In het bijzonder de C9 op dit moment.

Ik vind Android waardeloos, waar ik het ook op bedien. Ik heb er alleen maar ellende mee, dus volstrekt persoonlijk. WebOS vind ik los daarvan echt een verademing in vergelijking, als het gaat om user experience en bediening.
Ik zit te kijken naar de opvolger van de C9, CX serie om eind van het jaar te kopen. Als Sony een mooi altenatief is wil ik er ook wel voor kijken, maar op dit moment lijkt me de CX bijna de ultieme 4K OLED voor de next-gen consoles. Toch even kijken waar Sony te bieden heeft later dit jaar, vooral vanwege HDM2.1 die ze op meerdere modellen gaan plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:10:
[...]

Ik zit te kijken naar de opvolger van de C9, CX serie om eind van het jaar te kopen. Als Sony een mooi altenatief is wil ik er ook wel voor kijken, maar op dit moment lijkt me de CX bijna de ultieme 4K OLED voor de next-gen consoles. Toch even kijken waar Sony te bieden heeft later dit jaar, vooral vanwege HDM2.1 die ze op meerdere modellen gaan plaatsen.
Moet je even goed naar kijken, want volgens mij heeft de CX een beperking in HDMI bandbreedte ten opzichte van de C9 en zijn de verschillen sowieso de prijs niet waard.

Dit is overigens off-topic, dus ik zal er verder over ophouden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:00:
[...]

Voor wat? 4K/120p mag je op je buik schrijven namelijk in offline games, misschien multiplayer. Doel je op Gears 5, dan zal dat vooral om multiplayer gaan. Misschien indie games die 4K/120p offline zullen aanbieden maar daar zal het veelal bij blijven.

Beide consoles zijn qua resolutie/fps hetzelfde in staat. framerate leunt op CPU en niet GPU namelijk, en laten ze nou net dezelfde CPU's hebben die nauwelijks tot niets verschillen (100mhz) in default clockspeed.

100mhz geeft je geen performance verschil.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Heeft sony ooit niet 8k 120fps beloofd? Sterker nog ik herinner me nog dat ze een game draaiden hierop.
Maar nee, ik weet niet wat de ps5 gaat doen. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:10:
[...]

Voor de beste oled prijzen even in dit topic kijken, maar wellicht wist je dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:06:
[...]

LG, daar heb ik dan weer helemaal niets mee.. Vooral niet met de burnin die hoe dan ook optreed, en dan hebben ze technieken ingebouwd om alle oleds ouder te laten worden zodat burnin niet opvalt.. Bah.

Mijn tv moet zo dom mogelijk zijn, maar die zijn er niet meer, dus dan maar de beste beeldprocessing die er is, en dan kom je op Sony uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:14:
[...]

Heeft sony ooit niet 8k 120fps beloofd? Sterker nog ik herinner me nog dat ze een game draaiden hierop.
Maar nee, ik weet niet wat de ps5 gaat doen. We zullen zien.
Bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Volgens mij is alleen GT een keertje in 8K gedemonstreerd toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 12-10 13:43
@drakiesoft Dat was een gran turismo in 8k, zal pas later komen met ps5 pro 8k.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-10 16:00
Segafreak83 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:23:
[...]

LG, daar heb ik dan weer helemaal niets mee.. Vooral niet met de burnin die hoe dan ook optreed, en dan hebben ze technieken ingebouwd om alle oleds ouder te laten worden zodat burnin niet opvalt.. Bah.

Mijn tv moet zo dom mogelijk zijn, maar die zijn er niet meer, dus dan maar de beste beeldprocessing die er is, en dan kom je op Sony uit :).
Dus de Sony OLED hebben wel last van zichtbare burn-in?

Als je voor ultieme beeldprocessing gaat, dan is Sony inderdaad de koning. Maar vergeet ook Panasonic niet, want die steekt Sony de loef af op meer dan genoeg onderdelen. En bij Panasonic is de inputlag acceptabel. Bij Sony is die echt aan de hoge kant (wat ik super maf vindt voor een partij die ook de Playstation op de markt brengt).

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Segafreak83 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:23:
[...]

En je weet dat LG de panelen voor Sony maakt? :+

Anyway, C9 wordt overal de beste gaming TV voor next gen genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Amaze86 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:28:
@drakiesoft Dat was een gran turismo in 8k, zal pas later komen met ps5 pro 8k.
Ja klopt gt was het.
Kon alleen dit artikel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
drakiesoft schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:34:
[...]

Ja klopt gt was het.
Kon alleen dit artikel vinden.
Niks is beloofd. Dit kan je laten vallen onder "Research & Development".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Recon24 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Niks is beloofd. Dit kan je laten vallen onder "Research & Development".
Ik was anders wel onder de indruk toen ik het las destijds. We zullen zien. Heb iig geen 8k tv, maar 4k oled, dus komt vast goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:31:
[...]

Alleen als je geen 4k projector hebt!!!

*Gooit knuppel in hoenderhok* :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:02
Flagg schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:57:
[...]
Alleen als je geen 4k projector hebt!!!

*Gooit knuppel in hoenderhok* :P
Is dit een goede optie als er verstrooid (dus niet direct) zonlicht in de ruimte valt? Serieuze vraag en ik ben heel blij met mijn C9 voor context ;)

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]

offtopic:
LG maakt ook alleen het paneel. Rest van de hardware wordt wel door Sony gemaakt dus de beeldprocessing en upscaling is op een Sony wel anders dan op een LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Chaoss schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:48:
[...]

offtopic:
LG maakt ook alleen het paneel. Rest van de hardware wordt wel door Sony gemaakt dus de beeldprocessing en upscaling is op een Sony wel anders dan op een LG.
En dat maakt ze ineens minder inbrand gevoelig? Anyway, nergens last van op mijn B7 en die staat veel aan. Je moet het wel heel bont maken als je inbranding wilt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:52:
[...]

En dat maakt ze ineens minder inbrand gevoelig? Anyway, nergens last van op mijn B7 en die staat veel aan. Je moet het wel heel bont maken als je inbranding wilt krijgen.
Nee dat lijkt me niet, ik heb ook niet meer van inbranden gehoord sinds het plasma tijdperk :+ volgens mij is inbranden bij geen enkele lcd tv een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:52:
[...]

Fijn dat je nergens last van hebt. Maar ik geef je op een briefje dat ik het wel voor elkaar krijg, hoe jammer dat ook is, want OLED is een mooie techniek.

Maar ik wil geen rekening hoeven houden met hoe ik een tv gebruik. En ik heb de volle zon op mijn tv staan, en continu in een grot leven is niet wat ik wil ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@Segafreak83 dan ben je idd beter uit met een LCD tv,volop zon op OLED dat vraagt om problemen (vlekken die nooit weggaan)

jammer dat sony oled tv's hoge inputlag hebben,terwijl ze vroeger met hun bravia lijn echt goed waren qua inputlag.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

psych schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:07:
[...]

Is dit een goede optie als er verstrooid (dus niet direct) zonlicht in de ruimte valt? Serieuze vraag en ik ben heel blij met mijn C9 voor context ;)
Hangt heel erg van je scherm en projector af. Ik heb laatst getest met een scherm die het licht van de zijkant niet weerkaatst. En dat werkt bijzonder hoe goed kon gewoon gordijnen open houden en voor mijn gevoel meer contrast. Maar dat was een AliExpress scherm en gewoon los voor het huidige gehangen dus kreeg wat moiré voor mijn kiezen. Wil er van de zomer een spanscherm mee maken.

Maar als je overdag wil gamen met de gordijnen open, nee niet doen, volledig verduisteren hoeft allang niet meer maar direct zonlicht erop is en blijft funest. Als je wat strijklicht hebt is het niet echt storend, net als tv eigenlijk.

Verder is het persoonlijk, voor diegene die dol zijn op specs zoals lichtopbrengst, contrast etc in het boekje kan je beter gewoon een tv houden.

Ik ben 10 jaar geleden overgegaan op een projector en wil niks anders meer, het feit dat je niet meer in de lichtbron aan het kijken bent maar naar gereflecteerd licht voelt voor mij een stuk rustiger en natuurlijker. Ik stap straks over op een faux 4k projector denk ik en die laat ik kalibreren mocht dat nodig zijn en dan kan ik er weer 10 jaar tegen.

Denk dat ik max 120" inch kan projecteren op 2.5 m afstand dus 4k ga ik wel merken, maar 8k merk ik vast wel maar dusdanig klein verschil dat het me niet interesseert. :)

Ik kan iig niet zeggen of het voor jou wat is, ik heb er gewoon een gekocht destijds met de gedachte dat ik hem altijd weer kon verkopen.

Heb intussen mijn derde lamp erin zitten met een gemiddelde van ongeveer 2000 uur per lamp. Eerst een originele Benq lamp 120€ nu een Ali lamp van 40€ die het so far prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

justifire

Shut up and squat !!

Amaze86 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:26:
@Segafreak83 dan ben je idd beter uit met een LCD tv,volop zon op OLED dat vraagt om problemen (vlekken die nooit weggaan)

jammer dat sony oled tv's hoge inputlag hebben,terwijl ze vroeger met hun bravia lijn echt goed waren qua inputlag.
Weet niet waar dit allemaal vandaan komt maar heb hier al bijna 3 jaar een Sony 65A1 staan zonder problemen.
Destijds voor Sony gekozen omdat de motion-processor echter stukken beter is (vooral bij sport was er duidelijk verschil met de LG W7)
Inputlag lag 12ms hoger dan de LG, merk er in game-mode niets van.
En qua vormgeving is de A1 imo nog steeds onverslagen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Dat van input lag is wisselend, ik heb nog steeds een W905 (2013 model geloof ik) en toen stond Sony juist bekend om lage inputlag. Een gamemode zal ook wel schelen natuurlijk. Bij mij staat er nog een receiver tussen, weet niet hoeveel lag die er nog bij doet. Ik merk het niet in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@justifire knap dat jij er geen last van hebt,want jouw tv heeft erg hoge input lag in game mode

https://www.homecinemamag...kd-65a1-a1-serie-oled-tv/

Gaming

In de gewone beeldmodes (dynamic, standaard, bioscoop pro en bioscoop thuis) meten we een input-lag van 102,0 ms, wat te veel is voor degelijke gaming. In de game-mode zakt de lag naar 47,3 ms wat voor veel gamers zal volstaan, maar absoluut geen topresultaat genoemd kan worden. Sony heeft over het algemeen een responsievere game-mode. Ook in HDR-mode zien we die twee resultaten. Consolegamers kunnen dus met een gerust hart voor deze tv kiezen.

Heb zelf een LG E7 en met 21.4 ms,toch een groot verschil,omdat ik veel game haakt ik toendertijd af bij sony.

Terwijl ze nu met c9 rond 14ms halen in gamemode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Trishul schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 18:15:
Dat van input lag is wisselend, ik heb nog steeds een W905 (2013 model geloof ik) en toen stond Sony juist bekend om lage inputlag. Een gamemode zal ook wel schelen natuurlijk. Bij mij staat er nog een receiver tussen, weet niet hoeveel lag die er nog bij doet. Ik merk het niet in ieder geval.
W905 hangt hier op de slaapkamer, erg veel plezier van gehad :Y
8 ms inputlag is nog steeds top !
Maar zou niet anders dan oled meer willen in de toekomst.

Overigens loopt hier ook alles via de Denon.

@Amaze86 een update heeft de inputlag flink naar beneden gehaald (volgens mij staan er recente cijfers op R-tings)

[ Voor 10% gewijzigd door justifire op 19-05-2020 18:35 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EYXdj1qWkAEWocx?format=png&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Het dreamteam ten tijde van de PS4 introductie blijft nog steeds ongeëvenaard (Hirai, Yoshida en Cerny). Ook Microsoft had te tijde van de x360 introductie een aardige dreamteam met Allard.
Heb toch het gevoel dat het nu wat minder is, maar misschien moeten de nieuwe mensen nog hun draai vinden. Hirai en Yoshida waren destijds wel enorm ervaren natuurlijk in hun zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Is er nu ook iemand die Jim Ryan opvolgt of heb ik iets gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
@justifire je hebt gelijk,door die update is die idd minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Trishul schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:02:
[...]

Het dreamteam ten tijde van de PS4 introductie blijft nog steeds ongeëvenaard (Hirai, Yoshida en Cerny). Ook Microsoft had te tijde van de x360 introductie een aardige dreamteam met Allard.
Heb toch het gevoel dat het nu wat minder is, maar misschien moeten de nieuwe mensen nog hun draai vinden. Hirai en Yoshida waren destijds wel enorm ervaren natuurlijk in hun zaken.
Jim Ryan is een veteraan binnen Sony/PlayStation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:20:
Is er nu ook iemand die Jim Ryan opvolgt of heb ik iets gemist?
Is een nevenfunctie verwacht ik? Net als dat Hermen Hulst al SVP was van WWS toen hij nog bij Guerilla Games was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
kazuka schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:02:
[...]

Is een nevenfunctie verwacht ik? Net als dat Hermen Hulst al SVP was van WWS toen hij nog bij Guerilla Games was.
Ah zo. Nou laat Jimbo snel maar ff met wat nieuws komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is nog geen begin Juni maar het zet je toch aan het denken waar ze nou op wachten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Waar ze op wachten? Nou op 4 juni

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 19-05-2020 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

[...]

LGD niet LG ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:02

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Chaoss schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:21:
Ik las dat het waarschijnlijk geen 4 juni gaat worden maar een paar dagen later.

https://twitter.com/jeffg.../1262449740790157312?s=21

Schijnbaar gaan er verder een aantal 3rd party games toch voor een eigen digital event. Net zoals Ubisoft en CD project.

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-05-2020 22:53 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Benieuwd of de PS5 ook nog wat met de power of the cloud gaat doen :)
https://www.videogameschr...ollowing-cloud-tech-deal/

Lead PlayStation 5 architect Mark Cerny has called Sony cloud-gaming “pioneers”, adding that its vision in this area “should become clear” as the company heads toward the next-gen console’s release during the 2020 holiday season.

[ Voor 39% gewijzigd door justifire op 19-05-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:50:
[...]

Ik las dat het waarschijnlijk geen 4 juni gaat worden maar een paar dagen later.

https://twitter.com/jeffg.../1262449740790157312?s=21

Schijnbaar gaan er verder een aantal 3rd party games toch voor een eigen digital event. Net zoals Ubisoft en CD project.
Ik ken die gast niet, hecht er dus 0 waarde aan. Net als dat ik 6 juni niet als exacte datum aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Chaoss schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:58:
[...]

Ik ken die gast niet, hecht er dus 0 waarde aan. Net als dat ik 6 juni niet als exacte datum aanhoud.
Ehm... Correct me if i’m wrong maar volgens mij is dat de gast die kwam met de datum van 4 juni... Dus waarom hecht je wel waarde aan de 4 juni en niet aan dit bericht. :)

En wat is er 6 juni?

Edit: Ik vind je reactie trouwens wel weer gewoon vreemd hoor. Je geeft aan dat men wacht op 4 juni. Ik probeer een inhoudelijke reactie te geven dat het wellicht wat later wordt. En je gaat ineens over op defense...

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-05-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
4 juni, 6 juni, 36 juni whatever :P er is geen datum, zolang er geen datum bekend is, is er ook niets uitgesteld.

Dan snap ik niet zo goed waarom er gelijk gesuggereerd moet worden 'het is uitgesteld'. De geruchten zijn altijd ergens eerste helft juni geweest.
De verjaardag ban mijn dochtertje :P was een typo ik. Doelde inderdaad op dat eerdere gerucht over 4 juni.

[ Voor 108% gewijzigd door Chaoss op 20-05-2020 00:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chaoss schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:21:
Ja als dat door gaat. Die geruchten gaan ook al weer.

Edit: ooh stond hierboven al 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 19-05-2020 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@justifire ben benieuwd wat voor deal ze hebben gesloten,ja dat het om cloud gaming ging dat was al zeker.Stel ze hebben iets vastgelegd over exclusieves....gears of wars naar ps5 1-2 jaar na de release op xbox ,god of war maakt dan de omweg naar xbox....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Amaze86 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:12:
@justifire ben benieuwd wat voor deal ze hebben gesloten,ja dat het om cloud gaming ging dat was al zeker.Stel ze hebben iets vastgelegd over exclusieves....gears of wars naar ps5 1-2 jaar na de release op xbox ,god of war maakt dan de omweg naar xbox....
Ik ga er gewoon vanuit dat het een deal is met keiharde cash. Geen side hustles met exclusives. Dat is het meest voor de hand liggende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
De deal is dat ze Azure server capaciteit huren, om daar vervolgens eigen systemen op te draaien heeft verder niets met onderling games of licenties uitwisselen ed te maken. Azure heeft ook niets met xbox te maken, behalve dat het Xbox netwerk waarschijnlijk ook op Azure servers draait.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 20-05-2020 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:15

RMX

Flagg schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:31:
[...]

Hangt heel erg van je scherm en projector af. Ik heb laatst getest met een scherm die het licht van de zijkant niet weerkaatst. En dat werkt bijzonder hoe goed kon gewoon gordijnen open houden en voor mijn gevoel meer contrast. Maar dat was een AliExpress scherm en gewoon los voor het huidige gehangen dus kreeg wat moiré voor mijn kiezen. Wil er van de zomer een spanscherm mee maken.

Maar als je overdag wil gamen met de gordijnen open, nee niet doen, volledig verduisteren hoeft allang niet meer maar direct zonlicht erop is en blijft funest. Als je wat strijklicht hebt is het niet echt storend, net als tv eigenlijk.

Verder is het persoonlijk, voor diegene die dol zijn op specs zoals lichtopbrengst, contrast etc in het boekje kan je beter gewoon een tv houden.

Ik ben 10 jaar geleden overgegaan op een projector en wil niks anders meer, het feit dat je niet meer in de lichtbron aan het kijken bent maar naar gereflecteerd licht voelt voor mij een stuk rustiger en natuurlijker. Ik stap straks over op een faux 4k projector denk ik en die laat ik kalibreren mocht dat nodig zijn en dan kan ik er weer 10 jaar tegen.

Denk dat ik max 120" inch kan projecteren op 2.5 m afstand dus 4k ga ik wel merken, maar 8k merk ik vast wel maar dusdanig klein verschil dat het me niet interesseert. :)

Ik kan iig niet zeggen of het voor jou wat is, ik heb er gewoon een gekocht destijds met de gedachte dat ik hem altijd weer kon verkopen.

Heb intussen mijn derde lamp erin zitten met een gemiddelde van ongeveer 2000 uur per lamp. Eerst een originele Benq lamp 120€ nu een Ali lamp van 40€ die het so far prima doet.
Inderdaad.
Ik heb hier een Epson TW9400 in de huiskamer hangen, op een 115 inch scherm.
's Avonds is dit echt ongekend. Overdag moet je wel zorgen dat er geen direct zonlicht op je scherm schijnt.

Wat een bakbeest voor een mooie prijs is dit. Tevens Faux 4k, maar prijs/kwaliteit is echt goed.
Kan het iedereen aanraden! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:17:
[...]

Ik ga er gewoon vanuit dat het een deal is met keiharde cash. Geen side hustles met exclusives. Dat is het meest voor de hand liggende.
Zal ook wel zo zijn, ze zijn tenslotte concurrenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chaoss schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 23:22:
Azure heeft ook niets met xbox te maken, behalve dat het Xbox netwerk waarschijnlijk ook op Azure servers draait.
En iets kleins met de eigenaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Playstation en Xbox zijn zeker grote concurrenten van elkaar. Sony en Microsoft zijn dat iets minder.
Vroeger had je bv de pc tak waarbij VAIO en Microsoft elkaar goed konden vinden. VAIO was vernieuwend, en een beetje het paradepaardje van Microsoft mobile pc's, enige serieuze concurrent van Apple destijds. De relatie sony-microsoft bekoelde wel wat toen Sony geen Windows phone toestel wilde uit brengen. Een beetje een relatie met pieken en dalen dus.
Dat Sony in zee gaat met Azure is wel echt een gemiste kans voor Amazon, waar PlayStation al gebruik van maakte voor back-end infra incl. PS Now. Maar wel strategisch van Microsoft HQ natuurlijk, want anders worden Amazon (of Google) op den duur te groot in gaming. Er lopen slechts gesprekken voor nu, maar Microsoft zal zeker proberen om PlayStation te integreren in Azure, als PlayStation as a Service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
justifire schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:55:
Benieuwd of de PS5 ook nog wat met de power of the cloud gaat doen :)
https://www.videogameschr...ollowing-cloud-tech-deal/

Lead PlayStation 5 architect Mark Cerny has called Sony cloud-gaming “pioneers”, adding that its vision in this area “should become clear” as the company heads toward the next-gen console’s release during the 2020 holiday season.
Dat gaat volgens mij over streaming diensten zoals PS Now en RemotePlay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Aenea schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 04:45:
[...]

Dat gaat volgens mij over streaming diensten zoals PS Now en RemotePlay...
Dat staat ook in het artikel.
Enkel de quote “should become clear” van Mark Cerny ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Hopelijk heeft Jeff het hier mis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
bram1984 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:09:
[Twitter]
Maakt toch niet uit dat de prijs later komt? Gaat mij er meer om hoe dat kreng eruit komt te zien en de games.
Prijs is bijzaak :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:30:
[...]

Maakt toch niet uit dat de prijs later komt? Gaat mij er meer om hoe dat kreng eruit komt te zien en de games.
Is het ook, maar aan de andere kant wil ik dat ding gewoon pre-orderen en soort van weten dat ik er eentje heb op release. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben toch wel benieuwd naar de prijs, voor fanatiekelingen en mijzelf misschien niet zo belangrijk maar gaat wel bepalend zijn voor de rest van de markt.

Pre-order hoeft van mij niet een half jaar van te voren, dat lijkt me tamelijk overdreven.
Gewoon de vrijdag voor release is vroeg zat. Zoals bijvoorbeeld bij Apple of Samsung gebruikelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
I ColoSsuZz I schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:30:
[...]

Ja en of hij gewoon in het zwart verkrijgbaar wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:56:
Ben toch wel benieuwd naar de prijs, voor fanatiekelingen en mijzelf misschien niet zo belangrijk maar gaat wel bepalend zijn voor de rest van de markt.

Pre-order hoeft van mij niet een half jaar van te voren, dat lijkt me tamelijk overdreven.
Gewoon de vrijdag voor release is vroeg zat. Zoals bijvoorbeeld bij Apple of Samsung gebruikelijk is.
De vrijdag voor release, ik mag hopen van niet. Dan krijg je van die Lowlands praktijken met servers die down gaan vanwege de drukte, continue moeten F5'en en dan maar bidden dat je er doorheen komt. Met de iPhone 11 Pro was er ook dikke schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:58:
[...]

Kan dit fanboy geneuzel niet ergens anders? 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Donstil schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:58:
[...]

Jaa dat hoop ik wel. Mijn huidige ps4 slim is wit terwijl al het andere incl meubel zwart is. Nogal storend :+

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Voor mij kan de prijs en de daaropvolgende pre-order order ook niet snel genoeg komen. Zou wel een geruststelling zijn als ik een soort van zeker was van een exemplaar op de releasedatum. Hoop ook dat Jeff het mis heeft!
Eigenlijk is de prijs en pre-order het gene waar ik het meeste in geïnteresseerd ben. Van aanschaf hebben ze me toch wel overtuigd. Wordt ook een belangrijke strategie tov de concurrent

[ Voor 29% gewijzigd door Steven030 op 20-05-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
The Unreal 5 Demo on the PS5 Used Software Ray-Tracing Similar to ReShade’s Ray-Tracing Shader (Ray Traced GI)
Today we are going to look at another such facet of the PS5 demo, namely the lighting. Epic has been touting it Lumen GI as a next-generation global illumination technology, and now we have a better idea of how it actually works. In an interview, Daniel Wright, the Technical Director of Graphics at Epic, said:

Lumen uses ray tracing to solve indirect lighting, but not triangle ray tracing. Lumen traces rays against a scene representation consisting of signed distance fields, voxels, and height fields. As a result, it requires no special ray tracing hardware.

Lumen uses a combination of different techniques to efficiently trace rays. Screen-space traces handle tiny details, mesh signed distance field traces handle medium-scale light transfer and voxel traces handle large scale light transfer.
Bron: https://www.hardwaretimes...ing-shader-ray-traced-gi/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:03:
[...]

De vrijdag voor release, ik mag hopen van niet. Dan krijg je van die Lowlands praktijken met servers die down gaan vanwege de drukte, continue moeten F5'en en dan maar bidden dat je er doorheen komt. Met de iPhone 11 Pro was er ook dikke schaarste.
Creëert wel lekker nog wat extra Hype.
Maar waarom ik het interessant vind, bij Apple is dan wel direct duidelijk of je erbij zit, kunt ophalen etc.

Een pre-order bij Bol/Amazon/<Vul je favo shop in> geeft eigenlijk geen zekerheid tot de dag van verzending. Komt elke release weer voor dat mensen met een maanden lange pre-order buiten de boot vallen omdat die betreffende shop er te weinig krijgt en daar niet transparant over is (IK HEB HET OVER JOU BOL.COM)
bram1984 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:03:
[...]

Kan dit fanboy geneuzel niet ergens anders? 8)
"Wit wordt niet vies als je geen paprika chips eet :+ "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Recon24 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:24:
The Unreal 5 Demo on the PS5 Used Software Ray-Tracing Similar to ReShade’s Ray-Tracing Shader (Ray Traced GI)

[...]

Software RT? Dat gaat toch ten koste van de gpu cu?
Maar goed, volgens mij zeiden ze zoiets dat dat nog niet in de engine zat en dat dat nog toegevoegd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Recon24 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:24:
Onder de streep lever je helaas wel ergens performance in. In dit geval dus GPU resources.
drakiesoft schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:32:
[...]

Klopt.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 20-05-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Paprika schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:34:
[...]

Onder de streep lever je helaas wel ergens performance in. In dit geval dus GPU resources.

[...]

Klopt.
Dus als hw rt ondersteuning straks in de engine zit, zouden we bijvoorbeeld een hoger fps kunnen verwachten.
Dat zou helemaal top zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Donstil schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:29:
[...]

Creëert wel lekker nog wat extra Hype.
Maar waarom ik het interessant vind, bij Apple is dan wel direct duidelijk of je erbij zit, kunt ophalen etc.

Een pre-order bij Bol/Amazon/<Vul je favo shop in> geeft eigenlijk geen zekerheid tot de dag van verzending. Komt elke release weer voor dat mensen met een maanden lange pre-order buiten de boot vallen omdat die betreffende shop er te weinig krijgt en daar niet transparant over is (IK HEB HET OVER JOU BOL.COM)

[...]

"Wit wordt niet vies als je geen paprika chips eet :+ "
Ik hoop oprecht dat dat niet gebeurd. Vind het altijd veel te spannend rondom de iPhone releases, en ben liever veel eerder verzekerd van een exemplaar.
Maar ik heb dus nooit problemen gehad met Bol.com. Ze weten als officiële retailer precies hoeveel ze er krijgen en als je de pre order hebt kunnen plaatsen krijg je er dus 1. Tenminste, zo was het bij mij met de Switch en de One X. PS4(pro) later bij Gamemania met inruilactie gekocht en de originele One in Duitsland

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steven030 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:40:
Maar ik heb dus nooit problemen gehad met Bol.com. Ze weten als officiële retailer precies hoeveel ze er krijgen en als je de pre order hebt kunnen plaatsen krijg je er dus 1.
Nou ik zou dat niet met zoveel zekerheid durven zeggen eigenlijk.
Al ga ik het wel proberen natuurlijk :P

Alleen met de prijs van de 599,- kan je geen acceptgiro krijgen. Dus dat wordt dan het hele bedrag voorschieten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
drakiesoft schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:40:
[...]
Dus als hw rt ondersteuning straks in de engine zit, zouden we bijvoorbeeld een hoger fps kunnen verwachten.
Dat zou helemaal top zijn!
Waarschijnlijk kun je als ontwikkelaar kiezen welke je implementeert. DXR (DirectX12 met DirectX Raytracing 1.1 op 't moment) voor hardware accelerated raytracing met beperkte ondersteuning (RTX series bij Nvidia, aankomende reeks GPUs bij AMD) of deze software oplossing waarbij je een breder publiek kunt voorzien van raytracing. Al geldt natuurlijk wel dat juist het 'grotere publiek'. met een GPU die dus geen hardware accelerated oplossing bevat, vaak een GPU heeft die de software matige oplossing ook niet degelijk kan draaien, want dit is dan veelal oudere hardware.

Bovenstaande is minder relevant voor platform exclusives, maar wanneer het ook ooit op de PC gaat uitkomen zul je hier dus over moeten nadenken als ontwikkelaar zijnde en eigenlijk is een software oplossing voor een console-only game zonde, want je laat dan een stukje altijd aanwezige hardware onbenut en je levert elders performance in.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 20-05-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
justifire schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 07:46:
[...]

Enkel de quote “should become clear” van Mark Cerny ....
Ja, omdat er geruchten zijn van flink wat verbeteringen voor zowel PS Now als RemotePlay op de PS5....

'power of the cloud' werkt voor maar een zeer beperkt aantal dingen als we het hebben over consoles (en PC's) ontlasten van allerlei berekeningen. Veel van de berekeningen die een GPU doet moeten zo snel mogelijk berekend worden en dan kan je niet gaan zitten wachten op communicatie van en naar een server. Sommige dingen is het geen probleem als er een beetje tijd overheen gaat, die dingen kunnen dan weer wel remote berekend worden.

Kortom, denk niet dat Sony nu ineens 'power of the cloud' zal gaan gebruiken. Daarnaast is cloud meer dan alleen de twee dingen die ik nu omschreven heb, ook het simpelweg opslaan van je game saves, misschien ook wel in toekomst van je screenshots en videos zijn dingen die in de cloud gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
drakiesoft schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:32:
[...]

Maar goed, volgens mij zeiden ze zoiets dat dat nog niet in de engine zat en dat dat nog toegevoegd zou worden.
Jawel, maar ik meen mij te herinneren dat het in dit geval een stuk voordeliger was om licht inval via de CU's te laten berekenen ipv. via de ondersteunde RT. RT schijnt ontzettend veel rekenkracht nodig te hebben, ook PC's met top end kaarten kunnen dat niet schijnt. Magoe, ik denk dus dat Epic voor een hybride vorm gaat, licht wordt gedaan via Lumen en op CU's, weerspiegelingen met de ingebouwde RT hardware van de consoles. Dit zou betekenen dat het er gewoon uitziet of voor alles RT gebruikt zou worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
bram1984 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:33:
[...]

13th May: Inside the Story
20th May: Inside the Gameplay
27th May: Inside the Details
3rd June: Inside the World
Vandaag dus Inside the Gameplay?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Kalder schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Correct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Itshappening.gif

PS Blog heeft de PS5 tab toegevoegd linksboven.

https://blog.us.playstation.com/category/ps5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Kalder schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:59:
[...]

Heeft dat te maken met TLoU2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Recon24 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Heeft dat te maken met TLoU2?
Ja. Iedere woensdag t/m 3 juni een nieuwe video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als in, die playstation 4 game en topic :P

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 20-05-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
bram1984 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:09:
[Twitter]
Sommige geruchten gaan dat de prijs in augustus bekend gemaakt gaat worden, nog ruim op tijd.
Pagina: 1 ... 26 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden