Ja moet je wel arc op je tv en op de receiver aanzetten...ja met eARC heb ik ook dts hd dolby truehd en zelfs atmos (met b6v niet aangezien die alleen arc heeft en geen eARC)...die optische lekker eruit laten en mooi van de ps5 genieten straks.Cowboy_Henk schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:49:
[...]
Ach ja e arc was ik vergeten. Dus in principe kan je gewoon de ps5 rechtsreeks aansluiten op de tv en Netflix van je tv gebruiken en zo van surround genieten. Als je je surround uit laat gaat het geluid automatisch terug naar de tv speakers?
En heb je met e arc ook dts HD master en Dolby TrueHd?
Ik ben zelf ook voor de digital versie gegaan, en er zijn ook zeker goede aanbiedingen in de PSN store te vinden (met wat geduld af en toeDarks schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:31:
Ik ben aan het overwegen om een Ps5 aan te schaffen, en ik ben redelijk zeker dat ik liever een digital versie zou kopen (mooier, goedkoper, anno 2020 logischer)..
Het enige wat ik niet weet (ik heb geen PS4) is hoe de prijzen van de games evolueren in de store? Kan je daar soms koopjes doen van games die al even verschenen zijn of blijven deze veel duurder dan wat je bv voor fysieke games zou betalen?
Maarrrr zoals ik al zei: ik ben zelf voor de digitale versie gegaan. Ik koop echt niets op disc, en in de store zijn ook prima aanbiedingen te krijgen met wat geduld: ik heb afgelopen jaar o.a. Horizon Zero Dawn voor 13,99 langs zien komen.
Edit, toevoeging:
Vergeet ik helemaal een voordeel van de downloads te noemen: als je iemand anders met een playstation kent die je vertrouwd, dan kan je 'game sharen'. Dus 1 keer kopen en dan beide het spel kunnen spelen. Je moet dan alleen wel elkaars console als 'main console' instellen.
[ Voor 9% gewijzigd door nioz op 08-11-2020 14:27 ]
Je kunt ook sowieso 5-10% korting krijgen door PSN Wallet top-ups te kopen via bijv. cdkeys.comDarks schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:31:
Ik ben aan het overwegen om een Ps5 aan te schaffen, en ik ben redelijk zeker dat ik liever een digital versie zou kopen (mooier, goedkoper, anno 2020 logischer)..
Het enige wat ik niet weet (ik heb geen PS4) is hoe de prijzen van de games evolueren in de store? Kan je daar soms koopjes doen van games die al even verschenen zijn of blijven deze veel duurder dan wat je bv voor fysieke games zou betalen?
Dan kom je al snel weer op dezelfde adviesprijzen uit als fysiek.
Er vanuit gaande dat je NG blind doet denk ik dat je in NG+ al platinum kunt halen.Greatsword schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:18:
[...]
Ik heb zelf DS nooit gespeeld maar wel de Dark Souls serie.
Ga ervan uit dat het minimaal NG++ gaat worden om alle trophies te kunnen behalen.
Hier kan je eigenlijk alle (historische) prijzen vinden, zoek een game en dan zie je precies wat de beste prijzen zijn/waren.Darks schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:31:
https://psprices.com/region-nl/index
Ik zie dat hier ook een trophy in zit voor alle Ringen, Magic en Miracles, zou me verbazen als je die allemaal al kan krijgen in NG+.SD5k schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:48:
[...]
Er vanuit gaande dat je NG blind doet denk ik dat je in NG+ al platinum kunt halen.
In Dark Souls moest je volgens mij boss souls gebruiken om bepaalde Magic en Mircacle spells te unlocken en aangezien je er maar 1 per playtrough kreeg, moest je dacht ik in NG++ zitten, maar het kan in Demon's Souls natuurlijk anders zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Greatsword op 08-11-2020 14:57 ]
Toch wel weer jammer om dit te lezen vlak voor de release.
https://www.psx-sense.nl/...een-externe-harde-schijf/
De video van PlayStation acces werkt een andere illusie. Er is geen concreet antwoord tot dusver.Kalder schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:27:
[...]
Nee, dat schijnt op de PS5 (momenteel in ieder geval) niet het geval te zijn, wellicht dat het met een firmware update toegevoegd kan worden maar ik ga er niet van uit dat dat komt.
De games zullen echter wel sneller starten en laden, en bij geoptimaliseerde PS5 games (zoals Miles Morales) gaat het laden zelfs extreem snel.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Gelukkig was dit al maanden bekend sinds de persconferentie van Mark CernyMissMe NL schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:55:
Volgens mij niet, er was wel bekend dat je geen PS5 games kon afspelen vanaf een externe drive, maar volgens mij heeft hij het niet over het opslaan van de games op een externe drive gehad. Dus die kun je niet op een externe schijf bewaren, en zul je moeten herdownloaden (of herinstalleren met disks) als je iets verwijderd heb en weer wilt spelen. Nou is dat in Nederland niet zo'n groot probleem met snel internet. Hoop alleen dat het PSN op de PS5 ook wat sneller word, niet dat je weer vast zit aan downloads van 1mb/s (wat soms het geval is op de PS4)RubenSaurus schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:59:
[...]
Gelukkig was dit al maanden bekend sinds de persconferentie van Mark Cerny
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Wat was bekend? Dat je ps5 games niet op een externe opslag kan zetten? Dat je niet kan spelen was bekend. Maar voor opslag volgens mij niet hoor. Nieuws is namelijk van 4 uur geleden.RubenSaurus schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:59:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door MissMe NL op 08-11-2020 15:05 ]
Klinkt als iets wat ook zo op releasedag erin gepatcht kan worden dat het wel kan iig.MissMe NL schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:55:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nee, hij had het over het afspelen van PS5 games vanuit externe storage.RubenSaurus schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:59:
[...]
Dat je PS5 spellen ook niet eens kan opslaan op externe storage is pas sinds kort bekend.
https://www.gamespot.com/...ernal-drive/1100-6484139/
Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •
Maar wat zou hier de meerwaarde van zijn als je de games toch op de ssd moet installeren om te kunnen spelen?alionfire schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:07:
[...]
Nee, hij had het over het afspelen van PS5 games vanuit externe storage.
Dat je PS5 spellen ook niet eens kan opslaan op externe storage is pas sinds kort bekend.
https://www.gamespot.com/...ernal-drive/1100-6484139/
Ah okay, ik zie persoonlijk het nut er ook niet van in om ze op te slaan, is alleen maar weer een schijf die je niet kunt gebruiken
Helaas is downloaden wel een groot probleem. Tenminste bij de oneX en ps4pro is het zo dat de download snelheid maar een max hebben. OneX haalt max 250mbit en ook nog onstabiel. Nu ff afwachten of sony en Microsoft het toe last onze download snelheid leeg te laten trekken. Je hebt dus niets aan je 1 gbit download snelheid.Kalder schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:03:
[...]
Volgens mij niet, er was wel bekend dat je geen PS5 games kon afspelen vanaf een externe drive, maar volgens mij heeft hij het niet over het opslaan van de games op een externe drive gehad. Dus die kun je niet op een externe schijf bewaren, en zul je moeten herdownloaden (of herinstalleren met disks) als je iets verwijderd heb en weer wilt spelen. Nou is dat in Nederland niet zo'n groot probleem met snel internet. Hoop alleen dat het PSN op de PS5 ook wat sneller word, niet dat je weer vast zit aan downloads van 1mb/s (wat soms het geval is op de PS4)
Als je veel spellen hebt, zal het overzetten van games van externe (SSD) storage naar intern vele malen sneller zijn dan steeds opnieuw downloaden. Ik zou het persoonlijk niet gebruiken, maar snap wel waarom het handig zou kunnen zijn — vooral als je geen snel internet hebtxavier! schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:09:
[...]
Maar wat zou hier de meerwaarde van zijn als je de games toch op de ssd moet installeren om te kunnen spelen?
MM is inderdaad goed geoptimaliseerd, echter heeft men in de ontwikkeling natuurlijk wel rekening moeten houden met de PS4 versie. Dus dat zijn dan extra opties die zijn toegevoegd voor de PS5 versie, de game kan niet opgebouwd zijn rondom deze features omdat de game ook op een PS4 moeten werken. Het blijft dezelfde engine die ook voor de vorige Spiderman is gebruikt. Dus beperkt gebruik van de grotere hoeveelheid ram, veel snellere cpu etc. Daarnaast valt de haptic feedback in MM volgens reviews behoorlijk tegen.Chaoss schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:50:
MM maakt ook gebruik van de features en ook nog eens 4K en Raytracing, dus die game geeft al goed weer wat next gen kan. En alhoewel het beide prima games zijn denk ik niet dat DS en Godfall meer indruk gaan maken.
Ik kijk vooral uit naar R&C en de volgende stap zal gemaakt worden met games die eind volgend jaar uitkomen zoals Horizon.
Het zal natuurlijk nog even duren voordat ontwikkelaars het maximale uit de PS5 kunnen persen en alle features optimaal weten te benutten, maar ik verwacht toch al wel noemenswaardige verschillen tussen MM en Demon Souls. Nog een klein weekje wachten en we zullen het weten.
Voor de PS5 ziet het er veelbelovend uit: https://mobile.twitter.co.../1324737396433424395?s=21MissMe NL schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:10:
[...]
Helaas is downloaden wel een groot probleem. Tenminste bij de oneX en ps4pro is het zo dat de download snelheid maar een max hebben. OneX haalt max 250mbit en ook nog onstabiel. Nu ff afwachten of sony en Microsoft het toe last onze download snelheid leeg te laten trekken.
De PS4 Pro haalde geloof ik een max snelheid van 50MB/s, maar als ik me niet vergis werd dat gelimiteerd door de schrijfsnelheid van de HDD die ook zo ergens rond de 50MB/s ligt.MissMe NL schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:10:
[...]
Helaas is downloaden wel een groot probleem. Tenminste bij de oneX en ps4pro is het zo dat de download snelheid maar een max hebben. OneX haalt max 250mbit en ook nog onstabiel. Nu ff afwachten of sony en Microsoft het toe last onze download snelheid leeg te laten trekken.
Nou vind ik 50MB/s helemaal niet traag, en ik haal max 30MB/s met mijn verbinding.
Het probleem ligt denk ik meer aan dat PSN enorm belast word op sommige tijden van de dag waardoor downloads soms echt met maar 1MB/s gaan.
Kijk hier zocht ik na. Dit is fijn om te weten. Gedoe met vorige generatie.alionfire schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:12:
[...]
Voor de PS5 ziet het er veelbelovend uit: https://mobile.twitter.co.../1324737396433424395?s=21
30MB is idd ook niet heel traag. Ik heb zelf 250mbit van ziggo. Maar dat onstabiel downloaden is wel erg. Altijd erg irritant als je weet dat je met alle game launchers zoals steam op pc met je max snelheid download.Kalder schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:12:
[...]
De PS4 Pro haalde geloof ik een max snelheid van 50MB/s, maar als ik me niet vergis werd dat gelimiteerd door de schrijfsnelheid van de HDD die ook zo ergens rond de 50MB/s ligt.
Nou vind ik 50MB/s helemaal niet traag, en ik haal max 30MB/s met mijn verbinding.
Het probleem ligt denk ik meer aan dat PSN enorm belast word op sommige tijden van de dag waardoor downloads soms echt met maar 1MB/s gaan.
Ja maar dit is met alleen maar Reviewers op de PS5 serversalionfire schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:12:
[...]
Voor de PS5 ziet het er veelbelovend uit: https://mobile.twitter.co.../1324737396433424395?s=21
Hopelijk wordt het beter, maar als zometeen weer miljoenen mensen tegelijk op die servers gaan downloaden zal het wel weer traag gaan worden.
Playstation 5
Verwijderd
PS5 Launch Title Sackboy: A Big Adventure's Online Co-Op Delayed:
https://www.ign.com/artic...ures-online-co-op-delayed
'Die servers' is gewoon een grote cloudprovider of CDN, dat is allemaal schaalbaar en daar bereik je niet zomaar een plafond.Stylze schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:30:
[...]
Ja maar dit is met alleen maar Reviewers op de PS5 servers![]()
Hopelijk wordt het beter, maar als zometeen weer miljoenen mensen tegelijk op die servers gaan downloaden zal het wel weer traag gaan worden.
Wat is dan de reden dat op piekmomenten de downloadsnelheden zo laag zijn bij de ps4?Tom schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:37:
[...]
'Die servers' is gewoon een grote cloudprovider of CDN, dat is allemaal schaalbaar en daar bereik je niet zomaar een plafond.
Playstation 5
Dat ziet er veelbelovend uit al zou ik er niet vanuit gaan, als de PS5 andere servers gebruikt dan zijn die momenteel redelijk leeg. We zullen pas donderdag of vrijdag weten hoe snel of traag ze werkelijk zijn.alionfire schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:12:
[...]
Gelukkig worden er nu bij launch geloof ik maar zo'n 5-10 miljoen verkocht, is alsnog veel, maar je hebt niet in één keer 100 miljoen gebruikers. Plus de release is niet gelijktijdig wereldwijd dus op die manier word voor het begin de load op het netwerk ook verminderd.Stylze schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:30:
[...]
Ja maar dit is met alleen maar Reviewers op de PS5 servers![]()
Lijkt me heel vervelend om ps5 niet naar een externe schijf te kunnen kopiëren. Kun je continu de game opnieuw downloaden wanneer je deze even verwijderd om ruimte te maken. Onbegrijpelijk.
Over een paar jaar koop je voor 100 euro een 2TB SSD uitbreidingsstick die voldoet aan de PS5 snelheden. Voor degene die dat te lang vind duren moeten straks gewoon 1TB voor 200+ euro kopen (zoals ik wellicht ga doen).
True, true. Denk ook dat het mij persoonlijk niet heel hard gaat impacten, maar ze hadden zo'n 'back up' naar een externe HDD best mogen ondersteunen. Ik snap wel dat er mensen zijn die daar wel behoefte aan hebben (een paar TB voor 50euro VS een dure SSD erbij kopen).Jesp_J schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:39:
Over een paar jaar koop je voor 100 euro een 2TB SSD uitbreidingsstick die voldoet aan de PS5 snelheden. Voor degene die dat te lang vind duren moeten straks gewoon 1TB voor 200+ euro kopen (zoals ik wellicht ga doen).
Ik heb verder wel meer dingetjes gezien die nog ontbreken ten opzichte van wat er op de PS4 kon (folders bijvoorbeeld). Aangezien ze het hele OS op de schop hebben gegooid, deadlines en software over het algemeen al geen hele succesvolle combinatie zijn, en wel meer bedrijven met covid related uitstel kampen, vermoed ik dat we komend jaar nog een hoop updates gaan krijgen die dit soort dingen toevoegen.
Zorg dat je nog even wacht met de aanschaf van een extra interne M2 SSD, de expansion slot zal in het begin nog niet werken en komt later beschikbaar met een update, bij die tijd zal Sony vast ook al aangegeven hebben welke SSDs geschikt zijn.Jesp_J schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:39:
Geloof je het zelf?Jesp_J schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:39:
Over een paar jaar koop je voor 100 euro een 2TB SSD uitbreidingsstick die voldoet aan de PS5 snelheden.
Kijk voor de grap eens naar het prijsverloop van pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 2TB en die zit op de helft qua lees/schrijfsnelheden.
Die is anders wel van +/- 480 naar 300 gegaan sinds zijn release (minder dan 2 jaar), is toch aanzienlijk goedkoper. Niet de helft, ok, maar toch behoorlijk wat, ga er wel vanuit dat over 2 a 3 jaar de prijs voor een 1TB M.2 toch wel rond de 150 zal liggen.Greatsword schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:03:
[...]
Geloof je het zelf?![]()
Kijk voor de grap eens naar het prijsverloop van pricewatch: Samsung 970 Evo Plus 2TB en die zit op de helft qua lees/schrijfsnelheden.
Kan iemand bevestigen of je nu, net als bij de xbox series x, de resolutie manueel kan instellen op 1080p i.c.m. 120hz.
V.w.b. de Xbox heb ik dit op youtube voorbij zien komen namelijk, van de ps5 kan ik er maar niet achter komen.
V.w.b. de Xbox heb ik dit op youtube voorbij zien komen namelijk, van de ps5 kan ik er maar niet achter komen.
Als het spel dat ondersteunt, sure.b.o.n.s schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:38:
Kan iemand bevestigen of je nu, net als bij de xbox series x, de resolutie manueel kan instellen op 1080p i.c.m. 120hz.
Of bedoel je dat niet?
Wat verwacht je precies van die setting?b.o.n.s schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:38:
PS5 ondersteunt in ieder geval 120hz output. Of daar een specifieke settings voor is weet ik niet, maar dat maakt ook niet zoveel uit? Het ligt namelijk aan een spel of dat ondersteund wordt. Op system level ergens '1080p / 120hz' selecteren, betekent niet dat je games nu ineens op 1080p/120hz zullen draaien. Die system level settings zijn er met name om een 'plafond' aan te geven.
Pre-order canceled Dennis?Verwijderd schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:36:
PS5 Launch Title Sackboy: A Big Adventure's Online Co-Op Delayed:
Iemand al eens uitgekeken voor nieuwe headset bij ps5 ?
- SONY PS5 Pulse 3D Wireless Headset
- steelseries arctis 7p/x
Heb dezelfde beslissing moeten maken en ben uiteindelijk voor de Arctis 7 gegaan.tommy50 schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:19:
De steelseries arctis 7p krijgt goeie kritiek in de reviews op youtube denk dat ik deze ook zal nemen .Santiago2019 schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:26:
[...]
Heb dezelfde beslissing moeten maken en ben uiteindelijk voor de Arctis 7 gegaan.
Ik neem aan dat het laden van een SSD wel een stuk sneller gaat dan het laden van een HDD, of het de meerprijs waard is, is volledig aan jezelf om te bepalen.Exxus schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:21:
Raden jullie voor de PS5 een normale hdd aan of echt een SSD? Het gaat dan puur om de PS4 games.
Say whaaaat??!Verwijderd schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:12:
[...]
Ik ben voor PC gegaan en heb geen PS5 of Xbox SX besteld en dat is goed bevallen.
Dan zal Sony binnenkort wel een winstwaarschuwing afgeven wegens tegenvallende inkomstenVerwijderd schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:12:
[...]
Ik ben voor PC gegaan en heb geen PS5 of Xbox SX besteld en dat is goed bevallen.
nieuws: PlayStation 5 kan bij release nog niet uitgebreid worden met M.2-ssdExxus schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:21:
Raden jullie voor de PS5 een normale hdd aan of echt een SSD? Het gaat dan puur om de PS4 games.
Maybe ff wachten tot je kan uitbreiden met M2 geheugen. Ik zelf heb een externe 4tb hdd op mijn ps4. Die blijf ik gewoon gebruiken met de 5. En de paar games die ik dan speel copy en paste ik wel heen en weer naar de snelle interne ssd.
Ik hoop dat ze toch snel met een lijst komen en ondersteuning voor M.2 SSD. Ik heb even uitgerekend en ik zou op 420 GB aan games uitkomen. Als Gran Turismo dan nog eens uitkomt heb ik bijna geen opslag meer.
De enige die tot nu toe het 'PS5 Certified' label heeft is de WD Black SN850AppleFan2007 schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:52:
Ik hoop dat ze toch snel met een lijst komen en ondersteuning voor M.2 SSD. Ik heb even uitgerekend en ik zou op 420 GB aan games uitkomen. Als Gran Turismo dan nog eens uitkomt heb ik bijna geen opslag meer.
Ik heb onlangs een WH1000-XM4 gekocht van Sony, ben benieuwd of die het doet (als ik daar zelf een bluetooth dongle bij koop). Ik kan nog nergens reviews hiervan vinden helaas.tommy50 schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:19:
Ook nog niet echt reviews van mensen die überhaupt 3rd party accessoires aansluiten op de PS5.
Schijnt dat die niet geschikt is wegens de bluetooth delays.koentje3 schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:55:
[...]
Ik heb onlangs een WH1000-XM4 gekocht van Sony, ben benieuwd of die het doet (als ik daar zelf een bluetooth dongle bij koop). Ik kan nog nergens reviews hiervan vinden helaas.
Ook nog niet echt reviews van mensen die überhaupt 3rd party accessoires aansluiten op de PS5.
Obv oa deze review, maar ook de positieve andere reviews ben ik voor de pulse 3D gegaan:tommy50 schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:19:
YouTube: Sony Pulse 3d VS SteelSeries Arctis 7X/7P - Mic Tests Included | Hea...
7P ook erg fraai, maar 100% draadloos os voor mij de reden om niet voor de 7P te gaan, een draadje van controller naar headset vind ik niet echt next gen 😉
Zit er bij die steelseries niet een USB dongle bij die gewoon werkt op de PS5? Dan is die toch ook draadloos?boefje79 schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:21:
[...]
Obv oa deze review, maar ook de positieve andere reviews ben ik voor de pulse 3D gegaan:
YouTube: Sony Pulse 3d VS SteelSeries Arctis 7X/7P - Mic Tests Included | Hea...
7P ook erg fraai, maar 100% draadloos os voor mij de reden om niet voor de 7P te gaan, een draadje van controller naar headset vind ik niet echt next gen 😉
+1RubenSaurus schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:54:
[...]
De enige die tot nu toe het 'PS5 Certified' label heeft is de WD Black SN850
Dan is het nog wachten op ondersteuning van Sony uit.
De steelseries Arctis 7x/7P is volledig draadloos hoor via usb dongleboefje79 schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:21:
[...]
Obv oa deze review, maar ook de positieve andere reviews ben ik voor de pulse 3D gegaan:
Is speciaal ontwikkeld voor series X en ps5
Ik weet dat mijn tv geen 2.1 hdmi ingang heeft, dus is de max 1080p/120.poor Leno schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:43:
[...]
Als het spel dat ondersteunt, sure.
Of bedoel je dat niet?
Wat ik wil zeggen dat je de 120fps games dan kan spelen vanuit een 1080p resolutie.
Ben dit nog niet eerder tegengekomen, mijn excuses als het al eerder gedeeld is.
Het verschil tussen 30 FPS + RT en 60 FPS -RT in Miles Morales:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
This is absolutely ridiculous
Misschien een hele domme vraag hoor: maar met of zonder dongle blijft toch gewoon Bluetooth, en de PS5 had toch Bluetooth 5 ingebouwd?tommy50 schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:30:
[...]
De steelseries Arctis 7x/7P is volledig draadloos hoor via usb dongle
Is speciaal ontwikkeld voor series X en ps5
steelseries arctis 7P/7X zijn zonder Bluetooth daarmee de usb dongle als je headset met bleutooth wil van steelseries moet voor iets hogere prijscatagorie gaan de steelseries arctis 9yorroy schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:40:
[...]
Misschien een hele domme vraag hoor: maar met of zonder dongle blijft toch gewoon Bluetooth, en de PS5 had toch Bluetooth 5 ingebouwd?
HDMI 2.0 kan ook gewoon 4k 60fpsb.o.n.s schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:34:
[...]
Ik weet dat mijn tv geen 2.1 hdmi ingang heeft, dus is de max 1080p/120.
Wat ik wil zeggen dat je de 120fps games dan kan spelen vanuit een 1080p resolutie.
Ja i know, ik doel nu puur op 120fps 🙂
Gewoon erg benieuwd naar t.o.v. de 60 die ik al ken. En wil er geen nieuwe tv voor aanschaffen.
Ik had dezelfde vraag.tommy50 schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:19:
Maar gisteren toch voor de Arctis 7p gegaan, schijnt volgens de reviews net wat beter te zijn.
Ook vind ik hem er wat mooier uitzien.
Heb hem via Steelseries zelf gekocht, dan krijg je ook nog een 10% extra korting (ff aanmelden voor de nieuwsbrief) en daar verkopen ze ook een zwarte uitvoering met blauwe accenten
Morgen wordt hij opgestuurd en de 11/12e moet die binnenkomen.
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Heb de normale Arctis 7 en ik kan je vertellen, waanzinnig geluid en erg comfyR-utger schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:57:
[...]
Ik had dezelfde vraag.
Maar gisteren toch voor de Arctis 7p gegaan, schijnt volgens de reviews net wat beter te zijn.
Heb hem via Steelseries zelf gekocht, dan krijg je ook nog een 10% extra korting (ff aanmelden voor de nieuwsbrief) en daar verkopen ze ook een zwarte uitvoering met blauwe accenten![]()
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
R-utger schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:57:
[...]
Ik had dezelfde vraag.
Heb hem via Steelseries zelf gekocht, dan krijg je ook nog een 10% extra korting (ff aanmelden voor de nieuwsbrief) en daar verkopen ze ook een zwarte uitvoering met blauwe accenten![]()
Supper bedankt voor de tip 👍
Ik zal mij deze ook aanschaffen lijkt mij heel goeie headset h eb nu de steelseries Arctis pro + gamedac voor pc en ps4 pro maar ga nu toch voor draadloos
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hoop daar snel meer over te weten. Draadloos is voor mij geen must. Bedraad via de controller vind ik meer dan prima. Maar sta wel op het punt de XM4 te gaan bestellen. Ben alleen benieuwd of je de equalizer kunt instellen voor de headphone als je gamed op de PlayStation.koentje3 schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:55:
[...]
Ik heb onlangs een WH1000-XM4 gekocht van Sony, ben benieuwd of die het doet (als ik daar zelf een bluetooth dongle bij koop). Ik kan nog nergens reviews hiervan vinden helaas.
Supper bedankt voor de tip 👍R-utger schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:57:
[...]
Ik had dezelfde vraag.
Ik zal mij deze ook aanschaffen lijkt mij heel goeie headset h eb nu de steelseries Arctis pro + gamedac voor pc en ps4 pro maar ga nu toch voor draadloos.
Blijkbaar iets verkeerd gedaan in vorig bericht 😅
Ik heb de Steelseries 7p ook onlangs gekocht. Het is mijn eerste echte gaming headset, en ben tot nu toe tevreden. Pluspunt is dat deze ook op de Nintendo switch werkt en ook in handheld modus, de gewone 7 werkt dan alleen in dock modus. Ik heb wel gelezen dat de 7x zowel op de Playstation als Xbox werkt, en de 7p alleen op Playstation (en pc/Nintendo), maar niet op de Xbox. Dus als je een zwarte headset met groene lijntjes niet vervelend vind, kun je beter voor die gaan (behalve als je zeker weet dat je never en nooit niet een Xbox gaat aanschaffentommy50 schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:19:
Ik was benieuwd als iemand van hier toevallig iets gewonnen had met de doritos aktie?
alleen 10 kilo extraTechnofreakz schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:12:
Ik was benieuwd als iemand van hier toevallig iets gewonnen had met de doritos aktie?
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Jupp, 12 maanden ps plusTechnofreakz schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:12:
Ps plus wacht ik tot black friday , zal waarschijnlijk wel in discount staan
Ik had gisteren de zak leeg, maar ik neem nooit een bonnetje. Dus kan nog een keer langs de winkel, want blijkbaar nodig hahaTechnofreakz schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:12:
Een hele stapel dynamische doritos themes voor de ps4Technofreakz schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:12:
Als iemand hier gelukkig van wordt, let me know
Was al redelijk duidelijk in het DF filmpje toch?Ridicuul schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:36:
Ben dit nog niet eerder tegengekomen, mijn excuses als het al eerder gedeeld is.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
bonnetje nodig? code zit gewoon aan de binnenkant van de zak heKyhfin schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:21:
[...]
Ik had gisteren de zak leeg, maar ik neem nooit een bonnetje. Dus kan nog een keer langs de winkel, want blijkbaar nodig haha
Ksnap ook niet dat ze nog altijd geen duidelijkheid gegeven hebben of de ps5 vrr support ..
Dit is toch wel een must bij zo een console .
Bij digital foundry denken ze dat het waarschijnlijk op game to game basis is maar er staat niets van info over in de ui van ps5
Bij digital foundry denken ze dat het waarschijnlijk op game to game basis is maar er staat niets van info over in de ui van ps5
Om te bewijzen dat je de zak niet gestolen hebt moet je een bonnetje hebben die van voor het moment is dat je je code invoert. Om te voorkomen dat bv supermarkt medewerkers even een doos mee naar huis nemen voor de winactie.RubenSaurus schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:28:
[...]
bonnetje nodig? code zit gewoon aan de binnenkant van de zak he
In de actievoorwaarden staat dat je een aankoopbewijs moet hebben van voor dat je de code invult. Niet meer van deze tijd...RubenSaurus schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:28:
[...]
bonnetje nodig? code zit gewoon aan de binnenkant van de zak he
Ik had dus 12 maanden ps plus gewonnen en heb daarvoor geen bonnetje als bewijsstuk hoeven te overhandigen (code voor ps plus al in de mail ontvangen). Denk echter dat je de bon wel moet laten zien als je prijzen van een hoger bedrag wint (PS5 of PS4)Kalder schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:31:
[...]
Om te bewijzen dat je de zak niet gestolen hebt moet je een bonnetje hebben die van voor het moment is dat je je code invoert. Om te voorkomen dat bv supermarkt medewerkers even een doos mee naar huis nemen voor de winactie.
Ik zit ook te twijfelen. Heb een goede Sony Headset van 400 euro voor muziek. Die zou dan met de controller verbonden moeten worden, is dan niet draadloos. Maar hoe is het geluid dan? Maakt dat (veel) verschil met een gaming headset?Linkje3 schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:12:
[...]
Ik heb de Steelseries 7p ook onlangs gekocht. Het is mijn eerste echte gaming headset, en ben tot nu toe tevreden. Pluspunt is dat deze ook op de Nintendo switch werkt en ook in handheld modus, de gewone 7 werkt dan alleen in dock modus. Ik heb wel gelezen dat de 7x zowel op de Playstation als Xbox werkt, en de 7p alleen op Playstation (en pc/Nintendo), maar niet op de Xbox. Dus als je een zwarte headset met groene lijntjes niet vervelend vind, kun je beter voor die gaan (behalve als je zeker weet dat je never en nooit niet een Xbox gaat aanschaffen).
Ja denk dat je dat bonnetje vooral nodig hebt bij de hoofdprijzen inderdaad, maar zou toch maar gewoon een bonnetje achter de hand houden, voor het geval je toch de hoofdprijs mocht winnen.Marty03 schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:36:
[...]
Ik had dus 12 maanden ps plus gewonnen en heb daarvoor geen bonnetje als bewijsstuk hoeven te overhandigen (code voor ps plus al in de mail ontvangen). Denk echter dat je de bon wel moet laten zien als je prijzen van een hoger bedrag wint (PS5 of PS4)
jasperjansen schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:22:
[...]
Een hele stapel dynamische doritos themes voor de ps4
Als iemand hier gelukkig van wordt, let me know
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Na de eerste 6 woorden dacht ik meteen ergens anders aan. Wordt tijd dat lays die codes in de gewone zakken gaat doen. Daar tik ik er 2 van leeg op een week hahaKyhfin schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:21:
[...]
Ik had gisteren de zak leeg, maar ik neem nooit een bonnetje. Dus kan nog een keer langs de winkel, want blijkbaar nodig haha
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Joh overgrote deel van PlayStation kopers weet niet eens wat het is. Denk dat je beetje teveel in de tweakers bubbel zit😂tommy50 schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:30:
Ksnap ook niet dat ze nog altijd geen duidelijkheid gegeven hebben of de ps5 vrr support ..
Anders heb ik hier nog wel een aantal bonnetjes waar doritos op staan, opbieden vanaf €100.Kalder schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:40:
[...]
Ja denk dat je dat bonnetje vooral nodig hebt bij de hoofdprijzen inderdaad, maar zou toch maar gewoon een bonnetje achter de hand houden, voor het geval je toch de hoofdprijs mocht winnen.
https://untappd.com/user/OzzBier
OzzieMann schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:46:
[...]
Anders heb ik hier nog wel een aantal bonnetjes waar doritos op staan, opbieden vanaf €100.
Dat kan waar zijn 🤣 blijkbaar speelt hij ook geen 8k terwijl het wel op de doos staat . Check filmpje digital foundry ..giantgiantus schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:46:
[...]
Joh overgrote deel van PlayStation kopers weet niet eens wat het is. Denk dat je beetje teveel in de tweakers bubbel zit😂
Mss en laat ons hopen komt dit allemaal wel in orde met patch/update
De PS5 ondersteunt geen 1440p en VRR,vind dit toch wel een gemiste kans van Sony.
Zouden ze zoiets nog met een patch kunnen implementeren?
De nieuwe Xbox ondersteunt dit wel, wat zou de reden voor Sony zijn om dit niet te doen?
De nieuwe Xbox ondersteunt dit wel, wat zou de reden voor Sony zijn om dit niet te doen?
Ik dacht dat VRR wel bevestigd was, als dat er niet in zit vanaf launch kan dat nog wel met een update komen, maar ik ga er niet vanuit dat ze een 1440p output resolutie zullen aanbieden, hoewel ook dat in principe gewoon mogelijk moet zijn met een update.DoubleDutch schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:53:
De PS5 ondersteunt geen 1440p en VRR,vind dit toch wel een gemiste kans van Sony.
als er veel gezeur komt over de 1440P zullen ze vast de resolutie ondersteunen met een downsample van 2160P dat zou niet al te veel moeite moeten zijnKalder schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:55:
[...]
Ik dacht dat VRR wel bevestigd was, als dat er niet in zit vanaf launch kan dat nog wel met een update komen, maar ik ga er niet vanuit dat ze een 1440p output resolutie zullen aanbieden, hoewel ook dat in principe gewoon mogelijk moet zijn met een update.
Hilary Duff 4-Life
Pagina terug word in het filmpje van DF uitgezocht dat dit er niet in zit.Kalder schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:55:
[...]
Ik dacht dat VRR wel bevestigd was, als dat er niet in zit vanaf launch kan dat nog wel met een update komen, maar ik ga er niet vanuit dat ze een 1440p output resolutie zullen aanbieden, hoewel ook dat in principe gewoon mogelijk moet zijn met een update.
Berichtje van Rivanov.
Misschien komt er een soort day one patch dat dit allemaal oplost VRR / 8k ... niet dat er veel mensen dat gaan gebruiken (8k) maar als je het in het groot op u doos zet tja ... dan weet je dat er kritiek komt
Ja daar was ik al van bewustDoubleDutch schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:59:
[...]
Pagina terug word in het filmpje van DF uitgezocht dat dit er niet in zit.
Berichtje van Rivanov.
[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 08-11-2020 22:04 ]
Wie zich druk maken om de installaties en "copying" na het downloaden. Het blijkt allemaal reuze mee te vallen hoor
.
Na het downloaden was Need for Speed Remastered binnen 1sec geïnstalleerd op de SSD.
- VRR en ALLM zijn onderdeel van de HDMI2.1 chips/specs. Het lijkt erop dat de HDMi2.1 chip op dit moment (Pre-release OS), nog niet volledig is unlocked.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik andere reviewers nog niet heb gehoord over ALLM, dat deze niet automatisch aangaat.
Na het downloaden was Need for Speed Remastered binnen 1sec geïnstalleerd op de SSD.
- VRR en ALLM zijn onderdeel van de HDMI2.1 chips/specs. Het lijkt erop dat de HDMi2.1 chip op dit moment (Pre-release OS), nog niet volledig is unlocked.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik andere reviewers nog niet heb gehoord over ALLM, dat deze niet automatisch aangaat.
[ Voor 27% gewijzigd door Recon24 op 08-11-2020 22:07 ]
Op mijn sony xh90 televies staat ook 4k 120hz, en die doet dat ook niet. dus sony is niet vreemd met dingen op dozen zetten wat de hardware niet kan
Dat installeren van net gedownloade spellen ging op de PS4 ook vrij snel, je hoefde het in principe alleen te downloaden en kon spelen, de laatste update is meestal al meteen inbegrepen. Het word echter een probleem bij het installeren van een update, waarbij het systeem het hele spel kopieert maar nu met de nieuwe update erbij.Recon24 schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:04:
Wie zich druk maken om de installaties en "copying" na het downloaden. Het blijft allemaal reuze mee te vallen hoor ;-).
[YouTube: PS5 Install Times Take Roughly ONE SECOND - See How Quickly The PS5 Installs Games!]
VRR lijkt gewoon met een update te komen als ze het zelfs in de officiële specs aangeven.
https://blog.playstation....hardware-technical-specs/
https://blog.playstation....hardware-technical-specs/
Vermoedelijk heeft een en ander met elkaar te maken. Sony weet dat de huidige chipsets voor TV's niet alle functies van HDMI 2.1 goed ondersteunen (waaronder dus ook televisies van Sony zelf) en mogelijk heeft Sony daarom besloten om vooralsnog bepaalde HDMI 2.1 features niet te implementeren of in te schakelen op de PS5.
[ Voor 3% gewijzigd door ariekanari op 08-11-2020 22:10 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Ik heb nooit echt ondervonden dat dit lang duurde.Kalder schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:07:
[...]
Dat installeren van net gedownloade spellen ging op de PS4 ook vrij snel, je hoefde het in principe alleen te downloaden en kon spelen, de laatste update is meestal al meteen inbegrepen. Het word echter een probleem bij het installeren van een update, waarbij het systeem het hele spel kopieert maar nu met de nieuwe update erbij.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden
[font size=16]
In dit topic geen statusupdates van je bestelling, daarvoor is [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden
[/font]
Om een goede sfeer te behouden:
• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden